Partyflock

Forumonderwerp · 867439

Wie heeft deze uitzendig nog meer gezien? En wat vond je er van?

Maandag is er een soort van vervolg op deze docu.
Het begint dan om 23,30 op Ned.1

http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=items&r=deze_week&a=224402

Vanaf morgen kun je de herhaling bekijken via deze link.

**Note: Inhoudelijk reageren bitte. :)
laatste aanpassing
Nou. Dan heb ik een vraag vip.. Hoe zit het nou met die mensen die wel het juiste hebben gedaan, omdat ze daar zelf in geloofde? Hoe zit het nou met die mensen en waarom hun wel een andere niet?
Uitspraak van Knoalster op vrijdag 21 april 2006 om 15:46:
En dat betekend ook niet dat je je niet kon afzetten tegen de Joodse machthebbers. Want volgens mij heeft het ene niks met het andere te maken.

Precies...het is niet zwart/wit...

Net zoals het geval nu is in onze samenleving...ik ontken niet dat er problemen zijn met bepaalde groepen maar hoe men erop reageerd keur ik ten strengste af en vind ik gewoon lomp...
Of ik steun de terroristen niet...maar hoe amerika het aanpakt keur ik ook ten strengste af...
Ik accepteer beide dingen niet...heel simpel...
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 15:48:
Vertel jij mij eens welke keuze het Duitse volk had?

passief meedoen zonder rassenhaat?

Uitspraak van Knoalster op vrijdag 21 april 2006 om 15:46:
Je gaat me toch niet vertellen dat jij in dezelfde periode met ook de racistische en haatzaaiende bullshit was gaan geloven?
Er waren toen genoeg Vip's die wel beter wisten. Wat niet betekend dat ze partij kozen maar dat ze wel zo nuchter waren om te zien dat meneer Cohen geen rat was die dood moest.

Natuurlijk, maar het grootste gedeelte van de bevolking koos ook geen partij maar hadden absoluut geen publiekelijke mening!
Dat is het verschil hier, het uiten van je mening was alleen mogelijk indien je bij een van die 2 partijen behoorden, anders had je maar beter GEEN mening.

En als ik in die tijd had geleefd, dan was ik waarschijnlijk zo verstandig om mijn eigen mening voor mezelf te houden en voornamelijk bezig geweest om mijn gezinnetje en dagelijkse werkzaamheden bij elkaar te houden.
Je weet wel "ich habe es nicht gewusst", je weet wel beter maar je zegt maar dat je van niets weet om enigzins een fatsoenlijk leventje te kunnen leiden.
Ik ben juist degene die zich inleeft in anderen hoor.

Iedereen is zich aan het inleven. Het hangt er alleen van af in welke persoon(groep) je je inleeft ;)

Uitspraak van gijsjuh op vrijdag 21 april 2006 om 15:49:
Nou. Dan heb ik een vraag vip.. Hoe zit het nou met die mensen die wel het juiste hebben gedaan, omdat ze daar zelf in geloofde? Hoe zit het nou met die mensen en waarom hun wel een andere niet?

Welke duitser heeft het dan "juist" gedaan?

Einstein die vlucht en vervolgens de atoombom ging ontwikkelen?
De nazi's?
De communistische joden die het land overnamen na WO1?
De Keizer die vluchtte naar NL?
De Duitse bevolking die door de wereld in de nek werd aangekeken omdat ze "van niets wisten?"

Welke duitser heeft het precies "goed" gedaan in WO2 volgens onze maatstaven?

Uitspraak van Knoalster op vrijdag 21 april 2006 om 15:50:
passief meedoen zonder rassenhaat?

Datgene dat werd onderwezen op scholen etc. Je werd ermee platgegooid, zoals men nu gelooft dat moslims terorristen zijn.

Propaganda is van alle tijden.

Uitspraak van gijsjuh op vrijdag 21 april 2006 om 15:52:
Iedereen is zich aan het inleven. Het hangt er alleen van af in welke persoon(groep) je je inleeft

Dan had je wel anders gereageerd. :)

Massaal zelfmoord plegen?
Word wakker.
Kijk alleen nu maar om je heen, een zwerver zonder een dak boven z'n hoofd steelt sneller dan iemand met een riante villa en een dikke BMW.

Reageer hier maar eens op Gijsje. ;)

Hitler in eerste instantie nooit aan de macht laten komen door zijn ideeen met zijn allen in twijfel te trekken...
Dat heet een keuze...daar is het toen al fout gegaan omdat er teveel schapen in de samenleving zitten zonder eigen mening...

Ik zou zo'n gedachte vanaf het begin al in twijfel hebben getrokken hoe verrot mijn situatie enigzins ook mocht zijn geweest...dat zou ik alles behalve oplossing van het probleem zien omdat ik allang zou kunnen indenken wat dat voor gevolgen op de lange termijn zou hebben...
Welke duitser heeft het dan "juist" gedaan?

Mensen die niet in massenhaat geloofde. Ik heb nergens beweerd dat het makkelijk was of dat mensen niet gemanipuleerd werden om in een bepaald iets te geloven. Maar bij de uitzending zaten dus ook gewoon mensen die nog steeds in het nazi idealisme lijken te geloven, bovendien kan ik me niet voorstellen dat je zomaar bij de ELITE troepen komt. Dat zal wel een reden hebben dan toch?
laatste aanpassing
Massaal zelfmoord plegen?
Word wakker.
Kijk alleen nu maar om je heen, een zwerver zonder een dak boven z'n hoofd steelt sneller dan iemand met een riante villa en een dikke BMW.

Niet actief meedoen.
De oorzaak van dit soort dingen ligt ook bij je eigen belang voor dat van ieder ander zetten. Er zijn genoeg arme mensen die niet stelen :)

Uitspraak van TYHARO op vrijdag 21 april 2006 om 15:57:
Hitler in eerste instantie nooit aan de macht laten komen door zijn ideeen met zijn allen in twijfel te trekken...
Dat heet een keuze...daar is het toen al fout gegaan omdat er teveel schapen in de samenleving zitten zonder eigen mening...

Denk je dat die mensen toen een tv in bezit hadden elke dag de krant lazen, grote sociale netwerken er op na hielden? Etc. etc.

Ze hadden wel wat beters te doen. Namelijk overleven.

DAMNS je moet je inleven in die tijd. Dus ook zonder internet. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Pff...

Ik zou

Klopt, jij bent stoer. :nocheer:
DAMNS je moet je inleven in die tijd.

Misschien hadden de mensen in die tijd zich moeten inleven in de ander die ze wat aandeden... (dat bedoel ik met dat het afhankelijk is in wie je je inleeft)

Er was niets mis met zijn ideeen en het heeft Duitsland wel weer tot een wereldmacht gemaakt, alleen niet op de manier zoals hij het voor ogen had.

daar is het toen al fout gegaan omdat er teveel schapen in de samenleving zitten zonder eigen mening

Die hadden najuist WEL een mening en de nazi's speelden in op deze mening. Als ze geen mening hadden gehad, was Hitler nooit aan de macht gekomen.

Ik zou zo'n gedachte vanaf het begin al in twijfel hebben getrokken hoe verrot mijn situatie enigzins ook mocht zijn geweest...dat zou ik alles behalve oplossing van het probleem zien omdat ik allang zou kunnen indenken wat dat voor gevolgen op de lange termijn zou hebben...

De economie trok weer aan, mensen werden weer baas over zichzelf, iedereen kreeg werk, onderwijs ging er stukken op vooruit, de algemene hygiene en volksverzekeringen waren zo goed dat mensen gezonder en ouder werden.
Dus tot 1939 had niemand in Duitsland te klagen, op een klein groepje na maar die kotste toch iedereen uit door hun gedrag tijdens en na WO1.
De gemiddelde duitser kreeg daarnaast gecensureerde informatie maar dat wist men toch nog niet eens, aangezien dit NIEUW was dus het volk kon de gevolgen voor de lange termijn niet inzien en landen als de VS, Engeland en Frankrijk overigens ook niet.
laatste aanpassing

Uitspraak van gijsjuh op vrijdag 21 april 2006 om 16:03:
Misschien hadden de mensen in die tijd zich moeten inleven in de ander die ze wat aandeden...

Mag ik jou eraan herinneren , nogmaals :nocheer:, dat velen niet eens afwisten van de deportaties. ;)
laatste aanpassing
Mag ik jou eraan herinneren , nogmaals :nocheer:, dat velen niet eens afwisten van de deportaties. ;)

Ja, maar wat dachten die mensen dan? Dat ze aardig waren tegen de joden? Ze hebben misschien niks geweten van de kampen, maar wel dat ze een hele bevolkingsgroep als schuldige van hun problemen aanwezen.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 15:51:
Dat is het verschil hier, het uiten van je mening was alleen mogelijk indien je bij een van die 2 partijen behoorden, anders had je maar beter GEEN mening.

dit is echt onzin je doet net alsof je kon kiezen uit alleen de communisten en de nazies. er waren in die tijd ook al partijen zoals liberalen,sociaal democraten, chritelijke partijen etc.

bij de verkiezingen van 1933 werd hitler rijkskanselier en nam t roer over van hindenburg die een sociaal democraat was.

Met name veel christelijke duisters waren fel tegen de nazies, en hitler heeft altijd weinig tegen hen durven te ondernemen omdat de macht vd kerk in duitsland te groot was om op grote schaal christenen te gaan vermoorden.

Helaas waren er te weinig duitsers die geloofden in een democratische regering (met bijv. een coalitie van sociaal democraten en christelijke partijen of liberalen) omdat die regering teveel aan de loopband zou lopen van de fransen en engelsen en tegemoed kwamen aan de hoge herstelbetalingen van wo 1.

Uitspraak van gijsjuh op vrijdag 21 april 2006 om 16:09:
Ja, maar wat dachten die mensen dan? Dat ze aardig waren tegen de joden? Ze hebben misschien niks geweten van de kampen, maar wel dat ze een hele bevolkingsgroep als schuldige van hun problemen aanwezen.

Veel van de SS'ers vochten aan het front.
Dus hoe werden zij bericht denk je?
Dus hoe werden zij bericht denk je?

Voor het begin van de oorlog?

Uitspraak van gijsjuh op vrijdag 21 april 2006 om 16:09:
Ja, maar wat dachten die mensen dan? Dat ze aardig waren tegen de joden? Ze hebben misschien niks geweten van de kampen, maar wel dat ze een hele bevolkingsgroep als schuldige van hun problemen aanwezen

De communistische joden WAREN ook een doorn in het oog van het volk en bijna niemand vond het erg dat die verdreven werden.
Voor 1942 werd er wel eens iemand uit je dorp opgepakt maar dat was een kinderverkrachter ofzo, dus sjah..
Pas NA 1942, toen de jodenvervolging systematisch werd, kwamen er wel vormen van verzet maar die werden erg snel de kop ingedrukt door de Gestapo en mensen leefden onder het motto "wat niet weet, wat niet deert".

bij de verkiezingen van 1933 werd hitler rijkskanselier en nam t roer over van hindenburg die een sociaal democraat was.

Die werd ook niet bepaald op handen gedragen door het volk, is het wel?
Zij waren de oorzaak van de economische problemen en stonden de vooruitgang in de weg.

Dus zoals je zelf al zegt, die andere partijen deden er niet echt toe.

Overigens zijn de katholieken wel aan de kant van de Nazi's gaan staan, zelfs de Paus vond het allemaal geen slechte ontwikkeling.
Alleen de protestanten zijn wel in verzet gegaan en zij zijn dan ook het allereerste Verzet in bijna alle landen tegen de nazi's.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 15:53:
Einstein die vlucht en vervolgens de atoombom ging ontwikkelen?

En vervolgens tot de conclusie kwam met zijn mede onderzoekers dat het een verschrikkelijk wapen was wat eigenlijk nooit ontwikkeld had mogen worden en zowieso nooit gebruikt dient te worden...dat het zo'n impact had hadden ze niet verwacht...
Daar hadden de amerikanen alleen geen boodschap aan en negeerden zijn boodschap...hij is degene die hem ontwikkeld had maar was daarna misschien wel 1 van de grootste tegenstanders ervan...

Hij was zowieso een groot tegenstander van oorlog...pro burgerlijke ongehoorzaamheid in zo'n situatie in de hoop dat het massale dienstweigering teweeg zou brengen... :)

Uitspraak van gijsjuh op vrijdag 21 april 2006 om 16:16:

:X
Hier gaat Geronimo echt niet op reageren.
Denk na, come on.

Uitspraak van TYHARO op vrijdag 21 april 2006 om 16:16:
pro burgerlijke ongehoorzaamheid in zo'n situatie in de hoop dat het massale dienstweigering teweeg zou brengen...

Nadat hij zijn levenswerk voltooid had, ja.

En het klopt, hij heeft de president een brief geschreven om de bom niet te gebruiken, maar daar was hij ook wel een beetje laat mee natuurlijk.
De communistische joden WAREN ook een doorn in het oog van het volk en bijna niemand vond het erg dat die verdreven werden.

Bijna? Dan hadden mensen dus toch een keuze.

Uitspraak van gijsjuh op vrijdag 21 april 2006 om 16:16:

Door kranten, radio en de nieuwsberichten die men in de bioscoop ten tonele bracht.

natuurlijk wist niemand dat het gecensureerd was, aangezien het de eerste op grote schaal gecensureerde berichten waren ;P
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 16:14:

vochten aan het oostfront namen nauwelijks russen gevangen maar schoten ze neer het waren immers untermenschen. ze brandde dorpen plat en zuiverde polen van "niet arische elementen" zoals himmler het noemde.

En NEE dit waren geen uitzonderingen binnen de ss die hier aan mee deden, hele divisies werden ingezet bij bijvoorbeeld de zuivering van warschau in 1939.
Hier gaat Geronimo echt niet op reageren.
Denk na, come on.

jij wil beweren dat ze niet voor het begin van de oorlog al bezig waren een zondebok aan te wijzen?
Denk toch na man..kom op man... (ohhh, dat is irritant he? Zullen we dat dan maar niet meer doen?)

Uitspraak van gijsjuh op vrijdag 21 april 2006 om 16:19:
Bijna? Dan hadden mensen dus toch een keuze

Ja, die werden zoals ik al eerder uitlegde opgepakt en in het gesticht gestopt en uiteindelijk in het concentratiekamp gestopt met alle andere geestelijk minderbedeelde mensen.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 16:02:
Denk je dat die mensen toen een tv in bezit hadden elke dag de krant lazen, grote sociale netwerken er op na hielden? Etc. etc.

Wel een goed werkend paar hersenen mag ik hopen... ;)
Als je zelf eens goed nadenkt over de gevolgen die zoiets teweeg kan brengen kan je goed tot de conclusie komen dat het niet de oplossing is...heb je geen tv, krant of wat dan ook voor nodig... :)

Uitspraak van Sjaak Klapkaak op vrijdag 21 april 2006 om 16:19:
vochten aan het oostfront namen nauwelijks russen gevangen maar schoten ze neer het waren immers untermenschen. ze brandde dorpen plat en zuiverde polen van "niet arische elementen" zoals himmler het noemde.

De russen namen ook geen gevangenen en ze reden over gewondde SS'ers heen met tanks.

Dat is natuurlijk beschaafder dan een "vijandelijk dorp" in de fik zetten, zoals men dat in Vietnam en tegenwoordig in Afghanistan ook deden.

Uitspraak van TYHARO op vrijdag 21 april 2006 om 16:22:
Wel een goed werkend paar hersenen mag ik hopen...
Als je zelf eens goed nadenkt over de gevolgen die zoiets teweeg kan brengen kan je goed tot de conclusie komen dat het niet de oplossing is...heb je geen tv, krant of wat dan ook voor nodig...

Er waren heel veel mensen die nadachten en dingen vonden, alleen niemand zei wat aangezien je dan wel eens kon verdwijnen.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 16:16:
Die werd ook niet bepaald op handen gedragen door het volk, is het wel?
Zij waren de oorzaak van de economische problemen en stonden de vooruitgang in de weg.

Dus zoals je zelf al zegt, die andere partijen deden er niet echt toe.

maar er was dus WEL keus zoals jij dat eerder ontkende.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 16:16:
Overigens zijn de katholieken wel aan de kant van de Nazi's gaan staan, zelfs de Paus vond het allemaal geen slechte ontwikkeling.
Alleen de protestanten zijn wel in verzet gegaan en zij zijn dan ook het allereerste Verzet in bijna alle landen tegen de nazi's.

ja dat klopt, waar ik zei christenen bedoelde ik ook meer protestanten., maar zoals ik eerder zei durfden hitler niet over te gaan tot grootshalige deportatie van protestanten, omdat hij dan bang was voor opstanden dus men had heus wel keuze.
Dat is natuurlijk beschaafder dan een "vijandelijk dorp" in de fik zetten, zoals men dat in Vietnam en tegenwoordig in Afghanistan ook deden.

Het is allemaal fout. Niemand heeft gezegd dat het een beter is dan de ander, maar hier gaat het over de SS.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 16:18:
Nadat hij zijn levenswerk voltooid had, ja.

Nee...in WOI al... :)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 16:22:
De russen namen ook geen gevangenen en ze reden over gewondde SS'ers heen met tanks.

ja dat klopt maar de russen deden dat meer als een reactie op het barbaarse gedrag van de ss in rusland dan dat zij geloofden dat duitsers untermenschen waren.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 16:23:
Er waren heel veel mensen die nadachten en dingen vonden, alleen niemand zei wat aangezien je dan wel eens kon verdwijnen.

Beter waren ze massaal in opstand gekomen...wedden dat dat een verandering teweeg had gebracht...juist omdat iedereen zijn bek dicht hield ging het fout...
Nooit je mond houden...zijn er altijd genoeg die hetzelfde denken...plus iedereen die je daarmee ook aan het denken zet is mooi meegenomen...brengt een domino effect op gang...
Niet bang zijn voor de gevolgen...dat is maar een risico...
Denk maar gewoon dat het een veel groter doel heeft...dan word het risico nemen opeens aantrekkelijker...

Dat is 1 grote fout die de meeste mensen altijd maken...denken dat ze er niks tegen kunnen doen...
Kijk de film V for Vendetta...die geeft prima weer wat er gebeurd als men zijn bek niet dichthoud... :)
laatste aanpassing

Uitspraak van Sjaak Klapkaak op vrijdag 21 april 2006 om 16:23:
maar er was dus WEL keus zoals jij dat eerder ontkende

Noem je dat een keuze?

maar hier gaat het over de SS

En wat maakt het uit of een SS'er in Rusland een dorp met bewoners en al in de fik zet, of dat een USM in Vietnam een dorp met bewoners en in de fik zet of dat een coalitiesoldaat een dorp met bewoners en al in de fik zet?

ja dat klopt maar de russen deden dat meer als een reactie op het barbaarse gedrag van de ss in rusland dan dat zij geloofden dat duitsers untermenschen waren.

En omdat de russen geen gevangenen/gewonden konden nemen omdat ze daar geen middelen voor hadden.

Uitspraak van gijsjuh op vrijdag 21 april 2006 om 16:20:
jij wil beweren dat ze niet voor het begin van de oorlog al bezig waren een zondebok aan te wijzen?
Denk toch na man..kom op man...

En ze waren meteen op de hoogte van het aantal doden in de concetratiekampen. Waarbij ik overigens vraagtekens plaats bij het aantal gevallen doden in die kampen. Maar dat is weer een andere discussie.

Uitspraak van gijsjuh op vrijdag 21 april 2006 om 16:20:
(ohhh, dat is irritant he? Zullen we dat dan maar niet meer doen?)

??
laatste aanpassing

Uitspraak van TYHARO op vrijdag 21 april 2006 om 16:22:
Wel een goed werkend paar hersenen mag ik hopen...
Als je zelf eens goed nadenkt over de gevolgen die zoiets teweeg kan brengen kan je goed tot de conclusie komen dat het niet de oplossing is...heb je geen tv, krant of wat dan ook voor nodig...

Waar waren ze van op de hoogte dan? Van het eindresultaat? :vaag:
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 16:29:
En wat maakt het uit of een SS'er in Rusland een dorp met bewoners en al in de fik zet, of dat een USM in Vietnam een dorp met bewoners en in de fik zet of dat een coalitiesoldaat een dorp met bewoners en al in de fik zet?

uh ik heb al zo vaak gezegd in dit topic dat het even erg is.

maar datis geen reden om de daden van de ss te baggetalliseren.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 16:33:
Waar waren ze van op de hoogte dan? Van het eindresultaat?

Die kan je zelf idd wel bedenken ja als je een goed werkend paar hersenen hebt... :)
Wat denk je dan wat er gebeurd als je 1 groep als schuldige aanwijst voor alle problemen? Ja dan gaan er vervelende dingen gebeuren...duh...dat heet logica...
Waarom denk je dat ik alles behalve gerust ben op wat er in onze samenleving plaatsvind op dit moment?
Maar zelfs nu ziet men het niet wat het eventueel teweeg kan gaan brengen...zelfs met een geweldig voorbeeld genaamd the holocaust nog vers in het geheugen zien ze niet wat er kan gaan gebeuren...
Ze gebruiken die hersens niet eens... :/

Wisten niks van de kampen af...nee wat dachten ze dan...dat die mensen echt op vakantie werden gestuurd?
Dat doe je ook echt bij een groep mensen waar haat tegen is...my ass...ze gebruikten die grijze massa gewoon niet en geloofden klakkeloos wat ze gezegd werd...braindead waren ze...
laatste aanpassing

Uitspraak van Sjaak Klapkaak op vrijdag 21 april 2006 om 16:37:
maar datis geen reden om de daden van de ss te baggetalliseren.

Jij doet net alsof alle SS'ers misdadigers waren. :/
Het waren helden voor Nazi-Duitsland toen, en voor in mijn ogen zijn ze dat nog steeds. Overal heb je rotte appels tussen lopen dus ook bij SS toendertijd.

Uitspraak van TYHARO op vrijdag 21 april 2006 om 16:39:
Die kan je zelf idd wel bedenken ja als je een goed werkend paar hersenen hebt...

Ja, op dit moment kun je je dat bedenken natuurlijk. Duh.
Omdat we al genoeg voorbeelden hebben nu van dit soort praktijken. ;)

Uitspraak van TYHARO op vrijdag 21 april 2006 om 16:39:
Ze gebruiken die hersens niet eens...

Dan zie je toch wat een slechte economie met mensen kan doen.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 16:41:
Jij doet net alsof alle SS'ers misdadigers waren.
Het waren helden voor Nazi-Duitsland toen, en voor in mijn ogen zijn ze dat nog steeds. Overal heb je rotte appels tussen lopen dus ook bij SS toendertijd.

het waren vast niet allemaal misdadigers.
feit is wel dat het een elite groep was in het leger die een idelogie aanhingen waarin zij geloofden dat zij tot de ubermenschen behoorden en volken als de Polen,Russen en Joden tot de untermenschen.
vanuit die gedachte zijn er miljonenen mensen door de ss vermoord. Hoeveel ssers er zich precies hebben schuldig gemaakt hieraan is moeilijk te zeggen, er zaten ongetwijfeld naive soldaten tussen die het geloofden dat ze zo moesten handelen en het communisme moesten bestrijden.

Helaas zijn er zoveel dopren en steden door de ss "gezuiverd" dat je niet meer kunt spreken van incidenten die toendertijd net zo vaak voorkwamen bij de gealliieerden.

het staat zowieoz vast dat het dus niet een paar rotte appels waren , waar jij over spreekt.

door deze feiten vind ik het dus erg raar dat jij deze mensen dus helden noemt.

ze vochten ontzettend fanatiek en gaven zich niet snel gewonnen waardoor ze respect afdwongen in de strijd bij de engelsen en amerikanen. Bij de russen dwongen ze echter diepe haat af doordat ze zo verschrikkelijk huishielden in rusland.
laatste aanpassing

Uitspraak van Sjaak Klapkaak op vrijdag 21 april 2006 om 16:51:
feit is wel dat het een elite groep was in het leger die een idelogie aanhingen waarin zij geloofden dat zij tot de ubermenschen behoorden en volken als de Polen,Russen en Joden tot de untermenschen.

Dat is gewoon niet waar. Eerder in dit topic is al verteld dat er ook mensen tussen zaten die geen keuze hadden.
Ook in de docu is dat te zien. Je deed wat je werd opgedragen.

Helaas zijn er zoveel dopren en steden door de ss "gezuiverd" dat je niet meer kunt spreken van incidenten die toendertijd net zo vaak voorkwamen bij de gealliieerden

Vanuit een gedachtegoed die hun werd opgedrongen.

het staat zowieoz vast dat het dus niet een paar rotte appels waren , waar jij over spreekt.

Waaruit mag dit dan blijken?

ze vochten ontzettend fanatiek en gaven zich niet snel gewonnen waardoor ze respect afdwongen in de strijd bij de engelsen en amerikanen. Bij de russen dwongen ze echter diepe haat af doordat ze zo verschrikkelijk huishielden in rusland.

En de ***Russen waren onschuldig. Wat denk je wat zij hebben gedaan?
Onschuldige Duitse vrouwen verkracht, plunderingen veroorzaakt en ga zo maar door.
Het is gewoon onzin om te stellen dat men geen keuze had...die hadden ze wel...
Het zit hem in het feit of je de gevolgen van je keuze ook accepteerd ja of nee...

Dat houd ook in dat ex-SS'ers moeten accepteren dat ze zo lomp waren geweest om zich te laten leiden door iemand...en die ideeen voor waar aannamen gewoon omdat ze te lomp waren om het in twijfel te trekken...maar in plaats daarvan gooien ze het op "ik had geen keuze"...
Die had je wel...je hebt alleen de keuze gemaakt om van het gezeik af te zijn...niet de andere...accepteer dan dus ook gewoon de gevolgen van die keuze...je hebt fouten gemaakt...accepteer ze...zeg "ik ben schuldig"...
Dan pas kan het proces van vergeven echt beginnen...

Ze waren ontzettend gediciplineerd.
En wat ik al eerder verteld heb in andere topics, het is gewoon logisch dat WOII uitbrak. Omdat Duitsland kapot werd gemaakt na WOI.

"mein ehre heibt tru" (y)

Ze waren superieur vergeleken met het Duits leger

Let wel, ik praat niet de genocide goed van de SS

Keuze?Het Duitse volk had geen keuze.Ze werden kapot gemaakt door de zware lasten die het land opgelegd werden, de sociale onrust en de economische crisis maakten de weg vrij voor de overname van het land door de Nazi's.
Het was of Hitler, of het communisme had Duitsland overgenomen.
laatste aanpassing

Uitspraak van TYHARO op vrijdag 21 april 2006 om 16:59:
Het is gewoon onzin om te stellen dat men geen keuze had...die hadden ze wel...
Het zit hem in het feit of je de gevolgen van je keuze ook accepteerd ja of nee...

Oke jij kunt je dus echt niet inleven in die keuze, dat weten we nu wel.
Heb je eigenlijk wel gevoelens voor familie e.d.?

Uitspraak van TYHARO op vrijdag 21 april 2006 om 16:59:
Dat houd ook in dat ex-SS'ers moeten accepteren dat ze zo lomp waren geweest om zich te laten leiden door iemand...en die ideeen voor waar aannamen gewoon omdat ze te lomp waren om het in twijfel te trekken...maar in plaats daarvan gooien ze het op "ik had geen keuze"...
Die had je wel...je hebt alleen de keuze gemaakt om van het gezeik af te zijn...niet de andere...accepteer dan dus ook gewoon de gevolgen van die keuze...je hebt fouten gemaakt...accepteer ze...zeg "ik ben schuldig"...
Dan pas kan het proces van vergeven echt beginnen...

Waarom? Ze hoeven niet vergeven te worden. :no:
Ze hebben hun werk verdomd goed uitgevoerd, door Hitler hebben ze de strijd verloren. Door zijn slechte leiderskwaliteiten is het Derde Rijk verleden tijd. :S
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 16:43:
Dan zie je toch wat een slechte economie met mensen kan doen.

Het logische nadenken uitschakelen... :)

Nee...dat kan je je ALTIJD bedenken...wat denk jij wat er gebeurd als je iemand als zondebok aanwijst...dat die een prettig leven hebben? Tuurlijk niet...dat heet logica...
Hoe verder die haat zich ontwikkeld hoe erger de gevolgen voor die mensen zijn? Wederom logica...
Als er op den duur gebouwen in de fik worden gestoken en de boel geheel escaleerd...ze hun rechten als burgers ontnomen word...dan hebben die mensen helemaal geen leven meer...wederom logica hoor...

Daar heb je geen voorbeeld voor nodig hoor...enkel je gezonde verstand... :)
Die word alleen ernstig geblokkeerd bij mensen met angst en haat...en als ze dan ook nog eens tot een groep behoren die makkelijk beinvloedbaar zijn dan heb je helemaal een probleem...dat heet ook logica... ;p
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 16:57:
Dat is gewoon niet waar. Eerder in dit topic is al verteld dat er ook mensen tussen zaten die geen keuze hadden.
Ook in de docu is dat te zien. Je deed wat je werd opgedragen

ze deden het omdat hun officieren het hen beval en omdat ze geloofden dat het juist was, dat zeg die kerel toch ook? of heb je niet op zitten letten. hij zegt zelf: hoe heb ik dat ooit kunnen doen etc..

Waaruit mag dit dan blijken?

?? lezen. dat blijkt uit het feit dat de ss miljoenen mensen heeft vermoord waardoor het dus geen indcidenten waren maar dat het stelselmatig vermoorden van bepaalde volken voor hun dagelijkse kost was.

Nogmaals voor het zuiveren van west rusland en polen werden hele divisies ingezet, waardoor je dus niet meer kunt spreken over een paar rotte appels, eerder over een paar rotte divisies van de ss zoals de totenkopf divisie en de einsatzgruppe die grote onderdelen vormden van de waffen ss.

En de ***Russen waren onschuldig. Wat denk je wat zij hebben gedaan?
Onschuldige Duitse vrouwen verkracht, plunderingen veroorzaakt en ga zo maar door.

De russen waren zeker niet onschuldig hebben zo ook heel barbaars gedragen, maar wel NADAT de duisters dat bij hun hadden gedaan. namelijk ijn de laatste jaren van de oorlog.
laatste aanpassing