Partyflock

Forumonderwerp · 838037

Ik heb al veel topics gezien (hier op partyflock) over geloven in God of in Jezus en uiteraard alle stoere hardcore-party namen met referentie aan de Duivel of Satan en dat het zogenaamd muziek uit de Hel is. Deze Christelijke Propaganda ter zijde zettende vroeg ik me af of er mensen zijn die zich kunnen vinden in Satanisme.

Hieronder een kleine uitleg over Satanisme (lees: Humanisme) voor de onwetenden die denken dat het gaat om kindermoord en het aanbidden van een gespierde rode man met horens; Wanneer je het doorleest concludeer je dat deze vorm van "religie" er een rationele filosofische ondertoon op na houdt :)

Satanisme is de religie van de mens.
Een Satanist gelooft in zichzelf. HIJZELF is GOD. HIJZELF is zijn verlosser. HIJZELF is heer en meester over Zijn Hemel en Hel.

Feminisme, discriminatie
Binnen onze religie vindt geen discriminatie plaats op ras, geslacht of seksuele voorkeur. Man en vrouw worden als gelijken behandeld. Satanisme is in die zin dan ook een feministische religie.

Dit betekent dat overal waar in de teksten op deze site 'Hij' of 'Hem' staat, evengoed 'Zij' of 'Haar' had kunnen staan.

Paradigma
Alle mensen worden geboren zonder model van de werkelijkheid. De Satanist verwerft kennis en denkt na over de wereld om Hem heen. Hij zal zijn Eigen stelsel van normen en waarden moeten samenstellen. De Satanist probeert uit te vinden wat Hem gelukkig maakt en wat Hij moet doen om Zijn doel(en) te bereiken. De antwoorden die Hij vindt zijn voor iedere Satanist anders. Deze zoektocht moet Hij alleen afleggen. Niemand kan Hem vertellen wat Hij moet doen of laten. Hij kan slechts advies van anderen aannemen en zelfs dan is advies slechts nuttig als Hij er Zelf over heeft nagedacht.

The Holy Bible?
Veel religies hebben een bijbel die als ‘heilig’ beschouwd wordt, omdat het het Woord van God en zijn profeten bevat.

Binnen het Satanisme is dit echter niet het geval. Wij hebben geen heilige Bijbel en het citeert geen woorden van een godheid. Om die reden is the Satanic Bible, door Dr. A.S. LaVey, ook geen bijbel in de gebruikelijke zin van het woord. De Satanist beschouwt dit boek niet als heilig en zal het dus ook niet lezen in blind vertrouwen of met verering.
Zoals genoemd in het boek zelf zal de Satanist overal een vraagteken bij zetten.
Slechts weinig Satanisten zijn het eens met alles dat Dr. LaVey uiteenzet in zijn boek, en zo is het ook bedoeld. De Satanic Bible is geen handleiding voor het leiden van een Satanistisch leven. Een Satanist zal niets en niemand voor hem laten beslissen.
Het boek levert Satanistische gedachten vanuit een Satanistisch standpunt, of, om specifiek te zijn, vanuit Dr LaVey’s standpunt. Het is bedoeld de lezer uit te dagen en te stimuleren Satanistisch te denken. (Een gezonde oefening voor elke persoon, ongeacht de religie). De Satanic Bible is een goede introductie voor mensen wier interesse in Satanisme gewekt is.

Advies voor de beginners: Lees de Satanic Bible en besluit voor jou zelf welke delen je wilt inweven in jouw Satanistisch Paradigma!

Fnorden
Er is in het leven van de Satanist geen plaats voor dogma's, vastgeroeste gewoonten, halve waarheden en illusies. Deze fnorden leiden de Satanist af van datgene wat Hij wil bereiken. Fnorden dienen dus uitgebannen en vernietigd te worden.

Do What Thou Wilt Shall Be The Whole Of The Law
De Satanist probeert uit te vinden wat Zijn Wil is, wat Hij beschouwt als Zijn ultieme Doel. Vervolgens stelt Hij alles in het werk om dit te bereiken. Voor de Satanist is dit geen leidraad, het is zijn enige wet. Deze wet klinkt misschien als een vrijbrief voor iedere activiteit. In feite is dit slechts schijn. Iedere actie van de Satanist die niet overeenstemt met Zijn Wil leidt tot weerstand en frustratie. Met andere woorden; het enige dat de Satanist kan en mag doen is Zijn Wil volgen.

Verantwoordelijkheid voor de verantwoordelijken
Vanaf het moment dat de Satanist zichzelf als GOD ziet draagt hij de volledige verantwoordelijkheid over zijn daden en acties. Als hij succesvol is, is dat zijn verdienste. Als hij faalt is er niemand op wie de schuld van zijn falen afgewenteld kan worden behalve Hemzelf. Daarom is Satanisme slechts toegankelijk voor de allersterksten onder ons.

Het woord Satan
Het woord Satan komt uit het Hebreeuws en betekent: tegenstander of tegenstrever. Satan staat voor alles wat, en iedereen die, de Satanist tegenstreeft. Zonder tegenstand zou het leven niet leuk zijn. Als iedere wens die men heeft direct in vervulling gaat, dan was er geen sprake van een wens. Als alles wat men wil bereiken direct bereikt wordt is er geen streven, geen verbetering en geen vooruitgang. Omgang met De Tegenstrever zorgt dat het leven interessant is, een overwinning op De Tegenstrever des te meer. Satan is een metafoor voor de Lust in Het Leven. Satan zorgt ervoor dat het leven leuk, interessant en de moeite waard is om te leven.

Magie en de Grotto
Een Satanist probeert het complex van Tegenkrachten voor Zich te laten werken. Het ombuigen van deze Tegenkrachten heet Magie. De definitie is: Het veranderen van de werkelijkheid in overeenstemming met de Wil. Een Satanist is een Magiër. Hij weet of leert hoe hij een gegeven situatie die Hem niet bevalt moet aanpassen. Magie vindt o.a. plaats tijdens de rituelen in de tempel van de Kerk van Satan. Stel dat een Satanist bijvoorbeeld meer salaris wil. Hij gaat naar Zijn baas en vraagt om opslag, ervoor gezorgd hebbende dat de baas tevreden is over het door de Satanist geleverde werk (Lagere Magie). In de Grotto heeft Hij een ritueel gedaan dat de opslag in salaris ondersteunt (Hogere Magie).
De combinatie van Lagere en Hogere Magie zorgt ervoor dat de Satanist alles kan bereiken wat Hij wil. Er zijn geen limieten. Natuurlijk zijn er veranderingen die meer moeite en energie zullen kosten dan andere, maar als de Satanist zijn eigen Wil volgt zijn er geen grenzen.

Satanistisch Seminarium
Op Walpurgisnacht(30 April 2003, nieuwe Satanistische jaar) is de heroprichting van het Satanistisch Seminarium aangekondigd. Het Seminarium organiseert opleidingen, workshops en Satanistische studies. Doel is een dieper inzicht en ervaring te verschaffen in de Magie.
Het is onderdeel van de Grotto Magistratis Amsterdam en organiseert dit jaar tenminste 20 rituelen met daaraan voorafgaand diepgaande uitleg van het ritueel alsmede historische achtergronden en theorie.
De 20 rituelen zijn verspreid over het jaar volgens de Satanistische kalender, de rituelen vallen daardoor telkens op een andere dag in de week. Een aantal rituelen wordt tijdens het jaar herhaald.

Vooroordelen
The Satanic Bible, pag. 89 is er duidelijk over: 'Under NO circumstances would a Satanist sacrifice any animal or baby!'
Satanisten offeren geen mensen en geen dieren.

Tenslotte, we schenden geen graven. Op verschillende plaatsen op het internet wordt dit beweerd, maar dit is onjuist. Ten eerste gaat dit tegen onze regels in, ten tweede hebben we wel wat belangrijkers te doen.

Satanisme.nl
Church of Satan.com
laatste aanpassing
Gehandicapten hebben er niet voor gekozen om zo door het leven te gaan integenstelling tot verslaafden en dus niet vergeljkbaar.

Gehandicapt is trouwens een breed begrip.
Zo was er laatst een blinde vrouw op tv die hoorde dat in Tibet blinde kinderne levenslang werden opgesloten omdat ze ervan overtuigt waren dat ze bezeten waren door de duive.

De blinde vrouw had Tibetaans geleerd en is ALLEEN naar Tibet afgereist om de mensen ervan te overtuigen dat als je blind bent nog wel in staat bent allerlei dingeh te doen.
Ze heeft daar andere blinden leren "lezen" en meerdere scholen opgezet zodat blinden gewoon kunnen lezen, schrijven, en vooral WERKEN in plaats van niets te zijn.

Zij heeft haar handicap dus gebruikt om er ander mensen mee te helpen.

om een religie te gaan volgen om ergens bij te horen of iets te betekenen is very sad.
geloven in iets wat je nog nooit hebt gezien dat is knap:P
ieder mens heeft het goede en slechte in zich.
maar om er nou god of de duivel voor te verzinnen als excuus?
laatste aanpassing

Uitspraak van Satanica op woensdag 1 februari 2006 om 16:53:
Net als de zwervers die ervoor kiezen om op straat te leven mogen ze voor mij op een grote hoop gooien en in de fik steken, iedereen knokt elke dag voor een dak boven een kop, en de nodige zaken die erbij komen kijken en die kiezen de makkelijke weg, zo werkt het niet.

Onzin. Dat iemand ooit zo gek is geweest om te verplichten dat je persé in kleding moet lopen en persé een dak boven je hoofd moet hebben is gewoon raar. Kijk naar de rest van de natuur...al die dieren hebben wonen ook gewoon maar lekker buiten in de natuur in hoogstens een nesje of holletje. Wij moeten persé in een luxe stenenbouwerk wonen. :s Ik vind dat als iemand ervoor op straat te gaan leven daar helemaal niks ergs aan is. Ook daarmee krijg je weer een helehoop levenservaring.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 februari 2006 om 17:38:
om een religie te gaan volgen om ergens bij te horen of iets te beteken is very sad.

De afwezigheid van bewijs is geen bewijs van afwezeigheid.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 februari 2006 om 17:51:
Onzin. Dat iemand ooit zo gek is geweest om te verplichten dat je persé in kleding moet lopen en persé een dak boven je hoofd moet hebben is gewoon raar. Kijk naar de rest van de natuur...al die dieren hebben wonen ook gewoon maar lekker buiten in de natuur in hoogstens een nesje of holletje. Wij moeten persé in een luxe stenenbouwerk wonen. Ik vind dat als iemand ervoor op straat te gaan leven daar helemaal niks ergs aan is. Ook daarmee krijg je weer een helehoop levenservaring.

Breek me de bek niet open over dakloos zijn, mijn allereerste vriendje kwam uit een kindertehuis en wist niet beter over dakloos zijn maar dat is niet het gene waar ik op doel.

Ik doel op de zwervers die een zwervers UITKERING hebben, bedelen en de straten vervuilen met hun aanwezigheid.
Die voegen niets toe aan de maatschappij.
laatste aanpassing

Njah, daarin verschillen we misschien dan van mening. Maar ik heb eerlijk gezegd ook respect voor alles wat leeft.
Ik oordeel niet over zwervers omdat ik niet van iedereen de beweegreden weet waarom ze besloten (of voor hun besloten is) om dakloos te worden.
Alleen de naam al...
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 februari 2006 om 18:00:
Njah, daarin verschillen we misschien dan van mening. Maar ik heb eerlijk gezegd ook respect voor alles wat leeft.
Ik oordeel niet over zwervers omdat ik niet van iedereen de beweegreden weet waarom ze besloten (of voor hun besloten is) om dakloos te worden.

Van mij mag iederen zwerveren wat hij wil, maar helaas is alles wat je nodig hebt in het leven om te kunnen functioneren te koop.

Dus om dan een uitkering te nemen of te bedelen vind ik zo diep triest.
Ook anderen moeten er elke dag voor knokken om een "normaal" lven te hebben.

Ik heb soms ook geen geld om brood te kopen, maar ik zie mezelf niet de metro doorlopen in de hoop dat ik een brood bij elkaar kan bedelen.

The Devil

The Devil is not mortal, nor a supernatural thing...
He is quite simply an essence that is within...
Every human being.

Denying that he lives within us, is something a lot of people try to do...
Even though deep down inside, he is there, they know this to be true...
the degree to which he is allowed to come out...
Varies greatly from one person to the next...
Inevitably, at some point in time, we are all put to the test...
Learn to accept this, and all will be well...

for life is nothing more than Heaven entwined with Hell.

laatste aanpassing

:o

Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 februari 2006 om 21:06:
The Devil is not mortal, nor a supernatural thing...
He is quite simply an essence that is within...
Every human being.

:jaja: mooi verwoord ;P

:O

Wat nou? valt je de bek er van open 8)
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 januari 2006 om 18:12:
Dan snap je niet wat het is om een Mens te zijn; al jouw handelingen doe jij op basis van JOUW ego; JOUW god. Dus IEDEREEN, is een Satanist in basis principes of je het nu durft te erkennen of niet.

weet je dat is voor mij heel moeilijk soms, ik voel vaak dat ik egocentrisch ben, omdat ik de dingen doe voor mijn toekomst. Dat doet iedereen, studeren, baan, mooi huis wat dan ook. Maar dat betekent niet dat ik er voor de rest geen moer om geef dat de wereld slecht verdeeld is. West Europa is 60 jaar na WOII rijk en welvarend geworden, dat we hier misschien met zijn allen denken dat we geen God meer nodig hebben, want we hebben het toch goed. Ik denk dat dat weleens onze ondergang kan worden als we zo doorgaan, dat we teveel vertrouwen op ons eigen superieure bestaan, maar we zijn net zo kwetsbaar als ieder ander.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 februari 2006 om 14:12:
West Europa is 60 jaar na WOII rijk en welvarend geworden, dat we hier misschien met zijn allen denken dat we geen God meer nodig hebben, want we hebben het toch goed. Ik denk dat dat weleens onze ondergang kan worden als we zo doorgaan,

Ik heb nog nooit geen overtuigend bewijs gehoord/gezien dat godsdiensten dat niet doen, daar blijf je ook kortzichtig door.
Over dat wel varende en rijke gebeuren is natuurlijk ook niet waar. 60 jaar naar de 2de wereld oorlog werdt het afgeschilderd als een schande om arm te zijn en was niemand arm, Terwijl wel veel van die mensen naar voedsel banken moeten en thuis planten aan het kweken zijn om rond te komen.
laatste aanpassing

Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 1 februari 2006 om 12:12:
ikzelf heb alle boeken van anton szandor lavey,maar ook aleister crowley(Do what thou wilt)is interresant.

Aleister Crowley is ook een erg intrigerend persoon; alleen wat ik erg jammer vind is dat hij zijn boeken opzettelijk zo overdreven "moeilijk" heeft geschreven zodat vrijwel niemand er werkelijk goed uit kan opmaken wat hij nu precies bedoeld.

Dit geld overigens niet voor al zijn boeken. En heb ook niet al zijn boeken gelezen. Heb oa Tarot kaarten van Aleister Crowley, maar ook Giger`s Baphomet Tarot :)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 februari 2006 om 14:52:
Het doel van spirituele groei is dan ook grotendeels je zelf (her)ontdekken die je meestal in de loop der jaren behoorlijk kwijt raakt na je kinderperiode, gezien de maatschappij waar we in leven

Ik neem aan dat je hiermee doelt op de energie die je vroeger had en niet zozeer de ideeen die je over het leven had. Want hoewel kinderen vlak na de geboorte puur mogen zijn; ik geloof niet dat we toen beter wisten wat we met ons leven wouden doen dan nu en anders zou ook een levenspad geen nut hebben om uit te vissen wat je wil doen als je het al vanaf het begin wist.

Daarnaast; het kan zo zijn dat je misschien andere ideeen als kind had, maar de ideeen die je nu hebt, hoe negatief ze soms ook kunnen overkomen; in feite gewoon beter zijn omdat ze buiten het kinderlijke nu ook volwassen wensen bevatten.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 februari 2006 om 14:52:
Dat zijn typisch aardse emoties die we krijgen waardoor we kunnen groeien, maar om er echt van te groeien moet je er wel aan werken... Een spel is er niet om op level 1 te blijven spelen. Zo groei je dus niet.

Nee maar wat belangrijk is om te begrijpen is dat wanneer je wil groeien er iets moet zijn wat tegenstand bied opdat je kan groeien. Iets niet weten is tegenstand is negativiteit; je ontkomt er niet aan, zoals daarom ook het gedicht hierboven is gepost. Leven is de combi van Hemel en Hel; je kan het NIET scheiden tenzij je wil stoppen met leven. :)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 februari 2006 om 15:45:
nope niet, www.herenplaats.nl
Maar een deel kunnen door meervoudige handicappen vrij weinig, al denk ik dat die mensen wel degelijk symbool zijn om te leven.

Cool, dan neem ik die woorden terug. Tis wel niet iets wat ik vet vind, maar ze doen wel hun best; dat is in ze te waarderen. :jaja:

Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 februari 2006 om 15:45:
Van wie?

Jij zelf. Jij bent de enige God van jouw realiteit. Ziektes ontstaan door stress. Stress ontstaat doordat JIJ het toelaat. Geen stress, geen ziektes. Zorg ervoor dat je ALTIJD gezond eet en niet die rotzooi van de supermarkt waar misschien 1% gezonde voedingstoffen inzitten. Eet zo min mogelijk vlees en als je dan toch vlees eet, neem dat van een dier met een goed leven; zijn goede leven zal zich weerspiegelen in de kwaliteit van het vlees en de mate waarop jij hier energie aan onttrekt.

Leef niet gedwongen, maar maak keuzes waar jij achter staat. Doe altijd alles wat je wilt, want als je het niet doet ontstaat er stress die ALTIJD ten koste van jouw gezondheid gaat. Ziek zijn is een state of mind. Zoals vergevorderde Boedhisten het klaar kunnen spelen zonder te hoeven eten door het leven gaan; of een speer op hun nek kunnen zetten en die speer door midden te breken zonder hun nek te spiezen; mind over matter; dat kan met alles en zodoende ook met er alles aan doen om nooit ziek te worden en zodoende hierdoor een state of mind te ontwikkelen die het nooit zal toelaten dat je zal bezwijken of last hebben van een ernstige ziekte ;)

Uitspraak van Satanica op woensdag 1 februari 2006 om 16:53:
Maar de "ik ben zielig en ik ga al 16 jaar naar meetings maar ik zuip/ nog steeds" die verdienen de dood.
Net als alle methadon figuren, die uiteindelijk alleen maar een uitstel krijgen tot een overdosis.
Die zijn een smet op de maatschappij en die trekken veelal veel anderen mensen mee in hun misere.
Ze kosten te veel geld, te veel maatschappelijk werkers, te veel faciliteiten enz.

Helemaal mee eens. Zelf ben ik dan wel een vrij intensieve blower geweest waardoor ik me redelijk "ik ben zielig" voelde, maar in veel gevallen heb ik altijd de eer aan mijzelf gehouden en relatief weinig personen ermee lastig gevallen. Uiteindelijk heb ik mijzelf ge-excommuniceerd van een groot gedeelte van mijn "samenleving" opdat ik geen behoefte had mij negatief te moeten uiten tegen vrienden.

Waar ik gewoon GEEN respect voor heb is die zwerver die jaar in, jaar uit de stad vuil maakt met zijn aanwezigheid. Allemaal goed en wel dat de dieren buiten vrijelijk rondlopen en wij het daarom ook zouden mogen; tuurlijk, maar ook in de dierenwereld is er zoiets als TERRITORIUM en die zwervers zijn NIET gewenst in ons Territorium tenzij ze zich gaan aanpassen. Als je zodanig wil zwerven doe je dat maar ergens in het bos en logisch ook, want daar kun je eten van de planten en bomen en hoef je je als zwerver niet OOK nog te verlagen tot diefstal uit winkels.

Dus ik ben het helemaal met Satanica eens; opzouten met die sloebers uit de stad; je bent ook helemaal van de pot gerukt als je het zo ver laat komen dat je een zwerver moet worden. Mocht dit mij ooit overkomen dan heb ik dat grijntje trots nog zeker wel om voortijdig van een gebouw af te springen of van een of andere berg in de wildernis :P

Uitspraak van Satanica op woensdag 1 februari 2006 om 17:37:
Zij heeft haar handicap dus gebruikt om er ander mensen mee te helpen.

En ook dat vind ik tof. Ik doelde persoonlijk dan ook meer op al die individuen die maar willen teren op de maatschappij en er zelf geen drol voor doen. Ik vind dus ook werkeloosheids uitkering gewoon crap, maar anderzijds geef ik toe; datgene wat er is is ook niet zo tof. Er zullen in deze wereld wat meer consessies moeten worden gedaan, maar aangezien dat niet gebeurt zal je hard voor jezelf moeten zijn en gewoon ieder mogelijk baantje moeten aannemen wat je kan krijgen todat je jezelf omhoog kan werken.

Probleem is dat mensen verwend zijn door al die mooie tv series en sprookjes die ALTIJD goed aflopen; de realiteit is heel anders wanneer je je niet focussed op je eigen leven.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 februari 2006 om 17:38:
om een religie te gaan volgen om ergens bij te horen of iets te betekenen is very sad.

Nee, dat IS niet Sad. Dat interperteer JIJ zo. Als je iedere vorm van religie als een muziekstyle zou zien en simpelweg gewoon 1 soort smaak zou hebben dan is dat ook niet zielig; dan is dit simpelweg iemand zijn smaak. Dus oordeel je nu dat het hebben van 1 smaak zielig is. Uiteraard geef ik toe dat het alleen leuk vinden van 1 muziekstyle wat kortzichtig is en als je er goed naar luistert merk je ook dat wat jij leuk vind aan jouw muziek in veel andere soorten muziek ook terug komt. Toch maakt iedereen voor zichzelf toch een bepaald soort keuze en zelfs stampot religie is in feite 1 vorm van religie ookal doe je net alsof je van alles bij elkaar hebt gecombineerd; het blijft 1 visie; jouw visie.

Veel Christenen worden ook niet Christen om erbij te horen, maar voornamelijk uit Angst voor de Hel omdat ze wel degelijk zijn geintimideerd door de opmerkelijke wereld waarin we leven met alle gevoelens van dien. Er zijn nu eenmaal een heleboel creatieve en fantasievolle mensen die behoefte hebben aan hun leven op die manier in te vullen.

Dat is niet zielig, dat is logisch. Jij denkt dat je cool bent, leuk, of hip, whatever; jij hebt een drijfveer voor jezelf bedacht die je moet motiveren om te blijven leven; echter wat jij vind IS niet zo, maar je bedenkt voor jezelf een fantasie, een illusie die ervoor zorgt dat je blijft vertrouwen in jezelf. Iedereen doet het; de een alleen wat opvallender dan de ander ;)

Dat doe jij ook. Je bent er toch van overtuigd dat je een leuk leven zou gaan hebben toen je opgroeide; je gaat een opleiding volgen, zogenaamd WETEND, dat het wel goed komt, maar in realiteit is de toekomst zo onzeker als de pest; het enige zekere IS onzekerheid, dus probeer je jezelf zekerheid te bezorgen door te geloven in iets wat nog niet zichtbaar is; namelijk jouw toekomst :)

ieder mens heeft het goede en slechte in zich.
maar om er nou god of de duivel voor te verzinnen als excuus?

Dogma. Zoals ik nu al een aantal keren in dit topic heb moeten verwoorden :(
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 februari 2006 om 17:12:
Zelf ben ik dan wel een vrij intensieve blower geweest waardoor ik me redelijk "ik ben zielig" voelde, maar in veel gevallen heb ik altijd de eer aan mijzelf gehouden en relatief weinig personen ermee lastig gevallen.

Ik ben/was ook een intense blower, maar dat is een keuze die ik zelf gemaakt heb, waarom zou ik daar in godsnaam iemand mee lastig willen vallen.

Omdat ik het lekker relaxend vind moet ik mij zielig voelen of een ander moet er last van hebben hou toch op.

Het is ook bij je zelf aan te gaan hoe afhankelijk je er van bent. Als ze mij bijv een verbod ofzo op zouden leggen dan kan ik wel van de wiet afblijven.

de verslaving maakt je wat wijs, ook een illusie zo als je net zij. iig in mijn ogen ;)
laatste aanpassing
Giger`s

Als in de kunstenaar?
Geen stress, geen ziektes.

Eet zo min mogelijk vlees en als je dan toch vlees eet, neem dat van een dier met een goed leven; zijn goede leven zal zich weerspiegelen in de kwaliteit van het vlees en de mate waarop jij hier energie aan onttrekt.

Dat eerste stuk is ook van toepassing op het onderste stuk...dieren die stress vrij leven hebben ook minder ziektes en het vlees is gezonder idd...stress maakt bepaalde stoffen aan en die eet je vervolgens op...
In Korea waar ze honden eten maken ze de honden bijvoorbeeld express gestrest voor ze gevild worden om zo het vlees roder te maken...dus het vlees is wel degelijk anders lijkt me idd...

Uitspraak van TYHARO op vrijdag 3 februari 2006 om 14:37:
Als in de kunstenaar?

mais oui ;)

Cool... B)

Heb een kunstwerk van hem...1tje met babies...als achtergrond van mijn bureaublad ingesteld... :)

Ja die ken ik; Giger is wel een van mijn favourite artiesten; enige nadeel is dat wanneer je officieel iets van die man wil aanschaffen dat je een redelijk gevulde portomonnee moet hebben :/

Deze "glazen bol" is trouwens ook leuk:

Altijd handig om je vrienden in mee te nemen
laatste aanpassing
Lijkt Einstein wel... :vaag:

volgens mij is t dat ook :jaja:

Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 februari 2006 om 14:32:
Ik heb nog nooit geen overtuigend bewijs gehoord/gezien dat godsdiensten dat niet doen, daar blijf je ook kortzichtig door.
Over dat wel varende en rijke gebeuren is natuurlijk ook niet waar. 60 jaar naar de 2de wereld oorlog werdt het afgeschilderd als een schande om arm te zijn en was niemand arm, Terwijl wel veel van die mensen naar voedsel banken moeten en thuis planten aan het kweken zijn om rond te komen

tuurlijk is er nog steeds armoede, maar vdat zal altijd blijven. Maar in wat voor schande leef je als je als gezin net kan rondkomen door al de steeds hogere vaste lasten? Daar kies je echt niet voor, makkelijk praten als je 19 jaar bent en geen gezin heb. Ik heb juist respect voor die gezinnen die net kunnen rondkomen.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 februari 2006 om 23:00:
Maar in wat voor schande leef je als je als gezin net kan rondkomen door al de steeds hogere vaste lasten?

dat was niet mijn mening maar zo werd/wordt armoede afgeschilderd hier in nederland. Bijv dat een minister zalm zegt armoede is relatief :vaag:. Dus hij bepaald wanneer er iemand arm is :no:. Er kunnen meer dingen in het leven dwars zitten waar door men arm kan zijn.

Daar kies je echt niet voor,

dat zeg ik je begrijpt mijn punt niet,
Zo iets is toch A-sociaal hoe daar me wordt rond gesprongen in een regering. Armoede is nooit goed voor een mens, een mens moet zich kunnen ontwikkelen. Als je in armoede leeft wordt de kans dat jij je zelf ontwikkeld ingeperkt.
laatste aanpassing

.Ik heb juist respect voor die gezinnen die net kunnen rondkomen.

Ik ook, maar:

Daar kies je echt niet voor

daar kies je wel degelijk voor. Er zijn keuzes die je makkelijk maakt en er zijn keuzes die minder gemakkelijk te maken zijn, maar het niet maken van een keuze is evengoed een keuze.

Mensen zeggen altijd: "ik had geen keuze" en dit is werkelijk de grootste CRAP allertijden; er bestaan GEEN excuses voor excuses.

Mensen daarintegen die erkennen dat zij God zijn van hun werkelijkheid, zullen zodoende ook erkennen dat IEDERE keuze die zich voordoet op jouw pad uiteindelijk jouw, in deze realiteit, gemanifesteerde verlangens zijn.

Zodoende zal een werkelijk volwassen ras nooit meer vermelden: "Ik had geen keuze". Er is ALTIJD een keuze en die creeer je ZELF. En hoe die keuze op je overkomt bepaal je zelf.
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 december 2005 om 17:24:
Fout. Dat is de mentaliteit van een kudde-dier (lees: prooi) en niet dat van een gevolueerd individu (lees: roofdier). Roofdieren lopen rond in kleine groepen en niet in massale kuddes.

Even iets dat ik niet begrijp: een satanist ziet zichzelf als individualist en niet als kuddedier. Waarom dan jezelf satanist noemen, boeken van satanisten lezen, een satanisten"kerk"? Is dat niet om het gevoel te hebben bij een groep te horen? Ik vind dat een beetje tegenstrijdig.
Tuurlijk is dat daarvoor... ;)
Dat geeft ze ook weer het idee dat ze niet alleen zijn lijkt me...samen sta je sterk...
Roofdieren...om het even in dark light zijn woorden te houden...opereren vaak ook in groepen als ze aan het jagen zijn...want samen sta je sterk...maar er treed regelmatig een individueel gevecht uit tussen ze onderling na het jagen want dan komt het roofdier instinct naar voren...
Een roofdier gaat ook zeker op eigen houtje op jacht maar soms zien ze dus baat bij in een groep jagen omdat ze dan beseffen dat ze meer voordeel eruit kunnen halen in het eind...wat inhoud meer voor hunzelf dan als ze in hun 1tje waren gaan jagen want dan hadden ze waarschijnlijk helemaal niks...

raad mensen aan die echt iets over het satanisme willen wete toch es the satanic bible te lezen en dan hier iets neer te droppen :)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 februari 2006 om 11:05:
Ziek zijn is een keuze. Beter worden ook

Dus een kind van 4 jaar met leukemie heeft er zelf voor gekozen om ziek te worden, omdat het zichzelf heeft toegestaan te veel te stressen :/

Ik ben het met heel veel dingen eens, ben ook heel duidelijk van mening dat iedereen op elk moment van de dag zijn/haar eigen keuzes maakt en dat je je eigen leven creëert. Ik ben alleen niet een voorstander van groepsvorming, omdat je vaak ziet dat mensen gaan "doorschieten" in hun theorieën. Veel satanisten hebben mijns inziens die neiging ook.......
laatste aanpassing

Mooi verwoord Tyharo; klopt precies wat je zegt. Uiteraard bestaan er binnen die groepen natuurlijk vrienden; dus binnen 1 grote wolf-pack zitten meerdere groepen in die, wanneer ze niet verenigd worden door 1 grote sterke leider, ze uiteindelijk onderling gaan rellen voor -vul zelf maar in-.

Je kan het eigenlijk nog steeds perfect met Jedi en Sith vergelijken. De Jedi zijn een stel hypocriete pussies die eigenlijk doodsbang voor de Darkside zijn en zodoende zichzelf proberen te beschermen van iedere "duistere" gedachte.

De Sith zijn niet speciaal asociaal, maar ze erkennen net als Satanisten Survival of the Fittest. En natuurlijk als je de ladder van Satanisme hoog genoeg beklimd kom je uiteindelijk bij pure Evil uit en omgekeerd als je de ladder van God beklimd kom je uiteindelijk bij het Pure Goede uit.

Maar WAT betekent dat?

DIT is wat het betekent:

God vertegenwoordigd Ignorance is Bliss
Satan vertenwoordigd Knowledge is Power

Wil je Ignorant zijn, dan leef je in Zegen; hoe minder kwaad je kent; hoe "gelukkiger" je leven is, maar je leeft wel zonder kracht. Wil je Knowledgable zijn dan zal je met Power leren leven. De vraag, de uiteindelijk vraag voor iedereen is; WIE ben jij en waar voel jij je thuis?

Ik wil niet alles weten, want de lol aan dit leven is toch ook de mysterie. Als je alles zou weten zou je ook nooit meer verrast kunnen worden en dat is juist iets wat ontzettend leuk is. Positief of Negatief.

Aan de andere kant wil ik wel veel meer informatie over het leven, wie ik ben, wat ik ben, hoe ik ben en waarom ik ben zodat ik stabieler in het leven kan staan; ik vind het maar niks al die opleidingen; enige wat ons wordt duidelijk gemaakt is dat zij het ook niet weten of ja; we zouden dan vermoedelijk een kosmisch ongeluk zijn. Vreemde is dat we nog niet eens door de ruimte naar andere sterrenstelsels kunnen vliegen, maar we weten wel al hoe het Universum zou zijn begonnen :S

Waar halen ze de onzin vandaan he :)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 februari 2006 om 12:34:
Dus een kind van 4 jaar met leukemie heeft er zelf voor gekozen om ziek te worden, omdat het zichzelf heeft toegestaan te veel te stressen :/

Dat kan Cru klinken, maar die gedachtegang komt bij mij voorts uit het voor mij logische en min of meer erkende feit dat we allemaal voor eeuwig zijn; we zijn allemaal energie. Iedereen die hier geboren wordt koos van te voren HIER en NU te zijn.

Zodoende kies je ook ZELF voor je eigen negatieve EN positieve ervaringen. Dit in je achterhoofd te houden kan je nooit iemand anders of je externe realiteit de schuld geven voor ervaringen die je meemaakt omdat je hiervoor hebt gekozen. Maar misschien had je er wel voor gekozen om naderhand juist GEEN vrede te hebben met je eerder gemaakte keuzes.

Helaas is dat een te uitgebreid en diepgaand onderwerp om in een topic over Satanisme over te gaan discussieren ;)
laatste aanpassing

en toch regels in die 'bijbel' als,

'Als iemand je lastig valt op straat, vraag die persoon daarmee te stoppen. Stopt deze persoon daar niet mee, vernietig hem dan'. Regel 11 als ik me niet vergis....

Er is me nu toch wat meer duidelijk geworden. Satanisme is toch duidelijk ook een geloof...Je praat hier over meerdere levens, een bepaald plan. Maar ook die zaken zijn niet te bewijzen.
Ik kan me in een hoop punten vinden, net zoals ik me in een hoop punten van christendom, islam, boeddhisme en noem maar op kan vinden. Toch zie ik weer dat het saamhorigheidsgevoel in een groep tot gevolg heeft dat men zich beter voelt dan andere groepen. Dit heeft helaas maar al te vaak tot gevolg dat men de eigen ideeën/theorieën/meningen als heilig gaat beschouwen en het eigen kritisch denkvermogen naar de achtergrond geraakt. Hoeveel goede kanten er ook aan zitten; dit stelt me toch wel teleur. Mijn keuze: ik zoek mijn eigen weg, bepaal mijn eigen leven, maak mijn eigen fouten.....zonder god en zonder satan.
dus als ik het goed begrijp is het Satanisme meer een geloof verschillend per individu.
Ik heb altijd begrepen dat een geloof er juist is om te verenigen.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 februari 2006 om 15:25:
Je praat hier over meerdere levens, een bepaald plan.

Heeft niets met Satanisme te maken. Om het dan simpel te leggen kan je zeggen dat ik me ook aardig kan vinden in Satanisch Boedhisme.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 januari 2006 om 21:12:
Daarom wordt het dus ook op honden enzo gedaan.
Het gaat dan ook voor al om de erfelijke ziektes, waarbij je het grootste kans hebt op een drager het kleinste deel het zouden hebben. Zo gaan de zwakkere dieren er uit en blijft de sterkste op den duur over.

Het is dus nog niet vertrouwt op mensen omdat je veel idd. niet kan testen, maar misschien over 10 jaar wel, who knows.laatste aanpassing 31 januari 2006 21:13

Natuurlijke selectie?:p

Dan stel ik toch nog een vraag, Dark Light: Je bent duidelijk een kritisch, nadenkend, intelligent mens. Je bent overtuigt van je eigen kunnen en wil jezelf niet laten beknotten. Waarom stop je jezelf dan toch in een hokje, plak je jezelf dat stempel op (satanist)? Levert dat op den duur dan geen beperkingen op?
Dat boekje van lavey heb ik is wel vet geschreven.

Uitspraak van william köster op woensdag 8 februari 2006 om 15:42:
dus als ik het goed begrijp is het Satanisme meer een geloof verschillend per individu.
Ik heb altijd begrepen dat een geloof er juist is om te verenigen

Volgens mij is satanisme (Humanism) ook geen geloof zoals wij het over het algemeen kennen. Bij elk geloof kennen we wel zoiets als een god of een spiritueel persoon die in een andere tijd/plaats leeft zoals god in de hemel en bla bla bla.

Satan zoals je het leest in boeken geschreven door Satanisten is een menselijke belichaming van hoe een pure satanist zou zijn. Zij zien het niet daadwerkelijk als een persoon die ergens in een andere tijd/plek zit (de hell) zoals andere geloven.

Boh moeilijk te verwoorden wat ik precies bedoel.... :)

Veel wat je leest moet je niet letterlijk nemen maar zien als een metafoor die je vaak misschien alleen begrijpt/ziet als je zelf ook die bepaalde levens filosofie hebt.

Maarja dag
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 februari 2006 om 16:14:
Verslaafden zijn mensen die zichzelf en hun leven niet kunnen accepteren

..of het zijn natuurlijk gewoon mensen die drugs super lekker vinden....
Mijn keuze: ik zoek mijn eigen weg, bepaal mijn eigen leven, maak mijn eigen fouten.....zonder god en zonder satan.

....een satanist doet dat ook zonder satan.... er is geen satan er kan niet worden gesproken op de manier ik doe iets samen met "hem" er is geen andere je doet het ZELF.

ik bedoel het woord satan is gemaakt door het christendom... zo een beetje het hele imago over satanisten is geschreven door mensen die een TOTAAL andere filosofie/geloof hebben.
Toch zie ik weer dat het saamhorigheidsgevoel

Solypsisme op een bepaald niveau is wat jij noemt saamhorigheidsgevoel heel invoudig bekeken doe tegen een andere hoe die tegen jou doet en we zijn allemaal "blij"

Maar zo werkt het totaal niet een satanist zou normaal niet aan die normen en waarden van solypsisme moeten meedoen. Want dat is duidelijk NIET wat ze bedoelen met je eigen god zijn en zelf je leven bepalen. Best egoistisch dat satanisme tot een bepaalde hoogte dan...

Tenminste zo schrijft Lavey het in zijn boekje :)
laatste aanpassing

Uitspraak van Piet en Piet op maandag 13 februari 2006 om 15:45:
Uitspraak van vlinder_vliegt_hoog op woensdag 8 februari 2006 om 15:25:
Toch zie ik weer dat het saamhorigheidsgevoel

Solypsisme op een bepaald niveau is wat jij noemt saamhorigheidsgevoel heel invoudig bekeken doe tegen een andere hoe die tegen jou doet en we zijn allemaal "blij"

Maar zo werkt het totaal niet een satanist zou normaal niet aan die normen en waarden van solypsisme moeten meedoen. Want dat is duidelijk NIET wat ze bedoelen met je eigen god zijn en zelf je leven bepalen. Best egoistisch dat satanisme tot een bepaalde hoogte dan...

Tenminste zo schrijft Lavey het in zijn boekje laatste aanpassing 13 februari 2006 15:46

Dat was niet helemaal wat ik bedoelde. Ik drukte me misschien wat ongelukkig uit ;)
Ik heb het meer over het samengaan als groep. "Wij denken ongeveer hetzelfde, dus geven we onze groep een naam, komen samen, lezen dezelfde soort boeken, vieren dezelfde feesten, etc." Voor mij zit hier een zeker gevaar in, nl. als mensen zichzelf eenmaal in zo'n groep thuisvoelen wil dat nogal eens leiden tot superioriteitsgevoel. Men wordt minder kritisch met betrekking tot de eigen gedachten en gaat vaker als "groep" denken. Er staan mensen op die zichzelf als "leider" of "belangrijke persoon binnen de groep" opwerpen. Ik zie dit helaas ook gebeuren bij een aantal satanisten. En juist voor die mensen vind ik dat tegenstrijdig, aangezien juist het kritisch denkvermogen ervoor heeft gezorgt dat ze kennis maakten met satanisme. Ben ik nog een beetje te volgen :)? Het lijkt voor mij dus alsof het niet willen vertonen van groepsgedrag mensen doet besluiten zich aan te sluiten bij een groep :S
Denk dat idd voorkomt dat mensen zich zo gaan gedragen op den duur...maar daarmee zijn ze in feite satanist af naar mijn mening...
Daarmee voldoen ze stiekem al niet meer aan het feit dat je als satanist zijnde satanisme niet perse nodig hebt...
Als ze vervolgens ook nog naar een "leider" gaan luisteren en voor alles waar aannemen van die persoon zijn ze helemaal fout bezig natuurlijk...dan onderwerp je jezelf weer aan een ander namelijk...dus dan is er in principe niet eens meer sprake van satanisme als dat gebeurd...

Juist! Dat is precies wat ik bedoel. Maar ik wil zelf zo ver gaan dat het jezelf "satanist" noemen al niet meer past. Op dat moment plak je jezelf al weer een stempel op?
Is ook deels gebaseerd op het shockeren van anderen denk ik...
Men geloofd verhaaltjes ook altijd te snel (zoals dat satanisme automatisch gezien word als de duivel aanbidden) en door shockeren kunnen taboes doorbroken worden...dus ze nemen die naam ook expres aan om juist dat taboe te doorbreken denk ik...
Is ook van de gekke eigenlijk dat iedereen zijn oordeel altijd klaar heeft over dingen waar men geen kennis van heeft en alles voor waar aanneemt of het nyu op bullshit gebaseerd is of niet...
Men spoort hiermee eigenlijk aan om er nog eens goed over na te denken allemaal of het wel op waarheid gebaseerd is wat er gezegd word...en daarmee komen we eigenlijk weer uit bij de basisprincipes van satanisme... :bloos:

Zou er zelf geen behoefte aan hebben trouwens...
Maar soms (eigenlijk altijd ghehe) is het leuk om mensen in eerste instantie te shockeren om ze daarna op een andere gedachte te brengen...
Hoe shockerender het onderwerp des te meer shockerend de waarheid...des te beter dat hij blijft hangen en indruk maakt...dat is mijn ervaring iig... :)
laatste aanpassing

Het topic leeft. Wat leuk :)

Ik zie persoonlijk geen problemen in toch in 1e instantie deel te willen uitmaken van een bepaalde groep. Het is dan ook niet dat de Satanist persee TEGEN de kudde is, want het is, wanneer je daar behoefte aan hebt, best fijn om met een boel mensen te kunnen communiceren. Echter wat mij typerend Satanistisch lijkt is dat ze liever niet al te veel communiceren met "de mainstream kudde" omdat dit hen toch niet al te veel interreseert. Hooguit om te shockeren.

Een leider binnen een groep is ook niet erg; je kan nou eenmaal niet oprecht menen dat we allemaal gelijk zijn. De een heeft leider kwaliteiten en de andere volgzame kwaliteiten. Je kan ervan uitgaan dat echte Satanisten, geboren leiders zijn. Maar ook leiders hebben van tijd tot tijd behoefte aan een wat kleinere kudde om zo hun elitaire ideeen uit te wisselen.

Uiteindelijk zal een echte Satanist ertoe streven niemand anders nodig te hebben voor zijn persoonlijke geluk. Echter neemt dat niet weg dat wat gezelschap SOMS best leuk kan zijn :)
laatste aanpassing
Soms idd...meestal zit ik gewoon liever alleen...al gehad van kinds af aan... :)
De lol er nooit zo in gezien om samen te spelen enzo...ik wilde muziek luisteren, tekenen en lezen...en dat kan niet samen...want dan loopt er 1 door je muziek te praten of je tekening te verneuken door me uit mijn inspiratie te halen en lezen als iemand tegen je aan lult is ook niks... :no:

Heb ook zo'n hekel aan mensen die terwijl ze een film kijken een heel gesprek voeren...als het je niet boeit (anders praat je er niet doorheen) piss off maar loop me niet uit de film te halen... :[

Ben een echte einzelganger (of hoe je dat schrijft)...en kom ook pas 's nacht tot leven als iedereen verder opgerot is en ligt te slapen...dan ben ik pas helemaal in mijn element... :)

kom ook pas 's nacht tot leven als iedereen verder opgerot is en ligt te slapen...dan ben ik pas helemaal in mijn element...

me 2

Uitspraak van TYHARO op dinsdag 14 februari 2006 om 14:51:
De lol er nooit zo in gezien om samen te spelen enzo...ik wilde muziek luisteren, tekenen en lezen...en dat kan niet samen...want dan loopt er 1 door je muziek te praten of je tekening te verneuken door me uit mijn inspiratie te halen en lezen als iemand tegen je aan lult is ook niks... :no:

:D

Juist, fuckin irritant. Ik had vroeger altijd vrienden die langskwamen; dan ging ik gamen en zij keken toe :P

Uiteindelijk ben ik DJ geworden, toen kwamen me vrienden nog steeds elke dag langs, maar die bleven gamen en blowen en ik ging dan draaien.

Uiteindelijk vond ik het fuckin irritant al die mensen over de vloer; je had nooit tijd voor jezelf en als je die al kon nemen moest je toch nog aandacht besteden aan je vrienden.

Heb ook zo'n hekel aan mensen die terwijl ze een film kijken een heel gesprek voeren...als het je niet boeit (anders praat je er niet doorheen) piss off maar loop me niet uit de film te halen... :[

Tell me about it. :P

Ben een echte einzelganger (of hoe je dat schrijft)...en kom ook pas 's nacht tot leven als iedereen verder opgerot is en ligt te slapen...dan ben ik pas helemaal in mijn element... :)

:jaja:

Heerlijk he B)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 14 februari 2006 om 14:57:
Uiteindelijk vond ik het fuckin irritant al die mensen over de vloer; je had nooit tijd voor jezelf en als je die al kon nemen moest je toch nog aandacht besteden aan je vrienden.

De reden waarom ik geen relatie heb en wil...verplichtingen... :/
Laatste relatie heeft me op dat gebied zo gefrustreerd...als ik hem niet zag dan belde hij wel en verwachte dan ook nog eens dat ik een lang telefoongesprek zou voeren ter compensatie...ja doei... :no:

Kom je langs?
Wat doen?
Zien wel wel...
Dan laat maar kan me tijd wel beter besteden...

Ik ga daarheen...
Ik ga mee...
Nee dat ga je niet... :[

Word niks ik en relaties... :no: