Partyflock

Forumonderwerp · 867439

Wie heeft deze uitzendig nog meer gezien? En wat vond je er van?

Maandag is er een soort van vervolg op deze docu.
Het begint dan om 23,30 op Ned.1

http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=items&r=deze_week&a=224402

Vanaf morgen kun je de herhaling bekijken via deze link.

**Note: Inhoudelijk reageren bitte. :)
laatste aanpassing
Uitspraak van Deuce op vrijdag 21 april 2006 om 14:38:
Dude, als ze jou de keus geven of je volgt orders of ze schieten je familie af....wat doe je dan?

Schiet maar af...beter schieten ze mij dan ook meteen dood...anders kunnen ze nog weleens heel erg de lul worden... :yes:

Besef maar gewoon dat er op deze aarde mensen geboren worden die wel het lef hebben om ertegen in opstand te komen...die niet bang zijn voor de dood...tussen de schaapjes bevinden zich wolven...maar dat kunnen jullie je niet indenken omdat jullie de schaapjes zijn...
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 14:45:
En niet zonder gevolgen natuurlijk.

Ook dat is een keuze :)
Uitspraak van TYHARO op vrijdag 21 april 2006 om 14:46:
Besef maar gewoon dat er op deze aarde mensen geboren worden die wel het lef hebben om ertegen in opstand te komen...die niet bang zijn voor de dood...tussen de schaapjes bevinden zich wolven...maar dat kunnen jullie je niet indenken omdat jullie de schaapjes zijn...

:respect:
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 14:39:
Daar heeft de gemiddelde soldaat niets mee te maken.

daar gaat het nou net om de ss waren geen gewonen soldaten maar soldaten die vochten met een bepaalde ideologie, zo waren ze getraind en geschoold met het geloof in ubermensch en untermensch.

Daarmee word verwezen naar de Waffen SS en niet naar andere eenheden.

als je de docu hebt gezien weet je dat er wordt verwezen naar drie soorten ssers waaronder een bewaker van een concentratiekamp die behoorde tot de totenkopf divisie welke dood en verderf zaaiden in concentratiekampen.

abslouut geen gewone soldaat dus.

Dat is nou net mijn punt.
Maar wat er in het verleden is gebeurd staan we niet toe en wat er in het heden gebeurd wel en daar ligt nou net de kern van de zaak zoals ik het zie.

nogmaals ik keur het absoluut niet goed wat amerikanen flikken in gevangenissen ik weet niet waar je dat op baseert.

Te idealistisch.
Jij hebt zeker nog geen gezin etc?

Staat je zoontje of dochtertje daar in een hoekje te kijken hoe pappa/mamma wordt afgeknald. Wat een held ben je dan?

Hiep-hiep-hoera.
:nocheer:

Besef maar gewoon dat er op deze aarde mensen geboren worden die wel het lef hebben om ertegen in opstand te komen...die niet bang zijn voor de dood...tussen de schaapjes bevinden zich wolven...maar dat kunnen jullie je niet indenken omdat jullie de schaapjes zijn

De Nazi's zijn najuist de opstandelingen die het zat waren dat communistische joden bepaalden wat er in steden als Berlijn, Nurnberg en Munchen gebeurden.
Ze zijn door middel van protestacties groot geworden die in Munchen beeindigd werd door de bestuurders en er een groot bloedbad van maakten (daarom heet die vlag "de blutfahne").

Dus de nazi's waren najuist de opstandelingen tegen het establishment ;)

Uitspraak van Sjaak Klapkaak op vrijdag 21 april 2006 om 14:49:
daar gaat het nou net om de ss waren geen gewonen soldaten maar soldaten die vochten met een bepaalde ideologie, zo waren ze getraind en geschoold met het geloof in ubermensch en untermensch.

In het begin, ja. Maar vanaf 1942 kreeg de Waffen SS deze ideologie niet meer mee. Wat ze wel meekregen was "daar is het oostfront en laat je niet pakken door de Russen" en natuurlijk het bekende blood&honour verhaaltje.

Daarbij moeten we de Joden niet vertroetelen, door hun min of meer beschermde status lijkt het alsof het engeltjes waren/zijn. :nocheer:

Net wat Vip al aangeeft:

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 14:51:
De Nazi's zijn najuist de opstandelingen die het zat waren dat communistische joden bepaalden wat er in steden als Berlijn, Nurnberg en Munchen gebeurden.
Ze zijn door middel van protestacties groot geworden die in Munchen beeindigd werd door de bestuurders en er een groot bloedbad van maakten (daarom heet die vlag "de blutfahne").

Dus de nazi's waren najuist de opstandelingen tegen het establishment

:O

Het benoemen van deze feiten is veel mensen niet goed afgegaan.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 14:54:
Daarbij moeten we de Joden niet vertroetelen

Maarja "de joden" hebben natuurlijk niks te maken met de machthebbers en de bankiers en de corrupte politici die ook Joods geweest zouden kunnen zijn.

Dat is juist het probleem. Dat ze allemaal over een kam geschoren zijn..."het zijn toch maar joden"

Uitspraak van Knoalster op vrijdag 21 april 2006 om 14:56:
Maarja "de joden" hebben natuurlijk niks te maken met de machthebbers en de bankiers en de corrupte politici die ook Joods geweest zouden kunnen zijn.

Dat is juist het probleem. Dat ze allemaal over een kam geschoren zijn..."het zijn toch maar joden"

True, maar ik wilde even aangeven dat men bijna altijd de Joden te overdreven goedpraat.
Dat is nou net mijn punt.
Maar wat er in het verleden is gebeurd staan we niet toe en wat er in het heden gebeurd wel en daar ligt nou net de kern van de zaak zoals ik het zie.

Je weet toch ook wel dat er ook nu mensen zien die het ook hier niet mee eens zijn?

Wat het daadwerkelijke probleem was, is dat in WO1 de Duitse trots een flinke deuk heeft opgelopen :
* De oorlog werd beeindigd terwijl alle duitse soldaten op BUITENLANDS grondgebied stonden, oftewel : waarom opgeven als je ook kan winnen?
* Na de oorlog kreeg de Keizer asiel in Nederland waardoor het duitse ambtelijke en gemeentelijke apparaat de ware machthebber werd.

Laat nou net het geval zijn dat veel stadsbestuurders, magnaten, bankiers en ambtenaren joden waren terwijl het duitse volk werkloos op straat stond, geen geld of bezittingen meer had, de economie niets meer voorstelde, veel duitse oorlogsinvaliden dood gingen aan ziektes of in het gesticht werden opgenomen en ga zo maar door.

Dus in hun ogen lieten deze (voornamelijk) communistische joden het volk onnodig lijden terwijl ze zelf leefden als God.
Dan kan je voorstellen dat een paar oud-militairen en boertjes een oppositiepartij gingen vormen met als belangrijkste speerpunten:
* Weg met die communistische joden die teveel macht hebben gekregen
* Het herstel van de duitse trots
* Het herstel van Groot-Duitsland, dus stukken van Polen en Frankrijk terug vorderen.
* Het herstel van de economie door werkgelegenheid te scheppen
* Het volk tegemoet te komen door met de rijkdommen van de een, brood en geneesmiddelen voor de bevolking te kopen

Je kan je dan vast wel voorstellen dat veel mensen wel iets zagen in deze vernieuwende nationalistische sociaal-democratische arbeiderspartij ;)

En zo is het balletje een beetje gaan rollen :)
Men heeft het hier over inlevingsvermogen...maar men bekijkt het enkel vanaf de kant van de gemiddelde persoon...de massa...waar de meesten hier ook tot behoren...
Ik zeg ook dat ik het ze niet kwalijk neem...zo zijn de meesten nu eenmaal geboren...daar kunnen ze niks aandoen...

Maar als je inlevingsvermogen vraagt van die kant uit is het wel zo eerlijk dan je ook wat inlevingsvermogen hebt in wat er in de hoofden van een klein percentage van de mensen optreed op zo'n moment...mensen zoals ik...die voldoen niet aan dat patroon...
Ik weet dat het raar klinkt maar dat komt enkel omdat jullie het maar vanaf 1 kant bekijken...jullie eigen kant...maar niet ieder mens word zo geboren...

Het is een zegen van de ene kant om zo geboren te worden maar ook een regelrechte vloek vanaf de andere kant bekeken want je kan je eigen niet aanpassen aan de rest want dan treed er wroeging op...
Als schaapje geboren worden is een vloek van de ene kant bekeken...maar een zegen vanaf de andere kant omdat je gewoon meegaat met alles dus treed er minder snel wroeging op...ignorance = bliss zeg maar...
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op vrijdag 21 april 2006 om 01:32:
het is hooguit logisch dat de omstandigheden in het Duitsland van de jaren 30 (een arm land vol met werkloosheid en frustraties over de verloren 1ste wereldoorlog,torenhoge herstelbetalingen die de duitse economie lam legde ), iemand als hitler de mogelijkheid bood om aan de macht te komen.

dat praat op geen enkele manier goed dat deze ssers zich zo hebben gedragen tegenover hun medemens.

Please use de komma even. :$

Moraal van jouw verhaal?

TYHARO, jouw manier van denken is pas eigenlijk gemeengoed geworden in de jaren 60, daarvoor zou je worden beschouwd als iemand die sociaal niet helemaal lekker functioneert en had je niets bereikt.

Eind 19de en begin 20ste eeuw was najuist de opkomst van "power to the people" en dan praat je over groepen, ja.

Of jij soldaat zou zijn geworden lijkt me niet als ik jouw teksten lees dus waarschijnlijk had je graan geplukt, vroedvrouw geweest of misschien in de fabriek granaten staan te draaien.
Te idealistisch.
Jij hebt zeker nog geen gezin etc?

Staat je zoontje of dochtertje daar in een hoekje te kijken hoe pappa/mamma wordt afgeknald. Wat een held ben je dan?

Een HELE grote held naar mijn mening... :yes:
Mijn mening idd...het gaat om zelf respect behouden...als je dat kan zonder te zwichten dan ben je een held naar mijn mening...
Zwichten omdat ze je bedreigen en daarmee het belangrijkste opgeven...dan ben je een zwakkeling...geen held...
Hoogstens een held op sokken...
Tja thyaro je kunt blijven zeggen dat wij schapen zijn en met de rest van de massa meedoen, wat jij idd niet doet je profiel gezien...

Maar je kunt zo'n situatie niet beoordelen mits je het meegemaakt hebt, en nogmaals..elke situatie, elk verleden, elke ervaring heeft te maken met hoe je reageert...

Denk als jij een gezin hebt, je misschien al wat kinderen bent verloren, je al jaren geteisterd/verkracht/mishandeld (lichamelijk als geestelijk)...dat je ook wel een keer breekt.

Anders zeg je je mening een keer tegen mensen die in Auswitz (ofzo ;) ) die hun eigen volk op kruiwagens wegsleepte en mochten begraven, die nu nog met een nr op hun pols getattoueerd rondlopen....zeg tegen hen dat ze volgende keer wat moediger moeten zijn en op moeten staan voor hun mening.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 15:13:
Of jij soldaat zou zijn geworden lijkt me niet als ik jouw teksten lees dus waarschijnlijk had je graan geplukt, vroedvrouw geweest of misschien in de fabriek granaten staan te draaien.

Zelfs dat had ik geweigerd... :)
Dan maar in strafkamp...daar weer werk weigeren en dan waarschijnlijk vermoord worden...maar wel met behoud van zelf respect...dat is waar het mij om gaat...

Uitspraak van TYHARO op vrijdag 21 april 2006 om 15:13:
Een HELE grote held naar mijn mening...
Mijn mening idd...het gaat om zelf respect behouden...als je dat kan zonder te zwichten dan ben je een held naar mijn mening...
Zwichten omdat ze je bedreigen en daarmee het belangrijkste opgeven...dan ben je een zwakkeling...geen held...
Hoogstens een held op sokken...

Laat maar. :)
Je kijkt teveel films, gelukkig kun je het leven niet plannen.
Zodra je ooit zelf kinderen krijgt, dan worden deze gevoelens vanzelf opgewekt.
Niet dat ik al kinderen heb, maar wel een familie die alles voor me betekend.
Als ik een keuze zou moeten maken, dan had ik liever wat Joden vergast dan dat mijn familie moest lijden.
Klinkt hard, maar het is wel mijn waarheid. En kennelijk gold die ook toendertijd.
Uitspraak van Deuce op vrijdag 21 april 2006 om 15:15:
Denk als jij een gezin hebt, je misschien al wat kinderen bent verloren, je al jaren geteisterd/verkracht/mishandeld (lichamelijk als geestelijk)...dat je ook wel een keer breekt.

Dit zou bij mij dus enkel meer haat opwekken en ik zou nog meer in opstand komen...juist het tegenovergestelde van wat ze willen bereiken...
Ik kan er niks aan doen...zit in aard van mijn beestje... :)
Heb daar als je respect vraagt voor de andere kant ook gewoon respect en inlevingsvermogen voor... (y)

Uitspraak van TYHARO op vrijdag 21 april 2006 om 15:16:
Zelfs dat had ik geweigerd...
Dan maar in strafkamp...daar weer werk weigeren en dan waarschijnlijk vermoord worden...maar wel met behoud van zelf respect...dat is waar het mij om gaat...

Strafkamp? Je werd gewoon uitgelachen door iedereen, je kinderen zouden zich voor hun moeder schamen en uiteindelijk zou je op straat eenzaam sterven of in een bordeel aan het werk worden gezet.

En dat was niet alleen daar en toen, zo was de westerse vooroorlogse wereld nou eenmaal.

Dus heldhaftig afgeschoten worden, hahahahaha

Als ik een keuze zou moeten maken

Nee, die mensen deden dat omdat ze het leuk vonden, absoluut niet om zelf te kunnen overleven ofzo...

Uitspraak van TYHARO op vrijdag 21 april 2006 om 15:18:
Dit zou bij mij dus enkel meer haat opwekken en ik zou nog meer in opstand komen...juist het tegenovergestelde van wat ze willen bereiken...
Ik kan er niks aan doen...zit in aard van mijn beestje...
Heb daar als je respect vraagt voor de andere kant ook gewoon respect en inlevingsvermogen voor...

Stoere praat noemt men dat. :yes:

Uitspraak van TYHARO op vrijdag 21 april 2006 om 15:18:
Ik kan er niks aan doen...zit in aard van mijn beestje...

Ja, dus je was gewoon lid geworden van de nazi-partij met de gedachte het feminisme een boost te geven :P

Anders, zie mijn vorige reactie.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 15:17:
Als ik een keuze zou moeten maken, dan had ik liever wat Joden vergast dan dat mijn familie moest lijden.
Klinkt hard, maar het is wel mijn waarheid. En kennelijk gold die ook toendertijd.

je doet net of die ssers tegen hun wil dat allemaal deden.
Feit is echter zoals ik al eerder aangaf dat veel ssers (en dan met name de totenkopf divisie die de kampen bewaakte) geloofde dat het juist was om de joden te vernietigen. Je zag toch ook in die docu dat er weinig sporen van spijt waren bij deze mensen.

ze waren totaal geindoctrineerd door de ideologie van de nazies en sommige die nu nog leven geloven het nog steeds en zien in de joden en communisten de personificatie van de duivel (herbertus bikker oud sser bijvoorbeeld in 2 vdaag)

Uitspraak van Sjaak Klapkaak op vrijdag 21 april 2006 om 15:21:
Feit is echter zoals ik al eerder aangaf dat veel ssers (en dan met name de totenkopf divisie die de kampen bewaakte) geloofde dat het juist was om de joden te vernietigen. Je zag toch ook in die docu dat er weinig sporen van spijt waren bij deze mensen.

ze waren totaal geindoctrineerd door de ideologie van de nazies en sommige die nu nog leven geloven het nog steeds en zien in de joden en communisten de personificatie van de duivel (herbertus bikker oud sser bijvoorbeeld in 2 vdaag)

Dat zijn enkele SS'er van de .......
Maar de docu geeft wel aan hoe gedreven men was.
Natuurlijk kende de SS ook beulen, dat ontken ik toch ook niet. Beter lezen aub. :)\

Daar gaat 't niet om in deze discussie met Tyharo. ;)

Je zag toch ook in die docu dat er weinig sporen van spijt waren bij deze mensen.

Uhm, wie zou er na 60 jaar nog spijt hebben van dit soort zaken? daar heb je allang vrede mee gesloten met jezelf en ja, deze mensen zijn inmiddels gestraft voor hun daden door de bezettende macht.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 15:20:
Strafkamp? Je werd gewoon uitgelachen door iedereen, je kinderen zouden zich voor hun moeder schamen en uiteindelijk zou je op straat eenzaam sterven of in een bordeel aan het werk worden gezet.

Dus? :)
Liever dat als levenslang met een wroeging rondlopen omdat ik iets tegen mijn principe heb gedaan...dat is een tig keer ergere hel dan door anderen uitgekotst worden...niks is zo sterk als je eigen geweten niks kan je zo erg kapot maken dan je eigen geweten...

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 15:21:
Ja, dus je was gewoon lid geworden van de nazi-partij met de gedachte het feminisme een boost te geven

Juist nooit lid geworden...van geen enkele partij...ik strijd voor mezelf en voor niemand anders...wat anderen van me zouden denken zou me niks kunnen verschelen...ik ben een einzelganger...

OF lid geworden...infiltreren tot in de hoogste regionen...en dan had ik alles van binnenuit kapot gemaakt als wraak... (6)
laatste aanpassing
uhm, heel veel zijn dus nooit gestraft (waaronder die bikker dus) doordat er een hoop (vooral nederlandse ssers) naar duitsland zijn gevlucht en daar gewoon een normaal leven hebben geleid zonder enige straf.
Dit kon gebeuren doordat duitsland geen burgers uitleverde aan het buitenland waardoor dit soort lieden ongestraft weg konden komen.

Uitspraak van TYHARO op vrijdag 21 april 2006 om 15:30:
ik ben een einzelganger...

Bezit jij uberhaupt menselijke gevoelens?
Zo nee, hoe kun je dan de SS'ers veroordelen?

Uitspraak van TYHARO op vrijdag 21 april 2006 om 15:30:
Dus?
Liever dat als levenslang met een wroeging rondlopen omdat ik iets tegen mijn principe heb gedaan...dat is een tig keer ergere hel dan door anderen uitgekotst worden...niks is zo sterk als je eigen geweten niks kan je zo erg kapot maken dan je eigen geweten...

Ja en als je in NL had gewoond in die tijd had je ook geen traditionele kleding aangetrokken, je ging liever naakt op straat ofzo.

Juist nooit lid geworden...van geen enkele partij...ik strijd voor mezelf en voor niemand anders...wat anderen van me zouden denken zou me niks kunnen verschelen...ik ben een einzelganger...

Dus had je of in het Gesticht gezeten en als je geluk had, werkte je in het bordeel.

Vrouwen hadden toen niet de luxe om een eigen mening te mogen hebben, dus ook jij niet.
Tuurlijk bezit ik gevoelens...maar het gaat in eerste instantie toch om jezelf en je eigen gevoelens... :)
Zo handelden de SS'ers toch ook? Eigenbelang? Ik ook...maar vanaf andere kant bekeken...that's it... :)

Uitspraak van Sjaak Klapkaak op vrijdag 21 april 2006 om 15:32:
uhm, heel veel zijn dus nooit gestraft (waaronder die bikker dus) doordat er een hoop (vooral nederlandse ssers) naar duitsland zijn gevlucht en daar gewoon een normaal leven hebben geleid zonder enige straf.

In eerste instantie zal hij wel veroordeeld zijn door de amerikaanse rechtbank tot levenslang en daarna zal hij wel de keuze hebben gemaakt om in Duitsland te wonen, aangezien alle SS'ers de duitse nationaliteit kregen. (Dit doet het Franse Vreemdelingenlegioen ook nog steeds)

Dit kon gebeuren doordat duitsland geen burgers uitleverde aan het buitenland waardoor dit soort lieden ongestraft weg konden komen

Dus hetzelfde als de amerikaanse overheid.

Zie je de paralellen tussen het verleden en het heden?

Uitspraak van TYHARO op vrijdag 21 april 2006 om 15:35:
Zo handelden de SS'ers toch ook? Eigenbelang?

Oh, waar haal jij die info vandaan? :vaag:
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 15:34:
Ja en als je in NL had gewoond in die tijd had je ook geen traditionele kleding aangetrokken, je ging liever naakt op straat ofzo.

Misschien wel idd... :bloos:
Uhm, wie zou er na 60 jaar nog spijt hebben van dit soort zaken? daar heb je allang vrede mee gesloten met jezelf en ja, deze mensen zijn inmiddels gestraft voor hun daden door de bezettende macht.

Nou... Ik heb nog spijt dat ik 2 jaar terug een 10 tje gestolen heb... Dus ja.. Na 60 jaar zou ik zelf zeker nog spijt hebben.

En wat tyharo zegt vind ik zeker ook kloppen.
Macht zit niet bij de machthebber, maar bij de mensen die kiezen te luisteren.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 15:36:
Oh, waar haal jij die info vandaan?

Hoe wil je het dan noemen? Ervoor kiezen om te overleven boven andere dingen...is toch eigenbelang? :)

Uitspraak van gijsjuh op vrijdag 21 april 2006 om 15:37:
En wat tyharo zegt vind ik zeker ook kloppen.

Simplistische gedachte, je moet verder kijken dan dat.
Ik ga het niet weer herhalen. Vip heeft het goed vertaal eerder in it topic.

Uitspraak van gijsjuh op vrijdag 21 april 2006 om 15:37:

Ja en dat waren toen nou net de Nazi's.

Dus was je niet voor de communistische joden, dan was je voor de nazi-partij, veel meer KEUZE had je niet.

En als Tyharo als vrouw zijnde haar eigen mening zou verkondigen zou ze gewoon bij de rest van "vrouwen met een mening" worden gezet, zoals het gesticht of het bordeel.

Tyharo gaat er vanuit dat je toen een mening kon hebben, maar dat is niet het geval en heldhaftig werd je er ook niet van want je werd gewoon uitgekotst door je eigen omgeving.

Uitspraak van TYHARO op vrijdag 21 april 2006 om 15:39:
Hoe wil je het dan noemen? Ervoor kiezen om te overleven boven andere dingen...is toch eigenbelang?

Sterven voor je land, is dat eigenbelang? :vaag:
In eerste instantie zal hij wel veroordeeld zijn door de amerikaanse rechtbank tot levenslang en daarna zal hij wel de keuze hebben gemaakt om in Duitsland te wonen, aangezien alle SS'ers de duitse nationaliteit kregen. (Dit doet het Franse Vreemdelingenlegioen ook nog steeds)

veroordeeld tot levenslang in nederland daarna ontsnapt uit de gevangenis van breda en naar duitsland gevlucht.

Dus hetzelfde als de amerikaanse overheid.

Zie je de paralellen tussen het verleden en het heden?

als je mijn eerdere posts beter had gelezen had je gezien dat ik vind dat amerikaanse soldaten die misdaden plegen en martelen net zo goed straf verdienen.
ze zouden eigenlijk voor het tribunaal in den haag moeten verschijnen wegens misdaden tegen de mens net als servische oorlogsmisdadigers.
helaas zal dit wel nooit gebeuren aangezien amerika zon beetje bepaalt wie er daar voor de rechter komt.
Tyharo gaat er vanuit dat je toen een mening kon hebben, maar dat is niet het geval en heldhaftig werd je er ook niet van want je werd gewoon uitgekotst door je eigen omgeving.

En dat is nu anders? Gothics zijn nog steeds taboe, gabbers worden gezien als racisten. Allemaal mensen die toch nog steeds ervoor kiezen om bij hun eigen sub-cultuur te horen.

Dus was je niet voor de communistische joden, dan was je voor de nazi-partij, veel meer KEUZE had je niet.

Nou. Je kan ook geen partij kiezen.
Simplistische gedachte, je moet verder kijken dan dat.

Dat iemand een andere mening heeft dan jij wil niet zeggen dat de andere mening simplistisch is. Als je jezelf toch op zo een groot voetstuk plaatst is het wel heel makkelijk om in je eigen gelijk te geloven.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 15:41:

Je gaat me toch niet vertellen dat jij in dezelfde periode ook de racistische en haatzaaiende bullshit was gaan geloven?
Er waren toen genoeg Vip's die wel beter wisten. Wat niet betekend dat ze partij kozen maar dat ze wel zo nuchter waren om te zien dat meneer Cohen geen rat was die dood moest.

En dat betekend ook niet dat je je niet kon afzetten tegen de Joodse machthebbers. Want volgens mij heeft het ene niks met het andere te maken.
laatste aanpassing

Uitspraak van gijsjuh op vrijdag 21 april 2006 om 15:43:
En dat is nu anders? Gothics zijn nog steeds taboe, gabbers worden gezien als racisten. Allemaal mensen die toch nog steeds ervoor kiezen om bij hun eigen sub-cultuur te horen.

Ja, dat is anders, ja.

Nou. Je kan ook geen partij kiezen.

Dat kan en dan werd je mening niet op prijs gesteld om het zo maar uit te drukken.
Dan kwam je eerst in het gesticht terecht omdat je een ontspoorde gek was met waanideeeen en daar werd je vol met medicijnen en behandelingen gestopt zodat je ook echt ontspoorde om uiteindelijk in een vernietingskamp te eindigen.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 15:41:
Sterven voor je land, is dat eigenbelang?

Nee...dat is lomp... :)

Uitspraak van gijsjuh op vrijdag 21 april 2006 om 15:44:
Dat iemand een andere mening heeft dan jij wil niet zeggen dat de andere mening simplistisch is. Met die redenering is het wel heel makkelijk om in je eigen gelijk te geloven. Als je jezelf toch op zo een groot voetstuk plaatst.

Ik ben juist degene die zich inleeft in anderen hoor. De rollen worden nu omgedraaid.

Vertel jij mij eens welke keuze het Duitse volk had?
Massaal zelfmoord plegen?
Word wakker.
Kijk alleen nu maar om je heen, een zwerver zonder een dak boven z'n hoofd steelt sneller dan iemand met een riante villa en een dikke BMW.

Uitspraak van TYHARO op vrijdag 21 april 2006 om 15:48:
Nee...dat is lomp...

Nu even serieus oke. ;)