Partyflock

Forumonderwerp · 587729
Waarschuw beheerder
VENLO - Een 22-jarige inwoner van Venlo die dinsdag in zijn woonplaats ernstig werd mishandeld, is in het Radboudziekenhuis in Nijmegen klinisch dood verklaard. Dat heeft de politie woensdag bekendgemaakt. Hij werd mishandeld door een of twee plaatsgenoten.

De man sprak op de parkeerplaats van een supermarkt twee 18-jarige jongens aan, die op een scooter onverantwoord rijgedrag hadden vertoond. Daarop kreeg de 22-jarige man een aantal klappen op het hoofd waarbij hij ernstig letsel opliep en per traumahelikopter naar Nijmegen moest worden vervoerd.

De politie arresteerde de twee verdachten in de supermarkt. Hen wordt doodslag ten laste gelegd. Uit onderzoek moet blijken of een of beide mannen de fatale klappen hebben uitgedeeld. De politie Limburg-Noord heeft een recherchebijstandsteam van twintig man geformeerd.

Dit is dus echt weer zo'n bericht waar ik me zo verschrikkelijk kwaad om kan maken :(
Waarschuw beheerder
Echt erg he, het lijkt wel alsof het alleen maar erger wordt... Je kan tegenwoordig nergens meer iets van zeggen of je krijgt al een mep voor je hoofd. Ik hoop dat ze die gasten hard aanpakken. Flink wat jaartjes de bak in, en niet een paar maanden of een of andere taakstraf.
Waarschuw beheerder
donateur
A F S C H I E T E N!!!!!!!!!!
Waarschuw beheerder
NIets TAAKSTRAF... DOOD en dat meen ik ook echt... Kan hier zo vertieft BOOS om worden... het is fucking elke dag raak laatste paar jaar in NL... en wat zijn dat voor fucking ouders dan... want daar ligt wel de kern van het probleem...

Hier ook in Leiden altijd agressief... van die kutpubers die iedereen uitschelden voor .. ook tegen mijn vriendin, wacht maar volgende keer ben ik er toevallig bij

Ik PUKE echt hard om dit soort mannetjes en die ouders die hun kinderen geen opvoeding geven.

tekst nogmaals aangepast,zie beleid,gabber mamma,inz.p.f
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
Ik zei toch ook: geen taakstraf. Maar voor de rest heb je gelijk. Het lijkt wel of steeds meer ouders nog nooit van het woord opvoeding hebben gehoord.
Waarschuw beheerder
Ik vind dat ze dat soort tuig eens flink moeten drillen. Eens flink aan laten pakken door een paar commando's ofzo.

Waarschuw beheerder
Als ik dit lees dan krijg ik erg de behoefte om een bedrijf Knokploeg B.V. op te gaan richten om op afspraak dit soort mensen een 'lesje te leren'! En lesje bedoel ik dus hetzelfde leed aanrichten als wat aangericht is. Dus die twee scootermongolen ook clinisch dood te slaan. Dit is dus waarom ik me niet bemoei met de maatschappij. Al stelen ze een auto onder mijn neus weg, ik zou gewoon de andere kant opkijken. Mijn leven is andermans eigendom niet waard!!!!!!

Waarschuw beheerder
donateur
Ik zag het gister op Hart van NL. Ik vind het echt nergens op slaan.. Al dat zinloos geweld vind ik nergens op slaan trouwens. Tis juist goed dat er iemand iets van zegt, maar dan moet het niet uitlopen op rellen, klappen enz..
Waarschuw beheerder
donateur
Alexander 23 oktober 2002 12:58
Kan hier zo vertieft BOOS om worden... van die kutpubers die iedereen uitschelden voor .. ook tegen mijn vriendin, wacht maar volgende keer ben ik er toevallig bij
---------------------------------------------
dan kunnen er 2 dingen gebeuren
jij doet hetzelfde als die 2 jongens of jij wordt begraven toch?
ik begrijp je boosheid
jongeren kunnen steeds minder hebben en willen zich steeds meer bewijzen
net als de mensen die het hardst pesten het bangst zijn om gepest te worden
Waarschuw beheerder
Op deze manier bereiken ze idd dat je niet meer zo snel te hulp schiet als je zoiets voor je ogen ziet gebeuren. Ik zou ook wel even 10 keer nadenken als ik zoiets zie gebeuren denk ik. Het is het gewoon niet waard om je leven op te offeren voor een opmerking.

Waarschuw beheerder
donateur
Aan de hoogste boom hangen en een tijdje latenhangen zodat iedereen ze kan zien :kots:.

't Is gewoon te gek voor woorden. Zouden ze trots zijn? "Stoer" (voor hun) gedrag vertonen en vervolgens een dode op je geweten hebben. 22 jaar mensen, 22.
Waarschuw beheerder
ja klopt Nutero... en dat is het erge dus... eigenlijk kan je in Nederland er niets aandoen... jongeren krijgen GEEN straffen, de rest die wel een straf krijgt is NIETS vergeleken met wat ze gedaan hebben.

Als je eigen rechter speelt en een dader aanpakt wordt jij nog harder aangepakt... dus tja en dan kan je nog kiezen wat de meeste doen, je kop in het zand steken, maar als ik OOIT zoiets zie gebeuren of een meid die aangeramd of verkracht wordt, dan sta ik niet voor mezelf in

Waarschuw beheerder
donateur
De daders zijn 18, ze worden dus als volwassenen berecht.
Waarschuw beheerder
Ja dat is dus het kromme in Nederland, als je zelf die dader eens flink onder handen neemt, krijg je nog straf ook. Als iemand iets ergs met mijn familie uit zou halen en ik zou weten wie het was, dan zou ik ook niet voor mezelf instaan. Dan maar een tijdje zitten, dat heb ik er dan best voor over. In Nederland is dat nl. toch niet zo lang.

Trouwens, in Duitsland is weleens een vrouw geweest die de moordenaar van haar dochter in de rechtzaal heeft doodgeschoten. Zij is toen vrijgesproken, het hele land stond achter haar.
Waarschuw beheerder
Het ergste vind ik dan altijd nog dat ze gaan proberen om te achterhalen wie de fatale klap uitgedeeld heeft. Over het algemeen lukt het de politie dan niet om met zekerheid te achterhalen wie van de twee deze fatale klap heeft uitgedeeld en komen ze er allebei vanaf met een kleine straf.

Fuck man, wat maakt het nou uit wie die ene fatale klap heeft gegeven. Ze waren allebei aan het meppen zonder dat ze daar enige aanleiding toe hadden!

Waarschuw beheerder
Maar had die kerel een beetje zwakke schedel ofzow?? Hoe kan je anders van 'een aantal klappen' zo ernstig gewonde raken...?
Waarschuw beheerder
Ik geloof dat die een paar keer met een helm op zijn kop is geslagen :S

Waarschuw beheerder
donateur
Weet jij wat ze nog meer bij zich hadden? iig een scooter, wat voor sloten hangen daar tegenwoordig wel niet aan?

Precies.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
hmmz...Jah, die dingen kunnen wel hard aankomen. Maar waren er geen mensen op die parkeerplaats aanwezig, die konden ingrijpen ofzow???

Waarschuw beheerder
Dat boeit toch niet meer Jay, het is erg zat dat dit soort dingen gebeuren, dat mensen meteen gaan meppen als iemand ze ergens op aanspreekt :kots:
Waarschuw beheerder
Gewoon te ziek voor woorden dit, niemand verdiend zo,n dood :kots:

We leven dus nu in een maatschappij waar je niets meer kan zeggen, niet meer met anderen bemoeien want je wordt zo lens geslagen. Is er nog een weg terug vraag ik me af? :(

Waarschuw beheerder
Maar ik vind het ook sneu dat iedereen er schande van spreekt, maar niemand een vinger uitsteekt als ze zoiets zien gebeuren...

Waarschuw beheerder
triest.
nou maar hopen dat er niet weer een zinloze protestmars komt tegen zinloos geweld.
slaat altijd de plank mis.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Grotendeels eens met Alexander, ik kan hier niet veel op zeggen zonder compleet uit me'n dakkie te gaan van woede...
Waarschuw beheerder
donateur
Ik zag het verhaal net pas op tv!
Echt erg zeg!!
Damn, dan ben je echt GOED ZIEK in je hoofd!! :frusty:
Gelijk afmaken die gasten!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Zoiets is al eens eerder gebeurd in Vlaardingen. Volgens mij hebben die daders toen ook niet zo lang gekregen...Ze moeten echt eens wat gaan doen aan het softe beleid hier, misschien helpt dat een beetje.
Waarschuw beheerder
Ja, hier in Vlaardingen is ook zoiets gebeurd. Ik weet eigenlijk niet eens wat die gasten ervoor gekregen hebben. Waar ik wel weer erg pissig om werd is dat er een paar maanden later gewoon weer iemand op hetzelfde station helemaal in elkaar geslagen en geschopt is. Gelukkig heeft de jongen dat overleeft, maar sommige mensen leren toch maar moeilijk he :S
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Juk...heb jaren vlakbij Venlo gewoond...hoop niet dat ik die gozer ken ofzo...:-( Zieke wereld af en toe dit!!!
Waarschuw beheerder
nee joh niks doodstraf, gewoon die jongens óók de hersens inslaan met een helm.

en dan lekker laten liggen totdat ze doodgebloed zijn ja.
Waarschuw beheerder
donateur
ik hoorde net op L1 dat de jongens van Marokkaanse afkomst zijn, een van de 2 heeft doorgetimmerd op die 22 jarige jongen.. toen ze klaar waren met slaan enzo, zijn ze gewoon de supermarkt ingelopen om wat dingetjes te kopen :S toen ze aan de kassa stonden werden ze gearresteerd.
Volgens het L1 journaal komen er nu weer 2 issues aan de orde, namelijk de issue over het zinloos geweld en de issue over de marokkaanse probleem jongeren.

! Marokaanse en 1 Nederlandse jongen....gabber mamma inz.p.f

Artiest Elcol
Waarschuw beheerder
die mensen zijn nie waardig dat ze leven....die twee moeten echt brrrrrrr.....laat maar :@

Waarschuw beheerder
het waren weer marokkanen :X

1 Marokaan en 1 Nederlander..gabber mamma inz.pf.
Waarschuw beheerder
was die minister er nog maar die nawijn ofzo

gewoon terug sturen, kijken of ze het daar ook zo naar hun zin hebben

oja, het had mij ook kunnen gebeuren net in de tram, ik stapte niet snel genoeg opzij en "meneer" wou er langs
ik kon dus mee naar buiten komen voor een pak slaag, we (ja 5 man ja) pakken je wel enzo, het bekende werk
ben blij dat er een GIGA neger net naast me stond die het allemaal zag gebeuren en die nam het voor me op

anders had PF mischien wel een lid minder gehad
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
nawijn
Waarschuw beheerder
donateur
"...Uit onderzoek moet blijken of een of beide mannen de fatale klappen hebben uitgedeeld"

:frusty: Nee het was de scooter die em omver reed nou goed?!?! :@:@:@
Wat hebben we hier toch een klote rechtssysteem!!­!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Het is en blijft kutvolk he!!!!

Waarschuw beheerder
het zullen eens geen marokkanen zijn :S
Waarschuw beheerder
Mmmm ik woon dus een paar kilometer van Venlo af.. Het is dus in Venlo-zuid gebeurd.. Algemeen bekend dat daar veel allochtonen wonen. Een vriendin van een vriendin van me was daar in de winkel toen dit allemaal gebeurde.. Zij heeft die jongen op de grond zien liggen. Hij is van wat ik begrepen heb maar door 1 jongen geslagen en geschopt. De andere jongen die erbij was wilde hem tegenhouden, maar kreeg zelf ook een klap.

Of de daders nou allochtonen waren durf ik niet te zeggen.. Maar ja iedereen heeft wel zo zo'n vooroordelen..

Vanavond weet ik wel meer als ik die vriendin heb gesproken
Waarschuw beheerder
donateur
op t nieuws zeiden ze wel dat t marokkanen waren
Waarschuw beheerder
Nah ja ik wilde iig niet duidelijk m'n vooroordelen tegen over hun naar vorgen brengen.. als je snapt wat ik bedoel :P
Waarschuw beheerder
donateur
Pas nou wel op wat je zegt! Ok het zullen Marokkanen zijn geweest, maar er zijn genoeg Marokkanen die zich nu schamen voor hun eigen volk! Heb ooit eens bij een Turkse gozer in de klas gezeten. Hele aardige gozer. En we hadden het dan wel es over zulke dingen, dan zei die datie zich soms schaamde voor zijn eigen volk...

Dus let wel op wat je zegt...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
ja natuurlijk is dat zo, elke groep heeft rotte appels ertussen zitten en dat wil nie zeggen dat elke marokkaan slecht is. maar ik begrijp wel dat veel mensen denken: alweer die marokkanen... het loopt soms de spuigaten uit
Waarschuw beheerder
donateur
Ja je mag het dan eigenlijk niet zeggen, maar zijn wel wéér Marokkanen...Maar Nederlanders kunnen ook net zo zijn hoor...
Waarschuw beheerder
donateur
ja natuurlijk kunnen t ook nederlanders zijn, maar marokkanen zijn 'gasten' in ons land dus die moeten zich sowieso gedragen
Waarschuw beheerder
Q-dance21: Daarom bracht ik m'n posting ook zo :)
Waarschuw beheerder
ga nou geen turken met marrokanen vergelijken ouwe, dat zijn 2 totaal verschillende volken

snap ook niet waarom er altijd over "turken" word gesproken

het zijn gewoon 95% noord-afrikanen (zo zeg je dat politiek correct) wie dit soort dingen flikken
Waarschuw beheerder
M'n beste maat is een Marokkaan. Maar zelfs hij zegt dat het meerendeel van Marokkaanse nederlanders ratten zijn.

En dan krijg je ook zo'n superclip waarin het wordt verteld dat men maar oordeelt enzo?:SFUCK THAT!:S doe maar eerst wat aan de normen en waarden van je eigen gemeenschap. begin dan met tegenacties...

Ik ben zelf met zulke gastjes opgegroeid. geloof me, ze verkopen hun eigen oma voor een kwartje als het nodig is.

greetz
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Echt schandalig !! Heb er geen woorden voor zo kwaad word ik hiervan !! :@

Dat je tegenwoordig in deze klote maatschappij niet eens meer iemand te hulp kan schieten en dan meteen door 2 opgeschoten gastjes van 18 de k*nker wordt geschopt gaat mij echt de pet volledig te boven...

"Opvoeden" is tegenwoordig een moeilijk begrip voor de meeste ouders...ik had dit echt niet hoeven flikken in ieder geval...
Waarschuw beheerder
donateur
Het was ook maar een voorbeeld ouwe ;p
Waarschuw beheerder
geen woorden voor, krijg k eg tranen van in m'n ogen.

en hoe kunnen ze, hoe kunnen mensen zo zijn??
dat snap ik echt niet hoor :S:(

en dan ook gwoon nog es doodleuk boodschappen gaan doen, zo van...
tis toch de normaalste zaak van de wereld!!!!

WAAR ZIJN ZE MEE BEZIG :S:S:S
Waarschuw beheerder
ik woon in Amsterdam, ik ga om met marrokanen, surinamers, antilianen, turken, hindoestanen, bokoe`s en ja, zelfs Nederlanders

het zijn allemaal straatschoffie`s, allemaal jongens met goeie ouders, normen en waarden zijn hun nog wel bekend
het probleem zijn de gasten van alle afkomsten wie geen goeie verstandhouding met hun ouders hebben, de gasten wie gewoon de straat op geschopt worden omdat er thuis geen ruimte is om 10 koters te bergen, dus gaan we de straat maar op om te klooien, van klooien komt meer en meer is eindigd dus hier in

het word alleen maar erger, we zijn nog maar in de begin fase van het echte probleem

de Amsterdamse jeugd is al 60 % niet-nederlandse, die krijgen ook allemaal 5 kinderen, straks is de Amsterdamse jeugd 80/90% niet-nederlands (wel volgens hun paspoort, niet voor hun zelf) en dan ??? en dan is het hek van de dam
Waarschuw beheerder
Diep triest dat dit soort dingen gebeuren in dit land! Nog triester vind ik het dat ik net op de radio hoorde dat de politie inmiddels meer als 20 getuigen heeft gehoord! Ik denk dan 20 tegen 2, dat moet toch wel te doen zijn! Echt heel errug tries dat deze ramp toeristen weerres niets gedaan hebben om te helpen, eerst naar de sensatie kijken en daarna zeggen ooooooooh wat errug he!!! Deze getuigen zijn bijna net zo triest als de daders zelf tenzij het kinderen, bejaarden of invaliden waren! Aaaaaaaaaaaarg dit soort dingen maken mij MAD.....! NO RESPECT FOR MARROKS ik kots op ze....!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Venlo da's ook echt een asociale stad.

En hou er wel rekening mee dat soms een paar klappen al fataal kunnen zijn, en het er voor de omstanders misschien niet zo erg uit zag als het in werkelijkheid was.

Wie heeft nou nog nooit iemand klappen zien krijgen?
Waarschuw beheerder
donateur
Acid dat zeg je nu wel mooi...Maar als je daar staat ben je echt totaal overrompeld volgens mij...Ok sta je daar met 5 maten van je kun je misschien erin gaan staan hakken...Maar makkelijker gezegd dan gedaan...
Waarschuw beheerder
Op de radio was zojuist een getuige te woord die zij dat de jongen die sloeg totaal door het lint was en ook door bleef slaan toen het slachtoffer allang niet meer bewoog! Toch duidelijk genoeg dat het hier niet om zomaar een vecht partytjuh ging....!
Waarschuw beheerder
Sow tering hee.....waar gaat het heen?
Waarschuw beheerder
donateur
Tja...Ik zou ook echt niet zomaar weten wat ik zou moeten doen als ik er vlakbij stond...Zoals die getuige al zei: Hij was volledig door het lint. Dan moet je tog zeker met 3 of 4 man ertegenin gaan lijkt me...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Er was laatst een Nederlandse jongen in de trein die werd lastiggevallen door een Marokkaanse jongen... Echt iedereen liep gewoon door!!!!
Uiteindelijk hebben ik en die (Marokkaanse!)maat van mij die gast ff geholpen...

maar waar het hier om gaat is...dat bijna niemand zal helpen als er iets aan de hand is....

MENSEN, DIT IS GEEN TOLERANTIE, MAAR ANGST!!!!!!
Waarschuw beheerder
donateur
Idd maar das ook niet gek ook toch? Damn als je dan je smoel opentrekt zal je meemaken datie een gun tevoorschijn trekt :s Kan allemaal tegenwoordig :s:s:s
Waarschuw beheerder
Tis en blijft onwijs erg wat er is gebeurd, maakt niet uit of het door een marokkaan is gebeurt, of door een nederlander, of weet ik veel wie voor we weer de discussie gaan krijgen over buitenlanders...

Maar met het doodschoppen van de daders of de doodstraf schiet je niks mee op. Komt die 22 jarige jongen daardoor weer tot leven??
Hierbij dan doel ik op een reactie die in het begin van dit topic staat. Ben je dan niet net zo erg als die gasten????

Het begint meestal wel bij de opvoeding ja. Bijna iedereen is tweeverdiener, dus de vader en moeder zijn werken terwijl de kinderen in een kinderdag verblijf zitten. Zo krijg je inderdaad geen normen en waarden mee. En iedereen in dit land roept maar dat er meer beveiliging moet komen, en ze hebben het elke keer maar over camera's dit camera's dat, maar los je daar echt het probleem mee op? Nee denk ik zelf, want op deze manier los je alleen maar het gevolg op, en niet de oorzaak!
Het wordt tijd dat daar eens aandacht aan wordt besteedt: normen en waarden les vanaf de basisschool bijvoorbeeld, en elke week op de middelbare school.

Waarschuw beheerder
marrokanen zijn de wespen onder de buitenlanders,...mag ik t zo zeggen?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Als zoiets zou gebeuren en ik sta daar dan weet ik ook niet wat ik zou doen maar op ruim 20 mensen moet er toch wel iemand lef genoeg hebben gehad om er wat aan te doen! Zoals ik al zei vinden de mensen het leuk om naar de sensatie te kijken en daarna te zeggen ooooh wat errug! Laatste tijd 2 keer ergens mee bemoeit op straat en het gaf me een goed gevoel dat ik iets geprobeerd heb!

Waarschuw beheerder
nee acid roy....
kijken naar een vechtpartij is niet leuk,het is genant!
die mensen stonden waarschijnlijk aan de grond genageld...
en zeker als iemand door t lint gaat op een klaarlichte dag ,die niet onder invloed is.
dat maakt t allemaal alleen maar afschrikwekkender
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Echt erg, ik hoorde het zonet op tv en kreeg er gewoon tranen in mijn ogen van.

Wie doet nou zo iets, ik was gewoon helemaal geschokt, ik vind het gewoon heel erg triest!!!

En de straf, zal wel weer meevallen zoals gewoonlijk.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Jeah right, vandaar dat reality programmas over ongelukken´, vechtpartyen het zo goed doen op tv!
Als er bij jou in de straat een politiewagen met huilende sirene´s stopt dan ga je toch ook naar buiten om te kijken?
Waarschuw beheerder
donateur
toevallig he?? 23 oktober 2002 18:55
nee acid roy....
kijken naar een vechtpartij is niet leuk,het is genant!
die mensen stonden waarschijnlijk aan de grond genageld...

Jij zegt precies waar ik net ff niet op kon komen! Wantvoordat je het weet is het al gebeurd en kun je er niks aan doen. Dan krijg je meteen weer dat "achteraf" gezeik...Maar tis goed dat ze die gasten te pakken hebben...Ben héél benieuwd wat er gaat gebeuren nu. Ik denk dat ze, dankzij het fijne ( :kots: ) rechtssysteem hier in dit landje, over 2 weken weer op de straat staan :S:@:S:@
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Wat mij betreft de zwaarste straf die we hebben in Nederland voor deze jongen(s)! 2 jaartjes zitten dus met tv, radio, scholing,sport,oplei­ding enzzzzzzzzzz met een beetjuh mazzel nog iets eerder vrij vanwege cellen tekort ofzo bladibla zo gaat dat toch hiero
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
2 Iedereen: Ik dacht dat PF erg tegen wanklanken jegens de Marrokaanse maatschappij was????

2 Mavas:ja maar het is zo irritant als dit soort mongolen twee uur in de cel moeten zitten, een steeg schoon vegen als straf en dan weer weg. Ik snap de reactie wel: rot es effe lekker van deze aardbodem af.

Acid roy: je was ietsje eerder dan ik :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
je haalt reality progamma`s en gebeurtenissen voor je ogen door elkaar.
als je op tv ziet hoe iemand inmekaar wordt geslagen heeft dat niet zo`n impact op je als het voor je ogen gebeurt.....denk ik
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
de 1e X dat ik iemand in elkaar geslagen zag worden op een feest, schrok ik heel errug
de 2e X stond ik er al naar te kijken.
nu de laatste X 1 van de daders laten vallen bij het vluchten voor de security

we zijn aardig wat gewent wat geweld betreft dus deze mensen zullen echt niet super geshokkeerd geweest zijn! Vooral als je hoort in wat voor een buurt het was, zullen de mensen echt wel wat gewent zijn
Waarschuw beheerder
donateur
"...nu de laatste X 1 van de daders laten vallen bij het vluchten voor de security"

:d(y)
Waarschuw beheerder
donateur
punt = waar gaat het heen.....?
Waarschuw beheerder
donateur
laten we er nou geen topic tegen marrokaanse jongeren van maken. De 2 daders zijn gewoon k*nkerschoften, nederlands of buitenlands...

Waarschuw beheerder
Een vriend van mij is afgelopen vrijdag in de zoetermeer stadslijn (nummer 3 van de gevaarlijkste lijnen) door 10 k$%^&*&**&&nker antilianen samen met zijn zusje door heel de trein heen geslagen. Vrouw van 4o zei er wat van werd ook geslagen. Hij en zijn zus hebben zware hersenschuddignen overal kneuzingen en blauwe plekken en hij heeft gebroken oogkas en moet geopereerd worden

Waar gaat het heen met de wereld
:bah:
Waarschuw beheerder
Tuurlijk kan ik de reactie begrijpen, maar las jij wilt ingrijpen met geweld vind ik je net zo erg als die gasten. zo krijg je van haat weer haat, en gaat het van kwaad tot erger. Ziemaar in amerika waar ze voorlopen met dit soort dingen, daar heb je gasten die iets uithalen. dan als reactie erop wordt die gast die iets uit heeft gehaald door anderen neergeschoten, en zo worden de gasten die die gast heeft neergeschoten ook weer aangepakt door vrienden/gangleden. Ergens moet het stoppen.

Maar goed, ik ben zelf ook een keer in elkaar geslagen door een mongool, zomaar en helemaal voor niets, toen stonden ook vrienden en vriendinnen toe te kijken en diverse voorbijgangers ook. Ik zelf stond net zo perplex als al die andere mensen, voor je het weet is het gebeurt. En zo verstijfd stonden die mensen ook bij dit incident in venlo erbij, dat lijkt mij.
Waarschuw beheerder
Hoppa!

Lekker bezig weer, stelletje kortzichtigen!

Nog niet door dat dit topic zo op een rel uitloopt, er wederom racistische taal door sommige dipshits wordt uitgestoten en dan huppa...topic de prullenbak in verdwijnt?

Voor dat jullie gaan kraaien: Haal er eens effe alle andere gevallen van zinloos geweld met dodelijke afloop bij. Goh, het stikt idd van de Marrokanen...NOT!

Man ik PUKE op dit gezeik, reageer toch niet eens zo enorm bekrompen, alsof die gozer daarop had zitten wachten! Bekommer je liever om de nabestaanden van het slachtoffer en die zal het worst wezen of het nou een nederlander, Marokkaan of fucking Pygmee was, hij is dood. En dat is al erg genoeg!!!!

Normen en waardenbesef is onder ons Holanders ook ver te zoeken tegenwoordig, dat blijkt wel weer!!! Als je dan wat denkt te willen doen tegen die "kut-marokkanen" moet je je vooral lekker zo gaan opstellen. oog om oog tand om tand? Ga spelen kinders, alsjeblieft!!!

:kots: :kots: :kots:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
dat zeg ik,

amen
Waarschuw beheerder
Het is normaal om te zeggen dat het vaker voorkomt dat het Marokkaanse Nederlanders zijn dan autochtonen....

nogmaals... het is geen rascisme. M'n beste maat is Marokkaans meis... Zelfs hij zegt het..

(K)

Waarschuw beheerder
wackie jacky het gaat niet over zinloos geweld in het algemeen, maar over dit geval, en hier waren marokanen bij betrokken.

Het is te triest voor woorden dat dit mag gebeuren.

Mijn enige oplossing, die 2 daders deporteren naar marokko, als je je niet kan gedragen, wieberen. dus zoals ex-minister nawijn het zag.
Waarschuw beheerder
donateur
De discussies barsten los..overal! Ik heb het er nu met mijn ma over dat ik gewoon echt NIET kan begrijpen dat er niemand wat heeft gedaan. Er stonden bouwvakkers toe te kijken vanaf de steiger. Dan ga je toch met z'n allen en help je die jongen, of ie nou wel of niet het er naar gemaakt had!!! Want daarom hadden ze nix gedaan, ze dachten dat het die jongens eigen schuld wel was. Mijn moeder kon dit wel begrijpen, dat ze uit angst niks durven te doen. Is dit nu de maatschappij waar ik in moet leven? Met z'n twintigen bang zijn voor 2 van die snotaapies? Het gaat te ver! Vandaag of morgen is het 1 van ons..

En over de straf van de daders (Marokkaans of niet), 1 mening: foto op voorpagina's van kranten en los rond laten lopen..kijken hoe lang ze het volhouden!!
laatste aanpassing
Artiest Pato
Waarschuw beheerder
donateur
Beez 23 oktober 2002 19:16
Een vriend van mij is afgelopen vrijdag in de zoetermeer stadslijn (nummer 3 van de gevaarlijkste lijnen) door 10 k$%^&*&**&&nker antilianen samen met zijn zusje door heel de trein heen geslagen. Vrouw van 4o zei er wat van werd ook geslagen

vriend van mij is ook door 12 a 15 antilianen de tering in geslagen! op Den Haag centraal station!
waarschijnlijk zijn het dezelfde als in die trein want hij werkt dus in de beveiliging en heeft al vaker problemen gehad met dezelfde gasten! ook vaak in de stadslijnen en andere treinen...
het is gewoon een plaag! ze hebben toch ook niks te verliezen? als ze eens worden opgepakt zijn ze zo weer vrij en mengen ze zichzelf weer in hetzelfde wereldje!

Waarschuw beheerder
ok jongens jullie hebben jackie gehoord.
al die woede die jullie in je hebben,het is een uitvinding van de duivel.
al die gedachtes die jullie hebben zijn bij voorbaat dom.

praat over agressieve mensen, niet over agressieve buitenlanders...
goed, bij deze;

voor mij mogen ze die daders helemaal de vernieling in slaan!!

zo beter moralie jackie ?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Het was een Marokkan. Maakt dat het erger? Nee!

En die mensen die allemaal stonden toe te kijken. waren dat Marokkanen? Is dat niet erg?

Ik ben geen mallot, ik weet ook wel dat er een groep onaangepaste Marokkanen in Nederland woont die voor veel overlast zorgt.

Wat mij veel banger maakt, is de grote groep Nederlandse jeugd, die geen respectt meer heeft voor anderen, geen idee heeft wat normen en waarden zijn.

Het gaat dus WEL om zinloos geweld hardcoremf, dat is het hem nou juist. DAT is waar we ons eens druk over zouden moeten maken. Fuck it welke bevolkingsgroep daarvoor zorgt. Elk weekend slaan bezopen en onder invloed van drugs verkerende jongeren anderen in elkaar. Ik kan nog geen avondje naar het Stratums Eind gaan hier in Eindhoven of er loopt wel weer iemand op een ander in te timmeren.

En maar zeiken op elkaar. Haat, nijd, en altijd alles wat anders is de schuld geven. Zoals jullie dat bij hen doen, doen zij dat weer bij jullie. Waardoor die haat alleen maar verder toeneemt.
Artiest {SHOWLIST artist 917, 2156}
Waarschuw beheerder
donateur
Te triest voor woorden dit, en dan ook nog gewoon gaan shoppen voor een feestje.

Is het trouwens niet de overheid die ons inprent zelf geen actie te ondernemen?
Waarschuw beheerder
wackiejacky 23 oktober 2002 19:46
Het was een Marokkan. Maakt dat het erger? Nee!

Tegenwoordig wel....;)

L.A. here we come....:D (had ik vanmiddag niet ergens anders ook al gezegd? ;))

Waarschuw beheerder
ik ben ook een keer in mekaar geslagen op de markt.
en NEE het waren geen buitenlanders ,maar voetbal supporters,hollandse­!

maar wat gebeurt ;
ik heb op dat moment een hekel aan alles wat met voetbal te maken had.
en ik genoot toen ik op tv een supporter inmekaar gerost zag door een ME agent.
op dat moment heb je een hekel aan alles wat met die persoon te maken heeft.
dom of niet dom,het zit dan in je.

en daar wil ik heen;
als zoiets gebeurd zoals gisteren in venlo,dan is t niet meer dan "normaal" dat een mens zijn ei kwijt moet.
iedreeen hier op deze topic wil zijn ei kwijt,en nee...ze gaan niet morgen met een honkbalknuppel de straat op op zoek naar een marokaanse man,om hem vervolgens in mekaar te schuppen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Nie over dat liedje beginnen weer hoor..

Tis al erg dat dit gebeurd is..
Waarschuw beheerder
Ik snap wel wat je bedoelt toevallig he? Maar dat is nou juist het hele grote probeelm. Iedereen wil over van alles voortdurend zn ei kwijt. Naar elkaar luisteren? Ho maar. Iedereen weet het beter. Nederland lult wat raak. Daardoor krijg je haat. Haat is het gevaalrijkste wat een land kan overkomen.

Trek er in ieder geval voor jezelf lering uit. En als je zoiets ziet gebeuren, bel dan gelijk 112. Houd idngen om je heen in de gaten en meld het als dat nodig is. Dara heb je veel meer aan. Dat gezeik over Marokkanen levert toch geen ruk op.

Ja, hahaha, dat half debiel nederland enkel en alleen op de LPF stemde een paar amandne geleden, op de partij van een dode, zonder na te denken over de consequenties. Nou nou nou wat hebben we al veel bereikt met zn allen. het zijn niet alleen die rotte appels onder de allochtonen die moeten veranderen, nog altijd in de eerste plaats wijzelf!!!!

Waarschuw beheerder
Ja maar WJ, ik weet dat je me misschien nu een racist gaat vinden.

Feit is, dat in mijn omgeving (A'dam en omstreken), ik alleen maar last heb van NL'se Marrokanen. Op de een of andere manier kom ik alleen maar dat hele kleine criminele groepje tegen, heel maf.

Verder heb ik nauwelijks ECHTE last van autochtonen. En gek genoeg zijn dat ook nog wiggers. Maar dat staat er los van.
Waarschuw beheerder
en de mensen stonden r bij en keken r naar !
en niemand die wat doet
zelfs niet in de supermarkt !!
echt schandalig !
trieste samenleving

das al de 2e persoon dit jaar die zn mond durft open te doen en die woord afgemaakt !

Waarschuw beheerder
haat en agressie zit in de mens jackie
vroeger,nu en in de toekomst.

ps ; ik ben t wel met jou eens over t onderwerp LPF.
maar dat is weer een ander onderwerp.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik vind helemaal niks meer Kolaas...ik ga lekker GTST kijken! Ben wel effe toe an wat ontspanning, altijd nog heel wat minder dom wat daar gebeurd dan ik de werkelijke wereld!
Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind het fucking erg dat mensen die omstanders beschuldigen.

Om in te grijpen bij zoiets is denk ik maar voor 0,1% van de mensen op de wereld weggelegd en iedereen draait ze hoofd om en loopt door. Ik heb ook nog nooit op een feest/na een feest iemand geholpen als er ruzie was. Ik bemoei me der niet mee.

Maar dat zegt de politie toch ook, dat je niet de held moet uithangen en de politie moet bellen.

Maar ja, die gozers, denk dat mijn mening hierboven al vaak staat.
Waarschuw beheerder
Heb in het verleden zeer vaak ingegrepen.. maar ik moet wel zeggen dat ik er tegenwoordig al minder zin in heb. Het zijn namelijk altijd dezelfden die ingrijpen en uiteindelijk nog vaak degene zijn die de lul zijn....

Waarschuw beheerder
donateur
Jeetje vreselijk dit!

Wat ik echt niet snap is dat dit bij een supermarkt is gebeurd waar genoeg mensen bij zijn...
Dat er nou niet één iemand helpt!?¿¡
Als ik zoiets zo zien zal ik zoooo kwaad worden en zal echt wel wat doen... Bijv met een winkelwagen in zo'n jongen rossen of op ze nek springen, maar je gaat toch niet toekijken?

Hopelijk krijgen die jongens de juiste straf (jammer genoeg is dit onmogelijk in NL)
Waarschuw beheerder
Echt in en in triest, die 2 gasten verdienen de kogel. Kosten ze de maatschappij ook geen geld en misschien schrikt het de hersenlozen wat af :-S

Waarschuw beheerder
"I am...............
....................
....................
IN A WORLD..........
....................
....................
OF SHIT.............
....................
....................
Waarschuw beheerder
donateur
Waar die lui vandaan komen doet er niet toe het blijven een stel lui die niet thuis horen in deze maatschapij

Dit is niet de eerste keer dat dit gebeurd in nederland

Denk maar aan alle andere "Zinloos geweld" moorden wat er bijvoordbeeld in leeuwarden is gebeurd...

en er zijn meschien wel 20 getuigen, dat die nix doen kan ik aan de ene kant wel een beetje begrijpen ik zie mijn oma of zusje er niet tussen springen, en in 1ste instansie denk je het valt wel mee die man krijgt een paar klapen. ik zeg niet dat normaal is... Maar het gebeurd helaas vaak genoeg

en ik denk dat er iets goed mis is met die jongens, Hoe kun je in godsnaam zo boos worden omdat iemand wat zegt van je rijgedrag op je scooter. Dan denk je toch waar bemoeit die kerel zich mee maar dan ga je hem toch nie slaan ...

Maar goed,opsluiten die lui zorg maar dat ze niet meer in deze maatschapij terug keren, Zulke dingen zijn een goed argrument om de doodstraf in te voeren, Daar ben ik eigenlijk ook best wel voor of wat gister op tv was 3x zware geweld pleging 25 jaar of langer gevangenis straf... opsluiten die beesten ....
laatste aanpassing
Artiest ScuL
Waarschuw beheerder
donateur
dieptriest... dat zoiets gebeurt is echt niet normaal meer :S

Waarschuw beheerder
echt in en in triest dat zoiets kan gebeuren....hoe halen ze het in hun hoofd om zon jongen dood te slaan.....echt heel zielig!

Waarschuw beheerder
Ik snap ook absoluut niet waarom niemand wat doet. Je stond erbij en keek ernaar. Das toch triest. Wat gebeurde er nou. Die gozer is helemaal door het lint en blijft slaan en schoppen. Dan let ie toch nergens meer op. Hoe moeilijk is het om naar em toe te lopen en em een enorme rotschop te geven. Hij ziet je toch niet aankomen. Zelfs die "maat" van em wilde em tegenhouden. ALs jij iets doet, durft hij misschien ook weer wat te doen. Maar ja, de overheid stimuleert gewoon dat je NIKS doet. Das toch triest??? Als ik die gast een rotschop had verkocht was ik zeker de boosdoener geweest. Terwijl ik dan misschien wel die jongen zn leven had gered. Krom systeem hebben we toch.

Waarschuw beheerder
Ik begin deze week in mijn nieuwsbrief:

Mensen,

Sta stil bij het volgende:

<knip> stukje persbericht <knip>

Ik ben verbaasd, super boos maar vooral enorm teleurgesteld in de mens. Niet alleen in de dader maar ook in degene die René Steegmans, een jongen ongeveer zo oud als jou, dood hebben laten slaan terwijl ze toe keken.

Zo denk ik erover.
Waarschuw beheerder
donateur
Al die ooggetuigen kunnen het allemaal zo mooi vertellen maar iets doen HO MAAR ARRGHHHH!

En die ventjes oooeeee :@:@:@:@:@:@:@:@:@:@­:@:@
IK :kots: OP HUN :@:@:@
Waarschuw beheerder
Nou ja...de omstanders beschuldigen gaat wel ver. Althans, ze ervan beschuldigen dat ze er niet tussen springen. Er wordt niet voor niets geadverteerd met die spotjes. Bel gelijk 112!

Geloof me, ik spring er nooit meer tussen. Heb dat een keertje gedaan, toen ik nog een naief jong grietje was en een vriend van me genadeloos in elkaar werd getrapt. Ik werd natuurlijk gelijk mee neergeschopt, en ze werden alleen maar bozer.

Waarschuw beheerder
Normen en Waarden vervagen....

Laten we onszelf collectief Resetten en helemaal opnieuw beginnen want dit loopt niet goed af.... :-(
Waarschuw beheerder
Hupsakee, tegen de muur zetten en afschieten..... Triest weer, errug triest.
Waarschuw beheerder
Als het waar is dat er zoals er eerder gezegd is gwoon bouwvakkers hebben staan kijken, dan wordt het verhaal nog triester dan dat het al was! Ik werk zelf in de bouw en we hebben vorige week twee collega´s (Marokkanen)uit elkaar moeten halen omdat ze elkaar aan het verrot schoppen waren! Liever had ik ze gewoon door laten vechten deze X maar toch deze twee jongens maar uit elkaar gehaald! Tis natuurlijk best moeilijk inschatten wanneer je nou iemand moet helpen maar zo aan alle verhalen te horen ging het er in Venlo errug bruut aan toe! Ik zie soms stokoude mensen door de stad lopen en dan vraag ik me af wat zullen die mensen wel niet van het Nederland denken, het Nederland waar zij zoveel moeite voor gedaan hebben om het weer optebouwen! We doen veel goede dingen hier in Nederland maar dat weegt niet meer op tegen de slechte dingen die hier gebeuren! t´Gebeurd en we kijken ernaar met zn allen, niemand staat op en doet wat...!
Waarschuw beheerder
Hier moet ik nou van kakken.
Waarschuw beheerder
gvd over een tijdje kun je helemaal niemand meer aanspreken op z'n fouten...of je word al doodgeslagen :/ ...tering heéey waar gaat dat heen man!! :|
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ga nou alsjeblieft niet doen alsof de wereld vergaat zeg :S
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
daar hebben we Bush en Saddam al voor :D

Waarschuw beheerder
Ik begrijp niet dat er niet is ingegrepen er waren ooggetuigen BOUWVAKKERS!!!!!! grote kerels die hebben staan kijken hoe 2 18 jarige ventjes een jongen dood slaan!!!!!:frusty:
daar wordt ik dus echt laaiend om!!!

ik ben zelf 1.58 maar een maand geleden werd er in de trein een vrouw geslagen door een vent niemand deed wat ik sprong er tussen!!! ik zou liever een paar meppen krijgen dan dat ik met het gevoel moet rond lopen dat er voor mijn neus iemand dood wordt gemept!!

JE GAAT TOCH NIET TOE KIJKEN!!!!!!!!!!!!!
een hond help je nog laat staan een mens in nood
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
yep....de maatschappij gaat naar de k**ker...
ik moet hier echt van kotsen...!!!
maar waar ik nog meer van moet kotsen, is dat die
burgermeester zn bek gewoon niet durft open te trekken en gewoon zegt, HET WAS EEN MAROKKAAN, neeee, want dan discrimineer je, en dat mag niet volgens de wet bla bla bla....togh??? beetje mietig allemaal, nederland moet NU t probleem oplossen..!!! dat mensen zomaar anderen in elkaar gaan trappen is gewoon te erg...en tis alleen maar stoerdoenerij...
Waarschuw beheerder
HousPauzinnetje, begrijp psies wat je bedoelt begrijp dat ook totaal niet :s

Heb het zelf meerdere malen meegemaakt, ook 1 keer in discotheek gozer had ruzie met een ander ik zei kappen, op een bepaald moment wilde die ene die ander slaan (hij was iets van 1.95 ofzo en ikke klein) hij haalt uit... ik sprong omhoog om zijn nek met snelheid en gewicht knalde ik hem in een wurggreep op de grond en toen heeft de uitsmijter hem daarna naar buiten gebracht :)

Zelfs een keer werden 2 maten door een groep van 15 man en vrouw lastig gevallen... zelfs daar ben ik er (MET BLUF) tegenin gegaan...

En als ik dat in mijn 1tje kan, hoe kunnen zovelen dan niets doen... echt dom en laf. Je moet niet altijd alleen aan jezelf denken
Waarschuw beheerder
donateur
ja die bouwvakkers dachten dat het eerst gwoon een ordinaire ruzie was, met een paar klappen..maar zodra zij zagen dat die jongen echt
helemaal naar de klote werd getrapt hadden ze die andere jongens allang een breekijzer in hun nek moeten leggen!!!

Waarschuw beheerder
En dan dat nummer wat pas uit is "Kut marokkanen"
Hebben ze het er ook over dat ze niet gerespecteerd worden..Vind je het godverdomme gek!! :S
Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben het helemaal eens met houspauzinnetje
dat bedoelde ik ook in mijn vorige reply
Die kerel zit dood leuk op de tv te vertellen
"het leek op een onschuldige ruzie" SO WHAT?.. daar begint het altijd mee!
Waarschuw beheerder
Levenslang moeten ze krijgen,zonder kans op vervroegde vrijlating en ELKE dag moeten ze een uur lang in hun ster worden genomen door 1 van die gasten daaro. Wat een stelletje K****RLIJERS zijn het zeg.:bah: :bah:

GREETZ!!
Waarschuw beheerder
donateur
Ze hebben in nederland toch zo'n cellen te kort?.. ze moeten gewoon de doodstaf invoeren.. kunnen ze bewijzen dat iemand het gedaan heeft maar dat ook met 100% zekerheid.. gelijk doodstraf.. dat is mijn mening
Artiest Sjeez
Waarschuw beheerder
donateur
2 wackiejacky: 112 bellen werkt dus ook al nie meer, heb het nu al twee keer gehad, een keer werden we klemgereden en auto uitgesleurd en andere keer werd vriend van me in elkaar getrapt en in beide gevallen wordt je 40 keer doorverbonden, moet je iedere keer opnieuw verhaal vertellen en komen ze uiteindelijk na een uur een keertje kijken.
Ik zeg ook niet dat je er zelf op los moet rammen, maar ze mogen van mij wel wat beter reageren bij 112 etc.
Waarschuw beheerder
donateur
de jongen is klinisch dood wordt telkens gezegd....kom op zeg mensen van de media, die
kerel is gewoon hardstikke dood! de pijp uit!!
hij wordt echt niet meer wakker hoor!!

Waarschuw beheerder
donateur
Als ik zoiets zou zien gebeuren op straat dan ga ik dus echt niet op de politie zitten wachten he. Die mensen zijn er toch alleen maar als je ze niet nodig hebt. Ik zou het zelf wel proberen te stoppen. Mensen doen zelf veel te weinig, denken vaak "oh shit! ik wil hier niets mee te maken hebben..." of zijn bang en doen verder niets en dan heb ik het niet direct over "erop los rammen."

Waarschuw beheerder
Ze moeten ze naar Siberie sturen, en ze dan 16 uur per dag helemaal de tering laten werken in zo'n zoutmijn.. net zo lang tot ze er kapot aan gaan..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
2 Jay : Neeeey doe ik oowk niet.. maar het is gewoon stom wat er is gebeurd.. :/

Waarschuw beheerder
zullen we een oorlog tegen ZE beginnen... Ze hebben ons al de oorlog verklaart door deze actie...met hun kut nummers, rare jongens die marokkanen.

Waarschuw beheerder
Stelletje gestoorden figuren! :@ Ik kan me hier zo ontzettend kwaad over maken! Wat denken ze wel niet? Zulke jongens moeten echt keihard aangepakt worden!!!!!!!

Bah! Waar gaat dat heen met de maatschappij!! :kots:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
the sound: Mij best.. :@

ter aanvulling: ik werk in Gouda.. ben er dus elke dag.. dit is zo ongeveer Marokko (kleinschalig) hier... ik heb 5 jaar met die lui in de klas gezeten... mijn uitspraken zijn op FEITEN berust... ik weet dus wat ik zeg en waar ik over praat en ik weet voor de volle 100% zeker dat de nuchtere Hollander dergelijke acties op deze manier nooit zou uitvoeren!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
de multikul is de nederlander door de strot heen geduwd door linx nederland, en de goeie gemidelde burger (autochtoon of allochtoon) moet boeten voor de ellendige gevolgen hiervan.en het is nog maar net begonnen........

Noem me een rascist, noem me dom,noem me kortzichtig, noem me haatdragend, ik noem dit bovenstaande een feit!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Ik lees maar een paar posts en ik zie alleen maar geouwehoer over die Marokkaan. De andere dader was een Nederlander. DIE IS NET ZO GOED FOUT!! :@
Die jongen van 22, is zo goed als dood.

:kots:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Nou jongens, jullie kunnen je gif over de Marokanen hier uitspugen, maar het blijkt dat die Marokaanse jongen die erbij was helemaal niet heeft geslagen en dus alleen die Nederlandse jongen..............­....................­..

Waarschuw beheerder
donateur
Het is inderdaad heel erg..heel erg...om te huilen...Je kan schreeuwen maar het haalt geen ruk uit. Stille tochten bij de vleet, maar het wordt er echt niet minder door!

De ouders die hun zoon kwijt raakten,...dood door zinloos geweld, vreselijk, afgrijselijk. Weg door iets onbennuligs.

STRAFFEN, straffen en nog eens straffen.

Waarschuw beheerder
De dood kwam per scooter

Meestal komt de dood op kousevoeten. Zachtjes. Dan lezen we: hoewel niet onverwacht, is plotseling van ons heengegaan...

In Venlo komt de dood per scooter. Met helm en een ongekende hoeveelheid agressie. Vaak komt de dood als een dief in de nacht.In Venlo op klaarlichte dag.De dood haalt in de regel ziekere mensen, die veelal wat ouder zijn. In Venlo haalde hij een kerngezonde knul van 22 jaar, René Steegmans, een student.

De dood gebruikte in Venlo een jongeman van Marokkaanse komaf. Met de helm als zeis. Te vaak zijn allochtonen de daders van (gewelds-)misdrijven. Alle statistieken over criminaliteit vertellen dat. Iedere straatagent kan dat uit eigen waarneming melden. Ieder slachtoffer van straatmisdaad ook.

Wat moeten we met dit gegeven? Niet melden? Is de lezer van deze krant niet volwassen genoeg om ook dit feit tot zich te nemen? Moeten journalisten een deel van de waarheid achterhouden? Nee. Dat mogen ze, als ze hun taak serieus uitoefenen, nooit. Kranten die de waarheid ontmannen bedrijven dode journalistiek.

We moeten weten wat er aan de hand is. We moeten doorgaan met het - tot nu toe vrijwel vruchteloos - beleid om die groep jongeren de beste elementen van onze beschaving bij te brengen. Kappen met de schijntolerantie die zowel voor slachtoffers als daders uiterst intolerant uitpakt.

Van de echte beschaving, opkomen voor een oude vrouw, heeft René Steegmans al op zijn 22ste een indrukwekkend voorbeeld gegeven. De dood verschalkte in Venlo een tolerante man.

Bron: Dagblad de Limburger.
Vond het wel een mooi stukje...
:-@:-@:-@....

Ik weet gewoon niet wat ik hier op mioet zeggen..:(..
Iedereen heeft alles al gezegd.. maar het geen waar ik zo GVD BOOS:-@ OP BEN is het feit dat GVD iedereen zit toe te kijken en NIX doet....AAHHHHH VUILE TEERING MONGOOLE...
Waar gaat het naar toe met ons??? waarom heb niet ff iemand die jongen geholpen?? altijd groote bekken maar je ziet maar weer :(:(..

De bak in met hun.. opzouten met die mietjes!!!:-@
Waarschuw beheerder
donateur
moeten die omstanders de bak in????????

kerel geloof mij nou maar dat je zelf ook was blijven kijken
je bent veels te perplex om in te grijpen
de agressie die je ziet doet je verstijven
en de kans is groot dat je daarna zelf halfdood op straat ligt
dit alles zal in zo´n 20 seconden gebeurt zijn

Waarschuw beheerder
Mishandelde Venlonaar (22) overleden

24 OKTOBER 2002 - VENLO (ANP) - De 22-jarige René Steegmans uit Venlo, die dinsdag ernstig werd mishandeld, is donderdagochtend vroeg overleden. Dat heeft de burgemeester van Venlo, J. Schrijen, bekendgemaakt.

Bron: Gelders Dagblad
Waarschuw beheerder
Ow nee hè, nu het ook nog es blijkt dat het Marokkanen zijn is het hek van de dam.............. :S

Maar ik vind het echt dieptriest wat er is gebeurd, zoo :@ word je er van! Het kon gewoon een reflex zijn dat je ff "hey!" roept als je 2 aso rijders ziet, nou zelfs daarvoor moet je oppassen anders loop je de kans dood geslagen te worden.
Bah ik :kots: op die asociale lui, of het nou Marokkanen of Hollanders zijn boeien, ze zijn gewoon slecht. :(

Waarschuw beheerder
donateur

Hij blijft dood, die jongens komen weer vrij. Het wordt tijd dat er preventief gehandeld wordt. Normen en waarden bijbrengen, (re)integratiecursussen, misschien meer blauw op straat en verzin nog maar iets. Er moet iig iets gebeuren waardoor zulke dingen gewoon niet meer gebeuren. Handelen achteraf heeft totaal geen nut, het slachtoffer is en blijft dood.

En Bob, we zijn niet allemaal zo dapper als jou.

Waarschuw beheerder
donateur
En wie stond daarvoor???Inclusief de heroepvoedingskampen en inlassen van de dienstplicht???

Juist ja...maar die man is helaas ook al dood!
HEt schijnt trouwens in rotterdam al lichtelijk zijn vruchten af te werpen!

Maar goeed CCRAY hoop dat je het met me eens bent dat die LINXE strafen nou ook eens door de plee gespoeld mogen worden! Harder en effectiever straffen werkt echt wel preventief. En geen gevangenissen met tv ed maar een waar alcatraz op de noordzee met zijn tienen in 1 cel! Maar ja dan zal je amnesty wel weer op je dak krijgen!

Waarschuw beheerder
Hard straffen...Doen ze in de States ook....Gelukkig lopen er daar geen halve zolen rond....

Waarschuw beheerder
Goed stuk Vinz. Ik ben het ermee eens dat je niet hoeft achter te houden dat het om een marokkaan gaat. Net zoals dat ook niet hoeft als het om een kamper, een kakker, een gabber of weet ik veel wat gaat.

Waarschuw beheerder
Precies, als het een Belg is, zetten ze het er ook bij... Of als ie kaal is of weet ik wat. Het wordt puur gebruikt als kenmerk.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Las net dit stukje op nu.nl:

"De hufter bleef maar slaan"

Bouwvakker Willy, getuige van het schokkende drama vanaf een steiger op de derde verdieping van een naastgelegen flat, zegt in de Telegraaf: "In het begin verweerde het slachtoffer zich nog. Hij hield zijn armen voor zijn gezicht. Maar die hufter bleef maar slaan. Hij leek wel een bokser. Ik denk dat het zeker een minuut duurde. Er klonk een schreeuw, heel kort. Toen werd het doodstil. Maar zelfs toen het slachtoffer roerloos op de grond lag. ging hij maar door. Met zijn vuisten, keihard tegen z´n hoofd. Je kon zien dat hij steeds gruwelijk hard uithaalde. En toen-ie klaar was schopte hij de pet van het slachtoffer nog weg."

"Ik heb direct 112 gebeld. Ik zag wel dat het heel ernstig was. De mensen stonden erom heen en keken ernaar. Niemand deed iets. Ik denk dat ze schrik hadden. Zij denken natuurlijk, straks ben ik de volgende. En die indruk gaf die gast wel. Hij liep daarrond van wie nog meer? Zo van ´kom maar op´."
Waarschuw beheerder
De vermoedelijke daders Khalid L. van Marokkaanse afkomst en de blonde Sylvio R., beiden uit Venlo, konden binnen enkele minuten in de supermarkt van Jan Linders in de boeien worden geslagen.
Zij gingen na de mishandeling gewoon boodschappen doen alsof er niks gebeurd was. Het tweetal zal nu doodslag ten laste worden gelegd. Inmiddels hebben zich al twintig getuigen gemeld die verklaren dat vooral de Marokkaan als een idioot tekeer is gegaan.
Khalid L. staat in de buurt bekend als een agressief mannetje dat er om niks op los slaat. Hij blijkt al veel vaker opgepakt wegens ernstige mishandelingen. Volgens de oma van Sylvio R. zou hij daarvoor binnenkort een celstraf uit moeten zitten. „Ik hoop dat ze die twee nu eindelijk eens goed zullen aanpakken”, zegt de grootmoeder.

Ben het helemaal met Oma eens...
Waarschuw beheerder
donateur
hoorde het gister ook op het nieuws, jezus kan echt huilen om zoiets.

Fuk zeg wat zal de familie van die jongen wel niet denken. Begin nu ineens te denken dat zei het recht wel ff in eigen handen mogen nemen ook al is dat fout. Maar ja wat wil je met zo'n rechtsysteem hier in Nederland.

En als er 20 mensen toegekeken hebben mag je er wel van uit gaan dat je dat zelf ook had gedaan, ook al kan ik me dat bijna niet voorstellen.

18 jaar en dan al zo, diep en diep triest.

Waarschuw beheerder
Ik vind het echt ziek...maar het ergste is nog dat zulke dingen echt dagelijks gebeuren.

Hoe haal je het in je hoofd om zo iemand het leven te ontnemen. Ik kan alleen maar 1 ding zeggen wat betreft die daders...heel langzaam het vel van afkrassen en goed pijn laten lijden.

Verder wil ik vrienden en familie en bekende heel veel sterkte toe wenssen

Waarschuw beheerder
Snikkels eraf hakken enzelf laten opeten!
Waarschuw beheerder
donateur
Daders zijn Marokkanen!!!
Nergens hoor je dat op het nieuws.

http://www.venlo.nl/reactiepagina.asp
Waarschuw beheerder
Ik ben het volledig eens met CCC Ray. Nix meer aan toe te voegen. En zin heeft het sowieso niet om hier te posten, stelletje schapen dat elkaar maar loopt na te blaten. Het zusje van een vriendinnetje van me is toen ze 15 was doodgereden door een dronken chauffeur. Een Nederlander. Een andere vriendin van me is verkracht. Door een Nederlander.

Maar da's allemaal niet zo erg. Wij hebben nl. wel normen en waarden. Wij geven het goede voorbeeld. Wij Nederlanders, daar mag je trots op zijn. En dat mensen in een losgeslagen land als dit komen wonen, zien hoe weinig respect de jeugd heeft voor ouderen, voor elkaar, voor alles wat leeft, doet er niet toe. Zij hebben zich maar te gedragen. Want wij zijn het UberRas...Het was veeeeeeeeel erger geweest, als die voorgaande feiten die ik noemde waren gepleegd door een buitenlander. Een Marokkaan het liefst, want die zijn het ergst...

Tuurlijk, brult u maar. Dat ik mn kop in het zand steek. Dat ik achterlijk ben. Jullie denken maar raak voor een knaak. Wat er ook gebeurt, al vliegen er nog 30 vliegtuigen in wolkenkrabbers met moslims erin, ik zal me NOOIT verlagen tot het haten van een complete bevolkingsgroep!!! Daarvoor ken ik net effe teveel Marokkanen, Turken, Antilianen, Nederlanders en fucking Eskimo's!!!

:kots: :kots:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
"Tuurlijk, brult u maar. Dat ik mn kop in het zand steek. Dat iik achetrlijk ben. Jullie denken maar raak voor een knaak. wat er ook gebeurt, al vliegen er nog 30 vliegtuigen in wolkenkrabbers met moslims erin, ik zal me NOOIT verlagen tot het haten van een complete bevolkingsgroep!!! Daarvoor ken ik net effe teveel Marokkanen, Turken, Antilianen, Nederlanders en fucking Eskimo's!!!"

Beetje kortzichtig van je om te denken dat anderen dat wel doen, die ongenuanceerd hun mening geven! Maar goed ik heb al genoeg uitleg gegeven omtrent dit onderwerp!
Waarschuw beheerder
debsy 24 oktober 2002 12:07
de multikul is de nederlander door de strot heen geduwd door linx nederland, en de goeie gemidelde burger (autochtoon of allochtoon) moet boeten voor de ellendige gevolgen hiervan.en het is nog maar net begonnen........

Jij hebt het notabenen over "goede gemiddelde brugers". En wat houdt dat dan in volgens jou?

Je voelt je duidelijk direct aangevallen, en dat zal niet voor niets zijn toch? Come on, wil jij niet beweren dat je in je omgeving geen mensne hebt horen ropen dat het weer die gore k*nakermarokkanen zijn? Zie jij niet hoe die gedachten van sommige replies hier afdruipen?
Waarschuw beheerder
<R0+j0|\|G> 24 oktober 2002 01:19
Als ik zoiets zou zien gebeuren op straat dan ga ik dus echt niet op de politie zitten wachten he. Die mensen zijn er toch alleen maar als je ze niet nodig hebt. Ik zou het zelf wel proberen te stoppen. Mensen doen zelf veel te weinig, denken vaak "oh shit! ik wil hier niets mee te maken hebben..." of zijn bang en doen verder niets en dan heb ik het niet direct over "erop los rammen."

Nou ik kan je melden dat ik me in het vervolg nog wel even 10 keer bedenkt wat ik doe. In het verleden heb ik vaak ingegrepen en jongens bijgestaan die in hun eentje tegenover bijv. 15 man stonden, jongens die ik niet kon.

Waarom zal ik me de volgende keer bedenken? Zal ik ff kort vertellen. Kom toevallig nu net uit de rechtbank vandaan, als verdachte welteverstaan.

Een tijd geleden werd een jongen, een vriend van mijn broertje bedreigd en achter na gezeten door een jongen en zijn complete vriendengroep (man of 20). Dit gebeurde veelvuldig. Ze zouden hem doodmaken en hij zou hier niet meer rond kunnen lopen.
Mijn broertje heeft, nadat dit meerdere keren op diverse manieren gebeurd was, de jongen aangeproken op zijn gedrag en werd vervolgens ook veelvuldig achterna gezeten en bedreigd. Dit duurde op een gegeven moment zo lang voort dat ik ook besloot de jongen op zijn doen en laten aan te spreken.
Ik heb dit in totaal 3 keer zeer netjes gedaan en de jongen probeerde mij iedere keer vervolgens, totaal onder invloed, aan te vallen met een gehele groep.

Het gezeik duurde voort en iedereen werd er op een gegeven moment schijtziek van. Hierbij mag even meegegeven worden dat al mijn vrienden, en die van mijn broertje, totaal niet hier wonen en geen zin hebben in gezeik in onze woonplaats.

Na wederom zeer veel bedreigingen was ik toevallig een keer in een uitgaansgelegenheid hier in de buurt. Ik was daar samen met mijn vriendin, een vriendin van haar en haar vriend. Toevalligerwijs was mijn broertje er ook, tezamen met een aantal jongens die ik ken en 1 daarvan is mijn beste maat.

Mijn broertje liep op een gegeven moment gewoon rond en werd aangevallen door die ene jongen, die er dus ook was, en 5 vrienden van hem. Een kleine schermutseling ontstond en mij broertje is op een gegeven moment weggekomen.
Even later gebeurde precies hetzelfde, maar toen was mijn beste maat in de buurt. Die maat van me heft ze uit elkaar gehaald en heeft mijn broertje meegenomen.
IK kreeg deze taferelen al spoedig te horen en ben naar die jongen toe gegaan om even te vertellen dat dit de allerlaatste keer was geweest, dat hij dit deed.

Ik tikte hem op zijn schouder en zei dat dus ook. Die jongen draaide zich om en ik deed dat ook. Ik wilde weglopen toen hij zich ineens omdraaide en direct wilde uithalen. Ik blokte zijn uithaal met mijn rechterarm, aangezien mijn linkerarm compleet in het gips zat i.v.m. een ongelukje. Kans om hem terug te slaan had ik niet, want ik werd direct aan de kant geduwd en een grote puinhoop volgde. Het duurde een seconde of 10 a 15 en was dus zo voorbij. De jongen had uiteindelijk een aantal goede klappen gehad en was er ook uitgezet.
Echter, meneertje had een aanklacht ingediend tegen mijn broertje en mij, iets wat wij pas een jaar later te horen kregen. Wij moesten dus toen pas een verklaring gaan afleggen. Het bleek dat die jongen en enkele jongens, die we daar niet eens gezien hebben, dat die een aantal tegen-verklaringen hadden afgelegd en dat wij daar nu op afgerekend werden. De politie vond het echter een belachelijke zaak en wilde het eigenlijk de papierversnipperaar ingooien. Helemaal omdat de verklaringen van die jongens helemaal niet klopten met elkaar en omdat ze vol stonden met leugens. Ze gaven ons mee dat we daar niets meer over te horen zouden krijgen.

Een jaar later (2 jaar na de gebeurtenis dus) werden we echter opgeroepen door de reclassering. Ze wilden een rapport gaan maken over ons, over ons leven. Ook hier gingen ze ervan uit dat er niets aan de hand was en dat de aanklacht weggegooid zou worden.

Wederom een jaar later werd er ineens een gerechtelijk bevel in de brievenbus gegooid met een oproep om voor te komen. Perplex stonden we en nog steeds overigens. Daar zijn we dus vandaag voor geweest, maar het proces is uitgesteld voor onbepaalde tijd.

Een aantal kanttekeningen bij deze zaak:
- Een week na de gebeurtenis is een vriend van mij belaagd in het cafe waar die jongen op dat moment was door 40 man. Hij belde naar mijn huis op en mijn beste maat is hem op gaan halen met gevaar voor eigen leven.
Een half uur later zijn ze met die hele groep naar mijn huis gekomen. Daar we de politie belden zijn we niet naar buiten gegaan. De politie kwam echter pas een uur later, toen zij net weg waren.

- Wederom een paar weken later is mijn broertje op de kermis te pakken genomen door een groepje van die jongen. Heeft weliswaar net zoveel klappen terug kunnen geven, maar wilde er verder helemaal niets mee te maken hebben.

- Weer even later is mijn beste maat te pakken genomen in de kroeg, tezamen met nog een andere jongen. Dit gebeurde ook weer door die jongen en een hele groep.

- Nog een tijdje later hebben ze ons op staan wachten bij een open lucht festival hier in de buurt. Hier houden wij sowieso niet van, dus waren er ook niet. Een aantal bekenden van ons zijn echter van het terrein weggeslagen door wederom zo'n 40 man.

- Weer een redelijke tijd later ging ik met mijn vriendin lekker een video'tje halen en daarna naar de snackbar. Hij stond toevallig i die snackbar, uiteraard weer met een groep. De groep was compleet onder invloed van OF speed OF sos. Zijn maatjes en hij kwamen naar buiten en vroegen hem of ik degene was die hem had geslagen. Hij gaf te kennen dat hij geen idee had wie het heeft gedaan, maar wilde er vervolgens op los gaan rammen (de held). Ik kon alles afweren en besloot de slimste op dat moment te zijn. Ik ben weggegaan, heb niet gerend, maar ze kwamen wel achter me aan. Kon via een huis van een bekende via de tuin wegkomen, terwijl ze zelfs de keuken in zijn gegaan bij die mensen.

- tevens zijn er in de afgelopen jaren diverse meldingen geweest van vele vechtpartijen waar deze jongen bij betrokken was. Zo weet ik alleen al van circa 10 jongens dat ze in elkaar geslagen zijn door die jongen met een hele groep. Ook was deze jongen vandaag bij de rechtzaak en had hij klaarblijkelijk laatst weer klappen gehad. Dit viel te zien aan zijn gehavende gelaat.

Moraal: Ben je een keer de verstandige, kom je voor anderen op die onterecht gepakt worden. Je doet zelf nog niet eens wat en mag vervolgens terecht staan voor iets wat je niet eens gedaan hebt. Sterker nog, je bent zelf het slachtoffer en de schuldige wordt door de staat als benadeelde behandeld!
Ik had hem eigenlijk compleet de tering in moeten beuken.. hij EN zijn vriendjes... Ik had hem uiteindelijk 30 keer moeten bedreigen, voor het geval ze wel een rechtzaak aan wilden spannen en eventueel hun tong eruit moeten rukken... Dan had er niets aan de hand geweest...

Zo neukend lang ben ik al bezig met dit geouwehoer.... word er schijtziek van! 1 ding is zeker, als mijn toekomst (en ik heb nogal wat opgebouwd qua studies) hierdoor verneukt wordt, dan is meneertje inderdaad nog niet jarig.

Hou dit in je achterhoofd en doe er later je voordeel mee..;)

Waarschuw beheerder
donateur
allereerst praat ik niet,echt niet goed dat de omstanders zijn blijven staan.

Maar ons geweldige rechtssysteem had er voor gezorgd dat de dader het slachtoffer had geworden en degene die te hulp schoot de dader.

Ik heb zelf met mijn kinderen van toen 14 en 15 jaar in de rechtszaal gezeten.

Zij waren met wat vrienden in het dorp op stap.
Er kwam een knul aanzetten die nog het een en ander te regelen had met een van de vrienden.
Het werd een vechtpartij,bij de dichtsbijzijnde kroeg deed de uitsmijter de deur dicht en zei bekijken jullie het maar.

De jongen kreeg rake klappen en viel uiteindelijk hard met zijn hoofd op de grond.
De aanvaller bleef op hem inslaan met een fietsketting.
112 was gebeld,maar als je een vriend op straat niet meer ziet bewegen en overal het bloed uit ziet komen,wacht je niet.

Mijn jongste dochter heeft de fietsketting weten af te pakken,maar kreeg daarbij een dreun,toen ze de volgende klap wou ontwijken,sloeg ze zelf terug,met de hand waar de fietsketting inzat.

Om een lang verhaal kort te houden.
Het slachtoffer had een gebroken kaak,fiks gat in zijn hoofd en hersenschudding.

Mijn dochters werden door de aanvaller aangeklaagd wegens mishandeling.
Dit werd beloond met 40 uur taakstraf.

Waarom,ze hielpen een vriend waarvan ze dachten dat hij doodgeslagen werd.

Ze had de fietsketting eerst neer moeten leggen/gooien.
Met blote hand mag je je verweren,is het zelfbeschermen,nu had ze een wapen.

Begrijp je,dat sommige mensen weten hoe het hier in de rechtspraak staat?
Die jongen had een ander,de redder misschien een lange gevangenisstraf laten oplopen en er zelf misschien met veel minder straf af kunnen komen.
Met een goede advocaat.

Dit was door een slechte jeugd,waarschijnlijk ontoerekeningsvatbaa­r.

De redder in de nood met een klauwhamer had waarschijnlijk mishandeling en poging tot doodstraf kunnen krijgen.

ik praat het niet goed,maar ik weet wel dat sommige mensen heel bang zijn om wat te doen.

Mijn dochter had 54 uur kunnen krijgen!!
Weten jullie hoeveel die mevrouw uit het bejaardenhuis kreeg,die een oude vrouw dood haar bed weer introk die ze beneden aan de keldertrap vond,en tegen de familie zei dat ze uit bed was gevallen?
120 uur werkstraf.

Het verzwijgen en verdoezelen van moord is maar twee maal zoveel,als je beste vriend van de dood redden.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Erg intelligente opmerking Bossy...

En jij vind het raar dat mensne door lui zoals jij ook over kut-gabbers praten zeker???

Of ben je vergeten dat het destijds ook een grope rotte appels was die het verziekten voor de rest?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Hehe Gabbermamma was toevallig met een zelfde soort reply bezig..:D Wat een chemie mam...;)
wel typies dat het steeds de marokkanen zijn of niet jackie?

Ik ga hier niet de rasist uit hangen ofzo.. maar tis wel raar dat het steeds hun zijn!

Nederlanders doen precies het zelfde maar MINDER.. chek de krant!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
bassman 24 oktober 2002 12:27
Nou jongens, jullie kunnen je gif over de Marokanen hier uitspugen, maar het blijkt dat die Marokaanse jongen die erbij was helemaal niet heeft geslagen en dus alleen die Nederlandse jongen..............­­...................­.­..
-------------------------------------------

Je moet je bronnen eens beter controleren gast...

Die marokkaan heeft geslagen en gemept, die gast is al 2 x eerder veroordeeld voor zware mishandeling.

Ik vind dit walgelijk, misselijkmakend, ben er gewoon goed kwaad over.
En het ergste is, dat dit soort debielen met een jaar of 4 weer gewoon vrij rondlopen. Ze moeten die straffen eens verhogen, je berooft gvd wel iemand van zijn leven en dan vindt ik niet dat de dader nog recht heeft op een normaal leven daarna. Laat hem lekker boeten, opsluiten voor de rest van zijn leven, oprotten met zulke gasten.

Kan me nog een akkefietje bij Thunderdome herinneren, waarbij een Marokkaan (ja sorry, dat was ie) een jongen naast mij bedreigde met een kogel door zijn lijf.
Flik zoiets vooral niet als ik in de buurt sta

Wat is dat voor hypocriet gedrag man, djeezus...

Waarschuw beheerder
donateur
Beste WJ! Sterker nog ik heb het gehoord maar erger nog IK DENK HET ZELF OOK! Ik vind het heel erg, maar mijn eigen ervaringen laten me dat denken, ook al zou ik dat niet willen! En nog iets, en dat heb ik ook al een aantal keer gezegd; als ik iemand tegen kom in het leven zal ik hem niet beoordelen op zijn afkomst maar op zijn karakter. Mijn beste maatje op mijn werk is een marokkaanse en ik heb ook een aangetrouwd familielid die marokaan is, een supervette toffe peer( en denk niet dat ik denk dat dat niet zou kunnen hoor, dat een marrokaan tof zou kunnen zijn!)

Moet ik uitleggen wat NB de goeie gemiddelde burger voor mij inhoudt, dat wil ik best voor je uitleggen hoor meis; de burger die niet verzakt in het tot zuur maken of lastig vallen, aanraken op een ongehoorde manier van een medeburger zonder dat daar aanleiding voor is. Of wil je het nog breder??

Verder vond ik hier de uitspraken wel meevallen, ik heb ze wel sneuer gezien. Er wordt voornamelijk uitgeweid over het nieuws zelf!

Waarschuw beheerder
donateur
Ja inderdaad Claudjuh, Bassman lulde maar wat om zijn standpunt te bekrachtigen.
Waarschuw beheerder
Ze moeten de straffen gewoon flink omhoog gooien hier in nederland en de doodstraf weer invoeren... bij gevallen waar het dus duidelijk is dat degene het gedaan heeft... in dit geval dus.

Waarschuw beheerder
donateur
Inderdaad Gabbermama dat soort kromme dingen hoor je heel vaak! Mijn broertje had ook zoiets.

Wel erg voor je dochters dat ze daar op 14 jaar al met dat soort ellende mee worden geconfronteerd, maar tegenwoordig is niets meer te gek volgens mij.
Waarschuw beheerder
Nou debsy, dan kun je beter verhuizen want je woont hier in een land waar van respect voor elkaar al amper meer sprake is. Al die etterbakjes die vriendjes in elkaar sloegen op school waren gewoon Nederlanders hoor.

En ik weet ook wle dat er een grope Marokkanen is die continu weer voor geweldsdelicten zorgt.

Dat is echter een kleine groep.

Vele drukker maak ik me om de steeds groter wordende groep landgenoten, die meer en meer loopt te zeiken, steeds verwender wordt, niet snel meer tevreden is, geen respect heeft voor elkaar, maar wat aanklooit, en denkt dat ze ermee wegkomen want "we zijn nederlanders".

Waarschuw beheerder
donateur
Ze hebben herhaaldelijk herhaald dat ze het zo weer zouden doen.
Ik snap het ,ben trots op mijn meiden,maar ik hou mijn hart vast,als ze uitgaan.
Mijn ene dochter was ook de laatste keer nog maar net weg na de bedreiging van die portiers in R`dam,even later waren die lui teruggekomen en hebben die portiers gepakt.

Ik dacht dat ik doodbleef toen ik dat ook alweer hoorden ....10 minuten verschil...%)

Maarruh,ben bang dat ze het toch ook van mij hebben:D

Waarschuw beheerder
donateur
Ja,Wacky,daar ben ik ook bang voor,de aandacht word lekker verlegd zo:)

Maar we moeten dus beginnen met de strafmaat.
Daarna met de cellen en alle hotelvoorzieningen en het terugsturen naar land van herkomst bij buitenlandse criminelen.

En laat de Hollandse criminelen ook maar gewoon in het land van oppakken blijven zitten....doen ze het hier nooit meer,als ze dat overleven:)

Waarschuw beheerder
donateur
In mijn directe omgeving is er wel respect voor elkaar. En als je gaat winkelen of uitgaat ed en je straalt positief uit dan haal je meestal ook wel het positieve in je medemensen naar boven. Goed los van de mensen waar je niet mee in aanraking komt en denken dat ze dwars door je heen kunnen lopen ;-)

Maar goed verder deel ik je mening niet. Die kleine groep is namelijk niet zo klein als jij denkt. (allochtoon EN autochtoon)

En mensen die zich zelf ongelukkig maken (want dat is in feite wat ze doen met het gedrag wat jij beschrijft) stoort me minder dan het toenemende geweld wat daar eigenlijk ook wel op toe te splitsen is.

Waarschuw beheerder
Nederlanders zijn over het algemeen niet heel behulpzaam.... Ik werd op een feest een in elkaar getrapt door 3 nazi's omdat ik iets van dat stomme geduw en getrek zei.. Nou dat heb ik geweten, werd met de kisten/dr martens op me hoofd getrapt en geschopt. En geen 1 iemand die er maar over na dacht om me tussen die lui weg te sleuren...... :kots:
Waarschuw beheerder
die kerel is nou toch echt dood of heb ik dat verkeerd gehoord op de radio????
Waarschuw beheerder
ff Wackyjacky fucken...:D :hug:

Was net toevallig (toevallig hè?) onderweg terug van de rechtbank in Haarlem. Toen ik op het station aankwam heb ik even een snicker gekocht, want ik had de hele dag nog niets gegeten (boeiend..:)).

Toen ik het perron opkwam zag ik een Marokkaan (ooh ooh, nu is Jacky pissed..;)) Met dingen gooien op een groep duiven die daar zaten te eten (en nee, het waren geen broodkruimels ofzo). Ik liep naar hem toe en zei: "zooo, jij bent een held". Toen stopte hij en een vriendje van hem stopte met lachen om zijn gedrag.
Toen ik een stuk verder op het perron was, ging meneertje verder en ik ging weer op hem af. Hij zag me aankomen en stopte dus maar weer snel. Ik zei hem: "Als je nou nog ff verder gaat, dan smijt ik met deze Snicker je hele k*&%kerbek in 3-en".
Nou, de lol was er snel af voor hem toen, en hij liep met zijn kin naar onder z.s.m. de stationshal uit.... wederom: DE HELD! :Z

Wacky, sorry dat het een Marokkaan was....;):D (K)
Waarschuw beheerder
Ehhhh debsy, ik werk momenteel regelmatig in de hioreca en heb hiervoor altijd in winkels gewerkt. Daar stond je heel de dag verplicht met een lach op je snuit. En jij dacht dat dat wat uithaalde? No fucking way, ik heb de rottigste dingen meegemaakt. Vraag het ana een willekeurig iemand die een jaar in een ander land als Australie of Canada heeft gezeten. Mensne zijn hier allerminst vriendelijk of tonen respect. Het is een grote IK-cultuur. Degenen die dit land gemaakt hebben tot wat het was geworden, de ouderen, zijn hier maar al te vaak de dupe van. In Nederland stop je je ma gewoon in een bejaardentehuis als ze niet meer helemaal goed functioneert en ze zoekt het maar uit.

Klinkt allemaal nogal generaliserend, maar dat is precies wat hierboven gebeurt. En jij stoort je dus meer aan die geweldsdelicten? Think of it. Als dit een land zou zijn waar de gemiddelde normen en waarden niet zover vervaagd waren als nu, waarin niet iedereen alleen nog voor zichzelf leeft, zouden er ook veel minder van die delicten zijn.

Wat dacht jij dan dat de reden was dat al die rotte appels ONS land uitkiezen om naartoe te komen? Precies. Wij dragen hier ook verantwoordelijkheid voor. Of beter gezegd, droegen. Want je begint je zo langzamerhand af te vragen of het hier nog wel te redden is, of je niet beter net zo keihard kan worden of je biezne pakken en eruit naaien, ergens heen waar mensen nog wel vriendelijk goeiedag zeggen...

Waarschuw beheerder
gewoon afmaken die ventjes... :S (N)
Waarschuw beheerder
donateur
2 wackiejacky, kom je toch bij mij in de straat wonen, ik groet iedereen daar en iedereen groet terug. Gewoon een lekker gevoel geeft dat.

Ben het wel met je eens dat over het algemeen nederland een groot IK-cultuur heeft. Gelukkig merk ik daar niet veel van in mijn omgeving.

Waarschuw beheerder
donateur
dat gaf ik toch ook al aan..dat dat in zekere zin ook in verband met elkaar staat(laatste regel)

Tja en wat betreft de ik cultuur ben ik het helemaal met je eens, maar goed heel veel kan je daar niet aan doen, behalve jezelf daar zoveel mogelijk niet naar te gedragen.

En ik had het erover dat als ik zelf ga winkelen of uitga. Verder heb ik ook in diverse winkels gestaan en in de horeca gewerkt. Je komt schoften en asocialen tegen maar ook aardige, leuke en vriendlijke mensen. Wat dat betreft moet je ook niet alles te zwart gaan zien want als dat beeld er komt dan gaan alle mensen zich daarnaar gedragen en is het helemaal verkeken.
Waarschuw beheerder
debsy, ik woon hier nog steeds en mn leven bevalt me prima, dus zo erg dat ik alles zwart zie is het niet hoor! :D. Het is meer om effe in te springen op de lijn die hier (en niet alleen hier, je zou dat condoleanceregister eens moeten lezen, wat sommige Neanderthalers daar voor taal uitstoten...) wordt uitgestoten...

Sommigen lijken Marokkanen te zien als de bevolkingsgrope die alles verpest in nederland. Maar dat groepje rotte appels, dat we hier tenslotte zelf hebben toegelaten, is niet mijn grote angst. Er is in mn hele leven maar een iemand geweest van wie ik echt bang ben geworden. En dat was een Duitser. Met een snorretje...

Begrijp me niet verkeerd, maar haat maakt zoveel kapot. En het is eng om te zien hoeveel mensen die haat bij zich dragen...
Waarschuw beheerder
Overigens, ben ik ook een keer opgekomen voor een Marokkaan. Een aantal jaar geleden in de Fun werd er een Marokkaan geslagen door 5 andere (ja, helaas ook... waren het maar blanken:S) Marokkanen. Sprong er met mijn beste maat tussen en we hebben hem geholpen. De ruzie was zo over en we konden iedereen zo uitleveren aan de portiers. Daarna hebben we nog veel rondgelopen met die jongen die we hadden gered. Hij was ons maar wat dankbaar.

Een ander keer gingen we uit, bleek dat een vriendin van ons was gelagen en geschopt (hele gezicht in puin) door een Marokkaanse jongen. Alle postiers gingen naar de jongen op zoek, maar wij vonden hem eerst. Nadat hij mijn beste maat een glas in zijn gezicht had gegooid, hebben we hem nog goed kunnen pakken. Wederom uitgeleverd aan de portiers en die gooiden hem de trap af.... zo hoort het.

Een andere keer zat ik in mijn eentje in de trein van Amsterdam naar Almere Buiten om naar Medusa te gaan. In de trein kwam een Marokkaanse jongen bij me zitten en we hebben de hele weg lekker lopen ouwehoeren. In Medusa gingen we beiden onze eigen weg, want heel veel maten van me waren er ook. Op een gegeven moment werd die jongen door een hele groep gepakt en door uitsmijters (ook hier) van de trap afgegooid. Zijn schoenen en veel kleding werd, door mensen die hem buiten afwachtten, afgepakt en naar het schijnt heeft hij zo de gehele nacht rond moeten lopen. later bleek dat hij 2 meisjes had geslagen, waarvan er ook eentje goed aan diggelen lag.

Laatst is een vriendin van me, die een Turkse (nee, geen Marokkaan) vriend had, ontvoerd naar Turkije. Na grootschalig onderzoek van de politie is ze gevonden en die jongen zit nu vast. Vanuit de cel krijgt hij echter continu de kans om die vriendin van me te bellen en hoogstwaarschijnlijk heeft hij zijn plannen wel weer klaar voor als hij vrij komt.

Ook laatst is een werkneemster van een vriendin van me compleet kapot gemaakt door een Marokkaanse (nu wel weer) jongen. Hij heeft haar tevens met een pistool achterna gezeten en de andere vriendin die hij had had een kapotte schedel. Jongedame is ondergedoken en in politiebescherming.

Even ter info nog: de jongen van het eerdere verhaal was een blanke jongen.

Ik kan zo nog heeeeeel lang doorgaan. Helaas... moet ik zeggen. Heb ook nog wat taferelen met blanke jongens hoor, wees maar niet bang. Echter, ik kom ze niet in de proporties tegen als de anderen... wederom helaas....

En eigenlijk gaat mij het er niet om wat de nationaliteit is, maar de gebeurtenissen op zich die mij een kutgevoel bezorgen.

Waarschuw beheerder
Ik hoorde het op het nieuws en ik werd er echt niet goed van toen ik het hoorde :@
Het wordt echt steeds maar gekker en gekker. Je kan tegenwoordig niks meer zeggen of je wordt in elkaar gebeukt tot de dood erop volgt. :S
Vind je het gek dat de mensheid niet meer voor elkaar opkomt. Ze durven niet meer, want zijn bang dat ze zelf het lootje leggen en dat is natuurlijk ook erg begrijpelijk. Maar ja als iedereen zo gaat denken waar gaat het dan heen, dan wordt het steeds maar erger en erger :frusty:
Ik hoop dat die gasten echt heeel en heeel erg worden gestraft.

Waarschuw beheerder
achtelijke cultuur

Waarschuw beheerder
donateur
En wat ik wil zeggen ik kan die lijn begrijpen aangezien wat ik met eigen ogen heb gezien en de verhalen uit mijn directe omgeving.Maar veel opmerkingen keur ik niet goed, begrijp mij niet verkeerd, maar ik kan ze wel begrijpen. Ik persoonlijk zie een verband tussen de komst van vele allochtonen en het verval in de maatschappij. Niet dat alles op hun af te schuiven valt absoluut niet, rotte appels heb je ook zat bij de autochtonen, maar een verband zie ik wel..in de grote lijn ..

En mag ik je corrigeren...wij zijn hier niet op aan te spreken, maar de mensen die deze mensen zo nodig hierheen moesten halen, het is ons door de strot heen geduwd, letterlijk!
Die fabrieken hadden ze beter in de landen kunnen bouwen waar ze deze mensen vandaan hebben geplukt, dan waren die landen beter ontwikkeld geweest en zaten wij met minder maatschappelijke problemen. En heus niet dat ik denk dat dan nu in ons kikkerland alles koek en ei was geweest.

En ik denk persoonlijk niet dat je al die ongenuanceerde opmerkingen hier van een stel puisterige pubbers stuk voor stuk kan vergelijken met haat. Vind dit wel erg ver gezocht. maar goed Haat bestaat net zo goed als liefde. lekker en vies, zwart en wit ,Ying en Yang!

Waarschuw beheerder
donateur
Hai Phryme: nou zo kan ik dus ook bladzijdes lang doorgaan, gebasseerd op eigen ervaringen en in mijn omgeving en niet uit de krant.... maar goed...
Waarschuw beheerder
donateur
Mwah, dit hele land gaat naar de haaien... daar is iedereen al goed mee bezig om dat te laten gebeuren.
Het hele rechtssysteem deugt voor geen meter, je kunt beter iemand hardstikke kapot trappen dan een boom omzagen. Wat krijg je hier in Nederland nou in hemelsnaam voor straf voor dit soort geweldsdelicten. De daders lachen zich een breuk man, 4 jaar later lopen ze weer vrolijk over straat heen, terwijl de ouders en familie van het slachtoffer levenslang hebben gekregen.

En dan zal ik misschien in dit geval wel aan het generaliseren zijn, maar dat interreseert me voor deze keer geen ene donder.
Ik ga zelf ook wel met Marokkanen om en heb met een grote groep totaal geen problemen, ken er genoeg die zich schamen voor hun "medelandgenoten". Maar ik heb meer nare ervaringen met Marokkanen en Turken dan met Nederlanders, sad but true...

En dan kan men wel in de horeca werken, in winkels gestaan hebben of wat dan ook, maar om vreemde dingen te signaleren kun je ook gewoon op straat staan. De ik-cultuur heerst hier wel ja.
In de trein maak ik dingen mee, op straat, op me werk, in het vliegtuig zelfs eens, bij een eetcafe 's nachts na het uitgaan, overal maak je die dingen mee

Heb 2 x een mes onder me strot gehad van zo'n gast, vriend van mij is de tering ingetrapt door een stel van die gasten, vriendin van mij is jarenlang geterroriseerd door een stel, op Thunderdome ook wat meegemaakt en zo kan ik nog wel ff doorgaan. (ook wel met gewoon "Nederlanders, maar veel en veel minder)

Dat gezanik dat mensen niet mogen generaliseren vind ik ook de grootste onzin ter wereld, het is de harde waarheid momenteel en een probleem voor de hele samenleving. Maar er wat aan doen, is weer een tweede. Laat ze de straffen maar opschroeven, schop ze terug maar naar hun vaderland en laat ze daar maar hun straf uitzitten als het "buitenlanders" zijn, voor de mensen die als vaderland Nederland hebben, geldt dat net zo, hardere straffen, keihard aanpakken. Dat geouwehoer, we staan erbij en kijken ernaar...

Het is hier gvd net een paradijs man, als mensen hier in de cel moeten zitten, hun bedje wordt gespreid, vreten krijgen ze op tijd en die straffen zijn helemaal om te lachen. Oprotten met die hotel instelling. Zo straf je toch geen crimineel of wel dan? %-)

En voordat mensen weer gaan zeiken en hun conclusies gaan trekken, ik ben zeker geen rascist, maar heb wel een rechtse denkwijze, tot op zekere hoogte wel te verstaan.
Heb genoeg sores met die gasten meegemaakt (gelukkig kan ik met een deel ook goed overweg)

Lang leve Nederland, het walhalla om iemand de tering in te trappen... je ben toch met een paar jaar weer vrij...

Aanpakken allemaal, niks geen genade, rot maar weg in die cel (ongeacht huidskleur etc)
Waarschuw beheerder
Mag ik jou even corrigeren Debsy.... Hai trouwens..:D

De voorgangers van de mensen die jij beschrijft, die zijn ervoor verantwoordelijk. Zij hebben het veroorzaakt, overigens ook met behulp van externe factoren (overmacht, is voor iedereen wel duidelijk denk ik).

Maar ook dat binnenhalen wil ik nog niet betitelen als expliciet hetgeen dat verkeerd was. De manier waarop is verkeerd geweest en dat is het nog steeds.
Je moet je zaken op orde HEBBEN, wil je verder kunnen gaan. En je moet niet willen om, tijdens een uitwerking, de zaken op orde te MAKEN. Nu zie je dat nog steeds gebeuren en dat is eigenlijk waar ik me aan stoor.

Wil je mensen binnenhalen, dan dien je dat op een goede manier te doen en dat is niet gebeurd. Ook nu nog niet......

Echter, ik vind dit niet de rode draad en het moraal hiervan. De essentie van deze discussie zou niet moeten zijn, dat buitenlanders aangevallen worden, maar meer gericht op de algehele samenleving. Ik liep met mijn laatste 2 reply's ook maar een beetje te fucken.. 't was wel waarheid, daar niet van....

Alles in dit land is krom en klopt niet en dat veroorzaken de heren beleidsbepalers op de eerste plaats. De burgers (iedereen dus) doen dit in de 2e plaats, pas op grote achterstand. Zolang er onvrede is over vele zaken binnen de samenleving, zolang zullen ook afweerreacties (of normale reacties) zegevieren.
Waarschuw beheerder
donateur
C.C.R Ray 24 oktober 2002 13:12

Hij blijft dood, die jongens komen weer vrij. Het wordt tijd dat er preventief gehandeld wordt. Normen en waarden bijbrengen, (re)integratiecursus­sen, misschien meer blauw op straat en verzin nog maar iets. Er moet iig iets gebeuren waardoor zulke dingen gewoon niet meer gebeuren. Handelen achteraf heeft totaal geen nut, het slachtoffer is en blijft dood.
--------------------------------------------
Ben ik het ook mee eens trouwens...
Maar dood is dood vind ik in deze context een beetje te makkelijk
Waarschuw beheerder
Overigens even hulde voor Claudjuh & Wackyjacky....(Y)

Niet voor niets de 2 waarmee ik grote discussies/conversat­ies heb! :hug:

Nu maar hopen dat iedereen ook eens even de moeite neemt om goed te lezen.
Waarschuw beheerder
donateur
Prhyme: ;-) :hug: (K)
Waarschuw beheerder
(k) voor Claudjuh en Phryme!!!
Waarschuw beheerder
je kan tegenwoordig niet eens meer tegen mensen zeggen dat ze onverantwoord rijden op scooters en dan word je al doodgeslagen. waar gaat het heen met de wereld. TRIEST.

Ik wens de familie van die jongen sterkte

Waarschuw beheerder
wackiejacky, claudjuh en phryme :bloem:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik stel niet alleen de daders maar óók de ouders van deze twee BEESTEN persoonlijk verantwoordelijk voor deze achtelijke daad...

Of was dat al gezegd, het is ineens zo'n lange Topic geworden...
Waarschuw beheerder
Sjezus zeg Danielito, praat geen poep. Zoeist mag je helemaal niet stellen als je de situatie niet kent!

Ikz al jou zeggen, ik ken genoeg mensne die uit doodnormale gezinnen komenm, gewoon zijn opgevoed met normen en waarden en alsnog ontsporen.

En daarnaast ken ik nog veeeeeel meer kinderen uit gezinnen die het totaal niet goed hebben gehad, en die alsnog op het recht pad zijn gebleven. Zoiets bekijk je per situatie, wat jij nu doet slaat echt nergens op.

Waarschuw beheerder
Uhm maaarrreehhh t waren niet 2 marokkanen. Het was 1 NL'er en 1 Marokkaan.

duzzzeeeeee

Waarschuw beheerder
Ik praat geen poep, ik praat de taal van mensen die lang genoeg dit soort onzin hebben getolereerd. Durf jij bij de ouders van Rene aan te komen met een verhaaltje van :"Ja, maar ....heeft het ook heel zwaar, want z'n vader is aan de drank en z'n moeder is net d'r baantje kwijt en de kat is onlangs overleden en z'n zus haalt betere cijfers op school en dat kan ie nou eenmaal niet zo goed hebben.."

Afgelopen met het geslik en alle slappe hap!!!

Waarschuw beheerder
Lang leve Nederland, het walhalla om iemand de tering in te trappen... je ben toch met een paar jaar weer vrij...

Nou das vaker ook gewoon een paar maanden.
En dat komt omdat de politie bijvoorbeeld gaat onderzoeken of hij de fatale klap wel heeft uitgedeeld en meer van dat soort ongein. Slaat toch nergens op. Ik kan schijnbaar iemand helemaal de tering schoppen en dan slaat iemand anders em met 1 laatste klap dood en dan kunnen ze mij geen doodslag in de schoenen schuiven, maar die ander wel. Dat kan toch niet. Het komt toch door mij dan als ie dood is, en niet door die andere jongen... Ik snap er soms echt helemaal niks van, klote rechtssysteem hier in NL.
Tis net wat je zegt. Als je gaat stemmen met het stembriefje van iemand anders zonder toestemming heb je 6 jaar cel boven je hoofd hangen, en als je iemand doodschopt ben je zo weer vrij.... :S:S:S
Waarschuw beheerder
Danielito, en als hij het nou eens heel goed heeft gehad thuis? Als die jongen(s) nou gewoon compleet ziek van geest zijn? ...... o.i.d.....?

Als ik nou iemand doodschop, dan kunnen mijn ouders daar toch niet zomaar schuld aan hebben?

Waarschuw beheerder
Maar zie jij jezelf ook iemand doodschoppen????
Waarschuw beheerder
donateur
Danielito 24 oktober 2002 19:36
Maar zie jij jezelf ook iemand doodschoppen????

-------------------------------------------

Stel dat ik iemand zal doodschoppen he. What in earth hebben mijn ouders daarmee dan van doen??

Leg uit?
Waarschuw beheerder
Kijk, het is een mogelijkheid, maar het hoeft zeker niet zo te zijn.

Ik zie mezelf niet zomaar iemand doodschoppen nee, maar het zou wel kunnen. Er kan zomaar iets 'knappen' in je hoofd en weet jij waartoe je dan in staat bent? Is maar een voorbeeldje hoor, maar wel 1 waarbij de ouders helemaal geen schuld hoeven te hebben.

In dit geval heb ik echter wel zin om iemand dood te schoppen hoor, aangezien de doodstraf nog steeds niet ingevoerd is...;)

Waarschuw beheerder
Ook al kan je er nog zo'n zin in hebben, je zal het NOOIT (kunnen) doen omdat jij gewoon wel spoort. Dat joch dus niet en gezien zijn leeftijd zijn zijn ouders sowieso (volgens de wet) verantwoordelijk. Maar afgezien van het hele rechtssysteem zie ik de ouders als verantwoordelijke omdat zij dat joch op de wereld hebben gezet en zich daarbij verplichten het kind naar de juiste algemeen geldende normen en waarden op te voeden. Maar ik merk al dat ik hier met dezelfde slappe hap te maken heeft en taai verder af.. Ik weet, zwak, maar dat doe ik uit respect voor het slachtoffer. :-(

Waarschuw beheerder
Ik hoorde op het nieuws dat er twintig geteugen worden opgeroepen, zit daar nou niemand bij met een klein beetje lef. Je laat iemand toch niet zomaar in elkaar trappen.
Ik wens zijn familie veel sterkte toe
Waarschuw beheerder
Maar dat is lekker simpel. Hoeveel duizenden, zo niet miljoenen, andere factoren maken iemand tot zijn/haar persoonlijkheid? Net of alleen de ouders dat doen. Alles wat een persoon meemaakt kan zorgdragen voor karakteristische eigenschappen van diegene of is daarop van invloed.

Slappe hap denk jij? Denk dat je een aantal mensen hier dan redelijk onderschat....:S

Waarschuw beheerder
Best thread! ;)
Waarschuw beheerder
Correct, dit is er bijvoorbeeld eentje..;)
Waarschuw beheerder
Jammer dat hulde altijd gaat naar mensen die veel posten :cry:

Ik dacht dat ik ook zoiets zei over preventief handelen (oftewel niet het gevolg , maar de oorzaak aanpakken)...

Maar goed, laten we ons maar richten op de familie en bekenden van het slachtoffer, en ze alle sterkte wensen!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
:X de oorzaak ligt in de manier van opvoeden :X

Waarschuw beheerder
Onze gedachten bij die jongen ze ouders,vrienden enz. Als we allemaal wat meer :respect: v elkaar zouden hebben............. :frusty:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
niet altijd danielito.
als ouder zou je al een groot nadeel in je opvoeding kunnen hebben als je zoon/dochter met de verkeerde vrienden omgaat.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Mavas 24 oktober 2002 21:02
Jammer dat hulde altijd gaat naar mensen die veel posten

Ik dacht dat ik ook zoiets zei over preventief handelen (oftewel niet het gevolg , maar de oorzaak aanpakken)...
---------------------------------

Zeg mavas, stel je niet zo aan zeg

Goed gedaan hoor, dat je dat gezegd hebt %-)

Zo goed? :-P
Waarschuw beheerder
dank je wel klauw,

ik was jou ook een keer vergeten, sorry hoor ;)
Waarschuw beheerder
Leuk al die discussies, denk dat dit niet meer op te lossen valt al die problemen maar een veel strenger beleid en de poorten van ons kleine landje dichtgooien zou een goed begin zijn. Er is al genoeg gezeik in dit land blijkbaar, waarom zou je er dan nog meer gezeik bij halen ?
Waarschuw beheerder
donateur
Mavas 24 oktober 2002 21:36
dank je wel klauw,

ik was jou ook een keer vergeten, sorry hoor ;-)
----------------------------------------

Hehe :-D

(K)
Waarschuw beheerder
Mavas, de hulde ging niet uit naar de mensen die veel posten, maar naar de manier waarop. Het onderbouwen c.q. tekstueel uitleggen van hun gedachtengang en mening.

Zo voer je namelijk discussies..;)

En ik mag hopen dat Danielito goed opgevoed is, wat tegenwoordig al amper meer aan de orde kan zijn i.v.m. tijdsdruk e.d. Mocht er iets fout gegaan zijn, dan kunnen we bij deze Danielito als risicofactor beschouwen.
Persoonlijk heb ik ook niet de meest geweldige opvoeding genoten hoor, zeker in mijn tienerjaren niet. Heb het toen voornamelijk zelf moeten regelen en heb vanuit mijn leefomgeving (incl. mensen) moeten opbouwen. Uiteindelijk is het goed gekomen (zeggen ze..:D) en heb ik ook weer een normale band met mijn ouders en de rest van de familie, maar daar heb ik wel zelf voor moeten zorgen en werk ik nog steeds veel te hard voor.

Desalniettemin heb ik voor jou nog wel een heel mooi boek liggen. M.b.v. dat boek leer je jezelf ook heel goed kennen en ook thuis te brengen. Wist ik zelf eerst ook niet, want het zou een boek zijn wat te maken had met de kunst van organisatieveranderi­ngen, maar er bleek veel meer in te staan.
Zeker aan te raden voor je..;) Verbeterd banden met je omgeving ook direct. Ik laat mijn vader tegenwoordig maar lekker uit zijn nek lullen en hem in de waan dat hij gelijk heeft, terwijl ik ondertussen precies weet hoe het wel zit. Er tegenin gaan bij hem heeft geen zin, omdat ik karaktereigenschappe­n van hem kan ontleden. Daarop anticiperen en je maakt de wereld voor jezelf veel leuker en tevens die van je omgeving...:) (dit even als klein voorbeeld:D)
Waarschuw beheerder
donateur
Vind het wel erg dat de pers bepaalde dingen achterhoud omdat er anders een slecht beeld van een bepaald volk wordt gecreeerd.
Steek je kop niet in het zand en kijk wat er rond om je gebeurt. Kijk naar de statistieken van een willekeurig huis van bewaring. Grootste gedeelte van de gevangen is van Marokkaanse afkomst.
Tuurlijk er zijn ook genoeg slechte Hollanders, die ook gewoon absoluut een kogel verdienen.
Geen twijfel over mogelijk. Volg gewoon de kranten en opsporing verzocht, en je hebt al wat feiten.
Er wonen meer Nederlanders in NL dan Marokkanen, maar toch is het grootste gedeelte in de gevangenis afkomstig uit Marokko. Het is in NL gewoon zo erg dat de goede Marokkanen geen goed woord over hebben voor de misdragingen van veel Marokkanen in NL. En dus ook bij ons uit te buurt zijn verhuist met de woorden : Ik ga hier weg uit de buurt omdat ik niet met dat gajes geassocieerd wil worden.
Om te zeggen dat ze allemaal slecht zijn is ook verkeerd, ik ken er zelf ook een paar die gewoon relaxed zijn. Maar de meeste die ik ken mag ik echt niet.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Nosfera7u, om je maar even uit de droom te helpen: "er is censuur in Nederland" en "media schrijft alleen wat ze wil en tevens opgedragen wordt"...... ;)

Wordt tijd dat Nederlanders daar hun ogen eens voor openen....
Waarschuw beheerder
donateur
Exactly :-)
Van dat sensuur ben ik allang op de hoogte.
Blijft toch klote
Waarschuw beheerder
Duidelijk, ik krijg er veelvuldig mee te maken m.b.t. voetbal en ik kan je meegeven dat ik weleens goed mad kan worden daarom. :(
Waarschuw beheerder
donateur
M.b.t. Venlo is het wel tekenend dat het 2 dagen duurde voordat bekend werd dat het een Marokkaan was. En dat deze een hele geschiedenis van openbare geweldpleging achter zich heeft.
Op 18 oktober tijdens Marco V in de Escape liepen er daar zo'n 15-tal Marokkanen rond in groepjes van 2/3, allemaal met hun mobieltjes in de aanslag, en vielen daar continu stelletjes lastig en intimideerden. De hele avond/nacht zag je stelletjes door zaal verplaatsen om dit te ontlopen. De beveiliging was steeds te laat.
Op weg naar de auto, zagen we een straat verder een van de grootste Marokkanen uit die groep die iemand achterna was gegaan en in elkaar had gerost. Deze stond nog steeds met zijn mobieltje in contact met de rest en zei ook dat hij de rest zou oproepen. Gezien de ervaring binnen met die groep ben ik door gelopen. Daar voel ik mij bijzonder k*t over, ik heb dus ook niets gedaan, terwijl ik nou niet bepaald bang of klein uitgevallen ben. Alleen wist ik op dat moment dat mij ook niemand zou helpen als de rest zou komen.

Opmerkelijk is wel dat deze groep Marokkanen ook op de beachpopfeesten op Bloemendaal de boel aan het intimideren en terroriseren was. Ondanks alle beveiliging.

Al deze ervaringen gaan op den duur je eigen feestbeleid bepalen, van waar ga ik nog naartoe en waar niet. Juist om dit soort zaken te ontlopen en dat voelt helemaal k*t.
Waarschuw beheerder
donateur
Het gaat zelfs zover dat de Marco V ervaring ik mijn Capitalkaartjes te koop heb aangeboden en naar Multigroove ga. Op de Hemkade heb ik tot nu toe gelukkig nog niet dit soort ervaringen opgedaan. Terwijl ook daar wel wat Marokkanen of andere culturen aanwezig zijn, maar dat boeit op zich ook niet. Alleen blijf je wel continu allert.
Wat een fijn en vrij land toch, waarin we leven.

Waarschuw beheerder
YES!!! Ik ben een risicofactor, toch nog wát bereikt in m'n leven en dat alleen omdat ik zeg waar het op staat :D

Begrijp me goed, mijn opmerkingen over opvoeding en schuld van ouders leg ik helemaal niet enkel neer bij de ouders van de Marokaan, maar net zo goed bij die van de Nederlander. Zes jaar geleden is mijn achterneef in Hilversum doodgeschopt. De daders zijn nooit gepakt, maar zijn gezien het straatbeeld zijn het waarschijnlijk ook gewoon Nederlanders geweest. Sindsdien zijn er zoveel mensen slachtoffer geworden van laffe daden, er is zóveel over gesproken, er zijn zóveel stille tochten geweest, er zijn nog zóveel meer mensen in elkaar getrapt, er is op de raarste plekken politie op straat gezet maar naar mijn mening is er in de mentatilteit en het respect voor andermans leven niets, maar dan ook helemaal NIETS veranderd.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
veel van de marokkanen die naar Nl zijn gekomen zijn eenvoudige mensen uit de bergen van Marokko. het zijn geen (hoog) opgeleide mensen. 't klinkt misschien cru, maar je kan niet verwachten dat deze groep zomaar kan integreren in onze westerse samenleving.

Waarschuw beheerder
Maar hun kinderen wél!!!

offtopic:Klappen gehad, Ivo??

Waarschuw beheerder
Sorry hoor, maar de kinderen van deze Marokkanen hebben gewoon bij mij op de basisschool gezeten hoor en net zoveel kansen gekregen als elke andere Nederlandse burger.

Waarschuw beheerder
danny?!? jezeus gozer ik zie nu pas dat jij 't bent. beetje verschuilen achter postbode..
over die klappen, hoezo? :cry: :C :-C :'(

Waarschuw beheerder
hehe ;-) Op je profielpic ziet dat oog er redelijk gehavend uit :D Alles goed verder?!

Waarschuw beheerder
donateur
juist zBOMB juist de gene die zich het hardst misdragen lopen te schreeuwen dat de nederlanders zo ontzettend kut zijn! Juist de marokanen die zich niet alleen groepen met alleen marokanen maar ook open staan voor Nederlanders dragen dit beeld helemaal niet.

Waarschuw beheerder
kinderen hebben idd wel de kansen gehad, maar vergeet niet dat cultuur ook meespeelt. die kinderen mogen bepaalde dingen weer niet of hun ouders vinden het niet nodig. het niet integreren van de 1e generatie vind je terug in de 2e generatie. de 3e generatie zit echt tussen wal in schip. aan de ene kant wordt het hen heel moeilijk gemaakt door hun cultuur om integreren en an de andere kant zien zij wel wat de westerse maatschappij te bieden heeft.
Waarschuw beheerder
Mag ik jou even corrigeren Debsy.... Hai trouwens.. :D

De voorgangers van de mensen die jij beschrijft, die zijn ervoor verantwoordelijk. Zij hebben het veroorzaakt, overigens ook met behulp van externe factoren (overmacht, is voor iedereen wel duidelijk denk ik).

Maar ook dat binnenhalen wil ik nog niet betitelen als expliciet hetgeen dat verkeerd was. De manier waarop is verkeerd geweest en dat is het nog steeds.
Je moet je zaken op orde HEBBEN, wil je verder kunnen gaan. En je moet niet willen om, tijdens een uitwerking, de zaken op orde te MAKEN. Nu zie je dat nog steeds gebeuren en dat is eigenlijk waar ik me aan stoor.

Wil je mensen binnenhalen, dan dien je dat op een goede manier te doen en dat is niet gebeurd. Ook nu nog niet......

Echter, ik vind dit niet de rode draad en het moraal hiervan. De essentie van deze discussie zou niet moeten zijn, dat buitenlanders aangevallen worden, maar meer gericht op de algehele samenleving. Ik liep met mijn laatste 2 reply's ook maar een beetje te fucken.. 't was wel waarheid, daar niet van....

Alles in dit land is krom en klopt niet en dat veroorzaken de heren beleidsbepalers op de eerste plaats. De burgers (iedereen dus) doen dit in de 2e plaats, pas op grote achterstand. Zolang er onvrede is over vele zaken binnen de samenleving, zolang zullen ook afweerreacties (of normale reacties) zegevieren.

Kort samengevat grenzen dicht, integreren/opvoeden van wat hier al is, en dan eens na gaan denken op wat voor manier we weer nieuwe mensen binnen gaan laten.

Da's iig mijn gedachte.

Waarschuw beheerder
donateur
De arme jongen is al bijna begraven en wij zitten hier lekker off-topic tweede kamertje te spelen,zelfs rechtszaal en opvoedingdeskundigen­:D

Zullen we -treurig genoeg-on-topic blijven?

Anders een ander topic openen,met de maatschappelijke problemen die hier allemaal gepasseerd zijn en deze topic laten voor wat hij is/was.

gabber mamma inz.haarzelf :)en p.f

Waarschuw beheerder
Er waren zeker alleen maar ex-dutchbatters daar op die parkeerplaats aanwezig O:)

Waarschuw beheerder
Wat verwacht je, Gabber Mamma..? Dat we allemaal alleen maar zeggen hoe erg we het vinden (vinden we ook!! ) en daarbij basta?! Misschien weten wij het collectief wel allemaal beter dan de tweede kamer en zou diezelfde tweede kamer misschien eens wat vaker op dit soort Forums moeten kijken. Dan weten ze wellicht meer over wat er in deze leeftijdsgroep leeft en kan daar wellicht door de heren beter op geanicipeerd worden (y)

Maar het blijft een morbide gedachte om er nu al zo over te discussiëren terwijl Réne Steegmans pas dinsdag wordt begraven :S
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik vind het ook zwaar schandalig dat zulke dingen kunnen gebeuren geen woorden voor ook niet voor het gedrag van de bouwvakkers toekijken en niets doen ik weet niet hoe je op zo een moment reageert maar denk dat ik een brok hout of stalen pijp zou pakken en zo gruwelijk op die gasten in zou beuken maar wel stoppen als ze eenmaal neergaan en niet doorgaan zoals deze twee jongens hier is geen straf voor denk maar het zou zeer chill zijn als het hun misschien ook eens overkomt dan piepen ze wel anders voor alle mensen eerst denken dan doen en eens wat accepteren van elkaar en er niet zomaar op los gaan ramen met woorden kom je ook ver mensen geluk

Waarschuw beheerder
nou zie ik m pas;

da`s een leuke jay :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Juist Daniellito,dat bedoelde ik.

ook eerst maar wat laten zakken.

En het is helemaal geen slecht idee om topics te openen over maatschappelijke problemen of de programma`s die de politieke partijen weer gaan uitstrooien over ons.

Maar ik vind dat dus beter om dat even los van deze topic te doen.

Ik had het inderdaad niet anders verwacht,daarom blijf ik er ook bovenop zitten i.v m het dreigende rascistische karakter ,wat logisch is als woedeuiting.

Eerst maar on-topic blijven en andere topics openen over de vragen die het bij je oproept.

Ik bespeurde er al een ergens:wat zou jij doen,ik geloof dat dat in verband staat met het terughoudende gedrag van de omstanders:)
Zo bedoel ik het:)
Waarschuw beheerder
Ik weet niet of iemand anders het ook gelezen heeft, maar er stond een tekenend stukje in het Haarlems Dagblad, en misschien ook wel in andere kranten over hoe mensen reageren als er 1 iemand wordt gemolesteerd en er veel omstanders zijn.

Daarin stond dat het meer dan logisch was dat er niemand reageerde. Ten eerste omdat je juist met zoveel mensen bent, dan verwacht je dat iemand uit die groep wel actie onderneemt, behalve jezelf. Zo dachten al die mensen dus.
Pas als er iemand wordt gepord om er iets aan te doen, dan zal degene meestal wel gaan.

Er was nog meer, aar dan moet ik dat stukje even opzoeken, ik weet het niet allemaal meer.

Waarschuw beheerder
ik heb er wel eens iets over gehoord mavas,dat de mens een kuddedier is.
als mensen alleen maar kijken dan zal een invidu (uitzonderingen daar gelaten)ook niet gauw ingrijpen.

een mooi voorbeeld was bv. een paar jaar terug toen dat meisje aan t verdrinken was,en mensen maar langs de kant bleven staan en niets deden.

het blijkt hier niet te gaan over desintresse van de mens,maar net wat mavas zei;
wie neemt de eerste stap.
eenmaal de eerste schaap over de dam....principe
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
nogmaals on-topic...
shttp://party.snt.utwente.nl/index.php?SECTION=forum;ACTION=showtopic;TOPICID=587880luit hier dan bij aan

http://party.snt.utwente.nl/index.php#last verder speurwerk mag je zelf doen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Des te meer mensen er omheen staan des te minder lijkt iemand bereid om in te grijpen.

Waarschuw beheerder
donateur
Bla,luister naar mamma;D

Waarschuw beheerder
dank mamma .
maar waar mavas, bla en ik t over hadden is dat het ook een bewezen feit blijkt te zijn dat mensen als groep zijnde hetzelfde reageerd.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
ja,maar toevallig he:D is daar een ander soort topic over en dat heb ik een paar keer gezegd.
Sluit die discussie van jullie daar dan bij aan,anders hebben we 4 topics metdezelfde discusies%)

Als hier alles gezegd is over dit topic,kan ik hem gewoon sluiten en kunnen jullie je discussies verder voortzetten op de topics over het rechtsysteem,het wel of niet ingrijpen,het functioneren van de politie.
enz.enz.

snappen julie????

Waarschuw beheerder
ok mamma,...we gaan al......
mag ik vanavond opblijven trouwens

;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Ja,lieverd,als je op de juiste topics reageert en lekker lang uitslaapt:)

denk je aan de klokken:)

Waarschuw beheerder
met mijn klokkenspiel zit t wel goed.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Nu heeft iedereen het er over maar ik wil wedden dat niemand het er over een maand meer over heeft. Tot het volgende incident dan wordt iedereen weer boos en vertellen ze hoe erg ze het wel niet vinden en zeggen wat er allemaal mis is in het land. Eigenlijk zijn we met zijn allen lekker hypocriet bezig op diemanier ipv er iets aan te doen

Waarschuw beheerder
tsja...wat moeten we....?