Partyflock

Forumonderwerp · 587729
Waarschuw beheerder
VENLO - Een 22-jarige inwoner van Venlo die dinsdag in zijn woonplaats ernstig werd mishandeld, is in het Radboudziekenhuis in Nijmegen klinisch dood verklaard. Dat heeft de politie woensdag bekendgemaakt. Hij werd mishandeld door een of twee plaatsgenoten.

De man sprak op de parkeerplaats van een supermarkt twee 18-jarige jongens aan, die op een scooter onverantwoord rijgedrag hadden vertoond. Daarop kreeg de 22-jarige man een aantal klappen op het hoofd waarbij hij ernstig letsel opliep en per traumahelikopter naar Nijmegen moest worden vervoerd.

De politie arresteerde de twee verdachten in de supermarkt. Hen wordt doodslag ten laste gelegd. Uit onderzoek moet blijken of een of beide mannen de fatale klappen hebben uitgedeeld. De politie Limburg-Noord heeft een recherchebijstandsteam van twintig man geformeerd.

Dit is dus echt weer zo'n bericht waar ik me zo verschrikkelijk kwaad om kan maken :(

Waarschuw beheerder
Best thread! ;)
Waarschuw beheerder
Correct, dit is er bijvoorbeeld eentje..;)
Waarschuw beheerder
Jammer dat hulde altijd gaat naar mensen die veel posten :cry:

Ik dacht dat ik ook zoiets zei over preventief handelen (oftewel niet het gevolg , maar de oorzaak aanpakken)...

Maar goed, laten we ons maar richten op de familie en bekenden van het slachtoffer, en ze alle sterkte wensen!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
:X de oorzaak ligt in de manier van opvoeden :X

Waarschuw beheerder
Onze gedachten bij die jongen ze ouders,vrienden enz. Als we allemaal wat meer :respect: v elkaar zouden hebben............. :frusty:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
niet altijd danielito.
als ouder zou je al een groot nadeel in je opvoeding kunnen hebben als je zoon/dochter met de verkeerde vrienden omgaat.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Mavas 24 oktober 2002 21:02
Jammer dat hulde altijd gaat naar mensen die veel posten

Ik dacht dat ik ook zoiets zei over preventief handelen (oftewel niet het gevolg , maar de oorzaak aanpakken)...
---------------------------------

Zeg mavas, stel je niet zo aan zeg

Goed gedaan hoor, dat je dat gezegd hebt %-)

Zo goed? :-P
Waarschuw beheerder
dank je wel klauw,

ik was jou ook een keer vergeten, sorry hoor ;)
Waarschuw beheerder
Leuk al die discussies, denk dat dit niet meer op te lossen valt al die problemen maar een veel strenger beleid en de poorten van ons kleine landje dichtgooien zou een goed begin zijn. Er is al genoeg gezeik in dit land blijkbaar, waarom zou je er dan nog meer gezeik bij halen ?
Waarschuw beheerder
donateur
Mavas 24 oktober 2002 21:36
dank je wel klauw,

ik was jou ook een keer vergeten, sorry hoor ;-)
----------------------------------------

Hehe :-D

(K)
Waarschuw beheerder
Mavas, de hulde ging niet uit naar de mensen die veel posten, maar naar de manier waarop. Het onderbouwen c.q. tekstueel uitleggen van hun gedachtengang en mening.

Zo voer je namelijk discussies..;)

En ik mag hopen dat Danielito goed opgevoed is, wat tegenwoordig al amper meer aan de orde kan zijn i.v.m. tijdsdruk e.d. Mocht er iets fout gegaan zijn, dan kunnen we bij deze Danielito als risicofactor beschouwen.
Persoonlijk heb ik ook niet de meest geweldige opvoeding genoten hoor, zeker in mijn tienerjaren niet. Heb het toen voornamelijk zelf moeten regelen en heb vanuit mijn leefomgeving (incl. mensen) moeten opbouwen. Uiteindelijk is het goed gekomen (zeggen ze..:D) en heb ik ook weer een normale band met mijn ouders en de rest van de familie, maar daar heb ik wel zelf voor moeten zorgen en werk ik nog steeds veel te hard voor.

Desalniettemin heb ik voor jou nog wel een heel mooi boek liggen. M.b.v. dat boek leer je jezelf ook heel goed kennen en ook thuis te brengen. Wist ik zelf eerst ook niet, want het zou een boek zijn wat te maken had met de kunst van organisatieveranderi­ngen, maar er bleek veel meer in te staan.
Zeker aan te raden voor je..;) Verbeterd banden met je omgeving ook direct. Ik laat mijn vader tegenwoordig maar lekker uit zijn nek lullen en hem in de waan dat hij gelijk heeft, terwijl ik ondertussen precies weet hoe het wel zit. Er tegenin gaan bij hem heeft geen zin, omdat ik karaktereigenschappe­n van hem kan ontleden. Daarop anticiperen en je maakt de wereld voor jezelf veel leuker en tevens die van je omgeving...:) (dit even als klein voorbeeld:D)
Waarschuw beheerder
donateur
Vind het wel erg dat de pers bepaalde dingen achterhoud omdat er anders een slecht beeld van een bepaald volk wordt gecreeerd.
Steek je kop niet in het zand en kijk wat er rond om je gebeurt. Kijk naar de statistieken van een willekeurig huis van bewaring. Grootste gedeelte van de gevangen is van Marokkaanse afkomst.
Tuurlijk er zijn ook genoeg slechte Hollanders, die ook gewoon absoluut een kogel verdienen.
Geen twijfel over mogelijk. Volg gewoon de kranten en opsporing verzocht, en je hebt al wat feiten.
Er wonen meer Nederlanders in NL dan Marokkanen, maar toch is het grootste gedeelte in de gevangenis afkomstig uit Marokko. Het is in NL gewoon zo erg dat de goede Marokkanen geen goed woord over hebben voor de misdragingen van veel Marokkanen in NL. En dus ook bij ons uit te buurt zijn verhuist met de woorden : Ik ga hier weg uit de buurt omdat ik niet met dat gajes geassocieerd wil worden.
Om te zeggen dat ze allemaal slecht zijn is ook verkeerd, ik ken er zelf ook een paar die gewoon relaxed zijn. Maar de meeste die ik ken mag ik echt niet.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Nosfera7u, om je maar even uit de droom te helpen: "er is censuur in Nederland" en "media schrijft alleen wat ze wil en tevens opgedragen wordt"...... ;)

Wordt tijd dat Nederlanders daar hun ogen eens voor openen....
Waarschuw beheerder
donateur
Exactly :-)
Van dat sensuur ben ik allang op de hoogte.
Blijft toch klote
Waarschuw beheerder
Duidelijk, ik krijg er veelvuldig mee te maken m.b.t. voetbal en ik kan je meegeven dat ik weleens goed mad kan worden daarom. :(
Waarschuw beheerder
donateur
M.b.t. Venlo is het wel tekenend dat het 2 dagen duurde voordat bekend werd dat het een Marokkaan was. En dat deze een hele geschiedenis van openbare geweldpleging achter zich heeft.
Op 18 oktober tijdens Marco V in de Escape liepen er daar zo'n 15-tal Marokkanen rond in groepjes van 2/3, allemaal met hun mobieltjes in de aanslag, en vielen daar continu stelletjes lastig en intimideerden. De hele avond/nacht zag je stelletjes door zaal verplaatsen om dit te ontlopen. De beveiliging was steeds te laat.
Op weg naar de auto, zagen we een straat verder een van de grootste Marokkanen uit die groep die iemand achterna was gegaan en in elkaar had gerost. Deze stond nog steeds met zijn mobieltje in contact met de rest en zei ook dat hij de rest zou oproepen. Gezien de ervaring binnen met die groep ben ik door gelopen. Daar voel ik mij bijzonder k*t over, ik heb dus ook niets gedaan, terwijl ik nou niet bepaald bang of klein uitgevallen ben. Alleen wist ik op dat moment dat mij ook niemand zou helpen als de rest zou komen.

Opmerkelijk is wel dat deze groep Marokkanen ook op de beachpopfeesten op Bloemendaal de boel aan het intimideren en terroriseren was. Ondanks alle beveiliging.

Al deze ervaringen gaan op den duur je eigen feestbeleid bepalen, van waar ga ik nog naartoe en waar niet. Juist om dit soort zaken te ontlopen en dat voelt helemaal k*t.
Waarschuw beheerder
donateur
Het gaat zelfs zover dat de Marco V ervaring ik mijn Capitalkaartjes te koop heb aangeboden en naar Multigroove ga. Op de Hemkade heb ik tot nu toe gelukkig nog niet dit soort ervaringen opgedaan. Terwijl ook daar wel wat Marokkanen of andere culturen aanwezig zijn, maar dat boeit op zich ook niet. Alleen blijf je wel continu allert.
Wat een fijn en vrij land toch, waarin we leven.

Waarschuw beheerder
YES!!! Ik ben een risicofactor, toch nog wát bereikt in m'n leven en dat alleen omdat ik zeg waar het op staat :D

Begrijp me goed, mijn opmerkingen over opvoeding en schuld van ouders leg ik helemaal niet enkel neer bij de ouders van de Marokaan, maar net zo goed bij die van de Nederlander. Zes jaar geleden is mijn achterneef in Hilversum doodgeschopt. De daders zijn nooit gepakt, maar zijn gezien het straatbeeld zijn het waarschijnlijk ook gewoon Nederlanders geweest. Sindsdien zijn er zoveel mensen slachtoffer geworden van laffe daden, er is zóveel over gesproken, er zijn zóveel stille tochten geweest, er zijn nog zóveel meer mensen in elkaar getrapt, er is op de raarste plekken politie op straat gezet maar naar mijn mening is er in de mentatilteit en het respect voor andermans leven niets, maar dan ook helemaal NIETS veranderd.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
veel van de marokkanen die naar Nl zijn gekomen zijn eenvoudige mensen uit de bergen van Marokko. het zijn geen (hoog) opgeleide mensen. 't klinkt misschien cru, maar je kan niet verwachten dat deze groep zomaar kan integreren in onze westerse samenleving.

Waarschuw beheerder
Maar hun kinderen wél!!!

offtopic:Klappen gehad, Ivo??

Waarschuw beheerder
Sorry hoor, maar de kinderen van deze Marokkanen hebben gewoon bij mij op de basisschool gezeten hoor en net zoveel kansen gekregen als elke andere Nederlandse burger.

Waarschuw beheerder
danny?!? jezeus gozer ik zie nu pas dat jij 't bent. beetje verschuilen achter postbode..
over die klappen, hoezo? :cry: :C :-C :'(

Waarschuw beheerder
hehe ;-) Op je profielpic ziet dat oog er redelijk gehavend uit :D Alles goed verder?!

Waarschuw beheerder
donateur
juist zBOMB juist de gene die zich het hardst misdragen lopen te schreeuwen dat de nederlanders zo ontzettend kut zijn! Juist de marokanen die zich niet alleen groepen met alleen marokanen maar ook open staan voor Nederlanders dragen dit beeld helemaal niet.

Waarschuw beheerder
kinderen hebben idd wel de kansen gehad, maar vergeet niet dat cultuur ook meespeelt. die kinderen mogen bepaalde dingen weer niet of hun ouders vinden het niet nodig. het niet integreren van de 1e generatie vind je terug in de 2e generatie. de 3e generatie zit echt tussen wal in schip. aan de ene kant wordt het hen heel moeilijk gemaakt door hun cultuur om integreren en an de andere kant zien zij wel wat de westerse maatschappij te bieden heeft.
Waarschuw beheerder
Mag ik jou even corrigeren Debsy.... Hai trouwens.. :D

De voorgangers van de mensen die jij beschrijft, die zijn ervoor verantwoordelijk. Zij hebben het veroorzaakt, overigens ook met behulp van externe factoren (overmacht, is voor iedereen wel duidelijk denk ik).

Maar ook dat binnenhalen wil ik nog niet betitelen als expliciet hetgeen dat verkeerd was. De manier waarop is verkeerd geweest en dat is het nog steeds.
Je moet je zaken op orde HEBBEN, wil je verder kunnen gaan. En je moet niet willen om, tijdens een uitwerking, de zaken op orde te MAKEN. Nu zie je dat nog steeds gebeuren en dat is eigenlijk waar ik me aan stoor.

Wil je mensen binnenhalen, dan dien je dat op een goede manier te doen en dat is niet gebeurd. Ook nu nog niet......

Echter, ik vind dit niet de rode draad en het moraal hiervan. De essentie van deze discussie zou niet moeten zijn, dat buitenlanders aangevallen worden, maar meer gericht op de algehele samenleving. Ik liep met mijn laatste 2 reply's ook maar een beetje te fucken.. 't was wel waarheid, daar niet van....

Alles in dit land is krom en klopt niet en dat veroorzaken de heren beleidsbepalers op de eerste plaats. De burgers (iedereen dus) doen dit in de 2e plaats, pas op grote achterstand. Zolang er onvrede is over vele zaken binnen de samenleving, zolang zullen ook afweerreacties (of normale reacties) zegevieren.

Kort samengevat grenzen dicht, integreren/opvoeden van wat hier al is, en dan eens na gaan denken op wat voor manier we weer nieuwe mensen binnen gaan laten.

Da's iig mijn gedachte.

Waarschuw beheerder
donateur
De arme jongen is al bijna begraven en wij zitten hier lekker off-topic tweede kamertje te spelen,zelfs rechtszaal en opvoedingdeskundigen­:D

Zullen we -treurig genoeg-on-topic blijven?

Anders een ander topic openen,met de maatschappelijke problemen die hier allemaal gepasseerd zijn en deze topic laten voor wat hij is/was.

gabber mamma inz.haarzelf :)en p.f

Waarschuw beheerder
Er waren zeker alleen maar ex-dutchbatters daar op die parkeerplaats aanwezig O:)

Waarschuw beheerder
Wat verwacht je, Gabber Mamma..? Dat we allemaal alleen maar zeggen hoe erg we het vinden (vinden we ook!! ) en daarbij basta?! Misschien weten wij het collectief wel allemaal beter dan de tweede kamer en zou diezelfde tweede kamer misschien eens wat vaker op dit soort Forums moeten kijken. Dan weten ze wellicht meer over wat er in deze leeftijdsgroep leeft en kan daar wellicht door de heren beter op geanicipeerd worden (y)

Maar het blijft een morbide gedachte om er nu al zo over te discussiëren terwijl Réne Steegmans pas dinsdag wordt begraven :S
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik vind het ook zwaar schandalig dat zulke dingen kunnen gebeuren geen woorden voor ook niet voor het gedrag van de bouwvakkers toekijken en niets doen ik weet niet hoe je op zo een moment reageert maar denk dat ik een brok hout of stalen pijp zou pakken en zo gruwelijk op die gasten in zou beuken maar wel stoppen als ze eenmaal neergaan en niet doorgaan zoals deze twee jongens hier is geen straf voor denk maar het zou zeer chill zijn als het hun misschien ook eens overkomt dan piepen ze wel anders voor alle mensen eerst denken dan doen en eens wat accepteren van elkaar en er niet zomaar op los gaan ramen met woorden kom je ook ver mensen geluk

Waarschuw beheerder
nou zie ik m pas;

da`s een leuke jay :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Juist Daniellito,dat bedoelde ik.

ook eerst maar wat laten zakken.

En het is helemaal geen slecht idee om topics te openen over maatschappelijke problemen of de programma`s die de politieke partijen weer gaan uitstrooien over ons.

Maar ik vind dat dus beter om dat even los van deze topic te doen.

Ik had het inderdaad niet anders verwacht,daarom blijf ik er ook bovenop zitten i.v m het dreigende rascistische karakter ,wat logisch is als woedeuiting.

Eerst maar on-topic blijven en andere topics openen over de vragen die het bij je oproept.

Ik bespeurde er al een ergens:wat zou jij doen,ik geloof dat dat in verband staat met het terughoudende gedrag van de omstanders:)
Zo bedoel ik het:)
Waarschuw beheerder
Ik weet niet of iemand anders het ook gelezen heeft, maar er stond een tekenend stukje in het Haarlems Dagblad, en misschien ook wel in andere kranten over hoe mensen reageren als er 1 iemand wordt gemolesteerd en er veel omstanders zijn.

Daarin stond dat het meer dan logisch was dat er niemand reageerde. Ten eerste omdat je juist met zoveel mensen bent, dan verwacht je dat iemand uit die groep wel actie onderneemt, behalve jezelf. Zo dachten al die mensen dus.
Pas als er iemand wordt gepord om er iets aan te doen, dan zal degene meestal wel gaan.

Er was nog meer, aar dan moet ik dat stukje even opzoeken, ik weet het niet allemaal meer.

Waarschuw beheerder
ik heb er wel eens iets over gehoord mavas,dat de mens een kuddedier is.
als mensen alleen maar kijken dan zal een invidu (uitzonderingen daar gelaten)ook niet gauw ingrijpen.

een mooi voorbeeld was bv. een paar jaar terug toen dat meisje aan t verdrinken was,en mensen maar langs de kant bleven staan en niets deden.

het blijkt hier niet te gaan over desintresse van de mens,maar net wat mavas zei;
wie neemt de eerste stap.
eenmaal de eerste schaap over de dam....principe
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
nogmaals on-topic...
shttp://party.snt.utwente.nl/index.php?SECTION=forum;ACTION=showtopic;TOPICID=587880luit hier dan bij aan

http://party.snt.utwente.nl/index.php#last verder speurwerk mag je zelf doen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Des te meer mensen er omheen staan des te minder lijkt iemand bereid om in te grijpen.

Waarschuw beheerder
donateur
Bla,luister naar mamma;D

Waarschuw beheerder
dank mamma .
maar waar mavas, bla en ik t over hadden is dat het ook een bewezen feit blijkt te zijn dat mensen als groep zijnde hetzelfde reageerd.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
ja,maar toevallig he:D is daar een ander soort topic over en dat heb ik een paar keer gezegd.
Sluit die discussie van jullie daar dan bij aan,anders hebben we 4 topics metdezelfde discusies%)

Als hier alles gezegd is over dit topic,kan ik hem gewoon sluiten en kunnen jullie je discussies verder voortzetten op de topics over het rechtsysteem,het wel of niet ingrijpen,het functioneren van de politie.
enz.enz.

snappen julie????

Waarschuw beheerder
ok mamma,...we gaan al......
mag ik vanavond opblijven trouwens

;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Ja,lieverd,als je op de juiste topics reageert en lekker lang uitslaapt:)

denk je aan de klokken:)

Waarschuw beheerder
met mijn klokkenspiel zit t wel goed.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Nu heeft iedereen het er over maar ik wil wedden dat niemand het er over een maand meer over heeft. Tot het volgende incident dan wordt iedereen weer boos en vertellen ze hoe erg ze het wel niet vinden en zeggen wat er allemaal mis is in het land. Eigenlijk zijn we met zijn allen lekker hypocriet bezig op diemanier ipv er iets aan te doen

Waarschuw beheerder
tsja...wat moeten we....?