Partyflock

Forumonderwerp · 715797
1 volger · 3084x bekeken

Waarschuw beheerder
donateur
Wie van jullie is vegetarisch? Waarom wel of geen vlees/vis eten?

Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben geen vegetariër.

Omdat ik vlees/vis heel erg lekker vind en er niet aan moet denken dat ik het niet meer zou "mogen" eten!

Volgens mij is het nog ongezond ook als je helemaal geen vlees of vis meer eet, je mist een heleboel waardevolle voedingsstoffen, niet?
Waarschuw beheerder
daar is wel vervanging voor hoor

Waarschuw beheerder
donateur
Ja? is daar genoeg vervanging voor? Wat eet je dan zoal?

En hoeveel moet je daar dan rekening mee houden?
Waarschuw beheerder
ik ben geen vegetarier hoor, moet er ook niet aan denken..
maar denk aan soja..
en der zijn nog wel meer van dat soort producten.

het belangrijkste wat je mist zijn de eiwitten en die zitten ook in soja
Waarschuw beheerder
donateur
Mijn ouders zijn vegetarisch.
Dus thuis eet ik geen vlees.
Mis niks hoor. Vegetarisch koken is alleen wel
veel moeilijker.

En als ik uit eten ga of alleen thuis ben dan vreet ik meer vlees dan goed voor mij is. :p

Waarschuw beheerder
Ik ben geen vegetarier maar vind vlees gewoon niet zo lekker.. Eet liever vis op zijn tijd..

Waarschuw beheerder
donateur
Ja idd soja...maar daar zitten geloof ik nieteens genoeg voedingsstoffen in om je niet-vleesinname te compenseren zeg maar....DACHT ik

PEPPI:

Je ouders zijn vegatarisch, jij houd wel van vlees maar je moet maar leven met hoe zij hun maaltijden willen doen? Damn!! Ik zou gek worden en een stuk vlees eisen man! :s Of dan iig zelf in de keuken gaan staan en iets met vlees koken ofzo..djeez, vind je dat niet irritant?
Waarschuw beheerder
donateur
Mijn ma kan er niet tegen, krijgt ze uitslag van.
Maar zoals ik zeg, ik mis verder niks.
Soms alleen een inhaalstrijd voeren. :p

PS: Er zijn trouwens heel veel alternatieven.
(niet allemaal even lekker :nee: )
Waarschuw beheerder
Ik ben geen vegetariër.

Omdat ik vlees/vis heel erg lekker vind en er niet aan moet denken dat ik het niet meer zou "mogen" eten!

me 2 :jaja:

Waarschuw beheerder
ben geen vegetarier, hoe gek ik ook op dieren ben. maar ik denk dat veganist zijn een stuk ongezonder is dan vegetarier. als vegetarier mis je niet zoveel als een veganist.
Waarschuw beheerder
donateur
Vis wordt hiet trouwens wel gegeten.
Daar kan mijn ma wel tegen.
Waarschuw beheerder
Ik ben vegetarisch.... althans: ik eet geen vlees maar wel vis (enkele soorten dan).

Puur omdat ik het niet door mn keel krijg. Als ik een hap van vlees neem staat het me enorm tegen: het idee dat ik een beest aan het vermalen ben.
Ik heb echt een hele grote afkeer daarvan. Vooral als je iets in vlees ziet wat je nog meer met leven associeert zoals een stukje vet, pees, spier, bloed etc.

Op een gegeven moment at ik haast niks meer qua vlees en ben er toen maar mee gestopt. Bij vis heb ik er ook enigszins last van. Lust ook echt alleen de simpele stukjes vis zonder graten, zonder vinnen, staart en kop. Als het maar niet op een beest lijkt dus.

Ben nu zo'n 8 jaar vegetarisch.
Waarschuw beheerder
Ik ben ook vegetariër.

Eigenlijk merk ik er bijna geen verschil van. Ik at al heel weinig vlees, en nu eet ik af en toe vegetarisch vlees. Harstikke lekker :D

Ik eet wel af en toe vis (nouja, alleen kibbeling en lekkerbekjes en vissticks). Daar zitten heel veel gezonde voedingsstoffen in.

En verder zit alles wat in vlees zit ook in andere producten, zoals ei, vis, rijst, brood, groenten enz.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik wordt [B]NOOIT[/b] vegatariër!!!

Vlees is veelste lekker!!! mmmmmmmmmmmmm 8)8)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Vooral als je iets in vlees ziet wat je nog meer met leven associeert zoals een stukje vet, pees, spier, bloed etc.

Dat trek ik ook niet.
Kluiven kan ik niet want bij een pees of zeempje ga ik over mijn nek. Goeie spareribs gaan nog wel, naar die kluif ik ook maar half af.
Biefstuk het liefst medium tot doorbakken.

Maar voor varkenshaas kipfillet mag je me elk moment v.d. nacht wakker maken. :p

Ben mischien wel semi-vegetariër. :)

Waarschuw beheerder
nou ik vind dat je aan vis beter kan zien dat het een dier is wat je eet als een stuk vlees. vlees zit geen vorm aan en vis wel. vooral rauwe vis zoals haring enz. sommige vis soorten uitgezonderd dan.

Waarschuw beheerder
aan de ene kant vind ik vlees lekker, en wil ik niet anders, maar aan de andere kant denk ik van het is toch onwijs zielig voor dat dier, het wordt vetgemest en afgemaakt en daar eet je nu van. echt zielig voor die dieren. maar dan denk ik van waarom zou ik stoppen met vlees eten als het vlees er toch al ligt. of ik nu dat stukje opeet of niet. dat ene stukje vlees maakt echt geen verschil.

Waarschuw beheerder
nee idd. en als ik dat stukje vlees niet opeet dan pakt me vader het wel. dus dan word het alsnog opgegeten. kan k dat beter zelf doen
Waarschuw beheerder
Vegetarisch (Y) (Y)

Vlees vind ik zelf echt te goor !! :yes:

goed dat die mensen er zijn!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Vlees vind ik het beste voedsel ooit:)
T-bone lekker bloederig jum jum

EN mn biefstukje heb ik het liefst ook net geslacht en 10 seconden gefikt aan beide kanten :P
Lekker rood en levend (6)

Behalve varkensvlees vind ik neit ZO te eten.
Frikandellen hamburgers etc etc.. kan dr bij mij altijd in.
Vegetarisch eten vind ik maar een vaag ding :S
Mensen horen vlees te eten waarvoor heb je anders hoektanden gekregen?

Waarschuw beheerder
jah bij mij is dat ook zo, als ik het niet eet, dan eet me pa het wel op. en als je geen vlees lust jah dan wordt je automatische vegetarisch, maar dan eet je het niet omdat je het niet lust.
Waarschuw beheerder
maar dan denk ik van waarom zou ik stoppen met vlees eten als het vlees er toch al ligt. of ik nu dat stukje opeet of niet. dat ene stukje vlees maakt echt geen verschil.

Je moet het anders zien; als je later dood gaat, kun je misschien wel zeggen dat je 1 hele koe, 2 varkens en 8 kippen NIET gegeten hebt!

En bovendien, met zo'n instelling veranderd er nooit iets. :)
Waarom probeer je niet eens gewoon een vleesvervanger, je hebt hamburgers, gehakt, schnitzel enzovoorts. Echt lekker, en niet veel duurder.

Of laat gewoon je stukje vlees 1 dag in de week staan. Ook dat helpt al!

H_terreur:
Dat je hoektanden hebt, wil nog niet zeggen dat je ze MOET gebruiken.
Ik heb ook een baarmoeder, maar ik wil geen kinderen. Dat is vergelijkbaar.

Waarschuw beheerder
donateur
Zelf ben ik geen vegetarier. Heb het twee keer twee dagen volgehouden om geen vlees/vis te eten. En toen werd ik wat licht in mijn kop. Ben ik daarna weer gewoon vlees gaan eten :)

Tis veel te lekker :yes:

Ik heb zelf zoiets als je geen vlees eet, wel vis, ben je geen "ras"vegetarier. Ook vissen zijn beesten, al hebben ze graten ipv botten ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Heb het twee keer twee dagen volgehouden om geen vlees/vis te eten. En toen werd ik wat licht in mijn kop. Ben ik daarna weer gewoon vlees gaan eten

Hahaha. Je moet wel iets anders eten. :)
Waarschuw beheerder
Ik heb zelf zoiets als je geen vlees eet, wel vis, ben je geen "ras"vegetarier. Ook vissen zijn beesten, al hebben ze graten ipv botten

Hangt er van af waarom je vegetarisch bent. Als je het uit principe doet zou je idd eigenlijk ook geen vis moeten eten.....

Als je geen vlees en vis eet moet je er vooral op letten dat je genoeg eiwitten en ijzer binnenkrijgt. Dit zit in vele andere producten. Je kan dus best goed leven zonder vlees/vis.

Wat wel ongezond is is als je veganist bent (dus helemaal geen dierlijke producten gebruikt zoals: melk, ei, leer, wol etc.)
Waarschuw beheerder
Ik ben al me hele leven vegetarisch, zo ben ik opgevoed.
Me ouders zijn er 24 jaar mee begonnen omdat ze t niet relext vinden hoe die dieren worden behandeld, de hormonenen bende die in die dieren zit en wat voor ziektes er allemaal bij die dieren voorkomen.
We eten wel vis omdat die nog wel een vrij leven hebben zeg maar.
Ik kan mezelf wel vinden in die mening.

Ik eet sinds een jaar of drie af en toe wat vlees (alleen mcchicken frikadel of broodje shoarma) voor de rest vind ik t eigelijk wel vies ook.

Slecht voor je is t ook niet voor je om geen vlees te eten weet ik, ik ben gewoon gezond zegmaar.

Er zijn tegenwoordig inderdaad veel vleesvervangende producten die bijna/net zo lekker zijn als vlees (sommige ook zwaar smerig)
Waarschuw beheerder
donateur
iedereen is vegetarier, maar gebruikt wel eieren, melk. kaas, honing, alle hande toetjes waar gelatine inzit, heeft leren schoenen en wollen truien aan.

HOE ZIT DAT???
Waarschuw beheerder
Ik ben geen vegetarier, maar eet geen vis en kip.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik eet al 10 jaar vegetarisch.. geen vlees en geen vis voor mij (ik snap nogsteeds niet waarom vis een uitzondering is voor velen trouwens. Is dat geen dier dan??)

Waarom ik vegetarier ben?

Neem alleen al kippen...

vogels die met een gloeiend heet mes de snavel wordt afgehakt, die met 10.000den andere vogels in een met uitwerpselen bezaaide schuur zitten (velen stikken of krijgen hartaanvallen) , die een hoge dosis antibiotica krijgen zodat ze snel groeien (en vaak kreupel worden), die vervolgens bij de benen worden gegrepen en met trossen tegelijk in een krat worden gesmeten om met 1000den op 1 (open) vrachtwagen verscheept te worden door weer en wind waarna ze opgehangen worden in het abattoir aan hun benen (die dan vaak al gebroken zijn), door een waterbad gaan voor een electrische schok en tenslotte ik kokend water worden gegooid om de veren los te weken... ookal zijn ze nog bij bewustzijn... Daarom dus!!

Het is natuurlijk makkelijker om te doen alsof dit niet waar is... dat moet iedereen zelf weten. Vrije keuzes voor iedereen. Ik vind het alleen echt verschrikkelijk en ik weiger dr zelf gewoon aan mee te doen.. ik vind dieren zeker niet minder waard dan mensen en dit wens je je ergste vijand nog niet toe. toch? Vandaar. En ik vind het onnatuurlijk.. kan het me gewoon niet voorstellen dat ik het zou eten. Daarbij is vegetarier zijn gezond als je het goed doet (mensen hebben allang geen vlees meer nodig) en voor mij helemaal aangezien het me bij mn geboorte is aangeraden.

En even ter informatie... ik val dr verder niemand mee lastig.. iedereen om me heen eet vlees, niemand krijgt een preek van me, geen boze blikken, ik zeg dr nix over. het is een keuze van mij die ik af en toe beargumenteer als men daarom vraagt!;)

En idd.. voor elk stuk vlees is er tegenwoordig een vervanger en die zijn al lang niet meer smerig. De meeste zijn heel lekker:yes:

Ow en ik weet dat er bijproducten zijn waar dieren voor dood gemaakt zijn (kaas, gelatine, kauwgom, enz) maar als je op alles moet gaan letten en bij elk snoepje dat je aangeboden krijgt om de verpakking moet vragen heb je zelf geen leven meer.. wat ik nu doe is al heel wat vind ik zelf.. ik heb er zelf een goed gevoel bij... ik ben superman niet.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
iedereen die vegetarier is heeft natuurlijk ook aleen maar proefdiervrije make-up?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Mensen zijn omnivoren, net als ik.

Waarschuw beheerder
donateur
Omnivoor = alleseter. Eet jij alles dan?
Waarschuw beheerder
donateur
van alles wat.

Vlees, vis, groente, fruit
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
T.S.: Iedereen mag toch zijn eigen keuzes maken? Waarom probeer je de vegetariërs hier 'te pakken' met allerlei andere zaken??

Alle kleine beetjes helpen. Ook al eet je maar 1 dag in de week geen vlees, vind ik dat al heel goed.

Ik heb er voor gekozen om geen vlees meer te eten, en ja, ik eet wel vis, maar is dat soms verboden als je vegetariër bent?
Nee, dat mag je helemaal zelf bepalen!

eieren, melk. kaas, honing, alle hande toetjes waar gelatine inzit, heeft leren schoenen en wollen truien aan.

Ja, ik eet eieren, kaas, honing, toetjes en heb kleding van wol, maar daar worden nog altijd geen dieren voor doodgemaakt.
Waarschuw beheerder
(en ohja, ik gebruik inderdaad proefdiervrije make-up, en draag geen leer)

Waarschuw beheerder
donateur
Bedoelde niet dat vis eten niet zou "mogen" als vegetarier zijnde. Vraag me alleen af waarom.
Waarschuw beheerder
Van jou snap ik het wel Rieke, ik was meer tegen TS gericht.

Voor mij is de enige reden dat ik af en toe (1x in de 2/3 weken) vis eet dat het gezond is.
Er zitten zeldzame Omega-3 vetzuren in, die heel goed zijn voor je hart. (en voor heel veel andere dingen)
Ik hou niet echt van vis, daarom eet ik alleen kibbeling en dat soort.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
ok.. tja.. Omega-3 is idd zeldzaam maar zit niet alleen in vis trouwens... ook in Walnoten, soyaolie en koolzaadolie. Een beetje slaolie over je salade doet t dus ook wel (zeg niet dat je t moet doen maar voor t geval je t niet wist)

En in vis zit vaak veel kwik wat juist de kans op hart en vaatziekten vergroot. Controleren of er veel meer kwik dan omega-3 in zit doen ze bijna niet dus tja...
Waarschuw beheerder
donateur
T.S.: Iedereen mag toch zijn eigen keuzes maken? Waarom probeer je de vegetariërs hier 'te pakken' met allerlei andere zaken??

Ik probeer niemand hier te pakken, vind alleen de meeste mensen hypocriet.

o, o, o, wat is het zielig voor de dieren, maar die andere dingen eten of gebruiken ze wel.

ik eet eieren, kaas, honing, toetjes en heb kleding van wol, maar daar worden nog altijd geen dieren voor doodgemaakt

eieren- legbatterij
honing- bijen worden in gevangenschap gehouden
toetjes met gelatine- gelatine komt uit het beenmerg van runderen, dus hoe wou je dat gebruiken, zonder het dier te doden?

en Nomi, dit is niet specefiek tegen jou gericht hoor!
Waarschuw beheerder
@ T.S.

Het gaat er hierbij om dat iedereen misschien wel om een andere reden vegetarisch is. Vandaar dat de een zich beperkt tot het niet eten van vlees, en de ander weer juist niks dierlijks gebruikt.

Ieder zijn/haar eigen keus dacht ik zo.

Je kan het hypocriet noemen ja, maar ieder moet doen wat hij/zij wil.

Ik eet vlees niet omdat ik het gewoon niet wegkrijg, voornamelijk alle levende dingetjes erin zoals pezen, spieren, vet, bloed etc. Het staat me gewoon tegen.
Ben ik nu ook hypocriet?

Als jij op deze manier denkt vindt je jezelf dan niet het meest hypocriet? Jij eet toch gewoon vlees?
(denk eraan: zijn je eigen woorden. Niet die van mij ;) )
Waarschuw beheerder
donateur
Ben ik nu ook hypocriet?

ja nogal , je eet alleen de simpele stukjes vis zonder graten, zonder vinnen, staart en kop. Als het maar niet op een beest lijkt dus.
maar het is wel een beest !!!

verder respect hoor moet iedereen zelf weten, maar IK vind dat hypocriet.

Als jij op deze manier denkt vindt je jezelf dan niet het meest hypocriet? Jij eet toch gewoon vlees?
(denk eraan: zijn je eigen woorden. Niet die van mij )

kun je dit uitleggen? ik eet wel vlees ja, maar ik doe ook niet net alsof het geen beest is
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
T.S.
eieren- legbatterij

Ooit van scharreleieren gehoord??
Waarschuw beheerder
ik ben vegetarisch :d

ik vond vlees altijd het lekkerste van de hele maaltijd maarja ik vind het gewoon te zielig hoe de dieren worden behandeld en hoef dus geen vlees meer....

verder vervang ik het ook niet echt en het gaat nog steeds goed :d
Waarschuw beheerder
Nee ik ben niet vegetarisch en dat wordt ik ook zeker niet!!
Vlees is belangrijk voor je.
De meeste vegetarische mensen zijn echt vaak ziek en zien er wit en niet echt gezond uit.
Snap van sommige mensen ook niet dat ze het zo ver laten komen... gezondheid vind ik toch echt heel belangrijk in mijn leven:)
Waarschuw beheerder
De meeste vegetarische mensen zijn echt vaak ziek en zien er wit en niet echt gezond uit.

Whahahaha waar heb je dat vandaan???

ik eet me hele leven geen vlees ben nooit ziek ofso en zie er zeker niet wit en ongezond uit.

misschien is geen vlees eten wel gezonder tegenwoordig als je ziet wat voor ziektes die dieren hebben en de hormonen die erin gespoten worden
Waarschuw beheerder
Ik zeg toch ook DE MEESTE...
En hoe ik er bij kom.... Ik ken een aantal vegetarische mensen die toevallig vaak ziek zijn en er niet al te gezond uit zien.
Ennuuh vlees wordt niet verkocht met ziektes erin hoor:/
Waarschuw beheerder
dat denk jij jah

Waarschuw beheerder
Vaak genoeg geprobeert om vegetarier te worden..
En zonder dat ik het doorheb ben ik weer vlees aan het eten :x

Maar van vis zou ik sowieso nooit af kunnen blijven :K
Waarschuw beheerder
ik ben vegatarisch, ik eet gewoon inplaats van vlees vega schijf, ik helemaal niet vaak ziek ofzo en ook niet wit... haha maar mijn vriend eet wel vlees dus daar bak ik het welgewoon voor, het is ook niet dat ik het vies vind ofzo, maar ik ben het al 12 jaar dus als ik nu vlees zou gaan eten weet ik zeker dat ik ziek zou worden!
Waarschuw beheerder
Wij eten thuis sowieso niet iedere dag vlees, en veel minder dan wat ik soms bij andere mensen zie. meer behoefte aan vlees heb ik ook niet, het liefst zou ik geen vlees meer eten, maar ik vind sommige dingen wel erg lekker!
Zolang je maar niet goed kan zien wat het is geweest, kan ik het goed naar binnen krijgen, gehaktballen of kipfilet bijv :D maar spareribs gaan er niet in.. ieeeeeh

Waarschuw beheerder
donateur
Dus eigenlijk alles met bot kan je niet zo goed verdragen Dam?

Een heleboel mensen hebben dat lees ik hier...zodra ze er een associatie van een lichaamsdeel van het dier bij hebben vinden ze t vies!
Waarschuw beheerder
niet vies... zielig.. dan kan ik het gewoon niet eten, want dan moet ik teveel denken aan wat het is geweest.
Waarschuw beheerder
donateur

ja, je hebt gelijk, ik was iets te hard op dreef
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Tja veganisme gaat wel wat ver. Maar dat hoeft niet superongezond te zijn denk ik hoor, al is gezond anders. Wij mensen zijn van nature vleeseters volgens mij. Op zich heb je trouwens geen melk nodig (wel als baby). En je hebt allerlei vervangers.

En scharreleieren zijn wel oke. Bijan alles is volgens mij scharrelei nu :)
Waarschuw beheerder
Helaas Roadrunner, scharreleieren zijn nog toegestaan tot 2012. :(

Het was eerst verboden, maar das weer teruggedraait, en nu dus uitgesteld.

Overigens, ookal koop je alleen maar scharreleieren, je eet toch wel legbatterij-eieren.
Fabrikanten van koekjes en mayonaise en restaurants gebruiken namelijk wel legbatterijkippen eieren.

Uitloopeieren en biologische eieren zijn eigenlijk het allerbeste, want dan mogen de kippen ook naar buiten, maar dat gebruik ik zelf ook niet altijd hoor!

*edit: kijk eens op www.legbatterij.nl
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik ben al 9 jaar vegetarisch en toen gewordu na het zien van een slachting van een varken (op tv). K mis het echt niet. k ga later ook geen vlees klaar make voor mijn vriend :D haha
Waarschuw beheerder
donateur
Uitloopeieren en biologische eieren zijn eigenlijk het allerbeste, want dan mogen de kippen ook naar buiten, maar dat gebruik ik zelf ook niet altijd hoor!

Ikke wel :bloos:
Mijn pa heeft een bio-reform zaak. Daar liggen alleen die eieren.

Dus ook biologische mayo in huis.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
kun je dit uitleggen? ik eet wel vlees ja, maar ik doe ook niet net alsof het geen beest is

Nogmaals: ik doe ook niet alsof het geen beest is. Ik krijg het simpelweg gewoon niet door mijn keel als ik geconfronteerd wordt met bloederige pezen, spiertjes en vet. IK LUST HET GEWOON NIET!!!!!!!!!!!
Heeft er dus niks mee te maken dat ik het niet eet omdat ik het bijvoorbeeld zielig zou vinden oid. Want dan zou het idd hypocriet zijn ja.
Waarschuw beheerder
donateur
Ik hou wel van een lekker stukje vlees, kip :kwijl:
Waarschuw beheerder
donateur
to 4maaike4: oke :respect:

Waarschuw beheerder
Jup, ik ben vegetariër, waarom. Moet kotsen van vlees :O Maar ga van heel veel eten over m'n nek. Ben nogal kieskeurig met eten :$

Waarschuw beheerder
Mm Het liefst zou ik nog een kip zelf zn nek omdraaien en plukken :)
Weet je tenmisnte wat je eet.
Ik vreet ook wel pillen,weet je ook nie wat er in zit.
Ik eet ook wel kip of ander vlees,ik vind dat je dat gewoon moet eten,Hoort erbij:D
Wil je het niet? dan eet je toch lekker niks heb ik meer

Waarschuw beheerder
vegetarier omdat het niet nodigis om vlees te eten

Waarschuw beheerder
donateur
euh dan ben ik half vegetarisch???

ik mag de helft van de vleessoorten niet.. en ik eet zowiezo weinig vlees
en vis eet ik ook weinig.. maar niet omdat ik het zielig vind ofzo, tis gewoon lekker op zn tijd

Waarschuw beheerder
donateur
Ja dan ben jij half-vegetarisch :D
Waarschuw beheerder
donateur
Totaal niet vegetarisch.
Geef mij maar een lekker biefstukje O:)

Waarschuw beheerder
kan niej zonder vlees:d
anders hoef je net zo goed niej aan krachtraining te doen..
vlees is zowat ut belangrijkste!!!!

Waarschuw beheerder
ik ben ook vegetarisch..:D
we moesten op school een stuk vlees uitbenen:| en sinds ik dat gesien heb dacht ik steeds als er vlees op me bord lag aan een dier..
tOen heb ik besloten om vegetarisch te worden:D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Vegetariers? Wat is dan dan? :/

Inge
Waarschuw beheerder
Ik eet heel vaak vegetarisch en als ik vlees eet koop ik biologisch vlees bij Appie, dan weet ik zeker dat het beest een redelijk goed leven heeft gehad en dat er minder rotzooi in zit! het is wel duur :(

Waarschuw beheerder
wel vis wel vlees ...

ben een geboren carnivoor :[
Waarschuw beheerder
donateur
Vegetariers? Wat is dan dan?

Vegetariers zijn mensen die door welke reden dan ook, liever geen vlees eten.

Snap je ? ;)

Waarschuw beheerder
donateur
En liever geen vis meer eten ;):p

Waarschuw beheerder
donateur
ik eet alleen nog scharrel vlees/eieren
Waarschuw beheerder
donateur
En liever geen vis meer eten

Is ook vlees ;)

Waarschuw beheerder
Mijn zusje is vegetarisch, ik vind het maar lastig.
Altijd maar rekening houden met het eten.
Net of je niet eens zin hebt in iets van de frituur ofzow.

Veel vlees eet ik ook niet.
Ja zo gaat de voedselketen nou eenmaal denk ik dan maar, het is misschien wel zielig voor die dieren maar ik vind een biefstukje gewoon te lekker om niet te eten .

IEDER zijn eigen mening he ! :d
Waarschuw beheerder
donateur
Voor de frituur heb je ook vegetarische dingen hoor! :)

Waarschuw beheerder
Ja oke maar als je van te voren dingen van mc drec enzow lekker vindt, dan kan je me niet wijs maken dat je het in een keer niet meer hoeft.
Waarschuw beheerder
ik ben niet vegetarisch
Waarschuw beheerder
Ik was vroeger echt gek op kroketten, frikandellen enzo.

Maar nu denk ik, boeiend, het is maar eten, en die 2 minuten plezier die je er aan beleeft is het me niet waard.

Ik mis het totaal niet.

Waarschuw beheerder
Ik ben al vanaf me 7e vegetarisch
Waarschuw beheerder
Ik ben nie vegetarisch maar eet ook nie veel vlees ofzo.

Waarschuw beheerder
donateur
Als je maar de juiste stoffen binnen krijgt kun je best zonder vlees door het leven denk ik. Alleen zelf heb ik weer genoten van de pasta, met gehakt (een geen vega-gehakt ;))

Ik kan het wel waarderen als mensen uit overtuiging vanaf jonge leeftijd geen vlees/vis meer eten. Tis dus niet mijn overtuiging maar van anderen kan ik het prima hebben :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Hmmmmm kroket. :p

[img cacheid=0005c44b000f20cb933515741a006ff3e5]http://www.nrc.nl/W2/Lab/Profiel/Vlees/kroket.gif[/img]
Waarschuw beheerder
donateur
Of een frikandel speciaal. :p

[img cacheid=00033ad500141f9212d2efc01a006ff3f7]http://www.nrc.nl/W2/Lab/Profiel/Vlees/frikadel.gif[/img]

Waarschuw beheerder
donateur
Khoef spontaan geen frikandellen en kroketten meer

LOL
Waarschuw beheerder
donateur
Ach, je proeft het niet ;p
Waarschuw beheerder
donateur
frikadel en kroket zijn heerlijk, mensen gaan nu meteen weer piepen omdat ze horen wat er in zit
Waarschuw beheerder
Ik ben zo ong. vanaf m'n 13de vegetarisch,das al zo'n 6jaar........Ik heb vanaf m'n 12de al moeite met vlees eten aangezien ik geen vlees maar een dier als t ware op m'n bord zag liggen.Vanaf dat moment eet ik dus ook de juiste vervangers......
eieren eet ik alleen als ze scharrel/bio zijn.
Ik let sinds een jaar ook bewust bij aankopen van schoonheidsprodukten etc of ze dierproefvrij zijn,ik voel me toch btr als ik me tanden poets of als ik m'n haar was met een product dat niet op dieren is getest
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik eet geen vlees en gevogelte, wel vis. Ik vind vlees gewoon niet echt lekker. Vis vind ik wel errug lekker.

Ik ben in principe ook wel tegen de bio-industrie, maar dat is niet de hoofdreden dat ik geen vlees en gevogelte eet. Ik vind dan namelijk eigenlijk dat je je jezelf van de markt afhaalt door geen vlees en gevogelte meer te eten, dat je dan beter over kunt stappen op biologisch vlees/gevogelte. Als je dat collectief doet is het voor ondernemers lucratiever om biologisch vlees/gevogelte te gaan produceren i.p.v. bio-vlees/gevogelte en ik zou graag zien dat het die kant op zou gaan.
Nu zegt iedereen dan tegen mij dat er niet voorzien kan worden in de behoeften van de gehele bevolking in verband met ruimte- en tijdgebrek. Mensen eten echter veel meer vlees dan nodig is. Een mens heeft voor de voedingsstoffen maar één a twee keer per week vlees nodig. Dus niet iedere ochtend en middag op de boterham, 's avonds bij de borrel en bij het diner. Als iedereen zo zou gaan leven zou volgens mij enkel nog biologische veeteelt al een stuk beter mogelijk zijn.

Ik eet dan ook maar twee keer in de week vis. Ik zou graag vis eten die ook daadwerkelijk in zee is gevangen met diervriendelijke methoden. Veel vis wordt namelijk gekweekt en zwemmen ook met veel te veel in veel te kleine ruimte. Ook is er veel sprake van overbevissing waardoor vissoorten uitsterven, danwel helemaal, danwel in bepaalde gebieden. Ik heb echter nog niet echt de moeite gedaan om te onderzoeken hoe je kunt weten waar je visje vandaan komt.

Wat middelen die dieren in krijgen gespoten en die dus in je vlees zitten betreft, tja, da's jammer, maar groenten worden ook met van alles en nog wat ingespoten, dus... rotzooi krijg je toch binnen. Nu kun je dan voor biologische groenten kiezen, maar daar zitten ook geen bestrijdingsmiddelen op. Die bestrijdingsmiddelen zijn tegen ziekten die in groenten kunnen zitten, dus die ziekten krijg je met biologische groenten wel binnen. Dat is wat mij betreft is het dan kiezen tussen twee kwaden en dan kies ik wat het beste is voor mijn portemonnaie.

Ik hou me er ook eigenlijk liever op macroniveau mee bezig, dan op microniveau. Als ik me er op microniveau veel mee bezig zou gaan houden zou ik me zo druk maken om alles wat je in je leven tegen komt, dat ik niet meer zou kunnen genieten van mijn leven.
Waarschuw beheerder
Ik eet geen dieren! Uit principe, dat vind ik zielig!

Waarschuw beheerder
donateur
***mensen gaan nu meteen weer piepen omdat ze horen wat er in zit

Haha, nou dat valt ook wel weer mee ;) Vanoichtend hoorde ik over de afkomst van de frikandel. t Heette eerst frikadel en er waren er twee die dat hadden uitgevonden door een gehaktbal plat te slaan. Wel geinig verhaal :)
Waarschuw beheerder
donateur
Nou, zonder vlees kan ik net zo goed stoppen met trainen. Vlees en vis zijn toch wel de voornaamste eiwittenbron...

Waarschuw beheerder
Ik eet geen vlees, vis en gevogelte (en geen gelatine), omdat het absoluut niet nodig is, je zat vervangers hebt, het is gewoon zielig, de manier waarop en het is onzin om een beest te kweken om het vet te mesten en later weer te slachten. Alsof een koe een mens opeet als ie honger heeft!
In vleesvervangers (loop eens bij AH binnen, je hebt zelfs vegetarische vleeswaren en shoarma) zitten in 99% van de gevallen extra eiwitten en vitamine B, omdat je die vaak mist uit vlees.
Je hebt zelfs speciale voedingssupplementen voor vegetariërs met alle vitamines en mineralen extra hoog gedoseerd voor bv vitamine B en eiwitten, dus je mist niets.

En qua uit eten gaan is het ook totaal niet moeilijk, elk zichzelf respecterend restaurant heeft minimaal 1 vegetarische schotel, en als je erom vraagt en aangeeft wat je wel en niet eet kunnen ze altijd wat voor je in elkaat zetten.

En over die wol: een schaap moet zijn wol kwijt, anders heeft ie het 's zomers bloedheet.
Als je een beetje goede honing neemt is het helemaal niet in gevangenschap gemaakt door die bijen.
Eieren: Biologische eieren, die kipjes zitten in de wei heel vaak, iig hier: http://www.adopteereenkip.nl/

Waarschuw beheerder
tja... persoonlijk moet ik er niet aan denken om mijn vlees te laten liggen...
maarja... ik begrijp wel dat er mensen zijn die het liever niet doen....
maar ik KAN echt niet zonder!!!

Waarschuw beheerder
donateur
Tzou goed kunnen zijn dat het daarheen gaat met biologisch vlees, eieren en zo
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
ik ben niet vegetarisch. Eet gewoon vlees en andere producten. Zitten ook de belangrijkste eiwitten in en daarnaast ik vind dat vega spul niet zo smaakvol :S sorry

Waarschuw beheerder
Ik ben niet vegetarisch maar vind het wel zielig voor die beesten, maar ik kan het vlees echt niet missen :$
Waarschuw beheerder
donateur
Op een gegeven moment mis je het niet meer. EN sommige lusten hed dan ook niet meer.
Best apart...
Waarschuw beheerder
Mijn maag kan het na al die jaren ook niet meer aan.

Waarschuw beheerder
Zoveel mensen wat uit bladgroenkorrels bestaan hier :yes: :D

Lieve schatten, vegetarisch zijn planten ed. Vegetariërs, zijn de mensen die vegetarisch eten!!!

Waarschuw beheerder
donateur
Een vegetariër is vegetarisch...

boejunt zo :vaag:

:p
:D
Waarschuw beheerder
donateur
Lieve schatten, vegetarisch zijn planten ed. Vegetariërs, zijn de mensen die vegetarisch eten!!!

:bloos:

//Pepijn kijkt snel ff terug of hij die vergissing gemaakt heeft.
Yes, ik identificeer mijzelf niet als een plant. ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Je kan wel zeggen; "Ik eet alleen vegetarische gerechten".

Waarschuw beheerder
Een vegetariër is vegetarisch...

NIET :@ Ik=van vlees! 8)

Waarschuw beheerder
donateur
Ieder voor zich

Ben gek op vlees!
Mijn ouders proberen het zo min mogelijk te eten omdat me ma het niet zo lekker vind en het eigenlijk ook niet eens zo gezond is
Dus ik mis het ook echt als we een keer iets vegetarisch eten!

Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben ook gek op vlees, alleen niet op mn eigen vlees.. dan zou ik een pleister moeten plakken of verband erom heen als ik daar aan zou beginnen :|
:p
Waarschuw beheerder
donateur
Ben gek op vlees, maar....

Ik eet sinds een jaar ongeveer veeeeeel Minder vlees :jaja:

Ik ben van mening dat een mens niet iedere dag lees hoeft te eten en dat het zelfs ongezond is :jaja:

Waarschuw beheerder
donateur
En zo leer je nog eens wat! Late reactie, maar wij mensen zijn dus NIET vegetarisch :D

Afgelopen dagen heb ik veeel te veeel vlees gegeten.. zaterdag gegourmet dus dat ging lekker... (t was ook errug lekker moet ik zeggen!) Vandaag stond ik in de supermarkt en ik dacht: wordt het vlees of vis vandaag? t Werd een kant-en-klaar-maal met... vlees.. gehaktballen.

Maar ben het zeker met je eens, Stampertje, dat vlees geen dagelijks noodzakelijke kost is. Een paar dagen in de week vis of bijv. een pasta met groenten en vegaburger in blokjes is ook goed voor de gezondheid :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Voor gourmet heb ik nooit genoeg gedult. :)
Waarschuw beheerder
Ik ben nou al ongeveer 7 jaar vegetarisch en ik voel me er super bij!
Niet iedereen snapt dat je uit vrije wil geen dieren of vis eet, en sommigen proberen je van gedachten te laten veranderen!
Laat iemand in zijn waarde, en oordeel niet over iemand die een bewuste keuze heeft gemaakt!
Dat geldt natuurlijk niet voor iedereen! Ik hoor ook heel vaak positieve reacties:D

Waarschuw beheerder
donateur
Sta ik volledig achter als het een vrije keuze is! En ja er zijn mensen die erover vallen als ze vegetarisch moeten koken voor mensen. Maar ik zit er niet mee.

Ik moet nu ineens denken aan een vakantie waar we met zn drieen waren en eentje was vegetarier. Had de ander die mee was 6 eieren gegooid in het gerecht van de vegetarier. Dit als vervanging voor het vlees. Daarna zijn we gaan stappen :D
Waarschuw beheerder
donateur
Vegetarisch koken is best moeilijk.
Vooral als je gewend bent om eerst vlees klaar te maken en vervolgens de rest er omheen te maken.

Waarschuw beheerder
Ben 7 jaar vegetarier geweest, maar moest weer vlees gaan eten vanwege een ijzer en B12 tekort :S Nu dus 1 keer vlees en 1 keer vis per week, omdat het moet!
Waarschuw beheerder
maar moest weer vlees gaan eten vanwege een ijzer en B12 tekort

Tja, je moet wel zorgen dat je alle vitaminen en mineralen binnen krijgt als je geen vlees eet.

B12 zit bijvoorbeeld in kwark, ei en kaas.
IJzer zit in bruin brood en groene groenten (broccoli, spruiten en spinazie).

En veel nootjes eten is ook goed!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
En veel nootjes teen is ook goed!

Nootjes tenen ? :s

;)
Waarschuw beheerder
donateur
geen vegetarier :no: vind vlees lekker en lust geen vis :)
Waarschuw beheerder
Haha, ja ETEN dus ;) Peppi.

Waarschuw beheerder
donateur
Gisteren heb ik weer een bijna-vegetarisch maaltje gehad bij een vriendin van mij, die vegetarisch eet. Alleen was er spek bij een gebakken ei. Verder allemaal gezonde groentes enzo. Was heel geslaagd :yes:

Waarschuw beheerder
donateur
Even offtopic... ik zie soms tekst in van die mooie kaders staan.. Hoe doe je dat?

Waarschuw beheerder
vlees is zooooooo lekker :kwijl:
zonder vlees geen leven :'(
Waarschuw beheerder
Even offtopic... ik zie soms tekst in van die mooie kaders staan.. Hoe doe je dat?

Bedoel je dit hierboven? Dan quote je iets. Je moet dan de tekst kopieren die je in dat kader wil hebben. Voor de tekst typ je [ quote ] en na de tekst typ je [ /quote ] .
Let er wel op dat je de spaties voor en na quote en /quote weglaat.

Gourmetten doe ik trouwens vrolijk aan mee, zonder vlees. En ben nog het langste van iedereen bezig ook. Heerlijk hoor, lekkere champignons, eieren, en op een gegeven moment ga ik over op de pannekoekjes. Eet me er helemaal vol aan ;)

Als je een ijzer en vit B12 gebrek hebt is het echt niet noodzakelijk om weer vl;ees te gaan eten. Je moet wel bedenken dat als je geen vlees eet je dat wel op een andere manier binnen moet krijgen. Er zijn idd zat voedingsmiddelen waar ijzer en vit B12 inzit. Ijzer wo5rdt trouwens beter opgenomen in combinatie met vit c (iets zuurs). Drink bijvoorbeeld bij het eten van een boterham met appelstroop (bevat veel ijzer) een glas sinaasappelsap. Dan wordt het ijzer veel beter opgenomen. Vit B 12 zit idd ook nog in andere dierlijke producten.
Als het dmv gewone voedng echt niet lukt zou j bijvoorbeeld vit B complex erbij kunnen slikken, maar probeer eerst dmv gewone voeding!

Waarschuw beheerder
donateur
Bedoel je dit hierboven? Dan quote je iets.

Zo? ;)

Wat dat betreft is er van alles mogelijk! Ook zonder veel dus.. Maarja het smaakt me allemaal zo goed, dat vlees. :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Lekker toch een stukkie kip..ga ff moeilijk doen, of je nou wel of geen vegetariër bent, ze worden toch wel geslacht!
Met kippe helemaal geen moeite..kutbeeste
Waarschuw beheerder
donateur
Ik eet (bijna) iedere dag wel vlees.
Zou echt niet zonder kunnen :nee:
Waarschuw beheerder
donateur
tis hartstikke zielig dat al die beestjes dood worden gemaakt om het te kunnen eten enzo, maar als het toch al in de winkel ligt...wat heeft het dan voor mij zin om vegetarier te worden?
als ik het nie opeet doet een ander dat wel
het hoort gewoon bij mijn leven
lekker saampjes naar de mac voor een vette big mac :D
het interesseert me verder nie wat er allemaal in een frikandel wordt gegooid...het is lekker :P
en zoals ergens boven al is gezegd...je moet vlees wel eten
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
geen vegetarier vind vlees lekker en lust geen vis

idem
Waarschuw beheerder
donateur
Maar nu denk ik, boeiend, het is maar eten, en die 2 minuten plezier die je er aan beleeft is het me niet waard.

zo denk ik ook altijd als ik voor de duizendste keer op dieet ben :)
Waarschuw beheerder
aantal redenen
-ten eerste is het een luxe product, en met de kennis van nu kunnen we ons makkelijk op een juiste wijze voeden zodat je zonder vlees geen tekorten opdoet..
-in teken van geweldloosheid
-ook yoga leert dat vlees eigenlijk te zwaar te verteren is, er is teveel energie voor nodig
-als een beest sterft zullen er ook hormonen door het lichaam van zo'n beest gaan.. dit zit in t vlees dat je eet.. het zou ook zo kunnen zijn dat er emotie van zo'n beestje in t vlees zit, angst ed.. dit hoeft niet perse waar te zijn, maar k sluit t niet uit
-haha en ze zeggen wel es je bent wat je eet.. dan liever zoet sappig fruit dan n varken toch :D

Waarschuw beheerder
donateur
2 Leanne

Nou, zo leer ik nog eens wat vandaag.. vooral deze vind ik wel boeiend:

het zou ook zo kunnen zijn dat er emotie van zo'n beestje in t vlees zit, angst ed.. dit hoeft niet perse waar te zijn, maar k sluit t niet uit

Ik denk als je er gevoelig voor bent dan zou dat best waar kunnen zijn voor je.. alleen dan vraag ik me wel af.. die angst-energie moet je toch wel kwijt kunnen raken neem ik aan? Anders loop je jarenlang met kippenangst rond ofzo :D

Waarschuw beheerder
ik ben nu 4 jaar vegetarisch en zou nu echt niet meer vlees kunnen eten..zielug toch!
iedereen voor zich!!ik zal tegen niemand zeggen dat je het moet worden( mag wel natuurlijk haha)

Waarschuw beheerder
Ik ben vegetarisch omdat ik het niet rechtvaardig vind dat dieren moeten lijden voor onze eetgewoontes. En er zijn tegenwoording genoeg alternatieven om geen vlees te eten en toch gezond te blijven.

Sommige mensen vinden dat vlees eten natuurlijk is. Die mensen moeten maar lekker in het bos achter wilde zwijnen aangaan ofzo want er is weinig natuurlijks aan de manier waarop wij onze dieren behandelen.
Waarschuw beheerder
2 roadrunner;
haha misschien dat daar de skinheads vandaan komen, het kaalgevreten gevoel van de kippen overgenomen :P
Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben vegetarisch omdat ik het niet rechtvaardig vind dat dieren moeten lijden voor onze eetgewoontes. En er zijn tegenwoording genoeg alternatieven om geen vlees te eten en toch gezond te blijven.

Bioindistrie met vol groeihormonen gespoten staldiertjes en pluimvee (n)
Jij (y)

Waarschuw beheerder
donateur
Daar zit zeker wat in!

Waarschuw beheerder
Nee k ben echt niet vegetarisch..
Doe mij maar op zn tijd een lekker stukje vlees:yes:

K ben niet vegetarisch omdat k ook genoeg bouwstoffen nodig heb...
en ja, dieren zijn al eeuwen voedsel..
en t zal echt geen verschil gaan maken als ik nu ineens geen vlees meer ga eten..
:No:

Waarschuw beheerder
donateur
Ach in het ergste geval word je een "gekke-koei" als er nog ergens bij de slager een biefstukkie van een voorheen-BSE-koe ligt die later in je maag komt :)
Maar gelukkig controleren ze al het vlees wel goed volgens mij ..
Ik heb vandaag de bio-industrie niet echt een warm hart toegedragen :$ (wel genoten van een broodje warm vlees en hompen kipsate :D)
Waarschuw beheerder
donateur
Je hebt tegenwoordig vrees met dat keurmerk.
Van die erritante reclame waarvan ik de nek van dat kind wil omdraaien. (ff checken) :@

Dat is volgens mij wel te vertrouwen.

Waarschuw beheerder
donateur
En... voor de vega-people onder jullie... wat schaftte de pot met kerst ? Onder de niet vega-people trouwens dezelfde vraag ;)

O:)

Waarschuw beheerder
donateur
niet vegetarisch
respect voor die die het wel zijn :jaja:
Waarschuw beheerder
Met kerst heb ik heerlijke champignonragout gegeten :)

Waarschuw beheerder
donateur
2 Maaike
:D
Heerlijk! Ik ook trouwens.., maar er zat wel kip doorheen. ;)

Waarschuw beheerder
Hmmmm nee ben zelf niet vegetarische kan t vlees ook echt niet missen want het is zowww lekker !!!

Heerluk biefstukje ofzo :kwijl:

Maja voor de mensen die t wel zijn....
(y)
Waarschuw beheerder
Ik eet bijna nooit vlees, mijn ouders zijn vegetarisch dus ik eet ook vegetarisch. Ik vind het wel best.
Als ik bij mijn vriendje ben eet ik soms wel een stukje vlees mee :yes:

Degenen die vegetarisch zijn moeten de toscaanse burgers van de ah eens proberen :kwijl:

Waarschuw beheerder
Ik ben nu zo`n 5 jaar vegetarisch..het begon omdat ik het zielig vind..En waarom zou je ze eten als je ook zonder kan.
Waarschuw beheerder
donateur
Degenen die vegetarisch zijn moeten de toscaanse burgers van de ah eens proberen

(y) Ga ik proberen.

Waarschuw beheerder
neej, maar eet geen vlees van wilde dieren, dat vind ik wel zielig

Waarschuw beheerder
donateur
Ik eet gewoon vlees :jaja:
Waarschuw beheerder
2 wence !!

alle respect voor dat jij geen vlees eet,sorry maar ikkan het echt niet.

anyway..je vind het dus zielig voor de dieren,wat als ik je nou zeg dat je er 100 euro ervoor zou krijgen zou je dan een stukje vlees of een hamburger kunnen eten???
Waarschuw beheerder
Vlees :yes:

Het belangrijkste van het diner. :D
Waarschuw beheerder
Wat dacht je van de spinazieburgers van de Aldi!! :D :kwijl:

Zooooooo lekker!! :yes:
Waarschuw beheerder
maar idd sommige vegetarische burgers zijn heel goed te doen
Waarschuw beheerder
ikkuh fulltime vegetatisch :D

Waarschuw beheerder
het is wetenschappelijk bewezen dat vegetarisch eten (mits je zorgt dat je vit. B12) binnenkrijgt gezonder is dan 'normaal' eten. Mijn broer is veganistisch, ik zelf vind het net even een stapte te ver. Net te overdreven, maar vegetarisch kan ik opzich geen problemen meej hebben

Waarschuw beheerder
donateur
*doet t ook al een jaartje of 30* :D

Waarschuw beheerder
vlees :yes: ik wel vegetarisch ook niet vies maar als ik moet kiezen dan toch een stukje vlees er bij
Waarschuw beheerder
k kan niet zonder vlees
Waarschuw beheerder
geen vlees - wel vis
Waarschuw beheerder
donateur
Hmmmmm lekker visje van de markt. :p

Waarschuw beheerder
donateur
Of van de visboer om de hoek ;)
Waarschuw beheerder
Ohhh ik heb weer wat nieuws ontdekt hoor!! :D

Bloemkool/kaas burgers (wederom van de Aldi).

Echt té lekker gewoon!! :kwijl: (Y) 8)

Waarschuw beheerder
Nee kan het vlees niet missen :kwijl:

Waarschuw beheerder
Eet sinds een paar weekjes geen vlees en ook geen vis meer.
En ben erg blij met deze keuze!
Dat dieren zo moeten lijden voor mijn stukje vlees/vis vind ik gewoon niet eerlijk.
Het laatste vlees wat ik at (shoarma) kreeg ik niet meer weg omdat ik steeds in mijn hoofd had zitten: 'je zit op een dood dier te kauwen!' :/
Daarna heb ik de knoop doorgehakt :yes:

Ik mis het totaal niet, was toch nooit zo'n vleesliefhebber. Vond het wel lekker als het door een gerecht heen zat, maar daar zijn toch wel vervangers voor.

Groenteloempia van de Mora :9
Waarschuw beheerder
Goed zo Milou! (Y) :D

Neem van mij aan, je zult het niet missen, genoeg lekkere dingen te koop! (Vegaburgers van de Aldi). ;)

Waarschuw beheerder
Bloemkool/kaas burgers (wederom van de Aldi).

Ga ik straks eten, ben benieuwd :)

Vegetarische balletjes van de AH zijn ook heel erg lekker trouwens! Ook al goed gekruid dus je hoeft er verder niks aan te doen.
Waarschuw beheerder
donateur
Het laatste vlees wat ik at (shoarma) kreeg ik niet meer weg omdat ik steeds in mijn hoofd had zitten: 'je zit op een dood dier te kauwen!' :/

Hehe, he enige waar ik aan denk als ik vlees eet is eiwitten. 8)

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb vorige week in een training geassisteerd en daar bleek dat er helemaal geen vlees in het eten zat (op de eerste dag na). Niks van gemerkt! Terwijl ik altijd heb gedacht dat ik niet zonder vlees zou kunnen :)
Waarschuw beheerder
Milou: En hoe smaakte die?? :P

Roadrunner: Zie je wel! ;) Ik heb het vlees ook nog nooit gemist.
De meeste vleeseters worden helemaal gek als je zegt dat je quorn of tofu ipv gehakt hebt gebruikt, en ze schreeuwen meteen dat ze dat niet lusten, maar achteraf vinden ze het bijna allemaal toch wel lekker. (Degenen die daarvoor uit durven te komen dan :))

Waarschuw beheerder
Milou: En hoe smaakte die??

Echt superlekker :9
Vanavond weer eentje, het pak was nog niet op ;)

Waarschuw beheerder
ik vind het wel zielig voor de beesten maar ik hou me vast aan de gedachte we nou eenmaal vlees eten...en dat hebben we altijd gedaan... lekker stukkie mammoet bv. :d

kan wel respect opbrengen voor de mensen die vegetarisch zijn maar ik vind vis en vlees toch te lekker...sorry :d

Waarschuw beheerder
donateur
Morgen mag ik weer vegetarisch gaan koken. Maar.. wie heeft er een tip voor me? Ik weet ff niet meer wat voor iets ik kan maken.

Waarschuw beheerder
donateur
Sinds ik in een luxe restaurant gewerkt heb, waar de dieren (net dood) binnnen gebracht werden, eet ik nauwelijks geen vlees meer wel dat ik daarvoor echt het liefst elke dag biefstuk at, nu echt niet meer :no:
Waarschuw beheerder
Ik houd niet van vlees en wil geen vlees uit de bio-industrie eten (heb niets tegen biologisch vlees), dus eet het helemaal niet omdat ik er toch niet van houd. Ik eet wel vis, maar probeer ook te voorkomen dat ik gekweekte vis eet, kies bewust voor wildgevangen soorten. Heel af en toe neem ik gekweekte zalm of forel, als wilde echt te duur is op dat moment en ik er erg veel zin in heb.

Waarschuw beheerder
donateur
Dat wij bovenaan de voedselketen staan kunnen we niets aan doen....gewoon vlees eten dus:D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Dat wij bovenaan de voedselketen staan kunnen we niks aan doen, maar dat we dat op zo'n manier doen dat de rest van de wereld eronder moet lijden is natuurlijk niet zo mooi he?

En vind je het nou erg slim hoe dat vee gehouden wordt? Toeval dat al die ziektes uitbreken? :no:
Waarschuw beheerder
neej, maar eet geen vlees van wilde dieren, dat vind ik wel zielig

?
wat eet je dan wel? vlees uit de bio industrie?:/

geen vlees en vis voor mij:no:
Waarschuw beheerder
Vlees is lekkerrrrr :9
Waarschuw beheerder
Vlees is wel lekker ja, maar toch ben ik vegetariër. Sinds m'n 14e geloof ik. Leef nog steeds, dus je kan best zonder vlees :)

Appie Hijn heeft lekkere burgers, verder werkt m'n ma in een natuurwinkel, dus die hebben ook veel van die producten. Voordeel is dat m'n pa nagenoeg ook vegetarier is (op af en toe wat vis na), dus hij kookt altijd. En dat smaakt me toch lekker :D

Iemand trouwens die nieuwe spullen van campina op...gemaakt van melk en spinazie of zo geloof ik. Vond ze best wel te pruimen :)
Waarschuw beheerder
Valess bedoel je?? Heb het geprobeerd, smaakt bestwel lekker!! :D (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Laatst had ik echt 'n dilemma :vaag:. Ik was bij familie, en 'n paar hadden het over dierenmishandeling. Nou, als ik zoiets eenmaal hoor, dan ben 'k sowieso al om kapot te schieten. Ik kan daar echt niet tegen. Maar m'n oom vertelde dus 'n verhaal over 'n buffel, en ik luisterde dus toch automatisch mee. Hij vertelde dat hij jaren geleden met wat collega's na 't werk ergens heen ging. Wat het precies was en hoe dit heette ben ik vergeten :vaag:, maar het was in een grote tent ergens buiten, en er gingen allemaal mensen op de foto met één grote, dikke, vetgemeste buffel. Naderhand, toen die foto's allemaal achter de rug waren, kwam er een man naar voren, met een pistool. Die man schoot die buffel tussen zn 2 ogen in :|. Maar dit was geen gewoon pistool met 'gewone' kogels erin, maar hier zaten 'n soort pinnen in, die alleen een diep gat maakten en er daarna weer uit vielen. En mijn oom die zag dit dus. Toen haalde die ene man 'n soort dunne, maar hele lange zaag, en die stook hij zo in dat gat, dat tussen die 2 ogen van die buffel zat :s. En toen begon ie zeg maar te 'zagen'.. :( hij ragde dat arme dier zo in 2 delen.. maar in 'n langzaam tempo :@ 't duurde maar liefst 10 minuten! 't Hele beest sidderde helemaal :s, en had naschokken want 't was natuurlijk niet zo 1, 2, 3 dood.. :nee:.. Al het bloed stroomde er zo uit en de 2 lappen :s werden zo aan 'n soort sterke WASLIJN opgehangen :( en die kadaver drupte zo helemaal leeg..

Ohh ik werd niet GOED toen ik dit hoorde! Oké, deze ontzettend gemene taferelen zullen zich niet zo vaak voordoen dan dat er kippen of varkens worden geslacht.. maar zij krijgen er niet zoveel van mee! Dit, met die arme buffel, KAN toch gewoon niet dacht ik! :@ En ik dacht echt.. dit is het keerpunt :nee: ik word vegetariër. Toen ik dit aan anderen vertelde verklaarden zij mij voor gek. Maar mn familie ging bbq'en na deze lekkere verhalen :s, en ik kreeg geen hapje vlees door mn keel! Telkens als ik watvoor vlees dan ook alleen nog maar zag dacht ik aan dat verhaal van die buffel en werd ik misselijk :s!
Waarschuw beheerder
Hmz :/

Goed dat je vegetarier bent geworden, maar was het nou echt nodig om dat verhaal zo in detail te vertellen???
Waarschuw beheerder
donateur
Zeker :jaja:

Want hiermee ben ik pas ècht goed gaan nadenken hoe erg het is wat er met sommige dieren gebeurd.. dit was echt 'n soort keerpunt voor mij :nee: en daarom denk ik ook dat dit een keerpunt kan zijn voor anderen die niet vegetarisch zijn!

Daarbij, houd ik heel erg veel van vlees. Ik ben [nog] geen vegetariër, maar ik vermijd zoveel mogelijk varkensvlees :nee: [ook nooit lekker gevonden ook], en als ik dan vlees eet, eet 'k kip. Ik ben ook lid v/h IFAW.. en zie hierdoor ook vaak verschrikkelijke beelden, filmpjes enz :( maar dit heb ik echt nodig om mezelf te realiseren hoe erg het wel niet is wat er gebeurd met dieren :nee:
Waarschuw beheerder
Ik denk niet dat mensen hierdoor vegetarier zullen worden. Zelfs jij bent geen vegetarier geworden!

Ik kan je ook nog wel zat mooie verhalen vertellen over kippen, heb er zelfs filmpjes van!

Maar dat zou je niet nodig moeten hebben om tot dat besluit te komen. Je wéét toch dat dieren mishandeld worden, ik hoef dat niet op film te zien. :no:
Waarschuw beheerder
donateur
Ik wel. Je groeit niet op als baby met de wetenschap dat kippen bijvoorbeeld zo opgepropt in zo'n kleine ruimte zitten. Dit zie je eerst, bijvoorbeeld op tv. Je moet het dus eerst gezien hebben voordat je je er een beeld van kunt vormen hoe dit nu allemaal in z'n werk gaat!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
als onze voorouders vegetarisch waren geweest hadden ze niet overleefd ! waren wij er dus helemaal niet geweest...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lollifant :D op zaterdag 7 mei 2005 om 22:57:
Valess bedoel je?? Heb het geprobeerd, smaakt bestwel lekker!!

Ik vond t dus ook best lekker :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 8 mei 2005 om 00:40:
als onze voorouders vegetarisch waren geweest hadden ze niet overleefd ! waren wij er dus helemaal niet geweest...

Hadden ze toen ook al tofu dan ?

En destijds bestonden de vormen van dierenmishandeling die we nu kennen nog niet eens...bio-industrie ? Wat is dat ? Het is niet een kwestie van overleven, want daar heb je vlees niet voor nodig.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
nee toen joegen ze met speren en knuppels op mammoeten ...dat is inderdaad een stuk diervriendelijker ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 8 mei 2005 om 10:13:
e toen joegen ze met speren en knuppels op mammoeten ...dat is inderdaad een stuk diervriendelijker

Lol...toen hadden de dieren meer kans dan nu. Toen werden de jagers tenminste ook eens gedood.
Waarschuw beheerder
wel vegetarisch, geen vlees wel vis, en ook wel sommige kaas en eieren.

Waarschuw beheerder
[img width=250 height=250]http://www.davidandgoliathtees.com/shop/images/products/1508.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
Zielig voor die dieren maar het is zo lekker....

Waarschuw beheerder
Geloof me na 5 jaar weet je niet eens meer hoe het smaakte dus mis je ook niks meer(y)
Waarschuw beheerder
No way dat ik ooit vegetarisch zal worden. Ik vind het overigens ook niet zielig. Ik bedoel, ik eet het vlees op van eigen koe. Tenminste zoals het vroeger was: je zag het lieve kalfje eerst door de wei huppelen en opgroeien naar een koe, waarna je haar na 4 jaar naar het slachthuis brengt en dus opeet. Ik weet niet beter.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van - Sharonnetje op zaterdag 7 mei 2005 om 23:30:
Ik wel. Je groeit niet op als baby met de wetenschap dat kippen bijvoorbeeld zo opgepropt in zo'n kleine ruimte zitten. Dit zie je eerst, bijvoorbeeld op tv. Je moet het dus eerst gezien hebben voordat je je er een beeld van kunt vormen hoe dit nu allemaal in z'n werk gaat!

Je vergeet wel iets in je tekst. Waar jij het voornamelijk over hebt zijn mestveehouderijen. Iets waar ik ook niet zo over te spreken ben. Zelf wil ik ook het liefst vlees van een echte ambachtelijke slager, maar ik heb simpelweg het geld er niet voor. Je weet wel dat je dan (nouja weet, het is alsnog hopen in bepaalde gevallen) een goed stuk vlees op je bord hebt liggen van een beest wat goed verzorgd is door haar (zijn) baas. En naast die mestveehouderijen heb je dus ook boerderijen waar de beesten wel aandacht en liefde krijgen.

Maar we zitten in Nederland met 1 groot probleem. Mensen willen niet meer uitgeven dan nodig is. Maar dan wel zitten klagen over legbatterijkippen enzo. Sorry hoor. Maar als jij een fatsoenlijk stukje vlees wil, moet je niet meer afgaan op het goedkoopste stukje vlees, maar op het duurste stukje. Dan weet je dat het beest een dierwaardig bestaan heeft gehad, en dat het vlees gewoon beter is (dat kun je wel proeven in bepaalde gevallen). Het is gewoon voller van smaak. Zo vind ik bv. kipfilets die bij de normale supermarkt liggen een stuk wateriger van smaak dan eigen kip.

Je wilt trouwens ook niet weten wat er allemaal in van die grote slachthuizen gebeurd. Daardoor heb ik 2 jaar lang geen kipfilet van de supermarkt gegeten, maar wilde ik het alleen van de poelier. Ik wil het nu ook nog het liefst van de poelier, maar dat is voor mij gewoonweg niet te betalen, anders had ik het allang gedaan.

Als het mag wil ik ook nog op je buffelverhaal in gaan. :)

Dat vind ik zelf dus ook niet kunnen. Gelukkig is het in slachthuizen met 1 stroomstoot klaar (hoewel ik verhalen heb gehoord, wat er gebeurd als het dus fout gaat). Heel vroeger (heb ik al niet meer meegemaakt) werd bij ons thuis ook geslacht. De koe werd 'onder vuur genomen' en (als ik het goed heb) door haar slaap geschoten met een geweer. Daarna werd het beest opgehangen aan de zolderbalken en werd de keel opengesneden, waarna het bloed in een grote emmer stroomde (en ja daar maken ze nou ook bloedworst van). Maar in Nederland mag thuisslachten niet meer gedaan worden.

Alleen worden kippen dacht ik nog wel thuisgeslacht. En mijn opa deed dat dus met een bijl en een metalen plaat (iets wat ik ook nooit meer van mijn leven hoef te zien).

Overigens snap ik mensen niet, die geen melk drinken. Kijk je kunt het niet lekker vinden, oke kan ik me in vinden. Maar dat doet echt niet pijn hoor voor zo'n koe. Die koe is juist blij dat ze gemolken wordt. Nu moet jij je indenken, dat je verrekte nodig moet pissen, maar je mag NIET naar het toilet. Je staat echt op knappen en je moet oppassen dat je niet in je broek pist. Nou dat gevoel heeft die koe dus ook. Het is een enorme opluchting als zo'n beest gemolken word. Ook mensen die geen eieren eten snap ik niet. Dat doet allemaal echt geen pijn hoor. ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~Curl~ op zondag 7 november 2004 om 20:30:
Ik ben van mening dat een mens niet iedere dag lees hoeft te eten en dat het zelfs ongezond is

:S

Wat is er ongezond aan. Zo'n dier doet echt geen rare dingen hoor. Vroeger was zelfs vlees de enige bron van voedsel om te overleven. Dus zo ongezond kan het nooit zijn. :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [WÖRN] op woensdag 20 oktober 2004 om 13:00:

Tegenwoordig wordt met dat woord iets heel anders bedoeld dan vroeger. Vroeger had je scharreleieren en legbatterijeieren. Maar mij maakt het niet uit of ik nu scharreleieren eet van 1 euro of 2 euro. Het is allemaal hetzelfde. Het enige verschil met de legbatterijkip, is dat deze kip niet op gaas hoeft te lopen. Qua bewegingsruimte is het niet veel soeps. Maar het kan voor 2 euro ook nooit uit. Hou zelf maar eens 5 kippen, koop goed voer voor ze en laat ze lekker in een mooi hok rondlopen. Je bent dan nog bijna meer kwijt dan voor de eieren in de winkel. Dat voer is gewoon vreselijk duur. Als je echte goede eieren wilt dan betaal je daar minstens 3,50 euro voor 10 stuks. Dat weet ik zeker. Eigen kippen houden is dus het voordeligst als je kijkt naar kwaliteit van de eieren (want eigen eieren smaken veel beter, dan van die goedkope dingen van de supermarkt).
Waarschuw beheerder
Scharrelkippen hebben het idd niet heel veel beter, maar het is in elk geval wel beter dan legbatterij kippen!

Legbatterij
Dit is het dieronvriendelijkste ei. De kippen zitten opgesloten in kooien met meestal 4 kippen bij elkaar. De kippen hebben minder dan 1 A4-tje per kip als leefruimte. Er zijn geen zitstokken voor de kippen om op te rusten. Er is geen legnest waar een kip zich kan afzonderen om een ei te leggen. Er is geen strooisel of zand voor de kip om zich in te wassen ('zandbaden' genoemd). Door het gebrek aan bewegingsruimte krijgen veel kippen beenderverweking en leververvetting. Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat kippen ernstig lijden in de legbatterij.
[img width=200 height=160]http://www.wakkerdier.nl/actiekip/legbatpl.jpg[/img]

Scharreleieren
De scharreleieren komen van kippen in stallen zonder etages. Ze hebben de beschikking over zitstokken, legnesten en in een deel van de stal stro om in te scharrelen. Ze zitten met 7 tot 9 kippen per vierkante meter. Ze hebben geen uitloop naar buiten.
[img width=200 height=160]http://www.wakkerdier.nl/actiekip/scharrel.jpg[/img]

Uitloopeieren
Deze eieren worden meestal graseieren of freilandeieren genoemd. De eieren komen van kippen die in een soort scharrelstallen zitten maar ook naar buiten kunnen. Buiten is er per kip een paar vierkante meter beschikbaar. De uitloop moet grotendeels begroeid zijn en in lange uitlopen moeten de kippen kunnen schuilen en kunnen drinken.
[img width=200 height=160]http://www.wakkerdier.nl/actiekip/uit.jpg[/img]

Biologische eieren
Biologische eieren worden ook vaak eko-eieren of biologisch dynamische eieren genoemd. Dit zijn de diervriendelijkste eieren. De kippen hebben in de stal stro om te scharrelen. Daarnaast zijn er voldoende zitstokken om te rusten en legnesten om een ei in te leggen. In de stal zijn er ongeveer 5 tot 6 kippen per vierkante meter. Buiten hebben de kippen de beschikking over een uitloop van 4 vierkante meter per kip. Het voer is biologisch, dus onbespoten. Het preventief wegbranden of wegknippen van een (levend) deel van de snavel is verboden.
[img width=200 height=160]http://www.wakkerdier.nl/actiekip/bio.jpg[/img]

Bron: www.legbatterij.nl

Waarschuw beheerder
Ik denk dat vlees uit de supermarkt zeker wel ongezond is. Was laatst toch nog helemaal bij Nova en op het nieuws geweest!
Ze mengen het voer van de dieren met afvalproducten van oa medicijnen en oud frituurvet. En dat wordt dus later weer door ons opgegeten. :/ Lijkt me niet zo best!! :no:

Op de site van voedingscentrum staat ook dat 2x per week vlees eten genoeg is, en daar staat precies op welke soorten je beter kan laten liggen, en welke wel 'goed' zijn. (daarmee bedoelen ze dus, die het minste vet bevatten).

Want heel veel vlees is super vet, en dat kan hart en vaatziekten en kanker veroorzaken.
Waarschuw beheerder
ha, ben ik blij dat ik geen vlees eet :p,

Tsja je krijgt overal kanker van,

zie dit:

Mensen die vegetarisch eten krijgen meer antioxidanten binnen (isoflavonen en vitaminen), die bescherming bieden tegen o.a. ouderdomsprocessen, kanker en hart- en vaatziekten.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Hmm, cool, waar heb je dat vandaan??

Ik denk zowiezo wel dat een vegetariër gezonder leeft, omdat die meestal al meer let op een gevariëerde voeding.
Waarschuw beheerder
http://www.vegafaqts.org/

klopt :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lollifant :D op dinsdag 10 mei 2005 om 13:20:
Ik denk dat vlees uit de supermarkt zeker wel ongezond is. Was laatst toch nog helemaal bij Nova en op het nieuws geweest!

Het is ongezonder dan vlees bij de ambachtelijke slager ja. Dat heeft grotendeels te maken, met het feit dat deze dieren een soort 'groeihormonen' in hun voedsel meekrijgt waardoor de verouderingsprocedure een stuk versnelt word.

Een beest in een mestveehouderij word na ongeveer een jaar geslacht, terwijl dit bij een normale boerderij ongeveer na 4 jaar is. Een koe die 8 jaar oud bv. is wordt trouwens ook niet meer geslacht. Het vlees is dan al te taai, en is ook niet meer vol van smaak.
Waarschuw beheerder
Ja precies! Mijn vriend is een echte vleeseter, en daar heb ik niet zoveel problemen mee, maar als we samen gaan wonen koop ik liever biologisch vlees voor hem. Misschien wel duurder, maar geeft een beter gevoel!

http://www.vegafaqts.org/ is trouwens wel een goede site!
http://www.vegatopia.com/forum/ is ook wel leuk!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
aha, ik had die site laatst ontdenkt, geven ze goede uitleggen!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Obsessive op dinsdag 10 mei 2005 om 13:45:
Mensen die vegetarisch eten krijgen meer antioxidanten binnen (isoflavonen en vitaminen), die bescherming bieden tegen o.a. ouderdomsprocessen, kanker en hart- en vaatziekten.

Vandaar dat ik me nog zo jong voel :)
Waarschuw beheerder
Eet gewoon vlees en vis, omdat ik het veel te lekker vind. Zit echt te genieten van een sappig stukje vlees. Koop nog wel 's biologisch, maar vind dat er weinig keus in is en dat het vooral veel te duur is. Koop nu al vlees in de aanbieding en dat is nooit bij biologisch vlees :(

Wel altijd eieren van me opa, die heb gewoon kippen in de achtertuin (y)

Waarschuw beheerder
wil eigenlijk wel vegetarisch worden...
maar aangezien ik al geen melkproducten, producten waar suiker in zit, producten waar cacao inzit en nog een aantal dingen nie mag hebben... dan zou er weinig voor me over blijven.

Waarschuw beheerder
donateur
Denk dat ik deze week ook es wat minder vlees zal eten.. zeker ff geen varkensvlees meer (braak..)
Ik heb een surinaamse hap gehaald vanavond met vlees waar ik me niet echt oké door voel.
Nomi, ik ga je bloemkool-kaasburgers van de Aldi eens checken :D Het klinkt iig heel goed! :kwijl:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik vind Valess trouwens best goed te eten :yes:
Iemand anders al geprobeerd?

Waarschuw beheerder
:jaja: Dat is echt heeerlijk! veel beter als die andere burgers zonder smaak enzo

Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind Valess trouwens best goed te eten

Bij de Jumbo hebben ze veel van die Valess vleesvervangers ontdekte ik vandaag. Ik heb wat van die roerbakblokjes meegenomen. Die ga ik morgen eens oppeuzelen :D
Waarschuw beheerder
Wel omdat het lekker is, en het is natuurlijk dat we vlees eten.
Waarschuw beheerder
Ik vind Valess wel lekker, maar helaas gebruiken ze legbatterij eieren :/
Ik zal het dus niet vaak gaan eten helaas.

Roadrunner (Y) Zie pb ;)

Waarschuw beheerder
Gelukkig dat ik het weet. Ga ik dat ook niet meer eten!
Waarschuw beheerder
ik eet al 6 jaar geen vlees en vis totaal geen problemen meej !!! :D

(K)
Waarschuw beheerder
Echt stom vind ik dat hoor, dat ze geen scharreleieren kunnen nemen! :@

Vroeger gebruikte Quorn ook legbatterij-eieren, maar die is gelukkig uiteindelijk overstag gegaan naar scharrel.

Maar Valess is meer gericht op vleeseters die eens wat variatie kunnen gebruiken, dan op vegetariërs, dus ze willen het niet veranderen. :[ Stomme lui!

Waarschuw beheerder
Zo kleine moeite om dat te veranderen! En stukke beter voor de kipjes!
Waarschuw beheerder
Ik eeet gewoon vlees en vis, vind t veel te lekker om te laten staan :$

Waarschuw beheerder
Beetje raar inderdaad van Valess. Denk niet dat veel vleeseters dat even gaan eten (misschien een keertje maar denk niet geregeld)

Waarschuw beheerder
nee hoor hoezo
Waarschuw beheerder
Semi vegetarisch :)

Ik eet minstens 2 tot 3 keer per week geen vlees.
Als ik vlees eet is het vaak kip, soms rund. Bijna nooit geen varkensvlees, dat vind ik gewoon niet zo lekker plus het heeft de meeste verzadigde vetten.

Kip & rund is vrij mager, zeker als je het grillt.

Eet 1 a 2 keer per week vis (erg goed voor je)

En ik eet 1 a 2 keer per week een vleesvervanger als Quorn e.d.

Ik ben echt zoooo tegen die hele bio industrie (N), maar ben gewoon ook eerlijk als ik zeg dat ik niet volledig vegetarisch zou kunnen zijn O:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 mei 2005 om 10:59:
Beetje raar inderdaad van Valess. Denk niet dat veel vleeseters dat even gaan eten (misschien een keertje maar denk niet geregeld)

Me ouders gaan volgende week op vakantie en dan moet ik koken..me broer eet gewoon vlees..Alleen dan niet(y) gooi gewoon valess op ze bord kijken of hij het door heeft.

Waarschuw beheerder
Ik kan niet zonder vlees denk ik. Zowel voor mijn ijzer niet als gewoon omdat ik het lekker vind.
Waarschuw beheerder
IJzer zit in zoveel eten.

Gewoon doen joh, Valess voor zijn neus zetten! Toen ik het voor het eerst at ging ik ook voor de zekerheid nog even op de verpakking kijken of het echt geen vlees was.

Bij Kassa hebben ze het ook getest met een groepje bouwvakkers. Ze kregen 2 stukjes vlees en 1 stukje Valess, maar dat wisten ze niet. Ze moesten toen zeggen welk vleesje ze het lekkerst vonden.
Ze kozen bijna allemaal voor Valess! :P
Ik zal eens kijken of ik dat filmpje kan vinden.

Hier: http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_artikel&number=1418858

Waarschuw beheerder
hahah heel erg leuk stukje!(volgens mij zat de oom van me vriend ook nog tussen de bouwvakkers!ff na vragen!) Maar ik ga het ook zeker aan hem geven ben niet van plan vlees te braaden in die 2 weken. Dan doet hij het maar zelf als hij er achter komt dat hij valess eet en het dan niet meer wilt.
Waarschuw beheerder
Ja dat is trouwens ook stom he!!

Ik had een keer hele lekkere lasagne gemaakt met Quorn. Ik weet echt zeker dat het gewoon lekker was, en bijna net zo smaakte als normaal.
Maar zodra mijn broers er achter kwamen dat het Quorn was wilden ze het niet meer opeten en vonden ze het vies enzo :/

Echt zo triest vind ik dat!!! :@

Waarschuw beheerder
Ik snap dat echt niet :\ Wat is het probleem nou? En vooral ook niet proeven! Want stel je voor je eet geen vlees. Ze moeten gewoon niet zo moeilijk doen!
Waarschuw beheerder
ik zou me geen leve zonder vlees kunne voorstellen.. ik vind et heeeeeeeeeeeerlijk..
Waarschuw beheerder
Ik moet even wat rechtzetten: Valess heeft sinds enkele weken besloten om tóch scharreleieren te gaan gebruiken!

En ook leuk: Valess heeft nu een actie waarbij je het aankoopbedrag terug krijgt! Kopen dus! ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lollifant :D op zaterdag 21 mei 2005 om 19:00:
Ik moet even wat rechtzetten: Valess heeft sinds enkele weken besloten om tóch scharreleieren te gaan gebruiken!

Dat is heel mooi (y)
Waarschuw beheerder
Ook al 9 jaar vegetarisch en nog geen enkel moment spijt

gehad.. absoluut niet..

[img width=670 height=300 cacheid=0008f78a0019448e4b9642901a00bef53a]http://www.animal-liberation.com/meatmurd.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
Ben niet vegatarisch, eet gewoon alles..
Ik snap best dat sommigen dat niet kunnen/willen. Maar ik hou me er eerlijk gezegd niet zo mee bezig.
Waarschuw beheerder
ik vind vlees ook nog eens vies :S

Waarschuw beheerder
donateur
Ik zal binnenkort weer es een portie Valess scoren :D Of een zalmmoot van de Jumbo :kwijl: Ik ben laatste tijd (sinds ik in de buurt van een chinees restaurant woon) lui geworden met koken.. dus er zit wel eens per week een bak Chinees in mijn koelkast met hompen vlees! Als ik zo'n bak leeg heb, vind ik het vaak weer mooi geweest met vleeseten voor een paar dagen ;)

Waarschuw beheerder
Ik ben mijn hele leven al vegetarisch. Voor mij is het zo logisch als wat, ik ga toch geen dooie beesten eten?! En verder ben ik bijna nooit ziek en eet ik heel gevarieerd en lekker! Ik weet zeker dat ik altijd vegetarisch blijf.

Waarschuw beheerder
eet weinig vlees.. maar zonder kan ik gewoon niet. Hoewel ik moet zeggen dat ik een vleesvervanger zoals valess erg smakelijk vind:P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 30 mei 2005 om 20:26:
Ik ben mijn hele leven al vegetarisch. Voor mij is het zo logisch als wat, ik ga toch geen dooie beesten eten?! En verder ben ik bijna nooit ziek en eet ik heel gevarieerd en lekker! Ik weet zeker dat ik altijd vegetarisch blijf.

Same here :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 juni 2005 om 15:00:
Hoewel ik moet zeggen dat ik een vleesvervanger zoals valess erg smakelijk vind

Zat gister met me vriend te eten..Ik had zo`n ding en hij een gehakt bal..zegt hij mag ik stukkie proeven?Nou ja hoor..Wilt meteen dat hele ding zo lekker vond ie het.(y)

Waarschuw beheerder
donateur
Ik hoorde trouwens dat makreel iets is wat je als doorgewinterde vegetarier wel zou mogen eten.. omdat die gewoon in het wild worden gevangen en niet van die heftige processen ondergaan voordat ze bij iemand op het bord terecht komen.. Wie kan daar meer over zeggen?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 juni 2005 om 22:19:
Ik hoorde trouwens dat makreel iets is wat je als doorgewinterde vegetarier wel zou mogen eten.. omdat die gewoon in het wild worden gevangen en niet van die heftige processen ondergaan voordat ze bij iemand op het bord terecht komen.. Wie kan daar meer over zeggen?

Geeeen idee..maar ik wil gewoon helemaal geen dier in me hebben..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 mei 2005 om 22:59:
Geloof me na 5 jaar weet je niet eens meer hoe het smaakte dus mis je ook niks meer

Ik miste helemaal niks. Ook niet na een week.
Daarnaast: genoeg alternatieven en het is gezonder :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Geen vlees voor mij...

Waarschuw beheerder
Heeft iemand die nieuwe vega PitaMac van de McDonalds al gehad?

Of gaan jullie helemaal niet naar de Mac omdat daar toch wel van bekend is dat ze niet zo lief zijn voor dieren :( ?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
gebruik de Mac alleen om te scheiten, maar toevallig van iemand een hap gehad laatst en ja..is binnen te houden. (maar ook makkelijk zelf te maken).
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 juni 2005 om 00:54:

Eet bijna nooit bij de Mac, maar had dit keer honger dus ja, heb m toen dus geprobeerd...vind de groentenburger lekkerder moet ik zeggen.
laatste aanpassing

Werkzaam bij Stylez-eventz
Waarschuw beheerder
donateur
Niet vegetarisch?

Waarschuw beheerder
Hij lijkt me wel lekker eigenlijk. Die groenteburger vond ik nooit zo lekker.
Moet je hier trouwens ook een half uur op wachten als je 'm besteld? ;P

Waarschuw beheerder
heel erg niet:)

Waarschuw beheerder
geen vegetariër, maar eet bijna nooit vlees/vis ofzo :no:
Waarschuw beheerder
vegetarisch en vond vlees het lekkerst van alles altijd.......maar ja hoef geen bio industrie vlees :no:

alleen als we vlees van biologische slager hebben wil ik het miss wel eten, maar hebben we toch nooit dus dan maar geen vlees :)

en vis eet ik af en toe........

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 juni 2005 om 00:54:

Of gaan jullie helemaal niet naar de Mac omdat daar toch wel van bekend is dat ze niet zo lief zijn voor dieren ?

Ik ga nooit naar de Mac omdat ik er vaak misselijk van word.. maarja dat is wel na het eten van een vette Big Mac ofzo :s

Waarschuw beheerder
me zusje is ook vegatarier, weet je wat ik alleen niet snap..
vaak willen ze vleesvervangers, dat moet lijken op vlees en er zelfs naar smaken :s
Waarschuw beheerder
Mijn vleesvervangers moeten niet lijken op vlees of er naar smaken :no:

Er zitten een aantal vitamientjes in die wel belangrijk zijn. Die kun je ook wel krijgen via andere voedingsmiddelen (zuivel, eieren, nootjes) maar aangezien ik dat weinig eet, moet ik maar van die veggie-burgers eten.

Ze zijn ook wel lekker trouwens, en ze smaken dus niet naar vlees want alle vleeseters vinden het vies :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 17 mei 2005 om 12:49:
Ik vind Valess trouwens best goed te eten

Ben ook vegetarisch!
Valess is wel lekker!
Bij de AH hebben ze heel veel vegetarische spullen vooral Quorn vind ik lekker!
Waarschuw beheerder
Wat is het nut van vegetarisch zijn.. die dieren worden toch wel gedood en als je het niet koopt word het weggegooid dus dan zijn die dieren voor nix dood gegaan... das pas zielig !!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 juli 2005 om 19:45:
Uitspraak van M!lou op zaterdag 11 juni 2005 om 00:54:

Of gaan jullie helemaal niet naar de Mac omdat daar toch wel van bekend is dat ze niet zo lief zijn voor dieren ?

Ik heb de pitaMac laatst gehad is wel lekker!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 juli 2005 om 21:15:
Uitspraak van M!lou op zaterdag 11 juni 2005 om 00:54:

Ik heb de pitaMac laatst gehad is wel lekker!

Ben benieuwd.. als ik binnekort weer es ga Maccen zal ik es zo'n pitabroodje nemen.. misschien kom ik er dan niet misselijk vandaan ;)

Waarschuw beheerder
Toch vond ik de groenteburger ook lekker jammer dat die weg is!

Waarschuw beheerder
donateur
Die groenteburgers at ik daar nooit.. Zag er zo gek uit.. een soort van hamburger met allemaal kleuren.. :vaag:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 juli 2005 om 21:28:
Die groenteburgers at ik daar nooit.. Zag er zo gek uit.. een soort van hamburger met allemaal kleuren..

Haha was echt lekker!

Waarschuw beheerder
geen vegetatier

maar vind die shit van de appie behoorlijk lekker :9
beats gwn vlees anytime :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 22 juli 2005 om 11:14:
geen vegetatier

maar vind die shit van de appie behoorlijk lekker
beats gwn vlees anytime

Is ook lekker!
Mijn ouders zijn niet vegetarisch maar eten ook heel vaak vegetarisch omdat ze het ook lekker vinden!

Waarschuw beheerder
M'n vriend vind vega-hap ook best te doen (vooral kaasburgers) en als ik thuis een of ander vega-ding eet, wil de hele familie even een hapje proeven :P

Waarschuw beheerder
donateur
Vanavond heb ik weer eens tofu gegeten! Smaakte best :D

Waarschuw beheerder
tofu rocks, super lekker man!

ik ben een soort van herbivoor :-) bevalt me prima
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 22 juli 2005 om 11:14:
beats gwn vlees anytime

Die kleffe meuk lekkerder als vlees? :o

Ik snap wel dat je het voor de diertjes doet, maar omdat je het lekker vind :no:
Waarschuw beheerder
Sommige veggie burgers zijn zoo gruwelijk lekker!!! :kwijl:

En tja je hebt er ook wel een paar bij die niet te vreten zijn, maar dat is met alles zo toch.

Waarschuw beheerder
donateur
lang leve kroketttttten :yes:
Waarschuw beheerder
groentekroketten dan he ;)
Waarschuw beheerder
Net lekker broodje shoarma (quorn ;) ) gehad, heeeeerlijk! :kwijl:
Waarschuw beheerder
ik eet bijna nooit vleesvervangers.. aangezien ik vega ben....

wel eitje dagelijks...

maaaar jaaaa

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lollifant :D op vrijdag 29 juli 2005 om 18:10:
Net lekker broodje shoarma (quorn ) gehad, heeeeerlijk!

Wist niet dat dat er ook was..ook maar eens proberen!
Waarschuw beheerder
ben vegetarisch geweest voor 3 jaar.maar in de periode dat je van die vieze soja burger had :s

maar vlees blijft lekker. koop nu vlees bij een scharrel slagerij. heeft dat beestje toch een goed leven gehad.
Waarschuw beheerder
Sjannie ftb: Ja moet je doen, is echt lekker en goed gekruid! Ik dacht dat het er ook van andere merken was.
* Edit: Vivera heeft het ook!

stardust: Scharrelvlees is ook heel goed! (Y) :yes:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ben bijna helemaal vegetarisch eet heel erg weinig vlees (zo'n 1 x per 2 weken).
Vind het meeste vlees ten eerste niet zo heel erg lekker en het idee dat ik een dood diertje eet wat volgestampt zit met medicijnen en hormonentroep staat me ook erg tegen.
Vandaar dat als ik vlees eet, het biologisch vlees is.
Waarschuw beheerder
ik kan niet zonder vlees!

dat wekt oergevoelens op :$
Waarschuw beheerder
Wie van jullie is vegetarisch? Waarom wel of geen vlees/vis eten?

Ach ja... De vegetariers moeten het zelf weten...
Ik weet niet beter, als dat ik altijd vlees eet... :kwijl:

Voor de gene die het nooit doen, of gedaan hebben, weten ook niet wat ze missen...
:no:

Als hun het niet eten, doen anderen het toch wel voor ze...
Ze gaan er niet minder op slachten of zo ;)

Vlees is gewoon super lekker.....:p

Waarschuw beheerder
Ik eet alleen nog vegetarisch.. en wel om de volgende redenen:

-de dieren in de bio-industrie gaan door de hel, ik wil hier absoluut niet aan bijdragen
-dierlijk vet is slecht voor je hart en bloedvaten
-dierlijk vet is een dikmaker
-dieren hebben net zo veel recht om te leven als mensen
-mede omdat we hier zo overmatig vlees consumeren zijn mensen in derde wereldlanden aant verhongeren (op www.wakkerdier.nl kan je hier meer over vinden)

Ik vind het misselijkmakend... de gedachte alleen al.. stel je maar eens dat arme dier voor dat nooit daglicht ziet dat nix kan doen wat natuurlijk voor em is en ook nog gemarteld word bij dingen als snavels afknippen en castreren.
en dan aan t andere eind zit jij... hhmmmm wat een lekker stukje vlees :S:S:S
de wereld kan een slechte plek zijn, niet door wat slechte mensen doen, maar door al die andere mensen die hun kop in het zand steken en er nix aan veranderen.

Als hun het niet eten, doen anderen het toch wel voor ze...
Ze gaan er niet minder op slachten of zo

dit klopt niet, hoe meer mensen geen vlees meer eten/kopen hoe kleiner de vraag word dus hoe minder dieren hoeven worden grootgebracht voor de slacht.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
vleeseter :yes:

maar k probeer de vegetariers wel te begrijpen..

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 augustus 2005 om 12:12:
Ik vind het misselijkmakend... de gedachte alleen al.. stel je maar eens dat arme dier voor dat nooit daglicht ziet dat nix kan doen wat natuurlijk voor em is en ook nog gemarteld word bij dingen als snavels afknippen en castreren.
en dan aan t andere eind zit jij... hhmmmm wat een lekker stukje vlees
de wereld kan een slechte plek zijn, niet door wat slechte mensen doen, maar door al die andere mensen die hun kop in het zand steken en er nix aan veranderen.

Ben het deels met je eens, ik zou zoiets ook niet moeten zien gebeuren.. Aan de andere kant, als je ziet dat bijv een leeuw een hert kapotbijt en tot op het bot wegeet, vind ik dat ook niet echt iets om naar te kijken. Die leeuwen hebben dat vlees ook nodig. Zo ook wij als mensen. Ik vind het ook slecht wat er gebeurt in de bioindustrie moet ik zeggen.. die beeste hebben geen leven.. Al zijn we als mens een stuk bewuster geworden en dat vind ik alleen maar positief. Ik ben nu op het punt gekomen dat ik meer evenwicht zoek in het eten van vlees, vis of vegetarische vervangers (tofu, valess). Iedere dag vlees hoeft niet voor mij en afwisseling is denk ik heel gezond!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Btw, die site www.wakkerdier.nl ziet er goed uit! Wel inspirerend, moet ik zeggen.. als ik wat vaker gerechten zonder vlees wil maken :D

Waarschuw beheerder
Vind die Marokkaanse groenteschijf van de AH echt :9 :K :9
Vanavond een portie vega-bitterballen.. ben benieuwd :P

Zijn hier ook veganisten eigenlijk?
Waarschuw beheerder
Ik ben geen veganist :no:

Ik eet namelijk wel kaas en af en toe toetjes. Verder eigenlijk bijna niks, maar ik hou gewoon niet van melk en eieren.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben ook geen veganist :no:
Waarschuw beheerder
ik vind vlees gewoon echt niet lekker en vis ook niet

Waarschuw beheerder
Niet vegetarisch.. eet gewoon lekkah alles!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [WBS] Joker.one op dinsdag 6 september 2005 om 15:45:
bijna alles dan..!

Ja inderdaad.. whaha niet helemaal alles duhh :/

Waarschuw beheerder
donateur
Nou nee ik eet ook niet ALLES, maar wel veel wat eetbaar is :D
Waarschuw beheerder
Ik ben Lekker vegatarisch:D nu al 4jaar. kan gewoon geen vlees eten met de gedachte dat er een dood dier op je bord ligt. ben geen veganist want die dieren vinden het niet erg dat eze bv gemolken worden. maar eet alleen eieren en melk van de boer:D

Waarschuw beheerder
kheb het ook geprobeerd en ongeveer 2 maanden volgehouden, tis echt wel zwaar en kheb ook respect voor de mensen die het wel volhouden

Waarschuw beheerder
donateur
Opeens weet je het:
Je wordt gelegenheidsvegetarier (en nu spreek ik voor mezelf :D )

Waarschuw beheerder
Ik ben ruim 5 jaar vegetariër.

Uitspraak van Party Marty op zaterdag 11 juni 2005 om 08:45:
Eet bijna nooit bij de Mac, maar had dit keer honger dus ja, heb m toen dus geprobeerd...vind de groentenburger lekkerder moet ik zeggen

Ik vind de pitamac ook niet zo geweldig; beetje smakeloos. De groentenburger vond ik geweldig, maar die schijnen ze uit het assortiment gegooid te hebben?! ( :( )
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik ben ook vegetaries...
Gewoon omdat k het zo zielig vind dat die lieve
beestjes vermoord worden ... :S
We kunnen ook zonder vlees..:S!!!!!!
Waarschuw beheerder
ik ben 5 jaar vegetariër geweest.. ik hou écht niet van vlees en ik vind het ook echt te sneu voor de diertjes :(
helaas heeft de dokter me opgedragen weer wat vlees per week naar binnen te proppen, omdat ik elke keer met bloedarmoede op de proppen kwam..
ik kan t nog steeds niet door mn strot krijgen en ik probeer ook zoveel mogelijk echt goed te vervangen nu :) en áls ik ooit vlees eet, moet het wel biologisch zijn, anders kan je t vergeten..
Waarschuw beheerder
Vlees niet lekker, vis vindt ik wel lekker.
Zit geen vegatarische gedachte achter.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Vegetarisch :no:

No way!!!!!!
Als ik al dat jummie vlees enzo moest missen werd ik gek ;p ;p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 september 2005 om 15:43:
Ik vind de pitamac ook niet zo geweldig; beetje smakeloos. De groentenburger vond ik geweldig, maar die schijnen ze uit het assortiment gegooid te hebben?! (

volgens mij ook ja, k at ze ook altijd, maar als k dr nu om vraag zijn ze dr nooit :(
Waarschuw beheerder
Ik ben niet vegetarisch maar lust bijna geen vlees dus ben meestal blijer met een groente schijf ofzo dan met een carbonade

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sannemeisje op dinsdag 13 september 2005 om 18:01:
ik ben 5 jaar vegetariër geweest.. ik hou écht niet van vlees en ik vind het ook echt te sneu voor de diertjes
helaas heeft de dokter me opgedragen weer wat vlees per week naar binnen te proppen, omdat ik elke keer met bloedarmoede op de proppen kwam..
ik kan t nog steeds niet door mn strot krijgen en ik probeer ook zoveel mogelijk echt goed te vervangen nu en áls ik ooit vlees eet, moet het wel biologisch zijn, anders kan je t vergeten..

Maar in vleesvervangers zoals Tivall zit toegevoegd ijzer en vitamine b12 (wat dus alleen in dierlijke producten zit), op hetzelfde niveau als in vlees. Dus voor die extra vitamines en mineralen hoef je geen lap vlees naar binnen te werken..
Ik slik ook gewoon dagelijks een multivitamine pil speciaal voor vegetariërs/veganisten.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Niet vegetarisch!

Omdat ik een echte carnivoor ben :kwijl: vlees is heeeerlijk (L)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 12 september 2005 om 18:15:
kheb het ook geprobeerd en ongeveer 2 maanden volgehouden, tis echt wel zwaar en kheb ook respect voor de mensen die het wel volhouden

pfff het is helemaal niet zwaar. genoeg alternatieven die net zo lekker zijn. en daarbij is het ook nog gezonder.

Waarschuw beheerder
donateur
Als ik geen vlees meer mocht eten zou ik mezelf denk ik ophangen :no:

Altijd en overal vlees bij, op t brood, tussendoor, en bij het avondeten.:K :9

Ik lust weer bijna geen groenten en aardappelen, dus ja je moet wat.!
Vind het ook edcht zielig voor die plantjes dat ze zomaar opgegeten worden..!! :(

Hoe noem je dat eigenlijk? ;)

Waarschuw beheerder
ik vind vlees lekker
en die voedingsstoffen heb je ook nodig

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 september 2005 om 21:28:
en die voedingsstoffen heb je ook nodig

:no: Vlees staat niet eens meer op de schijf van 5 ;)
Waarschuw beheerder
En er zijn genoeg producten (noten, granen etc.) die dezelfde voedingsstoffen bevatten.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van actief op zaterdag 17 september 2005 om 13:20:
Als ik geen vlees meer mocht eten zou ik mezelf denk ik ophangen

:s

Sterkte als er straks weer allemaal ziektes uitbreken door de bio-industrie. (y)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 oktober 2004 om 22:21:
Wie van jullie is vegetarisch

Ben niet vegetarisch, maar ik vervang mijn stukje vlees wel is hiervoor, best lekker ,vooral die groentenburger...:jaja:
Waarschuw beheerder
Ja, alweer heel wat jaartjes :)
Waarschuw beheerder
vegetariers weten niet wat ze missen B)

leven zonder vlees is geen leven, het is veels te lekker :kwijl:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Puntenbokser op dinsdag 27 september 2005 om 16:34:
vegetariers weten niet wat ze missen

Dat weet ik maar al te goed, ik heb het 17 jaar gegeten. :)

Ik heb het nog geen 1 keer gemist in mijn maaltijd.
Waarschuw beheerder

Dat weet ik wel...en lig er niet van wakker.
leven zonder vlees is geen leven

mmm, leef anders nog steeds, en vermaak me ook prima zonder vlees :)

Waarschuw beheerder
donateur

misschien maar goed ook voor de vegetariers onder ons dat ze dat niet weten, of misschien wel weten maar niet missen :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 september 2005 om 18:43:
misschien maar goed ook voor de vegetariers onder ons dat ze dat niet weten, of misschien wel weten maar niet missen

Weet inderdaad wat ik mis, maar ik mis het totaal niet...
Waarschuw beheerder

valt reuze mee er zijn genoeg alternatieven. Neem bv de Albert Heijn die hebben echt super veel vleesvervangers van Quorn tot eigen merk. :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 september 2005 om 15:35:
Maar in vleesvervangers zoals Tivall zit toegevoegd ijzer en vitamine b12 (wat dus alleen in dierlijke producten zit), op hetzelfde niveau als in vlees. Dus voor die extra vitamines en mineralen hoef je geen lap vlees naar binnen te werken..
Ik slik ook gewoon dagelijks een multivitamine pil speciaal voor vegetariërs/veganisten.

dat is relaxed!
kan mezelf weer 100% vegetariër noemen.. de dokter zakt er maar in met zn vlees eten..
AH is idd errug goed met zn vervangers! Dat kan je van veel supermarkten niet zeggen vind ik..
Waarschuw beheerder
ik zelf neem niet veel vleesvervangers, slik wel b12 tabletten van De Tuinen.
Waarschuw beheerder
I (L) vlees

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DE Daan op zondag 2 oktober 2005 om 12:39:
I(L)vlees

:yes:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Obsessive op zondag 2 oktober 2005 om 11:16:
slik wel b12 tabletten van De Tuinen.

Mijn moeder heeft dat ook gekocht, maar ik hou er niet van om zomaar pillen de slikken.
En ook al zou ik het wel willen, ik krijg ze toch niet weg. Een aspirine moet ik altijd al oplossen.

Ik zorg er gewoon voor dat ik veel nootjes eet, dan krijg ik hopelijk niet zo snel een tekort.

Mijn nichtje is trouwens al 10 jaar vegetarier ofzo, en die heeft nu een zeer ernstig ijzer tekort! Dat vind ik eigenlijk wel gek, want ijzer zit in groente, fruit en volkorenbrood, dus dat zou je toch iedere dag voldoende binnen moeten krijgen?!

Iemand anders hier ervaringen met vitamine tekorten??
Waarschuw beheerder
Ik vind de omstandigheden van slachtdieren echt een reden om vegetarier te worden,alleen kan ik mn stukje vlees echt niet missen!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~* J L Z *~ op zondag 2 oktober 2005 om 21:41:
Ik vind de omstandigheden van slachtdieren echt een reden om vegetarier te worden,alleen kan ik mn stukje vlees echt niet missen!

Heb je weleens geprobeerd of je het echt kan missen? :)

Lollifant: Nee gelukkig niet, ik slik vitamine B12 erbij voor de zekerheid.
Waarschuw beheerder
Niet echt, maar als ik een dag geen vlees eet vind ik het zo kaal..
Ik weet niet, kvind het stukje vlees op mn bord ook altijd echt het lekkerste.

Waarschuw beheerder
vlees hoort erbij ja toch ...
Waarschuw beheerder
dat ijzer tekort hoeft natuurlijk niks met het vegetarier zin te maken hebben.
t kan ook een hormoonale storing ( lees aan probleem met het opnemen van ijzer ) zijn.

Ben zelf 2.5 jaar vegetarier geweest
Ik raad iedereen aan om het eens te proberen. .zodat je in iedergeval weet wat vlees met je doet en of je je er lekker bij voelt . .

b12 heb je allen nodig als je echt veganist bent , b12 zit namelijk ook in kaas en eieren . .
en zelfs dan treed een tekort pas na maanden/jaren op omdat je lichaam eerst de ''opgeslagen hoeveelheid'' in je lijf opmaakt
Waarschuw beheerder
veganisten hebben pas echt b12 nodig

Waarschuw beheerder
ik ben al 4 jaar vega
maar dat komt omdat ik vlees gewoon smerig vind :S
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Nanda op maandag 3 oktober 2005 om 11:05:
dat ijzer tekort hoeft natuurlijk niks met het vegetarier zin te maken hebben.
t kan ook een hormoonale storing ( lees aan probleem met het opnemen van ijzer ) zijn.

Ja idd, ik denk dat dat het is, want hij lijkt me knap als je zomaar een tekort van ijzer kan krijgen, als je gewoon normaal eet (behalve vlees dan).

Uitspraak van Nanda op maandag 3 oktober 2005 om 11:05:
b12 zit namelijk ook in kaas en eieren

Jep, ik eet zelden een ei, maar ik probeer elke dag kaas te eten. :yes:

Waarschuw beheerder
Eet geen beestjes waar pootjes aan horen te zitten (behalve gamba's) Verder wel soms een vissie

B12 zit overigens ook in UV, een zonnekanonnetje doet dus ook goed :)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Lollifant :D op zondag 2 oktober 2005 om 18:52:
Iemand anders hier ervaringen met vitamine tekorten??

euh ik heb wel eens vitaminetekorten gehad en ook ijzertekorten.. maar ik heb een periode zo ongezond geleefd dat dat ook niet zo gek was.. vitaminepillen helpen wel idd :yes: en b12 voor veganisten zeker :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik eet geen vlees wel vis , maar ook niet elke dag en ik eet wel eieren.
maar vlees heb je niet nodig dus laaat die beestjes maar lekker leven op een normale manier.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Lollifant :D op maandag 3 oktober 2005 om 18:17:
b12 zit namelijk ook in kaas en eieren

Uitspraak van verwijderd op maandag 3 oktober 2005 om 20:08:
B12 zit overigens ook in UV, een zonnekanonnetje doet dus ook goed

ben nu aan mijn 3e boterham met kaas en de zon schijnt op mijn hoofd.. heb ik nu genoeg vitamine b12?? :p
Waarschuw beheerder
Ik vind nog steeds dat ze een groter aanbod vegetarische produkten in de winkel moeten hebben. bv soep en kant en klaar maaltijden. :s

Waarschuw beheerder
Vegetarische knakworstjes van de Tivall zijn niet echt lekker :/

Ben het wel met Obsessive eens, vooral kant en klaar maaltijden ben ik wel voor..

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Obsessive op donderdag 6 oktober 2005 om 19:36:
Ik vind nog steeds dat ze een groter aanbod vegetarische produkten in de winkel moeten hebben. bv soep en kant en klaar maaltijden.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 oktober 2005 om 21:19:
Ben het wel met Obsessive eens, vooral kant en klaar maaltijden ben ik wel voor..

:yes: ben ik ook mee eens (y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 oktober 2005 om 12:50:
ben nu aan mijn 3e boterham met kaas en de zon schijnt op mijn hoofd.. heb ik nu genoeg vitamine b12??

Haha goed bezig!! (Y)

Ik ben het ook wel met jullie eens ja! Vooral soepen en ze kunnen ook wel wat meer snoep maken zonder gelatine.

Ik heb zelf nooit zo'n behoefte aan 'namaakvlees'. Ik eet wel van die groenteburgers en quorn enzo, maar vegetarische boterham worst of knakworsten heb ik geen trek in :no: Maar dat is gewoon een persoonlijke dingetje ;)

De AH is trouwens wel helemaal top vind ik, die hebben nog het meest en die hebben ook superveel biologische dingen. (Y)

Waarschuw beheerder
:no: :bloos:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sannemeisje op dinsdag 13 september 2005 om 18:01:
ik ben 5 jaar vegetariër geweest.. ik hou écht niet van vlees en ik vind het ook echt te sneu voor de diertjes
ik kan t nog steeds niet door mn strot krijgen en ik probeer ook zoveel mogelijk echt goed te vervangen nu en áls ik ooit vlees eet, moet het wel biologisch zijn, anders kan je t vergeten..

IJzer zit echt niet alleen in vlees. Probeer het eens met meer volkorenproducten (zit ook ijzer in) en fruit bij de maaltijden: vitamine C bevorderd namelijk de opname van ijzer in het bloed: zonder vitamine C plas je ijzer nl meteen weer uit en wordt het niet opgenomen. Als je gevoelig bent voor bloedarmoede, moet je dit eens proberen, dan lukt het misschien wel zonder vlees.

Ik eet al meer dan 8 jaar geen vlees. Wel een paar keer per week vis. Ik houd niet van vlees, krijg het niet weg en wil ook geen vlees uit de bio-industrie eten. Ik eet dan ook geen gekweekte vis: zalm bijv. alleen wilde (wel duur helaas) en forel ook alleen wild (eigenlijk alleen in het buitenland nog te krijgen) en ik voel me er prima bij.Met een HB van boven de 9 hoef ik me ook geen zorgen te maken over bloedarmoede.
Waarschuw beheerder
donateur
I only eat fish since 8 years now and i don't have any problems at all with that :)
Artiest Muk
Waarschuw beheerder
Uitspraak van laura :jaja: op maandag 12 september 2005 om 17:58:
ben geen veganist want die dieren vinden het niet erg dat eze bv gemolken worden

hmm ja; wist je dat koeien gemolken >moeten< worden. ze zijn zo gefokt dat ze uiers hebben van hier tot tokio. Neem bijvoorbeeld koeien die in de natuurgebieden grazen, die hebben normale uiers. Het melk-koe ras is zo gefokt dat het maximale "rendement" eruit wordt gehaald, of het uit maakt of zo'n beesie nog fatsoenlijk kan (hard) lopen das een 2e. Als je ze nu in de natuur zou los laten lopen is vluchten er niet meer bij..
Tja of ze het erg vinden, natuurlijk niet, die uiers staan op barsten, vindt je t vreemd.

Ik ben zelf geen veganist of vegatier. Ik eet alleen maar kip en vis, doordeweek vegetarische burgers. Een net niet. Ik eet kip en vis met mate, geen varkensvlees, kalkoen, gevogelte & rund op de maandelijkse Big mac na dan.

Matig vlees eten kan ook. De vegetarische producten zijn overigens ook wel voor verbetering vatbaar. Het is even lekker maar wordt snel saai, ook vales. vegetarisch gehakt door de buritos smaakt overigens wel altijd prima.

;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Owja een x een bezoekje aan een slachterij kan ook geen kwaad voor de mensen die niet willen worden geconfronteerd met wat er echt gebeurd. vroeger moest je je vlees zelf nog slachten, de meeste mensen durven dat geen eens meer.
Kijk maar eens hoe een koe een kogel door zn kop krijgt of hoe een koe staat te wachten bij de slacht op zn beurt. Ik heb t allemaal gezien.

Kalfsvlees vindt ik helemaal niet kunnen bye the way (N)
Waarschuw beheerder
donateur
Snap best wel dat mensen geen vlees ofzo willen eten maar ik zou er de dicipline niet voor hebben. Mn moeder en dr heeeeeeerlijke biologische biefstukkies:kwijl:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van MUK op dinsdag 18 oktober 2005 om 19:58:
Matig vlees eten kan ook. De vegetarische producten zijn overigens ook wel voor verbetering vatbaar. Het is even lekker maar wordt snel saai, ook vales. vegetarisch gehakt door de buritos smaakt overigens wel altijd prima.

Linzen kunnen ook een goede vervanger voor vlees zijn hoorde ik vanavond :)
Waarschuw beheerder
@ MUK
Ja dat weet ik wel daarom haal ik het bij de boer die koeien die daar staan waar k heen ga zijn niet speciaal gefokt voor de melkproductie
net zoals die kippen in een legbatterij dat vind ik ook zielig, maar als ze gewoon los over het terrein lopen.
en dan heb ik het niet over de zogenaamde 'scharreleieren' in de supermarkten.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van laura :jaja: op woensdag 19 oktober 2005 om 15:05:
@ MUK
Ja dat weet ik wel daarom haal ik het bij de boer die koeien die daar staan waar k heen ga zijn niet speciaal gefokt voor de melkproductie
net zoals die kippen in een legbatterij dat vind ik ook zielig, maar als ze gewoon los over het terrein lopen.
en dan heb ik het niet over de zogenaamde 'scharreleieren' in de supermarkten.

ach ja er is tegenwoordig veel waar wat achter zit wat je liever niet wilt. en weinig keus laat het je soms..

neem bijvoorbeeld koekjes halen in de supermarkt, er zitten geloof ik zowat overal legbatterij eieren in verwerkt dus wat moet je dan nog halen??? Bij de bakker?

Ze zouden het verplichten moeten het erop te zetten> onder welke omstandigheden de geleverde producten tot stand zijn gekomen vindt ik dan
Waarschuw beheerder
Uitspraak van MUK op dinsdag 18 oktober 2005 om 20:06:
Owja een x een bezoekje aan een slachterij kan ook geen kwaad voor de mensen die niet willen worden geconfronteerd met wat er echt gebeurd. vroeger moest je je vlees zelf nog slachten, de meeste mensen durven dat geen eens meer.
Kijk maar eens hoe een koe een kogel door zn kop krijgt of hoe een koe staat te wachten bij de slacht op zn beurt. Ik heb t allemaal gezien.

Kalfsvlees vindt ik helemaal niet kunnen bye the way

Dat vind ik inderdaad wel hypocriet. Mensen die het te walgelijk vinden om te zien, maar het wel eten.

Tijdje terug een artikel gelezen over ouders die ruzie hadden met een kinderboerderij, omdat er verteld was tegen de kinderen, dat sommige beesten geslacht werden voor het vlees. Dat mochten die kinderen niet weten, want dan zouden ze helemaal in de war raken :frusty:

Maar kalsvlees is zo ontzettend lekker :bloos:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik zeg ook niet dat ik vegetarisch ben , ik matig mij.
Alleen zijn er veel mensen die er helemaal niet naar malen, dat stoort me.
Waarschuw beheerder
ook van die knakworstjes in blik hebben ze niet vegetarisch, en als je in de diepvries kijkt bij de supermarkt dan zul je ook niks of amper iets vinden :S tsja groente loempia's,pizza's. En aardappelkroketjes, kaassouflés, nou hooooi :frusty:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
als je na de dieren in de wei kijkt zegt het al genoeg wrom men vegaterier is!!!
Waarschuw beheerder
wel vegatarisch vin het gewoon niet lekker en eigenlijk toch ook wel heel zielig :S

Waarschuw beheerder
eet wel vlees hoor.. is vast wel ergens goed voor.. :jaja:

Waarschuw beheerder
donateur
Nee ik ben niet vegetarisch, ik eet gewoon vlees :jaja:

Ik heb ooit es een keer een vegetarische kroket op.. :vaag: getver, wat was dat vies :jaja:
Waarschuw beheerder
@ Dr Chill
Ik werk bij een bakker dus weet wat der ingaat;)
en dingen zoals koekjes kan je altijd zelf maken is nie zo lastig hoor.
maar je kan er niet altijd aan ontkomen.
veel mensen vergeten ook vaak dingen als gelatine wat van runderbotten is gemaakt. zit ook in bijvoorbeeld trekdrop en niet alleen in van die pudding.
Waarschuw beheerder
veel mensen vergeten ook vaak dingen als gelatine wat van runderbotten is gemaakt. zit ook in bijvoorbeeld trekdrop en niet alleen in van die pudding.

gelatine :( tsja, en is ook gemaakt van hun huid...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 oktober 2005 om 18:03:
eet wel vlees hoor.. is vast wel ergens goed voor..

Voor de bio-industrie ja ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben weer flink aan het vleeseten de laatste tijd.. Ik heb er wel weer behoefte aan :)
Maar heb wel biologische eieren gekocht. Ik vind dat legbatterij-gedoe maar niks.. dierenmishandeling :\

Waarschuw beheerder
Ik was ook een hele tijd vegetarisch.
Ben weer vlees gaan eten omdat ik het vlees van mc donnalds enzo mis.

Het "echte" vlees zoals biefstuk, entrecote enzo vind ik niet lekker, vraag me niet waarom.

Doe mij maar een lekkere cordon bleu :P

Waarschuw beheerder
Ik ben al zo'n 4 jaar vegetarisch, en ik mis het ook niet, ik heb vlees nooit lekker gevonden..

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 1 november 2005 om 14:56:
Doe mij maar een lekkere cordon bleu

Yeah (H)
Waarschuw beheerder
Ik ben echt NIET vegetarisch!!

Hou wel van een lekker stukje vlees:p
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
ik heb gisteren weer eens een gedeeltelijk vega-dagje gehad... vegetarisch gehakt gegeten.. echt heerlijk :kwijl:
Waarschuw beheerder
Zeker vlees!

Vegetarisch eten is trouwens helemaal niet zo goed als vaak beweerd wordt, je krijgt dan zelfs een heleboel dingen niet binnen, die ook niet in vleesvervangers zitten, zoals creatine en carnitine. Rundsvlees is het beste, en persoonlijk vind ik dat ook het lekkerst.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van [P] a o l o op woensdag 9 november 2005 om 16:55:
Rundsvlees is het beste, en persoonlijk vind ik dat ook het lekkerst.

Vind ik ook :yes: varkensvlees is minder gezond

Waarschuw beheerder
Klopt, varkensvlees is echt heel erg ongezond.
Je krijgt teveel rotzooi binnen, je schijnt er dikker van te worden en bovendien krijg je er ook nog eens puisten van.

Bovendien, in niet-biologisch varkensvlees zitten hormonen en antibiotica, Als je heel erg veel varkensvlees eet, en je word bijvoorbeeld ziek en dat moet met een antibiotica verhelpen, Kan het zijn dat de genezingsperiode veel langer duurt omdat je lichaam simpelweg "gewend" is aan alle antibiotica.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Gisteren heb ik van die AH roerbak-vleesvervangers op met pindasaus en rijst.. Was echt goed te pruimen :kwijl:
Waarschuw beheerder
donateur
Nee geen groenvoer voor mij...

Ik ben geen [img width=350 height=273 cacheid=00026e7e0005b843ca6e60831a01194b1c]http://www.spreekbeurten.info/konijnwild.JPG[/img]
Waarschuw beheerder
ik elke keer met bloedarmoede op de proppen kwam..

Gedroogde abrikozen eten (Y) zit genoeg ijzer in O:)

ik ben niet echt een vlees eter, af en toe rundergehakt, of kipfilet. Maar dat is echt zo omdat ik het niet zo lekker vind. Ik vind trouwens wel dat je zat kant en klaar maaltijden kunt vinden zonder vlees, bv pizza's of loempia's of kaasschnitsels, stoom maaltijden :D

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Tanky op donderdag 24 november 2005 om 22:02:
ik ben niet echt een vlees eter, af en toe rundergehakt, of kipfilet. Maar dat is echt zo omdat ik het niet zo lekker vind. Ik vind trouwens wel dat je zat kant en klaar maaltijden kunt vinden zonder vlees, bv pizza's of loempia's of kaasschnitsels, stoom maaltijden

Als je van vis houdt is het wat dat betreft helemaal goed! (y)
en vegetarisch gehakt is ook echt lekker :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik denk als ik zeg dat ik drie keer per week vlees eet, dan is het veel denk ik,

Waarschuw beheerder
Een beetje loos bericht misschien maar ik was er wel blij mee: De groenteburger is terug in het assortiment van McDonalds! De pitamac was weliswaar populair, maar kon verbeterd worden, dus hebben ze die uit het assortiment gehaald en de gouwe ouwe groenteburger weer teruggehaald! (aldus de Vegetariërsbond).

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Berenklauw met pindasaus 4ever
Waarschuw beheerder
ik eet elke dag vlees! kan echt niet zonder een lekker stukkie vlees op me bord. hoe sommige dieren afgemaakt worden, vind ik wel zielig maar dat is een ander topic ;)

Waarschuw beheerder
donateur
ik ben niet vegetarisch :nee:

ik werk bij een kinderdagverblijf en wij smeren dan ook de boterhammen voor de kids,en ik heb 1 vegetarische collega die zelfs geen boterhammen voor de kids wil smeren als ze er worst op willen...dan moet ik die boterhammen doen en doet zijn de boterhammen voor de kids die iets anders erop willen...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 oktober 2005 om 17:36:
als je na de dieren in de wei kijkt zegt het al genoeg wrom men vegaterier is!!!

Hoezo? Zo'n vrolijk rondhuppelend kalfje uit de wei, smaakt me nog beter als ander vlees hoor ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van lindaaatje op maandag 5 december 2005 om 18:11:
Hoezo? Zo'n vrolijk rondhuppelend kalfje uit de wei, smaakt me nog beter als ander vlees hoor laatste aanpassing 5 december 2005 18:12

of zo'n lekker lief lammetje :kwijl: :Lief:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Puntenbokser op maandag 5 december 2005 om 18:19:
Uitspraak van lindaaatje op maandag 5 december 2005 om 18:11:
Hoezo? Zo'n vrolijk rondhuppelend kalfje uit de wei, smaakt me nog beter als ander vlees hoor laatste aanpassing 5 december 2005 18:12

of zo'n lekker lief lammetje

ja heerlijk :kwijl:

Waarschuw beheerder
donateur
Eet bijna geen vlees, vind het gewoon niet lekker meer:/ Maar ik braad me vega burger gewoon bij me vriend z'n vlees in de pan hoor:D

Maar als ik bijv roerbak of macaroni maak, dan eet hij het ook vegetarisch, want ik ga geen 2 verschillende gerechten maken:no:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 december 2005 om 18:49:
Maar als ik bijv roerbak of macaroni maak, dan eet hij het ook vegetarisch, want ik ga geen 2 verschillende gerechten maken

ja 1 gerecht in een pan is veel makkelijker.. ik eet soms nog vegetarisch.. laatste tijd weinig vlees en veel vis

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Heerlijk vlees, een dag geen vlees gegeten is een dag niet geleefd :yes:

Waarschuw beheerder
donateur
:cheer: ik ben weer aan het afwisselen, vlees, vis, eieren.. tja twas kerst he :) ik eet zelfs meer eieren dan met Pasen :o
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 14 december 2005 om 11:21:
Heerlijk vlees, een dag geen vlees gegeten is een dag niet geleefd

Aaaaah.. :aai:

Wat een naar leven zul jij hebben zeg. :(
Waarschuw beheerder
donateur
Ei = goed! (y)

Ik eet af en toe vlees (als ik bij de familie eet ofzo), verder voor mezelf lekker vleesvervangers of een visje! Hmmm!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Hupkarella op vrijdag 30 december 2005 om 14:03:
Ik eet af en toe vlees (als ik bij de familie eet ofzo), verder voor mezelf lekker vleesvervangers of een visje!

Vis = ook goed (y)
vleesvervangers kunnen ook lekker zijn, maar er zit ook wel rommel tussen :s

Waarschuw beheerder
donateur
Bren weer eens op de vegetarische toer. Ik heb nu vegetarische "gehakt"balletjes ontdekt bij de C1000 die wat mij betreft hetzelfde smaken als vlees. Echt super :kwijl:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
ik ben geen vegetarier, maar eet niet niet al het vlees dat er is, geen goedkope hamburgers en dat soort troep

wel gewoon kwalitatief goed vlees
biefstuk
ossehaas
enzo

en veel vis, vis is :kwijl:

Waarschuw beheerder
donateur
ff vraagje tussendoor.. eten jullie nu met de dreiging van de vogelgriep minder vlees of maakt dat niet uit?

Waarschuw beheerder
Ik ben een jaar vegetarisch geweest maar kan niet goed genoeg koken om het vol te houden, flauwe smoes he.

Nu eet ik 1x per maand vegetarisch.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [P] a o l o op woensdag 9 november 2005 om 16:55:
Vegetarisch eten is trouwens helemaal niet zo goed als vaak beweerd wordt, je krijgt dan zelfs een heleboel dingen niet binnen, die ook niet in vleesvervangers zitten, zoals creatine en carnitine. Rundsvlees is het beste, en persoonlijk vind ik dat ook het lekkerst.

Je hebt helemaal geen creatine en carnitine nodig: ja alleen als je als bodybuilder versneld spieren wilt opbouwen, maar niet om gezond te blijven.
Het enige wat je kunt missen als je geen vlees en vis eet, is ijzer (veel bladgroente eten en idd gedroogde abrikozen, voldoende vitamine c nemen (ijzer wordt veel beter opgenomen in combinatie met vitamine c, dus een glaasje jus bij je eten of fruit na, is erg verstandig) en vitamine B12: zit ook in volkorenproducten en zilvervliesrijst en peulvruchten.

Ik eet wel een paar keer per week vis, maar vlees heb ik al 8 jaar niet gegeten, mis het ook niet.

2 Cleoq: goed vegetarisch koken is niet moeilijk.

Algemeen: waarom heeft iedereen het over vleesvervangers? Ik gebruik ze zelden. Ik kook gewoon regelmatig met peulvruchten of noten, kaas en soms vis, gaat prima. Vind idd nu en dan een vegaburger of zo wel lekker, maar niet iedere week.

Waarschuw beheerder
Niet vegetarisch
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik ben vegetarisch geweest..!!..maah mocht op een gegeven moment niet meer van me ouders :S dikke geheibel en nu..vind ik een stukje vlees wel heerluk :)

Waarschuw beheerder
niet vegetarisch!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van misslizard op dinsdag 28 februari 2006 om 16:35:
Algemeen: waarom heeft iedereen het over vleesvervangers? Ik gebruik ze zelden. Ik kook gewoon regelmatig met peulvruchten of noten, kaas en soms vis, gaat prima. Vind idd nu en dan een vegaburger of zo wel lekker, maar niet iedere week.

zonder vleesvervanger is ook goed! afgelopen weekend heb ik lasagna gegeten en ik heb het vlees er niet in gemist!

Waarschuw beheerder
Nee,, maar als ik er bij na ga denken eet ik het meteen niet meer :S
Waarschuw beheerder
donateur
Doe mij maar gewoon een lekker stukje vlees:D:D
Waarschuw beheerder
Wel vegetarisch!

Waarschuw beheerder
nope.. vlees is lekker :)