Partyflock

Forumonderwerp · 867439

Wie heeft deze uitzendig nog meer gezien? En wat vond je er van?

Maandag is er een soort van vervolg op deze docu.
Het begint dan om 23,30 op Ned.1

http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=items&r=deze_week&a=224402

Vanaf morgen kun je de herhaling bekijken via deze link.

**Note: Inhoudelijk reageren bitte. :)
laatste aanpassing
Het is toch een keuze die je maakt. Die is niet per definitie goed of verkeerd.

Pfff.. Is het niet eerder andersom? Het leven van 3 mensen voortrekken op dat van misschien wel duizenden? Bovendien is niet degene die ervoor kiest het niet te accepteren de gene die schuld heeft. De schuld ligt bij degene die de ander afmaakt.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 18:05:
Een bepaald leger staat er anders wel erg bekend om (Korea, Vietnam, Afghanistan, Irak (diverse malen))

Dat heeft meer te maken met het verkeerd inschatten van situaties door individuele soldaten zelf.
Het vuur openen op een menigte omdat je je bedreigd voelt (logisch als ze stenen ter grootte van voetballen naar je hoofd gooien, maar goed) is wat anders dan het systematisch uitmoorden van een heel dorp.

Uitspraak van Necrid op vrijdag 21 april 2006 om 18:35:
Dat heeft meer te maken met het verkeerd inschatten van situaties door individuele soldaten zelf.
Het vuur openen op een menigte omdat je je bedreigd voelt (logisch als ze stenen ter grootte van voetballen naar je hoofd gooien, maar goed) is wat anders dan het systematisch uitmoorden van een heel dorp.

Ik heb het ook over hele dorpen met de grond gelijk maken, vooral Vietnam staat daar érg bekend om, maar in de laaste golfoorlog gebeurde het ook.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 18:32:
Zij die een gezin hadden, en dit hebben gedaan, daar heb ik geen respect voor.

Hoe kan je daar nou geen respect voor hebben man?
Dat je ze niet benijdt (dat bedoelde je denk ik?) kan ik goed begrijpen..Maar als iemand liever dood gaat dan zijn of haar eigen principes te verloochenen dan is dat toch juist het respecteren waard?

Ken je de eind scene nog van Braveheart?
Hij wordt gemarteld opdat hij de Engelse Koning erkent, maar in plaats van toe te geven schreeuwt hij "Freedom" uit, waarna hij wordt onthoofd.

Respect man..
is wat anders dan het systematisch uitmoorden van een heel dorp.

(Korea, Vietnam

Hier is dat wel gebeurd

en dit zijn alleen de bekende voorbeelden
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 18:38:
Ik heb het ook over hele dorpen met de grond gelijk maken, vooral Vietnam staat daar érg bekend om, maar in de laaste golfoorlog gebeurde het ook.

Klopt ja..In Vietnam hebben ze vreselijk huisgehouden..Maar het moet ook gezegd worden dat de Vietnam soldaten zwaar aan de dope zaten en psychisch ook niet helemaal 100 waren..De SSers daarentegen moordden hele dorpen uit puur uit wreedheid.

Uitspraak van Necrid op vrijdag 21 april 2006 om 18:42:
Klopt ja..In Vietnam hebben ze vreselijk huisgehouden..Maar het moet ook gezegd worden dat de Vietnam soldaten zwaar aan de dope zaten en psychisch ook niet helemaal 100 waren..De SSers daarentegen moordden hele dorpen uit puur uit wreedheid

Grapje zeker?
De SS-soldaten liepen in Rusland op heroine en methamphetamine, dus die zaten ook flink aan de drugs...
Dat wist ik niet.
Kan ik dat ergens nalezen?

Niet dat dat hun daden goedkeurt natuurlijk..

Klopt ja..In Vietnam hebben ze vreselijk huisgehouden..Maar het moet ook gezegd worden dat de Vietnam soldaten zwaar aan de dope zaten en psychisch ook niet helemaal 100 waren..De SSers daarentegen moordden hele dorpen uit puur uit wreedheid.

De VS moordde uit liefdadigheid?
Hou toch op.

Uitspraak van Necrid op vrijdag 21 april 2006 om 18:39:
Hoe kan je daar nou geen respect voor hebben man?
Dat je ze niet benijdt (dat bedoelde je denk ik?) kan ik goed begrijpen..Maar als iemand liever dood gaat dan zijn of haar eigen principes te verloochenen dan is dat toch juist het respecteren waard?

Ken je de eind scene nog van Braveheart?
Hij wordt gemarteld opdat hij de Engelse Koning erkent, maar in plaats van toe te geven schreeuwt hij "Freedom" uit, waarna hij wordt onthoofd.

Respect man..

Respect voor mensen die hun gezin in de steek laten? NFW. :no:

**Films, dat zei ik net al eerder in dit topic. Jullie kijken teveel films. :)
Hou toch op.

Waar heb ik dat gezegd? :)
Geen woorden in me mond leggen he, ik weet dat je daar goed in bent..Maar doe het niet alsjeblieft.

Ooit gehoord van posttraumatische stress syndroom?
Die gasten waren helemaal leip en schoten op alles wat bewoog..

Die scene uit Braveheart is trouwens op waarheid gebaseerd pipo..
En dan nog, het is een goed voorbeeld om mijn standpunt te uitten.

Wie heeft het trouwens over gezinnen? :/

Uitspraak van Necrid op vrijdag 21 april 2006 om 18:46:
Dat wist ik niet.
Kan ik dat ergens nalezen?

Als je zoekt naar de historie van amphetamines zal het er wel tussen staan.
Amphetamine is ontwikkeld met WO1 in het verschiet om soldaten beter te laten functioneren, tijdens WO2 konden de nazi's niet meer aan alle grondstoffen komen en hebben meth-amphetamine uitgevonden en hebben dit gebruikt.
De engelsen en amerikanen gebruikten toen ook amphetamine op grote schaal, voornamelijk in de luchtmacht. Veel engelse politici hebben benzedrine en mdma gebruikt, hierdoor zijn ook veel strategische missers ontstaan hahaha. :P
Hitler zelf zat aan meth amphetamine, net als president Kenedy die voorgeschreven kreeg van doctor feelgood :P

Dus mwaaaahhh, amphetamine is nogal heftig in gebruik geweest tot ongeveer de jaren 70 (het was net zoiets als nu valium is zeg maar).

Heroine en Amphetamine worden overigens nog steeds gebruikt in het leger, maar niet meer op de schaal van toen.

Uitspraak van Necrid op vrijdag 21 april 2006 om 18:50:
Waar heb ik dat gezegd?
Geen woorden in me mond leggen he, ik weet dat je daar goed in bent..Maar doe het niet alsjeblieft.

[sarcasme]Beter lezen he.[/sarcasme]

Ooit gehoord van posttraumatische stress syndroom?
Die gasten waren helemaal leip en schoten op alles wat bewoog..

Oja, nu snap ik het. Amerikaanse zijn nu schatjes die teveel stress hadden. :/
Wat is het verschil met de SS'ers?

Die scene uit Braveheart is trouwens op waarheid gebaseerd pipo..
En dan nog, het is een goed voorbeeld om mijn standpunt te uitten.

Pipo? Waar? Alcohol is flink naar je hoofd gestegen of niet?
Ik baseer me liever op de werkelijkheid oke.

Waarom wil je eigenlijk in het leger? Jij wil toch ook orders opvolgen? Dat zeg je net immers zelf. (min of meer)
Denk je dat dit leger anders is? Als de een fout is is de ander net zo fout.

en jij kiest ervoor om er aan mee te doen. :flower:

Zelf ga ik ook bij defensie werken, en politics in oorlogstijd moet je overlaten aan andere mensen. Als je soldaat bent, dan moet je gewoon je opdracht uitvoeren. Welke deze ook moge zijn.

laatste aanpassing

Uitspraak van gijsjuh op vrijdag 21 april 2006 om 18:58:
en jij kiest ervoor om er aan mee te doen.

De meeste soldaten in Vietnam waren dienstplichtig.
Klopt ja..In Vietnam hebben ze vreselijk huisgehouden..Maar het moet ook gezegd worden dat de Vietnam soldaten zwaar aan de dope zaten en psychisch ook niet helemaal 100 waren..

En het uitroeien van gehele dorpen wordt misschien uitgevoerd door soldaten maar opgegeven door mannen in pakken.

Wat in Vietnam, Korea, Laos, Cambodja is gebeurd was geen daad van drugsies..

.. drugsies moorden geen MILJOENEN uit ;)

Uitspraak van gijsjuh op vrijdag 21 april 2006 om 18:58:
Waarom wil je eigenlijk in het leger? Jij wil toch ook orders opvolgen? Dat zeg je net immers zelf. (min of meer)
Denk je dat dit leger anders is? Als de een fout is is de ander net zo fout.

en jij kiest ervoor om er aan mee te doen.

Waar zeg ik dat ik het niet zou doen dan?
Ik zou het alleen niet willekeurig doen. Dat gebeurde in Vietnam wel. Dat is het verschil. Zie je het? :)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 18:59:
De meeste soldaten in Vietnam waren dienstplichtig.

Maar je kiest er wel voor om op alles wat loopt te schieten..

er waren ook soldaten die GEEN vietnamese kinderen onthoofdden of vrouwen levend in brand staken
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 18:57:
Oja, nu snap ik het. Amerikaanse zijn nu schatjes die teveel stress hadden.
Wat is het verschil met de SS'ers?

Dat de SS'ers uit onmacht en wreedheid tekeer gingen..Het voorval bij het Franse dorp Odour is een goed voorbeeld..

Pipo? Waar? Alcohol is flink naar je hoofd gestegen of niet?
Ik baseer me liever op de werkelijkheid oke.

Je mag ook wel gewoon toegeven dat je "je kijkt te veel films" opmerking nergens op sloeg :flower:
laatste aanpassing

Uitspraak van Necrid op vrijdag 21 april 2006 om 19:03:
Dat de SS'ers uit onmacht en wreedheid tekeer gingen..Het voorval bij het Franse dorp Odour is een goed voorbeeld..

En de Amerikanen niet? :vaag:

Je mag ook wel gewoon toegeven dat je "je kijkt te veel films" opmerking nergens op sloeg

Braveheart als voorbeeld stellen getuigt van klasse? :no:

Hollywood zuigt aars.
Doe mij maar real life. :flower:
Jullie begrijpen hopelijk wel dat ik de acties van de Amerikanen in Vietam afkeur he?
Ik hoop alleen wel dat jullie inzien dat de SS niet te vergelijken is met het Amerikaanse leger..

Uitspraak van Necrid op vrijdag 21 april 2006 om 19:08:
Jullie begrijpen hopelijk wel dat ik de acties van de Amerikanen in Vietam afkeur he?
Ik hoop alleen wel dat jullie inzien dat de SS niet te vergelijken is met het Amerikaanse leger..

We zien het ja. :vaag:
Je tweede zin klopt zeker weten, de SS staat hoger aangeschreven dan de Amerikaanse eenheden. (y)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 19:07:
En de Amerikanen niet?

Nee
Maar jij grijpt sowieso elk onderwerp aan om Amerikanen af te zeiken dus erg objectief vind ik jou al lang niet meer :)

Dat de SS'ers uit onmacht en wreedheid tekeer gingen..Het voorval bij het Franse dorp Odour is een goed voorbeeld

De engelsen hebben heel Walcheren onder water gezet, ja de duitsers moesten vluchten, maar hele dorpen werden uitgemoord.

nee, het amerikaanse leger heeft momenteel meer op zn kerfstok staan...
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 19:10:
We zien het ja.

Waar staat dat ik het goedkeur dan?
Oh ok..dat dacht ik al :)

Uitspraak van Necrid op vrijdag 21 april 2006 om 19:10:
Nee
Maar jij grijpt sowieso elk onderwerp aan om Amerikanen af te zeiken dus erg objectief vind ik jou al lang niet meer

Elk onderwerp?
Waar dan?
Ik berust me op de waarheid, iets wat jij moet doen. :)

Uitspraak van Necrid op vrijdag 21 april 2006 om 19:11:
Waar staat dat ik het goedkeur dan?

Bagatelliseren doe je wel. :yes:
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 19:10:
Je tweede zin klopt zeker weten, de SS staat hoger aangeschreven dan de Amerikaanse eenheden.

Haha..
Door die Amerikaanse eenheden leven wij tegenwoordig wel in vrijheid.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 19:14:
Bagatelliseren doe je wel.

Wat ik zeg over de Amerikanen, zeg jij over de SSers.
Dus als ik bagatelliseer, dan doe jij dat toch zeker ook :yes:

Uitspraak van Necrid op vrijdag 21 april 2006 om 19:15:
Haha..

Haha, en jij denkt dat de VS Europa bevrijdde omdat ze 'ons' zo graag mochten?
Wie is hier nou naief? :flower:

Uitspraak van Necrid op vrijdag 21 april 2006 om 19:15:

Dus?

Uitspraak van Necrid op vrijdag 21 april 2006 om 19:16:
Wat ik zeg over de Amerikanen, zeg jij over de SSers.
Dus als ik bagatelliseer, dan doe jij dat toch zeker ook

Nee, ik keur de wandaden af. Ik prijs alleen hun instelling.
Lees maar. :)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 18:32:
Het gaat om de situatie die ik schetste. Die is niet uit m'n duim gezogen. Het was een veel voorkomend ritueel.
Nogmaals, als je een gezin hebt dan vecht je daar voor.
Een andere optie heb je niet, want dat gaat tegen de natuur in.

Mijn situatie is ook niet uit mijn duim gezogen hoor... :)
Precies...dan vecht je daarvoor...ik zou het dus niet accepteren dat ze mijn familielid zonder gegronde reden de gaskamer in zouden sturen nee...
Ik breek hun beide benen...peuter hun oog eruit en pis er vervolgens in...blijf met je gore poten van mijn familie af!
In mijn geval zou het ook vechten voor mijn familie zijn...zo erg dat ik zelfs bereid ben daarvoor te sterven...

De gevolgen voor mijn gezin zouden bij behoud van het huidige regime erger zijn naar mijn mening...
Ik weet ook zeker dat mijn kinderen daarvoor begrip zouden hebben en die keuze van me zouden begrijpen...
Want dat zou ik ze allang hebben uitgelegd in zo'n situatie...inclusief wat de gevolgen van mijn keuze kunnen zijn zodat ze erop voorbereid zijn... :)
Ze zouden verdomd goed weten dat ik het voor hun zou doen...voor hun toekomst...

Uitspraak van TYHARO op vrijdag 21 april 2006 om 19:18:
Precies...dan vecht je daarvoor...ik zou het dus niet accepteren dat ze mijn familielid zonder gegronde reden de gaskamer in zouden sturen nee...
Ik breek hun beide benen...peuter hun oog eruit en pis er vervolgens in...blijf met je gore poten van mijn familie af!
In mijn geval zou het ook vechten voor mijn familie zijn...zo erg dat ik zelfs bereid ben daarvoor te sterven...

Ah, dus ze komen bij je deur, jij doet moeilijk, ze schieten een kogel door je kop heen en je kinderen gaan alsnog mee.

ja, die zullen dan denken "jeeh, gelukkig dat mijn moeder zich verzet heeft!".

Deze zin alleen al. Jammer is dat dan weer.
Back to reality oke. :)

De gevolgen voor mijn gezin zouden bij behoud van het huidige regime erger zijn naar mijn mening...
Ik weet ook zeker dat mijn kinderen daarvoor begrip zouden hebben en die keuze van me zouden begrijpen...
Want dat zou ik ze allang hebben uitgelegd in zo'n situatie...inclusief wat de gevolgen van mijn keuze kunnen zijn zodat ze erop voorbereid zijn...
Ze zouden verdomd goed weten dat ik het voor hun zou doen...voor hun toekomst...

Oke, en nu?
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 19:16:
Haha, en jij denkt dat de VS Europa bevrijdde omdat ze 'ons' zo graag mochten?
Wie is hier nou naief?

Ik zei toch dat je goed was in het leggen van woorden in andermans mond :flower:

@Vip: Dus?
Dus die Amerikaanse eenheden waren dus blijkbaar wel efficient genoeg om de SS te verslaan..Dus dat de SS hoger staat aangeschreven dan de Amerikaanse eenheden vind ik een beetje onzin..snap je?

Geronimo..ik keur die wandaden ook af. Elk verstandelijk mens keurt zulke daden af.
Hele Vietnam oorlog was een grote flop die wat mij betreft ook nooit had mogen gebeuren. Maar de beweegredenen van de SS en de Amerikaanse troepen zijn niet te vergelijken en dat probeer ik duidelijk te maken.
De instelling van de SS vind ik ook het prijzen waard, het waren elite soldaten die nergens voor terug deinsden..Goede soldaten waren het dus zeker.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 19:21:
Ah, dus ze komen bij je deur, jij doet moeilijk, ze schieten een kogel door je kop heen en je kinderen gaan alsnog mee.

ja, die zullen dan denken "jeeh, gelukkig dat mijn moeder zich verzet heeft!".

Nee...klootzakken...dat is het eerste wat ze zouden denken...plus daarna idd mate van respect voor mij dat ik ze iig heb proberen te beschermen...
Ze zouden iig alles behalve een hekel aan me hebben...denk je ook niet? :)

Ik zou mezelf haten als ik zou toestaan dat ze zonder mopperen zomaar iemand zouden meenemen...en ik denk dat mijn kinderen dan ook eerder zouden denken en vragen "waarom heb je er niks tegen gedaan?"...wat het schuldgevoel enkel meer zou vergroten...
Juist kinderen die zouden zo'n keuze...er niks tegen doen...niet snappen... :)

Uitspraak van Necrid op vrijdag 21 april 2006 om 19:23:
Dus die Amerikaanse eenheden waren dus blijkbaar wel efficient genoeg om de SS te verslaan..Dus dat de SS hoger staat aangeschreven dan de Amerikaanse eenheden vind ik een beetje onzin..snap je?

De SS is nog nooit verslagen, alleen de eenheden maar dat lijkt me duidelijk een gevalletje overmacht he!

Denk maar aan het ardennenoffensief hoe 1 SS Koningstiger 84 amerikaanse tanks sloopte voordat ie zelf zonder benzine kwam te staan.
Of hoe 3 ss'ers verkleed als amerikanen hele divisies opbliezen door de lintjes van het net aangelegde mijnenveld ergens anders te hangen.

De SS is nog nooit echt verslagen geweest door welk leger dan ook, het is gestopt met functioneren omdat de middelen er niet meer waren.

De SS staat nog steeds op eenzame hoogte als het beste elite-leger ooit, het Franse Vreemdelingenlegioen staat op 2 (bestaat nog steeds) en de amerikaanse seals zijn nummertje 3.

Uitspraak van TYHARO op vrijdag 21 april 2006 om 19:27:
Ze zouden iig alles behalve een hekel aan me hebben...denk je ook niet?

Ik vind zelf dat een moeder er alles aan moet doen om voor de kinderen te zorgen en dat ze niet de hoop mag opgeven of kan riskeren gedood te worden.

Dus puur ideologisch gezien ben ik het niet met je eens, maar ik snap je gedachtegang wel.

--edit--
Dat telt natuurlijk ook voor vaders ;)
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 19:22:
Deze zin alleen al. Jammer is dat dan weer.
Back to reality oke.

In hun gezicht spugen en iig proberen ze om te brengen dan? :p
Als ze bij mij aan de deur zouden komen..Zou ik eerlijk gezegd denk ik ook wel "mee werken"..Al zou het alleen zijn om mijn gezin te beschermen.

Maar Tyharo zou dat blijkbaar niet doen.
End of story toch? Als zij daar zo over denkt, so be it.
Moet ze helemaal zelf weten uiteindelijk.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 19:28:
De SS is nog nooit verslagen, alleen de eenheden maar dat lijkt me duidelijk een gevalletje overmacht he!

Denk maar aan het ardennenoffensief hoe 1 SS Koningstiger 84 amerikaanse tanks sloopte voordat ie zelf zonder benzine kwam te staan.
Of hoe 3 ss'ers verkleed als amerikanen hele divisies opbliezen door de lintjes van het net aangelegde mijnenveld ergens anders te hangen.

De SS is nog nooit echt verslagen geweest door welk leger dan ook, het is gestopt met functioneren omdat de middelen er niet meer waren.

De SS staat nog steeds op eenzame hoogte als het beste elite-leger ooit, het Franse Vreemdelingenlegioen staat op 2 (bestaat nog steeds) en de amerikaanse seals zijn nummertje 3.

Die voorbeelden zijn indrukwekkend.
Maar er zijn ook tal van voorbeelden bekend van heldendaden van geallieerde troepen ;) Dat weet je ook wel..
Ik betwist het feit ook niet dat de SS een goed (de beste dus wellicht) leger was. Maar Geronimo doet het Amerikaanse leger wel erg veel tekort..Vandaar ook net mijn opmerking dat hij alles aangrijpt om Amerika af te zeiken..

Ik zei toch dat je goed was in het leggen van woorden in andermans mond

Misinterpretatie? :/ ;)

Geronimo..ik keur die wandaden ook af. Elk verstandelijk mens keurt zulke daden af.
Hele Vietnam oorlog was een grote flop die wat mij betreft ook nooit had mogen gebeuren. Maar de beweegredenen van de SS en de Amerikaanse troepen zijn niet te vergelijken en dat probeer ik duidelijk te maken.
De instelling van de SS vind ik ook het prijzen waard, het waren elite soldaten die nergens voor terug deinsden..Goede soldaten waren het dus zeker.

Zo, eindelijk geef het toe. Dat is dus ook mijn denkwijze.
Alleen de beweegreden van de VS was zeker verkeerd. Waarom denk je dat de VS Vietnam binnenviel? ;)
SS'ers vochten voor een haalbaar doel, de VS streed voor......??

Uitspraak van TYHARO op vrijdag 21 april 2006 om 19:30:
In hun gezicht spugen en iig proberen ze om te brengen dan?

Haha, ook Braveheart gekeken of niet? :P

Uitspraak van Necrid op vrijdag 21 april 2006 om 19:31:
Moet ze helemaal zelf weten uiteindelijk.

True, maar daarom mag ik het oliedom vinden. :)

Uitspraak van Necrid op vrijdag 21 april 2006 om 19:35:
Maar Geronimo doet het Amerikaanse leger wel erg veel tekort..Vandaar ook net mijn opmerking dat hij alles aangrijpt om Amerika af te zeiken..

Ook de VS heeft goede eenheden die gerespecteerd dienen te worden hoor. Want nu praat je wel heel erg negatief. Maar ze kunnen nooit tippen aan de SS. :)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 19:28:
De SS staat nog steeds op eenzame hoogte als het beste elite-leger ooit, het Franse Vreemdelingenlegioen staat op 2 (bestaat nog steeds) en de amerikaanse seals zijn nummertje 3

:respect: :)

Eindelijk iemand die het gewoon snapt. (y)
Als ze aan de deur zouden komen en zeggen "mag ik ff binnenkijken?"...zou ik ook vrij weinig doen idd...
Of ik moet een helehoop dingen hebben die op de "verboden lijst" staan ofzo... :x
Dan is het bij voorbaat toch al zo dat we er allemaal aangaan waarschijnlijk dus dan maakt het toch niks meer uit...beter proberen hun als eerste omleggen dan en vervolgens vluchten...

Maar als ze iemand uit mijn gezin op zouden komen halen zou het een ander verhaal zijn dus...dan laat ik ze absoluut niet binnen zonder te mopperen... :)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 19:35:
Haha, ook Braveheart gekeken of niet?

Nooit gezien... :)
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 19:35:
Zo, eindelijk geef het toe. Dat is dus ook mijn denkwijze.
Alleen de beweegreden van de VS was zeker verkeerd. Waarom denk je dat de VS Vietnam binnenviel?
SS'ers vochten voor een haalbaar doel, de VS streed voor......??

Ben ik helemaal met je eens.
Maar het ging om de wreedheden die tijdens deze oorlogen werden gepleegd.
Aan Amerikaanse zijde kwam het vooral door de incapabliteit van individuen en niet doordat zij het bevel kregen om met opzet zo veel mogelijk slachtoffers te maken zoals dat bij de SS in veel gevallen wel zo was. Die SSers gaven door hun gevoel van overwinnelijkheid en superioriteit niks meer om het menselijke leven (ook niet aan die van hun zelf)..
Of ik moet het verkeerd hebben, en de Amerikanen kregen wel van hoger op het bevel om dat te doen?? Zou ik wel willen weten.

Uitspraak van Necrid op vrijdag 21 april 2006 om 19:35:
Maar er zijn ook tal van voorbeelden bekend van heldendaden van geallieerde troepen Dat weet je ook wel..

Natuurlijk, maar niet op dezelfde schaal als de SS destijds of zoals tegenwoordig het Vreemdelingenlegioen.

Maar Geronimo doet het Amerikaanse leger wel erg veel tekort..

Als we het hebben over oorlogsmisdaden dan staat het amerikaanse leger met stip bovenaan.

Aan Amerikaanse zijde kwam het vooral door de incapabliteit van individuen en niet doordat zij het bevel kregen om met opzet zo veel mogelijk slachtoffers te maken zoals dat bij de SS in veel gevallen wel zo was.

Je zegt dat het bij het amerikaanse leger fouten van duizenden soldaten zijn, maar dat het bij de SS georganiseerd was?
Beide hebben soortgelijke oorlogsmisdaden begaa in verschillende oorlogen, zullen we het daar op houden?

niet doordat zij het bevel kregen om met opzet zo veel mogelijk slachtoffers te maken zoals dat bij de SS in veel gevallen wel zo was.

Nagasaki en Hiroshima?
En later in Vietnam ook, of dachten ze nou echt dat kleuters, vrouwen en bejaarden bij de vietcong zaten?

Die SSers gaven door hun gevoel van overwinnelijkheid en superioriteit niks meer om het menselijke leven (ook niet aan die van hun zelf)..

Ow en de amerikanen hadden daar in de gevangenissen van Irak geen last van wil je zeggen?

en de Amerikanen kregen wel van hoger op het bevel om dat te doen?? Zou ik wel willen weten.

Nou ja, in Vietnam kwam er zowieso niet veel van hogerhand, je moest een gebied veiligstellen en hoe je dat deed moest je zelf maar uitzoeken.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 19:38:
De SS staat nog steeds op eenzame hoogte als het beste elite-leger ooit, het Franse Vreemdelingenlegioen staat op 2 (bestaat nog steeds) en de amerikaanse seals zijn nummertje 3

Eindelijk iemand die het gewoon snapt.

Dat snap ik ook wel hoor ;)
Ik heb ook erg veel respect voor hun efficientie tijdens gevechten en hun manier van oorlogsvoering..Ben zelf ook erg geinteresseerd in alles wat met oorlogsvoering te maken heeft, dus ik zou wel gek zijn om dat niet te snappen..

Ik ga trouwens volgend jaar zelf aan de offiers opleiding bij het korps mariniers beginnen..Zo veel interesse heb ik er in ;)

Uitspraak van Necrid op vrijdag 21 april 2006 om 19:48:
Zo veel interesse heb ik er in

Nou, wat een lol om in afghanistan dorpen in as te leggen omdat er een vermeend terrorist zich schuilhoud.

Of om een bruiloft kapot te schieten omdat iemand dacht dat het een opstand was.

leuk leuk leuk :s :s :s
Je zegt dat het bij het amerikaanse leger fouten van duizenden soldaten zijn, maar dat het bij de SS georganiseerd was?
Beide hebben soortgelijke oorlogsmisdaden begaa in verschillende oorlogen, zullen we het daar op houden?

Laten we het daar maar op houden ja..

Nagasaki en Hiroshima?
En later in Vietnam ook, of dachten ze nou echt dat kleuters, vrouwen en bejaarden bij de vietcong zaten?

Nagasaki en Hiroshima kwam niet door toedoen van de gewone Amerikaanse soldaat waar we het over hadden..

Ow en de amerikanen hadden daar in de gevangenissen van Irak geen last van wil je zeggen?

Ik heb het nergens over Irak toch?
Volgens mij ging het om de SS en de Amerikaanse troepen in Vietnam..Maar ach..Irak kunnen we er ook wel bij doen..zijn inmiddels toch al behoorlijk afgedwaald hehe..