ik heb wel een link, maar ik ga 'm niet geven!
heeft Opgezwolle weer een nieuwe cd uitgebracht
Ik vind N3d3rh0p verschrikkelijk, vandaar dat ik me er nooit verdiept heb en bij de naam "Nederhop" al m'n oordeel klaar heb
Dit is gewoon lekkere muziek.. Goede, droge, humoristische teksten met heerlijke duistere beats door delic.. gewoon HEERLIJK.. als je heerlijk in de auto zit of met een paar maten op de bank met een jointje..
Heel dik album, eindelijk de kans gehad om alle tracks achter elkaar te horen dit weekend.
Wat??
Ik heb me deze keer al bijna de bushalte gemist waar ik uit moest stappen, omdat ik opging in de beats en rijms
maar de show van jawat, delic, kubus en sticks maakte alles goed!
Opgezwolle is erg sterk in de Nederhop er zijn weinig artiesten die het op zo'n niveau blijven doen
"nix te verliezen"
flows,fases,shows,situaties is ook een nummer net als zon btje heel microphone colossus
1 van de sterkste blijft ook "nix te verliezen"
die beat klinkt zo simpel maar wel zwaaaar relaxed
flows,fases,shows,situaties is ook een nummer net als zon btje heel microphone colossus
Die beat van tunnelvisie niet vergeten!!
lees net een recensie over de nieuwe opgezwolle in de veronicagids ze zijn niet eens laaiend enthousiast en zij vinden 21 nummers teveel
kan iemand nog aan de videoclip komen van verre ossten? die is nl in mijn wijk opgenomen en de helft staat er nu niet meer, zou ik erg tof vinden om te hebben die clip!
lees net een recensie over de nieuwe opgezwolle in de veronicagids ze zijn niet eens laaiend enthousiast en zij vinden 21 nummers teveel
kan iemand nog aan de videoclip komen van verre ossten? die is nl in mijn wijk opgenomen en de helft staat er nu niet meer, zou ik erg tof vinden om te hebben die clip!
Zag hem laatst toevallig wel op de Box, staat ie ook niet op YouTube.com ?
*edit* hm nee dus daar staan wel Hoedenplank, Rustug (vetste clip van opgezwolle vind ik) en Zwarte Koffie voor de liefhebbers
16 maart weer in het paard van troje met typhoon! vorige keer was echt bruut! nu wordt zeker weer vet!
Vet! Heb de clip van Hoedenplank nog niet gezien
Dikke cd!!
Alleen jammer dat er weinig Delic instrumentals opstaan.
Net als Dipsaus enzo..
Op de vorige albums had je vaak op het einde van de nummers nog een minuutje relaxed Delic met zijn magische, tovenaars kunsten..
Op deze cd springt het meteen door naar het volgende nummer.
Op de vorige albums had je vaak op het einde van de nummers nog een minuutje relaxed Delic met zijn magische, tovenaars kunsten..
Ik vind 'Made In NL' wel wat raar. Zie hier:
Made In NL:
Nederlanders, Surinamers, Arubanen, Marokkanen en Turken
Het Land van:
Ik deel mijn land met Turken en Marokanen, Antilianen, Molukkers en Surinamers
Made In NL:
politiek Den Haag dat Amerika achterna loopt
geef poot Balkenende, niet blaffen
Het Land Van:
Want ome Bush heeft Balkenende in zijn zak
Een beetje jammer, vind ik..laatste aanpassing 17 februari 2006 19:56
Als je nou van alle nummers van Opgezwolle 1 favoriet zou moeten kiezen, welke zou dat dan zijn??
Uitspraak van Out of Space! op zaterdag 18 februari 2006 om 11:04:
Als je nou van alle nummers van Opgezwolle 1 favoriet zou moeten kiezen, welke zou dat dan zijn??
zag ze net voorbij komen op tmf
hehe joy jij bent echt opgezwolle verslaafd he ... hoe was et in Den Haag ?
Vrijdag 24 maart is er ook een optreden van Opgezwolle bij de Atlantis in Alkmaar!
Was de vorige x erg vet dus zeker een aanrader!
die was ik net toevallig aan t luisteren... nummer erna op die cd, stratenmakers, check die... zit een zooooo slechte rap in van 1 of andere wannabee mc haha
Dat is Blondy Bee of Blonny Bee, ik vind die rhyme echt een van de slechtste en oppervlakkige rhymes die ik ooit gehoord heb
de verse van Blonnie B
Heb echt respect voor Delic die beats die hij maakt zijn in 9 van de 10 gevallen gewoon echt goed.
vanavond opgezwolle @ Roosje!!
Weet niet of je hem al gevonden hebt maar zag gisteren in de Fame in Amsterdam een stapeltje liggen.
in vergelijking met Eigen wereld ??
De bass was inderdaad erg gruwelijk!!
Voor de liefhebbers heb ik 10 minuten gevonden van pinkpop 2006
http://www.youtube.com/watch?v=zrW9NBF8gd0&search=opgezwolle
jawat was ook op free yourmind
Vond het maar een aanfluiting; geluid was slecht en de performance werkte alleen maar opruiend. Daar voorin ging 't bijna fout, had ik 't idee.
zijn ze ook op lowlands geweest
welk nummer zit niet een gruwlijke beat in....
nerd
Overmorgen Opgezwolle + Typhoon in Patronaat H'lem https://partyflock.nl/party/72247
hij heeft zelfs al een jawat diss gemaakt jawrat diss genaamd....
Erg jammer trouwens dat duvelduvel stopt. Was benieuwd naar opgeduveld 2
daaruit lijkt het wel dat ie niet stopt...o.a. door antwoorden op de vragen :
Ja oke maar dat intervieuw is eerder afgenomen dan het besluit om te stoppen
Dan alsnog blijft het een feit, dat duveltje vast wel manieren weet om alsnog te droppen
alle vorige albums als rijmpappie nr 1, van aap naar primaat etc
Ik weeet het heb ze allemaal
(terwijl hij op dat moment op non-actief stond volgens de pers
Volgens mij heeft Rein de Vos niet meer zoveel met Duvel te maken na die Jawat diss van Audio Elixer
Dat zal voor ons denk ik voorlopig nog een vraag blijven.
de jongens uit Zwolle zijn op dit moment naar mijn mening zeker de beste in de nl'se hip-hop scene, helemaal nu met hun nieuwe release "Eigen Wereld
ik zou zeggen, neem er is de tijd voor om goed te luisteren, en je zal het voorgaande denk ik niet meer zeggen
Osdorp posse is en zal ook zeker de beste zijn
omdat zij er mee begonnen zijn.
Met alle respect voor Op, maar jou redenatie vind ik een beetje kort door de bocht.
en dan helemaal gezien je niet eens de moeite neemt om naar opgezwolle te luisteren en daar wel een ordeel over velt.
Volgens mij heeft Rein de Vos niet meer zoveel met Duvel te maken na die Jawat diss van Audio Elixer
iemand een idee of die freestyle track van kubus met Ghostfacekillah ergens te vinden is?
had hem op me vorige pc via soulseek,
Klinkt lang geleden, terwijl die track pas een paar weken terug gemaakt is
de hop is echt een vet concept, maar het nummer valt zwaar tegen.
Niet bruut, maar slecht vind ik t zeker niet! beats zijn zeker wat te freaky voor ghostface
is dat de nieuwe term ja
vind gekkenhuis er echt bovenuitsteken, vooral 't stuk wanneer jawat gaat rappen
jawat producerend vind ik ook niet alles , live daarentegen
vooral 't stuk wanneer jawat gaat rappen
Live is ie echter de shit! Dan gaat echt t dak eraf! Als die gozer al springend opkomt kan je al niet meer stilstaan en zie je de zaal altijd helemaal losgaan!!
jawat
Opgezwolle maakt albumfilm
Opgezwolle, de Nederhiphop groep uit Zwolle, komt met een heel nieuw genre in de muziek- en filmwereld: De albumfilm. De 20 minuten durende film behoort bij de gelijknamige cd 'Eigen Wereld'. Je ziet het verhaal van bejaardenverzorger Gerrit (Cees Geel), hij is op zoek naar antwoorden rond de dood van zijn vader, en hoopt deze te vinden bij 3 demente bewoners van een tehuis. De film gaat op 17 december in premiere in Poppodium Hedon in Zwolle en is op 22 december te zien op Nederland 3. Kijk en swing!
vandaag al weer een jaar uit die cd, en nog steeds super
en de clip is ook zo super
ik haf en ik paf en ik breek de tent af
ja dat zou ik wel graag willen weten
JOOOOOOY enig idee ?
en opgeduveld dan?
en opgeduveld dan?
Komt er hoogstwaarschijnlijk niet
Maar die gasten alleen?
Heb ze een keer live gezien, vond er echt niks aan
is er al, alleen opgeduveld 2 komt er niet.
En DuvelDuvel is zeker wel vet, je moet er alleen wat langer en vaker naar luisteren, ook live. Komt omdat die gasten geen hap-slik-weg hip-hop maken. Ze flowen op een heel andere manier. Die moet je vanzelf gaan horen en dan ga je ze waarderen.
Opgezwolle en Blaxtar was wel weer vet gister
Beste album van 2006
Ieder zijn ding gelukkig
Aankomende vrijdag naar Opgezwolle
Ze deden nu ook aardig wat nummers van spuugdingen op de Mic.
Ik vind Eigen Wereld juist het vetst, Delic zet echt heerlijke sferen neer
Een paar weken geleden deden ze juist een show met meer oudere nummers, ik was dus benieuwd of dat weer zo was......
in mei van dit jaar komt ie uit
Ben ook al een tijdje opzoek naar Spuugdingen. Maar nergens te krijgen . stond op Opgezwolle.nl dat hij bij Plato in Utrecht te krijgen is. Was gisteren toevallig in Utrecht, ff langs Plato geweest. Maar niks meer
wat een volk er ook op af komt, tering!! die stickert roepen: zijn er nog sjappies in de zaal. iedereen juichen. ik denk ik moet hier weg stelletje randebielen. waar gaat het heen is de vraag...
Heb Spuugdingen trouwens zelf al wel origineel
Ik heb connecties bij de Plato he, zal eens vragen of ze het in de gaten houden
maar ik was laatst bij een show van ze (was dr al wel vaker geweest) maar die was echt bitchy, wat een volk er ook op af komt, tering!! die stickert roepen: zijn er nog sjappies in de zaal. iedereen juichen. ik denk ik moet hier weg stelletje randebielen. waar gaat het heen is de vraag...
ofterwijl qua volk leek het net of ik in een gemiddelde discotheek stond. dat is niet mijn idee van een hiphop avondje...
ik vind opgzwolle zoiezo dik, begrijp me niet verkeerd.
maar ik was laatst bij een show van ze (was dr al wel vaker geweest) maar die was echt bitchy, wat een volk er ook op af komt, tering!! die stickert roepen: zijn er nog sjappies in de zaal. iedereen juichen. ik denk ik moet hier weg stelletje randebielen. waar gaat het heen is de vraag...
ofterwijl qua volk leek het net of ik in een gemiddelde discotheek stond. dat is niet mijn idee van een hiphop avondje...
itspraak van BamBam. op woensdag 14 maart 2007 om 18:18:
ik vind opgzwolle zoiezo dik, begrijp me niet verkeerd.
wat is daar fout aan dan?
Tsjappie is toch geen scheldwoord? Dit is voor mijn tsjappies en mammies'!
Wat bedoel je daar dan weer mee?
nee inderdaad, gewoon met z`n alle helemaal los gaan.....
Heb het ff gevraagd en hij komt inderdaad weer over een tijdje. Ik word in ieder geval op de hoogte gehouden
Opgezwolle
ik was een keer in een discotheek (danspaleis haaksbergen)
en lange frans en baas b waren daar ook
Opgezwolle
Volgende week naar Jawat
zou ik ook graag een keer live willen zien
heb gister delic ff bedankt voor dit kunstwerkje
ik heb ze nu zo'n 6 of 7 keer gezien, maar dat optreden in purmerend overtreft echt alles !
Dat was zoooo gruwelijk,niet normaal meer
Nou...........Nee; hartsikke vet hoor allemaal, vooral de beats van Delic en bijna altijd de rijms van Rico mar Sticks laat het nog welles afweten, en af en toe gaat het echt nergens over.....
topic is ook een anderhalf jaar geleden aangemaakt
haha ja is ook zo .... maar fakkelteit mag van mij wel is in de sale gaan!
Microfone colossus van Sticks en Duvel is ook vetjes!
iemand bekend met deze artiest "Salah Edin" ?
sticks komt wel heel erg hoor !
1 september weer the rhythm the rebel
zit alleen met een dilemma heb dan ook een verjaardag waar ik eigenlijk wel heen moet maar de mooiste acts komen op het laatst
zowiezo ' s middags erheen miss 's avonds iets eerder weg maja ik zie het allemaal wel
weet iemand nou waarneer dat nieuwe album uit komt
En niet anders
daarna komt
23 september albumpresentatie fakkelteit
hedon zwolle
Broodje Aap
10. Vrij ft Kempi
K kom ook af en toe lui tegen van: joo check dit nummer(...) VOER VOOR JE HOEDE HOEDEPLANKPLANK (...) voor de rest kennen ze geen enkel nummer
Hoe onbekender hoe beter, maar voor hoelang nog
ik vind alle nrs wel fijn, ga niet opletten of ze bekend zijn ofzo
a is ook zo, maar bijv hoedenplank en gekke gerrit heb ik net ff te vaak gehoord, rustug en strik je veter daarintegen kan ik nog wel goed horen zonder dat het verveeld, rustug staat geloof ik al 1,5 jaar op mn mp3 speler ofzo terwijl ik normaal om de 2 weken een nieuwe playlist er in knal
maar ik vind dat ze wel betere nummers hebben laatste aanpassing 20 september 2007 00:33
Rustug en Verre Oosten zijn toch ook veel op tv gedraaid.. maar zijn twee zwaar relaxte nummers
Levenslessen, 1 van mij favoriete nr's
spuugdingen op de mic
Is er nog iemand die weet waar die te krijgen is? De officiele cd is natuurlijk al lang niet meer verkrijgen, maar waar staat ie verder?
alleen baal btje van dat ik de limited voor 10 euro meer heb gekocht
zo speciaal vind ik hem niet.
het is gwoon een schrift als cd hoes
"Ik kom met meer Matty's dan Verkamman"
kut forumplaatje
Vanavond Patroooooooooooo
Met typhoon erbij..
Zie mij als je vertrouwens persoon