Partyflock

Forumonderwerp · 1066413
Liep ik gisteren op Groundzero rond.
krijg ik over de hele avond (en dit is ongelogen) ongeveer 500x de gabber groet van mensen die mij vorige week gezien hebben of mensen die mij gewoon altijd zien of ergens van denken te kennen.
Ik denk bij mijn eigen: dat is leuk, zo maar 500 vrienden erbij.
Voor de rest zwaar genoten van het feest.

Na afloop kom ik buiten.
Ik vond het zo gezellig op het gras met dat mooie weer dat ik de pendelbus waarmee ik terug naar Apeldoorn zou moeten bewust liet schieten
Ik dacht ik vraag wel aan een gabber of hij mij bij of in de buurt van station Apeldoorn wil droppen.
wat schept mijn verbazing...
Ik had een stukf of 50 a 60 mensen gevraagd of ze dit wilden doen.
allemaal zeiden ze: nee sorry de auto zit al vol, of nee ik moet totaal de andere kant op,
slechts 3 mensen zeiden: ja

De eerste was een hollandse jongen, die deed dit echt met zoveel tegen zin
hij vroeg wat schuift het, en wilde minstens 10 euro hebben en het liefst meer anders kon ik de pot op.
(terwijl ik toch al 8 euro voor een dure pendelbus kaartje had betaald, maar dat boeide hem niet )
Ik vond vreemd dat zo een toch wel volgesnoven jongen toch nog zo chagrijnig kon doen.
Dan zou ik hem niet willen meemaken als hij nuchter is.

De tweede was een Indonesische meneer met een lange paardenstaart waarvan ik dacht dat hij verdwaald was op dit feest.
Deze man was echter zo lam dat hij op het gras in het zonnetje spontaan zijn winterslaap begon te houden.
Na 2 uurtjes maakte ik hem wakker om te zeggen dat we nu toch weg moeten want bijna iedereen is al weg
Ik til hem overeind... hij zwalkt 300 meter in 1 richting waarbij hij geen rechte lijn kan houden en zijn ogen meer dicht dan open zijn.
Ik vraag gaan we nu naar jou auto?
Hij zegt ik weet niet waar die staat en vervolgens zakt hij door zijn knieen en begint op het gras weer verder te slapen.
Dus daar had ik ook niet veel aan.

uit pure wanhoop nog 1x gevraagd aan een paar jongens
Bleken ze uit Frankrijk te komen, en dit was hun eerste hardcorefeestje.
Ik kon met ze mee, en aangezien ze toch via Utrecht door naar Frankrijk moesten ben ik pas in Utrecht bij de jaarbeurs uitgestapt waarna zij weer terug de snelweg opgingen.
Ik wilde ze nog 10 euro geven maar dat weigerden ze
Ik zei neem het, zodat jullie straks bij een bezinepomp even 3 magnums kunnen halen want de rit is nog lang en het is warm in de auto.

Ik heb dit toch wel als zeer negatief ervaren dat dit zo is gegaan
Als ik een bestuurder van een auto zou zijn dan zou ik zeggen, iedereen achterin klep dicht en opschuiven, wij gaan het probleem van deze gabber even oplossen.
misschien is dat mijn Turkse gastvrijheid/gewoonte maar ik zou niet iemand zomaar op een verlaten grasveld achterlaten.
dat is asosciaal en onbeschoft.
Eigenlijk is het al ongelovelijk dat 3 buitenlanders die nog een lange reis voor de boeg hebben bereidt waren dit wel te doen
uiteraard email adressen uitgwisseld en ze kunnen altijd bij mij een nachtje slapen of afteren na een feest.
geeft toch te denken niet?
laatste aanpassing

Uitspraak van permanent verbannen op maandag 6 juli 2009 om 00:12:
Jah, je bent in een boerengebied waar veel rancisters zijn, je bent met gabbers uit deze boerengebied die meestal nog ransistischer zijn, en je bent een Turk, je had kunnen verwachten dat ze je niet wilden meenemen.

Ik denk dat jij maar gewoon je bekkie ken gaan houden met je rare praatjes :/
laatste aanpassing
Jah, je bent in een boerengebied waar veel rancisters zijn, je bent met gabbers uit deze boerengebied die meestal nog ransistischer zijn, en je bent een Turk, je had kunnen verwachten dat ze je niet wilden meenemen.

geen turk is hij
raaaar raaaaar meerijden is geen probleem t8 of wel maar ja mensen zijn soms wel waag somige niet
vind dat je zeker wel gelijk hebt, als je t hebt over iemand helpen..
heb ook eens een kerel mee laten rijden die z'n vrienden was kwijt geraakt en zonder telefoon op de parkeerplaats stond..zag m zo zitten en vond t echt sneu..
20km om moeten rijden maar hij was zo dankbaar dat ie mee mocht..
kreeg 15euries en een zakje pillen ;)alles wat ie nog op zak had..
zou t zo weer doen als iemand zoiets overkomt..

maar je kan er niet van uit gaan dat iedereen je zomaar een lift gaat geven..
als die kerel had gezegd dat ie geen zin had om met de bus te gaan dan had ik m gewoon laten staan..

we leven niet meer in de jaren 90..
geweld,agressie,beroving.....

snap de instelling wel van de mensen tegenwoordig, je weet nooit waarmee of met wie je te maken hebt..
je kan tegenwoordig echt niet meer verwachten van mensen dat je zomaar geholpen word :no:, die tijd is wel voorbij helaas.. :)
Uitspraak van sportfriek op zondag 5 juli 2009 om 15:18:
Als ik een bestuurder van een auto zou zijn dan zou ik zeggen, iedereen achterin klep dicht en opschuiven, wij gaan het probleem van deze gabber even oplossen.
misschien is dat mijn Turkse gastvrijheid/gewoonte maar ik zou niet iemand zomaar op een verlaten grasveld achterlaten.
dat is asosciaal en onbeschoft.
Eigenlijk is het al ongelovelijk dat 3 buitenlanders die nog een lange reis voor de boeg hebben bereidt waren dit wel te doen

:) Goed dat jij zelf de juiste instelling hebt. Ik vind ook dat je in principe niet zomaar iemand ergens kunt achter laten, maar zoals iemand anders al schrijft:
Uitspraak van *Br!dg3t* op maandag 6 juli 2009 om 09:17:
we leven niet meer in de jaren 90..
geweld,agressie,beroving.....

snap de instelling wel van de mensen tegenwoordig, je weet nooit waarmee of met wie je te maken hebt..

Je moet tegenwoordig zo uitkijken en :bloos: misschien heeft je Turkse afkomst er nog enigszins mee te maken... vooroordeel is zo gemaakt natuurlijk, typisch weer een voorbeeld van hoe de slechte het voor de goede verzieken helaas..
:lol:

Ik vraag gaan we nu naar jou auto?

bah
vind dat je zeker wel gelijk hebt, als je t hebt over iemand helpen..
heb ook eens een kerel mee laten rijden die z'n vrienden was kwijt geraakt en zonder telefoon op de parkeerplaats stond..zag m zo zitten en vond t echt sneu..
20km om moeten rijden maar hij was zo dankbaar dat ie mee mocht..

Ik zie het al voor me.. zielig voor hem :( maar inderdaad dan kun je hem beter helpen!

maar ik zou zelf nooit een wildvreemde meenemen. Je weet nooit wat voor een gek je voor je hebt :\

Uitspraak van KS op maandag 6 juli 2009 om 11:29:
Ik zie het al voor me.. zielig voor hem

heeft zelf aan de drugs gezeten dus geen medelijden
je weet nooit waarmee of met wie je te maken hebt..

Inderdaad, voor het zelfde geldt kom je per ongeluk een keer een verkeerde tegen en wordt je beroofd en weet ik wat meer... :s
Nee dankje voor mij qua lifters meenemen (als het onbekenden zijn)
Slotje

Wat een mongool is het toch

iedereen achterin klep dicht en opschuiven, wij gaan het probleem van deze gabber even oplossen.

Dat was vroeger heeeel gewoon,iedereen hielp iedereen uit de brand :jaja: (Y)
Tegenwoordig is er veel meer larie bull en zijn er te veel meespelende factoren. (N)
laatste aanpassing

Ik ben boos op de hele wereld want ik mag met niemand mee rijden :cry:

Uitspraak van verwijderd op maandag 6 juli 2009 om 17:53:
Dat was vroeger heeeel gewoon,iedereen hielp iedereen uit de brand :jaja: (Y)
Tegenwoordig is er veel meer larie bull en zijn er te veel mee spelende factoren. (N)

true :jaja:
Nu ben ik toch echt helemaal helder en denk ik er nog net zo over
Ik zal een onbekende altijd helpen als ik de mogelijkheid heb
ook al kost het mij extra energie.
sommigen zeggen dat tijden zijn verandert en dat je daarom voorzichtig moet zijn om iemand te helpen.
dan vraag ik mij af of door de toegenomen criminaliteit het vertrouwen in mensen is afgenomen of door deze bikkelharde opstelling.
want in mijn ogen zijn jullie zijn er met zo een houding zelf gedeeltelijk voor verantwoordelijk dat andere mensen in bepaalde situaties gekke dingen doen omdat ze door iedereen genegeerd worden.
Ik zelf zal alleen maar extra mijn best gaan doen om goeie daad te verrichten als de gelegenheid zicht voordoet.

die eerste jongen die mij maximaal probeerde uit te zuigen door zoveel mogelijk geld te vragen is ook niet goed bij zijn hoofd.
als hij daar nou niet over begon had ik zelf wel wat aangeboden voordat ik uitstapte
(wat ik ook bij die Franse jongens heb gedaan en die weigerde het geld zelfs en ik heb aangedrongen en toch gegeven)
dat is toch een veel aangenamere manier van met elkaar omgaan

maar goed ik denk dat het een cultuur verschil of een generatie verschil is want bijna niemand schijnt mij te begrijpen.
Het zal voor jullie ook wel vreemd zijn om gevonden portenmonee's en mobiele telefoons aan de eigenaar terug te geven ?
Heb er al aardig wat gevonden op feestjes en terug gegeven aan de eigenaar de afgelopen jaren.
laatste aanpassing
dit moet je als column plaatsten!!..:yes:

en voor al die people die dus niet iemand mee willen nemen... tis maar n stukkie naar t station hoor.. :(
laatste aanpassing
Uitspraak van actief op maandag 6 juli 2009 om 18:55:
Ik ben boos op de hele wereld want ik mag met niemand mee rijden

teleurgesteld in de mensen die zo een feest bezoeken en voor een simpele vraag bang ineen duiken en eigenlijk heel erg gesloten en onzeker blijken te zijn Nancee ;-)
laatste aanpassing
Uitspraak van sportfriek op maandag 6 juli 2009 om 20:36:
maar goed ik denk dat het een cultuur verschil of een generatie verschil is want bijna niemand schijnt mij te begrijpen.
Het zal voor jullie ook wel vreemd zijn om gevonden portenmonee's en mobiele telefoons aan de eigenaar terug te geven ?
Heb er al aardig wat gevonden op feestjes en terug gegeven aan de eigenaar de afgelopen jaren.

:roflol: :roflol:

hahaha jij moet wel een fake zijn, ik ken echt niemand die zulke onzin kan uitkramen en het nog meent ook :lol:
jij denkt dat iedereen je wel ff een lift geeft, omdat je het zo aardig vraagt?
er zit ook een verschil tussen een telefoon,portemenee en een lift hé? als iemand ze tel of portemenee vind, kan
die hem bij thuis komen halen (Y)
maar waarom zou ik in godsnaam een wildvreemde een lift geven? koop een eigen auto of ga met de taxi..

Dat is persoonlijk eigendom, je bus bewust laten schieten is persoonlijke achterlijkheid
Uitspraak van Pietertje Geluk op maandag 6 juli 2009 om 21:05:
jij denkt dat iedereen je wel ff een lift geeft, omdat je het zo aardig vraagt?

wel goed lezen hoor ;-)
niet iedereen, maar toch wel 1 iemand van al die 300 auto's die er nog stonden.

Uitspraak van verwijderd op maandag 6 juli 2009 om 21:09:
Dat is persoonlijk eigendom, je bus bewust laten schieten is persoonlijke achterlijkheid

ah, mooi, respect :respect: dat je daar wel zo over denkt.

Ik ga nu heel even diep nadenken wat er zo speciaal is aan een auto.
het is toch gewoon een transportmiddel ?
wat voor band hebben jullie met je auto?
Uitspraak van Pietertje Geluk op maandag 6 juli 2009 om 21:05:
jij moet wel een fake zijn

verre van dat
ik ben de oudste actieve (echte) gabber van Nederland
er zullen wel een paar zijn die ouder zijn maar die staan toch meestal stil met een biertje in de hand

Uitspraak van sportfriek op maandag 6 juli 2009 om 21:33:
verre van dat
er zullen wel een paar zijn die ouder zijn maar die staan toch meestal stil met een biertje in de hand

Ja heur Tarkan.

Uitspraak van sportfriek op maandag 6 juli 2009 om 21:25:
Ik ga nu heel even diep nadenken wat er zo speciaal is aan een auto.
het is toch gewoon een transportmiddel ?
wat voor band hebben jullie met je auto?

Dat is mijn persoonlijk eigendom en daar heb ik graag alleen mensen in die ik toevertrouw met mijn persoonlijk eigendom, of ga jij met iemands auto naar huis als je die met de sleutels erop ergens ziet staan zodat je hem later een keertje terug kan geven?
Uitspraak van verwijderd op maandag 6 juli 2009 om 21:58:
Dat is mijn persoonlijk eigendom en daar heb ik graag alleen mensen in die ik toevertrouw met mijn persoonlijk eigendom

ah ik begrijp het volkomen.
Het is ook nogal wat he...iemand die rustig 5 minuten op je achterbank zit
en stel je voor dat hij dan ook nog eens tegen je begint te praten en bijvoorbeeld vraagt: was een leuk feestje, nietwaar ?
Nee dat risico kan je beter niet nemen.
Dan liever een bekende die op het zelfde plekje zit en de zelfde vraag stelt dat is toch minder eng.
Uitspraak van sportfriek op maandag 6 juli 2009 om 21:25:
wel goed lezen hoor
niet iedereen, maar toch wel 1 iemand van al die 300 auto's die er nog stonden.

ga der lekker om janken.

Uitspraak van sportfriek op maandag 6 juli 2009 om 21:33:
verre van dat

na het zien van je foto's snap ik volledig waarom JIJ geen lift hebt gekregen!
je staat namelijk volgens mij de hele godsganze dag met je zogenaamde stoere lijfje voor de webcam!
ruk je je ook af voor kleine meisjes?
Uitspraak van Pietertje Geluk op maandag 6 juli 2009 om 22:31:
ruk je je ook af voor kleine meisjes?

haha leuk komentaar ;-)
maar nee ik val niet op kleine meisjes
Ik heb een andere voorkeur
kijk nog maar eens goed naar de plaatjes in mijn profiel. ;-)
En over dat webcammen... vroeger vond ik het wel leuk, maar nu is een beetje de prik eraf
Jammer, was wel een leuke tijd
laatste aanpassing
ik begrijp best wat hij bedoelt...
ik zou het zelf ook wel lekker vinden als ik niet naar huis kan en iemand helpt mij...
je oogst wat je zaait heet dat...

en tjah... ik zou ook niet iemand helemaal naar limburg rijden... als ik naar amsterdam moet...

maar een ritje apeldoorn... terwijl je om de hoek zit(en plek in je auto hebt) waarom ook niet? zou het zelf ook erg fijn vinden

je had er alleen beter een collum van kunnen maken IPV een topic, topics worden toch alleen maar afgezeken op partyflock...(columns ook overigens daar niet van :lol:)

zo heb ik ooit is een neger 5 euro gegeven op station omdat hij ze portemonnee kwijt was, en ze telefoon leeg en hij kon niet meer naar huis, op een of ander verlaten station in hoorn, blij als een klein kind dat hij was

nooit meer gezien die gast overigens

Uitspraak van KS op maandag 6 juli 2009 om 11:29:
maar ik zou zelf nooit een wildvreemde meenemen. Je weet nooit wat voor een gek je voor je hebt :\

met een beetje mensen kennis weet je wel of iemand veilig/onveilig is... maar als vrouw is dat idd toch moeilijker
je hoeft je pin pas met pincode niet mee te geven :lol:

maar tip van volgende x! regel eerst vervoer :P en blijf dan gezellig hangen op de parkeerplaats
laatste aanpassing

ik snap je wel sportfriek het is gewoon slecht dat het zo is gelope met NL
maar ik zou het eerlijk gezegd ook nie snel doen je weet nooit wat voor gekken er rondlopen
Uitspraak van :flower:Ik ben ik. op maandag 6 juli 2009 om 09:27:
je kan tegenwoordig echt niet meer verwachten van mensen dat je zomaar geholpen word

als je hier op straat dood bloed laten ze je gewoon liggen, dit was vele jaren geleden al (schandalig imo)
laatste aanpassing
:lol::lol:

Uitspraak van RTD op dinsdag 7 juli 2009 om 00:14:
maar een ritje apeldoorn... terwijl je om de hoek zit(en plek in je auto hebt) waarom ook niet? zou het zelf ook erg fijn vinden

:yes: Ik zou dat ook wel doen het is maar een kleine moeite iemand helpen
met een beetje mensen kennis weet je wel of iemand veilig/onveilig is

:yes:

Jah, je bent in een boerengebied waar veel rancisters zijn

:x
Het was een interessante discussie :-)
Al met al had ik de feest bezoekers toch wel iets prettiger,vriendelijker,spontaner ingeschat.
Nu begrijp ik ook dat de meeste mensen nooit alleen naar feesten durven te gaan
Als ze zo aso met andere mensen omgaan dan verwachten ze ook zo behandeld te worden
Ik blijf lekker in mijn eentje los gaan en zal geen verzoek meer doen aan een vreemde.

Uitspraak van verwijderd op maandag 6 juli 2009 om 03:56:
Ik denk dat jij maar gewoon je bekkie ken gaan houden met je rare praatjes :/

wat ga je doen
Als je toch die kant uit moet, en je auto is niet vol waarom niet?

En daarbij, als je paar kilometer om moet rijden, geen probleem toch?

:)
Uitspraak van sportfriek op dinsdag 7 juli 2009 om 08:29:
zal geen verzoek meer doen aan een vreemde.

of het op het feest al vast regelen! met 1 van die gasten die je de gabbergroet geeft

zo heb ik ooit is een neger 5 euro gegeven op station omdat hij ze portemonnee kwijt was, en ze telefoon leeg en hij kon niet meer naar huis, op een of ander verlaten station in hoorn, blij als een klein kind dat hij was

kon ie weer van gaan zuipen of hero gehaald, tis maar waar je prioriteiten liggen
Als iemand het normaal komt vragen, zou ik diegene echt wel meenemen.. Wat een ramp om ff een stukje om te rijden.. je bent toch al een hele nacht lekker wakker, kan er net zo goed nog een halfuurtje bij

een generatie verschil

laten we het daar maar op houden. de goede ouwe tijd ligt toch echt in het verleden. daarom bestaan gabbers niet meer; alleen maar hardcore-fans.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 juli 2009 om 12:34:
kon ie weer van gaan zuipen of hero gehaald, tis maar waar je prioriteiten liggen

nee man was gewoon een normale gast!, geen zwerver/junk ben er ook blij blijven staan dat hij trein kaartje haalde, ben niet helemaal achterlijk

Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 7 juli 2009 om 11:08:
wat ga je doen

Ik sta op het puntje een uurtje te gaan slapen :gaap:
Wat jij beschrijft sportfriek is volgens mij een beetje standaard met grote/commerciële feesten.
Altruïsme is een vreemd woord voor bezoekers van zulke feesten.
Uitspraak van mind op dinsdag 7 juli 2009 om 18:39:
Altruïsme

Ik zal je eerlijk zeggen..ik ken dat woord ook niet :bloos:
Ik ga het effe opzoeken. ;-)

*edit*

heb het opgezocht dat is een inderdaad een mooie eigenschap:

Anderen behulpzaam zijn met geen of nauwelijks eigenbelang (de informele definitie).
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 juli 2009 om 13:03:
laten we het daar maar op houden. de goede ouwe tijd ligt toch echt in het verleden. daarom bestaan gabbers niet meer; alleen maar hardcore-fans.

Leg eens uit ? ..
Kan tegenwoordig iemand deze eigenschappen niet meer hebben ?
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 juli 2009 om 22:38:
Kan tegenwoordig iemand deze eigenschappen niet meer hebben ?

mensen met deze eigenschap zijn toch moeilijker te vinden.
Toen ik buiten het terrein een beetje zat te verkennen waren de meest behulpzame mensen toch wel 2 oudere mannen die een potje aan het golven waren.
Ik onderbrak hun in hun spel maar dat vonden ze blijkbaar geen probleem.
relaxte mensen.

Uitspraak van sportfriek op dinsdag 7 juli 2009 om 22:47:
mensen met deze eigenschap zijn toch moeilijker te vinden.

Ja daar moet ik je zeker wel gelijk in geven. Kijk maar eens buiten rond je heen :(

Maar vondt het een ietswat kortzichtige opmerking ;)

Uitspraak van sportfriek op zondag 5 juli 2009 om 15:48:
punt waar het om gaat is dat veel mensen met een verkeerde mentaliteit rondlopen

Of jouw mentaliteit is niet correct? Er maar vanuit gaan dat iemand een vreemde mee wilt nemen in de auto? Of om willen rijden o.i.d. terwijl ze zelf al kapot zijn?

Anyway, gewoon zorgen dat je je vervoer goed geregeld hebt.
Zou jou ook niet mee nemen (Y)

Gabber is dood :[