Partyflock

Forumonderwerp · 848178

Waarschuw beheerder
honderd(en) militairen in nederland hebben ontslag genomen wegens bezwaar dat ze naar afghanistan moesten

kgeef ze groot gelijk

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Necrid op woensdag 2 augustus 2006 om 19:43:
Ik denk dat het wel mee zal vallen met de Nederlandse mentaliteit als er doden vallen. Er zijn immers al 2 doden gevallen in Afghanistan (Helikopterongeluk), en daar hoorde je na 2 dagen al niks meer van.

Maar dat is natuurlijk minder erg als dat er iemand doodgeschoten word;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Necrid op woensdag 2 augustus 2006 om 19:43:
Die vader weet duidelijk niet waar hij over praat.

Als je veel door een (door de nederlandse belastingbetalers opgehoest) schietijzer kijkt, dan kun je een kokerblik krijgen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Olde Skoele op woensdag 2 augustus 2006 om 20:17:
Als je veel door een (door de nederlandse belastingbetalers opgehoest) schietijzer kijkt, dan kun je een kokerblik krijgen.

Verklaar je nader..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Necrid op woensdag 2 augustus 2006 om 20:22:
Verklaar je nader..

Dat is 1 uit de 'onze geest is als een parachute, hij werkt alleen als hij open is' categorie:yes:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Necrid op woensdag 2 augustus 2006 om 20:22:
Verklaar je nader..

Als het over Afghanistan gaat dan zeggen jij en Stoter nogaleens "weet niet waarover die praat" om vervolgens de officiële lezing te herhalen.

Lijkt me ongepast om bijdrages van anderen zo van tafel te vegen: Over politiek mag ieder een mening spuien, de grootste onnozelaar zegt weleens wat zinvols. Discussies worden vaak gedreven door de wens om meer te weten te komen, de meeste burgers zijn nu eenmaal afhankelijk van media.

De vader in kwestie was ingelezen, hij spelde met moelief kranten en elke info die hij kon bemachtigen. Toch wist hij te relativeren.

In de uitvoering kan een militiair minder vrij over zijn handelingen beslissen dan een burger, terwijl dit werk morele vragen kan oproepen. Zoals ik militairen hoor, zijn jullie strak geïndoctrineerd. Werkt wel zo efficiënt.

Positief, als een militair ervoor kan kiezen om niet met een bepaalde missie mee te gaan, knappe jongen die dit in het huidige klimaat als gewetensbezwaar weet te verwoorden.

Bottomline: Ik sta kritisch tov (info over) de oorlog in Afghanistan.

Waarschuw beheerder
stond vandaag weer in de krant.. :s maja.. kneusen.. als je in t leger zit.. dan ga je ook voor zoiets.. ik ben zelf een jaar geleden afgekeurd door bepaalde omstandigheden.. maar ik zou wel als eerste in de rij staan om te gaan !!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Olde Skoele op woensdag 2 augustus 2006 om 23:42:
Als het over Afghanistan gaat dan zeggen jij en Stoter nogaleens "weet niet waarover die praat" om vervolgens de officiële lezing te herhalen.

Lijkt me ongepast om bijdrages van anderen zo van tafel te vegen: Over politiek mag ieder een mening spuien, de grootste onnozelaar zegt weleens wat zinvols. Discussies worden vaak gedreven door de wens om meer te weten te komen, de meeste burgers zijn nu eenmaal afhankelijk van media.

De vader in kwestie was ingelezen, hij spelde met moelief kranten en elke info die hij kon bemachtigen. Toch wist hij te relativeren.

In de uitvoering kan een militiair minder vrij over zijn handelingen beslissen dan een burger, terwijl dit werk morele vragen kan oproepen. Zoals ik militairen hoor, zijn jullie strak geïndoctrineerd. Werkt wel zo efficiënt.

Positief, als een militair ervoor kan kiezen om niet met een bepaalde missie mee te gaan, knappe jongen die dit in het huidige klimaat als gewetensbezwaar weet te verwoorden.

Bottomline: Ik sta kritisch tov (info over) de oorlog in Afghanistan.

Ik vind niet dat je deze conclusie kan trekken uit het feit dat ik zeg dat die vader niet weet waar die over praat. Doordat die vader zegt dat je in 2 jaar niet een land kan opbouwen waar al 100 jaar een conflict heerst bewijst hij dat hij niet weet wat de missie inhoudt. De missie tot wederopbouw duurt helemaal niet 2 jaar, maar net zo lang als het nodig is, alleen zijn het de Nederlanders die er nu 2 jaar het werk gaan doen. Dat wil niet zeggen dat er na die 2 jaar niks meer gebeurt. Nee, dan neemt een ander land dat lid is van de Navo het bevel over de provincie over. De uitspraak van de vader: "omdat ze in 2 jaar niet het conflict van 100jr afganistan wel even konden oplossen..." slaat dus nergens op...En dus weet hij op dit punt idd niet waar hij het over heeft, anders had ie het niet gezegd ;)

Uitspraak van Olde Skoele op woensdag 2 augustus 2006 om 23:42:

For the record, ik ben nog geen militair hoor, ook gewoon een burger ;)
En het heeft helemaal niets met indoctrinatie te maken. Waar het mee te maken heeft, is dat militairen weten hoe het er in werkelijkheid aan toe gaat in die gebieden, omdat ze er zijn geweest, of goede contacten hebben met collega's die er zijn geweest. En die werkelijkheid is, dat ze daar als militairen zijnde goed werk leveren, en heel anders te werk gaan dan de Amerikanen (Niet dat de Amerikanen slecht te werk gaan, maar met het Anti-Amerika segment wat nu op Flock heerst lijkt het me verstandig om aan te geven dat Nederland anders opereert dan Amerika). Zoals ik al vaak heb aangegeven is de realiteit in die gebieden dat er om de haverklap nieuwe projecten worden gestart (en oude worden voltooid) waar de bevolking wat aan heeft. Er is helemaal geen indoctrinatie voor nodig om een militair een goed gevoel over de missie te geven, als diezelfde militair vlak daarvoor een nieuwe school, brug, weg, watercentrale of whatever heeft kunnen openen. Dat is dus de keiharde realiteit. Terwijl de Special Forces het gebied van de Taliban zuiveren bij gevechten, is het mogelijk om verderop iets op te bouwen. Als lid van die Special Forces weet je dan dat mede door jouw inzet iets goeds voor de bevolking kan worden gedaan. In die wetenschap kan je toch wel begrijpen dat militairen postitief tegen deze missie aan kijken??
Maar voor buitenstaanders zoals jij (no offence) is dit vaak wat moeilijker te bevatten, omdat je het niet zelf mee maakt of omdat je er niet op de een of andere manier direct bij betrokken bent. Hopelijk kan je er nu begrip voor opbrengen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Necrid op donderdag 3 augustus 2006 om 01:17:
In die wetenschap kan je toch wel begrijpen dat militairen postitief tegen deze missie aan kijken??

Uit een enquete bleek najuist dat de militairen zelf negatiever tegen de haalbaarheid en het nut van de missie aankijken, dan de gemiddelde burger.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 augustus 2006 om 01:22:
Uit een enquete bleek najuist dat de militairen zelf negatiever tegen de haalbaarheid en het nut van de missie aankijken, dan de gemiddelde burger.

Over welke militairen hebben we het dan??
Als ze een enquete hebben gehouden onder militairen a la Frits en Henkie, die de landmacht joinen zodat ze gratis hun rijbewijs kunnen halen dan begrijp ik die uitkomst van de enquete.
Enquetes zeggen mij sowieso niet veel. Je weet dat die zo gemanipuleerd kunnen worden zodat de uitkomst wordt zoals jij wilt, door alleen een bepaalde groep naar hun mening te vragen bijvoorbeeld.

Ik ken de militairen die daar zijn of daar heen gaan, en ik weet zeker dat ze allemaal (uitzondering daar gelaten) goed gemotiveerd zijn en blij zijn om hun taken uit te voeren.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Necrid op donderdag 3 augustus 2006 om 01:29:
Als ze een enquete hebben gehouden onder militairen a la Frits en Henkie, die de landmacht joinen

Ik denk dat de groene barreten en de painfabats er niet zo moeilijk overdoen.
visstick je moet niet zo negatief over de kl denken.
opleiding broekkie!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Necrid op donderdag 3 augustus 2006 om 01:29:
Over welke militairen hebben we het dan??

Je bent zelf militair,dan zie je toch ook wel dat Afghanistan een strategische nachtmerrie is?

Als je Afghanistan wil opbouwen,zul je eerst/tegelijkertijd China,Rusland,Pakistan,Iran en nog zo wat landen en groeperingen ,in de regio moeten aanpakken.
Er zijn zelfs 2 provincies in Afghanistan,waar geen permanente NAVO aanwezigheid is......(te onherbergzaam).

Ik kan niet in de toekomst kijken,maar ookal zou je Afghanistan een beetje kunnen opbouwen,dan heb je altijd het probleem dat er genoeg lui zijn die er voor zouden kunnen zorgen dat het ook weer een beetje afgebroken wordt.

Waarschuw beheerder
Het gaat goed zolang het goed gaat.

Ergens met een negatieve instelling aan beginnen, zal ook negatief uitpakken.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 augustus 2006 om 18:56:
Het gaat goed zolang het goed gaat.

Ergens met een negatieve instelling aan beginnen, zal ook negatief uitpakken.

Oke,daar geef ik je gelijk in,maar men moet het ook niet onderschatten.
Zeker als je naar Pakistan kijkt.
Die Muscharaf,de leider van Pakistan(of hoe je zijn naam ook schrijft),heeft het eeuwige leven ook niet!
Maar dat land heeft wel atoomwapens,niet handig als je kijkt hoe de burgers van dat land tegen bepaalde zaken aan kijkt.
Je ziet daar meer steun voor de Taliban,als voor de NAVO.
Levensgevaarlijk(in de toekomst).

Waarschuw beheerder
wat een losers. Dan moet je niet het leger in gaan.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 augustus 2006 om 19:29:

Aan de ene kant is het wel zo,maar als er geen mensen meer zijn die vrijwillig het leger in gaan,wordt de dienstplicht weer in gevoerd.
Dan had jij nu in Afghanistan kunnen zitten.
Dus ik ben echt wel blij dat er mensen zijn die het leger aandurfen.

Respect voor hen.
En tuurlijk zijn er mensen in het leger die zeggen,bekijk het maar.

Daar moet je ook respect voor hebben,alleen zijn ze misschien vergeten wat het leger inhoud,dat kan.
Maar toch blij dat ook hun het leger in zijn gegaan,want anders had je een tekort gehad,met de bekende gevolgen.

Niet iedereen in het leger gaat naar Afghanistan,het leger heeft meer te doen.
Dus mensen die echt niet willen,kun je ook overplaatsen.
Laat het dus over aan de echte militairen!
Die weten waar ze voor gekozen hebben.
Dat zou ook een oplossing kunnen zijn,toch?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Het word echt met de dag kanslozer hier...
ik heb mijn zegje gedaan...

einde discussie hier voor jeroen

Ingerukt Mars!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 augustus 2006 om 18:34:

Kanslozer?
Kom eens met argumenten,waarom het kansloos zou zijn!

Ook jij begeeft je op een forum,dan praat niet iedereen met je mee,als dat wel zo zou zijn,is het snel afgelopen met een forum.

Argumenten en die bestrijden of weerleggen,daar gaat het om.
Dus kansloos kan ik het niet noemen,ook jij hebt iedere kans om met argumenten te komen.
Vind je dat kansloos?
Moet je niet aan een forum beginnen en het jouwe er van denken!
Waarschuw beheerder
donateur
Aan de ene kant is het wel zo,maar als er geen mensen meer zijn die vrijwillig het leger in gaan,wordt de dienstplicht weer in gevoerd.
Dan had jij nu in Afghanistan kunnen zitten.
Dus ik ben echt wel blij dat er mensen zijn die het leger aandurfen.

Ik ben nooit in het leger geweest. Ik zou er niet tegen kunnen om orders te volgen zonder te weten waarvoor. Ik kan er ook niet tegen als mensen tegen me gaan schreeuwen.
Als ons land zou worden aangevallen dan zou ik er geen probleem mee hebben om te helpen het land te verdedigen, maar meehelpen een ander land te bezetten, zoals nu in Afghanistan en Irak gebeurd gaat me echt te ver. In mijn ogen is het misdadig, hoe mooi ze het ook proberen te brengen als een vredesmissie of om te helpen het land op te bouwen. Het is nu eenmaal zo dat die oorlog gevoerd wordt om financiele belangen van de wapen- en oliebedrijven te beschermen en daar wil ik niet aan meedoen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Evert op vrijdag 4 augustus 2006 om 21:25:
daar wil ik niet aan meedoen.

Blijf dan weg van alle "westerse" gemakken.
Jij zit hier toch ook PF?

Die computer van jou wordt ook gevoed door die olie,uit die "arme"landen.(de leiding van die landen krijgen prima betaald hoor,wij betalen ervoor.)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Beetje rare beredenering. Alsof geweld de enige manier is om aan olie te komen.

Zonder al die oorlogen zou de olie veel goedkoper zijn. Steeds als een arabisch land meer olie verkoopt als afgesproken, waardoor de prijzen dalen, dan worden ze aangevallen door het westen.

Ik heb trouwens nog steeds een Pentium II, dus ik doe best zuinig.
Waarschuw beheerder
donateur
Als het je nog niet duidelijk was:
De oorlogen worden gevoerd om de olieproductie te beperken om de prijs hoog te houden,
dus niet om de olietoevoer te beschermen, want die landen willen even goed wel graag hun olie verkopen aan iedereen de er voor wil betalen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 augustus 2006 om 18:34:
ik heb mijn zegje gedaan...

einde discussie hier voor jeroen

Ingerukt Mars!

Doei:flower:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 augustus 2006 om 18:54:
Kanslozer?

ik heb het meer over dit soort figuren:

Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 augustus 2006 om 19:29:

Uitspraak van 100% Pure Hardcore op woensdag 2 augustus 2006 om 19:07:
mja als soldaat weet je dat je dit kunt verw8en dus ik vind dat ze niet moeten zeuren

snappie :D

maar aan de discussie over afganistan zijn de meningen zo verdeeld dat ik hier hele dagen wel van wal kan blijven steken en dat vind ik niet echt de bedoeling. dus laat ik het erbij

gr jeroen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 5 augustus 2006 om 12:37:
snappie

Yep!:FLOWER:

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 5 augustus 2006 om 12:37:
maar aan de discussie over afganistan zijn de meningen zo verdeeld dat ik hier hele dagen wel van wal kan blijven steken en dat vind ik niet echt de bedoeling. dus laat ik het erbij

Oke,daar heb je ook wel gelijk in!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 5 augustus 2006 om 19:42:
Oke,daar heb je ook wel gelijk in!

Maar daarom kunnen jullie wel gezellig berichtjes blijven plaatsen:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 5 augustus 2006 om 20:05:
Maar daarom kunnen jullie wel gezellig berichtjes blijven plaatsen

Oke,heb je ook gelijk in,maar ik krijg(voor mezelf)het gevoel dat ik de boel meer sta tegen te werken,dan te bevorderen met mijn commentaar.....

Ik wil een discussie voeren,niet onze missie in Afghanistan in gevaar brengen.
Als ik de argumenten van een aantal jongens in het leger hoor,zitten daar gewoonweg geen strategen bij,en die heb je nu eenmaal nodig.

Het neerschieten van een paar inwoners van dat land,draagt niet bij aan de veiligheid van dat land.
Afghanistan is niet het probleem,de regio is het probleem.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 5 augustus 2006 om 20:57:
Oke,heb je ook gelijk in,maar ik krijg(voor mezelf)het gevoel dat ik de boel meer sta tegen te werken,dan te bevorderen met mijn commentaar.....

Dat merk ik ook wel ja;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 5 augustus 2006 om 21:02:
Dat merk ik ook wel ja

Daarom ben ik het met J-Roon eens,we zien wel wat er van komt,en ik hoop dat ik fout zit.
Ik geef het niet graag toe,maar in dit geval wel,en dan mag iedereen mij er op aanvallen,en ik zal blijfen lachen.....

En daar gaat het mij om.....
Waarschuw beheerder
ga eerst zelf eens op uitzending,of het leger in mensen,denk dat je dan een beter beeld kunt vormen of millitairen!!

Waarschuw beheerder
donateur
zegd iemand uit het frinkandellen leger :P

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van GIZO op zaterdag 5 augustus 2006 om 22:18:
ga eerst zelf eens op uitzending,of het leger in mensen,denk dat je dan een beter beeld kunt vormen of millitairen!!

zegd GIZO van de luchtmacht(meer lucht dan macht)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 5 augustus 2006 om 21:10:
Daarom ben ik het met J-Roon eens,we zien wel wat er van komt,en ik hoop dat ik fout zit.
Ik geef het niet graag toe,maar in dit geval wel,en dan mag iedereen mij er op aanvallen,en ik zal blijfen lachen.....

En daar gaat het mij om.....

Thanx :D
Waarschuw beheerder
zegt j-roon..KMS!!komt net om de hoek kijken:P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 februari 2006 om 19:46:
honderd(en) militairen in nederland hebben ontslag genomen wegens bezwaar dat ze naar afghanistan moesten

kgeef ze groot gelijk

kan dat zomaar sta je niet onder contract? sowiso vind ik het maar laffaards waarvoor ga je in het leger? toch niet om er maar mee te stoppen als je eens een keer je jaren training waar kan maken
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van zueno op zaterdag 5 augustus 2006 om 22:32:
kgeef ze groot gelijk

ik niet daarvoor zijn ze toch het leger in gegegaan dan moeten ze er heen gaan ook!!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van GIZO op zaterdag 5 augustus 2006 om 22:31:
zegt j-roon..KMS!!komt net om de hoek kijken

ben ik blij dat ik al een lange tijd korporaal geweest ben :D :P

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van zueno op zaterdag 5 augustus 2006 om 22:32:
kan dat zomaar sta je niet onder contract? sowiso vind ik het maar laffaards waarvoor ga je in het leger? toch niet om er maar mee te stoppen als je eens een keer je jaren training waar kan maken

Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 juli 2006 om 13:40:
*zucht*

ben ik blij dat het om millitairen ging waarvan hun contract afliep. en ze speciaal voor afgahnistan nog konden verlengen en dat niet deden...

GEEN ONTSLAG DUS

Waarschuw beheerder
En daar waren we weer!
Gisteren zijn de eerste militairen terug uit afghanistan gekomen:)
Waarschuw beheerder
Heb zelf ook 4 maandjes in Afhanistan gezeten, kan me best voorstellen dat je niet wil gaan maar dan moet je maar ander werk gaan zoeken. Je weet dat de kans er is dat je uitgezonden word. Sorry dat ik het zeg maar ik vind het laf.