Partyflock

Forumonderwerp · 732914
Waarschuw beheerder
Hardstyle (de term zoals q-dance deze muziek noemt) heeft naar mijn mening z´n beste tijd gehad...

Ik luister sinds 1999 - 2000 naar Hardhouse (Hardstyle).
Deze muziek was toen nog vernieuwend en grondleggers hiervan waren o.a. het Tracid Traxx en Overdose label met artiesten als Kai Tracid, Cosmic Gate, Derb, Hennes & Cold, Melani di Tria, Warmduscher, A.S.Y.S, DJ Bjorn, Arne L2, Mirko Milano, DJ Glenn, Beam vs Cyrus, e.d., voornamelijk Duitse artiesten die de toenmalige Hardhouse muziek ten gehore brachtten.

Ik vond de muziek toen super. in de lokale discotheek de Peppermill te Heerlen werd die tijd volop hardhouse gedraaid en ik vond het super...

Rond 2001 namen de voormalige Hardcore dj´s Dana, The Prophet, Pavo en enkele nieuwe artiesten en natuurlijk q-dance het roer over. Meteen werd de term uptempo en uiteindelijk hardstyle verzonnen en gehypt. Op de eerste editie´s van qlubtempo stonden dj´s als: Chriz, Warmduscher, Jon the dentist, BMC, Derb, Marc La Cruz, Melani di Tria, the Darkman... Super 1 voor 1 goede DJ´s met leuke plaatjes. Maar toen volgde de hele q-dance meute: Luna, Pila, Sunny D, Pavo, Alpha Twins, Gizmo e.d. omdat nu met hardstyle groot geld viel te verdienen.

Er werden leuke X-qlusive editie´s gehouden bijvoorbeeld Xqlusive Germany met een super line up (voor de kenners), X-Qlusive Italy ook met een super line up. Nu heb je Xqlusive Dana, Luna en pavo...

Maar nog steeds was het leuk om aan te horen.
Een jaar later kwamen de Italianen eens een kijkje nemen, Technoboy, Avex, Zenith, Radium, Panic Machine, Mauro Monacci... Toen was dat weer helemaal hot. Een paar maanden later ging in feite elke gek produceren waarvan een paar Italianen en Nederlandse Hardstyle artiesten doordrongen tot de toenmalige top: Luna, Deepack, Supermarco May (snap nog steeds niet wat ie er moest), Daniele Mondello, Trance Generators. Ook Switserland ging zich ermee bemoeien.. Cherry Dee, Max B Grant, Lady Tom e.d werden redelijke bekend.

In 2003 en begin 2004 en misschien wel nu is allemaal die variatie in verschillende artiesten en producties verdwenen. Luna, Dana en Technoboy zijn vrijwel de enige overgebleven toppers. Elke gek ging wederom produceren om ooit bij die top te willen horen. De hardstyle producties werden steeds minder en minder. Steeds eentoniger, steeds hetzelfde. Technoboy nam de gehele Italiaanse scene over door onder een kleine 15-tal alter egootjes te gaan produceren. Waar is de rest heen ? Waar zijn de Trance generators ? Waar is Max B Grant, Waar is Mondello en de overige 30 bekende artiesten van het begin van het hardstyle tijdperk ?

Neem nou de q-dance feesten en de back-2-school feesten..
In 2001 dacht ik bn ik de laatste x naar Qlimax geweest. waarom ? Omdat de line up toendertijd exclusief en vernieuwend was. Nu ben ik al 2 jaar niet meer geweest. waarom ? Omdat zo ongeveer elke editie een: Dana, Luna, Pavo, The Prophet, Pila, Gizmo ingeplanned staan die ik al vanaf 2000 op tig verschillende feesten heb horen staan.

Wat is er nog boeiend aan een Dana, Luna, Pavo, Technoboy als je die toch een 8-tal keer per jaar geprogrammeerd ziet staan op de q-dance stage van Mysteryland, Qlimax, Innercity, Hardbass, In Qontrol, Qrime Time, Defqon 1, Xqlusive ?

Mede doordat er elke keer weer dezelfde eentonige standaard line up ten gehorde word gebracht en omdat de producties drastisch acheruit zijn gegaan heb ik na defqon 1 besloten om af te stappen van Hardstyle en over te stappen op techno en techtrance waar wel hoogwaardige en gevarieerde plaatjes en dj´s ten gehore worden gebracht
Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben een partybuddie B)

Waarschuw beheerder
Voor mij blijft de hardcore van midden jaren 90 de beste.

Ben ik het mee eens...

Hier in Den Helder, was het eerst alleen maar hardstyle, hardstyle en nog eens hardstyle. Nu is de harstyle op z'n retour en er worden alleen maar weer hardcorefeestjes georganiseerd

Da's hier in Zeeland niet anders...

Maar ik denk niet dat hardstyle echt helemaal zal sterven (en ook niet op korte termijn). Op het moment is de originaliteit ver te zoeken, maar dat komt wel weer terug denk ik. Zoals ik al zei, met hardcore gebeurde toch min of meer hetzelfde...
Waarschuw beheerder
mmm XQ labels was echt wel dik feest dat echt wel!!

en op productiegebied is ze met de remix van Zany's Tekno en met Back in Time goed bezig

ooit weleens over nagedacht dat niet alle dj's alles zelf maken ;) :X

En ze knalden er aardig in op innercity met Donkey Rollers - Ruff
dat is nou echt een plaat waar je NIET mee moet beginenn!! voordat die plaat opgang is ben je 3 min verder:(

kijk naar the prophet op IC!! die ramde hem dr meteen in !! blijft iedereen in de zaal en gaat echt echt los ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
haha nomizz:respect:

donkey rollers-ruff hahaha hoe standaard:s

Waarschuw beheerder
club-x daar heb je pas vette avonden
t is klein maar echt super goeie muziek en keihard geluid!!!:yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Club X is gaaf :9
Waarschuw beheerder
elk weekend hardstyle feestje in de bridge :D:D

Waarschuw beheerder
the bridge lijkt me ook super
hoor er goeie verhalen over en de line up met white wolf:yes:

alleen een beetje ver weg:(
Waarschuw beheerder
donateur
Benny loeder:P

JE MOET :[ ;p

Waarschuw beheerder
Ik luister sinds 1999 - 2000 naar Hardhouse (Hardstyle).
Deze muziek was toen nog vernieuwend en grondleggers hiervan waren o.a. het Tracid Traxx en Overdose label met artiesten als Kai Tracid, Cosmic Gate, Derb, Hennes & Cold, Melani di Tria, Warmduscher, A.S.Y.S, DJ Bjorn, Arne L2, Mirko Milano, DJ Glenn, Beam vs Cyrus, e.d., voornamelijk Duitse artiesten die de toenmalige Hardhouse muziek ten gehore brachtten

yep en daarmee zijn we meteen klaar met hardstyle:jaja:

Waarschuw beheerder
hardstyle is allang overleden....

luna draait al maandenlang dezelfde set......

Waarschuw beheerder
Ik moet tot mijn schaamte bekennen dat ik nog niet in de "nieuwe" Club X geweest. Vroeger (in Belgie) wel, maar toen was het nog louter gabber...

Waarschuw beheerder
hey xception zorg jij nu maar eerst dat je in de buurt komt van richard joh..
hahaha dan ben je zeker nog nooit naar pure hardstyle geweest:yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Als ik even tijd had dan zou ik je de playlists van afgelopen Defqon, Mysteryland, Qlimax en Innercity hebben opgezocht en dan zou je het zelf zien...

Neem je tijd, ik wacht (Y)
Waarschuw beheerder
denk juist dat hardstyle nog lang niet overleden is...
wel jammer als je id heel de tijd plaatjes als sexbuster, stomper etc hoort, maarja, dat heb je denk ik ook wel op techno/trance etc feesten...
maar als ik nou van t weekend weer is bij Q heb gestaan op innercity heb ik weer een heerlijk gevoel, veel 'onbekende' plaatjes, heerlijke sets, gewoon super hs!!! vond t qua muziek iig weer stukken beter als muziek op qlimax!!

ps vind dana trouwens laatste tijd weer goed, komt goed terug uit een dalletje

luna draait al maandenlang dezelfde set......

ben ik t id ook niet mee eens...
tijdje terug bv klein feessie bij mij in de buurt ook heel erg chill!! zowat geen bekende nrs gehoord, maar wel een topset, en ja dat ie laatste paar maanden wel elke set of stomper of sexbuster of die andere doet, ja dat wil mainstream publiek horen ja.... zal ik me dan maar niet meer aan proberen te ergeren
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Maar wat is nou precies je punt Lee+Eef?

Je wil een discussie voeren met mensen die het allemaal met je eens zijn.

1999 - helft 2002 (l)

Waarschuw beheerder
Hoop mensen die poep praten dat ten eerste :no:

:respect: voor je verhaal Lee+Eef zitten alleen wel wat foutjes in. Ik weet ook niet alles helemaal honderd procent zeker maar ik doe me best :)

Zo was er in 2000 en daarvoor ook al de italian techno sound. Langzame nummers op 140 BPM van Tatanka en Moratto onder andere. Check maar de oude Sigma's , GAS Records, oude Activa's. Je hebt ook nog de invloed van Mauro Picotto en aanhangselen, veel van die dingen die op Nukluez uitgekomen zijn.

Dat al die verschillende soorten bij elkaar kwamen in 1 dj-set is het mooiste mijns inziens. Allemaal verschillende elementen die samen een mooi geheel vormen.

Nu werd hardstyle alleen steeds eentoniger en eentoniger omdat iedereen elkaar ging nadoen. Wat eerst een mengeling was wordt nu teruggevoerd tot één nummer. En op een gegeven moment is de inspiratie op bij de vertrouwde DJ's die hier al vaak genoemd zijn. Alle breezahs die er eerst inkwamen gingen er weer uit ook al heb je een paar die-hard breezahs die nog steeds volhouden aan de beuqie-beuqie van tegenwoordig. Hoop nieuwe slechte producers die door blijven produceren in de trend van de luna's en pavo's.

Maar de mensen die je gelukkig ook overhoudt zijn de liefhebbers. Die houden nog zo van die oude stijl zoals het was. Dat alles bij elkaar komt. Persoonlijk ben ik daar ook groot fan van maar stilstand is achteruitgang en je moet toch als muziekstijl verder gaan daarom probeer ik de oude hardstyle te combineren met nieuwe hardtrance uit Duitsland, verfrissende producers uit Engeland, veel techno-crossover platen laatste tijd. Dat maakt het weer dat eclectische waar het mee begonnen is.

Genoeg getypt dit is mijn visie zeg maar :)

Waarschuw beheerder
hey xception zorg jij nu maar eerst dat je in de buurt komt van richard joh..
hahaha dan ben je zeker nog nooit naar pure hardstyle geweest

sorry dat is niet echt mijn doel! Ik draai liever originele platen:) en vooral ook oude shit!

Waarschuw beheerder
xception zal het ons even vertellen:s
jongen ga jij nu maar lekker verder dan met je oude plaatjes..:yes:

Waarschuw beheerder
xception zal het ons even vertellen
jongen ga jij nu maar lekker verder dan met je oude plaatjes..

dat je fan bent van luna prima maar dan kun je ook best anderen in hun waarde laten!
Ik blijf liever mijn ding doen en oude platen draaien dan rotzooi draaien om hardstyle huppelaars tevreden te houden.

En het is gewoon zo dat luna ontzettend vaak dezelfde platen in zijn setje heeft zitten...

Waarschuw beheerder
hahaha vind luna een goeie dj maar ben geen fan hoor..
fans zijn freaks!!!!

ik ben gewoon een echte hardstyler en dat zijn mn vaste partybuddies ook dus heeft er niks mee te maken dat ik mensen niet in hun waarde laat.

indd luna heeft vaak dezelfde platen in zn set wat is ermee dan?denk je dat ik naar ieder feest van luna ga dan
hahaha grappenmaker aka plaatjesdraaier:s

Waarschuw beheerder
hahaha vind luna een goeie dj maar ben geen fan hoor..
fans zijn freaks!!!!

ik ben gewoon een echte hardstyler en dat zijn mn vaste partybuddies ook dus heeft er niks mee te maken dat ik mensen niet in hun waarde laat.

indd luna heeft vaak dezelfde platen in zn set wat is ermee dan?denk je dat ik naar ieder feest van luna ga dan
hahaha grappenmaker aka plaatjesdraaier

een echte hardstyler

Waarschuw beheerder
:respect:
hardstyler for life:yes:

Waarschuw beheerder
Gezellig!

:S
Waarschuw beheerder
he Nomizz... waar ken je een probleem over maken zeg teering :S

tvalt me wel altijd op dat meerendeel de (hardstyle) figuren lompe reacties neer zettemn en op een discussie (ruzie) uit zijn... :S

erg triest geval!! :no:

Waarschuw beheerder
kijk ik kraak je niet af maar als je zulke nummers neerzet als tekno en back in time dan ben je wel heel comercieel bezig!!!

jij snapt er dus nix van, die nummers van haar zijn juist totaal niet commercieel, die zijn vernieuwend met techno hardtrance invloeden. Weet je wat niet vernieuwend is bv Ruff weer die kick eronder en stomper weer diezelfde meuk. Je noemt je hardstyle liefhebber, ik zou me eerst maar eens in de muziek verdiepen dan.
Waarschuw beheerder
Van mij mag oa. Super Marco May wel vaker in NL komen draaien :D

Waarschuw beheerder
van mij niet, ik hoop dat ie nog een keer wegfladdert met zijn spastische bewegingen!

Artiest Havoc 303
Waarschuw beheerder
*DEMO* 21 december 2004 15:17
whahahaha.
ten eerste zonder hardcore geen hardstyle.

Klopt op zich wel; zonder al die geld ruikende harde corproducers zou "hardstyle" nog altijd gewoon een verzamelnaam zijn voor allerlei hardere dancestijlen i.p.v. achterlijk gezaag en ge-b3UQ à la namaakhardcore...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
*zucht*

kijk ik kraak je niet af maar als je zulke nummers neerzet als tekno en back in time dan ben je wel heel comercieel bezig!!!

Uhm... misschien is hardstyle wel gewoon commercieel? Als je niet 'commercieel bezig' wilt zijn moet je maar naar ondergrondse illegale niet winstmakende teknofeestjes gaan....En misschien vind ik Tekno en back in Time wel gewoon goede nummers? En misschien zijn ze dat ook wel? Maarja in ieder geval het is puur subjectief of jij dana op qlimax goed vindt draaien of niet, ik vond haar lekker draaien, en IK VIND Tekno een goede plaat, en IK VIND back in time een goede plaat, en IK VIND de producties van de Alpha Twins niet zo heel goed en IK VIND dat je niet zo stoer moet doen en IK VIND dat dit de laatste woorden waren die ik aan jou vuil maakte, rare houding van sommige mensen altijd op pf, krijg je toch ook af en toe een beroerte van..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
IK VIND dat drStox gelijk heeft en sluit me er derhalve helemaal bij aan...

Waarschuw beheerder
ik vind hardstyle van nu de meest beperkte dansmuziek

Artiest Balbasaur
Waarschuw beheerder
whahahaha.
ten eerste zonder hardcore geen hardstyle.

FOUT!!!

Weer zon nerd die niet weet waar die het over heeft. Hardstyle is voortgemen uit hardtrance, hardcore invloeder zijn er pas later ingekomen

Waarschuw beheerder
klopt en tegenwoordig kan hardstyle niet meer zonder hardcore...

Waarschuw beheerder
kan wel, doet het helaas niet

Waarschuw beheerder
ik vind hardstyle van nu de meest beperkte dansmuziek

Beperkt in welk opzicht? Er kan zoveel meer uitgehaald worden, gebeurt alleen niet, dus het is beperkt in aantallen goede nummers, maar ik denk(en ik ben een leek natuurlijk want ik ben niet zo stoer als sommigen hier en ik ga niet elke week naar een feest en ik vind Tekno een goede plaat:P) dat er veel meer uit hardstyle gehaald kan worden....
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
he Nomizz... waar ken je een probleem over maken zeg teering

:gaap:

Waarschuw beheerder
Er kan zoveel meer uitgehaald worden, gebeurt alleen niet

dat bedoel ik ook met beperkt, misschien verkeerde woordkeuze :)

dat er veel meer uit hardstyle gehaald kan worden

ja waarom gebeurt dat niet?? waarom pleuren ze die reversed kick niet eens de vuilnisbak in en vinden daar een vervanging voor, en zorgen ze ervoor dat de melodieen niet zo'n 'skihut-meebrul' gehalte hebben?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ja waarom gebeurt dat niet??

Omdat de massa die goedkope teringplaten toch wel trekt, oftewel; ze worden toch wel verkocht. Of ze nou goed zijn of niet

Waarschuw beheerder
Maar toch, en nu kom ik weer terug op de Tekno/Xpander vinyl... Het kan wel! Back in Time, het kan wel! Dat zijn hardstyle nummers waar de zaag niet in terug te vinden is, ik vind ze goed, ook al ben ik dan 'commercieel bezig' :s...

IK VIND dat hardstyle lekker combineert met hardtrance en techno... En een beetje jump door een hardstylesetje kan ook wel, niet teveel, een beetje..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Back in Time

idd geen slecht nummer, alleen jammer dat dat riedeltje uit een wat ouder nummer van Outblast komt (Communication)

Waarschuw beheerder
ja heeft zkkr zn beste tijd gehad de meeste zijn t zat

Waarschuw beheerder
hardstyle?

is dat een nieuwe soort gel ofzo?

Waarschuw beheerder
Outblast heeft dat riedeltje denk ik ook ergens van gejat, wist wel dat het gejat was... Maar dat riedeltje kan me niet zo heel veel schelen in Back in Time, het is meer die beat die het nummer zo goed maakt, met de trommels(snare heet dat geloof ik in pro termen), heerlijke drive heeft dat nummer...

Maar het kan wel: nog een voorbeeld: ltc Project - Mindfuck... VIND ik geen afgeZAAGd nummer, dat soort nummers bewijzen dat het best kan... Donkey Rollers - Thunderbeats--> een en al originaliteit..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
The_Hose-Drugqueen-Vinyl-2004-SND
hunter_-_plutonic_(blq001)-vinyl-1999-pdj
dj_stardust_-_godzilla_(poll258)-vinyl-2004-nbd
dj_gius_-_dynamite-(red175)-vinyl-2000-ovm
builder_-_devils_doll-(poll259)-vinyl-2004-sq

En vind je het gek dat Christiano Giusberti de scene domineert? Met dit soort knallers is en blijft hij gewoon nog altijd de beste.
Als ik dit soort producties hoor dan besef ik dat ik nog altijd van deze muziek houd. Maar ik merk de laatste tijd dat ik heel erg open sta voor andere muziekstijlen. Progressive, Techno en Electro kunnen ook heel boeiend zijn.
Je moet het voor jezelf gewoon spannend houden en je niet op 1 ding blijven richten. Iedereen is maar in de ban van de hokjesgeest en is te veel bezig met z'n eigen stijl te behouden.

Mensen... sta eens open voor vernieuwing!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
heerlijke drive heeft dat nummer

helaas bestempelt 99% van het hardstyle volk dit als 'saai'

Waarschuw beheerder
ja 99% wel, en dat is jammer.... Maar Aquadigio:

dj_stardust_-_godzilla_(poll25 8)-vinyl-2004-nbd

builder_-_devils_doll-(poll259)-vinyl-2004-sq

Drugqueen vind ik wel grappig, plutonic en dynamite ken ik niet, maar de bovenste twee platen zijn twee hele goede voorbeelden van wat ik nou slechte hardstylenummers vind.. het enige leuke aan Devil's doll vind het deuntje wat je twee keer terughoort in het nummer, maarja, t blijft smaak, het probleem bij technoboy ligt bij het feit dat hij veel te veel wil uitbrengen, en dat is niet altijd goed voor de kwaliteit...
Waarschuw beheerder
Woej wat heb ik een discussie en rivaliteit teweeg gebracht hiero :P

Moet ik even op die andere fora ook doen :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
helaas bestempelt 99% van het hardstyle volk dit als 'saai'

Laat ze lekker:)

Waarschuw beheerder
Toch was alle hardstyle op Decibel (is alweer een tijdje terug maar goed) echt heel goed (ook Max B Grant) en ik hou eigenlijk meer van hardcore. Mss is het alleen deze periode wat minder.