Partyflock

Forumonderwerp · 721891
3196x bekeken

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Waarschuw beheerder
Gelezen op http://enschedeaanzee.opweb.nl/blog/

Hufterig
Een Almelose echtpaar dat in ’96 Irak ontvluchtte, kocht onlangs bij Mediamarkt in Hengelo een televisie en - naar man en vrouw begrepen - een aanvullende verzekering voor een bedrag van 9,95 euro. Enige weken later werd ruim 100 euro afgeschreven van de rekening van het echtpaar. Met hulp van de stichting Pluspunt (belangenorganisatie voor mensen met een minimum inkomen) kwam het stel er achter dat de 9,95 euro niet het totaal bedrag was voor de verzekering, maar slechts een aanbetaling. De werkelijke kosten van de bedroegen 106 euro (plus aanbetaling). Pluspunt klom voor het echtpaar in de pen en schreef een venijnige brief naar Actua, waarin werd gesteld dat het echtpaar niet had begrepen dat de 9,95 euro slechts een aanbetaling was.
Verzekeringsmaatschappij Actua uit Capelle aan de Ijssel stuurde het volgende antwoord:

'Wij betreuren het zeer, dat u ondanks het feit dat u maar liefst reeds tien jaar te gast bent in Nederland, u nog altijd de Nederlandse taal niet machtig bent. Uw íkke niet begrijpen opstelling past naar onze mening dan ook zeker niet (meer) binnen het thans geldende denkpatroon van uw gastland. Dat U nog altijd de taal niet machtig zou zijn, vinden wij op z’n minst een vorm van onbeleefdheid naar het gastland waar u reeds tien jaar lang wellicht zelfs op gemeenschapsgelden mag verblijven en zeker niet in de laatste plaats naar haar bevolking.'

Je zou ze GVD toch!! Eigenlijk zou je nooit meer iets bij MediaMarkt en Actua moeten afnemen.. Hufters..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
mjaaaa..........

no comment
Waarschuw beheerder
Nouja !!!!! Komt erg professioneel over :vaag:

Waarschuw beheerder
Uw íkke niet begrijpen opstelling

WHAHAHAHAHAHA! :D.

Ik weet waar ik mijn volgende TV ga kopen. (Y).

Waarschuw beheerder
donateur
hehehe
Waarschuw beheerder
:d
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
In 10 jaar tijd niet geintergreerd zijn is ook belachelijk!

Zelfs een baby leert sneller de Nederlandse taal.
Waarschuw beheerder
Ze hebben wel gelijk...
Waarschuw beheerder
En dan als Nederlander een Ikke-niet-begrijpen-brief opstellen O:)
Waarschuw beheerder
Vindt dit echt beledigend! Dit slaat nergens op! Kan iedereen gebeuren, ik lees ook wel eens iets verkeerd! Tjuus blijf eens objectief en klantgericht!

Waarschuw beheerder
donateur
vind ik ook.. ze hebben gelijk
Waarschuw beheerder
ze hebben idd gelijk, maar je kan t niet maken om dat op deze manier te verwoorden.

Waarschuw beheerder
donateur
Vaak gaat er aan dit soort zaken wél het e.e.a. vooraf, alleen dat vermelden ze natuurlijk nooit. Stel nou dat een verkoper wél duidelijk is geweest bij het verkopen/afsluiten van de deal, maar dat het echtpaar er niets van heeft gesnapt.

Ik roep maar wat hoor :)

Uiteraard mag je het als verzekeraar nooit zo brengen, ook al is het waarheid :)

Waarschuw beheerder
donateur
Gelukkig is Mediamarkt ook een Nederlands bedrijf....

Waarschuw beheerder
ze hebben idd gelijk, maar je kan t niet maken om dat op deze manier te verwoorden.

Dat is juist het hypocriete van dit laffe Nederland. :).

Waarschuw beheerder
@Speedgriet: inderdaad. Iedereen weet dat je een beetje moet uitkijken met aanvullende verzekeringen e.d. maar als verzekeraar ben je in mijn ogen minder dan niets als je je klanten op deze manier afkamt. Komt nog eens bij: als proffesionele organisatie ga je niet dit soort politieke teksten in je brieven schrijven.

Waarschuw beheerder
hhehehe mediamarkt :respect:!!!

Niet slim cq profesioneel om het zo te verwoorden maar wel de waarheid.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
das een feit X
Waarschuw beheerder
donateur
Blijkbaar heeft pluspunt erop gewezen dat het aan de taal van deze mensen lag en dat ze hier al 10 jaar woonden. Als daar de nadruk op gelegd is heeft de media markt gewoon gelijk.

Wanneer pluspunt de nadruk gelegd had op het feit dat het met die verzekering niet duidelijk genoeg aangegeven staat had Mediamarkt vast niet zo gereageerd.

Heeft niets met racisme te maken, meer met aanpassen.
Waarschuw beheerder
ik kan er wel om lachen..

waarschijnlijk zit er daarzo bij die verzekeringsmaatschappij een vette racist die brieven de deur uit te werken!! :D :D
Waarschuw beheerder
Ze hebben gelijk over dat intergreren, maar dat zeg je toch niet dat denk je dat toch?!

Waarschuw beheerder
Heeft niets met racisme te maken, meer met aanpassen.

Dus een verzeraar mag zulke teksten hanteren om een conflict met een klant uit te vechten?? :nee:
Uw íkke niet begrijpen opstelling past naar onze mening dan ook zeker niet (meer) binnen het thans geldende denkpatroon van uw gastland.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind het overigens wel raar dat deze brief zo opgesteld is, aangezien deze familie de brief niet zelf heeft geschreven, maar een vereniging.

Dus of die vereniging spreekt ook geen goed nederlands (lijkt me sterk aangezien het een nederlandse vereniging is), of die vereniging heeft het verkeerd laten doorklinken.

Als die familie die brief ZELF had geschreven, had het nog kunnen kloppen....

Dus ik snap het niet helemaal :)
Waarschuw beheerder
als mediamarkt hier wel aan toegegeven had, zijn er altijd weer van die loze figuren die hetzelfde gaan proberen, mediamrkt heeft gewoon gelijk direct afkappen. Het zijn al slechte economische tijden en bedrijven hebben hun omzet hard nodig.....

Waarschuw beheerder
donateur
Of ze nu gelijk hebebn of niet ( dat staat niet eens vast, hoe wete mediamarkt wat de reden is dat het echtpaar het niet begreep? ) je mag nooit, vooral niet als winkelketen , zo een denigrerende toon aanslaan tegen klanten. Dat is naar mijn menig erg onprofessioneel. :@
Waarschuw beheerder
=Speedgriet= 9 november 2004 12:17
Ze hebben gelijk over dat intergreren, maar dat zeg je toch niet dat denk je dat toch?!

Zo is het de afgelopen 20 jaar in laf nederland gegaan inderdaad.
Tijden veranderen, er moet maar eens gezegt worden waar het op staat!
Artiest [artist=182202]{element is niet toegankelijk}
Waarschuw beheerder
donateur
ik vind et loos... maja... kmoet er stiekem wel om lachen dat ze zo'n brief uberhaubt durven te schrijven.
Waarschuw beheerder
mja, die gasten van mediamarkt hebben wel gelijk vinnik, maar ze hadden het wel een stuk minder lomp kunnen brengen....
Waarschuw beheerder
ik ben toch niet gekkkkkkkkkkkk
Waarschuw beheerder
Denk niet dat je dit al te serieus moet nemen. Zal wel op een andere manier gebracht zijn, maar wordt gewoon een beetje aangedikt zo.

Misschien het werk van VipTweak??? :)

Waarschuw beheerder
Ik ben het er absoluut mee eens dat men, na bijna tien jaar hier te hebben gewoond, toch wel eens de Nederlandse taal voldoende machtig mag zijn.

Maar een verzekering mag dit echter nooit zo verwoorden als men nu heeft gedaan in deze brief. Dit is niet alleen onbeleefd en niet professioneel, maar de verzekering bemoeit zich ook met iets waar zij onvoldoende over kan oordelen en bovendien komt de maatschappij hier nogal bevooroordeeld over, getuige de volgende quote
wellicht zelfs op gemeenschapsgelden mag verblijven

. Met andere woorden: de verzekering weet niet of de persoon die de tv gekocht heeft ook werkt.

Daar komt nog bij dat de brief ook niet in vlekkeloos Nederlands is geschreven. Volgens mij wordt "U" met een hoofdletter middenin een zin tegenwoordig alleen nog gebruikt om god aan te duiden.

Zo kan ik nog wel een aantal dingen noemen die mij storen aan deze brief, maar hier wil ik het echter (eerst) liever bij laten.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
haha

Waarschuw beheerder
inderdaad ze hebben wel gelijk maar ze hadden het wel op een andere manier kunnen brengen

Artiest Deaz
Waarschuw beheerder
Ik ben toch niet gek! Ik koop alles bij mediamarkt!

:respect:

Waarschuw beheerder
Ik word bij Mediamarkt 9 van de 10 keer geholpen door een gastarbeider die ik ook niet versta... :/

Waarschuw beheerder
donateur
Wellicht is het idd niet professioneel of subtiel.
Maar ze zeggen/schrijven wel wat vele zullen denken, wie is er dan hypocriet??

Ok de kleine letters worden vaak genoeg niet gelezen, dat is je eigen verantwoordelijkheid.

En ik denk idd dat er voor deze brief nog veel meer correspondentie is geweest.
Waarschuw beheerder
donateur
niet geintergreerd ----> leren of weg

:jaja:

Waarschuw beheerder
hehehe relax :D
Waarschuw beheerder
donateur
Wat zitten er toch veel DOMME mensen op Pf, aan de reacties te lezen :S

Ik schaam me dood en kots op jullie :)

PS. Wie zegt dat die mensen niet gewoon werken cq Nederlands spreken? (wel meer mensen schakelen een consumenten organisatie in om hun belangen te vertegenwoordigen)

Waarschuw beheerder
Zal niet verzonnen zijn...
BROODJE AAP
Waarschuw beheerder
donateur
ghehe je zou het maar ontvangen :d
Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind de echtheid van het verhaal idd ook twijfelachtig.

Waarschuw beheerder
whahaha wat een grappige brief :D

Waarschuw beheerder
okay.. 't stond niet alleen op die weblog maar heeft ook de regionale krant TC Tubantia gehaald. Hier dus een meer uitvoerig verhaal

Pluspunt wil verzekeraar Actua aan schandpaal nagelen
Woede om ‘ikke niet begrijpen’ brief

ALMELO - De Almelose stichting Pluspunt wil de verzekeringsmaatschappij Actua uit Capelle aan den IJssel aan de schandpaal nagelen. De stichting is ziedend over een schofferende brief die Actua heeft gestuurd aan een bejaard Irakees echtpaar over een verzekeringskwestie. Pluspunt heeft de zaak doorgespeeld aan het Anti Discriminatiebureau.

Het Almelose echtpaar dat in ’96 Irak ontvluchtte, kocht onlangs bij Mediamarkt in Hengelo een televisie en - naar man en vrouw begrepen - een aanvullende verzekering voor een bedrag van 9,95 euro. Enige weken later werd ruim 100 euro afgeschreven van de rekening van het echtpaar. Met hulp van de stichting Pluspunt (belangenorganisatie voor mensen met een minimum inkomen) kwam het stel er achter dat de 9,95 euro niet het totaal bedrag was voor de verzekering, maar slechts een aanbetaling. De werkelijke kosten van de bedroegen 106 euro (plus aanbetaling).

Pluspunt klom voor het echtpaar in de pen en schreef een venijnige brief naar Actua, waarin werd gesteld dat het echtpaar niet had begrepen dat de 9,95 euro slechts een aanbetaling was. In de brief repte de stichting over colportagepraktijken en misleiding. Dat was te kort door de bocht, niet handig en had anders gemoeten, erkent M. Minkjan van Pluspunt. De brief die het echtpaar echter in reactie daarop van Actua kreeg, gaat echter naar haar smaak élle perken te buiten. ‘Wij betreuren het zeer, dat u ondanks het feit dat u maar liefst reeds tien jaar te gast bent in Nederland, u nog altijd de Nederlandse taal niet machtig bent’, begint de brief, waarin Actua uitvoerig duidelijk maakt dat ze zich aan alle regels hebben gehouden. Verderop: uw íkke niet begrijpen opstelling past naar onze mening dan ook zeker niet (meer) binnen het thans geldende denkpatroon van uw gastland.’ En: ‘Dat U nog altijd de taal niet machtig zou zijn, vinden wij op z’n minst een vorm van onbeleefdheid naar het gastland waar u reeds tien jaar lang wellicht zelfs op gemeenschapsgelden mag verblijven en zeker niet in de laatste plaats naar haar bevolking. Tot slot: Stichting Minpunt zou er naar onze mening beter aan hebben gedaan U alsnog te verwijzen naar een taal- en of inburgeringsbureau.’

Bedenktijd
Schokkend en héél erg grof, aldus Pluspunt - die zich overigens niet bekommert over de verbastering van haar eigen naam.

Directeur Peters van Actua vindt dat de stichting Pluspunt deze reactie over zichzelf heeft afgeroepen. ‘Normaliter had ik dit nooit geschreven, maar de beschuldiging over colportage en misleiding ging te ver’, aldus Peters, ‘deze mensen hebben een enorme bedenktijd gehad. Het schoot me compleet in ’t verkeerde keelgat. We hoeven ons niet alles te laten welgevallen.’

De woede van Actua richt zich eigenlijk op Pluspunt, valt uit het relaas van Peters op te maken. Toch krijgt het bejaarde Irakese echtpaar in de brief de volle laag.

Peters vindt dat gerechtvaardigd: ‘Want Pluspunt schreef de brief namens hen.’ Op de vraag waarom Actua de stichting Pluspunt niet van repliek kon dienen zònder kwetsende opmerkingen aan het adres van de Irakese cliënten, reageert Peters met: ‘Waarom zouden wij, zij hebben zich niet eens verdiept in de feiten.’

Discriminerend vindt Peters de brief - en zijn bedrijf - niet. ‘We discrimineren niet, we hebben hier mensen van allerlei nationaliteiten in dienst. Turkse mensen, Marokkaanse mensen. Dertig procent van onze medewerkers is buitenlands. Normaal gesproken handelen we klachten van ontevreden klanten goed af.’

Toch lijkt ook bij Peters het besef door te dringen dat de teneur van zijn brief niet door de beugel kan. ‘Dat dit is gebeurd, betreur ik’, concludeert hij uiteindelijk. ‘Ik hoop dat we er beiden van leren.’

Waarschuw beheerder
donateur
Kansloos
Waarschuw beheerder
Ah, blijkbaar moet je tegenwoordig een bedrijf in de fik zetten om je klacht serieus genomen te laten worden. Ik wens Mediamarkt succes met blussen als ze zo door gaan (Y)

Verder ben ik bijzonder verheugd te vernemen hoe deze ex-werknemer het hoofd boven water gaat houden zonder te teren op gemeenschapsgelden in deze recessie, waar mensen die hun werk niet naar behoren willen doen vrij eenvoudig vervangen kunnen worden door een competent persoon.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
eindelijk de waarheid wordt gezegd.......
Waarschuw beheerder
donateur
Ik moest eigenlijk stiekem lachen, ondanks dat het natuurlijk niet kan :)
Waarschuw beheerder
Ik daag de pannekoeken die hier de mediamarkt complimenteren voor deze brief uit zelf eens een dicteetestje te doen... kan me niet aan de indruk onttrekken dat het met hun eigen Nederlandse taalkennis ook droevig gesteld is...

Hoe halen jullie het in je hoofd om te applaudiseren voor deze actie. Je hebt het over twee oudere mensen die door een hel zijn gegaan op de vlucht voor Saddam Hoessein en zeer waarschijnlijk familie of vrienden zijn verloren...

Die mensen worden vervolgens door zo'n vieze uitzuiger geschoffeerd alsof ze iets hebben gestolen terwijl ze enkel om opheldering vragen...

Ik raad jullie aan even de hand op de linkerborst te leggen om te kijken of je nog iets voelt kloppen... een hart bijvoorbeeld...
Artiest {SHOWLIST artist 1260, 75631}
Waarschuw beheerder
Toch vreemd dat Mijk in deze thread de enige is die wel de correcte reactie geeft. :yes:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
een hart en ziel is voor de zwakkere weggelegd......
Waarschuw beheerder
Een hart en ziel ZIJN voor de zwakkereN weggelegd....

Ik mag je feliciteren, gelet op de twee kollosale fouten in 1 simpel regeltje heb je dus toch een hart en een ziel...

Nu je verstand nog...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur

Triest dat je zo denkt

Waarschuw beheerder

hmmz.. zag van de week in *een film* de hoofpersoon exact hetzelfde zeggen :X:X

Waarschuw beheerder
Je zou ze GVD toch!!

Waarom omdat het niet in jouw straatje past??
Het is hun bedrijf dus hun bepalen wat ze doen, als jij het er niet mee eens bent oke, dus JIJ zal er niks meer kopen.

Eigenlijk zou je nooit meer iets bij MediaMarkt en Actua moeten afnemen..

De meeste mensen hier zijn het niet met je eens.

Hoe halen jullie het in je hoofd om te applaudiseren voor deze actie. Je hebt het over twee oudere mensen die door een hel zijn gegaan op de vlucht voor Saddam Hoessein en zeer waarschijnlijk familie of vrienden zijn verloren...

Je zegt door en hel zijn gegaan, akkoord heb je gelijk in.
Dus dan kun je nu wel stellen dat ze het hier heel goed hebben. TIEN jaar en nog niet ingeburgerd?
Mensen moeten eens verantwoordelijkheid nemen, als hun waren ingeburgerd was er GEEN probleem.
Wij hoeven niet aantepassen aan hen.
Waarschuw beheerder
donateur
Tjeerdo (Y)

Waarschuw beheerder
Ik daag de pannekoeken die hier de mediamarkt complimenteren voor deze brief uit zelf eens een dicteetestje te doen... kan me niet aan de indruk onttrekken dat het met hun eigen Nederlandse taalkennis ook droevig gesteld is...

(y)

Ik schrijf al jaren brieven voor mijn vader, die zich hier prima redt en absoluut dienstbaar is geweest aan de Nederlandse samenleving, maar taalkundig gewoon nooit perfect zal zijn. Stel je eens voor dat jij verhuist naar een land waar niet alleen de taal maar zelfs het alfabet en de richting waarin geschreven en gelezen wordt anders zijn! :/ Knappe jongen die zo'n nieuwe taal binnen een paar jaar foutloos beheerst.

Waarschuw beheerder
achjee, de mensen van de taalpolitie zyn weer aanwezig :gaap:

Waarschuw beheerder
Een paar jaar, of 10 jaar.

Je maakt me niet wijs, dat je in 10 jaar dat niet lukt!
Dan ben je niet gemotiveerd, want anders had je het zeker gehaald.
Waarschuw beheerder
Mensen.. kijk eens naar Maxima ;) die kan het toch ook..

:kusje: bizzieej ouwe rukkert :D

Waarschuw beheerder
donateur
Een hart en ziel ZIJN voor de zwakkereN weggelegd....

Ik mag je feliciteren, gelet op de twee kollosale fouten in 1 simpel regeltje heb je dus toch een hart en een ziel...

Nu je verstand nog...

:P :P :P :P

Pluspunt klom voor het echtpaar in de pen en schreef een venijnige brief naar Actua

Als pluspunt die brief heeft geschreven, waarom reageren ze dan zo naar het echtpaar toe? Die hebben de brief toch niet geschreven :s
Die weten waarschijnlijk niet eens wat erin staat.

Waarschuw beheerder
Waggel :hug:

Maxima heeft een opleiding van vele tientallen duizenden euro's mogen genieten. :)

Dat een bedrijf dit soort brieven naar klanten stuurt vind ik ziek. Veilig achter je burautje beledigende opmerkingen maken...waar heb je je karakter dan achtergelaten? :/

Waarschuw beheerder
donateur
Maxima?

Heeft iedere immigrant het geld en de middelen zoals Maxima ze heeft gehad? :frusty:

Is geen enkel excuus voor dit antwoord! Ziekelijk gewoon!
Waarschuw beheerder
Omfg.. sinds wanneer maken we onderscheid onder allochtonen? omdat ze toevallig getrouwd is met Prins Willem en lid is van het koningshuis wil toch niet zeggen dat ze er geen moeite voor heeft moeten doen om onze taal eigen te worden.. :/

Heeft iedere immigrant het geld en de middelen zoals Maxima ze heeft gehad?

Erm.. Sjaak ze krijgen hier allemaal een inburgeringscursus en daar hoort ook de cursus Nederlands bij..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Heeft iedere immigrant het geld en de middelen zoals Maxima ze heeft gehad?

Ken mensen die een PAAR jaar in het buitenland hebben gewerkt of gewoont en die de taal al redelijk kende.
Waar een wil is is een weg, maar vaak is die 'wil' niet aanwezig.

Waarschuw beheerder
Nergens staat vermeld dat deze mensen niet hun best hebben gedaan om de Nederlandse taal goed machtig te worden. Er staat echter wel vermeld dat het om een bejaard echtpaar gaat. Over het algemeen hebben oudere mensen veel meer moeite een andere taal machtig te worden dan jongere mensen. Dit komt niet alleen doordat ze gewoon dingen minder snel oppakken, maar ook doordat hoeveelheid sociale contacten minder is. Komt nog bij dat hun moedertaal compleet anders is dan de onze. Bovendien kun je ouderen ook nog proberen met gepast respect te behandelen, vooral aangezien ze de brief aan de verzekeraar niet eens zelf hebben geschreven.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
..of omdat je byvoorbeeld marokkaanse vrouwen tegenkomt in de tram die hun net pasgeborenen en andere kinderen marokkaans proberen te leren..

Waarschuw beheerder
Ik vind dit weer een beetje jammer. Ik kan me niet echt vermaken om deze brief , snap ook zeker niet dat sommigen dat wel kunnen! Getuigd weer van hersen/inhoudloos volk hier.Spring anders even allemaal in die drol!!! Vind deze brief ook niet echt bepaald professioneel en al zijn het buitenlanders mag de brief wel zakelijk. Als ik me niet vergis krijg je zeker bij dat soort bedrijven zogenaamde "workshops": Hoe behandel ik clienten en hoe ga ik daar professioneel mee om(klachten etc)! Deze mensen lijken mij niet geschikt voor welke onderneming dan ook. Ik begrijp namelijk ook wel eens wat verkeerd met dat geneuzel en al die bedragen van 600 versch. maatschappijen. Krijg ik dan ook zo'n brief? Sinds wanneer mag iemand zich niet meer vergissen of iets verkeerds begrijpen?
Heel apart dit.

Waarschuw beheerder
Afgezien even van dit onderwerp, hebben we de laatste jaren teveel respect gehad voor minderheden waardoor we nu in de hedendaagse perfecte mulitikul zitten.
Waarschuw beheerder
donateur
Tjeerdo 9 november 2004 13:02
Die mensen worden vervolgens door zo'n vieze uitzuiger geschoffeerd alsof ze iets hebben gestolen terwijl ze enkel om opheldering vragen...

Pluspunt klom voor het echtpaar in de pen en schreef een venijnige brief naar Actua, waarin werd gesteld dat het echtpaar niet had begrepen dat de 9,95 euro slechts een aanbetaling was. In de brief repte de stichting over colportagepraktijken en misleiding. Dat was te kort door de bocht, niet handig en had anders gemoeten,

misschien als Pluspunt op een normale manier om opheldering had gevraagd, zij ook een normale brief hadden teruggehad van Actua?!!
Waarschuw beheerder
Typisch geval van stemmingmakerij..

Er wordt 1 kant van het verhaal belicht en dat is het antwoord wat er op de brief geschreven is..

Niet dat ik de brief goedkeur (alhoewel er wel enige kern van waarheid in zit) maar waar is de brief die in eerste instantie is geschreven en waar deze brief een antwoord op is??

Waarschuw beheerder
misschien als Pluspunt op een normale manier om opheldering had gevraagd, zij ook een normale brief hadden teruggehad van Actua?!!

Dan had Actua de brief moeten richten aan Pluspunt vind ik.
Waarschuw beheerder
Dus dan kun je nu wel stellen dat ze het hier heel goed hebben. TIEN jaar en nog niet ingeburgerd?
Mensen moeten eens HUNverantwoordelijkheid nemen, als ZIJ waren ingeburgerd was er GEEN probleem.
Wij hoeven ONSniet aanSPATIEteSPATIEpassen aan hen.

Je lult als een kip zonder kop...

Het gaat hier om de kleine lettertjes van een verzekering voor een televisie. Hoeveel Nederlanders van autochtone afkomst klagen dagelijks wel niet bij Contact en de Consumentenbond omdat ze iets niet goed begrepen hebben?

En hoe durf je het over 'inburgeren' van anderen te hebben als je zelf Nederlands schrijft als een kind van 10? :D

Waarschuw beheerder
En daarbij zijn de minderheden gelijk zielig, o en dat kun je niet maken etc.

Maar mediamarkt zal ook vast wel genoeg voorvallen hebben gehad met allochtonen die niet bepaald positief te noemen zijn.

Waarschuw beheerder
Maak niet uit waar de brief een antwoord op is. Het had met andere woorden ook gekund.

Waarschuw beheerder
Ga lekker lopen cijferen gozer, ik denk dat ik wel duidelijker overkom als de 'slachtoffertjes', 'de zielige mensen' van dit onderwerp.
Waarschuw beheerder
Maak niet uit waar de brief een antwoord op is. Het had met andere woorden ook gekund.

LEES:
Niet dat ik de brief goedkeur

Dus het maakt wel degelijk uit.. er wordt hier 1 kant van het verhaal belicht maar dat schijn je blijkbaar niet te snappen.. :s
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Tjeerdo??
Ben jij niet die presentator van Tien voor taal?? O:)

Waarschuw beheerder
donateur
Wat zitten er toch veel DOMME mensen op Pf, aan de reacties te lezen

Ik schaam me dood en kots op jullie

PS. Wie zegt dat die mensen niet gewoon werken cq Nederlands spreken? (wel meer mensen schakelen een consumenten organisatie in om hun belangen te vertegenwoordigen)

Sluit ik me volledig bij aan!! Er worden vanlles maar verondersteld in die brief, dat nergens op gebaseerd is! Ronduit onfatsoenlijk. :@
Waarschuw beheerder
..of omdat je bIJvoorbeeld Marokkaanse vrouwen tegenkomt in de tram die hun pasgeborenen dubbelop, of NET of PAS en andere kinderen Marokkaans proberen te leren..

Onder welke steen kom jij vandaan gekropen? Moet je als ouder niet je kind leren te communiceren? Mag dat kind niet leren praten met familie die niet Nederlands kan...

Als jij naar Canada verhuist, ga je dan ook je kind alleen Engels (of Frans) leren en geen Nederlands?

Stom he? Zo'n voorbeeld waar je niets zinnigs op terug kan zeggen...

Waarschuw beheerder
Tjeerdo??
Ben jij niet die presentator van Tien voor taal??

Nee een aanhanger van de multikul en de ozo zielige minderheden :D.
Waarschuw beheerder
:respect: mediamarkt :). word steeds erger, 10 jaar hier zitten (zonder te werken zeker) en niet een nederlands kunnen :S

btw het valt me op dat linksen mensen altijd op spelfouten letten als ze uitgeluld zijn :) alsof je pf formeel moet zien :P ik typ gewoon zoals op msn en niet zoals in een brief naar de minister..
Waarschuw beheerder
Mensen.. kijk eens naar Maxima die kan het toch ook..

Voor wat zij ontvangt per jaar als uitkering van de nederlandse staat leer ik alle talen van de hele wereld!!
Ja zelfs de Swahili en Fryslan Boppe
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
@ Tjeerdo: Lol. :respect: :d

Maar.......wanneer kom je weer terug op de buis?
België of Nederland?

O:)

Waarschuw beheerder
Dan nog.......
Maar jah...ikkuh nie snap he

Waarschuw beheerder
tjeerdo, 'met familie die niet Nederlands kan' ...?

dat bedoel ik dus, ze móeten het wel kunnen, het is namelyk verplicht weet je :)

daarnaast hou je zo de cultuur in stand van een relatief veel te grote groep mensen die de taal niet willen cq. kunnen leren

enja, ik zou me volledig aanpassen aan de daar gangbare taal, dus ook myn kinderen
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
omfg.. wat draven jullie weer door..

open een eigen topic zou ik zeggen :)

ontopic: de brief kan niet . uit, maar toch ben ik benieuwd met wat voor taal de brief naar Actua is geschreven..
Waarschuw beheerder
Tjeerdo??
Ben jij niet die presentator van Tien voor taal??

Ben jij niet de zwakste schakel?

Het gaat hier toch om inburgeren en de Nederlandse taal machtig zijn want die behandeling was hun eigen schuld want ze begrepen iets niet en ze hadden maar beter Nederlands moeten leren?

Vervolgens zijn mensen die zelf niets eens drie regels fatsoenlijk zonder fouten kunnen schrijven het daar roerend mee eens...

Ik heb daar maar 1 woord voor... lachertje...:D

Waarschuw beheerder
Ze moeten eerst Nederlands leren, ze wonen toch hier.
Hier wonen ze , daar gaan ze alleen op vakantie hoor....

In de regel is het toch ook dat ze Nederlanders zijn??
Maar alleen als het ze uitkomt ja.
Waarschuw beheerder
Voor wat zij ontvangt per jaar als uitkering van de nederlandse staat leer ik alle talen van de hele wereld!!
Ja zelfs de Swahili en Fryslan Boppe

Daar gaat het nu toch niet over.. Maar om hier even op door te gaan.. Er moet dus een beloning tegenover staan om de taal te leren van het land waar je in woont?
Volgens mij begrijp jij het niet helemaal sjerrif. :/
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
dat bedoel ik dus, ze móeten het wel kunnen, het is namelyk verplicht weet je

daarnaast hou je zo de cultuur in stand van een relatief veel te grote groep mensen die de taal niet willen cq. kunnen leren

enja, ik zou me volledig aanpassen aan de daar gangbare taal, dus ook myn kinderenlaatste aanpassing:

1. Er is ook nog familie in het land van herkomst. Mogen de kinderen daar niet mee praten?

2. Gelul, als jij een Nederlandse vriendin hebt en jullie wonen in Canada en krijgen daar een kind dan weet ik ZEKER dat jullie dat kind in de eerste plaats Nederlands leren en pas daarna Engels. En waarschijnlijk zullen jullie het kind dan tweetalig opvoeden maar niet enkel Engels... no fucking way...

Waarschuw beheerder
:gaap:

Waarschuw beheerder
..of omdat je byvoorbeeld marokkaanse vrouwen tegenkomt in de tram die hun net pasgeborenen en andere kinderen marokkaans proberen te leren..

Marokkaans is geen taal, in Marokko spreken ze Arabisch of Berber. Ben jij even dom. :/

Ik wil al die gastjes die hier zo hard roepen dat die mensen niets constructiefs bijdragen aan onze samenleving even een paar simpele vragen zien beantwoorden:

- Wat is je beroep?
- Wat is je hoogst genoten opleiding?
- Hoeveel lever jij de Nederlandse staat op jaarbasis op?
- Heb je weleens persoonlijk contact onderhouden met een buitenlander?
- Gooi jij je peuken en snoeppapiertjes op straat of loop je door naar de eerstvolgende prullenbak?

Stelletje zieligerds... :/

Waarschuw beheerder
:respect:

Waarschuw beheerder
dat ga jy niet voor my bepalen tjeerdo, wat denk je nou zelf, dat je my beter kent dan ikzelf? rot toch op

en daarnaast mogen ze best met familie praten van my, zal me een rotzorg zyn, alleen mag het duidelyk zyn dat deze kinderen vaak slechts één taal wordt geleerd. Ik kom uit utrecht, heb het er vaak genoeg zien gebeuren, en zelfs kennissen van me geven het toe, dus weet waarover ik praat

>> business;
Marokkaans is geen taal, in Marokko spreken ze Arabisch of Berber. Ben jij even dom.

prima wat jy wil, ik hoop voor je dat je me niet tegenkomt op straat.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Je ontloopt het nu gewoon tjeerdo.

De mensen hier begrijpen wat er geschreven wordt ed door mediamarkt.
DAAR zit het probleem, NIET in kleine spellingsfouten waar je de laatste berichten over cijfert.

Op msn en via sms typ ik ook niet correct altijd, maar daar zit het probleem in deze kwestie helemaal niet.
Waarschuw beheerder
en toch hou ik van je bizz :hug:

(geef je btw ook wel nbtjuh gelijk hoor :))
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ben jij niet de zwakste schakel?

Tot ziens. O:)
Cynisme druipt van mijn post af. (Y)
Niet beledigend bedoeld tegenover jou Tjeerdo. :d

Vervolgens zijn mensen die zelf niets eens drie regels fatsoenlijk zonder fouten kunnen schrijven het daar roerend mee eens...

De maatschappij gaat achteruit. :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Cracker1980 9 november 2004 13:34

Dan had Actua de brief moeten richten aan Pluspunt vind ik

ja ok, daar heb je gelijk in

Waarschuw beheerder
En ook ik hou van jou Waggel! :hug:

..overigens nergens sterk oneens met je geweest.. (f)
Waarschuw beheerder
btw het valt me op dat linksen mensen altijd op spelfouten letten als ze uitgeluld zijn alsof je pf formeel moet zien ik typ gewoon zoals op msn en niet zoals in een brief naar de minister..

Ik ben helemaal niet uitgeluld, ik ben pas net begonnen...

En wie zegt dat ik links ben?

Dat is slechts jouw veronderstelling... zoals je wel meer 'veronderstelt' (even speciaal voor jou: dat betekent dat je denkt dat iets zo is maar je weet het niet zeker)...

Iemand die zelf geen Nederlands kan mag dat een ander niet kwalijk nemen, zo simpel is dat...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
De maatschappij gaat achteruit

En die kleine spellingsfouten zijn niet zo'n groot probleem.

Moorden, berovingen, bedreigingen etc wel.

Waarschuw beheerder
Domme mensen die denken dat ze de oplossing in pacht hebben, dat vind ik een probleem.

Waarschuw beheerder
mensen voor dom uitmaken, terwyl ze er zelf niets van begrypen vind ik een nog groter probleem
Waarschuw beheerder
Domme mensen die denken dat ze de oplossing in pacht hebben, dat vind ik een probleem.

:D

mensen voor dom uitmaken, terwyl ze er zelf niets van begrypen vind ik een nog groter probleem

Hij begrijpt er iig meer van dan menig pf'er :yes:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Iemand die zelf geen Nederlands kan

Lees kan als BEGRIJPT.

Daar gaat het om, dat weet je heel goed maar je gebruikt de spelling als middel om het echte probleem te verdoezelen.
Waarschuw beheerder
Ik zal het vast verklappen........

Dit topic gaat een bloedige dood tegemoet aan discussies tussen kaalkopjes en linkse rakkers. :yes:

Wat kan een broodje aap verhaal toch mooie discussies opwekken.

*verbeter mijn spelling even* O:)
Waarschuw beheerder
dat ga jy niet voor my bepalen tjeerdo, wat denk je nou zelf, dat je my beter kent dan ikzelf? rot toch op

Waarheen? Ik ben blank en autochtoon en ik woon al 30 jaar met veel plezier in Nederland. Ik heb gewoon gelijk en jij bent uitgeluld want op zeker ga je jouw kind Nederlands leren. Als je dat nu durft te ontkennen lacht iedereen je uit...

prima wat jy wil, ik hoop voor je dat je me niet tegenkomt op straat.laatste aanpassing:

Hardkikker? Is dit nu een rechtse manier van reageren als iemand is uitgeluld? Dan lijkt me wijzen op spelfouten een betere manier...

Waarschuw beheerder
donateur
Whahahah

Waarschuw beheerder
Haha als ik dat getypt zou hebben.

En wie zei er net, wie zegt dat ik links ben blablabla, terwijl je nu hetzelfde doet.
Waarschuw beheerder
Hardkikker? Is dit nu een rechtse manier van reageren als iemand is uitgeluld? Dan lijkt me wijzen op spelfouten een betere manier...

Kijk nou eens naar wat je zelf zegt. Je verwijt anderen bepaalde dingen die ze doen en jij geeft hier even breed toe dat je dus mensen verbeterd op hun taalfouten als je bent uitgeluld. :/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
-Wat is je beroep?
- Wat is je hoogst genoten opleiding?

Wat insinueer jij dan met deze vraag??

Waarschuw beheerder
dat was myn reactie tjeerdo, die laatste, ik behandel iedereen hier normaal, maar als mensen my voor dom gaan uitmaken kan je ze krygen wat my betreft...

verder denk je dat je my kent, probeer nou niet in jouw straatje te praten want dat lukt je niet, iedereen is anders en dat is mooi, dus doe nou niet of je de wysheid in pacht heb...:nee:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder

Ik begrijp er vrij veel van hoor, maak je daar maar niet druk om... ;)
Waarschuw beheerder
Uw íkke niet begrijpen opstelling

Weet niet wie hem heeft geschreven, maar volgens mij komt deze brief recht uit het hart!

Waarschuw beheerder
dat is wel het laatste waar ík me druk om zou maken :nee:

Waarschuw beheerder
Dus kinkybinky je wahaha was te vroeg, als die naar mij was gericht tenminste.....
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Mijn stem ging toch de kant van Hardkikker en Anthony R. op, maar zo langzamerhand gaat mijn stem de kant van Tjeerdo op. :yes:

[cynisme/on]
*of lijk ik nu teveel op de zwalkende Nederlander die geen keuze kan maken de laatste 20 jaar.*
[cynisme/off]

Waarschuw beheerder
Wat insinueer jij dan met deze vraag??

Ik stel een vraag, zonder te insinueren, ik vraag gewoon om een antwoord dat net zo simpel is als de vraag die ik heb gesteld.
Waarschuw beheerder
Lees kan als BEGRIJPT.

Daar gaat het om, dat weet je heel goed maar je gebruikt de spelling als middel om het echte probleem te verdoezelen.

Heb jij nooit iets gekocht of ondertekent (zeker waar het verzekeringen betreft) wat je niet helemaal begreep?

Ik wel, en ik heb toch gestudeerd aan de universiteit...

Het echte probleem is dat er mensen in ons land wonen die niet geaccepteerd worden en allemaal over 1 kam worden geschoren. We hebben het hier GODVERDOMME niet over een Marokkaanse crimineel van 24 die tasjes rooft, het gaat hier om een bejaard echtpaar dat voor Saddam moest vluchten!!!!

Hoe ziek in je hoofd ben je als zo'n brief gaat toejuichen? Dat kan alleen maar betekenen dat je die mensen niet als mens ziet. En dan moet je toch eens hard na gaan denken over de term 'racist' en of die niet op jou van toepassing is... (en dan bedoel ik 'jou' in het algemeen, wie de schoen past trekt hem aan)

Waarschuw beheerder
Rich@Work, hebben we hier een zwevende kiezer? :D
Waarschuw beheerder
:D Ik pas em niet dus trek nix aan ook.. toch moet je niet doordraven Tjeerdo zie mijn reply op jou antwoord. Voor de rest :respect: op zich best goeddddd..
Waarschuw beheerder
Hardkikker 9 november 2004 13:57
Haha als ik dat getypt zou hebben.

Volgens mij stelt Tjeerdo de vraag aan jou.
Nergens staat dat Tjeerdo denkt dat jij dit getypt hebt. O:)

Waarschuw beheerder
Racist, jij verdeelt hier de mens op in rassen.

Menselijk ras - Homosapiens

Maar goed daar zijn ook weer veel meningen over.
Racist is een simpel woord. Je hebt zoveel verschillende stromingen dat racist een te makkelijk woord is om iemand ze te noemen.

Waarschuw beheerder
Dus Rich@work wie generaliseerd er dan nu???

Dus van is dat hoe 'rechts' reageerd... daarmee scheert hij rechts ook over 1 kam, want iedere rechtse zou geweld gebruiken.

Datgene wat 'racisten' word verweten.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Busines$ 9 november 2004 14:00
Rich@Work, hebben we hier een zwevende kiezer?

Dan ben ik op dit moment 1 van de velen?? :d

[on]
*Als die Tjeerdo zo doorgaat stap ik zo weer over.*
[off]

Waarschuw beheerder
En die kleine spellingsfouten zijn niet zo'n groot probleem.

Moorden, berovingen, bedreigingen etc wel.

@Hardkikker: wat hebben een stel Irakeze bejaarden die een verzekeringspolis niet zeggen te begrijpen te maken met moorden, berovingen en bedreigingen?

Waar het om gaat is dat de verzekeraar een brief terugstuurt met allerlei veronderstellingen en op afkomst van die mensen allerlei beledigingen meent te moeten maken.

En trouwens: ja het is triest om over spelfouten te zeuren in een forum, maar die mensen die hier het hardste eikelen over het taalgebruik van sommige allochtonen schrijven zelfs een portie steenkolennederlands waar de honden geen brood van lusten. Kijk: en dan heb je geen recht van spreken natuurlijk..

Waarschuw beheerder
donateur
Ik stel een vraag, zonder te insinueren, ik vraag gewoon om een antwoord dat net zo simpel is als de vraag die ik heb gesteld

Maar wat wil je dan met die vragen bereiken? Ik persoonlijk vind ze overbodig in deze discussie.
Waarschuw beheerder
Kijk nou eens naar wat je zelf zegt. Je verwijt anderen bepaalde dingen die ze doen en jij geeft hier even breed toe dat je dus mensen verbeterd op hun taalfouten als je bent uitgeluld.

Ah, behalve een betere spelling moet er voor sommigen ook nog een cursus begrijpend Nederlands aan te pas komen.

Je dacht hopelijk toch niet dat ik het eens was met de stelling dat linkse mensen op spelfouten gaan wijzen als ze uitgeluld zijn? :D

Kan je het nog volgen of moet ik het stapsgewijs uitleggen?

Ik zal het zeker voor het onzekere nemen, duidelijkheid voor alles nietwaar in deze maatschappij waarin 'begrijpen' het toverwoord is?

Stap 1. Mensen die zelf spellen als een kind van 10 verwijten buitenlanders geen Nederlands te kunnen.

Stap 2. Ik wijs hen daar op.

Stap 3. Er wordt gesuggereerd dat iemand die links is wanneer deze is uitgeluld spelfouten gaat zitten verbeteren.

Stap 4. Ik wijs diegene erop dat hij helemaal niet kan weten of ik links ben of niet, dat is slechts een veronderstelling.

Stap 5. Iemand die overduidelijk rechtse standpunten heeft bedreigt iemand anders.

Stap 6. Ik reageer daarop door te stellen dat de rechtse manier van uitgeluld zijn in elk geval minder vriendelijk is dan de linkse manier.

Waaruit zou dan moeten blijken dat ik links ben?

Wie het weet mag het zeggen...
Waarschuw beheerder
Hardkikker 9 november 2004 14:04
Dus Rich@work wie generaliseerd er dan nu???

Je hebt gelijk Hardkikker. (y)
Ik sta weer achter je. O:)

*Rich, voorbeeld van de zwevende Nederlandse kiezer*

8)

Waarschuw beheerder
vervelende discussie, ik kap ermee

(K)
Waarschuw beheerder
Nu moet ik eerlijk zeggen dat de laatste post van Tjeerdo van een hoog niveau is. (y)

*twijfel alom bij Rich*

8)

Waarschuw beheerder
@Hardkikker: wat hebben een stel Irakeze bejaarden die een verzekeringspolis niet zeggen te begrijpen te maken met moorden, berovingen en bedreigingen?

Het ging over de maatschappij die achteruit ging, en ik reageerde daarop door te zeggen dat die paar spellingsfouten niet het grootste probleem van de maatschappij zijn.

En daarbij zullen er bij mij hier en daar zeker spellingsfouten staan, door snel typen en sommige dingen die ik ook gewoon niet weet of fout typ. Maar ozo slecht en onleesbaar is het ook niet meen ik.
Waarschuw beheerder
Maar wat wil je dan met die vragen bereiken? Ik persoonlijk vind ze overbodig in deze discussie.

Dan zeg je gewoon nix want hij heeft niet gevraagd The Mean Raving Machine, M.S.S.M. wil jij deze vragen beantwoorden
Waarschuw beheerder
Dus van is dat hoe 'rechts' reageerd... daarmee scheert hij rechts ook over 1 kam, want iedere rechtse zou geweld gebruiken.

Nee Hardkikker, want ik vind die opmerking dat linkse mensen op spelfouten gaan wijzen toch ook absolute onzin. Dat laat ik zien door net zo'n debiele opmerking te plaatsen bij zo'n reactie van 'als ik je tegenkom dan...'

Waarschuw beheerder
Rich :hug:

Ik niet. Ik wil ermee duidelijk maken dat de mensen die het hardst roepen dat de samenleving verneukt wordt door anderen zelf geen constructieve reet bijdragen aan de verbetering van hun eigen leefomgeving.
Waarschuw beheerder
Je dacht hopelijk toch niet dat ik het eens was met de stelling dat linkse mensen op spelfouten gaan wijzen als ze uitgeluld zijn?

Wees dan duidelijk en zet geen zinnen neer waaruit mensen bepaalde zaken anders kunnen interpreteren dan dat jij het bedoeld..

Waaruit zou dan moeten blijken dat ik links ben?

Heb ik gezegd dat je links bent.. NEE

Ik gaf alleen aan dat jij met de uitspraak die je hebt gedaan, mensen het idee kunt geven dat je als je uitgeluld bent mensen op hun taalfouten gaat wijzen. Maar om dan weer terug te komen bij wat ik in m'n eerste regel tikte:

'Wees dan duidelijk en zet geen zinnen neer waaruit mensen bepaalde zaken anders kunnen interpreteren dan dat jij het bedoeld..'

:flower:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Ik mag me toch afvragen wat zijn bedoelingen zijn met deze vragen.

Waarschuw beheerder
Hoog niveau of niet, dat was een discussie tussen 2 mensen die verder weinig inhoudelijke inbreng heeft voor deze discussie ;).
Waarschuw beheerder
Busines$ :knuffel:
pssss....waar stem jij op? 8)

Dit word echt een eindeloze discussie! :yes:

Waarschuw beheerder
Nee Hardkikker, want ik vind die opmerking dat linkse mensen op spelfouten gaan wijzen toch ook absolute onzin. Dat laat ik zien door net zo'n debiele opmerking te plaatsen bij zo'n reactie van 'als ik je tegenkom dan...'

Dus in andere woorden zeg je: Ik ga hetzelfde doen wat hun doen.

Je generaliseerde iig wel, ongeacht wat de reden was.
Waarschuw beheerder
Los van hoe links of rechts reageert vind ik het gewoon niet kunnen dat mensen het eens zijn met deze brief...

Als hun opa en oma uit Nederland zouden moeten vluchten en in Irak een televisie zouden kopen waarbij ze niet precies begrijpen hoe die verzekering werkt en daarover meer willen weten en dan vervolgens zo'n discriminerende brief ontvangen dan zouden de mensen die nu staan te klappen dat ook niet doen...

En ik vind het heel triest dat ik hier nu al bijna drie kwartier iets probeer uit te leggen wat voor iedereen met fatsoen en normen en waarden in zijn donder kristalhelder is...

Die brief kan niet! Punt.
Waarschuw beheerder

Dan beantwoord je gewoon die vragen en je zal zien wat ie ermee bedoelt :jaja:

Waarschuw beheerder
Dit word echt een eindeloze discussie!

Dus jij zal nooit gaan kiezen :D ;).

Waarschuw beheerder
donateur

Deze opmerking kan niet genoeg herhaald worden..
Alsof die mannetjes die daar weekendjobs hebben allemaal zelf zo goed op de hoogte zijn,hoeveel zouden er al niet ingetrapt zijn.

Hoeveel uberhaupt hier is weleens in tel. verkoop getrapt,of bedrogen uitgekomen door kleine kutlettertjes.

ik pas geleden nog met een verzekering van de RVS.je moet minimaal een opleiding hebben op een universiteit en drs. zijn wil je al die bla bla taal snappen.
Heeft geen donder te maken met het te gast zijn hier 9 jaar lang enz.enz.

Klootzakken,het mag van mij dik op de t.v bij KASSA ofzo.
Waarschuw beheerder
'Wees dan duidelijk en zet geen zinnen neer waaruit mensen bepaalde zaken anders kunnen interpreteren dan dat jij het bedoeld..'

Omdat het te moeilijk werd voor sommigen? ;)

Voor mij is het namelijk klaarhelder...

Misschien is dat ook wel de manier waarop verzekeringsmaatschappijen te werk gaan. Een heleboel regeltjes voorzien van de ene paraaf na de andere onderverdeeld in nog meer punten, waardoor je door de regeltjes de verzekering zelf niet meer ziet...

En dan zijn er twee bejaarden die daar een vraag over hebben en dan worden ze op een hondse manier afgeblaft... :(

Waarschuw beheerder
Nou ik vind het hun goed recht, het is hun bedrijf dus wordt er ook door hun bepaald wat er gedaan wordt.

Daarbij zijn er aan de ander kant ook mensen die langer als 3 kwartier Nederlanders proberen wakker te schudden over allerlei zaken.
Ongeacht wat een paar bejaarde irakezen er mee te maken hebben.

Waarschuw beheerder
Niet zomaar 2 bejaarden, 2 bejaarden die voor geen ene reet Nederlands kunnen!

Waarschuw beheerder
Het mij zwaar shit goed deugd doen dat de meerendeel van mensen, die ook zijn meest intelligente deel van partyflock zijn, wel heb hart en ziel :yes:

:respect: voor jullie!!!

Waarschuw beheerder

Natuurlijk mag dat, ik heb volgens mij ook antwoord gegeven. :)

pssss....waar stem jij op?

Helemaal nergens op, met gegronde reden, maar dat is een andere discussie. ;)

En nog even in het algemeen:

Waarchijnlijk is die brief opgesteld door een karakterloos kutventje dat zichzelf daarna heel stoer voelde. Hoe stoer zou jij je voelen als je een bejaard echtpaar diep beledigt?

Laat zien dat je karakter hebt, laat zien dat je ergens voor staat, laat zien dat je je eigen mening kunt formuleren in plaats van mensen met een grote bek na te praten, laat zien dat je jezelf kunt zijn, laat zien dat andermans aanwezigheid jou niet constant op je zwaktes hoeft te wijzen, en begin daarna weer eens aan een dergelijke discussie. Voor die tijd is iedere actie die je ontplooit zinloos, oeverloos en kansloos.

Waarschuw beheerder
'Wij betreuren het zeer, dat u ondanks het feit dat u maar liefst reeds tien jaar te gast bent in Nederland, u nog altijd de Nederlandse taal niet machtig bent. Uw íkke niet begrijpen opstelling past naar onze mening dan ook zeker niet (meer) binnen het thans geldende denkpatroon van uw gastland. Dat U nog altijd de taal niet machtig zou zijn, vinden wij op z’n minst een vorm van onbeleefdheid naar het gastland waar u reeds tien jaar lang wellicht zelfs op gemeenschapsgelden mag verblijven en zeker niet in de laatste plaats naar haar bevolking.'

Hoe dan ook, met dit stukje tekst zullen steeds meer Nederlanders het de komende tijd eens worden :yes:. En dat juich ik van harte toe!
Waarschuw beheerder
Nou ik vind het hun goed recht, het is hun bedrijf dus wordt er ook door hun bepaald wat er gedaan wordt.

Daarbij zijn er aan de ander kant ook mensen die langer als 3 kwartier Nederlanders proberen wakker te schudden over allerlei zaken.
Ongeacht wat een paar bejaarde irakezen er mee te maken hebben.

Jij keurt dus discriminatie goed...

Dan bevestig je dus bij deze het vermoeden dat ik al had. Voor de duidelijkheid, het zijn niet de buitenlanders waardoor ik me de laatste tijd niet prettig voel in mijn eigen land. Het zijn de mensen die denken dat ze meer recht hebben om hier te zijn dan anderen...

Ik heb nieuws voor je...

De wet is blind voor geloof of huidskleur...

En als je aan die wet komt dan kom je aan onze beschaving...

Deal with it!

Waarschuw beheerder
Ik vind het nogal pretentieus om te beweren dat de auteur van die brief het denkpatroon doorgrondt van het land waar hij woont, laat hem eerst zijn eigen denkpatroon eens doorgronden.. :/

Waarschuw beheerder
donateur
Wel beste Hardkikker,je bent nog maar 19,je hebt met de meeste zaken nog geen reet te maken gehad..
ik wens je een leven toe met veel onbegrijpelijke Nederlandse regeltjes toe,veel dwarse en onmenselijke maar vooral zakelijke maatschappijen,en veel mensen op je pad die net zo snel veroordelen als jij doet..

2 bejaarden die nog geen ene reet Nederlands kunnen...jij was erbij en jij kent ze natuurlijk door en door.
Ze hebben de t.v ook gekocht met handen en voeten wek,dachten dat die verzekering een t.v gids was en hebben door een geleidehond de weg gevonden naar dat buro wat hun hielp en liet daar hun verhaal doen door middel van een videoopname die ze voor de zekerheid altijd maar bij zich hebben.

Zo nemen ze thuis een opname van het brood en gaan zo al 9 jaar naar de bakker..

O,ja mag ik je ook nog toewensen een soortgelijke situatie van je land uit moeten vluchten,maar wil je dan wel eerst emigreren,want van jouw kortzichtigheid wil ik niet de dupe worden.

Waarschuw beheerder
Mensen gaan toch wel het recht in eigen hand nemen de komende tijden in deze situatie (van goch etc)

Waarschuw beheerder
Het is Van Gogh, en niet van Goch... ;)

Waarschuw beheerder
donateur
denkt hardop....

mijn handen jeuken enorm bij het lezen van jouw reply

Waarschuw beheerder
Dekwaadsteniet, spuit al zijn kwade gal dan toch uit!!:D.

Maar uiteraard ken jij mij ook door en door. Ken zat mensen van buitenlandse komaf waar ik geen moeite mee heb. Maar die snappen ook dat Nederlanders anders gaan denken.

Daarbij zeg ik dat meer nederlanders het met dat stukje eens gaan worden,, zeg eerlijk denk je dat absoluut niet waar is...?

Waarschuw beheerder
Ik zeg niet dat het niet waar is, maar wel dat het niet terecht is. :)

Waarschuw beheerder
Wwaarom zou jij mijn vijand zijn als jij mijn naaste kunt zijn?
Waarom zou jij tegenover mij staan als jij naast mij kan staan?
Waarom zou je tegen mij vechten als wij samen kunnen vechten?
Waarom zouden wij moeten sterven als wij gelukkig kunnen zijn?

Waarom?

Dat zijn een aantal waaroms, waar ik graag een antwoord op zou willen zien.

ps; ben in het bezit van een auto, gevaarlijke hond en een 9mm... (trouwens wel namaak, maar dat geeft even niet) :[

Waarschuw beheerder
donateur
¨weet het beter...ze denken al tijden zo en ik spuug op mensen die zich niet kunnen inleven in de situatie van een ander mens.

je zou eens een tijdje mee moeten met Amnesty International.

je zou eens een tijdje bij vluchtelingenwerk moeten meelopen.

je zou eens met leeftijdsgenoten moeten praten,die gevlucht zijn uit de oorlog en geen ouders meer hebben.

jij bralt uit een hersenloze kop.
je weet niet beter dan dat je bed word verschoond,er geld in je knip zit,je kleding in je kast ligt en er genoeg te zuipen is en te drinken.

Waarschuw beheerder
Daar heeft iedereen zijn mening over.

Maar het zal mij wat hoe iemand op pf hier denkt, het is leuk discussieren daar niet van.

Ben je links,rechts prima jouw keus.

Artiest Kir.B
Waarschuw beheerder
donateur
Al het gedoe om links en rechts. Men noemt elkaar van alles zonder dat de helft van de mensen hier amper de moeite neemt om zichzelf goed in te lezen. Lekker kort en fel op elkaar reageren... slim hoor.

Ik zie mijzelf als een rechts kiezer. Is daar iets mis mee? Ik denk het niet. Rechts is opeens een extremisme geworden terwijl ik al jarenlang rechts stem. Laten we wel wezen, de VVD is rechts. Ik ben rechts. Iemand anders is links. Is dat dan beter? Nee. Het is goed dat we in het land zoveel verschillen hebben. Hadden we dat niet dan was onze regering of 'gewoon' rechts of links. Ben je mooi klaar mee als jij toevallig Groen Links of SP stemt als de gehele regering Rechts is.., of vice versa natuurlijk. Ik ben wel blij met het natuurlijk evenwicht wat wij hier hebben.

Echter moeten we er nu wel voor waken dat we niet doorslaan naar rechts of zelfs te ver naar rechts gaan. Dat gelul van 'als er nu verkiezingen zouden zijn..' Ja he he, logisch dat er dan meer rechts gestemd zou worden. Emoties zitten te hoog. Als alles straks hopelijk weer rustig(er) is en iedereen weer bij zijn zinnen is laten we dan nog eens nuchter naar de zaak kijken.

Extremisme is niet goed. Links, rechts of zelfs religieus maakt dan geen flikker uit.

Klaar.

Bedankt als u het helemaal gelezen heeft.

Kir.B Morgan

Waarschuw beheerder
donateur
Deze mensen waren verdomme nog de econmie met dat geld van de gemeenschap aan het opkrikken door een t.v te kopen..

hahahaha...en nog krijgen ze verwijten ....

gastland...die brallers hier die elk jaar in Salou en Llorett de appartementen afbreken.....denken die ook aan hun te gast zijn=
Waarschuw beheerder
donateur
Dat zijn nog eens mooie brieven:D
Eindelijk mensen die het snappen !!:bounce:

Waarschuw beheerder
donateur
het is leuk discussieren daar niet van

leerde je door die discussies ook maar eens te denken.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Media Markt :respect:

Waarschuw beheerder
Een mannetje van 18 met een door velen als fout gezien truitje aan uit Oldenzaal vindt het weer prachtig hoor... :/

Krijg een ziekte.. :S

Waarschuw beheerder
donateur
en weer een rampestamper van 18...

de regering zou wat moeten doen aan die leeftijdsgroep van 14 tot 24.

Waarschuw beheerder
Ik kan me wel degelijk inleven, of je het geloof of niet is jouw keus.

Miss ben ik wat directer in bijv. zo'n situatie, het gaat mij om die 10 jaar zoals gezegd werd in het 1e bericht.

Steeds meer mensen raken het eens met het stukje tekst, ik doel niet op de irakezen bejaarden nu, maar in de zin van aanpassen.

Dat ik dat een goede zaak vindt maakt mij niet hersenloos.

Iedereen mag het zo goed hebben als mij, mij hoor je ook niet klagen over bijv. oude buren van ons: Mijn moeder was met de slaapkamer bezig en ze hoorde de buren (turkse mensen) turks praten buiten. Een tijd later ging mijn moeder de ramen doen buiten en de buren begonnnen meteen nederlands te praten uit beleefheid. Dat vind ik top en ja als ik zou zeggen dat hun op moeten rotten geef ik je gelijk.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Crush the Weak, jij zou tot 18 november wachten met je eerstvolgende post! :/

;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Crush the Weak, jij zou tot 18 november wachten met je eerstvolgende post!

Verkeerd gedacht!! :yes: ;)

Waarschuw beheerder
Ik heb niet verkeerd gedacht maar correct gesproken..vanuit admin-oogpunt bezien. :)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Admin ja.....

Die doen er niet toe :p
Waarschuw beheerder
donateur
Daarbij zeg ik dat meer nederlanders het met dat stukje eens gaan worden,, zeg eerlijk denk je dat absoluut niet waar is...?

Ik heb een deel van de nederlanders niet zo hoog zitten, en ik ben idd bang dat die groep groter zal worden.

Het aantal mensen dat niet nadenkt in Nederland neemt toe, ze zoeken een zondebok en doen niet anders dan generaliseren.

De (commerciele)media helpen dit probleem in de hand, door nogal eenzijdig (negatief) te berichten.

Jammer dat er niet wat meer mensen naar programma´s op de publieke omroep kijken, waar WEL geprobeerd wordt het wederzijdsbegrip te bevorderen.
En ook jammer dat de commerciele omroepen er absoluut geen aandacht aanbesteden.

Zo wordt de kloof alleen maar groter.

Ik hoop dat er snel mensen wakker beginnen te worden en zich realiseren dat niet iedere marokkaan crimineel is, en dat niet elke moslim een extremist is.

Amen

Waarschuw beheerder
Amen

Waarschuw beheerder
Amen

Scheer je weg met je geloof.

Waarschuw beheerder
EastSideGait
Je zou ze GVD toch!! Eigenlijk zou je nooit meer iets bij MediaMarkt en Actua moeten afnemen.. Hufters..laatste aanpassing: 9 november 2004 12:09

JUIST WEL apelikker .. ken ze niet meer dan gelijk geven, na 10 jaar nog niks snappe.. ZWARE!vorm van onbeleefdheid!hahahaha SCHANDE JOH

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
pcies!

Waarschuw beheerder
JUIST WEL apelikker .. ken ze niet meer dan gelijk geven, na 10 jaar nog niks snappe.. ZWARE!vorm van onbeleefdheid!hahahaha SCHANDE JOH

:X

pcies!

Dus jij snapt wel waar dat gastje boven je het over heeft Crush? leg uit..

Waarschuw beheerder
gastje is ouder dan jij.. pikkemoos
Waarschuw beheerder

Arghhhh....gaan de fundamentalistische matjes zich ook mengen in dit onderwerp?? :x

Waarschuw beheerder
ouder :jaja:maar niet slimmer!:no:

Waarschuw beheerder
Leeftijd is niet zaligmakend, dat blijkt maar weer.. :/

Waarschuw beheerder
oh sorry als mijn mening niet links genoeg is........

Waarschuw beheerder
nee sorry heb ik niets aan... gewoon wegblijven hier :jaja:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Dus jij snapt wel waar dat gastje boven je het over heeft Crush? leg uit..

Ja ik snap het...

Hoezo??? Je kan toch wel lezen :S

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)

hahahahaha (Y)
Waarschuw beheerder
Ga maar hakken!!

Waarschuw beheerder
de linksheid druipt ervan af.. hahahaha
Waarschuw beheerder
Den Haagstuh 9 november 2004 15:00

8)
Ik zie geen reden waarom jij wordt aangevallen op je leefdtijd. :no:

Waarschuw beheerder
Dat er 1 dom is ok! maar 2??? :s

Waarschuw beheerder
Jullie hebben zeker een 10 gekregen voor dom lullen, moet het betreuren, maar wel eerlijk toegeven...

Jammer genoeg zijn jullie meerdere keren betrapt op het feit dat jullie eigen spelling voor geen meter klopt... :o

Daarnaast zullen julle nu zelf wel in de gaten hebben dat jullie argumentatie net zoveel inhoud heeft als ...:S
Moet je nagaan, het is zelfs tot zo'n triest niveau gedaalt dat ik op die plek gewoon niets in kan invullen...

Maar hoe voelt dat nou om boos te zijn? Willen jullie erover praten? Kom maar allemaal bij mij op schoot en vertel maar wat jullie dwars zit... Hebben ze jullie toen jullie klein waren in elkaar geslagen? Ooooohhhh zielig :o
Wat? Hebben ze jullie uitgescholden? :o Hoe durven ze he...? :no:

ja, als ik jullie was zou ik gelijk al die mensen over 1 kam scheren en ze gelijk allemaal haten...Ik bedoel, het zijn toch geen mensen meer... Wij gaan toch ook naar bijvoorbeeld Turkije op vakantie, dus wat doen zij hier... :angry:

gelijk hebben jullie :s :s :s :s :s

Hebben jullie het al in de gaten.... Ik spot met jullie... Jullie zijn een show aan het worden, zo diep zijn jullie gezonken...:no:
Waarschuw beheerder

Ah, daar hebben we het verval van de hardcorescene in eigen persoon... :s

Jij snapt jezelf niet eens... :D

Waarschuw beheerder
waar baseer jij onze inteligentie op Rafa.... heb je nog wat ander te melden?
Waarschuw beheerder
Esco snapt het. (y)
*plop* duim voor jou, redder in nood, wereldverbeteraar in spé. (y)

:s :s :s :s :s
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
gaat het weer om de spelling... pffffffffffffff

Waarschuw beheerder
What the fuck zitten jullie heel de tijd over te janken???? Om de spelling van die mensen toch of niet????
Waarschuw beheerder
Esco 9 november 2004 15:04
Hebben jullie het al in de gaten.... Ik spot met jullie... Jullie zijn een show aan het worden, zo diep zijn jullie gezonken...

Zo denken en praten de niet geïntergreerde allochtonen ook dikwijls bij mij in de wijk. (y)
Goed gesproken. (y)
:s
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Dat er 1 dom is ok! maar 2???

O, dus omdat wij een andere mening hebben zijn wij dom.....

Wie is er hier nu racisctisch bezig dan.....???? JIJ!!!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Rafa weet alles over intelligentie, he rafa?????:-)

Waarschuw beheerder
donateur
ging het bij die bejaarden ook over....de nederlandse taal.

Waarschuw beheerder
@kimhmm

Dus we moeten maar vrolijk verder zo...

Het zijn gewoon feiten dat het merendeel in de gevangenissen van buitenlandse komaf is, en dat terwijl ze een grote minderheid vormen in Nederland.

Het is toch niet meer dan LOGISCH dat mensen rechtser worden. Het is toch ook logisch dat mensen willen dat er aangepast word.
Daarmee scheer je niet iedereen over 1 kam dat is dikke bullshit maar gewoon een reden zoeken om zo lekker verder te gaan en geen acties te ondermemen.

Hoe komt het dat mensen hier rechtser worden, omdat alles zo goed gaat in Nederland?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder

:S:S:S

Ook jij snapt jezelf niet... :D

Weet je dan niet wat racisme is meisje?

Waarschuw beheerder
zit ik nou op het antifa forum ofzo?
ik voel me een beetje in de hoek gedrukt :P
door de linkse rukkers
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Niet geintegreerde Nederlanders zorgen er wel voor dat die mensen zich niet durven te integreren, hoeven ze ook geen vaalangst te hebben...

Mensen zoals jullie schrikken tal van mensen af met jullie oh zo juiste oplossingen.... Welke oplossing hebben jullie voorgedragen?
Misschien was mijn reply niet juist, maar ben hier net...
Jullie zijn hier al een tijd...

Welk concreet oplossing hebben jullie voorgedragen???

Ik hoef mij niet te schamen voor mijn spelling, omdat ik daar mensen niet op oordeel..Ieder die dat bij mij wel doet weet waar ze kunnen zijn (al een aantal keer duidelijk gemaakt, mocht je het niet weten kun je het zo horen)

Ik kijk niet naar wat je bent, maar naar wie je bent...
Als jullie dat nu ook nog eens deden kunnen we wellicht ECHT tot oplossingen komen...:/
Waarschuw beheerder
Het zijn gewoon feiten dat het merendeel in de gevangenissen van buitenlandse komaf is, en dat terwijl ze een grote minderheid vormen in Nederland.

En waarom is dat zo?

Je krijgt twee mogelijkheden...

1. Buitenlanders hebben van nature al een aanleg om crimineel te worden.

2. Falend overheidsbeleid heeft de afgelopen jaren ervoor gezorgd dat ze niet dezelfde kansen en mogelijkheden kregen. In theorie wel, maar in de praktijk niet. Ze voelen zich niet geaccepteerd door de samenleving en zijn daardoor makkelijker te beinvloeden door criminelen.
Waarschuw beheerder

Sorry ik zal het niet meer doen :x

Waarschuw beheerder
Hoe komt het dat mensen hier rechtser worden, omdat alles zo goed gaat in Nederland?

Dat komt omdat feitelijk vastgesteld is dat allochtonen niet aan misdaad doen. :)

Waarschuw beheerder
denk je dat ONZE mening ertoe doet ofzo ..
toevallig maar 24 jaar in de schilderswijk gewoont.. 24 jaar lang zie ik met me eigen ogen hoe het gaat joh....

mij hoef je niks wijs te maken

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Men noemt alles ineens maar rascisme en discriminatie. Heel makkelijk, erom heen lullen. De mensen met de gootste mond hierover moeten zich maar eens afvragen: OF ZIJ DAT NIET OOK DOEN.
Waarschuw beheerder
zit ik nou op het antifa forum ofzo?
ik voel me een beetje in de hoek gedrukt

Wie zegt dat ik links ben? Waarom denk je dat?

Omdat ik hier toevallig anders over denk als jij?

Dan zou je niet alleen discrimineren maar ook nog fascistisch zijn... iedereen mag toch zijn eigen mening hebben?

Kom nog eens met een mooie opmerking, dan kan ik misschien nog wel een stempeltje op je drukken... :P
Waarschuw beheerder
Esco 9 november 2004 15:14
Niet geintegreerde Nederlanders zorgen er wel voor dat die mensen zich niet durven te integreren, hoeven ze ook geen vaalangst te hebben...

Mensen zoals jullie schrikken tal van mensen af met jullie oh zo juiste oplossingen.... Welke oplossing hebben jullie voorgedragen?
Misschien was mijn reply niet juist, maar ben hier net...
Jullie zijn hier al een tijd...

Ik wil de schuld niet één kant op schuiven, maar om nu te gaan veronderstellen dat de schuld bij Nederlanders ligt is wel heel erg krom.
Dit stukje tekst slaat werkelijk nergens op Esco. :s
Hou nou op hoor, wat voor durf heb je nodig om te intergreren dan??? :/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
http://www.nu.nl/news.jsp?n=438709&c=13

de pleurus breekt nu toch wel uit.
nederland ontwaakt nu:P
Waarschuw beheerder
Men noemt alles ineens maar rascisme en discriminatie. Heel makkelijk, erom heen lullen. De mensen met de gootste mond hierover moeten zich maar eens afvragen: OF ZIJ DAT NIET OOK DOEN.

Hoevaak ben jij al niet gebanned 8) hahahaha

Waarschuw beheerder
Hoe komt het dat mensen hier rechtser worden, omdat alles zo goed in Nederland?

Nee omdat iedereen elkaar achterna lult en loopt.

Kijk alleen maar in dit topic. Het gaat over een schofferende brief van een Rotterdamse verzekeringsmiddenstander en inmiddels gaat het alweer over hoe erg Nederland in verval is geraakt.

Waarschuw beheerder
AAaaahhhh ze voelen zich niet geaccepteerd gutte gut.

Ze krijgen alles om ruimschoots te overleven, tig keer meer als in hun eigen land anders waren ze niet gekomen neem ik aan.

Het zijn geen excuses, maar je hebt wel gelijk dat paars gefaald heeft dat zeer zeker.

Maar mogen we het roer niet omdraaien dan?
Onder het mom van beter laat dan nooit.

Waarschuw beheerder
nou ik reageerde op jou topic. maar dat was niet links genoeg.. toen dropen we af naar dit onderwerp
dus door wie komt dat nou?

Waarschuw beheerder
donateur
Wel Hardkikker,vergeet je niet de Hollanders die de buitenlandse cellen bezetten?

we zouden eigenlijk even moeten oversteken,wij onze criminelen terug en zij de hunne...
-----------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------

Zijn alleen de Allochtonen dan de schuld,tjeempie,bel je eefe de vakbonden,kunnen ze het onderhandelen staken,bel effe de zorgverzekeraars kunnen ze weer verder...het zijn allemaal spoken joh....het zijn de allochtonen...bedankt voor het openen van mijn ogen.

Waarschuw beheerder
Jij geilt wel op geweld en haat en nijd he, Den Haagste?

Zodra Nederland etnisch gezuiverd is heb je weer een nieuwe pispaal nodig omdat je anders met je eigen zwakheden wordt geconfronteerd...makkelijk om de schuld op een ander te schuiven terwijl je zelf geen haar aan de situatie verbetert...
Waarschuw beheerder
donateur
Hardlikker, knul, jij begrijpt er niks van.

Ik begrijp dat mensen iets tegen extremisme/criminaliteit willen doen, mee eens.

MAAR.. momenteel wordt elke marokkaan/ moslim aangekeken alsof hij crimineel is oid.

En dat vind ik walgelijk en laag. Kortom: ze worden dus WEL over 1 kam geschoren. Misschien niet door jou, maar wel door velen.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Rafa, hhhhhhhhaaaaaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaa

Waarschuw beheerder
Als ik die bij die mensen had gehoord ide zo een brief hadden ontvangen absoluut geen zin en absoluut geen behoefte....

Jullie willen of kunnen niet begrijpen dat je hier met het gevoel speelt van MENSEN, wiens verdriet niet meer of minders is als die van jou of ieder ander. Mensen die al genoeg ellende hebben meegemaakt in hun leven, hebben moeten vluchten voor hun leven. Hoogstwaarschijnlijk dolgelukkig zijn met het feit dat ze nu in Nederland wonen...en dan wordt er door blije kutvolk zo met hun gevoel omgegaan...besef je wel hoe hard dit bij hun heeft moeten aankomen?

En dan vind jij dat mijn tekst nergens op slaat? :D

Waarschuw beheerder
donateur
toevallig maar 24 jaar in de schilderswijk gewoont.. 24 jaar lang zie ik met me eigen ogen hoe het gaat joh....

ja en,wijken verpauperen,ook als je straat bezet word met Hooligans en Hardcore liefhebbers.

en een zooi Tokkies,heb je wer geen allochtonen voor nodig,of denk je dat nederlanders alleen bestaan uit Wassenaartjes.

Waarschuw beheerder
dat stelletje parasieten

Ga je mond wassen...

Waarschuw beheerder
http://www.nu.nl/news.jsp?n=438709&c=13

nederland ontwaakt nu

en volgens mij vind jij het prachtig. dat is nou waarom ik zo'n grafhekel aan extremisten (religieus en politiek) heb: zonder het te weten dienen ze hetzelfde doel namelijk het creeëren van een opgehitst en broeierig sfeertje zodat groepen tegenover elkaar komen te staan.

En dat geldt voor:
[img cacheid=000793710014a0334124c03b1a007455c0]http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/images/mohammedb.jpg[/img]
én

[img]https://partyflock.nl/images/user/USERID/72798/SIZE/large.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
Niet alleen de allochtonen nee ook links
Waarschuw beheerder
nederland ontwaakt nu :P

Je schijnt het leuk te vinden?

Door dat soort dingen te roepen ben jij net zo fout als zo'n fundamentalist...

Ik zou graag zien dat iedereen die denkt dat je door dingen te doen die de wet verboden heeft tegenover allochtonen tot een oplossing komt ook uit mijn land oprot...

Waarschuw beheerder
donateur
Dat ze in eerste instantie dat stelletje parasieten binnen gelaten hebben, zonder eerst een inburgerings of integratietest uit te voeren.

wijj,jouw ouders generatie waren de lul,die verdomde het om het vuile werk te doen,dus daarom zijn ze hier gekomen.
Waarschuw beheerder
Nee, het kabinet is dat schuld. Dat ze in eerste instantie dat stelletje parasieten binnen gelaten hebben, zonder eerst een inburgerings of integratietest uit te voeren.

Alsof ik van jou een 2e hands auto zou kopen als ik naar je zwembadfotootje kijk...

Waarschuw beheerder
wijj,jouw ouders generatie waren de lul,die verdomde het om het vuile werk te doen,dus daarom zijn ze hier gekomen.

Ja, klootzakken zijn het.
Waarschuw beheerder

Kan je dat ook onderbouwen of wil je gewoon maar wat roepen?

Waarschuw beheerder
Busines$

haat ligt dicht bij liefde:P
hoeveel ik de een haat zoveel hou ik van de ander :P
hahahaha
maar nee hoor, elk volk heb het recht van bestaan
maar wel op ze eigen plek op de aardbodem
buitelanders zijn hier ook welkom, maar niet om uit hun neus te vreten... werken of weg.. as ze niet werken kenne we een andxer uit dat land laten komen om geld te verdienen voor een jaar ofzo.. das toch netjes.. dan hebbe wij onze werkers, en hun geld in dr eigen land om dr gezin te ondersteuen of wat dan ook....

maar kep genoeg gal gespuugd vandaag.. :P
daaaaaaaag meneer daaaaaaag

Waarschuw beheerder
En nog iets: 's nachts ambassades insmeren met schijt en kerken in de hens steken ook trouwens is zoooo laf.

Waarschuw beheerder
donateur

Je bent een blijft als een kip zonder kop nalullen..

Waarschuw beheerder
Hahaha...ik kom er net achter dat wij al anderhalf uur een hoogstaande discussie voeren met een "stratenmaker enzo", een "levensgenieter" en een "flierefluitah"! :D

:S

Waarschuw beheerder
En nog iets: 's nachts ambassades insmeren met schijt en kerken in de hens steken ook trouwens is zoooo laf.

Een treinstel opblazen is laffer.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
:p
Waarschuw beheerder
En dan vind jij dat mijn tekst nergens op slaat?

Het gedeelte wat ik geciteerd heb vind ik niet terecht.
Ik begrijp jouw standpunt wel (in deze brief gaat het om 2 oudere mensen die gevlucht zijn uit hun geboorteland), maar als je daar de rest van de niet geïntergreerde allochtonen ook onder wil laten "schuilen" ben ik het niet met je eens.

Faalangst lijkt me geen excuus om niet te intergreren. :no:

Waarschuw beheerder
En een onterecht beledigende brief aan onschuldige mensen sturen is wel het allerlafst.

Waarschuw beheerder
ik ben de flierenfluiter

Waarschuw beheerder
ik kom er net achter dat wij al anderhalf uur een hoogstaande discussie voeren met een "stratenmaker enzo", een "levensgenieter" en een "flierefluitah"!

Ook wij hebben stemrecht. Mooi land hè. :)

Waarschuw beheerder
En een onterecht beledigende brief aan onschuldige mensen sturen is wel het allerlafst.

Och, het is tenminste geen poederbrief.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
:yes:

Waarschuw beheerder
donateur
Meneer X gaat wel graag naar het land van de klootzakken he??
Mensen zo haten en dan daar mooi weer gaan spelen...

Zeg je daar nu ook dit soort dingen in hun taal?
Je zit daat toch al snel een week of twee,moet je toch simpele zinnen kennen,ze moeten hier binnen een jaar al liefst vloeiend spreken.

Zeg je daar ook dan: mooi land,je moet die klootzakken van jullie eens uit ons land komen halen,stelletje geitenneukers.
Waarschuw beheerder
Hahaha...ik kom er net achter dat wij al anderhalf uur een hoogstaande discussie voeren met een "stratenmaker enzo", een "levensgenieter" en een "flierefluitah"!

Whahahahahhaa 8) :D

Waarschuw beheerder
Ach, jij hebt dan nog een baan, maar die andere twee zouden zich eens moeten afvragen wat zij dan zoveel beter doen dan een uitkeringtrekkende vluchteling.
Waarschuw beheerder
Een treinstel opblazen is laffer

En dat heeft een bejaard echtpaar gevlucht uit Irak op zijn geweten?

Als jouw manier van denken niet zo ontzettend dom was zou ik er om kunnen lachen...
Waarschuw beheerder
goeie opmerking mediamarkt hahahhahah en wat sommige hiero verwoorden is TE triest!!!

het word tijd dat we de realiteit gaan zien in dit land en dat nederland zo naar de verdommenis gaat;)

het kan gewoon niet langer zo meer we moeten terug vechten voor onze kleine kikkerlandje:jaja:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik ga altijd naar de Media Markt ;)

Nog nooit problemen gehad :p

Waarschuw beheerder
Hahaha...ik kom er net achter dat wij al anderhalf uur een hoogstaande discussie voeren met een "stratenmaker enzo", een "levensgenieter" en een "flierefluitah"!

Wat wil je nou zeggen, dat je beter bent ofzo?

Maar het heeft geen nut meer om te discussieren, ieder gaat verder graven om zijn gelijk te krijgen.. Dus gaat ieder ook meer in zijn eigen mening geloven en dus komt er nooit een einde aan.

Dus zoals ik al zei: Ging het werkelijk zo goed hier in Nederland zou iemand die zegt: De islam is een achterlijke cultuur, nooit zoveel stemmen krijgen!

Waarschuw beheerder
Een treinstel opblazen is laffer

Klopt... maar wat heeft dat GVD nou te maken met die stijlloze brief van die ondernemer?

Weet je wat het is: het lijkt er sterk op dat mensen die wel wat durfden te zeggen (Fortuyn, Van Gogh) tegen de de gevaren uit de radicale islam een stel lafbekjes in hun kielzog meezuigen die de meest zielige en bekrompen acties uithalen tegen alles wat buitenlands is.
Dat geldt voor het sturen van hufterige brieven als directie van een verzekeringsmaatschappij (helden :nee: ) tot het gooien van plastic zakken met schijt naar het Marokkaanse consulaat.

Waarschuw beheerder
weet je wat ik echt hoop.. en ja dat zeg ik met een glimlach op mijn gezicht :D :D :D :D :D

Dat die moslim-rascisten en nederlandse rascisten elkaar op zo een manier treffen dat we gelijk van jullie beiden af zijn...

Wat denken jullie man? Dat jullie de stem van het volk kunnen smoeren met jullie haat-gezaai, zonder enig beargumentatie, zonder enig gevoel, zonder enig menselijkheid???

Misschien zou ik mijzelf niet moeten verlagen, maar ik doe het toch; ik kits op jullie gehaat, ik schijt op waar jullie voor staan en prees mijzelf en velen anderen gelukkig als jullie niet meer bestaan...

Wij zijn het slachtoffer van jullie haat en jullie lijken wel een besmettelijke ziekte die het fijn vinden om met het gevoel van anderen te spelen en jezelf meer te beschouwen dan mensen waar jullie helemaal niks over weten.

Denken jullie dat jullie het van de mensheid zullen winnen? Jullie leider is het toen ook niet gelukt, dus kijken of het jullie nu wel zal lukken!!!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
stel lafbekjes in hun kielzog meezuigen die de meest zielige en bekrompen acties uithalen tegen alles wat buitenlands is.

Net alsof iederéén die iets tegen buitenlanders heeft, meegezogen is door o.a Fortuyn en/of Van Gogh...... :S

Waarschuw beheerder
Altijd de kleine letters lezen

Waarschuw beheerder
die zakke met schijt.. die zijn echt lache
hahahahahahaha, niet dat ik het zelf zou doen, maar komisch vind ik het wel...hahahaha

Waarschuw beheerder
Dat die moslim-rascisten en nederlandse rascisten elkaar op zo een manier treffen dat we gelijk van jullie beiden af zijn...

(y) 8)

Waarschuw beheerder
Meneer X gaat wel graag naar het land van de klootzakken he??
Mensen zo haten en dan daar mooi weer gaan spelen...

Daar zijn hoofddoekjes op scholen tenminste verboden. (Y)

En dat heeft een bejaard echtpaar gevlucht uit Irak op zijn geweten?

Als jouw manier van denken niet zo ontzettend dom was zou ik er om kunnen lachen...

Het heeft er geen enkele fuck mee te maken. Alles wordt hier uit zijn verband getrokken, vandaar mijn cynische reacties.

Waarschuw beheerder
Denigrerend over een stratenmaker?
Je voelt je nogal wat of niet zieligerd.

Mensen die hard moeten werken zien het probleem in Nederland wel JUIST de mensen die alles van pappie of mammie krijgen en waar alles vanzelf gaat hebben geen problemen met de multikul.

Waarschuw beheerder
En jij bent levensgenieter...waar werk jij zo hard aan tegenwoordig?

Je voelt je nogal wat of niet zieligerd.

Ik voel mij een waardig, sociaal en eerlijk mens dat zijn best doet om zijn eigen leven, en waar mogelijk dat van anderen, tot een plezierige ervaring te maken.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik ook wel eens als ik lege cd's moet kopen en hoesjes verder kom ik ni bij de mediamarkt

Joh!

Ik ga wel eens tanken bij de Shell... :s
Waarschuw beheerder
Daar zijn hoofddoekjes op scholen tenminste verboden.(y)
heeft wackyjacky je toch iets geleerd he :D
Waarschuw beheerder
Esco, je maakt jezelf een beetje belachelijk met je tegenstrijdige posten. :s

ik schijt op waar jullie voor staan en prees mijzelf en velen anderen gelukkig als jullie niet meer bestaan...

Je vraagt telkens naar een oplossing, en dan ga je zoiets posten. :s
Jij hebt de oplossing van de week. (y) Haat! (y) :s

Iedereen heef recht op z'n eigen mening in Nederland, jij, wij, iedereen!
Jij begint nu mensen aan te vallen op hun denkwijze. O:)

Waarschuw beheerder
Nee, het kabinet is dat schuld. Dat ze in eerste instantie dat stelletje parasieten binnen gelaten hebben, zonder eerst een inburgerings of integratietest uit te voeren. laatste aanpassing: 9 november 2004 15:37 door een medewerker

Deze reactie is verwijderd en ik heb een waarschuwing gekregen. Misschien dat diegene die mij dáárvoor een waarschuwing geeft, even zo mans wil zijn om zijn/haar naam erbij te zetten.

Als je goed zou lezen kon je namelijk zien dat ik niet ALLE allochtonen bedoel, maar juist diegene die NIET geintegreerd zijn en dat ZIJN (!) steuntrekkers en parasieten. Ik scheer niet iedereen over één kam.

Waarschuw beheerder
bla bla bla bla bla blaaaaaaaaaaa
ik gooi ff een zak schijt hier op het topic (in de hoop dat iedereen eruit stinkt) en dan ga ik lekker flierenfluiten

Waarschuw beheerder
donateur
Dan hoop ik oprecht dat je bij de demonstraties was van de vakbonden en de PVDA in october,dat jij ook 1 van de stakers was,stratenmaker,want jouw probleem is niet de allochtoon,maar je sociale voorzieningen,het zorgstelsel,je pensioen enz.

dus het zou logischer zijn om op een grote partij te kiezen die voor jou opkomt.
Waarschuw beheerder
De woede van Actua richt zich eigenlijk op Pluspunt, valt uit het relaas van Peters op te maken. Toch krijgt het bejaarde Irakese echtpaar in de brief de volle laag.

En dan gaat het ook nog over een bejaard echtpaar ook, hoe ouder je wordt hoe moeilijker het is om een vreemde taal tot in de puntjes te leren. Voor een jong iemand die hier vanaf kinds af aan is komen wonen is het normaal dat deze perfect nederlands spreekt. Maar voor mensen die bejaard/ op leeftijd zijn zijn is dit een heel stuk moeilijker. Jezus hoe dom kun je zijn om als bedrijf om zo'n brief te schrijven, hebben zelf denk ik geen hersens.

Waarschuw beheerder
Waarom? Omdat je zou moeten toegeven dat je geen gelijk hebt als je langer bleef? ;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)

Niet om het een of ander, Maar de afspraak was dat "gastarbeiders" na 2 to 3 jaar weer terug zouden gaan. Het geld dat ze hier hadden verdient zou "daar" ook veel meer waard zijn. Ze mochten toch blijven. Iets waar ik het ook WEL mee eens ben. Van mij mogen "ze". Met deze generatie waren ook ZEER weinig problemen. Maar de laatste tijd zijn er hou je het went of keert "bepaalde groepen" die zich alleen maar afzeeten tegen alles waar Nederland VOOR staat. Met Chinezen zijn weinig problemen, OOK met vele vele andere "minderheden". Het feit dat "bepaalde" groepen jongeren maar vinden dat ze tijdens een "doden herdenking" maar even met de kransen moeten voetballen en blikjes naar de hoofden van bezoekers gooien. Getuigd nou niet echt van "integratie" of wel dan???? Ook die jongen in Venlo die is DOODGETRAPT EN GESLAGEN om dat HIJ iets zij van het A-SOCIALE gedrag van "een persoon" ook niet. De dood van Anja Joos, OOK NIET. Of ben ik nou weer een WAZI, NAZI, OPRUIJER, HITLER, of iets anders wat men nog kan verzinnen. Dit zijn Feiten. Er zijn ZAT "vreemdelingen" die zich hier netjes gedragen en geen grote problemen veroorzaken. Waarom komt het toch in hemelsnaam ZO vaak uit een hoek. Ik scheer niemand hierover 1 kam, ik noem concrete voorbeelden. Dus ga nou niet weer van alles lopen roepen. En praat eens met me (zo lang het nog kan:-)) of met anderen hierover ZONDER GELIJK MET VOOROORDELEN TE KOMEN.

Waarschuw beheerder
ik claim ook geen gelijk..... ik geef mijn mening...

Waarschuw beheerder
Allochtonen kosten geld, daar kan dus ook de stratenmaker voor betalen. Dus het probleem is wel allochtonen..
Waarschuw beheerder
Iedereen mag inderdaad zijn eigen mening hebben...

Het is alleen een beetje jammer als het niet bij een mening blijft maar IQ-loze idioten basisscholen in de fik gaan steken...

Hoe moeten die kinderen dan Nederlands leren?

Dan ben je geen 'held' dan ben je een zielige mongool... en met dat soort acties laat je alleen maar zien geen fuck om Nederland te geven...

Dat soort figuren moeten ze als eerste op een eilandje zetten... heel ver weg en dan mogen ze daar eens na gaan denken over wat voor een dienst ze de Nederlandse samenleving bewezen hebben...

Waarschuw beheerder
jaaaaaaaaaaaaaaaaa!!

GAST ARBEIDERS!

as ik bij jou logeer zorg je toch ook dat ik wat te vrete heb en dan schop je me dr weer uit na enige tijd!
blijf ik toch ook niet wonen en nodig ik heel me familie uit! GVD!

;) LOOOL

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Niet om het een of ander, Maar de afspraak was dat "gastarbeiders" na 2 to 3 jaar weer terug zouden gaan. Het geld dat ze hier hadden verdient zou "daar" ook veel meer waard zijn.

Exactly!!

Waarschuw beheerder
En jullie zijn zeker de enigsten die hard werken voor een betere samenleving? Alsjefuckingblieft zeg....

Kerel, wedden dat ik drie keer zo hard mijn best moest doen om voor mijn tentamens en projecten te slagen als ieder gemiddelde "Nederlander". Ik tien keer harder mijn best moet doen op mijn werk om in aanmerking te komen voor een promotie waarbij anderen in vergelijking met wat ik deed met bijna niks doen al worden gepromoveerd.

Het is bewezen, DIT ZIJN FEITEN; dat allochtonen voor eenzelfde fucntie en zelfde werkzaamheden minder loon ontvangen dan een autochtoon.

Dus rot alsjeblieft op met de hardere werkers weten pas hoe het aanvoelt...

Waarschuw beheerder
waren MOSLIM scholen... geen normale scholen

mischien geven die mensen wel te veel om nederland, dat ze zELF acties ondernemen omdat ze het ECHT zat zijn.. praten help toch niet denk en ze

Waarschuw beheerder
Als het nou je eigen mening was kon ik er iets mee, maar jij komt helaas niet verder dan zo hard mogelijk te roepen dat alle andere mensen de schuld hebben aan de verloedering van de samenleving, en dat telt voor mij niet echt mee als een onderbouwde visie op de samenleving. Bovendien zeg je dingen die niet door de beugel kunnen en ben je nog een werkloze nietsnut ook, of heb je stiekem wel een baan ergens?

Waarschuw beheerder
Ach ja boeiend allemaal!!!

Jullie zien het met eigen ogen de rechtse jongeren schieten uit de grond, ouderen beginnen ook rechtser te worden.

De mensen waar jullie zo'n hekel aan hebben (en wij niet:D) groeien alleen maar :yes:

jammer he

Waarschuw beheerder
ESCO

alochtone leren ook niet zo lang door over het algemeen om een hoge functie ergens te bezetten
denk ff na Mr Brains

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
9 van de 10 buitenlanders voelen zichzelf al een minderheid in hun eigen ogen

Waarschuw beheerder
donateur
Allochtonen kosten geld, daar kan dus ook de stratenmaker voor betalen. Dus het probleem is wel allochtonen

Allochtonen gaan ook naar school hebben ook banen sommige hebben betere opleidingen en banen dan jij en bouwen zo ook mee aan het pensioen wat jij later wil genieten.
Nederland vergrijst,wees blij met die werkende Allochtonen.

leeghoofd...je schreeuwt nog steeds poep.

Waarschuw beheerder
ze zijn ook gekomen om het stront te scheppen

Waarschuw beheerder
Niet om het een of ander, Maar de afspraak was dat "gastarbeiders" na 2 to 3 jaar weer terug zouden gaan. Het geld dat ze hier hadden verdient zou "daar" ook veel meer waard zijn. Ze mochten toch blijven. Iets waar ik het ook WEL mee eens ben. Van mij mogen "ze". Met deze generatie waren ook ZEER weinig problemen. Maar de laatste tijd zijn er hou je het went of keert "bepaalde groepen" die zich alleen maar afzeeten tegen alles waar Nederland VOOR staat. Met Chinezen zijn weinig problemen, OOK met vele vele andere "minderheden". Het feit dat "bepaalde" groepen jongeren maar vinden dat ze tijdens een "doden herdenking" maar even met de kransen moeten voetballen en blikjes naar de hoofden van bezoekers gooien. Getuigd nou niet echt van "integratie" of wel dan???? Ook die jongen in Venlo die is DOODGETRAPT EN GESLAGEN om dat HIJ iets zij van het A-SOCIALE gedrag van "een persoon" ook niet. De dood van Anja Joos, OOK NIET. Of ben ik nou weer een WAZI, NAZI, OPRUIJER, HITLER, of iets anders wat men nog kan verzinnen. Dit zijn Feiten. Er zijn ZAT "vreemdelingen" die zich hier netjes gedragen en geen grote problemen veroorzaken. Waarom komt het toch in hemelsnaam ZO vaak uit een hoek. Ik scheer niemand hierover 1 kam, ik noem concrete voorbeelden. Dus ga nou niet weer van alles lopen roepen. En praat eens met me (zo lang het nog kan ) of met anderen hierover ZONDER GELIJK MET VOOROORDELEN TE KOMEN

Je zegt hier toch ook niets raars of wel? En ik denk dat ik het op veel punten met je eens ben.
Maar dit is een ander topic. Waar, ontopic heel even dan maar, hebben die twee Irakezen die brief aan verdient? Aan wat jij hier nou net neerzet? Nee toch?

Waarschuw beheerder
Welke afspraken zijn er gemaakt dat die arbeiders na twee, drie jaar weg zouden gaan? Bron????

Waarschuw beheerder
leeghoofd...je schreeuwt nog steeds poep

Ach ja boeiend allemaal!!!

Jullie zien het met eigen ogen de rechtse jongeren schieten uit de grond, ouderen beginnen ook rechtser te worden.

De mensen waar jullie zo'n hekel aan hebben (en wij niet ) groeien alleen maar

jammer he

Waarschuw beheerder
zoek die bron lekker zelf

vraag het an den uyl

Waarschuw beheerder
ja joo(d)p den uyl idd

Waarschuw beheerder
donateur

De mensen waar jullie zo'n hekel aan hebben (en wij niet ) groeien alleen maar

jammer he

Voor jou uiteindelijk Hardkikker,want die ouderen hebben misschien nog wel een oorlog meegemaakt,misschien ook net niet,hebben niet een tank door de straat zien rijden en bommemn naar beneden zien komen,laten we er met zijn allen maar weer een jaren 30 sfeer creeeren en dan komt mijn wens naar jou toe uit,dan mag je met stront in je broekspijpen vluchten naar een land waar ze jou als parasiet zullen zien.
Waarschuw beheerder
mischien geven die mensen wel te veel om nederland, dat ze zELF acties ondernemen omdat ze het ECHT zat zijn.. praten help toch niet denk en ze

Geloof je dat zelf ook? :s

Wat is Nederland nog waard als de wet niet gerespecteerd wordt??? Onze hele maatschappij draait om de grondwet, zonder de wet wordt het een grote teringzooi en iedereen heeft zich daaraan te houden. Autochtoon of allochtoon, ongelovige of moslim, zwart of wit... simpel...

Als jij het goed kan praten dat iemand een school in de fik zet dan mag je ook niets zeggen van Mohammed B die ook zelf actie ondernam omdat hij de beledigingen van Van Gogh ook echt zat was...

Ga daar maar eens over nadenken...
Waarschuw beheerder
die mensen moeten gewoon duidelijkheid hebben van of ze moeten weggaan of niet... en zo niet moeten ze een verplichte inburgeringscursus volgen...

Waarschuw beheerder
waarom vluchten.?
ben jij wel wijs?

Waarschuw beheerder
Als er een oorlog komt, laten ze jouw huisje heus niet met rust hoor haha

Waarschuw beheerder
dit is ons land, hier houden we stand

hier wordt niet gevlucht!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Den Haagstuh 9 november 2004 15:51

vraag het an den uyl
Hardkikker 9 november 2004 15:52
ja joo(d)p den uyl idd

Dat bedoelen wij nu met verdieping in de politiek,weten waar je over praat,nu is het al iets te ver van je bed en moeten wij de bron zoeken...hahahahaha

Waarschuw beheerder

vraag het an den uyl

kan je het weer niet waarmaken? Zoals anderen al zeggen en het steeds meer naar voren komt, je praat veel poep maar maakt niks waar :/

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Daar zijn hoofddoekjes op scholen tenminste verboden

Rafa, veel "moslims" zeggen vaak dat het dragen van een hoofddoek NERGENS IN DE KORAN STAAT. Het een keuze is van vrouwen zelf.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Jullie vragen toch ook om de bron.... :S

Waarschuw beheerder
lijk mij een beetje van voor mijn tijd.. zo politiekeling ben ik niet, hoe kom je daarbij.. kijk es hoe dom je bent.. ik hou helemaal niet van politiek!
maar helaas is het nodig
Waarschuw beheerder
ja joo(d)p den uyl idd

:D:D:D

Alsof jij daarover kan oordelen. Toen Den Uyl aan de macht was hing jij aan de tiet van je moeder...

Wat een lachertje ben je... ik snap opeens ook waarom je een hekel hebt aan onopgeleide, niet zo slimme buitenlanders... het zijn je directe concurrenten op de arbeidsmarkt...

Waarschuw beheerder
donateur
Hardkikker en de Haaghste,jullie hebben echt geen verstand,jullie provoceren de boel.

Jullie zitten op oorlog te wachten en jullie denken dat dit landje stand houd,met wat met kikkerdril als jullie,mijn God laat me niet lachen...jullie lopen het hardste weg,of zijn de eerste body bags.

Ik denk dat het het verstandigste is om jullie vanaf nu te negeren.
IK HOOP DAT EEN IEDER DAT HIER GAAT DOEN,ze roepen zo`n beetje op voor een jihaad.

Waarschuw beheerder
ja vraag iets waar ik moeite voor moet gaan doen om aan julie dombos die opmerkingen maken uit het niets moet gaan overtuigen van mijn gelijk
denk ff na!

Waarschuw beheerder
Kan hier wel met een theorie komen hoe het is gegaan, met de nasleep van de 2e wereldoorlog. Hoe en door wie we zijn benadeeld, genaaid etc.

Maar dan word ik zeker geband, en daarom kan ik geen discussies winnen omdat ik dan strafbaar word.

Ik zou hem graag aangaan maar niet hier.
Waarschuw beheerder
2 Den Haagstuh...
Als jij het goed kan praten dat iemand een school in de fik zet dan mag je ook niets zeggen van Mohammed B die ook zelf actie ondernam omdat hij de beledigingen van Van Gogh ook echt zat was...

Je bent nog aan het nadenken of is de vraag te moeilijk?

Waarschuw beheerder
Praten heel de tijd poep dat allochtonen hun normen en waarden moeten respecteren en aannemen, maar weten zelf nog niet eens wat die normen en waarden inhouden...

Moet ik daar ook zelf naar gaan zoeken of ben je nog man en nederlander genoeg om daar een bron voor op te geven...
Waarschuw beheerder
Het is bewezen, DIT ZIJN FEITEN; dat allochtonen voor eenzelfde fucntie en zelfde werkzaamheden minder loon ontvangen dan een autochtoon.

:s Bron?

Kerel, wedden dat ik drie keer zo hard mijn best moest doen om voor mijn tentamens en projecten te slagen als ieder gemiddelde "Nederlander". Ik tien keer harder mijn best moet doen op mijn werk om in aanmerking te komen voor een promotie waarbij anderen in vergelijking met wat ik deed met bijna niks doen al worden gepromoveerd.

Dit is echt een "ik ben allochtoon en standaard minder reactie" :s
Dus jij wilt beweren dat de gemiddelde Nederlander minder werk moet verrichten voor dezelfde functie als jij?

Dan is het aan jou om bij je werkgever te gaan klagen, en niet achter een "ik ben minder" standpunt gaan schuilen.
Je typt echt onzin! :s

Waarschuw beheerder
vragen om de bron.. is wel simpel om in een nutteloze discussie je gelijk te halen

Waarschuw beheerder
tjeerdo, dus van alle geschiedenis moeten historici maar hun bek houden want ze waren er niet bij, wie is er nu dom aan het lullen sukkel.

Waarschuw beheerder
ik praat NIKS goed , jij mag vinden wat je ervan vind... dat vind ik ook.. jij heb daar problemen mee.. ik niet.. dus wie zit nou fout.. ben je van de gedachte politie ofzo?

Waarschuw beheerder
donateur
[imp]http://stuff.gijs-weeber.nl/pics/Dear%20God%20Please%20Make%20It%20Stop.jpg[/imp]

Waarschuw beheerder
Dus jij wilt beweren dat de gemiddelde Nederlander minder werk moet verrichten voor dezelfde functie als jij?

Denk jij dat het niet zo is dan? Bij meerdere opties kiest de gemiddelde werkegever nog steeds voor een jonge, heteroseksuele, blanke man. Maar daar doe je niet zoveel aan: positieve discriminatie is m.i. geen oplossing.
Waarschuw beheerder
tjeerdo, dus van alle geschiedenis moeten historici maar hun bek houden want ze waren er niet bij, wie is er nu dom aan het lullen sukkel.

Waarom begin je nu te schelden?

Dat zie je mij toch ook niet doen?

Heb jij geen goede opvoeding gehad ofzo?

Ik heb overigens zelf geschiedenis gestudeerd. Kan je me 1 wet vertellen die onder Joop den Uyl is doorgevoerd en die betrekking heeft op het onderwerp?

Graag binnen 5 minuten, dat zou betekenen dat je het uit je hoofd weet. Gaat het langer duren dan sta je wederom voor lul...

Waarschuw beheerder
denk je nou dat ik het belangrijk vind om jou die bron te gaan verschaffen ofzo?
we zitte niet in het cabinet ofzo..

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Gaat lekker hier

Waarschuw beheerder
donateur
[img]http://stuff.gijs-weeber.nl/pics/Dear%20God%20Please%20Make%20It%20Stop.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
ik praat NIKS goed , jij mag vinden wat je ervan vind... dat vind ik ook.. jij heb daar problemen mee.. ik niet.. dus wie zit nou fout.. ben je van de gedachte politie ofzo?

Lijkt me duidelijk... jij zit fout...

Je zit zelfs flink fout als je er geen probleem mee hebt dat er een school in de fik wordt gestoken... dat je dat niet in gaten hebt vind ik heel erg...

Als ik naar replies van jou, Hardkikker, X. en nog wat andere mensen hier kijk die deze brief goed vonden snap ik opeens heel goed dat buitenlanders niet willen integreren...

Waarschuw beheerder
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/002879.html#comments

Waarschuw beheerder
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/002879.html#comments
Waarschuw beheerder
Denk jij dat het niet zo is dan? Bij meerdere opties kiest de gemiddelde werkegever nog steeds voor een jonge, heteroseksuele, blanke man. Maar daar doe je niet zoveel aan: positieve discriminatie is m.i. geen oplossing.

Een volledig afgestudeerde goed geïntergreerde allochtoon kan een zelfde functie verkrijgen naar mijn weten.
en lukt het bij je huidige werkgever niet, dan moet je een andere zoeken of gaan klagen bij hem!
En niet gelijk een "ik ben allochtoon en minder" houding aannemen.
Dit wilde ik met mijn post aanhalen........O:)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)

En wat dacht je dan van de "zogenaamde positieve discriminatie" nog nooit van gehoord, zeker. Waarbij men JUIST een "vreemdeling" neemt ten bate van de zogenaamde integratie

Waarschuw beheerder
Omdat je zelf zo lekker cynisch post tjeerdo daarom...
Als jij normaal zou posten richting mij zou ik ook normaal terug posten.

Ik ga de discussie over hoe de moslims in europa zijn gekomen niet aan, dat heb ik reeds eerder vermeld.
Die wet komt er niet eens bij het is een theorie waarin je gelooft ook wel een conspiracytheorie genoemd.

Lekker belangrijk of je vind of ik voor lul sta, want het interesseert me niet wat anderen van mij denken, jullie leven niet de mijne :yes:

Waarschuw beheerder
donateur
ik heb er al meer moeite mee om met hun de toekomst in te gaan dan met allochtonen.
Waarschuw beheerder
vragen om de bron.. is wel simpel om in een nutteloze discussie je gelijk te halen

Sterker nog, het is heel effectief. Je maakt daarmee meteen duidelijk of iemand gewoon maar wat uit zijn nek zit te lullen omdat hij niet beter weet of dat iemand er goed over nagedacht heeft en zijn mening baseert op achtergrondkennis...

Zo werkt dat in een discussie. Ik snap best dat het dan wat lastiger wordt maar God verhoede dat de mensen met de grootste bek het voor het zeggen krijgen in dit land, dan is het einde zoek...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Esco: bron?????

hier
heb je je bron....

Ik citeer: Opmerkelijk feit: "Naar schatting zijn er tussen 1960 en 1970 twee à driehonderdduizend buitenlandse werknemers naar ons land gekomen om er korte tijd te werken. De meesten verblijven hier tussen de 12 en 36 maanden, zodat gemiddeld elke 2 à 3 jaar het gehele bestand aan buitenlandse werknemers vernieuwd is."

Waarschuw beheerder
donateur
Newmonster zou jij nu ook niet eens opheopelen,je bent als nummer 1,2,3,4 al verbannen,jij weet ook niets van te gast zijn en niet welkom.

Waarschuw beheerder
jij vind het erg dat een school waar alleen moslims op zitten in de fik word gestoken.. ik vind van niet.. die scholen horen er niet in mijn ogen.. zo schijden ze zich alleeen maar van ons af....
dus jij wil mij vertellen wat ik zielig en verkeerd moet vinden, dan klop jij niet helemaal.. ik maak zelf uit wat ik erg vind en wat niet...

Waarschuw beheerder
Dat is ook zeker wederzijds hoor.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik citeer: Opmerkelijk feit: "Naar schatting zijn er tussen 1960 en 1970 twee à driehonderdduizend buitenlandse werknemers naar ons land gekomen om er korte tijd te werken. De meesten verblijven hier tussen de 12 en 36 maanden, zodat gemiddeld elke 2 à 3 jaar het gehele bestand aan buitenlandse werknemers vernieuwd is."

EEN feit is dit geen wettelijke bepaling.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
I know, maar hij wou toch een bron......

Nu is er een bron lopen jullie nog te zeiken :S

Waarschuw beheerder
ja right, LOL

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Newmonster zou jij nu ook niet eens opheopelen,je bent als nummer 1,2,3,4 al verbannen,jij weet ook niets van te gast zijn en niet welkom.

Lekker simpel roep maar. Blijkbaar durf je een gesprek/discussie me mij niet aan.:-)

Waarschuw beheerder
EEN feit is dit geen wettelijke bepaling.

Recht is niet krom.

Kap nu met dat belachelijke gelul en trek je kop uit het zand.

Waarschuw beheerder
Ik schaam me soms om Nederlander te zijn als ik de naieve en dieptrieste meningen van andere Nederlanders hier zie.

Laat het land maar kapot gaan. Doe niks. Doen jullie goed. (Y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
ik doe de laatste uren niet anders,geef je alleen aan dat jij je gedraagt als een allochtoon die al vier keer uitgezet is.

Waarschuw beheerder
Omschrijving: Er is geconstateerd dat je een kwetsende, beledigende of provocerende uitlating hebt gedaan in een forum bericht.

mag ik nou nieteens vrij discuseren?
damn

Waarschuw beheerder
donateur
Kap nu met dat belachelijke gelul en trek je kop uit het zand.

nee leren jullie eens wat een discussie werkelijk inhoud,en dat is meer dan ERAUSS roepen.

Waarschuw beheerder
Omschrijving: Er is geconstateerd dat je een kwetsende, beledigende of provocerende uitlating hebt gedaan in een forum bericht.

mag ik nou nieteens vrij discuseren?
damn

Dat mag alleen als je een Linkse mening hebt. Ik kreeg er zojuist ook al één.

Leuk beleid hè. :)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ik doe de laatste uren niet anders,geef je alleen aan dat jij je gedraagt als een allochtoon die al vier keer uitgezet is.

O ja, waar dan???????????????

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Tja X. niet alle mensen zien het hoe wij het zien....

Waarschuw beheerder
hahaha inderdaad X.. het land gaat kapot en degene die zich erover uitlaten worden afgekafferd door hun eigen volksgenoten.. de echte allochtoon die denkt hetzelfde als ons... die denken ook laat die hollanders maar in de stront zakke...

Waarschuw beheerder
Land van vrije meningsuiting of niet hahahaha

Nee dat geld alleen op amerikaanse fora, daar mag je echt zeggen wat je wilt zonder waarschuwingen of strafbare feiten.

Waarschuw beheerder
Bron?

Dit is echt een "ik ben allochtoon en standaard minder reactie"

Dan is het aan jou om bij je werkgever te gaan klagen, en niet achter een "ik ben minder" standpunt gaan schuilen.
Je typt echt onzin!

och, och, heb je ook een woordje geleerd?

Bron? Je voelt je zelf nu zeker wel stoer om mij na te doen? Lach ik jullie weer uit :D

Bron=CBS

Zoek maar op, is nog steeds het geval en altijd zo geweest. Ik praat in tegenstelling tot jullie niet heel de tijd POEP, maar kom met een bron...

Voor je latere stukje kan zeggen dat ik ook ben vertrokken en sindsdien werkzaam ben binnen een Turks bedrijf, waar de kansenw el gelijk zijn.

En probeer geen indruk op mij te maken met zinnen zoals "ik ben allochtoon en standaard minder reactie" , want ik zal mijzelf altijd beter voelen, want ik heb tenminste gevoel en weet dat ik menselijk ben. Ik doe er tenminste mijn uiterste best voor om er iets van te maken en beoordeel mensen niet op hun uiterlijk en afkomst en al helemaal niet op religie... Ik kom tenminste met ideeen en probeer tot oplossingen te komen.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
dekwaadsteniet, Of is jou definitie van een discussie/gesprek schelden en zinlose op niets gebaseerde kreten roepen????

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Dat mag alleen als je een Linkse mening hebt. Ik kreeg er zojuist ook al één.

Leuk beleid hè.

Heb er inmiddels ook alweer een paar ja :s

Waarschuw beheerder
nee leren jullie eens wat een discussie werkelijk inhoud,en dat is meer dan ERAUSS roepen.

Ik heb NOOIT geroepen dat 'alle allochtonen eruit moeten'. Ik ben helemaal geen racist. Ik generaliseer niet en ik beoordeel niet op ras, ik beoordeel op gedrag. Ik ben absoluut geen racist en toch word ik daarvoor uitgemaakt.

Waarschuw beheerder
De meeste allochtonen lachen links uit en niet zo'n beetje.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Bron=CBS

Zoek maar op, is nog steeds het geval en altijd zo geweest. Ik praat in tegenstelling tot jullie niet heel de tijd POEP, maar kom met een bron...

Is allang gegeven hoor :s
Waarschuw beheerder
Hardkikker: je tijd is om... die opmerking over Joop den Uyl kunnen we dus als niet gemaakt beschouwen maar als wat gelul in de ruimte...

Maar goed... we zijn tig replies verder. Zal even mijn mening geven over hoe het verder moet...

1. Verplichte inburgeringscursus voor mensen die nu in Nederland willen gaan wonen. En dan gewoon met een tentamen en alles erbij, niet zo'n LOI-cursusje.

2. Betere mogelijkheden voor in Nederland wonende mensen van allochtone afkomst om hun achterstand in te halen.

3. Creeren van werkgelegenheid voor jongeren van allochtone afkomst die op straat rondhangen. Bijvoorbeeld grafity schoonmaken. Buurtwacht.

4. Stimuleren van allochtone jongeren om bij politie of leger te gaan werken en zo discipline en respect te leren.

5. Kinderen van ouders die in Nederland wonen en die niet van plan zijn te verhuizen verplicht tweetalig opvoeden op straffe van korting op de kinderbijslag als dit niet gebeurt.

6. Meer mogelijkheiden bieden voor Nederlanders van allochtone afkomst bij de hulp naar het zoeken van werk en het uitleggen van de Nederlandse wetgeving.

7. Opnieuw instellen van de wijkagent in wijken waar problemen zijn en dat in teams waarin ook een agent zit van allochtone afkomst.

8. Elke mongool die discriminerende of racistische opmerkingen maakt keihard aanpakken. Of dit nu iemand is van allochtone of autochtone afkomst.

Denk dat we dan een heel eind verder komen...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
tjah ik snap die winkel wel hoor:s
Het komt zo vaak voor dat mensen die de taal niet beheersen gewoon een hoop dingen verkeerd verstaan of zelfs helemaal niet begrijpen:S:S

en ik vind dat dus echt geen discriminatie:S
Majah wie ben ik :vaag:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
jullie zij te gast op een site met regels,zie het als de allochtonen die van jullie moeten intergreren.
Jullie moeten dat dus blijkbaar hier ook doen ,intergreren en leven volgens de beleidsregels van de eigenaar van deze site,lukt dat niet en in Amerika wel....DOEIIIIIIII

[img]http://stuff.gijs-weeber.nl/pics/Dear%20God%20Please%20Make%20It%20Stop.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
hahahaha had ook niet verwacht dat jullie begrijpend konden lezen...

Waar in dat hele stukje staat iets over afspraken gemaakt met gastarbeiders, [b]WAAR???[/b}

Waarschuw beheerder
jammer jonge ik blijf toch wel hoe vaak je ook 'doei' zal zeggen :D

Waarschuw beheerder
donateur
Niemand word bij naam genoemd en iedereen denkt de schoen te passen en trekt hem aan...prachtig te zien.

jongens ik ga naar mijn fractievergadering,ik hoop dat dit topic gesloten is als ik weer thuis kom.

adieu.

Waarschuw beheerder
jullie zij te gast op een site met regels,zie het als de allochtonen die van jullie moeten intergreren.
Jullie moeten dat dus blijkbaar hier ook doen ,intergreren en leven volgens de beleidsregels van de eigenaar van deze site,lukt dat niet en in Amerika wel....DOEIIIIIIII

Mijn reacties zijn niet in strijd met het beleid en ik krijg geen response op mijn vraag waarom ik een waarschuwing krijg.

Daarbij moet je oprotten met je forumverneukende kutplaatjes.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Tis ook godverdomme nooit goed he....

Zie je wel....

Waarschuw beheerder
joh, daar heb je toch geen bron voor nodig.. lijk mij algemeen bekent.. voordat we turken hadde en marokanen waren er italianen, die zijn toch ook niet allemaal gebleven.. GASTARBEIDER.. as jij gasten thuis heb.. blijven die toch ook niet wonen.. en nodigen hun familie ook uit...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)

Hier is al zo vaak mee geschermd. Feit is als je hier de JUISTE mensen niet naar de mond praat, men je het zwijgen op legt. Goh, wat zijn we toch weer degelijk. Zo schop je alles ineens terug naar de middeleeuwen, wat zelfs ver daar voor. Applaus, de kwaadsteniet. Enne weer gewoon maar een zinlose kreet en geen reactie op mijn vraag waar je dan een discussie/gesprek met MIJ hebt. hahhaaaahha:-)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ze heten niet voor niks GASTarbeiders

Waarschuw beheerder
ik hoop dat dit topic gesloten is als ik weer thuis kom.

En de vrijheid van anderen ontnemen om te reageren? Typerend. (Y)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Dit zou eigenlijk onder de TOPIC humor moeten vallen:-)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
En de vrijheid van anderen ontnemen om te reageren? Typerend (Y)

Inderdaad!
Waarschuw beheerder
Het zou fijn zijn als mensen hier ook met oplossingen kwamen...

Maar verder dan het 'buitenlanders moeten terug' niveau komt men niet...

Vind je het gek dat de overgrote meerderheid van de Nederlanders extreem-rechtse mensen met de nek aankijkt...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ze lullen zich zelf vast met hun eigen zelfingenomenheid.

Zal wel weeeeer een ban krijgen nu:-)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)

Heb ook al geprobeerd een dergelijke topic te openen als bluemonster. INTEGRATIE van wie moet het uitgaan. Werd gesloten omdat hij verziekt werd. Gecensureerde versie geprobeert werd ook verziekt en gesloten.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Vind je het gek dat de overgrote meerderheid van de Nederlanders extreem-rechtse mensen met de nek aankijkt...

Ik geloof toch dat de meerderheid nederlandse mensen meer rechts dan links is!!!

Waarschuw beheerder
GASTarbeider was 30/40 jaar terug, in welke tijd leven jullie, middeleeuwen???

Wat is jullie oplossing voor dit probleem die jullie hebben? Komt met iedeeen...Ieder die zich wil inzetten voor een Nederlandse maatschappij komt met ideeen en ieder die zich geen rascist noemt komt met ideeen...

Waarschuw beheerder
de politiek weet zelfs geen oplossing, verwacht je die dan van ons wel....

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ja maar rechts is nog niet EXTREEM rechts. Er zijn er heeeeeel veel hier die dat weigeren te begrijpen.

Waarschuw beheerder

Maar verder dan het 'buitenlanders moeten terug' niveau komt men niet...

Je hebt helemaal gelijk. Aan 'buitenlanders moeten terug' niveau hebben we OOK geen enkele fuck. Dat komt alleen nóg dommer over.

Maargoed, de methodes die jij aangeeft zijn op zich wel reëel. Al denk ik dat het de maatschappij op den duur meer geld zal kosten, dan dat het lucratief wordt.

Ik heb de oplossing ook niet. Als er een voor-de-hand-liggende oplossing was, dan was dit probleem niet zover geëscaleerd. Feit is dat er iets MOET gebeuren, anders wordt het alleen maar erger. Voornamelijk polarisatie.

Oja, en met praten gaat dat niet lukken, dekwaadsteniet. Naieve lamlul dat je bent.

Waarschuw beheerder
elk volk is rasistisch.. geloof me maar, ik ken surinamers die marokanen haten en marokanen die turken en surinamers haten.. denk dat dat altijd zal blijven.. tuurlijk zijn er altijd uitzonderingen tussen

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
GASTarbeider was 30/40 jaar terug

Daarmee is de shit wel begonnen....

Maar goed mensen ik ben er vandoor....

LateX!!!

(F)

Waarschuw beheerder
Crush de weak, was jij niet gebanned? Wat doe je hier dan weer, nieuwe profieltjes aanmaken?

Nou ja, je zult toch weer snel weg zijn. :)

Inge

Waarschuw beheerder
GASTarbeider was 30/40 jaar terug, in welke tijd leven jullie, middeleeuwen???

is 30/40 jaar geleden mideleeuwen?

Gastarbeider:
Aanduiding voor laaggeschoolde mensen die immigreren meestal in het kader van een akkoord tussen twee landen, met het oog op een betere tewerkstelling en een hoger inkomen in het gastland. De term is ontstaan in de tijd dat uitgegaan werd van de tijdelijke aanwezigheid van migranten, maar is nu in onbruik geraakt.

maar dat kunnen we zo weer bruikbaar maken, zegt niks over de term, blijft hetzelfde.

Waarschuw beheerder
Bedankt voor die uitermate constructieve toevoeging, Inge. (Y)

Past mooi in het rijtje 'alle buitenlanders terug naar eigen land'.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Wat is jullie oplossing voor dit probleem die jullie hebben? Komt met iedeeen...Ieder die zich wil inzetten voor een Nederlandse maatschappij komt met ideeen en ieder die zich geen rascist noemt komt met ideeen...

Esco, een ieder die in Nederland komt wonen/werken, en leeft volgens Nederlandse normen en waarden en geen "extreme uitwassen" maakt en niet aanzet tot haat jegens anderen. Is wat mij betreft MEER dan welkom. In Nederland eerst wetten en normen en waarden(fatsoen wat iedereen wel zelf in kan vullen) en dan een geloof. Dat schept eenheid. Geen enkel geloof gaat boven de wet, Christen, Moslim, Boeddhist, etc..

Maar vanuit een geloof afroepen dat een ander minder zou zijn(ik wijs hier niemand aan) zou niet getolereerd mogen worden(volgens mij dan). Ook sexuele geaardheid(tenzij met kinderen) Is in Nederland VRIJ.

Citeer de enige wijze zin(volgens mij) die ik ken uit de bijbel. WAT GIJ NIET WILT DAT U GESCHIEDT, DOE DAT OOK EEN ANDER NIET. Als men dat nou eens zou willen nastreven, komen we (volgens mij) echt wel verder.
Waarschuw beheerder
Oh jee.......Inge komt wijzend een topic binnen vallen, zoek dekking. 8)

Waarschuw beheerder
Je hebt helemaal gelijk. Aan 'buitenlanders moeten terug' niveau hebben we OOK geen enkele fuck. Dat komt alleen nóg dommer over.

Maargoed, de methodes die jij aangeeft zijn op zich wel reëel. Al denk ik dat het de maatschappij op den duur meer geld zal kosten, dan dat het lucratief wordt.

Ik heb de oplossing ook niet. Als er een voor-de-hand-liggende oplossing was, dan was dit probleem niet zover geëscaleerd. Feit is dat er iets MOET gebeuren, anders wordt het alleen maar erger. Voornamelijk polarisatie.

Hehe... eindelijk een reactie waarvan ik denk. Die heeft de moeite genomen om ook echt even de argumenten van een ander te lezen... Top!

En als je mijn mening leest dan zie je dat daar zowel 'rechtse' standpunten als 'linkse' inzitten. Zo kan het dus ook, het is niet altijd zwart of wit, links of rechts...

Ik vind dus dat we dat geld moeten vrijmaken. En dat kan bijvoorbeeld door niet langer achter Amerika aan te lopen. Nu zijn er Nederlandse soldaten in Irak aan het vechten omdat Bush zijn oliedeals wil veilig stellen. Hij heeft de hele wereld voorgelogen over wapens die daar zouden zijn met als gevolg dat daardoor ineens mensen de Islam als vijand gaan zien...

Als we gewoon onze soldaten terug zouden trekken zou dat een hoop geld schelen. Laat Amerika zijn eigen boontjes maar doppen, dat land denkt ook alleen maar aan zichzelf. Van dat geld kunnen maatregelen worden genomen om de inburgering te kunnen bekostigen...

Waarschuw beheerder
Dank je wel voor ook jouw constructieve toevoeging, X. :respect:

Past ook zo mooi in het rijtje 'alle buitenlanders terug naar eigen land'.

:flower:

Waarschuw beheerder
nou inge, jou standpunt is duidelijk over de brief

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
elk volk is rasistisch..

Dat is volgens MIJ niet waar. De meesten zullen waarschijnlijk wel NATIONALISTISCH zijn (lees trots op je afkomst) maar dat zijn wel 2 totaal verschillende dingen. In elk "volk" zullen zich waarschijnlijk WEL rascisten bevinden.