Partyflock

Forumonderwerp · 929928

Hoi ,

Mischien wel nog vaag vraagje... Maar hoe zit het begin van de HardCore nu werkelijk in mekkaar ???
--->laten we stellen dat dit de Oldschool was :
Public energy - 303
Age of love - age of love
Armando - 100 Dis In You
Angel Ice - Je N'aime Que Toi
Energy 52 - cafe del mar [ three'n'one remix ]
j n j - The Ballet
Second Phase - Mentasm
Technotronic - pump up the jam

[...Dus nog geen HARDCORE in mijn ogen ]

Welke waren De eerste HardCore Traxx ???
welke waren de eerste Labels ???...
Welk Land bracht de eerste Hardcore uit !!! .. ?
[ ja julie nationalistische Nederlandertjes zullen wel het luidtst HOLLAND , HOLLAND schreeuwen ] maar hoorde ook al van Belgie, ... of DUITSLAND ?????...

Wat ik weet of denk is het volgende :::
[ ik heb wel al verschillende Theorien gehoord ]

-----------------------------------------------------------------------------

-ik denk het begin is bij de 'Parkzicht periode' ...

en Het label Rotterdam records [ link ! ---> http://www.discogs.com/label/Rotterdam+Records ]
Daar Staat ' The First Dutch Hardcore-/Gabberlabel.
Founded in 1992 by DJ Paul Elstak. ' ...Dat is mischien wel het EERSTE NEDERLANDS Hardcore/Gabber label maar niet het EERSTE LABEL WAAR DE EERSTE HARDCORE OP VERSCHEEN , in 1990-1991 werd Het vinyl MESCALINUM UNITED - REFLECTIONS OF 2017
[ met de track ' we have arrived ' ] uitgebracht op Planet Core productions..... Het eerste Vinyl op ROTTERDAM RECORDS is het vinyl ' Euromasters - Amsterdam Waar lech dat dan ?
[ dat is periode 1992 !!!!!! ]

of

Holy noise - James Brown is still alive [ dat is periode 1991 op het belgische 'Hithouse label ' ---> http://www.discogs.com/label/Hithouse+Records !!! ]
maar deze vind ik nog niet echt Hardcore...
http://www.discogs.com/release/41923 - http://www.discogs.com/release/49826 - http://www.discogs.com/release/161416

of

Het vinyl Mescalinum United - Reflections Of 2017[ http://www.discogs.com/release/53883
uitgebracht op het label : Planet Core Productions http://www.discogs.com/label/Planet+Core+Productions
[ plaat volgens discogs uitgebracht in 1990 !!! , maar dat kan niet aangezien dat het vinyl dat VOOR dat vinyl uitgebracht is uitgebracht is in 1991 !!!!!!!! Dat is dan ook een fout op DISCOGS lijkt me ! ]
maar uitgebracht in 1990 of 1991 Deze Klinkt VRIJWEL 'HARDCORE' Lijkt me...
Dan Kunnen we ook stellen dat DUITSLAND de uitvinder is van HARDCORE , met als label Planet Core Productions en Uitvinder van de HardCore MARC ACARDIPANE

of

Hoorde ook dat de eerste Hardcore van het Belgishe 'bonzai label' kwam... http://www.discogs.com/label/Bonzai+Records
Label starts in 1992...

of

Evil maniax - We are The creators of Hardcore
maar volgens mij kan dit niet omdat het niet het eerste Rotterdam Rec. vinyl is ... dusja http://www.discogs.com/release/38648

of

Hardcore is ontstaan op een underground label !!! bijvoorbeeld een underground , Frenchcore label , doomcore label...

of

HardCore is ontstaan door één of andere Mensje die een House track wat 'versnelde' en zo 'Hardcore ' te weeg bracht...

of

HardCore is nooit ontstaan

of

Hardcore Wat is dat ???

Wie weet het echt !!!...of is het begin niet echt duidelijk weer te geven .... ?
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 februari 2007 om 19:27:
Thanx , maar eerst begin ik met iets wat mijn hobby / beroep is

Jouw beroep? Ik hoop dat je dan een stuk gevorderd bent na die "track" die je pas had gemaakt..

Uitspraak van Edutainment op vrijdag 16 maart 2007 om 14:50:
Het is een feit dat het 1e Hardcore nummer niet uit Nederland komt, dat heeft niks met vinden te maken.
Dat Hardcore vervolgens in Nederland groter is geworden dan in Duitsland doet daar niks aan af.laatste aanpassing 16 maart 2007 14:51

oke
Uitspraak van Deekore. op vrijdag 16 maart 2007 om 13:49:
Hangter ook vanaf wat je onder hardcore verstaat natuurlijk.......

inderdaad hardcore is altijd vernieuwend geweest en is altijd blijven veranderen ligt er gewoon zelf eigenlijk aan waar jij de lijn trekt en zegt dit is hardcore;)
Uitspraak van Edutainment op vrijdag 16 maart 2007 om 14:50:
Het is een feit dat het 1e Hardcore nummer niet uit Nederland komt, dat heeft niks met vinden te maken.
Dat Hardcore vervolgens in Nederland groter is geworden dan in Duitsland doet daar niks aan af.

inderdaad(y)

:p

===BESLUITINGS POST===

======================================================================

[[[=====> THE FIRST HARDCORE TRACK <=====]]]
[[[ MESCALINUM UNITED - WE HAVE ARRIVED ]]]
[[[ PLANET CORE PRODUCTIONS FIRST LABEL WITH HARDCORE ON IT # LABEL FROM GERMANY # ]]]
[[[ THE TRACK IS MADE IN 1989 ]]]
[[[ HARDCORE SINCE 1989 ]]]
[[[ MAARTEN M. ]]]
[[[ HC ]]]

=======================================================================

Het eerste HARDCORE vinyl is dus :

Het vinyl Mescalinum United - Reflections Of 2017
http://www.discogs.com/release/53883
uitgebracht op het label : Planet Core Productions http://www.discogs.com/label/Planet+Core+Productions
De Track ' We Have Arrived ' Werd dan ook later uitgebracht op Industrial Strength Records ...
Track ' We have Arrived' werd gemaakt in 1989...
In 1990 Werd Het Vinyl uitgebracht...
Dan Kunnen we ook stellen dat DUITSLAND de uitvinder is van HARDCORE , met als label Planet Core Productions en Uitvinder van de HardCore MARC ACARDIPANE
om het nu maar eens heeeeeel lomp uit te drukken :p :vaag:

De Eerste HARDCORE LABELS : Planet Core Productions [ DE ] , Industrial Strength Records [ USA ] [ 1991 ] , Bonzai Records [ BE ] [ 1992 ] , USA Import Antwerpen [ BE ] : Atom Communications , Nanga Beats [ 1992 ] , Zombie [ 1993 ] , ...

En Rotterdam Records [ NL ] ook dus…
[ link ! ---> http://www.discogs.com/label/Rotterdam+Records ]
Daar Staat ' The First Dutch Hardcore-/Gabberlabel.
Founded in 1992 by DJ Paul Elstak. ' ...Dat is mischien wel het EERSTE NEDERLANDS Hardcore/Gabber label maar NIET het EERSTE LABEL WAAR DE EERSTE HARDCORE OP VERSCHEEN !
Het eerste Vinyl op ROTTERDAM RECORDS is het vinyl ' Euromasters - Amsterdam Waar lech dat dan ?
[ dat is periode 1992 !!!!!! ]

Rotterdam [ Nederland ] was JALOERS Als de Pest omdat zij niet de uitvinders waren van HARDCORE en
gingen ze Acardipane dissen met deze Track ! [ Best wel Triest van Rotterdam Records ] :

Evil Maniax - We Are The Creators Of Hardcore
http://www.discogs.com/release/38648

Leathernecks – At War : Distrack Tegen Low Spirit...

De Eerste Hardcore Dj’s :

Lenny Dee ! en dan ook nog : Dj paul , Dj rob , … Liza ‘N’ Eliaz was ook een belangrijk persoon in het begin van de HARDCORE…

Hardcore Is wel het meest Groot geworden in Nederland Natuurlijk Club parkzicht in Rotterdam en Multigroove in Amsterdam. Dj Rob [ Resident Parkzicht ] En Dj Paul kwamen er vaak Draaien. Hardcore / Gabber Werd dan ook een Sub Cultuur in Nederland… In Italie werd het Later dan ook wel populair , In Belgie ook maar dan wat minder…

=====================================================================
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 april 2007 om 14:39:
Leathernecks – At War : Distrack tegen Rotterdam omdat Marc Acardipane te weinig draaiminuten Kreeg…

klopt niet :no: (N)

als je goed luisterd, dan hoor je op een gegeven moment:
"Low Spirit suck my Cock!"

deze plaat is een dis tegen Low Spirit, omdat de gasten van PCP te weinig draai-minuten kregen omdat (ik meen) dhr. Westbam van Low Spirit het nodig vond langer door te draaien. vond plaats op een Mayday-party in Berlijn, ergens rond 1994 ofzo!

Hardcore Is wel het meest Groot geworden in Nederland Natuurlijk Club parkzicht in Rotterdam en Multigroove in Amsterdam. Dj Rob En Dj Paul kwamen er vaak Draaien.

DJ Rob was resident-dj bij Parkzicht (Y)

edit: ontbrak nog iets!
laatste aanpassing

Heeft Iemand Hierbij nog iets Toe Te voegen ???????????

Iemand nog Info ??????
Artiest {SHOWLIST artist 62016, 34383}
In Belgie ook maar dan wat minder…

Hangt er vanaf , qua gabber was het hier vroeger echt wel over-the-top populair, vanaf 2000 (gelukkig) wat minder (want met al die nazi's...).

Wij hebben hier best wel 'n "grote" underground hardcore scene (nee geen gabber), gelukkig zijn we in belgië best nog wel gespaard gebleven van de wannabe facho-skinhead figuren. :-)

idd , Het is hier nog groot geweest... Maar waar zijn ze nu ????????? Iemand die geen Gabber meer is is het Nooit Geweest !!!!!! Want ik ben er zeker van dat 90 % van de Gabbers van Toen Hardcore links laten liggen hebben en over gegaan zijn naar andere muziek stromingen toen Hardcore Underground ging...
De Real Die-Hards Blijven Over en dat zijn er mischien max. een 2000 a 3000 tal over heeel belgie...
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 april 2007 om 17:58:
Want ik ben er zeker van dat 90 % van de Gabbers van Toen Hardcore links laten liggen hebben en over gegaan zijn naar andere muziek stromingen toen Hardcore Underground ging...
De Real Die-Hards Blijven Over en dat zijn er mischien max. een 2000 a 3000 tal over heeel belgie...

wat een slappelingen (N)

Daphie in het topic :D wat een eer :D
* Rolt De Rode Lopers uit *

Uitspraak van [SF] daphie op maandag 9 april 2007 om 18:16:
Uitspraak van -H@RDCORE- op maandag 9 april 2007 om 17:58:
Want ik ben er zeker van dat 90 % van de Gabbers van Toen Hardcore links laten liggen hebben en over gegaan zijn naar andere muziek stromingen toen Hardcore Underground ging...

wat een slappelingen

Ze Zijn niet allemaal zo Hard Als jij ... En Tegelijke Tijd ook lief :D

:flower:

https://partyflock.nl/topic/941441 4 mixe's of Tha Dodge Jr for download ...more than 140 tracks!

ff spammen O:)
maar zeker de moeite waard mensen als je van early hardcore/rave/happy hardcore/newstyle/oldstyle houdt

mvg
Patrick aka Tha Dodge Jr
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 april 2007 om 17:58:
Want ik ben er zeker van dat 90 % van de Gabbers van Toen Hardcore links laten liggen hebben en over gegaan zijn naar andere muziek stromingentoen Hardcore Underground ging...

bullshit, hardcore was al geen underground meer sinds dat de muziekstroming in 1994/1995 mega-populair werd. geldt zowel voor België als voor Nederland!

de zogenaamde "jongere generatie" heeft het weer opgepikt rond 2001/2002. gastjes van destijds een jaar of 18/19/20 die hardcore ruige en vette muziek vonden/vinden. deze trend zet zich nu nog voort door een aanwas van jongeren die (weer) naar hardcore gaat luisteren.

populariteit van muziekstromingen is altijd onderhevig aan golfbewegingen, dan weer een tijd heel populair, dan weer een tijd minder populair. altijd geweest, zal altijd zo blijven!

het zogenaamde begrip "underground" zou je wel toe kunnen passen aan submuziekstromingen als UK-hardcore, Frenchcore, industrial hardcore, breakcore en in mindere mate terror en speedcore.

de meeste mensen die naar hardcore luisteren pretenderen zich heden ten dage als "hardcore-liefhebbers", aangezien gabber in 1998 kapot is gegaan aan commercialiteit.

over België gesproken; meeste mensen wat daar naar hardcore luistert is van het type mongolisch volk wat wij hier in Nederland "houthakkers" of "wazi's" noemen. kopiëer-gedrag ten opzichte van Nederland zelfs.

edit: anders snappen sommige sujetten het niet! (Y)
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op maandag 9 april 2007 om 18:44:
https://partyflock.nl/topic/941441.html 4 mixe's of Tha Dodge Jr for download ...more than 140 tracks!

ff spammen
maar zeker de moeite waard mensen als je van early hardcore/rave/happy hardcore/newstyle/oldstyle houdt

mvg
Patrick aka Tha Dodge Jr

Gadver man Gigi D' Agostino in die mixen ! hoe durf je hier het topic te vervuilen...

Nee Uhhh ... Zitten nog vette Traxx in die mixen dusja :D

Greetzzz

Uitspraak van [SF] Trip_O B) op maandag 9 april 2007 om 18:46:
Uitspraak van -H@RDCORE- op maandag 9 april 2007 om 17:58:

bullshit, hardcore was al geen underground meer sinds dat de muziekstroming in 1994/1995 mega-populair werd. geldt zowel voor België als voor Nederland!

de zogenaamde "jongere generatie" heeft het weer opgepikt rond 2001/2002. gastjes van destijds een jaar of 18/19/20 die hardcore ruige en vette muziek vonden/vinden. deze trend zet zich nu nog voort door een aanwas van jongeren die (weer) naar hardcore gaat luisteren.

populariteit van muziekstromingen is altijd onderhevig aan golfbewegingen, dan weer een tijd heel populair, dan weer een tijd minder populair. altijd geweest, zal altijd zo blijven!

het zogenaamde begrip "underground" zou je wel toe kunnen passen aan submuziekstromingen als UK-hardcore, Frenchcore, industrial hardcore, breakcore en in mindere mate terror en speedcore.

de meeste mensen die naar hardcore luisteren pretenderen zich heden ten dage als "hardcore-liefhebbers", aangezien gabber in 1998 kapot is gegaan aan commercialiteit.

over België gesproken; meeste mensen wat daar naar hardcore luistert is van het type mongolisch volk wat wij hier in Nederland "houthakkers" of "wazi's" noemen. kopiëer-gedrag ten opzichte van Nederland zelfs.

Gadver man... Daphie heeft duidelijk nog wat werk met je
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 april 2007 om 18:53:
Gadver man... Daphie heeft duidelijk nog wat werk met je

ook een manier van een discussie voeren inderdaad (Y)

Het was Teveel CITEER Werk aan dus begon ik er niet mee !

Heel die tekst van je slaat ook nergens op Wat die zin dat je Citeerde van me Interpreteerde je Fout... Althans dat hoop ik Anders Slaat het echt nergens op

Awoeeeeeeeeeeeeeee Topic Tittel Is veranderd :s
Mag je hier dan echt jezelf niet zijn :s pfffffffff
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 april 2007 om 19:01:
Heel die tekst van je slaat ook nergens op Wat die zin dat je Citeerde van me Interpreteerde je Fout... Althans dat hoop ik Anders Slaat het echt nergens op

weerleg maar met goede argumenten dan!
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 april 2007 om 19:03:
Awoeeeeeeeeeeeeeee Topic Tittel Is veranderd
Mag je hier dan echt jezelf niet zijn pfffffffff

Het is een schande, dat ze het veranderd hebben naar een korte, bondige en duidelijke topictitel idd!!!
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 februari 2007 om 18:58:
of

of

of

of

of

of

of

of

of

of

wat wil je nou zeggen met dit topic? vraag jij of ze hier weten hoe het inelkaar steekt met hardcore of kom je het hier vertellen hoe het zit?

Uitspraak van Edutainment op maandag 9 april 2007 om 19:19:
Uitspraak van -H@RDCORE- op maandag 9 april 2007 om 19:03:
Awoeeeeeeeeeeeeeee Topic Tittel Is veranderd
Mag je hier dan echt jezelf niet zijn pfffffffff

Het is een schande, dat ze het veranderd hebben naar een korte, bondige en duidelijke topictitel idd!!!

Zoooo Saai en zoooo Gewoooooon
Dat is Het Verkrachten Van mijn Eigen Persoonlijkeheid !
Dat is schending van de mensen rechten !
Dit Gaat Te ver !!!
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 april 2007 om 19:42:
Dat is Het Verkrachten Van mijn Persoonlijkeheid !

misschien zie je zelf niet in dat jouw persoonlijkheid ook
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 april 2007 om 19:42:

is en wijzen ze je der gewoon ff op 8)

Uitspraak van mr turner op maandag 9 april 2007 om 19:32:
wat wil je nou zeggen met dit topic? vraag jij of ze hier weten hoe het inelkaar steekt met hardcore of kom je het hier vertellen hoe het zit?

Combinatie van de twee 8)

ze zeggen mescalum united-we have arrived is de eerste hardcore track ooit,ben ik nou echt de enige die het geen hardcore maar techno vind...:/

Uitspraak van [SF] Trip_O B) op maandag 9 april 2007 om 18:46:
bullshit, hardcore was al geen underground meer sinds dat de muziekstroming

op plaat en cd verscheen,eenmaal op plaat of cd,tadaa commercie...hardcore en al zijn varianten zijn nooit underground geweest,en is tot op heden vanaf begin jaren negentig,de meest commerciele style ever in nederland.........O:)

erg he voor die stoere gabbers die graag underground willen zijn...:lol:

:D
ze gaan naar feesten met duizenden mensen,kopen platen van duizenden oplagen,kopen kleding via winkels en op internet,praten hier op een commerciele site over underground...

jaha whoei hardcore is zo underground he :cheer:
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 april 2007 om 21:34:
op plaat en cd verscheen,eenmaal op plaat of cd,tadaa commercie...hardcore en al zijn varianten zijn nooit underground geweest,en is tot op heden vanaf begin jaren negentig,de meest commerciele style ever in nederland......... O:)

erg he voor die stoere gabbers die graag underground willen zijn... :lol:

je slaat de spijker op zijn kop (Y)

elke artiest uit elke muziekstroming heeft de inslag geld te willen verdienen met zijn muziek. geld verdienen is commercie!

Dan weet jij Duidelijk niets af van de Hard-Tek , Frenchcore Scene...
nou vertel jij het eens dan 8)
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 april 2007 om 22:35:
Dan weet jij Duidelijk niets af van de Hard-Tek , Frenchcore Scene...

kom maar op, ik zit op het puntje van mijn stoel! 8)

dat dat niet commercieel is? zoiets als epileptik waar al meer dan 20 albums van zijn en ze werken samen met o.a. enzyme?
nee hoor jij je zin das niet commercieel :lol:
er bestaan op partyflock zelfs topics over frenchcore en Hard-Tek ...;)
wow :| underground zeg 8)

enige wat op deze aarde underground is:
eigen numers die je aan niemand laat horen(behalve jezelf) en alleen op jou pc staan,das underground:)
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 april 2007 om 23:35:
enige wat op deze aarde underground is:
eigen numers die je aan niemand laat horen(behalve jezelf) en alleen op jou pc staan,das underground :)

je vergeet wat:
daphie & [SF]Trip_o, da's ook underground! B)

en ik dan? :cry:
een heeeeeeeeeeeeeeeeeeel klein beetje misschien dan 8)

ik maak ook muziek:o en dat ken jij niet;)
underground :woepwoep:
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 april 2007 om 23:46:
ik maak ook muziek:O en dat ken jij niet ;)
underground :woeptiedoe:

ik maak ook muziek en ik share het niet -> underground dus B)

-
laatste aanpassing
ik ben gewoon underground omdat ik gewoon underground ben B)

8)
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 april 2007 om 23:48:
nu ben ik commercieel O:)

:O nu ben je definitief niet meer underground :no:
laatste aanpassing
Uitspraak van [SF] daphie op maandag 9 april 2007 om 23:48:
ik ben gewoon underground omdat ik gewoon underground ben b)
8)

dat is wel het meest underground van alles denk ik ja :jaja:

:respect:

Artiest Balbasaur
Oh ja, het is tegenwoordig weer stoer om niet underground te zijn

Uitspraak van verwijderd op maandag 9 april 2007 om 23:50:

b)
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 april 2007 om 23:50:

jij bent zo Mainstream dat je eruit gekicked wordt op Smackdown 8)

edit
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 april 2007 om 21:34:
ze zeggen mescalum united-we have arrived is de eerste hardcore track ooit,ben ik nou echt de enige die het geen hardcore maar techno vind...:/

Ben het niet vaak met je eens (zeg maar nooit :p) maar nu wel. Achteraf is dat nummer pas hardcore genoemd. Ik hou het er maar op dat een "eerste" hardcore plaat niet bestaat. :p

Wat boeit het eigenlijk wat voor stijl het is als het maar vet klinkt. :D