Partyflock

Forumonderwerp · 838037

Waarschuw beheerder
Ik heb al veel topics gezien (hier op partyflock) over geloven in God of in Jezus en uiteraard alle stoere hardcore-party namen met referentie aan de Duivel of Satan en dat het zogenaamd muziek uit de Hel is. Deze Christelijke Propaganda ter zijde zettende vroeg ik me af of er mensen zijn die zich kunnen vinden in Satanisme.

Hieronder een kleine uitleg over Satanisme (lees: Humanisme) voor de onwetenden die denken dat het gaat om kindermoord en het aanbidden van een gespierde rode man met horens; Wanneer je het doorleest concludeer je dat deze vorm van "religie" er een rationele filosofische ondertoon op na houdt :)

Satanisme is de religie van de mens.
Een Satanist gelooft in zichzelf. HIJZELF is GOD. HIJZELF is zijn verlosser. HIJZELF is heer en meester over Zijn Hemel en Hel.

Feminisme, discriminatie
Binnen onze religie vindt geen discriminatie plaats op ras, geslacht of seksuele voorkeur. Man en vrouw worden als gelijken behandeld. Satanisme is in die zin dan ook een feministische religie.

Dit betekent dat overal waar in de teksten op deze site 'Hij' of 'Hem' staat, evengoed 'Zij' of 'Haar' had kunnen staan.

Paradigma
Alle mensen worden geboren zonder model van de werkelijkheid. De Satanist verwerft kennis en denkt na over de wereld om Hem heen. Hij zal zijn Eigen stelsel van normen en waarden moeten samenstellen. De Satanist probeert uit te vinden wat Hem gelukkig maakt en wat Hij moet doen om Zijn doel(en) te bereiken. De antwoorden die Hij vindt zijn voor iedere Satanist anders. Deze zoektocht moet Hij alleen afleggen. Niemand kan Hem vertellen wat Hij moet doen of laten. Hij kan slechts advies van anderen aannemen en zelfs dan is advies slechts nuttig als Hij er Zelf over heeft nagedacht.

The Holy Bible?
Veel religies hebben een bijbel die als ‘heilig’ beschouwd wordt, omdat het het Woord van God en zijn profeten bevat.

Binnen het Satanisme is dit echter niet het geval. Wij hebben geen heilige Bijbel en het citeert geen woorden van een godheid. Om die reden is the Satanic Bible, door Dr. A.S. LaVey, ook geen bijbel in de gebruikelijke zin van het woord. De Satanist beschouwt dit boek niet als heilig en zal het dus ook niet lezen in blind vertrouwen of met verering.
Zoals genoemd in het boek zelf zal de Satanist overal een vraagteken bij zetten.
Slechts weinig Satanisten zijn het eens met alles dat Dr. LaVey uiteenzet in zijn boek, en zo is het ook bedoeld. De Satanic Bible is geen handleiding voor het leiden van een Satanistisch leven. Een Satanist zal niets en niemand voor hem laten beslissen.
Het boek levert Satanistische gedachten vanuit een Satanistisch standpunt, of, om specifiek te zijn, vanuit Dr LaVey’s standpunt. Het is bedoeld de lezer uit te dagen en te stimuleren Satanistisch te denken. (Een gezonde oefening voor elke persoon, ongeacht de religie). De Satanic Bible is een goede introductie voor mensen wier interesse in Satanisme gewekt is.

Advies voor de beginners: Lees de Satanic Bible en besluit voor jou zelf welke delen je wilt inweven in jouw Satanistisch Paradigma!

Fnorden
Er is in het leven van de Satanist geen plaats voor dogma's, vastgeroeste gewoonten, halve waarheden en illusies. Deze fnorden leiden de Satanist af van datgene wat Hij wil bereiken. Fnorden dienen dus uitgebannen en vernietigd te worden.

Do What Thou Wilt Shall Be The Whole Of The Law
De Satanist probeert uit te vinden wat Zijn Wil is, wat Hij beschouwt als Zijn ultieme Doel. Vervolgens stelt Hij alles in het werk om dit te bereiken. Voor de Satanist is dit geen leidraad, het is zijn enige wet. Deze wet klinkt misschien als een vrijbrief voor iedere activiteit. In feite is dit slechts schijn. Iedere actie van de Satanist die niet overeenstemt met Zijn Wil leidt tot weerstand en frustratie. Met andere woorden; het enige dat de Satanist kan en mag doen is Zijn Wil volgen.

Verantwoordelijkheid voor de verantwoordelijken
Vanaf het moment dat de Satanist zichzelf als GOD ziet draagt hij de volledige verantwoordelijkheid over zijn daden en acties. Als hij succesvol is, is dat zijn verdienste. Als hij faalt is er niemand op wie de schuld van zijn falen afgewenteld kan worden behalve Hemzelf. Daarom is Satanisme slechts toegankelijk voor de allersterksten onder ons.

Het woord Satan
Het woord Satan komt uit het Hebreeuws en betekent: tegenstander of tegenstrever. Satan staat voor alles wat, en iedereen die, de Satanist tegenstreeft. Zonder tegenstand zou het leven niet leuk zijn. Als iedere wens die men heeft direct in vervulling gaat, dan was er geen sprake van een wens. Als alles wat men wil bereiken direct bereikt wordt is er geen streven, geen verbetering en geen vooruitgang. Omgang met De Tegenstrever zorgt dat het leven interessant is, een overwinning op De Tegenstrever des te meer. Satan is een metafoor voor de Lust in Het Leven. Satan zorgt ervoor dat het leven leuk, interessant en de moeite waard is om te leven.

Magie en de Grotto
Een Satanist probeert het complex van Tegenkrachten voor Zich te laten werken. Het ombuigen van deze Tegenkrachten heet Magie. De definitie is: Het veranderen van de werkelijkheid in overeenstemming met de Wil. Een Satanist is een Magiër. Hij weet of leert hoe hij een gegeven situatie die Hem niet bevalt moet aanpassen. Magie vindt o.a. plaats tijdens de rituelen in de tempel van de Kerk van Satan. Stel dat een Satanist bijvoorbeeld meer salaris wil. Hij gaat naar Zijn baas en vraagt om opslag, ervoor gezorgd hebbende dat de baas tevreden is over het door de Satanist geleverde werk (Lagere Magie). In de Grotto heeft Hij een ritueel gedaan dat de opslag in salaris ondersteunt (Hogere Magie).
De combinatie van Lagere en Hogere Magie zorgt ervoor dat de Satanist alles kan bereiken wat Hij wil. Er zijn geen limieten. Natuurlijk zijn er veranderingen die meer moeite en energie zullen kosten dan andere, maar als de Satanist zijn eigen Wil volgt zijn er geen grenzen.

Satanistisch Seminarium
Op Walpurgisnacht(30 April 2003, nieuwe Satanistische jaar) is de heroprichting van het Satanistisch Seminarium aangekondigd. Het Seminarium organiseert opleidingen, workshops en Satanistische studies. Doel is een dieper inzicht en ervaring te verschaffen in de Magie.
Het is onderdeel van de Grotto Magistratis Amsterdam en organiseert dit jaar tenminste 20 rituelen met daaraan voorafgaand diepgaande uitleg van het ritueel alsmede historische achtergronden en theorie.
De 20 rituelen zijn verspreid over het jaar volgens de Satanistische kalender, de rituelen vallen daardoor telkens op een andere dag in de week. Een aantal rituelen wordt tijdens het jaar herhaald.

Vooroordelen
The Satanic Bible, pag. 89 is er duidelijk over: 'Under NO circumstances would a Satanist sacrifice any animal or baby!'
Satanisten offeren geen mensen en geen dieren.

Tenslotte, we schenden geen graven. Op verschillende plaatsen op het internet wordt dit beweerd, maar dit is onjuist. Ten eerste gaat dit tegen onze regels in, ten tweede hebben we wel wat belangrijkers te doen.

Satanisme.nl
Church of Satan.com
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 januari 2006 om 15:32:
Die redenatie is ietwat krom. Dat wil zeggen dat er fouten gemaakt kunnen worden vanuit het oogpunt van het Universum. Het Universum denkt niet in termen van Licht/Goed en Duisternis/Slecht. Het Universum is NEUTRAAL en zal dit altijd zijn.

Dus?? Je hebt te maken met zielen hier. Elke ziel zijn eigen emoties. En er is een verschil tussen de ego en de ziel.
Dat universum neutraal zo zijn is nog geen vrijbrief om zomaar van alles nen og wat te flikken in dit leven. Er zou anders niet veel te leren zijn in dit leven hé.

Een discussie leert jou je eigen standpunten beter te begrijpen en appricieren. Mocht het je lukken om mij van jouw "gelijk" te overtuigen dan sta ik open voor mijn ongelijk over een wereld die ik momenteel denk goed genoeg te begrijpen om de leugens ervan te doorzien. Echter wanneer je mij niet zover krijgt met jouw argumentatie dan is het voor mij duidelijker geworden dat ik wel degelijk weet waarover ik spreek en het juiste pad aan het bewandelen ben. Discussies zijn dus heel gezond en worden alleen uit de weg gegaan wanneer men niet zeker van zijn zaak is.

De ervaring leert dat het soms wat moeilijk discussieren is met u.. :P
Nogmaals, ik heb hier gewoon geen zin in. Ik heb wel betere dingen te doen. Ik vind dit zwaar vermoeiend en het gaat allemaal het ene oor in en het andere oor weer uit omdat gewoon puur mijn gevoel iets heel anders zegt dan wat jij zegt. Wat is daar nou zo erg aan?? Waarom wil je kosten wat het kost je gelijk daarin halen? ;)

Sorry, ik lees je teksten even vluchtig door en kies er wat stukjes uit om een kort antwoord op te geven, maar een serieuze discussie hierover zie ik gewoon niet zitten. Krijg je alleen maar gezeik van. Het loopt op niks uit.
Ik voel geen behoefte om jou dingen op te dringen ofzo. Ik heb m'n eigen opvattingen, en daar wijk ik ook niet meer vanaf. Je kan wel aan de gang blijven.

Veel plezier hier nog over het Satanisme. Mij interreseerd dit onderwerp verder gewoon niet zo. :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 30 januari 2006 om 22:40:
Uitspraak van :[ Miss CyberSul:[ aka WiseGrrrl:[ op maandag 30 januari 2006 om 20:50:
Ik vind het allemaal wel boeiend, maar hou me liever met witte magie bezig, al krijg ik bijna nooit de kans

Why not?

Omdat ik nergens ongestoord bezig kan zijn met spreuken (wicca dus)
Ik heb een kleine kamer en kan dus niet in een cirkel zitten

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 januari 2006 om 16:06:
Dus?? Je hebt te maken met zielen hier, meneer

Het gehele Universum bestaat uit een Illusie. Zodoende ben ik een Illusie. Zielen zijn een Illusie. Alles maakt onderdeel uit van de overkoepelende geest die wij "God" zijn gaan noemen.

Dat universum neutraal zo zijn is nog geen vrijbrief om zomaar van alles nen og wat te flikken in dit leven. Er zou anders niet veel te leren zijn in dit leven hé.

Dat is het dus wel en vanuit die vrijbrief ligt er een wereld open om van te leren. Het is pakken wat je pakken kan en als mensen dat niet doorhebben of leuk vinden hadden ze dit spel niet moeten gaan spelen. Dit spel is voor de gevorderde gamer; niet voor het kleine meisje wat liever "The Sims" was gaan spelen ;)

Waarom wil je kosten wat het kost je gelijk daarin halen? ;)

Als jij denkt dat het mij daarom gaat; het overtuigen van anderen; dan begrijp je dus niet goed wat ik net zei over de zin van discussies.

Ik voel geen behoefte om jou behoefte op te dringen ofzo. Ik heb m'n eigen opvattingen, en daar wijk ik ook niet meer vanaf. Je kan wel aan de gang blijven.

Je bent dus eigenlijk niet zeker genoeg van je zaak anders zou je de discussie wel degelijk aan durven. :)

There are NO EXCUSES for EXCUSES B)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 januari 2006 om 16:10:
Omdat ik nergens ongestoord bezig kan zijn met spreuken (wicca dus)
Ik heb een kleine kamer en kan dus niet in een cirkel zitten

Cirkel kan natuurlijk zo klein of groot zijn als je zelf wilt. Uiteraard is het wel een nadeel om niet ongestoord bezig te kunnen zijn; soms last van dat er mensen ten alle tijden door je huis heen banjeren? Kan toch vragen of men even rekening zou willen houden met je; lijkt me een normale vraag wanneer je een student zou zijn, dus waarom niet voor een magier. Ik zou uiteraard niet vertellen dat het om magie gaat.

Je kan natuurlijk ook in de Natuur je magie bewerkstelligen; tis alleen nu wat fris; dat is jammer ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 januari 2006 om 16:12:
Je bent dus eigenlijk niet zeker genoeg van je zaak anders zou je de discussie wel degelijk aan durven. :)

Ik ben zelf ook nog maar in de leer. Weet nog lang niet alles van hoe deze wereld in elkaar steekt. Ik ben ook nog niet zo vreselijk gek lang bezig met het verdiepen in deze materie. Dus nee ik kan niet zeggen dat ik 100% zeker van mijn zaak ben, dat geef ik eerlijk toe. Maar ik denk ook niet dat jij 100% zeker van je zaak kan zijn aangezien jij ook vast en zeker niet alles wijsheid in pacht hebt over hoe de wereld in elkaar steekt.
Maar er bestaat zoiets als een onderbuikgevoel; intuïtie. En mijn gevoel zegt gewoon dat het in dit leven niet om duisternis en haat gaat maar dat dat emoties zijn die wij meester moeten gaan worden in der loop van ons leven en wij moeten zien te transcenderen. We moeten onszelf zien te verlichten. Het doel van ons op aarde is negativiteit overwinnen. Niet voeden. Negativiteit is er niet voor de lol. Dit is iets waar we sterker uit moeten zien te komen.
En ook vind ik negativiteit GEEN subjectief begrip. Ik erken het als iets universeels.
En dat probeer je aan de hand van allerlei filofische hersensinsels te weerleggen. Maar waar je ook mee komt, daar ben ik het niet mee eens en daar zal ik het nooit mee eens worden. M'n gevoel is genoeg om mij zekerheid te bieden voor mijn eigen gelijk. Daar heb ik geen gewonnen discussie voor nodig.
Dat ik hier nu in verstrikt raak nadat een paar reply's uitliepen op een discussie was zowiezo al niet mijn intentie. ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 januari 2006 om 16:31:
Maar er bestaat zoiets als een onderbuikgevoel; intuïtie. En mijn gevoel zegt gewoon dat het in dit leven niet om duisternis en haat gaat maar dat dat emoties zijn die wij meester moeten gaan worden in der loop van ons leven en wij moeten zien te transcenderen. We moeten onszelf zien te verlichten. Het doel van ons op aarde is negativiteit overwinnen. Niet voeden. Negativiteit is er niet voor de lol.

Ditzelfde onderbuik gevoel heeft mij gebracht waar ik nu ben. Zou mijn gevoel soms kapot zijn en beinvloed zijn door Satan opdat ik ben voorgelogen door mijn eigen instinct over hoe het leven in elkaar zit? :o

Tuurlijk niet.

Negativiteit is voor mij net als positiviteit aanwezig voor de lol. Er valt ook te genieten van negativiteit en zoals je weet is positiviteit geen drol waard zonder negativiteit.

Als iedereen maar ongeremd aardig zit te doen tegen elkaar terwijl je elkaar niet moet krijg je stress en dat is slecht. Zo komt negativiteit voorts uit dwangneurotisch positief doen omdat het zogenaamd moet van het Universum.

Jij wil dus leren voor een wereld waar niet langer plaats is voor negativiteit. Ik leef liever in een wereld van Balans want alleen dan kan je ervaren wat het is om te leven.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 januari 2006 om 16:31:
M'n gevoel is genoeg om mij zekerheid te bieden voor mijn eigen gelijk.

Een gevoel is geen gelijk hebben. Bewijs is gelijk hebben. Tot voor kort heb ik meer bewijs dan jij; want deze wereld draait om dog-eat-dog en niet om aaien wat je aaien kan :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 januari 2006 om 16:20:
Cirkel kan natuurlijk zo klein of groot zijn als je zelf wilt. Uiteraard is het wel een nadeel om niet ongestoord bezig te kunnen zijn; soms last van dat er mensen ten alle tijden door je huis heen banjeren? Kan toch vragen of men even rekening zou willen houden met je; lijkt me een normale vraag wanneer je een student zou zijn, dus waarom niet voor een magier. Ik zou uiteraard niet vertellen dat het om magie gaat.

Je kan natuurlijk ook in de Natuur je magie bewerkstelligen; tis alleen nu wat fris; dat is jammer

ja, mensen lopen in en uit en kan ook geen speuken s avonds of snachts uitspreken want het is hier zo gehooooooorig :(
Buiten in het bos is het een beetje errug koud :(
Misschien als het weer wat beter wordt en k voel me ook niet echt veilig alleen in het donker buiten, plus het feit dat ik geen fuck kan zien om mn spullen klaar te zetten.

K ga eerst weer wat kaarsen en olien en kruiden ed verzamelen en tjah in mn kamer kan ik ook moeilijk dingen verbranden en heb geen tuin hahahaha

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 januari 2006 om 16:46:
Ditzelfde onderbuik gevoel heeft mij gebracht waar ik nu ben. Zou mijn gevoel soms kapot zijn en beinvloed zijn door Satan opdat ik ben voorgelogen door mijn eigen instinct over hoe het leven in elkaar zit? :o

Tuurlijk niet.

Waar heb je mij dat horen zeggen dan? Ik geef jou toch nergens echt ongelijk? Ik zeg alleen dat ik mijn eigen opvattingen heb. Het zou mij verder een worst wezen of dat het bij jou ook je onderbuiksgevoel is of dat jij je kennis van een satanpriester, internetpagina's of wat dan ook hebt.... :)

Negativiteit is voor mij net als positiviteit aanwezig voor de lol. Er valt ook te genieten van negativiteit en zoals je weet is positiviteit geen drol waard zonder negativiteit.

Nee idd Ying en Yang hé. ;) Maar negativiteit is er wel om uiteindelijk te overwinnen voor mij. Het is de raadgever van hoe ik er op het moment voor sta in het leven en geeft aan waar ik nog zielsverwondingen heb die dienen geheelt te worden. :jaja:

Als iedereen maar ongeremd aardig zit te doen tegen elkaar terwijl je elkaar niet moet krijg je stress en dat is slecht. Zo komt negativiteit voorts uit dwangneurotisch positief doen omdat het zogenaamd moet van het Universum.

Nou, zo werkt dat voor mij niet hoor. Ik heb m'n eigen waarheid. Die laat ik niet voorschrijven door wie dan ook. ;)
Mensen die ik niet mag, zoek ik niet op. Simpel.

Jij wil dus leren voor een wereld waar niet langer plaats is voor negativiteit. Ik leef liever in een wereld van Balans want alleen dan kan je ervaren wat het is om te leven.

Nee, ik ben hier voor MIJZELF en niet voor de hele wereld. En negativiteit accepteer ik verder wel hoor. Dat is het probleem niet, maar ik zie het wel als een kans om dingen te helen. Om de negativiteit om te zetten in positiviteit. Wat dat betreft mogen we het misschien in zekere zin dankbaar zijn dat het bestaat. Het is zeer leerzaam. Maar dat wil niet zeggen dat mijn doel op aarde negativiteit in de armen sluiten is. Ik ga probeer toch liever verlichting te vinden op een gegeven moment. En !JA! omdat te bereiken is een heleboel negativiteit nodig. Vallen en opstaan.

Een gevoel is geen gelijk hebben. Bewijs is gelijk hebben. Tot voor kort heb ik meer bewijs dan jij; want deze wereld draait om dog-eat-dog en niet om aaien wat je aaien kan

Bullshit. Hele verdraaide werkelijkheid dit.

Maargoed, je hebt me weer; ik ga er weer op in. Kreng!

Maargoed, nu ben ik echt weg!!!!!!!!!!!!!!!!!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 januari 2006 om 17:02:
a, mensen lopen in en uit en kan ook geen speuken s avonds of snachts uitspreken want het is hier zo gehooooooorig :(
Buiten in het bos is het een beetje errug koud :(
Misschien als het weer wat beter wordt en k voel me ook niet echt veilig alleen in het donker buiten, plus het feit dat ik geen fuck kan zien om mn spullen klaar te zetten.

Voor dat gehorige heb ik misschien wel een oplossing; zet wat meditatiemuziek op. Dit neemt weer net wat frequenties weg die je uitzend bij het uitspreken van spreuken zodat je ouders het niet zullen horen. ;)
Waarschuw beheerder
donateur
god is ook de duivel
wij zijn dat

Waarschuw beheerder
ja, mensen lopen in en uit en kan ook geen speuken s avonds of snachts uitspreken want het is hier zo gehooooooorig :(

Dat is kut. Tis niet prettig wanneer iedereen kan meegenieten van je persoonlijke bezigheden. Wel hoef je naar mijn mening niet te schreeuwen bij het uitspreken van een spreuk. Het enige wat is vereist is een serieus gemeende intentie waarbij het uitgesproken wordt. Dus desnoods binnesmonds, maar ik kan me voorstellen dat het qua gevoel een extra kracht meebrengt om even openlijk de spreuk uit te kunnen spreken.

Er zijn toch wel wat momenten dat je daar alleen zit of is het zo`n in en uitloop kermis dat er geen land mee te bezeilen is :nocheer:

K ga eerst weer wat kaarsen en olien en kruiden ed verzamelen en tjah in mn kamer kan ik ook moeilijk dingen verbranden en heb geen tuin hahahaha

Mjah, dan wordt het toch het Bos ofzo; neem een zaklamp mee; je zet uiteindelijk toch kaarsen neer, dus dan zie je wel waarmee je bezig bent. Overigens aangezien jij je richt op "witte magie" is het ook logischer deze rituelen overdag uit te voeren en dan is het vaak naast het feit dat het warmer is gelukkig ook een stuk "lichter" in het bos O:)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 januari 2006 om 17:26:
Waar heb je mij dat horen zeggen dan? Ik geef jou toch nergens echt ongelijk? Ik zeg alleen dat ik mijn eigen opvattingen heb. Het zou mij verder een worst wezen of dat het bij jou ook je onderbuiksgevoel is of dat jij je kennis van een satanpriester, internetpagina's of wat dan ook hebt.... :)

Maar DAT ik zo`n mening heb interreseert je kennelijk WEL, want anders had je niet gereageerd. :P

Nee idd Ying en Yang hé. ;) Maar negativiteit is er wel om uiteindelijk te overwinnen voor mij. Het is de raadgever van hoe ik er op het moment voor sta in het leven en geeft aan waar ik nog zielsverwondingen heb die dienen geheelt te worden. :jaja:

Goed ik geef toe dat periodes van een terugname in negativiteit, en daarmee bedoelen we dus nu acties die daarmee de positieve voortzetting algehele menselijke ras ondermijnen, wel degelijk wat moois kunnen brengen. Niettemin ben ik evenredig van mening dat de Natuur ons iets wil laten zien. De Natuur ruimt dat wezen uit de weg die niet langer goed genoeg is om te overleven. De keuze van de Natuur is altijd goed. Want de Natuur is het Universum en het Universum heeft buiten het feit dat deze Neutraal is natuurlijk wel Liefde voor Neutraliteit. Dus het Universum houdt van alle opvattingen; the Good & the Bad.

Als we in een Universum zouden leven waar totaal geen oorlog meer was; totaal geen onenigheid; geen verdriet; geen dit of dat; wat stelt het menselijk leven dan nog voor?

Een achtereenvolging van nonstop positieve gebeurtenissen zonder ooit nog langer een negatieve ervaring te hebben zal je uiteindelijk negatief maken dankzij het nonstop ervaren van positiviteit. Het is on-ont-kombaar. Vandaar dat Yin-Yang ook cirkel vormig is en de kleuren in elkaar over blijven vloeien ;)

En misschien nog belangrijker om te realiseren is; wanneer het menselijk ras werkelijk klaar zou zijn om zich zo bewust en liefdevol te gedragen dan had men allang die stappen wereldwijd ondernomen om een andere wereld te presenteren die vandaag de dag wordt gehandhaafd.

Mag dus toch duidelijk zijn dat er sprake is van Survival of the Fittest. De positieve Aai-iedereen instelling is kennelijk niet Fit-Genoeg om te overleven en te floreren; ergo het veranderen van deze samenleving in een iedereen sociaal behandelnd utopisch paradijs is een voorlopig onhaalbare actie die naar mijn mening nog wel wat jaren naar de sportschool mag gaan voordat deze het gevecht met de Fittest Survivalist mag en kan aangaan. ;)

Mensen die ik niet mag, zoek ik niet op. Simpel.

Nee, ik ben hier voor MIJZELF en niet voor de hele wereld.

Jij Satanist :devil:O:)

Ik ga probeer toch liever verlichting te vinden

Verlichting betekent dat je de wereld en de natuur waarin je leeft beter begint te begrijpen; niet dat alles en iedereen om je heen liever en leuker wordt. De wereld wordt leuker naarmate je de wereld beter begrijpt en vanuit die optiek kan dus ook de negativiteit een verlichting zijn.

Wat is "verlichting" dan voor jou?

Bullshit. Hele verdraaide werkelijkheid dit

Zeg dat maar eens tegen die 50 miljoen gesneuvelde soldaten in de 2e WO. Die zijn gestorven door een overdosis aai-zieke mensen of wat? B) (nu heb ik het pas over 1 oorlog :/ )
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
The Eleven Satanic Rules of the Earth

by Anton Szandor LaVey ©1967

1. Do not give opinions or advice unless you are asked.

2. Do not tell your troubles to others unless you are sure they want to hear them.

3. When in another’s lair, show him respect or else do not go there.

4. If a guest in your lair annoys you, treat him cruelly and without mercy.

5. Do not make sexual advances unless you are given the mating signal.

6. Do not take that which does not belong to you unless it is a burden to the other person and he cries out to be relieved.

7. Acknowledge the power of magic if you have employed it successfully to obtain your desires. If you deny the power of magic after having called upon it with success, you will lose all you have obtained.

8. Do not complain about anything to which you need not subject yourself.

9. Do not harm little children.

10. Do not kill non-human animals unless you are attacked or for your food.

11. When walking in open territory, bother no one. If someone bothers you, ask him to stop. If he does not stop, destroy him.

Waarschuw beheerder
dan vraag ik me nog steeds 1 ding af, misschien is de vraag al een keer beantwoord, ik heb niet het hele topic doorgelezen...

waarom noem je jezelf dan satanist? Deze naam is toch wel behoorlijk gerelateerd aan Satan. Iets wat een behoorlijk verkeerde impressie opwekt bij mensen. Als Dr. A.S. LaVey er een andere naam aan had gegeven, was er zeker weten een groter draagvlak geweest voor de religie.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 januari 2006 om 17:56:
waarom noem je jezelf dan satanist? Deze naam is toch wel behoorlijk gerelateerd aan Satan. Iets wat een behoorlijk verkeerde impressie opwekt bij mensen. Als Dr. A.S. LaVey er een andere naam aan had gegeven, was er zeker weten een groter draagvlak geweest voor de religie.

Dat heb ik idd een aantal malen verteld, maar ben de vervelendste niet als je het aardig vraagt.

Satanisme is een vorm van voortgezette psychologie voor de zelf-bewuste roofdier Mens. In 1e instantie wordt er erkend dat we Dieren zijn. Maar met de aanwinst van ons bewustzijn heeft Dr. Lavey erkend dat mensen nu eenmaal behoefte hebben aan Dogma; aan fantasie; aan mysterie. Daarom werkt de Christelijke Kerk ook zo goed; daarom verkopen films als Lord of the Rings ook zo geweldig; mensen hebben behoefte aan om zich affentoe ff lekker kind te voelen; terug naar dat gevoel van vroeger waar het leek dat aLLEs mogelijk is; wat het nog steeds is, maar we durven het niet langer te geloven.

Het is Satanisme genoemd omdat Satan in dit geloof de donkere en verborgen kracht personificeerd en zodoende door hem te aanbidden, aanbid je de duistere krachten van de Natuur. Bijv als jij hevig verliefd bent op je dame kan je bijv je vriendin gaan aanbidden als Godin van de Liefde. Ook dat is gebruik van Dogma.

Echter; niet iedereen heeft behoefte aan dezelfde soorten Dogma en ook daarom kan en is Satanisme niet geschikt voor iedereen, maar DAT mensen behoefte hebben aan Dogma is een overduidelijk feit ;)

Daarnaast mensen die zich laten afschrikken door de naam Satanisme zijn nog te Christelijk ingesteld en daar heeft de Kerk van Satan ook echt geen behoefte aan.

"We`re looking for a FEW outstanding individuals..."

Ze verwachten NIET dat iedereen het zal begrijpen of appricieren en dat is ook helemaal niet de bedoeling; het zijn GEEN Jehova`s getuigen oid :x
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 januari 2006 om 14:35:
Ze maken er een slappe voorstelling van; wees lief voor iedereen; aai iedereen;

iedereen hoort te kunnen leven; bullshit; niet iedereen is geschikt om te kunnen leven, dat is allang duidelijk.

welk soort mensen precies, bedoel je ook geestelijk gehandicapten en oude zieke mensen. Die hebben dus geen recht op hulp, want deze wereld is volgens jou en jou standpunt volgens het satanisme niet bedoeld elkaar te helpen. Die kunnen dus allemaal aan het gas wat jou betreft.

Tot wie moet jij je dan wenden als je hulp nodig heb? Als je echt in de problemen zit? Wordt je dan onthoofd als je in een rolstoel komt?

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 december 2005 om 14:40:
Satanisme is de religie van de mens.
Een Satanist gelooft in zichzelf. HIJZELF is GOD. HIJZELF is zijn verlosser. HIJZELF is heer en meester over Zijn Hemel en Hel.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 december 2005 om 14:40:
Do What Thou Wilt Shall Be The Whole Of The Law
De Satanist probeert uit te vinden wat Zijn Wil is, wat Hij beschouwt als Zijn ultieme Doel. Vervolgens stelt Hij alles in het werk om dit te bereiken. Voor de Satanist is dit geen leidraad, het is zijn enige wet. Deze wet klinkt misschien als een vrijbrief voor iedere activiteit. In feite is dit slechts schijn. Iedere actie van de Satanist die niet overeenstemt met Zijn Wil leidt tot weerstand en frustratie. Met andere woorden; het enige dat de Satanist kan en mag doen is Zijn Wil volgen.

tuurlijk hoe egocentrisch wil je het maken, de mens die over zijn eigen regeert. Maar wel binnen het kader van goed gedrag. Welke regels zijn hier aan gebonden: geen volgens mij het is naar eigen inzicht wat goed of fout is, wordt dat ff een chaos.

Een gevoel is geen gelijk hebben. Bewijs is gelijk hebben. Tot voor kort heb ik meer bewijs dan jij; want deze wereld draait om dog-eat-dog en niet om aaien wat je aaien kan

we willen teveel bewijzen zien, ik ook soms, maar ik besef me steeds meer dat het juist de bedoeling is dat we niet alles mogen weten, anders was het leven op aarde geen uitdaging meer. Op deze manier heeft ieder mens de keuze om te beslissen wat hij of zij wil geloven, de zogenoemde vrije wil dus.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 januari 2006 om 18:05:
welk soort mensen precies, bedoel je ook geestelijk gehandicapten en oude zieke mensen. Die hebben dus geen recht op hulp, want deze wereld is volgens jou en jou standpunt volgens het satanisme niet bedoeld elkaar te helpen. Die kunnen dus allemaal aan het gas wat jou betreft.

Tot wie moet jij je dan wenden als je hulp nodig heb? Als je echt in de problemen zit? Wordt je dan onthoofd als je in een rolstoel komt?

Om het ff CRU te stellen. JA ik heb geen behoefte aan gehandicapten; als mijn kind gehandicapt zou zijn zou ik hem ter plekke af laten maken. Mensen die door omstandigheden in een rolstoel komen met zicht op er weer uit te mogen zijn wel gewenst, maar mijn mening is dat ik niet een voorstander ben van een slappe maatschappij. Dus ja; die ideeen komen zelfs overeen met hoe Hitler de wereld zag; alleen is er 1 verschil; ik ben GEEN racist; ik ben net als de Natuur TEGEN corruptie van dit lichaam en tegen corruptie van de pure oorspronkelijke kracht van de Mens.

Mocht ik iets dusdanigs onterend meemaken waardoor ik op de schopstoel kom van mijn eigen meningen zal ik met lust en liefde een einde maken aan mijn leven. Een half leven is GEEN leven. Leven als een waardeloos mens dat totaal geen bijdrage levert en kan leveren aan deze maatschappij zou VERBODEN moeten worden. En dan spreek ik natuurlijk over een STERKE maatschappij.

tuurlijk hoe egocentrisch wil je het maken, de mens die over zijn eigen regeert.

Dan snap je niet wat het is om een Mens te zijn; al jouw handelingen doe jij op basis van JOUW ego; JOUW god. Dus IEDEREEN, is een Satanist in basis principes of je het nu durft te erkennen of niet.

Welke regels zijn hier aan gebonden: geen volgens mij het is naar eigen inzicht wat goed of fout is, wordt dat ff een chaos.

Nee tuurlijk niet, want er wordt wel gewaardborgd dat je je aan bepaalde regels houdt welke ik hierboven heb gepost; ik zal ze nog even linken hieronder:

we willen teveel bewijzen zien, ik ook soms, maar ik besef me steeds meer dat het juist de bedoeling is dat we niet alles mogen weten, anders was het leven op aarde geen uitdaging meer. Op deze manier heeft ieder mens de keuze om te beslissen wat hij of zij wil geloven, de zogenoemde vrije wil dus.

Als jij een oogje kan toeknijpen voor alle oorlogen die er zijn geweest moet je dat vooral doen. Neemt niet weg dat struisvogel politiek ALTIJD struisvogelpolitiek zal zijn ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
zo tis hier weer volop druk ;P

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 januari 2006 om 12:55:
Ik kan ook een -isme aan mijn eigen naam vast plakken, want dat is wat ik uitvoer.

hhahaha het willemisme, die is goed :D(Y)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 januari 2006 om 13:30:
Development and production of artificial human companions—The forbidden industry. An economic “godsend” which will allow everyone “power” over someone else. Polite, sophisticated, technologically feasible slavery. And the most profitable industry since T.V. and the computer

hmm, dus je bedoeld vrijwillige slavennij?
Het schijnt zo te wezen dat dit in de tijd van de egytenaren ook zo was. Slavenen werden daar prima behandeld, hadden luxe diners, alles wat ze wouden en deden dit op vrijwillige basis.
Maar nu vraag ik mij af hoe lang dat zo iets stand houd of kan houden?

Uitspraak van blueprint op dinsdag 31 januari 2006 om 13:59:
Aparte doelstelling, zie niet in waarom je energie zal gebruiken om iemand in een ongelukkige fase te brengen. Je eigen situatie verandert er niet door, het zal je hooguit emotioneel gezien iets doen.

Als de zelfde persoon dit bij jou heeft gedaan dan?
En het jou heel veel energy gekost om door die periode heen te komen?

Ik heb m'n eigen opvattingen, en daar wijk ik ook niet meer vanaf. Je kan wel aan de gang blijven.

Dat heet toch zelf ontwikkeling, je standpunten perfectioneren. Waarom zou je dit dan niet doe?

net zo als de reclame ;)
er is maar 1 ideaal gewicht en das evenwicht ;P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 januari 2006 om 18:22:
hmm, dus je bedoeld vrijwillige slavennij?
Het schijnt zo te wezen dat dit in de tijd van de egytenaren ook zo was. Slavenen werden daar prima behandeld, hadden luxe diners, alles wat ze wouden en deden dit op vrijwillige basis.
Maar nu vraag ik mij af hoe lang dat zo iets stand houd of kan houden?

Als zij die sterker zijn dan de kudde dit willen dan zal het uiteindelijk zo zijn en wees gerust; die tijd komt snel weer terug, maar wat ze met die regel bedoelen is de robotische vervanging van de menselijke slaaf ;)

Maar dan ook voor de menselijke slaaf om zelf een robotische slaaf aan te schaffen zodat ook zij zich als een soort "heer en meester" kunnen voelen. Tja, wat grote kinderen doen, willen kleine kinderen ook B)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 januari 2006 om 18:22:
net zo als de reclame ;)
er is maar 1 ideaal gewicht en das evenwicht ;P

Ja zoiets :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 januari 2006 om 18:27:
maar wat ze met die regel bedoelen is de robotische vervanging van de menselijke slaaf

okey dat had ik nog wel geschoten.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 januari 2006 om 18:27:
Maar dan ook voor de menselijke slaaf om zelf een robotische slaaf aan te schaffen zodat ook zij zich als een soort "heer en meester" kunnen voelen

ja dan krijg je een mooi kaarten huis, maar als 1 van die kaarten op den duur, wel weer een ander inzicht krijgt, of van mening is het niet zo hoort, valt het in een.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 januari 2006 om 18:32:
ja dan krijg je een mooi kaarten huis, maar als 1 van die kaarten op den duur, wel weer een ander inzicht krijgt, of van mening is het niet zo hoort, valt het in een.

Tegen die tijd heeft het menselijk ras allang weer wat verzonnen om die nieuwe ontwikkeling te onderdrukken. De mens, zoals je ziet en ervaard, is een ster in de realiteit onderdrukken.

Ze predikken over liefde en verlichting, maar voor het consumeren van voedsel hebben ze wereldwijd slachthuizen staan welke verantwoordelijk zijn voor de dood van miljarden dieren over een krankzinnige lange periode van tijd. Wanneer men een plant eet, vernietigd men de plant opdat het als voedsel geconsumeerd kan worden. De mens is 1 en al vernietiging, maar zodra je ze daarmee confronteerd worden ze verdrietig omdat ze niet op kunnen tegen de werkelijkheid en zich als kleine kinderen vast moeten klampen aan mooie sprookjes, omdat ze ergens dondersgoed weten dat het waar is. Wat zal dit voor BAD KARMA genereren het al duizenden jaren lang consumeren/vermoorden/vernietigen van zijn mede-aardse wezens (menselijke en non-menselijke dieren, maar ook planten! die leven namelijk ook.)

En op een dag zal het menselijk ras tot de conclusie zijn gekomen dat ook zij, slechts een schakel zijn binnen de kosmische voedsel keten :Devil:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 januari 2006 om 18:37:
En op een dag zal het menselijk ras tot de conclusie zijn gekomen dat ook zij, slechts een schakel zijn binnen de kosmische voedsel keten

dat is wat je zegt een kwestie van tijd.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 januari 2006 om 18:37:
Wanneer men een plant eet, vernietigd men de plant opdat het als voedsel geconsumeerd kan worden.

Maar waarom planten dan wel consumeren en meselijke- dieren en Niet menselijke- dieren dan niet consumeren?

Het lijken mij toch alle 2 levende wezens.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 januari 2006 om 18:48:
Het lijken mij toch alle 2 levende wezens.

Dat zeg ik. We vernietigen alles; dat is hoe de Natuur in elkaar zit. Je MOET doden of je WORDT gedood. Eet je niet dan ga je dood; dus moeten wij Doden om niet Gedood te worden.

DOG-EAT-DOG.

Als men het zich niet wil realiseren ben je gewoon een klein kind :nee:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 januari 2006 om 18:49:
Dat zeg ik. We vernietigen alles; dat is hoe de Natuur in elkaar zit. Je MOET doden of je WORDT gedood. Eet je niet dan ga je dood; dus moeten wij Doden om niet Gedood te worden.

okey, helemaal waar, maar........:P
wat wordt het er dan beter op, jah okey we verliezen die illusie, maar het moorden en het slachten gaat door, we moeten blijven eten. Alleen zijn we er bewust van dat we het doen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 januari 2006 om 18:55:
wat wordt het er dan beter op, jah okey we verliezen die illusie, maar het moorden en het slachten gaat door, we moeten blijven eten. Alleen zijn we er bewust van dat we het doen.

Speel je wel eens een spel op een Console; een Xbox ofzo om maar wat te noemen. Vermoedelijk wel of ooit eens gedaan of je kent vrienden die het doen. Wat is de essentie van veel spellen?

TEGENSTAND.

Zonder die tegenstand had je dat hele spel niet eens gekocht; als het te simpel en gemakkelijk zou zijn, waardeer je het spel niet eens en hierdoor waardeer je ook niet de zogenaamde skills die je met dat spel ontwikkeld aangezien je het een te simpel spel vind. Als je een spel eenmaal hebt uitgespeeld is het afgelopen; de eindbaas is dood; er is geen TEGENSTAND meer. De "Satan" is vernietigd.

Blijf je het spel dan nog spelen?

Nee.

Je bent hier om met Satan te spelen. Steker nog; je bent hier in Satan`s domein. Satan zal NOOIT vernietigd kunnen worden net zo min God vernietigd kan worden. Je kan Energie niet vernietigen. Er zal dus ALTIJD tegenstand zijn terwijl je in leven bent. Vind je het niet leuk; pleeg zelfmoord en je bent weer bij God waar alles koek en ei is [img width=15 height=24 cacheid=0007bb0200031eb4be92d2e81a0134c1d2]http://e.vampirefreaks.com/emotes/drool.gif[/img]
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 januari 2006 om 18:58:
Je bent hier om met Satan te spelen. Vind je het niet leuk; pleeg zelfmoord en je bent weer bij God waar alles koek en ei is

:nO: zo makkelijk denk ik er niet over.
zelfmoord is in mijn opzicht nooit de oplossing want je hebt het pad niet afgemaakt die je aan het bewandelen was.
Dus de essentie van het leven gemist.

je moet aan mij reply's niet teveel mijn mening aan vast knopen ik roep soms dingen waar ik met mijn mening niet achter sta, maar mij wel in de bedoeling van hun reactie kan plaatsen.

Look on the world trough all kinds of glasses and then create you own ;P

en by the way, ik vind het spel wel leuk en begin het zelfs steeds leuker tevinden.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
De Yezidis is een Devil-Worshipping Sekte die zo sterk geloven in God zijn alles omvattende liefde en vergevingsdrang dat het niet God is die we hier moeten dienen, maar Satan die we moeten plezieren omdat dit Universum van Satan is. Bij het sterven kun je eerlijk om vergeving vragen aangezien Satan een creatie van God is, snapt God best dat het ontzettend leuk is om voor Satan te kiezen en zodoende vergeeft God je weer als je oprecht berouw hebt voor wat je hebt gedaan en weer je liefde tot God keert.

Vind ik persoonlijk ook een leuke manier van denken waar ik me op een bepaalde manier ook nog wel in kan vinden als je dan wil geloven in een Goedheilige God en een Sterke Satan.

Dus de essentie van het leven gemist.

De essentie is in ieder geval niet zeiken op alles wat mis kan gaan; zeiken dat er uberhaupt iets mis kan gaan. Dan moet men hooguit zeiken op zijn eigen persoonlijkheid en de wil tonen te willen en zullen veranderen.

Veel Christenen leggen al hun fouten bij Satan; gebrek aan zelfkennis maar ook respect. Veel mensen hebben dat gebrek aan zelf kennis of doorzettingsvermogen om hun leven om te toveren in iets moois. 1 miljoen euro krijgen is leuk;
1 miljoen euro verdienen door hard te hebben gewerkt voor die passie is hemels ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 januari 2006 om 19:09:
als je dan wil geloven in een Goedheilige God en een Sterke Satan.

Tis alleen de vraag of je dat wilt.

Dan moet men hooguit zeiken op zijn eigen persoonlijkheid en de wil tonen te willen en zullen veranderen.

treu

1 miljoen euro verdienen door hard te hebben gewerkt voor die passie is hemels

tiirlijk is die passie dan hemels, alleen haast onmogelijk
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 januari 2006 om 19:12:
Tis alleen de vraag of je dat wilt.

In 1 woord:

DOGMA.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 januari 2006 om 19:13:
In 1 woord:

DOGMA.

zit nog ff te denken hoe die geplaast moet worden. Ik heb er weer van genoten (F), maar ga nu eerst ff mijn ego tevreden stellen ;P

Bis Later

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 januari 2006 om 19:17:
zit nog ff te denken hoe die geplaast moet worden. Ik heb er weer van genoten (F)

Graag gedaan :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik heb niet alles gelezen , maar toch een reactie.

Het mooie is dat de satan het altijd zal verliezen van God. Aangezien het goede het kwade ALTIJD overwint :)
Er staat niet voor niets in de bijbel dat 2/3 deel van de engelen bij God bleef, en 1/3 deel naar de satan ging.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 januari 2006 om 19:22:
Het mooie is dat de satan het altijd zal verliezen van God. Aangezien het goede het kwade ALTIJD overwint :)

En zolang de schaapjes dat blijven geloven, heeft de Wolf ALTIJD genoeg te eten :devil:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Er is een religie die de mensheid niet onderdrukt.
Er is een religie die de mens neemt zoals zij is.
Er is een religie die de vrouw vrouw laat zijn; sexy en geweldig mooi.
Er is een religie in wiens naam nog nooit oorlogen zijn gevoerd.
Er is een religie die accepteert dat ieder mens anders is.
Er is een religie die accepteert dat sommigen op hun eigen geslacht vallen en anderen op het andere geslacht.
Er is een religie die accepteert dat de mens fetisjen heeft en vindt dat die uitgeleefd moeten worden.
Er is een religie die ernaar streeft ieder mens op te tillen naar een hoger niveau en tegelijkertijd realiseert dat ieder mens dit op een andere wijze doet.
Er is een religie die vindt dat mannen en vrouwen gelijk behandeld dienen te worden.

Er is een religie voor mensen als U en ik.

Deze religie heet Satanisme.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 januari 2006 om 17:28:
Voor dat gehorige heb ik misschien wel een oplossing; zet wat meditatiemuziek op. Dit neemt weer net wat frequenties weg die je uitzend bij het uitspreken van spreuken zodat je ouders het niet zullen horen

tnxx goede tip

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 januari 2006 om 17:45:
maar ik kan me voorstellen dat het qua gevoel een extra kracht meebrengt om even openlijk de spreuk uit te kunnen spreken.

klopt, moet me zodanig concentreren en voel me niet 100% ontspannen
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 januari 2006 om 17:45:
Overigens aangezien jij je richt op "witte magie" is het ook logischer deze rituelen overdag uit te voeren en dan is het vaak naast het feit dat het warmer is gelukkig ook een stuk "lichter" in het bos

klopt helemaal, meestal bij volle maan, sommige spreuken moeten ook op bepaalde dagen en voor elke spreuk heb je weer nieuwe olien, kleuren kaarsen enz nodig
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 januari 2006 om 18:12:
JA ik heb geen behoefte aan gehandicapten; als mijn kind gehandicapt zou zijn zou ik hem ter plekke af laten maken. Mensen die door omstandigheden in een rolstoel komen met zicht op er weer uit te mogen zijn wel gewenst, maar mijn mening is dat ik niet een voorstander ben van een slappe maatschappij.

Hmmm erg hard Wilm, maarre hier wil ik even op in gaan met mijn ervaring.
Jij weet wel wat van mij neem ik aan.
Ik werkte met gehandicapten, voorheen keek ik er anders tegen.
Ik heb meer van die mensen geleerd dat een gemideeld persoon op deze aardkloot.
Mijn ervaring, die mensen zijn zo dankbaar en staan zo vrolijk in het leven met een klein beetje hulp al.
Het respect wat ik heb gehad in een korte tijd is zo ongelooflijk mooi geweest en gaf mij het gevoel van tevredenheid.
Ik heb veel geleerd over mezelf en stilgestaan bij een hoop dingen.

Die mensen (ik moet eerlijk vertellen, ook niet allemaal) zijn zo posititief, waarom?
Omdat de verstandelijk gehandicapten denken op hun eigen niveau, ze weten lang niet wat er allemaal omzich heen speelt in deze wereld.
Ze realiseren weinig en hebben daarom weinig stress, weinig emotionele probelemen zoals wij.

Als ik liep met een client, die niet zelfstandig kan lopen doordat hij geen evenwicht heeft, is hij de gelukkigste jongen op de wereld, terwijl ik al loop te zeiken als ik nog even snel voor het eten naar de winkel moest lopen (10 min) omdat ik geen zin had om te lopen.

Zo heb ik voorbeelden meer.

Vroeger werden deze mensen gezien als clownen, traden mensen met syndroom van down op in het circus, ze werden geisoleerd ver weg in een bos, opgesloten in hokken.
En als we het over God hebben, gij zult niet oordelen..
Iedereen is gelijk voor God, zwart, blank of gehandicapt, mensen zijn mensen en iedereen verdiend een kans op deze wereld.
Maak je fouten, dan zul je boeten
Waarschuw beheerder
ik heb geen zin om heel het topic door te neme, veels te veel moeite :p
maar ik kan wel zegge dat ik me een tijdje gelede een beetje heb verdiept in satanisme/humanisme en heb ontdekt dat ik me best wel aangesproke voelde. mss ni in absoluut elk kenmerk, maar in grote lijne ben ik toch satanist (6) met een sterke aanleg voor individualisme :p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van chrisspdno1 op dinsdag 31 januari 2006 om 19:32:
Er is een religie voor mensen als U en ik.

Zijn er niet zoveel dus die het snappen ;) (alleen U en ik :P)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 januari 2006 om 19:46:
Ik heb veel geleerd over mezelf en stilgestaan bij een hoop dingen.

Daarnaast verteld het ook een hoop over jezelf...

Ze realiseren weinig en hebben daarom weinig stress, weinig emotionele probelemen zoals wij.

En daarom hebben ze ook geen nuttige bijdrage voor deze maatschappij. Ik kan van zoveel mensen vrolijk worden. En let eens op hoeveel lelijke kansloze mensen bijzonder AARDIG zijn; sja en terecht; want wat hebben ze anders in een materiele wereld. Iemand die lelijk en afhankelijk is MOET wel aardig zijn. Daarmee win je bij mij geen prijs :nee:

Als ik liep met een client, die niet zelfstandig kan lopen doordat hij geen evenwicht heeft, is hij de gelukkigste jongen op de wereld, terwijl ik al loop te zeiken als ik nog even snel voor het eten naar de winkel moest lopen (10 min) omdat ik geen zin had om te lopen.

Je geniet er duidelijk van om mensen te helpen, maar of je daar nou minder bedeelden voor moet nemen; die zijn ZO snel tevreden; al was je de grootste mongool op aarde en wat aardigs tegen ze zegt zijn ze al tevreden. Ik zou dan eerder mijn tijd steken in mensen van mijn eigen frequentie te helpen. Maar goed; wel erg nobel van je; ik ben niet zo op het helpen van wezens die zichzelf niet eens kunnen behelpen. De Natuur is daar zeer streng in, dus waarom zouden wij er losser in moeten zijn :)

Vroeger werden deze mensen gezien als clownen, traden mensen met syndroom van down op in het circus, ze werden geisoleerd ver weg in een bos, opgesloten in hokken.

Kijk, dan voegen ze dus tenminste wel weer wat toe aan onze maatschappij. Maar voor de rest kan ik geen nuttige functie voor ze verzinnen.

Doet me denken aan de periode dat ik me nogal depressief en fucked up voelde. Ik ging bij de McDonalds werken en kwam tot de conclusie dat ik het eigenlijk helemaal zo slecht nog niet deed. Sterker nog; ik kwam tot de conclusie dat in vergelijking met zulke gruwelijke losers ik een absolute winnaar was. Ga je wel echt met minder bedeelden om omdat je om ze geeft of voel je je een winnaar bij ze terwijl je je bij anderen niet zo fantastisch voelt?

Niet lullig bedoeld, maar dat is WEL een veel voorkomende psychologie achter het willen helpen van anderen. Help JEZELF en je helpt iedereen; door je omgeving te willen helpen ben je als het ware je spiegelbeeld aan het kammen.
Waarschuw beheerder
donateur
:yes: Satanisme komt heel dicht bij mijn eigen 'geloof'!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TLN op dinsdag 31 januari 2006 om 20:12:

[img width=600 height=122]http://storage.msn.com/x1pxOYwqu4SjF6j4IegmffCpgrLTfQ_RDPveQ9jaonvphvmQ6uE6HU18qa-vjpbzmK_miiu6j3UWimd_qAOlnsp2q8rJg97i9AK2sUm6xmkAd0jAHjOGdcWBO053EffXuFV2ige7-xAqy04LKN38ESh9g[/img]

Nice one B)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TLN op dinsdag 31 januari 2006 om 20:12:

zo denk ik er dus ook over...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 januari 2006 om 20:14:
Nice one

Das dan weer een text uit het Boeddhisme ;)

Ik zwerf ergens tussen Satanisme en Boeddhisme in.. Heb m'n 'eigen' ding :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TLN op dinsdag 31 januari 2006 om 20:16:
Ik zwerf ergens tussen Satanisme en Boeddhisme in..

Interresant; ik heb je een PB gestuurd; misschien vind je dat wel evenredig interresant. O:)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Zie antwoord ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van chrisspdno1 op dinsdag 31 januari 2006 om 19:32:
Deze religie heet Satanisme.

Precies...

Geniaal onderwerp dit :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 januari 2006 om 20:33:
Geniaal onderwerp dit :)

Ik doe het speciaal voor Satan [img width=30 height=52 cacheid=0000860a00014b8ce51726691a0134d204]http://e.vampirefreaks.com/emotes/firedevil.gif[/img]
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 januari 2006 om 20:36:
Ik doe het speciaal voor Satan

Haha.. :D

Waarschuw beheerder
Nou Wilm, ik respecteer je meningen, vind ze wel errug hard soms, maar vind het wel allemaal interessant..

Hieruit blijkt maar weer dat ik een typisch HSP'er ben

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 januari 2006 om 20:11:
Ga je wel echt met minder bedeelden om omdat je om ze geeft of voel je je een winnaar bij ze terwijl je je bij anderen niet zo fantastisch voelt?

K ging er mee om omdat het mijn stage was, dus om met ze te leren omgaan.
En ik voelde me zeker geen winnaar bij ze!
Ik voel me inderdaad niet altijd bij anderen fatastisch ookal heb ik soms veel meer bereikt met dingen dan zij.

Maar met alle mensen waarmee ik heb gewerkt, maken degelijk deel uit van de maatschappij, want ze hebben allemaal een vaste baan en daarmee een inkomen.
En ze laten andere mensen inzien dat het leven wat te bieden heeft
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 januari 2006 om 20:39:
Nou Wilm, ik respecteer je meningen, vind ze wel errug hard soms, maar vind het wel allemaal interessant

Ik was vroeger een stuk naiever en dus softer. Ik ben een aantal keren hard op mijn bek gegaan omdat ik weigerde in te zien wat ik altijd al wist en dacht, maar niet wou geloven omdat dit mijn melk en honing sprookjes wereld zou afbreken.

Tegelijkertijd heb ik altijd al zo`n keiharde instelling gehad. Dit betekent NIET dat ik er niet ben voor vrienden; helemaal niet; dit betekent alleen dat ik er NIET ben voor onbekenden die nooit iets zullen toevoegen aan mijn leven.

Dat kan hard zijn ja; maar het is nog harder om je dusdanig naief op te stellen dat je jezelf voorliegt dat het NIET zo is en dan regelmatig van een koude kermis thuis komt omdat je weigert te stoppen met jezelf voor te liegen.

In het begin doet de waarheid pijn, maar daarna ben je blij dat je eerlijk bent tegen jezelf. B)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 januari 2006 om 20:46:
Ik voel me inderdaad niet altijd bij anderen fatastisch ookal heb ik soms veel meer bereikt met dingen dan zij

Meer bereikt hebben dan een ander is heel relatief!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 januari 2006 om 20:46:
Maar met alle mensen waarmee ik heb gewerkt, maken degelijk deel uit van de maatschappij, want ze hebben allemaal een vaste baan en daarmee een inkomen.

Als gehandicapten allemaal werken en een functie vervullen op een dusdanige manier dat een normaal niet gehandicapte het niet beter zou kunnen dan is er niets aan de hand. Ik ben gewoon heel eerlijk; gehandicapte dieren gaan ook supersnel dood dankzij de natuur. Door ze in leven te houden zijn we ONNATUURLIJK bezig.