Partyflock
 
Forumonderwerp · 721891

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

 
Gelezen op http://enschedeaanzee.opweb.nl/blog/

Hufterig
Een Almelose echtpaar dat in ’96 Irak ontvluchtte, kocht onlangs bij Mediamarkt in Hengelo een televisie en - naar man en vrouw begrepen - een aanvullende verzekering voor een bedrag van 9,95 euro. Enige weken later werd ruim 100 euro afgeschreven van de rekening van het echtpaar. Met hulp van de stichting Pluspunt (belangenorganisatie voor mensen met een minimum inkomen) kwam het stel er achter dat de 9,95 euro niet het totaal bedrag was voor de verzekering, maar slechts een aanbetaling. De werkelijke kosten van de bedroegen 106 euro (plus aanbetaling). Pluspunt klom voor het echtpaar in de pen en schreef een venijnige brief naar Actua, waarin werd gesteld dat het echtpaar niet had begrepen dat de 9,95 euro slechts een aanbetaling was.
Verzekeringsmaatschappij Actua uit Capelle aan de Ijssel stuurde het volgende antwoord:

'Wij betreuren het zeer, dat u ondanks het feit dat u maar liefst reeds tien jaar te gast bent in Nederland, u nog altijd de Nederlandse taal niet machtig bent. Uw íkke niet begrijpen opstelling past naar onze mening dan ook zeker niet (meer) binnen het thans geldende denkpatroon van uw gastland. Dat U nog altijd de taal niet machtig zou zijn, vinden wij op z’n minst een vorm van onbeleefdheid naar het gastland waar u reeds tien jaar lang wellicht zelfs op gemeenschapsgelden mag verblijven en zeker niet in de laatste plaats naar haar bevolking.'

***********

Je zou ze GVD toch!! Eigenlijk zou je nooit meer iets bij MediaMarkt en Actua moeten afnemen.. Hufters..
laatste aanpassing
mjaaaa..........

no comment
Nouja !!!!! Komt erg professioneel over :vaag:
 
Uw íkke niet begrijpen opstelling


WHAHAHAHAHAHA! :D.

Ik weet waar ik mijn volgende TV ga kopen. (Y).
 
hehehe
:d
laatste aanpassing
 
In 10 jaar tijd niet geintergreerd zijn is ook belachelijk!

Zelfs een baby leert sneller de Nederlandse taal.
Ze hebben wel gelijk...
En dan als Nederlander een Ikke-niet-begrijpen-brief opstellen O:)
Vindt dit echt beledigend! Dit slaat nergens op! Kan iedereen gebeuren, ik lees ook wel eens iets verkeerd! Tjuus blijf eens objectief en klantgericht!
 
vind ik ook.. ze hebben gelijk
ze hebben idd gelijk, maar je kan t niet maken om dat op deze manier te verwoorden.
 
Vaak gaat er aan dit soort zaken wél het e.e.a. vooraf, alleen dat vermelden ze natuurlijk nooit. Stel nou dat een verkoper wél duidelijk is geweest bij het verkopen/afsluiten van de deal, maar dat het echtpaar er niets van heeft gesnapt.

Ik roep maar wat hoor :)

Uiteraard mag je het als verzekeraar nooit zo brengen, ook al is het waarheid :)
 
Gelukkig is Mediamarkt ook een Nederlands bedrijf....
 
ze hebben idd gelijk, maar je kan t niet maken om dat op deze manier te verwoorden.


Dat is juist het hypocriete van dit laffe Nederland. :).
 
@Speedgriet: inderdaad. Iedereen weet dat je een beetje moet uitkijken met aanvullende verzekeringen e.d. maar als verzekeraar ben je in mijn ogen minder dan niets als je je klanten op deze manier afkamt. Komt nog eens bij: als proffesionele organisatie ga je niet dit soort politieke teksten in je brieven schrijven.
 
hhehehe mediamarkt :respect:!!!


Niet slim cq profesioneel om het zo te verwoorden maar wel de waarheid.
laatste aanpassing
das een feit X
Blijkbaar heeft pluspunt erop gewezen dat het aan de taal van deze mensen lag en dat ze hier al 10 jaar woonden. Als daar de nadruk op gelegd is heeft de media markt gewoon gelijk.

Wanneer pluspunt de nadruk gelegd had op het feit dat het met die verzekering niet duidelijk genoeg aangegeven staat had Mediamarkt vast niet zo gereageerd.

Heeft niets met racisme te maken, meer met aanpassen.
ik kan er wel om lachen..

waarschijnlijk zit er daarzo bij die verzekeringsmaatschappij een vette racist die brieven de deur uit te werken!! :D :D
Ze hebben gelijk over dat intergreren, maar dat zeg je toch niet dat denk je dat toch?!
 
Heeft niets met racisme te maken, meer met aanpassen.


Dus een verzeraar mag zulke teksten hanteren om een conflict met een klant uit te vechten?? :nee:
Uw íkke niet begrijpen opstelling past naar onze mening dan ook zeker niet (meer) binnen het thans geldende denkpatroon van uw gastland.
laatste aanpassing
 
Ik vind het overigens wel raar dat deze brief zo opgesteld is, aangezien deze familie de brief niet zelf heeft geschreven, maar een vereniging.

Dus of die vereniging spreekt ook geen goed nederlands (lijkt me sterk aangezien het een nederlandse vereniging is), of die vereniging heeft het verkeerd laten doorklinken.

Als die familie die brief ZELF had geschreven, had het nog kunnen kloppen....

Dus ik snap het niet helemaal :)
als mediamarkt hier wel aan toegegeven had, zijn er altijd weer van die loze figuren die hetzelfde gaan proberen, mediamrkt heeft gewoon gelijk direct afkappen. Het zijn al slechte economische tijden en bedrijven hebben hun omzet hard nodig.....
 
Of ze nu gelijk hebebn of niet ( dat staat niet eens vast, hoe wete mediamarkt wat de reden is dat het echtpaar het niet begreep? ) je mag nooit, vooral niet als winkelketen , zo een denigrerende toon aanslaan tegen klanten. Dat is naar mijn menig erg onprofessioneel. :@
=Speedgriet= 9 november 2004 12:17
Ze hebben gelijk over dat intergreren, maar dat zeg je toch niet dat denk je dat toch?!


Zo is het de afgelopen 20 jaar in laf nederland gegaan inderdaad.
Tijden veranderen, er moet maar eens gezegt worden waar het op staat!
Artiest [artist=182202]{element is niet toegankelijk}
ik vind et loos... maja... kmoet er stiekem wel om lachen dat ze zo'n brief uberhaubt durven te schrijven.
mja, die gasten van mediamarkt hebben wel gelijk vinnik, maar ze hadden het wel een stuk minder lomp kunnen brengen....
ik ben toch niet gekkkkkkkkkkkk
Denk niet dat je dit al te serieus moet nemen. Zal wel op een andere manier gebracht zijn, maar wordt gewoon een beetje aangedikt zo.

Misschien het werk van VipTweak??? :)
 
Ik ben het er absoluut mee eens dat men, na bijna tien jaar hier te hebben gewoond, toch wel eens de Nederlandse taal voldoende machtig mag zijn.

Maar een verzekering mag dit echter nooit zo verwoorden als men nu heeft gedaan in deze brief. Dit is niet alleen onbeleefd en niet professioneel, maar de verzekering bemoeit zich ook met iets waar zij onvoldoende over kan oordelen en bovendien komt de maatschappij hier nogal bevooroordeeld over, getuige de volgende quote
wellicht zelfs op gemeenschapsgelden mag verblijven


. Met andere woorden: de verzekering weet niet of de persoon die de tv gekocht heeft ook werkt.

Daar komt nog bij dat de brief ook niet in vlekkeloos Nederlands is geschreven. Volgens mij wordt "U" met een hoofdletter middenin een zin tegenwoordig alleen nog gebruikt om god aan te duiden.

Zo kan ik nog wel een aantal dingen noemen die mij storen aan deze brief, maar hier wil ik het echter (eerst) liever bij laten.
laatste aanpassing
haha
 
inderdaad ze hebben wel gelijk maar ze hadden het wel op een andere manier kunnen brengen
 
Artiest Deaz
Ik ben toch niet gek! Ik koop alles bij mediamarkt!

:respect:
 
Ik word bij Mediamarkt 9 van de 10 keer geholpen door een gastarbeider die ik ook niet versta... :/
 
Wellicht is het idd niet professioneel of subtiel.
Maar ze zeggen/schrijven wel wat vele zullen denken, wie is er dan hypocriet??

Ok de kleine letters worden vaak genoeg niet gelezen, dat is je eigen verantwoordelijkheid.

En ik denk idd dat er voor deze brief nog veel meer correspondentie is geweest.
niet geintergreerd ----> leren of weg

:jaja:
 
hehehe relax :D
Wat zitten er toch veel DOMME mensen op Pf, aan de reacties te lezen :S


Ik schaam me dood en kots op jullie :)



PS. Wie zegt dat die mensen niet gewoon werken cq Nederlands spreken? (wel meer mensen schakelen een consumenten organisatie in om hun belangen te vertegenwoordigen)
 
Zal niet verzonnen zijn...
BROODJE AAP
ghehe je zou het maar ontvangen :d
Ik vind de echtheid van het verhaal idd ook twijfelachtig.
 
whahaha wat een grappige brief :D
 
okay.. 't stond niet alleen op die weblog maar heeft ook de regionale krant TC Tubantia gehaald. Hier dus een meer uitvoerig verhaal
***********

Pluspunt wil verzekeraar Actua aan schandpaal nagelen
Woede om ‘ikke niet begrijpen’ brief

ALMELO - De Almelose stichting Pluspunt wil de verzekeringsmaatschappij Actua uit Capelle aan den IJssel aan de schandpaal nagelen. De stichting is ziedend over een schofferende brief die Actua heeft gestuurd aan een bejaard Irakees echtpaar over een verzekeringskwestie. Pluspunt heeft de zaak doorgespeeld aan het Anti Discriminatiebureau.

Het Almelose echtpaar dat in ’96 Irak ontvluchtte, kocht onlangs bij Mediamarkt in Hengelo een televisie en - naar man en vrouw begrepen - een aanvullende verzekering voor een bedrag van 9,95 euro. Enige weken later werd ruim 100 euro afgeschreven van de rekening van het echtpaar. Met hulp van de stichting Pluspunt (belangenorganisatie voor mensen met een minimum inkomen) kwam het stel er achter dat de 9,95 euro niet het totaal bedrag was voor de verzekering, maar slechts een aanbetaling. De werkelijke kosten van de bedroegen 106 euro (plus aanbetaling).

Pluspunt klom voor het echtpaar in de pen en schreef een venijnige brief naar Actua, waarin werd gesteld dat het echtpaar niet had begrepen dat de 9,95 euro slechts een aanbetaling was. In de brief repte de stichting over colportagepraktijken en misleiding. Dat was te kort door de bocht, niet handig en had anders gemoeten, erkent M. Minkjan van Pluspunt. De brief die het echtpaar echter in reactie daarop van Actua kreeg, gaat echter naar haar smaak élle perken te buiten. ‘Wij betreuren het zeer, dat u ondanks het feit dat u maar liefst reeds tien jaar te gast bent in Nederland, u nog altijd de Nederlandse taal niet machtig bent’, begint de brief, waarin Actua uitvoerig duidelijk maakt dat ze zich aan alle regels hebben gehouden. Verderop: uw íkke niet begrijpen opstelling past naar onze mening dan ook zeker niet (meer) binnen het thans geldende denkpatroon van uw gastland.’ En: ‘Dat U nog altijd de taal niet machtig zou zijn, vinden wij op z’n minst een vorm van onbeleefdheid naar het gastland waar u reeds tien jaar lang wellicht zelfs op gemeenschapsgelden mag verblijven en zeker niet in de laatste plaats naar haar bevolking. Tot slot: Stichting Minpunt zou er naar onze mening beter aan hebben gedaan U alsnog te verwijzen naar een taal- en of inburgeringsbureau.’

Bedenktijd
Schokkend en héél erg grof, aldus Pluspunt - die zich overigens niet bekommert over de verbastering van haar eigen naam.

Directeur Peters van Actua vindt dat de stichting Pluspunt deze reactie over zichzelf heeft afgeroepen. ‘Normaliter had ik dit nooit geschreven, maar de beschuldiging over colportage en misleiding ging te ver’, aldus Peters, ‘deze mensen hebben een enorme bedenktijd gehad. Het schoot me compleet in ’t verkeerde keelgat. We hoeven ons niet alles te laten welgevallen.’

De woede van Actua richt zich eigenlijk op Pluspunt, valt uit het relaas van Peters op te maken. Toch krijgt het bejaarde Irakese echtpaar in de brief de volle laag.

Peters vindt dat gerechtvaardigd: ‘Want Pluspunt schreef de brief namens hen.’ Op de vraag waarom Actua de stichting Pluspunt niet van repliek kon dienen zònder kwetsende opmerkingen aan het adres van de Irakese cliënten, reageert Peters met: ‘Waarom zouden wij, zij hebben zich niet eens verdiept in de feiten.’

Discriminerend vindt Peters de brief - en zijn bedrijf - niet. ‘We discrimineren niet, we hebben hier mensen van allerlei nationaliteiten in dienst. Turkse mensen, Marokkaanse mensen. Dertig procent van onze medewerkers is buitenlands. Normaal gesproken handelen we klachten van ontevreden klanten goed af.’

Toch lijkt ook bij Peters het besef door te dringen dat de teneur van zijn brief niet door de beugel kan. ‘Dat dit is gebeurd, betreur ik’, concludeert hij uiteindelijk. ‘Ik hoop dat we er beiden van leren.’
 
Kansloos
Ah, blijkbaar moet je tegenwoordig een bedrijf in de fik zetten om je klacht serieus genomen te laten worden. Ik wens Mediamarkt succes met blussen als ze zo door gaan (Y)

Verder ben ik bijzonder verheugd te vernemen hoe deze ex-werknemer het hoofd boven water gaat houden zonder te teren op gemeenschapsgelden in deze recessie, waar mensen die hun werk niet naar behoren willen doen vrij eenvoudig vervangen kunnen worden door een competent persoon.
 
eindelijk de waarheid wordt gezegd.......
Ik moest eigenlijk stiekem lachen, ondanks dat het natuurlijk niet kan :)
Ik daag de pannekoeken die hier de mediamarkt complimenteren voor deze brief uit zelf eens een dicteetestje te doen... kan me niet aan de indruk onttrekken dat het met hun eigen Nederlandse taalkennis ook droevig gesteld is...

Hoe halen jullie het in je hoofd om te applaudiseren voor deze actie. Je hebt het over twee oudere mensen die door een hel zijn gegaan op de vlucht voor Saddam Hoessein en zeer waarschijnlijk familie of vrienden zijn verloren...

Die mensen worden vervolgens door zo'n vieze uitzuiger geschoffeerd alsof ze iets hebben gestolen terwijl ze enkel om opheldering vragen...

Ik raad jullie aan even de hand op de linkerborst te leggen om te kijken of je nog iets voelt kloppen... een hart bijvoorbeeld...