Partyflock

Forumonderwerp · 838037

Ik heb al veel topics gezien (hier op partyflock) over geloven in God of in Jezus en uiteraard alle stoere hardcore-party namen met referentie aan de Duivel of Satan en dat het zogenaamd muziek uit de Hel is. Deze Christelijke Propaganda ter zijde zettende vroeg ik me af of er mensen zijn die zich kunnen vinden in Satanisme.

Hieronder een kleine uitleg over Satanisme (lees: Humanisme) voor de onwetenden die denken dat het gaat om kindermoord en het aanbidden van een gespierde rode man met horens; Wanneer je het doorleest concludeer je dat deze vorm van "religie" er een rationele filosofische ondertoon op na houdt :)

Satanisme is de religie van de mens.
Een Satanist gelooft in zichzelf. HIJZELF is GOD. HIJZELF is zijn verlosser. HIJZELF is heer en meester over Zijn Hemel en Hel.

Feminisme, discriminatie
Binnen onze religie vindt geen discriminatie plaats op ras, geslacht of seksuele voorkeur. Man en vrouw worden als gelijken behandeld. Satanisme is in die zin dan ook een feministische religie.

Dit betekent dat overal waar in de teksten op deze site 'Hij' of 'Hem' staat, evengoed 'Zij' of 'Haar' had kunnen staan.

Paradigma
Alle mensen worden geboren zonder model van de werkelijkheid. De Satanist verwerft kennis en denkt na over de wereld om Hem heen. Hij zal zijn Eigen stelsel van normen en waarden moeten samenstellen. De Satanist probeert uit te vinden wat Hem gelukkig maakt en wat Hij moet doen om Zijn doel(en) te bereiken. De antwoorden die Hij vindt zijn voor iedere Satanist anders. Deze zoektocht moet Hij alleen afleggen. Niemand kan Hem vertellen wat Hij moet doen of laten. Hij kan slechts advies van anderen aannemen en zelfs dan is advies slechts nuttig als Hij er Zelf over heeft nagedacht.

The Holy Bible?
Veel religies hebben een bijbel die als ‘heilig’ beschouwd wordt, omdat het het Woord van God en zijn profeten bevat.

Binnen het Satanisme is dit echter niet het geval. Wij hebben geen heilige Bijbel en het citeert geen woorden van een godheid. Om die reden is the Satanic Bible, door Dr. A.S. LaVey, ook geen bijbel in de gebruikelijke zin van het woord. De Satanist beschouwt dit boek niet als heilig en zal het dus ook niet lezen in blind vertrouwen of met verering.
Zoals genoemd in het boek zelf zal de Satanist overal een vraagteken bij zetten.
Slechts weinig Satanisten zijn het eens met alles dat Dr. LaVey uiteenzet in zijn boek, en zo is het ook bedoeld. De Satanic Bible is geen handleiding voor het leiden van een Satanistisch leven. Een Satanist zal niets en niemand voor hem laten beslissen.
Het boek levert Satanistische gedachten vanuit een Satanistisch standpunt, of, om specifiek te zijn, vanuit Dr LaVey’s standpunt. Het is bedoeld de lezer uit te dagen en te stimuleren Satanistisch te denken. (Een gezonde oefening voor elke persoon, ongeacht de religie). De Satanic Bible is een goede introductie voor mensen wier interesse in Satanisme gewekt is.

Advies voor de beginners: Lees de Satanic Bible en besluit voor jou zelf welke delen je wilt inweven in jouw Satanistisch Paradigma!

Fnorden
Er is in het leven van de Satanist geen plaats voor dogma's, vastgeroeste gewoonten, halve waarheden en illusies. Deze fnorden leiden de Satanist af van datgene wat Hij wil bereiken. Fnorden dienen dus uitgebannen en vernietigd te worden.

Do What Thou Wilt Shall Be The Whole Of The Law
De Satanist probeert uit te vinden wat Zijn Wil is, wat Hij beschouwt als Zijn ultieme Doel. Vervolgens stelt Hij alles in het werk om dit te bereiken. Voor de Satanist is dit geen leidraad, het is zijn enige wet. Deze wet klinkt misschien als een vrijbrief voor iedere activiteit. In feite is dit slechts schijn. Iedere actie van de Satanist die niet overeenstemt met Zijn Wil leidt tot weerstand en frustratie. Met andere woorden; het enige dat de Satanist kan en mag doen is Zijn Wil volgen.

Verantwoordelijkheid voor de verantwoordelijken
Vanaf het moment dat de Satanist zichzelf als GOD ziet draagt hij de volledige verantwoordelijkheid over zijn daden en acties. Als hij succesvol is, is dat zijn verdienste. Als hij faalt is er niemand op wie de schuld van zijn falen afgewenteld kan worden behalve Hemzelf. Daarom is Satanisme slechts toegankelijk voor de allersterksten onder ons.

Het woord Satan
Het woord Satan komt uit het Hebreeuws en betekent: tegenstander of tegenstrever. Satan staat voor alles wat, en iedereen die, de Satanist tegenstreeft. Zonder tegenstand zou het leven niet leuk zijn. Als iedere wens die men heeft direct in vervulling gaat, dan was er geen sprake van een wens. Als alles wat men wil bereiken direct bereikt wordt is er geen streven, geen verbetering en geen vooruitgang. Omgang met De Tegenstrever zorgt dat het leven interessant is, een overwinning op De Tegenstrever des te meer. Satan is een metafoor voor de Lust in Het Leven. Satan zorgt ervoor dat het leven leuk, interessant en de moeite waard is om te leven.

Magie en de Grotto
Een Satanist probeert het complex van Tegenkrachten voor Zich te laten werken. Het ombuigen van deze Tegenkrachten heet Magie. De definitie is: Het veranderen van de werkelijkheid in overeenstemming met de Wil. Een Satanist is een Magiër. Hij weet of leert hoe hij een gegeven situatie die Hem niet bevalt moet aanpassen. Magie vindt o.a. plaats tijdens de rituelen in de tempel van de Kerk van Satan. Stel dat een Satanist bijvoorbeeld meer salaris wil. Hij gaat naar Zijn baas en vraagt om opslag, ervoor gezorgd hebbende dat de baas tevreden is over het door de Satanist geleverde werk (Lagere Magie). In de Grotto heeft Hij een ritueel gedaan dat de opslag in salaris ondersteunt (Hogere Magie).
De combinatie van Lagere en Hogere Magie zorgt ervoor dat de Satanist alles kan bereiken wat Hij wil. Er zijn geen limieten. Natuurlijk zijn er veranderingen die meer moeite en energie zullen kosten dan andere, maar als de Satanist zijn eigen Wil volgt zijn er geen grenzen.

Satanistisch Seminarium
Op Walpurgisnacht(30 April 2003, nieuwe Satanistische jaar) is de heroprichting van het Satanistisch Seminarium aangekondigd. Het Seminarium organiseert opleidingen, workshops en Satanistische studies. Doel is een dieper inzicht en ervaring te verschaffen in de Magie.
Het is onderdeel van de Grotto Magistratis Amsterdam en organiseert dit jaar tenminste 20 rituelen met daaraan voorafgaand diepgaande uitleg van het ritueel alsmede historische achtergronden en theorie.
De 20 rituelen zijn verspreid over het jaar volgens de Satanistische kalender, de rituelen vallen daardoor telkens op een andere dag in de week. Een aantal rituelen wordt tijdens het jaar herhaald.

Vooroordelen
The Satanic Bible, pag. 89 is er duidelijk over: 'Under NO circumstances would a Satanist sacrifice any animal or baby!'
Satanisten offeren geen mensen en geen dieren.

Tenslotte, we schenden geen graven. Op verschillende plaatsen op het internet wordt dit beweerd, maar dit is onjuist. Ten eerste gaat dit tegen onze regels in, ten tweede hebben we wel wat belangrijkers te doen.

Satanisme.nl
Church of Satan.com
laatste aanpassing

het oude testament is naast de geschiedenis van het Joodse volk tot aan de tijd van Alexander de Grote, ook een verzameling mythologische bullshit... je moet het gewoon vergelijken met de verhalen van de Romeinen en de Grieken uit die tijd...
Artiest Lanz
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 24 december 2005 om 01:37:
het oude testament is naast de geschiedenis van het Joodse volk tot aan de tijd van Alexander de Grote, ook een verzameling mythologische bullshit... je moet het gewoon vergelijken met de verhalen van de Romeinen en de Grieken uit die tijd...

eeeehm ...... ?
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 24 december 2005 om 00:12:
Een leeuw kan nou eenmaal niet zomaar op stro gaan leven alleen omdat dit in een Bijbel staat.

vertel.... waar staat dit?

heb dit topic ff door gelezen.
Ik ben van mij zelf tegen elk religieus systeem maakt niet uit welke. Een Religie zal ik mij zelf ook nooit tot wenden, want dat is zoals willem al zij geloven.
ik wil ook niet geloven maar weten.

ik vind ook dat dit topic teverel gaat over dat iemand zijn zin wil door drijven, het ging volgens mij toch alleen over hoe je er over dacht.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 december 2005 om 17:13:
Je moet niet denken aan de rest, alleen aan je eigen succes. En dat is dus precies wat de duivel wil.

zo zit de maatschappij toch ook in elkaar

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 december 2005 om 17:13:
Zonder satan, was er geen oorlog, geen aanslagen, geen extremisme en weet ik veel wat voor ellende nog meer.

volgens mij waren toch de meeste oorlog om goden niet om satan

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 december 2005 om 18:39:
Is een geweldig boek over corruptie, moord, sadisme en masochisme dankzij Jehova en zijn zoon "de Morgenster" (zoals Jezus in openbaringen claimed te zijn) wat in Latijn letterlijk vertaald wordt naar LUCIFER. De Bijbel is een prachtige collectie vol met zieke verdraaide feiten die tot op de dag van vandaag perfect functioneren om de "gelovige" mensheid onder de duim te houden

:respect:

en zo als al eerder gezegt is hoe kan god nou in godsnaam ;P zonder satan kunnen bestaan
het kan toch niet ligt zijn, als het nooit donker wordt.

maar zoals ik tegen het christendom aan kijk zal het zelde zijn als tegen het humanisme
+ en - goed/kwaad wit/zwart
(F)

tja....

nee :no:

Uitspraak van Lanz op zaterdag 24 december 2005 om 04:15:

eeeehm ...... ?

das heel simpel... het ouwe testament is mythologisch... en voor een deel historisch maar minder als bij de Grieken en Romeinen in hun geschiedschrijving... want de joden waren immers niet zó ontwikkeld... enkelen konden schrijven en hadden dat in Egypte geleerd, zoals Mozes bijvoorbeeld... maar daar houdt het ook bij op... en van doorvertellen wordt een verhaal met de keer meer vol met bullshit

Ben weleens naar zo'n bijeenkomst geweest...Arrogante sukkels
hmmz zeer interessant allemaal good job arakmo (Y)

allereerst ben ik christelijk opgevoed dus ik kan exact begrijpen waar veel gelovigen op deze manier reageren gezien de replies op dit topic...

het verhaal van het satanisme klinkt zeer positief en is ook wat mij betreft een uitgang om uit deze "religieuze" wereld te kunnen ontsnappen

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 december 2005 om 16:52:
Een satanist "gelooft" niet. Een satanist test en maakt gebruik van zijn eigen zintuigen om te verifieren wat waarheid is en wat bedrog. Geloven is bestemd voor de trilogie Jodendom, Christendom en de Islam. Ze beweren immers allemaal dat hun God "bestaat" terwijl niemand die "God" ooit gezien heeft. Ja vroeger en dat moet je dan maar geloven.

zo zet ik ook mijn vraagtekens bij adam en eva...als god een volmaakt paradijs wou scheppen..dan maak je toch niet een paar VERBODEN vruchten...daarnaast schep je dan toch ook geen mens die nieuwsgierig zijn...bedoel een volmaakte god overziet zoiets dan toch wel...

je moet teveel gewoon kwakkeloos aannemen...

deze wereld bestat vooral uit angst...angst om te sterven bijv. en waarom? omdat men niet weet wat het is.
angst om te falen in dit leven, noem maar op...

en zo is de mens door de eeuwen heen gewoon bang gemaakt en kwam men ook meteen met een oplossing...de bijbel...met regels om alle mansen onder de duim te houden.

terwijl als we in termen van god moeten gaan spreken...dat de mens gemaakt is om veel vrijer met zijn gedachten en bewustzijn om te gaan dan wat wij nu over het algemeen doen.

hoe kan je ultieme liefde ervaren als je geen kwaad kent?

hoe kan je warm ervaren als je niet weet wat koud is?

er is altijd sprake van een tegenpool en dat moet ook wel...

zo zijn veel vraagstukken gewoon niet rationeel...

bijv geen sex voor huwelijk of zoals de bijbel beschrijft hoererij...

waarom heeft god dan ervoor gezorgt dat wij er zo van kunnen genieten...

allen is satannisme ook weer iets om een soort van community te vormen...want immers zijn 2 dezelfde gedachten sterker dan 1...

wat je poste in je openingsbetoog arakmo zie ik veel terug in hoe ik me momenteel ontwikkel als persoon in deze maatschappij, als wezen hier op aarde...
het zijn ook veel punten waar ik voor sta en wat de basis is om een vrijer gevoel van zijn te bereiken...om je echte zelf te kunnen vinden...om verder te kijken dan de grenzen die voor je zijn uitgelijnt...

maar daarvoor hoef het toch geen naam te krijgen...
ik weet wat het is en wat het voor me doet...en ik ben de god hemzelve en hoef voor mijn eigen levensbeschouwing geen verslag te geven aan derden...ook omdat het uiteindelijk alleen voor mijzelf zal werken en niet voor een andere
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 december 2005 om 23:13:
Ik werp er slechts een rationele blik op ipv het elke keer weer van de spirituele kant te bekijken.

Wat IS rationeel kun je je dan weer afvragen...
Je slaat wel snel om van overtuigingen, meneer. ;)

Die negativiteit komt bij veel mensen voorts uit pech en stomme fouten gecombineerd met luiheid waardoor men snel opgeeft en de schuld bij "de maatschappij" legt. Uiteraard is er een boel mis, maar wie doet er wat aan?

Niemand.

Daar doet niemand iets aan uiteraard. dat negativiteit altijd daaruit zal voortkomen is wat kort door de bocht. Iedere mens kent duistere perioden in zijn leven. Heeft echt niet altijd met stomme fouten en luiheid te maken. Negativiteit hoef je ook lang niet altijd zelf te veroorzaken. Dat kunnen anderen ook goed voor je doen. Wanneer je dat niet beseft mis je, vrees ik, toch echt een stukje levenservaring en/of inlevingsvermogen.

Die tekst refereert aan het feit dat wanneer het EGO sterft, dus die persoon die jij nu "speelt" genaamd Ron houdt dan op met bestaan. Reincarnatie is opnieuw een spel spelen met een "clean sheet" als het ware. Herinneringen van een vorig leven kunnen net zo goed een herrinering zijn van een vorige ziel wiens gedachten in de astrale ether zijn opgenomen en zodoende opgepikt door een jonge pasgeboren ziel.

Ik speel uiteraard geen Ron, ik BEN Ron. Althans zo hebben mijn "huidige ouders" me genoemd. ;)
En verder kun je hier lang over discussieren natuurlijk. Je hebt zowel geen bewijs van het bestaan als van het niet-bestaan. We zullen er pas achter komen wanneer we daadwerkelijk gaan. Tot die tijd; ieder z'n geloof.

Wanneer je in de Christelijke hemel terecht komt met je huidige ego dan zou het betekenen dat alle negatieve gedachtes die je ooit hebt gehad verwijderd worden, want de hemel is een plek zonder "zonde". Dus in feite, al je ervaringen die je de Ron hebben gemaakt, the good and the bad, want DAT is Ron, niet alleen het goede.

Vervolgens kom je in de christelijke hemel waarin je niet langer in "zonde" kan leven. Dus geen negatieve gedachtes; alles wat jou de huidige Ron heeft gemaakt is dan "weg".

Nou geloof ik zowiezo niet in het christelijk idee, al hoewel ik van mening ben dat er in elke religie toch wel een kern van waarheid zit. Zo ook bij het Christelijk idee.

Maar ik geloof inderdaad dat alle negatieve gedachten verdwijnen wanneer je de aarde weer verlaat (en dus weer terug naar huis keert). Naar mijn mening zijn juist die negatieve zaken, typisch aards. In het hiernamaals zijn deze zaken helemaal niet aan de orde. Bij het verlaten van je huidige lichaam, word je weer wie je in essentie bent/was alleen met een boel zielservaring rijker. Je ziel heeft weer een evolutiesprong gemaakt (Uitzonderingen zijn er ook; sommige mensen leren niks van dit leven en ontwaken niet, waardoor je steeds weer in dezelfde situatie terecht zullen komen). Negative emoties zoals haat, angst, jalouzie, pijn, spijt, schaamte, boosheid etc. zijn nou net die emoties die als doel hebben ons te leren wie we in essentie niet zijn. Bij het sterven laat je dit los.
Ik vind dat een zeer aannemelijke gedachte.

Ik zie het eigenlijk eerder als een pagina van verlichting

Over een paar jaar zit jij in een klooster of sta je na afloop van feesten bij de naarhouse-bus liederen te zingen en jongeren te vertellen over je duistere periode, waarin je duivelse muziek maakte, je in duivelse materie verdiepte, je in een neerwaardse spiraal vertoefde van negativiteit, enge foto's van jezelf maakte en die op PF zette, dat je iets mistte in je leven maar niet wist wat. Je voelde je alleen en onbegrepen; de duivel had jou in zijn greep. MAAR TOEN!!! Toen zag ook JIJ het licht en sloot god jou in zijn armen!! o:) :P :d
Waarom noemen ze het dan Satanisme en niet gewoon Humannisme, als het tog niets met de 'duivel' te maken heeft?

Uitspraak van Stiffa:bier: op zaterdag 24 december 2005 om 16:37:
Waarom noemen ze het dan Satanisme en niet gewoon Humannisme, als het tog niets met de 'duivel' te maken heeft?

inderdaad!!
sodemieter op man met je troep! volgens mij weet je zelf niet eens waar je mee bezig bent :S t ken in ieder geval niets goeds zijn

en iedereen zijn eigen god?? dat is wel het ALLERDOMSTE wat ik ooit heb gehoord! :frusty: ga asjeblieft ergens anders mensen voor je sekte zoeken!
laatste aanpassing

Omkara is van de skte hoor, pas maar op kinders! o:)
Trap er niet in :P
Uitspraak van inactief op zaterdag 24 december 2005 om 16:40:
en iedereen zijn eigen god?? dat is wel het ALLERDOMSTE wat ik ooit heb gehoord! ga asjeblieft ergens anders mensen voor je sekte zoeken

jezus zeg doe eens ff niet zo kansloos :S

ff simpel gezien als god ons heeft geschapen naar zijn evenbeeld...zijn wij dus zijn kinderen...

en ook wij heb de mogelijkheid om het leven te schappen (nageslacht!!!!!!)

dus kan je concluderen dat wij ook god zijn...

en omdat wij zon sterke "inlevingsvermogen" hebben zijn wij eigenlijk in staat om ook een god te zijn...

en dat doen we ook kijk maar om je heen en de wereld die de mens heeft geschapen...

relativeren heet dat!!
laatste aanpassing

Uitspraak van Wizard Sleeve op zaterdag 24 december 2005 om 15:30:
wat je poste in je openingsbetoog arakmo zie ik veel terug in hoe ik me momenteel ontwikkel als persoon in deze maatschappij, als wezen hier op aarde...
het zijn ook veel punten waar ik voor sta en wat de basis is om een vrijer gevoel van zijn te bereiken...om je echte zelf te kunnen vinden...om verder te kijken dan de grenzen die voor je zijn uitgelijnt...

maar daarvoor hoef het toch geen naam te krijgen...
ik weet wat het is en wat het voor me doet...en ik ben de god hemzelve en hoef voor mijn eigen levensbeschouwing geen verslag te geven aan derden...ook omdat het uiteindelijk alleen voor mijzelf zal werken en niet voor een andere

Zo zie ik het dus ook. Ik BEN niet persee een Satanist, maar ik kan me uiterst goed vinden in veel van hun "geboden".

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 24 december 2005 om 16:08:
Wat IS rationeel kun je je dan weer afvragen...
Je slaat wel snel om van overtuigingen, meneer. ;)

Rationeel hangt af van perceptie. Ik ben nooit omgeslagen; ik heb het altijd goed weten te bedekken. Er is niets mis met voor je eigen ego kiezen. Echter betekent dit niet voor mij dat ik spontaan een egoistische klootzak wordt die aan niemand anders dan zichzelf denkt.

Relativeren heet dat :P

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 24 december 2005 om 16:08:
Heeft echt niet altijd met stomme fouten en luiheid te maken. Negativiteit hoef je ook lang niet altijd zelf te veroorzaken. Dat kunnen anderen ook goed voor je doen. Wanneer je dat niet beseft mis je, vrees ik, toch echt een stukje levenservaring en/of inlevingsvermogen

Anderen kunnen geen negativiteit voor jou veroorzaken; het is jij die de negativiteit toelaat. Door het toe te laten maak je een stomme fout; door het herhaaldelijk toe te laten maak je een stomme fout uit luiheid.

Ik denk dat ik de laatste persoon ben aan wie jij moet vertellen dat ik levenservaring nodig heb ;)

Maar wat betreft die duistere pagina zit je echt fout. Das hetzelfde als zeggen dat het maken van duistere muziek fout is. Het is mijn gevoel, mijn perceptie van deze wereld en mijn perceptie van wie ik ben en hoor te zijn. NIEMAND kan mij vertellen hoe of wat ik hoor te zijn.

inderdaad!!
sodemieter op man met je troep! volgens mij weet je zelf niet eens waar je mee bezig bent :S t ken in ieder geval niets goeds zijn

Does ff rustig kleuter. Ik weet heel goed waarmee ik bezig ben en als jij hersencellen tekort komt om dit te begrijpen dan doe je er goed aan je niet te bemoeien met zaken voor volwassenen (Y)

en iedereen zijn eigen god?? dat is wel het ALLERDOMSTE wat ik ooit heb gehoord! :frusty: ga asjeblieft ergens anders mensen voor je sekte zoeken!

Ik zoek geen sekteleden stakker, ik ben zelf niet eens satanist (daarnaast is satanisme een religie geen sekte); ik kon me al langer vinden in bepaalde visies waarover ze schrijven en dus deel ik het mee.

God = Oceaan
Wij = Druppels

Zonder druppels geen oceaan en zonder oceaan geen druppels. Oftewel, wij zijn god.

Uitspraak van Wizard Sleeve op zaterdag 24 december 2005 om 16:55:
ff simpel gezien als god ons heeft geschapen naar zijn evenbeeld...zijn wij dus zijn kinderen...

en ook wij heb de mogelijkheid om het leven te schappen (nageslacht!!!!!!)

dus kan je concluderen dat wij ook god zijn...

en omdat wij zon sterke "inlevingsvermogen" hebben zijn wij eigenlijk in staat om ook een god te zijn...

en dat doen we ook kijk maar om je heen en de wereld die de mens heeft geschapen...

relativeren heet dat!!

Een van de weinige intelligente mensen hiero :)
laatste aanpassing

Uitspraak van Stiffa:bier: op zaterdag 24 december 2005 om 16:37:

jah da weet ik ook niej :P...

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 december 2005 om 18:27:
Ik heb Satanisme niet nodig om rationeel na te denken. Echter het Satanisme komt overeen met rationele mensen. Daarnaast is je vergelijking met reclame natuurlijk crap. Ik "geloof" niet in satanisme; het is een praktische visie van een leven in een "survival of the fittest" maatschappij. En als je in reclames "gelooft" ben je nog erger dan de religie cultuur

vanwaar de interesse naar het satanisme dan? zoek je iets aparts ofzo? wat is je leeftijd trouwens?
Gecondoleerd

hoezo?

Meeslepen? Misschien is het makkelijker als je niet gaat nadenken over de motivatie achter mijn posten dat is namelijk toch niet belangrijk voor jou

Je laat je duidelijk meeslepen je bent t immers aan het verdedigen, of laat ik het anders zeggen, jij denkt iig dat een juiste/beter wijze van leven is. je propagandeert het iig
en dat laatste wat je er neer zet is volkomen onduidelijk voor mij mssn dat je het uit kan leggen
laatste aanpassing

Daarnaast is je vergelijking met reclame natuurlijk crap. Ik "geloof" niet in satanisme; het is een praktische visie van een leven in een "survival of the fittest" maatschappij. En als je in reclames "gelooft" ben je nog erger dan de religie cultuur

Je mist de point denk ik. JIJ vindt het een praktische visie van een leven. Exact hetzelfde als een Christen die dat ook zo van zijn leven zal vinden. Dus het enige verschil is is dat een Christen in een God geloofd. Ik snap niet wat je met ál je teksten duidelijk probeert te maken. In mijn ogen ben je de zelfde zeurende aanhanger van t een of ander. Wat is het nu precies wat je zo bijzonder vindt aan het Satanisme. of wat het zo bijzonder maakt

Laat eigenlijk ook maar t topic gaat eigenlijk helemaal aan mij voorbij. Wat mij betreft is dit allemaal 1 grote lulkoek en zonde van dé en mijn tijd ,als je zo graag over iets anders dan anders wilt gaan praten dan moet je het eigenlijk ook helemaal zelf weten, ik had ook niet willen reageren maar was toch benieuwd hoe je hersenkronkels kronkelen ik zie het niet anders als aanstellerij en stoerdoenerij, of je kunt je niet staande houden in een maatschappij die mssn niet de jouwe is ik weet het niet.

Lariekoek-bullshit-blablabla

Ik vind elk geloof in welke vorm dan ook de grootste flauwekul.

Zowel Gold als de Duivel bestaat niet, al vind ik het personage van de duivel wel interresant, maar dat komt denk meer omdat ik van horror hou
Zowel Gold als de Duivel bestaat niet

Idd.

Maar laten we ons 'geloof' maar satanisme noemen. Dat klinkt zo stoer.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 24 december 2005 om 17:57:
Je laat je duidelijk meeslepen je bent t immers aan het verdedigen, of laat ik het anders zeggen, jij denkt iig dat een juiste/beter wijze van leven is. je propagandeert het iig
en dat laatste wat je er neer zet is volkomen onduidelijk voor mij mssn dat je het uit kan leggen

Ik verdedig het omdat ik begrijp wat Satanisme is (uiteraard zijn er ook extreme varianten, maar die worden niet geappricieert evenals de christenen gaan lopen mekkeren dat de kruistochten door satan omgelulde ridders waren... geloof of sterf!) en omdat er verkeerde opvattingen over worden gemaakt. En men gaat er snel van uit dat het puur om egoisme draait of duivel aanbidding omdat dit stoer is. Daarnaast zeg ik nergens dat het DE juiste visie is. (ben ik mijzelf WEER aan het herhalen)

Voor de rest heb ik geen zin mijn motivatie te uiten aangezien niemand behalve een handjevol mensen dit schijnen te begrijpen. Ik blijf mijzelf herhalen :gaap:

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 24 december 2005 om 18:22:
Je mist de point denk ik. JIJ vindt het een praktische visie van een leven. Exact hetzelfde als een Christen die dat ook zo van zijn leven zal vinden. Dus het enige verschil is is dat een Christen in een God geloofd.

Iemand die zich graag als slaaf opstelt zal het Christendom en aanverwante religie als een praktische visie van het leven zien. Iemand die graag het heft in eigen handen neemt, "intelligent roofdier" status, zal de praktische kant van Satanisme zien.

De Christen gelooft zelfs in Satan als persoon en zelfs als God als persoon ookal is zelfs de bijbel daar ook al tegenstrijdig in.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 24 december 2005 om 18:22:
Ik snap niet wat je met ál je teksten duidelijk probeert te maken. In mijn ogen ben je de zelfde zeurende aanhanger van t een of ander. Wat is het nu precies wat je zo bijzonder vindt aan het Satanisme. of wat het zo bijzonder maakt

Je snapt het niet en daar had je het beter bij kunnen laten. Ik ben geen aanhanger van het Satanisme; het is een intrigerende filosofie. Ik open niet een topic over een onderwerp dat ik niet interresant vind. Maar het is voor de zoveelste keer weer te hoog gegrepen voor het meerendeel van de pf kleuters.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 24 december 2005 om 18:31:
Laat eigenlijk ook maar t topic gaat eigenlijk helemaal aan mij voorbij. Wat mij betreft is dit allemaal 1 grote lulkoek en zonde van dé en mijn tijd ,als je zo graag over iets anders dan anders wilt gaan praten dan moet je het eigenlijk ook helemaal zelf weten, ik had ook niet willen reageren maar was toch benieuwd hoe je hersenkronkels kronkelen ik zie het niet anders als aanstellerij en stoerdoenerij, of je kunt je niet staande houden in een maatschappij die mssn niet de jouwe is ik weet het niet.

Lariekoek-bullshit-blablabla

Zozo en nu zien we je ware aard kleuter. Tot ziens :)

Maar laten we ons 'geloof' maar satanisme noemen. Dat klinkt zo stoer.

Jij snapt het
laatste aanpassing

Wouw 1st keer dat je een boeiende artikel heb laten lezen ;) wist wel dat Satanisme cool was en heel erg vriendelijk en alles
:D:D

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 24 december 2005 om 19:10:
Ik verdedig het omdat ik begrijp wat Satanisme is (uiteraard zijn er ook extreme varianten, maar die worden niet geappricieert evenals de christenen gaan lopen mekkeren dat de kruistochten door satan omgelulde ridders waren... geloof of sterf!) en omdat er verkeerde opvattingen over worden gemaakt. En men gaat er snel van uit dat het puur om egoisme draait of duivel aanbidding omdat dit stoer is. Daarnaast zeg ik nergens dat het DE juiste visie is. (ben ik mijzelf WEER aan het herhalen)

dat is ook zo.... iedereen die de kruistochten niet kan zien voor wat het daadwerkelijk was (mensen op zoek naar de waarheid die in papyrusrollen onder de Tempelberg verborgen lagen) is blind.... de Tempeliers (die nu nog bestaan als kloosterorde, de Johannieters, op Malta) vonden deze rollen en werden na weigering om ze aan de Paus te geven, uitgemoord :S

Uiteindelijk kreeg het Vaticaan via de Zuid Franse pastoor Gilbert Saunière deze documenten alsnog in handen, althans een kopie. Hij was priester te Rennes Le-Chateau en vond de rollen in het graf van Maria Magdalena... hij bouwde met het via de daarvoor verkregen afkoopsom een complex aan gebouwen en een geheel nieuwe, aan Maria Magdalena gewijde, kerk in het dorp, waar maar 200 mensen wonen :( hij verdiende naast het illegaal opdragen van missen voor overledenen een slordige 0.2 miljard euro in modern geld omgerekend... dat is in een tijdperk zonder internetbankieren ondenkbaar zelfs met levenslang big time zwendelen met alles wat je tegen komt...

Hij was zelfs betrokken bij een moord op eeen andere lokale priester die er van af wist... de originele documenten zijn geërfd en ergens veilig opgeborgen door zijn huishoudster, de kopieën, voorzien van het Pauselijk stempel, bevinden zich in een archiefkast in het Vaticaan....

klinkt misschien vergezocht maar het was de conclusie van een onderzoek door een team wetenschappers van National Geographic...

Het zorgt er, als het waar blijkt te zijn, voor, dat het Christendom (katholieken althans, protestanten zullen aan archieven van het Vaticaan tog geen waarde hechten) eindelijk door iedereen in het juiste licht wordt bekeken, als een leefwijze niet als religie, als een verder begrip van het universum, als een soort algemene filosofie zonder dogma's en geboden...

net als het Boeddhisme :yes:

dan kan het ook hand in hand met het Satanisme bestaan...
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zondag 25 december 2005 om 03:28:
de Tempeliers (die nu nog bestaan als kloosterorde, de Johannieters, op Malta) vonden deze rollen en werden na weigering om ze aan de Paus te geven, uitgemoord

Nee

Uitspraak van verwijderd op zondag 25 december 2005 om 03:28:
Gilbert Saunière

Berenger Saunière, die overigens door datzefde vaticaan uit z'n ambt werd gezet omdat ie "zwart" bij verdiende...

2 vragen: wat was de inhoud van deze rollen en hoe komt je aan deze info?

Uitspraak van Lanz op zondag 25 december 2005 om 03:34:
Berenger Saunière, die overigens door datzefde vaticaan uit z'n ambt werd gezet omdat ie "zwart" bij verdiende...

2 vragen: wat was de inhoud van deze rollen en hoe komt je aan deze info?

Punt 1: Saunière is nooit uit de kerk gezet, wel bijna

en idd heet ie Berenger maar ik ben slecht met namen onthouden en Franse namen lijken allemaal op elkaar :P

er was laatst een docu over op tv bij Nat. Geographic en op discovery ook vaak genoeg... maar dat was alleen bij mij een reden ominteresse erin te krijgen...

de 'bron' van mij is een optelsom van diverse theorieën zowel in bladen van de Jehova's getuigen (die niet in dit verhaal geloven maar het behandeld hebben in een editie van Ontwaakt! ergens in 2002 ofzo) en een hele nuchtere kijk op de geschiedenis.... ik zeg niet dat ik het zeker weet maar het is een verklaring die aannemelijk is gezien de frequentie van dingen die anders toeval waren en zovaak toeval wat in dezelfde richting wijst bestaan niet :no:

daarbij bestudeer ik sinds enige tijd metafysische theorieën (waardoor ik een kritische, doch niet-conventionele maar wel rationele kijk op de wereld heb en meer openminded ben geworden), heb vertalingen van oude geschriften en dergelijke gelezen...

wat in de rollen staat is dit:
jezus zn dood is in scene gezet om het joodse volk en de hogepriesters geen reden tot opstand te geven... vergeet niet de situatie was toen erg precair voor de romeinen... in 67 was er een grote Joodse opstand die vele doden kostte.. zie ook Messala, een joodse schuilplaats uit die tijd waarover films zijn gemaakt.. kan je vast veel info over op Google vinden...

vervolgens is hij samen met zijn vrouw/aanstaande vrouw en moeder van zn kind (van huwelijk is niets bekend) Maria Magdalena, en nog 2 andere Palestijnse prinsessen (waaronder ene prinses Herodias, wiens identiteit bekend is bij wetenschappers en zij is 1 van de 3 Palestijnse prinsessen begraven in de omgeving van Rennes Le Chateau) naar Zuid Frankrijk waar zij de plaatselijke bevolking kennis leerde maken met de beginselen van het Christendom. Echten niet alles, want de Romeinen verwachtten waarschijnlijk dat ze zich oppervlakkig hielden, getuige de latere vervolging van christenen... en uit deze cultus is de religie der Katharen ontstaan, die voortgang vinden in het moderne Satanisme...

de uitroeiïng van hen zie ik als een dwaling want ze hadden wijsheid en filosofische inzichten die de Christenen later na uit het oog verloren, en derhalve vind ik dat ik ondanks dat ik mezelf katholiek noem en hier trots op ben, Satanisten een waardevolle boodschap aan de mensheid bij zich dragen....

ik verwacht dat je dit niet serieus neemt, immers kan ik het niet bewijzen en als ik dat kon was ik allang vermoord nu, maar denk dr maar eens over na, het verklaart alle onzin die in het Evangelie hiaten en tegenstrijdigheden oplevert...

het Vaticaan bewaart dit geheim tot de bestaande wereldorde aan het wankelen wordt gebracht en dan kan dit de genadeklap zijn... vandaar dat ze zich nooit met conflicten hebben bemoeid, en zelfs nooit bijv. de holocaust hebben veroordeeld gedurende de oorlog...

ook kan het de reden zijn dan de Paus en zijn voorganger (god hebbe zn ziel) beslissingen nemen/namen die vanuit onde kennis irrationeel wordt geacht
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zondag 25 december 2005 om 03:53:
de 'bron' van mij is een optelsom van diverse theorieën zowel in bladen van de Jehova's getuigen (die niet in dit verhaal geloven maar het behandeld hebben in een editie van Ontwaakt! ergens in 2002 ofzo) en een hele nuchtere kijk op de geschiedenis.... ik zeg niet dat ik het zeker weet maar het is een verklaring die aannemelijk is gezien de frequentie van dingen die anders toeval waren en zovaak toeval wat in dezelfde richting wijst bestaan niet

dat moet je ff verder uitlichten want...mijn eerste indruk is dat de religie zo uit zijn voegen word getrapt...en dat zal dan ook zo zijn gevolgen hebben op de jehova getuigen,dacht ik zo...

neej... het draait allemaal om 1 ding: gelovige mensen bekijken alles met oogkleppen op, behalve zij die het geloof zien voor wat het is, een leidraad in het dagelijks leven, dus meer een filosofie dan dat wat wij 'geloof' noemen.

bijvoorbeeld zijn er uit naam van Boeddha nooit oorlogen gevoerd, wel uit naam van God en Allah...
Uitspraak van verwijderd op zondag 25 december 2005 om 11:28:
neej... het draait allemaal om 1 ding: gelovige mensen bekijken alles met oogkleppen op, behalve zij die het geloof zien voor wat het is, een leidraad in het dagelijks leven, dus meer een filosofie dan dat wat wij 'geloof' noemen.

bijvoorbeeld zijn er uit naam van Boeddha nooit oorlogen gevoerd, wel uit naam van God en Allah...

ja zover was ik ook wel gekomen :P
maar zeker voor de jehova's die dan zon artikel in hun eigen tijdschrift "ontwaakt" plaatsten is dat om het zomaar te zeggen slecht voor de community...dr hoeft er maar 1 zijn die er bij sommige dingen zijn vraagtekens zet en het artikel leest en zo anderen overhaald..

zolals ik al eerder hierboven zei ik ben christelijk opgevoed...
maar toch zette ik op jonge leeftijd mijn vraagtekens bij het geloof en zijn verhalen...en ben al een tijdje een hoop vragen omtrent mij, mijn persoonlijkheid, mijn levenspad, de wereld waarin ik leef aan het zoeken naar antwoorden en deuren die mij leiden naar het ultieme gevoel van vrijheid van de ziel...en als je dan ook je openstel voor alles van bhoedisme tot in dit geval satanisme..dan ga je steeds en steeds meer inzien dat religie en met name religie met god of allah...dat het niet meer is dan een machtspelletje...

als je bij jezelf te rade gaat wat je in hemelsnaam:p allemaal aan het doen bent in dit leven...dan steld het echt niet veel voor...je bent in grote lijnen gewoon een slaaf van de wereldleiders...met name door religie.

bij mij brande al geruime tijd een gevoel dat dat religie niets voor mij was...en dat er meer was dan de principes die zij opstelden...en dat deze wereld vol met deze principes zitten...en om vrij te kunnen zijn dat je uit deze wereld moet kunnen komen om echt mens te zijn om echt te leven..zonder het handteren van een boek, zonder regels die zijn opgesteld door mensen die voor anderen beslissen...de bijbel doet dat in feite

de bijbel heeft ervoor gezorgt dat de mensen in de loop der eeuwen bang zijn geworden...en leven volgens regels die niet eens meer volledig van toepassing zijn op het heden.

verder heeft religie ervoor gezorgt dat deze wereld zo is geworden waar iedereen achter een andere zn holletje aanloopt...

de mens hoort vrijer te zijn in zijn bestaan en moet ook vrijer met zijn bewustzijn omgaan.

religie staat dat niet toe...want dat staat haast gelijk als godslatering of het verslechteren van de ziel...terwijl wie zijn ogen werkelijk open doet en zich rationeel te denken gaat dat het onbekende de sleutel is tot ongekende geluk en vreugd voor het bewustzijn omdat het ongekende vrijheid ervaar...

en daar weerhouden de kerekn ons zich van omdat het dan ten koste gaat van de macht die men zal verliezen.

macht en controle!! dat is ook religie!!!
laatste aanpassing

Zozo en nu zien we je ware aard kleuter. Tot ziens

Zow héy heb jij mij even te pakken!

Het gaat jou denk ik voorbij dat wat je allemaal aan het uitkramen bent dat dat voor mij gen enkele betekenis heeft

Ja wat heb ik aan zon antwoord ? christenen die mekkeren over ridders??? kerel hahaha, denk niet dat een fatsoenlijk antwoord is, geloof of sterf ? owowow volgens mij heb je iets teveel sprookjesboeken gelezen!
En hoezo "je zegt niet dat het DE juiste visie is" ?? wat zit je dan hier allemaal te lullen?? Je verdedigd het tot en met...
en nu zijn er ineens extremere varianten ik d8 dat er maar één satanisme was??
Voor de rest heb ik geen zin mijn motivatie te uiten aangezien niemand behalve een handjevol mensen dit schijnen te begrijpen. Ik blijf mijzelf herhalen

Waarom open je t topic dan?? ben je een beetje langzaam ofzo? of is t topic alleen voor mensen die je begrijpen ??
dan bied ik mn excuses aan ! dat wist ik niet !
Hoe oud ben je eigenlijk?

Uitspraak van Wizard Sleeve op zondag 25 december 2005 om 15:07:
macht en controle!! dat is ook religie!!!laatste aanpassing 25 december 2005 15:09

IDD georganiseerde doctrine !
Ik vind satanisten een heel negatief en hopeloos wereldbeeld hebben.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 24 december 2005 om 17:32:
Zonder druppels geen oceaan en zonder oceaan geen druppels. Oftewel, wij zijn god.

je stelt jezelf wel tegenstrijdig op

gebode 1:

Gij zult niemand anders dan alleen mij, God de Vader eren,

verafgoding kan nu eenmaal niet, dan ben je een egoïst, en God is geen egoïst, anders had hij zijn eniggeboren zoon ook niet opgegeven voor ons (F)

Die tekst refereert aan het feit dat wanneer het EGO sterft, dus die persoon die jij nu "speelt" genaamd Ron houdt dan op met bestaan. Reincarnatie is opnieuw een spel spelen met een "clean sheet" als het ware. Herinneringen van een vorig leven kunnen net zo goed een herrinering zijn van een vorige ziel wiens gedachten in de astrale ether zijn opgenomen en zodoende opgepikt door een jonge pasgeboren ziel.

In beide gevallen ben JIJ alsnog die persoon. Als Ron sterft (en daarna nog een keer zijn astrale dood sterft) leef JIJ altijd door. Ik ben er alleen voor om persoonlijk nog wat langer mijn huidige personage te blijven spelen ipv terug te keren naar de bron.

Wanneer je in de Christelijke hemel terecht komt met je huidige ego dan zou het betekenen dat alle negatieve gedachtes die je ooit hebt gehad verwijderd worden, want de hemel is een plek zonder "zonde". Dus in feite, al je ervaringen die je de Ron hebben gemaakt, the good and the bad, want DAT is Ron, niet alleen het goede.

Vervolgens kom je in de christelijke hemel waarin je niet langer in "zonde" kan leven. Dus geen negatieve gedachtes; alles wat jou de huidige Ron heeft gemaakt is dan "weg".

Dan ben je een goedheilig kasplantje geworden

Een computer zonder spel

he gelooft je eigen ding, je denkt dat je God bent, maar dat ben je niet, want je bent nu echt wel egoïstisch bezig als jij je zo opstelt

ook zoals wat je zegt

ik ben een intelligent roofdier, doe toch is normaal, en zie anderen niet als een prooi en maak bondgenoten geen vijanden want vroeg of laat ben je dan aan de beurt, en dan ga je nadenken van, ja had beter bondgenoten kunnen hebben dan alleen maar vijanden maken door dat ik mezelf als intelligent roofdier zie..

je streelt je ego met arrogantie en je doet alsof je God bent, netzoals Satan dat destijds deed bij God, en God gaf hem ook op zijn kop.

denk er maar is overna waar je mee bezig bent

want jij bent echt niet helemaal honderd ;)
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 december 2005 om 14:02:
verafgoding kan nu eenmaal niet, dan ben je een egoïst, en God is geen egoïst, anders had hij zijn eniggeboren zoon ook niet opgegeven voor ons

:frusty:

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 december 2005 om 14:02:
Gij zult niemand anders dan alleen mij, God de Vader eren,

verafgoding kan nu eenmaal niet, dan ben je een egoïst, en God is geen egoïst, anders had hij zijn eniggeboren zoon ook niet opgegeven voor ons (F)

ff ter duidelijkheid: ik heb respect voor je mening hoewel ik het een bout mening vind. Waarom:

punt 1: jezus zn geboorte is aangetoond, het hele verhaal eromheen klopt.

maar zn dood aan het kruis is dat niet... dan ben je dus erg kortzichtig om aan te nemen dat ie door God is opgeofferd...

punt 2: je zegt dat Omkara zichzelf tegenspreekt maareh dat doe jij ook: God is geen egoist hij offerde zn enige zoon op is de stomste redenering die ik je heb zien maken, met alle respect...

dat is hetzelfde als 2 mensen iemand proberen te redden, 1tje zn leven ervoor geeft en de ander krijgt er alle roem voor :/

hij was pas geen egoïst als ie zelf de hogepriesters van de Tempel (die achter de kruisiging van Jezus zitten, Pilatus wilde hem immers vrijlaten volgens het Evangelie van Matthäus) had gesmoked en direct naar de hel had gedonderd...

maar neej hoor.... omdat hij dat niet heeft gedaan hadden mensen 2000 jaar lang reden om de Joden te haten en dit heeft tientallen miljoenen van hen het leven gekost of getraumatiseerd gedurende deze tijd...

ik ben geen satanist maar ik omarm veel van hun principes BINNEN mn katholieke levensopvatting... immers zie ik 75% van de Bijbel als een metafoor en om in balans te zijn moet je zowel van 'god' oftewel het licht en van 'satan' oftewel de egocentrische wereldopvatting iets in je hebben...

alleen aan anderen en aan god denken maakt je geen compleet mens... de balans tussen eigenbelang en algemeen belang vinden wél... en religie (in mijn levensbeschouwing synoniem voor een bepaald soort filosofie) is daarbij geen doel maar een middel.....
laatste aanpassing
ik pleit niet voor satanisme!!

maar bijv arakmo en ik pleiten meer voor de levenswijze van het satanisme...

en in grote lijnen kan je je zelf zien als een god endat is niet meer dan logisch.

verder zal ik niet de bewoordingen als "intelligent roofdier" willen gebruiken...maar ik snap wel de woorden...we zijn allen intelligent maar toch laten wij ons leven leiden door derden, en regels door derden
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 december 2005 om 15:34:
punt 2: je zegt dat Omkara zichzelf tegenspreekt maareh dat doe jij ook: God is geen egoist hij offerde zn enige zoon op is de stomste redenering die ik je heb zien maken, met alle respect...

ALS GOD GEEN EGOIST WAS WAS IE ZELF WEL NAAR BENEDEN GEKOMEN OM DE HOGEPRIESTERS VAN DE TEMPEL AAN STUKKEN TE RIJTEN EN DE WAARHEID TE OPENBAREN

very nice!! :respect:

maar daarnaast... is god allemachtig god is dan ook naar mijns inzien volmaakt...en waarom zorgt tie er dan voor dat tie een inperfecte paradijs maakt zodat adam en eva de mogelijk hadden om in de zogezegd in de "fout" te gaan
laatste aanpassing

IOs god bestaat, waarom krijgen we dan nooit meer eens een witte-kerst? Je zou toch denken dat het met hét chrstelijk feest van het jaar hij het toch wel 2x kan laten sneeuwen?:$

Voor mij is dat het ultieme bewijs van dat die niet bestaat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
god zijn zit in ieder van ons en als wij met zn allen positief denken dat er een witte kerst komt...dan komt tie ook...wij zijn in staat

je moet niet denken dat die ene man daar boven dat doet..

wij de mensheid kunnen de realiteit maken zoals we dat willen...

alleen iedereen is behouden en geloofd men niet in zijn eigen kunnen en zo is men al door de eeuwen heen negatief omtrent hun eigen kunnen...

en religie is daar een oorzaak van

Uitspraak van Wizard Sleeve op dinsdag 27 december 2005 om 16:23:

alleen iedereen is behouden en geloofd men niet in zijn eigen kunnen en zo is men al door de eeuwen heen negatief omtrent hun eigen kunnen...

:jaja:
maar dus ook het satanisme, het blijft een religie.
ja ook stanisme is idd een religie ik vind het maar niks als je zoveel vrijheid heb dat er dan nog regels worden opgsteld...

regels hebben dienen om controle uit te kunnen oefenen...

terwijl wij al ons laten controleren door jan en alleman

juist en dat is het scheve.
zeggen dat deze wereld(Westerse maatschappij red.) is gebazeerd op vrijheid en menings uiting, maar aan de andere kant heb je geen vrijheid en geen recht op een mening.

Uitspraak van Wizard Sleeve op dinsdag 27 december 2005 om 16:23:
god zijn zit in ieder van ons en als wij met zn allen positief denken dat er een witte kerst komt...dan komt tie ook...wij zijn in staat

je moet niet denken dat die ene man daar boven dat doet..

Dat van mij wasx een grapje hoor ;)

Maar je hebt misschien wel gelijk ja (f)

satanisme is geen religie maar een filosofie. Bij religie staat cultus centraal en bij satanisme je eigen levenspad.

Ik zal mezelf nooit satanist noemen want ik vind het een zeer negatief beladen term, hoewel ik het kan indenken dat sommige mensen hier zelf géén moeite mee hebben.

Ik ben en blijf katholiek maar ik neem niet veel letterlijk en ik heb mn oogkleppen al jaar en dag afgesmeten en vergeten waar ik ze gelaten heb....

Persoonlijk ben ik een voorstander van een soort stampotreligie. En uiteindelijk is de essentie van iedere religie in feite filosofie. Zodoende kan je beter spreken van een filosofische stampot.

Ingredienten voor een uitstekend soepje zijn Christendom, Satanisme, Boedhisme en Vampirisme. Het is hieruit waar een balans samengesteld van moet worden wat het leven naar mijn idee logisch maakt en waardoor je ook de volste potentie van je eigen persoonlijke goddelijke vonk kan ervaren en ten volste kan uittesten.

Geloven is niets; testen is alles. ;)
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 december 2005 om 18:02:
Ingredienten voor een uitstekend soepje zijn Christendom, Satanisme, Boedhisme en Vampirisme. Het is hieruit waar een balans samengesteld van moet worden wat het leven naar mijn idee logisch maakt en waardoor je ook de volste potentie van je eigen persoonlijke goddelijke vonk kan ervaren en ten volste kan uittesten.

makkelijker gezegt alle goede en juiste dingen uit verschillende religies samen voegen tot een juiste leef wijze.

dat ben ik met je eens
laatste aanpassing

het is net welke naam je het geeft, immers zijn de opgenoemde levenswijzen allemaal op hetzelfde gericht, indien ze niet door een idioot fout geinterpreteerd worden. Hoe leid je je leven op een goede manier???

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 december 2005 om 18:02:

Van Unox of van Knorr of het Edah huismerk?

van de biologische winkel hoop ik tog :P

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 december 2005 om 18:11:
makkelijker gezegt alle goede en juiste dingen uit verschillende religies samen voegen tot een juiste leef wijze.

dat ben ik met je eens

Wat betreft alle "Goede" dingen van een filosofie zijn gebonden aan niets anders dan perceptie. Daarom is er dus geen ultieme waarheid. Er is alleen je eigen waarheid die ertoe doet ;)