Partyflock

Forumonderwerp · 867439

Waarschuw beheerder
Wie heeft deze uitzendig nog meer gezien? En wat vond je er van?

Maandag is er een soort van vervolg op deze docu.
Het begint dan om 23,30 op Ned.1

http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=items&r=deze_week&a=224402

Vanaf morgen kun je de herhaling bekijken via deze link.

**Note: Inhoudelijk reageren bitte. :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Welluk...?! op zondag 23 april 2006 om 23:53:
Hij had gewoon the battle of britain eerst moeten winnen.

Maar wederom door tactisch onbenul verloren...

en doordat de engelsen over radar beschikte en de duitsers niet. hierdoor konden de RAF ondanks dat ze veel minder vliegtuigen hadden, de luftwaffe verslaan met gerichte aanvallen.

daar kwam bij dat de duisters alleen zuid engeland langdruig konden bestrijken. doordat die meeserschmidts benzine zopen en dus na een paar uur weer terug moesten om bij te tanken.

Uitspraak van verwijderd op zondag 23 april 2006 om 23:53:
deze website beantwoord echter al onze vragen : http://www.waffen-ss.nl/barbarossa.php

interressante link, vrij gedetailleerd ook.
Waarschuw beheerder
donateur
Nou eigenlijk ligt het net iets anders met de B.O.B. want de luftwaffe slaagde er bijna in de RAF op de grond te verslaan door dag in en uit hun basis te raken. Met het gevolg dat steeds minder vliegtuigen en vliegvelden operationeel waren. Als ze in het gebied waar ze bezig waren waren geslaagd, was er genoeg ruimte en luchtoverwicht voor een invasie aan de Engelse kust.

Toen op een dag een duitse bommenwerper bemanning per ongeluk bommen dropte op London, en de nacht daarna Berlijn werd gebombardeerd was het voor Hitler reden om voortaan alle bombardements missies op London uit te voeren ipv die vliegvelden.

Daardoor kon de RAF weer terug komen en de duitse aanvallen afslaan. Tevens door het aan nemen van andere strategieen.
Waarschuw beheerder
Mijn bronnen zijn colleges over de Grote oorlogen, Palmer, A History of the Modern World, Prof. de Jong met zijn boeken over de tweede wereldoorlog, en nog wel een aantal.
Ik heb hiermee een mening gevormd en die geef ik graag. Als ik het fout heb hoor ik het ook graag.

Vip, door je link die ik heb gezien en gelezen zit ik nu wel met een vraag :( ;) ik weet niet of iemand het antwoordt heeft of weet. Er staat namelijk dat Finland goede relaties had met Duitsland. Maar zoals ik het nu weet was de aanval van de Sovjet-unie op Finland een deel van het molotov-ribbetrop pact. Zit ik nu helemaal mis?of niet?. Anders moet ik het weer opzoeken en daar heb ik nu geen zin meer in:P

Moet wel steeds weer eind teruglezen zeg :O morgen maar de hele dag op dit topic hangen :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Welluk...?! op maandag 24 april 2006 om 00:06:
Nou eigenlijk ligt het net iets anders met de B.O.B. want de luftwaffe slaagde er bijna in de RAF op de grond te verslaan door dag in en uit hun basis te raken. Met het gevolg dat steeds minder vliegtuigen en vliegvelden operationeel waren. Als ze in het gebied waar ze bezig waren waren geslaagd, was er genoeg ruimte en luchtoverwicht voor een invasie aan de Engelse kust.

de engelsen beschikte toch ook over radartechnologie? volgens mij was dat ook een belangrijke oorzaak voor de overwinnning van de raf.

Uitspraak van Welluk...?! op maandag 24 april 2006 om 00:06:
Toen op een dag een duitse bommenwerper bemanning per ongeluk bommen dropte op London, en de nacht daarna Berlijn werd gebombardeerd was het voor Hitler reden om voortaan alle bombardements missies op London uit te voeren ipv die vliegvelden.

ja dat was weer zon typische strategische blunder van hitler, maar hij wou perse de belofte waarmaken die hij had gedaan door te zeggen dat er geen engels vliegtuig zou terugkeren uit duits luchtgebied en dat berlijn niet gekrenkt mocht worden door 1 engelse bom. Dat is m nou niet bepaald gelukt.

Waarschuw beheerder
donateur
ik schaf digitale televisie weer af, als ik partyflock volg heb ik geen discovery civilisations meer nodig.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 april 2006 om 00:15:
ik schaf digitale televisie weer af, als ik partyflock volg heb ik geen discovery civilisations meer nodig.

Ook nog een stuk goedkoper :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op maandag 24 april 2006 om 00:13:
Uitspraak van Teknologix_ op maandag 24 april 2006 om 00:06:

de engelsen beschikte toch ook over radartechnologie? volgens mij was dat ook een belangrijke oorzaak voor de overwinnning van de raf.

Ja na de wederopbouw van de RAF, je kunt de vijand wel zien maar als je geen kisten hebt om ze neer te schieten is een radar vrij nutteloos.

De radars werden wel heel erg vaak uitgeschakeld. Tis ook wel een erg groot doelwit.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 april 2006 om 22:10:
welkom je zit op een forum.
iedereen spuwd gewoon zijn mening, zonder echt op te letten wat een ander zegt.
of je moet dat natuurlijk met keijharde argum.. uh meningen onder bouwen.doe jij dat dan niet ?

Tuurlijk..
Maar dan was het toch niet nodig om mij te citeren :P

Enfin, maakt ook niet uit..:)

Artiest Havoc 303
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op zondag 23 april 2006 om 12:00:
Een boek over Operation Save Haven, waarin het ging om Amerikaanse concerns die erop uit waren om de Duitse Industrie van de jaren 30 en 40 te vernietigen en van Duitsland een agrarische staat te maken.
Duitsland had de markt in handen en dat beviel veel Amerikanen (en uiteraard Britten) niet. Roosevelt was tegen want die zag een groot nazi-rijk wel zitten als blok tegen het communisme.

Operatie 'Safehaven' speelde juist zo'n beetje op 't eind van WO II. 'T boek waar je 't hoogstwaarschijnlijk over hebt staat ook op de site van 't NIOD beschreven:

http://www.niod.nl/actueel/actueel_detail.asp?ID=232

Lijkt me best interessant, binnenkort maar eens bestellen...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 april 2006 om 19:44:
Operatie 'Safehaven' speelde juist zo'n beetje op 't eind van WO II. 'T boek waar je 't hoogstwaarschijnlijk over hebt staat ook op de site van 't NIOD beschreven:

http://www.niod.nl/actueel/actueel_detail.asp?ID=232

Lijkt me best interessant, binnenkort maar eens bestellen...

Operation Save Haven speelde idd op het einde af.. wat ik beschreef was het verhaal in de uitzending over de politiek van Amerikaanse en Britse bedrijven om de economie te dwarsbomen, wat al in de jaren ervoor gebeurde.

Lijkt me ook wel een leuk boek. Kan alleen geen tijd vinden om te lezen ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op maandag 24 april 2006 om 00:00:
en doordat de engelsen over radar beschikte en de duitsers niet. hierdoor konden de RAF ondanks dat ze veel minder vliegtuigen hadden, de luftwaffe verslaan met gerichte aanvallen.

ff tussendoor, de Duitsers hadden zelf ook een radarsysteem dat in de begindagen zelfs succesvoller was dan die van de geallieerden. Na een verbetering van het geallieerde systeem en andere opstelling van dat systeem werd hun systeem beter dan dat van de Duitsers. De Duitsers probeerden ook steeds nieuwe formaties uit waarbij de geallieerde vasthielden aan enkele systemen wat dus later succesvol bleek te zijn.
Waarschuw beheerder
Ik weet niet of iemand gister het vervolg van vorige keer nog heeft gekeken, maar het laatste stuk liet erg goed zien wat ik vorige keer miste. Een stukje eigen verantwoordelijkheid. Toegeven dat de dingen je zelf hebt gedaan wel erg raar waren, maar wel de verwijzing naar hoe dat komt.
Waarschuw beheerder
Ik heb zelf veel contact met SS en Wehrmacht veteranen en ook engelse amerikaanse.

De NL SSrs zijn gewoon bedrogen, ze vochten tegen de communisten en ze kregen alles over zich heen.!

Geen zin in open discussie....mag wel via PM!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van gijsjuh op dinsdag 25 april 2006 om 16:06:
Ik weet niet of iemand gister het vervolg van vorige keer nog heeft gekeken

Ik hoop dat 'ie op internet komt te staan, aangezien ik doordeweeks om 6:00 op sta, leek 't me niet echt verstandig om nog zo laat voor de TV te hangen... :p

De NL SSrs zijn gewoon bedrogen, ze vochten tegen de communisten en ze kregen alles over zich heen.!

Bedrogen weet ik niet, wel door de Duitsers als volstrekt inferieur gezien. Voor een deel ook wel enigzins terecht aangezien de Nederlandse/Germaanse SS nogal wat avonturiers, klaplopers en opportunisten aantrok. De Duitse SS was een echte elite-eenheid, maar de eenheden waar buitenlanders in dienden alles behalve. Heb trouwens een interessante site gevonden over dit onderwerp:

http://www.werkgroepherkenning.nl/comp1.htm
Waarschuw beheerder
Uitspraak van gijsjuh op dinsdag 25 april 2006 om 16:06:
Ik weet niet of iemand gister het vervolg van vorige keer nog heeft gekeken, maar het laatste stuk liet erg goed zien wat ik vorige keer miste. Een stukje eigen verantwoordelijkheid. Toegeven dat de dingen je zelf hebt gedaan wel erg raar waren, maar wel de verwijzing naar hoe dat komt.

Heb het gezien..
En precies wat je zegt (Y)
Waarschuw beheerder
Wat overigens wel weer sneu was, maar ik weet niet of dat met mijn interpretatie was, was het stukje dat die stevige man die zei "ich habe freunden", het kwam een beetje over alsof hij alleen in de rechtse cirkel waar hij toen over had (nog) vrienden kan vinden.

Waarschuw beheerder
ik heb het gezien. Vooral die beijering was wel grappig. geloof niet dat die precies wist wat hij deed.
Die hermans van de luftwaffe was wel stoer. Dat was een echte
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 april 2006 om 23:45:
ik heb het gezien. Vooral die beijering was wel grappig. geloof niet dat die precies wist wat hij deed.
Die hermans van de luftwaffe was wel stoer. Dat was een echte

Heb je je zeker flink op lopen trekken aan dat shirt van je meisje te zien.

Waarschuw beheerder
ey verrader. jammer genoeg voor jou heb ik geen ban gekregen om mijn forum foto. Alleen een waarschuwing. Misschien heb je nu meer geluk.

Waarschuw beheerder
Blood en honour midgard?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
FF wat bij zetten. 1 Duitsers konden toen kiezen uit Communistische partij en NSDAP ze kregen allebij hoge stemmen.
2. Hitler was gesteund door Rijke Duisers en Buiteland.. Engeland inc.. omdat ze hem zagen als een sterke man die Rode gevaar kon tegenhouden.

Maar toch.. hij riep al in 1930 of zo dat alle joden uitgeroeid moeten worden.. enz enz.. Je had wel Pogroms in Rusland na Russisch Japans Oorlog.. maar wat hij meneer H uitblairde en dat mensen op hem gingen stemmen :S.. Sorry maar ik vind Duitse cultuur toch wat militaristisch en agressief.. Ik bedoel hoeveel agressieve oorlogen hadden ze al niet gevoerd van af midd 19 eeuw en tot en met 1939? Heleboel.

Dus ja al die SS die zeggen.. Jaah ik heb 10 man doodgemarteld maar ik deed me taak. Sorry maar normaal iemand kan het niet hebben hoor! Je had ook gewoon normale gevechts eenheden bij SS. Dus ja.. alleen gehele afdeling SS heeft meer missdaden begaan (per soldaat) dan elke andere eenheid.. zelfs NKVD!

Waarschuw beheerder
Trouwens voor mensen die zeggen dat SS beste soldaten ooit had.. Nou ja.. het is dus zoooh fout. Ze hadden vette verliezen en behaalde vaak overwinning puur door fanatik zijn en door gaan. Maar Falschirmjagers aka Duitse Paratroepers vochten 10 keer efficinter en niet minder dapper. Daarom, werd SS vaak achter veld gebruik voor dingen als Partizaan oorlog.