Partyflock

Forumonderwerp · 838037

Ik heb al veel topics gezien (hier op partyflock) over geloven in God of in Jezus en uiteraard alle stoere hardcore-party namen met referentie aan de Duivel of Satan en dat het zogenaamd muziek uit de Hel is. Deze Christelijke Propaganda ter zijde zettende vroeg ik me af of er mensen zijn die zich kunnen vinden in Satanisme.

Hieronder een kleine uitleg over Satanisme (lees: Humanisme) voor de onwetenden die denken dat het gaat om kindermoord en het aanbidden van een gespierde rode man met horens; Wanneer je het doorleest concludeer je dat deze vorm van "religie" er een rationele filosofische ondertoon op na houdt :)

Satanisme is de religie van de mens.
Een Satanist gelooft in zichzelf. HIJZELF is GOD. HIJZELF is zijn verlosser. HIJZELF is heer en meester over Zijn Hemel en Hel.

Feminisme, discriminatie
Binnen onze religie vindt geen discriminatie plaats op ras, geslacht of seksuele voorkeur. Man en vrouw worden als gelijken behandeld. Satanisme is in die zin dan ook een feministische religie.

Dit betekent dat overal waar in de teksten op deze site 'Hij' of 'Hem' staat, evengoed 'Zij' of 'Haar' had kunnen staan.

Paradigma
Alle mensen worden geboren zonder model van de werkelijkheid. De Satanist verwerft kennis en denkt na over de wereld om Hem heen. Hij zal zijn Eigen stelsel van normen en waarden moeten samenstellen. De Satanist probeert uit te vinden wat Hem gelukkig maakt en wat Hij moet doen om Zijn doel(en) te bereiken. De antwoorden die Hij vindt zijn voor iedere Satanist anders. Deze zoektocht moet Hij alleen afleggen. Niemand kan Hem vertellen wat Hij moet doen of laten. Hij kan slechts advies van anderen aannemen en zelfs dan is advies slechts nuttig als Hij er Zelf over heeft nagedacht.

The Holy Bible?
Veel religies hebben een bijbel die als ‘heilig’ beschouwd wordt, omdat het het Woord van God en zijn profeten bevat.

Binnen het Satanisme is dit echter niet het geval. Wij hebben geen heilige Bijbel en het citeert geen woorden van een godheid. Om die reden is the Satanic Bible, door Dr. A.S. LaVey, ook geen bijbel in de gebruikelijke zin van het woord. De Satanist beschouwt dit boek niet als heilig en zal het dus ook niet lezen in blind vertrouwen of met verering.
Zoals genoemd in het boek zelf zal de Satanist overal een vraagteken bij zetten.
Slechts weinig Satanisten zijn het eens met alles dat Dr. LaVey uiteenzet in zijn boek, en zo is het ook bedoeld. De Satanic Bible is geen handleiding voor het leiden van een Satanistisch leven. Een Satanist zal niets en niemand voor hem laten beslissen.
Het boek levert Satanistische gedachten vanuit een Satanistisch standpunt, of, om specifiek te zijn, vanuit Dr LaVey’s standpunt. Het is bedoeld de lezer uit te dagen en te stimuleren Satanistisch te denken. (Een gezonde oefening voor elke persoon, ongeacht de religie). De Satanic Bible is een goede introductie voor mensen wier interesse in Satanisme gewekt is.

Advies voor de beginners: Lees de Satanic Bible en besluit voor jou zelf welke delen je wilt inweven in jouw Satanistisch Paradigma!

Fnorden
Er is in het leven van de Satanist geen plaats voor dogma's, vastgeroeste gewoonten, halve waarheden en illusies. Deze fnorden leiden de Satanist af van datgene wat Hij wil bereiken. Fnorden dienen dus uitgebannen en vernietigd te worden.

Do What Thou Wilt Shall Be The Whole Of The Law
De Satanist probeert uit te vinden wat Zijn Wil is, wat Hij beschouwt als Zijn ultieme Doel. Vervolgens stelt Hij alles in het werk om dit te bereiken. Voor de Satanist is dit geen leidraad, het is zijn enige wet. Deze wet klinkt misschien als een vrijbrief voor iedere activiteit. In feite is dit slechts schijn. Iedere actie van de Satanist die niet overeenstemt met Zijn Wil leidt tot weerstand en frustratie. Met andere woorden; het enige dat de Satanist kan en mag doen is Zijn Wil volgen.

Verantwoordelijkheid voor de verantwoordelijken
Vanaf het moment dat de Satanist zichzelf als GOD ziet draagt hij de volledige verantwoordelijkheid over zijn daden en acties. Als hij succesvol is, is dat zijn verdienste. Als hij faalt is er niemand op wie de schuld van zijn falen afgewenteld kan worden behalve Hemzelf. Daarom is Satanisme slechts toegankelijk voor de allersterksten onder ons.

Het woord Satan
Het woord Satan komt uit het Hebreeuws en betekent: tegenstander of tegenstrever. Satan staat voor alles wat, en iedereen die, de Satanist tegenstreeft. Zonder tegenstand zou het leven niet leuk zijn. Als iedere wens die men heeft direct in vervulling gaat, dan was er geen sprake van een wens. Als alles wat men wil bereiken direct bereikt wordt is er geen streven, geen verbetering en geen vooruitgang. Omgang met De Tegenstrever zorgt dat het leven interessant is, een overwinning op De Tegenstrever des te meer. Satan is een metafoor voor de Lust in Het Leven. Satan zorgt ervoor dat het leven leuk, interessant en de moeite waard is om te leven.

Magie en de Grotto
Een Satanist probeert het complex van Tegenkrachten voor Zich te laten werken. Het ombuigen van deze Tegenkrachten heet Magie. De definitie is: Het veranderen van de werkelijkheid in overeenstemming met de Wil. Een Satanist is een Magiër. Hij weet of leert hoe hij een gegeven situatie die Hem niet bevalt moet aanpassen. Magie vindt o.a. plaats tijdens de rituelen in de tempel van de Kerk van Satan. Stel dat een Satanist bijvoorbeeld meer salaris wil. Hij gaat naar Zijn baas en vraagt om opslag, ervoor gezorgd hebbende dat de baas tevreden is over het door de Satanist geleverde werk (Lagere Magie). In de Grotto heeft Hij een ritueel gedaan dat de opslag in salaris ondersteunt (Hogere Magie).
De combinatie van Lagere en Hogere Magie zorgt ervoor dat de Satanist alles kan bereiken wat Hij wil. Er zijn geen limieten. Natuurlijk zijn er veranderingen die meer moeite en energie zullen kosten dan andere, maar als de Satanist zijn eigen Wil volgt zijn er geen grenzen.

Satanistisch Seminarium
Op Walpurgisnacht(30 April 2003, nieuwe Satanistische jaar) is de heroprichting van het Satanistisch Seminarium aangekondigd. Het Seminarium organiseert opleidingen, workshops en Satanistische studies. Doel is een dieper inzicht en ervaring te verschaffen in de Magie.
Het is onderdeel van de Grotto Magistratis Amsterdam en organiseert dit jaar tenminste 20 rituelen met daaraan voorafgaand diepgaande uitleg van het ritueel alsmede historische achtergronden en theorie.
De 20 rituelen zijn verspreid over het jaar volgens de Satanistische kalender, de rituelen vallen daardoor telkens op een andere dag in de week. Een aantal rituelen wordt tijdens het jaar herhaald.

Vooroordelen
The Satanic Bible, pag. 89 is er duidelijk over: 'Under NO circumstances would a Satanist sacrifice any animal or baby!'
Satanisten offeren geen mensen en geen dieren.

Tenslotte, we schenden geen graven. Op verschillende plaatsen op het internet wordt dit beweerd, maar dit is onjuist. Ten eerste gaat dit tegen onze regels in, ten tweede hebben we wel wat belangrijkers te doen.

Satanisme.nl
Church of Satan.com
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 december 2005 om 18:12:
Hoe leid je je leven op een goede manier???

door het belopen van je levensweg zal je normen en waarden vinden die betrekking hebben op jou...op dat moment...

de weg zal diepe dalen en steile hellingen bevatten...en met een dynamische benadering van je levenspad met de bereidheid af te zien van je oude principes en zo weer nieuwe op te pakken...zal je al een goed leven hebben...

mensen die steevast houden aan principes aan regels door deze wereld men heeft opgelegd en zich daaraan houden...zijn in zekere zin levensdood...men zal aan zijn behoefte tegemoet komen omdat het nodig is en niet om van te genieten...men zal zal pas rust nemen als men een beroerte heeft...stress en oververmoeid en dergelijke onstaan dankzij dat men zich scheel kijkt op deze wereld van succes macht aanzien en geld.

men gaat op vakantie... zodoende dat als de vakantie weer over is..men weer fris er tegenaan kunnen gaan...

zo kan ik nog wel zat voorbeelden opnoemen...

er zijn zat levenspaden te belopen met elke een andere intentie en filosfie...

vind het uit voor jezelf en niet door je omgeving alles wat je zal doen heeft betrekking op je filosofie die jij later op je pad mee zal nemen

Uitspraak van Wizard Sleeve op dinsdag 27 december 2005 om 18:35:
door het belopen van je levensweg zal je normen en waarden vinden die betrekking hebben op jou...op dat moment...

okey klink logisch en als het ware leef ik dan de bijna/ongeveer zo, maar wordt je leven er dan ook beter op
nee want
Uitspraak van Wizard Sleeve op dinsdag 27 december 2005 om 18:35:
de weg zal diepe dalen en steile hellingen bevatten...en met een dynamische benadering van je levenspad

dus ons leven bijft een leidens weg met + punten ?[zwart/wit modus];P
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op woensdag 28 december 2005 om 09:00:
dus ons leven bijft een leidens weg met + punten ?[zwart/wit modus]

je geeft het een negatieve lading zoals heel veel mensen dat doen maar voor elke helling (negatieve gebeurtenis) heeft zo zijn positvieve keerzijde....

wie negatief kijkt zal zal ook altijd het negatieve ervan inzien...

Uitspraak van verwijderd op woensdag 28 december 2005 om 09:00:
[zwart/wit modus]

;P
tuurlijk is niet alles negatief
laatste aanpassing

The Nine Satanic Sins

by Anton Szandor LaVey ©1987

1. Stupidity—The top of the list for Satanic Sins. The Cardinal Sin of Satanism. It’s too bad that stupidity isn’t painful. Ignorance is one thing, but our society thrives increasingly on stupidity. It depends on people going along with whatever they are told. The media promotes a cultivated stupidity as a posture that is not only acceptable but laudable. Satanists must learn to see through the tricks and cannot afford to be stupid.

2. Pretentiousness—Empty posturing can be most irritating and isn’t applying the cardinal rules of Lesser Magic. On equal footing with stupidity for what keeps the money in circulation these days. Everyone’s made to feel like a big shot, whether they can come up with the goods or not.

3. Solipsism—Can be very dangerous for Satanists. Projecting your reactions, responses and sensibilities onto someone who is probably far less attuned than you are. It is the mistake of expecting people to give you the same consideration, courtesy and respect that you naturally give them. They won’t. Instead, Satanists must strive to apply the dictum of “Do unto others as they do unto you.” It’s work for most of us and requires constant vigilance lest you slip into a comfortable illusion of everyone being like you. As has been said, certain utopias would be ideal in a nation of philosophers, but unfortunately (or perhaps fortunately, from a Machiavellian standpoint) we are far from that point.

4. Self-deceit—It’s in the “Nine Satanic Statements” but deserves to be repeated here. Another cardinal sin. We must not pay homage to any of the sacred cows presented to us, including the roles we are expected to play ourselves. The only time self-deceit should be entered into is when it’s fun, and with awareness. But then, it’s not self-deceit!

5. Herd Conformity—That’s obvious from a Satanic stance. It’s all right to conform to a person’s wishes, if it ultimately benefits you. But only fools follow along with the herd, letting an impersonal entity dictate to you. The key is to choose a master wisely instead of being enslaved by the whims of the many.

6. Lack of Perspective—Again, this one can lead to a lot of pain for a Satanist. You must never lose sight of who and what you are, and what a threat you can be, by your very existence. We are making history right now, every day. Always keep the wider historical and social picture in mind. That is an important key to both Lesser and Greater Magic. See the patterns and fit things together as you want the pieces to fall into place. Do not be swayed by herd constraints—know that you are working on another level entirely from the rest of the world.

7. Forgetfulness of Past Orthodoxies—Be aware that this is one of the keys to brainwashing people into accepting something new and different, when in reality it’s something that was once widely accepted but is now presented in a new package. We are expected to rave about the genius of the creator and forget the original. This makes for a disposable society.

8. Counterproductive Pride—That first word is important. Pride is great up to the point you begin to throw out the baby with the bathwater. The rule of Satanism is: if it works for you, great. When it stops working for you, when you’ve painted yourself into a corner and the only way out is to say, I’m sorry, I made a mistake, I wish we could compromise somehow, then do it.

9. Lack of Aesthetics—This is the physical application of the Balance Factor. Aesthetics is important in Lesser Magic and should be cultivated. It is obvious that no one can collect any money off classical standards of beauty and form most of the time so they are discouraged in a consumer society, but an eye for beauty, for balance, is an essential Satanic tool and must be applied for greatest magical effectiveness. It’s not what’s supposed to be pleasing—it’s what is. Aesthetics is a personal thing, reflective of one’s own nature, but there are universally pleasing and harmonious configurations that should not be denied.

Zo een veel waardigere tegenhanger van die intens zielige 7 zonden van de Kerk. Christenen denken uberhaupt niet na. Hun Hemel zou een plek zijn van vrede, plezier, liefde, genot en het belangrijkste, een plek ZONDER ZONDE.

Ergo, de Christelijke Hemel is een bijzonder saaie plek om na je dood te verkeren want LUST is 1 van de 7 hoofd zonden. In de hemel is er geen passie, geen genot, geen liefde, want ook liefde is een lust.

Ach ja, ik dacht laat ik toch nog eens wat posten.
laatste aanpassing

Ach ja, het zal allemaal wel.
Naar mijn weten is Satan verzonnen door de kerk om mensen bang te maken en ervoor te zorgen dat ze niet bij de kerk weg zouden gaan.
Hetzelfde als heksen, toen der tijd mocht het gewoon niet dat vrouwen meer wisten dan mannen en geneeskunde kon al helemaal want god was degene die de mensen zou doen genezen.
Dus de vrouwen werden heksen genoemd en op de brandstapel geflikkerd, gezellig volk (Y)
Hele oorlogen worden voor God of weet ik veel hoe ze het allemaal noemen uitgevoerd, nooit in de naam van Satan?
Het pentagram, de werkelijke betekenis is heel mooi maar de godaanbidder hebben het hele zaakje omgedraait.
Maar de meeste mensen die zich Satanisten noemen snappen er ook geen reet van en denken dat het echt duivelaanbidders zijn.
De personen die toen der tijd tegenhangers waren en Satanisten werden genoemd, hebben gewoon veel andere iedeen in gehad dan dat de kerk zegt.
Dus vanuit mijn ogen zijn de godaanbidders degene die er overal een kutzooitje van maken, het zijn de godaanbidders die de boel voorliegen en het zijn hun die jezusveel invloed hebben.
Dus in mijn ogen zijn zij de duivelaanbidders eigenlijk en Satanisten degene die het bij het juiste eind hebben.
Ik ben het wel eens met het verhaal van Omkara

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 27 januari 2006 om 23:12:
Do unto others as they do unto you.”

is dit niet ongeveer het zelfde als het mooie oudhollandse spreekwoord,
oog om oog tand om tand.
You must never lose sight of who and what you are, and what a threat you can be, by your very existence

:Jaja:
Ach ja, ik dacht laat ik toch nog eens wat posten.

jah toch wel weer ;)(Y) dacht al werd hier aardig rustig.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 28 januari 2006 om 10:50:
Dus vanuit mijn ogen zijn de godaanbidders degene die er overal een kutzooitje van maken, het zijn de godaanbidders die de boel voorliegen en het zijn hun die jezusveel invloed hebben.

https://partyflock.nl/topic/843273
ff spammen (F)

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 28 januari 2006 om 10:50:
Dus in mijn ogen zijn zij de duivelaanbidders eigenlijk en Satanisten degene die het bij het juiste eind hebben.

dat moet nog maar blijken en duivelaanbidders hebben het ook echt niet aan het goede eind.
Want als je gelezen had satanisme had niks met satan aanbidden te maken
laatste aanpassing

Ik bedoel het ook anders, beetje verkeerd geschreven :p

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 28 januari 2006 om 11:22:
dat moet nog maar blijken en duivelaanbidders hebben het ook echt niet aan het goede eind.
Want als je gelezen had satanisme had niks met satan aanbidden te maken

Dat heeft het wel degelijk. Satanisme wordt satanisme genoemd omdat mensen behoefte hebben aan Dogma. Men heeft behoefte aan fantasy; het uiten van zijn "onlogische" en "droom" gerichte kant. Die kant is net zo echt als onze ratio de waardige tegenhanger; namelijk ons onderboek gevoel; ons EQ.

Dit is wat het onderscheid van Humanisme en dat gecombineerd met ritualistische gebruiken om je eigen staat van zijn te verbeteren in deze realiteit. Men roept ook de vier kroon prinsen van de Hel aan:

Satan - Lord of Fire
Lucifer - Lord of Air
Belial - Lord of Earth
Leviathan - Lord of Water

In nominei Dei nostri Satanas Luciferi excelsi

In the Name of Satan, the Ruler of the earth, the King of the world, I command the forces of Darkness to bestow their Infernal power upon me!

Open wide the gates of Hell and come forth from the abyss to greet me as your brother/sister and friend!

Grant me the undulgences of which I speak!

I have taken thy name as a part of myself!

I live as the beasts of the field, rejoicing in the fleshy life!

I favor the just and curse the rotten!

By all the Gods of the Pit, I command that these things of which I speak shall come to pass!

Come forth and awnser to your names by manifesting my desires!

Dit gebruik je bij het uitvoeren van:

* Invocation employed towards the conjuration of Lust

* Invocation employed towards the conjuration of Destruction

*Invocation employed towards the conjuration of Compassion

Zo dan weet men dat ook weer O:) Maar of het begrepen wordt is een 2e...
laatste aanpassing

Okey, stel dat we dit dan wereld wijd zouden aannemen, dan zie ik de voor uitgang niet echt.

We zijn dan allemaal voor ons eigen haggie, je eigen leven
waarom zouden ze dit dan onderdrukt hebben als ze bijna het zelfde effect hadden berijkt met het satanisme. Je zou nog steeds beter worden over andermans rug en nog steeds persoonlijke belangen hebben, misschien nog erger.
Dat was nu net 1 van de redenen waarom wij in zo'n kut wereld leven

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 28 januari 2006 om 11:37:
Maar of het begrepen wordt is een 2e..

dat moet maar weer blijken ;)
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 28 januari 2006 om 11:54:
Okey, stel dat we dit dan wereld wijd zouden aannemen, dan zie ik de voor uitgang niet echt.

Ik wel :)

We zijn dan allemaal voor ons eigen haggie, je eigen leven
waarom zouden ze dit dan onderdrukt hebben als ze bijna het zelfde effect hadden berijkt met het satanisme.

Ik leef toch niet voor jullie en jullie niet voor mij; je leeft voor jezelf. Als je vrienden in dit leven kan maken is dat mooi meegenomen, maar uiteindelijk heb je alleen jezelf; je moet jezelf blij maken; daar draait het om.

Als jij blij wordt van anderen blij maken is het allemaal goed en wel, maar je bent nog steeds met je eigen ego bezig blij te maken dus komt het op hetzelfde neer.

Dat was nu net 1 van de redenen waarom wij in zo'n kut wereld leven. Je zou nog steeds beter worden over andermans rug en nog steeds persoonlijke belangen hebben, misschien nog erger.

De wereld is niet suf en kut. De mensen zijn suf en kut en dat komt niet door de Illuminati of welke Geheime organisatie dan ook; uiteraard hebben ze een vinger in de pap; maar het is de mens die dit gedrag van zichzelf toestaat.

Ik wordt toch ook rijk over de rug van anderen als ik mijn muziek verkoop; iedere zelf-dienende producer/artiest is een Satanist. Ik doe het misschien ook omdat ik het leuk vind om het publiek te confronteren met andere soorten van geluidsmanipulatie, maar dat neemt niet weg dat ik dan wederom mijzelf aan het plezieren ben; satanisch dus.

Je moet ze zien als het nodige zout in je eten. Als de lage frequentie in je darkcore track. Zonder duisternis zal je nooit het licht kunnen waarderen. En als je dat eindelijk begrijpt zal je leren dat er geen kleur is, maar alleen jouw kleur. En uiteindelijk zul je de geheime organisaties dankbaar zijn want zo wordt er een sterk intelligent ras gecreerd wat over duizenden jaren een dusdanig sterk cumulatief bewustzijn heeft gecreerd wat niet snel meer gebroken of bedonderd zal worden todat de mensheid volledig wordt uitgeroeid, er miljoenen jaren overheen gaan en de nieuwe evolutie is begonnen.

Stop bitching and start living ;)
laatste aanpassing
Ik kan me heel goed vinden in de "geboden" van de Satanic Bible.

Ik heb hem niet helemaal en accuraat gelezen, maar ik zie hier meer waarheid in dan andere geloven die alles afschuiven op "God"

Satanisme is gebaseert op het "ik" in tegenstelling tot andere geloven die denken dat alles wel in orde komt met een gebedje.

We zijn na al die jaren nog steeds dieren, en we zijn hier allemaal voor onszelf, om ons eigen leven te leiden zoals het geleeft moet worden niet hoe het geleeft moet worden volgens een God of een geschreven boek.

Als er iets slechts gebeurt is het het werk van de Duivel, gebeurt er iets goeds is het een wonder van God en dat gaat er bij mij niet in.

(laat ik duidelijk zijn; ondanks wat mijn naam zal doen vermoeden ben ik geen Satanist)

Uitspraak van Satanica op zaterdag 28 januari 2006 om 12:26:
Satanisme is gebaseert op het "ik" in tegenstelling tot andere geloven die denken dat alles wel in orde komt met een gebedje.

Na hoop komt wanhoop komt puinhoop (Y)

Als er iets veranderd moet worden; als er iets BETER zou kunnen ben je hier ZELF voor verantwoordelijk en NIEMAND anders.
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 28 januari 2006 om 12:18:
De wereld is niet suf en kut. De mensen zijn suf en kut en dat komt niet door de Illuminati of welke Geheime organisatie dan ook; uiteraard hebben ze een vinger in de pap; maar het is de mens die dit gedrag van zichzelf toestaat.

Dat is helemaal waar, maar jij kan mij niet vertellen dat als ik het standpunt heb aangenomen dat ik het niet toe laat dat het ook verdwenen is, er zijn namelijk nog teveel anderen die er wel over denken of moet je die dan maar afslachten, das ook wel een beetje cru niet.

Ik wordt toch ook rijk over de rug van anderen als ik mijn muziek verkoop; iedere zelf-dienende producer/artiest is een Satanist. Ik doe het misschien ook omdat ik het leuk vind om het publiek te confronteren met andere soorten van geluidsmanipulatie, maar dat neemt niet weg dat ik dan wederom mijzelf aan het plezieren ben; satanisch dus.

okey een punt ;P
living

daar doen we ons uiterste best voor

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 28 januari 2006 om 12:27:
Na hoop komt wanhoop komt puinhoop

en na puinhoop orde
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 28 januari 2006 om 12:40:
en na puinhoop orde

Maar die orde moet je ZELF creeeren geen God die dat voor je doet.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 28 januari 2006 om 12:40:
Dat is helemaal waar, maar jij kan mij niet vertellen dat als ik het standpunt heb aangenomen dat ik het niet toe laat dat het ook verdwenen is, er zijn namelijk nog teveel anderen die er wel over denken of moet je die dan maar afslachten, das ook wel een beetje cru niet.

Als jij denkt dat het zin heeft om tegen ze te zijn wens ik je veel plezier :woeptidoe:

Uitspraak van Satanica op zaterdag 28 januari 2006 om 12:54:

Juist :)

En meesten blijven hopen.

"Hope is the fastest road to dissapointment"

Uitspraak van Satanica op zaterdag 28 januari 2006 om 12:54:

dat heb je mij ook nooit horen zeggen, ik geloof ook in geen god ofwel religieus systeem dan ook, dus dat gaat sowieso niet op.
En ik geloof ook net zoals jullie (neem ik aan) dat je gebeurtenissen zelf creerd, wou daar dus net mee zeggen, dat alle mensen die onbewust nog denken dat ze er niks aan kunnen doen de overhand nog hebben, dus gaat het nog niet helemaal zo als jij wilt.
Die mensen kan je dit soort dingen ook niet aanpraten, dan verklaren ze je voor gek.
Voor die mensen die er zo over denken daar had ik het over, moet je die dan maar af maken??

Of zit ik nu helemaal uit de richting van waar je heen wou en kan ik me nu beter stilhouden ;)
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 28 januari 2006 om 13:03:
Voor die mensen die er zo over denken daar had ik het over, moet je die dan maar af maken??

Ja eigenlijk kan je die maar beter afmaken vanuit materialistisch oogpunt. Maar vergis je niet; er zit ALTIJD een addertje onder het gras. Er is een reden waarom die religies er zijn en waarom alle idioten (nog) niet afgemaakt worden. Als je dat addertje graag wil leren kennen zal je terzijnertijd wel kennis leren maken :)

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 28 januari 2006 om 13:03:
Of zit ik nu helemaal uit de richting van waar je heen wou en kan ik me nu beter stilhouden ;)

Nee hoor, boeit me vrij weinig waar dit topic heen gaat; ik bedoel we zitten hier op partyflock; zegt genoeg ;)
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 28 januari 2006 om 11:37:
Satan - Lord of Fire
Lucifer - Lord of Air
Belial - Lord of Earth
Leviathan - Lord of Water

IK zat net even terug te lezen, en her Satanisme ligt erg dichtbij het Wicca, ik zeg zelf dat het afgeleid van de oude goden zoals de Heidenen het gekent hebben totdat het Christendom kwam.

Uitspraak van Satanica op zaterdag 28 januari 2006 om 13:45:
IK zat net even terug te lezen, en her Satanisme ligt erg dichtbij het Wicca, ik zeg zelf dat het afgeleid van de oude goden zoals de Heidenen het gekent hebben totdat het Christendom kwam.

Wicca is onzin in de ogen van "Zij Die Weten".

Tis een zeer simplistische toch vaak over-ingewikkelde vorm van magie; de echte magie ligt ergens anders... maar meer kan en wil ik hierover niet vertellen :)

(uiteraard combineren "Zij Die Weten" ook Dogma met Ritualisatie, vandaar dus toch wat "spreuken" om het zo maar te verwoorden)
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 28 januari 2006 om 13:51:
Wicca is onzin in de ogen van "Zij Die Weten".

Terwijl vroger bij kwaaltjes en advies toch een Hoge priester of een Hoge priesteres werd geraadpleegt en tegenwoordig omdat we "geevolueert" en "alwetend" zijn is het ineens kwakzalverij :nocheer:
laatste aanpassing

Uitspraak van Satanica op zaterdag 28 januari 2006 om 13:58:
Terwijl vroger bij kwaaltjes en advies toch een Hoge priester of een Hoge priesteres werd geraadpleegt en tegenwoordig omdat we "geevolueert" en "alwetend" zijn is het ineens kwakzalverij :nocheer:

Met "Zij Die Weten" bedoel ik diegenen die weten hoe Magie werkelijk werkt en diegenen die denken te weten hoe het werkt (oa. Wicca, maar ook andere "Wit-Licht" georienteerde vormen) in hun gezicht uitlachen.
Hoe frapant dat de meeste socalled magiers vrijwel altijd maatschapelijke losers zijn; social outcasts etc.

2. Pretentiousness—Empty posturing can be most irritating and isn’t applying the cardinal rules of Lesser Magic. On equal footing with stupidity for what keeps the money in circulation these days. Everyone’s made to feel like a big shot, whether they can come up with the goods or not.

laatste aanpassing
Maar iedereen vind van zichzelf dat hij het bij het rechte end heeft.

Uitspraak van Satanica op zaterdag 28 januari 2006 om 14:09:
Maar iedereen vind van zichzelf dat hij het bij het rechte end heeft.

Klopt, maar dit is wat ik bedoel:

Hoe frapant dat de meeste socalled magiers vrijwel altijd maatschapelijke losers zijn; social outcasts etc. Mensen die denken wel ff een ritueeltje te doen voor extra geld, extra liefde etc. De echte magier is hij die zijn omgeving kan beinvloeden en bespelen en snapt waarmee hij aan het spelen is.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 28 januari 2006 om 14:12:
Hoe frapant dat de meeste socalled magiers vrijwel altijd maatschapelijke losers zijn; social outcasts etc. Mensen die denken wel ff een ritueeltje te doen voor extra geld, extra liefde etc. De echte magier is hij die zijn omgeving kan beinvloeden en bespelen en snapt waarmee hij aan het spelen is.

Dat zijn inderdaad de kwakzalvers onder ons :jaja:
ach ja, als je een houvast nodig hebt in deze wereld in de vorm van geloof, dan kan je net zo goed hierin gaan geloven toch?

maakt niet zo heel veel uit dan.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 december 2005 om 14:40:
Hieronder een kleine uitleg over Satanisme (lees: Humanisme)

die snap ik niet, humanisme is geen geloof maar een filosofische stroming die hier niets mee te maken heeft.

Uitspraak van S-Uzi op zaterdag 28 januari 2006 om 14:32:
ach ja, als je een houvast nodig hebt in deze wereld in de vorm van geloof, dan kan je net zo goed hierin gaan geloven toch?

Nee zo werkt het niet. Ik geloof hier niet om omdat ik zo graag "ergens" in wil geloven. Ik ben geen Christen ;)
Mijn geloof wordt bepaald door mijn ervaring en logica, dus mijn ratio en mijn (onderbuik) gevoel omtrend het onderwerp, mijn emoties. Samen vormen deze je ware intelligentie.

maakt niet zo heel veel uit dan.

Orienteer je dieper op deze materie en de werelden zullen hun verschillen aan je openbaren.

die snap ik niet, humanisme is geen geloof maar een filosofische stroming die hier niets mee te maken heeft.

Humanisme is een kant van het Satanisme, maar het is niet het hele koekje. De kant die Satanisme van Humanisme onderscheid is Dogma, omtrend het Satanisme; de magie; de mysterie; de fantasie; van mij apart het kinderlijke.

Mensen hebben behoefte aan Dogma, Dr Lavey erkende dit.

dog·ma (het ~, ~'s/~ta)
1 vastomlijnd geloofsartikel dat aan geen beredenering meer is onderworpen => leerstelling

Dit is namelijk essentieel voor het bewerkstelligen van Magie.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 28 januari 2006 om 14:35:
Mensen hebben behoefte aan Dogma,

dat hebben ze al sinds hun bestaan!
mensen zijn zwak..

Humanisme is een kant van het Satanisme, maar het is niet het hele koekje. De kant die Satanisme van Humanisme onderscheid is de Dogma omtrend het Satanisme; de magie; de mysterie; de fantasie; van mij apart het kinderlijke.

humanisme is ratio,
satanisme dus mysterie

wel fijn dat we dat tegenwoordig zo kunnen combineren he?
dat is wel fijn aan geloof, je kiest gewoon van alles een stukje waar je achter staat.

had je in de 17e eeuw moeten proberen 'ik ben humanist en satanist'hihi!

Dit is namelijk essentieel voor het bewerkstelligen van Magie.

dus dat je een idee aan neemt en zeker weet dat het waarheid is, no matter what?
laatste aanpassing
Uitspraak van S-Uzi op zaterdag 28 januari 2006 om 14:45:
mensen zijn zwak..

dogma heeft niets met zwakte te maken.
had je in de 17e eeuw moeten proberen 'ik ben humanist en satanist'hihi!

in de 17e eeuw werd je al op d ebrandstapel gegooit als je een zwarte kat had :[
Uitspraak van Satanica op zaterdag 28 januari 2006 om 14:57:
dogma heeft niets met zwakte te maken

Dogma (äüãìá) betekent in het Grieks in eerste instantie mening, in tweede instantie gebod of besluit en in laatste instantie leerstelling of godsdienstig voorschrift. Het woord wordt met name gebruikt in christelijke contexten.

:p

Uitspraak van S-Uzi op zaterdag 28 januari 2006 om 15:05:
Dogma (äüãìá) betekent in het Grieks in eerste instantie mening, in tweede instantie gebod of besluit en in laatste instantie leerstelling of godsdienstig voorschrift. Het woord wordt met name gebruikt in christelijke contexten.

jah dat had ik ook gelezen op wikipedia ;P
laatste aanpassing

Uitspraak van Satanica op zaterdag 28 januari 2006 om 14:57:
dogma heeft niets met zwakte te maken.

Juist, maar met een tegemoed koming van je eigen fantasie. Het is dus zwak om te willen fantaseren, een andere mening te hebben; zonder dat moet je een verdomd saai figuur zijn :nocheer: (F)

wel fijn dat we dat tegenwoordig zo kunnen combineren he?

Je begrijpt volgens mij de essentie niet echt. De zin van en de kracht van Dogma. Je kan alleen een bepaald Dogma volgen als het je eigen gevoel en ratio aanspreekt.

Daarom zijn er ook zoveel verschillende vormen van religie. Echter er zitten grote verschillen tussen zij die tegen zichzelf liegen en zij die werkelijk weten waar ze mee bezig zijn.

dus dat je een idee aan neemt en zeker weet dat het waarheid is, no matter what?

Zo zou je het kunnen zien en vanuit die optiek ga je experimenteren. Bij erkennening en ervaring van je eerlijke geloof (dus niet alleen op basis van gevoel en zonder ratio je leraar volgen omdat zijn verhalen zo mooi klinken) veranderd geloof in kennis. Echte kennis is onschatbaar; geloof zelf is een instabiel glazen huisje wat houdt tot de volgende storm en dan afgebroken wordt door de tiranie van twijfel.
laatste aanpassing
Uitspraak van S-Uzi op zaterdag 28 januari 2006 om 15:05:
Het woord wordt met name gebruikt in christelijke contexten.

De Cristenen heben met hun kruistochten om de wereld het Christendom door de strot te duwen ongeveer 9 miljoen mensen vermoord dus ik neem het niet zo nauw met wat ze allemaal te zeggen hebben.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 28 januari 2006 om 15:23:
. Het is dus zwak om te willen fantaseren, een andere mening te hebben; zonder dat moet je een verdomd saai figuur zijn

Nee, dan ben je een Christen :[
laatste aanpassing

Uitspraak van Satanica op zaterdag 28 januari 2006 om 18:02:
De Cristenen heben met hun kruistochten om de wereld het Christendom door de strot te duwen ongeveer 9 miljoen mensen vermoord dus ik neem het niet zo nauw met wat ze allemaal te zeggen hebben.

dat waren toch de katholieken??:/

Nee, dan ben je een Christen :[

Vergeet niet de ruim 5 miljoen vrouwen die binnen een tijdsbestek van een paar honderd jaar zijn vermoord in naam van de Katholieke Kerk he. En dan zeggen ze dat Satanisten Evil zijn

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 28 januari 2006 om 18:06:
dat waren toch de katholieken??:/

Dude. Katholieken ZIJN Christenen.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 28 januari 2006 om 18:06:
dat waren toch de katholieken??

Dat zijn ook Christenen :/
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 28 januari 2006 om 18:36:
Dude. Katholieken ZIJN Christenen.

okey ff miereneuken
sorry dude :/(F)

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 28 januari 2006 om 18:36:
Vergeet niet de ruim 5 miljoen vrouwen die binnen een tijdsbestek van een paar honderd jaar zijn vermoord in naam van de Katholieke Kerk he. En dan zeggen ze dat Satanisten Evil zijn

Die leiders van die kerken waren altijd evil en nu nog steeds. Je hoort bijv. de paus alleen maar zeiken dat je geen condooms mag gebruiken, maar elke oorlog daar hoor je ze niet over.
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 28 januari 2006 om 18:49:
okey ff miereneuken

Is je penis zo klein dan? :p
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 28 januari 2006 om 18:49:
okey ff miereneuken

In de vorm van;
Ik stop hem in ene mierenhoop, of in de vorm van ik neuk 1 mier zo hard ik kan :o

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 28 januari 2006 om 18:51:
Is je penis zo klein dan?

jah weet niet, zal es ff meten, als ik hem weer kan vinden ;P

Uitspraak van Satanica op zaterdag 28 januari 2006 om 18:52:
Ik stop hem in ene mierenhoop, of in de vorm van ik neuk 1 mier zo hard ik kan

variatie is goed voor een mens, dus laat je gaan :)

had me post al ff aangepast trouwens :P
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 28 januari 2006 om 18:54:
jah weet niet, zal es ff meten, als ik hem weer kan vinden ;P

Ah, dat hoeft ook weer niet he; zolang je er maar tevreden mee bent :beer: :9
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 28 januari 2006 om 18:54:
had me post al ff aangepast trouwens

zo werkt dat niet hea

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 28 januari 2006 om 18:58:
Ah, dat hoeft ook weer niet he; zolang je er maar tevreden mee bent

heb niks te klagen hoor, but thanks that u care (F)
laatste aanpassing
Uitspraak van Satanica op zaterdag 28 januari 2006 om 18:37:
Dat zijn ook Christenen

:nee: het katholicisme is onderdeel van het christendom!
dan heb je het rooms-katholicisme en het oosters-katholicisme,

christenen bestaan in principe niet

Uitspraak van S-Uzi op zaterdag 28 januari 2006 om 19:38:
christenen bestaan in principe niet

Maak dat die Christenen maar eens duidelijk he slimmert :nee:
Uitspraak van S-Uzi op zaterdag 28 januari 2006 om 19:38:
het katholicisme is onderdeel van het christendom!
dan heb je het rooms-katholicisme en het oosters-katholicisme,

Allemaal 1 pot nat!

Uitspraak van Satanica op zaterdag 28 januari 2006 om 20:08:
Allemaal 1 pot nat!

Het enige wat al die Jezus CHRISTUS aanhangers gemeen hebben is dat ze zo masochistisch als de pest zijn en het enge is dat ze het niet door hebben; ze liegen tegen zichzelf.

Zelf-bedrog en masochisme; dat is wat de Christen beweegt :devil:
laatste aanpassing

klinkt helemaal zo gek nog niet.
Komt op mij over van: laten we lekker makkelijk schoppen tegen de christenen. Weinig doordacht.