Partyflock

Forumonderwerp · 852074

Waarschuw beheerder
Een aantal Nederlandse moslimorganisaties hebben een advocaat in de arm genomen om 'haatzaaiers' voortaan structureel aan te pakken. De moslims zeggen genoeg te hebben van de 'hetze' in de media tegen moslims en de islam. Politicus Geert Wilders en Volkskrant-redacteur Pieter Broertjes zijn de eersten die de eer te beurt zullen vallen om aangeklaagd te worden.

Advocaat Nico Steijnen heeft aangekondigd vanmiddag de gang naar justitie in Amsterdam te zullen maken om de aanklacht in te dienen. Hij waarschuwt dat er consequent klachten zullen worden ingediend tegen alle Kamerleden, hoofdredacteuren en journalisten die aanzetten tot haat en discriminatie van moslims. Bewust wordt niet ingezet op godslastering. "Dat is strafrechtelijk veel lastiger, omdat de wet die dat verbiedt gedateerd is. Wij zetten in op klachten wegens haatzaaierij, want de wetsartikelen die dit verbieden zijn juist nog springlevend", zo verklaart Steijnen.

De raadsman treedt op namens onder meer het Samenwerkingsverband Marokkanen en Tunesiërs in Nederland, de Unie van Marokkaanse moskeeën in Amsterdam, de Turkse Arbeidersvereniging in Nederland en 67 particulieren. "Iedereen is het erover eens dat je niet kunt schrijven over jodenzwijnen. Dan moet je ook niet schrijven over geitenneukers. Veel media zijn opzettelijk grensoverschrijdend bezig. Dát gaan we aanpakken", stelt Steijnen, die zonodig tot aan het Europese Hof wil doorprocederen om zijn gelijk te halen.

Bron: www.fok.nl

Waarschuw beheerder
donateur
Marokkanen hebben dus niet meegevochten aan de bevrijding van Europa?

Dat zeg ik niet

Zij hebben in ieder geval niet meegeholpen aan de bevrijding van Nederland.
Dat fabeltje is verzonnen om er voor te zorgen dat de Marokkaantjes uit Amsterdam-west geen kransen meer vertrappen.

Waarschuw beheerder
Was het toen nog niet een kolonie van Frankrijk?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 maart 2006 om 23:37:

Kortom: jij hebt niet goed opgelet op school.

Dat is hetzelfde "fabeltje" als dat wij bevrijd zijn door Amerikanen terwijl het hier toch echt Polen waren.

Je snapt em zelf niet en dan leg je de schuld bij een ander (Y)

Waarschuw beheerder
donateur
Nou kom maar op met de bewijzen dat er Marokkanen hebben meegeholpen aan de bevrijding van Nederland.

Die Marokkanen uit Zeeland??Zij dienden in het Franse leger en stierven in 1940,ofwel tijdens de verdediging van de Scheldemonding,ofwel toen hun transportschip op zee door Duits geschut werd geraakt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op woensdag 1 maart 2006 om 23:42:
Dat is hetzelfde "fabeltje" als dat wij bevrijd zijn door Amerikanen terwijl het hier toch echt Polen waren.

We zijn door verschillende landen bevrijd, maar door Polen geloof ik niet, verwacht dat hun land zelf het leger nodig had?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 maart 2006 om 23:24:
True wij waren en zijn nog steeds een volkje die alles goed bijhouden,dit pakte negatief uit voor de Joodse medelanders in 1940

Ons voordeel werd ons nadeel, zeker omdat Nederland niet verwachte dat we zouden worden bezet, we waren immers een neutraal land. Net zoals in WOI, als dan de nazi's toch opeens op de stoep staan dan is dat toch schrikken, en veel tijd om mensen te laten onderduiken had men ook niet, vandaar dit getal,
Uitspraak van Rafa op woensdag 1 maart 2006 om 17:51:
Noorwegen staat op een 2de plek met 50%.( NL 75

Dat komt dus niet door lafheid of samenscholen met de SS-ers, alsof er in NL geen verzet was:/
Artiest {SHOWLIST artist 169839, 168185}
Waarschuw beheerder
gewoon t zelfde terugdoen....

kijken wie dr nou echt meer haatzaaiers heeft....
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 maart 2006 om 23:44:
Die Marokkanen uit Zeeland??Zij dienden in het Franse leger en stierven in 1940,ofwel tijdens de verdediging van de Scheldemonding,ofwel toen hun transportschip op zee door Duits geschut werd geraakt

Jij hebt de geschiedenis wel goed geleerd, kattivo nog niet helemaal geloof ik :/

Het hele verhaal is de wereld in geholpen om marokkanen meer verbondenheid te laten voelen met NL en de tweede wereldoorlog, blijkbaar werkt het niet, want nog steeds krijg je dit soort reacties van rafa als je zegt dan mijn grootouders eervol hebben gevochten voor onze vrijheid:
Uitspraak van Rafa op woensdag 1 maart 2006 om 13:36:
Dus meneer Ik heb meer recht op dit land dan jij en je hele familie bij elkaar

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 maart 2006 om 23:44:
Nou kom maar op met de bewijzen dat er Marokkanen hebben meegeholpen aan de bevrijding van Nederland.

Dat heb jij ervan gemaakt hoor 8)

Marokkanen hebben netzoals de Partisanen en Joegoslaven en Polen etc etc en andere mensen ongeacht afkomst of plaats meegholpen aan de bevrijding van Europa en indirect Nederland..
Zoals ook Grieken en Italianen hebben gevochten voor "onze" bevrijding.
Waarschuw beheerder
Maar dr vochten dr aan beide kanten.......
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 1 maart 2006 om 23:51:
Jij hebt de geschiedenis wel goed geleerd, kattivo nog niet helemaal geloof ik

haal je tong uit zijn reet en lees goed wat je zelf schrijft

Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 1 maart 2006 om 23:47:
Ons voordeel werd ons nadeel, zeker omdat Nederland niet verwachte dat we zouden worden bezet, we waren immers een neutraal land. Net zoals in WOI, als dan de nazi's toch opeens op de stoep staan dan is dat toch schrikken, en veel tijd om mensen te laten onderduiken had men ook niet, vandaar dit getal,

Je verklaring voor die getallen is het feit dat de Nazi's opeens "op de stoep" stonden en er dus geen tijd meer was om onder te duiken? 8)

Waarom blijf je steeds de oorzaken ontkennen?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op donderdag 2 maart 2006 om 00:05:
Waarom blijf je steeds de oorzaken ontkennen?

Wat zijn volgens jouw de oorzaken dan?
Waarschuw beheerder
Die worden steeds genoemd. Er mag geen verkeerd woord over "De Nederlanders" (wat dat ook moge zijn) gezegd worden of Thijs1984 springt in de verdediging.

Die cijfers liegen er niet om. En dat de bevolkingsregisters en medewerking van veel Nederlanders hebben bijgedragen aan het deporteren van 75% van de Nederalandse Joden valt niet goed te praten door "ja maar de duitsers stonden opeens op de stoep en er was geen tidj meer om onder te duiken" wat niet alleen een goedpratertje is maar ook nog es een kleuterargumentatie.

Waarschuw beheerder
donateur
ik geloof dat hier boven een paar mensen geschiedenis les moeten volgen. Want volgens mij hebben niet italianen inderect aan onze bevreiding mee gevochten, gezien het feit dat italie toch ook gezellig met de duitsers mee deden.

Voor de rest dat discriminatie gezeiver , stem toch lekker Geert Wilders, als die alles wat niet wit is het land uit heeft gewerkt. Zal die waarschijnlijk tegen gasten gaan aanschoppen die stiekem met hun rechter arm omhoog staan, om populair te blijven.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op donderdag 2 maart 2006 om 00:13:
"ja maar de duitsers stonden opeens op de stoep en er was geen tidj meer om onder te duiken" wat niet alleen een goedpratertje is maar ook nog es een kleuterargumentatie.

En als dit zo echt is gebeurd is het geen goedpratertje

Ik kan het mij best voorstellen; als de Duitsers je land wil veroveren ben je bezig met het verdedigen van je land (wat overigens niet lang duurde hier in nederland) en denk je niet opeens "kom we moeten snel al onze papieren uitwissen"
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 1 maart 2006 om 23:47:
Ons voordeel werd ons nadeel, zeker omdat Nederland niet verwachte dat we zouden worden bezet, we waren immers een neutraal land. Net zoals in WOI, als dan de nazi's toch opeens op de stoep staan dan is dat toch schrikken, en veel tijd om mensen te laten onderduiken had men ook niet, vandaar dit getal

Nederland was absoluut niet neutraal in WO1, wij verzorgden duitse soldaten die het tot de nederlandse grens haalden en na de oorlog hebben we de Keizer van duitsland asiel verleend terwijl de halve wereld zijn hoofd op een zilveren plateau wilde hebben.

Daarnaast hadden we in Amersfoort in de jaren 30 al een gevangenis voor joden en die hebben we netjes aan de Nazi's overgedragen, OOK hebben we de bevolkingsregisters netjes afgedragen (de enige die dit ook deed was frankrijk, maar die moesten wel vanwege uitleveringsverdragen na de frans/duitse oorlog).
Als laatste heeft NL bijzonder veel SS'ers opgeleverd.

Dus laten we nou niet gaan doen alsof we in WO1 neutraal waren en in WO2 "overvallen" werden, dat is niet zo.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 maart 2006 om 00:16:
Dus laten we nou niet gaan doen alsof we in WO1 neutraal waren en in WO2 "overvallen" werden, dat is niet zo.

Je hebt de duiters in WO1 geholpen dan verwacht je toch niet dat je met WO2 wordt aangevallen?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Knoalster op woensdag 1 maart 2006 om 23:51:
Marokkanen hebben netzoals de Partisanen en Joegoslaven en Polen etc etc en andere mensen ongeacht afkomst of plaats meegholpen aan de bevrijding van Europa en indirect Nederland..

Marokko viel onder Vichy France, de Amerikanen werden in eerste instantie van het strand afgeblazen maar al snel stond Marokko inderdaad aan de geallieerde zijde.

Joegoslavie was toen ook al verdeelt, zij leverden namelijk ook moslim wehrmacht groepen.

Partisanen zou ik mee oppassen aangezien die het vooral voor zichzelf deden en niet zozeer voor iemand anders.

Polen is de enige waarvan ik kan zeggen : JA DIE HEBBEN HARD GEHOLPEN en die werden ook keihard genaait aangezien ze niet naar huis konden.
Moet je eens voorstellen : je vecht al heel de oorlog voor andere landen, je bevrijd andere landen maar als die oorlog eindelijk is afgelopen heb je zelf geen land meer om naartoe te gaan.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 maart 2006 om 00:17:
Je hebt de duiters in WO1 geholpen dan verwacht je toch niet dat je met WO2 wordt aangevallen?

De vraag was eerst ook of Engeland of Duitsland ons ging bezetten maar we kregen al vrij snel antwoord.

En je kan echt wel bevolkingsregisters verbranden en gevangenissen vol joden openzetten hoor, maar in Nederland was toen ook al een hetze tegen joden aan de gang.
Eigenlijk begon NL pas in 1942 serieus iets tegen de jodenvervolging te doen omdat het toen keihard ging maar daarvoor, ach...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 maart 2006 om 00:13:
ik geloof dat hier boven een paar mensen geschiedenis les moeten volgen. Want volgens mij hebben niet italianen inderect aan onze bevreiding mee gevochten, gezien het feit dat italie toch ook gezellig met de duitsers mee deden.

Er staat nergens dat we door italiaanse fascisten zijn bevrijd ;)
Het Italiaanse verzet was groter dan het aantal Marokkanen dat heeft meegevochten. IK bedoelde er alleen mee te zeggen dat vele kleine groepen verantwoordelijk zijn voor de "bevrijding" van gebieden in Europa ZOALS de bekende italiaanse en Joegoslavische Partizanen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 maart 2006 om 00:21:
En je kan echt wel bevolkingsregisters verbranden en gevangenissen vol joden openzetten hoor, maar in Nederland was toen ook al een hetze tegen joden aan de gang.

Ik denk nog steeds als je aangevallen wordt dat je toch wel andere kop zorgen hebt, je kunt wel snel alles doen maar daar denk je op zon periode niet aan

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 maart 2006 om 00:25:
Ik denk nog steeds als je aangevallen wordt dat je toch wel andere kop zorgen hebt, je kunt wel snel alles doen maar daar denk je op zon periode niet aan

We hadden daar ruim de tijd voor en iedereen weet dat we alle bevolkingsregisters netjes aangeleverd hebben. Het is algemeen bekend dat ambtenaren netjes meewerkte met de bezetter.

Wat ik al zei, er waren 2 landen die dit deden en dat waren NL en Frankrijk, alle andere landen verbranden hun gehele administratie.
Frankrijk moest wel vanwege verdragen die nog van de Frans/Duitse oorlog afstammen, namelijk dat Frankrijk verplicht was om uit te leveren aan Duitsland.
Waarschuw beheerder
Volgensmij is Vip geschiedenisleraar :p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 maart 2006 om 00:30:
We hadden daar ruim de tijd

Volgensmij telde die tijd vanaf de eerste aanval tot de overgave maar liefst 5 hele dagen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 maart 2006 om 00:25:

Blijf maar lekker ontkennen (y)

Wijzen naar een ander is makkelijk, naar jezelf voor sommige mensen blijkbaar niet
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 maart 2006 om 00:33:
Volgensmij telde die tijd vanaf de eerste aanval tot de overgave maar liefst 5 hele dagen

Wat denk je dat daarna is gebeurd dan?

Sommige Nederlanders hadden in de hele oorlog geen nazi gezien ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 maart 2006 om 00:16:
Nederland was absoluut niet neutraal in WO1, wij verzorgden duitse soldaten die het tot de nederlandse grens haalden en na de oorlog hebben we de Keizer van duitsland asiel verleend terwijl de halve wereld zijn hoofd op een zilveren plateau wilde hebben.

Daarnaast hadden we in Amersfoort in de jaren 30 al een gevangenis voor joden en die hebben we netjes aan de Nazi's overgedragen, OOK hebben we de bevolkingsregisters netjes afgedragen (de enige die dit ook deed was frankrijk, maar die moesten wel vanwege uitleveringsverdragen na de frans/duitse oorlog).
Als laatste heeft NL bijzonder veel SS'ers opgeleverd.

:yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op donderdag 2 maart 2006 om 00:37:
Sommige Nederlanders hadden in de hele oorlog geen nazi gezien

Maar die mensen kunnen denk ik niet bij de bevolkingsregister van geheel Nederland
Waarschuw beheerder
Veel cowboy verhalen mbt WOII B)

Als je zegt dat veel Joden als brave burgers zichzelf bij de nazi's gingen melden en braaf de trein in wandelden en door de buren uitgezwaaid werden of dat andere Nederlanders in de hele oorlog geen ekele Duitser hebben gezien terwijl elders Duitsers gezellig bij de boer logeerden en behulpzaam waren.. kijken veel mensen vreemd op.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hassanova op donderdag 2 maart 2006 om 00:34:
Blijf maar lekker ontkennen

Ik ontken niet dat hier in Nederland die cijfers zo hoog liggen en dat de meeste Nederlanders de joden gewoon aangaven bij de bezetters

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 maart 2006 om 00:33:

Om te beginnen heb je aan 5 dagen echt wel voldoende de tijd, Duitsland heeft complete archieven in een paar nachten verbrand.
Daarnaast is het niet zo dat na 5 dagen Nederland helemaal van Duitsland was, er werd namelijk een Oosterrijker (naam even kwijt) benoemd die het bevel over NL kreeg en DIE heeft dat pas in gang gezet.
Dus we praten hier over enkele weken.

Waarschuw beheerder
Maar als je al bezetter nederland binnen dringt ben je met bijna geen slag of stoot al bij heel veel gemeentes langs geweest waar ze zo de bevolkingsregisters konden behouden

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 maart 2006 om 00:53:
Maar als je al bezetter nederland binnen dringt ben je met bijna geen slag of stoot al bij heel veel gemeentes langs geweest waar ze zo de bevolkingsregisters konden behouden

Zo ging het niet en daarbij kan je niet geven wat je niet (meer) hebt.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Knoalster op donderdag 2 maart 2006 om 00:13:
Die worden steeds genoemd. Er mag geen verkeerd woord over "De Nederlanders" (wat dat ook moge zijn) gezegd worden

Tuurlijk kan dat wel, maar er zijn hier wel mensen (voor wie jij het op neemt) die beweren dat het zogenaamd de schuld was van heel NL dat er joden werden afgevoerd, en dat is een zielig en laag. Dat is alleen maar (weer) tegen NL aan schoppen om zo de afkeer van de Nederlandse samneleving nog eens meer te bekrachtigen, daar pas ik voor. Zeker als er een giga groot verzet was hier in NL. Als je dat ontkent dan ben je pas echt laag en dat doe je
Uitspraak van Knoalster op woensdag 1 maart 2006 om 17:27:
Wat hij noemt zijn FEITEN die aangeven dat de Jodenhaat hier groter dan het verzet was.

Dit is pas echt anti-semitisme, waar haal je deze info vandaan, zeker anti-westerse of anti- NL propanganda zoals we die wel eens vaker tegen komen, het is iig niet gebaseerd op feiten, het verzet was groot. En er zijn ondanks dit ook dingen gebeurd die niet altijd door de beugel kunnen, maar om nou alle mensen uit WOII zo af te zeiken vind ik echt laag (is natuurlijk wel makkelijk, die mensen kunnen zich hier niet verweren of ze zijn al dood). Mijn grootouders hebben zich ook dood gevochten voor ons land (bijna letterlijk, mijn oma was bijna afgevoerd, als dat was gebeurd had ik hier niet eens gezeten) maar door hulp van gewone NL-ers die in het verzet zaten had ze het overleefd, 1 van die Nederlanders zou haar man worden, mijn opa dus. En zo zijn er nog wel duizenden voorbeelden van mensen die de joden en verzetstrijders tot het uiterste hielpen.

Als jij (kattivo en rafa) dat ontkennen dan ben je hier de grootste anti-semitist hier op pf. en als je me dan ook nog eens neo-nazi noemt terwijl je daar totaal geen onderbouweing voor kan vinden dan raad ik ten sterkste aan op eens professionele hulp te gaan zoeken.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Ik zeg:

Kattivo antwoord:
Kortom: jij hebt niet goed opgelet op school.

Wat bedoel je nu?

Niet alleen in Nederland hoor,overal werden gevluchte Joden geweigerd.
De joden die Amerika binnen wilden komen moesten van een goede komaf zijn anders werden zij gewoon geweigerd en terug gestuurd.

Denk aan meneer Ford die Hitler prees voor zijn ant-Joodse beleid in de jaren 30

Waarschuw beheerder
Vind het goed dat ze "haatzaaiers" aanpakken, want die maken die situatie veel erger dan die in eerste instantie is.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op donderdag 2 maart 2006 om 10:00:
Dit is pas echt anti-semitisme, waar haal je deze info vandaan

Waar haal jij je info vandaan?
Nergens heb ik bij jou kunnen lezen waar jij je info vandaan hebt gehaald.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op donderdag 2 maart 2006 om 10:00:
Dit is pas echt anti-semitisme, waar haal je deze info vandaan, zeker anti-westerse of anti- NL propanganda zoals we die wel eens vaker tegen komen, het is iig niet gebaseerd op feiten, het verzet was groot. En er zijn ondanks dit ook dingen gebeurd die niet altijd door de beugel kunnen, maar om nou alle mensen uit WOII zo af te zeiken vind ik echt laag (is natuurlijk wel makkelijk, die mensen kunnen zich hier niet verweren of ze zijn al dood). Mijn grootouders hebben zich ook dood gevochten voor ons land (bijna letterlijk, mijn oma was bijna afgevoerd, als dat was gebeurd had ik hier niet eens gezeten) maar door hulp van gewone NL-ers die in het verzet zaten had ze het overleefd, 1 van die Nederlanders zou haar man worden, mijn opa dus. En zo zijn er nog wel duizenden voorbeelden van mensen die de joden en verzetstrijders tot het uiterste hielpen.

Als jij (kattivo en rafa) dat ontkennen dan ben je hier de grootste anti-semitist hier op pf. en als je me dan ook nog eens neo-nazi noemt terwijl je daar totaal geen onderbouweing voor kan vinden dan raad ik ten sterkste aan op eens professionele hulp te gaan zoeken

:gaap:

De enige die het voor Jodenvervolgend Nederland opneemt ben jij hoor

Enne.. cijfers over het aantal nazi-sympatisamten en het percentage afgevoerde Joden = Antisemitisme? :vaag:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op donderdag 2 maart 2006 om 00:43:
Veel cowboy verhalen mbt WOII

Als je zegt dat veel Joden als brave burgers zichzelf bij de nazi's gingen melden en braaf de trein in wandelden en door de buren uitgezwaaid werden of dat andere Nederlanders in de hele oorlog geen ekele Duitser hebben gezien terwijl elders Duitsers gezellig bij de boer logeerden en behulpzaam waren.. kijken veel mensen vreemd op.

je zegt erniet bij waarom de Joden braaf meegingen met de trein. en NL-ers ver van de bewoonde wereld zullen idd geen duitser gezien hebben, maargoed uitzonderingen hou je altijd.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rafa op donderdag 2 maart 2006 om 14:08:
Nergens heb ik bij jou kunnen lezen waar jij je info vandaan hebt gehaald.

Ik weet al waar jij je info vandaan haalt (y)

http://www.democrates.net/

:[
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rafa op woensdag 1 maart 2006 om 17:51:
Ja maar geen een heeft zoveel Joden verraden als Nederland.

nederland is ook 1 van de dikst bevolkte landen van de wereld, dwz weinig kans op geheimhouding....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van se7en op donderdag 2 maart 2006 om 15:13:
nederland is ook 1 van de dikst bevolkte landen van de wereld, dwz weinig kans op geheimhouding....

Je moet zeggen
nederland is NU 1 van de dikst bevolkte landen van de wereld, dwz weinig kans op geheimhouding....

;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 maart 2006 om 00:30:
We hadden daar ruim de tijd voor en iedereen weet dat we alle bevolkingsregisters netjes aangeleverd hebben. Het is algemeen bekend dat ambtenaren netjes meewerkte met de bezetter

Is op zich niet veel aan te doen op dat moment, maar in de registers stond keurig genoteerd wie welke geloofsovertuiging had.
En dat was nou juist wat de duitsers nodig hadden.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rafa op donderdag 2 maart 2006 om 15:16:
nederland is NU 1 van de dikst bevolkte landen van de wereld, dwz weinig kans op geheimhouding....

en toen was dat ook al zo!

nederland is altijd al dik bevolkt geweest.

Waarschuw beheerder
pfff :vaag:
heb alles ffies door gelezen..
maarruh Hassanova..je zegt wel heel snel dat iemand poep praat:/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 maart 2006 om 14:46:
je zegt erniet bij waarom de Joden braaf meegingen met de trein.

De nadruk had op "Braaf" moeten liggen dan was het wel duidelijk geweest ;)
Als jij morgen een oproep krijgt om je te melden dan doe je dat, en dat hebben veel Joden ook gedaan als gehoorzame burgers.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Rafa op donderdag 2 maart 2006 om 14:08:

Als je met een bewering komt over iets dat je niet kan onderbouwen dan moet je ook niet gaan zitten raaskallen.
Kom maar op, waar is je bron die bewijst dat tijdens WOII meer mensen "jodenhaat"hadden dan dat er mensen in het verzet zaten. Ik ben erg benieuwd.
Uitspraak van Knoalster op donderdag 2 maart 2006 om 14:13:
De enige die het voor Jodenvervolgend Nederland opneemt ben jij hoor

Uit wat blijkt dat dan, kan je niet lezen, www.specsavers.nl misschien een optie??

Als ik echt anti-semitisch zou zijn dan zo ik dus joden haten enz, lijkt me weer erg dom van je, je leest gewoon niet goed.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 maart 2006 om 16:01:
maarruh Hassanova..je zegt wel heel snel dat iemand poep praat

Ja dat komt namelijk ook heel vaak voor hier op pf.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op donderdag 2 maart 2006 om 17:10:
Als je met een bewering komt over iets dat je niet kan onderbouwen dan moet je ook niet gaan zitten raaskallen.
Kom maar op, waar is je bron die bewijst dat tijdens WOII meer mensen "jodenhaat"hadden dan dat er mensen in het verzet zaten. Ik ben erg benieuwd.

Het feit dat meer mensen zich aansloten bij de NSB/de Duitsers dan in het verzet gingen zegt toch al vrij veel
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Hassanova op donderdag 2 maart 2006 om 17:17:
Het feit dat meer mensen zich aansloten bij de NSB/de Duitsers dan in het verzet gingen zegt toch al vrij veel

Dat waren er toch veel minder dan het aanta\al mensen dat in het verzet zat, en al helemaal veel kleiner dan het aantal mensen dat zich sympatiseerde met het verzet.

Je gaat toch niet zeggen dat je ook vindt dat de jodenhaat hier groter was als het verzet. Dat zou ik wel erg laag vinden. Als we hier echt zo sympatiseerden met de nazi-s dan hadden we ook niet bevrijdt hoeven worden :/, en aangezien we wel bevrijdt zijn (omdat we dat zo graag wilden) lijkt me dat niet het geval.