Partyflock

Forumonderwerp · 732914
Waarschuw beheerder
Hardstyle (de term zoals q-dance deze muziek noemt) heeft naar mijn mening z´n beste tijd gehad...

Ik luister sinds 1999 - 2000 naar Hardhouse (Hardstyle).
Deze muziek was toen nog vernieuwend en grondleggers hiervan waren o.a. het Tracid Traxx en Overdose label met artiesten als Kai Tracid, Cosmic Gate, Derb, Hennes & Cold, Melani di Tria, Warmduscher, A.S.Y.S, DJ Bjorn, Arne L2, Mirko Milano, DJ Glenn, Beam vs Cyrus, e.d., voornamelijk Duitse artiesten die de toenmalige Hardhouse muziek ten gehore brachtten.

Ik vond de muziek toen super. in de lokale discotheek de Peppermill te Heerlen werd die tijd volop hardhouse gedraaid en ik vond het super...

Rond 2001 namen de voormalige Hardcore dj´s Dana, The Prophet, Pavo en enkele nieuwe artiesten en natuurlijk q-dance het roer over. Meteen werd de term uptempo en uiteindelijk hardstyle verzonnen en gehypt. Op de eerste editie´s van qlubtempo stonden dj´s als: Chriz, Warmduscher, Jon the dentist, BMC, Derb, Marc La Cruz, Melani di Tria, the Darkman... Super 1 voor 1 goede DJ´s met leuke plaatjes. Maar toen volgde de hele q-dance meute: Luna, Pila, Sunny D, Pavo, Alpha Twins, Gizmo e.d. omdat nu met hardstyle groot geld viel te verdienen.

Er werden leuke X-qlusive editie´s gehouden bijvoorbeeld Xqlusive Germany met een super line up (voor de kenners), X-Qlusive Italy ook met een super line up. Nu heb je Xqlusive Dana, Luna en pavo...

Maar nog steeds was het leuk om aan te horen.
Een jaar later kwamen de Italianen eens een kijkje nemen, Technoboy, Avex, Zenith, Radium, Panic Machine, Mauro Monacci... Toen was dat weer helemaal hot. Een paar maanden later ging in feite elke gek produceren waarvan een paar Italianen en Nederlandse Hardstyle artiesten doordrongen tot de toenmalige top: Luna, Deepack, Supermarco May (snap nog steeds niet wat ie er moest), Daniele Mondello, Trance Generators. Ook Switserland ging zich ermee bemoeien.. Cherry Dee, Max B Grant, Lady Tom e.d werden redelijke bekend.

In 2003 en begin 2004 en misschien wel nu is allemaal die variatie in verschillende artiesten en producties verdwenen. Luna, Dana en Technoboy zijn vrijwel de enige overgebleven toppers. Elke gek ging wederom produceren om ooit bij die top te willen horen. De hardstyle producties werden steeds minder en minder. Steeds eentoniger, steeds hetzelfde. Technoboy nam de gehele Italiaanse scene over door onder een kleine 15-tal alter egootjes te gaan produceren. Waar is de rest heen ? Waar zijn de Trance generators ? Waar is Max B Grant, Waar is Mondello en de overige 30 bekende artiesten van het begin van het hardstyle tijdperk ?

Neem nou de q-dance feesten en de back-2-school feesten..
In 2001 dacht ik bn ik de laatste x naar Qlimax geweest. waarom ? Omdat de line up toendertijd exclusief en vernieuwend was. Nu ben ik al 2 jaar niet meer geweest. waarom ? Omdat zo ongeveer elke editie een: Dana, Luna, Pavo, The Prophet, Pila, Gizmo ingeplanned staan die ik al vanaf 2000 op tig verschillende feesten heb horen staan.

Wat is er nog boeiend aan een Dana, Luna, Pavo, Technoboy als je die toch een 8-tal keer per jaar geprogrammeerd ziet staan op de q-dance stage van Mysteryland, Qlimax, Innercity, Hardbass, In Qontrol, Qrime Time, Defqon 1, Xqlusive ?

Mede doordat er elke keer weer dezelfde eentonige standaard line up ten gehorde word gebracht en omdat de producties drastisch acheruit zijn gegaan heb ik na defqon 1 besloten om af te stappen van Hardstyle en over te stappen op techno en techtrance waar wel hoogwaardige en gevarieerde plaatjes en dj´s ten gehore worden gebracht
Artiest Triax
Waarschuw beheerder
haha is dit niet Sander AkA qlub lul huppelde pup.... hahahaha :D lijkt er sterk op die praatte ook zo :D LOL!!!!

Artiest Balbasaur
Waarschuw beheerder
SaNdEr HaRdCoRe TeRrOr AkA QlUbLuL

Ja die herken ik ook nog wel:D
Waarschuw beheerder
maar dit is hem wel volgens mij B.A.L :p

Waarschuw beheerder
The legend himself? Zou het?:O

Waarschuw beheerder
SaNdEr HaRdCoRe TeRrOr AkA QlUbLuL <<< dat ben ik
Waarschuw beheerder
ja kijk dan naar zijn taal gebruik :D ennuh kijk naar zijn naam!!!:p

Waarschuw beheerder
ja maar ik heet ook Sander
Waarschuw beheerder
whahaha :p nee maar deze gast praat echt als hem.. maar goed ff ontopic..

ja ik ben het toch wel mee eens wat de topic opener zegt.. kan hem niet meer als gelijk geven.. :yes:

Waarschuw beheerder
ik ook :yes: ben het afgelopen jaar vaak op hardstyle feesten geweest (vaak tegenme zin in) en ik meende elke keer dezelfde set te horen

Waarschuw beheerder
En toch is terror mooi:yes::yes::yes::yes:
Waarschuw beheerder
precies... ik had het helemaal gehad na de eerste Defqon. jammer maar was echt een vette stijl gewoon vooraal toen nog gewoon geen hardstyle heette ;)

Waarschuw beheerder
Terror kan heel mooi zijn ja:yes:

precies... ik had het helemaal gehad na de eerste Defqon. jammer maar was echt een vette stijl gewoon vooraal toen nog gewoon geen hardstyle heette

Juist:D

Ik verlang zo naar die tijd van de 1e 4 Bitte Ein Beat! cd's :lief:
Waarschuw beheerder
Ik verlang zo naar die tijd van de 1e 4 Bitte Ein Beat! cd's

ja precies!!! klonk alles nog redelijk vernieuwend enzo :D en zaten er gewoon rete vette producties tussen maar nu is het echt om te huilen :no:
Waarschuw beheerder
je kan zeggen wat je wil hij heeft gelijk.
Het is allemaal veel minder geworden.
Duitse hardhouse/hardstyle was echt top.
Melani di tria _0_ kreissage wat een plaat:D
de eerste id-t hardstyle cd was nog wel ok totdat je het 2e deel hoorde.

nu is alles afgezaagd, en ja tuurlijk zijn er nog goede platen uitgebracht.
maar zo verdomd weinig,en die italianen nu hoeven ook alleen maar een sgeet te laten en ze brengen het uit.
Scantraxx _0_ Tracid traxx _0_

Waarschuw beheerder
donateur
Ja Hardstyle heeft zonder twijfel absoluut zijn beste tijd gehad, een paar jaar geleden was t echt mega vette shit. Echt gruwelijke lekker spul gewoon!!!!
Vind t echt heel jammer dat er niet meer zulke platen gemaakt worden. :(
Nu is t allemaal veel te opgefokt en geforseerd, de magie van de tracks van toen heeft het gewoon niet meer, helaas... :(

Erg jammer wel...

Waarschuw beheerder
Nou dana heeft onlangs toch wel een lekker plaatje gemaakt in de oude style -> back in time, alles komt weer terug let maar op (y)

Waarschuw beheerder
donateur
Ja dat is geen verkeerd nummertje idd...

Maar of alles weer terug komt...de eerst 5 jaar zowiezo denk ik niet hoor.

Zal misschien net als hardcore wel weer een wederopstanding vinden, maargoed we shall see...
Waarschuw beheerder
nah bij mij wel :P thuis luister ik het wel es wel chill met huis werk enzo maar op een feest HS :P nee dat beukt niet echt lkkr

Waarschuw beheerder
Damn! wat een discussie als ik ff weg ben :P

Ik zeg het nogmaals: nu blijft de kwaliteit van hardstyle ff achter, maar dat komt wel weer terug... Hardcore zat op een gegeven moment toch ook in een dip. En aan die dip gingen ook de nodige middelmatige tot slechte producties vooraf. Uiteindelijk is het weer populair geworden en naar mijn idee wint het weer steeds meer aan populariteit. Ik heb ook het idee dat dit gegeven aan de dalende populariteit van hardstyle. Toch zie ik de toekomst van hardstyle niet somber in hoor. Gewoon een dipje nu, komt wel weer goed...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
sjonge jonge je bent wel het toppunt van deze discussie, noem je vernieuwing en platen van technoboy
hoe dubbelzinnig, technoboy en vernieuwing

alle platen hebben onderhand zelfde opbouw, kicks etc...
vernieuwing my ass

X-Ception...

Misschien moet je eens verder kijken dan je neus lang is en eens goed leren lezen dan zie je dat ik met vernieuwing niet eens op Technoboy doelde in m'n laatste post.
Maar om er toch maar op in te gaan... als je het bekijkt vanaf de periode rond 2000 dan zie je wel degelijk een groot verschil in de manier waarop z'n platen zijn opgebouwd. Veel diepere bassen.
Relaxed dat je tenminste respect hebt voor andermans mening :respect:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Cunt Records, Headfuck, Bloody Fist, Drokz, Mark N, Overcast, Destroyer, en ga zo maar door...iig niet Neophyte!

Mark N = Overcast ;)

Raining Brains is trouwens een ubergeil plaatje van hem! :kwijl:

Waarschuw beheerder
I know;)
Waarschuw beheerder
Je moet gewoon eens kijken naar de gemiddelde leeftijd bij een hardstyle feestje.... Weet je hoeveel volk er rondloopt die nog geen achttien zijn en die dus allemaal nog maar net komen ´´kijken´ zeg maar???

En juist die leeftijdsgroep is helemaal kapot van Pavo, Dana, Hardstyleboy enz.

Dat is ook een reden waarom het nog niet echt uitsterft.
Gewoon omdat de Jonkies blijven komen!!!!

Ik was er ook helemaal kapot van een paar jaar geleden, maar nu echt niet meer.....BOEIUHHH
Waarschuw beheerder
Wie is Hardstyleboy, is dat een nieuwe dj ?

:P

Waarschuw beheerder
Je moet gewoon eens kijken naar de gemiddelde leeftijd bij een hardstyle feestje.... Weet je hoeveel volk er rondloopt die nog geen achttien zijn en die dus allemaal nog maar net komen ´´kijken´ zeg maar???

Hardcorescene precies hetzelfde verhaal

Waarschuw beheerder
Alles kapot is echt wel dikke terror, een langzaam gedeelte terror, en een stukkie snelle terror!!!

En mellomoeniemauw en happie is voor homo's is ook terror

Als plaatjes van 160 bpm tegenwoordig al terror volgens jou is dan ben ik een keukenprinses :s

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
sorry maar denk niet dat veel mensen zin hebben om zaken aan iemand die al sinds 1995 :S hardcore luistert en t toch klaar krijgt om korsakoff trancecore te noemen en neophyte terror, asjeblieft, hoe n grote plaat heb je dan voor je kop zeg... maarja suc6 met je verdere gabbercarriere haha :D

Tsssssss jonguh ik heb toch zelf gehoord, dat Korsakoff trancecore is( ik vinnet gewoon domme kk trance maajaa)
En neophyte heeft egt wel terror nummers, want ze gaan te snel voor hardcore!!!!!!!

en BAL, doe maar niet zo waus, met die namen hoor pfff :s
wat jij noemt is zeker hardrock ofzo moewhahahahah!!!!

en wat nou als ik dat ben ??:s
Ik ben die sukkel niet maar ok

Waarschuw beheerder
Gabber Time !! 22 december 2004 16:36
-weer een lulverhaal-

en nu wil je weer verbeterd worden?
Waarschuw beheerder
wat jij noemt is zeker hardrock ofzo moewhahahahah!!!

Kerel, hiermee bewijs je dat je dus geen zak verstand hebt van hardcore. Is opzich niet erg, maar ga dan niet zo stoer lopen brullen hier. Nog wel bedankt voor je opmerking 'Neophyte Terreeeeuurrr!', ik heb ff flink gelachen :D

En ga eerst ff wat Cenobyte en Bionic 1 t/m 6 luisteren, en ga dan nog eens nadenken over de definitie trancecore.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Nou ik ken Cenobite echt wel hoor, maar das kutmuziek :s
Das gewoon softe stomme kutmuziek :jaja:
En die namen die hij noemde ken ik idd niet, terror is voor mij gewoon Neophyte, Drokz & Akira, en noisekick (oogkaspenetratieeeeeeeeeee :bounce: )

Waarschuw beheerder
Neophyte, Drokz & Akira, en noisekick

alleen die 3?

PS: ow en leg ff uit wat cenobite is aub haha
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ja nog wel meer, noisefucker ook
en angerfist loser is ook kk harde terror
Laethernecks :jaja:

voor de rest neophyte terruer (zo heet ook een CD, dus BOK voor jullie!!!!!)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Naam:  Sander
Beroep:  Dealer
Geboortedatum:  17 oktober 1988
Leeftijd:  16

We hebben hier te maken met een Br€€Za|-| D€//-\\L3R
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
wat n pannekoek...:s
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
voor de rest neophyte terruer (zo heet ook een CD, dus BOK voor jullie!!!!!)

dus als het woord 'terreur' op een trance cd staat, staat er ook meteen terror op de cd ???

Waarschuw beheerder
Tsssssss jonguh ik heb toch zelf gehoord, dat Korsakoff trancecore is

en nu hoor je dat het niet zo is

En neophyte heeft egt wel terror nummers, want ze gaan te snel voor hardcore!!!!!!!

Nee hoor, het hokje hardcore is gewoon een stuk breder dan jij denkt:)

en BAL, doe maar niet zo waus, met die namen hoor pfff
wat jij noemt is zeker hardrock ofzo moewhahahahah!!!!

Eerst vraag je om namen, dan geef je ze, zeg je dat ik waus ben:S En nee tis geen hardrock, gewoon terror.

en wat nou als ik dat ben ??

Ok, je bent het dus wel

Noizefucker = speedcore, Angerfist - Loser = hardcore, Neophyte = hardcore...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Tssss allemaal domme hierzo joh :(
maar ok weet je t zal allemaal wel:)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
WTFK! is Trancecore dan? :s dj tiesto met 180 PM erdoorheen?? :s

Waarschuw beheerder
WTFK! is Trancecore dan? dj tiesto met 180 PM erdoorheen??

http://www.djnazgul.com

Ga dan naar downloads, sessions internacionales, 2002, en dan MC Drokz & Thunderdome
Waarschuw beheerder
"Pakt zijn Popcorn"

hahah het is hem wel :D hahahaha vetjes Sander gegroet :D wederom bedankt voor die zeer mooie en intelligente opmerkingen :D :yes: (y)
Waarschuw beheerder
Gabbertime Denk slim te zijn met z,n 16 jaar

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ja ik ben Sander aka Qlublul ja, maar ga aub nie weer zo dom doen met zen allen :s

Waarschuw beheerder
Jij begint O:)
Waarschuw beheerder
Whahaha grootste Lol hierzo !!!!

en wat nou als ik dat ben ??

en dan weer deze :p

Ja ik ben Sander aka Qlublul ja, maar ga aub nie weer zo dom doen met zen allen

maar goed Neophyte is echt wel dikke terror kom op mensen check die terror beats!!!!!

Waarschuw beheerder
eey Triax ben jij dat van dat TERRORnummer Asassins?;)
Waarschuw beheerder
Volgens mij maakt paul elstak ook dikke terror :P:P:P:P:P:P
Waarschuw beheerder
haha ja man dikke TERROR B) hahahahahah :D

Waarschuw beheerder
Kerel, hiermee bewijs je dat je dus geen zak verstand hebt van hardcore.

gelukkig is het een topic over hardstyle :bah:

Wat echt niet op het punstaat uit te sterven :no:

Wanneer de dj's door krijgen dat de producties die ze maken niet meer aanslaan maken ze wel weer wat anders, meer als een paar jaar terug. maar dat hoeft volgens mij niet eens want wat Zietse zegt klopt. De jonkies blijven komen zo is de hardcore toch ook gekomen je moet ergens beginnen. en voor al de 24 tot 30 jarige hardcore liefhebbers jullie geloven toch niet echt dat jullie nog steeds met dezelde mensne staan te stuitere als 10 jaar terug, dr zijn er heus wel wa afgehaakt :jaja: Daarom denk k dat hardstyle nog lang nie dood is.Het groeit alleen maar.
Waarschuw beheerder
zolang de kwantiteit boven de kwaliteit gaat zal Hardstyle niet veel soeps meer worden. aangezien dit niet zal gebeuren denk ik nadat Hardstyle helemaal is leeg gezogen blijven de producers over die met een goede instelling muziek maken :yes: en zullen er weer kwaliteit producties komen... denk ik
Waarschuw beheerder
Mensen...

Speciaal voor alls hardcore, speedcore, terror en dergelijke zooi :P heb ik het grote-hardcore-will-never-die topic geopend. Ga dara bloos verder babbelen over hardcore en houd de hardstyle in z'n waarde hiero.

:P