Partyflock

Forumonderwerp · 929928
4856x bekeken

Waarschuw beheerder
Hoi ,

Mischien wel nog vaag vraagje... Maar hoe zit het begin van de HardCore nu werkelijk in mekkaar ???
--->laten we stellen dat dit de Oldschool was :
Public energy - 303
Age of love - age of love
Armando - 100 Dis In You
Angel Ice - Je N'aime Que Toi
Energy 52 - cafe del mar [ three'n'one remix ]
j n j - The Ballet
Second Phase - Mentasm
Technotronic - pump up the jam

[...Dus nog geen HARDCORE in mijn ogen ]

Welke waren De eerste HardCore Traxx ???
welke waren de eerste Labels ???...
Welk Land bracht de eerste Hardcore uit !!! .. ?
[ ja julie nationalistische Nederlandertjes zullen wel het luidtst HOLLAND , HOLLAND schreeuwen ] maar hoorde ook al van Belgie, ... of DUITSLAND ?????...

Wat ik weet of denk is het volgende :::
[ ik heb wel al verschillende Theorien gehoord ]

-----------------------------------------------------------------------------

-ik denk het begin is bij de 'Parkzicht periode' ...

en Het label Rotterdam records [ link ! ---> http://www.discogs.com/label/Rotterdam+Records ]
Daar Staat ' The First Dutch Hardcore-/Gabberlabel.
Founded in 1992 by DJ Paul Elstak. ' ...Dat is mischien wel het EERSTE NEDERLANDS Hardcore/Gabber label maar niet het EERSTE LABEL WAAR DE EERSTE HARDCORE OP VERSCHEEN , in 1990-1991 werd Het vinyl MESCALINUM UNITED - REFLECTIONS OF 2017
[ met de track ' we have arrived ' ] uitgebracht op Planet Core productions..... Het eerste Vinyl op ROTTERDAM RECORDS is het vinyl ' Euromasters - Amsterdam Waar lech dat dan ?
[ dat is periode 1992 !!!!!! ]

of

Holy noise - James Brown is still alive [ dat is periode 1991 op het belgische 'Hithouse label ' ---> http://www.discogs.com/label/Hithouse+Records !!! ]
maar deze vind ik nog niet echt Hardcore...
http://www.discogs.com/release/41923 - http://www.discogs.com/release/49826 - http://www.discogs.com/release/161416

of

Het vinyl Mescalinum United - Reflections Of 2017[ http://www.discogs.com/release/53883
uitgebracht op het label : Planet Core Productions http://www.discogs.com/label/Planet+Core+Productions
[ plaat volgens discogs uitgebracht in 1990 !!! , maar dat kan niet aangezien dat het vinyl dat VOOR dat vinyl uitgebracht is uitgebracht is in 1991 !!!!!!!! Dat is dan ook een fout op DISCOGS lijkt me ! ]
maar uitgebracht in 1990 of 1991 Deze Klinkt VRIJWEL 'HARDCORE' Lijkt me...
Dan Kunnen we ook stellen dat DUITSLAND de uitvinder is van HARDCORE , met als label Planet Core Productions en Uitvinder van de HardCore MARC ACARDIPANE

of

Hoorde ook dat de eerste Hardcore van het Belgishe 'bonzai label' kwam... http://www.discogs.com/label/Bonzai+Records
Label starts in 1992...

of

Evil maniax - We are The creators of Hardcore
maar volgens mij kan dit niet omdat het niet het eerste Rotterdam Rec. vinyl is ... dusja http://www.discogs.com/release/38648

of

Hardcore is ontstaan op een underground label !!! bijvoorbeeld een underground , Frenchcore label , doomcore label...

of

HardCore is ontstaan door één of andere Mensje die een House track wat 'versnelde' en zo 'Hardcore ' te weeg bracht...

of

HardCore is nooit ontstaan

of

Hardcore Wat is dat ???

Wie weet het echt !!!...of is het begin niet echt duidelijk weer te geven .... ?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Denk dat er niet echt een "begin" was, Denk dat het geleidelijk ontstaan is tot wat het nu is

Kan het ook fout hebben natuurlijk :P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 februari 2007 om 18:58:
Holy noise - James Brown

dat was misschien in die tijd hardcore.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Xipe Totec op donderdag 8 februari 2007 om 18:59:
Denk dat er niet echt een "begin" was, Denk dat het geleidelijk ontstaan is tot wat het nu is

idd , dat kan...

Zit nu de cd Holy noise - Organoised crime te luisteren :D
Volgens mij nog niet echt 'HardCore' , echte Oldschool volgens mij...maar gaat al richting Hardcore
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 februari 2007 om 19:03:
echte Oldschool volgens mij...

toen was het hardcore, nu is het oldschool(Y)
Waarschuw beheerder
veel van die vette oldskooltracks werden in de tijd dat ze net uitkwamen toen ook al hardcore genoemd

Waarschuw beheerder
Uitspraak van RTR-909 op donderdag 8 februari 2007 om 19:05:
toen was het hardcore, nu is het oldschool

damn dat word moeilijk...
maar laten we stellen dat :
Public energy - 303
Age of love - age of love ,
2 Unlimited - No Limit
Armando - 100 Dis In You
Angel Ice - Je N aime Que Toi
Energy 52 - cafe del mar [ three'n'one remix ]
j n j - The Ballet
Second Phase - Mentasm
Technotronic - pump up the jam

dat dit oldschool nummers zijn... waar het Hardcore tempo nog niet in de muziek zit...[ dit word trouwens in belgie Retro Retro genoemd...

Uitspraak van Mind.Illusion op donderdag 8 februari 2007 om 19:04:
rot us op met al je zinlose topics

dus jij vind het zinloos om je ontstaan te weten ???
mischien was je een proefbuisbaby ofzo
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Mecalinum United - We Have Arrived

Dat mag toch inmiddels duidelijk zijn dat die plaat toch over het algemeen als 1e Hardcore track wordt beschouwd.

Had je toch moeten weten "meneer ik roep altijd het hardst dat ik alles van Hardcore weet". (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 februari 2007 om 19:06:
2 Unlimited - No Limit

volgens mij heette dat vanaf het begin af aan al house:S

Waarschuw beheerder
er hebben mij al paar gezegt dat ze dit oldschool track vonden...maargoed...laat dit randgeval zijn...verwijder...

Uitspraak van Edutainment op donderdag 8 februari 2007 om 19:15:
Dat mag toch inmiddels duidelijk zijn dat die plaat toch over het algemeen als 1e Hardcore track wordt beschouwd.

Had je toch moeten weten "meneer ik roep altijd het hardst dat ik alles van Hardcore weet".

ja heb ik ook al gehoord ! ik ben nog altijd bezig met mijn begin post ! ... eens kijken naar Data en label...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder

Je was me voor, wilde dit ook al posten...

Waarschuw beheerder

En deze plaat kwam uit op Planet Core Productions, wat automatisch dan ook het eerste hardcorelabel was. Slotje.
Waarschuw beheerder
hou toch es op joh met je
HardCore

het is hardcore en niet HardCore...dat is namelijk de harde stijl in rockmuziek okee?

laat dat nou es doordringen in die belgische hersentjes van je!

peace! (Y)

Waarschuw beheerder
nee dat was toch keiharde seks ?
Waarschuw beheerder
ik erger me echt aan jou met je levenloze flockgedrag en topics...

kun je je maatjes uit belgië niet effe gaan vervelen?

zou zeer fijn zijn!

bedankt! (Y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 februari 2007 om 19:06:
dat dit oldschool nummers zijn... waar het Hardcore tempo nog niet in de muziek zit

vroeger was de hardcore vaak 'slomer' dan de tegenwoordige hardcore (uitzonderingen weggelaten) dus ik zou daaruit niet conculederen of het wel of niet hardcore is

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mulleeder op donderdag 8 februari 2007 om 19:43:
ik erger me echt aan jou met je levenloze flockgedrag en topics...

kun je je maatjes uit belgië niet effe gaan vervelen?

Deze Entertain ik meestal [img width=73 height=116]http://images.google.be/images?q=tbn:TNTlPqpr1azVLM:[url]http://www.kpholland.nl/Plaatjes/Siam%2520Smile%2520bloem.jpg[/url][/img]
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik ben belgisch en ik hou van het smijten met artiestennamen en tracks. en muziekgenres. het liefst zo uitgebreid mogelijk. nederland is kut. ik ben een muziekkenner. jullie niet. jullie kutnederlanders kunnen niet serieus doen.
Waarschuw beheerder
:VAAG:
Artiest {SHOWLIST artist 62016, 34383}
Waarschuw beheerder
Misschien eerst eens bij jezelf nadenken: wats is hardcore???
extreme house=> gabber???
extreme techno=> frenchcore, industrial core?????

En dan idd zoals ik al zei misschien een verschil maken tussen "gabber"(zoals iedereen zegt "early rave" en "mainstream" en rond 98 "newstyle") en de rest van de hardcore (frenchcore vroeger, frenchcore nu (misschien meer gabber) uk hardcore ( de deathchant stylo ni die hardhouse) ...

Waarschuw beheerder
Ik vind jou echt zo'n rare gast.

Het ene moment kaf je iedereen af omdat je het 10x beter weet wat betreft muziek en toch open je tig topics met vragen..

Welk Land bracht de eerste Hardcore uit !!! .. ?
[ ja julie nationalistische Nederlandertjes zullen wel het luidtst HOLLAND , HOLLAND

Ik denk trouwens dat de hardcore zoals jij die kent eigenlijk wel uit Nederland komt. Al zullen de roots wel in Usa liggen aangezien het een "vervorming" van hiphop is (durf ik niet met zekerheid te zeggen overigens).
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 februari 2007 om 23:00:

Het ene moment kaf je iedereen af omdat je het 10x beter weet wat betreft muziek en toch open je tig topics met vragen..

uhhhhhhh... ik kaf niemand af :s
en heb nog noooooooooooooooooooit gezegt dat ik het beter weet..........

Ik denk trouwens dat de hardcore zoals jij die kent eigenlijk wel uit Nederland komt. Al zullen de roots wel in Usa liggen aangezien het een "vervorming" van hiphop is (durf ik niet met zekerheid te zeggen overigens).

idd , las ik hier ook ergens...

ik Haal trouwens ook al mijn Informatie van onder andere Posts van anderen hier... + website's van producers , labels , noem maar op... + gesprekken met dj's... mede Hardcore liefhebbers / kenners / ... en dit van verschillende landen...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder

Leer quoten man :[ kvoelde me al aangesproken :-D

Artiest Balbasaur
Waarschuw beheerder
Al zullen de roots wel in Usa liggen aangezien het een "vervorming" van hiphop is (durf ik niet met zekerheid te zeggen overigens).

Daar kan ik niet helemaal bij.
Waarschuw beheerder
eerste hardcore label was midtown 🇳🇱
labels van x-tracks voor nederland
zombie records belgie in usa import antwerpen......
weet mijn eerste plaatjes nog zeker toen je als veertien vijftien jarige met plaatjes naar huis kwam van ruffneck en traxtorm dat waren bommen ook de masdtermaximums van tnt en charlie lownoise en mental theo.........
ook bonzai had harde versies first rebirth de verzamel vinyls rood geel en groen.......
dj yves en maikel indertijd nu tiesto met bonzai juump bloodbrain vette oldschool of early rave.......
en alles van pengo...... cenobite.....booming beats... baby boom....force.....geen softe trance age of love en dergerlijken zijn retro the golden oldies van de house,zou ni weten wat dat met hardcore te maken heeft mvg petje

Waarschuw beheerder
hopla , nieuwe informatie ... nog iemand ?

Waarschuw beheerder
iemand ?

Waarschuw beheerder
Zijn julie beetje gefrustreerd dat julie landje niet de uitvinder van Hardcore is ??????

:loser: s

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 februari 2007 om 21:26:
Ik ben belgisch en ik hou van het smijten met artiestennamen en tracks. en muziekgenres. het liefst zo uitgebreid mogelijk. nederland is kut. ik ben een muziekkenner. jullie niet. jullie kutnederlanders kunnen niet serieus doen

B)
Waarschuw beheerder
Hardcore Wa Is Da?

is Hardcore niet begonnen met Angerfist? daarvoor was het allemaal tog Trance :yes:

Waarschuw beheerder

Nr komt uit 1989
Industrial Strenght was het 1e hardcorelabel en Lenny Dee was vroeger de 1e hardcore DJ
Waarschuw beheerder
Hardcore is niet zomaar begonnen. Tis gewoon geleidelijk zo geworden.

Bovendien weet je ook niet wat in die tijd als "hardcore" werd gezien.

Mijn tip: ga wat nuttigs doen :D

Uitspraak van d'un tableau historique op dinsdag 20 februari 2007 om 17:37:
is Hardcore niet begonnen met Angerfist? daarvoor was het allemaal tog Trance

:respect: Angerfist :respect:

:P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ INSANE 🇧🇪 op vrijdag 9 februari 2007 om 12:51:
weet mijn eerste plaatjes nog zeker toen je als veertien vijftien jarige met plaatjes naar huis kwam van ruffneck en traxtorm dat waren bommen ook de masdtermaximums van tnt en charlie lownoise en mental theo.........
ook bonzai had harde versies first rebirth de verzamel vinyls rood geel en groen.......
dj yves en maikel indertijd nu tiesto met bonzai juump bloodbrain vette oldschool of early rave.......
en alles van pengo...... cenobite.....booming beats... baby boom....force.....

Die labels die jij nu opnoemt zijn echt pas opgericht toen hardcore al vrij groot werd hoor.

Sowieso zijn er al 100en topics hierover gestart waar je altijd weer op We have arrived stuit.
Werkzaam bij Total Asphyxiation
Werkzaam bij Cube
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 februari 2007 om 13:48:
Zijn julie beetje gefrustreerd dat julie landje niet de uitvinder van Hardcore is ??????

Nee, het intereseert ons geen moer ;)

Werkzaam bij KraakPiep
Waarschuw beheerder
donateur
Zware underground House tracks was al dik voor 1990 bezig .. t is alleen maar of je t Hardcore wilt noemen.

Waarschuw beheerder
de roots van hardcore liggen volgens mij bij Carl Cox, Marc Acardipane, Ralph Fridge (KomaKino) enandere gasten die eind jaren 80 begin jaren 90 met harde techno-varianten experimenteerden.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 februari 2007 om 17:38:
Nr komt uit 1989
Industrial Strenght was het 1e hardcorelabel en Lenny Dee was vroeger de 1e hardcore DJ

njah kan volgens mij niet... 1989 ???? discogs zegt overal iets anders......... hmmmmm

http://www.discogs.com/release/18055

En de vraag is dan waar is die plaat het eerst verschenen op Planet Core Productions of op Industrial Strength ???
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 februari 2007 om 19:05:
op Planet Core Productions

Waarschuw beheerder
The Prodigy heeft ook zijn steentje bijgedragen aan de hardcore muziek
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van MichelHartogNL op dinsdag 20 februari 2007 om 17:43:
Hardcore is niet zomaar begonnen. Tis gewoon geleidelijk zo geworden.

:yes:

Ontstaan van hardcore is naar mijn mening niet aan één label toe te schrijven. Tuurlijk heeft Marc Acardipane met We Have Arrived een enorme invloed gehad, maar om te zeggen dat PCP het eerste hardcore label was gaat mij te ver. Dan doe je andere labels en producers tekort. Bovendien waren de eerste PCP en Dance Ecstasy 2001 releases niet allemaal hardcore platen.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 februari 2007 om 17:38:
Industrial Strenght was het 1e hardcorelabel

Industrial Strength zie ik ook als één van de eerste hardcore labels en Rotterdam Records. Beide begonnen in '92. Wie was eerder (alsof het er toe doet :p)? ;p
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder

s

Volgens mij geeft niemand er een ene kloot om Belg
Waarschuw beheerder
Hardcore Wat is dat ???

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 februari 2007 om 22:37:
Uitspraak van -H@RDCORE- op dinsdag 20 februari 2007 om 13:48:

s

Volgens mij geeft niemand er een ene kloot om Belg

ik dan wel !

Waarschuw beheerder
jij zeikt erover

Waarschuw beheerder
[img width=105 height=149 cacheid=00007f160026fdd647909f961a01c785c5]http://images.google.be/images?q=tbn:lsXC_mwAql6RZM:[url]http://www.uvm.edu/~tvanette/ALL%2520EUROPE%2520PICTS/Belgium%252014-11-04/Brussels/manneken-Pis%2520large.JPG[/url][/img][img cacheid=000d99d00026fddaa898238b1a01c785c5]http://img520.imageshack.us/img520/8144/theo20maassen2tn.jpg[/img]
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder

De enige die ik daar steeds over hoor ben jij met je eeuwige gezeik, wordt een beetje moe van je met je zinloze topics en posts, en ik denk niet dat ik hier de enige ben...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van RuffEd op dinsdag 20 februari 2007 om 22:27:
Ontstaan van hardcore is naar mijn mening niet aan één label toe te schrijven. Tuurlijk heeft Marc Acardipane met We Have Arrived een enorme invloed gehad, maar om te zeggen dat PCP het eerste hardcore label was gaat mij te ver. Dan doe je andere labels en producers tekort. Bovendien waren de eerste PCP en Dance Ecstasy 2001 releases niet allemaal hardcore platen.

Hier ben ik 't wel mee eens.
We Have Arrived wordt gezien als de eerste hardcoreplaat, maar die plaat kwam natuurlijk ook voort uit het harder worden en het combineren van verschillende elementen van bepaalde muziekstijlen.

Dus voor de mensen die echt alleen maar de feitjes willen onthouden en er zelf niet over na willen denken:

Eerste hardcoreplaat: Mescalinum United - We Have Arrived
Eerste hardcorelabels: Industrial Strength, PCP, Rotterdam Records, Bonzai Records, XSV Music en nog wel wat anderen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
alsof dat geen interesant topic is hahahahhahaha
het niveau van de andere topic ligt een stuk lager
en blijkbaar weet niemand of mischien een paar hoe het in mekkaar zit...toch beweren er veel andere theorien...En idd julie zijn inderdaad gefrustreerd nu dat julie niet meer kunnen roepen ' Holland holland , Ik ben trots dat ik een hollander ben , Holland Hardcore Land , De uitvinder van Hardcore , Echte Hollanders luisteren Hardcore , Holland Handcore , De uitvinder !!! ' :vaag:

En zo hoor ik veel mensen hier bezig , en dat topic zal zeker een schock effect realiseren bij zo'n volk !!! Want alles alles goe gaat Loopt DUITSLAND met de prijzen weg !!!!!!!! En is Rotterdam Records niet het eerste label waar Hardcore op ge-released werd !!!!!!!!! De waarheid is hard hé , velen wisten het niet, ben ik zeker van...:vaag:

EN NU JULIE !!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Blablabla, de enige die roept dat wij het zo erg vinden dat hardcore niet uit Nederland komt ben jij.

Je hebt een beeld in je hoofd van de zogenaamde "trotse Nederlandse gabber die alleen maar Hardcore Holland schreeuwt" en dat beeld probeer je constant te bevestigen door dingen te roepen en hier mensen woorden in de mond te leggen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 februari 2007 om 00:16:
alsof dat geen interesant topic is hahahahhahaha
het niveau van de andere topic ligt een stuk lager
en blijkbaar weet niemand of mischien een paar hoe het in mekkaar zit...toch beweren er veel andere theorien...En idd julie zijn inderdaad gefrustreerd nu dat julie niet meer kunnen roepen ' Holland holland , Ik ben trots dat ik een hollander ben , Holland Hardcore Land , De uitvinder van Hardcore , Echte Hollanders luisteren Hardcore , Holland Handcore , De uitvinder !!! ' :vaag:

En zo hoor ik veel mensen hier bezig , en dat topic zal zeker een schock effect realiseren bij zo'n volk !!! Want alles alles goe gaat Loopt DUITSLAND met de prijzen weg !!!!!!!! En is Rotterdam Records niet het eerste label waar Hardcore op ge-released werd !!!!!!!!! De waarheid is hard hé , velen wisten het niet, ben ik zeker van...:vaag:

jij hebt echt het IQ van een omgevallen tuinhek. Mijn hem0l zeg.

alsof iedereen hardcore holland roept. Die enkeling...dat ben jezelf met tekst op je profiel.
Ik citeer:
"JULIE MOETEN GVD MAAR EENS BESEFFEN DAT HARDCORE GVD HET VETSTUH IS !!!"

De waarheid is hard hé

de waarheid is dat jij verbannen moet worden (Y)

EN NU JULIE !!!

nee lul. zoek een leven.

Waarschuw beheerder
uhhhhhhhhhhhhhhh ik lees hier al 3 of 4 jaar ik weet goed genoeg hoe de grote hollandse massa er over denkt !!!!!!!!
+ in veel filmpjes zie / hoor je ook die dingen...
Maar die keude waar ik het over heb noem jij vast en zeker wel paupers of lonsdale jongeren of meelopers ofzo... maar er is zat genoeg zo'n volk !!! velen snappen het niet , jij mischien wel , maar durf je zeggen ik ben zoals iedere andere hollandse Gabber / Hardcore freaks ???????

néé hé , Diehakker vast en zeker ook niet...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mind.Illusion op woensdag 21 februari 2007 om 00:27:
alsof iedereen hardcore holland roept. Die enkeling...dat ben jezelf met tekst op je profiel.
Ik citeer:
"JULIE MOETEN GVD MAAR EENS BESEFFEN DAT HARDCORE GVD HET VETSTUH IS !!!"

Waar of van wie zou ik zo'n uitspraken geleerd hebben denk je ??????????

:p

En welk Iq moet jij dan niet hebben je bent verliefd op Hardstyle 8)
Dit verslaat echt alles !!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 februari 2007 om 00:27:
Maar die keude waar ik het over heb noem jij vast en zeker wel paupers of lonsdale jongeren of meelopers ofzo... maar er is zat genoeg zo'n volk

dat zijn de wannabee's die op een hardcore feest, met hun armen over elkaar staan, kwaad voor zich uit te kijken, van kijk mij een stoer zijn ik ben op een hardcore feest en bij een nummer wat lichtelijk afwijkt voor rechtoe rechtaan geros gelijk met hun middelvinger omhoog staan.

onder het motto van: ken de scene...
Waarschuw beheerder
Maar die keude waar ik het over heb noem jij vast en zeker wel paupers of lonsdale jongeren of meelopers ofzo... maar er is zat genoeg zo'n volk !!!

Ik meen me nog te herinneren dat je een topic hebt geopend over een teknofeest waar iedereen je stom aankeek omdat je lonsdale aanhad. Terwijl het "onze" muziek was.

edit:
topic gevonden!
https://partyflock.nl/topic/728254

Over een maand ofzo wist ik niets van het bestaan af van frenchcore feesten in belgie...

Maar !!!

Natuurlijk vind ik frenchcore uber geil ...en ik dacht dat ik nooit van mijn leven zo'n feest ging kunnen bijwonen...

Maar niets is minder waar...om de week of 2 weken is er wel ergens zo'n feest...

Maar die dingen zijn nu zeeer underground...

Maar het rare is dat ik DE ENIGE gabber ben kwa uiterlijk op zo'n feestjes :s

En dat ze zo kijken naar mij van wat doe jij hier :s
Terwijl Het onze muziek is verdomme...

Ik ben dan ook de enige die daar ook Hakt en beuQt enzo...

Het ergste van al is dat je als gabber kwa uiterlijk gewoon NIET binnen geraakt op de meeste franse feestjes :s ...Terwijl het onze muziek is !!!

de kledij van die mannen die daar nu naar toe gaan zijn vooral legerkledij enzo ]]...je ziet veel van die groene kleuren...echt van dat slunze/vodden kledij......en hippies zie je er ook wel...
echt van dat vaag volk...waarvan je echt niet zo denken dat ze van hardcore houden...

Natuurlijk ben ik de enige daar met een Witte trui van hooligan [ alleen met de trible van voor gestikt]...

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 februari 2007 om 00:30:
En welk Iq moet jij dan niet hebben je bent verliefd op Hardstyle 8)

je geeft zelf het antwoord al, hoe onwijs dom je bent.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Return to sender op woensdag 21 februari 2007 om 00:34:
Ik meen me nog te herinneren dat je een topic hebt geopend over een teknofeest waar iedereen je stom aankeek omdat je lonsdale aanhad. Terwijl het "onze" muziek was.

uhhh ik heb geen lonsdale kleren [ enkel boxershorts en riem 8) ]

en met 'onze' muziek bedoel ik muziek die ook van de gabber is !!!
En dit is nogal een gevoelig onderwerp dat julie moeilijk zullen begrijpen aangezien iedereen vrijwel gabbers enzo haat in belgie :s het is hier ver van een hype !!!!
en in die tekst staan er ook wel paar fouten , tekst is immers gemaakt met een flinke portie vaagheid op en in een roes van aggressie...Maar de boodschap lijkt me duidelijk en dat is dat ze raar kijken als je iets aan hebt van Fred perry of Hooligan of...terwijl je op een Hardcore feest zit...

Uitspraak van Mind.Illusion op woensdag 21 februari 2007 om 00:34:
Uitspraak van -H@RDCORE- op woensdag 21 februari 2007 om 00:30:
En welk Iq moet jij dan niet hebben je bent verliefd op Hardstyle

je geeft zelf het antwoord al, hoe onwijs dom je bent.

Sommige mensen zijn mischien wel slim genoeg om naar anderen hun profiel te kijken en kunnen zien [ dat doe je als je u ogen open doet !] dat hardstyle je favoriete muziek genre is en dat je eigen site ook met de term 'hardstyle' is :loser:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 februari 2007 om 01:29:
Sommige mensen zijn mischien wel slim genoeg om naar anderen hun profiel te kijken en kunnen zien [ dat doe je als je u ogen open doet !] dat hardstyle je favoriete muziek genre is en dat je eigen site ook met de term 'hardstyle' is

En als je dit uitspreekt krijg het hetzelfde als een lul op een oud varken, een onzinning kutgeluid.

Ik zou toch echt wel eens willen zien hoe hoog je intelligentie quotient is, volgens mij haal je bonnie St Claire niet eens.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Sommige mensen zijn mischien wel slim genoeg om naar anderen hun profiel te kijken en kunnen zien [ dat doe je als je u ogen open doet !] dat hardstyle je favoriete muziek genre is en dat je eigen site ook met de term 'hardstyle' is :loser:

jaah...en nu? Hardstyle vink toevallig vette muziekstroming. Mag dat niet? Ik ga toch ook niet zeggen wat voor stakker je bent omdat je angerfist en noisekick in je favo artiesten heb staan...maarja stakker ben je zowieso ongeacht wat je luisterd.

Ten 2e heb je geen enkele verstand van de scene. Je loopt de hele tijd met termen te gooien die eind jaren 90 in waren, maar het huidige gabber bestaat gewoon eigelijk niet meer.

Dat je jezelf nog serieus neemt is nog het ergste. Als ik jou was zou ik wat hulp zoeken. Kutloser :loser:
Waarschuw beheerder
finally some action!! :cheer:

you're going dooown belg..!! :devil:

Waarschuw beheerder
En idd julie zijn inderdaad gefrustreerd nu dat julie niet meer kunnen roepen ' Holland holland , Ik ben trots dat ik een hollander ben , Holland Hardcore Land , De uitvinder van Hardcore , Echte Hollanders luisteren Hardcore , Holland Handcore , De uitvinder !!! '

Nogmaals, JIJ bent gefrustreerd!! Jij bent zo gefrustreerd omdat mss een enkele Nederlander riep dat Hardcore uit Holland komt, gelijk een aanleiding zag om dit topic te openen.
En als je het niet kunt winnen met je zielige gezeik kom je met gare plaatjes aanzetten die niet grappig zijn, en ga je iemand uitkafferen op zijn muzieksmaak.
Hoe bedoel je gefrustreerd.
Sommige mensen zijn mischien wel slim genoeg om naar anderen hun profiel te kijken en kunnen zien [ dat doe je als je u ogen open doet !] dat hardstyle je favoriete muziek genre is en dat je eigen site ook met de term 'hardstyle' is

En nogmaals 'hoe bedoel je gefrustreerd'
En zo hoor ik veel mensen hier bezig , en dat topic zal zeker een schock effect realiseren bij zo'n volk !!! Want alles alles goe gaat Loopt DUITSLAND met de prijzen weg !!!!!!!! En is Rotterdam Records niet het eerste label waar Hardcore op ge-released werd !!!!!!!!! De waarheid is hard hé , velen wisten het niet, ben ik zeker van...

Je raad het zeker al?? 'Hoe bedoel je gefrustreerd'
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
die uitroeptekens zeggen genoeg :)

bovendien is de oude Hardstyle en stuk diepgaander en intelligenter dan Hardcore :)
Waarschuw beheerder
iets aan hebt van Fred perry of Hooligan of...terwijl je op een Hardcore feest zit...

Ik kijk iedereen met zoiets aan raar aan ;)
Dat is gewoon lonsdale met ee nandere naam zeg maar :P

En je stond op een tekno feest niet op een hardcore feest, is ff een ander verhaal he ;)
Hoe kom je er trouwens bij dat een bepaalde muziek voor bepaalde mensen zijn :S

maargoed het draagt vast weinig bij als ik zeg dat je een loser bent :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Frots op woensdag 21 februari 2007 om 11:23:
maargoed het draagt vast weinig bij als ik zeg dat je een loser bent

:nee: dan krijg je juist een leuke discussie *pakt popcorn*
Waarschuw beheerder
En dit is nogal een gevoelig onderwerp dat julie moeilijk zullen begrijpen aangezien iedereen vrijwel gabbers enzo haat in belgie

Kan ik me goed voorstellen dat ze gehaat worden mochten alle "gabbers" in België net zo zijn als jou. :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Nee, Ik ben heeeeeeeeeeeel anders dan de anderen :D en dat vind ik juist zoooooooooooooo vet :flower:

Waarschuw beheerder
ik geniet hier echt dagelijks van julie domme antwoorden :d

Daarom blijf ik me hier amuseren...

en na jaren in het wereldje te zitten weet ik nu onderhand wel wie de echte Hardcore kenners zijn , Bijvoorbeeld : Toad212 , Free_Spirit_42 , Greg D , Duin-kris-667 , Dj seak , ELM4G!CO , Legion of the lost , NaLin , moraal , WhatsNext , ...

RESPECTTTT !!!!!!

:respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect:
Waarschuw beheerder
moet je weer effe kontjelikken jongen?

anders hou je natuurlijk geen vriendjes meer over hier op PF hè...(Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 februari 2007 om 15:02:
Nee, Ik ben heeeeeeeeeeeel anders dan de anderen :D en dat vind ik juist zoooooooooooooo vet :flower:

Ik vind het ook zoooooooooooo vet dat de anderen niet hetzelfde zijn als jou.

Waarschuw beheerder
donateur
:lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 februari 2007 om 19:05:
njah kan volgens mij niet... 1989 ???? discogs zegt overal iets anders......... hmmmmm

Ik weet het zeker!

Ik heb het ergens gelezen van Acardipane of van Lenny Dee.

Volgens mij was Rotterdam jaloers als de pest en daarom gingen ze Acardipane dissen met het plaat creators of hardcore..

Best wel triest van Rotterdam Records eigenlijk :/
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 februari 2007 om 15:33:
ik geniet hier echt dagelijks van julie domme antwoorden :d

de enige die hier dom is....ben jij, en niet zo klein beetje ook.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 februari 2007 om 17:20:
Uitspraak van -H@RDCORE- op dinsdag 20 februari 2007 om 19:05:

Ik weet het zeker!

Ik heb het ergens gelezen van Acardipane of van Lenny Dee.

Volgens mij was Rotterdam jaloers als de pest en daarom gingen ze Acardipane dissen met het plaat creators of hardcore..

Best wel triest van Rotterdam Records eigenlijk

hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
Bedankt voor je eerlijk heid !!!!!!!!!
Die post van jou probeer ik nooit te vergeten !!!

Idd , Jaloers zoals ik al zei !!!!!!!!!!!
Hierbij is mijn respect voor Rotterdam Records al stuk minder...
En nu snap ik waarom julie dat een kut topic vonden !!! hahahahah
De waarheid is idd wel hard

DUITSLAND WINSSSSS -H@RDCORE- WINSSSS :vaag:

Operatie schok-Effect Is about to Come !!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Die Industrial Strength is ook een repress.
Het gaat om deze: http://www.discogs.com/release/53883

Die release-date die daar op discogs staat die is niet "zeker", aangezien op de vinyl zelf geen releasedate staat.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 februari 2007 om 17:25:
DUITSLAND WINSSSSS -H@RDCORE- WINSSSS

:loser:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Edutainment op woensdag 21 februari 2007 om 17:25:
Die Industrial Strength is ook een repress.
Het gaat om deze: http://www.discogs.com/release/53883

Nou je het zegt...?

heb ik niets een bij stilgestaan

Waarschuw beheerder
de volgende stap is nu het juiste tijdstip te weten te komen wanneer die plaat geproduceerd is 8) mischien mail ik hem wel of ga ik eens bij hem op bezoek en geef ik hem een geschenk 8) :vaag:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder

Jij spoort echt niet. Sinds wanneer is het een wedstrijd?

En zo hoor ik veel mensen hier bezig , en dat topic zal zeker een schock effect realiseren bij zo'n volk !!! Want alles alles goe gaat Loopt DUITSLAND met de prijzen weg !!!!!!!! En is Rotterdam Records niet het eerste label waar Hardcore op ge-released werd !!!!!!!!! De waarheid is hard hé , velen wisten het niet, ben ik zeker van...

EN NU JULIE !!!

Volgens mij heb ik jou moeten vertellen dat Mescalinum United de 1e Hardcore plaat is.
Pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.

Mooiste is ook dat ik dit topic geen enkele Nederlander heb horen claimen dat Nederland de uitvinder is van Hardcore.
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 1435, 2296}
Artiest Foltergeist
Waarschuw beheerder
Topicopener, houd je misschien eens bezig met belangrijke dingen als:

het gat in de ozonlaag.
het conflict in het Midden-Oosten
het broeikaseffect
de wereldoverheersing door de VS
Noord-Korea dat zich niet aan de atoomregeltjes houdt.
wateroverlast in bangladesh
Afrikaanse stammen die elkaar blijven uitroeien.

Als je de oplossingen hebt (net zo'n goede als hier 8) ) hoor ik het wel, alvast bedankt
Waarschuw beheerder
ij mischien wel , maar durf je zeggen ik ben zoals iedere andere hollandse Gabber / Hardcore freaks ???????

Waar de neuk heb je t over gozert? :/

Artiest {SHOWLIST artist 48729, 12583}
Waarschuw beheerder
Lekker boeiend..hardcore is toch dood??
Waarschuw beheerder

Echt jammer dat de hoofdprijs geen stel hersenen was want zo te zien kan je die heel erg hard gebruiken :S.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Edutainment op woensdag 21 februari 2007 om 17:49:
Uitspraak van -H@RDCORE- op woensdag 21 februari 2007 om 17:25:

Jij spoort echt niet. Sinds wanneer is het een wedstrijd?

Sinds wanneer er ik één van maak :s alsof dat nog niet duidelijk was :vaag:

Uitspraak van Foltergeist op woensdag 21 februari 2007 om 17:49:
Als je de oplossingen hebt (net zo'n goede als hier ) hoor ik het wel, alvast bedankt

Thanx , maar eerst begin ik met iets wat mijn hobby / beroep is 8)

Uitspraak van Simon Stokvis op woensdag 21 februari 2007 om 18:00:
Uitspraak van -H@RDCORE- op woensdag 21 februari 2007 om 00:27:
ij mischien wel , maar durf je zeggen ik ben zoals iedere andere hollandse Gabber / Hardcore freaks ???????

Waar de neuk heb je t over gozert?

awel...dat ik zei dat je geen standaard lonsdale kneus /gabber bent... Volgens mij vind je dat toch ook ofniet ???

Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 februari 2007 om 18:41:
Lekker boeiend..hardcore is toch dood??

voor jij wel ja

Uitspraak van LIEF!(RVRS) op woensdag 21 februari 2007 om 18:48:
Uitspraak van -H@RDCORE- op woensdag 21 februari 2007 om 17:25:

Echt jammer dat de hoofdprijs geen stel hersenen was want zo te zien kan je die heel erg hard gebruiken

haha...maar de slimmere onder ons zien de 'vaag-smilie' naast die zin staan , alsof ik dat uber serieus bedoelt had :s

ANY QUESTIONS ????
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 februari 2007 om 19:27:
ANY QUESTIONS ????

Ja... Vind je hardcore ook zo'n bout muziek tegenwoordig?

voor jij wel ja

En het is U!!! voor jouw!! Beetje meer respect eey!!! :-D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Holland is godverdomme het hardste !!!!!!!!!

Waarschuw beheerder
da's waar!!
Waarschuw beheerder
Holland de tempel voor de hardcore feesten. Al vanaf het begin. Dus geen gezeik waar het vandaan komt. Holland is gvd HARDCORE. En zal met kop en schouders boven de rest uitsteken. De groeten
Waarschuw beheerder
awel...dat ik zei dat je geen standaard lonsdale kneus /gabber bent... Volgens mij vind je dat toch ook ofniet ???

Ben ik ook niet
Waarschuw beheerder
donateur

Die plaat was een reactie op een plaat uit ik meende Duitsland waarin Rotterdam op de hak werd genomen. Weet niet meer welke plaat het was (iemand?), maar volgens mij niet van Acardipane zelf of een release op één van zijn labels.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 februari 2007 om 15:33:
ik geniet hier echt dagelijks van julie domme antwoorden :D

:roflol:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Tripmeister™ op woensdag 21 februari 2007 om 19:41:
Holland de tempel voor de hardcore feesten.

Zeker in de jaren negentig. "Hardcore scene" is in de wereld nergens zo groot geweest als in Nederland. :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van RuffEd op woensdag 21 februari 2007 om 19:45:
Weet niet meer welke plaat het was (iemand?), maar volgens mij niet van Acardipane zelf of een release op één van zijn labels.

Tumult-At War!!! (kotzaak rec.)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 februari 2007 om 19:56:

Bedoel je Leathernecks - At War?

Want dat is een diss naar Low Spirit. Of zit ik er nu helemaal naast. ;p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 februari 2007 om 19:56:

correctie:

Leatherneck - Test Attack (KOTZ0)

What the fuck is Rotterdam? Rotterdam is hard?

Lick my ass, suckers!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van RuffEd op woensdag 21 februari 2007 om 20:03:
Want dat is een diss naar Low Spirit. Of zit ik er nu helemaal naast.

klopt, dat komt omdat Marc Acardipane te weinig draaiminuten kreeg.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van RuffEd op woensdag 21 februari 2007 om 20:03:
Want dat is een diss naar Low Spirit. Of zit ik er nu helemaal naast

:bloos: daar was ik even mee in de war..

Heb em hier ergens liggen geloof ik, maar kan em ook verkocht hebben, maar geen zin (lui) om te kijken :bloos:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 februari 2007 om 20:11:
daar was ik even mee in de war..

Heb em hier ergens liggen geloof ik, maar kan em ook verkocht hebben, maar geen zin (lui) om te kijken

op die plaat staat ook at war op, maar wel de remix ervan
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 februari 2007 om 20:06:
Leatherneck - Test Attack (KOTZ0)

What the fuck is Rotterdam? Rotterdam is hard?

Lick my ass, suckers!

Zat ik er dus dik naast. :frusty: Kan ik slecht tegen. ;p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van RuffEd op woensdag 21 februari 2007 om 20:13:
Zat ik er dus dik naast. Kan ik slecht tegen.

Hoezo zat je naast dan? :/
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 februari 2007 om 20:17:
Hoezo zat je naast dan? :/

Ik dacht dat die diss naar Rotterdam niet van Acardipane was.

Had een andere plaat in gedachte, maar die kon ik op Discogs zo snel niet vinden. Rotjeknor werd wel vaker gedissed. :p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van RuffEd op woensdag 21 februari 2007 om 20:21:
Rotjeknor werd wel vaker gedissed.

ook door Speedfreak volgens mij
Waarschuw beheerder
Hardcorehouse (voorheen gabberhouse) is ontstaan uit de uit Detroit overgewaaide hardere housevarianten.

Sommige mensen beweren dat Mescalinum United de eerste plaat heeft gemaakt onder Planet Core Productions, dat opgericht is in 1989 in Frankfurt am Main (Duitsland), maar als je de plaat beluistert, hoor je nog veel invloeden van andere stijlen.

Wat wel noemenswaardig is, is dat de moderne hardcore groot is geworden in Nederland en wel in Club Parkzicht in Rotterdam en Multigroove in Amsterdam. DJ Rob en DJ Paul kwamen er vaak draaien. In Vlaanderen was deze muziekstijl minder succesvol dan de techno die door grote clubs in de buurt van Antwerpen, zoals La Rocca, werd gedraaid. Ook de latere Zillion richtte zich vooral op techno. In Italië zijn hardcore en de daaruit voortgevloeide hardstyle wel populair.

De eerste hardcoreplaten in Nederland verschenen in 1992, toen Rotterdam Records werd opgericht door DJ Paul Elstak. Een belangrijke pionier uit deze tijd is DJ Rob, hij draaide vooral in Club Parkzicht in Rotterdam. Binnen korte tijd werd hardcore redelijk populair in geheel West-Europa.

Ben het bovenstaande tekst helemaal eens
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Foltergeist op woensdag 21 februari 2007 om 17:49:
Topicopener, houd je misschien eens bezig met belangrijke dingen als:

het gat in de ozonlaag.
het conflict in het Midden-Oosten
het broeikaseffect
de wereldoverheersing door de VS
Noord-Korea dat zich niet aan de atoomregeltjes houdt.
wateroverlast in bangladesh
Afrikaanse stammen die elkaar blijven uitroeien.

Hou jij je ermee bezig dan???
Die pc waar je nou achter zit, zit ook vol pcb's, of ni??
Of hoe grandioos naast de kwestie te lullen.... 8)

Uitspraak van Tripmeister™ op woensdag 21 februari 2007 om 19:41:
Holland de tempel voor de hardcore feesten. Al vanaf het begin. Dus geen gezeik waar het vandaan komt. Holland is gvd HARDCORE. En zal met kop en schouders boven de rest uitsteken. De groeten

Muhahahha

Had een andere plaat in gedachte, maar die kon ik op Discogs zo snel niet vinden. Rotjeknor werd wel vaker gedissed.

Achja door dj freak, hcm, kotzaak, armaguet nad, nasenbluten, noize creator,...

"Rotterdamned??", "Rotter..what???", "Rotterdam takes it up the arse nanana", "Manipulated Dutchman", enz enz enz
Waarschuw beheerder
Jumpstyle de vrolijkere variant van hardcore, dat is iets wat de Belgen voor hun rekening mogen nemen. Of je daar trots op moet zijn.

Muhahahahahahahahahaahahahahaha

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Deekore. op woensdag 21 februari 2007 om 22:09:
Achja door dj freak, hcm, kotzaak, armaguet nad, nasenbluten, noize creator,...

"Rotterdamned??", "Rotter..what???", "Rotterdam takes it up the arse nanana", "Manipulated Dutchman", enz enz enz

leuk weetje :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tripmeister™ op woensdag 21 februari 2007 om 22:16:
Jumpstyle de vrolijkere variant van hardcore, dat is iets wat de Belgen voor hun rekening mogen nemen. Of je daar trots op moet zijn.

Muhahahahahahahahahaahahahahaha

Nou anders dacht ik, nou net dat de jumpstyle ontstond door de rotterdamse/hollandse newstyle met o.a. da tekno warriors (aka dj paul en co); en underground construction enzo uit usa... :/
Dus kgeloof wel dat dat nederland, waar je zo trots op bent, even schuldig is aan de geboorte van jump.

dat is iets wat de Belgen voor hun rekening mogen nemen

Kvind dat je wel 'n lekkere meeloopfilosofie hebt daar, lekker doen wat in jouw land de heersende cultuur is: hoezo meeloperij 8)

In die zin mag jij inderaard wel supertrots zijn op die hele hollandse gabber piet periode, A Rainbow In The Sky, Hakkûh en Zagûh for kids en de "mainstream" zoals we tegenwoordig hebben.

Uitspraak van Tripmeister™ op woensdag 21 februari 2007 om 19:37:

yeah right....
Waarschuw beheerder

België was er echt al vroeg bij hoor. En er is een heleboel kwaliteitshouse en techno uitgekomen.

Alleen al 't R&S label :respect:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder

was volgens mij een oude speedfreak track, maar ik kan het ook verkeerd hebben :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Deekore. op woensdag 21 februari 2007 om 22:09:
Hou jij je ermee bezig dan???
Die pc waar je nou achter zit, zit ook vol pcb's, of ni??
Of hoe grandioos naast de kwestie te lullen....

gaat erom dat het me geen ruk kan schelen wat de eerste hardcoreplaat was of waar die vandaan kwam, zolang het maar kwaliteit is, want daar gaat het uiteindelijk allemaal toch om ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Deekore. op donderdag 22 februari 2007 om 00:13:
Kvind dat je wel 'n lekkere meeloopfilosofie hebt daar, lekker doen wat in jouw land de heersende cultuur is: hoezo meeloperij

In die zin mag jij inderaard wel supertrots zijn op die hele hollandse gabber piet periode, A Rainbow In The Sky, Hakkûh en Zagûh for kids en de "mainstream" zoals we tegenwoordig hebben.

Moet jij niet gewoon lekker psycholoog worden, jij weet het wel allemaal goed te vertellen he.

Meeloperij hahaha laat me niet lachen. Denk jij maar wat je denken wilt.
Waarschuw beheerder
ik vind dat jij geen recht van spreken heb digital banana :no:

je bent geen nederlander en hebt ook niet in nederland gewoont laat staan de gabberperiode mee gemaakt...

jij kan je geen voorstelling maken van hoe het er hier aan toe ging want ik weet zeker dat als je dr bij was geweest je heel anders zou praten over nederlandse "meeloperij" en "die gabber piet periode"...

voor sommige mensen heeft deze tijd namelijk een onuitwisbare indruk achter gelaten die ze de rest van hun leven bij zich zullen dragen en er trots op zijn daar deel van hebben mogen uitmaken...

dus een beetje respect voor de vroegere gabber vind ik wel op zn plaats, niet..? (Y)
Waarschuw beheerder
Trouwens in Rotterdam waar ik vlakbij woon heerst hier een Urban-Cultuur heb je in mijn favoriete muziek genre dit soort 'Crap''zien staan. Is Darkcore, Drum&Bass, Industrial, Early Hardcore en Tekno meeloperij nee.

Ik vind zelfs producties uit Frankrijk heerlijk, denk aan Cardiak, Radium, Tieum. Epileptik cdtjes. Muziek van topkwaliteit. Hellfish mag ik er ook tussen zetten maar die komt uit Engeland.

Al met al, de producties van tegenwoordig zijn vele malen hoger van kwaliteit. Vind alleen de sfeer verrot, geef mij maar de feesten van vroeger, daar heerste het ''wij gevoel''. Dat is nu heel ver te zoeken, al zie ik het wel weer terugkomen.

Gelukkig maar

Waarschuw beheerder
bovendien is de oude Hardstyle en stuk diepgaander en intelligenter dan Hardcore :)

Ik vind dit ook echt een bullshitopmerking btw

Wie is/zijn Low Spirit?

En na PCP is volgens mij elk land verder gegaan met hardcore, alleen Nederland schreeuwde wat harder dan de rest
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Deekore. op donderdag 22 februari 2007 om 00:13:
Uitspraak van Tripmeister op woensdag 21 februari 2007 om 19:37:

Frankrijk, Duitsland en Uk draait Nederland dik eruit...(uitzonderingen daargelaten nl heeft ook dikke artiesten)

Waarschuw beheerder
Iemand als Tieum is juist totaal geen kwaliteit. Dat je het vet vind, dat is weer een ander verhaal

En kutsfeer, dat ligt er maar net aan naar welke feesten je gaat, nog genoeg hardcore feestjes waar echt een topsfeer is heur!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 februari 2007 om 13:56:
En kutsfeer, dat ligt er maar net aan naar welke feesten je gaat, nog genoeg hardcore feestjes waar echt een topsfeer is heur!

True. Word ook een beetje gek van dit geneuzel de hele tijd. Ik heb echt nog maar zelden een feestje meegemaakt waar een agressieve sfeer hing.

Die zul je vroeger ook heus wel hebben gehad.
Waarschuw beheerder
Dat zeker, als ik soms verhalen van vroeger hoor waren er toen meer feesten met vechtpartijtjes dan dat ik nu zie :o
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Return to sender op donderdag 22 februari 2007 om 14:02:
Die zul je vroeger ook heus wel hebben gehad.

dat zal vast wel, maar ik denk om de reden dat er toen binnen het "hardcore gevoel" nog geen verschillende denkbeelden waren (kijk maar naar het verschil tussen wazi's en hardcoreliefhebbers tegenwoordig) er een meer broederlijke sfeer hing op de feesten...(Y)

had de tijd graag meegemaakt...:lief:

Waarschuw beheerder
Je hebt het niet eens meegemaakt?

Teeeeeering man, waar heb je het dan over
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 februari 2007 om 14:10:
Je hebt het niet eens meegemaakt?

Teeeeeering man, waar heb je het dan over

ik was in de hoogtijperiode 9 of 10 man wat denk je nou...

ken echter wel genoeg mensen die het wél hebben meegemaakt en als ik hun ervaringen moet geloven was het zeker weten een mooie tijd...(Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mulleeder op donderdag 22 februari 2007 om 14:08:
dat zal vast wel, maar ik denk om de reden dat er toen binnen het "hardcore gevoel" nog geen verschillende denkbeelden waren (kijk maar naar het verschil tussen wazi's en hardcoreliefhebbers tegenwoordig) er een meer broederlijke sfeer hing op de feesten...(Y)

Nou toen had je ook al de verhalen over de racistische gabber. Uiteraard zullen er toen ook mensen geweest zijn die 't daar helemaal niet mee eens waren, maar die toch van hardcore hielden.
'T enige wat toen misschien beter was was dat er toen nog niet zo'n stijlenverdeling was zoals nu. Maar eerlijk gezegd boeit me dat ook geen fuck.
Als ik nu naar een feest ga weet ik tenminste dat ik 't meeste wel vet zal vinden.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Return to sender op donderdag 22 februari 2007 om 14:16:
'T enige wat toen misschien beter was was dat er toen nog niet zo'n stijlenverdeling was zoals nu

hier geef ik je gelijk in!

denk dat dit inderdaad een betere verklaring is voor het "hardcore-gevoel van toen" (Y)
Waarschuw beheerder
Als ik nu naar een feest ga weet ik tenminste dat ik 't meeste wel vet zal vinden.

En hier ben ik het zekerz mee eens (Y)

Uitspraak van Dragoslav M. op donderdag 22 februari 2007 om 13:56:
Frankrijk, Duitsland en Uk draait Nederland dik eruit...(uitzonderingen daargelaten nl heeft ook dikke artiesten)

Als je goed leest is mijn mening ook zo!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 februari 2007 om 13:55:
Wie is/zijn Low Spirit?

Westbam, Marusha, Mayday, etc. does that ring a bell?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mulleeder op donderdag 22 februari 2007 om 14:14:
ken echter wel genoeg mensen die het wél hebben meegemaakt en als ik hun ervaringen moet geloven was het zeker weten een mooie tijd...(Y)

Ja, en als je mijn ervaringen moet geloven is dit een mooie tijd

Zoals ik al zeg, ligt er echt aan aan wie je het vraagt

T enige wat toen misschien beter was was dat er toen nog niet zo'n stijlenverdeling was zoals nu. Maar eerlijk gezegd boeit me dat ook geen fuck.

Dat is ook lang niet op elk feest, genoeg feesten waar gewoon combos van hardcore, DnB, hiphop, idm, acid en weet ik het wat allemaal in 1 zaal te vinden zijn

Uitspraak van Edutainment op donderdag 22 februari 2007 om 15:02:
Westbam, Marusha, Mayday, etc. does that ring a bell?

Uiteraard...ravuuuuuhhhh
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Foltergeist op donderdag 22 februari 2007 om 02:12:
gaat erom dat het me geen ruk kan schelen wat de eerste hardcoreplaat was of waar die vandaan kwam, zolang het maar kwaliteit is, want daar gaat het uiteindelijk allemaal toch om

amen

Waarschuw beheerder
jezus, ik kon meteen aan de topictitel zien wie de topicopener was, de eerste post maakte nog meer onduidelijkheid duidelijk

Waarschuw beheerder
Paul Elstak.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 februari 2007 om 22:19:
jezus, ik kon meteen aan de topictitel zien wie de topicopener was

ik heb dus duidelijk mijn eigen stijl gecreerd 8)
Als iedere producer dat nu nog eens deed zal er nog vetter spul gereleasd worden lijkt me :flower:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 februari 2007 om 22:33:
Paul Elstak.

mocht ie willen :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 februari 2007 om 22:51:
mocht ie willen

;) Sarcasme.

Waarschuw beheerder
Waarschuw beheerder
waarom schop je dit rare topic toch weer de hele tijd omhoog? :/

Waarschuw beheerder
omdat ik wil dat ik later ten minste nog één post hier kan zetten aangezien dat het stilletjes aan tijd word om een besluit post
Waarschuw beheerder
nou voor de dag ermee!

hebbe we dat tenminste ook weer gehad...(Y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
dit neemt enige tijd in beslag , iets waar ik nu niet de tijd voor heb...
Waarschuw beheerder
laat me effe wete als je dr uit bent okee?

Waarschuw beheerder
Dit zal je zien als het topic weer 'vanboven ' komt te staan...

Waarschuw beheerder

had laast nog wat gezien bij muziek les over house en daar kwam ook ff hardcore en die zeiden ook rotterdam:D en als het uit duitsland komt is het daar toch veel groter dan hier want hier hebben we toch de beste feesten??
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 maart 2007 om 19:47:
had laast nog wat gezien bij muziek les over house en daar kwam ook ff hardcore en die zeiden ook rotterdam en als het uit duitsland komt is het daar toch veel groter dan hier want hier hebben we toch de beste feesten??

uit chigago kwam de house muziek/techno uit detroit/gabber uit rotterdam/hardcore uit frankfurt tenminste dat zeide betrouwbare bronnen tegen mij:)

Waarschuw beheerder
ja vind hardcore en gabber beetje het zelfde gabber houdt ook van hardcore toch?? maja de ene vind het zo en ik vind het hollands
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 maart 2007 om 21:20:
ja vind hardcore en gabber beetje het zelfde gabber houdt ook van hardcore toch?? maja de ene vind het zo en ik vind het hollands

hardcore is muziek gabber de sub culture de jongeren;)
en ik vind persoonlijk hardcore ook het meest bij nederland horen maar dat terzijde het is niet in holland ontstaan;)
Waarschuw beheerder
Hangter ook vanaf wat je onder hardcore verstaat natuurlijk.......

Waarschuw beheerder
...of onder gabber

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DRE :bier: op donderdag 15 maart 2007 om 21:25:
hardcore is muziek gabber de sub culture de jongeren
en ik vind persoonlijk hardcore ook het meest bij nederland horen maar dat terzijde het is niet in holland ontstaan

oke maar ik blijf het holland vinden:D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 maart 2007 om 14:47:
oke maar ik blijf het holland vinden

Het is een feit dat het 1e Hardcore nummer niet uit Nederland komt, dat heeft niks met vinden te maken.
Dat Hardcore vervolgens in Nederland groter is geworden dan in Duitsland doet daar niks aan af.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Thanx , maar eerst begin ik met iets wat mijn hobby / beroep is

Jouw beroep? Ik hoop dat je dan een stuk gevorderd bent na die "track" die je pas had gemaakt..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Edutainment op vrijdag 16 maart 2007 om 14:50:
Het is een feit dat het 1e Hardcore nummer niet uit Nederland komt, dat heeft niks met vinden te maken.
Dat Hardcore vervolgens in Nederland groter is geworden dan in Duitsland doet daar niks aan af.laatste aanpassing 16 maart 2007 14:51

oke
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Deekore. op vrijdag 16 maart 2007 om 13:49:
Hangter ook vanaf wat je onder hardcore verstaat natuurlijk.......

inderdaad hardcore is altijd vernieuwend geweest en is altijd blijven veranderen ligt er gewoon zelf eigenlijk aan waar jij de lijn trekt en zegt dit is hardcore;)
Uitspraak van Edutainment op vrijdag 16 maart 2007 om 14:50:
Dat Hardcore vervolgens in Nederland groter is geworden dan in Duitsland doet daar niks aan af.

inderdaad(y)

Waarschuw beheerder

Waarschuw beheerder
===BESLUITINGS POST===

======================================================================

[[[=====> THE FIRST HARDCORE TRACK <=====]]]
[[[ MESCALINUM UNITED - WE HAVE ARRIVED ]]]
[[[ PLANET CORE PRODUCTIONS FIRST LABEL WITH HARDCORE ON IT # LABEL FROM GERMANY # ]]]
[[[ THE TRACK IS MADE IN 1989 ]]]
[[[ HARDCORE SINCE 1989 ]]]
[[[ MAARTEN M. ]]]
[[[ HC ]]]

=======================================================================

Het eerste HARDCORE vinyl is dus :

Het vinyl Mescalinum United - Reflections Of 2017
http://www.discogs.com/release/53883
uitgebracht op het label : Planet Core Productions http://www.discogs.com/label/Planet+Core+Productions
De Track ' We Have Arrived ' Werd dan ook later uitgebracht op Industrial Strength Records ...
Track ' We have Arrived' werd gemaakt in 1989...
In 1990 Werd Het Vinyl uitgebracht...
Dan Kunnen we ook stellen dat DUITSLAND de uitvinder is van HARDCORE , met als label Planet Core Productions en Uitvinder van de HardCore MARC ACARDIPANE
om het nu maar eens heeeeeel lomp uit te drukken :p :vaag:

De Eerste HARDCORE LABELS : Planet Core Productions [ DE ] , Industrial Strength Records [ USA ] [ 1991 ] , Bonzai Records [ BE ] [ 1992 ] , USA Import Antwerpen [ BE ] : Atom Communications , Nanga Beats [ 1992 ] , Zombie [ 1993 ] , ...

En Rotterdam Records [ NL ] ook dus…
[ link ! ---> http://www.discogs.com/label/Rotterdam+Records ]
Founded in 1992 by DJ Paul Elstak. ' ...Dat is mischien wel het EERSTE NEDERLANDS Hardcore/Gabber label maar NIET het EERSTE LABEL WAAR DE EERSTE HARDCORE OP VERSCHEEN !
Het eerste Vinyl op ROTTERDAM RECORDS is het vinyl ' Euromasters - Amsterdam Waar lech dat dan ?

Rotterdam [ Nederland ] was JALOERS Als de Pest omdat zij niet de uitvinders waren van HARDCORE en
gingen ze Acardipane dissen met deze Track ! [ Best wel Triest van Rotterdam Records ] :

Evil Maniax - We Are The Creators Of Hardcore
http://www.discogs.com/release/38648

Leathernecks – At War : Distrack Tegen Low Spirit...

De Eerste Hardcore Dj’s :

Lenny Dee ! en dan ook nog : Dj paul , Dj rob , … Liza ‘N’ Eliaz was ook een belangrijk persoon in het begin van de HARDCORE…

Hardcore Is wel het meest Groot geworden in Nederland Natuurlijk Club parkzicht in Rotterdam en Multigroove in Amsterdam. Dj Rob [ Resident Parkzicht ] En Dj Paul kwamen er vaak Draaien. Hardcore / Gabber Werd dan ook een Sub Cultuur in Nederland… In Italie werd het Later dan ook wel populair , In Belgie ook maar dan wat minder…

=====================================================================
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 april 2007 om 14:39:
Leathernecks – At War : Distrack tegen Rotterdam omdat Marc Acardipane te weinig draaiminuten Kreeg…

klopt niet :no: (N)

als je goed luisterd, dan hoor je op een gegeven moment:
"Low Spirit suck my Cock!"

deze plaat is een dis tegen Low Spirit, omdat de gasten van PCP te weinig draai-minuten kregen omdat (ik meen) dhr. Westbam van Low Spirit het nodig vond langer door te draaien. vond plaats op een Mayday-party in Berlijn, ergens rond 1994 ofzo!

Hardcore Is wel het meest Groot geworden in Nederland Natuurlijk Club parkzicht in Rotterdam en Multigroove in Amsterdam. Dj Rob En Dj Paul kwamen er vaak Draaien.

DJ Rob was resident-dj bij Parkzicht (Y)

edit: ontbrak nog iets!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Heeft Iemand Hierbij nog iets Toe Te voegen ???????????

Iemand nog Info ??????
Waarschuw beheerder
In Belgie ook maar dan wat minder…

Hangt er vanaf , qua gabber was het hier vroeger echt wel over-the-top populair, vanaf 2000 (gelukkig) wat minder (want met al die nazi's...).

Wij hebben hier best wel 'n "grote" underground hardcore scene (nee geen gabber), gelukkig zijn we in belgië best nog wel gespaard gebleven van de wannabe facho-skinhead figuren. :-)

Waarschuw beheerder
idd , Het is hier nog groot geweest... Maar waar zijn ze nu ????????? Iemand die geen Gabber meer is is het Nooit Geweest !!!!!! Want ik ben er zeker van dat 90 % van de Gabbers van Toen Hardcore links laten liggen hebben en over gegaan zijn naar andere muziek stromingen toen Hardcore Underground ging...
De Real Die-Hards Blijven Over en dat zijn er mischien max. een 2000 a 3000 tal over heeel belgie...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 april 2007 om 17:58:
Want ik ben er zeker van dat 90 % van de Gabbers van Toen Hardcore links laten liggen hebben en over gegaan zijn naar andere muziek stromingen toen Hardcore Underground ging...
De Real Die-Hards Blijven Over en dat zijn er mischien max. een 2000 a 3000 tal over heeel belgie...

wat een slappelingen (N)

Waarschuw beheerder
Daphie in het topic :D wat een eer :D
* Rolt De Rode Lopers uit *

Uitspraak van [SF] daphie op maandag 9 april 2007 om 18:16:
Uitspraak van -H@RDCORE- op maandag 9 april 2007 om 17:58:
Want ik ben er zeker van dat 90 % van de Gabbers van Toen Hardcore links laten liggen hebben en over gegaan zijn naar andere muziek stromingen toen Hardcore Underground ging...

wat een slappelingen

Ze Zijn niet allemaal zo Hard Als jij ... En Tegelijke Tijd ook lief :D

:flower:

Waarschuw beheerder
donateur
https://partyflock.nl/topic/941441 4 mixe's of Tha Dodge Jr for download ...more than 140 tracks!

ff spammen O:)
maar zeker de moeite waard mensen als je van early hardcore/rave/happy hardcore/newstyle/oldstyle houdt

mvg
Patrick aka Tha Dodge Jr
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 april 2007 om 17:58:
Want ik ben er zeker van dat 90 % van de Gabbers van Toen Hardcore links laten liggen hebben en over gegaan zijn naar andere muziek stromingentoen Hardcore Underground ging...

bullshit, hardcore was al geen underground meer sinds dat de muziekstroming in 1994/1995 mega-populair werd. geldt zowel voor België als voor Nederland!

de zogenaamde "jongere generatie" heeft het weer opgepikt rond 2001/2002. gastjes van destijds een jaar of 18/19/20 die hardcore ruige en vette muziek vonden/vinden. deze trend zet zich nu nog voort door een aanwas van jongeren die (weer) naar hardcore gaat luisteren.

populariteit van muziekstromingen is altijd onderhevig aan golfbewegingen, dan weer een tijd heel populair, dan weer een tijd minder populair. altijd geweest, zal altijd zo blijven!

het zogenaamde begrip "underground" zou je wel toe kunnen passen aan submuziekstromingen als UK-hardcore, Frenchcore, industrial hardcore, breakcore en in mindere mate terror en speedcore.

de meeste mensen die naar hardcore luisteren pretenderen zich heden ten dage als "hardcore-liefhebbers", aangezien gabber in 1998 kapot is gegaan aan commercialiteit.

over België gesproken; meeste mensen wat daar naar hardcore luistert is van het type mongolisch volk wat wij hier in Nederland "houthakkers" of "wazi's" noemen. kopiëer-gedrag ten opzichte van Nederland zelfs.

edit: anders snappen sommige sujetten het niet! (Y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 april 2007 om 18:44:
https://partyflock.nl/topic/941441.html 4 mixe's of Tha Dodge Jr for download ...more than 140 tracks!

ff spammen
maar zeker de moeite waard mensen als je van early hardcore/rave/happy hardcore/newstyle/oldstyle houdt

mvg
Patrick aka Tha Dodge Jr

Gadver man Gigi D' Agostino in die mixen ! hoe durf je hier het topic te vervuilen...

Nee Uhhh ... Zitten nog vette Traxx in die mixen dusja :D

Greetzzz

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [SF] Trip_O B) op maandag 9 april 2007 om 18:46:
Uitspraak van -H@RDCORE- op maandag 9 april 2007 om 17:58:

bullshit, hardcore was al geen underground meer sinds dat de muziekstroming in 1994/1995 mega-populair werd. geldt zowel voor België als voor Nederland!

de zogenaamde "jongere generatie" heeft het weer opgepikt rond 2001/2002. gastjes van destijds een jaar of 18/19/20 die hardcore ruige en vette muziek vonden/vinden. deze trend zet zich nu nog voort door een aanwas van jongeren die (weer) naar hardcore gaat luisteren.

populariteit van muziekstromingen is altijd onderhevig aan golfbewegingen, dan weer een tijd heel populair, dan weer een tijd minder populair. altijd geweest, zal altijd zo blijven!

het zogenaamde begrip "underground" zou je wel toe kunnen passen aan submuziekstromingen als UK-hardcore, Frenchcore, industrial hardcore, breakcore en in mindere mate terror en speedcore.

de meeste mensen die naar hardcore luisteren pretenderen zich heden ten dage als "hardcore-liefhebbers", aangezien gabber in 1998 kapot is gegaan aan commercialiteit.

over België gesproken; meeste mensen wat daar naar hardcore luistert is van het type mongolisch volk wat wij hier in Nederland "houthakkers" of "wazi's" noemen. kopiëer-gedrag ten opzichte van Nederland zelfs.

Gadver man... Daphie heeft duidelijk nog wat werk met je
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 april 2007 om 18:53:
Gadver man... Daphie heeft duidelijk nog wat werk met je

ook een manier van een discussie voeren inderdaad (Y)

Waarschuw beheerder
Het was Teveel CITEER Werk aan dus begon ik er niet mee !

Heel die tekst van je slaat ook nergens op Wat die zin dat je Citeerde van me Interpreteerde je Fout... Althans dat hoop ik Anders Slaat het echt nergens op

Waarschuw beheerder
Awoeeeeeeeeeeeeeee Topic Tittel Is veranderd :s
Mag je hier dan echt jezelf niet zijn :s pfffffffff
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 april 2007 om 19:01:
Heel die tekst van je slaat ook nergens op Wat die zin dat je Citeerde van me Interpreteerde je Fout... Althans dat hoop ik Anders Slaat het echt nergens op

weerleg maar met goede argumenten dan!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 april 2007 om 19:03:
Awoeeeeeeeeeeeeeee Topic Tittel Is veranderd
Mag je hier dan echt jezelf niet zijn pfffffffff

Het is een schande, dat ze het veranderd hebben naar een korte, bondige en duidelijke topictitel idd!!!
Waarschuw beheerder
of

of

of

of

of

of

of

of

of

of

wat wil je nou zeggen met dit topic? vraag jij of ze hier weten hoe het inelkaar steekt met hardcore of kom je het hier vertellen hoe het zit?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Edutainment op maandag 9 april 2007 om 19:19:
Uitspraak van -H@RDCORE- op maandag 9 april 2007 om 19:03:
Awoeeeeeeeeeeeeeee Topic Tittel Is veranderd
Mag je hier dan echt jezelf niet zijn pfffffffff

Het is een schande, dat ze het veranderd hebben naar een korte, bondige en duidelijke topictitel idd!!!

Zoooo Saai en zoooo Gewoooooon
Dat is Het Verkrachten Van mijn Eigen Persoonlijkeheid !
Dat is schending van de mensen rechten !
Dit Gaat Te ver !!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 april 2007 om 19:42:
Dat is Het Verkrachten Van mijn Persoonlijkeheid !

misschien zie je zelf niet in dat jouw persoonlijkheid ook

is en wijzen ze je der gewoon ff op 8)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van mr turner op maandag 9 april 2007 om 19:32:
wat wil je nou zeggen met dit topic? vraag jij of ze hier weten hoe het inelkaar steekt met hardcore of kom je het hier vertellen hoe het zit?

Combinatie van de twee 8)

Waarschuw beheerder
ze zeggen mescalum united-we have arrived is de eerste hardcore track ooit,ben ik nou echt de enige die het geen hardcore maar techno vind...:/

Uitspraak van [SF] Trip_O B) op maandag 9 april 2007 om 18:46:
bullshit, hardcore was al geen underground meer sinds dat de muziekstroming

op plaat en cd verscheen,eenmaal op plaat of cd,tadaa commercie...hardcore en al zijn varianten zijn nooit underground geweest,en is tot op heden vanaf begin jaren negentig,de meest commerciele style ever in nederland.........O:)

erg he voor die stoere gabbers die graag underground willen zijn...:lol:

Waarschuw beheerder
:D
ze gaan naar feesten met duizenden mensen,kopen platen van duizenden oplagen,kopen kleding via winkels en op internet,praten hier op een commerciele site over underground...

jaha whoei hardcore is zo underground he :cheer:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 april 2007 om 21:34:
op plaat en cd verscheen,eenmaal op plaat of cd,tadaa commercie...hardcore en al zijn varianten zijn nooit underground geweest,en is tot op heden vanaf begin jaren negentig,de meest commerciele style ever in nederland......... O:)

erg he voor die stoere gabbers die graag underground willen zijn... :lol:

je slaat de spijker op zijn kop (Y)

elke artiest uit elke muziekstroming heeft de inslag geld te willen verdienen met zijn muziek. geld verdienen is commercie!

Waarschuw beheerder
Dan weet jij Duidelijk niets af van de Hard-Tek , Frenchcore Scene...
Waarschuw beheerder
nou vertel jij het eens dan 8)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 april 2007 om 22:35:
Dan weet jij Duidelijk niets af van de Hard-Tek , Frenchcore Scene...

kom maar op, ik zit op het puntje van mijn stoel! 8)

Waarschuw beheerder
dat dat niet commercieel is? zoiets als epileptik waar al meer dan 20 albums van zijn en ze werken samen met o.a. enzyme?
nee hoor jij je zin das niet commercieel :lol:
er bestaan op partyflock zelfs topics over frenchcore en Hard-Tek ...;)
wow :| underground zeg 8)

enige wat op deze aarde underground is:
eigen numers die je aan niemand laat horen(behalve jezelf) en alleen op jou pc staan,das underground:)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
vette underground ja 8) jwt B)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 april 2007 om 23:35:
enige wat op deze aarde underground is:
eigen numers die je aan niemand laat horen(behalve jezelf) en alleen op jou pc staan,das underground :)

je vergeet wat:
daphie & [SF]Trip_o, da's ook underground! B)

Waarschuw beheerder
en ik dan? :cry:
Waarschuw beheerder
een heeeeeeeeeeeeeeeeeeel klein beetje misschien dan 8)

Waarschuw beheerder
ik maak ook muziek:o en dat ken jij niet;)
underground :woepwoep:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 april 2007 om 23:46:
ik maak ook muziek:O en dat ken jij niet ;)
underground :woeptiedoe:

ik maak ook muziek en ik share het niet -> underground dus B)

Waarschuw beheerder
-
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik ben gewoon underground omdat ik gewoon underground ben B)

8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 april 2007 om 23:48:
nu ben ik commercieel O:)

:O nu ben je definitief niet meer underground :no:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van [SF] daphie op maandag 9 april 2007 om 23:48:
ik ben gewoon underground omdat ik gewoon underground ben b)
8)

dat is wel het meest underground van alles denk ik ja :jaja:

:respect:

Waarschuw beheerder
Oh ja, het is tegenwoordig weer stoer om niet underground te zijn

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 april 2007 om 23:50:

b)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 april 2007 om 23:50:

jij bent zo Mainstream dat je eruit gekicked wordt op Smackdown 8)

edit
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 april 2007 om 21:34:
ze zeggen mescalum united-we have arrived is de eerste hardcore track ooit,ben ik nou echt de enige die het geen hardcore maar techno vind...:/

Ben het niet vaak met je eens (zeg maar nooit :p) maar nu wel. Achteraf is dat nummer pas hardcore genoemd. Ik hou het er maar op dat een "eerste" hardcore plaat niet bestaat. :p

Wat boeit het eigenlijk wat voor stijl het is als het maar vet klinkt. :D

Waarschuw beheerder
eerste nummer wat ik voor het eerst als hardcore bestempelde was de track twin freaks:) dat was met een harde kick(voor die tijd)
maar inderdaad:
Uitspraak van RuffEd op dinsdag 10 april 2007 om 00:05:
Wat boeit het eigenlijk wat voor stijl het is als het maar vet klinkt.

bijna alles is toch a copy of a copy of klinkt als......
*edit*
hier kun je em beluisteren:D
http://www.expeditionmusic.com/cms/shopprodukt/46288/twin%20freaks.htm#46288
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [SF] daphie op maandag 9 april 2007 om 23:01:
nou vertel jij het eens dan

Awel...omdat jij het Vraagt doe ik dat :D
:flower:

Uitspraak van Return to sender op maandag 9 april 2007 om 23:34:
Verblijd ons met uw kennis o heilige Belg

Paaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhh [img width=15 height=15]http://forum.pcmweb.nl/images/smilies/icon_lol.gif[/img]

8) 8) 8)

Awel ja ... hier komt het... er zijn genoeg dj's enzo die hun Muziek op hun site's zetten ter download, bijvoorbeeld Dj Soam & Middle M , Maniaks , Enzovoort..... ...
En dit terwijl die ook op plaat zijn en eigenlijk moet voor betalen in de winkel als je die plaat wilt [ duh ... ]
En als MOH , TTM , ENZYME en nog andere Grote Nederlandse Labels commercieel zijn wil dat dan zeggen dat al die andere HONDERDEN labels zo Commercieel zijn ??????
Zijn genoeg producers die muziek maken Niet voor het geld !!!
en dat is dan ook duidelijk aan hun muziek te horen [ mischien niet hoorbaar voor de Gewone standaard muziek liefhebben ]
En dan nog ... Als iets Commercieel is is dat dan slecht ????? NEE !!! dat slaat ook op niets... Een Super Commerciele Plaat kan even goed zijn als een Hardnekkige Underground plaat die maar uitgebracht is om max. 50 vinyls...

Uitspraak van verwijderd op maandag 9 april 2007 om 23:35:
dat dat niet commercieel is? zoiets als epileptik waar al meer dan 20 albums van zijn en ze werken samen met o.a. enzyme?

Zoals ik al zei FRENCHCORE is veeeeeeeeeeeeeeeeel meer ook dan Epileptik , Audiogenic , daar bestaan er ook 100 ° Labels van...

Zo heb ik Hier een vette Cd [ death will catch us all ] , Zeker Cd 1 met vet Unreleased Stuff... zoals Xeno - inner light , wasteland - dr. psyko , hybrid - go back to sleep , abandoned soul - unable to understand... En Nee XENO die traxx zijn niet van je !!! :p ... Ook Spul van Epistaxis is zeeeeeer vet maar niet gereleased ...

Uitspraak van [SF] Trip_O B) op maandag 9 april 2007 om 23:47:
Uitspraak van XENO op maandag 9 april 2007 om 23:46:
ik maak ook muziek en dat ken jij niet
underground

ik maak ook muziek en ik share het niet

Dit lijkt me dan ook logisch :D

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [SF] Trip_O B) op dinsdag 10 april 2007 om 00:03:
jij bent zo Mainstream dat je eruit gekicked wordt op PORN

:9
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 april 2007 om 00:22:
Zeker Cd 1 met vet Unreleased Stuff... zoals Xeno - inner light , wasteland - dr. psyko , hybrid - go back to sleep , abandoned soul - unable to understand...

ze staan toch op cd? 8) dan is het toch gereleased 8)
Waarschuw beheerder
donateur
Zo heb ik Hier een vette Cd [ death will catch us all ] , Zeker Cd 1 met vet Unreleased Stuff... zoals Xeno - inner light , wasteland - dr. psyko , hybrid - go back to sleep , abandoned soul - unable to understand... En Nee XENO die traxx zijn niet van je !!! ... Ook Spul van Epistaxis is zeeeeeer vet maar niet gereleased ...

als het op een cd staat is het toch uitgebracht? en als het uitgebracht is, betekend dat dat je er geld mee wilt verdienen. cd's maak je namelijk meestal om te verkopen!

dus dan ben je commercieel bezig! 8)

of zie ik het verkeerd? O:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [SF] daphie op maandag 9 april 2007 om 23:48:
ik ben gewoon underground omdat ik gewoon underground ben

De Holbewoners van Tilburg , Wie Zijn ze , wat eten ze , Wat doen ze , vanavond in jambers 8)
Waarschuw beheerder
erg slim ben je niet 8)

tilburg :roflol:

:looser:

Waarschuw beheerder
XENO die traxx zijn niet van je !!!

nee en hij is X.E.N.O. :p

Waarschuw beheerder
lang verhaal;)
naam gekut hij heeft het veranderd(Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 april 2007 om 19:47:
Combinatie van de twee

dat ben je indd ja 8)

Waarschuw beheerder
donateur
blijft weinig over van zijn standpunten zo! 8)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 april 2007 om 00:16:
eerste nummer wat ik voor het eerst als hardcore bestempelde was de track twin freaks dat was met een harde kick(voor die tijd)
maar inderdaad:

Uitspraak van RuffEd op dinsdag 10 april 2007 om 00:05:
Wat boeit het eigenlijk wat voor stijl het is als het maar vet klinkt.

bijna alles is toch a copy of a copy of klinkt als......
*edit*
hier kun je em beluisteren
http://www.expeditionmusic.com/cms/shopprodukt/46288/twin%20freaks.htm#46288

nope dat is ver van Hardcore :p
Ken die track wel...
Als je nu eens zei Marchall Masters - Return To zero ... :p
of Dj Dano & Nico - Master Machine

Uitspraak van [SF] daphie op dinsdag 10 april 2007 om 00:29:
Uitspraak van -H@RDCORE- op dinsdag 10 april 2007 om 00:22:
Zeker Cd 1 met vet Unreleased Stuff... zoals Xeno - inner light , wasteland - dr. psyko , hybrid - go back to sleep , abandoned soul - unable to understand...

ze staan toch op cd? dan is het toch gereleased

Er zijn Covers van gemaakt Door iemand van Die 'amateur' artiesten zelf dusja... Staat op niets van labels en was via een site te downen ofzo... En hebben ze geen cent aan verdiend !!! * er gaat eentje op Ignore functie , en niet jij meisje *
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 april 2007 om 00:39:
er gaat eentje op Ignore functie , en niet jij meisje *

lafaard :looser:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [SF] daphie op dinsdag 10 april 2007 om 00:31:
erg slim ben je niet

tilburg

je zei tijdje geleden dat je van daar was !!!!

je hebt dus gelogen !
want ik zei dan nog als ik deze Track Hoor ' The Dreamteam [ live in tilburg! Team spirit ] zal ik aan je denken... 8)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Is het weer zo ver..:roflol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 april 2007 om 00:39:

waarom ga je iemand op ignore zetten die juist een discussie met je voert? omdat je jezelf tegen gesproken voelt ofzo? of omdat je gewoon weet dat je het niet helemaal bij het goede eind hebt?

kom gewoon met wat betere argumenten en bronnen dan en laat zien dat jij gelijk hebt ( 8) )in plaats van de discussie maar af te kappen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 april 2007 om 00:43:
Uitspraak van daphie op dinsdag 10 april 2007 om 00:31:
erg slim ben je niet

tilburg

je hebt dus gelogen !
want ik zei dan nog als ik deze Track Hoor The Dreamteam [ live in tilburg! Team spirit ] zal ik aan je denken... 8)

geloof jij alles wat er tegen je gezegd word? dan geloof je zeker ook in de tandenfee en in sprookjes 8)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van [SF] daphie op dinsdag 10 april 2007 om 00:46:
geloof jij alles wat er tegen je gezegd word? dan geloof je zeker ook in de tandenfee en in sprookjes 8)

volgens mij gelooft hij ook dat Belgen slim zijn! 8)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [SF] daphie op dinsdag 10 april 2007 om 00:44:
spraak van -H@RDCORE- op dinsdag 10 april 2007 om 00:39:

waarom ga je iemand op ignore zetten die juist een discussie met je voert? omdat je jezelf tegen gesproken voelt ofzo? of omdat je gewoon weet dat je het niet helemaal bij het goede eind hebt?

kom gewoon met wat betere argumenten en bronnen dan en laat zien dat jij gelijk hebt ( )in plaats van de discussie maar af te kappen

njah waarom... k'heb gewoon het gevoel dat het hopeloos discussieren is met hem dusja... En ook... Partyflock Telt meer dan 1000 leden dus hij zal Heus wel anderen vinden om tegen te praten...

Uitspraak van [SF] daphie op dinsdag 10 april 2007 om 00:46:
Uitspraak van -H@RDCORE- op dinsdag 10 april 2007 om 00:43:
Uitspraak van daphie op dinsdag 10 april 2007 om 00:31:
erg slim ben je niet

tilburg

je hebt dus gelogen !
want ik zei dan nog als ik deze Track Hoor The Dreamteam - [ live in tilburg! Team spirit ] zal ik aan je denken...

geloof jij alles wat er tegen je gezegd word? dan geloof je zeker ook in de tandenfee en in sprookjes

Sprookje van Hash En Weedje wel ja 8)

Maarja... Jij loog dus... volgens mij Gaat er nog iemand op Ignore...En bij meisjes doe ik dat heeeeel zelden...Gatver man wat een koppel
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder

Of luisteren doe je voor de gein vanaf vandaag gewoon eens met je oren.....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 april 2007 om 00:47:
Maarja... Jij loog dus...

kijk jij nooit op profielen ofzo :rot:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Vage Nico op dinsdag 10 april 2007 om 00:47:
Uitspraak van -H@RDCORE- op donderdag 8 februari 2007 om 18:58:

Of luisteren doe je voor de gein vanaf vandaag gewoon eens met je oren.....

haha die citeert zin van 2 maand geleden :vaag:

en over die ogen... is dat dan geen spreekwoord in julie land...?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 april 2007 om 00:47:
volgens mij Gaat er nog iemand op Ignore

Like anyone cares :lol:
Waarschuw beheerder
Awel ja ... hier komt het... er zijn genoeg dj's enzo die hun Muziek op hun site's zetten ter download, bijvoorbeeld Dj Soam & Middle M , Maniaks , Enzovoort..... ...

Tuurlijk jongen, die hun platen worden dikwijls genoeg maar in oplages van een paar honderd ex. gedrukt.

Zoals ik al zei FRENCHCORE is veeeeeeeeeeeeeeeeel meer ook dan Epileptik , Audiogenic , daar bestaan er ook 100 ° Labels van...

Tuurlijk, viracocha, planet kick etc etc er zijn echt duizenden kleine labeletjes.

Stop wasting your time hier jongen. Doe gewoon je eigen ding; zonder dat steeds hier te hoeven verkondigen tss mensen die helemaal niet weten waarover je 't hebt.

Waarschuw beheerder
Age of love - age of love

dik nr!

Waarschuw beheerder
club X vol 3

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Frots op dinsdag 10 april 2007 om 09:07:
Uitspraak van -H@RDCORE- op dinsdag 10 april 2007 om 00:47:
volgens mij Gaat er nog iemand op Ignore

Like anyone cares

idd want ik kreeg al een privé bericht van hem datie het jammer vond... al kwam het er zo op neer !

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Deekore. op dinsdag 10 april 2007 om 13:18:
Uitspraak van -H@RDCORE- op dinsdag 10 april 2007 om 00:22:

Tuurlijk, viracocha, planet kick etc etc er zijn echt duizenden kleine labeletjes.

Stop wasting your time hier jongen. Doe gewoon je eigen ding; zonder dat steeds hier te hoeven verkondigen tss mensen die helemaal niet weten waarover je 't hebt

Tjah Er moet Toch Iemand Het IQ gehalte op partyflock naar boven trekken , ik kan het hier niet zo verder meer aanzien...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 april 2007 om 16:15:
Tjah Er moet Toch Iemand Het IQ gehalte op partyflock naar boven trekken , ik kan het hier niet zo verder meer aanzien

lukt je dan anders aardig slecht
eigenwijs je standpunt houden is wat anders dan ook gelijk hebben en iets weten :)
Waarschuw beheerder
:roflol: wat een hilarisch ventje is het toch, hij blijft maar volhouden :roflol:

Waarschuw beheerder
8)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 april 2007 om 16:12:
idd want ik kreeg al een privé bericht van hem datie het jammer vond... al kwam het er zo op neer !

lezen blijft schijnbaar ook een kunst he kerel? (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 april 2007 om 16:15:
Tjah Er moet Toch Iemand Het IQ gehalte op partyflock naar boven trekken , ik kan het hier niet zo verder meer aanzien...

tis ni omda je veel weet dajj een hoog iq gehalte hebt.

een iq heeft (zo zien we maar weer ;-) ) niks te maken met veel weten(over een bepaald onderwerp).
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
er was eens een hardcore ei ... die brak open en hc was geboren ...

iedereen blij :cheer:
Waarschuw beheerder
Issie nog niet dood?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Frots op woensdag 11 april 2007 om 08:34:
Issie nog niet dood?

hardcore ??? tuurlijk ... morsdood
Waarschuw beheerder
Uitspraak van VageJetje op woensdag 11 april 2007 om 08:19:

iedereen blij :cheer:

nu wilt tie natuurlijk weten waar dat ei dan wel niet vandaan kwam 8)

Waarschuw beheerder
[img width=119 height=119 cacheid=00007f16002788bfcbb101231a01d7a8e5]http://tbn0.google.com/images?q=tbn:yFQ4zDY5k49WLM:[url]http://groups.msn.com/_Secure/0WgAAAC8by9uFoBp7aqEBkH3saaFPkDCbidJsKAbwKqt8vVz3JRB2uBtzao7jnLjgm*2WYKKh5ePMStOzdf88PZpeXSbZxNrWhuVIgf8Z2CxJ0EnDpO7QuuEPWqIdbelrB2uVIdECm8g/hardcore%252525252520calimero0.jpg%3Fdc%3D4675541301106957896[/url][/img]
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Dat is wat anders Hé Dan Het Ei van Colombus !!! 8)

Maar zou de duitste vlag moeten zijn op de achtergrond !
Waarschuw beheerder
loser

Waarschuw beheerder
Uitspraak van VageJetje op woensdag 11 april 2007 om 08:19:

:no:
ergens in de jaren '20 van de vorige eeuw hadden al een paar geile mensen met veel schaamhaar het idee om hun sexuele lusten te moeten laten vastleggen op film. Dit gebeurde eenmaal en er bleek ook nog vraag naar te zijn ook.
Zo geschiedde het ontstaan van HARDCORE Porno en iedereen rukte nog lang en gelukkig.

:gaap:

wat een topic weer

Waarschuw beheerder
Word er knettergeil van NEUQE ¿
Waarschuw beheerder
verneuQ jij je eigen topic maar ja omdat er verder toch geen zinnig woord uitkomt 8)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van d'un tableau historique op woensdag 11 april 2007 om 20:18:
Uitspraak van daphie op woensdag 11 april 2007 om 18:48:
nu wilt tie natuurlijk weten waar dat ei dan wel niet vandaan kwam

wie was eerder, het Hardcore-ei of de Hardcore-kip

Het Ei-kip Zaadcel 8)

Waarschuw beheerder
[img width=481 height=287]http://home.hccnet.nl/r.cristofoli/00ivomai5.jpg[/img]
[img width=250 height=328 cacheid=000dcebb0027897dd42fe23f1a01d7ba27]http://www.nieuwsblad.be/Assets/Images_Upload/NBN_A3_ZAADCEL.MM.jpg[/img]

Het enige Echte HARDCORE-EI-KIP zaad

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [SF] daphie op woensdag 11 april 2007 om 19:56:
verneuQ jij je eigen topic maar ja omdat er verder toch geen zinnig woord uitkomt

Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 april 2007 om 21:51:
Het enige Echte HARDCORE-EI-KIP zaad

Ja dus :P

Waarschuw beheerder
Uhhh , Als je goed opgelet Had Was Mijn Besluitings Post Al ' Klaar ' en hier gepost ! Mijn Laatste Vraag was ofdat Iemand nog iets Zinnigs Wist om er aan toe te voegen ! ... Maar niemand wist nog iets zinnigs !:p

Waarschuw beheerder
===BESLUITINGS POST===

======================================================================

[[[=====> THE FIRST HARDCORE TRACK <=====]]]
[[[ MESCALINUM UNITED - WE HAVE ARRIVED ]]]
[[[ PLANET CORE PRODUCTIONS FIRST LABEL WITH HARDCORE ON IT # LABEL FROM GERMANY # ]]]
[[[ THE TRACK IS MADE IN 1989 ]]]
[[[ HARDCORE SINCE 1989 ]]]
[[[ MAARTEN M. ]]]
[[[ HC ]]]

=======================================================================

Het eerste HARDCORE vinyl is dus :

Het vinyl Mescalinum United - Reflections Of 2017
http://www.discogs.com/release/53883
De Track ' We Have Arrived ' Werd dan ook later uitgebracht op Industrial Strength Records ...
In 1990 Werd Het Vinyl uitgebracht...
om het nu maar eens heeeeeel lomp uit te drukken :p :vaag:

De Eerste HARDCORE LABELS : Planet Core Productions [ DE ] , Industrial Strength Records [ USA ] [ 1991 ] , Bonzai Records [ BE ] [ 1992 ] , USA Import Antwerpen [ BE ] : Atom Communications , Nanga Beats [ 1992 ] , Zombie [ 1993 ] , ...

En Rotterdam Records [ NL ] ook dus…
[ link ! ---> http://www.discogs.com/label/Rotterdam+Records ]
Founded in 1992 by DJ Paul Elstak. ' ...Dat is mischien wel het EERSTE NEDERLANDS Hardcore/Gabber label maar NIET het EERSTE LABEL WAAR DE EERSTE HARDCORE OP VERSCHEEN !
Het eerste Vinyl op ROTTERDAM RECORDS is het vinyl ' Euromasters - Amsterdam Waar lech dat dan ?

Rotterdam [ Nederland ] was JALOERS Als de Pest omdat zij niet de uitvinders waren van HARDCORE en
gingen ze Acardipane dissen met deze Track ! [ Best wel Triest van Rotterdam Records ] :

Evil Maniax - We Are The Creators Of Hardcore
http://www.discogs.com/release/38648

Leathernecks – At War : Distrack Tegen Low Spirit...

De Eerste Hardcore Dj’s :

Lenny Dee ! en dan ook nog : Dj paul , Dj rob , … Liza ‘N’ Eliaz was ook een belangrijk persoon in het begin van de HARDCORE…

Hardcore Is wel het meest Groot geworden in Nederland Natuurlijk Club parkzicht in Rotterdam en Multigroove in Amsterdam. Dj Rob [ Resident Parkzicht ] En Dj Paul kwamen er vaak Draaien. Hardcore / Gabber Werd dan ook een Sub Cultuur in Nederland… In Italie werd het Later dan ook wel populair , In Belgie ook maar dan wat minder…

=====================================================================

Waarschuw beheerder
[img width=500 height=500 cacheid=00041f3e000a418009edf9581a01d7c2b8]http://www.sevensheaven.nl/images/producten/illustration-illustratie_padlock-hangslot_01.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 april 2007 om 23:09:

Dat is nog nooit bevestigd door officiële bronnen dude, maar dat het vermoedelijk de 1e hardcore track is kan wel kloppen.

Ik weet trouwens nog wel een erg vroege hardcore track te noemen, iig. eerder dan wat jij noemt met uitzondering van "We Have Arrived"

Voilà >>> Lory D - Industrial Overflo 1991

Toch best hard dacht ik zo voor die tijd. :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
volgens mij is 9 is a Classic van Age of Space ook van 1989/1990!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Leuk topic waar geen antwoord op te geven is naar mijn mening. Het is zich langzamerhand ontwikkelt. Zo word ook vaak gezegd dat Kraftwerk electronische muziek alsware hebben ontdekt, wat op zich ook niet klopt. Duitse en Amerikaanse geluidspioniers waren al begin 20e eeuw bezig met het produceren van electronische muziek. En ik vraag me daarbij direct af waarom Yellow Magic Orchestra dan nooit credits krijgt. Was dat dan geen electronische muziek?

Ik hoor ook erg vaak tegenwoordig iedereen zeggen dat Mescalinum United - We Have Arrived de eerste hardcore plaat is. Het is een feit dat het tot de eersten behoorde maar of het ook daadwerkelijk de eerste is weet ik niet. Er zitten duidelijke kenmerken in waar de inspiratie vandaan is gehaald.

Een producer als Doris Norton maakte in het begin van de jaren '80 al harde electronische nummers. Tenminste ze heeft wat sounds gebruikt in haar LP's waarvan ik denk: zozo...

En zo ontdek je steeds en steeds meer. Het stofzuigergeluid bv. Jarenlang heeft Human Resource steeds de credits gekregen in Nederland. Sinds het digitale tijdperk heb ik vanuit het buitenland steeds meer tegenbeweringen zien komen wat uiteindelijk leidde to het feit dat Human Resource weer hun sound te danken had aan Second Phase - Mentasm. Dus opeens komt die plaat in de spotlights te staan. Daar blijft het niet bij, want waar kwam ik dus laatst achter? Dat dus in deze plaat die sound al zat verwerkt: http://www.discogs.com/release/91379 . Maar misschien bestaat er wel een plaat uit 1988 waar die sound al in zat. Want als men denkt dat de eerste 303 sound in een houseplaat zat (om dan nog maar eens een voorbeeld te geven), komt ook bedrogen uit. Er bestaan discoplaten als Shannon - Let The Music Play waar dat geluid al in verwerkt zit.

Qua eerste hardcorelabel wil ik overigens het Planet Core Productions label niet echt noemen. Daar zijn ook softe tracks op uitgebracht. Dat gebeurde in de begin jaren veel. Andere voorbeelden zijn Mid-Town Records, Overdrive of Force Inc Music Works. Maar wacht er zijn nog meer aparte labels. Het Boy Records label bv. In de begintijd kwam daar voornamelijk EBM op uit, maar soms zat er een vreemde eend in de bijt en kwam er een harde plaat op uit in de begin jaren 90. Of Deze plaat op generator: http://www.discogs.com/release/187162 , die ook gigantisch hard moet zijn geweest voor zijn tijd.

En hoewel gezegd word dat hardcore uit Frankfurt komt, ben ik het daar absoluut NIET mee eens. Het kwam op diverse plekken tegelijkertijd, als je kijkt hoe het zich ontwikkelt heeft. Breakbeats? Typisch Engels. Je wilt niet weten hoeveel van die breakbeats zijn aangedikt en er een goede harde kick overheen is gedumpt. Bepaalde sounds komen uit Amerika. Check voor de gein eens het Hardwax label van Robert Hood. Het komt dan wel uit 1992 en het is dan wel techno, maar er zitten gigantische gierende geluiden in. En bepaalde sounds komen uit ons eigen kikkerlandje. 80 Aum Records bv. droeg ook weer een bepaalde sound met zich mee, waarbij de kick en de beats dan misschien niet hard waren, maar de rest typisch een voorloper was van bepaalde gabber/hardcore wat gemaakt werd. Daarnaast kunnen nog zoveel dingen opgenoemd worden zoals de kick die Por La Patria bezit van Liaisons D. of het scheurende geluid wat deze plaat bezit http://www.discogs.com/release/107414 . Een oudje inderdaad, maar een plaat ver zijn tijd vooruit.

En zo kan ik nog wel een tijd doorgaan. Het is heel moeilijk vast te stellen waar hardcore vandaan komt. Doordat house steeds meer naar elkaar toekwam zijn bepaalde sounds gaan evolueren en daaruit is naar mijn mening ook hardcore/gabber uit ontstaan.

En het eerste echte hardcore/gabber label? Sja lastig. Ik denk toch wel Rotterdam Records. Dat was toch wel een van DE labels die de toon zette voor een bepaalde sound, hoewel de sounds uit diverse platen uit de begintijd weer afgejat waren van andere Amerikaans, Duitse of Engelse platen die niet bij het grote publiek bekend zijn. En ondanks ik vind dat Rotterdam Records enorm belangrijk is geweest voor een bepaalde sound, sloeg Martin Damm op Mono Tone weer een geheel andere weg in met een sound die later door andere producers werd overgenomen. Deze plaat bijvoorbeeld: http://www.discogs.com/release/33585 was destijds veel harder dan datgene wat uit Rotterdam kwam. Ook de eerste plaat op Mokum Records met Vitamin - Cosmic Trash ging verder dan Rotterdam Records op dat moment mee bezig was. Op een ander Nederlands label kwam deze plaat uit: http://www.discogs.com/release/57099 . Een vriend van me die destijds al een paar jaar platen kocht, wist me te vertellen dat dit 1 van de eerst echte harde platen was. Ook rond deze tijd kreeg hardcore/gabber steeds meer een echt gezicht. En wat te denken van het Amerikaanse Industrial Strength Records zoals al aangegeven werd of dat andere Amerikaanse label: Direct Drive.

Om het concreet samen te vatten:

In de begin jaren had je allemaal pioniers, die gebruik maakten van oude houseplaten en deze dusdanig te bewerken dat er nieuwe sounds kwamen. Er bestaat geen land met: daar komt de hardcore vandaan. Er bestaat geen producer die de hardcore bedacht heeft. Iedereen deed zijn eigen ding en dat vormde zich tot een karakteristiek geluid waar miljoenen volgelingen nog steeds naar luisteren.

Waarschuw beheerder

mis alleen 1 essentieel ding in je verhaal, wanneer en dankzij wie is de apres ski invloed in harcore terecht gekomen? Dit moet ergens rond 2001 zijn gebeurd schat ik??? :P

Waarschuw beheerder
Kan niet anders zeggen dat je een goed overwogen en inhoudelijke post hebt neergezet Stimmenfieber zo in het holst van de nacht, ik zelf zou het geduld er niet voor op kunnen brengen. Al met al kan ik me aardig vinden in je verhaal. :D (y)

Ik heb alleen 1 kanttekening betreft je opening. snap niet helemaal wat je bedoelt met dat Y.M.O. nooit geen credits krijgt? Dat krijgen ze zeer zeker wel, kwalitatief was het zeker hoogstaand. Alleen het was gewoon wat later gebracht dan b.v. Kraftwerk. Daarnaast had je natuurlijk al eerder van die obscure Disco/Electo bandjes dan Y.M.O. Ik noem een Arpadys, Droids, Space, Kebekelektrik etc. etc.

Maar goed, dit is ook wel een wat afwijkend onderwerp betreft het onstaan van de Hardcore. Dat het met House te maken heeft dat is voor mij wel zeker, maar dat vind ik toch weer een ander onderwerp. ;)

Nogmaals verder een mooie en duidelijke post neergezet. :respect:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 mei 2007 om 13:35:
Ik heb alleen 1 kanttekening betreft je opening. snap niet helemaal wat je bedoelt met dat Y.M.O. nooit geen credits krijgt? Dat krijgen ze zeer zeker wel, kwalitatief was het zeker hoogstaand. Alleen het was gewoon wat later gebracht dan b.v. Kraftwerk. Daarnaast had je natuurlijk al eerder van die obscure Disco/Electo bandjes dan Y.M.O. Ik noem een Arpadys, Droids, Space, Kebekelektrik etc. etc.

YMO was inderdaad wat later dan Kraftwerk bezig, maar als men het heeft over het ontstaan van de electronische muziek dan lijkt men alleen Kraftwerk te kennen (behalve de echt oude garde) wat ik dus persoonlijk een beetje jammer vind.

En het klopt inderdaad dat het weinig met hardcore te maken heeft, maar wat ik probeer aan te geven dat mensen zelf eens op onderzoek moeten gaan ipv dingen zo maar aan te nemen. Dat is mij dus al vele malen gebeurd en gebeurd nog steeds. Dat We Have Arrived revolutionair is geweest durf ik niet te ontkennen, maar hiervoor werd er al als ware ge-expirementeerd met harde geluiden. Ik meende dat Kapotte Muziek daar ook een voorbeeld van was. En ik probeer dus mensen aan het verstand te brengen dat het geleidelijk naar een bepaalde stroming toe ging door elementen van andere stromingen samen te smelten tot een geheel. Hardcore is niet in 1 x ontstaan natuurlijk.

Overigens heb ik nog nooit van Droids, Space en Kebekelektrik gehoord. Ik zal daar eens naar op zoek gaan. :)

Waarschuw beheerder
ja dat weet toch iedere baby ook dat HARDCORE niet plots ontstaan is !!! stel je voor ! eerst was er 'softe' eurodisney House en plots op een Dag kwam uit het niets een SnoeiHarde HARDCORE plaat uit van 170 bpm !!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 mei 2007 om 14:22:
ja dat weet toch iedere baby ook dat HARDCORE niet plots ontstaan is !!! stel je voor ! eerst was er 'softe' eurodisney House en plots een Dag Later kwam uit het niets een SnoeiHarde HARDCORE plaat van 170 bpm !!!

wat een zeer zinvolle reply weer belg (Y)

deze mensen proberen hier es een beschaafde discussie te voeren over 'het onstaan van hardcore' wat jou al weet ik niet hoe lang bezig houd en dan kom je met zoon domme reactie...

lekker bezig

ik snap nu waarom jij hier op pf niet geliefd ben..........

Waarschuw beheerder
En daar Draait het Om !

Njah nu begin ik me af te vragen ofdat StimmenFie­ber 100 % Hollander is omdat die vrijwel de enige is die zich serieus en uitgebreid bezighoud met dit Leuk topic :p
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Amsterdam.. Rotterdam.. ik weet allebei niet waar dat ligt

Waarschuw beheerder
Weet je al hoe dat je heet ?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Maar okee, is dit niet een beetje een wijsneuzen topic?

http://www.di.fm/edmguide/edmguide.html
Interessante site

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 2 mei 2007 om 18:06:
http://www.di.fm/edmguide/edmguide.html
Interessante site

Dat vind ik dus persoonlijk geen goede site. Alles wordt alleen maar vanuit het oogpunt van de schrijver bekeken. Het is een leuke site om een keertje door te lezen, ja dat wel.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 mei 2007 om 18:09:
Dat vind ik dus persoonlijk geen goede site. Alles wordt alleen maar vanuit het oogpunt van de schrijver bekeken. Het is een leuke site om een keertje door te lezen, ja dat wel.

Slaat ook niet echt op dit topic, maar dat bedoelde ik, leuk om door te lezen ;)

Waarschuw beheerder
Nog iemand bijdage aan dit topic ?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 mei 2007 om 13:35:
Nogmaals verder een mooie en duidelijke post neergezet. :respect:

:yes:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van RuffEd op vrijdag 4 mei 2007 om 23:46:
Uitspraak van l'age magnifique op woensdag 2 mei 2007 om 13:35:
Nogmaals verder een mooie en duidelijke post neergezet.

ja dat is waar