Partyflock

Forumonderwerp · 666646

Waarschuw beheerder
Ik las laatst een artikel over eenzaamheid, dat echt HEEL VEEL mensen fucking eenzaam zijn, geen vrienden hebben of altijd maar alleen zijn.
Ben jij wel eens eenzaam? Of voel je je wel eens eenzaam? En wanneer ben je volgens jou echt eenzaam? Zonder vrienden? Zonder partner? Zonder andere dingen?
ik ben echt benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken.

Wat me namelijk opvalt; een vriendin van me die woont in een heel klein knus dorpje, waar iedereen elkaar kent.
Ik woon midden in Eindhoven , en ik weet niet eens hoe mijn buurman heet. Dit vind IK heel normaal, maar mijn vriendin vind dat " akelig" .
Volgens haar is iedereen in de stad op zichzelf gericht en kun je bijna niemand vertrouwen.

Ik ben pas verhuisd van een redelijk grote plaats naar de stad. Ik heb geen auto onder mijn reet , alleen mijn fietsje. Ik heb 1 huisgenootje, die ik alleen maar " gedag" zeg op de trap ;) Echt meer contact is er niet.
Iedereen gaat naar zijn of haar werk, komt thuis en gaat tv kijken of computeren.
Waar is die tijd gebleven dat je echt bij elkaar op bezoek gaat, of echt iets leuks gaat ondernemen waar je de hele dag naar uitkijkt. Volgens mij gaan dat soort dingen er steeds meer vanaf.

Ik woon nu ongeveer een week in mijn nieuwe huisje en ik voel me op zich best vaak eenzaam. Nou wil ik helemaal niet zielig overkomen, en ik heb ook wel vrienden, maar wie heeft er nou eigenlijk tijd om een keer langs te komen, om naar je nieuwe huisje te kijken? Niemand. " Geen tijd" , " Ik kom snel langs... " Zijn de dingen die ik meestal hoor.

Wat doen mensen in godsnaam allemaal in hun vrije tijd? Dat vraag ik me ook wel eens af. Elke dag naar de sportschool? Je helemaal kapot werken?

Ik wacht op reacties ;)
Waarschuw beheerder
donateur
met zijn tweeen kun je eenzamer zijn als alleen. Dat is mijn ervaring en voel me dan ook zelden meer eenzaam.

Waarschuw beheerder
dat is wel zo...als ik naar de stad wil of met koopavond...dan weet ik gewoon niemand om mee te gaan...dies te druk...die werkt...die heeft geen zin....en dan ga ik maar met mn zusje ofzo :S

ben ook geen vriendinnetjes meisjes...ga meer met jongens om..mn beste vriend is ook n jonge (duh)

niemand belt mij ook alleen mn vriend...
soms voel ik me ook wel erg alleenig

en alleen is maar zo alleen :(

en non ik wis nie da je dr zo over dacht...op mij kom je altijd wel over als een heel sterk persoon ....had niet kunnen bedenken dat jij je zo voelde eigelijk :o
Waarschuw beheerder
Mooi gezegd Wendela...betrapte mezelf erop de hele tijd ja-knikkend te lezen ;)

Waarschuw beheerder
Als ik iemand een maand niet heb gesproken en je ziet elkaar en er is niets aan de hand, dan vind ik dat top!
Geen onnozele verwijten of iets dergelijks

inderdaad, zulke vriendschappen vind ik ook het prettigst. dat je weet dat je altijd op iemand kan terugvallen, ookal heb je wekenlang niets van je laten horen.
maar het moet wel van twee kanten komen, want als één van de twee de ander het liefst wél 24/7 ziet gaat het niet werken...

Waarschuw beheerder
idd alleen is maar zo alleen..

hoe sterk mensen ook lijken of zich voordoen iedereen is wel eens alleen, of wil gewoon even iemand om zich heen hebben ookal zeggen ze nix..

heb ik zelf ook, ookal heb ik eigelijk altijd wel me ouders om me heen of me broer ofzo, en ik heb wel een band met hun, maar dat is soms gewoon ff niet genoeg..

Waarschuw beheerder
hmz t slaat weer ff in as n bom dit moment dat gevoel
*zucht*
:'(

Waarschuw beheerder
donateur
Ben jarig vandaag en heb nog van niemand in smsje gehad, zelfs me vriend heeft nog niet gebeld om me te feliciteren.

Maar gelukkig heb ik wel van een aantal Partyflockvriendjes een bericht gehad.Ben ik weer een beetje vrolijk. Maar dat is toch anders dan van je "vrienden" die je al lang kent.

Maar goed echt eenzaam ben ik niet, maar je merkt wel als je ouder word dat vriendengroepen uit elkaar gaan vallen, waardoor je je af en toe een beetje eenzaam voel. Ik hou bijvoorbeeld nog heel erg van stappen enzo en ben nog niet echt serieus bezig met samenwonen, trouwen kinderen etc. Maar ik wel zoiets dan kan je nog steeds wel met elkaar afspreken om iets anders te doen, maar daar hebben ze het dan allemaal te druk voor en je kan niet meer spontaan bij iemand langs gaan.

Waarschuw beheerder
Al heb je nog zo veel vrienden, toch kan men zich heel alleen voelen. Vooral op bepaalde momenten. Ik wenst het me grootste vijand niet toe!
Waarschuw beheerder
donateur
ik noem vriend iemand die dat echt is
dus ik zeg maar ook dat ik 2 vrienden heb.
al die andere zijn bekenden.

eenzam voelen is klote. ik woon zelfs ook buiten de stad waar ik vroeger woonde.

nu met een auto is het wel makkelijker. in 10 minuten ben ik er.

maar klote is dat me vrienden ook welles werken of weg zijn.

dan moet je maar iets gaan doen, alleen :(

gelukkig is t vrijdag en ga met wat bekenden uit. :D dat is dus nie eenzam :D

Waarschuw beheerder
voel me ook beetje eenzaam.. denk dat het met een vriend wel beetje over gaat.. :jaja:

Waarschuw beheerder
Eenzaam? Ha! Lekker rustig noem ik dat!
Altijd positief.

:respect::jaja: Helemaal mee eens(Y)

Waarschuw beheerder
ja ben al 18 jaar eenzaam ondanks dat er mensen om me heen zijn

Waarschuw beheerder
ik moet eerlijk bekennen sinds ik naar Barcelona verhuisd ben, ik flink eenzaam kan zijn van tijd tot tijd. het is een mega grote stad en ik ken precies een handjevol mensen die collega´s zijn en die je sávond dus niet ziet. vooral de weekenden zijn voor mij een struikelblok. in nederland zat ik op maandag al te wachten tot het weer weekend was. hier in Barca zit ik vrijdagmiddag al te wachten tot het eenzame weekend weer voorbij is.. best kut

Waarschuw beheerder
ik ben 12 juli in barcelona :yes:

met t vliegtuig hehehe maar k ga dan naar Estartit :P
Waarschuw beheerder
Ben jij wel eens eenzaam? Of voel je je wel eens eenzaam? En wanneer ben je volgens jou echt eenzaam? Zonder vrienden? Zonder partner? Zonder andere dingen?
ik ben echt benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken.

Wat me namelijk opvalt; een vriendin van me die woont in een heel klein knus dorpje, waar iedereen elkaar kent.
Ik woon midden in Eindhoven , en ik weet niet eens hoe mijn buurman heet. Dit vind IK heel normaal, maar mijn vriendin vind dat " akelig" .
Volgens haar is iedereen in de stad op zichzelf gericht en kun je bijna niemand vertrouwen.

Ik ben pas verhuisd van een redelijk grote plaats naar de stad. Ik heb geen auto onder mijn reet , alleen mijn fietsje. Ik heb 1 huisgenootje, die ik alleen maar " gedag" zeg op de trap Echt meer contact is er niet.
Iedereen gaat naar zijn of haar werk, komt thuis en gaat tv kijken of computeren.
Waar is die tijd gebleven dat je echt bij elkaar op bezoek gaat, of echt iets leuks gaat ondernemen waar je de hele dag naar uitkijkt. Volgens mij gaan dat soort dingen er steeds meer vanaf.

Ja OK eens zien hoe ik hierop, relatief kort ga antwoorden...

Ja ik voel me heel vaak eenzaam...
Dit op verschillende manieren, k zal er enkele opnoemen en waar nodig wat toelichten...

Eenzaam dat als ik me klote/depressed voel, dat ik weet dat k vrijwel nooit kan rekenen op vrienden in de buurt, dat k t weer eens te meer alles "zelf" moet zien te redden/op te lossen... :( :S
Dus dit is min of meer een soort van behoefte aan troost, begrip van bepaalde mensen, maar dat niet beantwoord kan worden... :(

K voel me ook vaak eenzaam als k een goed moment, happy moment wil delen met iemand... Maar ook dan weet k, dat k weer in me eentje sta. Kan je wel vertellen dat dit ook best moeilijk is om hier vaak op een goede manier weten mee om te gaan... :(

Soms heb ik ook behoefte aan (net als eenieder) aan een knuffel of enig andere vorm van genegenheid om te weten dat k als persoon gewaardeerd/gerespecteerd word en ook mij het gevoel geeft dat ik voor een persoon "uniek" kan zijn...
Hiermee bedoel ik dus min of meer een relatie mee dus...

Mijn verlegenheid (die min of meer in de loop der jaren is gekomen, denk k) helpt dan ook niet, maar zie er dan maar eens vanaf te geraken, als k telkens weer moet beseffen dat k alleen sta... Misschien is t een idee om dat idee zoveel mogelijk te laten varen, maar dit is niet zo gemakkelijk altijd, kan k wel zeggen :'( :no:

Dit is t zo ongeveer wat k kwijt wilde over dit thema, en ook nu weer krijg k er (bijna) traantjes van in me oogjes :/ Maar ik wilde jullie mijn mening/ervaring hierover niet onthouden...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
alleen , wat is alleen :s

ik voel me nooit alleen .

en als ik alleen ben praat ik
gewoon met de stemmetjes in
me hoofd :p

ken je hele gesprekken mee
voeren :p
haha

maar voor de dames die zich
eenzaam voelen ,
ik ben er voor jullie :d
Waarschuw beheerder
ben blij dat ik veel goede vrienden heb als ik dit allemaal lees! ik spreek of zie ze bijna elke dag! en ik kan altijd bij hun terecht voor steun!
Waarschuw beheerder
Ik heb zeg maar 4 echt goede vrienden en genoeg kenissen maar toch voel ik me best wel eens alleen.

Dat ik niet echt veel mensen heb waar ik goed mee om ga komt denk ik omdat ik met veel mensen niet kan praten over m'n intresses enz.
Ik was al vanaf toen ik klein was helemaal geintreseerd in hardcore, maarjah niemand snapte er 1ne donder van. Het komt denk omdat ik toch wel iets anders ben dan de rest dat ik niet echt makkelijk vrienden maak met mensen die niet dezelfde intresses delen. Maarjah ik zit er niet echt mee ofzo.

Ik heb gelukkig altijd me muziek nog, hardcore helpt tegen alles... hardcore is je beste vriend.

Waarschuw beheerder
Lijkt me klote, ben zelf nooit eenzaam geweest....behalve die ene keer op de maan.

Waarschuw beheerder
donateur
Dit topic is ook behoorlijk eenzaam eerlijk gezegd :'( :S

Waarschuw beheerder
ja hoor, ik denk toch dat iedereen zich weleens eenzaam heeft gevoeld..

Waarschuw beheerder
Ik voel me soms wel alleen,k weet dat k niet alleen ben,maar toch voelt het zo soms.
vooral als ik het gevoel heb dat ik iets verkeerd heb gedaan..
-----------------

Eenzaam dat als ik me klote/depressed voel, dat ik weet dat k vrijwel nooit kan rekenen op vrienden in de buurt, dat k t weer eens te meer alles "zelf" moet zien te redden/op te lossen...
Dus dit is min of meer een soort van behoefte aan troost, begrip van bepaalde mensen, maar dat niet beantwoord kan worden...

dit heb ik hetzelfde

Je voelt je alleen,maar wil dan ook wel alleen zijn, omdat je bang bent dat je het af reageerd op iemand

Waarschuw beheerder
Je voelt je alleen,maar wil dan ook wel alleen zijn, omdat je bang bent dat je het af reageerd op iemand

Mwah dat heb ik nooooit :devil:

Waarschuw beheerder
ik ook niet

Waarschuw beheerder
donateur
Eenzaamheid is vaak moeilijk te definieren..Soms zijn mensen die midden tussen in een grote groep staan ook eenzaam...Ik heb dat ook wel eens, dan zit je tussen al je vrienden en er wordt gezellig gebabbeld, maar je hebt het gevoel dat alles langs en over je heen gaat en dat je er eigenlijk niet bij bent.
Ik denk inderdaad dat de Westerse rat-race eenzaamheid wel heeft vergroot...Inderdaad komt niemand meer zonder waarschuwing binnenvallen, en als je een afspraakje wil maken dan moet eerst de agenda gecontroleerd worden en een datumpje geprikt, nou over twee weken heb ik wel tijd....Ja maar ik voel me nu alleen en ik wil nu wat leuks doen....

Waarschuw beheerder
Eenzaamheid is vaak moeilijk te definieren..Soms zijn mensen die midden tussen in een grote groep staan ook eenzaam...Ik heb dat ook wel eens, dan zit je tussen al je vrienden en er wordt gezellig gebabbeld, maar je hebt het gevoel dat alles langs en over je heen gaat en dat je er eigenlijk niet bij bent.

Dit heb ik zowiezo regelmatig, maar ik weet niet of dat eenzaamheis is, ik ben vooral regelmatig erg in mezelf gekeerd.

Waarschuw beheerder
ik zo nu en dan ook, maar ik denk dat iedereen zich weleens terug trekt en alleen wilt zijn.

Waarschuw beheerder
Jezus Nonne ik lees dit topic nu pas :S

Het is wel een heeeel complex onderwerp maar ik zal proberen te reageren in mijn eigen woorden.

Ik herken ook erg veel van de dingen die ik hier lees, ik vind het vooral altijd ERG boeiend om te begrijpen hoe dingen in elkaar zitten en ook dit onderwerp passeerd bij mij regelmatig de revue.

Ik denk dat eenzaamheid voor de meeste mensen de grootste angst is. Daardoor zie ik vaak ook groepjes mensen naar elkaar toetrekken puur om het "samen zijn" terwijl de kwaliteit van dat samenzijn vaak heel laag is. Samenzijn puur om het groepsverband (en hierdoor niet alleen te zijn) hoeft per definitie geen plezier of geluk te betekenen. Daarnaast hoef je niet eenzaam te zijn door alleen te zijn, sommige mensen (zoals ik bv) vinden het erg prettig om alleen te zijn. Ik denk dat je dat pas gaat waarderen als je inziet hoe nep veel "vriendschappen" en groepen mensen zijn of doen. Wat ik je vanmiddag ook al zei, veel vriendschappen zijn gebaseerd op wederzijds egoisme met als drijfveer het "niet alleen" willen zijn. Het lijkt misschien soms dat je de boot volledig hebt gemist als je ziet hoeveel mensen om je heen vaak gezellig contact hebben met elkaar, echter zijn dat vaak de "moetjes" die nogmaals niet altijd veel te maken hebben met "vriendschap". Als jij voor jezelf weet welke mensen echt voor je klaar staan, en je daarnaast van jezelf weet te houden .. dan zul je merken hoe prettig het kan zijn om alleen thuis te zitten.. je hebt dan nl niet het idee dat je allemaal dingen mist, maar je geniet dan van het feit dat je gelukkig kunt zijn ook in je eentje.

Eenzaamheid is vaak ook een vorm van onzekerheid, volgens mij. Je vraagt je af wat je fout doet omdat je alleen bent, maar geloof me lieverd de halve wereld voelt zich waarschijnlijk net zo eenzaam echter weten ze het voor de buitenwereld slim te verbergen door massa's "vrienden" te hebben en altijd maar bezig te zijn. Doordat jij dat niet zo aanpakt, lig je iig al meters voor op die groep mensen. Probeer lekker waarde te hechten aan wat je wel hebt, en je wat minder te focusses op wat je volgens jezelf niet hebt. Laat mensen maar lekker bewijzen dat ze het recht hebben jou als vriendin te mogen zien, met die instelling dwing je een dosis zelfrespect af en volgens mij heb je daar alle recht toe! Dan pik je zo de juiste mensen er uit, en die komen echt wel langs als je met ze afspreekt of je net een nieuw huisje hebt ;)

Ik vind je huisje iig helemaal top, en knap dat je dit topic-onderwerp zo hebt geschreven. Waarschijnlijk volgt niemand wat van mijn tekst, maar ik ben ook maar een wir-war ;)

Waarschuw beheerder
Mar, ik voel me al een stuk minder alleen nu dat jij me wakker hebt gebeld :devil:

Maar even zonder gein, ik volg je reply he-le-maal en zoals ik al tegen je zei ben jij goed in het verwoorden van wat ik denk. Wat je hierboven zei is daar dus ook een voorbeeld van.

Dit is ook een onderwerp waar ik iig heel lang over kan praten, zowiezo alle onderwerpen die met gevoelens van mensen te maken hebben vind ik erg interessant.
Dit topic is ontstaan in een periode dat ik ff in een enorm gat viel , omdat ik ineens de grote boze wereld in mijn uppie moest gaan ontdekken.
Dit is in maart gebeurd, nu is het juli en ik zie in mezelf al een enorme vooruitgang; als ik nu aan dit topic denk en aan hoe ik toen elke dag jankend rondliep de zielige Manon uit te hangen, dan schaam ik me gewoon voor mezelf. Het is ff een moeilijke tijd en nu gaat het ook nog niet helemaal in 1 rechte lijn, maar ik weet wel dat deze lijn alleen maar omhoog gaat. Ik voel dat ik me nu steeds meer op "mijn" plekje begin te voelen en te merken wat ik wel en niet moet doen om mezelf een zo aangenaam mogelijk leven te gunnen , met fijne mensen om me heen.
Ik denk dat het goed is zo ;)
Enne Mar, ik denk dat die "kabel" van ons ook al aardig rechtlijnig is en die puzzel van 1500 stukjes die komt ook wel af ;) Thx for everything :flower:

Waarschijnlijk volgt niemand wat van mijn tekst, maar ik ben ook maar een wir-war ;)

:)

Waarschuw beheerder
Kijk, en zo komt alles dus toch nog goed meiss! :) (f)

Zaterdag maar ff goed je huisje gaan infeesten, en iedereen die nep doet voer je gewoon aan sneaky! ;) :P

Waarschuw beheerder
donateur
Interessant topic dit. Heel herkenbaar allemaal. Er zijn veel meer mensen alleen/eenzaam dan je zou verwachten. Goed verwoord van Mar010 :)

Waarschuw beheerder
Er zijn veel meer mensen alleen/eenzaam dan je zou verwachten.

Dat komt omdat veel mensen zich op 1 of andere manier schamen voor hun "ware ik" , zolang je gewoon open bent over bepaalde angsten of wat dan ook, kom je er vanzelf achter dat je niet de enige bent. Mensen verbergen hun "zwakheden" liever ;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Elke keer als ik terug kom van een dagje stoned debatteren, neem ik een grote bak yoghi-drink en draai de volgende jonko! :smoke:

Smoke that Herben, en je bent je eenzaamheid zo weer vergeten :jaja:
Waarschuw beheerder
donateur
ik zou zeggen dat ik 3,4 echt 'goeie' vrienden heb...

wat ik vroeger had was dat er een groep was waarin iedereen mij wel mocht en dat was wel merkbaar, maar ze deden altijd dingen zonder mij. dan voel je je ook klote. nu heb ik dat gelukkig niet meer :)

ik vind het ook zo kut als er iemand is waarmee je best goed bevriend bent, maar je ineens iets verkeerds zegt en er een hele ruzie ontstaat en waarvan je achteraf vol spijt van hebt. :frusty:

ik heb ook gemerkt dat je gewoon vrienden hebt waarmee je de vrienden dingen doet als uitgaan en verjaardagen enzo, maar je hebt ook vrienden waar je niet mee omgaat, maar toch weet dat je vrienden zult blijven.

eenzaamheid had ik voornamelijk last van thuis wanneer me broers verhuisden... het is dan ook zo stil in huis en er is niemand om te irriteren :[
ik ben dus ook heel blij als me broers langskomen of we uitgaan ofzo
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
eenzaamheid had ik voornamelijk last van thuis wanneer me broers verhuisden... het is dan ook zo stil in huis en er is niemand om te irriteren

nah kweet niet of dit nou echt erg is ;)
Waarschuw beheerder
iedereen is wel is eenzaam
jammer genoeg
ik heb er zelf ook best vaak en lang
last van
Waarschuw beheerder
Als je je al eenzaam voelt ga je je door internetfora niet beter voelen. :s

Waarschuw beheerder
je zou je wel door msn of chatten beter door kunnen voelen, maar ja, dan ben je van je computer afhankelijk.. dat lijkt me niet goed

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Eenzaamheid is 1 van de meest verrotte gevoelens die er bestaan...
Dan is zelfs afleiding een moeilijke afleiding :S

Waarschuw beheerder
dan moet je gewoon vrienden bellen he, of vriendinnen

Waarschuw beheerder
Eenzaamheid is echt een klote gevoel. Ik heb er nu niet meer zoveel last van, maar wel gehad.Ik heb ook geen vrienden.Wel veel kennissen.Ik mis dat soms wel vooral in het weekend.Moet meestal alleen uit.Ik vermaak me prima maar toch...Maak ook moeilijk contact omdat ik onzeker ben dat is het beroertste ervan, zou soms willen dat ik makkelijker contact maakte.Heb nu een lieve vriend die mij overal mee heen neemt dat is dan wel lekker,maar moet het toch zelf dan, want als het uitgaat sta je weer alleen.Ik ben er wel sterker door geworden weet dat ik veel aankan.Vind het leuk dat er zo op gereageert wordt.Echt(y)

Waarschuw beheerder
die kennissen kan je toch ook een keer opbellen om mee te stappen ofzo ?

Waarschuw beheerder
Die kennissen kom ik alleen tegen met uitgaan of ik praat met ze op msn of partyflock, verder heb ik er niks mee eigenlijk.Een 'vriendin'heeft me laten vallen nu ze een vriend heeft.Kan alleen op komen draven als zij tijd heeft en daar heb ik geen zin meer in
Waarschuw beheerder
meestal als ik terug kom van een feestje voel ik me eenzaam...
Waarschuw beheerder
donateur
Kvoel me best wel eens eenzaam ja :/

Vooral de afgelopen maand :(

Waarschuw beheerder
wil der niet over na denken

Waarschuw beheerder
Ik voel me de laatste dagen eenzaam....
Morgen ga ik weer mensen spreken dus dat komt weer goed(Y).
Voor de rest ben ik alleen en dat bevalt me meestal,maar nu effe te lang al alleen.:(

Waarschuw beheerder
zo zie je maar dat best veel mensen zich weleens eenzaam voelen...

Waarschuw beheerder
Tuurlijk, iedereen wel eens.