Als je die baan kiest, dan weet je wat de consequenties zijn.
honderd(en) militairen in nederland hebben ontslag genomen wegens bezwaar dat ze naar afghanistan moesten
kgeef ze groot gelijk
kgeef ze groot gelijk
Als je die baan kiest, dan weet je wat de consequenties zij
Als je die baan kiest, dan weet je wat de consequenties zijn.
ik niet moet je het leger niet in gaan wel lekker je loon vangen en niks doen mogen ze wat doen doen ze het niet om dat ze bang zijn dat ze dood gaan daar dan had je het leger niet in moeten gaan ik vind dat gewoon zwak van die gasten daarom moet je wel eerst ff naa denken als je het leger in gaat en niet zo maar doen om dat het geld wel goed is want dit is wel je beroep je word getraint om te doode maar je ken ook gedood worde en dat is wel een hogen prijs die je betaalt maar das het leger en daar moet je over na denken als je der in gaat en die gasten die er nu uit zijn gestapt hebben dat niet gedaan en hebben der te makelijk over gedacht want nu word het te heet onder de voeten
ik niet moet je het leger niet in gaan wel lekker je loon vangen en niks doen mogen ze wat doen doen ze het niet om dat ze bang zijn dat ze dood gaan daar dan had je het leger niet in moeten gaan
beroep je word getraint om te doode
honderd(en) militairen in nederland hebben ontslag genomen wegens bezwaar dat ze naar afghanistan moesten
kgeef ze groot gelijk
ik niet moet je het leger niet in gaan wel lekker je loon vangen en niks doen mogen ze wat doen doen ze het niet om dat ze bang zijn dat ze dood gaan daar dan had je het leger niet in moeten gaan ik vind dat gewoon zwak van die gasten daarom moet je wel eerst ff naa denken als je het leger in gaat en niet zo maar doen om dat het geld wel goed is want dit is wel je beroep je word getraint om te doode maar je ken ook gedood worde en dat is wel een hogen prijs die je betaalt maar das het leger en daar moet je over na denken als je der in gaat en die gasten die er nu uit zijn gestapt hebben dat niet gedaan en hebben der te makelijk over gedacht want nu word het te heet onder de voeten
Dat doet me ergens aan denken..
Je kreeg de groeten.. van Meneer Komma van Puntensteijn
Ja eh moet ik de groeten nog terug doen of niet?
Nee ff de gekheid terzijde, je hebt gelijk
als ze wel heen gaan is nederland binnenkort ook aan de beurt met aanslagen en waarom omdat we lid zijn van de vn en we moeten ons er mee bemoeien
als ze wel heen gaan is nederland binnenkort ook aan de beurt met aanslagen en waarom omdat we lid zijn van de vn en we moeten ons er mee bemoeien
je kunt namelijk niet zomaar ontslag nemen
als je dan ook goed opgelet heb is er gezegd dat ze WEL gepanserd zijn alleen iets minder sterk dan de ziekenboegen e.d.
nou euhm...... nee dank je de koekoek daar betalen ze niet genoeg voor om dat risico te lopen
elke militair krijgt 73 euro per dag (als ik me niet vergis) extra aan risico geld.
boven op hun normale salaris dus.
Uitspraak van v-panic op woensdag 8 februari 2006 om 19:46:
idd bron?
wat zeikt iedereen weer zeg...ongepanserde slaapvertrekken...jezus...in geen enkel gebied waar nederland zit hebben ze gepanserde slaapvertrekken..
de eerste paar lichtingen worden het zelfs gewoon tenten hoor. waarom ben je anders militair...als je niet uitgezonden wil worden moet je oprotten bij defensie. en als je het om het geld doet ga dan lekker naar bosnie ofzo waar je lekker vakantie kan houden een half jaar!!!
als je dan ook goed opgelet heb is er gezegd dat ze WEL gepanserd zijn alleen iets minder sterk dan de ziekenboegen e.d.
idd
bron?
moet je de krant lezen stond er in
ik zit wel op te letten hoor..kan het alleen niet geloven..waar willen ze die vandaan halen dan??
ja dat kijk ik nou effe niet..hahaha maar ik ben ook militair maar ik heb die gepanserde slaapvertrekken nog nooit gezien
niet moet je het leger niet in gaan wel lekker je loon vangen en niks doen mogen ze wat doen doen ze het niet om dat ze bang zijn dat ze dood gaan daar dan had je het leger niet in moeten gaan ik vind dat gewoon zwak van die gasten daarom moet je wel eerst ff naa denken als je het leger in gaat en niet zo maar doen om dat het geld wel goed is want dit is wel je beroep je word getraint om te doode maar je ken ook gedood worde en dat is wel een hogen prijs die je betaalt maar das het leger en daar moet je over na denken als je der in gaat en die gasten die er nu uit zijn gestapt hebben dat niet gedaan en hebben der te makelijk over gedacht want nu word het te heet onder de voeten
idd niet gaan zeiken als je een keer moet gaan uitvoeren waar je weken lang voor aan het trainen ben!!! ga dan een kantoorbaantje zoeken..en word inderdaad PENNELIKKER
Maar waar zijn ze dan precies voor aan het trainen?
Een "weder"opbouw missie of een gevechtsmissie?
Zoals ik begrepen heb het eerste!
Terwijl ik van mening ben,dat het laatste van toepassing is
k niet moet je het leger niet in gaan wel lekker je loon vangen en niks doen mogen ze wat doen doen ze het niet om dat ze bang zijn dat ze dood gaan daar dan had je het leger niet in moeten gaan ik vind dat gewoon zwak van die gasten daarom moet je wel eerst ff naa denken als je het leger in gaat en niet zo maar doen om dat het geld wel goed is want dit is wel je beroep je word getraint om te doode maar je ken ook gedood worde en dat is wel een hogen prijs die je betaalt maar das het leger en daar moet je over na denken als je der in gaat en die gasten die er nu uit zijn gestapt hebben dat niet gedaan en hebben der te makelijk over gedacht want nu word het te heet onder de voeten
ligt eraan bij welke eenheid je zit
Maakt niet uit, militair is militair.
of ze nou huizen moeten bouwen of een zelfmoordmissie moeten uitvoeren, de politiek bepaalt wat jan soldaat moet gaan doen.
Al is het politiek gezien wel een twijfelachtige missie, ja
Maar,je zult het leger maar ingaan op het moment dat je alleen bent,in de loop van de tijd krijg je een vriendin en daarna een gezinnetje en dan wordt je naar Afghanistan gestuurd,door een politiek Den Haag die er een kermis van maakt.
Ach, laat jezelf pakken met drugs en je krijgt oneervol ontslag...wat nog altijd beter is dan je naam aan je grote teen.
kgeef ze groot gelijk
als ik uitgezonden zou worden en er ineens in het nieuws te lezen is dat er ongepanserde slaapvertrekken geplaatst gaan worden....
in een oorlogsgebied.....
nou euhm...... nee dank je de koekoek daar betalen ze niet genoeg voor om dat risico te lopen
en ik zou het vertrouwen in me werkgever dan ook verliezen
en ontslag nemen op basis van vertrouwensbreuk cq onwerkbare situatielaatste aanpassing 8 februari 2006 20:28
Gister was op het nieuws, stel je vriend/man wordt uitgezonden dan wordt de terugvlucht voor je betaald door de overheid, de begravenis en je krijgt 3 maanden loon
nou lekker dan, als je dan dus samen in een koophuis woont en je vriend/man komt te overlijden, kun je meteen daarna je huis verkopen en heb je ineens niks meer!!
wat een stom antwoord zeg.
je kiest voor een beroep ja, je kiest er niet voor om dood te gaan!!
Idd, maar niemand kiest ervoor om afgeschoten te worden door de Taliban of wel
Idd!! Je moet de taliban ook voor zijn
Risico's van het vak. Dat weet je.....als je bij de politie gaat weet je ook dat er op je geschoten kan worden, denk na!
Ja..dan moet t wel zo vastgelegt zijn op papier dat je bij aankomst in Nederland niet meteen vervolgt wordt omdat je zo`n gek neer geknalt hebt..anders krijg je dezelfde taferelen als vorig jaar bij Erik O.
kgeef ze groot gelijk
Hier ben ik 't ook mee eens, het is van de gekke dat als je er dan 1 neer knalt dat je vervolgt word WTF tis toch oorlog
Dan hadden ze 't leger niet in moeten gaan... hadden ze van tevoren kunnen bedenken dat dit zou kunnen gebeuren... misschien kunnen ze dan beter een baantje op kantoor gaan zoeken ofzo
kgeef ze groot gelijk
Maakt niet uit, militair is militair.
of ze nou huizen moeten bouwen of een zelfmoordmissie moeten uitvoeren, de politiek bepaalt wat jan soldaat moet gaan doen.
iedereen maakt het ervan dat het alleen maar is om Amerika uit de stront te trekken, dat is gewoon bullshit dit is een internationale taak die niet bedoelt is om 1 land uit de shit te halen.. ja als er een land is dat uit de problemen gehaald moet worden is dat afghanistan..
het gaat hier om internationale veiligheid, want die mongolen hier die worden aangedreven door dat soort berg debielenlaatste aanpassing 9 februari 2006 11:15
iedereen maakt het ervan dat het alleen maar is om Amerika uit de stront te trekken, dat is gewoon bullshit dit is een internationale taak die niet bedoelt is om 1 land uit de shit te halen.. ja als er een land is dat uit de problemen gehaald moet worden is dat afghanistan..
het gaat hier om internationale veiligheid, want die mongolen hier die worden aangedreven door dat soort berg debielenlaatste aanpassing 9 februari 2006 11:15
kgeef ze groot gelijk
kortom: aan hun contract houden of een geldboete van 50 000 e per ontslag
en de mensen die nu moeten gaan, zijn nog nooit uitgezonden geweest, dus die gaan als eerste (heb ik gehoord ) leek me ook stug dat het voor hun al de 8e keer was dat ze moesten gaan
kgeef ze groot gelijk
wrom doen ze dan de mensen die nog nooit uitgezonden zijn als eerste laten gaan dan??
Wie zegt dat dat zo is!?
Over de samenstelling van de eenheden is wel nagedacht denk ik!
Elke eenheid is over het algemeen een mengelmoes van ervaring en nieuw peroneel!
waarom ga je dan het leger in, daar is het toch voor
typisch!!
vet stoer dat ze militair zijn en geen burger en vet breed lopen doen.
Moeten ze hun stoerdoenerij waarmaken, haken ze af
typisch!!
vet stoer dat ze militair zijn en geen burger en vet breed lopen doen.
Moeten ze hun stoerdoenerij waarmaken, haken ze af
Kijk........ zo is het maar net
als er oorlog uitbreekt in nederland mogen de "burgers" het oplossen en de zogenaamde Militairen (*uch* lees: domme coke snuivers) renne met hun staart tussen de benen weg...losers.(N)
Ik zeg: Opdracht, uitvoeren, geeft acht, voorwaarts mars
haha zijn gewoon mietjes hebben ze geen school af gaan fijn na het leger verdienen een leuke cent, en als het op oorlog aan komt rennen ze weg !
kgeef ze groot gelijk
wat nou als een land nederland aanvalt.. nemen we dan als militair dan maar gewoon ontslag?
de missie naar afghanistan zou als oorlogsmissie gezien moeten worden en op deserteren staat de doodstraf
Ik denk dat dat de mannen zijn die niet weten wat ze willen worden en dan maar het leger in gaan.. Zij hebben niet in de gaten wat er allemaal bij komt kijken...
Dat krijg je tijdens de keuring uitgebreid te horen hoor, dus die zijn er allemaal mee akkoord gegaan.
Zoals eerder gezegd "stoere mannen in vredestijd en mietjes in oorlogstijd".
kort door de bocht, ik geef ze groot gelijk, je wordt niet betaald om voor de gein voor je kop geschoten te worden.
ik heb al zovaak een brief na de belasting dienst gestuurd, dat ik me lidmaatschap wil beindigen en dat ze me niet meer steeds die blauwe brief hoeven te sturen
kgeef ze groot gelijk
Wat een enorme rukkers hebben wij hier toch in het leger zitten
Je gaat in het leger om in geval van noodzaak te vechten (lijkt mij vrij duidelijk). Moet er worden gevochten, nemen die rukkers ontslag
Heb echt geen goed woord voor dat soort gasten over
Als dit verhaal klopt en het bericht van de militairen die ontslag willen nemen klopt ook dan zal die druk alleen maar groter worden. En dan vraag ik me af hoe defensie dat gaat oplossen.
Het is er wel gevaarlijk, maar er gaan meer amerikanen kapot dan nederlanders!
Als dit verhaal klopt en het bericht van de militairen die ontslag willen nemen klopt ook dan zal die druk alleen maar groter worden. En dan vraag ik me af hoe defensie dat gaat oplossen.
ik denk dat er weinig 20 jarige bij zullen zitten zonder ervaring de eerste paar lichtingen
helaas de waarheid is anders, ken namelijk een sergeant die ook al bedankt heeft omdat ie 20 jarige pikkies mee moest nemen naar afghanistan.
dat komt omdat de nederlanders zich heel anders opstellen dan die amerikanen. ik ben wel is mee geweest met een sociale patrouille van de amerikanen, die lopen met hun vinger aan de trekker door het dorp heen. terwijl de nederlanders lekker met hun wapen op hun rug het dorp door slenteren en met iedereen een praatje maken, eten uitdelen noem maar op. daarom haten ze die amerikanen zo
dat komt omdat de nederlanders zich heel anders opstellen dan die amerikanen. ik ben wel is mee geweest met een sociale patrouille van de amerikanen, die lopen met hun vinger aan de trekker door het dorp heen. terwijl de nederlanders lekker met hun wapen op hun rug het dorp door slenteren en met iedereen een praatje maken, eten uitdelen noem maar op. daarom haten ze die amerikanen zo.
Makkelijk praten iedereen die ze mietjes en deserteurs noemt. Zelf durven jullie ook niet eens, wie is er dan een watje? Plus jullie weten nog niet eens alle achtergrondinfo.
En nee, ik heb zelf geen ontslag genomen en ken ook geen mensen die dat gedaan hebben.
Makkelijk praten iedereen die ze mietjes en deserteurs noemt. Zelf durven jullie ook niet eens, wie is er dan een watje? Plus jullie weten nog niet eens alle achtergrondinfo.
En nee, ik heb zelf geen ontslag genomen en ken ook geen mensen die dat gedaan hebben.
Wat is dan de achtergrond info?
En ik kies bewust niet voor het leger omdat mijn INTRESSES ergens anders liggen.
Als je het leger in gaat dan ga je werken voor vrede en veiligheid. Aangezien wij al vrede en veiligheid hebben hier in NEDERLAND, moet je dus worden uitgezonden naar het BUITENLAND.
Dat is je beroep, en dat is je taak.
En dan moet je niet gaan klagen: "ik ben al 4 keer uitgezonden en nu moet ik weer"
Want zo is het gewoon. Hier in Nederlands train je alleen en krijg je je opleiding. Je echte WERK doe je in het buitenland in landen waar de situatie onstabiel is. Daar voor is het leger.
Uitspraak van BOLDHEAD op vrijdag 10 februari 2006 om 16:31:
Bij de keuring vragen ze, of je uitgezonden wilt worden!
Dat was bij mijn keuring niet het geval...
Ben benieuwd hoe de Nederlanders een dorp binnen gaan,als ze in dorpen al een paar keer in een hinderlaag of iets dergelijks zijn gelopen?laatste aanpassing 10 februari 2006 20:49
fly dan ben je niet bezig met een sociale patrouille...dat kan alleen als er vrede heerst in een gebied
je kan daar net zo goed n sociale patrouille uitvoeren
t is geen constant gevecht maar t zijn losse elementen
die de boel verzieken
Mwah, vind het ook een beetje tegenstrijdig, eerst roepen ze met zn allen dat iedereen er klaar voor is, nu komt puntje bij paaltje, gaan ze massaal ontslag nemen
Beetje jarenlang op het geld van de overheid leven en van vele voordeeltjes genieten en nu je moet doen waar je voor betaald word, laat je het afweten!
Al die wazi´s er heen sturen!
-niemand is meer gewend de hele dag op kisten te lopen dan hun.
-Doen ze ook een keer iets, houd ze van de straat.
-Ze zijn te dom om te schieten dus komen we lekker van ze af.
Vooral inzetten bij zelfmoord missies
dit slaat natuurlijk ook nergens op!!!!
hersenloos figuur
Dus kom nou niet aan met die niet op enige ervaring gebasseerde linkse praatjes van je!
Denk eerst maar eens na over wat oorlog kan doen met iemand, voordat je weer klaar staat met die studentenpraatjes van je!
De voordeeltjes is waar de meesten zoals jij over struikelen, maar heb je er wel eens aan gedacht wat de prijs is die de meeste militairen moeten betalen!
Meerdere malen een half jaar in een uitzendgebied als Kosovo, Bosnie, Irak, Afghanistan, enz.
Bij thuiskomst is vaak hun hele priveleven, voor zover ze die al hadden ontregeld en naar de klote!
Maar ondanks alles, zijn het toch die militairen die hun opties hebben afgewogen en de knoop hebben doorgehakt en waar wij ze als maatschappij goed voor betalen.
Dus kom nou niet aan met die niet op enige ervaring gebasseerde linkse praatjes van je!
Denk eerst maar eens na over wat oorlog kan doen met iemand, voordat je weer klaar staat met die studentenpraatjes van je!
Maar volgens mij als je ontslag neemt,moet je een contract onbepaalde tijd hebben!
Als je voor een bepaalde tijd een contract hebt,ontkom je er zowieso aan,om uitgezonden te worden.
Tenzij je wel een hele goede reden bij de rechter kunt neerleggen of(wat je al zei),gewoon zorgen dat je onslagen wordt!
Ik bedoelde met "de knoop doorhakken" om jezelf bij het leger aan te melden, maar dat heb ik misschien niet goed verwoord.
Oke,maar als je beroeps onbepaalde tijd bent,zie ik eigenlijk het probleem van ontslag niet zo!
Het is inmiddels wel duidelijk dat je militairen niet kan straffen als ze ontslag nemen, maar ethisch gezien blijf ik het onjuist vinden en misschien dat ze hier in het leger meer aandacht aan moeten besteden zodat de soldaten die lekker op de kazerne geld vangen eruit worden gegooit als ze niet de intentie hebben om aan de slag te gaan en de soldaten blijven die het wel verdienen.
Ik blijf erbij dat een ieder in Nederland ontslag mag nemen,hoeveel of hoelang een bedrijf instelling of overheid ook in je geinvesteerd heeft.
kgeef ze groot gelijk
Bij mij gaat dan het gezin voor en daar zullen een aantal van die miltairen die nu ontslag nemen ook mee worstelen,kan ik mij zo voorstellen.
nou wil de bron wel uns weten dan....?
heb er nog ma weinig van gemerkt dat er mensen vrijwillig ontslag hebben genomen.........
Als je die baan kiest, dan weet je wat de consequenties zijn
ben nu bezig om bij de luchtmacht te gaan en kijk er naar uit om uit gezonden te worden
maar aan de andere kant. het leger maakt zo veel reclame op alle gebieden, dat ook veel mensen denken van: ''eej das gemak ik ga het leger in dan heb ik geld en een gratis rijbewijs''. en daarna moeten ze dan huilen als ze met hun gratis rijbewijs naar afghanistan mogen rijden
de/een oorlog zullen we nooit winnen. misschien van luxemburg. maar als het er op aan komt kunnen we engeland en amerika en alles er weer bij roepen.
kgeef ze groot gelijk
De voordeeltjes is waar de meesten zoals jij over struikelen, maar heb je er wel eens aan gedacht wat de prijs is die de meeste militairen moeten betalen!
Meerdere malen een half jaar in een uitzendgebied als Kosovo, Bosnie, Irak, Afghanistan, enz.
Bij thuiskomst is vaak hun hele priveleven, voor zover ze die al hadden ontregeld en naar de klote!
Is maar beter dat ze ontslag hebben genomen, want zulke K*T lui zijn we liever kwijt als rijk!!! Uiteraard weer die volgevreten, trage die het weer eens niet aankunnen!
Lowlifes... ManuLeMalin, laat effe jezelf nakijken! NL moet doen wat ie moet doen, zuid-afghanistan is geen oorlogsmissie..
dus waarom teken je dan uberhaupt voor et leger?
Dan denk je toch wel effe anders. En ik zou ook mijn kind niet vaderloos willen maken voor zo'n nonsens missie in Afghanistan
Dan vind je het niet erg om te gaan, maar als je nu een paar jaar in het leger zit en je krijgt een gezinnetje.
je wordt het leger meestal binnengehaald op jonge leeftijd. Wat wil je dan, beetje avontuur. Dan vind je het niet erg om te gaan, maar als je nu een paar jaar in het leger zit en je krijgt een gezinnetje.
Dan denk je toch wel effe anders. En ik zou ook mijn kind niet vaderloos willen maken voor zo'n nonsens missie in Afghanistan.
Uitspraak van TerraceTrouble op vrijdag 17 februari 2006 om 00:17:
@techno
vertel mij waarom ik fake benlaatste aanpassing 17 februari 2006 00:18
Waarom ga je rellen op het forum. Heb eens respect voor andere legeronderdelen. Oke, ik snap best wat je bedoelt, maar calm down man.
Zit je bij 't KCT?
je hoeft het ook niet te geloven
je vroeg ernaar toch
nu weet je het
vraag me maar iets wat ik zou moeten wetenlaatste aanpassing 17 februari 2006 00:35
als die er 1 is laten we dat voorop stellen....
als hij een marn is mag die weleens wat minder luidruchtig zijn op het i-net...
maar daarom dat zijn alle marns, dat word ze aangeleerd in de opleiding
zit je al in dienst of moet je nog opkomen?
en als je nog gekeurd moet worden op het iks,je moet voor het kct Niv 4 halen met fysieke keuring,weet je het alvast.
en bij het kct word je ook nog gekeurd he,door 2 psychologen en 1 groene baret,
ze willen in de toekomst(nu en 5j) nog een compagnie erbij
en ze gaan uitbreiden,dus mensen hebben ze nodig
ik zou zeggen ga je gang
en het gaat op karakter,rambo types hebben ze niks aan
maar dat ben je volgens mij niet
opleiding tot moordenaar
pacifisten united!!!
The advisor
ps: iemand me bloem gezien?
Ben nog in Roosendaal geweest, voor de verplichte testen daar. Was wel een leuke ervaring.
Het maakt me nu nog meer vastberaden om die groene baret ooit opm'n hoofd te zetten.
www.inhailonline.tk
is een forum van jongens die al bij het kct zitten
en zitten veel oud gedienden op,misschien ken je daar wat leuke verhalen lezen over de opleiding etc.
en hoe vond je die snorremans die je bij het gesprek van het kct had zitten als ik vragen mag
de kapitein bij het kct bedoel ik
en i-net mannetjes daar doe je niks aan
op de officiele site van het kct zit het er ook vol mee
die mensen zitten teveel te playstation en winnen het spelletje,maar real-life gaat het anders...
en ff over je keuring,wat ging er mis dan?
het fietsen of de krachtmeting
en i-net mannetjes daar doe je niks aan
op de officiele site van het kct zit het er ook vol mee
die mensen zitten teveel te playstation en winnen het spelletje,maar real-life gaat het anders...
en ff over je keuring,wat ging er mis dan?
het fietsen of de krachtmeting
neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeuuuuuuuh
wat moet ik nu in me haar naar pinkpop
ooooooooh
ja dat klopt
maar beleggen via Alex ook,
pinkpop = fear and loathing in landgraaf
dus thuisblijven geen optie
En nu heb ik wel een betere achtergrond en kan me verder ontplooien en dingen alvast aanleren.
je heb de juiste houding
kgeef ze groot gelijk
dat lijkt me sterk
Wil eerst m'n havo halen. Dat is een pré voor mezelf.
De krachtmeting. Het blijkt dus zo te zijn dat je contra-druk moet geven m.b.v. de juiste houding. Leggen ze ook niet even uit ofzo. Maar goed, ik mocht 'm dus overdoen of ik tekende een contract bij de infanterie. Dat heb ik maar geddaan, omdat ik anders de kans liep een jaar te moeten wachten. En nu heb ik wel een betere achtergrond en kan me verder ontplooien en dingen alvast aanleren.
Een jaar wachten? Meestal als je iets fout doet ligt dat rond de 2/3 maanden..
het IKS bepaald tot wanneer en hoelang het duurd
word ook tijd dat ze drugstesten gaan invoeren,maar dat mag niet,privacy redenen....
ik weet toevallig dat ze hier bij het kct ervolop mee bezig zijn om mensen op drugs te laten testen maar ze krijgen het er niet door heen in den haag
Vandaar dat het kct in afghanistan de ML-sectie en de KVM nodig heeft!
ga dan niet in het leger. ik ben vrijwillig als dienstplichtige naar bosnië geweest. laat ze maar snel die brieven naar veteranen sturen, die willen wle tenminste
maar wat verwacht je van de mentaliteit van de nieuwe lichtingen van tegenwoordig??
oh ik ga in dienst,lekker centjes verdienen,maar als puntje bij paaltje komt
vroegáh ging men nog om andere redenen in dienst,niet omdat het zo goed betaalde.
het word hoog tijd dat ze een bezem door de krijgsmacht halen en alle zwakke punten eruit halen.
kijk eens naar het hoge aantal drugs gebruikers in dienst.
In dienst van je vaderland hoor je geen drugs te gebruiken ,je heb een voorbeeld functie
en jaar wachten? Meestal als je iets fout doet ligt dat rond de 2/3 maanden..
snorremans is mn pa
hebbie trouwens weleens de belgische para commando's gecheckt?
daar ga ik misschien bij
En vredesmissies zijn ook niet gevaarlijk, deze missie toevallig wel.. hoe zou het gaan als het oorlog was zoals in de nazi tijd en dat ze dan allemaal als kippen thuis bleven? Krijgsraad! Ik heb altijd vernomen dat je dan naar de millitaire cel mag.
Ik zat er wel aan te denken om vanuit de infanterie door te stromen naar KCT. Ik heb daar een contract voor 2,5 jaar.
Ik ken zelf iemand die er mee gestopt is omdat hij naar Afghanistan moest. Maar hij heeft, vind ik, een goede reden. Hij is loadmaster op een chinook, in 8 jaar 7 maal op uitzending geweest. Zijn laatste uitzending in Afghanistan ging hij slecht voorbereid heen, en heeft vervelnde dingen daar mee gemaakt. Daar heeft hij nog steeds last van. Hij vindt zich zelf nog niet stabiel genoeg om daar weer heen te gaan, daar is hij ook nog niet klaar voor. Maar de psycholoog zegt dat hij er wel weer heen kan Enige manier voor hem om niet te gaan was ontslag te nemen...
jammer dat het zo moet gaan.
mischien had die maat van je het wel naar zijn zin maar was of wilden hij nog niet op een nieuwe uitzending.
Idd jammer dat het zo moet gaan. Hij had het hartstikke naar zijn zin. Hij kan zich geen mooier beroep voorstellen. Maar hij is echt nog niet klaar voor een nieuwe uitzending...
ook zo'n bullshit dat ze eerst kijken of het veilig is in een gebied voordat er troepen naar gestuurd worden... hoezo heb je dan een leger nodig
Er staat vandaag nog een artikel in de krant,dat veel technici weglopen bij defensie en dan vooral als het om de apache's en andere helikopter onderdelen gaat.
Onze defensie is gewoonweg te klein om aan alle vraag van de politiek te voldoen,dat haal ik op uit het hele ontslag gedoe.laatste aanpassing 25 februari 2006 11:41
Ik ben nu zelf aan het keuren voor loadmaster op chinook, zijn geloof ik rond de 50 vacatures daar
snorremans is mn pa
en hij zei toen dat er 1 te laat was door de trein,en dat die gene ook een eind weg woonde
en hij heb dat maar 1 keer verteld dus moet jij wel zijn,hij herkende je ook van de foto.
hebbie trouwens weleens de belgische para commando's gecheckt?
daar ga ik misschien bij
kgeef ze groot gelijk
Wat moesten Canadezen hier tijdens de II wereld oorlog...
waarom gaan ze niet in een supermarkt werken hoeven ze ook niet bang te zijn om uitgezonden te worden (behalve als ze boodschappen naar een auto moeten brengen)
dus waarom nu in 1 keer zeven kleuren stront schijten ??
dat lijkt me sterk
Groot gelijk...
Maar ze hebben toch een contract ondertekend..
Ik snap waarom mensen eventueel bezwaar zouden hebben om daarheen te gaan. Maar dat hadden ze moeten bedenken voordat ze tekenenden. Alleen voor het avontuur is niet genoeg. Ook al is het nog zo gevaarlijk je moet gaan want je hebt met de handtekening aangeven dat je je aan de regels gaat houden. En de regels zijn dat je uitgezonden kan worden. Klaar. Maar ontslag is dan het juiste om te doen, maar is het ontslag nemen of krijgen?
Ik heb maandje geleden de info dag van de luchtmacht gehad, voor de functie loadmaster. De voorlichter had het verteld dat je vaak op uitzending moet omdat die heli's vaak ook voor andere dingen worden ingezet, tja transport etc etc
Ik snap alleen niet waarom er zoveel loadmasters nodig zijn voor het toch beperkt aantal Chinooks, en Cougars...
Heeft elke heli 3 crews?
Dat dat ons land moet verdedigen zeg...
Hallo.. je zit niet voor niks in het leger!
Je weet niet waar je over praat. Ze nemen heus niet alleen ontslag omdat ze niet naar afghanistan willen, daar zit veel meer achter.
Nou, dat staat hier boven dus niet beschreven
en als ze werkelijk alleen ontslag nemen omdat
ze naar afghanistan willen, zijn ze alsnog sukkels
omdat je daar gewoon voor heb getekend.
daar zit veel meer achter.
Maar als dat inkomen niet meer in verhouding staat met de werzaamheden die je moet doen,nemen wel meer mensen ontslag,maar in het leger mag dat dus niet?
Dus je wordt betaald om alleen te trainen en lage-risico missies te doen?
Die mensen worden dus hopelijk getraind om Nederland te verdedigen,als het wordt aangevallen.
Zwakke teringlijers zijn het!
Wij ons een beetje de tering lappen voor al die oefeningen, materialen en gratis opleidingen van hun en als ze dan EINDELIJK een keertje nodig zijn, schijten ze in hun broek voor de risico's.
Je weet de risico's van tevoren en ze krijgen er elke maand goed voor betaald!
Bah Bah Bah
als er oorlog uitbreekt in nederland mogen de "burgers" het oplossen en de zogenaamde Militairen (*uch* lees: domme coke snuivers) renne met hun staart tussen de benen weg...losers
Je zal maar op een missie zijn met 500 man en die 300 man zitten in jouw groep
Uitspraak van SMOKUM op donderdag 9 februari 2006 om 14:46:
als er oorlog uitbreekt in nederland mogen de "burgers" het oplossen en de zogenaamde Militairen (*uch* lees: domme coke snuivers) renne met hun staart tussen de benen weg...losers
als je kunt rekenen 500 - 300 = 200 dus heb je als nog 200 gemotiveerden
als je kunt rekenen 500 - 300 = 200 dus heb je als nog 200 gemotiveerden
zielig
ik ben 15 aug ook het leger in, maar je kiest toch voorleger kies je ook voor uitzending
kutsoldaten, lui laf en lelijk!
Ik heb me amo certificaat al ga weer terug !!!
tering je gaat in het leger, dan hoort dat erbij...
Straks gaan ze bij indiensttreding nog vragen om een contract dat vastlegd dat ze alleen ongevaarlijke en leuke missies mogen doen.
Straks gaan er nog slagers ontslag nemen, omdat ze niet tegen bloed kunnen!!
WTF ze moeten niet zeiken!!
Ik vind het echt zwak.. je kiest er toch voor om dit te gaan doen dan ga je toch ni lope janke als je echt uitgezonde word.. daar wordt je voor getrained
Ik vind het echt zwak.. je kiest er toch voor om dit te gaan doen dan ga je toch ni lope janke als je echt uitgezonde word.. daar wordt je voor getrained
Haha
Er is dus vrede daar en die willen ze bewaren? Zo nee: denk je dat er vrede komt zonder daar eerst voor te vechten?
kgeef ze groot gelijk
Die militairen krijgen zwaar goed betaald.
GESCHIKT
ONGESCHIKT X
kgeef ze groot gelijk
Wat heb je aan het geld als je geestelijk kapot bent
je hebt het over je zelf neem ik aan...
Uitspraak van Erin® op zondag 7 mei 2006 om 17:00:
Wat heb je aan het geld als je geestelijk kapot bent
Slaat helemaal nergens op. Het leger is een duurbetaalde zooi en in het leven geroepen om missies op te knappen wanneer nodig. Hef anders de hele bende maar op.
Uitspraak van Erin® op zondag 7 mei 2006 om 17:00:
je hebt het over je zelf neem ik aan...
IK ben het leger niet ingegaan girlie. En als ik dat wel was gegaan, dan had ik gedaan wat me verteld werd en niet afgehaakt.
Slaat helemaal nergens op. Het leger is een duurbetaalde zooi en in het leven geroepen om missies op te knappen wanneer nodig. Hef anders de hele bende maar op.
IK ben het leger niet ingegaan girlie
Hoe wil jij een missie doen als je in 8 jaar 7 maal op uitzending bent geweest en daardoor helemaal kapot bent. Dan heb je toch niks aan dat geld.
De reden dat die militairen niet naar Afghanistan wilden was toch dat ze het er te gevaarlijk vonden? Dat is dus heel wat anders.
let eens op het nieuws joh
de ene wilde niet ivm onervaren peletons leden
de andere vanwege de vele uitzendingen
en het was maar een enkeling die weigerde het word groter gemaakt dan het is
ontslag nemen wegens dat je naar het buitenland toe moet
je hebt er zelf voor gekozen.
ik begin zelf in september en er is me al 100 keer gevraagd of ik het niet erg vond naar het buitenland te moeten.
Nou dan weet je dat die kans er in zit.
Mensen van de krijgsmacht die ontslag nemen omdat ze uitgezonden worden naar het buitenland dienen goed gestraft te worden met minstens een paar jaar cel. Ze weten dat ze uitgezonden kunnen worden, maar genieten wel van de belachelijk goede arbeidsvoorwaarden (rijbewijs,opleiding,veel kortingen)
tering je gaat in het leger, dan hoort dat erbij...
Straks gaan ze bij indiensttreding nog vragen om een contract dat vastlegd dat ze alleen ongevaarlijke en leuke missies mogen doen.
Jij hebt het echt niet begrepen
zielig
ik ben 15 aug ook het leger in, maar je kiest toch voorleger kies je ook voor uitzending
kutsoldaten, lui laf en lelijk!
Hehe ik begin in augustus mij mogen ze wel sturen hoor
begin liever morgen meteen
als je int leger zit en je wil niet vechten had je bij de scouting moeten gaan...
dus weten ze bij voorbaat al wat ze te wachten staat toch
Jij weet echt niet waar je over lult. Als zoiets gebeurt als wat er in Srebrenica is gebeurt, veranderd iedereen zijn mening wel weer, want dan zegt iedereen; onze jongens hebben er niets te zoeken.
daar krijg je toch ook goed betaald, je weet dat dit kan gebeure als je millitair wilt worde
tsja.. dat is nu net de rede waarom ik het leger niet in ga...
als je voor iets kiest.. moet je rekening houden met alle mogenlijkheden vind ik..
maar knokken met de kans om te sneuvelen.. daar begin je niet aan? dan ga gewoon net als mij het leger niet in
Maar denk dat veel jongens(meiden) het leger in gaat om het lekker verdiend..
En helemaal niet nadenken over een eventuele uitzending..
En als het er dan op aan komt, haken ze af..
Ergens snap ik dat wel
e kunt niet van te voren weten hoe je op zo`n uitzending reageert en of je het aan kan. Ik heb van dichtbij meegemaakt dat iemand in 8 jaar,7 maal op uitzending is geweest wegens personeels te kort. Als je dan ook nog verschrikkelijke dingen mee maakt en je er nog niet klaar voor bent vind ik het meer dan logisch dat je ontslag neemt, het was in zijn geval de eninge manier om onder nieuwe uitzending uittekomen.
in dit geval ken die jongen dr dus niet tegen en door ervaringen heeft diedoen besluiten dr uit te stappen . is wat anders dan aanmelden en al afhaken voordat je gedropt word
Ze weten van te voren dat ze mischien kunnen worden uit gezonden..
En asl ze dat dann nie willen moeten ze ook geen militair worden..
Ik denk ook niet dat dat veel gebeurt is. Er zijn heel veel militairen die wel naar Afghanistan willen of er met frisse tegen zin heen geen. Zijn ook een aantal die ontslag hebben genomen wegens slechte voorbereiding en slecht opgeleide collega`s
in dit geval ken die jongen dr dus niet tegen en door ervaringen heeft diedoen besluiten dr uit te stappen . is wat anders dan aanmelden en al afhaken voordat je gedropt word
en dat kan ik me dan weer wel voorstellen
als je denkt het te kunnen.. en dan toch niet..
Je weet nooit waarheen..
Ik denk dat er nu wel een beetje verschil is tussen Aruba en Afghanistan..
Mn mannetje ziet iedere week een paar kleine meisjes op een bom stappen.. En wat zie je in Aruba.. Zon zee strand en een beetje werken
Toch wel een verschilletje hoor
dat defensie best wel schandalig met zijn personeel om gaat.
en denk gebruind ook gespierd en gebruind die jongen is dalijk moe van dat marcheren in het zand , dan bespring jij m effuh na een tijdje zonder intimiteit arme jongen
zonder intimiteit
Voor de zieke manier waar op ze behandeld zijn! Officieel heb je opzegtermijn van 3 maand geloof ik.
Welke zieke manier?
kgeef ze groot gelijk
Hij wil wel op uitzending heeft alleen wat meer tijd nodig. Zo ben je toch ook een gevaar voor je zelf en je collega`s daar!
Ik vind de situatie die je hier omschrijft iets totaal anders als waar het hier merendeel omgaat. Hier gaat t over het feit dat heel veel jongens niet willen gaan omdat ze het daar te gevaarlijk etc vinden.
Nogmaals: je kiest voor het leger, dus ook voor de missies. Op het moment dat je tekent weet je dat er een risicovolle tussen kan zitten.
Zitten natuurlijk altijd een paar bij die gewoon niet op uitzending willen. Dan vind ik echt dom dan heb je niet goed nagedacht voor je dienst inging
Nederlandse soldaten zijn gewoon weak ass pussy's, deserteurs...
En zo moeten ze berecht worden...
een neef van mij wilt ook niets anders.. bovendien had ik begrepen dat het nog beter verdient als anders (in de zin van gevarengeld)
hij vind het prachtig om op te komen voor vrijheid, vrede, en de mensen waar dan ook..
ik zie hem echt niet terugvallen omdat er iets is gebeurt.. of omdattie iets te gevaarlijk vind..
als je voor zoiets als het leger kiest.. moet je er ook 1000% achter staan.. en niet gaan zeuren!
kgeef ze groot gelijk
Heb ik al eens eerder uitgelegd op dit forum maar hier komt het nog een keer.
Ik heb van dichtbij mee gemaakt. Dat iemand wegens personeelstekort in 8 jaar 7 maal op uitzending is geweest. Tijdens zijn laatste uitzending is hij zelfs neergestort. Daardoor heeft hij geestelijke problemen gekregen. De psycholoog zei dat hij wel weer klaar was voor een nieuwe uitzending terwijl hij zelf vond van niet. Zijn commandant zei, dat als de psycholoog het goed vond hij gewoon voor de achste keer op uitzending moest. De enige manier om hier onder uit te komen was per direct ontslag te nemen. Dat heeft hij dus gedaan en meer mensen van zijn onderdeel. Ik geef hem groot gelijk!! Hij wil wel op uitzending heeft alleen wat meer tijd nodig. Zo ben je toch ook een gevaar voor je zelf en je collega`s daar!
Het doet er niet toe of dat 1x of 10x gebeurt, je hebt daar zelf voor GEKOZEN. dus het is feitelijk gewoon contractbreuk om dan ontslag te nemen als je daadwerkelijk op uitzending gestuurd gaat worden. En in mijn ogen dient het dienovereenkomstig te worden gestraft.
je mag ook niet meer als een x aantal kilo's belasting hebben met bepaalde werkzaamheden.. word ook niet naar gekeken in de praktijk..
stelletje mietjesss
eerst stoer bij defensie gaan werken, mogen ze een keer iets nuttigs doen gaan ze lopen piepen....haha.
vraag eens binnen de krijgsmacht hoe ze het vinden om er naar toe te gaan....
weet je wat voor antwoord je krijgt
wat heb ik er te zoeken ,is onze oorlog niet....
kvind sowieso het leger niet echt nuttig.......kost hartstikke veel en je heb er eigenlijk nix aan toch.....je als er overstroming is
ik ben er lichtelijk mee eens dat je er niets aan hebt
in de zin van:
de wereld zou beter af zijn als er geeneen land een leger had (in welke zin dan ook!)
geen soldaten
geen terroristen..
paradijs
vraag eens binnen de krijgsmacht hoe ze het vinden om er naar toe te gaan....
weet je wat voor antwoord je krijgt
dat vind ik dus ook,is niet meteen een reden om niet te gaan
maar voor alle hersenloze mensen hier dingen roepen zoals deserteurs en mietjes ,know your facts!!!
en iemand terug zei iets over het kct,denk je nou echt dat hun het ook zo te gek vinden om in die zandbak rond te lopen??
ik denk dat ze eerder alles willen asfalteren.
die mensen gaan omdat het hun beroep is ,hun vak,en ze zijn er goed in ook....
deze discussie moet maar eens eindigen.
Vraagje..Om maar even in jouw termen te spreken: Welke oorlog is dan wel van "ons"?
En natuurlijk zitten die special forces (die commando's en mariniers) niet te springen van blijdschap in die zandbak..Maar ze hebben juist die loodzware opleiding gekozen om ingezet te kunnen worden in gebieden als Afghanistan..Daar hebben ze jaren voor getraind, en dus als het ware naar toe geleefd..
Die gasten die ontslag hebben genomen zijn van die onverlaten die de Landmacht in gaan, om hun rijbewijs te halen enzo..Maar als ze dan worden uitgezonden schijten ze 10 kleuren. Je kent ze wel, van die kansloze mannetjes die totaal geen ambities hebben in het leven, en denken even makkelijk geld te verdienen bij defensie.
is de oorlog in afghanistan volgens jou een oorlog die direct met nederland te maken heb?
noch irak noch afghanistan heeft nederland aangevallen,zo bedoel ik het.
en een voorbeeld van 'onze oorlog' ; Indie,en het einde van ww2,toen er nederlandse troepen waren opgeleid in engeland voor de invasie op normandie,en die ook nederland hebben gevochten ; scheveningen,arnhem,eindhoven.
en nog ff over ,dat het onze oorlg niet is.
nooit meegemaakt dat je mensen met een knokpartijtje helpt jij het werk doet,en jij ooit hulp nodig heb dan zijn ze er niet.
zo gaat dit ook met irak en afghanistan.
NL word gebruikt om de vs zn werk te doen omdat ze de personeels druk niet aankennen.
en over de SF , kijk ik vind dat ze moeten worden ingezet wanneer er voor nederland iets op het spel staat of evacuaties in het buitenland .
en dat hebben ze ook al gedaan,weet ff zo snel niet waar maar vorig jaar moesten ze asap naar afrika.
personeel van de ambassade oppikken
dat is in belang van nederland.
en de oorlog in irak en afghanistan had er nooit hoeven zijn.
maar jah welkom in Gemeente Nederland!!
zo gaat dit ook met irak en afghanistan.
NL word gebruikt om de vs zn werk te doen omdat ze de personeels druk niet aankennen.
na alle training die je hebt gehad mag je huisjes bouwen in een één of ander zandland met allemaal achtergestelden die het nog op je leven voorzien hebben ook.
en wat je hebt gebouwd word een maand na vertrek toch weer gesloopt.
En dan belanden we bij het punt, waar veel mensen een grote mond over hebben..Namelijk dat Nederland een zogenaamd verlengstuk van de V.S is. Klinkklare onzin!!!
Heb het al zo vaak gezegd hier op flock..Alle missies in Afghanistan zijn in NAVO verband, duidelijk? Dus met goedkeuring van de VN. Het is waar dat de Amerikanen in de provincie Uruzgan zaten/zitten, maar dat was ook in Navo verband.
Tsunami was ook niet onze ramp toch...
Uitspraak van SMOKUM op woensdag 8 februari 2006 om 20:23:
stelletje mietjesss
eerst stoer bij defensie gaan werken, mogen ze een keer iets nuttigs doen gaan ze lopen piepen....haha.
precies!
Je kiest er toch zelf voor moet je niet gaan janken als je ook echt uitgezonden word!
Ga anders niet in het leger
Als alles goed gaat en mn vriend heeft straks een huis dan mag ik als ik 17 word bij hem intrekken als ik wil
En je argument dat de Afghanen en Irakezen ook nooit wat voor ons zullen doen kan ik echt niet serieus nemen..Kom op zeg.
De tweede wereld oorlog was ook niet de oorlog van de Canadezen
we zijn lid van de nato en de vn dus dan ga je andere landen in nood helpen
En dan belanden we bij het punt, waar veel mensen een grote mond over hebben..Namelijk dat Nederland een zogenaamd verlengstuk van de V.S is. Klinkklare onzin!!!
Heb het al zo vaak gezegd hier op flock..Alle missies in Afghanistan zijn in NAVO verband, duidelijk? Dus met goedkeuring van de VN. Het is waar dat de Amerikanen in de provincie Uruzgan zaten/zitten, maar dat was ook in Navo verband
En dat is nieuws wat de bevolking van NL niet moet horen anders vinden we het te gevaarlijk..
Daarnaast zullen er bij elk Nederlands konvooi apache helikopters meevliegen. Het is hun taak om die rebellen die de IEDs van een afstand tot ontploffing brengen op te sporen.
En alle bungalows, waarin de soldaten op de basis verblijven zijn ook bepantserd. Dus tegen mortier en raket aanvallen van buiten zijn ze zo goed beschermd als mogelijk.
en dat moet je land verdedigen
als je al wat keren ben uitgezonden,vin ik het wel logisch als het klopt wat je zegt
ben je nog nooit uitgezonden heb je niks te vertellen,want je weet van te voren waar je aan begint,want bij je aanmelding word vertelt dat je 99% kans heb dat je word uitgezonden,ben je het daar niet mee eens is dat werkweigering en denk dat dat in het leger gelijk staat aan landveraad
kansloos met je stel
ben je nog nooit uitgezonden heb je niks te vertellen,want je weet van te voren waar je aan begint,want bij je aanmelding word vertelt dat je 99% kans heb dat je word uitgezonden,ben je het daar niet mee eens is dat werkweigering en denk dat dat in het leger gelijk staat aan landveraad
klopt
als je al een aantal keren bent weggeweest snap ik dat je een keer wil overslaan
maar ben je nooit geweest....helaas pindakaas gewoon mee dus!
Uitspraak van M@ximus76 op vrijdag 19 mei 2006 om 18:27:
klopt
als je al een aantal keren bent weggeweest snap ik dat je een keer wil overslaan
maar ben je nooit geweest....helaas pindakaas gewoon mee dus!
K vin t wel een goeie zet van onze militairen niet naar afghanistan te gaan. Amerika heeft tijdens de oorlog toch Uranium bommen gebruikt, zonder dat wij of wie dan ook ervan wisten. Dus er is gezegd dat er nu 14000 tot 36000 x meer straling is dan de bom in hirosjima, dus als onze militairen geen omgebouwde kinders willen begrijp ik dat goed
Ik niet, Vind het echt zwak.. Dat noemt zich nou een militair.. Die lui zijn niet eens mans genoeg om hun eigen verantwoordelijkheden op zich te nemen..
Maar blijf toch bij mn mening..
Ik wel.. Maar ben t 100 procent met je eens..
ik snap niet dat als je het leger in gaat met de gedachte ik ga lekker veel centen verdienen
vanwege de uitzending , dat je dan ontslag gaat nemen
omdat je dan niet meer durft. het is toch geen padvinders clubje. je weet van te voren dat je risico gaat lopen.
je krijgt toch niet voor niets een wapen.
ga dan gewoon niet het leger in.
maarja ik heb aan de andere kant ook wel makkelijk praten.
ik zit niet in het leger.
Hmm dan moet ik volgend jaar maar plannen dat ik een kind krijg als mn vriend weer moet
Necrid ff 2 kleine ophelderingen:
Zo zijn alle Nederlandse voertuigen zoals de humvees bepantserd, die van de Amerikanen zijn dat niet.
Amerikaanse "Humvees" zijn gewoon bepantserd, Nederlandse MB's niet.
![[img width=500 height=333]http://frontierwebdesign.com/passtheammo/images/misc/jared-humvee.jpg[/img]](http://frontierwebdesign.com/passtheammo/images/misc/jared-humvee.jpg)
Zijn dus niet gepanserd..
Maar goed, het gevaar komt natuurlijk van die geimproviseerde bommen die langs de weg liggen..En dus zullen alle beetjes helpen.
je weet anders niet dat je als militair verkracht word door de nederlandse justitie als je een keertje een of andere lowlife een kogel geeft..
remember erik O
nederlandse kutjustitie
ligt aan de rules of engagement
Ja, hehe... Maar maak dat die mensen hier die nog meer weten van defensie dan de militairen zelf maar eens wijs... ze snappen er geen hout van en denken dat de militairen zomaar uit de dienst willen. Ga maar eens naar een voorlichting van de banenwinkel, daar word je verteld dat je alleen vredesmissies gaat doen, en niet dat je als schietschijf voor de taliban gaat fungeren.
maar goed...
Ga maar eens naar een voorlichting van de banenwinkel, daar word je verteld dat je alleen vredesmissies gaat doen, en niet dat je als schietschijf voor de taliban gaat fungeren.
maar goed..
Een beetje zelfstandig kunnen nadenken is dan ook niet gek...
idd alsof een vredesmissie zonder risco is. het leven gaat niet altijd over rozen
idd alsof een vredesmissie zonder risco is. het leven gaat niet altijd over rozen
Neej das waar, maar ze zijn niet voor niets opgeleid tot militair! Stelletje laffe zandhazen die nu op het moment dat het er op aankomt ontslag nemen. Jaren lang opgeleid en getraind van onze belasting centen, 1e klas SISSY'S!!!
ik zat een paar jaar geleden in het leger, en zou ook naar afghanistan gemoeten hebben, maar wegens omstandigheden ging het niet door en ben er toen ook uit gegaan
ik had het niet erg gevonden want je weet van te voren dat je uitgezonde kan worden dus heel dom dat je dan in het leger gaat!
mooie tijden gehad in het leger
die helpt ook al niet tegen 7.62 mm..
Maar goed, het gevaar komt natuurlijk van die geimproviseerde bommen die langs de weg liggen..En dus zullen alle beetjes helpen. Lijkt me trouwens ook niet dat Nederland gebruik maakt van de lichtste vorm van bepantsering, maar dat is slechts een vermoeden.
Uitspraak van lindaaatje op dinsdag 23 mei 2006 om 15:42:
Een beetje zelfstandig kunnen nadenken is dan ook niet gek...
kgeef ze groot gelijk
Een van de redenen om te solliciteren bij het leger zou voor mij zijn; om uitgezonden te worden.
kgeef ze groot gelijk
Ik weet niet hoe je erbij komt hoor, daar klopt helemaal niks van!
Als je militair ben en je moet eens een keer weg, dan moet je niet gaan lopen janken dat je niet wil. Dat weet je toch dat het bij het beroep hoort, anders moeten ze maar naar de padvinders gaan ofzo!
Iemand de film Jarhead gezien?
Na ut zien van deze film zou ik ook cker niet uitgezonden willen worden.
Dus defensie is niks voor jou
anders moeten ze maar naar de padvinders gaan ofzo!
Waar ben je anders militair voor?
Om je hele militaire cariere veilig in nederland te zitten?
kgeef ze groot gelijk
kgeef ze groot gelijk
De 1 wilde vroeger brandweerman worden en de ander 'legerman'
En na een omweg van kok naar beveiliger issie nu eindelijk waar die hoort!
Ja dat zal wel zo zijn, ik ben het nu alle 2 en ga eind van het jaar ook 4 maanden weg... maar je kan me niet wijs maken dat dat een jongensdroom is!! '
Het is m'n werk, ik heb er voor gekozen. Maar of het nu een droom is dat ik beschoten wordt met granaten...????
Lijkt me stug...
kgeef ze groot gelijk
Dus je bent het met me eens dat het verschil bijzonder klein is?
Ik denk niet dat je het leger ingaat om oorlog te voeren..
Maar juist om die mensen te helpen die in die oorlog zitten..
Nederland heeft een mobiel inzetbare vredesmacht, niet echt een defensief leger, als NL aangevallen zou worden hebben we geen kans en ook weinig defensieve werken.
Mensen gaan het leger in voor het avontuur, de spanning, omdat ze kansloos zijn (niet opgeleid bijvoorbeeld) of om de wereld te zien.
Nederland heeft een mobiel inzetbare vredesmacht, niet echt een defensief leger, als NL aangevallen zou worden hebben we geen kans en ook weinig defensieve werken.
Misschien gaan die militairen niet omdat die "humanitaire" missie toch kansloos is.
overigens als militair hoeven ze je het niet te vragen, maar dan verplichten ze je het gewoon, daar ben ik militair voor...
maar honderden heb ik niet gehoord.... lijkt me een aandikverhaaltje (sorry topi maker, no ofense)
Uitspraak van Vip op maandag 31 juli 2006 om 16:40:
Je zou eens mee moet gaan naar grote europese oefeningen in polen of tjechie... waar een nederlands anti-tank peloton(etje) een engelse tank brigade uit het net schiet alsof het niks is...
niet dat het wat met afganistan te maken heeft maar waarom spreken de usa & gb, altijd vol lof over de NLD'ers?
Uitspraak van sjek op maandag 31 juli 2006 om 17:01:
Misschien gaan die militairen niet omdat die "humanitaire" missie toch kansloos is.
NLD gaat wel hoor ze hebben al zo veel voorbereid, ik denk dat ze de termijn wel gaan halen (2jr) en misschien wel langer...
Uitspraak van Roger_X op maandag 31 juli 2006 om 21:05:
overigens als militair hoeven ze je het niet te vragen, maar dan verplichten ze je het gewoon, daar ben ik militair voor...
JUIST!
Uitspraak van Roger_X op maandag 31 juli 2006 om 21:05:
maar honderden heb ik niet gehoord.... lijkt me een aandikverhaaltje (sorry topi maker, no ofense)
Zo is het wel in het nieuws geweest
Hmm je kan als militair zo zelf ontslag nemen, je krijgt dan alleen geen premie, en verder heeft het de zelfde consequenties als de normale burger aangaande ww aanvraag.
Je geeft ze groot gelijk? Dus je vind het oké dat ze vakantie houden op curacao etc van geld dat jij en ik afsta. Dat ze hun rijbewijs en andere papiertjes van dat geld krijgen maar op het moment dat ze MOETEN doen wat je als militair moet doen, orders opvolgen en niet zeiken dan geef je ze groot gelijk?
Dan moeten ze geen militair worden. Als je niet iets wil doen wat gevaarlijk is moet je achter een bureau gaan zitten. punt.
als jij het hebt over 40 jarigen, zijn het bot'ers... die hebben geen keuze, en bbt'ers als die ontslag willen, kan dat door middel van operationele noodzaak gewoon tegen worden gehouden..
Helaas zitten er ook veel lui bij ons tussen die alleen gaan voor de lusten en niet de lasten,
ze kiezen er zelf voor om het leger inte gaan dus moete ze nie zeiken als ze uitgezonden worden
kgeef ze groot gelijk
en waar heb jij die informatie vandaan??
ik ken hun contract.. en ze kunnen echt niet zomaar stop zeggen
Gister bij 2 vandaag (of netwerk) interviewden ze een afgaans-nederlands gezin en de vader ging even uit leggen dat de nederlandse missie naar afganistan geen zin had. omdat ze in 2 jaar niet het conflict van 100jr afganistan wel even konden oplossen...
Waarom schijnt niemand (de pers zeker, en ik denk ook nog veel NLD'ers) te begrijpen wat wij daar wel en niet doen?
als er 1 dode valt dan moeten we terug want dat hebben wij daar niks meer te zeggen maar als de rivieren weer eens overlopen dat is het toch wel handig om een leger te hebben...
Ik denk dat het wel mee zal vallen met de Nederlandse mentaliteit als er doden vallen. Er zijn immers al 2 doden gevallen in Afghanistan (Helikopterongeluk), en daar hoorde je na 2 dagen al niks meer van.
Als je veel door een (door de nederlandse belastingbetalers opgehoest) schietijzer kijkt, dan kun je een kokerblik krijgen.
Verklaar je nader..
Als het over Afghanistan gaat dan zeggen jij en Stoter nogaleens "weet niet waarover die praat" om vervolgens de officiële lezing te herhalen.
Lijkt me ongepast om bijdrages van anderen zo van tafel te vegen: Over politiek mag ieder een mening spuien, de grootste onnozelaar zegt weleens wat zinvols. Discussies worden vaak gedreven door de wens om meer te weten te komen, de meeste burgers zijn nu eenmaal afhankelijk van media.
De vader in kwestie was ingelezen, hij spelde met moelief kranten en elke info die hij kon bemachtigen. Toch wist hij te relativeren.
In de uitvoering kan een militiair minder vrij over zijn handelingen beslissen dan een burger, terwijl dit werk morele vragen kan oproepen. Zoals ik militairen hoor, zijn jullie strak geïndoctrineerd. Werkt wel zo efficiënt.
Positief, als een militair ervoor kan kiezen om niet met een bepaalde missie mee te gaan, knappe jongen die dit in het huidige klimaat als gewetensbezwaar weet te verwoorden.
Bottomline: Ik sta kritisch tov (info over) de oorlog in Afghanistan.
In de uitvoering kan een militiair minder vrij over zijn handelingen beslissen dan een burger, terwijl dit werk morele vragen kan oproepen. Zoals ik militairen hoor, zijn jullie strak geïndoctrineerd. Werkt wel zo efficiënt.
In die wetenschap kan je toch wel begrijpen dat militairen postitief tegen deze missie aan kijken??
Uit een enquete bleek najuist dat de militairen zelf negatiever tegen de haalbaarheid en het nut van de missie aankijken, dan de gemiddelde burger.
Als ze een enquete hebben gehouden onder militairen a la Frits en Henkie, die de landmacht joinen
Over welke militairen hebben we het dan??
Het gaat goed zolang het goed gaat.
Ergens met een negatieve instelling aan beginnen, zal ook negatief uitpakken.
wat een losers. Dan moet je niet het leger in gaan.
Het word echt met de dag kanslozer hier...
daar wil ik niet aan meedoen.
Kanslozer?
wat een losers. Dan moet je niet het leger in gaan.
mja als soldaat weet je dat je dit kunt verw8en dus ik vind dat ze niet moeten zeuren
snappie
maar aan de discussie over afganistan zijn de meningen zo verdeeld dat ik hier hele dagen wel van wal kan blijven steken en dat vind ik niet echt de bedoeling. dus laat ik het erbij
Maar daarom kunnen jullie wel gezellig berichtjes blijven plaatsen
Dat merk ik ook wel ja
Daarom ben ik het met J-Roon eens,we zien wel wat er van komt,en ik hoop dat ik fout zit.
Ik geef het niet graag toe,maar in dit geval wel,en dan mag iedereen mij er op aanvallen,en ik zal blijfen lachen.....
En daar gaat het mij om.....
kgeef ze groot gelijk
kan dat zomaar sta je niet onder contract? sowiso vind ik het maar laffaards waarvoor ga je in het leger? toch niet om er maar mee te stoppen als je eens een keer je jaren training waar kan maken
*zucht*
ben ik blij dat het om millitairen ging waarvan hun contract afliep. en ze speciaal voor afgahnistan nog konden verlengen en dat niet deden...
GEEN ONTSLAG DUS