Partyflock

Forumonderwerp · 834975
Waarschuw beheerder
donateur
op 13-12-05 nederlandse tijd word "tookie williams ge executeerd?
deze meneer was de oprichter van de geweldadige bende "crips"
hij is veroordeeld voor 4 moorden maar is tijdens het wachten op zijn executie bekeerd.
hij heeft een aantal boeken geschreven over waarom je je niet bij een bende moet aansluiten. zeker 40000 jongeren hebben hier gehoor aangeven
in mijn ogen heeft hij dus eht wel ze leven gebeterden kan hij meer levend beteken als dood

wat vinden jullie er van ?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
mwah doodstraf of levenslang

maakt in principe niks uit voor de maatschappij

zet maar om tot onvoorwaardelijk levenslang denk ik dan aangezien ie wel waarde heeft in de cel met boeken schrijven om kids niet bij gangs te laten komen
Waarschuw beheerder
Ik ben sowieso tegen de doodstraf.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van QQ op maandag 12 december 2005 om 23:48:
Ik ben sowieso tegen de doodstraf.

Ik ook.....plus daarbij,Tooky heeft de moorden in 1979 gepleegd......dus de man zit al 26 jaar te wachten op zijn executie!!!
Dat is toch te onmenselijk.

En ze hebben hem enige tijd terug ook nog voorgedragen voor de Nobelprijs voor de vrede.
Doen ze ook echt niet zomaar!!
Waarschuw beheerder
Tja is heel dubbel allemaal, vanuit mijn standpunt denk ik, Hij heeft 4 mensen vermoord ok. Hij heb 23 jaar gezeten en heeft zeg maar 20 jaar, mischien minder zijn tijd besteed aan goede dingen.
Punt 1, zou hij als hij niet in de dodencel zat ook zijn leven dus die 20 jaar aan deze dingen besteed hebben ? ik denk het niet.
punt 2 een van die 4 mensen zal maar familie of iets dergelijks van je zijn.
ik zeg, Bedankt voor je goede dingen en vaya con dios.

my 2cts worth
Waarschuw beheerder
de dood straf help juist wel
heb jij nog last van de mensen die geexecuteerd zijn
ik niet
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Geertmuis op maandag 12 december 2005 om 23:58:
heb jij nog last van de mensen die geexecuteerd zijn
ik niet

Je vader/broer/ zal maar een misdaad begaan, kijken of je dan ook zo praat.. Sterker nog, je vader zal maar onschuldig vast zitten, maar niemand kan zijn onschuld bewijzen, kijken of je dan ook nog zo praat.
Waarschuw beheerder
Dat is nu niet het geval. Hij is schuldig.

Geen gratie... weg met Tookie

Uitspraak van Bof (L) Bert op maandag 12 december 2005 om 23:55:
Ik ook.....plus daarbij,Tooky heeft de moorden in 1979 gepleegd......dus de man zit al 26 jaar te wachten op zijn executie!!!

En nog medelijden met hem hebben ook? :frusty: Wat mij betreft hadden ze hem wekelijks de execuxtie-kamer in mogen dragen en hem telkens doen geloven dat het dé dag is.

Sterker nog, ik hoop dat het de eerste keer mislukt (y)
Waarschuw beheerder
Mandela zat 27 jaar vast en heeft niemand vermoord...

Waarschuw beheerder
en terecht dat ie een spuitje krijgt :yes:

Waarschuw beheerder
donateur
k ook.....plus daarbij,Tooky heeft de moorden in 1979 gepleegd......dus de man zit al 26 jaar te wachten op zijn executie!!!

Iemand van het leven beroven is wel menselijk? O het waren ook nog eens 4 moorden...

Uitspraak van QQ op dinsdag 13 december 2005 om 00:15:
Je vader/broer/ zal maar een misdaad begaan, kijken of je dan ook zo praat.. Sterker nog, je vader zal maar onschuldig vast zitten, maar niemand kan zijn onschuld bewijzen, kijken of je dan ook nog zo praat.

Lekker ver gezocht natuurlijk... Is er aangetoont dat Tookie die mensen heeft vermoord? Zo ja Doodstraf (y)

Moord valt niet goed te praten...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 december 2005 om 00:50:
Iemand van het leven beroven is wel menselijk?

In feite beroof je hem ook weer van zijn leven.

Lekker ver gezocht natuurlijk...

Helemaal niet, ik probeer je duidelijk te maken waarom ik tegen de doodstraf ben.

Is er aangetoont dat Tookie die mensen heeft vermoord? Zo ja Doodstraf

Hij heeft al genoeg straf door de rest van zijn leven opgesloten te zitten.

Moord op hem dus ook niet.
Waarschuw beheerder
Tsja tis idd n beetje dubbel:/
Ben tegen de doodstraf,had liever gezien dat ie onvoorwaardelijk levenslang kreeg dan kon ie nog wat langer nadenken.
Maar goed hij had het zelf ook kunnen bedenken wat de gevolgen zouden kunnen zijn,toen hij de moorden pleegde.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van QQ op dinsdag 13 december 2005 om 00:52:
In feite beroof je hem ook weer van zijn leven.

Iemand die een andere van zijn leven beroofd heeft zelf geen recht om te leven...

Helemaal niet, ik probeer je duidelijk te maken waarom ik tegen de doodstraf ben.

Volgens mij heeft hij bekend de moorden te hebben gepleegd, en jouw argument heeft betrekking op een onschuldig iemand... Ja dan ben ik het wel met je eens onschuldige mensen dienen geen doodstraf te krijgen... Mensen die wel schuldig zijn die wel...

Hij heeft al genoeg straf door de rest van zijn leven opgesloten te zitten.

26 jaar valt toch best mee? Vergeleken met de nederlandse maatstaf is het lang jah...

Moord op hem dus ook niet.

Je kan het moord noemen maar zie het eerder anders je verlost de wereld van een moordenaar.

Onlangs ook geen nieuws gezien? Tbs'ers die ontsnappen die weer in de fout gaan? Mensen dood slaan?

Weleens aangedacht wat je tegen zo'n familie zegt als "tookie" weer in de fout zou gaan? Ja sorry hij heeft vroeger 4 moorden begaan, maar wegens goed gedrag mocht hij weer los op staat lopen... (y)
Waarschuw beheerder
donateur
Wie zn billen brand moet op de blaren zitten.

If you cant do the time, dont do the crime!

Met andere woorden;
Fry fucker :[
Waarschuw beheerder
donateur
had ie maar gewoon naar school moeten gaan en niet achteraf je eigen schoon lullen met al die pis boeken te schrijven
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 december 2005 om 00:59:
Iemand die een andere van zijn leven beroofd heeft zelf geen recht om te leven...

Hoe dan ook, je vermoordt nu zelf ook iemand.

Volgens mij heeft hij bekend de moorden te hebben gepleegd, en jouw argument heeft betrekking op een onschuldig iemand... Ja dan ben ik het wel met je eens onschuldige mensen dienen geen doodstraf te krijgen... Mensen die wel schuldig zijn die wel...

Ik heb je mijn argument laten horen, waarom ik principieel tegen de doodstraf ben. Er zijn een hoop onschuldige mensen die de doodstraf hebben gekregen, daar in het 'vrije Amerika'.

En idd, je mag niet moorden. Dus vind ik dat je iemand, om wat voor reden dan ook, niet mag moorden.

26 jaar valt toch best mee? Vergeleken met de nederlandse maatstaf is het lang jah...

26 jaar valt mee? Hoe oud ben jij zelf? 26 jaar vind ik lang zat, en anders gewoon de rest van zijn leven achter de tralies, in plaats van de doodstraf.

Je kan het moord noemen maar zie het eerder anders je verlost de wereld van een moordenaar.

Onlangs ook geen nieuws gezien? Tbs'ers die ontsnappen die weer in de fout gaan? Mensen dood slaan?

Als ik zeg dat ie beter de rest van zijn leven vast kan zitten ipv gedood worden, ga ik er niet van uit dat ie ontsnapt :vaag:

Als ie achter de tralies is, is ie ook geen gevaar meer voor de maatschappij.

Sterker nog :O Hij heeft wat voor de maatschappij betekent:

Uitspraak van KOKO op maandag 12 december 2005 om 23:45:
hij heeft een aantal boeken geschreven over waarom je je niet bij een bende moet aansluiten. zeker 40000 jongeren hebben hier gehoor aangeven

Hij heeft dus ook heeeeeeeel wat levens bespaard ;) en voor zijn wandaden zit ie zijn straf uit in de cel. Vind het veel beter (Y)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van "JACK" op dinsdag 13 december 2005 om 01:04:
had ie maar gewoon naar school moeten gaan en niet achteraf je eigen schoon lullen met al die pis boeken te schrijven

:respect:
Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind het jammer dat de Terminator geen gratie heeft gegeven :(

Natuurlijk is hij de stichter van één van de grootste bendes (in de wereld) maar daartegenover heeft hij gigantisch veel goeds gedaan door juist veel jongeren te inspireren om hun leven te verbeteren.
Hij is inderdaad genomineerd geweest voor een nobelprijs voor vrede; ik vraag me af hoe de situatie was geweest als hij deze wel heeft gewonnen.

Ik had het een gepaster straf gevonden als hij gewoon levenslang had gekregen. Hij zal zo als een martelaar worden gezien en ik denk eerlijk gezegd dat dit nog een staartje zal krijgen. Hij was het boegbeeld voor veel zwarte jongeren dat je weldegelijk je leven kan beteren. Als je zo'n iemand alsnog het leven van berooft dan creeer je juist een negatief beeld.

Waarschuw beheerder
Ik zeg: laten leven, alstie egt zoveel goeds heb gedaan...

geef 'm levenslang ofzo...

hoe zit dat met de crips nu, zijn ze nog steeds zo groot?

Waarschuw beheerder
Ben tegen doodstraf, dus ook in dit geval.
Waarschuw beheerder
donateur
zit je dan in de cel . wetende dat zed over net iets meer dan een uur een dodelijke injectiein je lichaam proppen
Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind dat hij gratie had moeten krijgen. Als je kijkt wat die kerel allemaal heeft gedaan en teweeg gebracht verdient die kerel eigenlijk een lintje! Moord moet natuurlijk zwaar gestraft worden maar bij 2x levenslang kan je ook vroegtijdig vrij komen bij goed gedag en als die persoon geen gevaar meer is voor de samenleving, waarom kan dat dan niet hierbij?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Maurits op dinsdag 13 december 2005 om 08:04:
Ik vind dat hij gratie had moeten krijgen. Als je kijkt wat die kerel allemaal heeft gedaan en teweeg gebracht verdient die kerel eigenlijk een lintje!

Na natuurlijk, geef elke crimineel die tientallen mensen vermoord, dealt en kleine kinderen opstookt om bendelid te worden een lintje :cheer:
Waarschuw beheerder
hij moet gewoon de doodstraf krijgen!

crimineel = crimineel!!
ze eigen rotschuld
Waarschuw beheerder
vin ik niet, na voorbeeldig gedrag in de cel en een paar goeie boeken waaruit blijkt dat ie is veranderd vin ik dat je de deathrow wel mag omzetten in levenslangs, tevens heeft hij de moorden nooit bekend dus zeker zullen we het niet nooit weten. Had ik trouwens niet verwacht van meneertje schwarzenegger maarja tis en blijft een actieman he
Waarschuw beheerder
Ik heb die film gezien :/ :\ Wat een kutfilm btw.
Maar als je Tookie heet verdien je het eigenlijk niet om te sterven :D
4 gasten had ie vermoord hoorde ik op de radio.
Dan verdien je de doodstraf.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van judel op dinsdag 13 december 2005 om 09:23:
Maar als je Tookie heet verdien je het eigenlijk niet om te sterven

Uitspraak van judel op dinsdag 13 december 2005 om 09:23:
4 gasten had ie vermoord hoorde ik op de radio.
Dan verdien je de doodstraf.

ja wat ist nou?:S
Waarschuw beheerder
Vind het een beetje dubbel.

Als de overheid het afkeurt om te doden, waarom doden ze dan zelf? :/

De moorden zijn 20 jaar geleden gepleegt, heeft het voor de nabestaanden nog nut dat hij geexecuteerd wordt?

Is het eigenlijk geen grotere straf, als je weet dat je fout zat (zoals hij) en moet leven met wat je op je geweten hebt?

Of vastzitten 20 jaar lang met de gedachte dat je elke dag te horen kunt krijgen dat je over een klein poosje geexecuteerd wordt?

In sommige gevallen ben ik voor de doodstraf.

Maar deze man heeft er spijt van,zit al twintig jaar vast, en probeert nu iets goeds te doen.

Ben er nog niet uit.

Vind iig wel, dat als iemand veroordeelt is voor de doodstraf hij geen twintig jaar kan en mag vastzitten. (n)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ben benieuwd of het nou nog een beetje gaat rellen in Amerika, zit er dik in aangezien Tukkie aardig wat vriendjes heeft

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Qrazy op dinsdag 13 december 2005 om 09:42:
ben benieuwd of het nou nog een beetje gaat rellen in Amerika, zit er dik in aangezien Tukkie aardig wat vriendjes heeft

Zou mij ook niets verbazen. Ga maar na... Hij is een inspiratiebron voor lui die veelal in een uitzichtloze situatie zitten en tegen de gevestigde orde in de VS zijn. En het is nu juist die inspiratiebron die ze om het leven brengen.

Daarnaast ben ik prinicpieel tegen de doodstraf aangezien het niet is uit te sluiten dat er onschuldigen de doodstraf krijgen. Geef die kerel dan maar levenslang.

Waarschuw beheerder
Het is me niet helemaal duidelijk of hij nou schuldig is of niet. Niet dat het nu nog wat uitmaakt want hij is er niet meer. De deathpenalty is voltrokken.

Je zal hem maar tegenkomen op straat in de jaren 70 :)
[img width=324 height=220 cacheid=0000c2f400200554be52c47e1a0122995e]http://i.a.cnn.net/cnn/interactive/us/0512/gallery.tookie.deathrow/images/2.youngtookie.ap.jpg[/img]

BRON: CNN

Williams' lawyers went to the Supreme Court after the 9th U.S. Circuit Court of Appeals rejected an affidavit that suggested the one-time gang leader was framed for the four killings.

Gordon Bradbury von Ellerman, a jail trusty who had been held with Williams in the Los Angeles County Jail from 1979 to 1980, stated he was the cellmate of another trusty, identified as George "Roger" Oglesby. Von Ellerman states that Los Angeles Sheriff's Department personnel provided Oglesby with documents to aid him in testifying against Williams in return for reduced or dropped charges.

"I was personally aware that Los Angeles Sheriff's Department personnel would often provide information to these inmates so that they could help frame defendants for crimes," he said in the statement.

The San Francisco-based 9th Circuit rejected that petition Monday afternoon, arguing that Williams and his lawyers failed to present enough evidence of innocence to block the execution.

American style prosecution :(
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
moeillijk om te zeggen....

in sommige gevallen vind ik de doodstraf terecht, maar er zijn gevallen bekend in Amerkikaanse staten dat bij ontvoering met mishandeling en traumaletsel de doodstraf wordt gegeven :\

maar bij moord(en) op beestachtige wijze, mag een persoon best de doodstraf krijgen.
en of ze nu een week of 100 jaar moeten wachten dat maakt niet uit :no:
wie een stoere jongen wil zijn, moet ook stoer zijn straf ontvangen (y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
R.I.P Tookie (F)

Waarschuw beheerder
Ja beetje jammer weer dat tie toch de doodstraf heeft gekregen... !!!
Vond Redemption ook vet een mooie film...

R.I.P :'(

Waarschuw beheerder
Ben tegen de doodstraf, dus ook in dit geval :/

Waarschuw beheerder
Tja moeilijk en erg dubbel.
Waarschuw beheerder
ik vind laat ze hier in sommige gevallen ook maar de doodstraf opleggen..... zou ons een hoop belastinggeld schelen....

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van QQ op dinsdag 13 december 2005 om 01:14:
Als ie achter de tralies is, is ie ook geen gevaar meer voor de maatschappij.

Sterker nog Hij heeft wat voor de maatschappij betekent:

Kost alleen maar meer geld
Gewoon die vent de doodstraf geven dan hebben ze weer een cel vrij (Y)

En wat voor de maatschappij betekenen? Had hij eerder mee moeten komen
Eigen domme kut schuld! Op de stoel er mee (Y)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van niels b op dinsdag 13 december 2005 om 10:47:
ik vind laat ze hier in sommige gevallen ook maar de doodstraf opleggen..... zou ons een hoop belastinggeld schelen....

:jaja:

TBS voor moordenaars moeten ze afschaffen! Ze moeten hun ook gelijk de stoel geven! (alleen als ze 100% zeker zijn dat ze het gedaan hebben natuurlijk!) Kunnen ze ook niet meer ontsnappen of wat dan ook (Y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder

Dan heb jij zeker geen idee van wat een doodstraf en alles daarom heen kost? Daar kun je iemand gerust zn leven lang mee vastzetten.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 december 2005 om 09:53:
Geef die kerel dan maar levenslang.

Juist. Kan ie doorgaan met wat hij nu doet en evengoed zn straf uitzitten.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 13 december 2005 om 10:47:
(alleen als ze 100% zeker zijn dat ze het gedaan hebben natuurlijk!)

daarmee sla je de spijker op de kop!! je kunt gewoon niet altijd zeker zijn dat het de dader is maar je kan het ook op een andere manier bekijken: als je op zon manier een voorbeeld stelt dan zijn er altijd mensen die zich wel 3 keer bedenken voordat ze een zeer strafbaarfeit plegen....... volgens mij dan he
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sure O:) op dinsdag 13 december 2005 om 10:57:
Dan heb jij zeker geen idee van wat een doodstraf en alles daarom heen kost? Daar kun je iemand gerust zn leven lang mee vastzetten

stuk touw een krukje en een haak ik het plafond..... die heb ik hier in de schuur ook wel hoor

Waarschuw beheerder
donateur
Belachelijk dat hij geëxecuteerd is. Het is nooit volledig bewezen dat hij die moorden gepleegd heeft. De doodstraf is een middeleeuwse straf en bedacht door mensen die over andermans leven willen beslissen. Ik vind dat je dan geen haar beter bent dan een moordenaar. Mensen die voor de doodstraf zijn hebben zich vaak ook niet verdiept in de doodstraf. De doodstraf kost namelijk meer geld dan levenslang. Het is onmenselijk omdat je hetzelfde doet als de moordenaar. En eigenlijk straf je de persoon ook nog niet omdat hij er wel makkelijk vanaf komt. Verder werkt het niet als afschrikmiddel. Dus waarom voor?

Deze man heeft zich vanuit de gevangenis goed ingezet om kinderen uit 'gangs' te houden. Omzetten van de doodstraf naar levenslang is mijns inziens een zeer terechte straf. Zo kan hij zijn eventuele fouten niet goedmaken maar hij kan wel goed doen voor de maatschappij.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van niels b op dinsdag 13 december 2005 om 10:58:
als je op zon manier een voorbeeld stelt dan zijn er altijd mensen die zich wel 3 keer bedenken voordat ze een zeer strafbaarfeit plegen....... volgens mij dan he

Dat is dus gebleken dat dat niet zo is.. sla de andere topics over doodstraf er maar eens op na..

Uitspraak van niels b op dinsdag 13 december 2005 om 10:59:
stuk touw een krukje en een haak ik het plafond..... die heb ik hier in de
schuur ook wel hoor

Ja als er een mogelijkheid was dat het zo zou gaan zou het inderdaad goedkoop zijn :P

Waarschuw beheerder
goede zaak.

beetje de gangbanger uithangen en als je dan gepakt wordt ineens je inzetten voor de maatschappij.. flauwekul..

voortaan bij iedere ter dood veroordeelde de straf binnen een week voltrekken.. dan hebben die gasten ook geen tijd voor dat geitenwollensokken gedoe
Waarschuw beheerder
Voor iedereen die geen zin heeft om zich in het onderwerp te verdiepen voordat ie zijn mening erover geeft:

Hij heeft nooit bekend.

Ook al is hij schuldig had de staat zich nog wel mogen afvragen of ze er goed aan doen om iemand te vermoorden die meer levens heeft gered en meer geweld heeft beëindigd dan zijzelf.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kleintje :') op dinsdag 13 december 2005 om 09:35:
Maar deze man heeft er spijt van,zit al twintig jaar vast, en probeert nu iets goeds te doen.

Deze man is veroordeeld voor 4 moorden. Als "leader of the gang" lijkt me dit aantal veel te laag. Hoeveel heeft hij er echt vermoord? Hoeveel opdrachten heeft hij gegeven om iemand te vermoorden?

Spijt of geen spijt, je weet waar je aan begint. Nu iets goeds doen is te laat.

Waarschuw beheerder
Kost alleen maar meer geld
Gewoon die vent de doodstraf geven dan hebben ze weer een cel vrij

Doodstraf kost veel meer dan levenslang (y)
TBS voor moordenaars moeten ze afschaffen! Ze moeten hun ook gelijk de stoel geven! (alleen als ze 100% zeker zijn dat ze het gedaan hebben natuurlijk!) Kunnen ze ook niet meer ontsnappen of wat dan ook

TBS krijg je omdat je psychisch niet in orde bent. Wel erg kort door de boch om deze mensen gelijk te stellen met moordenaars die wel voor de volle 100% bij hun verstand zijn.

Daarnaast... Is het niet eens 100% zeker of Tookie wel schuldig is volgens mij.

Waarschuw beheerder
iemand te vermoorden die meer levens heeft gered en meer geweld heeft beëindigd dan zijzelf.

schrale troost als je de familie bent van een van de 4 mensen die hij vermoord heeft.. nog maar te zwijgen over alle opdrachten als moord die hij ongetwijfeld gegeven heeft als bendeleider..

Waarschuw beheerder
als je op zon manier een voorbeeld stelt dan zijn er altijd mensen die zich wel 3 keer bedenken voordat ze een zeer strafbaarfeit plegen....... volgens mij dan he

Vandaar ook dat de staten in de VS die de doodstraf wel kennen geen lager moordpercentage hebben.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 december 2005 om 11:12:
Vandaar ook dat de staten in de VS die de doodstraf wel kennen geen lager moordpercentage hebben.

Moet je nagaan hoe hoog het % was als die geexecuteerden nog leefden ;;)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 december 2005 om 11:10:
Daarnaast... Is het niet eens 100% zeker of Tookie wel schuldig is volgens mij.

Hij heeft nooit bekend, maar bendeleider van de Crips, wat denk je zelf?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 december 2005 om 11:05:
voortaan bij iedere ter dood veroordeelde de straf binnen een week voltrekken.. dan hebben die gasten ook geen tijd voor dat geitenwollensokken gedoe

en wat schiet je daarmee op? geef hem dan maar levenslang. dan straf je iemand echt. het lijkt mij dat een moordenaar liever de doodstraf krijgt die binnen een week wordt voltrokken dan dat hij echt daadwerkelijk levenslang krijgt en geen enkel vooruitzicht om vrij te komen.

bovendien krijg je de mensen die vermoord zijn er toch niet mee terug, dus schiet je er niets mee op.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pino op dinsdag 13 december 2005 om 11:16:
Moet je nagaan hoe hoog het % was als die geexecuteerden nog leefden

zal wel meevallen als ze levenslang vastzaten ;)
Uitspraak van Pino op dinsdag 13 december 2005 om 11:16:
Hij heeft nooit bekend, maar bendeleider van de Crips, wat denk je zelf?

Als je op die manier gaat redeneren, zou je gelijk het probleem met de achterbuurten in elke grote Amerikaanse stad kunnen oplossen. Iedereen op de stoel ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Ten eerste is hij idd veroordeeld maar er was nooit onomstotelijk bewijs dat het zo was. Ten tweede is die man al jarenlang bezig zich in te zetten voor kinderen om ze uit de 'gangs' te houden. Doordat kortzichtige mensen niet verder denken zal deze man zich niet meer in kunnen zetten voor deze kinderen. Ook is het niet zo dat wanneer zijn straf omgezet wordt van doodstraf naar levenslang, dat hij dan geen straf meer heeft. Dus al met al is er nu één man die gestraft is voor een misdaad wat als resultaat krijgt dat er veel meer nieuwe moordenaars bijkomen. Beetje jammer. Bedankt Schwarzenegger, wederom heb je bewezen niet geschikt te zijn als gouveneur.

Waarschuw beheerder
donateur
Moord = Moord dus moet bestraft worden, had ie maar eerder na moeten denken!
En da ze dan in die staat nog de doodstraf hanteren is zijn probleem.....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 december 2005 om 11:19:
Dus al met al is er nu één man die gestraft is voor een misdaad wat als resultaat krijgt dat er veel meer nieuwe moordenaars bijkomen. Beetje jammer.

Inderdaad. Ze maken nu een martelaar van hem. Hij wordt nu eerder een voorbeeld om juist wel bij gangs te gaan, in plaats van niet bij gangs te gaan.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 december 2005 om 11:21:
Moord = Moord dus moet bestraft worden, had ie maar eerder na moeten denken

Levenslang is ook een straf. In mijn ogen is levenslang zelfs een nog ergere straf.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van oLliE op dinsdag 13 december 2005 om 01:33:
Ik vind het jammer dat de Terminator geen gratie heeft gegeven

Natuurlijk is hij de stichter van één van de grootste bendes (in de wereld) maar daartegenover heeft hij gigantisch veel goeds gedaan door juist veel jongeren te inspireren om hun leven te verbeteren.
Hij is inderdaad genomineerd geweest voor een nobelprijs voor vrede; ik vraag me af hoe de situatie was geweest als hij deze wel heeft gewonnen.

Ik had het een gepaster straf gevonden als hij gewoon levenslang had gekregen. Hij zal zo als een martelaar worden gezien en ik denk eerlijk gezegd dat dit nog een staartje zal krijgen. Hij was het boegbeeld voor veel zwarte jongeren dat je weldegelijk je leven kan beteren. Als je zo'n iemand alsnog het leven van berooft dan creeer je juist een negatief beeld.

HE-LE-MAAL mee eens! :respect:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 december 2005 om 11:21:
Moord = Moord dus moet bestraft worden, had ie maar eerder na moeten denken!
En da ze dan in die staat nog de doodstraf hanteren is zijn probleem.....

Inderdaad, hij moet gestraft worden maar levenslang is ook een straf. De doodstraf is geen echte straf. Plus stelt het gevangenen niet in de gelegenheid iets te doen voor de maatschappij wanneer ze daadwerkelijk spijt hebben.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
daarmee sla je de spijker op de kop!! je kunt gewoon niet altijd zeker zijn dat het de dader is maar je kan het ook op een andere manier bekijken: als je op zon manier een voorbeeld stelt dan zijn er altijd mensen die zich wel 3 keer bedenken voordat ze een zeer strafbaarfeit plegen....... volgens mij dan he

Uh ik neem een voorbeeld de moordenaar van Pim fortuin of Theo van Gogh 100% zeker ze hebben bekent ik zeg doodstraf!
En zo zijn er nog meer zaken waar bij het 100% vast staat dat ze iemand vermoord hebben.

Doodstraf kost veel meer dan levenslang

Tsja so be it..

TBS krijg je omdat je psychisch niet in orde bent. Wel erg kort door de boch om deze mensen gelijk te stellen met moordenaars die wel voor de volle 100% bij hun verstand zijn.

Ja en? Hoeveel mensen krijgen wel niet tbs omdat ze zogenaamd niet toerekeningsvatbaar zijn :S zooo krom he :/
Iedereen die iemand vermoord verdient de doodstraf! Zo simpel is het.
Waarschuw beheerder
Ten eerste is hij idd veroordeeld maar er was nooit onomstotelijk bewijs dat het zo was. Ten tweede is die man al jarenlang bezig zich in te zetten voor kinderen om ze uit de 'gangs' te houden. Doordat kortzichtige mensen niet verder denken zal deze man zich niet meer in kunnen zetten voor deze kinderen. Ook is het niet zo dat wanneer zijn straf omgezet wordt van doodstraf naar levenslang, dat hij dan geen straf meer heeft. Dus al met al is er nu één man die gestraft is voor een misdaad wat als resultaat krijgt dat er veel meer nieuwe moordenaars bijkomen. Beetje jammer. Bedankt Schwarzenegger, wederom heb je bewezen niet geschikt te zijn als gouveneur.

de problemen met die gangs in amerika worden egnie opgelost als er 1 zon ex gangbanger een beetje vanuit zijn cel liefde predikt... het probleem licht toch heel ergens anders lijkt mij en dan is hij eg nie de oplossing.
hij zal best wel zijn aandeel gehad hebben in allerlei moordzaken maar daar heb ik me nooit in verdiept
ik zeg maar zo: opgeruimd staat netjes!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 13 december 2005 om 11:25:
Uh ik neem een voorbeeld de moordenaar van Pim fortuin of Theo van Gogh 100% zeker ze hebben bekent ik zeg doodstraf!
En zo zijn er nog meer zaken waar bij het 100% vast staat dat ze iemand vermoord hebben.

daar heb jij dan weer gelijk in
Waarschuw beheerder
. Ten tweede is die man al jarenlang bezig zich in te zetten voor kinderen om ze uit de 'gangs' te houden

ze vermoorden hun beste wapen tegen gang-geweld :)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van niels b op dinsdag 13 december 2005 om 11:28:
de problemen met die gangs in amerika worden egnie opgelost als er 1 zon ex gangbanger een beetje vanuit zijn cel liefde predikt... het probleem licht toch heel ergens anders lijkt mij en dan is hij eg nie de oplossing.
hij zal best wel zijn aandeel gehad hebben in allerlei moordzaken maar daar heb ik me nooit in verdiept
ik zeg maar zo: opgeruimd staat netjes!!

Klopt maar het is bewezen dat hij wel kinderen raakt en dus voorkomt dat ze in gangs terecht komen. Elk kind dat daardoor geredt wordt vind ik een goede zaak. Dat het niet het volledige probleem oplost ben ik met je eens. Maar het hielp wel wat hij deed.

"Hij zal best " is geen grond voor de doodstraf...

Waarschuw beheerder
Tsja so be it..

Dus... het is duurder en je laat de moordenaar er gemakkelijker vanaf komen dan wanneer hij levenslang zou hebben gekregen. Waarom ben je ook alweer precies VOOR de doodstraf? Wil je nou dat de moordenaar de zwaarst mogelijk straf krijgt of niet?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Knoalster op dinsdag 13 december 2005 om 11:30:
ze vermoorden hun beste wapen tegen gang-geweld

Ja, wederom blijkt maar weer dat de kortzichtige hersenlozen aan de macht zijn in amerika. Raar he dat het land het nog nooit zo slecht heeft gedaan? ;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 december 2005 om 11:33:
Dus... het is duurder en je laat de moordenaar er gemakkelijker vanaf komen dan wanneer hij levenslang zou hebben gekregen. Waarom ben je ook alweer precies VOOR de doodstraf? Wil je nou dat de moordenaar de zwaarst mogelijk straf krijgt of niet?

Pppff wou je nou gana zeggen dat het een hell is om hier in de gevangenis te zitten :/ of in een tbs kliniek :/
Ze hebben het maar goed daar :S

Waarschuw beheerder

Er zijn genoeg mensen die bekennen, maar toch niemand vermoord hebben. Bovendien wordt de doodstraf in de VS alleen maar gegeven als het 100% zeker is dat diegene de moord gepleegd heeft. Volgens mij wordt je sowieso alleen maar veroordeeld als het "100 %" zeker is dat je de dader bent. Toch bleken de afgelopen 30 jaar 122 gevangenen in Death Row onschuldig te zijn.

Waarschuw beheerder
donateur

Vuur met vuur bestrijden werkt niet... Plus in dit geval ben je geen haar beter dan de moordenaar. Plus het is duurder en het is voor mensen zoals mohammed b. geen straf. Wat is dan precies het voordeel? ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 13 december 2005 om 11:36:
Pppff wou je nou gana zeggen dat het een hell is om hier in de gevangenis te zitten of in een tbs kliniek

Volgens mij hebben we het hier nog altijd over de VS. In Nederland is er niet eens een doodstraf, dus kan deze hele discussie al niet eens met betrekking tot ons land gevoerd worden.

Waarschuw beheerder
wat vinden jullie er van ?laatste aanpassing 12 december 2005 23:49

Ik vind dat jij niet helemaal wijs bent. Dus als Dutroux spijt betuigt, zich bekeerd en 10000 pedofielen op een ander gedachtte brengt, heeft hij zijn schuld ingelosd? Ga je het de ouders vertellen dat de moordenaar van hun kinderen levend meer betekend dan dood?

Gewoon afmaken die handel.....
Waarschuw beheerder
Iedereen die iemand vermoord verdient de doodstraf! Zo simpel is het.

volgens hem zelf (en duizenden anderen waaronder advocaten, journalisten etc.) is hij onschuldig

Waarschuw beheerder
Pppff wou je nou gana zeggen dat het een hell is om hier in de gevangenis te zitten of in een tbs kliniek

Aangezien je vrijheid weg is... JA!

Of ga jij voor je lol in de gevangenis of een tbs-kliniek zitten?

Waarschuw beheerder
donateur
Ze hebben het maar goed daar

Misschien moet je je eens gaan verdiepen in dingen voor je wat zegt. Laatst was een documentaire op tv dat alle gevangenen in nederland die levenslang hebben zeer ernstige psychische problemen gekregen hebben omdat het een uitzichtloos bestaan is. Dus straf hebben ze wel. Het is niet bepaald een pretje in de gevangenis.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Knoalster op dinsdag 13 december 2005 om 11:38:
volgens hem zelf (en duizenden anderen waaronder advocaten, journalisten etc.) is hij onschuldig

Ja dat zal best ja denk je nou echt dat hij zou bekennen dat ie het gedaan heeft? :/

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 december 2005 om 11:37:
Volgens mij hebben we het hier nog altijd over de VS. In Nederland is er niet eens een doodstraf, dus kan deze hele discussie al niet eens met betrekking tot ons land gevoerd worden.

Waarom niet? Ik mag toch mijn mening geven? Doodstraf mag hier van mij ingevoerd worden hoor :jaja:

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 december 2005 om 11:37:
Ik vind dat jij niet helemaal wijs bent. Dus als Dutroux spijt betuigt, zich bekeerd en 10000 pedofielen op een ander gedachtte brengt, heeft hij zijn schuld ingelosd? Ga je het de ouders vertellen dat de moordenaar van hun kinderen levend meer betekend dan dood?

Gewoon afmaken die handel.....

Idd.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 december 2005 om 11:38:
Aangezien je vrijheid weg is... JA!

Of ga jij voor je lol in de gevangenis of een tbs-kliniek zitten?

Nou poeh hey.. nederlandse rechtsysteem zuigt dusja maar goed volgens jou hadden we het hier niet over nederland dus ik zeg al nix meer :/

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 december 2005 om 11:39:
Misschien moet je je eens gaan verdiepen in dingen voor je wat zegt. Laatst was een documentaire op tv dat alle gevangenen in nederland die levenslang hebben zeer ernstige psychische problemen gekregen hebben omdat het een uitzichtloos bestaan is. Dus straf hebben ze wel. Het is niet bepaald een pretje in de gevangenis.

Lekker voor ze dat verdienen ze! En anders wel de doodstraf!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 december 2005 om 11:24:
Inderdaad, hij moet gestraft worden maar levenslang is ook een straf. De doodstraf is geen echte straf

Hier ben ik 't wel mee eens, met doodstraf zijn ze er meteen en dus veels te makkelijk vanaf
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 december 2005 om 11:39:
Laatst was een documentaire op tv dat alle gevangenen in nederland die levenslang hebben zeer ernstige psychische problemen gekregen hebben omdat het een uitzichtloos bestaan is. Dus straf hebben ze wel. Het is niet bepaald een pretje in de gevangenis.

die kenne ze dan ook net zo goed een spuitje geve, scheelt weer een hoop geld inplaats voor ze in leven te houde
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 13 december 2005 om 11:41:
Ja dat zal best ja denk je nou echt dat hij zou bekennen dat ie het gedaan heeft?

Er was ook een andere crimineel die heeft aangegeven dat als hij tijdens de rechtzaak bepaalde dingen zou zeggen, dat hij dan strafvermindering zou krijgen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van BOTSSIEE op dinsdag 13 december 2005 om 11:44:
die kenne ze dan ook net zo goed een spuitje geve, scheelt weer een hoop geld inplaats voor ze in leven te houde

Niet echt de moeite genomen het topic te lezen zeker? Doodstraf is namelijk duurder dan levenslang!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 december 2005 om 09:54:
Williams' lawyers went to the Supreme Court after the 9th U.S. Circuit Court of Appeals rejected an affidavit that suggested the one-time gang leader was framed for the four killings.

Gordon Bradbury von Ellerman, a jail trusty who had been held with Williams in the Los Angeles County Jail from 1979 to 1980, stated he was the cellmate of another trusty, identified as George "Roger" Oglesby. Von Ellerman states that Los Angeles Sheriff's Department personnel provided Oglesby with documents to aid him in testifying against Williams in return for reduced or dropped charges.

"I was personally aware that Los Angeles Sheriff's Department personnel would often provide information to these inmates so that they could help frame defendants for crimes," he said in the statement.

The San Francisco-based 9th Circuit rejected that petition Monday afternoon, arguing that Williams and his lawyers failed to present enough evidence of innocence to block the execution.

Waarschuw beheerder
zal wel meevallen als ze levenslang vastzaten

Fuck, je hebt nog gelijk ook :)

Als je op die manier gaat redeneren, zou je gelijk het probleem met de achterbuurten in elke grote Amerikaanse stad kunnen oplossen. Iedereen op de stoel

Yep, iedere moordenaar op de stoel (spuit) ;) Dit is wel iets te overtrokken, maar het is naif om te zeggen dat hij onschuldig is.

Ten eerste is hij idd veroordeeld maar er was nooit onomstotelijk bewijs dat het zo was.

Pfff, kom op nou :/

Eind jaren 90 is hij tot inkeer gekomen en heeft een paar kinderboeken geschreven. Ook was ie geloof ik een mediator tussen het bestand van de Bloods en de Crips met elkaar afgesloten hebben. Allemaal prima, neemt niet weg dat hij zat mensen heeft vermoord en verantwoordelijk/opdrachtgever is voor vele andere moorden.

Omzetten in levenslang? Nee. Ruimte maken voor anderen.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Pino op dinsdag 13 december 2005 om 11:46:

(Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pino op dinsdag 13 december 2005 om 11:46:
Yep, iedere moordenaar op de stoel (spuit) Dit is wel iets te overtrokken, maar het is naif om te zeggen dat hij onschuldig is.

Daarom zeg ik ook niet dat hij onschuldig is;)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van BOTSSIEE op dinsdag 13 december 2005 om 11:44:

Altijd lastig praten met mensen die niets over het onderwerp weten. Verdiep je maar even in de doodstraf hoe die toegepast wordt in de westerse wereld. Dan blijkt het duurder te zijn dan levenslang. ;)

Pfff, kom op nou

Eind jaren 90 is hij tot inkeer gekomen en heeft een paar kinderboeken geschreven. Ook was ie geloof ik een mediator tussen het bestand van de Bloods en de Crips met elkaar afgesloten hebben. Allemaal prima, neemt niet weg dat hij zat mensen heeft vermoord en verantwoordelijk/opdrachtgever is voor vele andere moorden.

Dan heb je straks meer kinderen in gangs die moordenaars worden omdat mensen niet verder kijken dan hun neus lang is. Dus die ruimte ben je wel nodig ja. ;)
Waarschuw beheerder
:cry:

Artiest {SHOWLIST artist 17572, 82162}
Waarschuw beheerder
donateur

Dat zeker! :yes:

Waarschuw beheerder
donateur
Pff, waarom verdiepen mensen zich niet eens in een onderwerp voordat ze domme dingen schreeuwen...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 december 2005 om 11:45:
Niet echt de moeite genomen het topic te lezen zeker? Doodstraf is namelijk duurder dan levenslang!

Dat is als je de procedure volgt ja... de procedure kan aangepast worden en dan is de doodstraf echt wel goedkoper.

Nu is het ongeveer $300.000 per keer duurder dan levenslang.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 december 2005 om 11:54:
Dan heb je straks meer kinderen in gangs die moordenaars worden omdat mensen niet verder kijken dan hun neus lang is.

Dat is een aanname, geen feit :) En ik denk dat dat niet zal gebeuren.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben tegen de doodstraf,
De doodstraf vind ik wel een heel makkelijke manier om van je schuld af te komen.
En daarbij is het mij niet bekend wat voor personen die heeft vermoord. Als het een moordpartij was dmv rivaliserende bendes dan vind ik niet dat hij daar de doodstraf voor moet krijgen. Zeker niet als hij zichzelf bekeerd heeft. Iedereen gaat wel eens de mist in als die jong is, vooral met verkeerde vrienden.

Iedereen heeft recht op een tweede kans vind ik
Waarschuw beheerder
ben tegen de doodstraf,
De doodstraf vind ik wel een heel makkelijke manier om van je schuld af te komen

Jah, prcies, kheb liever dat ie levenslang krijgt....
maarkvind neit dat hij doordat ie die boeken schrijft weer vrijgelaten mag worden :no:
gewoon zn straf uitzetten, hij heeft wel mensen vermoord en dat mag niet...

mocht ie schuldig zijn dan...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
wat vinden jullie er van

Goed zo!
Moeten ze hier ook doen!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 december 2005 om 12:03:
Pff, waarom verdiepen mensen zich niet eens in een onderwerp voordat ze domme dingen schreeuwen...

En wie zegt er dat ik me er niet in verdiept heb? Meneer ik weet alles beter?
Waarschuw beheerder
kheb er nog even over na gedacht maar kunnen we die gasten niet in 1 of ander werkkamp doen..... worden ze gestraft en leveren ze toch nog geld op en iedereen is tevreden of is dit wel heel erg radicaal?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van niels b op dinsdag 13 december 2005 om 12:22:
kheb er nog even over na gedacht maar kunnen we die gasten niet in 1 of ander werkkamp doen..... worden ze gestraft en leveren ze toch nog geld op en iedereen is tevreden of is dit wel heel erg radicaal?

dat vink wel goeie.... radicaal?? neuh wrom??!! ze doen het zichzelf aan, maar dan meoten ze wel echt schuldig zijn met bewijzen enzo..
kvind t opzich wel goed idee :jaja:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van niels b op dinsdag 13 december 2005 om 12:22:

Prima idee (y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van :bounce: DaSanniej :bounce: op dinsdag 13 december 2005 om 12:26:
maar dan meoten ze wel echt schuldig zijn met bewijzen enzo..

Om veroordeeld te worden voor iets moeten iemand hoe dan ook wel echt schuldig zijn met bewijzen enzo ;)

Waarschuw beheerder
Als een familielid van mij vermoord zou worden ja doe die vuile moordenaar maar een spuitje. Een tweede kans ? Ik denk dat men wel anders gaat lullen wanneer het je eigen betreft.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 december 2005 om 12:27:
Om veroordeeld te worden voor iets moeten iemand hoe dan ook wel echt schuldig zijn met bewijzen enzo

jah dat zeg ik toch.. dus niet verdacht maar gewoon echt schuldig...:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 december 2005 om 12:30:
Als een familielid van mij vermoord zou worden ja doe die vuile moordenaar maar een spuitje. Een tweede kans ? Ik denk dat men wel anders gaat lullen wanneer het je eigen betreft.

buurman ofzo boeit nie zoveel?!?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 december 2005 om 12:30:
Een tweede kans ?

Iemand levenslang opsluiten is niet iemand een tweede kans geven (Y)

Waarschuw beheerder
Alle veroordeelde moordenaars een spuitje.
Weg ermee, ruimt mooi op.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 december 2005 om 12:36:

Okee, jij bent er dus voor dat we het menselijk ras opheffen? Of vind je mensen die mensen doodmaken soms wel, en soms niet een moordenaar?

Waarschuw beheerder
Dit is mijn mening.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hupkarella op dinsdag 13 december 2005 om 12:37:
menselijk ras

heb ik niet gezegd ,bedoel je iemand anders?
Waarschuw beheerder
Dat is toch te onmenselijk

vind je?? 4 mensen vermoorden en dan zou je medelijden moete krijgen met die vent omdat ie 26 jaar op zn executie zit te wachten nou nee hoor...
en je zelf ineens beteren in de gevangenis kom je ook wel een beetje laat mee,had je het maar niet moeten doen(Y)
en als je het dan tog doet dan moet je de gevolgen ook maar overzien...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Danny4G63 op dinsdag 13 december 2005 om 12:41:
vind je?? 4 mensen vermoorden en dan zou je medelijden moete krijgen met die vent omdat ie 26 jaar op zn executie zit te wachten nou nee hoor...
en je zelf ineens beteren in de gevangenis kom je ook wel een beetje laat mee,had je het maar niet moeten doen
en als je het dan tog doet dan moet je de gevolgen ook maar overzien...

Precies had die maar eerst na moeten denken.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mijne op dinsdag 13 december 2005 om 11:10:
Doodstraf kost veel meer dan levenslang

ohw jah wie gaat dat allemaal betalen om die gevangenen te onderhouden dat kost veel meer dan de doodstraf :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 december 2005 om 12:33:
Iemand levenslang opsluiten is niet iemand een tweede kans geven

waarom zou je iemand die 4 mensen heeft vermoord een 2e kans geven:/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Danny4G63 op dinsdag 13 december 2005 om 12:48:
ohw jah wie gaat dat allemaal betalen om die gevangenen te onderhouden dat kost veel meer dan de doodstraf

Uitspraak van Danny4G63 op dinsdag 13 december 2005 om 12:52:
waarom zou je iemand die 4 mensen heeft vermoord een 2e kans geven

Vond je het nou echt nodig even te laten merken dat je èn het topic niet hebt gelezen èn niet weet waar je het over hebt?

Ik ben er helemaal niet voor die kerel een tweede kans te geven, maar ik ben ervoor hem levenslang op te sluiten. Bovendien is de doodstraf duurder dan een levenslange straf.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 december 2005 om 12:55:
Bovendien is de doodstraf duurder dan een levenslange straf.

leg maah uit dan iemand al 26 jaar vast houden kost meer dan een spuitje :/
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 december 2005 om 12:39:
heb ik niet gezegd ,bedoel je iemand anders?

Naja, als iemand de veroordeelden moet doodmaken, dan mag het wel ofzo?

Dan is die toch ook een moordenaar? En wie zou die dan weer moeten doodmaken?

Zo kun je dus doorgaan tot iedereen eraan is. (y)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Danny4G63 op dinsdag 13 december 2005 om 12:52:
waarom zou je iemand die 4 mensen heeft vermoord een 2e kans geven

Hoezo tweede kans hee, hij blijft gewoon in de cel hoor. :S

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hupkarella op dinsdag 13 december 2005 om 13:01:
Zo kun je dus doorgaan

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hupkarella op dinsdag 13 december 2005 om 13:02:
hij blijft gewoon in de cel hoor.

jah joh dat lijkt me ook wel

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Danny4G63 op dinsdag 13 december 2005 om 12:57:
leg maah uit dan iemand al 26 jaar vast houden kost meer dan een spuitje

Geen zin aan.

Lees dit maar.

Bovendien kun je gevangen kentekenplaten e.d. laten maken. Zo levert het dus ook nog wat geld op.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
nee nu ff niet k ga maah is aant werk :/ doe al vanaf 9 uur vanochtend niks dan PF-en:P
Waarschuw beheerder
Iedereen loopt maar te blaten dat de doodstraf meer kost dan een levenslange opsluiting....

Dat is inderdaad het geval, maar dat ligt aan het systeem!! Erg makkelijk om te zeggen dat het duurder is en het systeem zo te laten ipv het aan te passen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pino op dinsdag 13 december 2005 om 13:11:
Dat is inderdaad het geval, maar dat ligt aan het systeem!! Erg makkelijk om te zeggen dat het duurder is en het systeem zo te laten ipv het aan te passen.

Hoe het systeem precies in elkaar zit, weet ik niet, maar er zal vast een reden zijn waarom dit zo is.

Waarschuw beheerder
wil je die figuur een straf gevn of uit de maatschappij...als je het zo bekijkt is de doodstraf wel een hele makkelijke uitweg voor een moordenaar.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 december 2005 om 13:14:
Hoe het systeem precies in elkaar zit, weet ik niet, maar er zal vast een reden zijn waarom dit zo is.

En dan wordt er maar niets aan gedaan?

Het proces blijft hetzelfde (schuldig/onschuldig) en hoeveel kost een spuitje nou?

Iedereen roept maar wat omdat ze ergens iets gelezen of gehoord hebben. Ik heb het ook net ergens gelezen (die $300.000 dollar), maar om het nu maar meteen als waarheid aan te nemen?

Ik ben wel benieuwd wat daadwerkelijk de kosten zijn en waarvoor die kosten gemaakt moeten worden.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
deze meneer was de oprichter van de geweldadige bende "crips"
hij is veroordeeld voor 4 moorden maar is tijdens het wachten op zijn executie bekeerd.
in mijn ogen heeft hij dus eht wel ze leven gebeterden kan hij meer levend beteken als dood

Ik vind het slecht dat hij ter dood is veroordeeld. Idd betekende hij levend meer dan dood heb ik het idee.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pino op dinsdag 13 december 2005 om 13:23:
Ik ben wel benieuwd wat daadwerkelijk de kosten zijn en waarvoor die kosten gemaakt moeten worden.laatste aanpassing 13 december 2005 13:23

Bestaat volgens mij vooral uit gerechtelijke kosten. Juridische mogelijkheden zijn volgens mij bij ter dood veroordelingen groter (in beroep gaan en dergelijke) en daarnaast heb je nog allerlei bijkomende kosten. Zie anders ook eens die bron die ik heb gegeven.

Waarschuw beheerder
Hij had een toegevoegde waarde voor de samenleving met zijn boeken dus ik vind dat ze hem gratie hadden moeten verlenen ondanks zijn verleden

Vele mensen hadden zich ingezet om deze excecutie te voorkomen maar daar werd zoals gewoonlijk geen gehoor aan gegeven.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pino op dinsdag 13 december 2005 om 13:23:
Ik ben wel benieuwd wat daadwerkelijk de kosten zijn en waarvoor die kosten gemaakt moeten worden.

Hier is volgens mij niet zoveel over te vinden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Doodstraf

Hier staat vermeld dat het onder andere komt doordat de processen vaak langer duren.

Waarschuw beheerder
hier staat min of meer hetzelfde

Dure beroepsprocedure

Onderzoek in de verschillende Amerikaanse staten bewijst het keer op keer: doodstrafzaken zijn gemiddeld driemaal duurder dan vergelijkbare zaken waar de doodstraf niet werd uitgesproken. Dat komt niet zozeer door de kosten van death row en de executie zelf (samen 22 procent van de kosten), maar vooral omdat zo'n proces langer duurt en omdat er veel vaker beroep wordt aangetekend, tot bij het Opperste Gerechtshof. De beroepskosten zijn daarom 21 maal hoger in doodstrafzaken.

De kosten van levenslange opsluiting wegen daar niet tegenop. In het wraakzuchtige Texas bijvoorbeeld is berekend dat je voor één doodstrafzaak drie gedetineerden veertig jaar kunt opsluiten elk in één cel onder de hoogste veiligheidsvoorwaarden.

Nog straffer is de toestand in New Jersey, waar sinds 1982 niemand nog ter dood is gebracht. In 197 moordzaken is daar wel 60 keer een doodstraf uitgesproken die in vijftig gevallen weer ongedaan werd gemaakt. Tien mensen wachten nu in een dodencel. En toch heeft New Jersey sinds 1983 al 253 miljoen dollar voor dit soort zaken uit het staatsbudget mogen knippen.

Stilaan klinkt de vraag luider of dit geld niet beter besteed kan worden aan slachtofferhulp, aan meer blauw op straat, of aan sociale programma's.

Waarschuw beheerder
wat vinden jullie er van ?laatste aanpassing 12 december 2005 23:49

Iedereen word toch vrij gelaten op goed gedrag dus waarom niet?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 december 2005 om 13:44:
Hier staat vermeld dat het onder andere komt doordat de processen vaak langer duren.

D'r moet ook eindeloos over worden gestemd enzo (in de VS dan)
Waarschuw beheerder
donateur
Tookie' Williams geëxecuteerd

Uitgegeven: 13 december 2005 09:54
Laatst gewijzigd: 13 december 2005 10:59
SAN QUENTIN - De voormalige bendeleider Stanley 'Tookie' Williams is dinsdag in de Amerikaanse staat Californië voor vier moorden geëxecuteerd. De autoriteiten in de gevangenis van San Quentin hebben dit dinsdag bevestigd. Een getuige zei tegen de Amerikaanse nieuwszender CNN dat het lang duurde om de veroordeelde met injecties ter dood te brengen.

Bekijk video: Modem/ Breedband

De voltrekking van de doodstraf is omstreden.Tal van prominente Amerikanen hebben zich achter de campagne van de tegenstanders van de doodstraf geschaard omdat Williams zo uitdrukkelijk berouw heeft getoond en boeken schreef over zijn rol in de uiterst gewelddadige misdadige bendes.

Bendes

Hij waarschuwde daarmee tegen het gevaar van de gewelddadige bendes die in Californië jaarlijks verantwoordelijk zijn voor de dood van honderden vooral jonge zwarte Amerikanen.

Deskundigen

Williams claimde de beruchte bende Crips mede te hebben opgericht, maar dat wordt tegengesproken door deskundigen. Hij was wel een leider van de bende nadat die was ontstaan vooral door toedoen van de 'officiële stichter' Raymond Washington (1953-1979). Die begon naar het voorbeeld van bestaande groepen misdadigers eind jaren zestig in Los Angeles op school een eigen bende. Later noemden de leden zich Crips en begin jaren zeventig kwamen er rivalen die zich Bloods noemden.

Het brute geweld van beide groepen in en rond Los Angeles werd voorts een dankbaar onderwerp voor de filmindustrie in dezelfde stad die soms romantische voorstellingen van de wreedheden uitbeeldde. Tegenwoordig zijn er in de regio Los Angeles volgens deskundigen circa tweehonderd groepjes misdadigers die zich Crips noemen met een totaal van naar schatting 25.000 bendeleden.

Williams werd in 1981 ter dood veroordeeld voor vier moorden in 1979. De slachtoffers waren een bejaard Taiwanees echtpaar en hun dochter, alsmede op een winkelbediende. Williams heeft deze vier moorden stellig ontkend, maar niet zijn leidende rol bij de Crips.

Schwarzenegger

Gouverneur Arnold Schwarzenegger van Californië heeft maandag het verzoek om gratie van de terdoodveroordeelde Williams afgewezen. Eerder op de dag weigerde al een federaal hof van beroep de zaak van Williams te heropenen. En enkele uren later verwierp ook het federale Hooggerechtshof in Washington een verzoek om de executie uit te stellen.

Volgens Schwarzenegger zijn mogelijke fouten tijdens het proces tegen Williams door de verschillende instanties afdoende onderzocht. Hij zag daarom geen reden om in te gaan tegen het oordeel van de rechtbank.

Doodstraf

De zaak-Williams heeft de discussie over de doodstraf in Californië doen oplaaien. Beroemdheden onder wie rapper Snoop Dogg en acteur Jamie Foxx hebben gepleit voor gratie, omdat Williams vanuit de gevangenis actie heeft gevoerd om jongeren te waarschuwen tegen bendes en geweld.

Burgerrechtenactivist dominee Jesse Jackson, die maandag nog met Williams sprak in de gevangenis San Quentin bijna 50 kilomter ten zuiden van San Francisco, bekritiseerde Schwarzenegger. Jackson vindt dat Williams gratie heeft verdiend. In Californië zijn sinds de herinvoering van de doodstraf in die staat in 1976 slechts elf mensen ter dood gebracht. Meer dan zeshonderd mensen zitten in de staat gevangen die de doodstraf hebben gekregen.

bron: www.nu.nl

RIP (F) ik blijf het onverdiend vinden :/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 13 december 2005 om 12:21:
En wie zegt er dat ik me er niet in verdiept heb? Meneer ik weet alles beter?

Omdat alle onderzoeken naar de doodstraf hebben uitgewezen dat het zo is... ;)
Waarschuw beheerder
Ik had die links al gelezen ja.

Dat is allemaal leuk en aardig, maar er wordt steeds gesproken over Amerika. Als er één land niet vertrouwen is, dan is het Amerika wel. Die proceskosten lopen de spuigaten uit daar, is totaal niet te vergelijken met Nederland.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 december 2005 om 13:49:
Dat komt niet zozeer door de kosten van death row en de executie zelf (samen 22 procent van de kosten), maar vooral omdat zo'n proces langer duurt en omdat er veel vaker beroep wordt aangetekend, tot bij het Opperste Gerechtshof.

Het ligt daar dus aan het systeem, aanpassen.

Ik zeg trouwens niet dat er doodstraf voor een ieder zou moeten zijn. In mijn ogen zou ik de doodstraf toepassen bij mensen waarvan het overduidelijk is dat zij een moord gepleegd hebben.

Eventueel zou het een mogelijkheid kunnen zijn om de doodstraf toe te passen indien moordenaars na vrijlating wederom een moord plegen.

Waarschuw beheerder
Tja,je leven pas gaan beteren nadat je veroordeeld bent op een 4voudige moord is niet heel erg slim

Had je van tevoren maar beter na moeten denken over de gevolgen
(ook al heeft ie later wel goed werk verricht natuurlijk)
Boontje komt om zijn loontje he...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 december 2005 om 14:06:
Tja,je leven pas gaan beteren nadat je veroordeeld bent op een 4voudige moord is niet heel erg slim

Had je van tevoren maar beter na moeten denken over de gevolgen
(ook al heeft ie later wel goed werk verricht natuurlijk)
Boontje komt om zijn loontje he...

Tjaaa, had ie maarr.......... :\
Waarschuw beheerder
donateur
Wat ik zo raar vind is dat iedereen er klakkeloos ervan uit gaat dat Tookie daadwerkelijk de moorden heeft gepleegd. Het is inderdaad onder zijn bewind gebeurd.

Het is praktisch hetzelfde als het bewind van Bush. Onder hem zijn er raketten afgevuurd op (per ongeluk:S) de verkeerde doelen. Met als gevolg onschuldige doden. Dan vind ik ook dat elke leider, waaronder onschuldige doden zijn gevallen, ook terecht moeten staan.

Ik blijf bij mijn mening dat je door deze executie deze man tot een martelaar hebt gemaakt. Honderden zwarte jongeren, die tegen deze man opkeken, hebben een steun van hoop verloren.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van oLliE op dinsdag 13 december 2005 om 14:16:
Het is praktisch hetzelfde als het bewind van Bush. Onder hem zijn er raketten afgevuurd op (per ongeluk) de verkeerde doelen. Met als gevolg onschuldige doden. Dan vind ik ook dat elke leider, waaronder onschuldige doden zijn gevallen, ook terecht moeten staan.

Ik blijf bij mijn mening dat je door deze executie deze man tot een martelaar hebt gemaakt. Honderden zwarte jongeren, die tegen deze man opkeken, hebben een steun van hoop verloren.

Mooi gesproken :respect: .. ben het met je eens (y)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Honderden zwarte jongeren, die tegen deze man opkeken, hebben een steun van hoop verloren.

Dus moet je een persoon die verantwoordelijk is voor doden maar laten leven?
Je kan je beter afvragen waarom mensen tegen hem opkijken in plaats van dat te gebruiken als argument om hem in leven te laten.

Ik zeg: opgeruimd staat netjes.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)

Schande, ze moeten die Bush een paar kogels door z'n hoofd boren!:@
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 13 december 2005 om 14:51:

Dus je moet zelf een persoon creëren die verantwoordelijk is voor doden, en hem/haar wel laten leven?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 13 december 2005 om 14:52:
Schande, ze moeten die Bush een paar kogels door z'n hoofd boren!

?? Dan eerder Schwarzenegger maar het moet sowieso niet... ;)

Je kan je beter afvragen waarom mensen tegen hem opkijken in plaats van dat te gebruiken als argument om hem in leven te laten.

Ik zeg: opgeruimd staat netjes.

Dus je moet kinderen de mogelijkheid ontnemen om geinformeerd te worden door mensen van die verstand van zaken hebben...

Waarschuw beheerder
donateur

Dus iemand die 25 jaar geleden iets strafbaars heeft gedaan (4 moorden is natuurlijk veel) en zich daarna herstelt.. en zelfs een belangrijke rol speelt in de voorlichting van jongeren.. moet dood?

Dat zou in Nederland ondenkbaar zijn.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ze hadden Ted Bundy ook moeten laten leven, dan had hij aan mensen kunnen vertellen dat het geen goed idee is om seriemoordnaar te worden.

Waarschuw beheerder
Het is praktisch hetzelfde als het bewind van Bush. Onder hem zijn er raketten afgevuurd op (per ongeluk) de verkeerde doelen. Met als gevolg onschuldige doden. Dan vind ik ook dat elke leider, waaronder onschuldige doden zijn gevallen, ook terecht moeten staan.

he-le-maal mee eens :yes:
Waarschuw beheerder
donateur

Valt inderdaad niet goed te praten. Alle mensen die de doodstraf uitvoeren ook meteen de doodstraf geven.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Hupkarella op dinsdag 13 december 2005 om 14:56:
Dus je moet zelf een persoon creëren die verantwoordelijk is voor doden, en hem/haar wel laten leven?

Ja, die persoon beschermd de maatschappij tegen gevaarlijke gekken en moordenaars en voorkomt tevens een overvolle gevangenis.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 december 2005 om 15:00:
Dus je moet kinderen de mogelijkheid ontnemen om geinformeerd te worden door mensen van die verstand van zaken hebben...

Er zijn ook zat mensen die geen doden op hun geweten hebben die de kinderen kunnen informeren.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 december 2005 om 15:02:
Dus iemand die 25 jaar geleden iets strafbaars heeft gedaan (4 moorden is natuurlijk veel) en zich daarna herstelt.. en zelfs een belangrijke rol speelt in de voorlichting van jongeren.. moet dood?

Ja alleen zouden ze het geen 25 jaar moeten rekken.

Daarom is het hier ook een zooitje en doet iedereen maar wat.

Uitspraak van Pino op dinsdag 13 december 2005 om 17:07:
Ze hadden Ted Bundy ook moeten laten leven, dan had hij aan mensen kunnen vertellen dat het geen goed idee is om seriemoordnaar te worden.

8)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 13 december 2005 om 17:55:
Er zijn ook zat mensen die geen doden op hun geweten hebben die de kinderen kunnen informeren.

Maar schijnbaar zijn de mensen die dat niet op zijn geweten hebben te druk om het te doen want hij deed het... ;) En het is ook niet zo dat als hij niet geëxecuteerd zou worden dat hij dan geen straf had. Ik denk dat die man genoeg gestraft is omdat hij schijnbaar een geweten heeft en inziet dat ie fout was geweest. Met dat te moeten leven is een straf op zich. Maargoed, jij vindt de doodstraf schijnbaar een straf..

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
wat een linkse nerds weer bahbah..

die gast heeft mensen vermoord ja, dat ie daarna zielig gaat lopen doen en de held uithangen is best wel triest. je hebt mensen vermoord of je hebt het niet. had ie zich toen maar moeten bedenken en gewoon kinderen kunnen informeren..

kijk eens wat ie die mensen heeft aangedaan, die komen niet meer terug. en nu moet hij zeker ff de schijnheilige neger gaan uithangen..

moet toch niet gekker worden, moeten we strax saddam als voorlichter krijgen op school of volkert van de g. die ff komt uitleggen dat je niemand mag vermoorden vanwegen politieke redenen, en zo zijn fouten kwijtschelden? :/

moord = moord. opruimen dat zooitje..
Waarschuw beheerder
de terminator heeft niet met z,n hand over z,n hart gestreken.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 13 december 2005 om 18:24:
wat een linkse nerds weer bahbah..

die gast heeft mensen vermoord ja, dat ie daarna zielig gaat lopen doen en de held uithangen is best wel triest. je hebt mensen vermoord of je hebt het niet. had ie zich toen maar moeten bedenken en gewoon kinderen kunnen informeren..

kijk eens wat ie die mensen heeft aangedaan, die komen niet meer terug. en nu moet hij zeker ff de schijnheilige neger gaan uithangen..

moet toch niet gekker worden, moeten we strax saddam als voorlichter krijgen op school of volkert van de g. die ff komt uitleggen dat je niemand mag vermoorden vanwegen politieke redenen, en zo zijn fouten kwijtschelden?

moord = moord. opruimen dat zooitje..

Wie heeft het over fouten kwijtschelden dan? We hebben het over het niet toepassen van de doodstraf maar levenslang laten zitten. Ik zal ook vast tegen je zeggen dat de doodstraf duurder is dan levenslang opsluiten anders is dat de volgende opmerking die je gaat maken. ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van actief op maandag 12 december 2005 om 23:47:
mwah doodstraf of levenslang

maakt in principe niks uit voor de maatschappij

Maakt zeker wel uit...hoe lullig het ook klinkt, maar doodstraf is veel efficienter in economisch opzicht. Levenslang opsluiten kost soms wel tonnen per jaar. ;)

Ben zelf ook niet echt voor de doodstraf btw.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 december 2005 om 18:34:
Maakt zeker wel uit...hoe lullig het ook klinkt, maar doodstraf is veel efficienter in economisch opzicht. Levenslang opsluiten kost soms wel tonnen per jaar.

Zoek maar eens feiten voor je standpunt. Het is namelijk andersom... De doodstraf is duurder dan levenslange opsluiting. Dat is meermalen uitgezocht. ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 december 2005 om 18:11:
Ik denk dat die man genoeg gestraft is omdat hij schijnbaar een geweten heeft en inziet dat ie fout was geweest. Met dat te moeten leven is een straf op zich. Maargoed, jij vindt de doodstraf schijnbaar een straf..

Het zou me bij een ieder aan mn reet roesten of ze een geweten hebben of niet. Kan mij het schelen dat ze daar dan de rest van hun leven mee zitten. Ik kies liever voor deze manier, opgeruimd staat netjes, plek vrij...next!

Als de doodstraf geen straf is, waarom zal iedere veroordeelde dan kiezen voor levenslang ipv een spuitje?

Uitspraak van Dip op dinsdag 13 december 2005 om 17:26:
Valt inderdaad niet goed te praten. Alle mensen die de doodstraf uitvoeren ook meteen de doodstraf geven.

Je bent de 2e al die met die onzin komt.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 december 2005 om 12:36:

Gelukkig doe je je naam eer aan pauperwijf...

Schandalig dat de grote held Swarzenegger hem laat vermoorden, die man heeft al ruim 20 jaar geboet voor zijn daden. Tuurlijkw as dat fout maar als je in zo'n wereldje leeft en alles en iedereen tegen je is......

Daarbij komt nog datie veel goed werk deed voor de''zwarte' jeugd deed, zoals dat boek

ZWAAR TRIESTE AMERIKAANSE ZOOI WEER!!

Waarschuw beheerder
Welke film was ook alweer op hem gebaseerd?

R.I.P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Er zijn wel meer ter dood veroordeelde gedetineerden die zich bekeerd hebben in hun tijd in de gevangenis. Waarom is die tookie dan zo bijzonder?? Het is geen kattenpis wat hij op zn kerfstok heeft. Hij is niet anders dan de rest en verdient dus ook een straf te krijgen. Persoonlijk hoeft het van mij niet de doodstraf te zijn, maar dat is iets voor een ander topic.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 13 december 2005 om 18:43:
Daarbij komt nog datie veel goed werk deed voor de''zwarte' jeugd deed, zoals dat boek

ja late we allemaal mensen vermoorden en verkrachten en dan boeken gaan schrijven. zijn we ineens allemaal lieverdjes :S
een moord is niet goed te praten..

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 december 2005 om 18:33:
Ik zal ook vast tegen je zeggen dat de doodstraf duurder is dan levenslang opsluiten anders is dat de volgende opmerking die je gaat maken.

naja daar is een oplossing voor.. we maken het goedkoop :)
genoeg bewijzen... 100% schuldig? afmaken met een knuppel of er ff wat stroom op los laten, of gewoon zelfde manier laten omkomen als zijn of haar slachtoffers.. gewoon simpel en goedkoop :) niet teveel poespas gewoon de harde hand :P

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van ka@smeisJUH op dinsdag 13 december 2005 om 18:48:
Waarom is die tookie dan zo bijzonder??

Hij heeft de Crips opgericht.. dat maakt hem wel bijzonder toch, zeker in combinatie met zijn persoonsverandering

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 13 december 2005 om 18:51:
ja late we allemaal mensen vermoorden en verkrachten en dan boeken gaan schrijven. zijn we ineens allemaal lieverdjes
een moord is niet goed te praten..

Zeg ik dat dan sjakie

Waarschuw beheerder
Sjakie :p

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Tja nogal loze reactie......

Waarschuw beheerder
Best wel bedoelde ik :yes:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 december 2005 om 18:37:
Zoek maar eens feiten voor je standpunt. Het is namelijk andersom... De doodstraf is duurder dan levenslange opsluiting. Dat is meermalen uitgezocht.

In Amerika ja
Waarschuw beheerder
families van slachtoffers moeten hun hele leven boeten omdat hun geliefde is vermoord

persoonsverandering of niet... daarmee breng je niet 4 levens terug

de familie van tookie kan tenminste afscheid nemen van hem... dat konden de families van zijn slachtoffers niet...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Die man had tijdens zijn levenslange opsluiting nog veel nuttig werk kunnen verrichten :jaja:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 13 december 2005 om 19:01:
Die man had tijdens zijn levenslange opsluiting nog veel nuttig werk kunnen verrichten

Net of het opsluiten het bewaken van zo'n gek geen geld kost?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 13 december 2005 om 18:51:
Hij heeft de Crips opgericht.. dat maakt hem wel bijzonder toch

Ja precies, daarmee heeft hij nog veel meer moorden op zijn geweten.

Nee ik kan er echt niet rouwig om zijn als hij er niet meer is.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 december 2005 om 19:04:
Net of het opsluiten het bewaken van zo'n gek geen geld kost?

Zoals hierboven al staat.. in de VS is de doodstraf duurder (ze moeten lichamelijk perfect zijn enzo)

En dat werk wat hij doet levert geen geld op maar er zijn genoeg jongeren die daardoor minder snel het slechte pad zullen kiezen (maar of ze nou echt de keuze hebben'

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 13 december 2005 om 19:06:

Niet echt iets om trots op te zijn nee :D

Nee ik kan er echt niet rouwig om zijn als hij er niet meer is.

Mwah, die man was niet meer slecht, hem een spuitje geven is echt zonde en kansloos
Artiest {SHOWLIST artist 169839, 168185}
Waarschuw beheerder
Raar dat een doodstraf meer geld kost dan levenslange opsluiting...hoe dat zo dan?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Vleestor op dinsdag 13 december 2005 om 19:10:
Raar dat een doodstraf meer geld kost dan levenslange opsluiting...hoe dat zo dan?

Wil ik ook wel eenbewijs van zijn ja...Lijkt me sterk dat zon spuitje miljoenen kost :)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Gaat o.a. om de fysieke gesteldheid van de veroordeelde, die moet KERN gezond zijn.. lekker onzinnig weer allemaal
Waarschuw beheerder
In Amerika geloof ik het wel, dat zijn toch een stel debielen. Er komen nog een boel proceskosten bij. Een stuk terug in deze topic staan wat links (geen zin om het op te zoeken)

Maar in Nederland mogen ze het invoeren, ik geloof namelijk niet dat de kosten voor de doodstraf hoger zijn dan levenslange opsluiting. En anders moeten ze daar dan maar iets aan doen.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Bertje V. op dinsdag 13 december 2005 om 18:51:
Hij heeft de Crips opgericht.. dat maakt hem wel bijzonder toch

das onzin als ik een moord pleeg is me moeder toch ook niet verantwoordelijk , of wel ?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
En ik ga ook niet zeggen dat de staat er verantwoordelijk voor is dat hij de Crips heeft opgericht:D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van KOKO op dinsdag 13 december 2005 om 19:16:
das onzin als ik een moord pleeg is me moeder toch ook niet verantwoordelijk , of wel ?

Geen onzin.

Veroordeeld voor 4 moorden, hoeveel zal hij er in het echt gepleegd hebben? Hoeveel opdrachten heeft hij gegeven?

Je kan een straatbende niet vergelijken met een familiesituatie (althans, niet met de meeste families)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
de crips was inderdaad niet de meest aardige gang...

alle gangs gebruiken zeer veel geweld... grote gangs als de cribs dus nog meer geweld anders word je geen grote gang
Waarschuw beheerder
Goed dat Arnold S. zich niet heeft laten beinvloeden door de hele mediahype.

Iemand die niet alleen een aantal moorden heeft gepleegd, maar ook nog eens een bende heeft opgericht. En deze bende is voor ontelbare criminele acties verantwoordelijk.

Zo iemand heeft niks anders anders dan de dood verdiend.

En het is weer typerend voor al die "gangsters", zodra ze er zelf aan moeten geloven gaan ze ineens de brave jongen uithangen en kinderboeken schrijven, goed dat de beslissende instantie daar niet op ingetrapt is.
Waarschuw beheerder
Tja, tis maar lastig. Het is natuurlijk niet goed te praten, maarja als je daar opgroeid enzo ik weet het niet hoor. Je ziet alleen maar armoede e.d om je heen en je wordt ook in het bende leven getrokken. Je hebt niet zo heel veel keuzes dat is een beetje het probleem. Daar moeten ze in Amerika is een keer naar gaan kijken, net of steeds de doodstraf aan iedereen uitdelen het uiteindelijke probleem oplost. Nou ik denk het dus niet.

Ik ben dus zoiezo tegen de doodstraf, en bij deze kerel al helemaal. Niet dat hij strafvermindering moet krijgen ofzo maar gewoon levenslang.

En idd zoals al staat aangegeven in dit topic is "normale" doodstraf duurder en het helpt helemaal niet tegen de criminaliteit, dus wat is dan de waarde ervan? Het wraak gevoel?

Mensen in dit topic roepen ook meer dingen vanuit hun gevoel, beetje makkelijk vindt ik. De doodstraf opzich is al iets zieks.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van matchscratch op dinsdag 13 december 2005 om 19:30:
brave jongen uithangen en kinderboeken schrijven

lijkt me wel een afweging waard
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op dinsdag 13 december 2005 om 19:54:
lijkt me wel een afweging waard

Idd maar goed daar zijn we nu te laat voor :-(

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 13 december 2005 om 18:24:

ik word een beetje simpel van dat gelul van had-ie-maar blablabla :s
Nee!! Dat heeft ie niet en 26 jaar na zijn terdoodveroordeling is hij door een spuitje doodgemaakt. Dat is de realiteit. Realiteit van ter dood veroordeling is ook dat je jarenlang een dodencel in gaat, dat er allerlei rechtszaken komen, dat er gestemd wordt in een staat van ja of nee. Het is niet zo simpel als sommige mensen hier denken.
Uitspraak van Pino op dinsdag 13 december 2005 om 19:16:
Maar in Nederland mogen ze het invoeren, ik geloof namelijk niet dat de kosten voor de doodstraf hoger zijn dan levenslange opsluiting. En anders moeten ze daar dan maar iets aan doen.

Dus NL uit de EU? Er zit wel meer aan vast dan "ff de doodstraf invoeren"..
laatste aanpassing
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 182, 681, 1669}
Artiest Dynamike
Waarschuw beheerder
donateur
terechtgesteld (y)

nu kan snoopie n begrafenis liedje gaan zingen
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 december 2005 om 20:00:
Nee!! Dat heeft ie niet en 26 jaar na zijn terdoodveroordeling is hij door een spuitje doodgemaakt.

Dus opgeruimd staat netjes en discussie afgesloten? 8)
Waarschuw beheerder
Vind het inderdaad onmenselijk om iemand zo lang te laten wachten. (n)
Dat hij de jeugd goed heeft geholpen zou het proces ook kunnen hebben vertraagd? Ik zou het niet weten..Maar als ik in de grote stoel zit waar de terminator zit zou ik zeker eens beter gaan nadenken over deze zaak!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Pino op dinsdag 13 december 2005 om 18:38:
Als de doodstraf geen straf is, waarom zal iedere veroordeelde dan kiezen voor levenslang ipv een spuitje?

Omdat niemand dood wil maar als je eenmaal levenslang hebt dan wordt je leven vaak uitzichtloos. Een uitzichtloos leven is een hel. Laatst was een documentaire op tv over de paar mensen die in nederland levenslang gekregen hebben. Deze mensen waren stuk voor stuk levensmoe en zien elke dag wakkerworden als een hell. Dat is pas een straf. Echter geef je op deze manier mensen ook een kans om wat terug te doen voor de maatschappij. Welliswaar vanuit de cel zoals tookie dat deed. Dat maakte zijn leven niet uitzichtloos en dus zinvol. Daarom wilde hij leven.

Vergeet niet dat wanneer mensen zeggen dat ze de doodstraf niet terecht vinden voor tookie, ze niet gelijk bedoelen dat ie vrij moet. Hij moet levenslang vastzitten maar het is toch een goede zaak dat iemand vanuit zijn cel goed kan doen voor de maatschappij? Waarom zou je dat tegen willen gaan? Een straf is bedoelt als correctiemiddel en niet bedoelt voor wraak voor de nabestaanden. Tookie is het voorbeeld dat mensen kunnen veranderen! Bedoel ik nu dat hij vrij moet? Nee, hij moet levenslang zitten maar als hij in leven is kan hij nog dingen doen. Nu is alles wat hij bereikt had weg. Kinderen zagen in hem een voorbeeld hoe het ook kan, dat voorbeeld is nu dood. Ook al heeft hij (misschien!) gruwelijke dingen gedaan, hij heeft ook goede dingen gedaan.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder

idd... hier had tie nog president kunnen worden...

ik heb de film over m gezien, en ik weenie...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Dynamike op dinsdag 13 december 2005 om 20:40:
terechtgesteld

danku voor deze correctie, dat woord zocht ik (y)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 december 2005 om 20:57:
Dat maakte zijn leven niet uitzichtloos en dus zinvol. Daarom wilde hij leven.

Precies! Dat bedoel ik, en zn leven had nut ook! Triest dat ze 'm dat dan NU afpakken..

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 december 2005 om 21:47:
Precies! Dat bedoel ik, en zn leven had nut ook! Triest dat ze 'm dat dan NU afpakken..

Precies, ze hadden hem 25 jaar geleden een spuitje moeten geven toen hij een rot eitje was, niet nu, als hij een '
voorbeeld' is voor de zwarte jeugd

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 13 december 2005 om 21:53:
Precies, ze hadden hem 25 jaar geleden een spuitje moeten geven toen hij een rot eitje was, niet nu, als hij een '
voorbeeld' is voor de zwarte jeugd

Tsjah, dat paste toen misschien beter in het beeld dan nu.. maar wat ik al zeg en ook zie, is dat juridische procedures eindeloos duren.. ook in de VS..

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik wil het nieteens weten :smoke:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 13 december 2005 om 22:25:
Ik wil het nieteens weten :smoke:

(y)
Waarschuw beheerder
ik zeg mooi sow , weer zon gangstah mindah
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 december 2005 om 20:57:
Een straf is bedoelt als correctiemiddel en niet bedoelt voor wraak voor de nabestaanden.

Inderdaad. (y)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Hupkarella op woensdag 14 december 2005 om 09:47:
Een straf is bedoelt als correctiemiddel

wat word er nou correct gemaakt met iemand een dodelijke spuit te geven dan ?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van KOKO op woensdag 14 december 2005 om 10:30:

Niets. Nog een reden om tegen de doodstraf te zijn dus.

Waarschuw beheerder
Maakt zeker wel uit...hoe lullig het ook klinkt, maar doodstraf is veel efficienter in economisch opzicht. Levenslang opsluiten kost soms wel tonnen per jaar.

en dat kunnen ze beter ergens anders voor gebruiken

Waarschuw beheerder

Doodstraf is vele tonnen duurder dan levenslang opsluiten. Dit is trouwens niet alleen een mening, maar is ook aangetoond. De proceskosten zijn namelijk vaak veel hoger.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 december 2005 om 11:06:
Doodstraf is vele tonnen duurder dan levenslang opsluiten. Dit is trouwens niet alleen een mening, maar is ook aangetoond. De proceskosten zijn namelijk vaak veel hoger

Uitspraak van Pino op dinsdag 13 december 2005 om 18:59:
In Amerika ja

Waarschuw beheerder
donateur

Ja, dat is toch het hele punt. :s

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Pino op woensdag 14 december 2005 om 11:24:
Uitspraak van Mijne op woensdag 14 december 2005 om 11:06:
Doodstraf is vele tonnen duurder dan levenslang opsluiten. Dit is trouwens niet alleen een mening, maar is ook aangetoond. De proceskosten zijn namelijk vaak veel hoger

Uitspraak van Pino(de echte) op dinsdag 13 december 2005 om 18:59:
In Amerika ja

Maar wij Wijsneuzen aan de andere kant van de Atlantische oceaan denken dat het hier wel gelijk kan worden ingevoerd, dat het allemaal minder kost, dat we gelijk een dag na de veroordeling iemand op het schavot kunnen zetten.. of een spuitje geven..

MENSEN, WAKE UP!!! :@

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Hij is wel de stichter van een van de grootste bendes maar daar tegenover heeft hij wel veel goeds gedaan om jongeren te waarschuwen om niet bij bendes te gaan & hun leven te verbeteren. Als ze hem nu levenslang gaven? Als je zo'n iemand het leven beroofd, dan creeer je alleen maar een negatief beeld. (N) Levenslang zou ik een gepastere straf vinden!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 14 december 2005 om 11:37:
Hij is wel de stichter van een van de grootste bendes maar daar tegenover heeft hij wel veel goeds gedaan om jongeren te waarschuwen om niet bij bendes te gaan & hun leven te verbeteren. Als ze hem nu levenslang gaven? Als je zo'n iemand het leven beroofd, dan creeer je alleen maar een negatief beeld. Levenslang zou ik een gepastere straf vinden!

Precies.. :yes: ik ook :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 december 2005 om 11:35:
Maar wij Wijsneuzen aan de andere kant van de Atlantische oceaan denken dat het hier wel gelijk kan worden ingevoerd, dat het allemaal minder kost, dat we gelijk een dag na de veroordeling iemand op het schavot kunnen zetten.. of een spuitje geven..

Inderdaad... er is een reden dat die processen zo lang duren. Als je iemand ter dood veroordeeld en die straf uitvoerd, dan is het een beetje zuur als je er later achterkomt dat hij toch onschuldig was of dat er verzachtende omstandigheden waren.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 december 2005 om 11:36:
Toch bleken de afgelopen 30 jaar 122 gevangenen in Death Row onschuldig te zijn.

Dit vind ik nogal veel eigenlijk.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 december 2005 om 11:51:
Inderdaad... er is een reden dat die processen zo lang duren. Als je iemand ter dood veroordeeld en die straf uitvoerd, dan is het een beetje zuur als je er later achterkomt dat hij toch onschuldig was of dat er verzachtende omstandigheden waren.laatste aanpassing 14 december 2005 11:53

Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 december 2005 om 11:51:
Uitspraak van Mijne op dinsdag 13 december 2005 om 11:36:
Toch bleken de afgelopen 30 jaar 122 gevangenen in Death Row onschuldig te zijn.

Dit vind ik nogal veel eigenlijk.laatste aanpassing 14 december 2005 11:53

Ik bedoel maar... :)
Kan me een onderzoek herinneren dat laagopgeleiden en jongeren voor de doodstraf zijn. Als ik de ongelooflijke DOMHEID af en toe lees hier, klopt het aardig :yes:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 december 2005 om 12:04:
Kan me een onderzoek herinneren dat laagopgeleiden en jongeren voor de doodstraf zijn. Als ik de ongelooflijke DOMHEID af en toe lees hier, klopt het aardig

Hahahahaha :respect:

Zit dit hele topic ook echt met kromme tenen te lezen....ongelooflijk!!
Waarschuw beheerder
matchscratch citeer 13 december 2005 19:30
Goed dat Arnold S. zich niet heeft laten beinvloeden door de hele mediahype.

Iemand die niet alleen een aantal moorden heeft gepleegd, maar ook nog eens een bende heeft opgericht. En deze bende is voor ontelbare criminele acties verantwoordelijk.

Zo iemand heeft niks anders anders dan de dood verdiend.

Euh, daar bedoel je toch niet mij mee he hoop ik? :D

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 december 2005 om 12:04:
Kan me een onderzoek herinneren dat laagopgeleiden en jongeren voor de doodstraf zijn. Als ik de ongelooflijke DOMHEID af en toe lees hier, klopt het aardig laatste aanpassing 14 december 2005 12:10

ja dat komt omdat die hoogopgeleiden meestal niet buitenkomen en nerds zijn ja. die denken oh iederen verdient een kans :/ we gaan in een kringetje om een boompje staan en dan de boom redden :/
kom op man jullie zijn niet realistisch, stel je familie word uitgemoord en de dader gaat daarna heel braaf doen en kindere inlichten en boeken schrijven.. krijg je dan ook medelijden met hem??

mensen die moorden zijn ziek ja :S die zomaar iemand kapot schieten of wat dan ook. die zijn ziek ja. doe dat dan niet dan hoefje nie te gaan huilen om een doodsraf :/
echt belachelijk om te lezen dat mensen voor een dader zijn en niet eens naar de slachtoffers kijken.. linkse nerds..

btw ik heb een afgeronde hbo opleiding al 6 jaar, dus ben schijnbaar een van de minderen "hoog opgeleiden" die toch nog nadenkt ;)
Waarschuw beheerder

MENSEN, WAKE UP!!!

gelijk kan worden ingevoerd

Mij heb je dat nooit horen zeggen dat het gelijk ingevoerd kan worden. Ik zou er niet op tegen zijn indien het daadwerkelijk ingevoerd zou worden.

dat het allemaal minder kost

Ik blijf erbij, ik zou de kostenopbouw wel even willen zien. Alle berekeningen zijn gebasseerd op Amerika. Het grootste gedeelte gaat naar de proceskosten. Nu is het alom bekend dat die kosten in Amerika abnormaal hoog zijn. In Nederland zal het een heel ander verhaal zijn. Zijn de kosten nog steeds veel hoger, dan is het nog geen reden om het niet in te voeren, maar dan zal er gekeken moeten worden naar het systeem. Kan niet en het laten gaan is zwak.

Gevoelsmatig is het een ander verhaal (ivm het schuldig zijn of een fout gemaakt te hebben). Doodstraf bij herhaling en/of heterdaad vind ik een goede zaak!! En indien er geen twijfel mogelijk is.

dat we gelijk een dag na de veroordeling iemand op het schavot kunnen zetten.. of een spuitje geven..

Maar het hoeft ook geen maanden/jaren te duren
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 14 december 2005 om 14:16:
die denken oh iederen verdient een kans

Leer eens lezen man. Er is niemand die hem een tweede kans wil geven. Ten minste... een levenslange gevangenisstraf met een uitzichtsloos bestaan vind ik geen tweede kans. Misschien dat jij daar anders over denkt...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ja waarom is een doostraf dan te erg?
en die mense hier zitte te janke datie dood moet omdat ie voor hun een "held" is ofzo.

en oh wat erg zeg :S een uitzichtloos bestaan. das nog niks vergelijke met die slachtoffers. ze hadden doe man aan krokodillen moeten voeren.
Waarschuw beheerder
donateur
ja dat komt omdat die hoogopgeleiden meestal niet buitenkomen en nerds zijn ja. die denken oh iederen verdient een kans we gaan in een kringetje om een boompje staan en dan de boom redden

Dit is lekker realistisch zeker? Niemand staat hier om een boompje heen hoor, en het is nogal een ander verhaal dat je niet iemand dood wenst dan dat je een "bomenknuffelaar" bent hoor.

Wees er maar trots op dat jij iemand opdracht wil geven een ander te vermoorden, dan ben je lekker net zo erg als degene die je dood wilt hebben.

stel je familie word uitgemoord en de dader gaat daarna heel braaf doen en kindere inlichten en boeken schrijven.. krijg je dan ook medelijden met hem??

Wie zegt medelijden? Ik ben gewoon niet zo dat ik iemand dood wil. Niemand wil hem vrij ofzo. Alleen niet dood. Das nogal een verschil.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 14 december 2005 om 14:55:
ja waarom is een doostraf dan te erg?

Omdat jij dan vindt dat je onder bepaalde omstandigheden mensen mag doden, dan is het eind toch zoek???

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
en dat het duur is is ook dom:S

gewoon afranselen met een stuk hout en ijzer. hoeft niet veel te kosten.

en een doodstraf is een straf ja en is niet net zo erg als de moordenaar zelf :/ als die ezels gewoon geen mense vermoorde hoeve ze ook nie bang te zijn voor de doodstraf.
laat al die kut gangster niggas maar kapot gaan, niet met een spuitje maar met een slijptol
Waarschuw beheerder
donateur
Waarom is dat niet zo erg? Jij maakt dan toch ook iemand dood? De beul in elk geval.

Dus dan is moorden wel goed?

TWEE MATEN! (n)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pino op woensdag 14 december 2005 om 14:24:
Doodstraf bij herhaling en/of heterdaad vind ik een goede zaak!! En indien er geen twijfel mogelijk is.

Er zijn veel te veel mensen onschuldig op de stoel gezet!!

En in Nederland worden er ook met grote regelmaat onchuldigen veroordeeld!

Stel dat de doodstraf er in Nederland zou zijn en dat bijv. de 2 van de Puttense moordzaak geëxecuteerd waren......terwijl er achteraf bewezen is dat ze onschuldig waren,wat zeg je dan????
Pech??

Kan toch niet??
Ik heb liever 100 daders levenslang dan 1 onschuldige op de stoel!!
Waarschuw beheerder
hij probeerde zn leven kennelijk te verbeteren majah

shit happens

Waarschuw beheerder
donateur
ja dat komt omdat die hoogopgeleiden meestal niet buitenkomen en nerds zijn ja. die denken oh iederen verdient een kans we gaan in een kringetje om een boompje staan en dan de boom redden
kom op man jullie zijn niet realistisch, stel je familie word uitgemoord en de dader gaat daarna heel braaf doen en kindere inlichten en boeken schrijven.. krijg je dan ook medelijden met hem??

btw ik heb een afgeronde hbo opleiding al 6 jaar, dus ben schijnbaar een van de minderen "hoog opgeleiden" die toch nog nadenkt

:\ dat is jouw mening, dat je "nadenkt".. ik denk daar anders over. Je bent iig behoorlijk oppervlakkig aan het denken in mijn beleving :s

Waarom in godsnaam ga je voor iets zijn waar een dader geen last meer van heeft, spuitje en klaar :\
Zo iemand krijgt dus geen kans meer om zich te herstellen en ben je als slachtoffer zo geholpen als iemand dood is?? Dat maakt niet dat iemand gelijk genezen is van de shit die is gecreeerd door de dader. Daar wel es over nagedacht?? Het gaat er om dat de slachtoffers HULP krijgen en dat gaat niet door de dader doodstraf tegeven, althans in mijn beleving is dat zo..
linkse nerds..

:\ wat heeft dat met links te maken? een aanname van je.. ook oppervlakkig dus.. je bent een ontzettende "nadenker" :[

Ik weerleg je argumenten zo..

Uitspraak van Pino op woensdag 14 december 2005 om 14:24:
Mij heb je dat nooit horen zeggen dat het gelijk ingevoerd kan worden. Ik zou er niet op tegen zijn indien het daadwerkelijk ingevoerd zou worden.

Ik wel, de financiele, organisatorische, staatkundige en juridische consequenties zijn te groot. Dat is mijn grootste bezwaar. Verder denk ik dat er tegenwoordig minder gevoelloze oplossingen zijn.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 december 2005 om 14:31:
Leer eens lezen man. Er is niemand die hem een tweede kans wil geven. Ten minste... een levenslange gevangenisstraf met een uitzichtsloos bestaan vind ik geen tweede kans. Misschien dat jij daar anders over denkt...

Heeft niks met tweede kans te maken. Een mens kan veranderen.. En ...
Uitspraak van Bof (L) Bert op woensdag 14 december 2005 om 15:52:

:yes:
Waarschuw beheerder
En in Nederland worden er ook met grote regelmaat onchuldigen veroordeeld!

Er is in Nederland niemand verkeerd veroordeeld die op heterdaad "betrapt" is.

Ik ook.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Pino op woensdag 14 december 2005 om 19:48:
Er is in Nederland niemand verkeerd veroordeeld die op heterdaad "betrapt" is.

(y) wel waarbij niet duidelijk vaststond dat hij de dader is.. maar je hebt wel een goed argument te pakken die voor de doodstraf pleit (y) (voor mij overigens het enige legitieme argument).. Het moet dan wel gaan om iets waar de hele maatschappij schade van kan ondervinden (materieel en immaterieel), bijvoorbeel de dader van de moord op van Gogh in het geval dat hij zo'n daad zou herhalen.. Wat er tegen pleit dan weer is dat ie nu veilig achter slot en grendel zit en dat was in geval van de uitspraak "doodstraf" nog maar de vraag..

Jij hebt er goed over nagedacht iig :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 december 2005 om 19:59:
wel waarbij niet duidelijk vaststond dat hij de dader is..

Dan idd geen doodstraf.

voor mij overigens het enige legitieme argument

Bij herhaling vind ik ook een legitiem argument. En dan bedoel ik bijvoorbeeld het geval van iemand die de eerste keer schuldig bevonden wordt (geen heterdaadje, maar puur op bewijslast), krijgt een gevangenisstraf. Indien hij later vrij komt en wederom iemand vermoord, mag het wat mij betreft ook toegepast worden.

Jij hebt er goed over nagedacht iig

Ik denk over alles na :D

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Pino op woensdag 14 december 2005 om 20:13:
Bij herhaling vind ik ook een legitiem argument.

bijvoorbeel de dader van de moord op van Gogh in het geval dat hij zo'n daad zou herhalen..

ja deze aanvulling had ik (dus zomaar zeggen iemand is voor iets gruwelijks 1 keer op heterdaad betrapt -> geen doodstraf)

Uitspraak van Pino op woensdag 14 december 2005 om 20:13:
Ik denk over alles na

Ik merk het! :D Top (y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 december 2005 om 10:41:
Ben tegen de doodstraf, dus ook in dit geval

ik ook........
geen kwaad met kwaad vergelden.......

al zijn er wel uitzonderingen, en dat zijn de mensen die bekennen en geen berouw tonen, zoals bijvoorbeeld Mohammed B. Hij heeft bekend, toont geen enkele vorm van berouw, juist meer een vorm van trots. Dan lijkt het me de meest voor de hand liggende optie om hem plat te spuiten, want levenslang kost meer dan een miljoen :S ( ook zal zoiets????????? )
Maar zelfs dan heb ik nog mijn twijfels. Ik blijf tegen de doodstraf, in zijn geval : isolatie cel, en 3x per dag wat water en brood door een katteluikje. Er zijn echt wel vrijwilligers voor te vinden, en dan kost het tenminste niet zoveel!!!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Ralf-HKL op woensdag 14 december 2005 om 20:43:
Maar zelfs dan heb ik nog mijn twijfels. Ik blijf tegen de doodstraf, in zijn geval : isolatie cel, en 3x per dag wat water en brood door een katteluikje. Er zijn echt wel vrijwilligers voor te vinden, en dan kost het tenminste niet zoveel!!!

Goed alternatief (y)
Waarschuw beheerder
Wie iets verkeerds doet, moet bestraft worden. Hij werd ter dood veroordeeld. Hij heeft zijn leven verbetert. Verdient hij een tweede kans? Of toch maar levenslang?
Hij verdient een tweede kans. maar moest hij die hebben gekregen zou het bijna een burgeroorlog in Amerika veroorzaken, dus toch maar geen tweede kans.
Levenslang is in mijn ogen veel slechter als de doodstraf. Lekker in je cel blijven rotten tot je sterft. Leuk is iets anders.
Uiteindelijk is de doodstraf niet zo slecht vind ik, maar dan moet het wel heel duidelijk zijn gebleken dat de beklaagde schuldig is en dat niet net na zijn dood blijkt dat hij onschuldig is.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 december 2005 om 20:45:
Uitspraak van vwteambrabander op woensdag 14 december 2005 om 20:43:

Goed alternatief

Misschien leuk als je geheel ongevoelig bent voor menselijke gevoelens.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van baron_bionicman op woensdag 14 december 2005 om 21:06:
Misschien leuk als je geheel ongevoelig bent voor menselijke gevoelens.

Tja.. zit wat in, maar hoe gevoelig moet je daarvoor zijn als het gaat om iemand die een gevaar is voor de samenleving? Dacht je dat die mensen zo gevoelig zijn? :|

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [GTP] Garderobbe op maandag 12 december 2005 om 23:53:
Helaas werkt de doodstraf niet

nee die vallen altijd weer terug he...;)

Waarschuw beheerder

hij zal denk ik niet nog eens 4 mensen vermoorden
Waarschuw beheerder
Uitspraak van baron_bionicman op woensdag 14 december 2005 om 21:06:
maar dan moet het wel heel duidelijk zijn gebleken dat de beklaagde schuldig is en dat niet net na zijn dood blijkt dat hij onschuldig is.

Maar dat is nu net het probleem....wanneer acht jij iemand zonder twijfel schuldig,als het niet om heterdaad gaat????

Neem de Puttense moordzaak en die hele sperma sleep theorie die de OVJ erop los gelaten heeft!
Heel Nederland en dus ook de rechters geloofden dat!Daarop zijn ze dan ook veroordeeld,terwijl later bleek dat het helemaal niet mogelijk was.

Mijn punt is nu dat je dus kennelijk niet op onze politiemacht vertrouwen kunt.
Het is nu toch wel algemeen bekend dat justitie feiten achterhoudt en zelf bewijzen in elkaar flanst om de persoon die zij willen veroordeeld te krijgen.

Alleen daarom al ben ik tegen de doodstraf(afgezien van mijn andere morele bezwaren).
Het moet toch niet kunnen dat er onschuldigen geëxecuteerd worden....dat mag toch gewoon niet in deze tijd!!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 december 2005 om 23:06:
hij zal denk ik niet nog eens 4 mensen vermoorden

denk je?

Hoe weet je zo zeker dat ie levend in een cel dat wel zou doen dan?? :\ Blijkbaar heeft ie dat 26 jaar niet gedaan!! Toch? :s
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Bof (L) Bert op woensdag 14 december 2005 om 23:11:
Maar dat is nu net het probleem....wanneer acht jij iemand zonder twijfel schuldig,als het niet om heterdaad gaat????

Uitspraak van Bof (L) Bert op woensdag 14 december 2005 om 23:11:
Mijn punt is nu dat je dus kennelijk niet op onze politiemacht vertrouwen kunt.
Het is nu toch wel algemeen bekend dat justitie feiten achterhoudt en zelf bewijzen in elkaar flanst om de persoon die zij willen veroordeeld te krijgen.

Alleen daarom al ben ik tegen de doodstraf(afgezien van mijn andere morele bezwaren).
Het moet toch niet kunnen dat er onschuldigen geëxecuteerd worden....dat mag toch gewoon niet in deze tijd!!

Tja dat zijn voor mij ook duidelijke tegenargumenten! :yes:

Waarschuw beheerder
R.I.P Tookie

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 december 2005 om 14:26:
R.I.P Tookie

idd ook namens mij (y)
Waarschuw beheerder
donateur
ach ja die kankers van de "bloods" zullen het allemaal wel prachtig vinden

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Kom op man. Ik ben Hitler en ik maak alle joden dood. en nu ga een een kinderboek schrijve dat joden doden niet mag :-/

En dan ben ik een held :S

Waarschuw beheerder
Opgeruimd staat netjes!
Waarschuw beheerder
tookie de oprichter van de cribs

cribs zijn verantwoordelijk voor minimaal 600 moorden in Los Angeles, tookie was leider dus zijn er veel moorden in opdracht van hem gepleegd

hij is verantwoordelijk voor al het leed wat de cribs hebben veroorzaakt...

alleen daarvoor verdient ie al de doodstraf....

hij heeft altijd blijven ontkennen dat hij de moorden gepleegd heeft oftewel hij heeft nooit berouw getoond...

opgeruimd staat netjes

en dat gelul over ze boekje... er zijn 300 exemplaren van verkocht... nou nou nou wat heeft ie veel mensen bereikt
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder

nee joh , het was een groot complot
hij zit nu op een tropisch eiland met 2 pac en biggie een borrel te drinken.

Waarschuw beheerder
terecht dat hij dood is, 4 moorden op je naam? dan verdien je geen leven!

ik wou dat de doodstraf hier ook was,als je iemand hebt verloren door moord zouden jullie allemaal het zelfde zeggen :cry:
Waarschuw beheerder
ik wou dat de doodstraf hier ook was,als je iemand hebt verloren door moord zouden jullie allemaal het zelfde zeggen

dat geloof ik graag :yes:

om mij mag die straf hier ook wel weer worden ingevoerd

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 18 december 2005 om 17:51:
terecht dat hij dood is, 4 moorden op je naam? dan verdien je geen leven!

ik wou dat de doodstraf hier ook was,als je iemand hebt verloren door moord zouden jullie allemaal het zelfde zeggen

er zijn mensen die wel meer moorden op hun naam hebben staan, en die lopen nog rond.. :s

Waarschuw beheerder
Geweldig mensen... wat een niveau van sommigen hier weer :no:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 december 2005 om 09:18:
Geweldig mensen... wat een niveau van sommigen hier weer

idd :\

Waarschuw beheerder
Omdat hij bekeerd is, is het eigenlijk een beetje tegenstrijdig...

Toch, hij heeft het nu eenmaal allemaal gedaan, Hij heeft 4 moorden op zijn geweten..

Door deze 4 moorden dus ook zijn eigen dood...Waarom zou hij wel andere mensen van het leven mogen beroven en zou die van hem bespaard mogen blijven???

:-(
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op maandag 19 december 2005 om 12:07:

Toch, hij heeft het nu eenmaal allemaal gedaan, Hij heeft 4 moorden op zijn geweten..

Door deze 4 moorden dus ook zijn eigen dood...Waarom zou hij wel andere mensen van het leven mogen beroven en zou die van hem bespaard mogen blijven???

Lees dit topic eens door zou ik zeggen...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 december 2005 om 12:15:

Lees dit topic eens door zou ik zeggen...

Zou jij 5 pagina's gaan doorlezen!!!???
Geen tijd voor...

maar Je vind je eigen nogal slim geloof ik he..!

tsss.... bemoeial...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op maandag 19 december 2005 om 12:21:
Zou jij 5 pagina's gaan doorlezen!!!???
Geen tijd voor...

maar Je vind je eigen nogal slim geloof ik he..!

tsss.... bemoeial...laatste aanpassing 19 december 2005 12:24

Als je geen moeite wilt nemen om het te lezen, neem dan ook geen moeite een vraag te stellen die al meerdere keren in dit topic beantwoord is. Ik heb inmiddels mijn standpunt al meer dan duidelijk gemaakt, heb deze ook al meerdere keren herhaald, maar blijf mijn mening niet herkauwen omdat sommigen te lui zijn om het topic door te lezen, laat staan na te gaan denken (y)

Bemoeial? Bemoei ik me met jou dan?

Waarschuw beheerder
Terecht dat hij geexecuteerd is, hij heeft 4 onschuldige mensen vermoord. Of hij nou wit, zwart, geel, paars of oranje is, iedereen die dat doet verdient de doodstraf.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 december 2005 om 12:34:
Bemoeial? Bemoei ik me met jou dan?

JA je bemoeit je zeker...

Ik heb inmiddels mijn standpunt al meer dan duidelijk gemaakt, heb deze ook al meerdere keren herhaald, maar blijf mijn mening niet herkauwen omdat sommigen te lui zijn om het topic door te lezen

Vraag ik jou te reageren op mij?? ....NEE !
Vraag ik om JOU standpunt???... NEE!
Vraag ik om jou mening te "herkauwen"...NEE!

Doe dat dan ook niet en hou je domme opmerkingen voortaan gewoon voor je!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van inactief op dinsdag 20 december 2005 om 14:04:
Vraag ik om jou mening te "herkauwen"...NEE!

ik durf nu ook niks meer te zeggen :x
Waarschuw beheerder
Uitspraak van rollie op zaterdag 17 december 2005 om 17:47:
hij heeft altijd blijven ontkennen dat hij de moorden gepleegd heeft oftewel hij heeft nooit berouw getoond...

jij hebt informatie die zijn advocaat niet had? :O

Waarschuw beheerder
JA je bemoeit je zeker...

Ik bemoei me nergens meer, maar geef alleen maar mijn mening... net als jij. Verschil is dat ik mijn mening kan onderbouwen en er bij jou dergelijke onzin uitkomt dat ik gelijk medelijden met alles om je heen heb.

Dit is een forum. Het is dus juist de bedoeling dat mensen op elkaar reageren. Dat mijn mening jou kennelijk niet aanstaat, doet er niet toe.

En laat ff duidelijk zijn dat ik hier zeg wat ik wil en me al helemaal niet de wet laat voorschrijven door iemand die telkens alleen maar duidelijk laat merken niet in staat te zijn op een normaal niveau te discusseren.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Knoalster op dinsdag 20 december 2005 om 14:55:
Uitspraak van rollie op zaterdag 17 december 2005 om 17:47:

jij hebt informatie die zijn advocaat niet had? :o

Misschien istie zn advocaat wel.. maarja beroepsgeheim geschonden? ;p

Waarschuw beheerder
dergelijke onzin

Raar dat jij het onzin vind, terwijl jij zelf dezelfde mening hierover hebt...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 december 2005 om 15:01:
dat ik gelijk medelijden met alles om je heen heb.

Idioot!

...nee je zou met zoiemand als jou moeten leven die alles beter denkt te weten :vaag:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 december 2005 om 15:01:
Dit is een forum. Het is dus juist de bedoeling dat mensen op elkaar reageren. Dat mijn mening jou kennelijk niet aanstaat, doet er niet toe.

En laat ff duidelijk zijn dat ik hier zeg wat ik wil en me al helemaal niet de wet laat voorschrijven door iemand die telkens alleen maar duidelijk laat merken niet in staat te zijn op een normaal niveau te discusseren

Ik vraag & vroeg toch ook niet om je mening! van mij mag je altijd je mening geven ...
bovendien gaf jij je mening niet, je gaf kritiek omdat ik niet heel de forum had doorgelezen en daardoor iets zei wat toevallig al voor kwam in die andere reeks berichten!

wat zit je nou te zeveren ... je hebt het zelfde standpunt!
Echt heel kinderachtig hoor

[en laat t nou dan onderhand maar met rust!]
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 december 2005 om 14:29:
ik durf nu ook niks meer te zeggen

hihi (K) :-( excuses ;-)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van inactief op dinsdag 20 december 2005 om 18:04:
Uitspraak van Roadrunner op dinsdag 20 december 2005 om 14:29:
ik durf nu ook niks meer te zeggen

hihi (k) :( excuses ;)

hahaha ik ga me er wel weer mee bemoeien hoor, maar nu ff nie:D

:lief: (k)

;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op dinsdag 20 december 2005 om 17:58:
Raar dat jij het onzin vind, terwijl jij zelf dezelfde mening hierover hebt...

Ik heb helemaal niet hetzelfde standpunt... Ik ben dit hele topic al tegen de doodstraf. Blijkt maar weer eens dat jij geen flauw idee hebt waar deze discussie over gaat.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 december 2005 om 09:14:
Ik heb helemaal niet hetzelfde standpunt... Ik ben dit hele topic al tegen de doodstraf. Blijkt maar weer eens dat jij geen flauw idee hebt waar deze discussie over gaat

Whatever...kap ermee...geen zin meer in jou gezever

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 december 2005 om 01:37:
hahaha ik ga me er wel weer mee bemoeien hoor, maar nu ff nie

laatste aanpassing 21 december 2005 01:37

;-)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 december 2005 om 12:44:
Terecht dat hij geexecuteerd is, hij heeft 4 onschuldige mensen vermoord. Of hij nou wit, zwart, geel, paars of oranje is, iedereen die dat doet verdient de doodstraf.

:no:
Uitspraak van inactief op maandag 19 december 2005 om 12:07:

na al die jaren dodencel zeker.. al ben ik sowieso tegen doodstraf, maar dat heb ik al eerder gezegd ;)
Waarschuw beheerder
En terecht dat hij is geexecuteerd. Tuurlijk beterde hij zijn leven als je gevangen zit.

Joehoeee Tookie :cheer:

Waarschuw beheerder
hij heeft 4 moorden gepleegt, dan krijg je de doodstraf PUNT!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 december 2005 om 11:12:

haha die mensen die de doodstaf uitvoeren zijn ook moordenaars

ook al zijn t zware criminelen die ze op de stoel zetten!!

je kunt toch beter iemand zijn hele leven achter de tralies zetten met de gedachte wat ie wel niet heeft geflik!
inplaats van m uit zijn lijden te verlossen

maar ja amerika heeft zeker niet genoeg cellen ofzo!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 december 2005 om 11:54:
hij heeft 4 moorden gepleegt, dan krijg je de doodstraf PUNT!laatste aanpassing 21 december 2005 11:55

I rest my case :x

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 december 2005 om 12:08:
haha die mensen die de doodstaf uitvoeren zijn ook moordenaars

ook al zijn t zware criminelen die ze op de stoel zetten!!

je kunt toch beter iemand zijn hele leven achter de tralies zetten met de gedachte wat ie wel niet heeft geflik!
inplaats van m uit zijn lijden te verlossen

maar ja amerika heeft zeker niet genoeg cellen ofzo!!laatste aanpassing 21 december 2005 12:09

Amerikanen hebben ook niet genoeg hersencellen :p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 december 2005 om 12:14:
Amerikanen hebben ook niet genoeg hersencellen

hahaha

Waarschuw beheerder
college know-it-all hippies

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 december 2005 om 12:13:
Uitspraak van Randy Marsh op woensdag 21 december 2005 om 11:54:
hij heeft 4 moorden gepleegt, dan krijg je de doodstraf PUNT!laatste aanpassing 21 december 2005 11:55

Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 december 2005 om 12:13:
I rest my case

Me 2 :yes: ;-)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van inactief op woensdag 21 december 2005 om 13:58:
Me 2

:cheer: dan ben ik niet de enige :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 december 2005 om 14:25:
Uitspraak van >>> MySTeRY <<< op woensdag 21 december 2005 om 13:58:
Me 2

dan ben ik niet de enige

:-P Tjah...Wordt nog rustig dan hier ... zo zonder ons ;-)...:flower:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 december 2005 om 11:54:
hij heeft 4 moorden gepleegt, dan krijg je de doodstraf PUNT!

Ik vind dat hij er dan gemakkelijk af komt. I rest my case

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 december 2005 om 14:31:

Volgens mij gaat iedereen dat dalijk doen hahah :yes:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van inactief op woensdag 21 december 2005 om 14:29:
Tjah...Wordt nog rustig dan hier ... zo zonder ons

hahaha ja idd, ineens is de discussie ook stilgevallen :p

Uitspraak van inactief op woensdag 21 december 2005 om 14:32:
Uitspraak van Mijne op woensdag 21 december 2005 om 14:31:

Volgens mij gaat iedereen dat dalijk doen hahah

:D ;p

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
hadde em beter uit elkaar kunne trekke met 2 tractors
Waarschuw beheerder
donateur
Toen ze hem net gepakt hadden hoorde je de hele bevolking daarzo het hardst schreeuwen om de doodstraf. Nu het zover was vond ineens niemand het terecht. Ze moeten er serieus eens na gaan denken over (opnieuw) afschaffing van de doodstraf.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 21 december 2005 om 15:45:
hadde em beter uit elkaar kunne trekke met 2 tractors

haha ja da is wel een goede ja

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 december 2005 om 15:34:
Uitspraak van >>> MySTeRY <<< op woensdag 21 december 2005 om 14:29:
Tjah...Wordt nog rustig dan hier ... zo zonder ons

hahaha ja idd, ineens is de discussie ook stilgevallen

Uitspraak van >>> MySTeRY <<< op woensdag 21 december 2005 om 14:32:
Uitspraak van Mijne op woensdag 21 december 2005 om 14:31:

Volgens mij gaat iedereen dat dalijk doen hahah

whaha zullen we er ook een beginnen...hoe beeindig je het snelst een topic ... topic ;-)

Saaai :x ;-) :p
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van inactief op donderdag 22 december 2005 om 09:02:
whaha zullen we er ook een beginnen...hoe beeindig je het snelst een topic ... topic

Saaai

hahaha, ja daar kun je zo een topic over openen ;p

(ik weet al wel hoe het topic gaat heten) :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 december 2005 om 10:10:
hahaha, ja daar kun je zo een topic over openen

(ik weet al wel hoe het topic gaat heten)

.....ja...hmmm ... Hoe dan???? ;-)
hahahah

HET grote Roadrunner en Mystery's Hoe beindig je het snelst een topic topic!!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van inactief op donderdag 22 december 2005 om 12:03:
hahahah

HET grote Roadrunner en Mystery's Hoe beindig je het snelst een topic topic!!!laatste aanpassing 22 december 2005 12:04

Jaaaa die is goed!! :D:D Open jij 'm? :p

O:)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 december 2005 om 12:14:
Jaaaa die is goed!! Open jij 'm?

hahaha als ik geen ruzie krijg "weer" met half pf ..dan open ik m wel hoor hahahaha

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van inactief op donderdag 22 december 2005 om 12:15:
hahaha als ik geen ruzie krijg "weer" met half pf ..dan open ik m wel hoor hahahaha

hahaha stuur de link maar als ie geopend is ;p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 december 2005 om 12:17:
hahaha stuur de link maar als ie geopend is

Doe jij t niet dan??? ;-) ...

Waarschuw beheerder
ja zo kan iedereen wel bekeren. Hij heeft toch 4 moorden gepleegd en dat ik nu zijn straf.
Stel je voor de Dutroux zich bekeerd.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 december 2005 om 14:24:
Stel je voor de Dutroux zich bekeerd.

Omdat hij zich bekeerd had, vonden velen dat de straf omgezet had moeten worden naar levenslang.

Dutroux is niet ter dood veroordeeld en had dus een na bekering volgens dezelfde redenering ook levenslang moeten krijgen. Dus... er zou niets veranderen als Dutroux zich bekeerd.

Waarschuw beheerder
Nee dat begrijp ik. Maar je moet niet vergeten dat die man wel 4 moorden heeft gepleegd!!! En dat is nu gewoon zijn straf. Nu opeens begrip tonen en opeens levenslang DAG!

Trouwens het is toch al te laat

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 december 2005 om 14:44:
Nu opeens begrip tonen en opeens levenslang DAG!

Het is nu inderdaad al te laat. Maar om eerlijk te zijn vind ik een levenslange gevangenisstraf zonder enig toekomstperspectief en je hele leven in gevangenschap door moeten brengen, erger dan de doodstraf. Wat heb je nog aan je leven als je weet dat je de rest van je leven vast zit en nooit meer deel zult uitmaken van de maatschappij en een eigen leven zult hebben?

Waarschuw beheerder
zeg dat maar tegen de familie leden van de mensen die vermoord zijn.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 december 2005 om 14:48:

oke als er in jouw familie iemand vermoord zou worden, zou je dat misschien denken.. is er iemand in jouw familie vermoord??

in mijn familie wel en ik denk dan echt niet aan doodstraf :\

Waarschuw beheerder

Die man heeft die moorden gepleegd, dus of ie zich nou bekeerd heeft of niet maakt eigenlijk geen flikker uit!

Denk s aan de familie vd nabestaanden, hun verdriet word er niet minder om! :no:

De doodstraf blijft lastig, je bent ervoor of je bent ertegen... In sommige gevallen ben ik voor, bij andere gevallen ben ik tegen. Ik weet hier niet genoeg vanaf om er n oordeel over te geven...

Vind die hele poppenkast eromheen iig wel belachelijk! Snoop Dogg en die 'gangsters' :S

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 december 2005 om 14:58:
is er iemand in jouw familie vermoord??

Dat gaat je niet veel aan.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 december 2005 om 14:58:
ik denk dan echt niet aan doodstraf

Dat is jou mening en niet iedereen deelt die menig van jou.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 december 2005 om 15:02:
Uitspraak van Roadrunner op donderdag 22 december 2005 om 14:58:
is er iemand in jouw familie vermoord??

Dat gaat je niet veel aan.

Dat kan me eigenlijk ook niet eens schelen.. ik dacht dat het wat aan de discussie kon toevoegen, maar niet dus :s
Uitspraak van Roadrunner op donderdag 22 december 2005 om 14:58:
ik denk dan echt niet aan doodstraf

Denk je dat ik mijn gelijk wil halen? Kijk es in de spiegel :flower:
In de discussie zie ik dat je weinig begrip toont voor de mening van een ander!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 december 2005 om 14:48:

Wat... dat ik persoonlijk levenslang een zwaardere straf vind dan de doodstraf?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 december 2005 om 15:13:
Dat kan me eigenlijk ook niet eens schelen

Dan moet je het ook niet vragen.

Denk je dat ik mijn gelijk wil halen?

Dat krijg je toch niet, want er zijn zoveel mensen tegen en zoveel mensen voor. Dus niemand krijgt zijn gelijk toch?.

Kijk es in de spiegel

Wat zou ik moeten zien dan?

Waarschuw beheerder
Denk s aan de familie vd nabestaanden, hun verdriet word er niet minder om!

Wie zegt dat de nabestaanden nog familie hebben? Misschien dat de mensen die hij vermoord heeft, zelf grote criminelen waren die al lang door hun familie verstoten waren.

Ik weet het niet in elk geval.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 december 2005 om 15:17:
Wie zegt dat de nabestaanden nog familie hebben? Misschien dat de mensen die hij vermoord heeft, zelf grote criminelen waren die al lang door hun familie verstoten waren.

Kan allemaal, maar het hoeft niet zo te zijn toch. Daar komen we nooit achter.

Waarschuw beheerder

Dat hoeft ook niet. Daarom is dit ook een discussie :flower:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 december 2005 om 15:20:
Kan allemaal, maar het hoeft niet zo te zijn toch. Daar komen we nooit achter.

Precies, daarom is het ook geen argument vind ik.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 december 2005 om 15:20:
Dat hoeft ook niet. Daarom is dit ook een discussie

Precies :flower:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Roadrunner op donderdag 22 december 2005 om 15:13:
Denk je dat ik mijn gelijk wil halen?

Dat krijg je toch niet, want er zijn zoveel mensen tegen en zoveel mensen voor. Dus niemand krijgt zijn gelijk toch?.

Nee, daarom hebben we ook een discussie.. (y)
En je andere zinnen ga ik verder niet op in, lekker boeiend :no:

:cheer:

Waarschuw beheerder

Dat is wel erg vergezocht! Denk je dat ie n criminele oma had?! :S

Dat diegene crimineel was, wil niet zeggen dat de familie ook crimineel was...

Maar ondanks dat, kan iemand niet ongestraft 4 moorden plegen (als t er niet meer zijn) en n bende oprichten waardoor hij andere mensen ook de criminaliteit in trekt!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 december 2005 om 15:22:
En je andere zinnen ga ik verder niet op in, lekker boeiend

haha

Waarschuw beheerder
Dat diegene crimineel was, wil niet zeggen dat de familie ook crimineel was...

Dat zeg ik niet... Ik gaf aan diegenen die hij vermoord had, misschien zelf ook wel bende leden waren. Dit zijn meestal niet echt lieverdjes en ik kan me voorstellen dat hun familieleden dan ook niets met hun meer te maken wilden hebben.
Maar ondanks dat, kan iemand niet ongestraft 4 moorden plegen (als t er niet meer zijn) en n bende oprichten waardoor hij andere mensen ook de criminaliteit in trekt!

Hij zal best mensen de criminaliteit in hebben geholpen, maar ik denk dat hij door zijn bekering er meer uit heeft gehouden. Natuurlijk moet hij gestraft worden trouwens, maar er is ook niemand hier die zegt dat hij niet levenslang opgesloten moet blijven.

Waarschuw beheerder
Dat is wel erg vergezocht!

Dat is het ook... Mijn punt is... niemand weet of de slachtoffers eigenlijk wel familie hebben.
Waarschuw beheerder
Mooie foto trouwens in de Spits vandaag van de Crips.

Waarschuw beheerder
En je andere zinnen ga ik verder niet op in, lekker boeiend

Go Roadie :cheer: Go Roadie :cheer: whahaha ;-)

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb al eens eerder in een discussie over doodstraf de opmerking geplaatst: wat nou als de dader een familielid is van het slachtoffer?
Uitspraak van inactief op donderdag 22 december 2005 om 15:31:
Go Roadie :cheer: Go Roadie :cheer: whahaha ;)

:woop:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 december 2005 om 15:26:
Dat zeg ik niet... Ik gaf aan diegenen die hij vermoord had, misschien zelf ook wel bende leden waren. Dit zijn meestal niet echt lieverdjes en ik kan me voorstellen dat hun familieleden dan ook niets met hun meer te maken wilden hebben.

Dat ken jij je misschien wel voorstellen, maar daarom hoeft t nog niet waar te zijn! Je loopt maar wat te speculeren terwijl je helemaal niet weet waar je t over hebt...

Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 december 2005 om 15:26:
Hij zal best mensen de criminaliteit in hebben geholpen, maar ik denk dat hij door zijn bekering er meer uit heeft gehouden. Natuurlijk moet hij gestraft worden trouwens, maar er is ook niemand hier die zegt dat hij niet levenslang opgesloten moet blijven.

Als we toch aan t speculeren zijn... Je weet helemaal niet waarom hij dat boek heeft geschreven? Misschien heeft ie t wel gedaan omdat ie hoopte dat ie op die manier niet de doodstraf zou krijgen!

Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 december 2005 om 15:27:
Dat is het ook... Mijn punt is... niemand weet of de slachtoffers eigenlijk wel familie hebben.

Maar heeft dat er iets mee te maken dan?! :S

Iedereen is iemands dochter of zoon, dus de kans dat diegene familie hadden is groot. Of wil je zeggen dat die 4 mensen allemaal geen familie hebben?!

Nogmaals: Het blijft n feit dat ie 4 mensen heeft vermoord en dat is wat bewezen is... Er zullen waarschijnlijk nog wel meer moorden gepleegd zijn. Ook heeft hij n bende opgericht waardoor nog meer mensen de criminele kant op zijn gegaan en dat is iets waarvoor hij gestraft moet worden, heel simpel!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 december 2005 om 15:33:
Nogmaals: Het blijft n feit dat ie 4 mensen heeft vermoord en dat is wat bewezen is... Er zullen waarschijnlijk nog wel meer moorden gepleegd zijn. Ook heeft hij n bende opgericht waardoor nog meer mensen de criminele kant op zijn gegaan en dat is iets waarvoor hij gestraft moet worden, heel simpel!

Heel simpel, en bovendien compleet waar. Niemand hier die je tegenspreekt.

Waarschuw beheerder
Dat ken jij je misschien wel voorstellen, maar daarom hoeft t nog niet waar te zijn! Je loopt maar wat te speculeren terwijl je helemaal niet weet waar je t over hebt...

Iedereen loopt te speculeren, want niemand weet zeker of er familie is. Natuurlijk zal die er waarschijnlijk wel zijn, maar er is hier niemand die dit zeker weet.

Waarschuw beheerder
Als we toch aan t speculeren zijn... Je weet helemaal niet waarom hij dat boek heeft geschreven? Misschien heeft ie t wel gedaan omdat ie hoopte dat ie op die manier niet de doodstraf zou krijgen!

Misschien wel, maar nogmaals... Vanuit mijn gezichtspunt gezien hoopte hij dan dus op een zwaardere straf in plaats van de doodstraf.

Bovendien haalde ik dit punt niet aan vanwege zijn motieven, maar alleen maar als reactie op jou opmerking dat hij mensen de misdaad in heeft geholpen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 december 2005 om 15:36:
Heel simpel, en bovendien compleet waar. Niemand hier die je tegenspreekt.

Gelukkig maar :[ haha :p

Of de doodstraf nou goed of slecht is geweest, weet ik niet :no: Ik ben soms voor de doodstraf en soms tegen de doodstraf... Ligt geheel aan de situatie en ik heb me hier niet genoeg in verdiept om daar n oordeel over te geven!

Maar goed, t is nu toch al te laat...

Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 december 2005 om 15:38:
Misschien wel, maar nogmaals... Vanuit mijn gezichtspunt gezien hoopte hij dan dus op een zwaardere straf in plaats van levenslang.

Hoe bedoel je dat?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 december 2005 om 15:39:
Hoe bedoel je dat?laatste aanpassing 22 december 2005 15:39

Ik vind levenslang een zwaardere straf dan de doodstraf.

Na de doodstraf is de moordenaar er "toch vanaf". Een levenslange celstraf houdt in dat je nooit meer vrijkomt, nooit meer kunt doen wat je wilt, nooit meer van vrijheid zult kunnen genieten, nooit meer zult kunnen doen wat je wilt, nooit meer je vrienden, familie, vrouw/vriendin en iedereen die je lief hebt kunnen zien. Kortom... een troosteloos bestaan zonder enige inhoud of toekomstperspectief.

Als ik zo'n bestaan in het vooruitzicht had... geef me dan maar een spuitje.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 december 2005 om 15:42:
Ik vind levenslang een zwaardere straf dan de doodstraf.

Na de doodstraf is de moordenaar er "toch vanaf". Een levenslange celstraf houdt in dat je nooit meer vrijkomt, nooit meer kunt doen wat je wilt, nooit meer van vrijheid zult kunnen genieten, nooit meer zult kunnen doen wat je wilt, nooit meer je vrienden, familie, vrouw/vriendin en iedereen die je lief hebt kunnen zien. Kortom... een troosteloos bestaan zonder enige inhoud of toekomstperspectief.

Als ik zo'n bestaan in het vooruitzicht had... geef me dan maar een spuitje.

Klopt :yes: Zit wat in...

Maar aan de andere kant, kost dat ons heel veel geld! Dat geld kunnen we toch wel beter besteden lijkt mij?!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Hoe bedoel je dat?laatste aanpassing 22 december 2005 15:39

Ik zie mijn fout nu pas 8) In plaats van levenslang, bedoel ik in die opmerking de doodstraf... heb het al aangepast.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 december 2005 om 15:43:
Maar aan de andere kant, kost dat ons heel veel geld! Dat geld kunnen we toch wel beter besteden lijkt mij?!

In de VS is de doodstraf veel duurder dan een levenslange celstraf.

Waarschuw beheerder
Gelukkig maar haha

;P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 december 2005 om 15:44:

Hoe kan dat nou weer?!

Met de doodstraf ben je met n spuitje klaar en denk s aan wat er allemaal bij komt kijken als je iemand zn hele leven lang opsluit?!

Gebouw, eten, bewaking... Noem maar op! Lijkt mij raar dat zoiets voordeliger is als 1 spuitje :S

Waarschuw beheerder
bron

Volgens mij komt het vooral doordat de proceskosten in zaken waar de doodstraf geëist worden, veel hoger zijn dan bij andere rechtszaken.

Waarschuw beheerder
Maar ik heb zo kerstborrel, dus ik ga weer.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 december 2005 om 15:44:
Uitspraak van ClubKutje :cheer: op donderdag 22 december 2005 om 15:43:

Dat wordt wel grotendeels veroorzaakt omdat iemand lang in een dodencel zit.. en dat is ook de "fact of life" bij doodstraf: ellenlange gerechtelijke procedures (die ook veel geld kosten) en daarom iemand dus lang vast, mocht het vanuit hoger beroep doodstraf zijn als vonnis, zit iemand jarenlang in een cel.. tot de doodstraf voltrokken wordt.... het proces duurt jaren en jaren!

Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 december 2005 om 15:51:
Maar ik heb zo kerstborrel, dus ik ga weer.

ik heb nu kerstborrel :cheer:
laatste aanpassing