Partyflock

Forumonderwerp · 852074

Waarschuw beheerder
Een aantal Nederlandse moslimorganisaties hebben een advocaat in de arm genomen om 'haatzaaiers' voortaan structureel aan te pakken. De moslims zeggen genoeg te hebben van de 'hetze' in de media tegen moslims en de islam. Politicus Geert Wilders en Volkskrant-redacteur Pieter Broertjes zijn de eersten die de eer te beurt zullen vallen om aangeklaagd te worden.

Advocaat Nico Steijnen heeft aangekondigd vanmiddag de gang naar justitie in Amsterdam te zullen maken om de aanklacht in te dienen. Hij waarschuwt dat er consequent klachten zullen worden ingediend tegen alle Kamerleden, hoofdredacteuren en journalisten die aanzetten tot haat en discriminatie van moslims. Bewust wordt niet ingezet op godslastering. "Dat is strafrechtelijk veel lastiger, omdat de wet die dat verbiedt gedateerd is. Wij zetten in op klachten wegens haatzaaierij, want de wetsartikelen die dit verbieden zijn juist nog springlevend", zo verklaart Steijnen.

De raadsman treedt op namens onder meer het Samenwerkingsverband Marokkanen en Tunesiërs in Nederland, de Unie van Marokkaanse moskeeën in Amsterdam, de Turkse Arbeidersvereniging in Nederland en 67 particulieren. "Iedereen is het erover eens dat je niet kunt schrijven over jodenzwijnen. Dan moet je ook niet schrijven over geitenneukers. Veel media zijn opzettelijk grensoverschrijdend bezig. Dát gaan we aanpakken", stelt Steijnen, die zonodig tot aan het Europese Hof wil doorprocederen om zijn gelijk te halen.

Bron: www.fok.nl
Waarschuw beheerder
donateur
Groot gelijk, iets effectiever dan protesteren tegen cartoons.
Waarschuw beheerder
donateur
beter (Y)
Waarschuw beheerder
wie mag dat dan gaan betalen?

ben benieuwd hoe ver ze komen

The advisor ;-)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ENROC op woensdag 22 februari 2006 om 13:06:

Artiest Demon Rage
Waarschuw beheerder
donateur

Waarschuw beheerder
Wat nou 'haatzaaien'? Da's gewoon vrijheid van meningsuiting hoor. O:).
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 februari 2006 om 13:04:
de Turkse Arbeidersvereniging in Nederland

[img width=29 height=15 cacheid=000001d1000060093339c8bf1a013fdeda]http://images.fok.nl/s/schater.gif[/img]

Waarschuw beheerder
donateur

(y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 februari 2006 om 13:12:
Wat nou 'haatzaaien'? Da's gewoon vrijheid van meningsuiting hoor.

ja idd,
die lui die gelijk die vlaggen in de fik steken en de meute ophitsen,
dat zijn haatzaaiers..
Waarschuw beheerder
donateur
Vind ook dat ze extreme moslims moeten aanklagen, die zorgen voor dat foute beeld en zijn de oorzaak.
Wilders en andere zijn alleen een uitlaatklep voor veel mensen.
Waarschuw beheerder
pakken ze ook de haatzaaiers binnen hun eigen gemeenschap aan?
Waarschuw beheerder
ik zou gewoon beginnen met de bouw van een klaagmuur in adam ofzo b)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van D-music op woensdag 22 februari 2006 om 13:33:

Natuurlijk niet want die spreken in de naam van Allah ...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van The advisor op woensdag 22 februari 2006 om 13:07:

Dat dacht ik dus ook al :/

Uitspraak van D-music op woensdag 22 februari 2006 om 13:33:

Het is denk ik eerder bedoeld om de eigen haatzaaiers te beschermen tegen kritiek van niet-moslims

alhoewel beter dan bommem gooien vind ik dit toch een gekke stap. Ik zie dit toch als een manier om weer hun manier van leven / geloof aan ons op te dringen.

Ik de krant stond dat de moslims willen dat het kritiek hebben op de islam gelijk wordt gesteld aan majesteitschennis, hoezo hoogmoedig, bepaalde groepen moslims denken blijkbaar dat ze meer rechten hebben dan andere bevolkingsgroepen hier in ons land.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 22 februari 2006 om 13:39:

Dat dacht ik dus ook al

Wie betaald in andere civiele zaken de proceskosten?
Ik dacht toch diegene die zijn of haar zaak verliest?

Waarschuw beheerder
Het is denk ik eerder bedoeld om de eigen haatzaaiers te beschermen tegen kritiek van niet-moslims

alhoewel beter dan bommem gooien vind ik dit toch een gekke stap. Ik zie dit toch als een manier om weer hun manier van leven / geloof aan ons op te dringen.

Ik de krant stond dat de moslims willen dat het kritiek hebben op de islam gelijk wordt gesteld aan majesteitschennis, hoezo hoogmoedig, bepaalde groepen moslims denken blijkbaar dat ze meer rechten hebben dan andere bevolkingsgroepen hier in ons land

Het wordt aan de rechter voor gelegd!
Ik kan dat moeilijk opdringen noemen!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 februari 2006 om 13:43:
Wie betaald in andere civiele zaken de proceskosten?
Ik dacht toch diegene die zijn of haar zaak verliest?

ja, en de advocaatkosten? denk je dat die organisatie's die er achter staan geld zat hebben? ze zullen gerust financieele steun uit hun achterban krijgen maar als ze willen door procederen tot het europeesche hof kunnen die kosten behoorlijk in de klauwen lopen,

daarnaast zullen ze misschien een deel van hun subsidie gaan gebruiken om de kosten te dekken, wat ik in het geheel onterecht zou vinden

The advisor ;-)

Waarschuw beheerder
donateur
wat mij betreft kunnen ze beter beginnen met iedereen aan te klagen die "niet-geheel blanke" Nederlanders consequent "buitenlanders" noemt :[

dat zou al een hoop schelen denk ik ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van The advisor op woensdag 22 februari 2006 om 13:49:
ja, en de advocaatkosten? denk je dat die organisatie's die er achter staan geld zat hebben? ze zullen gerust financieele steun uit hun achterban krijgen maar als ze willen door procederen tot het europeesche hof kunnen die kosten behoorlijk in de klauwen lopen,

daarnaast zullen ze misschien een deel van hun subsidie gaan gebruiken om de kosten te dekken, wat ik in het geheel onterecht zou vinden

De advocaat kosten draai je altijd zelf voorop of je moet een rechtsbijstandverzekering hebben,maar dan heb je je er voor verzekerd en bepaald de verzekering of die het wil betalen of niet.(En daar ben je in een civiele procedure zowieso van afhankelijk).

En als je zegt dat ze het dan van subsidie's van de overheid gaan doen,dan zit daar een fout en zouden andere instantie's die subsidies ook niet mogen aanspreken.

Dan moet je dat niet bij moslimsorganisatie's neerleggen,maar bij de overheid,want dan zit er structureel iets fout!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ze mogen eerst wel hun eigen "haatzaaiers" aanpakken!
Die zijn denk ik wel een stukje gevaarlijker!!!!! ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 februari 2006 om 13:43:
Ik dacht toch diegene die zijn of haar zaak verliest

Stal dat de moslims zaken gaan verliezen, er is een kans dat er een aantal fanatieke sheiks of weet ik veel wat achter deze achtie zitten die dit steunen, de advocaten moeten ook worden betaald.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 februari 2006 om 13:45:
Het wordt aan de rechter voor gelegd!
Ik kan dat moeilijk opdringen noemen!

Men probeert nu ook via de rechter hun geloof aan de mensen op te dringen, want bepaalde moslims denken dat vanuit het oogpunt van geloof alles mag en alles is geoorloofd, zelfs "ongelovigen" beschuldigen van ongeloof. Het toch een soort manier van opdringen in mijn opinie, en volgens mij vinden veel mensen dit, zat net de reacties op dit krantenaritkel te kijken op www.ad.nl en daar zijn dit soort reacties ook niet van de lucht.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Ilike2party op woensdag 22 februari 2006 om 13:54:
Die zijn denk ik wel een stukje gevaarlijker!!!!! ;)

En die zijn daarmee begonnen omdat....? ;P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van The advisor op woensdag 22 februari 2006 om 13:49:
ja, en de advocaatkosten? denk je dat die organisatie's die er achter staan geld zat hebben? ze zullen gerust financieele steun uit hun achterban krijgen maar als ze willen door procederen tot het europeesche hof kunnen die kosten behoorlijk in de klauwen lopen

Ik denk dat die 67 particulieren niet van een WW leven hoor ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 februari 2006 om 13:56:
En die zijn daarmee begonnen omdat....?

er een tekeningetje in een krant stond, duizenden kilometers verderop...

Waarschuw beheerder
Steijnen ruikt geld. Daar is hij advocaat voor.

Toch, het is natuurlijk wel een idee waar geld in zit. Als hij het voor elkaar krijgt dat de rechter de regel accepteert; 'Verander het woord moslim door jood', en het blijkt pijnlijk voor de CiDi, dan is hij binnen!
En daar heb je de gedachtengang van een rasadvocaat. money money money. Dat de wereld er saai, eenkennig, facistisch etc van wordt kan hem geen reet schelen natuurlijk.

Als hij echt, zoals hij beweert, in opdracht van die moslims werkt, dan is dit het zoveelste bewijs dat die moslims zo hypocriet als de pest zijn, want ze doen totaal geen moeite om de steeds groter wordende rotte plekken in hun eigen gemeenschap aan te pakken!

Waarschuw beheerder
Die zijn denk ik wel een stukje gevaarlijker!!!!!

En wie zegt dat moslims zich met die haatzaaiers indentificeeren?
Dat zeg jij!
Dus jij zou ook de gang naar de rechter kunnen maken.
En meestal worden die haatzaaiers strafrechtelijk vervolgd en niet civiel!

Waarschuw beheerder
donateur
Die zijn denk ik wel een stukje gevaarlijker!!!!!

Wilders sleept er volgens mij ook regelmatig een boel voor de rechtbank
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 februari 2006 om 13:12:
Da's gewoon vrijheid van meningsuiting hoor

Zij hebben ook het recht om iemand te vervolgen en het is dan aan de rechter om te beoordelen of bepaalde uitspraken wetmatig zijn.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 februari 2006 om 13:54:
De advocaat kosten draai je altijd zelf voorop of je moet een rechtsbijstandverzekering hebben,maar dan heb je je er voor verzekerd en bepaald de verzekering of die het wil betalen of niet.(En daar ben je in een civiele procedure zowieso van afhankelijk).

ik kan je vertellen dat een rechtsbijstandverzekering dit niet dekt

Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 februari 2006 om 13:57:
Ik denk dat die 67 particulieren niet van een WW leven hoor

dat denk ik ook niet, en ik ddenk dat ook gerust wel weten wat ze doen maar dat ze zich niet moeten vergissen in de kosten en eventueele tegenslagen

zoals ik al zei,

ben benieuwd hoe ver ze komen,

The advisor ;-)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van vieuxmaster op woensdag 22 februari 2006 om 13:57:
er een tekeningetje in een krant stond, duizenden kilometers verderop...

eigenlijk dacht ik dat t iets te maken had met de jarenlange onvoorwaardelijke steun van de VS aan Israël :P

Waarschuw beheerder
donateur
Steijnen ruikt geld. Daar is hij advocaat voor.

Alle advocaten doen het voor geld, niet alleen Steijnen.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 februari 2006 om 13:58:
Als hij echt, zoals hij beweert, in opdracht van die moslims werkt, dan is dit het zoveelste bewijs dat die moslims zo hypocriet als de pest zijn, want ze doen totaal geen moeite om de steeds groter wordende rotte plekken in hun eigen gemeenschap aan te pakken!

Ik heb liever dat ze op deze manier actie ondernemen dan op de agressievere manier.

Waarschuw beheerder
donateur

en hoeveel doe *jij* precies om de rotte plekken in de niet-moslimgemeenschap aan te pakken? dat is dan toch *jouw* verantwoordelijkheid? :P

niet met twee maten gaan zitten meten he? :[

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van The advisor op woensdag 22 februari 2006 om 14:00:
dat denk ik ook niet, en ik ddenk dat ook gerust wel weten wat ze doen maar dat ze zich niet moeten vergissen in de kosten en eventueele tegenslagen

zoals ik al zei,

ben benieuwd hoe ver ze komen

Waarom zouden ze tegenslagen moeten krijgen? Ze moeten gewoon goed kijken wat ze wel/niet vervolgen en een paar voorbeelden stellen.

Het koningshuis vervolgt de Prive ook regelmatig, dat is toch ongeveer hetzelfde? Men voelt zich beledigd en gaat naar de rechter.
Waarschuw beheerder
donateur
En wie zegt dat moslims zich met die haatzaaiers indentificeeren?
Dat zeg jij!

Als moslims zich niet met haatzaaiers indentificeren dan zou men ook niet zo uit zijn dak gaan als er een spotprentje over TERREUR wordt gepubliceerd, de terroristen zijn op de hak genomen, en veel moslims zijn boos. :/ Rara

Toch vind ik het vreemd van die aanklachten.
Moslim: Ik beschuldig jou van het niet geloven in mijn geloof........ oftwel kansloos, we mogen hier geloven wat we zelf willen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 februari 2006 om 14:02:
Ik heb liever dat ze op deze manier actie ondernemen dan op de agressievere manier

Mee eens, maar ze moeten ook een keer met de vinger naar hunzelf wijzen i.p.v. altijd maar naar anderen...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 februari 2006 om 14:01:
eigenlijk dacht ik dat t iets te maken had met de jarenlange onvoorwaardelijke steun van de VS aan Israël

whahaha ok as jij het zegt ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 22 februari 2006 om 13:55:
Stal dat de moslims zaken gaan verliezen, er is een kans dat er een aantal fanatieke sheiks of weet ik veel wat achter deze achtie zitten die dit steunen, de advocaten moeten ook worden betaald.

Ik denk ook sdat het een gerichte actie van Al-Qaida is :VAAG:

Want als we nog ff door praten op deze manier komen we er dadelijk wel op uit.:NO:

Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 22 februari 2006 om 13:55:
Men probeert nu ook via de rechter hun geloof aan de mensen op te dringen, want bepaalde moslims denken dat vanuit het oogpunt van geloof alles mag en alles is geoorloofd, zelfs "ongelovigen" beschuldigen van ongeloof. Het toch een soort manier van opdringen in mijn opinie, en volgens mij vinden veel mensen dit, zat net de reacties op dit krantenaritkel te kijken op www.ad.nl en daar zijn dit soort reacties ook niet van de lucht.

Het is nooit goed,eerst praten we er over dat moslims het alleen met geweld kunnen oplossen.
In Nederland wordt dan gepraat dat de gang naar de rechter de enig oplossing is.
Dan gaan moslimorganisatie's naar de rechter en word er kwaad op gereageerd!:VAAG:

Wat is het nou dan?
Ik kan hier maar 1 ding uit halen of ze zich nu aanpassen of niet,moslims zullen het nooit goed kunnen doen,en de grote meerderheid in Nederland zal moslims wantrouwen en voorlopig nog niet als volwaardig medelander zien.

En zo zullen deze problemen ook nooit opgelost worden en alleen maar erger worden.
Respect moet van twee kanten komen en komen we daar niet uit?
Dan is de gang naar de rechter de manier hier in dit land en wordt volgens onze grondwet en alles wat daar uit voort is gekomen aan subwetten,bepaald wie in zijn recht staat.
Kun je dat niet accepteren?
Ja,dan weet ik het ook niet meer!:/
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 februari 2006 om 14:04:
Waarom zouden ze tegenslagen moeten krijgen? Ze moeten gewoon goed kijken wat ze wel/niet vervolgen en een paar voorbeelden stellen.

omdat het process grotendeels is gebaseerd op "ik vind dat"

en dat is lastig en altijd moeilijk te voorspellen!

The advisor ;-)

Waarschuw beheerder
donateur
FLY, sommige mensen zien nu hun "heilige oorlog" aan gort gaan en hebben geen reden meer om moslims te haten.

Jammer dat dit soort figuren rondlopen en met argumenten komen waarvan je denkt "ben je vergeten om je pilletje vanochtend te slikken??".

Er is helemaal niets verkeerd aan het feit dat een groep mensen besluit om naar de rechter te stappen als ze vinden dat ze benadeelt worden.
Het is aan de rechter om te beslissen of dat inderdaad zo is en niet aan het volk.

Echt veel discussie is hier dan ook niet over mogelijk, aangezien het gewoon een bekendmaking is.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ENROC op woensdag 22 februari 2006 om 13:33:
Vind ook dat ze extreme moslims moeten aanklagen

Uhm, die worden toch ook aangeklaagd? 'hofstadgroep' ?

Ik vind het wel (y)

Zolang ze het maar niet overdrijven, zolang er maar niet om elk wissewasje naar de rechter wordt gestapt.

Maar dan nog.....dan heeft de rechter het laatste woord en kan hij die personen in het ongelijk stellen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 februari 2006 om 14:14:
FLY, sommige mensen zien nu hun "heilige oorlog" aan gort gaan en hebben geen reden meer om moslims te haten.

Jammer dat dit soort figuren rondlopen en met argumenten komen waarvan je denkt "ben je vergeten om je pilletje vanochtend te slikken??".

Er is helemaal niets verkeerd aan het feit dat een groep mensen besluit om naar de rechter te stappen als ze vinden dat ze benadeelt worden.
Het is aan de rechter om te beslissen of dat inderdaad zo is en niet aan het volk.

Echt veel discussie is hier dan ook niet over mogelijk, aangezien het gewoon een bekendmaking is.

Uitspraak van Hassanova op woensdag 22 februari 2006 om 14:14:
Uhm, die worden toch ook aangeklaagd? 'hofstadgroep' ?

Ik vind het wel

Zolang ze het maar niet overdrijven, zolang er maar niet om elk wissewasje naar de rechter wordt gestapt.

Maar dan nog.....dan heeft de rechter het laatste woord en kan hij die personen in het ongelijk stellen.

Zo denk ik er ook over!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 februari 2006 om 14:04:
en hoeveel doe *jij* precies om de rotte plekken in de niet-moslimgemeenschap aan te pakken?

Joh, check mijn waarschuwingen maar eens die ik heb mogen ontvangen voor het aanpakken van die intrieste wazi-figuurtjes. O:).
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 februari 2006 om 14:10:
Respect moet van twee kanten komen en komen we daar niet uit?
Dan is de gang naar de rechter de manier hier in dit land en wordt volgens onze grondwet en alles wat daar uit voort is gekomen aan

Idd van twee kanten, maar er zijn nog steeds groepen moslims die het niet "leuk" vinden dat we niet gelovig zijn en dan worden we er nu zelfs ervoor aangeklaagd.

Maar zoals ik eerder al zei, de gang naar de rechter is idd veel beter dan met bommen smijten (lees je dit ook vip??? of negeer je het weer???). Daar ben ik het wel mee eens. Maar het volk krijgt dan wel steeds meer het gevoel dat de islam nu zelfs via de rechter wordt opgedrongen.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Hassanova op woensdag 22 februari 2006 om 14:14:

Maar dan nog.....dan heeft de rechter het laatste woord en kan hij die personen in het ongelijk stellen

Yes helemaal mee eens :jaja:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik zie dit toch als een manier om weer hun manier van leven / geloof aan ons op te dringen

Ja hoor..
Wanneer het CDA haatzaaiers aan wil pakken doen ze dat omdat ze haatzaaiers aan willen pakken.
En wanneer mensen (die toevallig moslim zijn) haatzaaiers willen aanpakken doen ze dat omdat ze hun geloof aan ons op willen dringen :aai:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 22 februari 2006 om 14:24:
er zijn nog steeds groepen moslims die het niet "leuk" vinden dat we niet gelovig zijn en dan worden we er nu zelfs ervoor aangeklaagd.

Bron?

Maar het volk krijgt dan wel steeds meer het gevoel dat de islam nu zelfs via de rechter wordt opgedrongen.

Jij krijgt dat gevoel ja.. omdat je elke actie van een moslim aan de Islam/terrorisme/opdringen/intolerantie/haat etc linkt.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Daar ben ik het wel mee eens. Maar het volk krijgt dan wel steeds meer het gevoel dat de islam nu zelfs via de rechter wordt opgedrongen.

Dus het jodendom wordt ook(voor het gevoel),aan ons opgedrongen?
Joodse organisatie's hebben in het verleden ook al eens de gang naar de rechter gemaakt,om beledigingen e.d.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Idd van twee kanten, maar er zijn nog steeds groepen moslims die het niet "leuk" vinden dat we niet gelovig zijn en dan worden we er nu zelfs ervoor aangeklaagd

ja fijn dat die groepen dat niet leuk vinden?

Dan klagen ze wat mensen aan.....en dan worden ze wel of niet in het gelijk gesteld.

Zo hoort dat, als je dat niet kunt accepteren, dan hoor JIJ niet thuis in deze democratische rechtsstaat.

Maar het volk krijgt dan wel steeds meer het gevoel dat de islam nu zelfs via de rechter wordt opgedrongen.

:vaag:

Sorry hoor, maar rechtspraak en godsdienst zijn hier gescheiden in Nederlabnd. Niemand kan via de rechter een geloof opdringen.

Jij bent gewoon een broekepoeperd, een Islamofoob ( :p ) .

Als een moslim naar de rechter stapt ben jij bang dat de rechter iedereen moslim wil maken

ah gossie :aai:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Knoalster op woensdag 22 februari 2006 om 14:26:
En wanneer mensen (die toevallig moslim zijn) haatzaaiers willen aanpakken doen ze dat omdat ze hun geloof aan ons op willen dringen

Ze klagen mensen toch aan omdat "de moslims" vinden dat hun religie wordt beledigd. Ze eisen dat we maar alles weten van de islam en maar alles begrijpen, dat noem ik toch opdringen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 22 februari 2006 om 14:28:
Het AD van vanochtend

Telegraaf en AD zijn jouw bronnen zeker :aai:

Lees eens een keer een echte krant.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 22 februari 2006 om 14:28:
Het AD van vanochtend

heb je een link? kan het niet vinden
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 22 februari 2006 om 14:30:
Ze klagen mensen toch aan omdat "de moslims" vinden dat hun religie wordt beledigd. Ze eisen dat we maar alles weten van de islam en maar alles begrijpen, dat noem ik toch opdringen.

Er is weinig voor nodig om te beledigen.

'alle arabieren/moslims zijn geiteneukers'

Als je dan naar de rechter stapt, dan dring je een geloof op :vaag:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Knoalster op woensdag 22 februari 2006 om 14:31:

Daar staat alleen bovenstaand artikel in.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder

aanzetten tot haat en discriminatie is wat anders dan het beledigen van hun religie (wat jij er van gemaakt hebt)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Hassanova op woensdag 22 februari 2006 om 14:29:
ja fijn dat die groepen dat niet leuk vinden?

Dan klagen ze wat mensen aan.....en dan worden ze wel of niet in het gelijk gesteld.

Zo hoort dat, als je dat niet kunt accepteren, dan hoor JIJ niet thuis in deze democratische rechtsstaat

Lees eens goed jongen, ik accepteer het toch, lees bovenstaande posts eens :jaja: heb je zelfs gequot omdat ik het met je eens was :jaja:
Uitspraak van Hassanova op woensdag 22 februari 2006 om 14:29:
Sorry hoor, maar rechtspraak en godsdienst zijn hier gescheiden in Nederlabnd. Niemand kan via de rechter een geloof opdringen

Daarom zeg ik ook, ze hebben weinig kans.
De rechter zal het ook niet opleggen, waar heb je mij dat horen zeggen ??? Ik zeg alleen dat Meneer islamiet naar de rechter stapt omdat hij maar verwacht dat mensen zonder geloof/ ander geloof altijd maar naar zijn pijpen moeten dansen. (voor de duidelijkheid, ik bedoel niet iedere islamiet enz enz enz.)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hassanova op woensdag 22 februari 2006 om 14:31:
Als je dan naar de rechter stapt, dan dring je een geloof op

Wel als je Moslim bent :[

Als een Moslim een scheet laat doet ie dat uit naam van Allah en omdat hij intolerant is en zijn geloof aan anderen wil opdringen :[
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 22 februari 2006 om 14:33:
Daarom zeg ik ook, ze hebben weinig kans.
De rechter zal het ook niet opleggen, waar heb je mij dat horen zeggen ??? Ik zeg alleen dat Meneer islamiet naar de rechter stapt omdat hij maar verwacht dat mensen zonder geloof/ ander geloof altijd maar naar zijn pijpen moeten dansen. (voor de duidelijkheid, ik bedoel niet iedere islamiet enz enz enz.)laatste aanpassing 22 februari 2006 14:34

Insinuaties...

je praat weer eens poep, betrap je daar zo vaak op

Waarschuw beheerder
donateur
Ik zie overigens wel iemand anders haatzaaien en discrimineren door polarisatie en het is geen moslim...

Hoe kan dat nou %)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hassanova op woensdag 22 februari 2006 om 14:35:
je praat weer eens poep

er zijn nog steeds groepen moslims die het niet "leuk" vinden dat we niet gelovig zijn en dan worden we er nu zelfs ervoor aangeklaagd.

Nee hoor het staat echt in de krant 8)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Knoalster op woensdag 22 februari 2006 om 14:31:

Het stond iig wel in een krant, zag het vanachtend op het nieuws, ik ga zo ook eff zoeken, want dan was het een andere krant.
Uitspraak van Knoalster op woensdag 22 februari 2006 om 14:33:
aanzetten tot haat en discriminatie is wat anders dan het beledigen van hun religie (wat jij er van gemaakt hebt)

Ze klagen mensen voornamelijk aan omdat zijn vinden dat de islam in een slecht daglicht staat. Maar dat ligt niet alleen aan anderen maar ook aan hunzelf, een twee-ledig probleem dus, maar ik heb het gevoel dat een deel van de moslims als wil afschuiven op anderen teriwjl de problemen ook intern zijn. Er zijn te weinig positieve geluiden vanuit hun gemeenschap zelf. Ze zijn er wel, maar niet luid genoeg, ze willen zelf ook niet ernaar luisteren.

Waarschuw beheerder
De aanklacht:

http://www.denhaag.org/~ekdeha/Plein_Wilders2.htm
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Knoalster op woensdag 22 februari 2006 om 14:36:
Nee hoor het staat echt in de krant

niet letterlijk natuurlijk sukkel :/ dat weet je zelf ook wel.
Uitspraak van Hassanova op woensdag 22 februari 2006 om 14:35:
Insinuaties...

kom maar met je tegenargumenten, je bent weer niet redleijk, en daar betrap ik jou weer op. Ik was het zelfs eens met je m.b.t. naar de rechter gaan enz, en dan nog proberen te zoeken naar problemen, haatzaaier.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 22 februari 2006 om 14:33:
De rechter zal het ook niet opleggen, waar heb je mij dat horen zeggen ??? Ik zeg alleen dat Meneer islamiet naar de rechter stapt omdat hij maar verwacht dat mensen zonder geloof/ ander geloof altijd maar naar zijn pijpen moeten dansen.

volgens mij snap jij de strekking van dit verhaal niet...

je moet het meer zien als een rectificatie procedure met een bekende nederlander en de prive of story, thijs

the advisor ;-)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van The advisor op woensdag 22 februari 2006 om 14:41:
volgens mij snap jij de strekking van dit verhaal niet...

je moet het meer zien als een rectificatie procedure met een bekende nederlander en de prive of story, thijs

In dat soort zaken wordt ook vaak de grens van het toelaatbare getoetst bij de rechter!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 februari 2006 om 14:38:
De aanklacht:

http://www.denhaag.org/~ekdeha/Plein_Wilders2.htm

Als Wilders en in mindere mate Broertjes schuldig worden bevonden door de rechtbank, dan betekent dit dat de helft van de reacties op Partyflock over de Islam en moslims strafbaar zijn.

Overigens is dit iets waar ik al wat langer voor waarschuw, namelijk dat doelmatige polarisatie onder discriminatie gaat vallen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 februari 2006 om 14:43:
In dat soort zaken wordt ook vaak de grens van het toelaatbare getoetst bij de rechter!

Dat heeft het CIDI eigenlijk al gedaan, ik geef ze eerlijk gezegd een zeer goede kans.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van The advisor op woensdag 22 februari 2006 om 14:41:

Als ze dat tegen wilders alleen willen doen is dat okay, hij is politiek figuur met meerdere spotprenten op zijn pagina, alhoewel ik twijfel aan de graad van "belediging" van deze spotprenten, want er is niets veel discriminerends aan (dat is volgens mij hoofdtoon van de aanklacht) want het is alleen discriminerend als je islamiet bent, ik weet niet of je daarvoor ongelovigen verantwoordelijk kan houden. Dat zal de rechter uit moeten zoeken. Maar ik denk dat de aard van de cartoons niet dusdanig discriminerend is dat er echt iets ondernomen zal worden.

Waarschuw beheerder
donateur
Thijs1984, niet gedacht dat ik nog eens zou reageren op jou.

Maar lees eerst de aanklacht eens door, voordat je weer over je plaatjes begint.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 22 februari 2006 om 14:46:
want het is alleen discriminerend als je islamiet

:VAAG:

Dat geld ook voor vrouwen,homosexsuelen,joden, enz. enz. enz.

Daar gaat het bij discriminatie toch om?
Dat een bpaalde groep zich gediscrimineerd voelt?
Ander had je geen rechtzaak nodig,want dan was het voor iedereen zo klaar als een klontje!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 22 februari 2006 om 14:37:
Ze klagen mensen voornamelijk aan omdat zijn vinden dat de islam in een slecht daglicht staat.

Dus wat ze zeggen is gelogen en jij weet wel wat hun bedoeling eigenlijk écht is?

Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 22 februari 2006 om 14:37:
maar ik heb het gevoel dat een deel van de moslims als wil afschuiven op anderen teriwjl de problemen ook intern zijn.

Iemand die "geiteneuker" in een artiekel schrijft is geen intern probleem hoor.
En hoe weet je dat er interne problemen zijn? Weet je uberhaupt wel over welke organisaties het gaat en welek interne problemen zij hebben?
Als je strafbare zaken in hun organisaties ontdekt mag je ze aanklagen.. ik denk niet dat zij zichzelf aan gaan klagen.

Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 22 februari 2006 om 14:40:
niet letterlijk natuurlijk sukkel dat weet je zelf ook wel.

Tuurlijk weet ik dat. Dat niet gelovigen worden aangeklaagd omdat ze niet geloven heb jij ervan gemaakt. En volgens mij ben je de enige die erin gelooft. (Y)

Lees de aanklacht tegen Wilders maar uit de post van U.tm .. en show me de punten die met de Islam te maken hebben.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 februari 2006 om 14:46:
Dat heeft het CIDI eigenlijk al gedaan, ik geef ze eerlijk gezegd een zeer goede kans

nee ik niet, vooral niet op basis van bovenstaande info. en die aanklacht, vind ook niet overtuigend sterk

vind de aanklacht aanzetten tot, niet overtuigend

maar ze hebben een kans

The advisor ;-)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 februari 2006 om 14:10:
Het is nooit goed,eerst praten we er over dat moslims het alleen met geweld kunnen oplossen.
In Nederland wordt dan gepraat dat de gang naar de rechter de enig oplossing is.
Dan gaan moslimorganisatie's naar de rechter en word er kwaad op gereageerd!

Wat is het nou dan?

:D

:respect:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 februari 2006 om 14:49:
Maar lees eerst de aanklacht eens door, voordat je weer over je plaatjes begint.

Heb ik al gedaan :jaja:
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 februari 2006 om 14:50:
Dat geld ook voor vrouwen,homosexsuelen,joden, enz. enz. enz.

Daar gaat het bij discriminatie toch om?
Dat een bpaalde groep zich gediscrimineerd voelt?
Ander had je geen rechtzaak nodig,want dan was het voor iedereen zo klaar als een klontje

Jep thats treu, dat dacht ik ook al toen ik het typte. Had alleen eff geen zin om te editen, dus bij deze.

Uitspraak van Knoalster op woensdag 22 februari 2006 om 14:51:
En volgens mij ben je de enige die erin gelooft.

lees jij de reacties maar bij het artikel van het AD
http://www.ad.nl/binnenland/article169181.ece

En hoe weet je dat er interne problemen zijn?

Ik doel op de interne problemen dat veel moslims heel goed tegen het westen kunnen schoppen, maar niet naar de rotte plekken kijken binnen hun geloofsgemeenschap, zoals agressief doen, en (poging tot ) doden in naam van hun geloof.
en show me de punten die met de Islam te maken hebben.

De officiele aanklacht luid discriminatie, want de rest komt niet in het wetboek van strefrecht voor. Maar men doet het omdat men vanuit het oogpunt van geloof beledigd is, dat is toch wel duidelijk dacht ik zo.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 22 februari 2006 om 14:40:
kom maar met je tegenargumenten, je bent weer niet redleijk, en daar betrap ik jou weer op. Ik was het zelfs eens met je m.b.t. naar de rechter gaan enz, en dan nog proberen te zoeken naar problemen, haatzaaier.

Je bent het alleen eens met zaken waarover je het onmogelijk oneens zou kunnen zijn.

Maar dat gelul waar je nu mee komt aanzetten

'via de rechter de islam opleggen'

Dat is gewoon POEP PRATEN

als je dat niet inziet, dan ben je echt een mongool.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 22 februari 2006 om 14:58:
. Maar men doet het omdat men vanuit het oogpunt van geloof beledigd is, dat is toch wel duidelijk dacht ik zo.

en terecht toch?

Als je beledigd bent, dan kun je een stap naar de rechter wagen.

Zo hoort dat.

Waarschuw beheerder
Ik doel op de interne problemen dat veel moslims heel goed tegen het westen kunnen schoppen, maar niet naar de rotte plekken kijken binnen hun geloofsgemeenschap

Als Steijnders dit wint en doelmatig polariseren inderdaad als discriminatie gezien zal worden, dan snijdt het mes natuurlijk aan twee kanten.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van The advisor op woensdag 22 februari 2006 om 14:54:
maar ze hebben een kans

Ook al zouden ze geen kans hebben....dan nog heeft het heel veel nut.

Dan vertelt de rechter ze dat ze er naast zitten en dat ze dat moeten accepteren.

Hoe je het ook wendt of keert, een gang naar de rechter kan niet verkeerd uitpakken.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Hassanova op woensdag 22 februari 2006 om 15:00:
'via de rechter de islam opleggen'

Daar komt het wel op neer, want er zijn echt ziekte figuren binnen de islam die maar verwachten dat we alleen normen en waarden van de Koran kennen. Zo werkt het natuurlijk niet, begrijp hebben is 1 ding, maar het uit religieuze overwegingen opleggen is iets heel anders.
Uitspraak van Hassanova op woensdag 22 februari 2006 om 15:00:
Dat is gewoon POEP PRATEN

als je dat niet inziet, dan ben je echt een mongool

dankjewel weer voor je tomeloze respect voor je medemens. beetje redelijkheid moet je nog leren geloof ik:/ heb je je ooit zoiets genoemd, dacht het niet. Je hebt geen manieren.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Hassanova op woensdag 22 februari 2006 om 15:01:
Als je beledigd bent, dan kun je een stap naar de rechter wagen.

Dat is de basis van dit alles en daar kan je het alleen over eens zijn en positief op reageren.

Er is pas een discussie mogelijk als de rechter een uitspraak heeft gedaan en eventueel als de gang naar het europees hof gemaakt word.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Hassanova op woensdag 22 februari 2006 om 15:01:
en terecht toch?

Als je beledigd bent, dan kun je een stap naar de rechter wagen. (was ik het eerder al mee eens)

Zo hoort dat

Jep dat is terrecht daar ben ik het wel mee eens :jaja:

Ik twijfel alleen aan de motivatie en de mate waarin men beledigd is, want soms zijn moslims die erg lange tenen hebben.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
lees jij de reacties maar bij het artikel van het AD

Gedaan.. Ik heb niet gelezen dat mensen die niet geloven worden aangeklaagd omdat ze niet geloven

zoals jij zegt:
maar er zijn nog steeds groepen moslims die het niet "leuk" vinden dat we niet gelovig zijn en dan worden we er nu zelfs ervoor aangeklaagd.

Gelukkig is leugens verspreiden om een ander zwart te maken niet strafbaar... of valt dat tóch onder haat zaaien? :O
Waarschuw beheerder
De officiele aanklacht luid discriminatie, want de rest komt niet in het wetboek van strefrecht voor. Maar men doet het omdat men vanuit het oogpunt van geloof beledigd is, dat is toch wel duidelijk dacht ik zo.

nee het over een gemeeschap en groepen mensen, niet omdat het vanuit het oogpunt geloof

lees eens man

The advisor ;-)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 22 februari 2006 om 15:05:
Ik twijfel alleen aan de motivatie en de mate waarin men beledigd is, want soms zijn moslims die erg lange tenen hebben

laten we er vanuit gaan dat dit geen moslims zijn thijs maar peren, en die peren zijn het niet eens met iets wat andere peren over hun gezegt hebben

The advisor ;-)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Knoalster op woensdag 22 februari 2006 om 15:05:
Gedaan.. Ik heb niet gelezen dat mensen die niet geloven worden aangeklaagd omdat ze niet geloven

ik geloof niet dat je allee lezersreacties zo snel hebt gelezen :o dat maak jij me niet wijs, of lees je net zo selectief als dat je mijn posts lees.
Uitspraak van Knoalster op woensdag 22 februari 2006 om 15:05:
Gelukkig is leugens verspreiden om een ander zwart te maken niet strafbaar... of valt dat tóch onder haat zaaien?

lees goed, en lees niet alleen wat jij wil lezen om mij zwart te maken, ik heb het over groepen enz enz enz, niet over alle moslims.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 22 februari 2006 om 15:05:
Ik twijfel alleen aan de motivatie en de mate waarin men beledigd is, want soms zijn moslims die erg lange tenen hebben.laatste aanpassing 22 februari 2006 15:06

Dat maakt toch geen ene fuck uit?

De RECHTER bepaalt

En als moslims lange tenen hebben, dan kan de rechter zeggen dat ze lange tenen hebben en dat hun aanklacht ongegrond is.

Dus ik snap je probleem niet?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van The advisor op woensdag 22 februari 2006 om 15:08:
laten we er vanuit gaan dat dit geen moslims zijn thijs maar peren, en die peren zijn het niet eens met iets wat andere peren over hun gezegt hebben

zo kijkt de rechter ook ernaar, dus vandaar dat ik die peren die aanklagen geen kans geef ik dit geval.
Waarschuw beheerder

Bewust wordt niet ingezet op godslastering. "Dat is strafrechtelijk veel lastiger, omdat de wet die dat verbiedt gedateerd is. Wij zetten in op klachten wegens haatzaaierij, want de wetsartikelen die dit verbieden zijn juist nog springlevend"

Ze gooien het dus express niet op de belediging van religie of iets in die trend...maar gewoon op haatzaaien in het algemeen...

Je word aardig slachtoffer van die brainwash praktijken en begint heilig te geloven in het feit dat die mensen alleen maar slechte kanten hebben...zelfs al doen ze het goed dan nog kan het niet goed zijn...
Pas je wel een beetje op jezelf? Is niet goed voor je zulke gedachten...word je paranoia van... :)

Waarschuw beheerder
Ik vind dat je nogal lang doorhamerd, Thijsje. B-).
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Hassanova op woensdag 22 februari 2006 om 15:08:
Dat maakt toch geen ene fuck uit?

De RECHTER bepaalt

En als moslims lange tenen hebben, dan kan de rechter zeggen dat ze lange tenen hebben en dat hun aanklacht ongegrond is

Dat heb ik toch ook gezegd..... goed lezen, niet selectief lezen.
Uitspraak van Hassanova op woensdag 22 februari 2006 om 15:08:
Dus ik snap je probleem niet?

ik de jouwe ook niet :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 22 februari 2006 om 15:10:
zo kijkt de rechter ook ernaar, dus vandaar dat ik die peren die aanklagen geen kans geef ik dit geval.

en waarom nie thijs?

The advisor ;-)

Waarschuw beheerder
Aaah, allemaal bullshit ... Wat willen ze doen?
Elke keer is er toch een of andere nerd die weer een bom plant of iets dergelijks.:S
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van TYHARO op woensdag 22 februari 2006 om 15:10:
zelfs al doen ze het goed dan nog kan het niet goed zijn...

ook goed lezen;)

Eff voor de selectieve lezers onder jullie even alles even opgesomt over dit onderwerp:

-Ik vind het goed dat men naar de rechter gaat (i.p.v. bommen gooien ezn)
-Twijfelen over de motivatie doe ik wel gewoon en daar kan je het wel of niet mee eens zijn.
-De rechter moet idd bepalen of ze het aan het rechte end hebben, maar ik geef de aanklagers in dit geval niet erg veel kans
-Geert Wilders is in mijn ogen terrecht aangeklaagd omdat hij de spotprenten op zijn site heeft gezet, of het echt zo erg is betwijfel ik persoonlijk wel. Maar de rechter heeft het laatste woord.

Ik geloof dat dit het wel even was, anders volgt er wel meer.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van The advisor op woensdag 22 februari 2006 om 15:11:
en waarom nie thijs?

Omdat je als aanhanger van een geloof niet iets van anderen kan verlangen die niet gelovig zijn. en alleen roepen dat iemand zichzelf beledigd voelt is geen goed argument voor een rechtzaak. Want anders kan ik ook soms wel mensen aanklagen omdat ik persoonlijk wat voel. En aagezien geloof iets persoonlijks is (of hoort te zijn) geef ik ze niet veel kans.

Ze gooien de aanklacht vooral over de boeg van discriminatie, en dat zijn de afbeeldeningen volgens mij totaal niet, ze zijn eerder bedoeld om terrorisme uit naam van de Islam te veroordelen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 22 februari 2006 om 15:20:
Omdat je als aanhanger van een geloof niet iets van anderen kan verlangen die niet gelovig zijn. en alleen roepen dat iemand zichzelf beledigd voelt is geen goed argument voor een rechtzaak. Want anders kan ik ook soms wel mensen aanklagen omdat ik persoonlijk wat voel. En aagezien geloof iets persoonlijks is (of hoort te zijn) geef ik ze niet veel kans

het gaat niet om geloof maar om peren weet je nog?

en het gaat niet om beledigt voelen maar om aanzetten tot

The advisor ;-)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 22 februari 2006 om 15:20:
Ze gooien de aanklacht vooral over de boeg van discriminatie, en dat zijn de afbeeldeningen volgens mij totaal niet

Het gaat niet eens over die cartoons, het gaat over publicaties naar aanleiding van de gebeurtenissen in de Diamantdijk.

lezen is moeilijk, maar toch wel nuttig in sommige situaties.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van The advisor op woensdag 22 februari 2006 om 15:25:
het gaat niet om geloof maar om peren weet je nog?

Haha ik vind het wel leuk hoe je het brengt. maar het is helaas toch ingewikkelder als peren en peren.
Uitspraak van The advisor op woensdag 22 februari 2006 om 15:25:
en het gaat niet om beledigt voelen maar om aanzetten tot

Daarom vind ik het ook terecht dat Wilders is aangeklaagd, een poliek figuur hoort zich eingelijk niet op deze wijze zich te associeren met plaatjes die anderen mensen niet leuk vinden (en zo goodwill te kweken oftwel zieltjes winnen) maar ik vind dan wel dat men het recht moet hebben om zich te uiten zoals hij of zij wil, alleen op bepaalde posities is dat niet zo gepast, athans niet op deze manier.

Zou Mohammed geen leuk figuur zijn voor in "Cafe de wereld" ?? want de majesteit komt er ook in voor en men wil belediging van de islam gelijk stellen met majesteitschennis, en de majesteit mag ook in cafe de wereld, dus waarom de profeet niet, al is het maar als doorzichtige schim met een stem.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 februari 2006 om 15:29:
lezen is moeilijk, maar toch wel nuttig in sommige situaties

Zegt de grotste selectieve lezer op PF
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 februari 2006 om 15:29:
Het gaat niet eens over die cartoons, het gaat over publicaties naar aanleiding van de gebeurtenissen in de Diamantdijk

en de rellen in frankrijk, en om de term jihad van de straat

The advisor ;-)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 22 februari 2006 om 15:33:
Haha ik vind het wel leuk hoe je het brengt. maar het is helaas toch ingewikkelder als peren en peren.

nee hoor
Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 22 februari 2006 om 15:33:
Zou Mohammed geen leuk figuur zijn voor in "Cafe de wereld" ?? want de majesteit komt er ook in voor en men wil belediging van de islam gelijk stellen met majesteitschennis, en de majesteit mag ook in cafe de wereld, dus waarom de profeet niet, al is het maar als doorzichtige schim met een stem.

andere discussie volgens mij

The advisor ;-)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 22 februari 2006 om 15:34:
Zegt de grotste selectieve lezer op PF

Want?
Wil je nu zeggen dat ik ongelijk heb?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van The advisor op woensdag 22 februari 2006 om 15:35:
en de rellen in frankrijk, en om de term jihad van de straat

inderdaad, maar iig niet zoals wat thijs1984! beweerd :
* om niet-gelovige te veroordelen
* vanwege de cartoons
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 februari 2006 om 15:44:
* vanwege de cartoons

nee lang niet, gaat tussen peren en peren en niet tussen appels en peren, want dat zou namelijk niet kunnen

The advisor ;-)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 februari 2006 om 15:41:
Want?
Wil je nu zeggen dat ik ongelijk heb?

Dat was sarcasme van mijn zijde, want normaal gesproken lees je over men stellingen heen en leest alleen selectief zodat je mijen anderen een stempel op kan drukken.

en (zoals vaker) heb je ongelijk aldus het arikel in het AD, de cartoonaffairie speelt weldegelijk mee. Als de aanklacht tegen wilders niet daarover gaat dan is dat een fout van mijn zijde (kijk ik durf het wel toe te geven als ik fout zit, dat kan ik van jou dus echt niet zeggen, die ballen heb je niet e4n dat heb je al erg vaak bewezen.)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 februari 2006 om 15:44:
* vanwege de cartoons

als je het arikel in het AD leest gaat het weldegelijk ook over de cartoons, en omdat je waarschijnlijk in je selectiviteit over de link die ik eerder poste heen heb gelezen is hier speciaal voor jou de link, wel lezen he....

Lees ook de reacties, er zitten wel informatieve tussen, van rechts tot links en genuanceerd.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 22 februari 2006 om 15:53:
Dat was sarcasme van mijn zijde, want normaal gesproken lees je over men stellingen heen en leest alleen selectief zodat je mijen anderen een stempel op kan drukken

Ik lees nooit over je posts heen maar ik reageer niet(meer) op bullshit.
Dus qua dat maak ik een selectie, ja.

En je bestempeld jezelf, lees dit topic voor de grap eens terug.

als je het arikel in het AD leest gaat het weldegelijk ook over de cartoons,

Het gaat hier echter om de aanklacht. Dat artikel heb ik gelezen en ik vind het belachelijk dat de redactie een aantal reacties toestaat.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 22 februari 2006 om 15:53:
en (zoals vaker) heb je ongelijk aldus het arikel in het AD, de cartoonaffairie speelt weldegelijk mee. Als de aanklacht tegen wilders niet daarover gaat dan is dat een fout van mijn zijde (kijk ik durf het wel toe te geven als ik fout zit, dat kan ik van jou dus echt niet zeggen, die ballen heb je niet e4n dat heb je al erg vaak bewezen.)

wil je dat stukje dan even citeren uit het artikel want ik het het zo snel niet vinden...

The advisor ;-)
Waarschuw beheerder
we zijn een recht staat volgen ze keer de wet is het nog niet goed :p
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
denk dat ze wel dik afgaan trouwens met die processen

aanzetten tot haat my ass :d

de volkskrant die aanzet tot haat... whehehehehe 8)

denk eerder dat je dan de telegraaf moet aanklagen :p
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van rollie op woensdag 22 februari 2006 om 16:07:
aanzetten tot my ass

zou je willen jajaja ouwe viezpeuk :D

The advisor ;-)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 februari 2006 om 15:58:
Ik lees nooit over je posts heen maar ik reageer niet(meer) op bullshit.

Okay dus als ik genuanceerd reageer dan is het bullshit, maar als ik een keer de grens van de discussie op zoek dan vergeet je dus voor het gemak gewoon de rest gewoon zodat je weer met het voor jou heilige predicaat "neo nazi" of extreem rechts enz kan komen aanwandelen.

Hypocriet persoon :/ Zie jenwel dat je selectief leest.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 februari 2006 om 15:58:
Het gaat hier echter om de aanklacht. Dat artikel heb ik gelezen en ik vind het belachelijk dat de redactie een aantal reacties toestaat

Vind sommige reacties ook wel erg ver gaan, maar jij hebt een iets lager drempeltje dan ik of de redactie van het AD. Bij jou zijn de stempeltjes die ik eerder noemde nooit erg ver weg.

Anders maak je er een rechtzaak van :o
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van The advisor op woensdag 22 februari 2006 om 16:03:
wil je dat stukje dan even citeren uit het artikel want ik het het zo snel niet vinden...

Thijs?

The advisor ;-)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van rollie op woensdag 22 februari 2006 om 16:07:
denk eerder dat je dan de telegraaf moet aanklagen

:yes:

je zou die "reakties van lezers" bij sommige artikelen op hun site eens moeten zien... daar is Pf af en toe nog een heel zoet klein kindje bij :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 februari 2006 om 16:14:
je zou die "reakties van lezers" bij sommige artikelen op hun site eens moeten zien... daar is Pf af en toe nog een heel zoet klein kindje bij

zeker wete
Waarschuw beheerder
reakties van lezers is de krant niet verantwoordelijk voor ;)

Waarschuw beheerder
donateur
dat had je gedacht :P

beheerders / eigenaars van sites zoals die van de Telegraaf zijn volledig wettelijk verantwoordelijk voor op hun site geplaatste "ingezonden stukken"

Wanneer er illegaal commentaar in een chatroom of ander discussieforum wordt geplaatst, is niet alleen de auteur van het bericht wettelijk aansprakelijk. Als u de moderator bent voor de berichten die op het forum van uw site worden geplaatst en als het bericht een belediging, laster of een racistische opmerking bevat, is het mogelijk dat u als “eindredacteur” aansprakelijk wordt gesteld op basis van de geldende perswetgeving. Het is daarom van groot belang dat u de berichten op uw site controleert en die berichten verwijdert die in strijd zijn met de wet.

http://www.symantec.com/region/nl/resources/forum.html

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van rollie op woensdag 22 februari 2006 om 16:20:
reakties van lezers is de krant niet verantwoordelijk voor

Maar het plaatsen wel!
En daar gaan de kranten en de media,heel selectief mee om!;)
Waarschuw beheerder
Geloven is iets niet zeker weten !!

ge·lo·ven1 (onov.ww.)
1 er vast van overtuigd zijn dat iem. of iets niet alleen in de verbeelding, maar in werkelijkheid bestaat
2 gelovig zijn

ge·lo·ven2 (ov.ww.)
1 vertrouwen stellen in
2 (iets) op gezag van een ander als waar beschouwen => aannemen, geloof hechten aan iets
3 menen, aannemen => vermoeden

ge·lo·ven in (ww.)
1 vast vertrouwen op
Waarschuw beheerder
zetten ze er geen kleine lettertjes onder dan :o

*
partyflock is niet aansprakelijk voor de uitspraken van rollie
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur

Ik heb een paar weken geleden ook een reactie neergeplant, en deze wordt eerst "gescant" en daarna pas geplaatst. Je krijgt ook zo'n melding van "je reactie is binnen enkele minuten te zien op de site na accoord"

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van rollie op woensdag 22 februari 2006 om 16:26:
zetten ze er geen kleine lettertjes onder dan

jawel, maar die zijn net zo rechtsgeldig als "de directie stelt zich niet verantwoordelijk voor zoekgeraakte kledingstukken" bij een bewaakte en/of betaalde garderobe :[

(niet dus :P )

Waarschuw beheerder
donateur

Als ik een mening neerzet op Partyflock, dan ben ik daar inderdaad verantwoordelijk voor, maar op het moment dat het bericht geplaatst is (dus op het moment dat ik op "toevoegen" klik), dan publiceert partyflock mijn mening.

En daar is Partyflock wel verantwoordelijk voor.

hetzelfde bij de Telegraaf, als ik een mening indien ben ik daar verantwoordelijk voor, maar op het moment dat deze op hun website staat, zijn zij daar verantwoordelijk voor.

Vandaar dat veel (politieke) websites eerst het bericht controleren op inhoud voordat deze geplaatst word.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Loss the boss op woensdag 22 februari 2006 om 16:26:
Geloven is iets niet zeker weten !!

geloven is zeker weten dat je twijfelt

The advisor ;-)

Waarschuw beheerder
donateur
zetten ze er geen kleine lettertjes onder dan

Als jij je jas afgeeft bij een garderobe en je betaalt ze 1 euro, dan zijn zij direct verantwoordelijk voor jouw jas, ondanks dat er een bordje hand dat ze dat niet zijn.

Je kan zoveel kleine lettertjes, regeltjes en bordjes ophangen als je wil, maar de wet gaat boven alles.

--edit--
Zie nu pas dat DSW hetzelfde zegt ;P (had zn reacties niet gezien).
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder

Precies
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 februari 2006 om 16:28:
jawel, maar die zijn net zo rechtsgeldig als "de directie stelt zich niet verantwoordelijk voor zoekgeraakte kledingstukken" bij een bewaakte en/of betaalde garderobe

mooi is dat he, terwijl elke AVB (aansprakelijkheids verzekering voor bedrijven) dit tot 1250 euro dekt...

of net zo rechtsgeldig als een bedrijf met het bordje betaald parkeren, heeft mij op de zwarte markt in beverwijk al een hoop discussie opgeleverd :p

The advisor ;-)

Waarschuw beheerder
donateur
Als er 50 cent word gevraagd bij de WC is dit een vrijwillige bijdrage aangezien ze verplicht zijn om een wc ter beschikking te hebben, ze kunnen dit in principe niet weigeren als je niets betaald.

Water in een horeca gelegenheid moet ook altijd kosteloos beschikbaar zijn, als jij niet wil betalen moeten ze het in principe gewoon verstrekken.

Natuurlijk is het ook zo dat ze je naar buiten kunnen gooien omdat je problemen veroorzaakt maar dat is weer hun recht ;P
Waarschuw beheerder
Zou wat zijn als iedereen een advocaat in de arm neemt voor van die onzin dingen die nergens op slaan, dan ga ik zeker advocaat worden, loop ik binnen...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van The advisor op woensdag 22 februari 2006 om 16:29:

Geloven is iets aannemen zonder feitelijke onderbouwing.

De meeste Gelovigen twijfelen namelijk helemaal niet ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 februari 2006 om 16:33:
Als er 50 cent word gevraagd bij de WC is dit een vrijwillige bijdrage aangezien ze verplicht zijn om een wc ter beschikking te hebben, ze kunnen dit in principe niet weigeren als je niets betaald.

hahahahahahahaha das een goeie hahahahaha weet je dat ik echt al talloze keren een kroeg uitgetrapt ben omdat ik structureel weiger te betalen voor de Wc's

principe kwestie

The advisor ;-)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van The advisor op woensdag 22 februari 2006 om 16:31:
mooi is dat he, terwijl elke AVB (aansprakelijkheids verzekering voor bedrijven) dit tot 1250 euro dekt...

die wist ik niet :D

toch handig, zo'n deskundige in de buurt :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 februari 2006 om 16:34:
Geloven is iets aannemen zonder feitelijke onderbouwing.

De meeste Gelovigen twijfelen namelijk helemaal niet

bij benadering gezien is de stelling juist

.,

The advisor ;-)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dromertje... op woensdag 22 februari 2006 om 16:34:
Zou wat zijn als iedereen een advocaat in de arm neemt voor van die onzin dingen die nergens op slaan, dan ga ik zeker advocaat worden, loop ik binnen...

Er worden al advocaten in de hand genomen,omdat een pereboom het zon licht in de tuin belemmerd of dat die boom voor te veel rotzooi in de herfst zorgt.

Das 1 voorbeeld!!!!!!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van The advisor op woensdag 22 februari 2006 om 16:35:
hahahahahahahaha das een goeie hahahahaha weet je dat ik echt al talloze keren een kroeg uitgetrapt ben omdat ik structureel weiger te betalen voor de Wc's

Natuurlijk is het ook zo dat ze je naar buiten kunnen gooien omdat je problemen veroorzaakt maar dat is weer hun recht

Waarschuw beheerder
NL moslims gaan 'haatzaaiers' aanklagen.

Inpakken ern weg ermee terug naar eigenland .. zemoeten blij zijn dat ze hier alles krijgen gaan ze nog moeilijk doen ook :S

word eerder een moskee erbij gebouwd dan een basischool waar gaat dit heen ?
van wie is dit land?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van The advisor op woensdag 22 februari 2006 om 16:35:

principe kwestie

En vervolgens een boete van 50 euro incasseren voor wildplassen. B-).

Waarschuw beheerder
partyflock is niet aansprakelijk voor de uitspraken van rollie

Zeker wel,daarom worden sommige mensen ook verbannen.
Als ze dat niet doen,worden ze verantwoordelijk gehouden.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 februari 2006 om 16:33:
Natuurlijk is het ook zo dat ze je naar buiten kunnen gooien omdat je problemen veroorzaakt maar dat is weer hun recht

sja das dan altijd wel weer een klap, maar goed das dan meestal nadat ik naar de wc geweest ben,

en dan zeg ik altijd tegen die griet, kijk trap je me eruit heb je je geld nog niet en is je baas een klant kwijt,

maar bij de meeste tenten herkennen ze me al en heb ik toestemming om gratis te mogen pissen :D

heb 1x voor een wc dame die niet geloofde dat het echt in de wet stond het gekopieerd en laten lezen, sindsdien mag ik bij haar ook gratis pissen :D

The advisor ;-)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 februari 2006 om 16:38:
Er worden al advocaten in de hand genomen,omdat een pereboom het zon licht in de tuin belemmerd of dat die boom voor te veel rotzooi in de herfst zorgt.

Tja nah dit vind ik nog erger (als je dat zo kan noemen), dan een plaatje over 1 of ander mannetje die iets veranderd is. Wat is hier nou zo erg aan, het is MAAR een plaatje, het doet niemand pijn, belemmerd niemand. Ik word er een beetje moe van dat die gasten van een mug een olifant maken om maar aandacht te kunnen krijgen...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dromertje... op woensdag 22 februari 2006 om 16:58:
Tja nah dit vind ik nog erger (als je dat zo kan noemen), dan een plaatje over 1 of ander mannetje die iets veranderd is. Wat is hier nou zo erg aan, het is MAAR een plaatje, het doet niemand pijn, belemmerd niemand. Ik word er een beetje moe van dat die gasten van een mug een olifant maken om maar aandacht te kunnen krijgen...

Ik denk dat het probleem wat dieper ligt,dan een paar cartoons.
Moslims voelen zich in een hoek gedrukt,omwat Al-Qaida uitvreet.
De grote meerderheid van de moslims veroordeeld ook wat Al-Qaida doet,wat zeg ik,de meeste slachtoffers zijn zelfs Moslim!
Alleen in het westen zien wij dat niet.
Dus gaan wij dat geloof maar belachelijk maken,omwat Al-Qaida doet.
En dat vind ik ook niet terecht.

Je moet het kaf wel van het koren scheiden,zal ik maar zeggen!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder

Bewust wordt niet ingezet op godslastering

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 februari 2006 om 17:03:
Dus gaan wij dat geloof maar belachelijk maken,omwat Al-Qaida doet

Volgens mij was NIET het geloof, maar TERRORISME UIT NAAM VAN GELOOF belachelijk gemaakt, als het de moslims zich niet aangesproken voelen dan moeten ze ook niet zo overdreven reageren. Want dat wordt meer gezien als "het openemen voor terrorisme", trouwens er zijn wel meer problemen met geweld door moslims op mondiaal niveau.
Je moet het kaf wel van het koren scheiden,zal ik maar zeggen

Vind ik ook, alleen soms moeilijk omdat men zo geheimzinnig doet
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van The advisor op woensdag 22 februari 2006 om 16:44:
heb 1x voor een wc dame die niet geloofde dat het echt in de wet stond het gekopieerd en laten lezen, sindsdien mag ik bij haar ook gratis pissen

dat ga ik ook maar eens meenemen :D

hoewel, bij Awakenings zijn de toiletten altijd gratis ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Wat is hier nou zo erg aan, het is MAAR een plaatje, het doet niemand pijn

kennelijk wel (afbeeldingen van Mohammed zijn namelijk verboden)

maar jij vindt t dus niet erg als ik een montagefoto van jou maak waar jij sex hebt met een paard? O:)

Je moet het kaf wel van het koren scheiden,zal ik maar zeggen!

of het kaf van de Koran :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
wat een geiten neukers :jaja:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 februari 2006 om 18:18:
ennelijk wel (afbeeldingen van Mohammed zijn namelijk verboden)

Dat begrijp ik, maar je ziet mensen toch ook niet massaal in opstand komen wanneer er spotprents gemaakt worden van jezus/god!!!

Of wanneer en moppen gemaakt worden over god/jezus, zie je alle kerken toch ook niet in opstand komen??

Ik bedoel hoe oud is de mop al:

Met spijkers van Leeuwen
Hangt Jezus al eeuwen?? (met foto/prent, zelfs t-shirts!!

Niemand die daar probleem van maakt!!

Ik vin toch echt dat sommige mensen een te kort lontje hebben!!!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 februari 2006 om 18:24:
wat een geiten neukers

Nou inderdaad!!!
Waarschuw beheerder
donateur
maar jij vindt t dus niet erg als ik een montagefoto van jou maak waar jij sex hebt met een paard?

Heb liever een geit, maar nee geen probleem!!! ;)
Zou er zelfs om moeten lachen!!!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van :cheer:Brigitte op woensdag 22 februari 2006 om 18:27:
maar je ziet mensen toch ook niet massaal in opstand komen wanneer er spotprents gemaakt worden van jezus/god!!!

omdat daar géén gebod tegen is misschien? :[

ik vond die van Herman Finkers trwns leuker:

"Eerste Paasdag, Jezus is opgestaan! En ook dit jaar weer op tijd, dankzij een wekker van Blauweikel!"
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
vindt het helemaal nergens op slaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! wat een rare gasten zijn het tog zeg!!!!!!!
Waarschuw beheerder
donateur
[quote element=message id=20976260]{element is niet toegankelijk}omdat daar géén gebod tegen is misschien?[/quote
Niet mee eens,

Zijn 3e gebod!!!
Misbruik Zijn naam niet! (spijkers van Leeuwen en t-shirts is misbruiken lijkt me!!)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 februari 2006 om 18:28:
"Eerste Paasdag, Jezus is opgestaan! En ook dit jaar weer op tijd, dankzij een wekker van Blauweikel!"laatste aanpassing 22 februari 2006 18:31

hahaha ja inderdaad!!! zulke dingen zijn grappig!!!
herman Finkers is uberhaupt geweldig tesamen met Hans Teeuwen!! ;)

Waarschuw beheerder
of het kaf van de Koran

Yep,dat bedoel ik!:D
Waarschuw beheerder
als ze nou allemaal het op deze manier zouden doen zou er een hoop sringstof overblijven.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bart L op woensdag 22 februari 2006 om 19:14:
als ze nou allemaal het op deze manier zouden doen zou er een hoop sringstof overblijven.

Om het als nog te gebruiken in het midden oosten door ons?
Hey,de olie blijft lokken he?

Waarschuw beheerder

Ik dacht ook even"hmm eindelijk is een goed gebaar, de extreme moslims/imams aanklagen"
....
klachten zullen worden ingediend tegen alle Kamerleden, hoofdredacteuren en journalisten

....Maarja het blijven moslims:/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van VLADDERTJE op woensdag 22 februari 2006 om 18:29:
vindt het helemaal nergens op slaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! wat een rare gasten zijn het tog zeg!!!!!!!

Haatzaaiers aanpakken slaat nergens op? :/

Behalve als jeweet-wel-wie het roept zeker

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op woensdag 22 februari 2006 om 20:14:
Ik dacht ook even"hmm eindelijk is een goed gebaar, de extreme moslims/imams aanklagen"

Doe je best!
Uitspraak van actief op woensdag 22 februari 2006 om 20:14:
....Maarja het blijven moslims

En westerlingen!

Het blijft een idee van oorlog!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van :cheer:Brigitte op woensdag 22 februari 2006 om 18:27:
Of wanneer en moppen gemaakt worden over god/jezus, zie je alle kerken toch ook niet in opstand komen??

Zie het topic over southpark? ;)
Waarschuw beheerder
donateur
zeikerds
Waarschuw beheerder
Idd van twee kanten, maar er zijn nog steeds groepen moslims die het niet "leuk" vinden dat we niet gelovig zijn en dan worden we er nu zelfs ervoor aangeklaagd.

Die zijn er ook. Die worden hier alleen niet mee bedoelt. Wil je eigenlijk wel snappen waar het om gaat of blijf je je alleen maar verzetten tegen mensen die moslim zijn???
Waarschuw beheerder
heb hier maar 1 ding op te zeggen ...

Veel Plezier word toch niks

snap niet dat ze er aan beginnen eigenlijk bereikt er vrij weinig tot niks mee denk ik dan ..
Artiest {SHOWLIST artist 169839, 168185}
Waarschuw beheerder
haatzaaiers aanklagen....

hmmm, misschien moet dat andersom ook maar eens gebeuren...
islamitische haatzaaiers aanklagen, daar zit geld in!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Vleestor op donderdag 23 februari 2006 om 00:33:
hmmm, misschien moet dat andersom ook maar eens gebeuren...

Dat niemand daar nog is opgekomen 8)

slimme jongen :aai:
Waarschuw beheerder
Ik denk dat het probleem wat dieper ligt,dan een paar cartoons.
Moslims voelen zich in een hoek gedrukt,omwat Al-Qaida uitvreet.

Waar slaat dat nou op, is het dan goed om maar een beetje rellen te gaan trappen. Als ik in de krant zie dat een Nederlandse man zijn vriendin heeft neergestoken, voel ik me toch ook niet in de hoek gedrukt om wat hij doet, ik vind het maar complete onzin, altijd maar excuses maken om aandacht te krijgen en rotzooi te trappen. Tot dat het een keertje fout gaat, en grote groepen mensen zich in totaliteit tegen de moslims keren, ik zie dat in Nederland nog wel gebeuren...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Vleestor op donderdag 23 februari 2006 om 00:33:

:d:d:D dat denk ik ook wel ;)
Uitspraak van Dromertje... op donderdag 23 februari 2006 om 16:21:
Tot dat het een keertje fout gaat, en grote groepen mensen zich in totaliteit tegen de moslims keren, ik zie dat in Nederland nog wel gebeuren...

De mogelijkheid is er wel, maar laten we maar hopen dat het niet zo ver hoeft te komen.

Waarschuw beheerder
Een aantal Nederlandse moslimorganisaties hebben een advocaat in de arm genomen om 'haatzaaiers' voortaan structureel aan te pakken. De moslims zeggen genoeg te hebben van de 'hetze' in de media tegen moslims en de islam. Politicus Geert Wilders en Volkskrant-redacteur Pieter Broertjes zijn de eersten die de eer te beurt zullen vallen om aangeklaagd te worden

Dan wordt 't toch tijd dat er andersom ook een reactie komt :jaja::jaja::jaja:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 februari 2006 om 17:06:
Dan wordt 't toch tijd dat er andersom ook een reactie komt

Dat is allang alleen is daar weer niet zoveel aandacht voor.
Waarschuw beheerder
Een aantal Nederlandse moslimorganisaties hebben een advocaat in de arm genomen om 'haatzaaiers' voortaan structureel aan te pakken.

Ze willen het in ieder geval aanpakken met woorden, lijkt me een goeie zaak.. (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 februari 2006 om 17:06:
Dan wordt 't toch tijd dat er andersom ook een reactie komt

Een haatzaaier is een haatzaaier.. wat is andersom dan?

Waarschuw beheerder
Waar slaat dat nou op, is het dan goed om maar een beetje rellen te gaan trappen.

En waar zijn die rellen dan?
En wat hebben de Moslims in Nederland er mee te maken?

Als ik in de krant zie dat een Nederlandse man zijn vriendin heeft neergestoken, voel ik me toch ook niet in de hoek gedrukt om wat hij doet, ik vind het maar complete onzin, altijd maar excuses maken om aandacht te krijgen en rotzooi te trappen.

Dat is toch wat anders als met een vliegtuig een gebouw in vliegen,zeker als wij Moslims hier in Nederland hetzelfde geloof toeschrijven,als die mensen van Al-Qaida.

Tot dat het een keertje fout gaat, en grote groepen mensen zich in totaliteit tegen de moslims keren, ik zie dat in Nederland nog wel gebeuren...

Veel mensen in de Arabische wereld komen juist in opstand tegen de westerse wereld,omdat wij daar ons te veel mee bemoeien,om de verkeerde redenen
Waarschuw beheerder
Laat ze die Imans aanpakken die haat zaaien.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Stiffa:bier: op donderdag 23 februari 2006 om 21:28:

Doen ze al.
En zo hoort het ook.
Ik vind dat ze die Imams in Denmarken ook moeten aanpakken!
Zij zijn met hun prentjes de Arabische wereld rond gegaan!
Ze hadden naar de rechter moeten gaan en daar hun gelijk halen.
Zij zijn de aanstichters van die cartoonrel!
En ik denk dat ze ook wel wisten wat het effect zou zijn,of in ieder geval kunnen raden!

Die Imams leven in Denemarken,dus als ze het met iets in Denemarken niet eens zijn,moeten ze het daar ook oplossen.

Zo zou het moeten,vind ik.
Waarschuw beheerder
Ik wil best mijn zakgeld op zijn hoofd zetten B)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op donderdag 23 februari 2006 om 21:54:
Ik wil best mijn zakgeld op zijn hoofd zetten

Dat is zonder!:D
Maar dat soort Imams,zijn wel verkeerd bezig,vind ik!

Waarschuw beheerder
donateur
Dit doet me denken aan calimero "zij zijn groot en ik ben klein" :P

Waarom kan niemand blij zijn met het feit dat er mensen zijn die iets positiefs doen? Waarom moet dat altijd verdraait worden naar negatiefs?

Er zijn veel rotte plekken in de samenleving en een groepje wilt er een paar aanpakken, meteen gaan mensen wijzen naar alle andere rotte plekken, want als ze niet meteen ALLES doen, dan is het waardeloos.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 februari 2006 om 22:23:
Dit doet me denken aan calimero "zij zijn groot en ik ben klein"

Waarom kan niemand blij zijn met het feit dat er mensen zijn die iets positiefs doen? Waarom moet dat altijd verdraait worden naar negatiefs?

Er zijn veel rotte plekken in de samenleving en een groepje wilt er een paar aanpakken, meteen gaan mensen wijzen naar alle andere rotte plekken, want als ze niet meteen ALLES doen, dan is het waardeloos.

Ik snap ff de strekking van je verhaal niet!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 februari 2006 om 22:27:
Ik snap ff de strekking van je verhaal niet!

Was een reactie op "waarom die imans niet".
Wees blij dat er mensen zijn die nog hoop hebben en op deze manier proberen om iets positiefs te bereiken.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 februari 2006 om 22:29:
Was een reactie op "waarom die imans niet".
Wees blij dat er mensen zijn die nog hoop hebben en op deze manier proberen om iets positiefs te bereiken.

Dat ben ik met je eens,er zijn ook bij de moslims mensen die haat uitdragen.
Alleen die horen niet thuis in onze samenleving!

Net als Nederlandse mensen die haat uitdragen,zo werkt het alleen maar contra productief!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 februari 2006 om 22:34:
Dat ben ik met je eens,er zijn ook bij de moslims mensen die haat uitdragen.
Alleen die horen niet thuis in onze samenleving!

Net zo min als andere mensen die haat uitdragen.

En daar slaat die quote van Calimero op, er zijn nog altijd meer haatdragende blanke nederlanders, dan moslims.
En het idee dat een haatdragende Iman meer macht heeft dan een haatdragende autochtoon vind ik redelijk absurd.

We zijn alleen bang voor moslims als het ons uitkomt :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 februari 2006 om 22:37:
En daar slaat die quote van Calimero op, er zijn nog altijd meer haatdragende blanke nederlanders, dan moslims.

Dat klopt!

En het idee dat een haatdragende Iman meer macht heeft dan een haatdragende autochtoon vind ik redelijk absurd.

Nou,als je ziet wat die Imam in Denemarken bereikt heeft,vind ik wel dat 1 persoon toch wel heel veel ellende kan veroorzaken,als je maar de juiste snaar raakt,op een bepaalde manier.

Osama is is ook zo'n voorbeeld.
Dat zijn toch mensen die tweedracht weten te zaaien,op een manier die meneer Hitler ook niet onbekend was.

Hitler maakte ook gebruik van de omstandigheden,dat doet Osama ook.
En die Deense Imam heeft daar naar mijn mening ook gebruik van gemaakt,waar zoals gewoonlijk onschuldigen het slachtoffer van worden!
Waarschuw beheerder

Misschien wordt er zo gereageerd omdat ze juist weten dat ook zij nu op moeten passen? Nietzozeer mensen die hier reageren maar vooral bep politici.

Als je iets over homo's zegt neemt niemand je serieus, maar wanneer iemand met een baard iets over homo's zegt staat er direct een vergrootglas op staat ie bij de AIVD op de lijst.

Calimero ;)

Waarschuw beheerder
donateur
In de jaren 60 hadden ze in Belgie al door dat er integratieproblemen zouden ontstaan, zelfs in een kinderboek werd dat uitgedrukt.

"1. De zwarte smurfen" ;)

Hoe zwarte smurfen zich verspreiden onder de bevolking en worden verdreven door een roze wolkje :)

De kleurtjes zijn synoniemen zeg maar :)
Waarschuw beheerder
vandaar die bordjes toen: "interdit aux chiens et aux italiens" :P
Waarschuw beheerder
het heeft niet geholpen

Waarschuw beheerder
donateur
interdit aux chiens et aux italiens"

ben niet zo goed in frans ;P

Maar toen waren er nog wel meer politieke dingen voor kinderen :)

Calimero - een klein zwart negertje wat bij een grote blanke groep wilt horen, maar wat niet lukt en een liefde met een blank meisje wat niet mag van andere :P

Sesamstraat - een progressief (lees: links) kinder programma waarin alles en iedereen gelijkwaardig aan elkaar is en super pacifistisch :P

The Muppetshow - een grote parodie op voornamelijk politiek en later afgezwakt naar bekende sterren.

enzovoort enzovoort :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 februari 2006 om 16:30:
de wet gaat boven alles.

de nederlandse wet is zo krom dat ze er soms zelf nix meer van snappen
Waarschuw beheerder
Als ze het niet aanstaat dan gaan ze toch terug naar land van herkomst???
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Freefall op donderdag 23 februari 2006 om 23:35:

Als het mij niet aanstaat dat Imams haatzaaiende preekjes mbt Autochtone Nederlanders verspreiden, moet ik maar weg? :vaag:

Waarschuw beheerder
donateur
kut, ik ben de lul.....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Freefall op donderdag 23 februari 2006 om 23:35:

Jij bent zooooo ontzettend simpel..
Waarschuw beheerder
De moslims zeggen genoeg te hebben van de 'hetze' in de media tegen moslims en de islam.

En er dus zelf maar verder op ingaan door een rechtszaak te beginnen? Beetje vreemd :s
Waarschuw beheerder
donateur
die zonodig tot aan het Europese Hof wil doorprocederen om zijn gelijk te halen.

en dan heb je je gelijk gekregen, maar wel tegelijkertijd nog veel meer haat gezaaid...

chapeau!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 24 februari 2006 om 00:20:
kut, ik ben de lul.....

okej... duidelijk
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Plons de Kicker op vrijdag 24 februari 2006 om 13:34:
en dan heb je je gelijk gekregen, maar wel tegelijkertijd nog veel meer haat gezaaid...

Als je de rotte plekken in de samenleving aanpakt, kan je rekenen op haat, alleen niet bij diegene met eervolle bedoelingen lijkt me zo.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 februari 2006 om 21:50:
Uitspraak van Stifler:bier: op donderdag 23 februari 2006 om 21:28:

Doen ze al.
En zo hoort het ook.
Ik vind dat ze die Imams in Denmarken ook moeten aanpakken!
Zij zijn met hun prentjes de Arabische wereld rond gegaan!
Ze hadden naar de rechter moeten gaan en daar hun gelijk halen.
Zij zijn de aanstichters van die cartoonrel!
En ik denk dat ze ook wel wisten wat het effect zou zijn,of in ieder geval kunnen raden!

Die Imams leven in Denemarken,dus als ze het met iets in Denemarken niet eens zijn,moeten ze het daar ook oplossen.

Zo zou het moeten,vind ik.

Inderdaad... de imam die de prents naar het middenoosten heeft gebracht, beweerde zich van geen kwaad bewust te zijn geweest. Hij was zelfs beledigd en wilde het delen met zijn achterban in de Arabische wereld... en hier zat het kromme.
Ik heb er begrip voor dat hij beledigd was/is, maar om het dan nog eens naar een gebied te brengen, waar men voor hun geloof leeft en niet voor zichzelf, lijkt mij waanzin. Vooral als je ook nog eens zegt dat je het niet had verwacht!
Zeer naief en vooral niet de taak van een imam. Wat bepaalde culturen ook zeggen, het lijkt mij dat een imam, een man van Alah als doel heeft om vrede en tolerantie te promoten ipv haat zaaien...

Ik vind de hele zij-wij verhouding helemaal niks!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Beter gewoon imago-problemen aanpakken en tevens onderlinge acceptatie vergroten, maar dat levert minder publiciteit op uiteraard ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Plons de Kicker op vrijdag 24 februari 2006 om 14:42:
Beter gewoon imago-problemen aanpakken en tevens onderlinge acceptatie vergroten, maar dat levert minder publiciteit op uiteraard

Heb je niets gemerkt dan? Verdonk heeft er 110 miljoen euro in gestopt...

;P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 24 februari 2006 om 14:44:
Verdonk heeft er 110 miljoen euro in gestopt...

uitgeschopt toch?

:9

The advisor ;-)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 24 februari 2006 om 14:44:
Verdonk heeft er 110 miljoen euro in gestopt...

die haalt r publiciteit op een andere manier ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van retcod op vrijdag 24 februari 2006 om 12:51:
Jij bent zooooo ontzettend simpel..

De uitleg vergeten.. Er zijn ook mensen in Nl die opmerkingen maken en een hetze opzetten. Dit gaat soms ook veel te ver, daarvan kan ik ook goed begrijpen dat mensen daar tegen in actie komen..

Waarschuw beheerder
1 oplossing AANPASSEN;) of niet dan
Waarschuw beheerder
de tering!

Toen ik de kop las dacht ik: De Nederlandse moslims gaan hun mede-moslims aanklagen, die bezig zijn haat te zaaien tegen het westen.

Mijn eerste gedachte wat te posten was dan ook :respect:

Maar dan is het weer zoiets :no:

Kijk nu eerst eens naar jezelf voor anderen de schuld te gaan geven :/

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Markje8) op maandag 27 februari 2006 om 17:36:
Kijk nu eerst eens naar jezelf voor anderen de schuld te gaan geven

Ik denk niet dat ze zelf haat zaaien hoor, wat denk jij?
Waarschuw beheerder
Nee daar heb je gelijk in, maar die haat is er niet vanzelf gekomen..

Zo worden de twee groepen alleen maar meer uit elkaar gedreven, de Nederlanders naar mensen als Wilders, en de Moslims (om iedereen even op een hoop gooien) naar elkaar.

En dit is nou net wat iedereen probeert tegen te gaan.
Waarschuw beheerder
donateur
ik moet zeggen ik vind het goed dat ze een advocaat in handen hebben genomen....onze moslims denken teminste na..die gaan geen vlaggen verbranden en ambassades in de brand steken....

Waarschuw beheerder
goede publiciteits stunt

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op donderdag 23 februari 2006 om 22:46:
Misschien wordt er zo gereageerd omdat ze juist weten dat ook zij nu op moeten passen? Nietzozeer mensen die hier reageren maar vooral bep politici.

Als je iets over homo's zegt neemt niemand je serieus, maar wanneer iemand met een baard iets over homo's zegt staat er direct een vergrootglas op staat ie bij de AIVD op de lijst.

Calimero

ik denk dat wanneer balkenende zegt dat alle homos kapot geslagen moet worden echt wel nederland geschokt reageert.
Waarschuw beheerder
Ze moeten gewoon nie zo zeiken...welkom in de westerse wereld!!Iedereen maakt elkaar belachelijk dus...Pas je maar lekker aan zou ik zeggen!Gewoon geen aandacht aan schenken,trieste gedoe allemaal.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ze kunnen beter eens kijken waardoor mensen die "haat" naar hun hebben en eens gaan zorgen dat er geen reden is om "haat" naar hun te hebben .. maar goed , zal wel idealist zijn

Waarschuw beheerder
donateur
Wanneer klagen zij bepaalde Imans aan die haat prediken tegen het Westen?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 februari 2006 om 21:13:
Wanneer klagen zij bepaalde Imans aan die haat prediken tegen het Westen?

Waarom klaag jij die dan niet aan als je dat voor de rechtbank wil brengen?

Het is hun geld en hun tijd en dus mogen zij iedereen voor de rechtbank dagen die ze willen.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
oprote met die tering islam :dood:

Waarschuw beheerder
donateur

Het is hun geld en hun tijd en dus mogen zij iedereen voor de rechtbank dagen die ze willen.

Vind het alleen weer typisch een calimero actie van bepaalde moslimgroepen.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 februari 2006 om 21:25:

Moeten wij iets bewijzen dan, men zegt zelf dat de islam een vredelievend geloof is, laat men dan ook maar vanuit hunzelf actie ondernemen om hun statement kracht bij te zetten. Om te beginnen bij de haatzaaiende imams die anti-westers en anti-semitisch zitten te predikken :jaja:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 februari 2006 om 21:56:
Vind het alleen weer typisch een calimero actie van bepaalde moslimgroepen.

Tjah, maar uiteindelijk is het hun keuze, hun tijd en hun geld.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op maandag 27 februari 2006 om 22:53:
Moeten wij iets bewijzen dan, men zegt zelf dat de islam een vredelievend geloof is, laat men dan ook maar vanuit hunzelf actie ondernemen om hun statement kracht bij te zetten. Om te beginnen bij de haatzaaiende imams die anti-westers en anti-semitisch zitten te predikken

De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet (y)

Jij bent zooooo dom OMG!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rafa op dinsdag 28 februari 2006 om 10:35:
Jij bent zooooo dom OMG!

De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet

inderdaad...

The advisor ;-)
Waarschuw beheerder
donateur

Zegt de grootste intollerante sukkel hier op dit forum, met je anti-semitisme topic :s

Ze zouden met jou moeten beginnen om aan te klagen. Personen zoals jij geven de islam pas echt een slechte naam.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op dinsdag 28 februari 2006 om 10:47:
Zegt de grootste intollerante sukkel hier op dit forum, met je anti-semitisme topic

Ze zouden met jou moeten beginnen om aan te klagen. Personen zoals jij geven de islam pas echt een slechte naam

Leer eerst nederlands an-alfabeet :D

En wat ik doe is mijn eigen verantwoording en dan behoor ik als een individu te worden aangesproken.
Mensen die een hele geloof de schuld geven vanwege de actie's van een individu zijn pas zielig ;)

Uitspraak van The advisor op dinsdag 28 februari 2006 om 10:38:
inderdaad...

The advisor

Ga jij eerst maar ff een psycholoog opzoeken voor je dwangneurose of misschien zelfs een gespleten persoonlijkheid.
Schizofreen? of niet tevreden met eigen identiteit en daarom een fake opvoeren?

Rafa B)

o nee nu kopieer ik...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
islam is gewoon :dood:

Waarschuw beheerder
hypocriet natuurlijk zelf haat zaaien en dan anderen die het in hun ogen doen aanklagen:[

maar idd leuke publiciteitsstunt, laten ze toch eindelijk wat van zich horen an al die jaren van onrust:[

ales elke bevolkingsgroep nu eens eerst naar zichzelf kijkt ipv naar elkaar....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 februari 2006 om 12:55:
ales elke bevolkingsgroep nu eens eerst naar zichzelf kijkt ipv naar elkaar....

(y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van The advisor op dinsdag 28 februari 2006 om 10:38:
Jij bent zooooo dom OMG!

inderdaad...

The advisor

:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rafa op dinsdag 28 februari 2006 om 12:46:
Ga jij eerst maar ff een psycholoog opzoeken voor je dwangneurose of misschien zelfs een gespleten persoonlijkheid.
Schizofreen? of niet tevreden met eigen identiteit en daarom een fake opvoeren?

als je me zo fake vindt dan geef je dat dan niet even door aan een medewerker?

maar vergeet niet dat 80% van de onvrede over medeburgers voortvloeit uit onvrede uit eigen ego,

raf ehm The advisor ;-)
Waarschuw beheerder
donateur
En wat ik doe is mijn eigen verantwoording en dan behoor ik als een individu te worden aangesproken.

Gebeurd dat dan niet:/
@rafa.
Mensen die een hele geloof de schuld geven vanwege de actie's van een individu zijn pas zielig

Als je dit gisteren zegt:
Er wordt veel geciteerd van Joods/Israelische geestelijken of leiders.
En veel van deze citaten zijn nu werkelijkheid

over joden dan ben jij diegene die het meest alles op 1 grote hoop gooit. dus lul niet uit je nek. Al die zogenaamde citaten zijn gewoon oude nazi-propaganda en jij schijnt dat nogal "interessant" te vinden :s.

Steek je hand eerst in eigen boezem voordat je wat over andere mensen/religies zegt. Je probeert anderen altijd zwart te maken, terwijl de fout echt bij jou ligt.
en dan moet je niet klagen als door mensen zoals jouw de islam een slchte naam krijgt. Want je posts/topics werken op deze manier erg "vooroordeelbevestigend" en polariserend.

Zelf zoek ik ook wel eens het randje van de discussie op. Maar ik hou wel respect voor anderen. Persoonlijk kan ik een (erg pittige) mening hebben. Maar dat is alleen een mening, jij zieT je oude nazi-propganda volgens mij als iets meer dan alleen "interssant". Volgens mij zie je het toch als een soort werkelijkheid. Anders maak je er geen topic erover.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
die schijt rafa

die verziekt ieder topic dus besteed geen tijd aan die losser

Waarschuw beheerder
Ik vind het allemaal kwats, elke cultuur/groepen hebben met beledigingen te maken van andere mensen

En met Wilders aanklagen zal niet veel nut hebben, want ik denk dat hij de regels wel uit de kop kent wat mag en wat niet mag

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 februari 2006 om 14:06:
Wilders aanklagen

en omdat ze het zo op wilders hebben gemunt ga ik juist op hem stemmen

goed bezig die moslims (Y)

ze begrijpen totaal niet hoe het werkt sleep hem voor de rechter en berijk daar mee dat hij gratis reclame krijgt dus meer stemmen op hem om moslims een loer te draaien
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Turkse Arbeidersvereniging in Nederland

Dit vind ik opzich ook wel een goede :respect:

Waarschuw beheerder
donateur
op widers stemmen, van zijn lang zal die leve niet.

eigenlijk heb ik er geen probleem mee dat ze mensen via de rechter proberen aan te pakken. Het is nog altijd beter als dat ze wilders van de fiets schieten, of zowat.

Dan zal het nederlandse rects systeem al dan niet aan tonen of ze al dan niet gelijk hebben. Ik ben alleen bang dat als de rechter aan geeft dat Wilders gewoon vrijheid van menings uiting heeft, dat die als nog ooit van de fiets geschoten kan worden.
Mocht Wilders nu terecht aan geklaagd blijken, door hun, dan vraag ik me af of ze dan wat meer vertrouwen krijgen in ons rechts systeem. Dat toch zo geschonden was toen een paar aardigge pubertjes, asosiaal waren op gepakt door de politie, toen ze intresse toonden voor de westerse samenleving door wat plaatjes te verzamelden van belangrijke nederlandse gebouwen, en samen discussieerden over de levensvisie en chemie.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 februari 2006 om 14:32:
eigenlijk heb ik er geen probleem mee dat ze mensen via de rechter proberen aan te pakken. Het is nog altijd beter als dat ze wilders van de fiets schieten, of zowat.

Maarja als ze dat doen gaat het averechts werken

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 28 februari 2006 om 14:11:
en omdat ze het zo op wilders hebben gemunt ga ik juist op hem stemmen

In welke gemeente wilt hij dan raadslid worden?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 februari 2006 om 15:04:

geen vind je het erg dak me daar lekker buiten hou

Waarschuw beheerder
donateur
vrijheid van meningsuiting blijft heel erg sterk in nederland... tis maar net hoe ze et aan gaan pakken, maar ik denk niet dat je heeel erg sterk staat met deze zaak...

waarom zou je trouwens wilders gaan stemmen. die man die kan waarschijnlijk niet eens een politieke partij runnen:/ en dan helemaal zn ideeen...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 februari 2006 om 15:12:
en dan helemaal zn ideeen...

Zitten goeie en minder goeie tussen, net zoals de rest van de politieke partijen

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 28 februari 2006 om 15:11:
geen vind je het erg dak me daar lekker buiten hou

Hoe kan je dan op hem stemmen?

Zitten goeie en minder goeie tussen, net zoals de rest van de politieke partijen

Das knap want zijn programma is nog niet bekend :P :P
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 februari 2006 om 15:57:

Hoe kan je nou op de PvdA stemmen ;)

eff serieus, Wilders is niet mijn favoriet, ik zou ook niet zo snel op hem stemmen volgend jaar bij de landelijke verkiezingen. Vind hem net iets TE.
Waarschuw beheerder
Das knap want zijn programma is nog niet bekend

alsof het moeilijk raden is wat zijn programma gaat brengen?

The advisor ;-)
Waarschuw beheerder
Das knap want zijn programma is nog niet bekend

Zijn ideeen zijn wel bekend. Daar gaat het nu toch over? Of ik heb het verkeerd gelezen
Waarschuw beheerder
Nu ga ik juist op Wilders stemmen :yes::bier:

Waarschuw beheerder
stem blanco, programma's of niet partijen houden zich er toch niet aan. altijd die mooie praatjes om zieltjes te vinden.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 februari 2006 om 16:49:
stem blanco, programma's of niet partijen houden zich er toch niet aan. altijd die mooie praatjes om zieltjes te vinden

weet je wat er met de blanco stemmen gebeurd?

The advisor ;-)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)

nee ik zeg niet dat ik niet ga stemmen ik zeg dat ik niet in zoiets zou gaan deelnemen
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 februari 2006 om 15:04:

maar echt als die tering moslim nu denken dat ze iedereen maar voor de rechter kunnen slepen stem ik zkkrs op wilders ook al is het alleen maar om die moslims het land uit te krijgen

Waarschuw beheerder
donateur
over joden dan ben jij diegene die het meest alles op 1 grote hoop gooit. dus lul niet uit je nek. Al die zogenaamde citaten zijn gewoon oude nazi-propaganda en jij schijnt dat nogal "interessant" te vinden

Tja dat is Rafa de antisemitist
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 28 februari 2006 om 17:03:
maar echt als die tering moslim nu denken dat ze iedereen maar voor de rechter kunnen slepen stem ik zkkrs op wilders ook al is het alleen maar om die moslims het land uit te krijgen

Lees je wel eens de krant?

Het aantal autochtonen dat emigreert groeit nogal
Waarschuw beheerder
Uitspraak van The advisor op dinsdag 28 februari 2006 om 13:29:
als je me zo fake vindt dan geef je dat dan niet even door aan een medewerker?
quote]

Snap je nu werkelijk niet wat ik bedoel met Fake??

I rest my case :D

[quote element=message id=21141287]{element is niet toegankelijk}maar vergeet niet dat 80% van de onvrede over medeburgers voortvloeit uit onvrede uit eigen ego,

Hier geef ik je groot gelijk in! (y)

Uitspraak van Thijs-BK op dinsdag 28 februari 2006 om 13:40:
over joden dan ben jij diegene die het meest alles op 1 grote hoop gooit. dus lul niet uit je nek. Al die zogenaamde citaten zijn gewoon oude nazi-propaganda en jij schijnt dat nogal "interessant" te vinden .

Steek je hand eerst in eigen boezem voordat je wat over andere mensen/religies zegt. Je probeert anderen altijd zwart te maken, terwijl de fout echt bij jou ligt.
en dan moet je niet klagen als door mensen zoals jouw de islam een slchte naam krijgt. Want je posts/topics werken op deze manier erg "vooroordeelbevestigend" en polariserend.

Zelf zoek ik ook wel eens het randje van de discussie op. Maar ik hou wel respect voor anderen. Persoonlijk kan ik een (erg pittige) mening hebben. Maar dat is alleen een mening, jij zieT je oude nazi-propganda volgens mij als iets meer dan alleen "interssant". Volgens mij zie je het toch als een soort werkelijkheid. Anders maak je er geen topic erover

:/

Thijs weet jij zelf nog waar je het over hebt?

Het waren citaten van o.a een rabbi,en Jefferson Franklin en die behoren volgens jou tot het Nazi-groep?

Voor de rest was het dus geen anti-semitisme maar meer een complottheorie gemizt met citaten.
De citaten zijn juist interessant want er werd gezegd dat de Donkere medemens zou moeten uitblinken in sport en anno NU is dat ook het geval.
Een complottheorie bestaat voor minstens 70% uit fantasieen (out of the box) maar dat snap jij waarschijnlijk niet he :no:

Maar ik snap niet dat jij eerst envelopje gaat likken om de topic zelf gesloten te krijgen en daarna middels per pb en deze topic een discussie aangaat?

Je hebt het over dat ik de Islam een slechte naam middels mijn gedrag maar zou dat niet hetzelfde zijn als ik middels jou zou denken dat Nederlanders niet fatsoenlijk ABN kunnen typen?

Thijs :gaap:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Hassanova op dinsdag 28 februari 2006 om 17:17:
Lees je wel eens de krant?

Het aantal autochtonen dat emigreert groeit nogal

(Y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rafa op dinsdag 28 februari 2006 om 17:19:
Hier geef ik je groot gelijk in!

dus ik zou zeggen Rafa kerel, boek een weekendje zwitserse alpen neem je vriendin mee, en kom lekker tot jezelf als na die kuur zuivere alpen lucht nog niet opgeknapt ben kan je alsnog een mentaal kuurtje doen bij een of andere zielenknijper

en deze topic een discussie aangaat

niet fatsoenlijk ABN kunnen typen?

en daar komt ie weer RAFA, de tweeede keer dat je je eigen reply voor je kiezen krijgt

:aai:

The advisor ;-)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van The advisor op dinsdag 28 februari 2006 om 17:22:
dus ik zou zeggen Rafa kerel, boek een weekendje zwitserse alpen neem je vriendin mee, en kom lekker tot jezelf als na die kuur zuivere alpen lucht nog niet opgeknapt ben kan je alsnog een mentaal kuurtje doen bij een of andere zielenknijper

Ervaring?
Nee zo ver als jij ben ik niet heen ;)

en daarna middels per pb en deze topic een discussie aangaat?

Kun jij mij vertellen wat hier fout aan is :/

Waarschuw beheerder
dit
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rafa op dinsdag 28 februari 2006 om 17:30:
Nee zo ver als jij ben ik niet heen

ik kan natuurlijk met de makkelijke et verwerpen zin komen:

Inderdaad jij bent er een stuk erger aan toe,

maar dat doe ik expres niet

en daarna middels per pb en deze topic een discussie aangaat?

Kun jij mij vertellen wat hier fout aan is

want als je de fouten in deze zin niet ziet, word het misschien wel tijd voor een zielenknijper

The advisor ;-)

Waarschuw beheerder
haatzaaiers? wie zijn er nu haatzaaiers? Gewoon voldoende aanpassen en anders moet je maar wegblijven :yes: en ga nu niet lopen zeiken dat dit rascistisch is..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van The advisor op dinsdag 28 februari 2006 om 17:33:
want als je de fouten in deze zin niet ziet, word het misschien wel tijd voor een zielenknijper

:Vaag:

Waar zie jij de fout?

Kortom dit is de hele zin dus vertel mij ff waar je de fout ziet.

Maar ik snap niet dat jij eerst envelopje gaat likken om de topic zelf gesloten te krijgen en daarna middels per pb en deze topic een discussie aangaat?

Vertel..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 februari 2006 om 17:34:
haatzaaiers? wie zijn er nu haatzaaiers?

Uhm volgensmij scheer je wat mensen over 1 kam.

De haatzaaiers vanuit de moslimgemeenschap zijn heus niet de mensen die zich verenigd hebben om via de rechtspraak hun gelijk te krijgen.

Mocht dat wel het geval zijn, dan kan degene die aangeklaagd wordt zich enigzins verweren door bewijsstukken te overleggen waaruit moet blijken dat de eisers zich net zo schuldig maken aan datgene waar de eisers de gedaagde van beschuldigen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rafa op dinsdag 28 februari 2006 om 17:37:
Kortom dit is de hele zin dus vertel mij ff waar je de fout ziet.

hij zit er echt in

Maar dat boeit geen fuck, het leidt alleen maar af van de inhoud van de discussie, dat gelul over taalfouten en dergelijke schiet niemand wat mee op.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hassanova op dinsdag 28 februari 2006 om 17:40:
hij zit er echt in

Please Hassan vertel me waar die fout zit.

please vertel.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rafa op dinsdag 28 februari 2006 om 17:41:
Please Hassan vertel me waar die fout zit.

please vertel.

middels per pb

dat is dubbel
Waarschuw beheerder
En als ik heel pietje precies ben denk ik dat je 'klikken' bedoelt ipv 'likken', maar dat zou ook een woordgrapje kunnen zijn.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hassanova op dinsdag 28 februari 2006 om 17:43:
middels per pb

:D

Het is middels per pb EN deze topic.

Het is een zin. :jaja:

Maar ik denk dat meneer de advisor meer doelde op ''deze'' topic. ;)

Uitspraak van Hassanova op dinsdag 28 februari 2006 om 17:40:
Maar dat boeit geen fuck, het leidt alleen maar af van de inhoud van de discussie, dat gelul over taalfouten en dergelijke schiet niemand wat mee op.

idd (y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hassanova op dinsdag 28 februari 2006 om 17:44:
En als ik heel pietje precies ben denk ik dat je 'klikken' bedoelt ipv 'likken', maar dat zou ook een woordgrapje kunnen zijn.

Woordgrapje ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rafa op dinsdag 28 februari 2006 om 17:46:
Het is middels per pb

dat kan gewoon niet (als ik het goed heb)

het is middels pb

middels per, is dubbel

Kijk dit bedoel ik nou, nu gaat het over taalfouten en spelfouten :vaag:
Waarschuw beheerder
inderdaad we moeten niet blijven zeiken over punten en komma's dat verlaagt het niveau wel heel erg

over en sluiten wat dat betreft!

iedereen typt wel eens voud

The advisor ;-)
Waarschuw beheerder
Jij hebt iets wat niet klopt, adviseur :O

Maar ik ga lekker niet vertellen wat dat is :/
Waarschuw beheerder
Dus ze gaan zichzelf aanklagen?!?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van The advisor op dinsdag 28 februari 2006 om 18:04:
inderdaad we moeten niet blijven zeiken over punten en komma's dat verlaagt het niveau wel heel erg

over en sluiten wat dat betreft!

iedereen typt wel eens voud

Haha, hypocisie ten top meneer The Advisor. Mag ik u erop wijzen dat u altijd degene was die altijd azijn aan het pissen was. :[

:flower:

Waarschuw beheerder
donateur
Dus ze gaan zichzelf aanklagen?!?

Hehehehehe
Waarschuw beheerder
donateur

Haha dacht je dat ik dat was, ik was het iig niet, ik wou net een pittige post plaatsen en toen had medicman hem net gesloten, vandaar via de PB,

Hoezo valse beschuldiging :/ Hoezo bevooroordeeld :/ Hoezo kortzichtig :/
denken dat Nederlanders niet fatsoenlijk ABN kunnen typen?

Dit is een typisch voorbeeld van een "bliksemafleider", je weet dat je fout zit, en dus probeer je maar de aandacht naar elkders te verleggen, als je echt karakter hebt, en zeker ben van je zaak dan ge je gewoon met je kop in de wind staan. Jij bent blijkbaar niet zeker van je zaak, dus dan gebruik je de bliksemafleider-methode maar weer.
Het waren citaten van o.a een rabbi,en Jefferson Franklin en die behoren volgens jou tot het Nazi-groep

Wie zegt dat de citaten van hun zijn, dat kan toch gewoon juist bij de nazi-propaganda horen die jij duidelijk zo graag aanhangt, je bent er zelf niet erbij geweest, en die "citaten"zijn volgens mij helemaal niet echt. Oftewel je gelooft in een wolkje lucht....., maar het wolkje lucht geeft je natuurlijk de kracht om je af te zetten tegen joden en autochtone Nederlanders. Vandaar dat je het zo graag geloofd %)
Een complottheorie bestaat voor minstens 70% uit fantasieen (out of the box) maar dat snap jij waarschijnlijk niet he

Als je dit ook weet, waarom geloof je er dan zo heilig erin..... ik denk dat ik het wel weet.... joden en Nl-ers zwart maken :/(NL-ers omdat hetgene wat je via de pb heb uitgekraamd tegen me)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Markje8) op dinsdag 28 februari 2006 om 18:29:
Jij hebt iets wat niet klopt, adviseur

Maar ik ga lekker niet vertellen wat dat is

aaaaaaaaah, maar gelukkig heb ik ook iets dat wel klopt

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 februari 2006 om 21:59:
Haha, hypocisie ten top meneer The Advisor. Mag ik u erop wijzen dat u altijd degene was die altijd azijn aan het pissen was

altijd? dat lijkt me sterk overdreven en als er een discussie op gang is zal ik me niet zo snel over laten halen om punten en komma's te gaan neuken, tenzij iemand anders in de discussie hier van start mee gaat,

en wellicht is het wel eens gebeurd dat ik het zelf ook wel eens gedaan heb, maar altijd? en als ik het doe dan schrijf ik er meestal onder dat ik azijn aan het zeiken ben en dat het dan ook wel weer genoeg is.

maar altijd? dat lijkt me sterk overtrokken

dus hypocrisie ( het is trouwens met een r) ten top wil ik niet zeggen

The advisor ;-)

Waarschuw beheerder
donateur
discussier nu over het onder werp, niet de typfouten. :S
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 maart 2006 om 10:27:
discussier nu over het onder werp, niet de typfouten

jij moet in het leger gaan werken

The advisor ;-)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van The advisor op woensdag 1 maart 2006 om 09:19:
altijd? dat lijkt me sterk overdreven en als er een discussie op gang is zal ik me niet zo snel over laten halen om punten en komma's te gaan neuken, tenzij iemand anders in de discussie hier van start mee gaat,

en wellicht is het wel eens gebeurd dat ik het zelf ook wel eens gedaan heb, maar altijd? en als ik het doe dan schrijf ik er meestal onder dat ik azijn aan het zeiken ben en dat het dan ook wel weer genoeg is.

maar altijd? dat lijkt me sterk overtrokken

dus hypocrisie ( het is trouwens met een r) ten top wil ik niet zeggen

Vaak dan. Ook goed. En lees 'was'. Och gut ik vergat de 'r. :O

Je snapt me wel. :yes:

Uitspraak van The advisor op woensdag 1 maart 2006 om 10:29:
jij moet in het leger gaan werken

En jij moet werkloos blijven. :[

Genoeg azijn? :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 maart 2006 om 13:08:
Vaak dan. Ook goed. En lees 'was'. Och gut ik vergat de 'r.

Je snapt me wel

nee leg nog eens uit?

En jij moet werkloos blijven

werkloos?

vrij naar technominimalist:
waar lees je dat citeer me dan dat ik werkloos ben! nou waar lees je dat dan? heb ik dat ooit gezegt? citeer me dan kom op dan laat zien dan! :p

Genoeg azijn?

noooooooooooooooooooooooooooit

The advisor ;-)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op dinsdag 28 februari 2006 om 23:31:
Hoezo valse beschuldiging Hoezo bevooroordeeld Hoezo kortzichtig

Je hebt jezelf goed samengevat B) (y)

Uitspraak van The advisor op woensdag 1 maart 2006 om 13:15:
rij naar technominimalist:
waar lees je dat citeer me dan dat ik werkloos ben! nou waar lees je dat dan? heb ik dat ooit gezegt? citeer me dan kom op dan laat zien dan!;p

Ik ben werkloos!

:o B)

;p;p;p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rafa op woensdag 1 maart 2006 om 13:40:
ik heb me voor 5 euro laten pijpen achter het centraal station en me vriendin hier niks over verteld

:o

maar tis weer genoeg onzin hahaha

laten we met de discussie verder gaan!

The advisor ;-)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op dinsdag 28 februari 2006 om 23:31:
Als je dit ook weet, waarom geloof je er dan zo heilig erin..... ik denk dat ik het wel weet.... joden en Nl-ers zwart maken (NL-ers omdat hetgene wat je via de pb heb uitgekraamd tegen me)

:vaag::vaag::vaag::vaag::vaag:

Wil jij ajb de desbetreffende pb ff hier neerkwakken?

Waar zie jij staan dat ik daar heilig in geloof?

Lees is lieve thijs,
De citaten zijn juist interessant want er werd gezegd dat de Donkere medemens zou moeten uitblinken in sport en anno NU is dat ook het geval.

Hou ajb op Thijs want als ik de Pb's hier op deze topic zou neerkwakken (je weet wel waar je minachtend over mijn soortgenoten sprak ;) )

ssssttt :x
Waarschuw beheerder
Uitspraak van The advisor op woensdag 1 maart 2006 om 13:43:

:cry: pestkop!

Waarschuw beheerder
nee leg nog eens uit?

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 februari 2006 om 21:59:
Haha, hypocisie ten top meneer The Advisor. Mag ik u erop wijzen dat u altijd degene was die altijd azijn aan het pissen was.

Ik ben werkloos, nou en?

Is ook niet erg hoor. :)

Uitspraak van The advisor op woensdag 1 maart 2006 om 13:43:

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
dus ik zat voor de grap even het beleid na te lezen of je wel "vals" mag quoten maar daar staat dus niks over in,

best een kwalijke zaak niet?
serieus nou weer he!

The advisor ;-)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van The advisor op woensdag 1 maart 2006 om 15:36:
De adviseur ;)

Volgens mij staat wel ergens dat het niet mag, maar waar? Beats me
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Markje8) op woensdag 1 maart 2006 om 15:43:
Volgens mij staat wel ergens dat het niet mag, maar waar? Beats me

persoonlijke vete begonnen mark? of verveel je je nu je barbie-boekje uit is en je schooltje dicht?

The advisor ;-)
Waarschuw beheerder
Nee ik dacht dat ik het een keer ergens had zien staan. Of dat er al een keer een discussie over is gevoerd ofzo, weet het niet meer, maar goed.

Is er al wat bekend over het proces ofzo?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Rafa op woensdag 1 maart 2006 om 13:45:
Wil jij ajb de desbetreffende pb ff hier neerkwakken?

Speciaal voor jou:
Uitspraak van Rafa op maandag 27 februari 2006 om 11:44:
Het is gebaseerd op citaten van Joodse leiders VER VOOR DE NAZI"S dus wat lul jij nou met je nazi propaganda en 2de wereldoorlog?

En dat baseer je op?
Weet je wel wie de schrijver is?
Dacht het niet want anders lul je wel anders

Mede door dit soort post laat je wel weten dat je dus in het "zionitische complot"gelooft

En wat betreft je minachting voor Joden en Nederlanders:
Uitspraak van Rafa op dinsdag 28 februari 2006 om 10:11:
Wist je dat Nederlanders zich meer bezig hielden met een helpen van Duitse soldaten dan dat ze daadwerkelijk in het verzet wat deden?

Uitspraak van Rafa op dinsdag 28 februari 2006 om 17:07:
Er waren er circa 30.000 verzetsleden tegenover minstens 130.000 nazi-sympathisanten

Uitspraak van Rafa op dinsdag 28 februari 2006 om 17:07:
Er is er nog iemand die mij gelijk want Nederland staat met 75% aan uitleveringen van Joden tijdens de 2de wereldoorlog op een eenzame eerste plaats.

Uitspraak van Rafa op woensdag 1 maart 2006 om 13:36:
Dus meneer Ik heb meer recht op dit land

Dit is allemaal minachting jegens hetgene wat er daadwerkelijk in WOII is gebeurd, minachting van de doden die zijn gevallen, minachting voor de vrijheid die we hier hebben, minachting voor de vrijheid waarvoor gestreden is, Minachting voor de feiten zoals die op tafel liggen, minachting voor het land die jou en je familie met open armen ontvangen heeft. Minachting voor je medemens, minachting voor menselijk leven. Minachting voor anderen volkeren, minachting voor mensen die anders denken.

Er zijn trouwens ook nog 1 of twee posts verwijderd uit je "zionistische complot" waarmee je jezelf helemaal vor schut zette.

Trouwens je noemt me dikwijls islamofoob, Dat moet je vooral doen :s. Je weet zelf ook dat ik uitsluitend en alleen over mensen praat die de islam verkrachten door het moedwillig verkeerd te interpreteren, extreme-islamofoob ben ik misschien wel.
Als je je druk maakt over het feit dat ik mensen onderuit schop die de islam extreem interpreteren dan vraag ik me toch echt af of je niet bij datzelfde groepje extremisten hoort. Zeker gezien je aanhoudenende anti-semitische en anti-westerse opmerkingen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ist nog gezellig hier?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van The advisor op woensdag 1 maart 2006 om 15:36:
dus ik zat voor de grap even het beleid na te lezen of je wel "vals" mag quoten maar daar staat dus niks over in,

hoeft niks over in t beleid te staan want t is tegen de WET :P
Waarschuw beheerder
Wist je dat Nederlanders zich meer bezig hielden met een helpen van Duitse soldaten dan dat ze daadwerkelijk in het verzet wat deden?

Wist je dat de kans groot was dat je werd doodgeschoten, wanneer je je met het verzet bemoeide?

Er waren er circa 30.000 verzetsleden tegenover minstens 130.000 nazi-sympathisanten

Dit is geen uitzondering, in alle door Duitsland geannexeerde landen waren er nazi-sympathisanten. Het Nederlandse verzet is juist een zeer sterke beweging geweest, denk bijvoorbeeld aan de Februaristaking.

Er is er nog iemand die mij gelijk want Nederland staat met 75% aan uitleveringen van Joden tijdens de 2de wereldoorlog op een eenzame eerste plaats.

Dit komt doordat de Nederlandse "boekhouding" volledig in Duitse handen is gevallen, deze hoefde dus alleen maar naar de desbetreffende verblijfsplaats te gaan om ze op te pakken.

Dit vind ik een misselijkmakende opmerking. Er zijn geen mensen die meer recht hebben op een land. Iedereen moet hier vrij kunnen wonen.

Er is hierop een punt van aanmerking. De mensen die deze staat ver(kr)achten, en erop uit zijn zoveel mogelijk schade te berokkenen, die mogen wat mij betrefd alle recht worden ontnomen dit land te bewonen.

En nee, hier vallen niet alleen de allochtonen onder.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 1 maart 2006 om 17:11:
Er zijn trouwens ook nog 1 of twee posts verwijderd uit je "zionistische complot" waarmee je jezelf helemaal vor schut zette.

Grappig dat je dat zegt want bij mij staat alles er nog :/

Wil je voortaan de hele pb neerkwakken ipv alleen een gedeelte waardoor het lijkt alsof ik dit land claim.
Dit bedoel ik

Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 1 maart 2006 om 17:11:

Das niet zo aardig Thijs :no:

Ik zou als ik jou was wat vaker de geschiedenis boeken doornemen en als het ook ff kan een cursus nederlands volgen (y)

Probeer voortaan ook ff alles te lezen ipv alleen dingen lezen die jij graag wil lezen maar er niet is ;)
Waarschuw beheerder
De nederlanders zijn opzich redelijk behandeld door de duitsers. Als je onze bezetting vergelijkt met de bezetting in het oostblok was het kinderspel hier. de nazi's hadden sowiezo weinig tegen ons omdat wij ook "arisch" waren.

Er zijn veel nederlanders bij de SS gegaan om tegen het rode gevaar te vechten... niet omdat we de duitsers zo aardig vonden. Maar weinig nederlanders waren echt overtuigd nationaal socialist.
Waarschuw beheerder
rafa kaaskop b) ook een harinkje met uitjes? of wil je boerenkool met worst?

of snert?

tis immers ons land b)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Markje8) op woensdag 1 maart 2006 om 17:38:
Wist je dat de kans groot was dat je werd doodgeschoten, wanneer je je met het verzet bemoeide?

Ja wist ik dus?

Dit is geen uitzondering, in alle door Duitsland geannexeerde landen waren er nazi-sympathisanten. Het Nederlandse verzet is juist een zeer sterke beweging geweest, denk bijvoorbeeld aan de Februaristaking.

Ja maar geen een heeft zoveel Joden verraden als Nederland.

Noorwegen staat op een 2de plek met 50%.( NL 75%)

Dit komt doordat de Nederlandse "boekhouding" volledig in Duitse handen is gevallen, deze hoefde dus alleen maar naar de desbetreffende verblijfsplaats te gaan om ze op te pakken.

Veel joden zaten verstopt (ondergedoken) dus waar haal jij dat boekhoudverhaal van?

Dit vind ik een misselijkmakende opmerking. Er zijn geen mensen die meer recht hebben op een land. Iedereen moet hier vrij kunnen wonen.

Er is hierop een punt van aanmerking. De mensen die deze staat ver(kr)achten, en erop uit zijn zoveel mogelijk schade te berokkenen, die mogen wat mij betrefd alle recht worden ontnomen dit land te bewonen.

En nee, hier vallen niet alleen de allochtonen onder.

Dit bedoel ik dus Thijs :jaja:

Sorry G.­I.­T.­ HCMarkje maar hij heeft dit expres neergezet en de rest eromheen laten liggen ;)
Waarschuw beheerder
Mensen die zeggen dat Nederlander sin de oorlogsjaren zo solidair met de Joodse gemeenschap waren.....:nee: die begrijpen er niks van.

Wil niemand afzeiken ofzo, maar het is algemeen bekend dat er hier veel snitches waren in de jaren '40.

Heb dat zelfs op de basisschool geleerd, en hoor dat van heel veel Nederlanders zelf.
Waarschuw beheerder
Alstublieft!

Uitspraak van Thijs-BK op dinsdag 28 februari 2006 om 13:23:
Ben je nu stoer

Het is wel duidelijk dat ik degene ben die hier aan het langste eind trekt, je hebt nog niet 1 keer 1 van mijn standpunten kunnen weerleggen. m.b.t. je anti-semitische houding. Ga vooral zo door dan kom je er wel *not*

Rafa
OMG!

Heb ik soms met onzichtbare inkt getypt?

Ik heb alles weerlegd of sterker nog ik ben er over heen gewalst en jou een stuk geschiedenis bijgebracht!

Lees de Column (metro) van vandaag op www.clubmetro.nl

Er waren er circa 30.000 verzetsleden tegenover minstens 130.000 nazi-sympathisanten.

Doe je rekensommetje maar Hersenloze sukkel.

Kom niet met anti-semitisme als je zelf schuldig maakt aan Islamofobie.

Uitspraak van Thijs-BK op dinsdag 28 februari 2006 om 23:13:
Schuldig is een groot woord. Types zoals jij werken juist averechts op mensen, ik heb een mening en dat is een persoonlijke mening, ik leg het niet aan anderen op, we discussieren er alleen over elkaars meningen, jij bent niet voor rede vatbaar, alles is bij jou alleen zwart of wit, en niets daartussen, Als ik echt anti-islaam was dan zou ik ook geen vrienden met een dergelijke achtergrond willen hebben, die heb ik wel. Dus het valt echt wel mee. Maar ook dat zal je niet willen zien natuurlijk.

Des te meer je zo achterlijk reageert, des te meer breng je jezelf en je geestverwanten schade toe. Want je werkt echt vooroordeelbevestigend voor veel mensen op pf

Rafa
Je snapt het nog niet he?

Mensen als jij kan je niks bijbrengen omdat jij maar steeds blijft hameren op een bepaalde gemeenschap terwijl je een individu wil aanspreken.

Dus tegen wie heb jij het?
Ik woon mijn hele leven hier in NL en heb zelfs door het hele land gewoond (Maastricht, Zwolle, Harderwijk, Haarlem, Amsterdam) dus wat wil jij mij nou vertellen?

Ik weet gelukkig dat mensen zoals jij maar miniem aanwezig zijn en mij daar niet druk over hoef te maken.
Dus meneer Ik heb meer recht op dit land dan jij en je hele familie bij elkaar dus doe mij een plezier en stuur mij geen Pb's meer.

Alvast bedankt
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Knoalster op woensdag 1 maart 2006 om 17:27:
Je leest écht alleen wat je wilt lezen he

Haha dat zeg je zelf: moet niet leuker gaan worden.
En de enige Antisemiet hier ben jij met je "ik vind Palestijnen een vies volk

Ik zal je maar weer eens verbeteren, ik vind de palestijnen PERSOONLIJK een vies volkje dat is wat ik ooit een keer heb gezegd. Iets persoonlijk vinden, het heilig geloven in zogenaamde zionistische complotten is iets heel anders dat is nou pas echt anti-semitisme. Maar in jou ogen kan ik geloof ik toch nooit iets goed doen. Zelfs niet als we eigenlijk aan dezelfde kant staan :/ wat dat betreft blijf je een zielig persoon.
Durf in een camera te zeggen dat het door Rafa genoemde niet daadwerkelijk is gebeurd en ik geef je aan wegens het ontkennen van de Jodenvervolging

Hallo dingdong ben je wakker daar.... Ik zeg eigenlijk precies hetzelfde tegen RAfa, Jodenvervolging was natuurlijk gebeurd, hij probeert het natuurloijk zoals gewoonlijk weer in de schoenen van de mensen te schuiven die hij het meest haat, en dat zijn de autochtone Nederlanders, en dat is natuurlijk minder dan eeen halve waarheid. Alsof het hier toen ook een lolletje was tijdens de oorlog, de kans was groot dat je werd vermoord als je joden hulp gaf, en toch boden vele tienduizenden mensen onderdak aan de joden en verzetstrijders. Dat is pas moed, en eer, maar Rafa ontkent dat, hij denk dat we alleen maar zelf deporteerden. Als dat echt zo was dan zouden mijn grootouders dus hebben gelogern, en dat lijkt me zeker niet aannemelijk.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Heb alle verhaaltjes even gelezen hier in deze topic.

Ben het zeer zeker met Rafa eens. :yes:

Sommige mensen, ik noem geen namen, hebben echt een plank voor de kop. Als je tegen ze ingaat, dan haat je meteen autochtonen. :vaag:
Volgens mij komt Rafa met feiten en onderbouwd deze prima.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 1 maart 2006 om 22:51:
Ik zal je maar weer eens verbeteren, ik vind de palestijnen PERSOONLIJK een vies volkje dat is wat ik ooit een keer heb gezegd. Iets persoonlijk vinden, het heilig geloven in zogenaamde zionistische complotten is iets heel anders dat is nou pas echt anti-semitisme.

Dus als je PERSOONLIJK vindt dat Joden untermenschen zijn is dat geen anti-semitisme want het is Persoonlijk? :/

En in complot-theroiën geloven is écht anti-semitisme?

Je spoort niet (Y)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Rafa op woensdag 1 maart 2006 om 17:45:
Grappig dat je dat zegt want bij mij staat alles er nog

Dat is altijd zo, maar wij zien hem niet meer, en dat is maar goed ook, je zei dat het meeste van wat er in je zogenaamde citaiten stonden over joden waar was. Aangedikt met voorbeelden, ik had je erover gequote, maar toen ik de post wou plaatsen was het topic net gesloten.
Uitspraak van Rafa op woensdag 1 maart 2006 om 17:51:
Sorry G.­I.­T.­ HCMarkje maar hij heeft dit expres neergezet en de rest eromheen laten liggen

Vieze slijmbal, het staat er echt zo, je zegt gewoon puur en alleen dat je meer recht denkt te hebben op dit land. Niets meer en niets minder.
Ja maar geen een heeft zoveel Joden verraden als Nederland

Omdat er hier verhoudingsgewijs ook veel joden woonden. En als ik jou moet geloven komt dat dus door de instelling van de Nederlanders :/ Dat moet je eens zeggen tegen de mensen die de oorlog nog hebben meegemaakt en die zich figuurlijk en letterlijk hebbeb doodgevochten voor jou en mij. Vielig achter je pc durf je dit soort dingen natuurlijk wel te zeggen.
Dit is geen uitzondering, in alle door Duitsland geannexeerde landen waren er nazi-sympathisanten. Het Nederlandse verzet is juist een zeer sterke beweging geweest, denk bijvoorbeeld aan de Februaristaking

idd maar onze "vriend" rafa denkt hier blijkbaar anders over.

Uitspraak van Rafa op woensdag 1 maart 2006 om 17:58:
Ik heb alles weerlegd of sterker nog ik ben er over heen gewalst en jou een stuk geschiedenis bijgebracht!

Wat dan, als ik de Pb's van jou terug lees dan zie ik niets meer dan alleen een taalverbeteringen als ik een keer ergens naast tik en gekke opmerkingen omdat je argumenten op zijn. Je hebt me wat geschiedenis betreft niets nieuws verteld. Het enige nieuws voor mij dat ik nu 100% procent zeker weet dat je een anti-semitische en anti-westerse haatzaaier bent die er van alles en nog wat eraan doet om zijn steentje bij te dragen aan het naar de klote helpen van ons land %)

Door mensen zoals jou wordt er negatief gedacht over allochtonen, je werkt vooroordeelbevestigend. Ik weet wel dat de meeste niet zo achterlijk zijn als jou. Maar door mensen zoals jou krijgen allochtonen en islam de hardste klappenm denk daar maar eens over na voordat je weer eens gaat zitten raaskallen.

Waarschuw beheerder
donateur

True wij waren en zijn nog steeds een volkje die alles goed bijhouden,dit pakte negatief uit voor de Joodse medelanders in 1940

Heb dat zelfs op de basisschool geleerd, en hoor dat van heel veel Nederlanders zelf.

Op de bassisschool leren ze tegenwoordig ook dat er Marokkanen mee hebben geholpen aan onze bevrijding.Wat dus ook niet klopt...Niet alles wat je op de bassis school leert is waarheid ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 maart 2006 om 23:24:
Op de bassisschool leren ze tegenwoordig ook dat er Marokkanen mee hebben geholpen aan onze bevrijding

Marokkanen hebben dus niet meegevochten aan de bevrijding van Europa?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Knoalster op woensdag 1 maart 2006 om 23:28:

DAt wel, alleen onder de franse vlag. Dus eigenlijk waren het fransen geen marokkanen.

Wist je dat dat verhaal alleen maar is opgezet zodat de marokkanen zich meer gewaardeerd gingen voelen meer verbondenheid zouden krijgen met NL, alleen rafa lijkt het te interpreteren als iets anderd zoadt hij weer kan gaan zitten kaken op de autochtonen.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 maart 2006 om 23:13:
Uitspraak van Rafa op woensdag 1 maart 2006 om 17:45:
Grappig dat je dat zegt want bij mij staat alles er nog

Dat is altijd zo, maar wij zien hem niet meer, en dat is maar goed ook, je zei dat het meeste van wat er in je zogenaamde citaiten stonden over joden waar was. Aangedikt met voorbeelden, ik had je erover gequote, maar toen ik de post wou plaatsen was het topic net gesloten.

Sorry G.­I.­T.­ HCMarkje maar hij heeft dit expres neergezet en de rest eromheen laten liggen

Vieze slijmbal, het staat er echt zo, je zegt gewoon puur en alleen dat je meer recht denkt te hebben op dit land. Niets meer en niets minder.

Ja maar geen een heeft zoveel Joden verraden als Nederland

Omdat er hier verhoudingsgewijs ook veel joden woonden. En als ik jou moet geloven komt dat dus door de instelling van de Nederlanders Dat moet je eens zeggen tegen de mensen die de oorlog nog hebben meegemaakt en die zich figuurlijk en letterlijk hebbeb doodgevochten voor jou en mij. Vielig achter je pc durf je dit soort dingen natuurlijk wel te zeggen.

Uitspraak van G.I.T. HCMarkje8) op woensdag 1 maart 2006 om 17:38:
Dit is geen uitzondering, in alle door Duitsland geannexeerde landen waren er nazi-sympathisanten. Het Nederlandse verzet is juist een zeer sterke beweging geweest, denk bijvoorbeeld aan de Februaristaking

idd maar onze "vriend" rafa denkt hier blijkbaar anders over.

Uitspraak van Rafa op woensdag 1 maart 2006 om 17:58:

Wat dan, als ik de Pb's van jou terug lees dan zie ik niets meer dan alleen een taalverbeteringen als ik een keer ergens naast tik en gekke opmerkingen omdat je argumenten op zijn. Je hebt me wat geschiedenis betreft niets nieuws verteld. Het enige nieuws voor mij dat ik nu 100% procent zeker weet dat je een anti-semitische en anti-westerse haatzaaier bent die er van alles en nog wat eraan doet om zijn steentje bij te dragen aan het naar de klote helpen van ons land

Door mensen zoals jou wordt er negatief gedacht over allochtonen, je werkt vooroordeelbevestigend. Ik weet wel dat de meeste niet zo achterlijk zijn als jou. Maar door mensen zoals jou krijgen allochtonen en islam de hardste klappenm denk daar maar eens over na voordat je weer eens gaat zitten raaskallen.

Deze was van mij, ongeregisteerd, duurde zeker weer net eff iets te lang, automatisch uitgelogd :/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur

Dat zeg ik niet

Zij hebben in ieder geval niet meegeholpen aan de bevrijding van Nederland.
Dat fabeltje is verzonnen om er voor te zorgen dat de Marokkaantjes uit Amsterdam-west geen kransen meer vertrappen.

Waarschuw beheerder
Was het toen nog niet een kolonie van Frankrijk?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 maart 2006 om 23:37:

Kortom: jij hebt niet goed opgelet op school.

Dat is hetzelfde "fabeltje" als dat wij bevrijd zijn door Amerikanen terwijl het hier toch echt Polen waren.

Je snapt em zelf niet en dan leg je de schuld bij een ander (Y)

Waarschuw beheerder
donateur
Nou kom maar op met de bewijzen dat er Marokkanen hebben meegeholpen aan de bevrijding van Nederland.

Die Marokkanen uit Zeeland??Zij dienden in het Franse leger en stierven in 1940,ofwel tijdens de verdediging van de Scheldemonding,ofwel toen hun transportschip op zee door Duits geschut werd geraakt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op woensdag 1 maart 2006 om 23:42:
Dat is hetzelfde "fabeltje" als dat wij bevrijd zijn door Amerikanen terwijl het hier toch echt Polen waren.

We zijn door verschillende landen bevrijd, maar door Polen geloof ik niet, verwacht dat hun land zelf het leger nodig had?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 maart 2006 om 23:24:
True wij waren en zijn nog steeds een volkje die alles goed bijhouden,dit pakte negatief uit voor de Joodse medelanders in 1940

Ons voordeel werd ons nadeel, zeker omdat Nederland niet verwachte dat we zouden worden bezet, we waren immers een neutraal land. Net zoals in WOI, als dan de nazi's toch opeens op de stoep staan dan is dat toch schrikken, en veel tijd om mensen te laten onderduiken had men ook niet, vandaar dit getal,
Noorwegen staat op een 2de plek met 50%.( NL 75

Dat komt dus niet door lafheid of samenscholen met de SS-ers, alsof er in NL geen verzet was:/
Waarschuw beheerder
gewoon t zelfde terugdoen....

kijken wie dr nou echt meer haatzaaiers heeft....
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 maart 2006 om 23:44:
Die Marokkanen uit Zeeland??Zij dienden in het Franse leger en stierven in 1940,ofwel tijdens de verdediging van de Scheldemonding,ofwel toen hun transportschip op zee door Duits geschut werd geraakt

Jij hebt de geschiedenis wel goed geleerd, kattivo nog niet helemaal geloof ik :/

Het hele verhaal is de wereld in geholpen om marokkanen meer verbondenheid te laten voelen met NL en de tweede wereldoorlog, blijkbaar werkt het niet, want nog steeds krijg je dit soort reacties van rafa als je zegt dan mijn grootouders eervol hebben gevochten voor onze vrijheid:
Dus meneer Ik heb meer recht op dit land dan jij en je hele familie bij elkaar

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 maart 2006 om 23:44:
Nou kom maar op met de bewijzen dat er Marokkanen hebben meegeholpen aan de bevrijding van Nederland.

Dat heb jij ervan gemaakt hoor 8)

Marokkanen hebben netzoals de Partisanen en Joegoslaven en Polen etc etc en andere mensen ongeacht afkomst of plaats meegholpen aan de bevrijding van Europa en indirect Nederland..
Zoals ook Grieken en Italianen hebben gevochten voor "onze" bevrijding.
Waarschuw beheerder
Maar dr vochten dr aan beide kanten.......
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 1 maart 2006 om 23:51:
Jij hebt de geschiedenis wel goed geleerd, kattivo nog niet helemaal geloof ik

haal je tong uit zijn reet en lees goed wat je zelf schrijft

Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 1 maart 2006 om 23:47:
Ons voordeel werd ons nadeel, zeker omdat Nederland niet verwachte dat we zouden worden bezet, we waren immers een neutraal land. Net zoals in WOI, als dan de nazi's toch opeens op de stoep staan dan is dat toch schrikken, en veel tijd om mensen te laten onderduiken had men ook niet, vandaar dit getal,

Je verklaring voor die getallen is het feit dat de Nazi's opeens "op de stoep" stonden en er dus geen tijd meer was om onder te duiken? 8)

Waarom blijf je steeds de oorzaken ontkennen?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op donderdag 2 maart 2006 om 00:05:
Waarom blijf je steeds de oorzaken ontkennen?

Wat zijn volgens jouw de oorzaken dan?
Waarschuw beheerder
Die worden steeds genoemd. Er mag geen verkeerd woord over "De Nederlanders" (wat dat ook moge zijn) gezegd worden of Thijs1984 springt in de verdediging.

Die cijfers liegen er niet om. En dat de bevolkingsregisters en medewerking van veel Nederlanders hebben bijgedragen aan het deporteren van 75% van de Nederalandse Joden valt niet goed te praten door "ja maar de duitsers stonden opeens op de stoep en er was geen tidj meer om onder te duiken" wat niet alleen een goedpratertje is maar ook nog es een kleuterargumentatie.

Waarschuw beheerder
donateur
ik geloof dat hier boven een paar mensen geschiedenis les moeten volgen. Want volgens mij hebben niet italianen inderect aan onze bevreiding mee gevochten, gezien het feit dat italie toch ook gezellig met de duitsers mee deden.

Voor de rest dat discriminatie gezeiver , stem toch lekker Geert Wilders, als die alles wat niet wit is het land uit heeft gewerkt. Zal die waarschijnlijk tegen gasten gaan aanschoppen die stiekem met hun rechter arm omhoog staan, om populair te blijven.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op donderdag 2 maart 2006 om 00:13:
"ja maar de duitsers stonden opeens op de stoep en er was geen tidj meer om onder te duiken" wat niet alleen een goedpratertje is maar ook nog es een kleuterargumentatie.

En als dit zo echt is gebeurd is het geen goedpratertje

Ik kan het mij best voorstellen; als de Duitsers je land wil veroveren ben je bezig met het verdedigen van je land (wat overigens niet lang duurde hier in nederland) en denk je niet opeens "kom we moeten snel al onze papieren uitwissen"
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 1 maart 2006 om 23:47:
Ons voordeel werd ons nadeel, zeker omdat Nederland niet verwachte dat we zouden worden bezet, we waren immers een neutraal land. Net zoals in WOI, als dan de nazi's toch opeens op de stoep staan dan is dat toch schrikken, en veel tijd om mensen te laten onderduiken had men ook niet, vandaar dit getal

Nederland was absoluut niet neutraal in WO1, wij verzorgden duitse soldaten die het tot de nederlandse grens haalden en na de oorlog hebben we de Keizer van duitsland asiel verleend terwijl de halve wereld zijn hoofd op een zilveren plateau wilde hebben.

Daarnaast hadden we in Amersfoort in de jaren 30 al een gevangenis voor joden en die hebben we netjes aan de Nazi's overgedragen, OOK hebben we de bevolkingsregisters netjes afgedragen (de enige die dit ook deed was frankrijk, maar die moesten wel vanwege uitleveringsverdragen na de frans/duitse oorlog).
Als laatste heeft NL bijzonder veel SS'ers opgeleverd.

Dus laten we nou niet gaan doen alsof we in WO1 neutraal waren en in WO2 "overvallen" werden, dat is niet zo.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 maart 2006 om 00:16:
Dus laten we nou niet gaan doen alsof we in WO1 neutraal waren en in WO2 "overvallen" werden, dat is niet zo.

Je hebt de duiters in WO1 geholpen dan verwacht je toch niet dat je met WO2 wordt aangevallen?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Knoalster op woensdag 1 maart 2006 om 23:51:
Marokkanen hebben netzoals de Partisanen en Joegoslaven en Polen etc etc en andere mensen ongeacht afkomst of plaats meegholpen aan de bevrijding van Europa en indirect Nederland..

Marokko viel onder Vichy France, de Amerikanen werden in eerste instantie van het strand afgeblazen maar al snel stond Marokko inderdaad aan de geallieerde zijde.

Joegoslavie was toen ook al verdeelt, zij leverden namelijk ook moslim wehrmacht groepen.

Partisanen zou ik mee oppassen aangezien die het vooral voor zichzelf deden en niet zozeer voor iemand anders.

Polen is de enige waarvan ik kan zeggen : JA DIE HEBBEN HARD GEHOLPEN en die werden ook keihard genaait aangezien ze niet naar huis konden.
Moet je eens voorstellen : je vecht al heel de oorlog voor andere landen, je bevrijd andere landen maar als die oorlog eindelijk is afgelopen heb je zelf geen land meer om naartoe te gaan.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 maart 2006 om 00:17:
Je hebt de duiters in WO1 geholpen dan verwacht je toch niet dat je met WO2 wordt aangevallen?

De vraag was eerst ook of Engeland of Duitsland ons ging bezetten maar we kregen al vrij snel antwoord.

En je kan echt wel bevolkingsregisters verbranden en gevangenissen vol joden openzetten hoor, maar in Nederland was toen ook al een hetze tegen joden aan de gang.
Eigenlijk begon NL pas in 1942 serieus iets tegen de jodenvervolging te doen omdat het toen keihard ging maar daarvoor, ach...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 maart 2006 om 00:13:
ik geloof dat hier boven een paar mensen geschiedenis les moeten volgen. Want volgens mij hebben niet italianen inderect aan onze bevreiding mee gevochten, gezien het feit dat italie toch ook gezellig met de duitsers mee deden.

Er staat nergens dat we door italiaanse fascisten zijn bevrijd ;)
Het Italiaanse verzet was groter dan het aantal Marokkanen dat heeft meegevochten. IK bedoelde er alleen mee te zeggen dat vele kleine groepen verantwoordelijk zijn voor de "bevrijding" van gebieden in Europa ZOALS de bekende italiaanse en Joegoslavische Partizanen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 maart 2006 om 00:21:
En je kan echt wel bevolkingsregisters verbranden en gevangenissen vol joden openzetten hoor, maar in Nederland was toen ook al een hetze tegen joden aan de gang.

Ik denk nog steeds als je aangevallen wordt dat je toch wel andere kop zorgen hebt, je kunt wel snel alles doen maar daar denk je op zon periode niet aan

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 maart 2006 om 00:25:
Ik denk nog steeds als je aangevallen wordt dat je toch wel andere kop zorgen hebt, je kunt wel snel alles doen maar daar denk je op zon periode niet aan

We hadden daar ruim de tijd voor en iedereen weet dat we alle bevolkingsregisters netjes aangeleverd hebben. Het is algemeen bekend dat ambtenaren netjes meewerkte met de bezetter.

Wat ik al zei, er waren 2 landen die dit deden en dat waren NL en Frankrijk, alle andere landen verbranden hun gehele administratie.
Frankrijk moest wel vanwege verdragen die nog van de Frans/Duitse oorlog afstammen, namelijk dat Frankrijk verplicht was om uit te leveren aan Duitsland.
Waarschuw beheerder
Volgensmij is Vip geschiedenisleraar :p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 maart 2006 om 00:30:
We hadden daar ruim de tijd

Volgensmij telde die tijd vanaf de eerste aanval tot de overgave maar liefst 5 hele dagen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 maart 2006 om 00:25:

Blijf maar lekker ontkennen (y)

Wijzen naar een ander is makkelijk, naar jezelf voor sommige mensen blijkbaar niet
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 maart 2006 om 00:33:
Volgensmij telde die tijd vanaf de eerste aanval tot de overgave maar liefst 5 hele dagen

Wat denk je dat daarna is gebeurd dan?

Sommige Nederlanders hadden in de hele oorlog geen nazi gezien ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 maart 2006 om 00:16:
Nederland was absoluut niet neutraal in WO1, wij verzorgden duitse soldaten die het tot de nederlandse grens haalden en na de oorlog hebben we de Keizer van duitsland asiel verleend terwijl de halve wereld zijn hoofd op een zilveren plateau wilde hebben.

Daarnaast hadden we in Amersfoort in de jaren 30 al een gevangenis voor joden en die hebben we netjes aan de Nazi's overgedragen, OOK hebben we de bevolkingsregisters netjes afgedragen (de enige die dit ook deed was frankrijk, maar die moesten wel vanwege uitleveringsverdragen na de frans/duitse oorlog).
Als laatste heeft NL bijzonder veel SS'ers opgeleverd.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op donderdag 2 maart 2006 om 00:37:
Sommige Nederlanders hadden in de hele oorlog geen nazi gezien

Maar die mensen kunnen denk ik niet bij de bevolkingsregister van geheel Nederland
Waarschuw beheerder
Veel cowboy verhalen mbt WOII B)

Als je zegt dat veel Joden als brave burgers zichzelf bij de nazi's gingen melden en braaf de trein in wandelden en door de buren uitgezwaaid werden of dat andere Nederlanders in de hele oorlog geen ekele Duitser hebben gezien terwijl elders Duitsers gezellig bij de boer logeerden en behulpzaam waren.. kijken veel mensen vreemd op.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hassanova op donderdag 2 maart 2006 om 00:34:
Blijf maar lekker ontkennen

Ik ontken niet dat hier in Nederland die cijfers zo hoog liggen en dat de meeste Nederlanders de joden gewoon aangaven bij de bezetters

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 maart 2006 om 00:33:

Om te beginnen heb je aan 5 dagen echt wel voldoende de tijd, Duitsland heeft complete archieven in een paar nachten verbrand.
Daarnaast is het niet zo dat na 5 dagen Nederland helemaal van Duitsland was, er werd namelijk een Oosterrijker (naam even kwijt) benoemd die het bevel over NL kreeg en DIE heeft dat pas in gang gezet.
Dus we praten hier over enkele weken.

Waarschuw beheerder
Maar als je al bezetter nederland binnen dringt ben je met bijna geen slag of stoot al bij heel veel gemeentes langs geweest waar ze zo de bevolkingsregisters konden behouden

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 maart 2006 om 00:53:
Maar als je al bezetter nederland binnen dringt ben je met bijna geen slag of stoot al bij heel veel gemeentes langs geweest waar ze zo de bevolkingsregisters konden behouden

Zo ging het niet en daarbij kan je niet geven wat je niet (meer) hebt.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Knoalster op donderdag 2 maart 2006 om 00:13:
Die worden steeds genoemd. Er mag geen verkeerd woord over "De Nederlanders" (wat dat ook moge zijn) gezegd worden

Tuurlijk kan dat wel, maar er zijn hier wel mensen (voor wie jij het op neemt) die beweren dat het zogenaamd de schuld was van heel NL dat er joden werden afgevoerd, en dat is een zielig en laag. Dat is alleen maar (weer) tegen NL aan schoppen om zo de afkeer van de Nederlandse samneleving nog eens meer te bekrachtigen, daar pas ik voor. Zeker als er een giga groot verzet was hier in NL. Als je dat ontkent dan ben je pas echt laag en dat doe je
Wat hij noemt zijn FEITEN die aangeven dat de Jodenhaat hier groter dan het verzet was.

Dit is pas echt anti-semitisme, waar haal je deze info vandaan, zeker anti-westerse of anti- NL propanganda zoals we die wel eens vaker tegen komen, het is iig niet gebaseerd op feiten, het verzet was groot. En er zijn ondanks dit ook dingen gebeurd die niet altijd door de beugel kunnen, maar om nou alle mensen uit WOII zo af te zeiken vind ik echt laag (is natuurlijk wel makkelijk, die mensen kunnen zich hier niet verweren of ze zijn al dood). Mijn grootouders hebben zich ook dood gevochten voor ons land (bijna letterlijk, mijn oma was bijna afgevoerd, als dat was gebeurd had ik hier niet eens gezeten) maar door hulp van gewone NL-ers die in het verzet zaten had ze het overleefd, 1 van die Nederlanders zou haar man worden, mijn opa dus. En zo zijn er nog wel duizenden voorbeelden van mensen die de joden en verzetstrijders tot het uiterste hielpen.

Als jij (kattivo en rafa) dat ontkennen dan ben je hier de grootste anti-semitist hier op pf. en als je me dan ook nog eens neo-nazi noemt terwijl je daar totaal geen onderbouweing voor kan vinden dan raad ik ten sterkste aan op eens professionele hulp te gaan zoeken.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Ik zeg:

Kattivo antwoord:
Kortom: jij hebt niet goed opgelet op school.

Wat bedoel je nu?

Niet alleen in Nederland hoor,overal werden gevluchte Joden geweigerd.
De joden die Amerika binnen wilden komen moesten van een goede komaf zijn anders werden zij gewoon geweigerd en terug gestuurd.

Denk aan meneer Ford die Hitler prees voor zijn ant-Joodse beleid in de jaren 30

Waarschuw beheerder
Vind het goed dat ze "haatzaaiers" aanpakken, want die maken die situatie veel erger dan die in eerste instantie is.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op donderdag 2 maart 2006 om 10:00:
Dit is pas echt anti-semitisme, waar haal je deze info vandaan

Waar haal jij je info vandaan?
Nergens heb ik bij jou kunnen lezen waar jij je info vandaan hebt gehaald.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op donderdag 2 maart 2006 om 10:00:
Dit is pas echt anti-semitisme, waar haal je deze info vandaan, zeker anti-westerse of anti- NL propanganda zoals we die wel eens vaker tegen komen, het is iig niet gebaseerd op feiten, het verzet was groot. En er zijn ondanks dit ook dingen gebeurd die niet altijd door de beugel kunnen, maar om nou alle mensen uit WOII zo af te zeiken vind ik echt laag (is natuurlijk wel makkelijk, die mensen kunnen zich hier niet verweren of ze zijn al dood). Mijn grootouders hebben zich ook dood gevochten voor ons land (bijna letterlijk, mijn oma was bijna afgevoerd, als dat was gebeurd had ik hier niet eens gezeten) maar door hulp van gewone NL-ers die in het verzet zaten had ze het overleefd, 1 van die Nederlanders zou haar man worden, mijn opa dus. En zo zijn er nog wel duizenden voorbeelden van mensen die de joden en verzetstrijders tot het uiterste hielpen.

Als jij (kattivo en rafa) dat ontkennen dan ben je hier de grootste anti-semitist hier op pf. en als je me dan ook nog eens neo-nazi noemt terwijl je daar totaal geen onderbouweing voor kan vinden dan raad ik ten sterkste aan op eens professionele hulp te gaan zoeken

:gaap:

De enige die het voor Jodenvervolgend Nederland opneemt ben jij hoor

Enne.. cijfers over het aantal nazi-sympatisamten en het percentage afgevoerde Joden = Antisemitisme? :vaag:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op donderdag 2 maart 2006 om 00:43:
Veel cowboy verhalen mbt WOII

Als je zegt dat veel Joden als brave burgers zichzelf bij de nazi's gingen melden en braaf de trein in wandelden en door de buren uitgezwaaid werden of dat andere Nederlanders in de hele oorlog geen ekele Duitser hebben gezien terwijl elders Duitsers gezellig bij de boer logeerden en behulpzaam waren.. kijken veel mensen vreemd op.

je zegt erniet bij waarom de Joden braaf meegingen met de trein. en NL-ers ver van de bewoonde wereld zullen idd geen duitser gezien hebben, maargoed uitzonderingen hou je altijd.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rafa op donderdag 2 maart 2006 om 14:08:
Nergens heb ik bij jou kunnen lezen waar jij je info vandaan hebt gehaald.

Ik weet al waar jij je info vandaan haalt (y)

http://www.democrates.net/

:[
Waarschuw beheerder
Ja maar geen een heeft zoveel Joden verraden als Nederland.

nederland is ook 1 van de dikst bevolkte landen van de wereld, dwz weinig kans op geheimhouding....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van se7en op donderdag 2 maart 2006 om 15:13:
nederland is ook 1 van de dikst bevolkte landen van de wereld, dwz weinig kans op geheimhouding....

Je moet zeggen
nederland is NU 1 van de dikst bevolkte landen van de wereld, dwz weinig kans op geheimhouding....

;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 maart 2006 om 00:30:
We hadden daar ruim de tijd voor en iedereen weet dat we alle bevolkingsregisters netjes aangeleverd hebben. Het is algemeen bekend dat ambtenaren netjes meewerkte met de bezetter

Is op zich niet veel aan te doen op dat moment, maar in de registers stond keurig genoteerd wie welke geloofsovertuiging had.
En dat was nou juist wat de duitsers nodig hadden.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rafa op donderdag 2 maart 2006 om 15:16:
nederland is NU 1 van de dikst bevolkte landen van de wereld, dwz weinig kans op geheimhouding....

en toen was dat ook al zo!

nederland is altijd al dik bevolkt geweest.

Waarschuw beheerder
pfff :vaag:
heb alles ffies door gelezen..
maarruh Hassanova..je zegt wel heel snel dat iemand poep praat:/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 maart 2006 om 14:46:
je zegt erniet bij waarom de Joden braaf meegingen met de trein.

De nadruk had op "Braaf" moeten liggen dan was het wel duidelijk geweest ;)
Als jij morgen een oproep krijgt om je te melden dan doe je dat, en dat hebben veel Joden ook gedaan als gehoorzame burgers.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Rafa op donderdag 2 maart 2006 om 14:08:

Als je met een bewering komt over iets dat je niet kan onderbouwen dan moet je ook niet gaan zitten raaskallen.
Kom maar op, waar is je bron die bewijst dat tijdens WOII meer mensen "jodenhaat"hadden dan dat er mensen in het verzet zaten. Ik ben erg benieuwd.
Uitspraak van Knoalster op donderdag 2 maart 2006 om 14:13:

Uit wat blijkt dat dan, kan je niet lezen, www.specsavers.nl misschien een optie??

Als ik echt anti-semitisch zou zijn dan zo ik dus joden haten enz, lijkt me weer erg dom van je, je leest gewoon niet goed.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 maart 2006 om 16:01:
maarruh Hassanova..je zegt wel heel snel dat iemand poep praat

Ja dat komt namelijk ook heel vaak voor hier op pf.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op donderdag 2 maart 2006 om 17:10:
Als je met een bewering komt over iets dat je niet kan onderbouwen dan moet je ook niet gaan zitten raaskallen.
Kom maar op, waar is je bron die bewijst dat tijdens WOII meer mensen "jodenhaat"hadden dan dat er mensen in het verzet zaten. Ik ben erg benieuwd.

Het feit dat meer mensen zich aansloten bij de NSB/de Duitsers dan in het verzet gingen zegt toch al vrij veel
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Hassanova op donderdag 2 maart 2006 om 17:17:
Het feit dat meer mensen zich aansloten bij de NSB/de Duitsers dan in het verzet gingen zegt toch al vrij veel

Dat waren er toch veel minder dan het aanta\al mensen dat in het verzet zat, en al helemaal veel kleiner dan het aantal mensen dat zich sympatiseerde met het verzet.

Je gaat toch niet zeggen dat je ook vindt dat de jodenhaat hier groter was als het verzet. Dat zou ik wel erg laag vinden. Als we hier echt zo sympatiseerden met de nazi-s dan hadden we ook niet bevrijdt hoeven worden :/, en aangezien we wel bevrijdt zijn (omdat we dat zo graag wilden) lijkt me dat niet het geval.
Waarschuw beheerder
donateur

Ik wens door jou aangesproken te worden als "U", je mag weer jij zeggen als je kan aantonen dat je meer verstandelijke vermogens hebt dan een kind van 4.
Waarschuw beheerder
zal het dan nog een keer uitleggen...

we hebben een snelle oorlog tegen de duitsers gehad er zijn weinig slachtoffers gevallen in de blitzkrieg gericht tegen nederland.

als je onze paar duizend doden vergelijkt met de tientallen miljoenen doden in het oostblok

tuurlijk waren we niet blij met de duitsers maar er was geen intense haat tegen de duitsers zoals die er was in het oostblok.
nogal logisch omdat de duitsers zich aardig hebben misdragen in het oostblok. hele dorpen platgebrand, duizenden vrouwen verkracht en alle mannen gedood

nu terug naar nederland

natuurlijk werden er mensen geexecuteerd door de duitsers
natuurlijk werden er razzia's gepleegd
maar de "normale" man had weinig te maken met de duitser
grootschalige oorlogsmisdaden zijn hier nagenoeg niet gepleegd

waar we wel boos over werden was de honger winter toen we wel erg hebben geleden

maar dat was pas na 4 jaar oorlog
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur

Het communisme was ook erg in opkomst waar veel Nederlanders ook bang voor waren(Het merendeel was toen katholiek)Dus dan was de keuze al vrij makkelijk hé.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Thijs-BK op donderdag 2 maart 2006 om 17:23:
Dat waren er toch veel minder dan het aanta\al mensen dat in het verzet zat, en al helemaal veel kleiner dan het aantal mensen dat zich sympatiseerde met het verzet.

er waren meer ambtenaren en politie-agenten dan verzetsleden hoor en die stonden er om bekend mee te werken met wat de bezetter wilde.
Daarnaast was er voor 1942 nauwelijks een verzet, er waren een paar staatsvijanden opgepakt en dat was dan het begin van het verzet, pas in 1942 was er een ondergrondse en in 1944 kwam pas echt verzet door de hongerwinter...nogal aan het einde van de oorlog dus.

Daarnaast is dromen over een na-oorlogs nederland de grootste activiteit geweest.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 maart 2006 om 17:45:
er waren meer ambtenaren en politie-agenten dan verzetsleden hoor en die stonden er om bekend mee te werken met wat de bezetter wilde

Als ze mee werkten met de duitsers dan was het vooral omdat men bang was om omgebracht te worden als ze niet mee werkten. Veel hebben ook spijt achteraf betuigd.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 maart 2006 om 17:42:
Het communisme was ook erg in opkomst waar veel Nederlanders ook bang voor waren(Het merendeel was toen katholiek)Dus dan was de keuze al vrij makkelijk hé

Dit speelde idd ook mee.
Uitspraak van rollie op donderdag 2 maart 2006 om 17:28:
we hebben een snelle oorlog tegen de duitsers gehad er zijn weinig slachtoffers gevallen in de blitzkrieg gericht tegen nederland

Relatief weinog slachtoffers. De belangrijkste stad van Nederland (rotterdam) moest wel eerst worden platgelegd voordat we overstag gingen, maar NL was idd helemaal niet voorbereidt. Ze hadden het eigenlijk toen ook niet verwacht.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Thijs-BK op donderdag 2 maart 2006 om 18:15:
Als ze mee werkten met de duitsers dan was het vooral omdat men bang was om omgebracht te worden als ze niet mee werkten. Veel hebben ook spijt achteraf betuigd.

Helaas pindakaas, maar zo was het nou eenmaal niet.

Waarschuw beheerder
donateur
De belangrijkste stad van Nederland (rotterdam) moest wel eerst worden platgelegd voordat we overstag gingen

Nee hoor, Nederland had zich toen al overgegeven alleen de bommenwerpers waren al opgestegen en konden niet meer teruggeroepen worden.

Waarschuw beheerder
Joden = Antisemitisme

Wat heb je tegen de Israelisch dan nerd?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op donderdag 2 maart 2006 om 17:23:
Je gaat toch niet zeggen dat je ook vindt dat de jodenhaat hier groter was als het verzet.

Dat zeg ik niet.

Ik zeg dat er hier veel meer 'laffaards' dan 'helden' waren, vergeleken met vele andere landen in Europa.
Waarschuw beheerder
Dit speelde idd ook mee.

Je verkiest het ene kwaad boven het andere :s

Heel slecht, imo.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Hassanova op donderdag 2 maart 2006 om 18:25:
Je verkiest het ene kwaad boven het andere

Waar haal je dat vandaan:s ik benoem alleen elementen van de oorlog.
Uitspraak van Hassanova op donderdag 2 maart 2006 om 18:24:
Dat zeg ik niet.

Gelukkig
Uitspraak van Hassanova op donderdag 2 maart 2006 om 18:24:
Ik zeg dat er hier veel meer 'laffaards' dan 'helden' waren, vergeleken met vele andere landen in Europa.

Is dat zo :s volgens mij niet (bron a.u.b.), of ben je stiekem veeel ouder dan je plaatje doet suggeren. Als dat zo is dan gebruik je veel "oil of olaz" :p
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 maart 2006 om 18:20:
Nee hoor, Nederland had zich toen al overgegeven alleen de bommenwerpers waren al opgestegen en konden niet meer teruggeroepen worden

Dat is idd wel deels waar, men ging inderdaad overstag toen men in oost Nederland hele eskaders zag over vliegen naar het westen. Men wist duidelijk dat er wel iets gaande was, want al het (beetje) luchtafweer werd snel van Vliegveld waalhaven in Rotterdam naar het Kralingse bos gebracht, en vanuit het kralingse bos werd vliegveld waalhaven vernietigd door ons eigen luchtafweer zodat de duitsers het vliegveld niet konden gebruiken / misbruiken.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 maart 2006 om 18:22:

Weet jij eigenlijk wel wat antisemitisme is?
En weet je het verschil ook tussen een jood en een israelier?

Volgens mij niet, want anders zou je niet zoiets (doms) zeggen!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op donderdag 2 maart 2006 om 18:38:
Waar haal je dat vandaan ik benoem alleen elementen van de oorlog.

Jij en Mauss vinden het blijkbaar aanvaardbaar om deserteurs die niet direct vanwege rassenleer etc zich aansluiten bij de SS, niet te zien als teringleiers.

Als je je aansluit bij de SS omdat je een hekel hebt aan het communisme, neem je nationaal-socialisme dus voor lief...

Geeft al aan dat die personen niet veel moeite hebben met Hitlers leer.

je kunt het aantal aanmeldingen van Nederlanders bij de SS/NSB dus niet afzwakken door te zeggen dat men bang was/wou strijden tegen het communisme. Het is hoe dan ook fout.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 maart 2006 om 18:55:
Weet jij eigenlijk wel wat antisemitisme is?
En weet je het verschil ook tussen een jood en een israelier?

Volgens mij niet, want anders zou je niet zoiets (doms) zeggen!

Wat zegt u? Ik kom er zelf vandaan stupid cheesehead!

Dus ga mij niet vertellen wat Jood jood is en Israeli Israeli is.

Het valt me op dat hier veel over ons gezegd mag worden en als je maar 1 fout woordje over moslims of een islamietje rept, dat je gelijk 2 strafpunten rijker bent.!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 maart 2006 om 19:00:

Het valt me op dat hier veel over ons gezegd mag worden en als je maar 1 fout woordje over moslims of een islamietje rept, dat je gelijk 2 strafpunten rijker bent.!

:aai:

ga huilen

Waarschuw beheerder
donateur
Heel veel mensen gingen bij de SS omdat de katholieke kerk dit opriep.
In de RK kerk kreeg je te horen dat als je echt gelooft, je tegen het communisme gaat strijden.

De minderheid was lid van de NSB of Stormfront en ging om die (politieke) reden bij de SS.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 maart 2006 om 19:00:

Nog triester als je het verschil niet zou weten.

Kattivo geeft alleen aan dat kritiek op Isreal geen anti-semitsme is en jij trekt alles uit het verband alsof hij iets ergs zegt.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 maart 2006 om 19:03:
Heel veel mensen gingen bij de SS omdat de katholieke kerk dit opriep.
In de RK kerk kreeg je te horen dat als je echt gelooft, je tegen het communisme gaat strijden.

Dan neem je ALSNOG Hitlers leer voor lief...en dat hield onder andere in dat de joden niet gewenst waren.

Daarnaast is het toch wel bekend dat de Katholieke Kerk en de Joodse gemeenschap nou niet bepaald beste vriendjes waren...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Hassanova op donderdag 2 maart 2006 om 19:07:
Dan neem je ALSNOG Hitlers leer voor lief...en dat hield onder andere in dat de joden niet gewenst waren.

Je koppelt zaken aan elkaar die toen niet van belang waren.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 maart 2006 om 19:11:
Je koppelt zaken aan elkaar die toen niet van belang waren.

:s

Als je Hitlers leer kent.....dan ga je je toch niet aansluiten bij de SS?

Maakt niet uit wat de Kerk zegt of wat de communisten van plan zijn

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Hassanova op donderdag 2 maart 2006 om 19:16:

Die kenden veel mensen niet en men wist ook niet wat er met de joden gebeurden.

Toen was de kerk nog een zeer belangrijk instituut, we praten hier over (voor)oorlogs NL / Vlaanderne.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 maart 2006 om 19:18:
Die kenden veel mensen niet en men wist ook niet wat er met de joden gebeurden.

Joden niet gewenscht, dat zag je naar wat ik weet toch steeds meer opduiken

Joden die een davidster moesten dragen
etc etc etc

En dan nog niet doorhebben dat de Joden de lul zijn als het aan Hitler ligt?

Gaat er bij mij niet in, te veel naiviteit zou dat zijn.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 maart 2006 om 19:18:
Toen was de kerk nog een zeer belangrijk instituut, we praten hier over (voor)oorlogs NL / Vlaanderne.

Dat zal best, maar je hebt ook nog je eigen verantwoordelijkheid/geweten.

Als je dat kunt sussen omdat het 'van de kerk moest' , ben je (n), imo.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Hassanova op donderdag 2 maart 2006 om 19:21:

Joden waren toen ook al niet echt het volk waar je mee om wilde gaan, maar pas toen er razzia's kwamen gingen we ons er tegen verzetten.

De RK staat daar overigens redelijk bekend om hoor.

Dat zal best, maar je hebt ook nog je eigen verantwoordelijkheid/geweten.

Alles in naam van God en Vaderland he en niet iedereen was RK gelovig maar veel waren dat wel.
Waarschuw beheerder
En dat vind jij acceptabel?
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 maart 2006 om 19:24:
De RK staat daar overigens redelijk bekend om hoor.

Ja zoiets postte ik al:

Daarnaast is het toch wel bekend dat de Katholieke Kerk en de Joodse gemeenschap nou niet bepaald beste vriendjes waren...

Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 maart 2006 om 19:24:
Alles in naam van God en Vaderland he en niet iedereen was RK gelovig maar veel waren dat wel.

En dus vind jij het acceptabel voor die tijd?? :vaag:

Ik niet.

we zijn trouwens wel steeds meer off-topic bezig :p

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Hassanova op donderdag 2 maart 2006 om 19:28:
En dus vind jij het acceptabel voor die tijd??

Ik niet.

Ik vind dat er zoveel on-acceptabel was in die tijd, maar de normale burger die deed wat de Kerk hem opdraagde valt niets te verwijten, hoogstens naiviteit maar vergeet niet dat het oorlogstijd was en mensen een stabiele factor zochten en als dat de Kerk was....

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Hassanova op donderdag 2 maart 2006 om 19:28:
we zijn trouwens wel steeds meer off-topic bezig

Vind ik wel meevallen want als je even tussen de regels doorleest gebeurt vandaag de dag nog steeds hetzelfde ;)
Waarschuw beheerder
de SS was nou niet bepaald nationaal socialistisch

de SS was een elite eenheid van het duitse leger. je afkomst maakte niet veel uit als je maar goed kon vechten.

er waren zelfs moslim divisies bij de SS

er zijn grote overeenkomsten met het franse vreemdelingen legioen :)

en veel duitsers die in het duitse leger vochten wisten zelf ook niet van de concentratie kampen
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder

quote de hele zin dan nerd

Waarschuw beheerder
Uitspraak van rollie op donderdag 2 maart 2006 om 20:05:
de SS was nou niet bepaald nationaal socialistisch

de SS was een elite eenheid van het duitse leger. je afkomst maakte niet veel uit als je maar goed kon vechten.

er zijn grote overeenkomsten met het franse vreemdelingen legioen

en veel duitsers die in het duitse leger vochten wisten zelf ook niet van de concentratie kampenlaatste aanpassing 2 maart 2006 20:08

zat geen een jood bij de SS;)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van rollie op donderdag 2 maart 2006 om 20:05:

Volgens mij alleen islamitische Wehrmacht divisies en geen islamitische SS divisies...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Wat ik heb gelezen/gezien/geleerd is toch dat de SS de "rechterhand" van Hitler was die alleen bestemd was voor de Ariërs (elite) en die ook alleen belangrijke taken kreeg
Waarschuw beheerder
islamitische SS divisies

Er is zowiezo de SS divisie "Handschar" geweest. Deze was samengesteld uit moslims.
Waarschuw beheerder
nee er zaten geen joden bij de SS maar dat is ook logisch :P

er zaten turken bij de SS en uit india en tibet kwamen er mensen om bij de SS te komen vechten
Waarschuw beheerder
Wat ik heb gelezen/gezien/geleerd is toch dat de SS de "rechterhand" van Hitler was die alleen bestemd was voor de Ariërs (elite) en die ook alleen belangrijke taken kreeg

het was een elite eenheid van het leger onder leiding van himmler

er was wel puur een divisie speciaal voor hitler en beschermde hitler enzo SS standarte AH

als ik het goed heb :$
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Hitler hield net als alle extremisten alleen aan zijn eigen maat staven zolang het hem zelf uit kwam.

Heb net ff ge googled naar die moslim divisie, klopt idd Himler was schijnbaar heel erg onder de indruk van moslims als strijders.

Waarschuw beheerder
donateur
Dat zeg ik niet.

True maar vergeet niet dat wij een klein landje zijn...Dan zijn de vergelijkingen ook anders.

Wat dacht je van bepaalde moslims groeperingen?
Dankzij Moefti zijn er tienduizenden moslims uit de Balkan voor de SS gaan vechten.Tegenwoordig zijn er nog steeds bepaalde Palestijnse gebieden waar men nog steeds pro Hitler is.En dan heb je het over dat handje vol Nederlandsers die fout waren in de oorlog.

Volgens mij alleen islamitische Wehrmacht divisies en geen islamitische SS divisies

De Wehrmacht was het normale Duitse leger,vrijwilligers uit diverse landen konden alleen maar de SS dienen en niet de Wehrmacht.

Toendertijd was de kerk nog wel belangrijk in het vooroorlogse Nederland.

Wij hielden politiek en geloof toen nog niet echt gescheiden.
Wat in veel Islamitsche landen nog steeds gebeurt ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur

Joden die een davidster moesten dragen
etc etc etc

En dan nog niet doorhebben dat de Joden de lul zijn als het aan Hitler ligt?

Gaat er bij mij niet in, te veel naiviteit zou dat zijn.

Waarom denk je dat al die vernietgingskampen in onbewoonde gebieden lagen?

Met de communicatie-middelen die zij toen hadden was informatie doorgeven ook niet echt snel ofzo

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 maart 2006 om 21:58:
Tegenwoordig zijn er nog steeds bepaalde Palestijnse gebieden waar men nog steeds pro Hitler is.

veel mensen denken nog steeds mijn vriend is de vijand van mijn vijand.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 maart 2006 om 22:37:
veel mensen denken nog steeds mijn vriend is de vijand van mijn vijand

Daarom is het natuurlijk nog niet goed te praten, als een palestijn of een iranees zich sympatiseerd met hetgene wat er in WoII is gebeurd of ze doen het zelfs af als een mythe is dan vind ik dat erg laag. Maar sommigen aldaar doen het wel :/
Uitspraak van Hassanova op donderdag 2 maart 2006 om 18:55:
Jij en Mauss vinden het blijkbaar aanvaardbaar om deserteurs die niet direct vanwege rassenleer etc zich aansluiten bij de SS, niet te zien als teringleiers.

Nogmaals ik benoem de elementen die mee spelen, ik heb ook al eerder gezegd dat dat soort mensen ook fout zaten, heb je zeker niet gelezen :nee:, zal ik maar wel doen als ik jou was :jaja:, dan voorkom je zulke uitspattingen die nergens op gebaseerd zijn.
Uitspraak van Hassanova op donderdag 2 maart 2006 om 18:55:
je kunt het aantal aanmeldingen van Nederlanders bij de SS/NSB dus niet afzwakken door te zeggen dat men bang was/wou strijden tegen het communisme. Het is hoe dan ook fout

Hoe dan ook fout is het zeker wel :jaja: maar dat zei ik eerder ook.

Maar wat je eerder zei je ook dat:
Uitspraak van Hassanova op donderdag 2 maart 2006 om 17:17:

En dat vind ik dan weer gek het georaniseerde verzet liet idd een paar jaar op zich wachten, maar er waren al heel erg veel mensen hier in NL tegen de gang van zaken, als dat niet zo zou zijn dan had je ook geen voedingsbodem om zo'n wijd verspreidt verzetsnetwerk op te richten die steun kreeg uit allerlei lagen van de bevolking.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
eel mensen denken nog steeds mijn vriend is de vijand van mijn vijand

extreem links en palestijnen is :lief: greta (arafats hoertje)duisenberg enzo
neo nazis en palestijnen is :lief: maar das vanwege de jodenhaat :P
iran en palestijnen en hitler + holocaust is :lief:

terwijl exteem links weer tegen extreem rechts is

zucht :p
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
je kunt het aantal aanmeldingen van Nederlanders bij de SS/NSB dus niet afzwakken door te zeggen dat men bang was/wou strijden tegen het communisme. Het is hoe dan ook fout

nee op dat moment was het anders je kon kiezen voor 2 gevaren nazi's of communisten

en strijden voor de duitse overwinning in het oostblok was toen niet erg aangezien er in het oostblok toch untermenschen leefden

zo dacht men
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 maart 2006 om 21:58:
De Wehrmacht was het normale Duitse leger,vrijwilligers uit diverse landen konden alleen maar de SS dienen en niet de Wehrmacht.

Das stimmt.

http://www.waffen-ss.nl/wsslinks.php
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 27 februari 2006 om 21:37:
oprote met die tering islam

en dat zeg jij???

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 maart 2006 om 19:04:
Nog triester als je het verschil niet zou weten.

Kattivo geeft alleen aan dat kritiek op Isreal geen anti-semitsme is en jij trekt alles uit het verband alsof hij iets ergs zegt.

Je weet niet eens waar je over praat man, dus hou lekker je bek dicht! Je denkt zeker ook dat Israel aan landje pik van de Palestijnen heeft gedaan he? :X
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 maart 2006 om 15:56:
Uitspraak van speedwaydevil op maandag 27 februari 2006 om 21:37:
oprote met die tering islam

Oprotte met die tering flikkers.. Speedwaymiet
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 maart 2006 om 17:29:
Je weet niet eens waar je over praat man, dus hou lekker je bek dicht! Je denkt zeker ook dat Israel aan landje pik van de Palestijnen heeft gedaan he?

Hallo? ga je mijn hele zin nog quoten of blijf je anderen de woorden in de mond leggen om tegen te reageren?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op vrijdag 3 maart 2006 om 18:00:
Hallo? ga je mijn hele zin nog quoten of blijf je anderen de woorden in de mond leggen om tegen te reageren?laatste aanpassing 3 maart 2006 18:04

Reageer jij is even op je andere account Vip.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 maart 2006 om 18:05:
Reageer jij is even op je andere account Vip

uhmmmm, ik en Kattivo zijn niet dezelfde hoor :s :s

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 maart 2006 om 18:11:
uhmmmm, ik en Kattivo zijn niet dezelfde hoor

Dit forum zit VOL met schizofrenen en alter ego's... he Vipje aka kattivo :aai:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 maart 2006 om 18:14:
Dit forum zit VOL met schizofrenen en alter ego's... he Vipje aka kattivo

Misschien dat jij schizofreen bent en denkt dat iedereen tegen jou is, maar Kattivo en ik zijn absoluut niet dezelfde hahahaha :D :D

En als je dat niet gelooft dan schakel je een admin in, die dan vervolgens kan bevestigen dat Kattivo en ik totaal andere mensen zijn ;)
Waarschuw beheerder
Tis al goed.. ik zal het wel voor je quoten:

Mijn opmerking:
Enne.. cijfers over het aantal nazi-sympatisamten en het percentage afgevoerde Joden = Antisemitisme? :vaag:

Jouw Reactie:

Hoe hersenloos ben je dan? 8)

Waarschuw beheerder
Even wat feitjes:

Aantal Nederlandse aanmeldingen voor de Waffen-SS

Maand Jaar Totaal
augustus 1942 6.796
november 1942 9.347
december 1942 11.301
april 1943 12.799
mei 1943 14.578
juli 1943 15.766
augustus 1943 16.284
september1943 16.635
oktober 1943 17.756
november 1943 18.385
december 1943 18.635
januari 1944 19.093
februari 1944 19.478
maart 1944 19.815
mei 1944 20.129
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 maart 2006 om 18:18:
Misschien dat jij schizofreen bent en denkt dat iedereen tegen jou is, maar Kattivo en ik zijn absoluut niet dezelfde hahahaha

Je gaat het toegeven dat je ook Kattivo bent?

Uitspraak van Knoalster op vrijdag 3 maart 2006 om 18:20:
Hoe hersenloos ben je dan?

Omdat ik een Israeli ben, ben ik hersenloos?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 maart 2006 om 18:27:
Je gaat het toegeven dat je ook Kattivo bent?

Ik geef alleen toe dat je eens langs een psychiater zou moeten gaan.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Even wat feitjes:

Aantal Nederlandse aanmeldingen voor de Waffen-SS

Maand Jaar Totaal
augustus 1942 6.796
november 1942 9.347
december 1942 11.301
april 1943 12.799
mei 1943 14.578
juli 1943 15.766
augustus 1943 16.284
september1943 16.635
oktober 1943 17.756
november 1943 18.385
december 1943 18.635
januari 1944 19.093
februari 1944 19.478
maart 1944 19.815
mei 1944 20.129laatste aanpassing 3 maart 2006 18:21

Denk dat dat niet echt klopt ;) zou dan over ongeveer 1235.700 aanmeldingen gaan?
Had Nederland toen wel zoveel jonge gezonde mannen?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 maart 2006 om 19:02:
Denk dat dat niet echt klopt zou dan over ongeveer 1235700 aanmeldingen gaan?

Kijk maar op de site dan.

http://www.waffen-ss.nl/wsslinks.php

Waarschuw beheerder
donateur
Klopt ik was ook al op de betreffende site aan het kijken.

Zag ook dat er in Apeldoorn ook vrij veel eenheden zaten :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 maart 2006 om 19:09:
Klopt ik was ook al op de betreffende site aan het kijken.

(y)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 maart 2006 om 19:09:
Zag ook dat er in Apeldoorn ook vrij veel eenheden zaten laatste aanpassing 3 maart 2006 19:10

Klopt ja...:yes:

Waarschuw beheerder
donateur
Ook een leuk feitje:

de eerste Europese SS vrijwilliger die het Ridderkruis(hoogste onderscheiding) ontving was de Apeldoorner Mooyman of ook wel 'Der Panzerjäger'genoemd :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 maart 2006 om 19:24:
Ook een leuk feitje:

de eerste Europese SS vrijwilliger die het Ridderkruis(hoogste onderscheiding) ontving was de Apeldoorner Mooyman of ook wel 'Der Panzerjäger'genoemd

In Apeldoorn worden helden geboren. ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 maart 2006 om 19:02:
Denk dat dat niet echt klopt zou dan over ongeveer 1235.700 aanmeldingen gaan?

hmmmz... t is oplopend, dus ik denk dat het een totaal-tot-op-dat-moment is ;)
Waarschuw beheerder

Ik denk dat die mensen niet zijn leer voor lief namen , maar ze waren gedwongen in die tijd heerste er grote armoede en werkeloosheid in Duitsland. Veel mensen gingen dus bij de SA (wat later de SS werd) omdat ze werkloos waren en Hitler had mooie beloftes , maar de enige belofte die hij waarmaakte was de uitroeing van de joden.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van EnerGies op vrijdag 3 maart 2006 om 20:54:
Ik denk dat die mensen niet zijn leer voor lief namen , maar ze waren gedwongen in die tijd heerste er grote armoede en werkeloosheid in Duitsland. Veel mensen gingen dus bij de SA (wat later de SS werd) omdat ze werkloos waren en Hitler had mooie beloftes , maar de enige belofte die hij waarmaakte was de uitroeing van de joden.

Ben ik het mee eens,de mensen gingen voor werk en inkomen,net als nu,iedereen die dat kan geven,kan leiding geven aan een land.

Het is een proces van jaren,niet van gedachten.

Gaat het goed,niemand tegen,gaat het slecht(heel slecht,jaren 30 in duitsland,mede door WO 1),gaan mensen voor geld en dus eten en gezindsonderhoud.
Dus of je nu tanks of snelwegen aanlegd,het gaat om werk,en of de joden daar nu de schuld van waren of niet,het maakt niet uit.
Zolang het zijn doel maar bereikt.politiek of financicieel!

Zo werkt het!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hassanova op donderdag 2 maart 2006 om 17:16:
Ja dat komt namelijk ook heel vaak voor hier op pf.

kijk dan maar eerst is wat jezelf alllemaal voor onzin zegt..:S