Partyflock

Forumonderwerp · 732914
Waarschuw beheerder
Hardstyle (de term zoals q-dance deze muziek noemt) heeft naar mijn mening z´n beste tijd gehad...

Ik luister sinds 1999 - 2000 naar Hardhouse (Hardstyle).
Deze muziek was toen nog vernieuwend en grondleggers hiervan waren o.a. het Tracid Traxx en Overdose label met artiesten als Kai Tracid, Cosmic Gate, Derb, Hennes & Cold, Melani di Tria, Warmduscher, A.S.Y.S, DJ Bjorn, Arne L2, Mirko Milano, DJ Glenn, Beam vs Cyrus, e.d., voornamelijk Duitse artiesten die de toenmalige Hardhouse muziek ten gehore brachtten.

Ik vond de muziek toen super. in de lokale discotheek de Peppermill te Heerlen werd die tijd volop hardhouse gedraaid en ik vond het super...

Rond 2001 namen de voormalige Hardcore dj´s Dana, The Prophet, Pavo en enkele nieuwe artiesten en natuurlijk q-dance het roer over. Meteen werd de term uptempo en uiteindelijk hardstyle verzonnen en gehypt. Op de eerste editie´s van qlubtempo stonden dj´s als: Chriz, Warmduscher, Jon the dentist, BMC, Derb, Marc La Cruz, Melani di Tria, the Darkman... Super 1 voor 1 goede DJ´s met leuke plaatjes. Maar toen volgde de hele q-dance meute: Luna, Pila, Sunny D, Pavo, Alpha Twins, Gizmo e.d. omdat nu met hardstyle groot geld viel te verdienen.

Er werden leuke X-qlusive editie´s gehouden bijvoorbeeld Xqlusive Germany met een super line up (voor de kenners), X-Qlusive Italy ook met een super line up. Nu heb je Xqlusive Dana, Luna en pavo...

Maar nog steeds was het leuk om aan te horen.
Een jaar later kwamen de Italianen eens een kijkje nemen, Technoboy, Avex, Zenith, Radium, Panic Machine, Mauro Monacci... Toen was dat weer helemaal hot. Een paar maanden later ging in feite elke gek produceren waarvan een paar Italianen en Nederlandse Hardstyle artiesten doordrongen tot de toenmalige top: Luna, Deepack, Supermarco May (snap nog steeds niet wat ie er moest), Daniele Mondello, Trance Generators. Ook Switserland ging zich ermee bemoeien.. Cherry Dee, Max B Grant, Lady Tom e.d werden redelijke bekend.

In 2003 en begin 2004 en misschien wel nu is allemaal die variatie in verschillende artiesten en producties verdwenen. Luna, Dana en Technoboy zijn vrijwel de enige overgebleven toppers. Elke gek ging wederom produceren om ooit bij die top te willen horen. De hardstyle producties werden steeds minder en minder. Steeds eentoniger, steeds hetzelfde. Technoboy nam de gehele Italiaanse scene over door onder een kleine 15-tal alter egootjes te gaan produceren. Waar is de rest heen ? Waar zijn de Trance generators ? Waar is Max B Grant, Waar is Mondello en de overige 30 bekende artiesten van het begin van het hardstyle tijdperk ?

Neem nou de q-dance feesten en de back-2-school feesten..
In 2001 dacht ik bn ik de laatste x naar Qlimax geweest. waarom ? Omdat de line up toendertijd exclusief en vernieuwend was. Nu ben ik al 2 jaar niet meer geweest. waarom ? Omdat zo ongeveer elke editie een: Dana, Luna, Pavo, The Prophet, Pila, Gizmo ingeplanned staan die ik al vanaf 2000 op tig verschillende feesten heb horen staan.

Wat is er nog boeiend aan een Dana, Luna, Pavo, Technoboy als je die toch een 8-tal keer per jaar geprogrammeerd ziet staan op de q-dance stage van Mysteryland, Qlimax, Innercity, Hardbass, In Qontrol, Qrime Time, Defqon 1, Xqlusive ?

Mede doordat er elke keer weer dezelfde eentonige standaard line up ten gehorde word gebracht en omdat de producties drastisch acheruit zijn gegaan heb ik na defqon 1 besloten om af te stappen van Hardstyle en over te stappen op techno en techtrance waar wel hoogwaardige en gevarieerde plaatjes en dj´s ten gehore worden gebracht
Waarschuw beheerder
Nomizz!!! ga er voor ik wou het net zegge maar je scoort punten!!! altijd van die gare mensen die tusse je onderwerp zitte te lullen het gaat over hardstyle en niet over hardcore!!! en VOORAL NIET over terror!!!:|
Waarschuw beheerder
donateur
ik heb netgens LSD in mijn naam staan hoor :no:

Waarschuw beheerder
terror is timeless.
hmmm geef mij maar 1996 hardcore......

hardstyle trek ik alleen als t van the darkraver is.
Waarschuw beheerder
ja kijk ik vind het echt kk herrie maar ik respecteer gewoon dat mensen het leuk vinden :S!! doe dat ajb andersom ook!!

maarja onder het Hc publiek hebben altijd al de minderruim denkende onder ons gezeten(uitzondering uiteraard daargelaten) en dat zal altijd zo blijven vrees ik :(
Waarschuw beheerder
ik heb netgens LSD in mijn naam staan hoor

ik weet niet of je het door hebt maar je komt echt met de minuut dommer over!!

ooit begrijpend lezen op de basisschool gehad?
Waarschuw beheerder
hardstyle trek ik alleen als t van the darkraver is.

:no: die draait ouweschool en jump o:)

Waarschuw beheerder
en blen hou jij je grote bek is joh..met je huppeldansje doe jij het maar eens voor dan hoe het moet.achterlijk!!!

wat doe je nou agressief joh! Ik zeg dat ik het kutmuziek vind. En dat ik dat dansje dat iedereen erop doet niet uit kan staan. Hoe je er anders op kan dansen, wat kan mij dat nou schelen. Ik ga toch nooit naar die feesten.

Waarschuw beheerder
nomizz jij snapt m:yes:
al die achterlijken altijd moeten ze gewoon verbannen joh
terror sucks,t laatste half uur van dj vince op thunderdome was terror nou dat gaat helemaal nergens over..en toen moest outblast nog beginnen:s hardcore vind ik wel lekker verder hoor:yes:

maar indd new talent's zie de line up van hard bass:p
Waarschuw beheerder
donateur
hoezo...dat is toch zeker mijn PF naam niet :vaag:

ken ik het helpen dat hij dat graag in ze naam zet....moet je neit zeggen dat het in mijn naam staat

Waarschuw beheerder
donateur
oprotten met die terror freaks!!!!

Niet iedereen over 1 kam scheren heh! Ik vind sommige nummers erg relaxed en vind het ook leuk om te mixen.

Het is gewoon fout om iets over 1 kam te scheren ongeacht de muzieksoort.
Waarschuw beheerder
Mensen laten we het over de hardstyle scene in het algemeen hebben zoals ik in een exclusief verhaaltje hier heb neergezet :)

Maar het is idd duidelijk dat enkele hardcore-fanaten het iq van een schoenzool hebben. Ik noem geen namen hierbij :P

Waarschuw beheerder
hardstyle:yes:
Waarschuw beheerder
als kleine 16 jarige meisjes die TERROR UBER ALLES zijn en namen met bounce ,xtc en lsd hebben te cool gewoon

als er aan een verkleinwoordje een S word toegevoegd betekend dit dat het een meervoudsvorm word oftewel praat ik nu even over terrormeisjes in het algemeen.
Waarschuw beheerder
donateur
Hardstyle :9
Waarschuw beheerder
Maar het is idd duidelijk dat enkele hardcore-fanaten het iq van een schoenzool hebben. Ik noem geen namen hierbij

:respect:

maar idd even over tot de orde van de dag!!

als jullie nou kijken naar de producties van de afgelopen 2 maanden!! vinden jullie dan niet dat er ontiegelijk veel lkre tracks zijn uitgekomen ?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Zeker ze worden steeds beter :D

PS. Samsung S300 te koop iemand intresse kijk ff op het markt forum :D

Waarschuw beheerder
Denk niet dat hardstyle echt hard op retour, maar ik ben van mening dat het tijd wordt voor nieuwe dj's. Elke feest weer dezelfde namen is niet echt aanlokkelijk. Ik zie persoonlijk liever wat variatie. En idd, de kwalitiet van de producties ligt momenteel niet zo hoog. En de platen die nog wel origineel zijn hoor je te weinig op feesten. Dat is jammer...
Waarschuw beheerder
Normaal gesproken was ik altijd op de hoogte van nieuwe hardstyle producties e.d. en nieuwe dj´s, maar sinds Defqon niet meer :P

Waarschuw beheerder
whahahaha.
ten eerste zonder hardcore geen hardstyle.
dan nog dat de meeste hardstyle geiten vroeger naar gabber feestjes gingen.
en ja daar heb je ook altijd al een hall of terror gehad.

laten we t gewoon houden op feestbeesten.
zowel hardstyle als hardcore als terror.

HARDCORE WILL NEVER DIE!!!!!!!!!!!!!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
mmm ik denk niet voor nieuwe dj's. Maar ze moeten minder van die standaard setjes neerzetten!!

kijk nou naar luna zn playlist van afgelopen 4/6 maanden!! standaard die tuneboy,pitcher ,diepek vs luna erin! heel jammer

Waarschuw beheerder
leroy donder op man :[ echt dit is zo'n fuckin onzin, je gaat nooit naar feesten en dan kom je hiermee aanzetten
Waarschuw beheerder
donateur
kijk nou naar luna zn playlist van afgelopen 4/6 maanden!! standaard die tuneboy,pitcher ,diepek vs luna erin! heel jammer

Diepek? 8)

Je hebt alleen wel gelijk... vergeet Stomp niet O:)

Waarschuw beheerder
hahaha

ja ok je hebt gelijk demo..
maar terror is echt klote!!!
hardstyle en hardcore :respect:
THE HARDER STYLES WILL NEVER DIE!!!!!!!!
Waarschuw beheerder
He de echte hardstyle mannen zijn er weer:P!!

Diepek?
ja mn eigen verbastering van....:P

maarja nu heeft die isaac zn nieuwe vinyl uitgevonden dus hij ken er weer ff tegenaan :P!! aldan niet nog altijd respect voor de man ;)
Waarschuw beheerder
2 X-tinxtion

Toen ik nog bij je in de klas zat ging je elke fucking week naar de Peppermill tussen kindertjes van 16 poepstampen en ik alle grote feesten af.

Nu heb ik zo ongeveer alle grote feesten gehad, heb ik wat meer tijd met mijn vriendin over en ga jij naar alle feesten toe.

Kortom: Ik ging al naar alle feesten toe toen jij niet ging en nu ga ik idd niet meer naar die poep-stamp feesten omdat ik het wel gezien heb

Waarschuw beheerder
Ach, elke muziekstroming beleeft ups en downs.
Was dat met hardcore ook niet zo...?!
Waarschuw beheerder
2 Nomizz:

Wat betreft die playlist klopt idd, maar dat geld ook voor Dana, Pavo, Zany en die 20 anderen die al vanaf defqon dezelfde plaatjes draaien :P
Waarschuw beheerder
donateur
Wat betreft die playlist klopt idd, maar dat geld ook voor Dana, Pavo, Zany en die 20 anderen die al vanaf defqon dezelfde plaatjes draaien

Dat is echt zooo'n onzin... :S

Artiest Hungry
Waarschuw beheerder
Tog wel he?? Alleen had ik dat een jaar geleden al door.
Waarschuw beheerder
Als ik even tijd had dan zou ik je de playlists van afgelopen Defqon, Mysteryland, Qlimax en Innercity hebben opgezocht en dan zou je het zelf zien...
Waarschuw beheerder
(dubbele post)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
@turntable,,,,
ja de grootste is van aus naar londsdale,hehehe
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
hahaha ik heb zo gelachen om dana de afgelopen maanden
wat een klote sets zette zij neer joh:s
na ffwd tot aan innercity was het echt bagger!!!

maargoed we zullen zien hoe qrime time word en daarna kunnen we onze coclusie's wel trekken denk voor de aankomende in control en hard bass:yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Benny de beste ;)

Waarschuw beheerder
Jij ging vrolijk mee naar de peppermill ;) (met slapen op de wc :P whehee) ik heb jouw nog nooit horen praten over partys in die tijd...en er staat NIETS in je feestarchief van die tijd ;)... je bent een goeie jongen , maar dit slaat nergens op jij gaat never nooit naar feesten in de tijd dat hardstyle erg populair is, dus waarom je het zo eentonig vindt worden is mij een raadsel ;)

Waarschuw beheerder
weet je wat pas een extreme line up was en vette locatie..
q-base alleen jammer dat het zo slecht geregeld was en zo kort duurde..
aankomend jaar zeker drie dagen..zie nature one!!!!

Waarschuw beheerder
peppermillll? heerlen,kleine id&t feestjes dat was wel oke,maar wat is er nu nog te beleven?

Waarschuw beheerder
poesj:respect:
Waarschuw beheerder
donateur
Benny :respect:
Waarschuw beheerder
Tsja persoonlijk gezien houd ikzelf niet zo van Hardstyle. Luister het liefste naar de oldschool en jumpstyle!! Maar ik moet zeggen dat ik de laatste tijd op de party's echt weer die sound begin te horen die ik aan het begin van gabbertijd heb gehoord!!
Waarschuw beheerder
Wat betreft die playlist klopt idd, maar dat geld ook voor Dana, Pavo, Zany en die 20 anderen die al vanaf defqon dezelfde plaatjes draaien

pure onzin!!! dana heb ik regelmatig gehoord afgelopen maanden en echt ALTIJD wat anders gehoord. Net als zany die altijd 2/3 nieuwe producties in zn set heeft en pavo...daar luister ik niet altijd zoveel naar!
Waarschuw beheerder
Wederom 2 Extince:

Dat mijn archief hier niet volgepropt zit met feesten waar ik ben geweest heeft te maken dat dit puur een entertaintment site en forum voor mij is.

Als ik mij verveel bezoek ik vaker Partyflock en forum, maar als ik een beetje op de hoogte wil zijn van de laatste trends in de house scene bezoek ik ook partyflock.

Dit is niet mijn persoonlijke agenda...

Maaruh Extince vergeet niet al je kennis over de hardstyle scene heb je van mij.

En dat ik toen rechtop op de plee lag te slapen lag omdat ik ietje teveel vloeibare GHB op had :P

Waarschuw beheerder
X-Tinction is de naam :[

Over hardstyle van jou heb klopt idd. Ik was toen in de trance sfeer n werd steeds harder the moon - blow teh speakers en toen liet je me musica che domina horen :devil:

Maar vind het jammer dat je zo negatief bent over de hs scene, ik zou zeggen ga naar qrimetime :jaja: en beoordeel dan nog eens :)

ehhh vloeibare ghb? je bent ook een mafkees ook he :P
hahaha ik zie dat beeld nog steeds voor me, wcjuffie erbij wat opstaan ja en vlug :P
Waarschuw beheerder
Jah maar beste actie was nog steeds die in de klas.

Maar ook voor Qrime Time moet ik zeggen "Line up zeer eentonig" en er is een hardcore area dan kom ik sowieso al niet".

Ik ga wel trancen op TE !

Waarschuw beheerder
Jah maar beste actie was nog steeds die in de klas

O je bedoelt dat *plons* :P

Tja smaken verschillen :P, Trance energy ben ik zoiezo bij he ;) Ik vermaak me wel op zowel trance of hc feesten, i dont care :P

edit: correctie, urban natuurlijk niet ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
H@rdstyled wij zijn het duidelijk op meerdere punten niet met elkaar eens :):

dr stox durf ook eens ruimer te kijken joh..
wat dacht je van dj thilo alpha twins ea. in die richting??
wacht maar hoe hun erin zullen knallen!!!

Ik probeer niet anders te doen dan ruim kijken, als je niet ruim kijkt in hardstyle dan is er wat mij betreft ook geen reet aan..Ik heb Thilo nog nooit horen draaien, heb een nummer van hem met Evanti(Sequence), die is wel lekker, maar kan verder niet over hem oordelen...De Alpha Twins hebben geen daverende producties naar mijn mening... En ze knalden er aardig in op innercity met Donkey Rollers - Ruff, maar daarna vond ik het maar een saaie set.. Maarja smaken verschillen:

hahaha ik heb zo gelachen om dana de afgelopen maanden
wat een klote sets zette zij neer joh

Kijk en Dana vind ik juist een van de betere van de laatste tijd, leuke setjes gehoord op Qlimax en Innercity, en op productiegebied is ze met de remix van Zany's Tekno en met Back in Time goed bezig... Maarja smaken verschillen...

Ik zei trouwens dat het vaak eentonig werd, maar op Xqlusive Labels & Live-Acts was het alles behalve eentonig, want toen moesten de labels wel origineel zijn, en daar lieten ze zien dat het nog best kan :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Zoals ik al zei: de originaliteit is ver te zoeken.
Dana heb ik al lang niet horen draaien, dus daar kan ik niet over oordelen. Wel vind ik het zonde dat Charly Lownoise stopt (voorlopig althans), want hij is echt by far favoriet! Technoboy draait ook allemaal zijn eigen producties. Dat vind ik ook jammer, maar ik vind ze wel weer (bijna) allemaal goed...
Werkzaam bij Relive Events
Artiest Arno
Waarschuw beheerder
Voor mij blijft de hardcore van midden jaren 90 de beste.

Hardstyle is daar en tegen ook niet slecht, maar ik geef toe dat het steeds eentoniger wordt.

Hier in Den Helder, was het eerst alleen maar hardstyle, hardstyle en nog eens hardstyle. Nu is de harstyle op z'n retour en er worden alleen maar weer hardcorefeestjes georganiseerd, want die lopen wel en de harstylefeesjes niet meer. De reden is duidelijk: hardcore is weer helemaal terug. Maar ook daar bestaat de kans dat het grote publiek weer verzadigd wordt en dat er weer een andere storming opkomt bijv. techtrance, want ook super is. Samenvattend ga ik er van uit de de harstyle over een jaar of anderhalf volledig dood is, omdat er simpelweg geen creativiteit meer is om iets nieuws te verzinnen binnen deze stijl.

Waarschuw beheerder
hahahahha jij snapt er echt helemaal geen donder van joh
kijk naar mijn archief en dan naar de jouwe..

thilo is echt super maar daar kom je nog wel achter als je wat ouder bent.
alpha twins hebben echt een succesvol jaar gehad en dan vooral in het buitenland:yes:

hahaha als je dana hoorde op loudness en qlimax dat gaat toch helemaal nergens meer over.was zo slecht zo standaard..maarja wat ben jij nou gewend van haar he:s

kijk ik kraak je niet af maar als je zulke nummers neerzet als tekno en back in time dan ben je wel heel comercieel bezig!!!

xqlusive ben ik zelf niet geweest ivm met werk maar hoorde van mn partbuddies dat het echt slecht was en vertrouw me hun gaan al jaren mee die hebben er echt wel verstand van hoor:yes:

maar jongen leer nou maar eerst wat echt feesten is dan praten we wel verder

laterz hardstyler for life!!!