wie heeft dr hier weleens aan gedacht om zichzelf van kant te maken? 
zie ook; https://partyflock.nl/topic/862040
zie ook; https://partyflock.nl/topic/862040
laatste aanpassing
vandall
Ik.
Niet mee eens..
de mensen die dat doen, zien juist dat er geen uitweg meer is, en plegen zelfmoord
ineens niet meer bestaan, wat is dat voor een uitweg dan?
maar kan je wel begrijpen dat ik er zo over denk?
Ja, begrijp ik.
Het is ook voor iedereen anders, maar vaak word het onterecht als een "makkelijke" weg bestempeld.
Veel mensen die met het idee lopen zijn zich er echt wel van bewust wat het voor gevolgen heeft voor hun omgeving. Je laat toch meestal mensen achter die van je houden en je moeten missen.. En dat is ook weer een strijd die je elke dag voert,.. Buiten de ellende die je al hebt, ga je ook nog bepaalde afwegingen maken over de gevolgen ervan.
En dat is allesbehalve makkelijk, welke keuze je uiteindelijk ook maakt.
Veel mensen die met het idee lopen zijn zich er echt wel van bewust wat het voor gevolgen heeft voor hun omgeving. Je laat toch meestal mensen achter die van je houden en je moeten missen..
Buiten de ellende die je al hebt, ga je ook nog bepaalde afwegingen maken over de gevolgen ervan.
Veel mensen die met het idee lopen zijn zich er echt wel van bewust wat het voor gevolgen heeft voor hun omgeving. Je laat toch meestal mensen achter die van je houden en je moeten missen..
Ik denk niet dat het eerlijk is tegenover de mensen die echt om je geven en die heeft iedereen om jezelf het leven zomaar te ontnemen
want je kan andere ook niet gelukkig maken als je dat zelf ook niet bent..
Ik denk niet dat het eerlijk is tegenover de mensen die echt om je geven en die heeft iedereen om jezelf het leven zomaar te ontnemen. Kan het niet zo zijn dat je met die beslissing, je leven te beeindigen, anderen weer misschien met dezelfde gedachten gaat opzadelen? dat mag je een ander toch niet aandoen? ik ben echt van mening dat als je geen uitweg meer ziet en je jezelf, eventueel met behulp van andere mensen, uit de problemen weet te helpen, je wel zo veel sterker als persoon zijnde verder gaat en met de wijsheid om anderen weer te helpen die op een punt zitten in hun leven waar jij ooit ook eens was..
Mijn ma heeft t gedaan toen k 9 was.... fuck die shit....
Natuurlijk is het oneerlijk tegenover al je geliefde, maar het is een psychisch probleem. En de een staat sterker in z'n schoenen dan een andere, de een zal dan dus ook een oplossing weten vinden waardoor hij/zij er weer boven op komt. Terwijl een ander tevergeefs blijft rond dwalen in z'n negatieve gedachtengang.. wat als gevolg zelfdoding kan hebben.
Mocht je dit alles overwinnen, dan kom je er zeker sterker uit als persoon. Maar dan nog kan het risico van een terug val erg hoog zijn, en het een 2de keer niet lukken.
Mocht iemand zelfdoding plegen, dan kan je niets anders doen dan die keuze te respecteren, en hopen dat degene nu eindelijk van alles bevrijd is , wat hem/haar altijd op een negatieve manier heeft bezig gehouden.
Ik kan jou gedachtengang ook wel begrijpen maar zoals jij al zegt denkt iedereen er anders over, jij vind het jammer dat er van mensen met mijn gedachten weinig begrip is, andersom vind ik het weer jammer dat mensen zover kunnen gaan dat ze er echt zo over nadenken
gallery.hd.org?
Mocht iemand zelfdoding plegen, dan kan je niets anders doen dan die keuze te respecteren, en hopen dat degene nu eindelijk van alles bevrijd is , wat hem/haar altijd op een negatieve manier heeft bezig gehouden.
dat is wel het laatste wat ik zou doen....
Mijn ma heeft t gedaan toen k 9 was.... fuck die shit....
Beter wacht je tot 25 Mei
denk niet dat het eerlijk is tegenover de mensen die echt om je geven en die heeft iedereen om jezelf het leven zomaar te ontnemen. Kan het niet zo zijn dat je met die beslissing, je leven te beeindigen, anderen weer misschien met dezelfde gedachten gaat opzadelen? dat mag je een ander toch niet aandoen? ik ben echt van mening dat als je geen uitweg meer ziet en je jezelf, eventueel met behulp van andere mensen, uit de problemen weet te helpen, je wel zo veel sterker als persoon zijnde verder gaat en met de wijsheid om anderen weer te helpen die op een punt zitten in hun leven waar jij ooit ook eens was..
en zijn te zwak om die problemen
vind het niet zwak als mensen
Kijk wat ik in mijn Beurcrisis verhaal als voorbeeld nam! Soms en echt soms heb je keuzen tussen twee dingen leven in een hel of dood.. tjah is keuze snel gemaakt natuurlijk!
Op zelfmoord staat zelfbevrijding
een paar weken geleden heb ik in het ziekenhuis gelegen met een overdosis van mijn anti depressiva....ironie of niet?
mensen kunnen alleen door problemen de oplossing niet meer zien
zelfmoord is zwak......er is altijd we leen oplossing voro je problemen
ken je toch beter een overdosis slaappille nemen
Maakt verder toch geen drol uit wat anderen ervan vinden; daarna ben je dood en weet je er niets meer van; simpel toch
Oke je hebt 1.000.000 dollar schuld.. je aandelen zijn weg.. je bent 45 jaar oud... iedereen die je kent haat je? En je woont in VS eind jaren 20? Verzin dan nog een oplossing!
Is voor sommige de enige oplossing
nou ik wel dus: mensen geef maar een seintje als je t zat ben, binnen 5 min heeft je leven weer zin!
Je bent dan zelf wel verlost van je problemen, maar je nabestaanden laat je achter met vragen etc.
Overigens heb ik daar nog nooit aan gedacht, lijkt me dat je niet helemaal stabiel en realistisch in het leven staat als je er ooit eens aan gedacht hebt.
Zelfmoord is egoistisch.
Ik denk dat als je zelfmoord pleegt je je taak nog steeds niet heb volbracht in het leven.
Nou ik vind het ook een beetje egoistisch.
Je laat inderdaad mensen achter en je bent zeker niet verlost van je problemen.
en jij moet blijven leven van die mensen, ook al zou je dat zelf niet meer willen omdat je het niet meer volhoud? nee dat is ook egoistisch
Tuurlijk ben je dan niet verlost van je problemen. In een volgend leven kom je dat zelfde probleem weer tegen totdat je het hebt opgelost en ervan hebt geleerd.
Maar het is gewoon niet de juiste manier om je problemen op te lossen
Je komt het toch wel weer tegen.
Blijkbaar geloof je daar niet in..
Dat hoef je niet te geloven, dat is zo
maar anyways, er is gewoon veel onbegrip als het gaat om psychische aandoeninguh. veel mensuh staan er niet bij stil hoe sterk de menselijke geest is, maar dus ook hoe sterk die verstoord kan rakuh. en zie dan nog maar eens orde in de chaos te scheppen.
vaak denken mensuh die zelfmoord willen pleguh dat de rest beter af is zonder hun, dat is HUN waarheid.... en een bepaalde manier van denken draai je niet ineens zo helemaal totaal om. dat is een gevecht, en helaas verliezuh sommige mensuh dat gevecht.
en jij moet blijven leven van die mensen, ook al zou je dat zelf niet meer willen omdat je het niet meer volhoud? nee dat is ook egoistisch
en wie ben jij om dat voor een ander te beslissen? is het niet juist eerder egoistisch om van iemand te verlanguh dat diegene voor JOU in levuh blijft? terwijl de hele wereld in die persoon zijn ogen alleen zwart en pijnlijk is?
ook al is dit nog niet eens iets raars, dat mensen een stukje lezen en daarop willen antwoorden dat ze dat gelijk doen, en niet eerst verder lezen, ben ook maar een, ummm, wezen
we gaan teveel offtopic helaas
Dat degene die zo'n puinhoop zijn er gewoon even over moeten praten iemand in vertrouwen nemen.
Ik ben ook zwanger en ben niet meer bij de vader.
En zie dat ook even niet zitten.
Maar ga geen kleine in de steek laten omdat ik dan ff depri ben.
Dan praat ik er over.
praten kan natuurlijk wel goed zijn, maar andere dingen liggen dieper, soms kunnen vertrouwde en zelfs proffesionals er weinig aan doen
over het algemeen wel maar soms komen er momenten dat je er aan moet denken, tsja veel dingen wordt je gedwongen mee te leven omdat het niet anders is
dat heb ik ook en heb er zelfs nog nooit met iemand over gepraat en toch is het goed gekomen.
is vaak ook moeilijk om een persoon en moment te kiezen, sommige dingen wil ik ook wel eens vertellen tegen mijn vrienden maar dat doe je niet zomaar tussen een gesprek door
offtopic, kga slapen, trusten
Ik heb er zelf vaak zat aan gedacht, maar denk niet dat ik echt het lef heb om door te zetten...
Maar ga geen kleine in de steek laten omdat ik dan ff depri ben.
Dan praat ik er over.
ik denk dat "leven" meer lef vergt dan zelfmoord plegen
Vaak is het in de puberteit een veel voorkomend probleem heb ik gelezen.
hm mjah maar als je effe depri bent, pleeg je denk ik ook geen zelfmoord. vaak gaat daar wel heel wat aan vooraf. en je hebt het over "erover praten", ik weet uit ervaring (heb een aardig tijdje in therapie gezeten) dat als je ergens over begint te praten, in je verleden begint te spitten, alles oprakelen, dat je je vaak eerst NOG beroerder voelt. en als je dan in feite al geen energie meer over hebt om te vechten, helpt praten alleen ook niet meer denk ik.
ligt eigenlijk aan de situatie, iemand die een fijn leventje heeft en elke dag gelukkig is, voor hem/haar zal er niet zoveel lef nodig zijn, maar voor iemand die eraan denkt om zelfmoord te plegen, omdat hij/zij het moeilijk heeft dan heeft hij/zij wel meer lef als je kiest om te blijven leven
Heb al heel veel meegemaakt hoor en heb geen eens therapie gehad en ben er ook uit gekomen.
Dus denk dat therapie heel wat kan uithalen als je erover praat tuurlijk voel je je eerst beroerd maar daarna komt alles wel goed hoor.
ik bedoel niet te zeggen dat je niks of niet genoeg hebt meegemaakt, je kan situaties en gevoelens niet met elkaar vergelijken dus daar waag ik me zowiezo niet aan. ik bedoeldat alleen praten voor sommige mensen te weinig is, en om die stap te zetten om hulp te zoeken moet je toch in feite al een gevoel voor eigenwaarde hebben.
waarom ?? het is toch gewoon een mening ?
Maar tegelijkertijd zul je die pijn en verdriet ook zelf hevig voelen, net zolang totdat de nabestaanden jouw dood verwerkt hebben
bah wat een rotidee vind ik dat bedoel, als nabestaande heb je je handen al vol aan jezelf, en als je dit dus gelooft zou je je ook nog eens schuldig gaan voelen omdat je diegene dus nog meer pijn doet tijdens het verwerkingsproces.
Vind t beetje vreemd als mensen gaan lopen dreigen met zelfmoord en alles..
Als je ECHT dood wil dan doe je het wel in eenkeer goed en dan praat je daar niet over ... I guess
Als je ECHT dood wil dan doe je het wel in eenkeer goed en dan praat je daar niet over
Maar ik zie het nut van zelfmoord niet in
Als je ECHT dood wil dan doe je het wel in eenkeer goed en dan praat je daar niet over ...
Mensen die zeggen dat ze het doen... Doen het uiteindelijk ook écht wél gewoon
Nou ik vind het ook een beetje egoistisch.
Je laat inderdaad mensen achter en je bent zeker niet verlost van je problemen.
Ik denk dat als je zelfmoord pleegt je je taak nog steeds niet heb volbracht in het leven.
Het is toch erg je hoort wel eens mensen bijv: een vrouw die zelfmoord pleegt en kinderen achterlaat is wel heel erg voor de kinderen.
En dan is het toch egoistisch dat je kinderen achter laat je gaat vor je kinderen verder en probeert hulp te zoeken.
Ik vindt het ook behoorlijk egoistisch!!
Mijn buurman heeft zich vanmorgen opgehangen en laat 3 kinderen en zijn vrouw achter!!
Hij laat hun met de hele shit achter!!
Ik vint het een zwakte !!!
mjah juist, ligt er maar net aan wat er aant handje is. met sommige dingen kunnen je vrienden, hoe graag ze ut ook zouduh willuh, echt niet helpen.
Denk niet alleen aan jezelf, maar ook aan je echte vrienden en uiteraard je familie.
Als je maar lang genoeg nadenkt
beter dat iemand signalen opvangt en deze persoon helpt zoeken naar proffesionele hulp.
Zelfmoord is egoistisch. Je bent dan zelf wel verlost van je problemen, maar je nabestaanden laat je achter met vragen etc.
Ik vindt het ook behoorlijk egoistisch!!
Mijn buurman heeft zich vanmorgen opgehangen en laat 3 kinderen en zijn vrouw achter!!
Hij laat hun met de hele shit achter!!
Ik vint het een zwakte !!!
Wat een fuckin bullshit zeg
btw, iemand die serieus aan zelfmoord denkt zal echt niet denken hoe erg dat wel niet is voor zijn familie, ze zullen eerder denken dat het voor hun ook een opluchting is, dus kom niet met argumenten dat het een laffe daad is en dat je je medemens er mee kwetst. dat je je naasten ermee kwetst zal inderdaad wel zo zijn ja, maar zelf weten diegene dat niet en iemand zijn hele leven lang in enorme pijn laten lijden omdat het anders zo lullig is voor zijn familie is ook nogal cru..
Het leven is een lolletje de dood is een grap!
tis wel zwak om te doen