Partyflock

Forumonderwerp · 838037

Ik heb al veel topics gezien (hier op partyflock) over geloven in God of in Jezus en uiteraard alle stoere hardcore-party namen met referentie aan de Duivel of Satan en dat het zogenaamd muziek uit de Hel is. Deze Christelijke Propaganda ter zijde zettende vroeg ik me af of er mensen zijn die zich kunnen vinden in Satanisme.

Hieronder een kleine uitleg over Satanisme (lees: Humanisme) voor de onwetenden die denken dat het gaat om kindermoord en het aanbidden van een gespierde rode man met horens; Wanneer je het doorleest concludeer je dat deze vorm van "religie" er een rationele filosofische ondertoon op na houdt :)

Satanisme is de religie van de mens.
Een Satanist gelooft in zichzelf. HIJZELF is GOD. HIJZELF is zijn verlosser. HIJZELF is heer en meester over Zijn Hemel en Hel.

Feminisme, discriminatie
Binnen onze religie vindt geen discriminatie plaats op ras, geslacht of seksuele voorkeur. Man en vrouw worden als gelijken behandeld. Satanisme is in die zin dan ook een feministische religie.

Dit betekent dat overal waar in de teksten op deze site 'Hij' of 'Hem' staat, evengoed 'Zij' of 'Haar' had kunnen staan.

Paradigma
Alle mensen worden geboren zonder model van de werkelijkheid. De Satanist verwerft kennis en denkt na over de wereld om Hem heen. Hij zal zijn Eigen stelsel van normen en waarden moeten samenstellen. De Satanist probeert uit te vinden wat Hem gelukkig maakt en wat Hij moet doen om Zijn doel(en) te bereiken. De antwoorden die Hij vindt zijn voor iedere Satanist anders. Deze zoektocht moet Hij alleen afleggen. Niemand kan Hem vertellen wat Hij moet doen of laten. Hij kan slechts advies van anderen aannemen en zelfs dan is advies slechts nuttig als Hij er Zelf over heeft nagedacht.

The Holy Bible?
Veel religies hebben een bijbel die als ‘heilig’ beschouwd wordt, omdat het het Woord van God en zijn profeten bevat.

Binnen het Satanisme is dit echter niet het geval. Wij hebben geen heilige Bijbel en het citeert geen woorden van een godheid. Om die reden is the Satanic Bible, door Dr. A.S. LaVey, ook geen bijbel in de gebruikelijke zin van het woord. De Satanist beschouwt dit boek niet als heilig en zal het dus ook niet lezen in blind vertrouwen of met verering.
Zoals genoemd in het boek zelf zal de Satanist overal een vraagteken bij zetten.
Slechts weinig Satanisten zijn het eens met alles dat Dr. LaVey uiteenzet in zijn boek, en zo is het ook bedoeld. De Satanic Bible is geen handleiding voor het leiden van een Satanistisch leven. Een Satanist zal niets en niemand voor hem laten beslissen.
Het boek levert Satanistische gedachten vanuit een Satanistisch standpunt, of, om specifiek te zijn, vanuit Dr LaVey’s standpunt. Het is bedoeld de lezer uit te dagen en te stimuleren Satanistisch te denken. (Een gezonde oefening voor elke persoon, ongeacht de religie). De Satanic Bible is een goede introductie voor mensen wier interesse in Satanisme gewekt is.

Advies voor de beginners: Lees de Satanic Bible en besluit voor jou zelf welke delen je wilt inweven in jouw Satanistisch Paradigma!

Fnorden
Er is in het leven van de Satanist geen plaats voor dogma's, vastgeroeste gewoonten, halve waarheden en illusies. Deze fnorden leiden de Satanist af van datgene wat Hij wil bereiken. Fnorden dienen dus uitgebannen en vernietigd te worden.

Do What Thou Wilt Shall Be The Whole Of The Law
De Satanist probeert uit te vinden wat Zijn Wil is, wat Hij beschouwt als Zijn ultieme Doel. Vervolgens stelt Hij alles in het werk om dit te bereiken. Voor de Satanist is dit geen leidraad, het is zijn enige wet. Deze wet klinkt misschien als een vrijbrief voor iedere activiteit. In feite is dit slechts schijn. Iedere actie van de Satanist die niet overeenstemt met Zijn Wil leidt tot weerstand en frustratie. Met andere woorden; het enige dat de Satanist kan en mag doen is Zijn Wil volgen.

Verantwoordelijkheid voor de verantwoordelijken
Vanaf het moment dat de Satanist zichzelf als GOD ziet draagt hij de volledige verantwoordelijkheid over zijn daden en acties. Als hij succesvol is, is dat zijn verdienste. Als hij faalt is er niemand op wie de schuld van zijn falen afgewenteld kan worden behalve Hemzelf. Daarom is Satanisme slechts toegankelijk voor de allersterksten onder ons.

Het woord Satan
Het woord Satan komt uit het Hebreeuws en betekent: tegenstander of tegenstrever. Satan staat voor alles wat, en iedereen die, de Satanist tegenstreeft. Zonder tegenstand zou het leven niet leuk zijn. Als iedere wens die men heeft direct in vervulling gaat, dan was er geen sprake van een wens. Als alles wat men wil bereiken direct bereikt wordt is er geen streven, geen verbetering en geen vooruitgang. Omgang met De Tegenstrever zorgt dat het leven interessant is, een overwinning op De Tegenstrever des te meer. Satan is een metafoor voor de Lust in Het Leven. Satan zorgt ervoor dat het leven leuk, interessant en de moeite waard is om te leven.

Magie en de Grotto
Een Satanist probeert het complex van Tegenkrachten voor Zich te laten werken. Het ombuigen van deze Tegenkrachten heet Magie. De definitie is: Het veranderen van de werkelijkheid in overeenstemming met de Wil. Een Satanist is een Magiër. Hij weet of leert hoe hij een gegeven situatie die Hem niet bevalt moet aanpassen. Magie vindt o.a. plaats tijdens de rituelen in de tempel van de Kerk van Satan. Stel dat een Satanist bijvoorbeeld meer salaris wil. Hij gaat naar Zijn baas en vraagt om opslag, ervoor gezorgd hebbende dat de baas tevreden is over het door de Satanist geleverde werk (Lagere Magie). In de Grotto heeft Hij een ritueel gedaan dat de opslag in salaris ondersteunt (Hogere Magie).
De combinatie van Lagere en Hogere Magie zorgt ervoor dat de Satanist alles kan bereiken wat Hij wil. Er zijn geen limieten. Natuurlijk zijn er veranderingen die meer moeite en energie zullen kosten dan andere, maar als de Satanist zijn eigen Wil volgt zijn er geen grenzen.

Satanistisch Seminarium
Op Walpurgisnacht(30 April 2003, nieuwe Satanistische jaar) is de heroprichting van het Satanistisch Seminarium aangekondigd. Het Seminarium organiseert opleidingen, workshops en Satanistische studies. Doel is een dieper inzicht en ervaring te verschaffen in de Magie.
Het is onderdeel van de Grotto Magistratis Amsterdam en organiseert dit jaar tenminste 20 rituelen met daaraan voorafgaand diepgaande uitleg van het ritueel alsmede historische achtergronden en theorie.
De 20 rituelen zijn verspreid over het jaar volgens de Satanistische kalender, de rituelen vallen daardoor telkens op een andere dag in de week. Een aantal rituelen wordt tijdens het jaar herhaald.

Vooroordelen
The Satanic Bible, pag. 89 is er duidelijk over: 'Under NO circumstances would a Satanist sacrifice any animal or baby!'
Satanisten offeren geen mensen en geen dieren.

Tenslotte, we schenden geen graven. Op verschillende plaatsen op het internet wordt dit beweerd, maar dit is onjuist. Ten eerste gaat dit tegen onze regels in, ten tweede hebben we wel wat belangrijkers te doen.

Satanisme.nl
Church of Satan.com
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 december 2005 om 19:22:
Satanisten erkennen God niet eens

terwijl Satanen God wel erkennen ;)

en Satanen durven ook niks tegen christenen te beginnen, want God zegt een ieder die aan mijn kind zit, komt aan mijzelf ;)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 december 2005 om 19:22:
terwijl het geloof (ja daar valt ook Satanisme onder) juist niets maar dan ook helemaal niets met wetenschap te maken heeft

Tuurlijk wel. Het Universum is opgebouwd uit dualiteit. Zowel de "goede" eigenschappen zijn te herkennen in de 3 bovenste chakra`s van de mens. En de duisternis chakra`s zijn terug te vinden in de onderkant. Als je als mens fatsoenlijk wil functioneren moet je in balans zijn met allemaal en niet doen alsof Satanisme iets asociaals is. Dan snap je je eigen natuur niet genoeg :)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 december 2005 om 19:23:
God heeft Satan uit de hemel gedonderd en op aarde neergegooid toen hij meer wou zijn dan God

Ja, dat is het verháál. Wat symbolisch is bedoeld werd verkeerd begrepen en wat wél begrepen werd, werd verdraaid.

Anders zou de kerk niet zoveel macht hebben gekregen ;-)

Nou ik vind het wel weer mooi geweest. Ik vroeg wat mensen van Satanisme vinden en niet je morele overtuiging vanuit het oogpunt van een of ander gedesillusioneerde Christen :vaag:

Begin het hier echt zat te worden dat mensen niet lezen maar wel overal op reageren. Er is al een topic over God; ga daar je jubel en vreugd voor die Bijbelse Tiran uitzingen (Y)
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 december 2005 om 19:28:
Nou ik vind het wel weer mooi geweest. Ik vroeg wat mensen van Satanisme vinden en niet je morele overtuiging vanuit het oogpunt van een of ander gedesillusioneerde Christen

vat het nietzo op, ik zeg alleen maar ff wat ik ervan denk en datmag toch right :)
niet aangevallen voelen ofzo ;) helemaal niet de bedoeling geweest

(F)

Niemand is geinterreseerd in die Bijbelse sprookjes over God en Satan. Ik open dit topic om een duidelijk beeld te geven over WAT Satanisme inhoudt en niet om te rellen met een stel Christenen die zich moreel aangevallen voelen okee? (Y)
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 december 2005 om 19:25:
Satanisme iets asociaals is

mentale en fysieke visies ;)

mag jij uitkiezen in welke visie Satanisme asociaal is ;)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 december 2005 om 19:31:
Ik open dit topic om een duidelijk beeld te geven over WAT Satanisme inhoudt en niet om te rellen met een stel Christenen die zich aangevallen voelen okee?

ik voel me niet aangevallen ik reageer alleen op hetgene wat er letterlijk in de opningspost stond ;)

en ik zie ook wat Satanisme inhoud, maar dat is het nu juist niet, maar ok..

als dit is wat je wilt horen

ik vind de openingspost complete nonsens :)

Ow, maak ons gek en voorzie ons van Christelijke wijsheid en verlicht ons duistere pad dat bewandeld wordt met de vraag wat Satanisme nu "werkelijk" inhoudt? :O
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 december 2005 om 19:34:
Ow, maak me gek en voorzie ons van Christelijke wijsheid en verlicht ons duistere pad dat bewandeld wordt met de vraag wat Satanisme "werkelijk" inhoudt?

Satanisme is niks anders dan het Satanische geloof,

er word telkens een geestelijke strijd gehouden tussen de engelen des doods en de knechten van God

dat is de mentale visie

in de fysieke visie

is dat je een Satan aanhang hebt die christenen verafschuwd
en christenen die medelijden hebben met Satanisten omdat ze God verafschuwen

1 iemand wint altijd en heeft allang gewonnen, hoevaak die ander het mag proberen, maar dan wijk ik nu van de vraag af

Satanen gaan radicaal voor Satan meestal gepaad met meervoudige persoonlijkheden waarvan de kwade kant altijd aanwezig is, offeren van hun eigen kinderen, offeren van dieren, meisjes die opgeleid worden als heks op hun 5de jaars
ontmaagd worden met 12 jaar en 9 maand later een kind krijgen en die moeten offeren voor Satan omdat hij zo graag weer een ziel wil hebben.. en met 18 a 20 jaar worden ze bevoegd als heks van Satan.. en zo leeft de generatie in het Satanisme voort en voort

Ik kan me ook wel vinden in die tekst ja. Maar wat wordt er allemaal weg gelaten??;) Het klinkt zo natuurlijk voor elk mens zeer aantrekkelijk. Vanauit die tekst krijg je een heel positief beeld van het satanisme, misschien ook best terecht hoor. Het Christendom kan ons ook altijd al gewoon voor de gek gehouden hebben, zoals ze wel bij meer hebben gedaan (denk bv aan de natuurgodsdienste als wicca etc. Daarvoor werd men op de brandstapel gegooid:s). Het Christendom heeft altijd alles wat anders is geweest dan zij veroordeeld en taboe gemaakt. Dus daar moet je verder niet vanuit gaan.
Maargoed, verder ken ik het satanistische geloof niet echt. Ik hoef het ook verder niet te kennen ofzo. Ik ben zelf zowel geen christenen als Satanist, maar gewoon iemand die z'n eigen leventje leidt zonder zich daarbij te binden aan één of andere religie.. ;) Wel vind ik dat er in sommige religies zeer goeie dingen schuil gaan zoals bijvoorbeeld het boeddhisme.. :)

Maar over deze tekst...tsjah...zijn het mooie aanlokkelijke verhaaltjes voor naievelingen die hopeloos op zoek zijn naar een bepaald pad, die uiteindelijk tot zwaar zieke dingen leiden of is het echt daadwerkelijk misschien een heel goed levenspad... goede vraag...
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 december 2005 om 19:48:
denk bv aan de natuurgodsdienste als wicca etc. Daarvoor werd men op de brandstapel gegooid:s).

wicca is een moderne naam voor een oud iets... maar vrouwen werden niet verbrand omdat ze heksen waren maar omdat de duivel in hun lichaam was getreden, althans volgens de gelovigen...

Aannemelijk is dat de meesten van hen psychisch ziek waren en daarom als bezeten werden gezien.
Ik kan me ook wel vinden in die tekst ja. Maar wat wordt er allemaal weg gelaten??;) Het klinkt zo natuurlijk voor elk mens zeer aantrekkelijk. Vanauit die tekst krijg je een heel positief beeld van het satanisme, misschien ook best terecht hoor. Het Christendom kan ons ook altijd al gewoon voor de gek gehouden hebben, zoals ze wel bij meer hebben gedaan (denk bv aan de natuurgodsdienste als wicca etc. Daarvoor werd men op de brandstapel gegooid:s). Het Christendom heeft altijd alles wat anders is geweest dan zij veroordeeld en taboe gemaakt. Dus daar moet je verder niet vanuit gaan.
Maargoed, verder ken ik het satanistische geloof niet echt. Ik hoef het ook verder niet te kennen ofzo. Ik ben zelf zowel geen christenen als Satanist, maar gewoon iemand die z'n eigen leventje leidt zonder zich daarbij te binden aan één of andere religie.. ;) Wel vind ik dat er in sommige religies zeer goeie dingen schuil gaan zoals bijvoorbeeld het boeddhisme.. :)

Niets aan toe te voegen :yes:

Maar over deze tekst...tsjah...zijn het mooie aanlokkelijke verhaaltjes voor naievelingen die hopeloos op zoek zijn naar dit soort dingen, die uiteindelijk tot zwaar zieke dingen leiden of is het echt daadwerkelijk misschien een heel goed levenspad... goede vraag...

Dit zegt voor mij genoeg:

Uitspraak van voortschrijdend gemiddelde op vrijdag 23 december 2005 om 19:19:
satanisme.nl

Ik heb deze site al een HELE tijd geleden bekeken. Ik moet zeggen dat ik het allemaal wel logisch en wel ok vond klinken. Tot het moment dat ik las dat een Satanist juist WEL zonden (zoals deze door de Bijbel worden beschreven) begaat wanneer hij vind dat dat nodig is en de zonden gebruikt om verder te komen in zijn leven :/

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 december 2005 om 16:52:
Je moet het zien als erkenning dat het roofdier in deze maatschappij de hoogste zetel behaald. Mensen zijn nog steeds dieren ookal achten wij onszelf "hoger" dan die wezens uit het "dierenrijk". Daar is het altijd al "Survival of the Fittest" geweest en daar loopt ook geen politie rond Leeuwen en Krokodillen op te pakken omdat ze weer iemand "vermoord" hebben en dat niet "sociaal" voor de familie is. Het is de natuur. Leven en Dood gaan hand in hand.

Hier ben ik het dan wel helemaal mee eens. :)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 december 2005 om 19:41:
er word telkens een geestelijke strijd gehouden tussen de engelen des doods en de knechten van God

Oftewel een psychologische strijd tussen wat jij zelf wilt en wat je omgeving van jou verlangt. Het is aan jou de keuze waar je zelf liever voor kiest. Als je voor "God" kiest ben je slaaf van het Universum en ik heb liever dat het Universum mijn slaaf is :)

is dat je een Satan aanhang hebt die christenen verafschuwd

En dat komt voorts uit het zielige feit dat jullie denken medelijden met ons te moeten hebben terwijl we hier beter groeien dan in dat nep licht van die niet bestaande hemel.

Die hemel van jou is voor de 2e dood; de astrale dood; je astrale lichaam houdt langzaam op met bestaan en dan ben je weer 1 met het universum. Dat gelul over een Hemel; God kwam niet uit de Hemel anders dan de sterrehemel. Maar dat is weer een ander verhaal niet besteed aan onvolwassen oren ;)

1 iemand wint altijd en heeft allang gewonnen, hoevaak die ander het mag proberen, maar dan wijk ik nu van de vraag af

Altijd... alsof je er zelf "altijd" bij aanwezig was. Je denkt wijsheid te bevatten en je haalt alles uit de Bijbel en je christelijke communie. Christelijk Masochisme he; net doen alsof ze beter weten, maar weten in werkelijkheid beter dat ze niets weten. Geloof is voor stakkers; je test, ondervind, ervaard en weet dat het zo is.
Satanen gaan radicaal voor Satan meestal gepaad met meervoudige persoonlijkheden waarvan de kwade kant altijd aanwezig is, offeren van hun eigen kinderen, offeren van dieren, meisjes die opgeleid worden als heks op hun 5de jaars
ontmaagd worden met 12 jaar en 9 maand later een kind krijgen en die moeten offeren voor Satan omdat hij zo graag weer een ziel wil hebben.. en met 18 a 20 jaar worden ze bevoegd als heks van Satan.. en zo leeft de generatie in het Satanisme voort en voort

En dat vind ik helemaal crap. Satanisten offeren niet. Einde verhaal. De God uit de Bijbel eiste daarintegen wel dat er voor hem dieren geofferd werden. Zoals ik al zei; de Bijbelse God is geen haar beter (Y)

Het Christendom kan ons ook altijd al gewoon voor de gek gehouden hebben, zoals ze wel bij meer hebben gedaan (denk bv aan de natuurgodsdienste als wicca etc. Daarvoor werd men op de brandstapel gegooid:s).

En dan te bedenken dat MOZES een magier was die de op een gegeven moment de egyptische farao`s confronteerde en een magisch duel aangingen. De scepters van de farao`s veranderde in slangen maar die van Mozes werd een nog vele malen grotere slang en at de andere slangen op.

Tevens wordt tot JOB door God gesproken over astrologie en plaatsen als de PLeiaden en Orion. En dat terwijl astrologie verboden is.

De christelijke kerk is mega hypocriet en dat is waar veel "satanisten" zich aan ergeren. Het leuke is dat veel Satanisten zelfs betere kennis van de Bijbel hebben dan menig "christen" :)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 december 2005 om 19:53:
Altijd... alsof je er zelf "altijd" bij aanwezig was. Je denkt wijsheid te bevatten en je haalt alles uit de Bijbel en je christelijke communie. Christelijk Masochisme he; net doen alsof ze beter weten, maar weten in werkelijkheid beter dat ze niets weten. Geloof is voor stakkers; je test, ondervind, ervaard en weet dat het zo is.

die wijsheid heb ik omdat ik een christen ben en God leeft vanuit mij :)
van hem krijg ik die wijsheid ;)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 december 2005 om 19:53:
De God uit de Bijbel eiste daarintegen wel dat er voor hem dieren geofferd werden

is dat zo ?

mensen maakten dat er zelf na.. staat nergens in de Bijbel dat dat van God moest ;)

het enige wat ik van jou niet kan uitstaan is dat je Satanisme in het daglicht zet en het christendom in het duister terwijl het juist andersom hoort te zijn

Satan is dood en verderf
God is geborgenheid en liefde

maar dan heb ik zoiets wie weet zien we elkaar in het hiernamaals ;)

dan kunnen we zien waar iemand ijn eeuwigheidsverblijf heeft ;)
in de hel of in de hemel

Maar over deze tekst...tsjah...zijn het mooie aanlokkelijke verhaaltjes voor naievelingen die hopeloos op zoek zijn naar een bepaald pad, die uiteindelijk tot zwaar zieke dingen leiden of is het echt daadwerkelijk misschien een heel goed levenspad... goede vraag...

Dat kun je over "alles" zeggen. Mensen die hopeloos opzoek zijn naar een leuk leven zullen alles wat er "leuk" uitziet een kans geven. Er zijn altijd wannabe`s en de gemiddelde satanist die mega asociaal doet tegen iedereen heeft het ook niet helemaal begrepen.

HEt betekent ook niet dat je leeft vanuit haat, je leeft gewoon vanuit liefde; echter houdt je er een ander oogpunt op na.

Wat de kerk probeerd te zeggen is dat het fout is om een Wolf te zijn, maar goed om een konijn te zijn. Als het fout is om een Wolf te zijn; waarom bestaan ze dan?

Als het fout is om voor duistere gedachtes te kiezen; waarom kan ik dan "duistere" gedachtes hebben?

Voor een vredelievende God die met straffen gooit zodra je zijn spel niet naar zijn regel speelt is hij behoorlijk Nazi (Y)
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 december 2005 om 19:52:
wicca is een moderne naam voor een oud iets... maar vrouwen werden niet verbrand omdat ze heksen waren maar omdat de duivel in hun lichaam was getreden, althans volgens de gelovigen...

Aannemelijk is dat de meesten van hen psychisch ziek waren en daarom als bezeten werden gezien.

Heksen bedreven magie. Hier konden de christenen met hun verstand niet bij, en werd het, heel kortzichtig, als duivels gezien. Puur omdat het anders was dan wat de christenen deden. Alles wat anders was, was gevaarlijk.
En dat terwijl de wicca religie juist een zeer positief iets is. Deze mensen leven tenminste met respect voor de natuur. En zijn daarmee in balans.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 december 2005 om 19:58:
die wijsheid heb ik omdat ik een christen ben en God leeft vanuit mij :)
van hem krijg ik die wijsheid ;)

Ik kreeg van God de wijsheid dat jij geen wijsheid hebt ;)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 december 2005 om 20:01:
mensen maakten dat er zelf na.. staat nergens in de Bijbel dat dat van God moest ;)

Maar God doet ook niet zijn moeite de offers af te slaan of de mensen erop te wijzen dat ze iets doen dat vanuit een Christelijk oogpunt "fout" is.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 december 2005 om 20:01:
het enige wat ik van jou niet kan uitstaan is dat je Satanisme in het daglicht zet en het christendom in het duister terwijl het juist andersom hoort te zijn

Allebei sucken ze en allebei zijn ze goed. Het goede van Satanisme is dat het je leert om van je af te bijten en dat je tevreden moet zijn met die skills. Dat je tevreden moet zijn met de lusten die je in dit leven kan ervaren.

Het nadeel is dat je als Satanist geneigd zou zijn om uiteindelijk alleen nog maar voor jezelf te kiezen ipv om anderen te geven. Dit zijn natuurlijk wel extreme voorbeelden, maar ze zijn er zeker.

Typisch voorbeeld van Satanisme zijn de miljoenen "heksen" die door de Catholieke kerk zijn verbrand.

Voordeel van de kerk is natuurlijk de naastenliefde; maar de bijbel zegt wel "Heb uw naasten lief GELIJK uzelf" en niet meer dan jezelf. Zodoende komen we als we goed lezen in de Bijbel ook op Satanistische overwegingen uit.

(of keer je wang toe als je geslagen wordt; dat is gay en masochistisch; je laat jezelf dus genaaid worden uit naam van god)

Satan is dood en verderf
God is geborgenheid en liefde

Dus dan blijft de vraag; is Satan de tegenhangende oerkracht van God welke niet door god zelf is gecreerd zo ja dan is het dus niet erg als je voor de duisternis of het licht kiest aangezien er geen kant is die sterker is dan de ander. Beide kanten van een munt zijn ALTIJD even groot.

(bij deze mogelijkheid is er dus nog een overkoepelende god die zowel "God" als "Satan" lief heeft en dus kom je weer terug bij de boedhistische principes dat God alles is en liefde heeft voor dualiteit)

Als Satan een product is van God; is god hypocriet en sadistisch en geeft het je alle reden om niet voor God te kiezen omdat ie smerige spelletjes met je speelt (Y)
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 december 2005 om 20:02:
Dat kun je over "alles" zeggen. Mensen die hopeloos opzoek zijn naar een leuk leven zullen alles wat er "leuk" uitziet een kans geven. Er zijn altijd wannabe`s en de gemiddelde satanist die mega asociaal doet tegen iedereen heeft het ook niet helemaal begrepen.

Daar heb je gelijk in. Maar je moet die zin niet citeren alsof ik hem geschreven heb.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 december 2005 om 20:02:
Wat de kerk probeerd te zeggen

Van de kerk moet je je sowieso niets aantrekken. Zij staan niet symbool voor het Christendom en niet symbool voor individuele Christenen.

Zelf geloof ik niet, maar ik denk dat er (zoals het van origine bedoeld is) "wel iets inzit" ;-)

Maar over de bedoelingen van het Satanisme heb ik mijn twijfels en ik heb aangegeven waarom...

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 december 2005 om 20:08:
Ik kreeg van God de wijsheid dat jij geen wijsheid hebt

jij bent geen christen dus kun jij Gods wijsheid ook niet krijgen

;)

Maar God doet ook niet zijn moeite de offers af te slaan of de mensen erop te wijzen dat ze iets doen dat vanuit een Christelijk oogpunt "fout" is.

dat is uit vrije wil van de mens, God heeft ons niet als marionetten geschapen

Heb uw naasten lief GELIJK uzelf

zoals u zelf behandeld wilt worden, sociaal he :)

Als Satan een product is van God; is god hypocriet en sadistisch en geeft het je alle reden om niet voor God te kiezen omdat ie smerige spelletjes met je speelt

Satan is indd een producet van God, maar daardoor niet sadistisch, de mens heeft er zelf voorgekozen, reken erook op dat God wil zien hoe ver jij in zijn liefde gaat voor hem, God moet echt op nummer 1 bij de christenmens komen te staan en doe je zijn wil en ding wat hij je opdraagt zul je gezegend worden,

je kunt het hypocriet en sadistisch noemen, maar ik blijf erbij dat het zo moest zijn, kijk nu God heb de totale overwinning omdat Jezus voor ons naar het kruis is gegaan in voor ons is gestorven voor ons afgedaald naar de hel de duivel op zijn eigen grond verslagen en de sleutel van het dodenrijk opgehaald zodat nu ook iedereen die sterft ook tot God kan komen als ze maar geloven in hem ;)

maar ik heb gewoon zoiets van ik weet dat hij er is en ik weet dat hij in mij leeft en dat ik in hem geloof, maar verder ga ik gewoon me eigen ding maar dan wel met de achterliggende gedachte God bij me :)
zo zit ik dus in elkaar ;)

Uitspraak van voortschrijdend gemiddelde op vrijdag 23 december 2005 om 20:14:
Zij staan niet symbool voor het Christendom en niet symbool voor individuele Christenen.

Zelf geloof ik niet, maar ik denk dat er (zoals het van origine bedoeld is) "wel iets inzit"

door de kerk moet je christelijke voeding binnen krijgen )de bijbel, bidden, christenomgeving)

maar ik vind dat ikzelf me eigen kerk ben waarin ik die dingen voor mezelf doe heb ik geen kerk bij nodig ;)

maareh Omkara, als satanisme op zich geen duivelsaanbidding is omdat het het bestaan van God niet ondersteunt, en er zonder God ook geen duivel kan zijn, waarom je alle stress op de nek halen door het SATANISME te noemen terwijl het gelijk staat aan het klassieke humanisme??

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 december 2005 om 20:17:
jij bent geen christen dus kun jij Gods wijsheid ook niet krijgen

Jij bent Christen en dus kun jij Gods wijsheid niet krijgen. Je speelt het spelletje, maar je begrijpt het niet ;)

dat is uit vrije wil van de mens, God heeft ons niet als marionetten geschapen

Maar wordt wel pissed als we als niet naar zijn wetten leven. De verwoesting van Sodom en Gomorra waren producten van "vrije wil". Als vredelievende en tijdloze God had ingezien moeten worden dat er "calamiteiten" zullen optreden bij zijn "nieuwe" ras.

Echter dit interreseert God geen zak en als de "Tijd" daar is nuked die liever iedereen plat met met atoombom vergelijkbare wapens. Vriendelijke kerel; iemand voor wie je door een Hel zou gaan. Letterlijk en figuurlijk? B)

zoals u zelf behandeld wilt worden, sociaal he :)

Juist dus dan moet er ook niet op Satanisten gezeikt worden; ik handel zoals ik behandeld wil worden. Ik heb geen behoefte om met een kudde bomen te gaan knuffelen :)

Satan is indd een producet van God, maar daardoor niet sadistisch, de mens heeft er zelf voorgekozen, reken erook op dat God wil zien hoe ver jij in zijn liefde gaat voor hem, God moet echt op nummer 1 bij de christenmens komen te staan en doe je zijn wil en ding wat hij je opdraagt zul je gezegend worden,

Wat een gelul. Satan is een product van God en DUS sadistisch. Dat het een test van God is, dat terzijde, er zijn namelijk andere manieren van een mensheid te testen, maar dit is kennelijk het enige wat zijne almachtigheid kan verzinnen. Ik vind het niet erg, maar doe er dan ook niet hypocriet over.

je kunt het hypocriet en sadistisch noemen, maar ik blijf erbij dat het zo moest zijn, kijk nu God heb de totale overwinning omdat Jezus voor ons naar het kruis is gegaan in voor ons is gestorven voor ons afgedaald naar de hel de duivel op zijn eigen grond verslagen en de sleutel van het dodenrijk opgehaald zodat nu ook iedereen die sterft ook tot God kan komen als ze maar geloven in hem ;)

Hahahahha nog meer gelul. Het ultieme Offer voor God; een MENSENOFFER. En dan zeggen ze dat Satanisten ziek zijn. Zijn enige eigen Zoon gefolterd, gemarteld, kapot geslagen en gekruisigd tot zijn dood voor wat? Vrede?

Hahahahaha (Y):D

Een wereld van vrede of niet? Oorlogen om religie :respect:

zo zit ik dus in elkaar ;)

Precies zoals "Zij Die Zijn Gerezen" het zouden willen zien. Braaf ;)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 december 2005 om 20:18:
door de kerk moet je christelijke voeding binnen krijgen )de bijbel, bidden, christenomgeving)

De kerk is groot geworden onder de Romeinen. En wie waren het ook alweer die Jezus aan het kruis hebben gespijkerd...?

Verder kon er toen bijna niemand lezen of schrijven, is de betekenis van woorden en uitdrukkingen binnen één taal een hoop veranderd in 2000 jaar tijd en zullen er ongetwijfeld vertaalfouten zijn gemaakt.

En dan heb ik het nog niet eens over alles wat er bewust is achtergehouden of veranderd!

En de bijbel is dan zogenaamd het woord van God? Als het dat inderdaad was, dan is daar in ieder geval niet veel van over...

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 december 2005 om 20:18:
maar ik vind dat ikzelf me eigen kerk ben waarin ik die dingen voor mezelf doe heb ik geen kerk bij nodig ;)

(y)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 december 2005 om 20:25:
maareh Omkara, als satanisme op zich geen duivelsaanbidding is omdat het het bestaan van God niet ondersteunt, en er zonder God ook geen duivel kan zijn, waarom je alle stress op de nek halen door het SATANISME te noemen terwijl het gelijk staat aan het klassieke humanisme??

In mijn onbewuste onvolwassenheid had ik kennelijk nog geen genoeg gekregen van het rellen met o zo makkelijk geshockeerde christenen :$

Daarnaast heet het nu eenmaal Satanisme. Dit omdat het woord Satan in hebreeuws Tegenstand betekend. Zonder Satan geen tegenstand en heb je een simpel leven waar je binnen no time op uitgekeken raakt. Althans ik wel. Ik zou NOOIT in de Hemel terecht willen komen, tenminste niet voor altijd. Lijkt me vreselijk :frusty:

Stel je een voor, een wereld zonder angst, pijn, haat, zonde en daar wordt je naartoe getransporteerd na het sterven. De helft van je EGO moet je achterlaten om in dit krankzinnige zoetsappige paradijs rond te mogen dolen. Je raakt de helft van wie je ooit was kwijt zodat je in een wereld kan rondlopen waar totaal geen moeite whatsoever voor wat dan ook gedaan moet worden. De hemel is voor slappe weke schaapjes die bij iedere vorm van tegenstand al huilend bij god gaan aankloppen dat ome satan hun zit te pesten :'(
laatste aanpassing

punt 1 is god dan nog steeds een zieke kloothommel als dat waar is wat je zegt... dat is hetzelfde dat ik mn vrienden slecht behandel omdat ik wil zien hoeveel ze om me geven... en dat is ziek.

Punt 2: neem niet alles uit de bijbel letterlijk... Jezus is nooit in de hel geweest want de hel bestaat niet, het is een vergelijking....

ik bedoel mensen die volgens het Christendom in hun dagelijks leven (dus niet hun geloof maar enkel hun dagelijks doen en laten) slecht bezig zijn, zijn in 80% van de gevallen daadwerkelijk met iets bezig wat niemand vet zal vinden... of wat hun zelf te gronde richt.

Hel is dus op aarde te vinden... hemel betekent dat je aan het einde van je leven je geest zn lichaam kan verlaten zonder pijn met zich mee te dragen.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 december 2005 om 20:27:
Daarnaast heet het nu eenmaal Satanisme. Dit omdat het woord Satan in hebreeuws Tegenstand betekend. Zonder Satan geen tegenstand en heb je een simpel leven waar je binnen no time op uitgekeken raakt.

Dat is waar, maar draai het ook eens om: als je altijd maar tegenstand bied maak je het jezelf wel erg moeilijk ;-)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 december 2005 om 20:30:
punt 1 is god dan nog steeds een zieke kloothommel als dat waar is wat je zegt... dat is hetzelfde dat ik mn vrienden slecht behandel omdat ik wil zien hoeveel ze om me geven... en dat is ziek.

Juist, gelukkig zijn er nog intelligente mensen hier :Beer:

Uitspraak van voortschrijdend gemiddelde op vrijdag 23 december 2005 om 20:30:
Dat is waar, maar draai het ook eens om: als je altijd maar tegenstand bied maak je het jezelf wel erg moeilijk ;-)

Satanisme he ;) Je doet wat je bent O:)

Hahahahha nog meer gelul. Het ultieme Offer voor God; een MENSENOFFER. En dan zeggen ze dat Satanisten ziek zijn. Zijn enige eigen Zoon gefolterd, gemarteld, kapot geslagen en gekruisigd tot zijn dood voor wat? Vrede?

Hahahahaha

Een wereld van vrede of niet? Oorlogen om religie

je moet erin geloven of niet anders word het echt een eindeloze discussie en das onnozel want moet zo nog bier drinken (ja ik zondig ja:p) maar ik weet gewoon dat hij bestaat en al die dingen die vroeger gebeurd zijn waar is ;)

Jij bent Christen en dus kun jij Gods wijsheid niet krijgen. Je speelt het spelletje, maar je begrijpt het ni

niet gaan omdraaien mr Techichi ;)

Maar wordt wel pissed als we als niet naar zijn wetten leven. De verwoesting van Sodom en Gomorra waren producten van "vrije wil". Als vredelievende en tijdloze God had ingezien moeten worden dat er "calamiteiten" zullen optreden bij zijn "nieuwe" ras.

Echter dit interreseert God geen zak en als de "Tijd" daar is nuked die liever iedereen plat met met atoombom vergelijkbare wapens. Vriendelijke kerel; iemand voor wie je door een Hel zou gaan. Letterlijk en figuurlijk?

voor dat laatste absoluut, ik zou sterven voor mijn geloof als het erop aan komt want ik weet waar ik heenga ;) ik ben niet bang meer voor de dood

Juist dus dan moet er ook niet op Satanisten gezeikt worden; ik handel zoals ik behandeld wil worden. Ik heb geen behoefte om met een kudde bomen te gaan knuffelen

juist wie goed doet goed ontmoet, dus verder ook geen gezeik daarover, ik respecteer gewoon ieders eigen geloof, alleen mag graag in discussie gaan wat er bij mijn geloof in waarheid geld ( en ook zo is ;)) en weer bij iemand anders zijn geloof voor bepaalde waarheden gelden

Precies zoals "Zij Die Zijn Gerezen" het zouden willen zien. Braaf

je behandelt me echt als een stuk uitlulvoer he.. beetje jammer, want dat gaat niet lukken, ik blijf bij mijn standpunt en jij bij het jouwne
maar nou weet ik nog steeds niet of jij een geloof hebt ?

Satanist
of ben je een Atheist en geloof je nergens in ?
Hel is dus op aarde te vinden... hemel betekent dat je aan het einde van je leven je geest zn lichaam kan verlaten zonder pijn met zich mee te dragen.

:respect:

Punt 2: neem niet alles uit de bijbel letterlijk... Jezus is nooit in de hel geweest want de hel bestaat niet, het is een vergelijking....

ik bedoel mensen die volgens het Christendom in hun dagelijks leven (dus niet hun geloof maar enkel hun dagelijks doen en laten) slecht bezig zijn, zijn in 80% van de gevallen daadwerkelijk met iets bezig wat niemand vet zal vinden... of wat hun zelf te gronde richt.

dat moet iedereen zelf geloven PQ maar ik geloof daarin en zal het ook blijven doen, kun je me om respecteren ofniet ik blijf bij mijn standpunt

zo en nu ben ik pleite geen gezeur meer bier drinken

:bier:

Ik zou NOOIT in de Hemel terecht willen komen, tenminste niet voor altijd. Lijkt me vreselijk :frusty:

hemel wil zeggen dat je je volmaakt op je gemak voelt... dus voor iedereen betekent het wat anders.

Voor de een is het een neukfestijn voor de ander een grote bibliotheek en voor weer iemand anders een eeuwig durend debat ;)

ik geloof er niet direct in maar er is wél een 'andere kant' die niet meetbaar is... een hemel als in de bijbel wordt voorgesteld is wel een leugen, om domme mensen koest te houden :[

waarbij vermeld moet worden dat dit geen uitvinding van de christenen is.... de oude Egyptenaren kenden dit al... alleen hadden hun geen hel, je leefde of voort in de hemel of je ziel werd door een wolf verscheurd... dwz als je te zondig had geleefd.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 december 2005 om 20:33:
dat moet iedereen zelf geloven PQ maar ik geloof daarin en zal het ook blijven doen, kun je me om respecteren ofniet ik blijf bij mijn standpunt

zo en nu ben ik pleite geen gezeur meer bier drinken

respect hebben wel, maar je neemt dingen klakkeloos aan omdat je het gehoord hebt van mensen die je vertrouwt zoals een geestelijke of je ouders ofzo... die overigens met goeie bedoelingen je zulke dingen vertellen, en zelf ook denken dat het waar is. maar de kans dat dit zo is is erg klein omdat het geloof en de tekst waarop het geloof in zn huidige vorm gebaseerd is, bol staat van de paradoxen....

proost :bier:
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 december 2005 om 20:31:
je moet erin geloven of niet anders word het echt een eindeloze discussie en das onnozel want moet zo nog bier drinken (ja ik zondig ja:p) maar ik weet gewoon dat hij bestaat en al die dingen die vroeger gebeurd zijn waar is ;)

Geloven heeft er geen zak mee te maken. Jezus is gestorven voor onze Zonden en je merkt er geen drol van. Punt. Richt je op de feiten. Ik kan ook een boek schrijven die mijn drollen heilig verklaard en als je deze een week lang niet doorspoelt worden zal je in het volgende leven een "koning" zijn :vaag:

niet gaan omdraaien mr Techichi ;)

Ik meen het serieus. Je snapt het echt niet :)

voor dat laatste absoluut, ik zou sterven voor mijn geloof als het erop aan komt want ik weet waar ik heenga ;) ik ben niet bang meer voor de dood

Doe dan. Nu; laat ons je eeuwige geloof zien en als God werkelijk zo vredelievend is dan laat hij je familie zo snel mogelijk weten hoe of wat en anders kan God ze natuurlijk ook allemaal langs laten komen he; daar is die helemaal niet te beroerd voor B)

juist wie goed doet goed ontmoet,

Zodoende dus als jij "Slecht" (in de ogen van "Goeden") moet doen om je "goed" te voelen dan ontmoet je alsnog "goed" :)

je behandelt me echt als een stuk uitlulvoer he..

Nee gewoon als een kuddedier. Niets persoonlijks ;)

maar nou weet ik nog steeds niet of jij een geloof hebt

Dat is net zo irrelevant als de mededeling dat jij christelijk bent. Dit topic gaat over de humanistische kant van Satanisme.

Maar als je het wil weten; ik geloof nergens in. Ik erken.
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 december 2005 om 20:36:
emel wil zeggen dat je je volmaakt op je gemak voelt... dus voor iedereen betekent het wat anders.

Voor de een is het een neukfestijn voor de ander een grote bibliotheek en voor weer iemand anders een eeuwig durend debat ;)

Juist ;)

Ik bedoel natuurlijk de "Christelijke" hemel welke werkelijk de grootste HEL aller tijden is :devil:

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 december 2005 om 20:36:
een hemel als in de bijbel wordt voorgesteld is wel een leugen, om domme mensen koest te houden :[

Niet boos worden. Domme mensen zijn er om voor de gek te houden. Zo heeft "God" dat bedoeld. Als domme mensen te lui zijn om hun hersenen te willen gebruiken verdienen ze niet beter dan zo`n simplistisch volgzaam geloof als bijv het Christendom. Het zijn slaven in ontkenning. Het zijn schapen die denken recht te hebben op de wereld terwijl ze er niets voor doen; de wolven regeren alles en de schapen zitten ondertussen te mokken en te wachten op een verlossing. Ze vergeten dat er niets gebeurt wanneer men "niets" doet (Y)

Als het licht in jou wat stapjes naar de duisternis doet zal de duisternis ook wat stapjes naar het licht doen. Er kan niets anders zijn dan balans. Tot die tijd zullen Wolven regeren en de schapen klagen.

(dit is het enige echte "gezicht" van "God")
laatste aanpassing

Pfff wat een gedoe weer zeg :gaap:

Yup. Kennelijk kunnen dit soort topics niet zonder "rellen" :)
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 december 2005 om 14:40:
Satanisme is de religie van de mens.
Een Satanist gelooft in zichzelf. HIJZELF is GOD. HIJZELF is zijn verlosser. HIJZELF is heer en meester over Zijn Hemel en Hel.

Dat vind ik echt geweldig.
Ik heb me er ooit eens ff in verdiept en ik vind ook dat ze goede 'regels' hebben zeg maar.

Tenminste, die stonden eerst op www.satanisme.nl
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 december 2005 om 20:49:
Pfff wat een gedoe weer zeg :gaap:

wel machtig interessant gedoe :yes:

Stel je een voor, een wereld zonder angst, pijn, haat, zonde en daar wordt je naartoe getransporteerd na het sterven. De helft van je EGO moet je achterlaten om in dit krankzinnige zoetsappige paradijs rond te mogen dolen. Je raakt de helft van wie je ooit was kwijt zodat je in een wereld kan rondlopen waar totaal geen moeite whatsoever voor wat dan ook gedaan moet worden. De hemel is voor slappe weke schaapjes die bij iedere vorm van tegenstand al huilend bij god gaan aankloppen dat ome satan hun zit te pesten :'(

Dit vind ik dus echt fucking bullshit Omkara!
Je neemt het hier nu op voor het ego en je neemt het op voor de negativiteit die wij hier op aarde hebben. Je bent aardig diep verzeild geraakt de afgelopen jaren volgens mij in die negatieve spiraal als ik zo dit soort teksten lees. Je gaat er zelfs in verder graven om er nóg dieper in te raken ipv dat je er juist probeerd uit te komen. Geen goede zaak naar mijn mening...Maargoed, dat is verder allemaal jouw zaak...
Ik verwacht dat jij ooit in je leven een hele andere richting op gaat en dit als een zwarte bladzijde van je leven beschouwt.
Naar mijn mening zijn emoties die voortkomen uit je ego er juist om ons te leren wie we essentie juist NIET zijn. Negativiteit is er dus juist om ons dingen duidelijk te maken. Ze zijn er niet om mee in zee te gaan en de boel zo erg te uitgraven dat je er nooit meer uitkomt.. :no:

Maargoed, ik ga muziek maken, lekkere vredige trancemuziek o:), ik lees de boel later wel weer...Adios! ;)
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 december 2005 om 20:58:
Je neemt het hier nu op voor het ego en je neemt het op voor de negativiteit die wij hier op aarde hebben.

Ik werp er slechts een rationele blik op ipv het elke keer weer van de spirituele kant te bekijken. Die negativiteit komt bij veel mensen voorts uit pech en stomme fouten gecombineerd met luiheid waardoor men snel opgeeft en de schuld bij "de maatschappij" legt. Uiteraard is er een boel mis, maar wie doet er wat aan?

Niemand.

Je bent aardig diep verzeild geraakt de afgelopen jaren volgens mij in die negatieve spiraal als ik zo dit soort teksten lees. Je gaat er zelfs in verder graven om er nóg dieper in te raken ipv dat je er juist probeerd uit te komen.

Die tekst refereert aan het feit dat wanneer het EGO sterft, dus die persoon die jij nu "speelt" genaamd Ron houdt dan op met bestaan. Reincarnatie is opnieuw een spel spelen met een "clean sheet" als het ware. Herinneringen van een vorig leven kunnen net zo goed een herrinering zijn van een vorige ziel wiens gedachten in de astrale ether zijn opgenomen en zodoende opgepikt door een jonge pasgeboren ziel.

In beide gevallen ben JIJ alsnog die persoon. Als Ron sterft (en daarna nog een keer zijn astrale dood sterft) leef JIJ altijd door. Ik ben er alleen voor om persoonlijk nog wat langer mijn huidige personage te blijven spelen ipv terug te keren naar de bron.

Wanneer je in de Christelijke hemel terecht komt met je huidige ego dan zou het betekenen dat alle negatieve gedachtes die je ooit hebt gehad verwijderd worden, want de hemel is een plek zonder "zonde". Dus in feite, al je ervaringen die je de Ron hebben gemaakt, the good and the bad, want DAT is Ron, niet alleen het goede.

Vervolgens kom je in de christelijke hemel waarin je niet langer in "zonde" kan leven. Dus geen negatieve gedachtes; alles wat jou de huidige Ron heeft gemaakt is dan "weg".

Dan ben je een goedheilig kasplantje geworden O:)

Een computer zonder spel :O

Ik verwacht dat jij ooit in je leven een hele andere richting op gaat en dit als een zwarte bladzijde van je leven beschouwt

Ik zie het eigenlijk eerder als een pagina van verlichting :$

Naar mijn mening zijn emoties die voortkomen uit je ego er juist om ons te leren wie we essentie juist NIET zijn.

Ik ben hier om een spel te spelen. Niet om uit te vissen wie "ik" ben, want dat weet ik allang. De bron. De computer EN het spel.
Negativiteit is er dus juist om ons dingen duidelijk te maken. Ze zijn er niet om mee in zee te gaan en de boel zo erg te uitgraven dat je er nooit meer uitkomt.. :no:

Satanisme gaat er niet om te dwalen in negativiteit. De satanist omarmd het leven als "roofdier". Dit houdt dus in dat de satanist tegen een stootje kan; niet gaat zeuren wanneer alles tegen zit. En belangrijk is dat de satanist zijn gekozen universum lief heeft; alles wat het leven te bieden heeft; hier EN nu!

Er zijn trouwens meerdere manieren om te ascenderen ;)
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 62016, 34383}
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 december 2005 om 20:52:
Yup. Kennelijk kunnen dit soort topics niet zonder "rellen

Wat wil je dan, dat iedereen zomaar je mening aanneemt?
Denk toch wael dat het heel vevorderlijk is als mensen kritisch dingen bekijken dan zomaar als een schaap de kudde volgen he.

Uitspraak van Deekore. op vrijdag 23 december 2005 om 23:21:
Wat wil je dan, dat iedereen zomaar je mening aanneemt?

:gaap: Zeg ik dat ergens?

Dit was een topic bedoeld over Satanisme en zijn humane kant ervan die iedereen heeft en dagelijks uitvoerd op verschillende niveau`s. Ik wordt er een beetje moe van om iedere keer weer medelijden van een geloofzuchtige christen te moeten aanhoren dat dit het pad naar verdoeming is. Dat zou betekenen dat alle dieren verdoemd zijn, dat het een "zonde" is om je op te stellen als "roofdier". etc etc bla.

Het gaat niet om bekeren, overtuigen. Er was nog geen fatsoenlijk topic over Satanisme en wel een dik lopend topic over geloof in God. Je mag satanisme best egoisme noemen, maar doe niet alsof niemand satanistisch is. Iedereen in deze maatschappij leeft vanuit een satanistisch beeld. Als dit niet zo was dan leefden wij ALLANG in een "utopische" maatschappij.

Denk daar maar eens over na ;)
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 december 2005 om 23:29:
Dat zou betekenen dat alle dieren verdoemd zijn, dat het een "zonde" is om je op te stellen als "roofdier". etc etc bla.

lees dit stukje maar

http://www.adios.nl/question.tpl?sku=103658364186843575401

gaat over dieren
iedereen is zn eigen god:P:P:P vettttt! :cheer:
deze god gaat eens ff lekker een tukkie doen!

Jesaja 11:8
Dan zal een zuigeling bij het hol van een adder spelen en naar het nest van een giftige slang zal een gespeend kind zijn hand uitstrekken.

Jesaja 65:25
De wolf en het lam zullen samen eten; de leeuw zal stro eten als een os; giftige slangen zullen niemand meer verslinden, maar stof eten. In die dagen zal niemand meer worden gewond of vernietigd, want op mijn heilige berg zal geen kwaad meer geschieden, zegt de HERE.

God zorgt voor de dieren!

Dat betekent dus dat de gehele bio samenstelling van carnivoren zal worden omgezet naar dat van een herbivoor. Carnivoren zullen ophouden met bestaan omdat dit tot "zonde" leid. De tanden van de leeuw zullen spontaan drastisch aangepast worden evenals ieder ander normaal vleesetend dier evenals zijn physieke vorm. Een leeuw kan nou eenmaal niet zomaar op stro gaan leven alleen omdat dit in een Bijbel staat.

Dieren hebben geen geest en gaan dus niet naar hemel of hel(Jesaja 65)

Go Bijbel :vaag: (vandaar dus dat het overdosis van wereldwijde slachthuizen door christenen gefinancierd wordt :))
laatste aanpassing