<R0+j0|\|G> 24 oktober 2002 01:19
Als ik zoiets zou zien gebeuren op straat dan ga ik dus echt niet op de politie zitten wachten he. Die mensen zijn er toch alleen maar als je ze niet nodig hebt. Ik zou het zelf wel proberen te stoppen. Mensen doen zelf veel te weinig, denken vaak "oh shit! ik wil hier niets mee te maken hebben..." of zijn bang en doen verder niets en dan heb ik het niet direct over "erop los rammen."
Nou ik kan je melden dat ik me in het vervolg nog wel even 10 keer bedenkt wat ik doe. In het verleden heb ik vaak ingegrepen en jongens bijgestaan die in hun eentje tegenover bijv. 15 man stonden, jongens die ik niet kon.
Waarom zal ik me de volgende keer bedenken? Zal ik ff kort vertellen. Kom toevallig nu net uit de rechtbank vandaan, als verdachte welteverstaan.
Een tijd geleden werd een jongen, een vriend van mijn broertje bedreigd en achter na gezeten door een jongen en zijn complete vriendengroep (man of 20). Dit gebeurde veelvuldig. Ze zouden hem doodmaken en hij zou hier niet meer rond kunnen lopen.
Mijn broertje heeft, nadat dit meerdere keren op diverse manieren gebeurd was, de jongen aangeproken op zijn gedrag en werd vervolgens ook veelvuldig achterna gezeten en bedreigd. Dit duurde op een gegeven moment zo lang voort dat ik ook besloot de jongen op zijn doen en laten aan te spreken.
Ik heb dit in totaal 3 keer zeer netjes gedaan en de jongen probeerde mij iedere keer vervolgens, totaal onder invloed, aan te vallen met een gehele groep.
Het gezeik duurde voort en iedereen werd er op een gegeven moment schijtziek van. Hierbij mag even meegegeven worden dat al mijn vrienden, en die van mijn broertje, totaal niet hier wonen en geen zin hebben in gezeik in onze woonplaats.
Na wederom zeer veel bedreigingen was ik toevallig een keer in een uitgaansgelegenheid hier in de buurt. Ik was daar samen met mijn vriendin, een vriendin van haar en haar vriend. Toevalligerwijs was mijn broertje er ook, tezamen met een aantal jongens die ik ken en 1 daarvan is mijn beste maat.
Mijn broertje liep op een gegeven moment gewoon rond en werd aangevallen door die ene jongen, die er dus ook was, en 5 vrienden van hem. Een kleine schermutseling ontstond en mij broertje is op een gegeven moment weggekomen.
Even later gebeurde precies hetzelfde, maar toen was mijn beste maat in de buurt. Die maat van me heft ze uit elkaar gehaald en heeft mijn broertje meegenomen.
IK kreeg deze taferelen al spoedig te horen en ben naar die jongen toe gegaan om even te vertellen dat dit de allerlaatste keer was geweest, dat hij dit deed.
Ik tikte hem op zijn schouder en zei dat dus ook. Die jongen draaide zich om en ik deed dat ook. Ik wilde weglopen toen hij zich ineens omdraaide en direct wilde uithalen. Ik blokte zijn uithaal met mijn rechterarm, aangezien mijn linkerarm compleet in het gips zat i.v.m. een ongelukje. Kans om hem terug te slaan had ik niet, want ik werd direct aan de kant geduwd en een grote puinhoop volgde. Het duurde een seconde of 10 a 15 en was dus zo voorbij. De jongen had uiteindelijk een aantal goede klappen gehad en was er ook uitgezet.
Echter, meneertje had een aanklacht ingediend tegen mijn broertje en mij, iets wat wij pas een jaar later te horen kregen. Wij moesten dus toen pas een verklaring gaan afleggen. Het bleek dat die jongen en enkele jongens, die we daar niet eens gezien hebben, dat die een aantal tegen-verklaringen hadden afgelegd en dat wij daar nu op afgerekend werden. De politie vond het echter een belachelijke zaak en wilde het eigenlijk de papierversnipperaar ingooien. Helemaal omdat de verklaringen van die jongens helemaal niet klopten met elkaar en omdat ze vol stonden met leugens. Ze gaven ons mee dat we daar niets meer over te horen zouden krijgen.
Een jaar later (2 jaar na de gebeurtenis dus) werden we echter opgeroepen door de reclassering. Ze wilden een rapport gaan maken over ons, over ons leven. Ook hier gingen ze ervan uit dat er niets aan de hand was en dat de aanklacht weggegooid zou worden.
Wederom een jaar later werd er ineens een gerechtelijk bevel in de brievenbus gegooid met een oproep om voor te komen. Perplex stonden we en nog steeds overigens. Daar zijn we dus vandaag voor geweest, maar het proces is uitgesteld voor onbepaalde tijd.
Een aantal kanttekeningen bij deze zaak:
- Een week na de gebeurtenis is een vriend van mij belaagd in het cafe waar die jongen op dat moment was door 40 man. Hij belde naar mijn huis op en mijn beste maat is hem op gaan halen met gevaar voor eigen leven.
Een half uur later zijn ze met die hele groep naar mijn huis gekomen. Daar we de politie belden zijn we niet naar buiten gegaan. De politie kwam echter pas een uur later, toen zij net weg waren.
- Wederom een paar weken later is mijn broertje op de kermis te pakken genomen door een groepje van die jongen. Heeft weliswaar net zoveel klappen terug kunnen geven, maar wilde er verder helemaal niets mee te maken hebben.
- Weer even later is mijn beste maat te pakken genomen in de kroeg, tezamen met nog een andere jongen. Dit gebeurde ook weer door die jongen en een hele groep.
- Nog een tijdje later hebben ze ons op staan wachten bij een open lucht festival hier in de buurt. Hier houden wij sowieso niet van, dus waren er ook niet. Een aantal bekenden van ons zijn echter van het terrein weggeslagen door wederom zo'n 40 man.
- Weer een redelijke tijd later ging ik met mijn vriendin lekker een video'tje halen en daarna naar de snackbar. Hij stond toevallig i die snackbar, uiteraard weer met een groep. De groep was compleet onder invloed van OF speed OF sos. Zijn maatjes en hij kwamen naar buiten en vroegen hem of ik degene was die hem had geslagen. Hij gaf te kennen dat hij geen idee had wie het heeft gedaan, maar wilde er vervolgens op los gaan rammen (de held). Ik kon alles afweren en besloot de slimste op dat moment te zijn. Ik ben weggegaan, heb niet gerend, maar ze kwamen wel achter me aan. Kon via een huis van een bekende via de tuin wegkomen, terwijl ze zelfs de keuken in zijn gegaan bij die mensen.
- tevens zijn er in de afgelopen jaren diverse meldingen geweest van vele vechtpartijen waar deze jongen bij betrokken was. Zo weet ik alleen al van circa 10 jongens dat ze in elkaar geslagen zijn door die jongen met een hele groep. Ook was deze jongen vandaag bij de rechtzaak en had hij klaarblijkelijk laatst weer klappen gehad. Dit viel te zien aan zijn gehavende gelaat.
Moraal: Ben je een keer de verstandige, kom je voor anderen op die onterecht gepakt worden. Je doet zelf nog niet eens wat en mag vervolgens terecht staan voor iets wat je niet eens gedaan hebt. Sterker nog, je bent zelf het slachtoffer en de schuldige wordt door de staat als benadeelde behandeld!
Ik had hem eigenlijk compleet de tering in moeten beuken.. hij EN zijn vriendjes... Ik had hem uiteindelijk 30 keer moeten bedreigen, voor het geval ze wel een rechtzaak aan wilden spannen en eventueel hun tong eruit moeten rukken... Dan had er niets aan de hand geweest...
Zo neukend lang ben ik al bezig met dit geouwehoer.... word er schijtziek van! 1 ding is zeker, als mijn toekomst (en ik heb nogal wat opgebouwd qua studies) hierdoor verneukt wordt, dan is meneertje inderdaad nog niet jarig.
Hou dit in je achterhoofd en doe er later je voordeel mee..