Partyflock

Forumonderwerp · 732914
Waarschuw beheerder
Hardstyle (de term zoals q-dance deze muziek noemt) heeft naar mijn mening z´n beste tijd gehad...

Ik luister sinds 1999 - 2000 naar Hardhouse (Hardstyle).
Deze muziek was toen nog vernieuwend en grondleggers hiervan waren o.a. het Tracid Traxx en Overdose label met artiesten als Kai Tracid, Cosmic Gate, Derb, Hennes & Cold, Melani di Tria, Warmduscher, A.S.Y.S, DJ Bjorn, Arne L2, Mirko Milano, DJ Glenn, Beam vs Cyrus, e.d., voornamelijk Duitse artiesten die de toenmalige Hardhouse muziek ten gehore brachtten.

Ik vond de muziek toen super. in de lokale discotheek de Peppermill te Heerlen werd die tijd volop hardhouse gedraaid en ik vond het super...

Rond 2001 namen de voormalige Hardcore dj´s Dana, The Prophet, Pavo en enkele nieuwe artiesten en natuurlijk q-dance het roer over. Meteen werd de term uptempo en uiteindelijk hardstyle verzonnen en gehypt. Op de eerste editie´s van qlubtempo stonden dj´s als: Chriz, Warmduscher, Jon the dentist, BMC, Derb, Marc La Cruz, Melani di Tria, the Darkman... Super 1 voor 1 goede DJ´s met leuke plaatjes. Maar toen volgde de hele q-dance meute: Luna, Pila, Sunny D, Pavo, Alpha Twins, Gizmo e.d. omdat nu met hardstyle groot geld viel te verdienen.

Er werden leuke X-qlusive editie´s gehouden bijvoorbeeld Xqlusive Germany met een super line up (voor de kenners), X-Qlusive Italy ook met een super line up. Nu heb je Xqlusive Dana, Luna en pavo...

Maar nog steeds was het leuk om aan te horen.
Een jaar later kwamen de Italianen eens een kijkje nemen, Technoboy, Avex, Zenith, Radium, Panic Machine, Mauro Monacci... Toen was dat weer helemaal hot. Een paar maanden later ging in feite elke gek produceren waarvan een paar Italianen en Nederlandse Hardstyle artiesten doordrongen tot de toenmalige top: Luna, Deepack, Supermarco May (snap nog steeds niet wat ie er moest), Daniele Mondello, Trance Generators. Ook Switserland ging zich ermee bemoeien.. Cherry Dee, Max B Grant, Lady Tom e.d werden redelijke bekend.

In 2003 en begin 2004 en misschien wel nu is allemaal die variatie in verschillende artiesten en producties verdwenen. Luna, Dana en Technoboy zijn vrijwel de enige overgebleven toppers. Elke gek ging wederom produceren om ooit bij die top te willen horen. De hardstyle producties werden steeds minder en minder. Steeds eentoniger, steeds hetzelfde. Technoboy nam de gehele Italiaanse scene over door onder een kleine 15-tal alter egootjes te gaan produceren. Waar is de rest heen ? Waar zijn de Trance generators ? Waar is Max B Grant, Waar is Mondello en de overige 30 bekende artiesten van het begin van het hardstyle tijdperk ?

Neem nou de q-dance feesten en de back-2-school feesten..
In 2001 dacht ik bn ik de laatste x naar Qlimax geweest. waarom ? Omdat de line up toendertijd exclusief en vernieuwend was. Nu ben ik al 2 jaar niet meer geweest. waarom ? Omdat zo ongeveer elke editie een: Dana, Luna, Pavo, The Prophet, Pila, Gizmo ingeplanned staan die ik al vanaf 2000 op tig verschillende feesten heb horen staan.

Wat is er nog boeiend aan een Dana, Luna, Pavo, Technoboy als je die toch een 8-tal keer per jaar geprogrammeerd ziet staan op de q-dance stage van Mysteryland, Qlimax, Innercity, Hardbass, In Qontrol, Qrime Time, Defqon 1, Xqlusive ?

Mede doordat er elke keer weer dezelfde eentonige standaard line up ten gehorde word gebracht en omdat de producties drastisch acheruit zijn gegaan heb ik na defqon 1 besloten om af te stappen van Hardstyle en over te stappen op techno en techtrance waar wel hoogwaardige en gevarieerde plaatjes en dj´s ten gehore worden gebracht

Waarschuw beheerder
donateur
Als het nou over techNO ging.....
Waarschuw beheerder
2 Medicman:

Dit heeft niets te maken met arrogantie want als ik iets niet ben is het wel arrogant. helaas kerel...

Verder als ik vind dat hardstyle z´n beste tijd heeft gehad dan heeft dat niets te maken met het respect voor deze muziek maar met mijn visie over de hardstyle scene.

Waarschuw beheerder
donateur
Trouwens, het niet respecteren van andere muziekstijlen, dat is pas triest

(Y) juistem

anti-anti O:)

Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben de beste B)

Da's niet arrogant, da's een feit
Waarschuw beheerder
Maar sommige reacties vind ik wel lachwekkend. Je herkend echt de Haantjes de voorste van Partyflock, althans dat denken sommigen te zijn.

Waarschuw beheerder
Lekker belangrijk.. kan je dat niet aan je oma gaan zitten vertellen ofzo.. :z
Waarschuw beheerder
2 zwork:

Een feit is...
dat een koe meer schijt dan een geit..

maar als die geit dat had geweten...
dan had die vast en zeker wel meer gescheten...

:P
Waarschuw beheerder
Maargoed mensen, jammer genoeg moetk offline want ik vind deze discussie over de hardstyle scene zo boeiend en diepgaand...
Waarschuw beheerder
Toedels (y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Maar sommige reacties vind ik wel lachwekkend. Je herkend echt de Haantjes de voorste van Partyflock, althans dat denken sommigen te zijn.

Dit heeft niets te maken met arrogantie want als ik iets niet ben is het wel arrogant. helaas kerel...

:x

Waarschuw beheerder
Ajuuuuuuu!
Waarschuw beheerder
Zwork... 5 Gulden? 8)

Waarschuw beheerder
donateur
ik vind 5 gulden B)
Waarschuw beheerder
Een maal andermaal.... Verkocht! b)

Waarschuw beheerder
donateur
5 gulden is zooooooo hot op dit moment B)
Waarschuw beheerder
donateur
Koekje d'r bij?
Waarschuw beheerder
Zeker weten!!

Waarschuw beheerder
donateur
lekker :)

Waarschuw beheerder
donateur
Wat een geweldig topic weer (Y) Wat probeer je nu eigenlijk duidelijk te maken dan? Dat hardstyle zijn beste tijd heeft gehad, je over bent gestapt naar techno of dat dit hele forum niet voor de allerslimsten onder ons is? :S

Aangezien je reacties zie ik dat je je niet veel slimmer opstelt dan de rest. (Y)

Overigens geef je een hele mooie mening in je startpost maar mag je aansluiten bij de 50 mensen die je voor waren (Y) Wederom maakt die je niet veel slimmer!

hoogwaardige en gevarieerde plaatjes

Je begint ook al te klinken als een techno-persoon die zich verheven voelt boven de rest. Als je naar hoogwaardige en gevarieerde plaatjes wil luisteren, luister dan naar klassieke muziek en niet techno! Dat snap jij natuurlijk ook wel, want je bent immers een "slimmer" persoon!

Waarschuw beheerder
donateur
techNO zuigt :yes:
Waarschuw beheerder
oeh
Waarschuw beheerder
donateur
Het is weer winter hoor..
Waarschuw beheerder
donateur
Dat hardstyle zijn beste tijd heeft gehad, je over bent gestapt naar techno of dat dit hele forum niet voor de allerslimsten onder ons is?

Ik denk een combinatie :yes:

Ik denk niet dat hardstyle z'n beste tijd gehad heeft, puur omdat ik kijk naar wat het op dit moment opbrengt. Check de Q-Dance stage op Innercity, zie Qlimax, zie nog zoveel andere feesten die deze namen keer op keer boeken en elke keer is het... druk.

Het percentage mensen wat "overstapt" naar andere muzieksoorten zal gelijk zijn aan het aantal mensen dat juist naar hardstyle "overstapt", anders waren de desbetreffende stages allang leeg en verlaten geweest.

Wat je wel een tijd terug zag was dat er opeens een overvloed was van slechte producties, maar wat je ook meteen zag was dat de populaire DJ's de "kwaliteits" (je kan erover discussieren wat je nu wel of niet leuk vind, tis en blijft een kwestie van smaak) tracks er vanzelf uitpikken.
Waarschuw beheerder
juist!!! en dat gemekker van vroeger(overdose shizzle enzo) was de hardstyle beter!! vind ik onzin!!

je kan het eigenlijk niet vergelijken vind ik!! de hardstyle van nu is heel anders
Waarschuw beheerder
Hardstyle van nu is echt wel vet alleen ze moete geen bagger uit brengen wat nergens op slaat..
Waarschuw beheerder
donateur
Hardstyle van nu is echt wel vet alleen ze moete geen bagger uit brengen wat nergens op slaat..

Vul voor "Hardstyle" elke willekeurige stroming in...
Waarschuw beheerder
ik denk dat er okok nog we leen stofzuiger door producend hardstyle land gaat ;) dit kan nooit zolang doorgaan.....
Waarschuw beheerder
ff terug kome op dit topic:

Q dance wilt de consument voor hun winnen door een ontiegelijke goeie line up te verzorge de kleine organistaties vervalle.. dus bij sommige q feeste is de sfeer ver te zoeken .. maar its all about the money..

Kamikazi:

klopt maar als je een muziek style heb die erg onder vuur ligt en dan met remixe aan komen zette van legendarische nummers dan scoor je natuurlijk geen punten!;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Goede DJ's draaien die zooi toch niet.. Mja is allemaal persoonlijke smaak ook.. :)

Ik vind Hardstyle nog steeds lekker :yes: (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
klopt maar als je een muziek style heb die erg onder vuur ligt en dan met remixe aan komen zette van legendarische nummers dan scoor je natuurlijk geen punten!

Het coveren en remixen van legendarische tracks gebeurd al jaren... alleen wil iedereen altijd alles onder een loep leggen bij hardstyle, ik heb juist zoiets van ga lekker los op een track die je lekker vind, al is het het grootste aftreksel wat er bestaat...

Waarschuw beheerder
Het is tegenwoordig moeilijk om de goede nummers er uit te vissen.
Maar als je een beetje oplet vind je nog redelijk wat lekkere muziek.
Je moet voor jezelf afwegen wat belangrijker is: de naam of de manier waarop de DJ draait.

Je kan niet altijd het gevoel houden dat je op je eerste feestjes had, dat word alleen maar minder naarmate je vaker naar feestjes gaat. Ik heb ook makkelijk praten, want ik houd van alle muziek waar gevoel in zit en ben het tegenovergestelde van een hokjesdenker.
Verbreed je horizon als je het in de Hardstyle niet meer naar je zin hebt, maar ga het niet lopen afkraken.

Artiest Havoc 303
Waarschuw beheerder
Ouwe (en ook nieuwe) Overdose releases vallen, net als bijv. Tracid Traxxx-platen, meer onder de hardtrance, ga naar bijv. een Impulz of Dancevalley, loop daar de HQ-zaal in en je hoort vrijwel de hele nacht een geluid wat nog héél erg dichtbij de zgn. "early hardstyle" (nu maar wachten op de eerste slonsdeelertjes die over dit woord beginnen te jenke :p ) staat. Problem solved...

Waarschuw beheerder
voor mij was hardstyle na 2 feesten al teveel. Het is alleen maar hetzelfde en dat huppeldansje kan ik al helemaal niet tegen.

Waarschuw beheerder
je hebt wel gelijk opzich..
alleen t ligt er ook aan met wat voor mensen je omgaat en hoe je naar de feesten toeleeft.
geef mij maar een wat kleiner feestje(heineken music hall)is goed genoeg!
en qua dj's is het echt heel verschillend hoor,je hebt niet echt meer vaste dj's en indd dana,luna en technoboy zijn standaard namen maar draaien nog steeds goed hoor!
tenminste niet altijd:s

maar goed je merkt nu ook dat de jump(belgie)t langzaam over zal nemen.
op decibel outdoor was er voor het eerst een jump area aanwezig op een goot feest in nederland(was trouwens een grote flop)en nu zie je ieder weekend een feest met jump!
is misschien wat vrolijker maar toch wel lekker:p

en je wil toch niet zeggen dat je alleen hardstyle goed vind??

Waarschuw beheerder
en blen hou jij je grote bek is joh..met je huppeldansje doe jij het maar eens voor dan hoe het moet.achterlijk!!!
Waarschuw beheerder
ik denk niet dat jump zo groot zal worden als hardstyle!! daar is eht denk ik net niet pakkend genoeg voor
Waarschuw beheerder
donateur
Jump en hardstyle zullen meer en meer gecombineerd worden in setjes denk ik... :)
Waarschuw beheerder
donateur
hardstyle ZUIGT :jaja:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ja man en hardcore is vet koel! :s
Waarschuw beheerder
donateur
hardcore is bter....mja terror is helemaal (Y)
Waarschuw beheerder
Naam: Nadja aka terror trut

Leeftijd: 16

Relatie: ja, met :xtc: LSD-Hooligan :xtc:

a - dit zegt al genoeg
b - Klein meisje......leer eens wat ruimer denken met je IQ van een borrelnoot
Waarschuw beheerder
Doe maar mee met de Tweenies!

Waarschuw beheerder
Ik ben het wel deels met je(of jullie) eens..... Ik luister nu sinds de eerste qlimax cd naar hardstyle en in de zomer van vorig jaar werd ik het ook zat, altijd maar dat eentonige gehamer, maarja ik wist toen natuurlijk nog niet hoe het op een feest was, want ik ben nog jong... Toen ik vorig jaar voor het eerst naar Qlimax ging, ging bij mij de knop weer om esn toen kwam ik erachter dat hardstyle eigenlijk nog best wel goed was.. Nu viel de muziek mij een beetje tegen bij qlimax, en bij innercity afgelopen weekend ben ik op een gegeven moment naar de technozaal gevlucht, want het viel me allemaal maar tegen..

Het aantal goede producties wat nu uitkomt zit weer op een erg laag pitje. technoboy en co. produceren de laatste maanden erg veel, maar er zit eigenlijk niks goeds meer bij, hetzelfde geld voor de hoek van scantraxx, al vind ik die remix van overdrive wel erg vetjes... We moeten het de laatste tijd vooral hebben van Dana, Zany(en zijn ezel rollertjes) en de straighton vriendjes Luna Trilok & Chiren, voor de rest komt er veel onoriginele troep uit. Ik heb alleen nog wel lol in de hardstyle feestjes omdat naar nog geen tien feesten geweest ben, maar ik kan begrijpen dat jij(de topicopener) het inmiddels wel zat ben, want het is op feestjes vaak elke keer hetzelfde..

Waarschuw beheerder
nomizz helemaal gelijk
oprotten met die terror freaks!!!!
hardcore hardstyle jump en oldschool:p
Waarschuw beheerder
donateur
de wie ?????? :vaag:

Waarschuw beheerder
dr stox durf ook eens ruimer te kijken joh..
wat dacht je van dj thilo alpha twins ea. in die richting??
wacht maar hoe hun erin zullen knallen!!!
Waarschuw beheerder
whahah h@rdstyled .......kom we gaan hun forums terrorriseren en ons eens lkr gedragen als kleine 16 jarige meisjes die TERROR UBER ALLES zijn en namen met bounce ,xtc en lsd hebben :bounce: te cool gewoon :P

mare even over de hardstyle!!! ik vind eigenlijk dat er laatste tijd weer veel leuke producties zijn!! En er zijn een aantal talenten hier uit mn buurt die binnenkort echt gaan doorbreken met goede tracks!! (Y)
Waarschuw beheerder
de wie ??????

moehahah!! he eet jij nog wat borrelnootjes dan...........misschien helpt het;)