Partyflock

Forumonderwerp · 1068744
Waarschuw beheerder
donateur
leuk bloemetjensmotief heeft die rechtsachter

die wil ik ook
Waarschuw beheerder
donateur
wat een nieuws!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sincerity op woensdag 29 juli 2009 om 15:01:
die wil ik ook

ik zag hem het eerst
die is voor mij!:lol:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Alpha X op woensdag 29 juli 2009 om 15:03:
wat een nieuws!

Waarschuw beheerder
Maar een hoofddoek is toch niet verplicht volgens de islam?
Dus die verplichting is onzin.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van !!!Vivir sin dormir op woensdag 29 juli 2009 om 15:14:
Maar een hoofddoek is toch niet verplicht volgens de islam?

het zijn die mannen die het verplichten.dom maar waar
Waarschuw beheerder
En maar toegeven aan ze he`. Nu is de vraag wanneer krijgen we dat hier in Nederland??

Waarschuw beheerder
tuurlijk, de rest van de wereld past zich wel aan de moslims aan, lijkt nederland wel
Waarschuw beheerder
ik gok volgend jaar woensdag B)

Waarschuw beheerder
die zijn gek.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 juli 2009 om 15:42:
tuurlijk, de rest van de wereld past zich wel aan de moslims aan, lijkt nederland wel

de hele immigratie discussie terzijde latende...

de katolieke kerk mag je ook niet in in een topje..
je moet maar denken.. ik heb er niets te zoeken.. hoef je ook geen theedoekkie op!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Anthony Abuse op woensdag 29 juli 2009 om 15:00:
Engelse politievrouwen die een moskee binnentreden, moeten een speciaal ontwikkelde sjaal omdoen.

waarom nou weer, echt jammer.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van :woeptidoe:wil:doetiwoep: op woensdag 29 juli 2009 om 17:08:
je moet maar denken.. ik heb er niets te zoeken.. hoef je ook geen theedoekkie op!

vrijwillig niet iets te zoeken mss, maar die agentes moeten er mss beroepsmatig wel eens wezen? (slaat niet perse op moskee, maar op lokaties int algemeen)
Waarschuw beheerder
there is no law in chaos!
Waarschuw beheerder
mooi respectvol (y)

schoenen moeten ook uit (maar daar hoor ik hier niets over)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
snor afscheren hoeft dan weer niet, wat dat betreft zijn de agenten wel in een voordeel ;)
Waarschuw beheerder
hahahahahaha wat een lutsers daar
Waarschuw beheerder
donateur
Groot Brittanië wordt langzaam een islamitisch republiek.

Waarschuw beheerder
Leuk,

NeuQen dus

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
WTF No way Dit is echt te erg gewoon....... :S
Waarschuw beheerder
:lol:

Belachelijk trouwens :S
Waarschuw beheerder
lijkt me niet meer dan normaal...in synagoges zetten de mannen ook vast wel een keppeltje op
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Soul Survivor op woensdag 29 juli 2009 om 22:39:
lijkt me niet meer dan normaal...in synagoges zetten de mannen ook vast wel een keppeltje op

is precies het zelfde maar daar hoor je ze hier niet over..
teveel gehersenspoeld door wilders
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
De agente in kwestie kijk ook echt blij :D

Waarschuw beheerder
Belachelijk voor woorden dit.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Soul Survivor op woensdag 29 juli 2009 om 22:39:

Precies, en in een tempel (moskee ook) moet je ook je schoenen uitdoen, niemand die daar een woord over rept. Ik vind het niet vreemd dat binnen een gebedshuis de regels van het geloof nageleefd moeten worden, wordt andere koek als ze binnen een straal van zoveel meter van de moskee ook een hoofddoek om moeten doen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van S.F.X. op woensdag 29 juli 2009 om 17:50:
mooi respectvol

blind mannetje
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuperRupsje op donderdag 30 juli 2009 om 09:43:
regels van het geloof

zijn de regels van de mannen .staat niet in de koraan
Waarschuw beheerder
donateur
Dat is gedeeltelijk waar, al zijn er zat moslima's die zichzelf die wil opleggen. En ik vraag me af of het dragen van een keppeltje dan wel in de Torah vermeld staat.

Uitspraak van Thijs-BK op donderdag 30 juli 2009 om 10:07:
en zo wordt dit factistiche geloof ons stukje bij beetje opgedrongen.....

Ons? Het gaat over vrouwen in Bristol, niet over kaaskoppen uit Rotjenkor :aai:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van SuperRupsje op donderdag 30 juli 2009 om 10:23:
Ons? Het gaat over vrouwen in Bristol, niet over kaaskoppen uit Rotjenkor

Heb er familie wonen (in de UK) vandaar.
Maar ik vind dat onze waardes te snel worden verkwanseld. De islam heeft toch ook geen respect voor andere levensovertuigingen? dus waarom zouden we respect voor de islam moet hebben als we de moskee binnen gaan met andere bedoelingen dan te bidden?
Als de agentes voor werk de moskee binnen gaan vind ik niet dat ze een hoofddoek opgedrongen hoeft te worden. Want ze komen er dan voor hun werk en niet voor het geloof.
Waarschuw beheerder
Zodra ze het ook bestuurlijk voor het zeggen krijgen gaat het helemaal mis.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van She Loba op woensdag 29 juli 2009 om 16:48:
het kan niet gekker worden..

het kan altijd gekker.:yes:

Ons? Het gaat over vrouwen in Bristol, niet over kaaskoppen uit Rotjenkor

en jij denkt dat zoiets hier niet kan gebeuren???
het is niet de vraag of het gebeurd maar wanneer.......8)
Waarschuw beheerder
Wat ze in SpitsNieuws (= newsfeed van GeenStijl) ff "vergeten" om erbij te zetten is dat agentes bij het betreden van religieuze ruimtes waar dat gewenst was ALTIJD al een sjaal om hun hoofd deden en dat het enige "nieuws" is dat er voor agentes in het district Avon and Somerset nu twee officiële modellen zijn.

In bijna alle landen heeft de politie speciale instructies voor het betreden (tenzij daar geen tijd voor is natuurlijk ;)) van kerken, synagogen, moskeeën en andere religieuze gebouwen... pet afzetten, blote schouders bedekken als je in burger bent, schoenen uit, etcetera. Aangezien Britse agentes voor dit doel practisch altijd al een sjaaltje in de auto hebben liggen, vond de politie het in één district eigenlijk wel zo handig om dan maar een officieel sjaaltje te verstrekken. Scheelt je toch maar mooi 13 Britse Ponden. :D

Maar nee hoor, HELP HELP DE WERELD VERGAAT! :S :S :S

Kortom, een komkommertijd GeenStijl-verhaal met net zo veel nieuwswaarde als dat de politie in Emmen een officieel goedgekeurde regenbroek krijgt. :P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van onderkoffer. op donderdag 30 juli 2009 om 10:32:
het is niet de vraag of het gebeurd maar wanneer.......

De volgende stap daarna is de Sharia invoeren.
Tja want stel je voor dat de islam geen invloed zou hebben op ieder aspect van het leven. Dat is natuurlijk ondenkbaar.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Thijs-BK op donderdag 30 juli 2009 om 10:28:
Maar ik vind dat onze waardes te snel worden verkwanseld. De islam heeft toch ook geen respect voor andere levensovertuigingen? dus waarom zouden we respect voor de islam moet hebben als we de moskee binnen gaan met andere bedoelingen dan te bidden?

Mja, ik ben niet zo van het oog om oog, tand om tand. En nogmaals, what about de synagoges waar mannen een keppeltje op moeten doen, of tempels waar je je schoenen uit moet doen, ook als je niet om te bidden naar binnen gaat?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van SuperRupsje op donderdag 30 juli 2009 om 11:26:
Mja, ik ben niet zo van het oog om oog, tand om tand. En nogmaals, what about de synagoges waar mannen een keppeltje op moeten doen, of tempels waar je je schoenen uit moet doen, ook als je niet om te bidden naar binnen gaat?

Heel veel hangt af van de situatie.
Als burger zijnde vind ik het nog wat anders.
Maar overheidsfunctionarissen die hun functie uitvoeren hoeven niet te buigen voor een religie. Sterker nog dat zouden ze helemaal niet moeten doen. Zeker niet voor een geloof zoals de islam. De arm van de wet zou meer te zeggen moeten hebben in de westerse wereld.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Demente Taart op donderdag 30 juli 2009 om 10:41:
Maar nee hoor, HELP HELP DE WERELD VERGAAT! :S :S :S

Het zijn die kleine stapjes die de Islamieten en de appeasers zetten..

Nu weer een officieel politie hoofddoek voor het binnengaan van een gebedshuis. De politie zou nooit verplicht moeten zijn om ook maar ergens te buigen voor religieuze regels. In een seculiere democratie staat de wet boven de religie. Zo ook de politie.

Engeland is wat dat betreft al verloren..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juli 2009 om 11:47:
Het zijn die kleine stapjes die de Islamieten en de appeasers zetten..

Het *gaat* hier helemaal niet om moslims.

Het gaat over het door de politie in één district verstrekken van een gratis sjaal ter vervanging van degene die agentes al 500 jaar in de auto hadden liggen voor het geval dat ze een religieus gebouw in moesten. Het lijkt me iig echt geen goed idee om dan maar alle instructies voor het betreden van kerken, synagogen en moskeeën aan de kant te schuiven omdat je daar tenmiste lekker een paar moslims mee kan pesten.

Als dit "appeasement" is, dan is dat net zo goed appeasement van katholieken, protestanten, Joden, boeddhisten, hindoes, Wiccan en pastafari. Politie treedt religieus gebouw binnen, politie heeft daar regels voor. Punt. Uit. Klaar.

En ach, dat ze in de UK door een betere samenwerking met de islamitische gemeenschap iemand als Isa Ibrahim hebben kunnen aanhouden, is dan alleen maar mooi meegenomen. ;)

Uitspraak van Thijs-BK op donderdag 30 juli 2009 om 11:43:
Maar overheidsfunctionarissen die hun functie uitvoeren hoeven niet te buigen voor een religie.

Dus geen voorschriften voor ambtenaren meer voor het betreden van religieuze gebouwen? :devil: (Zullen al die Joden en Christenen blij mee zijn. :P)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Dramaqueens dat jullie er ook zijn hè. Pfff... echt, wat vreselijk dit ja... Politieagenten komen ook zo ontzettend vaak in gebedshuizen...
Maar het gaat natuurlijk om het principe :rot:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op donderdag 30 juli 2009 om 10:28:
De islam heeft toch ook geen respect voor andere levensovertuigingen? dus waarom zouden we respect voor de islam moet hebben als we de moskee binnen gaan met andere bedoelingen dan te bidden?

Als je anderen niet met respect behandelt, moet je ook niet verwachten dat je zelf wel respect van anderen krijgt..
't kan twee kanten op he ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juli 2009 om 12:17:
Als je anderen niet met respect behandelt, moet je ook niet verwachten dat je zelf wel respect van anderen krijgt..

Lijkt me nog knap lastig als de politie in NL of in de UK moet gaan bijhouden in welk gebedshuis ze zich meer of minder respectvol moeten gedragen.

Dat gaat trouwens tegen meer wetten in dan hier in mijn antwoordvenster zouden passen. :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juli 2009 om 12:12:
Dramaqueens dat jullie er ook zijn hè. Pfff... echt, wat vreselijk dit ja... Politieagenten komen ook zo ontzettend vaak in gebedshuizen...

Kwamen ze maar vaker in Islamitische gebedshuizen.. O:)

Mij een raadsel waarom de Ass-Soena moskee in Den Haag nog steeds open is. Het is al tijden bestempeld als salfistisch bolwerk. (N)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Demente Taart op donderdag 30 juli 2009 om 12:10:
Dus geen voorschriften voor ambtenaren meer voor het betreden van religieuze gebouwen?

Doe niet zo blij man :x

Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juli 2009 om 12:17:
't kan twee kanten op he

Alsof we hier geen respect hebben voor de islam? :d
Tis nu tijd dat een bepaalde groep moslims eens wat toleranter wordt t.o.v. niet-moslims.
Dat zou pas een genereus gebaar zijn "o als u geen moslim bent en u komt hier voor werk hoeft u wat mij betreft geen hoefddoek op"....

Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juli 2009 om 11:47:
Nu weer een officieel politie hoofddoek voor het binnengaan van een gebedshuis. De politie zou nooit verplicht moeten zijn om ook maar ergens te buigen voor religieuze regels. In een seculiere democratie staat de wet boven de religie. Zo ook de politie.

Engeland is wat dat betreft al verloren..

Zo is het maar net. Ik vind het een knieval voor een religie met buitgewoon facistische krekjes. 70 jaar geleden waren we ook te tolerant tegenover de nazi's. Nu zijn we weer te tolerant tegenover een levensbeschouwing waar je erg veel vraagtekens bij kan zetten.

Waarschuw beheerder
De politie gaat de sjaal verplichten in Bristol.

wat een crap zeg.
Uitspraak van Thijs-BK op donderdag 30 juli 2009 om 12:37:
Nu zijn we weer te tolerant tegenover een levensbeschouwing waar je erg veel vraagtekens bij kan zetten.

idd (Y) goed gezegd.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op donderdag 30 juli 2009 om 12:37:
Alsof we hier geen respect hebben voor de islam? :d
Tis nu tijd dat een bepaalde groep moslims eens wat toleranter wordt t.o.v. niet-moslims.
Dat zou pas een genereus gebaar zijn "o als u geen moslim bent en u komt hier voor werk hoeft u wat mij betreft geen hoefddoek op"....

Ik zie het probleem niet hoor :no: Als jij bij iemand thuis komt, gedraag je jezelf toch ook naar zijn regels? Politie kiest er zelf voor om daar te komen, dus hebben die zich ook naar de regels van de moskee te gedragen :)
En ja, als een moslim een kerk in zou gaan, zou ik precies hetzelfde zeggen, maar de kans dat dat gebeurt lijkt me niet erg groot..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juli 2009 om 12:52:
Ik zie het probleem niet hoor :no: Als jij bij iemand thuis komt, gedraag je jezelf toch ook naar zijn regels? Politie kiest er zelf voor om daar te komen, dus hebben die zich ook naar de regels van de moskee te gedragen :)

:S

De regels van een moskee staat niet boven de regels van de landelijke wet.. Vreemde beredenering. Ik vind niet dat de uitvoering van de wet zich moet aanpassen aan discriminerende tradities van een buitenlandse religie.
Waarschuw beheerder
donateur
Ik zie het probleem niet hoor Als jij bij iemand thuis komt, gedraag je jezelf toch ook naar zijn regels?

De moskee is een openbaar gebouw. Dat vind ik iets anders.

Politie kiest er zelf voor om daar te komen, dus hebben die zich ook naar de regels van de moskee te gedragen

Dus echt niet. De politie gaat bij mij thuis ook geen hooffdoek dragen als ik dat vraag. en dan hebben we het over mijn prive-eigendom.
Politie = politie en ik vind het een bizar zwak en slecht signaal als de politie naar de pijpen van een godsdienst ga dansen. en dan van alle nog wel de islam :s

Het gaat hier gewoon om het principe dat een ambtenaar zicg gaat schikken naar de dwingerige wil van een religie.
Waarschuw beheerder
je moet ook werken voor je geld dat doen v eel moslims ook niet

Waarschuw beheerder
Uitspraak van :woeptidoe:wil:doetiwoep: op woensdag 29 juli 2009 om 17:08:
de katolieke kerk mag je ook niet in in een topje..

Nog nooooooooit van gehoord...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
knetter gek de hele wereld staad op zijn kop

ik had laatst wat moe pasfoto,s maken nou alles moes af of uit oorbellen uit ketting af haar vast oren moeten toonbaar zijn
lachen mag niet mond dict enz enz dus ik vroeg hoe doe je dat met moslims en hoofdoek
het atwoord was ja dat mag wel uitzondering

knetter gek echt te gek voor woorden

Waarschuw beheerder
Uitspraak van bobby666 op donderdag 30 juli 2009 om 13:15:
je moet ook werken voor je geld dat doen v eel moslims ook niet

zijn anders ook genoeg nederlanders die daar geen zin in hebben ;)

Uitspraak van sabrina010 op donderdag 30 juli 2009 om 13:21:
ik had laatst wat moe pasfoto,s maken nou alles moes af of uit oorbellen uit ketting af haar vast oren moeten toonbaar zijn
lachen mag niet mond dict enz enz dus ik vroeg hoe doe je dat met moslims en hoofdoek
het atwoord was ja dat mag wel uitzondering

wauw ben je eindelijk onder die steen vandaan? :aai:

Waarschuw beheerder
mooi respectvol

respectloos bedoel je...ze zijn in nederland, bouwen een moskee en opeens is die boerengrond heilig :lol:

Uitspraak van Thijs-BK op donderdag 30 juli 2009 om 12:59:
Politie = politie en ik vind het een bizar zwak en slecht signaal als de politie naar de pijpen van een godsdienst ga dansen. en dan van alle nog wel de islam

:respect:
Waarschuw beheerder
de wereld draaid door
nederland heb altijd alles maar goed gevonden he ,komen ze een beetje laat achter
Waarschuw beheerder
ik vraag me af of het dragen van een keppeltje dan wel in de Torah vermeld staat.

ja dat is zodat hun god hun gedachten niet kan lezen tijdens het bidden ofzo correct me if im wrong

en in de kerk moeten vrouwen ook n hoed of sjaal om
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juli 2009 om 12:55:
De regels van een moskee staat niet boven de regels van de landelijke wet..

Die regels gelden net zo goed voor kerken en synagogen en staan bovendien in het gedragsreglement van de politie. Dat die regels gelijklopen is alleen maar makkelijk. ;)

Tenzij je wou beweren dat sinds de uitvinding van de politiepet het dienen af te zetten van deze pet in kerken en synagogen op de een of andere manier een knieval voor de islam is. :P

Ik vind niet dat de uitvoering van de wet zich moet aanpassen aan discriminerende tradities van een buitenlandse religie.

Behalve als het om Joden of Christenen gaat dus. Of eigenlijk iedere denkbare godsdienst, behalve de islam, want daar moet de politie zich kennelijk gedragen alsof ze geen manieren hebben.

Politie = politie en ik vind het een bizar zwak en slecht signaal als de politie naar de pijpen van een godsdienst ga dansen. en dan van alle nog wel de islam

Uitspraak van Demente Taart op donderdag 30 juli 2009 om 14:06:
Die regels gelden net zo goed voor kerken en synagogen en staan bovendien in het gedragsreglement van de politie.

Uitspraak van S.F.X. op donderdag 30 juli 2009 om 13:52:
en in de kerk moeten vrouwen ook n hoed of sjaal om

Alleen zouden ambternaren daar nu dus vrijstelling van moeten krijgen ofzo. :vaag:

Godsamme (sorry :bloos: )... de politie verstrekt een passend doekje ter vervanging van het eigen doekje (wat ze waarschijnlijk nog mochten declareren ook) en de wereld is weer eens te klein.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juli 2009 om 12:12:
Dramaqueens dat jullie er ook zijn hè. Pfff... echt, wat vreselijk dit ja...

:P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Demente Taart op donderdag 30 juli 2009 om 14:06:
Die regels gelden net zo goed voor kerken en synagogen en staan bovendien in het gedragsreglement van de politie. Dat die regels gelijklopen is alleen maar makkelijk. ;)

Politie en zeker politievrouwen zouden zich niet aan discriminerende uitspattingen van een uitheemse religie moeten onderwerpen, zeker niet als je een nieuwbouw betonkeet binnenloopt wat is omgedoopt tot huis van Allah.

De islamisering zet steeds een stapje vooruit in Europa, het grootste probleem is dat 'wij' het zelf doen..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van sabrina010 op donderdag 30 juli 2009 om 13:33:
hoe bedoel je dat ?

is niet iets van de laatste weken
Waarschuw beheerder
De regels van een moskee staat niet boven de regels van de landelijke wet.. Vreemde beredenering. Ik vind niet dat de uitvoering van de wet zich moet aanpassen aan discriminerende tradities van een buitenlandse religie.

kerk en staat gescheiden houden.zo staat het volgens mij in de wet.
maar dat zit er echt niet in met zoveel religies.

Artiest System
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
mooi respectvol

Dit heeft niets met respect te maken, en het heeft alles te maken met ongelijkheid en onderdrukking.
Waarschuw beheerder
SFX wil gewoon ff stennis schoppen
Waarschuw beheerder
tis ff je schoenen uit doen uit respect of gaan rellen
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 30 juli 2009 om 14:20:
Dit heeft niets met respect te maken, en het heeft alles te maken met ongelijkheid en onderdrukking.

Dus:

pet af of keppeltje op = geen ongelijkheid en onderdrukking
doekje om = wel ongelijkheid en onderdrukking?

Ja, nou snap ik het. :D

Waarschuw beheerder
Whehih, wat zijn jullie allemaal een stelletje selectieve rakkers zeg.. :lol: Het allemaal heel leuk verpakken, maar daaronder zit gewoon niets anders dan ordinaire islamofobie 8)

Hollangertjes... :aai:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op donderdag 30 juli 2009 om 10:07:
en zo wordt dit factistiche geloof ons stukje bij beetje opgedrongen.....

Hoe is het Christendom opgelegd dan? Vrijwillig?
Waarschuw beheerder
met 2 maten meeten, ja dat is erg gelijk :roflol:
Waarschuw beheerder
De moskee is een openbaar gebouw. Dat vind ik iets anders.

De Bieb is OOK een openbaar gebouw en zelfs daar heb je gedragsregels.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Demente Taart op donderdag 30 juli 2009 om 14:28:
pet af of keppeltje op = geen ongelijkheid en onderdrukking doekje om = wel ongelijkheid en onderdrukking?

Ik hoef met jou de discussie niet aan te gaan over de symboliek van de hoofddoek of de burka. Dat weet je zelf ook wel. Hou je maar niet van de domme.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dawgmatic op donderdag 30 juli 2009 om 14:31:

Ook dat nog eens... sowieso, wij als rijke Europeaantjes hebben ook geen beste geschiedenis (kolonisatie, uitroeien indianen etc. etc.). En eigenlijk ook niet zo'n lekker heden (Amerika, en zijn Europese steun). Maar oh, nu komen er ook eens wat 'bedreigende' factoren in onze samenleving voor, en gelijk allemaal huilen. Hiermee wordt maar weer laten zien dat verwende kinderen van rijke ouders veel te zwak worden en het echte leven later helemaal niet aankunnen...

Ga maar eens in Suriname of India kijken hoe verschillende culturen totaal vermengd zijn met elkaar. Dat ging weliswaar ook niet zonder slag of stoot, maar toch...
Bereid je er maar op voor en leg je er maar gewoon bij neer dat dit alles aan het veranderen is.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juli 2009 om 14:38:
uitroeien indianen

Vertel eens, hoeveel heb jij er uitgeroeid?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dawgmatic op donderdag 30 juli 2009 om 14:34:
De moskee is een openbaar gebouw

niet correct, want het is niet van de staat
n kerk is ook geen openbaar gebouw maar je bent wel welkom

n rk kerk is toch vaticaans grondgebied ?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 30 juli 2009 om 14:38:
Vertel eens, hoeveel heb jij er uitgeroeid?

Een halve. En hoeveel landen heb jij gekoloniseerd?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Demente Taart op donderdag 30 juli 2009 om 14:28:
pet af of keppeltje op = geen ongelijkheid en onderdrukking
doekje om = wel ongelijkheid en onderdrukking?

Ik zie persoonlijk heel duidelijk het verschil tussen een keppeltje bij mannen en een hoofddoek bij vrouwen wél.

Een hoofddoekje blijft naar Westerse normen een voorbeeld van discriminatie en vrouwelijke onderdrukking. Dat mag je nuanceren tot je staartdeling op 0 uitkomt, voor mij en iedereen die wel een bal geeft om gelijkheid en tegen discriminatie is, betekent dat het wel degelijk.

Onze uitvoerende macht, die ons moet beschermen tegen onderdrukking, discriminatie en de scheiding van kerk en staat moet controleren, zou zich in een seculiere staat niet moeten aanpassen aan een religie. En néé ook niet aan het Jodendom of het Christendom.

Maar moskeeën zijn in het huidige tijdbeeld even een ander verhaal. Vanmorgen zijn nog 4 Marokkaanse Medelanders teruggestuurd uit Jihad-Camp in Somalië, die even vrolijk waren aangemoedigd in de Haagse As-Soenna moskee.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juli 2009 om 14:31:
Het allemaal heel leuk verpakken, maar daaronder zit gewoon niets anders dan ordinaire islamofobie 8)

Iets af doen als islamfobie is de moderne equivalent van een Godwin maken..

Ik heb niks met de Islam, ik zie het liever verdwijnen uit mijn straatbeeld en ja ik maak me af en toe zorgen aan de toenemende hoeveelheid Islam in Europa..

Dat wil niet zeggen dat ik een hekel heb of angst heb voor moslims.. Ik heb er totaal geen probleem mee, maar zolang ze niet bepaald willen assimileren met 'ons' ,de oorspronkelijke bevolking en ik nog steeds in toenemende mate een afkeer zie tegen onze Westerse manier van leven, ben ik wel op mijn hoeden..

Moet hier geen tweede Ulster of Zuid-Afrika worden.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juli 2009 om 14:43:
Een halve. En hoeveel landen heb jij gekoloniseerd?

Niet 1. Misschien heb ik daarom ook niet zo'n misplaatst schuldgevoel.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van S.F.X. op donderdag 30 juli 2009 om 14:40:
De moskee is een openbaar gebouw

niet correct, want het is niet van de staat
n kerk is ook geen openbaar gebouw maar je bent wel welkom

n rk kerk is toch vaticaans grondgebied ?

Sorry ... die QUOTE is voor de rekening van Thijs...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juli 2009 om 14:45:
Dat mag je nuanceren tot je staartdeling op 0 uitkomt, voor mij en iedereen die wel een bal geeft om gelijkheid en tegen discriminatie is, betekent dat het wel degelijk

Maar een geloof discrimineren is in jouw ogen wel toegestaan???
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dawgmatic op donderdag 30 juli 2009 om 14:31:

Christendom is inheems he? Dus dan is het niet erg. ;)

In tegenstelling tot wat algemeen wordt gedacht is het Christendom niet onstaan in het voormalige Palestina, maar in Utrecht. Bij opgravingen in 1998 vlak buiten de stadsgens zijn bronzen plakkaten gevonden met afschrifen van de geboorteregisters ten tijde van het begin van onze jaartelling. Hierop is duidelijk de geboorte-aangifte van Hersus, zoon van de gevluchte Romeinse soldaat Oceaphus Carpentus en de inheemse vrouw Maa-rah te zien.

Hersus bleek een hoogbegaafd kind en was op zijn derde jaar al een meester in het bespelen van de botfluit en de schedelxylofoon, wat hem veel fans opleverde. Tijdens een statiebezoek van de Romeinse zaakgelastigde werd de knaap opgemerkt en meegenomen om aan collega's in het Nabije en Midden-Oosten te laten zien, waar hij opnieuw veel fans en media-aandacht kreeg.

Omdat het beter voor de publiciteit was, besloot zijn boekingskantoor het verhaal rond Hersus' geboorte iets aan te passen, zijn geboorte naar Bethlehem te verplaatsen en zijn naam te verbasteren tot het exotisch klinkender Jesus. Omdat de Romeinse media beter waren ontwikkeld dan de Bataafse en de Germaanse, kreeg deze versie al snel de overhand.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hersus_van_Utrecht

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 30 juli 2009 om 14:46:
Niet 1. Misschien heb ik daarom ook niet zo'n misplaatst schuldgevoel.

Ik heb ook geen schuldgevoel, maar men moet niet gaan doen alsof de ene cultuur beter is dan de andere. Onze cultuur staat bol van overheersing, onderdrukking en wreedheden. En nu doen we net alsof we de engelen van de wereld zijn die worden aangevallen en geterroriseerd door de grote boze islamcultuur. Is gewoon belachelijk. Sta gewoon open voor elkaar en DOE NORMAAL!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Demente Taart op donderdag 30 juli 2009 om 14:50:
het Christendom niet onstaan in het voormalige Palestina, maar in Utrecht.

Hehe... wtf :d
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dawgmatic op donderdag 30 juli 2009 om 14:49:
die QUOTE is voor de rekening van

hij staat op negeer dus moet het via de jouwe

Waarschuw beheerder
grapje toch?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juli 2009 om 14:52:
Hehe... wtf :D

Nou, het staat op Internet, dus het is waar! :yes:

:9

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juli 2009 om 14:45:
Moet hier geen tweede Ulster of Zuid-Afrika worden.

Daar ben ik het wel mee eens. Er zal ook wel het één en ander moeten veranderen binnen de Islamitische gemeenschap uiteraard, en dat zal ook op den duur vast wel gebeuren. Maar al dat gedoe van tegenwoordig... een beetje overdreven, en vooral ook duidelijk angst voor het onbekende.

Maar goed, eigenlijk helemaal geen zin in deze discussie. Ik ga es wat anders doen :bye:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juli 2009 om 14:51:
k heb ook geen schuldgevoel, maar men moet niet gaan doen alsof de ene cultuur beter is dan de andere. Onze cultuur staat bol van overheersing, onderdrukking en wreedheden. En nu doen we net alsof we de engelen van de wereld zijn die worden aangevallen en geterroriseerd door de grote boze islamcultuur. Is gewoon belachelijk. Sta gewoon open voor elkaar en DOE NORMAAL!

AMEN!!!

Waarschuw beheerder
Ik heb ook geen schuldgevoel, maar men moet niet gaan doen alsof de ene cultuur beter is dan de andere. Onze cultuur staat bol van overheersing, onderdrukking en wreedheden. En nu doen we net alsof we de engelen van de wereld zijn die worden aangevallen en geterroriseerd door de grote boze islamcultuur. Is gewoon belachelijk. Sta gewoon open voor elkaar en DOE NORMAAL!

Sja.. Als je in Hipstapperbroekkerdijk woont, zou ik ook zo praten in kleermakerszit..

Wat de neuk hebben de gewelddadigheden van onze voorouders te maken met de manier waarop we nu naar de 'kolonisatie' van Europa moeten kijken?

Die gruweldaden van onze voorouders moet je ook in licht van de tijd zien. Toen, hoe wrang het ook klinkt, waren wreedheden gewoon een normale zaak. Dat is geen goedpraterij, maar wel gewoon redelijkheid.

Ik voel me voor niemand schuldig over wat wij Nederlanders, Europeanen, Christenen of Westerlingen ooit gedaan hebben in de wereld. Daarnaast, de grootste slavendrijvers waren de Afrikanen zelf en daarnaast de Arabieren. Die nog even een paar 100 jaar doorgingen met het handelen in lijfslaven nadat wij het allang hadden afgeschaft.

Het is tijd voor revisionisme uit de koloniale tijd. Sowieso moet niemand vandaag de dag ooit nog zijn excuses aanbieden voor dat verleden, ook niemand zou het meer durven vragen.

Waarschuw beheerder
maar men moet niet gaan doen alsof de ene cultuur beter is dan de andere

Onze cultuur ís superieur aan de Islamitische, zeker als je kernwaarden als technologie, humaniteit, mensenrechten, handel, filosofie en wetenschap bekijkt.

De Islamitische cultuur staat al stil sinds de laatste veroveringen van de Arabieren.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juli 2009 om 14:59:
Sja.. Als je in Hipstapperbroekkerdijk woont, zou ik ook zo praten in kleermakerszit..

Wat de neuk hebben de gewelddadigheden van onze voorouders te maken met de manier waarop we nu naar de 'kolonisatie' van Europa moeten kijken?

Die gruweldaden van onze voorouders moet je ook in licht van de tijd zien. Toen, hoe wrang het ook klinkt, waren wreedheden gewoon een normale zaak. Dat is geen goedpraterij, maar wel gewoon redelijkheid.

Ik voel me voor niemand schuldig over wat wij Nederlanders, Europeanen, Christenen of Westerlingen ooit gedaan hebben in de wereld. Daarnaast, de grootste slavendrijvers waren de Afrikanen zelf en daarnaast de Arabieren. Die nog even een paar 100 jaar doorgingen met het handelen in lijfslaven nadat wij het allang hadden afgeschaft.

Het is tijd voor revisionisme uit de koloniale tijd. Sowieso moet niemand vandaag de dag ooit nog zijn excuses aanbieden voor dat verleden, ook niemand zou het meer durven vragen.

Simpele geest.... hoe durf je zo makkelijk over het verleden heen te stappen???? We moeten het verleden allemaal maar accepteren en laten rusten omdat het allemaal ten goede van onze "welvaart" is gekomen?

Maar jij staat vast en zeker WEL stil op 4 mei om de doden te herdenken?????
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dawgmatic op donderdag 30 juli 2009 om 15:06:
Simpele geest.... hoe durf je zo makkelijk over het verleden heen te stappen???? We moeten het verleden allemaal maar accepteren en laten rusten omdat het allemaal ten goede van onze "welvaart" is gekomen?

Maar jij staat vast en zeker WEL stil op 4 mei om de doden te herdenken?????

Onder die doden die ik op 4 mei herdenk, zitten familieleden.. Dus wil je daar niet te makkelijk over oordelen.

En flikker toch op met je simpele geest, het is gewoon onzin dat ik mijn hoofd moet buigen voor misdaden die uit naam van mijn land of voorouders begaan zijn méér van dan 300 jaar geleden.

Moet de Duitse jeugd zich ook nog dood schamen voor de daden van hun grootouders?

Ja ik erken dat er vreselijke dingen gebeurd zijn, maar moet ik daar persoonlijk nog schuld voor dragen?

Ik heb er niks mee te maken gehad, niemand niet, niemand heeft anno 2009 onrecht aangedaan of heeft onrecht ondervonden.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Er is een groot verschil tussen schuld voelen of eerdere verantwoordelijkheid van onze maatschappij erkennen.

Maar goed, het is jammer Oxygen, dat je zo star lijkt. Want vlgs mij ben je verre van dom, alleen je absolute wil om altijd en overal maar gelijk te hebben maakt je geen aangename gesprekspartner.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juli 2009 om 15:04:
Onze cultuur ís superieur aan de Islamitische, zeker als je kernwaarden als technologie, humaniteit, mensenrechten, handel, filosofie en wetenschap bekijkt.

Het ligt er maar net aan wat je referentiekader is. Ik denk dat onze cultuur qua humaniteit ver achter ligt op het bouddhisme. Wetenschappelijk gezien hebben we veel te danken aan de islamitische maatschappij. En wat betreft mensenrechten gaat het toch vooral om onze eigen rechten, andermans rechten gaan we ons alleen mee bemoeien als we er profijt uit kunnen halen. Bijna niemand hier die omkijkt naar wat er bv. in Somalie gebeurt. Let wel, ik maak me er even goed aan schuldig, maar laten we nou niet met z'n allen de heilige boontjes gaan uithangen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juli 2009 om 15:16:
Onder die doden die ik op 4 mei herdenk, zitten familieleden.. Dus wil je daar niet te makkelijk over oordelen.

En flikker toch op met je simpele geest, het is gewoon onzin dat ik mijn hoofd moet buigen voor misdaden die uit naam van mijn land of voorouders begaan zijn méér van dan 300 jaar geleden.

Moet de Duitse jeugd zich ook nog dood schamen voor de daden van hun grootouders?

Ja ik erken dat er vreselijke dingen gebeurd zijn, maar moet ik daar persoonlijk nog schuld voor dragen?

Ik heb er niks mee te maken gehad, niemand niet, niemand heeft anno 2009 meer onrecht aangedaan of heeft onrecht ondervonden.

Mijn ouders hebben de Nederlandse "bezetting" van Indonesië meegemaakt (in jouw ogen heet het kolonisatie maar de inwoners van Indonesië zullen het niet zo noemen). So what's the point?

Dat is JOUW mening... en duidelijk heb jij geen besef welke littekens de bezetters (of kolonisten) hebben achtergelaten bij hun voormalige kolonies.

Artiest Mike-L
Waarschuw beheerder
Het gezicht van die agente zegt genoeg lijkt mij...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
sjaal

[img width=300 height=300]http://www.fanpoint.nl/shop/images/T/386599-a-01.jpg[/img][
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuperRupsje op donderdag 30 juli 2009 om 15:26:
Maar goed, het is jammer Oxygen, dat je zo star lijkt. Want vlgs mij ben je verre van dom, alleen je absolute wil om altijd en overal maar gelijk te hebben maakt je geen aangename gesprekspartner.

Ik ben juist een zeer aangename gesprekspartner.. ;) En ik hoef absoluut geen gelijk te hebben hoor, ik geef gewoon duidelijk en zonder concessies mijn mening, dat die niet altijd strookt met die van jou of andere, maakt mijn 'onprettigheid' eerder jou irritatie aan mensen die er met goede retoriek een andere mening op na houden. ;)

Uitspraak van SuperRupsje op donderdag 30 juli 2009 om 15:26:
Het ligt er maar net aan wat je referentiekader is. Ik denk dat onze cultuur qua humaniteit ver achter ligt op het bouddhisme. Wetenschappelijk gezien hebben we veel te danken aan de islamitische maatschappij. En wat betreft mensenrechten gaat het toch vooral om onze eigen rechten, andermans rechten gaan we ons alleen mee bemoeien als we er profijt uit kunnen halen. Bijna niemand hier die omkijkt naar wat er bv. in Somalie gebeurt. Let wel, ik maak me er even goed aan schuldig, maar laten we nou niet met z'n allen de heilige boontjes gaan uithangen.

Wel even het referentiekader dan binnen de gestelden variabelen houden, Arabisch/islamitische cultuur ten opzichte van onze humanistische/liberale cultuur.

Wij hebben ten tijde van de Kruistochten veel geleerd van het Midden-Oosten op het gebied van wiskunde, geneeskunde, kunst en oude filosofie. Dat kwam mede omdat we zaken terugnamen uit het oude Byzantium, het Oost Romeinse Rijk wat onderdeel is van Europa. De oude geschriften van oa. Aristoteles kwamen weer terug naar waar het ooit vandaan kwam, Europa..

En met mensenrechten bedoel ik uiteraard het recht op zelfbeschikking, vrijheid, een loketje waar je aan kan kloppen als je het niet eens bent met de overheid, anti-discriminatiewetten, gelijkheid etc.

En er kijken genoeg mensen om naar Somalië en Darfur hoor, het Rode Kruis, Artsen zonder Grenzen, Warchild etc.
Apart genoeg zijn de Islamitische milities die er daar een hel op aarde van maken en wat dat betreft steekt de Islamitische wereld geen vinger uit naar het conflict, de hulp, voorzover die mogelijk is om te geven, moet wéér uit de Westerse wereld komen.

Uitspraak van Dawgmatic op donderdag 30 juli 2009 om 15:27:
Mijn ouders hebben de Nederlandse "bezetting" van Indonesië meegemaakt (in jouw ogen heet het kolonisatie maar de inwoners van Indonesië zullen het niet zo noemen). So what's the point?

Je maakt het persoonlijk, waar ik je niet kwalijk kan nemen. Ja de Indonesische bezetting is nog vers en de misdaden die daar begaan zijn door Nederlandse troepen zijn niet goed te praten en excuses is nog steeds op zijn plaats, ook al is die al 100 keer gegeven.

Toch voel ik me er allerminst schuldig voor. Ik was er niet bij, ik leefde nog niet en kan er dus geen verantwoordelijkheid voor dragen.

Daarnaast had ik het meer over het algehele kolonisatie verleden van de Westerse wereld, jij pakt er een specifiek onderdeel uit dat nog niet zo lang geleden heeft plaats gevonden. Waar de Japanners ook niet echt de vriendelijkste bezetters zijn geweest, dat kan je aan de oma van een goede vriendin van mij vragen.

Ik voel mij niet schuldig voor de slavenhandel, de genocide op de Azteken, Indianen of Inca's, de oneerlijke handel vanuit Ceylon of welk ander onderdeel van de koloniale periode er maar kan zijn.

Geef mij één goede reden waarom ik mij persoonlijk schuldig zou moeten voelen.
Waarschuw beheerder
Sja.. Als je in Hipstapperbroekkerdijk woont,

is altijd makkelijk lullen....:yes:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van onderkoffer. op donderdag 30 juli 2009 om 15:52:
is altijd makkelijk lullen....

Het dorpje Hypstappebroeckerdijk lag in de Noordhollandse regio West-Friesland en is genoemd naar de dijk tussen de Hypstappeplas ("Hypstappe" is oud-Westfries voor havenstapelplaats) en het Broeckervennetje. De plaatsnaam wordt voor het eerst genoemd in de Cronyck der Vaederlanthse Waateren uit 1583. Wegens de hoge administratiekosten werd de naam in 1702 veranderd in Aa. Tegenwoordig maakt het deel uit van de gemeente Langedijk.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hypstappebroeckerdijk

Waarschuw beheerder

Oh maar dat is zeker NIET het geval. Ook hier waar ik woon heb je er zat. En een aantal jaar geleden dacht ik er ook nog zo over. Maar goed.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Demente Taart op donderdag 30 juli 2009 om 16:14:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hypstappebroeckerdijk

Wow!

Het bestaat ook echt.. Ik verzon maar wat.. :lol:

Oh, je neemt me in het ootje, je link doet het niet in ieder geval.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juli 2009 om 15:47:
Ik ben juist een zeer aangename gesprekspartner.. En ik hoef absoluut geen gelijk te hebben hoor, ik geef gewoon duidelijk en zonder concessies mijn mening, dat die niet altijd strookt met die van jou of andere, maakt mijn 'onprettigheid' eerder jou irritatie aan mensen die er met goede retoriek een andere mening op na houden

Je hebt iig geen last van minderwaardigheidscomplexen ;-)

Uitspraak van Demente Taart op donderdag 30 juli 2009 om 16:14:
Wegens de hoge administratiekosten werd de naam in 1702 veranderd in Aa.

:lol: laten we ons dorp een makkelijke naam geven.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juli 2009 om 16:19:
Oh maar dat is zeker NIET het geval. Ook hier waar ik woon heb je er zat. En een aantal jaar geleden dacht ik er ook nog zo over. Maar goed.

ja maar jij doet aldoor alsof moslims mensen zijn....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juli 2009 om 16:26:

:gaap:

Jij blijft een racist die het witte ras superieur acht boven alle anderen. Dat is pas een vreemde kronkel. (N)

Waarschuw beheerder
ik bedoel het zijn beesten, kijk naar hun normen en waarden;)
want denk eens na man, hoezo rascist, ze behoren tot het arische ras man....
turken bijv zijn nog blanker dan mij ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Geef mij één goede reden waarom ik mij persoonlijk schuldig zou moeten voelen

Ik hou jou niet verantwoordelijk voor het verleden. Ik attendeer je gewoon op bepaalde feiten zoals jij ook anderen probeert te wijzen op feiten die in jouw ogen belangrijk zijn in deze discussie.

Ik snap gewoon niet waar die angst vandaan komt? Volgens mij gaat het niet om Moslims maar om een bepaalde bevolkingsgroep die toevalligerwijs het geloof aanhangen.....

Geef mij 1 goede reden waarom JIJ zo bang bent voor Moslims?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juli 2009 om 16:39:

Jij beschikt duidelijk niet over het vermogen tot normaal en weldenkend nadenken. Constant heb je allerlei vage preoccupaties en waanvoorstellingen van de realiteit, en daarbij focus je je ook nog eens áltijd op de dingen waar je een hekel aan hebt. Je noemt jezelf Xeno, maar bent Xenofoob. Je hebt een hekel aan allerlei soorten muziek, aan gelovigen, homo's, buitenlanders en weet ik veel wat allemaal. Ik weet niet wat het met je is, maar volgens mij ben je psychisch niet helemaal in orde :d

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juli 2009 om 16:39:

Doe je huiswerk ouwe schuinmacheerder..

Arabieren behoren tot de semieten, waar mijn Joodse vriendjes ook tot behoren, Turken zijn een vooral een Midden Aziatische bevolkingsgroep.

Het enige islamitische volk dat afstamt van de Ariërs zijn de Perzen, of Iraniërs en sommige volkeren in Afghanistan.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juli 2009 om 16:46:
maar volgens mij ben je psychisch niet helemaal in orde

nee hoor, de rest van de wereld is psychotisch, ik ben normaal :P O:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juli 2009 om 16:46:
Het enige islamitische volk dat afstamt van de Ariërs zijn de Perzen, of Iraniërs..

ok my bad, dan zijn zij alleen de goeden ....
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juli 2009 om 16:36:
Jij blijft een racist die het witte ras superieur acht boven alle anderen.

duh, dat is ook zo..:D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dawgmatic op donderdag 30 juli 2009 om 16:43:
Geef mij 1 goede reden waarom JIJ zo bang bent voor Moslims?

Ik ben totáál niet bang voor moslims, ik beschouw er veel als goede kennissen en haal mijn eten voornamelijk bij de islamitische bakker en slager om de hoek.

Ik ben gewoon geen fan van de Islam als godsdienst, ik zie het als onverenigbaar met de vrijheden en rechten waar wij voor gevochten hebben. Ik wil gewoon niet graag in een land leven waar wellicht straks 50% moslim is en dus de daarbij behorende invloed en autoriteit uitoefent.

Ik ben blij dat we figuren als Wilders, Jansen, Hirsh Ali en de Winter hebben die de klok slaat, want ondanks het feit dat ik niet op hem stem, ben ik wel blij met zijn stem in de Tweede Kamer.

In Zuid-Afrika is hetzelfde gebeurt en daar hebben de Afrikaanders te laat ingegrepen waardoor zijn de macht verloren in een voorheen blank Europees georiënteerd land.

Ik zie dit niet als een voldongen feit wat gaat gebeuren, maar het lijkt me niet meer dan redelijk dat we waakzaam blijven.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juli 2009 om 16:26:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juli 2009 om 16:59:
Ik ben gewoon geen fan van de Islam als godsdienst, ik zie het als onverenigbaar met de vrijheden en rechten waar wij voor gevochten hebben.

dat ligt er maar net aan hoe je de islam interpreteert, er zijn varianten/stromingen die prima samen gaan met de democratische rechtsstaat..

Ik wil gewoon niet graag in een land leven waar wellicht straks 50% moslim is

volstrekt irreëel, totaal niet aan de orde....

Ik ben blij dat we figuren als Wilders, Jansen, Hirsh Ali en de Winter hebben die de klok slaat

allemaal figuren die een onjuist en simplistisch beeld schetsen en aantoonbare nonsens en vooroordelen de wereld inhelpen ....

In Zuid-Afrika is hetzelfde gebeurt en daar hebben de Afrikaanders te laat ingegrepen waardoor zijn de macht verloren in een voorheen blank Europees georiënteerd land.

wat een ontzettend slechte vergelijking zeg.... hele andere situatie...

Waarschuw beheerder
heel goed!
zouden ze in Nederland ook in moeten voeren..

Waarschuw beheerder
De Islam is de beste cultuur. Onze cultuur is toch dood... beter komt er zoiets als de Islam. Dan vormen we tenminste weer een eenheid...

Waarschuw beheerder
islam en cultuur in 1 zin :roflol:

Waarschuw beheerder
Ish koeltoer jonge...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juli 2009 om 18:02:
Dan vormen we tenminste weer een eenheid...

Nou, die Arabische wereld is nooit anders geweest dan eenheid. :roflol:

Waarschuw beheerder
Draai het dan om en verplicht dat volk dan om zich buitenshuis, en buiten de moskee, westers te kleden.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juli 2009 om 18:02:
beter komt er zoiets als de Islam. Dan vormen we tenminste weer een eenheid...

We hadden 70 jaar geleden al eenheid. Need to say more?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juli 2009 om 18:55:
Draai het dan om en verplicht dat volk dan om zich buitenshuis, en buiten de moskee, westers te kleden.

Wat is dit nou kerel. Je bent ineens allemaal verstandige dingen aan het zeggen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juli 2009 om 13:41:
ze zijn in nederland, bouwen een moskee en opeens is die boerengrond heilig

Engelse politievrouwen

De politie gaat de sjaal verplichten in Bristol.

:P

Wat een onzin is dit trouwens (N) De koran verplicht vrouwen niet om die doeken te dragen, de mannen binnen het geloof verplichten de vrouwen, en dat is iets waarom ik de islam niets vind, al die verplichtingen voor de vrouwtjes :( Maar als de mannen van die agentes hun niet verplichten om zo'n doek te dragen, waarom zouden ze het dan doen voor die mannen binnen de moskee? Als ze zelf niet eens moslim zijn :P vage shit!

Iedereen mag trouwens geloven wat hij wil, dus ik mag mijn huis als heilig beschouwen, en dan zeggen dat agenten alleen binnen mogen komen als ze kaal zijn en een ausie dragen? Want ik kan ook zeggen dat dat heilig is voor mij, aangezien je mag geloven wat je wilt!

Begrijp hier geen fuck van. Ja oke, schoenen uit doen, en je netjes gedragen is wel zo netjes inderdaad. Maar bepaalde kleren moeten dragen, als agente om binnen te mogen komen, is grote onzin.

Waarschuw beheerder
Ik ben altijd al fel anti religie en dus anti-islam geweest.

Ben wel links, maar links zijn heeft niks met tolerantie van doen maar met hoe je de rol van de overheid en het bedrijfsleven ziet :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van -Inferis- op donderdag 30 juli 2009 om 18:58:
De koran verplicht vrouwen niet om die doeken te dragen

Nee, volgens de koran moet een vrouw alleen haar vrouwelijkheden bedekken. Haar pruim en haar tieten dus.

Als een gezicht een vrouwelijkheid is, dan hebben allemaal die haatbaarden zelf zeker een kut onder die kaftans?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van -Inferis- op donderdag 30 juli 2009 om 18:58:
De koran verplicht vrouwen niet om die doeken te dragen, de mannen binnen het geloof verplichten de vrouwen, en dat is iets waarom ik de islam niets vind, al die verplichtingen voor de vrouwtjes

En ondertussen al die schijnheilige meiden van Halal en consorten volhouden dat zij die theedoek voor hun eigen plezier op hun harses dragen :S
Als ze nou gewoon eens eerlijk durven toe te geven dat ze nog steeds onderdrukt worden door die ziekelijk jaloerse en middeleeuwse gasten :[

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 30 juli 2009 om 19:13:
meiden van Halal

Biggen van Haram bedoel je.

Dat tuig is een schande voor normale, seculiere mensen uit moslimlanden, die de steentijd wél al voorbij zijn.
Waarschuw beheerder
donateur
De Bieb is OOK een openbaar gebouw en zelfs daar heb je gedragsregels.

Ja nou en? Moet politie zioch daar aan gedragsregels houden? Dacht het niet? :d

Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juli 2009 om 15:04:
De Islamitische cultuur staat al stil sinds de laatste veroveringen van de Arabieren.

Idd die cultuur is daarom achterlijk geworden en past niet meer in deze tijd.

Maar aangezien het wahabisme vanuit mekka wordt opgelegd aan de moslims wereldwijd gaan we nog een leuke tijd tegemoed....
Waarschuw beheerder
Ik wil gewoon niet graag in een land leven waar wellicht straks 50% moslim is

Als je naar het percentage moslims in Nederland vanaf 1990 kijkt, zou ik niet weten hoe je daar een lijntje doorheen kunt trekken dat ook maar in de buurt van de 50% komt. De groei is er namelijk nogal uit:

[img width=714 height=464 cacheid=0010b040002dcaa3cbb641c91a028a8a8c]http://i29.tinypic.com/67lds5.gif[/img]

bron: officiële cijfers, waar nodig gecorrigeerd voor meetmethode (schattingen t/m 2005 gingen er vanuit dat iedere immigrant uit een moslimland per definitie moslim was). Gedeelte van onderzoekje door een roedel statistici om antwoord te vinden op de vraag "Wanneer is Nederland voor 20% moslim?" wat gebaseerd op de cijfers t/m 2006 (dus zonder de daling en sterk toegenomen ontmoskeeïng van de laatste 2 jaar mee te nemen) uitkwam op "in 2141". Maken we dus echt niet meer mee.

P.S. zelfs als je statistisch totaal onverantwoord het meest recente steile deel van de grafiek (1998-2002) recht zou doortrekken en zou doen of er geen maximum van 100% bestaat (een maximumwaarde geeft nl altijd afvlakking), zou je in jouw geval minstens 261 moeten worden om die 50% mee te kunnen maken.

P.S.2. voordat iemand over de correcties begint: als je niet zou corrigeren is de recente daling zelfs nog veel sterker.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op donderdag 30 juli 2009 om 17:31:
dat ligt er maar net aan hoe je de islam interpreteert, er zijn varianten/stromingen die prima samen gaan met de democratische rechtsstaat..

Waar dan? Alleen in Turkije volgens mij. De rest van de Islamitische wereld is nagenoeg een dicatuur.

En simpelweg als het gemiddelde de vorm geeft, hoef ik dat gemiddelde niet in overmaat in Nederland of Europa te hebben.
volstrekt irreëel, totaal niet aan de orde....

Zeg dat in delen van Amsterdam, Rotterdam, Den Haag of Utrecht..

rest volgt..

Waarschuw beheerder
Het probleem is gewoon dat je geen kritiek mag hebben op dat volk anders ben je een racist :rot:

Flikker tog op, ik woon in 'n buurt met 50 tot 60% buitenlanders, ben zelf n fucking etnische minderheid, hoe de neuk kan ik dan een racist zijn :o
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op donderdag 30 juli 2009 om 19:23:
Moet politie zich daar aan gedragsregels houden? Dacht het niet? :D

Dacht het wel.... de politie heeft namelijk *altijd* gedragsregels. Wat dacht je van bv de regels voor fouilleren? Man door man en vrouw door vrouw? En wel eens een agent in zijn onderbroek AH zien binnenlopen? Dronken op de fiets? Neongroene bretels over het uniformjasje? Pet op in een kerk? Luidkeels Jantje Smit's Greatest Hits zingend in de Kalverstraat? :D

Nee dus. Politie mag namelijk niet provoceren. Niet in de Kalverstraat, niet op de fiets, niet in een kerk, niet in een synagoge en niet in een moskee. Dus nou en of dat ze gedragsregels hebben. (Zou ook een mooie boel worden als ze dat *niet* hadden. :lol: )
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Wij hebben ten tijde van de Kruistochten veel geleerd van het Midden-Oosten op het gebied van wiskunde, geneeskunde, kunst en oude filosofie. Dat kwam mede omdat we zaken terugnamen uit het oude Byzantium, het Oost Romeinse Rijk wat onderdeel is van Europa. De oude geschriften van oa. Aristoteles kwamen weer terug naar waar het ooit vandaan kwam, Europa..

Wij? Hahaha...sorry maar DIE credits gaan toch echt naar de moslims hoor... ;)
Wij hebben ten tijde van de kruistochten juist geprobeerd alles te verbranden/vernietigen...zij niet...door het kalifaat van Al Andalus (Spanje) is dat juist weer teruggekomen in Europa...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juli 2009 om 19:37:
Alleen in Turkije volgens mij. De rest van de Islamitische wereld is nagenoeg een dicatuur.

het grootste moslim land ter wereld, Indonesië, is toch echt een democratie....

Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juli 2009 om 19:37:
Zeg dat in delen van Amsterdam, Rotterdam, Den Haag of Utrecht..

rest volgt..

rest volgt? waar baseer je dat op? er zijn 850 000 moslims in nederland op 16 miljoen, denk is na man, dat wordt echt geen 50%

taart heeft dat al duidelijk onderbouwd trouwens met die grafiek....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op donderdag 30 juli 2009 om 22:55:
rest volgt? waar baseer je dat op? er zijn 850 000 moslims in nederland op 16 miljoen, denk is na man, dat wordt echt geen 50%

taart heeft dat al duidelijk onderbouwd trouwens met die grafiek....

Rest volgt, in de zin van.. Ik ga later verder in op je reply.. ;)

Indonesie is geen moslimland.. ;) Het heeft dan wel de grootste gemeenschap van moslims wereldwijd, maar is officieel geen moslim republiek. ;)
Uitspraak van TYHARO op donderdag 30 juli 2009 om 19:46:
Wij? Hahaha...sorry maar DIE credits gaan toch echt naar de moslims hoor... ;)
Wij hebben ten tijde van de kruistochten juist geprobeerd alles te verbranden/vernietigen...zij niet...door het kalifaat van Al Andalus (Spanje) is dat juist weer teruggekomen in Europa...

Ik snap jou relpy niet echt op mijn comment? Kan je er iets duidelijker over zijn?

allemaal figuren die een onjuist en simplistisch beeld schetsen en aantoonbare nonsens en vooroordelen de wereld inhelpen

Ik vind professoren, schrijvers en politici afdoen als simpel beeld enonzin verkondigen ook geen echte blijk van het serieus beoordelen van hun mening, maar bij voorbaat al afdoen als onzin ook een vorm van een simpel beeld.

Ik neem, zoals zo vaak gezegd, ook niet alles even serieus, maar goed.. Genoeg is ook serieus te nemen. Bij voorbaat ook maar iets afdoen als onzin, is al een vernauwing van je gezichtsveld.

Slechte eigenschap..
wat een ontzettend slechte vergelijking zeg.... hele andere situatie...

Geimporteerde en koloniserende zwarte bevolking die nodig was op de landerijen die in de jaren de 'oorspronkelijke' witte bevolking te groot werd?

Er zijn genoeg parallellen te trekken tussen Ulster, Zuid-Afrika, Kosovo en Palestina met de moslimimmigratie in Europa. Het is een kwestie van insteek.

9% die zovéél opschudding veroorzaakt, maakt niet uit of dat terecht of onterecht is naar jou mening, wat zou een verdubbeling van die aantallen in 20 of 40 jaar wel niet teweeg brengen?

Er zijn al meer dan 20 tot 30 wijken (als het niet meer is) in Nederland waar de oorspronkelijke Nederlander een etnische minderheid is en de Marokkaans/Arabisch/Islamitische cultuur de overhand vormt.

Statistieken zeggen geen flikker als je er als zoveel Nederlanders midden tussen woont. Een vriend van mij (ja het wordt is persoonlijk) is gisteravond, tijdens zijn werk, finaal in elkaar geslagen door 8 Marokkanen.

Elke autochtoon in Nederland heeft inmiddels meerdere van die verhalen, ik kan er als optimist al zo'n 10 bedenken, dan doen feiten en statistieken er niet meer toe. Dan voert het gevoel, door jou waarschijnlijk de vieze onderbuik genoemd, de boventoon. En ik kan niemand dat kwalijk nemen..

Als nog geen 10% van onze bevolking, zoveel negativiteit veroorzaakt op micro, meso en macro niveau, is er wat goed mis. Laten we dat is gewoon met zijn allen toegeven.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
bang voor moslims zijn is net zo dom, als bang voor joden of christenen zijn

gaat meer om de personen die het uitbuiten zoals osama en wilders
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juli 2009 om 23:58:
Elke autochtoon in Nederland heeft inmiddels meerdere van die verhalen, ik kan er als optimist al zo'n 10 bedenken, dan doen feiten en statistieken er niet meer toe. Dan voert het gevoel, door jou waarschijnlijk de vieze onderbuik genoemd, de boventoon. En ik kan niemand dat kwalijk nemen..

waarom ik niet dan..?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van S.F.X. op vrijdag 31 juli 2009 om 00:02:

gaat meer om de personen die het uitbuiten zoals osama en wilders

Ik wou dat mijn hersenen net zo weinig schakelingen maken als die van jou..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Demente Taart op donderdag 30 juli 2009 om 19:43:
wel eens een agent in zijn onderbroek AH zien binnenlopen? Dronken op de fiets? Neongroene bretels over het uniformjasje? Pet op in een kerk? Luidkeels Jantje Smit's Greatest Hits zingend in de Kalverstraat?

:yes:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)

Ga dat maar vertellen aan die mensen die in islamitische landen worden ontvoerd, gemarteld, gedwongen om een verklaring voor te lezen en vervolgens onthoofd, galbak.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 31 juli 2009 om 09:28:

Ga dat maar vertellen aan die mensen die in islamitische landen worden ontvoerd, gemarteld, gedwongen om een verklaring voor te lezen en vervolgens onthoofd, galbak.

Nou, ik vind het een engere gedachte dat een bepaalde Christelijke met 1 druk op de knop WO III kan veroorzaken;-)

Alsof ELKE Moslim rondloopt met de gedachte.. "laat me een BLANKE Westerling ontvoeren, ff koken in heet olie, beetje whup-ass geven, anaal vernederen, vervolgens dwing ik hem tot een verklaring en daarna chop ik z'n kop af... in de naam van..."
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 31 juli 2009 om 09:28:

dat gebeurt in Colombia of Mexico veel meer...vrij weinig moslims te bekennen daar
Waarschuw beheerder

Indonesie is geen moslimland.. Het heeft dan wel de grootste gemeenschap van moslims wereldwijd, maar is officieel geen moslim republiek.

90 % van de bevolking is Moslim, de zittende regering is Moslim... en democratisch gekozen!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 juli 2009 om 00:08:
waarom ik niet dan..?

Omdat jij de grootste Dhimmie bent die ik ben tegen gekomen op PF. Nog nooit eerder iemand gezien die zo gráág alle moslimpjes te vriend wil houden en er zelf al zijn eigenwaarde en trots voor wil laten vallen. (N)
Waarschuw beheerder
donateur
Vind het toch wel verbazend om te zien dat mensen zo op de bres blijven gaan voor een religie met zulke facistische en totalitaire trekken.
70 jaar geleden waren we ook te tollerant voor een vergelijkbare levensovertuiging. Als we dat nu weer zijn dan herhaalt de geschiedenis zich weer.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Soul Survivor op vrijdag 31 juli 2009 om 10:59:
dat gebeurt in Colombia of Mexico veel meer...vrij weinig moslims te bekennen daar

Gebeurt niet uit naam van de religie, maar om drugs, bendes en kartels..

Appels met appels vergelijken, het is niet religieus georiënteerd dus kan je het niet vergelijken..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 juli 2009 om 11:03:
grootste Dhimmie

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 juli 2009 om 11:03:
nooit eerder iemand gezien die zo gráág alle moslimpjes te vriend wil houden en er zelf al zijn eigenwaarde en trots voor wil laten vallen. (N)

klinkt als...? ;)
Uitspraak van Thijs-BK op vrijdag 31 juli 2009 om 11:03:
70 jaar geleden waren we ook te tollerant voor een vergelijkbare levensovertuiging. Als we dat nu weer zijn dan herhaalt de geschiedenis zich weer.

nee , niet vergelijkbaar

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 juli 2009 om 11:04:
Flapdrol..

(n)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Soul Survivor op vrijdag 31 juli 2009 om 11:12:
klinkt als...? ;)

Twee lettergrepen, derde woord?

(n)

Ben van jou betere reply's gewend dan één smiley..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 juli 2009 om 11:15:
Ben van jou betere reply's gewend dan één smiley..

en ik heb al meerdere keren verteld dat je niet op mij in moet gaan, maar op de post

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Soul Survivor op vrijdag 31 juli 2009 om 11:21:
en ik heb al meerdere keren verteld dat je niet op mij in moet gaan, maar op de post

Ga ik ook, tot het laatste woord alleen niet.. ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 juli 2009 om 11:04:
Gebeurt niet uit naam van de religie, maar om drugs, bendes en kartels..

Hetzelfde principe om andere redenen... maar het gebeurd wel;-)

Oxy, als ik je goed begrijp vind jij onderdrukking door een minderheid geoorloofd?
Je rept dat de Islam een onderdrukkend "geloof" is, maar hoe noem je een regime waarbij mensen worden vermoord, gemarteld, gevangen worden gezet zonder eerlijk proces, monddood worden gemaakt en allerlei restricties oplegd krijgen dan? Zie Zuid Afrika met hun APARTHEIDSBELEID. Volgens mij zijn de OORSPRONKELIJKE bewoners ZWARTE Afrikanen die in de tijd van de kolonisatie werden gedegradeerd tot 6e rangs burgers.

Maar dat is dan wel weer goed voor de welvaart, ontwikkeling van een land? Welke vrijheden hadden de zwarte Afrikanen toendertijd? Of heb jij nu zoiets van: vroeger (in de tijd van de BLANKE man) was alles beter? Ik denk dat ondanks de chaos daar de mensen WEL blij zijn met hun VRIJHEID.. en is dat nu niet onze GOD-GIVEN-RIGHT???
Waarschuw beheerder
Anyway....

Sinds wanneer zijn we in ene grote vrienden met de boys in blue????? F... da police!!! hahahaha

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dawgmatic op vrijdag 31 juli 2009 om 11:25:
Je rept dat de Islam een onderdrukkend "geloof" is, maar hoe noem je een regime waarbij mensen worden vermoord, gemarteld, gevangen worden gezet zonder eerlijk proces, monddood worden gemaakt en allerlei restricties oplegd krijgen dan?

Precies hetzelfde en nog veel erger dan gemiddelde Islamitische geloof..

Zie Zuid Afrika met hun APARTHEIDSBELEID. Volgens mij zijn de OORSPRONKELIJKE bewoners ZWARTE Afrikanen die in de tijd van de kolonisatie werden gedegradeerd tot 6e rangs burgers.

Zuid-Afrika had bijna geen oorspronkelijke bewoners, de oorspronkelijke bewoners zoals nu wordt gezien in moderne geschiedenis waren de Afrikaanders, nakomelingen van Duitse, Engelse en Nederlandse kolonisten en boeren.

De zwarte bevolking kwam vanuit Midden-Afrika, Zuid-Afrika binnen vallen, stammen als de Zulu's en Xoxti's. De overige zwarte bevolking zijn de geimporteerde slaven vanuit Madagaskar en overige delen van Afrika.

De geschiedenis wordt raar verteld rondom Zuid-Afrika, men gaat er altijd maar vanuit dat de 'oorspronkelijke' bewoners de zwarten waren, terwijl dit niet het geval was.

Toen de blanke bevolking door had dat ze in de minderheid waren, hebben ze allerlei foute en racistische wetten ingevoerd; de Apartheid. Zwarte bladzijde uit de geschiedenis van Zuid-Afrika. (N)

Zuid-Afrika is nu een zwart Afrikaans land, terwijl het voorheen een Europees georiënteerde blanke natie was, door de komst van immigranten en kolonisten is dat veranderd omdat de oorspronkelijke bevolking niet op tijd ingreep. Dát zijn de parallellen die te trekken zijn met Europa en Nederland.
Waarschuw beheerder
Ik snap jou relpy niet echt op mijn comment? Kan je er iets duidelijker over zijn?

Je zei "wij" en dat kwam op mij over alsof wij Europeanen dat allemaal zelf gedaan hebben terwijl we dat dus juist aan de moslims hebben te danken...zij hebben het weer terug naar Europa gebracht... :)
Plus als het aan ons had gelegen was heel de wereld toentertijd (kruistochten) juist ook in een diepe duisternis gehuld door stelselmatig de kennis te vernietigen... ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op vrijdag 31 juli 2009 om 11:49:
Plus als het aan ons had gelegen was heel de wereld toentertijd (kruistochten) juist ook in een diepe duisternis gehuld door stelselmatig de kennis te vernietigen... ;)

het wordt niet voor niets "the dark ages" genoemd ;)
Waarschuw beheerder
Ja...dark als in onwetendheid idd...niet dat er te weinig kaarsen/lampen waren ofzo... :p
Althans dat beeld had ik altijd van de donkere middeleeuwen toen ik nog klein was...ik dacht dat die mensen in het donker leefden en geen kaarsen/lampen hadden... :lol:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op vrijdag 31 juli 2009 om 12:02:
Althans dat beeld had ik altijd van de donkere middeleeuwen toen ik nog klein was...ik dacht dat die mensen in het donker leefden en geen kaarsen/lampen hadden... :lol:

hahahahaha

dat de kennis om draadjes in was te doen ineens verloren was hahaha

best lief ;)

Waarschuw beheerder
Je zei "wij" en dat kwam op mij over alsof wij Europeanen dat allemaal zelf gedaan hebben terwijl we dat dus juist aan de moslims hebben te danken...zij hebben het weer terug naar Europa gebracht... :)

Klopt.. Wat je zegt, is eigenlijk wat ik zeg..

Doordat de Europese legers terugkwamen uit het Heilige Land namen zij de kennis van de Byzantiërs en Arabieren mee terug. Waardoor de eerste stappen werden gezet om Europa uit de Donkere Eeuwen te trekken.

Laatste stap was de val van Constantinopel, waardoor alle Byzantijnse kennis naar Noord-Italië stroomde en de renaissance kon beginnen.. ;)
Waarschuw beheerder
Dus altijd als er voorgelezen werd over ridders en jonkvrouwen dan beeldde ik me een situatie in dat het pikkedonker was...
Geen wonder dus dat die jonkvrouwen de ridders in eerste instantie niet zagen staan... :o
Waarschuw beheerder
ik moest een keer een radiator vervangen bij een turks gezin in de badkamer hij zij dat ik me me werk schoenen uit moest doen van allah en ik zei dat het niet mocht van de arbo god en hij wou het echt niet dus toen ben ik weer gegaan
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 juli 2009 om 12:11:
Klopt.. Wat je zegt, is eigenlijk wat ik zeg..

Doordat de Europese legers terugkwamen uit het Heilige Land namen zij de kennis van de Byzantiërs en Arabieren mee terug. Waardoor de eerste stappen werden gezet om Europa uit de Donkere Eeuwen te trekken.

Nee ik zeg dat de moslims juist naar Europa kwamen en dat zij toen die kennis mee hebben gebracht... ;)
Een groot deel van Spanje behoorde namelijk tot het kalifaat en in Cordoba lag het wetenschappelijke centrum...
Studenten van over de hele wereld kwamen naar Cordoba om daar te studeren in 1 van de vele universiteiten...zo is de kennis terug in Europa gekomen... :)
Waarschuw beheerder
donateur
nee , niet vergelijkbaar

En waaronm dan niet.
Ok de ene was een ideologie en de andere een religie.
Maar een religie kan natuurlijk net zo gevaarlijk zijn.
en ik blijf erbijm, als de islam een ideologie was ipv een relige dan was de kans groot dat deze al lang verboden zou zijn.

Maar dat is dan wel weer goed voor de welvaart, ontwikkeling van een land? Welke vrijheden hadden de zwarte Afrikanen toendertijd? Of heb jij nu zoiets van: vroeger (in de tijd van de BLANKE man) was alles beter? Ik denk dat ondanks de chaos daar de mensen WEL blij zijn met hun VRIJHEID.. en is dat nu niet onze GOD-GIVEN-RIGHT???

Vergelijking als een koe :gaap:
Gelukkig is het daar nu wel veel beter trouwens, apartheid was natuurlijk niets.
Maarja als je dan toch domme vergelijkingen wil maken.
Apartheid is een basisprincipe van de islam.
Ga maar eens naar mecca, als niet-moslim zijnde kom je die stad niet eens in. Je krijgt op de snelweg al boorden hoe niet-moslims moeten rijden zodat ze de stad niet in komen. Hoe bizar. Discriminatie is een pijler van de islam. Helaas maar waar.

Uitspraak van bobby666 op vrijdag 31 juli 2009 om 12:13:
ik moest een keer een radiator vervangen bij een turks gezin in de badkamer hij zij dat ik me me werk schoenen uit moest doen van allah en ik zei dat het niet mocht van de arbo god en hij wou het echt niet dus toen ben ik weer gegaan

WAt een kortzichtig gedoe zeg :s

Je zei "wij" en dat kwam op mij over alsof wij Europeanen dat allemaal zelf gedaan hebben terwijl we dat dus juist aan de moslims hebben te danken...

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
Inmiddels zijn veel landen waar de islam de boventoon voert het toonbeeld van stilstand en conservatisme. Dus dan moet je vooral niet daarnaar kijken lijkt me.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op vrijdag 31 juli 2009 om 12:21:
Nee ik zeg dat de moslims juist naar Europa kwamen en dat zij toen die kennis mee hebben gebracht... ;)
Een groot deel van Spanje behoorde namelijk tot het kalifaat en in Cordoba lag het wetenschappelijke centrum...
Studenten van over de hele wereld kwamen naar Cordoba om daar te studeren in 1 van de vele universiteiten...zo is de kennis terug in Europa gekomen... :)

Zo kan je het ook zien, naar mijn weten hebben de Europese Christenen de kennis, vooral van het Oost-Romeinse rijk, weer meegenomen na hun kruistochten, zo is het mij in ieder geval geleerd.

In de hoogtijdagen van Córdoba, leed het grootste gedeelte van Europa nog onder de terreur van de Vikingen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op vrijdag 31 juli 2009 om 12:26:
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Mee eens hoor...en ik zou gewoon ook heel graag willen dat de moslims juist vooral terugkijken naar die tijd en daaruit de conclusie trekken dat het ook anders kan... :)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Dawgmatic op vrijdag 31 juli 2009 om 10:57:
Nou, ik vind het een engere gedachte dat een bepaalde Christelijke met 1 druk op de knop WO III kan veroorzaken

Jij praat over hypothese. Ik praat over feiten.
Waarschuw beheerder
WAt een kortzichtig volk is dat soms ook zeg

ja wie ben ik om te zeggen ja ik doe ze uit .
van de woning bouw moet ik me aan de vca regels houden en dat heb ik gedaan dus die hebben gewoon tegen die beste man gezegtd dat hij het mij onmogenlijk heeft gemaakt om de werkzaamheden uit te voeren nadat de man stennis liep te schoppen bij de woning bouw vereniging.die gast begon meteen met van alles daar te dreigen niet normaal als ze wat willen passen hun zich maar aan
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van TYHARO op vrijdag 31 juli 2009 om 12:32:
Mee eens hoor...en ik zou gewoon ook heel graag willen dat de moslims juist vooral terugkijken naar die tijd en daaruit de conclusie trekken dat het ook anders kan...

Hoop ik ook.
Maar zolang het Wahabisme vanuit mekka wordt gepredikt zal het juist de andere kant op gaan.
Geloof me op mijn woord. De komende decenia zullen erg "spannend" worden.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 31 juli 2009 om 12:33:
Jij praat over hypothese. Ik praat over feiten

Onderbouw dat ff voor me.. aangezien het een feit is dat er een aantal mensen DIE macht hebben?!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Dawgmatic op vrijdag 31 juli 2009 om 12:37:
aangezien het een feit is dat er een aantal mensen DIE macht hebben?!

Dan is het nog niet gezegd dat er met 1 druk op de knop een wereldoorlog wordt veroorzaakt.

Snap je dat niet? :aai: Knullie toch.

Daarentegen zijn van die gijzelaars wel de koppen afgehakt, in de naam van allah.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 juli 2009 om 12:32:
Zo kan je het ook zien, naar mijn weten hebben de Europese Christenen de kennis, vooral van het Oost-Romeinse rijk, weer meegenomen na hun kruistochten, zo is het mij in ieder geval geleerd.

Zo is het mij ook geleerd...maar zodra je het beter gaat bestuderen kom je erachter dat dat dus niet echt klopt... :S
Waarom ze dat onderdeel van de westerse geschiedenis niet behandelen is mij dan ook echt een groot raadsel...of ze beschouwen het niet als onderdeel van de westerse geschiedenis ofzo...wat onzin is... :p
Waarschuw beheerder
Vergelijking als een koe
Gelukkig is het daar nu wel veel beter trouwens, apartheid was natuurlijk niets.
Maarja als je dan toch domme vergelijkingen wil maken.
Apartheid is een basisprincipe van de islam.
Ga maar eens naar mecca, als niet-moslim zijnde kom je die stad niet eens in. Je krijgt op de snelweg al boorden hoe niet-moslims moeten rijden zodat ze de stad niet in komen. Hoe bizar. Discriminatie is een pijler van de islam. Helaas maar waar.

Thijz apartheid heeft niks met geloof te maken, tenzij je stelt dat het Christendom het geloof van de BLANKE man is. Elke basisprincipe van het geloof is dat GOD de mensen hetzelfde heeft geschapen en dat elk mens gelijk is. Dat bepaalde geloven de positie van bijv. de vrouw achterstelt t.o.v. de man heeft te maken van de positie van de vrouw in het verleden. Apartheid is een hersenspinsel van de BLANKE man die zich SUPERIEUR voelde t.o.v. de gekleurden.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Dawgmatic op vrijdag 31 juli 2009 om 12:45:
Apartheid is een verzinsel van de BLANKE man die zich SUPERIEUR voelde t.o.v. de gekleurden.

Ok dan noem ik het discrminatie.
Maar feit is dat de islam nou niet bepaald tolerant is t.o.v. "ongelovigen"
bijv dat ongelovigen moeten worden bestreden en gedood bij elke mogelijkheid die een moslim heeft.
Daarbij is de islam gewoon te totalitair. Ze wil overal invloed op hebben. Van politiek denken tot hoe je vreet en hoe je je reet af veegt.
Vooral religie + poltiek denken zorgt voor veel intolerantie, ongelijkheid en haat. Inmiddels hebbn we dat hier wel door. Maar in het midden-oosten en onder de moslims leeft blijkbaar toch vaak een ander idee. Blijkbaar hebben die niets geleerd uit het verleden. Dom dom dom.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dawgmatic op vrijdag 31 juli 2009 om 12:45:
Apartheid is een hersenspinsel van de BLANKE man die zich SUPERIEUR voelde t.o.v. de gekleurden.

Er zijn natuurlijk geen moslims joden of gekleurde die zich suprieur voelen. :gaap:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tumult op vrijdag 31 juli 2009 om 12:47:
(y) alleen zonder dat superieure.

Want ik mag zo'n lekkere indo chick niet even mee naar huis vragen?

Ga jij is even een tijdmachine uitvinden, achterhaald menswezen dat je bent. (N)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 juli 2009 om 11:46:
Zuid-Afrika is nu een zwart Afrikaans land, terwijl het voorheen een Europees georiënteerde blanke natie was, door de komst van immigranten en kolonisten is dat veranderd omdat de oorspronkelijke bevolking niet op tijd ingreep. Dát zijn de parallellen die te trekken zijn met Europa en Nederland.

Nee de wereld ging zich openlijk bemoeien met dat achterhaalde beleid. Onder internationale druk heeft Z.A. de apartheid opgeheven, niet door die Tsunami van zwartheid.... waarbij de zwarte bevolking op geweldadige manier het zittende establishment omver probeerde te werpen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 31 juli 2009 om 12:41:
Dan is het nog niet gezegd dat er met 1 druk op de knop een wereldoorlog wordt veroorzaakt.

Snap je dat niet? Knullie toch.

Daarentegen zijn van die gijzelaars wel de koppen afgehakt, in de naam van allah.

Aangezien je de kouwe oorlog niet heb meegemaakt vergeef ik je jouw ontwetenheid;-)

In de naam van Allah zijn wel meerdere dingen gedaan evenals in naam van God... Feit is dat Allah in de Koran GEEN woord rept dat je in ZIJN naam mensen hun hoofd af kan hakken

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dawgmatic op vrijdag 31 juli 2009 om 12:56:
Nee de wereld ging zich openlijk bemoeien met dat achterhaalde beleid. Onder internationale druk heeft Z.A. de apartheid opgeheven, niet door die Tsunami van zwartheid.... waarbij de zwarte bevolking op geweldadige manier het zittende establishment omver probeerde te werpen.

Correct, heb ik anders gezegd dan? Het ging mij ook helemaal niet om hoe de Apartheid werd opgeheven, maar de oorzaak en uitkomst van de massa immigratie van zwarte bevolking in Zuid-Afrika.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 juli 2009 om 12:55:
Want ik mag zo'n lekkere indo chick niet even mee naar huis vragen?

Ga jij is even een tijdmachine uitvinden, achterhaald menswezen dat je bent. (N)

Gaan we grof doen. Als jij lekker je ras wil verraden moet je dat zelf weten, iemand die met eer en respect leeft doet dat niet. Je lekker laten hersenspoelen door de huidige verderfelijk tijdsgeest :dood: en dan nog denken dat het goed is ook. Can't blame you, its the system.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tumult op vrijdag 31 juli 2009 om 13:01:
Gaan we grof doen. Als jij lekker je ras wil verraden moet je dat zelf weten, iemand die met eer en respect leeft doet dat niet. Je lekker laten hersenspoelen door de huidige verderfelijk tijdsgeest :dood: en dan nog denken dat het goed is ook. Can't blame you, its the system.

Mijn ras, is het mensenras.. Homo Sapiens, zolang ik samen met een zwart, geel, bruin of licht getint vrouwtje zonder enig probleem nakomelingen kan maken, verraad ik niemand. De natuur heeft het namelijk zo bedoeld.

Eer en respect voor de natuurlijke gang van zaken, dat is wat ik heb.

Laat jij je lekker hersenspoelen door vreemde menselijke verzinsels als 'ras, vermenging en apartheid' Moedertje natuur heeft het zo nooit bedoeld, jij bent de verrader hier (als je het zo wil noemen) van je bloedeigen natuur.

Ik zou na het lezen van bovenstaande niet meer kunnen slapen.. :'(
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dawgmatic op vrijdag 31 juli 2009 om 12:56:
door de komst van immigranten en kolonisten is dat veranderd omdat de oorspronkelijke bevolking niet op tijd ingreep

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 juli 2009 om 13:01:
Correct, heb ik anders gezegd dan? Het ging mij ook helemaal niet om hoe de Apartheid werd opgeheven, maar de oorzaak en uitkomst van de massa immigratie van zwarte bevolking in Zuid-Afrika

Zie bovenstaande en over dat te laat ingrijpen..... Misschien dat ik je verkeerd geinterperteerd heb...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Dawgmatic op vrijdag 31 juli 2009 om 13:00:
Feit is dat Allah in de Koran GEEN woord rept dat je in ZIJN naam mensen hun hoofd af kan hakken

Gelul.
De koran roept openlijk op tot geweld tegen anders-denkenden.
Maarja omdat het onderdeel van een religie is moeten we dat maar tolereren? Dacht het dus echt niet :nee:

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 juli 2009 om 13:07:
Laat jij je lekker hersenspoelen door vreemde menselijke verzinsels als 'ras, vermenging en apartheid' Moedertje natuur heeft het zo nooit bedoeld, jij bent de verrader hier (als je het zo wil noemen) van je bloedeigen natuur.

En zo is het maar net.

Toch wel jammer dat de andere "soorten" mensen zoals de Neanderthalers niet meer bestaan. tis best wel een vreemd idee dat er vroeger verschillende soort mensen waren net als dat je nu verschillende soorten beren, muizen, vlinders etc heb.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dawgmatic op vrijdag 31 juli 2009 om 13:10:
Zie bovenstaande en over dat te laat ingrijpen..... Misschien dat ik je verkeerd geinterperteerd heb...

Zie het zonder 'racistische' insteek.. Zuid-Afrika was een blank land, dat een overvloed aan slavenarbeid nodig had om alle landerijen en plantages te voorzien van arbeid.

Door die ongecontroleerde instroom, is de zwarte bevolking in de meerderheid gekomen en hebben de blanken geprobeerd om door apartheidswetten hun macht te behouden als minderheid.

Gebeurd is gebeurd in Zuid-Afrika en het heeft zich prima opgelost omdat de culturele verschillen tegenwoordig niet meer al te groot zijn tussen blanken en zwarten. Zuid-Afrika is in mijn ogen een voorbeeld van hoe immigranten een land over kunnen nemen, wanneer de autochtone bevolking niet oplet..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op vrijdag 31 juli 2009 om 12:50:
Ok dan noem ik het discrminatie.
Maar feit is dat de islam nou niet bepaald tolerant is t.o.v. "ongelovigen"
bijv dat ongelovigen moeten worden bestreden en gedood bij elke mogelijkheid die een moslim heeft.
Daarbij is de islam gewoon te totalitair. Ze wil overal invloed op hebben. Van politiek denken tot hoe je vreet en hoe je je reet af veegt.
Vooral religie + poltiek denken zorgt voor veel intolerantie, ongelijkheid en haat. Inmiddels hebbn we dat hier wel door. Maar in het midden-oosten en onder de moslims leeft blijkbaar toch vaak een ander idee. Blijkbaar hebben die niets geleerd uit het verleden. Dom dom dom.

De Islam loopt een paar honderd jaar achter op het Christendom, dat staat ook zo in beide boeken omschreven. Een paar honderd jaar geleden werd het Christendom op een dergelijke intolerante, ongelijke en hatelijke wijze nageleefd. Door schaamte en schande heeft het Christendom zich opgesplits en ontwikkeld tot het geloof zoals wij dat hedendaags beleven en kennen. Misschien als we de Moslims een paar (honderd??) jaar geven zijn ze in staat om een dergelijke ontwikkeling in beweging te brengen.

Er staat nergens geschreven dat ongelovigen moeten worden gedood en worden bestreden bij elke mogelijkheid... dat is echt BULLSHIT!!! Tenzij je me daadwerkelijk kan aantonen dat dat er staat....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 juli 2009 om 12:51:
Er zijn natuurlijk geen moslims joden of gekleurde die zich suprieur voelen.

Check de geschiedenis... en je zult je verbazen hoe destructief het BLANKE RAS eigenlijk wel is... en dat de zwarten/gekleurden hun superioriteitsgevoel dat bij lange na niet uitdraagt zoals de BLANKEN dat hebben gedaan/of nog steeds doen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op vrijdag 31 juli 2009 om 13:11:
Gelul.
De koran roept openlijk op tot geweld tegen anders-denkenden.
Maarja omdat het onderdeel van een religie is moeten we dat maar tolereren? Dacht het dus echt niet

Waar is je bewijs dan??? Toon mij 1 passage dan waarin de Koran daar toe oproept?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Dawgmatic op vrijdag 31 juli 2009 om 13:24:
Misschien als we de Moslims een paar (honderd??) jaar geven zijn ze in staat om een dergelijke ontwikkeling in beweging te brengen.

Dat zou ik ze gunnen. want het leven nu is toch veel beter dacht ik zo.
Feit is helaas dat er veel voortekenen zijn dat de islam juist de andere kant op gaat.
Zeker nu het Wahabisme als dominante stroming erg in opkomst is omdat deze vanuit Mekka wordt gepredikt.

Uitspraak van Dawgmatic op vrijdag 31 juli 2009 om 13:24:
Er staat nergens geschreven dat ongelovigen moeten worden gedood en worden bestreden bij elke mogelijkheid... dat is echt BULLSHIT!!! Tenzij je me daadwerkelijk kan aantonen dat dat er staat....

Het staat er echt. Heb het gelezen.
Google is your friend :flower:, zal zelf ook nog eens kijken wat ik erover terug kan vinden. Maar er wordt genoeg gezegd wat iig wel die strekking ligt en volgens mij wordt het zelfs letterlijk gezegd. De islam is niet voor niets een oorlogsreligie. Je kan veel zeggen over het Christendom, en terrecht. Maar de mate waarin de islam invloed wil hebben op het leven van mensen is nog veel ingrijpender.

edit, al gevonden:
'Als de heilige maanden voorbij zijn, dood dan de ongelovigen waar ge ze maar vinden kunt, grijp ze, breng ze in het nauw en lok ze overal in hinderlaag'. [9:5]

http://koenraadelst.bharatvani.org/articles/dutch/islamvoorongel1.html

Uitspraak van Dawgmatic op vrijdag 31 juli 2009 om 13:26:
en je zult je verbazen hoe destructief het BLANKE RAS eigenlijk wel is

Ieder ras is destructief. Als de omstandigheden daarnaar zijn.
Dat is niet voorbehouden aan 1 ras. En als je dat wel denkt dan ben je gewoon een racist.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Check de geschiedenis... en je zult je verbazen hoe destructief het BLANKE RAS eigenlijk wel is... en dat de zwarten/gekleurden hun superioriteitsgevoel dat bij lange na niet uitdraagt zoals de BLANKEN dat hebben gedaan/of nog steeds doen.

Ergens gelijk, maar als er één volk is wat niet onderdoet aan de blanke man zijn dat de Islamitische Arabieren wel.

Als er één volk zich tot op de dag van vandaag nog superieur voelt aan al het anderen, zijn dat hun wel.

Al in de 6e eeuw voor Christus begonnen met slavernij en tot in deze eeuw nog gebruikelijk.. (N)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 juli 2009 om 13:18:
Zuid-Afrika is in mijn ogen een voorbeeld van hoe immigranten een land over kunnen nemen, wanneer de autochtone bevolking niet oplet..

Nogmaals.... de zwarten en immigranten hebben de macht niet overgenomen.. de blanken hebben onder internationale druk hun regime moeten afschaffen, waardoor er na jaren van onderdrukking eindelijk eens een democratisch gekozen regering is neergezet.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
en dat de zwarten/gekleurden hun superioriteitsgevoel dat bij lange na niet uitdraagt zoals de BLANKEN dat hebben gedaan/of nog steeds doen.

Wel eens gehoord van ANC? Mugabe? Black Power? Het verzetsleger van de Heer? Public Enemy? Malcolm X?

Ga toch weg met je slappe gelul.

Trouwens, je stigmatiseert. :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dawgmatic op vrijdag 31 juli 2009 om 13:32:
Waar is je bewijs dan??? Toon mij 1 passage dan waarin de Koran daar toe oproept?

5,64 'Joden stichten verderf'
5,82 'Joden zijn vijanden van gelovigen'
58,14 'Joden zijn huichelaars en leugenaars'
2,88 'Joden zijn door Allah vervloekt'

Even uit een boek van Wessel te Gussinklo wat toevallig naast me lag..

Je moet de Islamitische overheersing een beetje zien als het kastensysteem in India, Moslims hebben de superioriteit boven anders gelovigen. Ze mogen bestaan en tussen ons leven, maar alleen aan strikte wetten verbonden.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dawgmatic op vrijdag 31 juli 2009 om 13:37:
Nogmaals.... de zwarten en immigranten hebben de macht niet overgenomen.. de blanken hebben onder internationale druk hun regime moeten afschaffen, waardoor er na jaren van onderdrukking eindelijk eens een democratisch gekozen regering is neergezet.

Ze hebben de meerderheid overgenomen in een voorheen blank land en door de invoering van democratie het meest te zeggen in Zuid-Afrika. Dat is op een vredelievende manier de macht overnemen.. ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 31 juli 2009 om 13:38:
Wel eens gehoord van ANC? Mugabe? Black Power? Het verzetsleger van de Heer? Public Enemy? Malcolm X?

Ga toch weg met je slappe gelul.

Trouwens, je stigmatiseert.

Mugabe killt zijn EIGEN (zwarte) volk! Die man is niet goed wijs, maar voelt hij zich daadwerkelijk superieur t.o.v. blanken??

Black Power is ontstaan in de jaren '60 als TEGEN-beweging van de White Power beweging. Malcolm X geloofde niet dat zwarten vreedzaam hun recht moesten eisen zoals Dhr. King dat predikte. Hij zag de blanke als onderdrukker (wat feitelijk ook zo was gedurende de jaren '60 aangezien zwarten toen weinig tot geen rechten hadden).

Public Enemy?? Kom op... hun stelling: we believe black people are FIRTS WORLD people... aangezien schijnbaar blanken het nodig vonden om Afrika te betitelen als een 3e wereldland. Raising black awareness is wat anders dan je superieur voelen als andere rassen.

ANC.... is die partij niet ontstaan tijdens de apartheid???

Zijn al deze voorbeelden niet het bijproduct welk is ontstaan doordat deze groeperingen jarenlang zijn onderdrukt en achtergesteld??????
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op vrijdag 31 juli 2009 om 13:35:
edit, al gevonden:

'Als de heilige maanden voorbij zijn, dood dan de ongelovigen waar ge ze maar vinden kunt, grijp ze, breng ze in het nauw en lok ze overal in hinderlaag'. [9:5]

http://koenraadelst.bharatvani.org/articles/dutch/islamvoorongel1.html

In welke tijd is dit ook alweer geschreven??? Was de Islam toendertijd niet verwikkeld in een oorlog? Want in tijd van oorlog is het dan wel weer toegestaan??

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 juli 2009 om 13:41:
5,64 'Joden stichten verderf'
5,82 'Joden zijn vijanden van gelovigen'
58,14 'Joden zijn huichelaars en leugenaars'
2,88 'Joden zijn door Allah vervloekt'

En geef ie tevens in zijn boek aan dat deze dood moeten? Zoek die vertaling eens op?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dawgmatic op vrijdag 31 juli 2009 om 13:53:
In welke tijd is dit ook alweer geschreven??? Was de Islam toendertijd niet verwikkeld in een oorlog? Want in tijd van oorlog is het dan wel weer toegestaan??

De Islam is altijd in oorlog.. ;)

Zolang de hele wereld nog niet is bekeerd, is er altijd nog ergens een kalifaat te stichten..

Uitspraak van Dawgmatic op vrijdag 31 juli 2009 om 13:53:
En geef ie tevens in zijn boek aan dat deze dood moeten? Zoek die vertaling eens op?

Zijn maar een paar losse citaten om de de verhouding tussen Joden en Moslims te omschrijven, verder gaat het om totaal andere dingen, het is geen koran vertaling.. ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 juli 2009 om 13:36:
Al in de 6e eeuw voor Christus begonnen met slavernij en tot in deze eeuw nog gebruikelijk.. (N)

de Islam kwam pas 1300 jaar later, en daarnaast; denk je echt dat daarvoor nog geen slavernij bestond??

dat is niet door 1 persoon of volk uitgevonden hoor...
de Europeanen hebben de Afrikanen die katoen en tabak gingen plukken aan de andere kant van de oceaan ook gewoon overgenomen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dawgmatic op vrijdag 31 juli 2009 om 13:50:
Malcolm X geloofde niet dat zwarten vreedzaam hun recht moesten eisen zoals Dhr. King dat predikte.

Precies...hij zag dat als op je knietjes kruipen voor de slavenmeesters en vragen of ze alsjeblieft lief wilden doen... :lol:
Nee...ze moesten het vooral zelf oplossen...hij wilde ze duidelijk maken dat ze het zelf konden doen en helemaal niet afhankelijk waren van de blanken...hij wilde een vorm van geestelijke slavernij uitroeien onder de zwarte bevolking die hij als de allergrootste oorzaak van hun misère beschouwde...
Hij had juist vooral kritiek op de zwarte bevolking zelf...
Man...was Malcolm X er vandaag de dag nog maar of leefden zijn ideeën iig maar meer onder de zwarte bevolking...dan zou er sowieso korte metten worden gemaakt met heel die blingbling gangsta cultuur... :/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder

Gast ik leef NU en niet in de geschiedenis.
Er zijn net zoveel racistische negers joden moslims whatever als blanken.
Het probleem is dat een nedelander/blanke niet trots mag zijn op zijn afkomst want dan is het een racist.
Maar een neger marokaan of iets dergelijks die trots is op zijn afkomst mag wel.
Hoezo hypocriet!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Soul Survivor op vrijdag 31 juli 2009 om 13:58:
de Islam kwam pas 1300 jaar later, en daarnaast; denk je echt dat daarvoor nog geen slavernij bestond??

dat is niet door 1 persoon of volk uitgevonden hoor...
de Europeanen hebben de Afrikanen die katoen en tabak gingen plukken aan de andere kant van de oceaan ook gewoon overgenomen

Je hebt ook gelijk, maar als we het over 'het' slavernij verleden hebben, gaat het vaak over 'ons' blanken terwijl de inheemse Afrikaanse bevolking en vooral de Arabieren een aanzienlijk, zo niet groter, aandeel hebben gehad in de slavernij.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 juli 2009 om 14:01:
Er zijn net zoveel racistische negers joden moslims whatever als blanken.

Ik ben bang dat er zelfs meer negers en Moslims zijn met discrmininerende ideeen over andere mensen dat dat er blanken zijn met dat soort ideeen.
Vooral omdat ik het idee heb dat blanken een wat groter zelfreinigend vermogen hebben door discriminerende ideeen onder elkaar te veroordelen. Dat zie ik moslims of negers onder elkaar toch iets minder snel doen omdat men nog steeds denkt dat discriminatie in hun wereld nog vooral van blank naar zwart lijkt te gaan. wat natuurlijk niet waar is.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dawgmatic op vrijdag 31 juli 2009 om 13:50:
aangezien schijnbaar blanken het nodig vonden om Afrika te betitelen als een 3e wereldland

Weet je wel wat het betekent? Als je vanuit jezelf beredeneert is het toch logisch dat je je eigen Westen de titel één geeft, daarna volgt het Russisch/Aziatische blok en verder Afrika..

Oftewel, gebieden die zwaar achterlopen, zoals Afrika al eeuwen doet.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op vrijdag 31 juli 2009 om 14:04:
Ik ben bang dat er zelfs meer negers en Moslims zijn met discrmininerende ideeen over andere mensen dat dat er blanken zijn met dat soort ideeen.
Vooral omdat ik het idee heb dat blanken een wat groter zelfreinigend vermogen hebben door discriminerende ideeen onder elkaar te veroordelen.

Goed punt wat je hier naar voren brengt!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 juli 2009 om 14:04:
Weet je wel wat het betekent? Als je vanuit jezelf beredeneert is het toch logisch dat je je eigen Westen de titel één geeft, daarna volgt het Russisch/Aziatische blok en verder Afrika..

Oftewel, gebieden die zwaar achterlopen, zoals Afrika al eeuwen doet.

Oke, en wie zijn WIJ om vanuit dat punt te redeneren dan? Juist... de blanke man... die zich superieur voelde ten opzichte van de andere gebieden. Het succes en welvaart van het moderne Westen is gebouwd op het verleden, door kolonisatie, uitbuiting en onderdrukking. Nu lijkt het erop dat de geschiedenis zich in een ietwat andere vorm zich ontwikkeld en gaat herhalen en nu is de wereld te klein?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Waar het hier om gaat is dat het gewoon bezopen is dat die dhimmi's van de Britse politie gehoor geven aan dit soort absurde eisen. Punt.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op vrijdag 31 juli 2009 om 14:04:

Vandaar dat de PVV het zo goed doet??? lachen man....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 31 juli 2009 om 14:13:
Waar het hier om gaat is dat het gewoon bezopen is dat die dhimmi's van de Britse politie gehoor geven aan dit soort absurde eisen. Punt.

Idd.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dawgmatic op vrijdag 31 juli 2009 om 14:12:
Oke, en wie zijn WIJ om vanuit dat punt te redeneren dan? Juist... de blanke man...

Wat lul je met je WIJ ?
JIJ bent geen eens blank. :lol:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 juli 2009 om 14:15:
JIJ bent geen eens blank.

Vandaar dat hij zich zo moreel superieur voelt :roflol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 juli 2009 om 14:15:
Wat lul je met je WIJ ?
JIJ bent geen eens blank.

Als je vanuit jezelf beredeneert is het toch logisch dat je je eigen Westen de titel één geeft, daarna volgt het Russisch/Aziatische blok en verder Afrika..

Als je hier aan refereert.... kom je vanzelf uit op een dergelijk antwoord.

En nee, ik ben niet blank, maar dat had je toch allang door?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dawgmatic op vrijdag 31 juli 2009 om 14:19:
maar dat had je toch allang door?

Ja en let op want ik vroeg iets aan je mis het niet nog een keer hier komt ie nog een keer.
Waarom zeg je dan steeds wij als blanke man ?

Waarschuw beheerder
Oke, en wie zijn WIJ om vanuit dat punt te redeneren dan? Juist... de blanke man... die zich superieur voelde ten opzichte van de andere gebieden. Het succes en welvaart van het moderne Westen is gebouwd op het verleden, door kolonisatie, uitbuiting en onderdrukking. Nu lijkt het erop dat de geschiedenis zich in een ietwat andere vorm zich ontwikkeld en gaat herhalen en nu is de wereld te klein?

Omdat 'wij' het Westen, toen en nu, de morele superioriteit dragen. Wij hebben het recht om Afrika een derde wereld land te noemen. Afrika mag daar anders over denken, maar dan verzinnen hun maar een andere naam..

Ons succes is MEDE te danken aan uitbuiting en onderdrukking, maar zo zwart mag je die bladzijde niet bekijken.

Ook onze handelsgeest, scheepvaarttechniek, technologische voorsprong, inventiviteit en karakter hebben ons gouden bergen bezorgd.

In de wereld is het, zeker toen, gewoon een kwestie van geluk of pech hebben. De koloniale gebieden hebben gewoon pech gehad dat ze technisch en wetenschappelijk zwaar achter lagen op Europa en geen weerstand konden bieden.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dawgmatic op vrijdag 31 juli 2009 om 14:19:
Als je vanuit jezelf beredeneert is het toch logisch dat je je eigen Westen de titel één geeft, daarna volgt het Russisch/Aziatische blok en verder Afrika..

Als je hier aan refereert.... kom je vanzelf uit op een dergelijk antwoord.

Ik sprak vanuit het optiek van Ox, vandaar dat ik refereerde naar WIJ...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 31 juli 2009 om 14:18:
Vandaar dat hij zich zo moreel superieur voelt

Die hoogmoedigheid laat ik over aan jullie...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Dawgmatic op vrijdag 31 juli 2009 om 14:28:
Die hoogmoedigheid laat ik over aan jullie...

Da's te merken ja :roflol:

Je moet eens kijken waar je allemaal over loopt te bazelen, idioot. Het gaat hier over dat overheidsmensen zich aan de klederdracht van een stelletje middeleeuwse fanatici moeten aanpassen. Dat is gewoon gestoord. En jij zit dat goed te praten met je slappe gelul.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 31 juli 2009 om 14:34:
Het gaat hier over dat overheidsmensen zich aan de klederdracht van een stelletje middeleeuwse fanatici moeten aanpassen. Dat is gewoon gestoord

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 juli 2009 om 14:27:
Omdat 'wij' het Westen, toen en nu, de morele superioriteit dragen.

Morele superioriteit? Als we die hadden gehad dan had cultivatie volstaan... 8)
Dan hadden we de mensen mee laten profiteren ipv uit te buiten... :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 juli 2009 om 14:27:
Omdat 'wij' het Westen, toen en nu, de morele superioriteit dragen. Wij hebben het recht om Afrika een derde wereld land te noemen. Afrika mag daar anders over denken, maar dan verzinnen hun maar een andere naam..

Ons succes is MEDE te danken aan uitbuiting en onderdrukking, maar zo zwart mag je die bladzijde niet bekijken.

Ook onze handelsgeest, scheepvaarttechniek, technologische voorsprong, inventiviteit en karakter hebben ons gouden bergen bezorgd.

In de wereld is het, zeker toen, gewoon een kwestie van geluk of pech hebben. De koloniale gebieden hebben gewoon pech gehad dat ze technisch en wetenschappelijk zwaar achter lagen op Europa en geen weerstand konden bieden.

Als ik het niet zo zwart moet bekijken... hoe wit moet ik het dan zien? Vauit een blank standpunt is er een hele positieve spin aan te geven maar bekijk het eens vanuit een ander perspectief??? Zou JIJ dan nog kunnen zeggen... zo zwart moet je het niet bekijken???

Het is een gewetensvraag die je niet moet onderbouwen met feiten maar probeer het te onderbouwen met je gevoel.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op vrijdag 31 juli 2009 om 14:36:

(y)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Dawgmatic op vrijdag 31 juli 2009 om 14:13:
Vandaar dat de PVV het zo goed doet??? lachen man....

Is de PVV een discrminerende beweging dan?
De PVV is een protestpartij omdat de andere politkeke partijen te kritiekloos is wat betreft immigratie en de islam. Daar is maar weinig discrminerends aan.
Maarja dat past niet in jouw straatje natuurlijk. Dat komt je slecht uit.

Je moet eens kijken waar je allemaal over loopt te bazelen, idioot. Het gaat hier over dat overheidsmensen zich aan de klederdracht van een stelletje middeleeuwse fanatici moeten aanpassen. Dat is gewoon gestoord. En jij zit dat goed te praten met je slappe gelul.

idd. Om het maar weer wat On topic te houden.
Waarom zou je uberhaupt voor iets zijn zoals wat de moslim-fundi;s in de UK eisen. Wat is de meerwaarde van politie-mensen die zich schikken naar de islam. Wat is het voordeel daarvan?
Waarschuw beheerder
Da's te merken ja

Eikeltje;-) Aangezien je de tijd hebt genomen om mijn nikszeggende betogen na te lopen... toon mij maar aan in welke stukken ik die wetsaanpassing goed praat?

Ik ben pas los gegaan aangezien meerdere mensen andere subjects erbij hebben gehaald.

Ik voer een discussie met OX... waardoor meerdere subjects ter sprake zijn gekomen zoals bijv. de geschiedenis, Zuid Afrika en Public Enemy...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op vrijdag 31 juli 2009 om 14:43:
Is de PVV een discrminerende beweging dan?
De PVV is een protestpartij omdat de andere politkeke partijen te kritiekloos is wat betreft immigratie en de islam. Daar is maar weinig discrminerends aan.
Maarja dat past niet in jouw straatje natuurlijk. Dat komt je slecht uit.

Jij stelt zelf dat er MEER alloctonen discrimineren dan autochtonen.... Wat dat betreft past de PVV niet in mijn straat nee. Maar de PVV is een protestpartij? Waarom de naam VRIJHEID dan?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op vrijdag 31 juli 2009 om 14:43:
idd. Om het maar weer wat On topic te houden.
Waarom zou je uberhaupt voor iets zijn zoals wat de moslim-fundi;s in de UK eisen. Wat is de meerwaarde van politie-mensen die zich schikken naar de islam. Wat is het voordeel daarvan?

Kerk en staat moeten gescheiden blijven. Belachelijk... (om on-topic te blijven)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Dawgmatic op vrijdag 31 juli 2009 om 14:53:
Jij stelt zelf dat er MEER alloctonen discrimineren dan autochtonen....

Jep ik denk dat er naar verhouding (dus zoveel op de 100 mensen) er meer allochtonen zijn met discriminerende denkbeelden. Omdat het zelfreinigend vermogen ontbreekt. Athans dat is het idee wat ik heb.
en ik denk wel meer mensen aangezien de islam wordt gezien als discriminerende godsdienst.

Uitspraak van Dawgmatic op vrijdag 31 juli 2009 om 14:53:
Maar de PVV is een protestpartij? Waarom de naam VRIJHEID dan?

Waarom gebruikt de SP een tomaat als logo?
Beide pretenderen dat de gevestigde orde tekort schiet (en dat is ook wel zo want anders hadden beide geen grote aanhang). De 1 pleit voor bevrijding daarvan, de ander gooit een tomaat naar de gevestigde orde.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Dat gaat nog niet ver genoeg, de staat moet een actieve rol op zich nemen om religie uit te bannen, want religie is moord.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dawgmatic op vrijdag 31 juli 2009 om 14:36:
Als ik het niet zo zwart moet bekijken... hoe wit moet ik het dan zien? Vauit een blank standpunt is er een hele positieve spin aan te geven maar bekijk het eens vanuit een ander perspectief??? Zou JIJ dan nog kunnen zeggen... zo zwart moet je het niet bekijken???

Sja.. Het is maar net hoe lang je erin wil blijven hangen, moet ik als Haarlemmer boos zijn dat de Spanjaarden ooit hier 3.500 burgers onthoofden en op spiesen ten toon stelden? Moet ik nog boos zijn op de Duitsers die familieleden hebben omgebracht?

Ieder volk is historisch gezien ergens slachtoffer van geworden, maar zolang niemand meer leeft die er ook maar iets mee te maken heeft of er nadeel van heeft ondervonden, moet je gewoon erover op houden.

Ik kan kwaad worden op de zwarten in Amerika die nog steeds overal maar sorry willen horen van de 'blanke man' vanwege het feit dat hij zijn over-over-over-over grootvader heeft overgekocht van zwarte slavendrijvers.

Gaan de zwarten ook sorry vragen aan hun Afrikaanse broeders die hen na een stammenoorlog verkochten aan de 'Blanke man'?
Uitspraak van Dawgmatic op vrijdag 31 juli 2009 om 14:36:
Het is een gewetensvraag die je niet moet onderbouwen met feiten maar probeer het te onderbouwen met je gevoel.

Het kan nooit een gewetensvraag zijn, aangezien het historisch is. ;) Niemand heeft er schade van ondervonden en niemand heeft schade aangericht. Ik voel mij niet schuldig, verantwoordelijk, zielig, heb geen medelijden etc. met de nakomelingen van de Westerse koloniale geschiedenis.

Het is juist die slachtofferrol die veel mensen aannemen die hen in die slachtofferrol houdt.
Uitspraak van TYHARO op vrijdag 31 juli 2009 om 14:36:

Ehm.. Moreel is niet moraal.. Ik bedoelde de lange adem, de doorzettingskracht, het vermogen om verder te gaan..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op vrijdag 31 juli 2009 om 15:03:
Jep ik denk dat er naar verhouding (dus zoveel op de 100 mensen) er meer allochtonen zijn met discriminerende denkbeelden.

waarom komt dat dan niet tot uiting in het kiesgedrag?? Schijnbaar de barometer voor de nationale misstanden?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op vrijdag 31 juli 2009 om 15:03:
Waarom gebruikt de SP een tomaat als logo?
Beide pretenderen dat de gevestigde orde tekort schiet (en dat is ook wel zo want anders hadden beide geen grote aanhang). De 1 pleit voor bevrijding daarvan, de ander gooit een tomaat naar de gevestigde orde.

Nee, de PVV verkoopt de boodschap van 'vrijheid' aan mensen die denken dat ze dat nodig hebben.

HEt is echter niet vrijheid wat ze nodig hebben (en de PVV's programma biedt helemaal geen vrijheid aan burgers, alleen aan grote bedrijven) maar bestaanszekerheid, gelijkheid, en orde.

De enige reden dat mensen PVV stemmen, is omdat die partij zijn inhoud adverteert, alsof het compleet iets anders is dan het werkelijk is. Ze liegen niet per se in elk reclamespotje enzo, maar ze vertellen slechts het topje van de ijsberg.

En net zoals een ijsberg, zal de PVV ook het schip (de samenleving dus) tot zinken brengen als ze een beetje de kans krijgen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 juli 2009 om 15:05:
Het is maar net hoe lang je erin wil blijven hangen

Vanuit jouw optiek als "blanke" zal het allemaal makkelijker te redeneren zijn, zoals ik dus al aangaf. Het is in jouw geval of zoals bij vele niet mogelijk om het anders te zien, waardoor je je dus niet kunt verplaatsen in andermans schoenen.

Vandaar dat ik het stel als een gewetensvraag.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Dawgmatic op vrijdag 31 juli 2009 om 15:09:
waarom komt dat dan niet tot uiting in het kiesgedrag?? Schijnbaar de barometer voor de nationale misstanden?

Misschien is er geen partij die in je behoeftes voorziet? :d
Ik weet ook niet wat je behoeftes zouden kunnen zijn op dat vlak? :d

Ik proef soms een erg hoog "calimero-gehalte" bij allochtonen. Wat voglens mij best wel misplaatst is. Er is op deze wereld bijna geen tolerantere samenleving dan de Nederlandse. Zelfs al is deze verhard de laatste jaren.
De enige maatschappijen waar ze nog hartelijker zijn is in westerse landen waar relatief weinig immigranten wonen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dawgmatic op vrijdag 31 juli 2009 om 15:14:
Vanuit jouw optiek als "blanke" zal het allemaal makkelijker te redeneren zijn, zoals ik dus al aangaf. Het is in jouw geval of zoals bij vele niet mogelijk om het anders te zien, waardoor je je dus niet kunt verplaatsen in andermans schoenen.

Vandaar dat ik het stel als een gewetensvraag.

Onzin.. Het is gewoon redelijkheid. Jij speelt de de 'race card' en plaatst je precies in de slachtofferrol waar ik het over had.

Welke psychologische en fysieke nadelen heb jij in je leven ondervonden van ons slavernijverleden? Behalve wellicht wat discriminatie of racisme van domme Hollanders?

Jij bent niet iemand anders als ik, jij bent ONS, het Vrije Westen, Nederlander.. Jij bent hier opgegroeid met dezelfde mogelijkheden als ik.

Jij heb geen reden tot zeuren, net zomin als ik me verantwoordelijk of schuldig zou moeten voelen..
Waarschuw beheerder
Ow... voor mensen als mij zijn er genoeg partijen, waar ik op doelde... als autochtonen zo discrimineren hoe komt het dan dat de PVV (toch niet de partij voor autochtonen) zo groeit? Dus wie discrimineert meer?

Aangezien je schijnbaar nooit echt gediscrimineerd bent zal ik hier verder niet op ingaan. Ja, dat calimero gedrag is storend maar als je meerdere malen openlijk bent gediscrimineerd is het niet meer als menselijk dat je je gaat afzetten tegen bepaalde dingen.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Dawgmatic op vrijdag 31 juli 2009 om 15:27:
hoe komt het dan dat de PVV (toch niet de partij voor autochtonen) zo groeit?

Nog meer van die irrelevante bullshit. Als je niet bij het onderwerp kan blijven, hou dan gewoon je bek. 8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 31 juli 2009 om 15:30:
Nog meer van die irrelevante bullshit. Als je niet bij het onderwerp kan blijven, hou dan gewoon je bek.

Jaja...

bepaal jij dat? Ik reageer op Thijs, dus tja... voel je niet aangesproken en hou gewoon zelf lekker je bek.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 juli 2009 om 15:20:
Onzin.. Het is gewoon redelijkheid. Jij speelt de de 'race card' en plaatst je precies in de slachtofferrol waar ik het over had.

Welke psychologische en fysieke nadelen heb jij in je leven ondervonden van ons slavernijverleden? Behalve wellicht wat discriminatie of racisme van domme Hollanders?

Jij bent niet iemand anders als ik, jij bent ONS, het Vrije Westen, Nederlander.. Jij bent hier opgegroeid met dezelfde mogelijkheden als ik.

Jij heb geen reden tot zeuren, net zomin als ik me verantwoordelijk of schuldig zou moeten voelen..

Gezien mn huidige baan, huis en opleiding heb ik weinig te klagen. Ik klaag alleen over Nederlanders die zo bekrompen zijn dat ze denken dat de islam ooit bepalend zal zijn of dat negers aan de macht komen. Daarmee zijn we deze disscussie toch gestart???
Waarschuw beheerder
donateur
als autochtonen zo discrimineren hoe komt het dan dat de PVV (toch niet de partij voor autochtonen) zo groeit? Dus wie discrimineert meer?

Sinds wanneer is de PVV discriminerend dan? Wat is er discrminerend aan de PVV?
De PVV is een tegenreactie op intollerantie van allochtonen / moslims en het feit dat de gevestigde politieke partijen hier geen hol aan hebben gedaan de laatste tientallen jaren.

als je meerdere malen openlijk bent gediscrimineerd is het niet meer als menselijk dat je je gaat afzetten tegen bepaalde dingen.

Idem voor mij.
Daarom heb ik een weerstand tegen de islam.
En ook tegen allochtonen met een grote bek die het zogenaamd zo slecht hebben in dit land.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dawgmatic op vrijdag 31 juli 2009 om 15:35:
Gezien mn huidige baan, huis en opleiding heb ik weinig te klagen. Ik klaag alleen over Nederlanders die zo bekrompen zijn dat ze denken dat de islam ooit bepalend zal zijn of dat negers aan de macht komen. Daarmee zijn we deze disscussie toch gestart???

De Islam is voor 9% van de bevolking al redelijk bepalend in het huidige media- en tijdsbeeld. Ik zeg alleen dat ik de hoeveelheid Islam in Nederland niet nog groter hoef te zien worden.

Negers zie ik niet al buitenlanders, dat zijn voor mij gewoon donkere Nederlanders, zoals jij. Ik maak wat dat betreft geen onderscheid in, zolang ze maar in een taal praten die ik begrijp.. ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op vrijdag 31 juli 2009 om 11:03:
Vind het toch wel verbazend om te zien dat mensen zo op de bres blijven gaan voor een religie met zulke facistische en totalitaire trekken.

Je vergeet dat de moslimcultuur al eeuwen oud is en ook vele beschavingen gekend heeft. Het is allemaal echt niet zo zwart-wit als je denkt. Denk je nu werkelijk dat miljarden mensen het zullen kiezen voor iets dat zo ziek als jij denkt? Dan onderschat je mensen denk ik ook een beetje. De Islam zou nooit zo veel aanhangers hebben als het zo'n verrot iets zou zijn als mensen hier beweren.
Staar je niet te blind op de excessen...
Niet te vergelijken ook met dat wat zich 70 jaar geleden voordeed. Dat kwam namelijk INEENS op, en kende niet zo'n uitgebreide en genuanceerde ontwikkeling en zo.

En nee, dit zeg ik niet om pro-islam te willen lijken, of het ervoor op te nemen, maar we moeten ons niet afkeren van een compleet ontwikkelde cultuur uit vrees of angst, en op grond van onwetendheid. Accepteer dat tijden veranderen en Nederland niet langer nog 1-dimensionaal is wat dat betreft.

Het klinkt misschien kut, maar de Westerse wereld is nou eenmaal over z'n top. Dit ga je krijgen (zeker ook door de globalisering)...
De hele wereld zal meer richting grootmachten als India of de Islamitische wereld gaan liggen. Dus ook wij.
Kun je twee dingen doen: met angst reageren, of ervoor open staan en gewoon durven kijk naar wat het nu werkelijk is...
Het zijn gewoon wereldse ontwikkelingen. Die houden nooit op, en blijven nooit constant. Alles is vergankelijk, ook dat wat wij gewend zijn. ;)

Niet dat wij dan maar moslim of zo moeten worden, maar elkaar gewoon in de waarde laten (klinkt zo lekker afgezaagd) zou een hoop schelen. En je zult wel moeten, want niemand geeft z'n identiteit zomaar op...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder

dat zijn gewoon criminelen/terroristen, heeft niets met de religie temaken..

als je dat denkt dan ben je bekrompen, dom en kortzichtig, en n wilders stemmer
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Waarschuw beheerder
Aanpassing van het uniform (wat betekent dat woord ook al weer?) voor EEN ENKELE RELIGIE. En dat in een seculier land nota bene. Yes, makes perfect sense :nosmile:

Bristol down the toilet

Bizarre shit dit..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van bobby666 op vrijdag 31 juli 2009 om 18:13:
dus alle wilders stemmers deugen niet ik denk dat jij dom en kortzichtig bent

als je op Wilders stemt is er in ieder geval iets mis met je.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 juli 2009 om 18:50:
als je op Wilders stemt is er in ieder geval iets mis met je

Nou, als je het met dit initiatief eens bent -zoals jijzelf- dan gaat het ook niet helemaal goed tussen je oren volgens mij. Dan ben misschien zelfs radicaler dan Wilders.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van bobby666 op vrijdag 31 juli 2009 om 18:13:
alle wilders stemmers deugen niet

correct

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 juli 2009 om 18:50:
als je op Wilders stemt is er in ieder geval iets mis met je.

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verre neef op vrijdag 31 juli 2009 om 18:45:
Aanpassing van het uniform (wat betekent dat woord ook al weer?) voor EEN ENKELE RELIGIE. En dat in een seculier land nota bene. Yes, makes perfect sense

als je in n synagoge komt moet je ook n keppeltje op doen, of n hoed om de bovenkant van je hoofd tebedekken maar dat hebben agenten al

en n kerk is niet zo streng

dus ja voor deze religie zullen ze dat moeten doen (jij maakt er alleen n heisa om omdat die religie toevallig de naam islam heeft...)

al zouden ze in n hindu/boeda tempel ook aan de regels moeten houden, schoenen uit ofzo
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
feit blijft als je bij iemand tegast bent, moet jij je aan hun regels houden

als dat betekend hoofddoekje op dan doe je dat, anders rot je maar op
maar aangezien de poltie ook afentoe daar langs moet komen, zullen ze er iets op moeten vinden heh en dat is dus dit

dus gewoon ff aanpassen aan de situatie, kleine moeite om grote problemen uit de weg tegaan (telt voor iedereen en overal)

slotje.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 juli 2009 om 17:18:
Je vergeet dat de moslimcultuur al eeuwen oud is en ook vele beschavingen gekend heeft. Het is allemaal echt niet zo zwart-wit als je denkt. Denk je nu werkelijk dat miljarden mensen het zullen kiezen voor iets dat zo ziek als jij denkt? Dan onderschat je mensen denk ik ook een beetje. De Islam zou nooit zo veel aanhangers hebben als het zo'n verrot iets zou zijn als mensen hier beweren.
Staar je niet te blind op de excessen...
Niet te vergelijken ook met dat wat zich 70 jaar geleden voordeed. Dat kwam namelijk INEENS op, en kende niet zo'n uitgebreide en genuanceerde ontwikkeling en zo.

En nee, dit zeg ik niet om pro-islam te willen lijken, of het ervoor op te nemen, maar we moeten ons niet afkeren van een compleet ontwikkelde cultuur uit vrees of angst, en op grond van onwetendheid. Accepteer dat tijden veranderen en Nederland niet langer nog 1-dimensionaal is wat dat betreft.

Het klinkt misschien kut, maar de Westerse wereld is nou eenmaal over z'n top. Dit ga je krijgen (zeker ook door de globalisering)...
De hele wereld zal meer richting grootmachten als India of de Islamitische wereld gaan liggen. Dus ook wij.
Kun je twee dingen doen: met angst reageren, of ervoor open staan en gewoon durven kijk naar wat het nu werkelijk is...
Het zijn gewoon wereldse ontwikkelingen. Die houden nooit op, en blijven nooit constant. Alles is vergankelijk, ook dat wat wij gewend zijn.

Niet dat wij dan maar moslim of zo moeten worden, maar elkaar gewoon in de waarde laten (klinkt zo lekker afgezaagd) zou een hoop schelen. En je zult wel moeten, want niemand geeft z'n identiteit zomaar op...

Wat een afgezaagd verhaal zeg :roflol:
Nee ik kan me er voor 0,0 in vinden. Echt over alles wat hier staat denk ik precies het tegenovergestelde.

Ten eerste "kiezen"mensen niet voor de islam. Ze worden ermee groot gebracht. er zijn maar bitter weinig mensen op deze wereld die voor de islam kiezen. Sterker nog ik denk dat het aantal afvalligen groter is.
Trouwens de islamitische wereld is geena grootmacht. Juist hget tegenovergestelde. Ze spelen in veel islamitische landen niks klaar. Of heb je wel eens gehoord van de mobieltje, auto, vliegtuig of chip uit een arabisch land? Dacht het niet. qua innovatie zitten ze daar in de prehistorie. Ze kunnen niets zelf. Als er een gebouwtje van 888 meter moet worden gebouwd in Dubai dan hebben ze belgen nodig en als een palm-eilandje moet worden gemaakt hebben ze Nederlandse baggeraars nodig omdat ze zelf de knowhow niet in huis hebben.

En als moslim in de UK nou idd de politiemensen eens in hun waarde laten zonder dat ze hun achterlijke regeltjes aan hun opdringen dan zijn we idd al een stuk verder.
Wij zijn al tolerant genoeg voor de islam vind ik. Het is nu aan de moslims om eens tolerant te zijn t.o.v. anderen. zo lang dat niet gebeurd zal de onvrede over de islam alleen maar toenemen.

Uitspraak van S.F.X. op vrijdag 31 juli 2009 om 21:00:

als dat betekend hoofddoekje op dan doe je dat, anders rot je maar op
maar aangezien de poltie ook afentoe daar langs moet komen, zullen ze er iets op moeten vinden heh en dat is dus dit

dus gewoon ff aanpassen aan de situatie, kleine moeite om grote problemen uit de weg tegaan (telt voor iedereen en overal)

slotje.

Wat eeen achterlijke opmerking zeg :loser:
De politie doet toch niet hun schoenen uit als ze hier eff over de deur komen?
Ook niet als het mijn geloof is.
Waarom moeten ambtenaren van een niet-islamitische natie dansen naar de pijpen van dat geloof?
Zo ken ik er ook nog wel een paar.

Uitspraak van S.F.X. op vrijdag 31 juli 2009 om 20:46:
al zouden ze in n hindu/boeda tempel ook aan de regels moeten houden

Tja moslims hebben een aardig handje ervan om die tempels te slopen als die toevallig in "hun"land staan, tja. Het is toch zo vredelievend en tolerant geloof :lief: :rot:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Alsof de PVV voor een oplossing kan zorgen, de PVV heeft veel allochtonen in zn partij zitten waaronder indo's en molukkers.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op vrijdag 31 juli 2009 om 15:38:
Sinds wanneer is de PVV discriminerend dan? Wat is er discrminerend aan de PVV?
De PVV is een tegenreactie op intollerantie van allochtonen / moslims en het feit dat de gevestigde politieke partijen hier geen hol aan hebben gedaan de laatste tientallen jaren.

Volgens mij is hun partijleider aangeklaagd voor dergelijke zaken... Zegt mij genoeg;-)

Uitspraak van Thijs-BK op vrijdag 31 juli 2009 om 15:38:
Idem voor mij.
Daarom heb ik een weerstand tegen de islam.
En ook tegen allochtonen met een grote bek die het zogenaamd zo slecht hebben in dit land.

Hahahaha tot zover jouw tolerantie dus?? Je rept dat Nederland zo tolerant is maar daar bedoel je jezelf dus NIET mee? Dus als ik het goed begrijp heeft de Islam jou persoonlijk beledigd ofzo, dat je die weerstand hebt? Volgens mij heb je gewoon een hekel aan Marokanen/buitenlanders die hun bek opentrekken.... en gooi je alles op 1 hoop...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 juli 2009 om 13:07:
Eer en respect voor de natuurlijke gang van zaken, dat is wat ik heb.

Duizenden jaren evolutie weggooien dat is tegen de natuur. En er is wel degelijk verschil in mensen rassen op alle gebieden. Ik weet niet waarom daar over gelogen word, omdat ze ons volk willen vernietigen of iets dergelijks, zoals het nu gaat, dat is onnatuurlijk.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Dawgmatic op zaterdag 1 augustus 2009 om 08:57:
Volgens mij is hun partijleider aangeklaagd voor dergelijke zaken... Zegt mij genoeg

Zegt mij idd genoeg over de lange tenen van een bepaalde gemeenschap in dit land en dat is een perfecte indicatie voor dat de integratie nog verre van geslaagd is.

Hahahaha tot zover jouw tolerantie dus?? Je rept dat Nederland zo tolerant is maar daar bedoel je jezelf dus NIET mee?

Ben al tolerant genoeg geweest.
Te veel tolerantie is niet goed. Sterker nog tolerantie is nooit het hoogste goed. Je moet namelijk een degelijke mate van kritiek kunnen uiten. Want zo bestrijd je extreme uitwassen.
nogmaals: 70 jaar geleden was men ook te tolerant. No need to say more.

Dus als ik het goed begrijp heeft de Islam jou persoonlijk beledigd ofzo, dat je die weerstand hebt?

Naja een religie die op roept tot het doden en verdrijven van "ongelovigen"... tja ik kan het geen complment noemen.
moet je eens hetzelfde zeggen over moslims, nou dan valt gelijk half nederland over je heen. en terrecht in dat opzicht. Maar toch is het vreemd dat moslims wel uit de facistische geschriften van de koran mogen blijven lezen. Ik vind niet dat een bepaalde groep mensen meer rechten zou moeten hebben omdat we over een "geloof" praten. want wat zijn de gedachten van 1 mens die toevallig moslim is meer waard dan van iemand die dat niet is?

Volgens mij heb je gewoon een hekel aan Marokanen/buitenlanders die hun bek opentrekken.... en gooi je alles op 1 hoop...

Je legt me dingen in de mond. Maarja da's typisch voor mensen zonder tegenargumenten. Want dan gaat men altijd op de man spelen en domme aannames maken. Dat is een zwaktebod (Y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 1 augustus 2009 om 05:56:
de PVV heeft veel allochtonen in zn partij zitten waaronder indo's en molukkers.

Altijd handig als je een ambassade moet opblazen of een trein moet kapen (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 1 augustus 2009 om 05:56:
indo's en molukkers.

Goed volk.. (Y)

Een van de weinige 'nieuwe' bevolkingsgroepen die Nederland al volledig en helemaal als hun thuisland is gaan zien, zonder hun culturele nalatenschap op te geven.

De hoeveelheid Indo's of Molukkers die zich inzetten voor de PVV of gewoon openlijk ook niet veel op hebben met Islam of (kut)Marokkaantjes is daar een goed teken van.

Maar goed, jij bent zo'n Boerenwit Walhalla Thule gesellschaft strijder. En dus eigenlijk de grootste grap van de ochtend, haha.. (Y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 1 augustus 2009 om 10:51:
Uitspraak van De Rekening op zaterdag 1 augustus 2009 om 05:56:
indo's en molukkers.

Goed volk..

ik heb er geen problemen mee, maar moslims hebben nog nooit een trein gekaapt, Oxke ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Volgens mij is hun partijleider aangeklaagd voor dergelijke zaken... Zegt mij genoeg;-)

Ja dus dan is het vast waar. :dood:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Soul Survivor op zaterdag 1 augustus 2009 om 11:58:
ik heb er geen problemen mee, maar moslims hebben nog nooit een trein gekaapt, Oxke ;)

Voor mijn tijd, andere tijden en de de achterliggende idealen van de actie waren verklaarbaar, de actie zelf is niet goed te praten.. (N)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 juli 2009 om 15:05:
Ehm.. Moreel is niet moraal.. Ik bedoelde de lange adem, de doorzettingskracht, het vermogen om verder te gaan..

Klopt...maar dat valt uit de term "morele" alleen niet af te leiden...
Iets als "morale verantwoordelijkheid" bestaat bijvoorbeeld niet...dan gebruik je ook "morele"... :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Soul Survivor op zaterdag 1 augustus 2009 om 11:58:
maar moslims hebben nog nooit een trein gekaapt, Oxke ;)

Nee, die kapen vliegtuigen en vliegen ze vervolgens te pletter tegen flatgebouwen. Oh nee, dat was natuurlijk Bush die achter de knuppel zat :rot:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van S.F.X. op vrijdag 31 juli 2009 om 21:00:

Ga toch weg man, zielige envelopjesdrukker. Ten eerste is de politie NERGENS te gast - ze doet haar werk in een uniform dat degelijk genoeg is voor elke situatie. En als er al iets te gast is, is het sowieso de islam. Maar toch moeten er volgens jou regels aan dat geloof aangepast worden. Hoe fucked-up twisted kunnen menselijke hersenen soms werken vraag je je af..

Zo, ga nu maar weer op het knopje drukken, misselijkmakende stakker.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verre neef op zaterdag 1 augustus 2009 om 18:13:

Wahhahaa!! Dat geldt voor iedereen behalve voor moslims zeker :roflol: Hoezo jezelf onderuit halen. :roflol:

Uitspraak van verre neef op zaterdag 1 augustus 2009 om 18:13:
misselijkmakende stakker.

Idd. :cheer:

Waarschuw beheerder
olgens mij heb je gewoon een hekel aan Marokanen/buitenlanders die hun bek opentrekken....

Misschien komt dat omdat met name Marokkaanse jongens, als ze hun bek opentrekken, meestal alleen maar bullshit lullen, agressief reageren en meteen in de verdediging schieten en alles racisme noemen?

Het zijn toch echt de rotte appels onder hun, zoals ik al 20x gezegd heb het afgelopen jaar, Wilders oogst wat die Marokkaanse raddraaiers gezaaid hebben.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op zaterdag 1 augustus 2009 om 16:24:
Klopt...maar dat valt uit de term "morele" alleen niet af te leiden...
Iets als "morale verantwoordelijkheid" bestaat bijvoorbeeld niet...dan gebruik je ook "morele"... :)

Moraal, moreel.. Wereld van verschil.. ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 1 augustus 2009 om 18:25:
Misschien komt dat omdat met name Marokkaanse jongens, als ze hun bek opentrekken, meestal alleen maar bullshit lullen, agressief reageren en meteen in de verdediging schieten en alles racisme noemen?

En de Islam ligt ten grondslag aan HUN gedrag??

Uitspraak van Tumult op zaterdag 1 augustus 2009 om 12:24:
Ja dus dan is het vast waar.

Nee ik zeg alleen... dat het genoeg zegt...

Uitspraak van Thijs-BK op zaterdag 1 augustus 2009 om 10:40:
Je legt me dingen in de mond. Maarja da's typisch voor mensen zonder tegenargumenten. Want dan gaat men altijd op de man spelen en domme aannames maken. Dat is een zwaktebod

Dit is pas een domme aanname.. maar ja... Lees je eigen post maar terug en dan kom je er zelf achter dat jij A) bijna geen tegenargumenten heb B) zelf op de man speelt C) domme aannames maakt.....

Waarschuw beheerder
Wilders heeft het beste en goedkoopste promotieteam van Nederland... de Marokkanen..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Dawgmatic op zondag 2 augustus 2009 om 08:51:
Dit is pas een domme aanname.. maar ja... Lees je eigen post maar terug en dan kom je er zelf achter dat jij A) bijna geen tegenargumenten heb zelf op de man speelt C) domme aannames maakt.....

Als jij goed leest dan zal je ontdekken dat ik vooral problemen heb met de ideologie van de islam en totaal niet met buitenlandse mensen.
Dat zijn twee totaal verschillende dingen (Y)

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 1 augustus 2009 om 18:25:
Wilders oogst wat die Marokkaanse raddraaiers gezaaid hebben.

Dat is zonder meer waar.
Met zulke vijanden als Wilders heeft heb je geen vrienden nodig.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op zondag 2 augustus 2009 om 12:48:
Wilders oogst wat die Marokkaanse raddraaiers gezaaid hebben.

wat ik mijn eigen zo erg aan die man is je hoort hem alleen wanneer de marokanen weer slecht in het nieuws zijn gekomen.

omdat hij weet dat hij daarmee meer stemmen mee kan winnen

eigenlijk ook wel beetje eigen schuld van de staat om alle marokanen bij elkaar op een hoopje te gooien in een achterstandswijkje

ken ook marokanen die in dorpen wonen die hebben zich goed aangepast aan de maatschappij omdat ze tussen nederlandsche volk zijn opgegroeid

als je in een buitenlandse wijk woont mee buitenlandse winkels en buitenlandse scholen zal het moeilijk zijn om de waarden en normen van de nederlandse maatschappij te leren

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 juli 2009 om 15:09:
PVV's programma biedt helemaal geen vrijheid

De PVV is eigenlijk alleen vrijheid voor Geert Wilders, want verder heeft er niemand wat te zeggen.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 2 augustus 2009 om 12:57:
wat ik mijn eigen zo erg aan die man is je hoort hem alleen wanneer de marokanen weer slecht in het nieuws zijn gekomen.

Niet alleen dan hoor.
Rond de islam en immigratie zijn zo veel misstanden te melden dat hij wel weekelijks wat te melden heeft al zonder marokaanse raddraaiers.

omdat hij weet dat hij daarmee meer stemmen mee kan winnen

En wat zegt dat dan over andere politieke partijen? die schieten dus tekort.....

ken ook marokanen die in dorpen wonen die hebben zich goed aangepast aan de maatschappij omdat ze tussen nederlandsche volk zijn opgegroeid

idd.
Daarbij ken ik ook marokkanen die niet in hun eigen gemeenschap blijven en ook veel contact hebben met autochtonen en die zijn ook beter ontwikkeld vind ik. Daarvoor hoeven ze niet eens in een dupr te wonen hoor ;)

als je in een buitenlandse wijk woont mee buitenlandse winkels en buitenlandse scholen zal het moeilijk zijn om de waarden en normen van de nederlandse maatschappij te leren

da's zeker waar.
Maar die mensen gaan ook zelf bij elkaar wonen. Ze doen het ook grotendeels zelf.
Maar vooral de opvoeding schiet in veel gevallen tekort. Dat is voor een groot gedeelte de oorzaak van het probleem.
Waarschuw beheerder
Het gaat me net allemaal ff te ver :O:O
Waarschuw beheerder
Ondertussen snapt de politie van Avon and Somerset niets van alle commotie. "The only thing we've done is replacing scarves that were already in use for as long as I can remember, and probably way before that, with ones matching the uniforms," aldus een woordvoerder van het politiedistrict. (BBC radio)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Demente Taart op zondag 2 augustus 2009 om 13:14:
Ondertussen snapt de politie van Avon and Somerset niets van alle commotie

Ach dan zijn ze nog dommer dan het feit dat ze uberhaupt hoofddoekjes gaan dragen uit naam van de dwingende en totalitaire wil van allah.
Want uiteindelijk maakt het niet uit wat voor hoofddoek ze dragen maar dat ze het uberhaupt wel doen. Daar zit de essentie van het verhaal.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op zondag 2 augustus 2009 om 13:05:
Maar vooral de opvoeding schiet in veel gevallen tekort. Dat is voor een groot gedeelte de oorzaak van het probleem.

klopt

je moet weten als je als marokaan in een christelijk land gaat wonen dat er toch andere normen en waarden gelden als in het land van afkomst.

dus aanpassing was wel beetje gepast

al moet ik zeggen toen mijn vader naar nederland emigreerde was hij een van de eerste toen.

toen kwamen voornamelijk de arabieren als eerste in nederland wonen die voornamelijk ook van de grote steden in marokko komen.

die droeg gewone altijd een nette pak aan enzo en was niet te beroerd om een pilske te drinken in de kroeg of mee feestjes enzo.

ons moeder droeg toen ook geen lange jurk en geen hoofdoek
de marokanen van de jaren 60 en 70 en de jaren 80 droegen bijna geen hoofdoekken en waren toch goed aangepast

mettertijd toen er steeds meer en meer marokanen kwamen wonen en ook die die hard gelovigen is het toch weer anders geworden mee de marokanen hier in nl.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 2 augustus 2009 om 13:23:
die droeg gewone altijd een nette pak aan enzo en was niet te beroerd om een pilske te drinken in de kroeg of mee feestjes enzo.

ons moeder droeg toen ook geen lange jurk en geen hoofdoek
de marokanen van de jaren 60 en 70 en de jaren 80 droegen bijna geen hoofdoekken en waren toch goed aangepast

mettertijd toen er steeds meer en meer marokanen kwamen wonen en ook die die hard gelovigen is het toch weer anders geworden mee de marokanen hier in nl.

Erg herkenbaar verhaal idd.

Tja zie daarom ook mede waarom ik niet zo veel op heb met en islam, want des te geloviger mensen zijn des te meer problemen dat met zich mee brengt in een multi-cultie samenleving.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op zondag 2 augustus 2009 om 13:19:
Ach dan zijn ze nog dommer dan het feit dat ze uberhaupt hoofddoekjes gaan dragen uit naam van de dwingende ene totalitaire wil van allah.

Je bedoelt zeker "uit dwingende naam van het al tig jaar bestaande algemene gedragsreglement van de Britse politie inzake betreding van religieuze gebouwen" en niet vanwege de wil van God, Jahweh, of Allah. Waarom dan toch doen of dit alleen maar met moslims te maken heeft?

Wat *ik* dom zou vinden is als dat reglement wél zou moeten gelden in kerken en synagogen, maar opeens niet meer in moskeeën omdat het dan om moslims gaat. :/

De politie heeft een heleboel bevoegdheden die gewone burgers niet hebben, maar daar hoort niet bij dat (tenzij ze in achtervolging zijn) ze de huisregels mogen negeren als ze een particulier gebouw binnengaan. Als een agent bij jou thuiskomt voor een buurtonderzoek en je wil dat hij zijn schoenen uitdoet (gebeurt ook bij niet-moslims) dan moet hij zijn schoenen uitdoen. Als een vriendin die bij jou is komen uithuilen omdat ze mishandeld is en ze wil geen vreemde mannen zien, mag alleen de agente naar binnen. En als ze in een ziekenhuis een steriele ruimte binnen willen, is het toch echt eerst handjes wassen, jasje om en kapje voor. Enzovoort, enzovoort.

Bij de NL politie is een deel van de opleiding hoe je je in niet-openbare situaties moet gedragen, simpelweg omdat dat je werk als agent vergemakkelijkt. Een agent die zich voegt naar iemands huisregels krijgt nu eenmaal meer gedaan en een agent die bewust die regels overtreedt, bovendien mogen ze überhaupt niet provoceren. ;)

Verder is ook wel interessant dat de Daily Express (de eerste grote boulevardkrant die met dit "nieuws" kwam en nu niet bepaald bekend staat om zijn buitenlandervriendelijkheid) het *nergens* in het verhaal van de politie over moskeeën of islam heeft:

Community support officers in Avon and Somerset are being given uniform-issue head coverings to be worn when they are on duty and entering places of worship.

There are two versions of the head coverings, one to match the black of the police officers’ uniform and one to match the blue uniforms of the community support officers. Both garments are embroidered with the Avon and Somerset Constabulary emblem and will also be available to plain-clothes officers.

The head coverings have already been issued to eight community support officers and seven police officers, including Assistant Chief Constable Jackie Roberts.

Ms Roberts said: "Producing head coverings for our officers and staff to wear in places of worship is part of our commitment to engage with all our communities. It recognises and respects the cultural and religious practices of our communities. This is a very positive addition to the Avon and Somerset uniform and one which I’m sure will be a welcome item for many of our officers."

The force said they can also be used in other religious settings as a mark of respect, for instance to cover the shoulders of a plain-clothes female officer in a church.

http://www.express.co.uk/posts/view/116787/Unveiled-a-new-head-scarf-for-police-women-to-wear-in-mosques

Alleen in eigen aanhef van de Express en in het kommentaar van een imam wordt over moskeeën gepraat. ;)

En tja, dat Spitsnieuws (= newsfeed van GeenStijl) daar weer iets totaal anders van maakt, is noch de schuld van de Britse politie, noch de schuld van de Britse moslims. In ieder geval, aan wel 15 politiemedewerksters gratis een officieel vervangingsdoekje verstrekken... daar moet je echt islamisering in *willen* zien. :P

Eigenlijk net zoals Christiane Amanpour (CNN) ook wel eens een doekje omdoet om haar werk te kunnen doen. Best wel gek dat er nog geen Kamervragen over zijn gesteld om CNN in Nederland te verbieden. :[
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Demente Taart op zondag 2 augustus 2009 om 13:38:
Wat *ik* dom zou vinden is als dat reglement wél zou moeten gelden in kerken en synagogen, maar opeens niet meer in moskeeën omdat het dan om moslims gaat.

Ik heb nog nooit gehoord van politie die zich aan moet passen omdat ze een kerk in gaan.
Maarja misschien is de weerstand tegen de islam groter omdat mensen het gevoel hebben dat de islam veel totalitairder is dan andere religies en dan roept dat weerstand op bij mensen. Iedere invloed die zo'n oorlogsgeloof lijkt te krijgen op de smaneleving is dan negatief in de ogen van veel mensen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Demente Taart op zondag 2 augustus 2009 om 13:14:
Ondertussen snapt de politie van Avon and Somerset niets van alle commotie. "The only thing we've done is replacing scarves that were already in use for as long as I can remember, and probably way before that, with ones matching the uniforms," aldus een woordvoerder van het politiedistrict. (BBC radio

Als het al langer gebeurt is de commotie al helemaal terecht. Of dacht je dat het nu minder bespottelijk is? (ja, dat denk je volgens mij echt :nosmile: )

Maar evengoed leuk dat je deze bizarre shit nog effe komt bagatelliseren. Begon al te denken dat je ziek was of zo.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Demente Taart op zondag 2 augustus 2009 om 13:38:
aan wel 15 politiemedewerksters gratis een officieel vervangingsdoekje verstrekken... daar moet je echt islamisering in *willen* zien

Willen? :D Als de politie zich verkleedt voordat ze een moskee binnengaat, dan IS dat islamisering. Wie dat anders ziet is een wegkijker.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Toch altijd boeiend hoe het sommigen niks uitmaakt hoeveel mensen je ergens mee schoffeert zolang er maar een paar moslims tussen zitten. :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Demente Taart op zondag 2 augustus 2009 om 15:19:
Toch altijd boeiend hoe het sommigen niks uitmaakt hoeveel mensen je ergens mee schoffeert zolang er maar een paar moslims tussen zitten

Is alleen boeiend als je compulsief politiek correct bent, en pretendeert dat je om die reden altijd gelijk hebt. Mag je nog effe uitleggen waar ik mensen schoffeer.

(en dan bedoel ik niet die envelopjesklikkende idioot)
Artiest {SHOWLIST artist 50782, 1645, 98523}
Waarschuw beheerder
donateur
Heb ff wat reakties doorgelezen, wel interessant hoe sommige mensen alles denken te weten, veroordelen en beoordelen.

Als een moslim zeg ik;

Een moslim in Nederland moet zich aanpassen aan de waarden en normen van het land waar die leeft, maar aan de andere kant vind ik dat je andermans geloofsovertuiging moet respecteren. Geef respect, krijg respect SIMPEL :).

Uitspraak van Thijs-BK op vrijdag 31 juli 2009 om 22:16:
Ten eerste "kiezen"mensen niet voor de islam. Ze worden ermee groot gebracht. er zijn maar bitter weinig mensen op deze wereld die voor de islam kiezen. Sterker nog ik denk dat het aantal afvalligen groter is

Bullshit vriend...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SYCORE op zondag 2 augustus 2009 om 16:22:
Bullshit

Ik ben het niet vaak met die jongen eens, maar hij heeft wel gelijk.

Geloof kies je meestal niet voor, je wordt ermee groot gebracht en weet niet beter. Alleen mensen die zich op volwassen leeftijd bekeren, 'kiezen' er voor, en dan zelfs nog vaak niet, omdat ze gebrainwashed worden om bijv. in een sekte te gaan.

Religie is de grootste massamoord uit de geschiedenis, zo erg als tienduizend Holocausts. Er zijn al zo veel miljarden mensenlevens door verpest, dat wil je helemaal niet weten.

Waarschuw beheerder
Een moslim in Nederland moet zich aanpassen aan de waarden en normen van het land waar die leeft, maar aan de andere kant vind ik dat je andermans geloofsovertuiging moet respecteren. Geef respect, krijg respect SIMPEL :).

Helaas niet voor iedereen zo simpel.. (N)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verre neef op zondag 2 augustus 2009 om 15:16:
Als de politie zich verkleedt voordat ze een moskee binnengaat, dan IS dat islamisering. Wie dat anders ziet is een wegkijker.

Dus volgens jou is er sprake van islamisering wanneer de politie weigert hun gedragscode aan te passen op een manier dat die niet meer voor moslims geldt, maar alleen nog voor bv Christenen en Joden?

Daar is idd een woord voor, maar dat is *niet* "islamisering". :P

Een moslim in Nederland moet zich aanpassen aan de waarden en normen van het land waar die leeft, maar aan de andere kant vind ik dat je andermans geloofsovertuiging moet respecteren. Geef respect, krijg respect SIMPEL

Mee eens, maar dat staat volgens mij los van de eigen gedragscode van de politie voor niet-openbare gebouwen. :)

Uitspraak van verre neef op zondag 2 augustus 2009 om 15:23:
Mag je nog effe uitleggen waar ik mensen schoffeer.

Mag *jij* ff uitleggen waar ik dat zeg. :[
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van She Loba op woensdag 29 juli 2009 om 16:48:
het kan niet gekker worden.

In de kerk behoren vrouwen ook een hoofddoek te dragen ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Een moslim in Nederland moet zich aanpassen aan de waarden en normen van het land waar die leeft, maar aan de andere kant vind ik dat je andermans geloofsovertuiging moet respecteren. Geef respect, krijg respect SIMPEL

De islam(moslims) is degene die het heersend gezag hier in het westen moet respecteren. Dus eisen stellen zoals hoofddoekjes dragen bij het betreden van een moskee vind ik een kwalijke zaak want dat is gewoon het opdringen van een overtuiging aan iemand die daar wrs geen trek in heeft.
Tis gewoon respectloos. Het zou moslims sieren als ze wat toleranter zijn en wat minder eisen stellen.
Als je als bezoeker naar een moskee gaat vind ik het nog tot daaraan toe. Maar overheidsambtenaren iets op willen leggen is de omgekeerde wereld.
Moslims van dat slag beginnen zo onder de hand erger te worden dan jehova's wat betreft het opdringen van hun religie. Maarja dat hoort bij het totalitaire karakter van de islam.

Uitspraak van verwijderd op zondag 2 augustus 2009 om 16:25:
Geloof kies je meestal niet voor, je wordt ermee groot gebracht en weet niet beter. Alleen mensen die zich op volwassen leeftijd bekeren, 'kiezen' er voor, en dan zelfs nog vaak niet, omdat ze gebrainwashed worden om bijv. in een sekte te gaan.

Religie is de grootste massamoord uit de geschiedenis, zo erg als tienduizend Holocausts. Er zijn al zo veel miljarden mensenlevens door verpest, dat wil je helemaal niet weten.

en zo is het maar net.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik zie nu pas dat het topictitel is aangepast en wat vriendelijker is omschreven door onze PF islamcrew. Censuur!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Demente Taart op zondag 2 augustus 2009 om 17:23:
Dus volgens jou is er sprake van islamisering wanneer de politie weigert hun gedragscode aan te passen op een manier dat die niet meer voor moslims geldt, maar alleen nog voor bv Christenen en Joden?

Als politieagentes een hoofddoek omdoen voordat ze een moskee betreden, dan is dat in de ogen van rationeel denkende mensen islamisering.

Sowieso hebben we het niet over 'gedragscode', maar dus over het aanpassen van het uniform. Iets waarvan ik overigens nog nooit gehoord heb in de context van kerken en synagoges.

Uitspraak van Demente Taart op zondag 2 augustus 2009 om 17:23:
Mag *jij* ff uitleggen waar ik dat zeg

Ow, mijn excuses.. dacht dat je het tegen mij had. Maar je hebt het dus tegen mensen die niet jouw mening erop nahouden in het algemeen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ach je iedere plek heeft soms zijn eigen regels

ik ben ook weleens geweigerd in een discotheek omdat ik sportschoentjes aanhad of sportkleren moest ik ook naar huis omkleden toen kon ik weer naar binnen ;)

huisregels he
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Anthony Abuse op maandag 3 augustus 2009 om 11:49:
Ik zie nu pas dat het topictitel is aangepast en wat vriendelijker is omschreven door onze PF islamcrew. Censuur!

klopt..ik had ook al een ban terwijl ik niets grofs had neergezet, meteen 5 dagen ban, tere zieltjes hier op pf hoor..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Anthony Abuse op maandag 3 augustus 2009 om 11:49:

Tja daar zal onze vliegende oude taart wel een handje in hebben gehad want die zat daar steeds zo op te hameren :lol:
Maar de essentie van het verhaal blijft hetzelfde. De politie (lees de overheid) danst naar de pijpen van een geloof waar je je vraagtekens bij moet zetten qua ideologie. Het zou eerder andersom moeten zijn als je echt gezag uit wil stralen.
Ik mag niet zeggen dat het een ........ geloof is want dan krijg je weer strafpunten omdat islamfans het zo nodig op moeten nemen voor dat geloof en zich dan zogenaamd gekwetst voelen :aai:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Echt erg zeg. Alleen als ze een moskee binnentreden moet het...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op dinsdag 4 augustus 2009 om 16:11:
Ik mag niet zeggen dat het een ........ geloof is want dan krijg je weer strafpunten omdat islamfans het zo nodig op moeten nemen voor dat geloof en zich dan zogenaamd gekwetst voelen

Je kunt je mening ook gewoon geven zonder beledigend over te komen lijk me.... Spaart je weer een hoop strafpunten uit ;-)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Dawgmatic op dinsdag 4 augustus 2009 om 16:39:
Je kunt je mening ook gewoon geven zonder beledigend over te komen lijk me.... Spaart je weer een hoop strafpunten uit

Beledigd zijn is altijd een keuze (Y)
Als ik een mening heb over de ideologie van de islam dan moet dat kunnen vind ik. Zoniet dan zijn dat maar rare en zeer twijfelachtige praktijken die hier worden uitegevoerd.
Het is sowieso een blijk van zwakte als men de discussie niet inhoudelijk kan winnen en het dan via de admins wordt gespeeld.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op dinsdag 4 augustus 2009 om 16:42:
Het is sowieso een blijk van zwakte als men de discussie niet inhoudelijk kan winnen en het dan via de admins wordt gespeeld.

De rol van de admins wordt hier wel zwaar overschat. Indien je zelf de grens van het PF beleid opzoekt moet je achteraf niet verbaasd zijn dat je daarop wordt aangesproken.

Beledigd zijn is altijd een keuze

Wie de eerste steen gooit....
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Dawgmatic op dinsdag 4 augustus 2009 om 16:51:
De rol van de admins wordt hier wel zwaar overschat

Bron?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op dinsdag 4 augustus 2009 om 17:04:
Bron?

Hoezo? Jij haalt ze er in ene bij...

Beledigd zijn is altijd een keuze
Als ik een mening heb over de ideologie van de islam dan moet dat kunnen vind ik. Zoniet dan zijn dat maar rare en zeer twijfelachtige praktijken die hier worden uitegevoerd.

Bron???
Waarschuw beheerder
donateur
Het moet toch niet gekker worden.. strax krijgen ze ipv. een uniform ook nog een politie-gewaad :S:S
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Dawgmatic op dinsdag 4 augustus 2009 om 17:15:
Bron???

Jarenlange ervaring hier op pf b)
Waar ik wel bij moet zeggen dat de admins nu wel een stuk minder hun oren laten hangen naar de linkse rakkers hier op PF.
Maar soms. als de omstandigheden juist zijn. En bepaalde mensen zich mengen in de discussie dan kan ik inmiddels wel de klok erop gelijk zetten wat er gaat gebeuren. Zo nu ook weer :d

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ik vind gewoon dat het nu eens gezegd mag worden: De Islam is het kankergezwel van deze aarde. Als we dus dat hele geloof ff uitroeien is gelijk 75% van de wereldproblemen opgelost. En kunne de mensen op partyflock zich bezighouden met zaken die er echt toe doen!

Waarschuw beheerder
terecht beetje respect kan geen kwaad!
Waarschuw beheerder

True :(

Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 4 augustus 2009 om 19:12:
De Islam is het kankergezwel van deze aarde

:respect:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 4 augustus 2009 om 19:12:
De Islam is het kankergezwel van deze aarde.

tjhe als we dan toch gaan beginnen

wie zijn er begonnen mee de heilige oorlogen vroeger?
kijk de film kingdom of heaven.

wie hebben totale volken uitgeroeid?

wie hebben de kernbommen en schietwapens uitgevonden

en nu de westerse wereld laatste eeuw het geloof de rug heeft toegekeerd zijn die paar moslims die in de media te zien zijn de zwarte schaapjes geworden.

terwijl 80% van de moslims misschien wel meer gewoon modern leven in moslimwerelden.

als je keer een arabische zender bekijkt zie je programmas die je ook ziet in de westerse werelden,big brother,idols,soapseries,zwakste schakel,weekend miljonair,modeshows etc

en geeneen vrouw mee hoofdoek te zien op de tv en als je ziet hoe die vrouwen eruitzien bijna allemaal bloedmooi.

maar mensen willen alleen maar het slechte van mensen zien.

dus ik zou eerder zeggen dat de blanken de kankergezwel van deze aarde zijn.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 augustus 2009 om 00:20:
wie zijn er begonnen mee de heilige oorlogen vroeger? kijk de film kingdom of heaven.

boehoe huilie huilie

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 5 augustus 2009 om 00:31:
boehoe huilie huilie

traantje
Waarschuw beheerder
donateur

en wie zijn er die het eerste ervan hebben geleerd dat dat niet de juiste weg is? :d

Waarschuw beheerder
mag ook wel na 2000 jaar :D
Waarschuw beheerder
donateur
en nu de westerse wereld laatste eeuw het geloof de rug heeft toegekeerd zijn die paar moslims die in de media te zien zijn de zwarte schaapjes geworden.

Ja omdat we realiseren dat religies zo dogmatisch zijn dat ze vooruitgang en ontwikkeling in de weg staan
en de islam is nog daarbij een stuk dogmatischer dan veel andere religies. Ipv meer openheid lijkt de ontwikkeling van de islam een negatieve spiraal in te slaan doordat het wahabisme vanuit mecca wordt gepredikt.
dus wat je op TV ziet is weer iets anders dan wat er op de straten en in de moskeeen gebeurd.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 augustus 2009 om 00:33:
traantje

:'(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 5 augustus 2009 om 01:01:
wahabisme

dat is een extremistische vorm van de islam die hellaas nu in saudie arabie aan de macht staat.

vrouwen worden daarbij zwaar onderdrukt.

terwijl in andere landen een man 4 vrouwen mag hebben en ook alleen als de andere vrouw of vrouwen daarmee eens zijn en je ze allemaal kan onderhouden,hebben die wahabities in tussentijd 100 vrouwen en ze zwemmen in miljoenen dollars die wordt gewonnen mee de olie daar. en door die miljoenen die ze hebben heeft dat wahabisme zijn eigen zo groot kunnen worden, die mensen maken hun eigen regels in de islam enzo en voor hun eigen verheerlijking.

en dat is wat je dan op tv krijgt te zien he.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 5 augustus 2009 om 00:41:
en wie zijn er die het eerste ervan hebben geleerd dat dat niet de juiste weg is?

Nou, volgens mij heeft de voormalige president van de US meerdere malen geroepen dat zijn oorlog tegen Irak o.a. in de naam van zijn God was... check the facts ;-)

Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 5 augustus 2009 om 01:01:
dogmatischer

nee.. is DAWGMATIC hahaha
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Dawgmatic op woensdag 5 augustus 2009 om 08:52:
Nou, volgens mij heeft de voormalige president van de US meerdere malen geroepen dat zijn oorlog tegen Irak o.a. in de naam van zijn God was... check the facts

Geloof ik geen hol van :d
Dat was toch om de olie enzo? :p
Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 augustus 2009 om 01:11:
dat is een extremistische vorm van de islam die hellaas nu in saudie arabie aan de macht staat.

Tis een voorm van de islam die overl steeds meer invloed klrijgt omdat het vanuit mecca wordt opgelegd aan de moslims wereldwijd.
Door het Wahabisme zullen we de koemnde jaren nog wel wat te stellen krijgen met onze islamtitische medemens.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 augustus 2009 om 01:11:
en door die miljoenen die ze hebben heeft dat wahabisme zijn eigen zo groot kunnen worden, die mensen maken hun eigen regels in de islam enzo en voor hun eigen verheerlijking.

Het doet er dadelijk mog maar weinig ertoe waar het vandaan komt. Feit is dat moslims wereldwijd blind worden gemaakt door deze voorm van dde islam en zichzelf zo op een zijspoor zetten. De rest van de wereld pikt dat soort middeleeuwse denkbeelden gewoon niet en dan gaan moslims janken dat ze achter worden gesteld. tja da's helaas niet zo gek als ze zich zo achterlijk gedragen door het wahabisme.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Gast, lees je teksten eens na voordat je ze post. En er is een aanpasknop om je typfouten te verbeteren hoor :s

Waarschuw beheerder
Wow lachwekkend, mensen die dat doen omdat hun dat wordt opgedragen. Niet dat mij het verder veel boeit, alleen verbazingwekkend dat Engelsen hiermee gewoon akkoord gaan. Ik zou het niet uitvoeren en me laten ontslaan, lekker de WW in. Dat is beter dan je zelfrespect, je eigen idealen en overtuigingen opzij te zetten voor zo'n kutbaantje.
Waarschuw beheerder
donateur
edit, laat ook maar \:lol:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)

ik heb het over nu anno 2009, who gives a shit wat er 1000 jaar geleden is gebeurd.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 augustus 2009 om 12:39:
Wow lachwekkend, mensen die dat doen omdat hun dat wordt opgedragen.

dat is toch altijd bij een dienstverband..?:/
Waarschuw beheerder
Hilarisch! Enerzijds paraat staan voor het seculiere land dat GB is en anderzijds braaf een hoofdoek op. Hypocriet ?
Waarschuw beheerder

:cry:
Waarschuw beheerder
Het engste zijn nog de figuren (die in dat stuk ook genoemd worden) die denken dat door daar oorlog te gaan voeren Jezus terugkomt...
Ja die mensen bestaan echt... :vaag:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 augustus 2009 om 12:39:
Wow lachwekkend, mensen die dat doen omdat hun dat wordt opgedragen. Niet dat mij het verder veel boeit, alleen verbazingwekkend dat Engelsen hiermee gewoon akkoord gaan. Ik zou het niet uitvoeren en me laten ontslaan, lekker de WW in. Dat is beter dan je zelfrespect, je eigen idealen en overtuigingen opzij te zetten voor zo'n kutbaantje.

sowieso, het is de polite:s

je gaat je toch niet aanpassen aan debielen die een denkbeeldige vriend eren :S
grow up :/
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van TYHARO op donderdag 6 augustus 2009 om 15:47:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/2921345.stm
A.u.b.

Waarom hebben ze daar dan geen tientallen kerken gebouwd ipv olie-installaties?
Of gaat het geloof tegenwoordig via de boortorens? :p
Waarschuw beheerder
Het zit hem meer in de oorlogen in die gebieden dan als ze zich daardoor laten leiden...
Die gebieden hebben ook wel een "religieuze betekenis" eigenlijk...dat is misschien nog wel het meest freaky eraan... :/

Waarschuw beheerder
-" Gebed zonder Einde."
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 augustus 2009 om 23:20:
-" Gebed zonder Einde."

AMEN
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sisyphus op woensdag 5 augustus 2009 om 23:10:
Enerzijds paraat staan voor het seculiere land dat GB is en anderzijds braaf een hoofdoek op. Hypocriet ?

dat heet respect

waarom valt er niemand over dat die zelfde politiediensten, of welke dienst dan ook, in een synagoge ook een keppeltje opzetten????

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Soul Survivor op vrijdag 7 augustus 2009 om 10:45:
waarom valt er niemand over dat die zelfde politiediensten, of welke dienst dan ook, in een synagoge ook een keppeltje opzetten????

Kan je dat ten eerste motiveren door middel van bronnen? Keppeltje is onzijdig en niet voorbehouden aan één sekse.

Daarnaast is het hoofddoekje een Islamitische gebruik, een onderwerping aan de voorkeuren van Mohammed, een Islamitisch uniform.
Een teken van de vrouw als tweederangsburger in die contreien, daar horen niet Islamitische wetsdienaren zich niet aan de houden, aangezien de seculiere Britse wet in alle tijden boven de Islamitische traditie en gebruiken zou moeten staan.

Tuurlijk mág men het doen uit respect, maar het zou niet hoeven, moeten en zeker niet aangemoedigd te worden door de Britse politiek door deze hoofddoekjes met politie logo te faciliteren.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 augustus 2009 om 10:51:
Keppeltje is onzijdig en niet voorbehouden aan één sekse.

nee hoor...keppel is voor mannen, vrouwen dragen een sheitel
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 augustus 2009 om 10:51:
Daarnaast is het hoofddoekje een Islamitische gebruik, een onderwerping aan de voorkeuren van Mohammed, een Islamitisch uniform.
Een teken van de vrouw als tweederangsburger in die contreien, daar horen niet Islamitische wetsdienaren zich niet aan de houden, aangezien de seculiere Britse wet in alle tijden boven de Islamitische traditie en gebruiken zou moeten staan.

ja, en een keppel is joods...al zijn er ook joodse en christelijke vrouwen die hoofddoeken dragen, alleen niet zo veel in GB

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Soul Survivor op vrijdag 7 augustus 2009 om 10:54:
nee hoor...keppel is voor mannen, vrouwen dragen een sheitel

dus is er een mannen en vrouwen gebruik en niet een discriminerend gebruik VERPLICHT voor vrouwen. Het gaat om het feit dat het toegeven aan discriminatie is, daar mag jij een andere mening over hebben, maar zo zie ik het gebruik van de sluier.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 augustus 2009 om 13:30:
dus is er een mannen en vrouwen gebruik en niet een discriminerend gebruik VERPLICHT voor vrouwen. Het gaat om het feit dat het toegeven aan discriminatie is, daar mag jij een andere mening over hebben, maar zo zie ik het gebruik van de sluier.

voor mannen zijn er in de islam ook uiterlijke gebruiken hoor

zie de baard, of de broek die niet korter is dan de knieen
zelfde dus

alle hadji dragen ook een soort keppeltje

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Soul Survivor op vrijdag 7 augustus 2009 om 13:52:
voor mannen zijn er in de islam ook uiterlijke gebruiken hoor

zie de baard, of de broek die niet korter is dan de knieen
zelfde dus

alle hadji dragen ook een soort keppeltje

Je gaat door op je compulsieve streven naar gelijkheid, terwijl je mijn grootste bezwaar, de onderdrukking van de vrouw links laat liggen.

Selectief reageren heet dat, het is jou meer waard de Islam gelijk te stellen aan andere religies. Dat daarmee de positie van de vrouw voor jou ondergeschikt is, vind ik eerlijk gezegdeen beetje eng.
Waarschuw beheerder
dat heet respect

Nee, dat heet conformeren. Respect is heel iets anders.

En voor hindoes hebben ze een tulband op de achterbank liggen zeker? Je weet zelf ook wel dat de enige religie voor wie de politie tot nu toe blijkbaar haar uniform aanpast, de islam is. Noem toch es een spade een spade jongen. Is dat nou echt zo moeilijk voor je?

Waarschuw beheerder
Gewoon naar een telefooncel een een bommelding.....

Rent iedereen naar buiten......

Hoef je ook niet naar binnen met een hoofddoek......

Of een varkenskop naar binnen gooien, werkt ook altijd wel......

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
de blanken de kankergezwel van deze aarde zijn.

Racist

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
dus ik zou eerder zeggen dat

religies

kankergezwel van deze aarde zijn.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 8 augustus 2009 om 11:32:
religies

Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 8 augustus 2009 om 11:32: