Partyflock

Forumonderwerp · 587729
Waarschuw beheerder
VENLO - Een 22-jarige inwoner van Venlo die dinsdag in zijn woonplaats ernstig werd mishandeld, is in het Radboudziekenhuis in Nijmegen klinisch dood verklaard. Dat heeft de politie woensdag bekendgemaakt. Hij werd mishandeld door een of twee plaatsgenoten.

De man sprak op de parkeerplaats van een supermarkt twee 18-jarige jongens aan, die op een scooter onverantwoord rijgedrag hadden vertoond. Daarop kreeg de 22-jarige man een aantal klappen op het hoofd waarbij hij ernstig letsel opliep en per traumahelikopter naar Nijmegen moest worden vervoerd.

De politie arresteerde de twee verdachten in de supermarkt. Hen wordt doodslag ten laste gelegd. Uit onderzoek moet blijken of een of beide mannen de fatale klappen hebben uitgedeeld. De politie Limburg-Noord heeft een recherchebijstandsteam van twintig man geformeerd.

Dit is dus echt weer zo'n bericht waar ik me zo verschrikkelijk kwaad om kan maken :(

Waarschuw beheerder
donateur
"Tuurlijk, brult u maar. Dat ik mn kop in het zand steek. Dat iik achetrlijk ben. Jullie denken maar raak voor een knaak. wat er ook gebeurt, al vliegen er nog 30 vliegtuigen in wolkenkrabbers met moslims erin, ik zal me NOOIT verlagen tot het haten van een complete bevolkingsgroep!!! Daarvoor ken ik net effe teveel Marokkanen, Turken, Antilianen, Nederlanders en fucking Eskimo's!!!"

Beetje kortzichtig van je om te denken dat anderen dat wel doen, die ongenuanceerd hun mening geven! Maar goed ik heb al genoeg uitleg gegeven omtrent dit onderwerp!
Waarschuw beheerder
debsy 24 oktober 2002 12:07
de multikul is de nederlander door de strot heen geduwd door linx nederland, en de goeie gemidelde burger (autochtoon of allochtoon) moet boeten voor de ellendige gevolgen hiervan.en het is nog maar net begonnen........

Jij hebt het notabenen over "goede gemiddelde brugers". En wat houdt dat dan in volgens jou?

Je voelt je duidelijk direct aangevallen, en dat zal niet voor niets zijn toch? Come on, wil jij niet beweren dat je in je omgeving geen mensne hebt horen ropen dat het weer die gore k*nakermarokkanen zijn? Zie jij niet hoe die gedachten van sommige replies hier afdruipen?
Waarschuw beheerder
<R0+j0|\|G> 24 oktober 2002 01:19
Als ik zoiets zou zien gebeuren op straat dan ga ik dus echt niet op de politie zitten wachten he. Die mensen zijn er toch alleen maar als je ze niet nodig hebt. Ik zou het zelf wel proberen te stoppen. Mensen doen zelf veel te weinig, denken vaak "oh shit! ik wil hier niets mee te maken hebben..." of zijn bang en doen verder niets en dan heb ik het niet direct over "erop los rammen."

Nou ik kan je melden dat ik me in het vervolg nog wel even 10 keer bedenkt wat ik doe. In het verleden heb ik vaak ingegrepen en jongens bijgestaan die in hun eentje tegenover bijv. 15 man stonden, jongens die ik niet kon.

Waarom zal ik me de volgende keer bedenken? Zal ik ff kort vertellen. Kom toevallig nu net uit de rechtbank vandaan, als verdachte welteverstaan.

Een tijd geleden werd een jongen, een vriend van mijn broertje bedreigd en achter na gezeten door een jongen en zijn complete vriendengroep (man of 20). Dit gebeurde veelvuldig. Ze zouden hem doodmaken en hij zou hier niet meer rond kunnen lopen.
Mijn broertje heeft, nadat dit meerdere keren op diverse manieren gebeurd was, de jongen aangeproken op zijn gedrag en werd vervolgens ook veelvuldig achterna gezeten en bedreigd. Dit duurde op een gegeven moment zo lang voort dat ik ook besloot de jongen op zijn doen en laten aan te spreken.
Ik heb dit in totaal 3 keer zeer netjes gedaan en de jongen probeerde mij iedere keer vervolgens, totaal onder invloed, aan te vallen met een gehele groep.

Het gezeik duurde voort en iedereen werd er op een gegeven moment schijtziek van. Hierbij mag even meegegeven worden dat al mijn vrienden, en die van mijn broertje, totaal niet hier wonen en geen zin hebben in gezeik in onze woonplaats.

Na wederom zeer veel bedreigingen was ik toevallig een keer in een uitgaansgelegenheid hier in de buurt. Ik was daar samen met mijn vriendin, een vriendin van haar en haar vriend. Toevalligerwijs was mijn broertje er ook, tezamen met een aantal jongens die ik ken en 1 daarvan is mijn beste maat.

Mijn broertje liep op een gegeven moment gewoon rond en werd aangevallen door die ene jongen, die er dus ook was, en 5 vrienden van hem. Een kleine schermutseling ontstond en mij broertje is op een gegeven moment weggekomen.
Even later gebeurde precies hetzelfde, maar toen was mijn beste maat in de buurt. Die maat van me heft ze uit elkaar gehaald en heeft mijn broertje meegenomen.
IK kreeg deze taferelen al spoedig te horen en ben naar die jongen toe gegaan om even te vertellen dat dit de allerlaatste keer was geweest, dat hij dit deed.

Ik tikte hem op zijn schouder en zei dat dus ook. Die jongen draaide zich om en ik deed dat ook. Ik wilde weglopen toen hij zich ineens omdraaide en direct wilde uithalen. Ik blokte zijn uithaal met mijn rechterarm, aangezien mijn linkerarm compleet in het gips zat i.v.m. een ongelukje. Kans om hem terug te slaan had ik niet, want ik werd direct aan de kant geduwd en een grote puinhoop volgde. Het duurde een seconde of 10 a 15 en was dus zo voorbij. De jongen had uiteindelijk een aantal goede klappen gehad en was er ook uitgezet.
Echter, meneertje had een aanklacht ingediend tegen mijn broertje en mij, iets wat wij pas een jaar later te horen kregen. Wij moesten dus toen pas een verklaring gaan afleggen. Het bleek dat die jongen en enkele jongens, die we daar niet eens gezien hebben, dat die een aantal tegen-verklaringen hadden afgelegd en dat wij daar nu op afgerekend werden. De politie vond het echter een belachelijke zaak en wilde het eigenlijk de papierversnipperaar ingooien. Helemaal omdat de verklaringen van die jongens helemaal niet klopten met elkaar en omdat ze vol stonden met leugens. Ze gaven ons mee dat we daar niets meer over te horen zouden krijgen.

Een jaar later (2 jaar na de gebeurtenis dus) werden we echter opgeroepen door de reclassering. Ze wilden een rapport gaan maken over ons, over ons leven. Ook hier gingen ze ervan uit dat er niets aan de hand was en dat de aanklacht weggegooid zou worden.

Wederom een jaar later werd er ineens een gerechtelijk bevel in de brievenbus gegooid met een oproep om voor te komen. Perplex stonden we en nog steeds overigens. Daar zijn we dus vandaag voor geweest, maar het proces is uitgesteld voor onbepaalde tijd.

Een aantal kanttekeningen bij deze zaak:
- Een week na de gebeurtenis is een vriend van mij belaagd in het cafe waar die jongen op dat moment was door 40 man. Hij belde naar mijn huis op en mijn beste maat is hem op gaan halen met gevaar voor eigen leven.
Een half uur later zijn ze met die hele groep naar mijn huis gekomen. Daar we de politie belden zijn we niet naar buiten gegaan. De politie kwam echter pas een uur later, toen zij net weg waren.

- Wederom een paar weken later is mijn broertje op de kermis te pakken genomen door een groepje van die jongen. Heeft weliswaar net zoveel klappen terug kunnen geven, maar wilde er verder helemaal niets mee te maken hebben.

- Weer even later is mijn beste maat te pakken genomen in de kroeg, tezamen met nog een andere jongen. Dit gebeurde ook weer door die jongen en een hele groep.

- Nog een tijdje later hebben ze ons op staan wachten bij een open lucht festival hier in de buurt. Hier houden wij sowieso niet van, dus waren er ook niet. Een aantal bekenden van ons zijn echter van het terrein weggeslagen door wederom zo'n 40 man.

- Weer een redelijke tijd later ging ik met mijn vriendin lekker een video'tje halen en daarna naar de snackbar. Hij stond toevallig i die snackbar, uiteraard weer met een groep. De groep was compleet onder invloed van OF speed OF sos. Zijn maatjes en hij kwamen naar buiten en vroegen hem of ik degene was die hem had geslagen. Hij gaf te kennen dat hij geen idee had wie het heeft gedaan, maar wilde er vervolgens op los gaan rammen (de held). Ik kon alles afweren en besloot de slimste op dat moment te zijn. Ik ben weggegaan, heb niet gerend, maar ze kwamen wel achter me aan. Kon via een huis van een bekende via de tuin wegkomen, terwijl ze zelfs de keuken in zijn gegaan bij die mensen.

- tevens zijn er in de afgelopen jaren diverse meldingen geweest van vele vechtpartijen waar deze jongen bij betrokken was. Zo weet ik alleen al van circa 10 jongens dat ze in elkaar geslagen zijn door die jongen met een hele groep. Ook was deze jongen vandaag bij de rechtzaak en had hij klaarblijkelijk laatst weer klappen gehad. Dit viel te zien aan zijn gehavende gelaat.

Moraal: Ben je een keer de verstandige, kom je voor anderen op die onterecht gepakt worden. Je doet zelf nog niet eens wat en mag vervolgens terecht staan voor iets wat je niet eens gedaan hebt. Sterker nog, je bent zelf het slachtoffer en de schuldige wordt door de staat als benadeelde behandeld!
Ik had hem eigenlijk compleet de tering in moeten beuken.. hij EN zijn vriendjes... Ik had hem uiteindelijk 30 keer moeten bedreigen, voor het geval ze wel een rechtzaak aan wilden spannen en eventueel hun tong eruit moeten rukken... Dan had er niets aan de hand geweest...

Zo neukend lang ben ik al bezig met dit geouwehoer.... word er schijtziek van! 1 ding is zeker, als mijn toekomst (en ik heb nogal wat opgebouwd qua studies) hierdoor verneukt wordt, dan is meneertje inderdaad nog niet jarig.

Hou dit in je achterhoofd en doe er later je voordeel mee..;)

Waarschuw beheerder
donateur
allereerst praat ik niet,echt niet goed dat de omstanders zijn blijven staan.

Maar ons geweldige rechtssysteem had er voor gezorgd dat de dader het slachtoffer had geworden en degene die te hulp schoot de dader.

Ik heb zelf met mijn kinderen van toen 14 en 15 jaar in de rechtszaal gezeten.

Zij waren met wat vrienden in het dorp op stap.
Er kwam een knul aanzetten die nog het een en ander te regelen had met een van de vrienden.
Het werd een vechtpartij,bij de dichtsbijzijnde kroeg deed de uitsmijter de deur dicht en zei bekijken jullie het maar.

De jongen kreeg rake klappen en viel uiteindelijk hard met zijn hoofd op de grond.
De aanvaller bleef op hem inslaan met een fietsketting.
112 was gebeld,maar als je een vriend op straat niet meer ziet bewegen en overal het bloed uit ziet komen,wacht je niet.

Mijn jongste dochter heeft de fietsketting weten af te pakken,maar kreeg daarbij een dreun,toen ze de volgende klap wou ontwijken,sloeg ze zelf terug,met de hand waar de fietsketting inzat.

Om een lang verhaal kort te houden.
Het slachtoffer had een gebroken kaak,fiks gat in zijn hoofd en hersenschudding.

Mijn dochters werden door de aanvaller aangeklaagd wegens mishandeling.
Dit werd beloond met 40 uur taakstraf.

Waarom,ze hielpen een vriend waarvan ze dachten dat hij doodgeslagen werd.

Ze had de fietsketting eerst neer moeten leggen/gooien.
Met blote hand mag je je verweren,is het zelfbeschermen,nu had ze een wapen.

Begrijp je,dat sommige mensen weten hoe het hier in de rechtspraak staat?
Die jongen had een ander,de redder misschien een lange gevangenisstraf laten oplopen en er zelf misschien met veel minder straf af kunnen komen.
Met een goede advocaat.

Dit was door een slechte jeugd,waarschijnlijk ontoerekeningsvatbaa­r.

De redder in de nood met een klauwhamer had waarschijnlijk mishandeling en poging tot doodstraf kunnen krijgen.

ik praat het niet goed,maar ik weet wel dat sommige mensen heel bang zijn om wat te doen.

Mijn dochter had 54 uur kunnen krijgen!!
Weten jullie hoeveel die mevrouw uit het bejaardenhuis kreeg,die een oude vrouw dood haar bed weer introk die ze beneden aan de keldertrap vond,en tegen de familie zei dat ze uit bed was gevallen?
120 uur werkstraf.

Het verzwijgen en verdoezelen van moord is maar twee maal zoveel,als je beste vriend van de dood redden.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Erg intelligente opmerking Bossy...

En jij vind het raar dat mensne door lui zoals jij ook over kut-gabbers praten zeker???

Of ben je vergeten dat het destijds ook een grope rotte appels was die het verziekten voor de rest?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Hehe Gabbermamma was toevallig met een zelfde soort reply bezig..:D Wat een chemie mam...;)
wel typies dat het steeds de marokkanen zijn of niet jackie?

Ik ga hier niet de rasist uit hangen ofzo.. maar tis wel raar dat het steeds hun zijn!

Nederlanders doen precies het zelfde maar MINDER.. chek de krant!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
bassman 24 oktober 2002 12:27
Nou jongens, jullie kunnen je gif over de Marokanen hier uitspugen, maar het blijkt dat die Marokaanse jongen die erbij was helemaal niet heeft geslagen en dus alleen die Nederlandse jongen..............­­...................­.­..
-------------------------------------------

Je moet je bronnen eens beter controleren gast...

Die marokkaan heeft geslagen en gemept, die gast is al 2 x eerder veroordeeld voor zware mishandeling.

Ik vind dit walgelijk, misselijkmakend, ben er gewoon goed kwaad over.
En het ergste is, dat dit soort debielen met een jaar of 4 weer gewoon vrij rondlopen. Ze moeten die straffen eens verhogen, je berooft gvd wel iemand van zijn leven en dan vindt ik niet dat de dader nog recht heeft op een normaal leven daarna. Laat hem lekker boeten, opsluiten voor de rest van zijn leven, oprotten met zulke gasten.

Kan me nog een akkefietje bij Thunderdome herinneren, waarbij een Marokkaan (ja sorry, dat was ie) een jongen naast mij bedreigde met een kogel door zijn lijf.
Flik zoiets vooral niet als ik in de buurt sta

Wat is dat voor hypocriet gedrag man, djeezus...

Waarschuw beheerder
donateur
Beste WJ! Sterker nog ik heb het gehoord maar erger nog IK DENK HET ZELF OOK! Ik vind het heel erg, maar mijn eigen ervaringen laten me dat denken, ook al zou ik dat niet willen! En nog iets, en dat heb ik ook al een aantal keer gezegd; als ik iemand tegen kom in het leven zal ik hem niet beoordelen op zijn afkomst maar op zijn karakter. Mijn beste maatje op mijn werk is een marokkaanse en ik heb ook een aangetrouwd familielid die marokaan is, een supervette toffe peer( en denk niet dat ik denk dat dat niet zou kunnen hoor, dat een marrokaan tof zou kunnen zijn!)

Moet ik uitleggen wat NB de goeie gemiddelde burger voor mij inhoudt, dat wil ik best voor je uitleggen hoor meis; de burger die niet verzakt in het tot zuur maken of lastig vallen, aanraken op een ongehoorde manier van een medeburger zonder dat daar aanleiding voor is. Of wil je het nog breder??

Verder vond ik hier de uitspraken wel meevallen, ik heb ze wel sneuer gezien. Er wordt voornamelijk uitgeweid over het nieuws zelf!

Waarschuw beheerder
donateur
Ja inderdaad Claudjuh, Bassman lulde maar wat om zijn standpunt te bekrachtigen.
Waarschuw beheerder
Ze moeten de straffen gewoon flink omhoog gooien hier in nederland en de doodstraf weer invoeren... bij gevallen waar het dus duidelijk is dat degene het gedaan heeft... in dit geval dus.

Waarschuw beheerder
donateur
Inderdaad Gabbermama dat soort kromme dingen hoor je heel vaak! Mijn broertje had ook zoiets.

Wel erg voor je dochters dat ze daar op 14 jaar al met dat soort ellende mee worden geconfronteerd, maar tegenwoordig is niets meer te gek volgens mij.
Waarschuw beheerder
Nou debsy, dan kun je beter verhuizen want je woont hier in een land waar van respect voor elkaar al amper meer sprake is. Al die etterbakjes die vriendjes in elkaar sloegen op school waren gewoon Nederlanders hoor.

En ik weet ook wle dat er een grope Marokkanen is die continu weer voor geweldsdelicten zorgt.

Dat is echter een kleine groep.

Vele drukker maak ik me om de steeds groter wordende groep landgenoten, die meer en meer loopt te zeiken, steeds verwender wordt, niet snel meer tevreden is, geen respect heeft voor elkaar, maar wat aanklooit, en denkt dat ze ermee wegkomen want "we zijn nederlanders".

Waarschuw beheerder
donateur
Ze hebben herhaaldelijk herhaald dat ze het zo weer zouden doen.
Ik snap het ,ben trots op mijn meiden,maar ik hou mijn hart vast,als ze uitgaan.
Mijn ene dochter was ook de laatste keer nog maar net weg na de bedreiging van die portiers in R`dam,even later waren die lui teruggekomen en hebben die portiers gepakt.

Ik dacht dat ik doodbleef toen ik dat ook alweer hoorden ....10 minuten verschil...%)

Maarruh,ben bang dat ze het toch ook van mij hebben:D

Waarschuw beheerder
donateur
Ja,Wacky,daar ben ik ook bang voor,de aandacht word lekker verlegd zo:)

Maar we moeten dus beginnen met de strafmaat.
Daarna met de cellen en alle hotelvoorzieningen en het terugsturen naar land van herkomst bij buitenlandse criminelen.

En laat de Hollandse criminelen ook maar gewoon in het land van oppakken blijven zitten....doen ze het hier nooit meer,als ze dat overleven:)

Waarschuw beheerder
donateur
In mijn directe omgeving is er wel respect voor elkaar. En als je gaat winkelen of uitgaat ed en je straalt positief uit dan haal je meestal ook wel het positieve in je medemensen naar boven. Goed los van de mensen waar je niet mee in aanraking komt en denken dat ze dwars door je heen kunnen lopen ;-)

Maar goed verder deel ik je mening niet. Die kleine groep is namelijk niet zo klein als jij denkt. (allochtoon EN autochtoon)

En mensen die zich zelf ongelukkig maken (want dat is in feite wat ze doen met het gedrag wat jij beschrijft) stoort me minder dan het toenemende geweld wat daar eigenlijk ook wel op toe te splitsen is.

Waarschuw beheerder
Nederlanders zijn over het algemeen niet heel behulpzaam.... Ik werd op een feest een in elkaar getrapt door 3 nazi's omdat ik iets van dat stomme geduw en getrek zei.. Nou dat heb ik geweten, werd met de kisten/dr martens op me hoofd getrapt en geschopt. En geen 1 iemand die er maar over na dacht om me tussen die lui weg te sleuren...... :kots:
Waarschuw beheerder
die kerel is nou toch echt dood of heb ik dat verkeerd gehoord op de radio????
Waarschuw beheerder
ff Wackyjacky fucken...:D :hug:

Was net toevallig (toevallig hè?) onderweg terug van de rechtbank in Haarlem. Toen ik op het station aankwam heb ik even een snicker gekocht, want ik had de hele dag nog niets gegeten (boeiend..:)).

Toen ik het perron opkwam zag ik een Marokkaan (ooh ooh, nu is Jacky pissed..;)) Met dingen gooien op een groep duiven die daar zaten te eten (en nee, het waren geen broodkruimels ofzo). Ik liep naar hem toe en zei: "zooo, jij bent een held". Toen stopte hij en een vriendje van hem stopte met lachen om zijn gedrag.
Toen ik een stuk verder op het perron was, ging meneertje verder en ik ging weer op hem af. Hij zag me aankomen en stopte dus maar weer snel. Ik zei hem: "Als je nou nog ff verder gaat, dan smijt ik met deze Snicker je hele k*&%kerbek in 3-en".
Nou, de lol was er snel af voor hem toen, en hij liep met zijn kin naar onder z.s.m. de stationshal uit.... wederom: DE HELD! :Z

Wacky, sorry dat het een Marokkaan was....;):D (K)
Waarschuw beheerder
Ehhhh debsy, ik werk momenteel regelmatig in de hioreca en heb hiervoor altijd in winkels gewerkt. Daar stond je heel de dag verplicht met een lach op je snuit. En jij dacht dat dat wat uithaalde? No fucking way, ik heb de rottigste dingen meegemaakt. Vraag het ana een willekeurig iemand die een jaar in een ander land als Australie of Canada heeft gezeten. Mensne zijn hier allerminst vriendelijk of tonen respect. Het is een grote IK-cultuur. Degenen die dit land gemaakt hebben tot wat het was geworden, de ouderen, zijn hier maar al te vaak de dupe van. In Nederland stop je je ma gewoon in een bejaardentehuis als ze niet meer helemaal goed functioneert en ze zoekt het maar uit.

Klinkt allemaal nogal generaliserend, maar dat is precies wat hierboven gebeurt. En jij stoort je dus meer aan die geweldsdelicten? Think of it. Als dit een land zou zijn waar de gemiddelde normen en waarden niet zover vervaagd waren als nu, waarin niet iedereen alleen nog voor zichzelf leeft, zouden er ook veel minder van die delicten zijn.

Wat dacht jij dan dat de reden was dat al die rotte appels ONS land uitkiezen om naartoe te komen? Precies. Wij dragen hier ook verantwoordelijkheid voor. Of beter gezegd, droegen. Want je begint je zo langzamerhand af te vragen of het hier nog wel te redden is, of je niet beter net zo keihard kan worden of je biezne pakken en eruit naaien, ergens heen waar mensen nog wel vriendelijk goeiedag zeggen...

Waarschuw beheerder
gewoon afmaken die ventjes... :S (N)
Waarschuw beheerder
donateur
2 wackiejacky, kom je toch bij mij in de straat wonen, ik groet iedereen daar en iedereen groet terug. Gewoon een lekker gevoel geeft dat.

Ben het wel met je eens dat over het algemeen nederland een groot IK-cultuur heeft. Gelukkig merk ik daar niet veel van in mijn omgeving.

Waarschuw beheerder
donateur
dat gaf ik toch ook al aan..dat dat in zekere zin ook in verband met elkaar staat(laatste regel)

Tja en wat betreft de ik cultuur ben ik het helemaal met je eens, maar goed heel veel kan je daar niet aan doen, behalve jezelf daar zoveel mogelijk niet naar te gedragen.

En ik had het erover dat als ik zelf ga winkelen of uitga. Verder heb ik ook in diverse winkels gestaan en in de horeca gewerkt. Je komt schoften en asocialen tegen maar ook aardige, leuke en vriendlijke mensen. Wat dat betreft moet je ook niet alles te zwart gaan zien want als dat beeld er komt dan gaan alle mensen zich daarnaar gedragen en is het helemaal verkeken.
Waarschuw beheerder
debsy, ik woon hier nog steeds en mn leven bevalt me prima, dus zo erg dat ik alles zwart zie is het niet hoor! :D. Het is meer om effe in te springen op de lijn die hier (en niet alleen hier, je zou dat condoleanceregister eens moeten lezen, wat sommige Neanderthalers daar voor taal uitstoten...) wordt uitgestoten...

Sommigen lijken Marokkanen te zien als de bevolkingsgrope die alles verpest in nederland. Maar dat groepje rotte appels, dat we hier tenslotte zelf hebben toegelaten, is niet mijn grote angst. Er is in mn hele leven maar een iemand geweest van wie ik echt bang ben geworden. En dat was een Duitser. Met een snorretje...

Begrijp me niet verkeerd, maar haat maakt zoveel kapot. En het is eng om te zien hoeveel mensen die haat bij zich dragen...
Waarschuw beheerder
Overigens, ben ik ook een keer opgekomen voor een Marokkaan. Een aantal jaar geleden in de Fun werd er een Marokkaan geslagen door 5 andere (ja, helaas ook... waren het maar blanken:S) Marokkanen. Sprong er met mijn beste maat tussen en we hebben hem geholpen. De ruzie was zo over en we konden iedereen zo uitleveren aan de portiers. Daarna hebben we nog veel rondgelopen met die jongen die we hadden gered. Hij was ons maar wat dankbaar.

Een ander keer gingen we uit, bleek dat een vriendin van ons was gelagen en geschopt (hele gezicht in puin) door een Marokkaanse jongen. Alle postiers gingen naar de jongen op zoek, maar wij vonden hem eerst. Nadat hij mijn beste maat een glas in zijn gezicht had gegooid, hebben we hem nog goed kunnen pakken. Wederom uitgeleverd aan de portiers en die gooiden hem de trap af.... zo hoort het.

Een andere keer zat ik in mijn eentje in de trein van Amsterdam naar Almere Buiten om naar Medusa te gaan. In de trein kwam een Marokkaanse jongen bij me zitten en we hebben de hele weg lekker lopen ouwehoeren. In Medusa gingen we beiden onze eigen weg, want heel veel maten van me waren er ook. Op een gegeven moment werd die jongen door een hele groep gepakt en door uitsmijters (ook hier) van de trap afgegooid. Zijn schoenen en veel kleding werd, door mensen die hem buiten afwachtten, afgepakt en naar het schijnt heeft hij zo de gehele nacht rond moeten lopen. later bleek dat hij 2 meisjes had geslagen, waarvan er ook eentje goed aan diggelen lag.

Laatst is een vriendin van me, die een Turkse (nee, geen Marokkaan) vriend had, ontvoerd naar Turkije. Na grootschalig onderzoek van de politie is ze gevonden en die jongen zit nu vast. Vanuit de cel krijgt hij echter continu de kans om die vriendin van me te bellen en hoogstwaarschijnlijk heeft hij zijn plannen wel weer klaar voor als hij vrij komt.

Ook laatst is een werkneemster van een vriendin van me compleet kapot gemaakt door een Marokkaanse (nu wel weer) jongen. Hij heeft haar tevens met een pistool achterna gezeten en de andere vriendin die hij had had een kapotte schedel. Jongedame is ondergedoken en in politiebescherming.

Even ter info nog: de jongen van het eerdere verhaal was een blanke jongen.

Ik kan zo nog heeeeeel lang doorgaan. Helaas... moet ik zeggen. Heb ook nog wat taferelen met blanke jongens hoor, wees maar niet bang. Echter, ik kom ze niet in de proporties tegen als de anderen... wederom helaas....

En eigenlijk gaat mij het er niet om wat de nationaliteit is, maar de gebeurtenissen op zich die mij een kutgevoel bezorgen.

Waarschuw beheerder
Ik hoorde het op het nieuws en ik werd er echt niet goed van toen ik het hoorde :@
Het wordt echt steeds maar gekker en gekker. Je kan tegenwoordig niks meer zeggen of je wordt in elkaar gebeukt tot de dood erop volgt. :S
Vind je het gek dat de mensheid niet meer voor elkaar opkomt. Ze durven niet meer, want zijn bang dat ze zelf het lootje leggen en dat is natuurlijk ook erg begrijpelijk. Maar ja als iedereen zo gaat denken waar gaat het dan heen, dan wordt het steeds maar erger en erger :frusty:
Ik hoop dat die gasten echt heeel en heeel erg worden gestraft.

Waarschuw beheerder
achtelijke cultuur

Waarschuw beheerder
donateur
En wat ik wil zeggen ik kan die lijn begrijpen aangezien wat ik met eigen ogen heb gezien en de verhalen uit mijn directe omgeving.Maar veel opmerkingen keur ik niet goed, begrijp mij niet verkeerd, maar ik kan ze wel begrijpen. Ik persoonlijk zie een verband tussen de komst van vele allochtonen en het verval in de maatschappij. Niet dat alles op hun af te schuiven valt absoluut niet, rotte appels heb je ook zat bij de autochtonen, maar een verband zie ik wel..in de grote lijn ..

En mag ik je corrigeren...wij zijn hier niet op aan te spreken, maar de mensen die deze mensen zo nodig hierheen moesten halen, het is ons door de strot heen geduwd, letterlijk!
Die fabrieken hadden ze beter in de landen kunnen bouwen waar ze deze mensen vandaan hebben geplukt, dan waren die landen beter ontwikkeld geweest en zaten wij met minder maatschappelijke problemen. En heus niet dat ik denk dat dan nu in ons kikkerland alles koek en ei was geweest.

En ik denk persoonlijk niet dat je al die ongenuanceerde opmerkingen hier van een stel puisterige pubbers stuk voor stuk kan vergelijken met haat. Vind dit wel erg ver gezocht. maar goed Haat bestaat net zo goed als liefde. lekker en vies, zwart en wit ,Ying en Yang!

Waarschuw beheerder
donateur
Hai Phryme: nou zo kan ik dus ook bladzijdes lang doorgaan, gebasseerd op eigen ervaringen en in mijn omgeving en niet uit de krant.... maar goed...
Waarschuw beheerder
donateur
Mwah, dit hele land gaat naar de haaien... daar is iedereen al goed mee bezig om dat te laten gebeuren.
Het hele rechtssysteem deugt voor geen meter, je kunt beter iemand hardstikke kapot trappen dan een boom omzagen. Wat krijg je hier in Nederland nou in hemelsnaam voor straf voor dit soort geweldsdelicten. De daders lachen zich een breuk man, 4 jaar later lopen ze weer vrolijk over straat heen, terwijl de ouders en familie van het slachtoffer levenslang hebben gekregen.

En dan zal ik misschien in dit geval wel aan het generaliseren zijn, maar dat interreseert me voor deze keer geen ene donder.
Ik ga zelf ook wel met Marokkanen om en heb met een grote groep totaal geen problemen, ken er genoeg die zich schamen voor hun "medelandgenoten". Maar ik heb meer nare ervaringen met Marokkanen en Turken dan met Nederlanders, sad but true...

En dan kan men wel in de horeca werken, in winkels gestaan hebben of wat dan ook, maar om vreemde dingen te signaleren kun je ook gewoon op straat staan. De ik-cultuur heerst hier wel ja.
In de trein maak ik dingen mee, op straat, op me werk, in het vliegtuig zelfs eens, bij een eetcafe 's nachts na het uitgaan, overal maak je die dingen mee

Heb 2 x een mes onder me strot gehad van zo'n gast, vriend van mij is de tering ingetrapt door een stel van die gasten, vriendin van mij is jarenlang geterroriseerd door een stel, op Thunderdome ook wat meegemaakt en zo kan ik nog wel ff doorgaan. (ook wel met gewoon "Nederlanders, maar veel en veel minder)

Dat gezanik dat mensen niet mogen generaliseren vind ik ook de grootste onzin ter wereld, het is de harde waarheid momenteel en een probleem voor de hele samenleving. Maar er wat aan doen, is weer een tweede. Laat ze de straffen maar opschroeven, schop ze terug maar naar hun vaderland en laat ze daar maar hun straf uitzitten als het "buitenlanders" zijn, voor de mensen die als vaderland Nederland hebben, geldt dat net zo, hardere straffen, keihard aanpakken. Dat geouwehoer, we staan erbij en kijken ernaar...

Het is hier gvd net een paradijs man, als mensen hier in de cel moeten zitten, hun bedje wordt gespreid, vreten krijgen ze op tijd en die straffen zijn helemaal om te lachen. Oprotten met die hotel instelling. Zo straf je toch geen crimineel of wel dan? %-)

En voordat mensen weer gaan zeiken en hun conclusies gaan trekken, ik ben zeker geen rascist, maar heb wel een rechtse denkwijze, tot op zekere hoogte wel te verstaan.
Heb genoeg sores met die gasten meegemaakt (gelukkig kan ik met een deel ook goed overweg)

Lang leve Nederland, het walhalla om iemand de tering in te trappen... je ben toch met een paar jaar weer vrij...

Aanpakken allemaal, niks geen genade, rot maar weg in die cel (ongeacht huidskleur etc)
Waarschuw beheerder
Mag ik jou even corrigeren Debsy.... Hai trouwens..:D

De voorgangers van de mensen die jij beschrijft, die zijn ervoor verantwoordelijk. Zij hebben het veroorzaakt, overigens ook met behulp van externe factoren (overmacht, is voor iedereen wel duidelijk denk ik).

Maar ook dat binnenhalen wil ik nog niet betitelen als expliciet hetgeen dat verkeerd was. De manier waarop is verkeerd geweest en dat is het nog steeds.
Je moet je zaken op orde HEBBEN, wil je verder kunnen gaan. En je moet niet willen om, tijdens een uitwerking, de zaken op orde te MAKEN. Nu zie je dat nog steeds gebeuren en dat is eigenlijk waar ik me aan stoor.

Wil je mensen binnenhalen, dan dien je dat op een goede manier te doen en dat is niet gebeurd. Ook nu nog niet......

Echter, ik vind dit niet de rode draad en het moraal hiervan. De essentie van deze discussie zou niet moeten zijn, dat buitenlanders aangevallen worden, maar meer gericht op de algehele samenleving. Ik liep met mijn laatste 2 reply's ook maar een beetje te fucken.. 't was wel waarheid, daar niet van....

Alles in dit land is krom en klopt niet en dat veroorzaken de heren beleidsbepalers op de eerste plaats. De burgers (iedereen dus) doen dit in de 2e plaats, pas op grote achterstand. Zolang er onvrede is over vele zaken binnen de samenleving, zolang zullen ook afweerreacties (of normale reacties) zegevieren.
Waarschuw beheerder
donateur
C.C.R Ray 24 oktober 2002 13:12
STRAFFEN, straffen en nog eens straffen.

Hij blijft dood, die jongens komen weer vrij. Het wordt tijd dat er preventief gehandeld wordt. Normen en waarden bijbrengen, (re)integratiecursus­sen, misschien meer blauw op straat en verzin nog maar iets. Er moet iig iets gebeuren waardoor zulke dingen gewoon niet meer gebeuren. Handelen achteraf heeft totaal geen nut, het slachtoffer is en blijft dood.
--------------------------------------------
Ben ik het ook mee eens trouwens...
Maar dood is dood vind ik in deze context een beetje te makkelijk
Waarschuw beheerder
Overigens even hulde voor Claudjuh & Wackyjacky....(Y)

Niet voor niets de 2 waarmee ik grote discussies/conversat­ies heb! :hug:

Nu maar hopen dat iedereen ook eens even de moeite neemt om goed te lezen.
Waarschuw beheerder
donateur
Prhyme: ;-) :hug: (K)
Waarschuw beheerder
(k) voor Claudjuh en Phryme!!!
Waarschuw beheerder
je kan tegenwoordig niet eens meer tegen mensen zeggen dat ze onverantwoord rijden op scooters en dan word je al doodgeslagen. waar gaat het heen met de wereld. TRIEST.

Ik wens de familie van die jongen sterkte

Waarschuw beheerder
wackiejacky, claudjuh en phryme :bloem:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik stel niet alleen de daders maar óók de ouders van deze twee BEESTEN persoonlijk verantwoordelijk voor deze achtelijke daad...

Of was dat al gezegd, het is ineens zo'n lange Topic geworden...
Waarschuw beheerder
Sjezus zeg Danielito, praat geen poep. Zoeist mag je helemaal niet stellen als je de situatie niet kent!

Ikz al jou zeggen, ik ken genoeg mensne die uit doodnormale gezinnen komenm, gewoon zijn opgevoed met normen en waarden en alsnog ontsporen.

En daarnaast ken ik nog veeeeeel meer kinderen uit gezinnen die het totaal niet goed hebben gehad, en die alsnog op het recht pad zijn gebleven. Zoiets bekijk je per situatie, wat jij nu doet slaat echt nergens op.

Waarschuw beheerder
Uhm maaarrreehhh t waren niet 2 marokkanen. Het was 1 NL'er en 1 Marokkaan.

duzzzeeeeee

Waarschuw beheerder
Ik praat geen poep, ik praat de taal van mensen die lang genoeg dit soort onzin hebben getolereerd. Durf jij bij de ouders van Rene aan te komen met een verhaaltje van :"Ja, maar ....heeft het ook heel zwaar, want z'n vader is aan de drank en z'n moeder is net d'r baantje kwijt en de kat is onlangs overleden en z'n zus haalt betere cijfers op school en dat kan ie nou eenmaal niet zo goed hebben.."

Afgelopen met het geslik en alle slappe hap!!!

Waarschuw beheerder
Lang leve Nederland, het walhalla om iemand de tering in te trappen... je ben toch met een paar jaar weer vrij...

Nou das vaker ook gewoon een paar maanden.
En dat komt omdat de politie bijvoorbeeld gaat onderzoeken of hij de fatale klap wel heeft uitgedeeld en meer van dat soort ongein. Slaat toch nergens op. Ik kan schijnbaar iemand helemaal de tering schoppen en dan slaat iemand anders em met 1 laatste klap dood en dan kunnen ze mij geen doodslag in de schoenen schuiven, maar die ander wel. Dat kan toch niet. Het komt toch door mij dan als ie dood is, en niet door die andere jongen... Ik snap er soms echt helemaal niks van, klote rechtssysteem hier in NL.
Tis net wat je zegt. Als je gaat stemmen met het stembriefje van iemand anders zonder toestemming heb je 6 jaar cel boven je hoofd hangen, en als je iemand doodschopt ben je zo weer vrij.... :S:S:S
Waarschuw beheerder
Danielito, en als hij het nou eens heel goed heeft gehad thuis? Als die jongen(s) nou gewoon compleet ziek van geest zijn? ...... o.i.d.....?

Als ik nou iemand doodschop, dan kunnen mijn ouders daar toch niet zomaar schuld aan hebben?

Waarschuw beheerder
Maar zie jij jezelf ook iemand doodschoppen????
Waarschuw beheerder
donateur
Danielito 24 oktober 2002 19:36
Maar zie jij jezelf ook iemand doodschoppen????

-------------------------------------------

Stel dat ik iemand zal doodschoppen he. What in earth hebben mijn ouders daarmee dan van doen??

Leg uit?
Waarschuw beheerder
Kijk, het is een mogelijkheid, maar het hoeft zeker niet zo te zijn.

Ik zie mezelf niet zomaar iemand doodschoppen nee, maar het zou wel kunnen. Er kan zomaar iets 'knappen' in je hoofd en weet jij waartoe je dan in staat bent? Is maar een voorbeeldje hoor, maar wel 1 waarbij de ouders helemaal geen schuld hoeven te hebben.

In dit geval heb ik echter wel zin om iemand dood te schoppen hoor, aangezien de doodstraf nog steeds niet ingevoerd is...;)

Waarschuw beheerder
Ook al kan je er nog zo'n zin in hebben, je zal het NOOIT (kunnen) doen omdat jij gewoon wel spoort. Dat joch dus niet en gezien zijn leeftijd zijn zijn ouders sowieso (volgens de wet) verantwoordelijk. Maar afgezien van het hele rechtssysteem zie ik de ouders als verantwoordelijke omdat zij dat joch op de wereld hebben gezet en zich daarbij verplichten het kind naar de juiste algemeen geldende normen en waarden op te voeden. Maar ik merk al dat ik hier met dezelfde slappe hap te maken heeft en taai verder af.. Ik weet, zwak, maar dat doe ik uit respect voor het slachtoffer. :-(

Waarschuw beheerder
Ik hoorde op het nieuws dat er twintig geteugen worden opgeroepen, zit daar nou niemand bij met een klein beetje lef. Je laat iemand toch niet zomaar in elkaar trappen.
Ik wens zijn familie veel sterkte toe
Waarschuw beheerder
Maar dat is lekker simpel. Hoeveel duizenden, zo niet miljoenen, andere factoren maken iemand tot zijn/haar persoonlijkheid? Net of alleen de ouders dat doen. Alles wat een persoon meemaakt kan zorgdragen voor karakteristische eigenschappen van diegene of is daarop van invloed.

Slappe hap denk jij? Denk dat je een aantal mensen hier dan redelijk onderschat....:S