Partyflock

Forumonderwerp · 695569
2625x bekeken

Waarschuw beheerder
donateur
Mijn ouders zijn doof en niet alleen MIJN ouders, maar ook andere dove mensen worden vaak voor de gek gehouden.. ze worden aangezien als een gek, als een gehandicapt iemand, gewoon als iemand 'anders', maar dove mensen zijn hetzelfde als mensen zoals wij, alleen zij kunnen niet horen..

Heel vaak gaat bij ons de telefoon over en wordt er gelijk weer opgehangen (oke dat gebeurt ook wel eens bij jullie, maar bij ons gebeurt dat nou net 10x meer..) hetzelfde bij belletje lellen, dingen achter hun rug om zeggen (scheldwoorden) omdat ze toch weten dat dove mensen niet kunnen horen en alles kunnen zeggen wat ze willen, maar PAS OP! Ze zijn niet gek! Ze kunnen bter liplezen dan dat jij dat kan!

Laat mij jullie mening nou eens horen over dove mensen.. wel ff serieus..
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb heel veel repect voor dove mensnen mij baas is doof en ik kan geen betere baas wensen dus weet niet wat mensne altijd maar zeuren maar doofheid heeft niks te maken met je slim heid enzo zo dat ben ik kwijt:D

Waarschuw beheerder
Hoezo laat je mening weten? Ik denk dat ongeveer iedereen ze als normale mensen ziet. Dat er dan van die kneupen bij lopen die ze voor de gek gaan houden moet je niet op letten. Ze dwingen echt bij niemand respect af ofzo.

Waarschuw beheerder
Wat je al zegd dove mensen zijn ook gewoon mensen * Meinl kun jij ook gebaren taal* ?
Waarschuw beheerder
donateur
Kan er iig niet tegen als ze achter hun rug om grapjes maken. Tijdens mijn vakantie had ik dat ook. Was in gesprek met een man *die dus slecht horend was* en een paar gasten dachten leuk te zijn. Geintjes te maken onder elkaar over gehoor apparaat. Niets tegen hem gezegt maar later wel even op hun afgestapt of ze wel besefte waar ze mee bezich waren. Niet dus :S.

Stumperds...

Gegroet een WYNN
Waarschuw beheerder
donateur
presies geen repect die gasten:S

Waarschuw beheerder
donateur
Er lopen heel veel mensen hier rond die geen respect voor ze hebben hoor. Ze worden echt niet als een gewoon normaal horend iemand behandeld.. Als bepaalde mensen weten dat die persoon zeg maar doof is, OF ze lopen weg OF ze kijken hun niet aan bij het praten! lekker is dat :S

doofheid heeft niks te maken met je slim heid

Nee gelijk heb je! Ze zijn echt veel slimmer dan dat heel veel mensen denken.. ik heb vroeger ook wel es dingen geflikt.. ik d8 ze komen er tog nie achter.. nou.. kheb t geweten hoor :frusty: O:)

Waarschuw beheerder
Erg misselijk ja.
Ik zelf ken eigenlijk niemand die doof is.
Waarschuw beheerder
donateur
Simpele zieltjes die dat doen..

:kots:

Waarschuw beheerder
donateur
Meinl kun jij ook gebaren taal*

:jaja:

Waarschuw beheerder
Wat zeg ik nu dan :/

Waarschuw beheerder
donateur
Kben voor 80% doof aan mijn rechteroor, linkeroor 15%

Heb er tot nu toe nog geen problemen mee gehad, Ja mensen die pissed worden al ze 3 keer hetzelfde moeten zeggen omdat je het niet verstaat.

doofheid heeft niks te maken met je slim heid

(Y)(Y) Goeie opmerking

Waarschuw beheerder
donateur
Ja mensen die pissed worden al ze 3 keer hetzelfde moeten zeggen omdat je het niet verstaat.

Jij kan er toch niks aan doen :s Dan moeten ze daar maar rekening mee houden toch :frusty:

Wat zeg ik nu dan

:frusty:
Waarschuw beheerder
donateur
presies gewoon ff wat duidelijker praten:D

Waarschuw beheerder
donateur
Ja dat is ook zoiets jah :s Mensen die supersnel gaan praten en HARDER gaan praten terwijl dat niet eens nodig is :frusty:

Ik zeg altijd, je ken net zo goed (bij mijn ouders dan) zonder stem praten, want ze horen je toch niet, ze lezen alleen je lippen..

Het enige wat mensen doen is: KEI en KEIHARD praten :S en supersnel.. jah.. vind je t logisch dat ze je dan niet kunnen volgen 8)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Wat zeg ik nu dan

:frusty:

Wat zijn we weer op de hoogte van de stand van sarcasme tegenwoordig.

Waarschuw beheerder
donateur
Oja nog wat!! ook vet irritant: mensen die gaan schreeuwen of juist overdreven langzaam gaan praten omdat ze weten dat je slechthorend/doof bent.

Waarschuw beheerder
donateur
Of overdreven duidelijk :S

Waarschuw beheerder
Lijkt me op zich ook wel lastig hoor, je moet toch je praatstijl aanpassen. En zonder geluid praten is dan ook weer zo raar.

Waarschuw beheerder
donateur
je hoeft je praatstijl niet aan te passen hoor(bij mij niet iig) ik hoor nog wel iets en als je niet je hand(of wat dan ook) voor je mond houdt dan kan ik ook liplezen

Waarschuw beheerder
Liplezen lijkt me trouwens zeer handig als je het beheerst :yes:

Waarschuw beheerder
donateur
Hahah best wel! :p
Als er mensen over me lullen, dan eh.. jah.. ken ik eigenlijk gewoon mee'luisteren' 8)

Wat ook best handig is als je gebarentaal kan, dat als er een doof iemand helemaal aan de andere kant van de weg staat (bijvoorbeeld) dan ken je gewoon lekker met elkaar lullen 8)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
mijn broer is doof al vanaf dat ie 6 week oud was.. hij had een hersenbloeding gehad.
ik ben er helemaal aan gewent en spreek ook gebarentaal.
maar soms irriteer ik me dood.. gaan we samen naar de snackbar, hij besteld, verstaat dat mens em niet.. okeej hij praat een beetje apart maar je kan tog je best doen hem te verstaan.. en dan kijke ze mij weer aan van wat zegt hij? daar kan ik zo gek van worden, vraag dan gewoon om pen en papier zijn genoeg mogenlijkheden.

Waarschuw beheerder
Ach ja, simpele mensen zoeken simpele oplossingen.

Waarschuw beheerder
donateur
Ja, maar dat hebben mijn vrienden ook hoor dat ze mijn ouders niet verstaat (als ze voor de eerste keer bij mij thuis komen) dan ga ik er gerust bij staan om het even te vertalen.. later kunnen ze mijn ouders gewoon volgend.. btje krakkemikkig af en toe, maar gaat best goed.

Maar je hebt iid ook dove mensen die gewoon echt NIET goed verstaanbaar zijn en dan gaan ze iid naar jou kijken :S
Waarschuw beheerder
jah das waar... beetje lui haha! terwijl als ie ergens alleen is komen ze er tog ook uit?
Waarschuw beheerder
maar als je beetje je best doet versta je em best wel. en alst egt ni goed hoorbaar is ben ik ook de moeilijkste niet :P

Waarschuw beheerder
donateur
Ja beetje vreemd hè :S mjah.. sommige mensen..

Waarschuw beheerder
donateur
Ja, maar je hebt van die mensen die gewoon geen zin hebben om al die woorden zeg maar 'te vertalen' :s
Waarschuw beheerder
Ik heb een dove broer,
hij is volgens mij ook erg vaak gepest ermee.
Mijn broer kan ook heel goed liplezen,
sommige mensen hebben het niet eens door dat hij doof is!

Hij krijgt nu onderzoeken in Leiden of hij via een chip nog kan horen.

Maar hij moet eerst laten onderzoeken hoe erg zijn orenstelsels zijn beschadigd.

Waarschuw beheerder
donateur
Oh ja dat heb ik ook wel eens meegemaakt met een vriend van mij.. hij kan supergoed praten, maar hij is gewoon doof.. van heel veel dove mensen hoor t meteen dat ze doof zijn, maar bij hem niet.. gingen we ergens de stad in en kwam ik een paar vrienden tegen, stelde ze aan elkaar voor en een vriendin van me begon volaan tegen hem te lullen.. hij kon haar gewoon volgen door haar lippen te lezen, maar later volgde hij het niet meer en toen begon hij gebaren naar mij te maken van wat ze nou tegen hem zei...

ze stond met een bek vol tanden :| haha ik moest op zich wel lachen

Ohjah zo'n chip.. klopt jah, heel veel kindertjes hebben dat al.. is op zich wel een oplossing, alleen volgens mij zie je wel een plek op je hoofd zitten.. bter neem je (alleen als het kan) een gehoorapparaat.. zit tenminste een btje achter je oor
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
mijn vader is slechthorend, ik kan me ergeren aan mensen die daar geen begrip voor hebben en raar doen als er gevraagd wordt om het nog een keer te vertellen.
Maar mensen zijn altijd raar en bevooroordeelt, laatst liep in in de supermarkt en ik had een blauwe dikke wang (me verstandkies was er uit gesneden) en dan hoor je ze zeggen "oh die heeft zeker klappen gehad " :S
En dan serieus denken dat je niets in de gaten hebt, dat je achterlijk bent.
Mensen denken gewoon niet na en leven in hun eigen wereld en denken dat ze beter zijn dan iemand met een handicap.
Maar dat zijn nou mensen...helaas..
Waarschuw beheerder
Dat hadden we in Engeland ook,
hij stond mooi met een Englse te praten en
even later kwam ie er achter dat ie doof was.
En hij stond toch raar te kijken,
hij had het helemaal niet in de gaten ofzo!
Ja maar hij wil verder studeren,
als doven tolk en wil gewoon verder leven zoals iedereen.
Klinkt gek maar, het is een optie als je je doofheid niet wilt/kan accepteren.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ohjah zo'n chip.. klopt jah, heel veel kindertjes hebben dat al.. is op zich wel een oplossing, alleen volgens mij zie je wel een plek op je hoofd zitten.. bter neem je (alleen als het kan) een gehoorapparaat.. zit tenminste een btje achter je oorlaatste aanpassing: 29 juli 2004 20:00

Zo'n chip heeft mijn vader daarmee hoor je een stuk beter als met een gehoorapparaat, als je je haar over zo'n plek heen doet zie je bijna niet, gewoon aan de kapper vragen voor advies.

Waarschuw beheerder
donateur
Maar mensen zijn altijd raar en bevooroordeelt

Vooral als het om doven gaat jah :jaja:

Ik heb ook wel eens meegemaakt dat mijn ouders niet werden uitgenodigt omdat ze juist doof zijn.
De mensen die de uitnodigingen stuurden wilden naar de bioscoop.. ze dachten dat als ze mijn ouders uitnodigen dat ze het toch niet kunnen volgen omdat ze doof zijn... HALLO :frusty: Als je gewoon een film kijkt met ondertiteling, volgen ze het best hoor :S

Waarschuw beheerder
donateur
Ja dat is ook wel zo..
de gehoorapparaat van me ma is af en toe behoorlijk aan t flippen :S Vet piepen als ze een beweging maakt met der hoofd, echt ontzettend irritant..

Me vader kon vroeger ook horend gemaakt worden, maar dat wilde hij niet.. hij zou dan de geluiden enzo niet herkennen..
Waarschuw beheerder
hahah jah dat is egt dom als je dan iemand niet mee vraagt naar de film!
ik ben t zelfs zo gewend dat ik goede tijden en het nieuws kijk met ondertiteling :$

Waarschuw beheerder
donateur
Whahaha ja ik ook! Anders kan IK t zelfs niet verstaan.. stom is dat :frusty:

Ook als mensen met hun hand voor de mond praten, dan kan ik t ook niet verstaan :$ Mjah..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik ben slechthorend ! Maarruh altijd gewoon op openbare scholen gezeten, nooit dr mee gepest, soms reageer ik weleens verkeerd en dan lachen ze wel maar ja, moet ik dan gaan huilen ?

en gehoorapparaten zijn irritant in mn oren dus daar begin ik niet aan,tenzij ze betere uitvinden !

maar zonder red ik me prima

Ook als mensen met hun hand voor de mond praten, dan kan ik t ook niet verstaan Mjah

dat heb ik ook, ik kan dus ook half liplezen
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Nah dat kan toch, je hoeft toch niet meteen naar een dovenschool als je slechthorend of doof bent :S Vind ik juist goed als je op een openbare school zit, dan leren de horende kinderen ook met jou om te gaan enzo..

nee tuurlijk moet je niet gaan huilen :s kan jij der wat aan doen dat je het verkeerd begrepen hebt..

Ja dat snap ik dat ze irritant zijn :s me ma doet dat ding ook altijd uit als ze thuis is... best irritant O:) Moet je der weer heeeeelemaal naartoe lopen als je der wilt roepen... ik kan zo hard roepen en schreeuwen als ik wil, maar ze kijkt NIET om.. hahah.. jah.. en stampen op laminaat voelen ze niet :S
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ook als mensen met hun hand voor de mond praten, dan kan ik t ook niet verstaan :$ Mjah..

hahah ik ook ni dan zeg ik haal die hand es weg zo kank je tog ni verstaan whaha! staan ze me egt raar aan te kijke van wat je hoort me tog! whaha

Waarschuw beheerder
donateur
Ja zo staan ze me ook wel eens aan te kijken.. van hallo.. je bent toch horend :S

Heb jij dat ook, dat je als je met iemand praat dat je vanzelf naar die persoon z'n mond kijkt??

Mijn leraar Nederlands zei dat eens een keer tegen mij dat ik dat doe.. maar zelf heb ik dat niet in de gaten :S
Waarschuw beheerder
jah nu je dat zo zegt dat doe ik eigenlijk altijd.. k weni mee opgegroeid.. en praat ook best veel met me handen. op zich best wel irritand haha!

Waarschuw beheerder
ja ik heb dat vooral als ik aan het autorijden ben met iemand achterin of als ik achter inzit en iemand voorin, dan moet je hard gillen tegen mij :d
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
hahaha altijd als ik bij me broer in de auto zit praat hij maar door.. en dan ist egt irritant om dan te antwoorden omdak wil dat hij ook op het verkeer let mja.

Waarschuw beheerder
donateur
ohjah dat heb ik ook dat ik veel met mijn handen praat :P hahah, ja ik heb 3 zussen en die doen dat ook allemaal hahah

Ja dat heb ik soms ook wel hoor, als ik achterin de auto zit en de bestuurder probeert wat te vertellen... dat zit ik echt zo van... :S wat zeg je nou :S

Waarschuw beheerder
donateur
Me ouders doen pas eng! :S Ze zitten gewoon gebaren naar elkaar te maken in de auto, en ze kijken elkaar recht in de ogen aan! :dood:
Waarschuw beheerder
hahaha gevaren op de weg dus :P
dat vind ik soms ook zo dom.. dan zeggen ze van jah doven kunnen tog geen auto rijden.. ze horen nix! maar als jij in de auto zit met kei hard de muziek aan hoor je ook nix! en dat terwijl doven beter gericht zijn op zicht.. mijn broer ziet flits palen al ver van te voren :D

Waarschuw beheerder
donateur
me ma kijkt altijd teveel! :s Dan let ze niet op de auto voor ons.. dan kijkt ze ineens en dan trapt ze volaan op de rem.. ik schijt 7 kleuren stront man, als me ma rijd :S en me pa scheurt door de bochten :S

Mjah zker, het is zeker handy als je broer die flitspalen al ziet.. ik zie ze nooit O:)

Me ma moet altijd lachen als ik zeg dat er naar der werd getoeterd als ze iets verkeerds deed. 'Ja hallo' zegt ze dan. 'Ik ben toch doof!' 'Ma... ze kennen toch niet RUIKEN dat je doof bent!' :frusty: hahaha
Waarschuw beheerder
hahahah :D:D
ik moet vaak lachen dan zegge mensen van je bent tog niet doof ofzo! en dan kijk ik ze aan en zeg van jah hijs wel doof!
of ze zeggen van hoor je me niet! spuit je oren es uit en dat soort dinge. soms is het wel leuk maar soms.. :S

Waarschuw beheerder
donateur
:s hmm jah.. ken ik er ook nog zo één van.. als ze op dat moment horen dat ze doof zijn ofzo, dan gaan ze meteen echt medelijden met je hebben.. kan ik me soms ook aan ergeren.. doe gewoon normaal tegen ze zoals je ook tegen een horende doet :s vinden me pa en ma ook wel zo prettig.. ze hoeven niet meteen anders behandeld te worden.. mjah.. mensen zien dat blijkbaar verkeerd.. :S

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb een vriend en die is ook doof.

Hij zit trouwens ook op flock en gaat regelmatig mee naar een party. Op flock zit ie onder de naam Buzz.

Hij voelt de muziek en vind het ook gezellig.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb een beetje een hekel aan de mensheid, oa door dit soort dingen....
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
haha jah mijn broer gaat ook graag naar feestjes hoe harder hoe beter.. die trillingen daar gaat ie voor en t licht enzo tjah voor de muziek hoeft ie t niet te doen.
maar veel mensen vragen zich dan af wat ie daar doet omdat ie nix hoort maar denken er niet aan dat je t heel goed voelt!
ook kan me broer hakke als de beste haha

Waarschuw beheerder
donateur
Ja idd Buzz gaat ook voor de boxen staan. :D
En iedereen maar kijken van krijgt ie geen last van zijn oren. :S

Waarschuw beheerder
donateur
Ja ik wou zeggen! Meestal als ik met me pa in de auto zit zet ik altijd keihard hardcore op en dan deinst me pa gewoon lekker mee hoor.. alleen me ma vind t best vervelend al dat gedreun.. wordt ze zenuwachtig van :P haha

Waarschuw beheerder
donateur
Haha, nee dus :P

Waarschuw beheerder
donateur
Hee maar ik zie dat je uit Goes komt! Misschien dat ik je daar wel es gezien heb?

Waarschuw beheerder
donateur
zou kunnen

Waarschuw beheerder
donateur
heeft jou ma wel eens gebarencursus gegeven?

Waarschuw beheerder
donateur
jep

Waarschuw beheerder
donateur
dan heb ik wel eens les gehad van jou ma. :D
Lachen, is al paar jaar geleden.

Waarschuw beheerder
donateur
Oh dat kan wel :)

Waarschuw beheerder
donateur
Dat kan zeker wel.

Ik heb toevallig paar weken geleden nog gevraagd aan Buzz of hij die vrouw (jou moeder dus) ook kende.
Omdat Buzz ook in Goes woond en doof is, maar hij wist niet wie ik bedoelde.

Lachen dat ik dan de dochter tegen kom op flock.
Wonen je ouders nog steeds in Goes?

Je pa heb ik ook gezien tijdens de examens. :yes:

Waarschuw beheerder
donateur
zeker respect voor dove mensen :yes:

Waarschuw beheerder
hoe heb jij leren praten dan als je ouders allebij doof zijn?

Waarschuw beheerder
donateur
Nee we wonen niet in Goes hoor, we hadden in Wolphaartsdijk gewoond, nu wonen we in Noord-Beveland jammer genoeg :frusty:

Me ma is er nu mee gestopt he.. ze geeft nu alleen les aan gehandicapte mensen.. vind ze veel leuker dan gewone mensen zeg maar.. Sommige mensen lachen alleen maar onder de les en dat vind ze niet leuk meer..

Whahha me pa :P Jij blij :P

hoe heb jij leren praten dan als je ouders allebij doof zijn?

Nog zoiets.. Dove mensen kunnen gewoon praten, het klinkt misschien anders, maar toch ze kunnen praten.. sommige dingen heb ik dan misschien net iets anders gezegd, maar heb drie zussen die dat mij ook konden leren.. Ik heb trouwens wel logopedie gehad omdat ik een spellingsachterstand had, maar haalde daarna altijd 10-en voor spelling :P
Waarschuw beheerder
t lijkt me veel moeilijker voor een dove (die zo geboren is of heeel jong doof is geworden) te leren praten dan een kind van dove mensen.
me broer heb er nog wel een film van hoe dat ging.. leer je dingen aanwijzen en het te zeggen en klanken te voelen enz.

Waarschuw beheerder
hmmzz.. Ik heb wel eens dove mensen horen praten maar ik verstond er niet zoveel van. Misschien is dat net zoiets als kleine kinderen die hebben ook hun eigen taaltje waar je als buitenstaander niets van begrijpt, maar de ouders weten precies wat ze zeggen.

Waarschuw beheerder
donateur
Ja me moeder vertelde dat ook es een keer, dat ze klanken moest voelen en na moest doen (proberen) en doordat ze voelde, wist ze welke letter het was ofzoiets..

Waarschuw beheerder
donateur
Me pa had trouwens lang gelee zijn oude hoorapparaat gevonden (Hij draagt er namelijk nooit één) en die deed hij voor de gein in..
Noou... ik gaf ff voor de gein een keiharde gil en zonder hoorapparaat hoort ie dat wel, maar met dat ding er nog eens erbij :vaag: sjooow, die had t ff nie meer hoor.. die schrok zich echt de peleuris in hahah 8) *oops*
Waarschuw beheerder
whahah jah dat is wel mooi!
mijn broer had egt een hekel aan die dinge!
hij heb er trouwens tog nix aan.. je hoort er tog nix mee..

Waarschuw beheerder
donateur
Mijn moeder wel.. zonder hoorapparaat hoort ze echt geen flikker, en met hoorapparaat wel :jaja:

Daarom is t zo irritant als ze haar hoorapparaat uit heeft.. ken je wel blijven roepen :s
Vanaf boven naar benee roepen lukt dan al helemaal niet.. als ze em in heeft.. af en toe.. :) haha

Waarschuw beheerder
ja of dan heeft ze hem wel in sta je keihard te gillen, en dan zeggen ze : je hoeft niet zo hard te gillen hoor, ach de 1 heeft lenzen de ander hoort slecht, ik zie het niet zo als een probleem, maar ben wel achterdochtig !

Waarschuw beheerder
donateur
ja klopt jah.. maar jah, hoe moet ik dat nou weten.. ik weet dat alleen door wat te zeggen/schreeuwen.. moet ze dat ding maar niet zo vaak in en uit doen :frusty:

Waarschuw beheerder
heb precies hetzelfde met mn pa

Waarschuw beheerder
donateur
Weet je wat ook zo lekker irritant is.. als der batterijtje bijna leeg is... :frusty:

Waarschuw beheerder
ben jij nou zelf ook slechthorend/doof of alleen je ouders ?

Waarschuw beheerder
Mijn moeder ook dies doof geworden na een ziekte ik was toen 9 ofzo. Maar idd zelfs door een glazen wand kunnen ze nog zien wat jij zegd. Dat ze er anders op aan worden gekeken zag je bij ons ook heel goed, we woonden in een boeren dorp namelijk dusja daar zijn die pesterijen enz helemaal erg. zelfs op school en in de klas werd ik er op aan gekeken...ze was eng anders enz. Ook nemen mensen vaak niet eens de moeite om iets 2 keer tegen haar te zeggen ofzo... dan zeggen ze het tegen die gene die bij haar is. erg lullig is dat. Wij hadden in het begin ook een logopediste om gebaren aan te leren enz en mijn moeder moest op haar 38e nog eens gaan leren lip lezen.
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb me 3x ingeschreven voor de studie Doventolk.
Maar ben ook 3x uitgeloot :S

Wil nog steeds heeeeeel graag gebarentaal leren, maar hoe?? :(
Waarschuw beheerder
Ik zaalvoetbalde eerder wel eens met een dove jongen. Hij kon heel goed voetballen. Dat deed hij puur op zijn gezichtsvermogen, vind ik heel knap. (normaal word je gecoacht tijdens het voetballen)

Waarschuw beheerder
donateur
ben jij nou zelf ook slechthorend/doof of alleen je ouders ?

Ik zelf ben gewoon horend, net als mijn drie zussen.. Alleen mijn ouders zijn doof

we woonden in een boeren dorp namelijk dusja daar zijn die pesterijen enz helemaal erg

Dat is zker zo, was bij ons ook. Nu wonen we sinds oktober ergens anders, en de mensen hier vinden het zooo bijzonder enzo :S ja.. ik zie t niet meer als iets bijzonders eigenlijk.. Maar ze zijn hier wel aardig.. alleen moeten de kinders hiero der nog ff achterkomen dat hier dove mensen wonen.. elke dag wordt er bij ons belletje gelelt :frusty: Wat wel grappig is, dat mijn pa op de wacht gaat staan :p

Wil nog steeds heeeeeel graag gebarentaal leren, maar hoe??

Pff.. ik zal t van de week anders wel eens vragen aan mijn moeder of ze nog iemand weet die gebarentaal geeft, want mijn moeder zelf doet het niet meer aan horende mensen.. alleen aan gehandicapte mensen.

Dat deed hij puur op zijn gezichtsvermogen

Als mensen niet kunnen horen dan gebruiken ze hun andere zintuigen juist hartstikke goed, hetzelfde als met blinden, die kunnen dan juist heel goed horen!

Artiest JJ
Waarschuw beheerder
donateur
Mel :lief:

:D

Waarschuw beheerder
Dat is zker zo, was bij ons ook. Nu wonen we sinds oktober ergens anders, en de mensen hier vinden het zooo bijzonder enzo ja.. ik zie t niet meer als iets bijzonders eigenlijk.. Maar ze zijn hier wel aardig.. alleen moeten de kinders hiero der nog ff achterkomen dat hier dove mensen wonen.. elke dag wordt er bij ons belletje gelelt Wat wel grappig is, dat mijn pa op de wacht gaat staan

ik woon ook in een dorp en bij mij is dat nog nooit gebeurd, vraag me af hoe dat komt :d
Had bijna een relatie met een dove jongen...
En als de persoon het waard is, valt altijd iets te leren..........(belangrijkste is respect)
Waarschuw beheerder
donateur
mijn moeder is erg slechthorend,en over een paar jaar dus echt stok doof.
we moeten dus straks gebaren taal gaan leren om normaal te kunnen blijven communiceren.
is voor ons vervelend,maar voor me moeder nog het aller ergst.

Waarschuw beheerder
donateur
Mel (L)

JJ!! (L)

;P

ik woon ook in een dorp en bij mij is dat nog nooit gebeurd, vraag me af hoe dat komt

In me ouwe dorp gebeurde het echt vaak :frusty:

is voor ons vervelend,maar voor me moeder nog het aller ergst.

Het is misschien wel erg, maar bter leer je gewoon gebarentaal zodat jullie toch 'normaal' kunnen communiceren
Waarschuw beheerder
donateur
idd,maar bv de gedachten dat ze over een paar jaar niet meer kan telefoneren enz is echt heel sneu..

Waarschuw beheerder
donateur
Ja dat is zo, maar daar hebben ze de teksttelefoon voor uitgevonden :jaja: kun je zeg maar naar elkaar typen i.p.v. praten.. ja je praat wel met elkaar, maar dan via een soort computertje.. moet je anders maar ff informatie vragen ergenst ofzo..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Mjah..

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
donateur
De dochter van mn vaders vriendin is slechthorend. Is dan wel niet doof, maar ze hoort dus heel slecht. Maar ze kan echt wel alles volgen hoor als ze lipleest.
Ik vind dat je zulke mensen hetzelfde moet behandelen als ieder ander, want ze kunnen er toch niks aan doen?

Waarschuw beheerder
donateur
Dat maakt allemaal niet uit, alle doven en slechthorenden moeten gewoon met alle respect behandeld worden, net als ons.. maar dat doen ze gewoon niet :nee:

en zeker.. ze kunnen er niks aan doen.. :nee:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
donateur
Ik kan me hier sow kwaad om maken he :@
Het zijn vaak de liefste mensen en ze doen er alles aan om begrepen te worden.
En dan gaan een stel van die 8erlijke mongolen die mensen lopen etteren enzo :S
Ik moet het niet zien :@
Waarschuw beheerder
Ik heb respect voor Dove mensen die van alles ondernemen en een zo normaal mogelijk leven lijden.
Aleen had ik laatst een probleem met een groep dove mensen dat vond ik wel jammer.
Er zat een groep dove mensen op me werk en die wilden iets te eten bestellen en zo.. ik kon ze niet verstaan.. en dan gingen ze het aanwijzen maar wilden ze er nog extra dingen enzo bij of net iets anders dan op de kaart.
Kijk dat was voor hun vervelend omdat ik ze niet begreep maar voor mij ook want het duurde een kwartier en het was wel heel druk..
Kijk dan vind ik als je met zo een groep bent zorg dan dat er ook een begeleider bij is die wel verstaanbaar kan communiceren.
Maar nogmaals respect omdat ze zo goed hun best doen om een normaal leven te lijden.!

Waarschuw beheerder
donateur
Ja dat is zo, ik kan me daar soms ook kwaad om maken, maar doven kunnen der ook wat van hoor! haha :D

Ja dat is dan wel jammer, mjah ze moeten natuurlijk niet altijd met een begeleider gaan lopen, ze moeten het zelf ook op kunnen lossen, ook al zijn ze verstaanbaar of niet
Waarschuw beheerder
Jah indd. zo had ik het nog niet bekeken, als ze natuurlijk iedere keer iemand meenemen leren ze het nooit zelf. T ging ook wel op den duur en alles was goed bestelt. Alleen het gaf wat iritatiets vooral als t druk is maar jah.. heb ook wel weer gelachen hoor! want ze zaten ook zelf van tja zitten we dan we komen er niet uit haha,

Waarschuw beheerder
konden ze het niet gewoon opschrijven dan ? lijkt mij wat makkelijker ?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
opschrijven had ook gekund jah, was dan wel wat makkelijker geweest :jaja:
Waarschuw beheerder
donateur
Het lijkt wel me erg mooi om gebarentaal te kunnen.
Doet me denken aan een scene van Speed 2, waar de mannelijke hoofdrolspeler van zo'n 20 meter afstand converseert met een doof meisje.
Waarschuw beheerder
hahah mijn broer schrijft altijds alles op!

Waarschuw beheerder
donateur
een vriend van me is doof/stom
ma tis was in t begin toch wel heel moeilijk, alles moet je opschrijven enzo want liplezen kan hij ook niet, alleen gebaren taal.
ma hij maakt afentoe van zo'n rare geluiden en dan ook nog vol hard haha das best voorschut als je erges in n winkeln bent waar t ram stil is en opeens hoor je zo zeg maar n oerwoudgeluid keihard haha, maja kanhij ook nix aan doen
Waarschuw beheerder
hahah da heb me broer soms ook wellus.. ik lach me dan egt helemaal kapot!
of dan zitte we in een net restaurant en gaat hij met een harde stem praten whaha! en wij maar seine van sssst!! (dat gaat dan even goed..) mja ik vin t altijd wel leuk!

Waarschuw beheerder
donateur
Doet me denken aan een scene van Speed 2, waar de mannelijke hoofdrolspeler van zo'n 20 meter afstand converseert met een doof meisje.

Best handig hoor :jaja: Doe ik ook zo vaak met me ma haha

ma hij maakt afentoe van zo'n rare geluiden en dan ook nog vol hard haha das best voorschut als je erges in n winkeln bent waar t ram stil is en opeens hoor je zo zeg maar n oerwoudgeluid keihard haha, maja kanhij ook nix aan doen

Doet me ma wel es als der batterijtje van der hoorapparaat bijna leeg is, zit ik naast haar op de bank, begint ze ineens volaan tegen me te schreeuwen :S Dan zeg je der wat van, en dan wordt ze wild.. haha terwijl ik t altijd goed bedoel.. mjah O:)

Waarschuw beheerder
donateur
Ze denken gelijk dat je hun aanvalt :S

Waarschuw beheerder
donateur
Me vader had van de week weer ff een actie hoor :frusty:

Had ie de tv aanstaan, en de boxen had ie ook aangezet.. gaat ie ff achter de computer zitten.. kom ik thuis.. VEThard het geluid aan toch.. van die boxen :s die dingen stonden op 10 ofzo :frusty: ik snel het volume naar 1 zetten..

De buren zeggen der ook nie veel van ofzo :nee:

Waarschuw beheerder
Grappen maken over andere mensen hun gebreken is misselijk. :no:

Waarschuw beheerder
donateur
Ik maak der geen grappen over ofzo hoor :nee:
Maar soms hebben ze wel es van die acties waar je gewoon om lacht, zelf lachen ze daar ook om, dat is heel wat anders :X

Waarschuw beheerder
ach een grapje moet kunnen...zolang het maar lollig bedoeld is eh !

Waarschuw beheerder
donateur
daarom :jaja:
Waarschuw beheerder
donateur
mijn pa is ook doof, best wel kut soms.

Waarschuw beheerder
donateur
Ja.. ik vraag me soms wel es af hoe t zou zijn als ze ineens konden horen..
je zou denk k nog steeds gebaren gebruiken enzo..

Ik ben t niet gewend om heel zachtjes te doen als ik 's nachts thuis kom.. vorige x was k met een vriendin thuisgekomen en begon ze te fluisteren.. ik zeg: je hoeft niet te fluisteren hoor ;) OHJAH, was ik helemaal vergeten zei ze :D

Waarschuw beheerder
donateur
Der werd weer es voor de gein aangebeld...!! :@
***kinders... :X

Waarschuw beheerder
mja ik hoor aan een kant van me oor geloof 70% en de andere kant 95%

maar soms versta ik t dus ook niet en dan kijk k ook automatisch snel naar mensen hun mond...heel raar...alsof ik het dan harder hoor...want liplezen kan ik niet :nee:

Waarschuw beheerder
k hoor maar voor 20%, heb ook gehoorapparaten, van die mini's waar je nix van ziet. wat ik vaak meemaak is dat mensen denken dat k oost-indisch doof ben, en dat k me aanstel vanwege die apparaten, ze denken dat k ze niet nodig heb, maar ben er heel blij mee. Vind t wel jammer dat sommige ouders hun (jonge) kinderen apparaten laten dragen die je om t oor heen zitten. Ik zou alles voor me kids overhebben ze t zo makkelijk mogelijk te maken.kan btw ook al vanaf me 5de liplezen, op me 14de is het pas ontdekt, al die tijd heb k op school veel moeten 'gissen'.maar het is vanaf me geboorte, dus zal altijd zo blijven. Misschien ooit naar de USA voor implantaten. (K)(K)(K)

Waarschuw beheerder
donateur
maar soms versta ik t dus ook niet en dan kijk k ook automatisch snel naar mensen hun mond

Doe ik zowiezo, ook al hoor ik gewoon.. is niks raars aan hoor.. gaat vanzelf.. :jaja:

Vind t wel jammer dat sommige ouders hun (jonge) kinderen apparaten laten dragen die je om t oor heen zitten.

Sommige mensen moeten wel, omdat ze van die implantaten niet kunnen betalen :nee:
Ik vind t er niet zo erg uitzien hoor :)

Mijn vader had vroeger zo'n gigantische kast aan zijn borst hangen (zo'n soort walkman) dat is pas raar als je dat terugziet :S Nu heeft ie niks meer in.. alleen me moeder..

Waarschuw beheerder
donateur
Triest dat deze mensen worden uitgelachen en uitgescholden enzo. Dat zijn dingen waar ik echt pissig om kan worden. Dat is ook een van de weinige dingen waar ik echt ruzie om kan krijgen met vrienden, die dat blijkbaar wel leuk vinden op z'n tijd :@

Mijn mening over deze mensen ? Niets mis mee in mijn ogen, alleen weet ik me geen houding te geven tegenover mensen met een handicap, van welke aard dan ook. Of ze nu blind, doof, of compleet lichamelijk of geestelijk gehandicapt zijn. Ik kan er niet, of in ieder geval heel moeilijk mee omgaan :(

Waarschuw beheerder
niks is makkelijker dan een zwak iemand pakken he, dat doen alleen de lafaards !

Waarschuw beheerder
donateur
jah.. dan ben je echt zielig als je dat doet :nee:

Ik kan er niet, of in ieder geval heel moeilijk mee omgaan

Ook al ben ik t gewend bij mijn eigen ouders dat ze doof zijn, maar bij andere mensen weet ik me soms ook geen houding te geven :nee:

Waarschuw beheerder
Hoe zijn jouw ouders eigenlijk doof geworden?
Door de leeftijd of waren ze altijd al doof en hebben ze daardoor elkaar ontmoet:lief:?

Lijkt me een totaal ander leven met dove mensen samenwonen.

Waarschuw beheerder
donateur
Ze zijn doof geboren en hebben elkaar leren kennen op een dovenschool in Voorburg. Effatha heette het..

Nee hoor valt wel mee, je hebt alleen kleine verschillen.. ik kan niet van boven naar beneden roepen om iets te zeggen en jullie kunnen dat weer wel 8) en zo nog een paar dingetjes

Waarschuw beheerder
Wel een voordeel als je een vriendje hebt Mel!

je kan het uitschreeuwen in bed :D

Waarschuw beheerder
Of je moeder een goeie cd niet kunnen laten horen,tjah lijkt mij wel totaal anders.
Wel kon je toen je jonger was stiekem je bed uit laat s'avonds;)

En je opvoeding is ook heel anders geweest dan 95% van de rest van NL,wat d8 je daarvan.

Gebarentaal enzow en hoe heb jij dan leren praten enzow want dat kunnen ze wel of niet?

Waarschuw beheerder
goeie vraag...!

Waarschuw beheerder
donateur
Wel een voordeel als je een vriendje hebt Mel!

je kan het uitschreeuwen in bed

LOL.. maar dan heb je van die ouders die nog elke nacht naar je komen kijken O:)

Uhm, soms doe ik dat wel hoor, cdtje laten horen, maar die wil zij dan niet horen 8) hahah.
Opvoeding is gewoon tzelfde hoor, alleen je zegt sommige woordjes wel eens verkeerd, maar daar had ik logopedie voor :jaja:

Praten deden ze ook gewoon tegen mij, dat kunnen ze gewoon + gebaren erbij.. dan neem je dat vanzelf over.. en ik heb ook me 3 zussen he die me dan hebben leren praten :jaja:

Waarschuw beheerder
Jij kan gewoon dikke hardcore in de woonkamer blazen als je wilt je ouders boeit het niet.
Moet je wel voor zorgen dat er Andre Rieu op de cd staat hehehehehe:D

Wel lomp van mensen om dove mensen te pesten/plagen.
Das gewoon zo laag:(
Dikke respect moeten ze voor je ouders hebben!!!!

Waarschuw beheerder
donateur
Hahaha ja dat kan ik zker, maar ze voelen het wel en daar worden ze zenuwachtig van :P Vooral in de auto haha O:)
Ik ben de enige die een cd-speler heeft (boven) heb juist die van me ouders ingepikt :P
maar nu hebben ze weer een dvd-speler waar ze wel eens cdtjes in stoppen en het volume op 10 tot 20 zetten ofzo.. en dan swingen ze mee.. (ze horen het niet, maar voelen het alleen)

Waarschuw beheerder
donateur
Mijn Oma is ook doof.
Ze is zo niet geboren, maar bij de geboorte van dr eerste kind is ze doof geworden. Ik weet niet of mijn oma ook zo geplaagd is vroeger.
Nu is het af en toe wel grappig als ze een engels woord op zn nederlands zegt, we moeten dan wel ooit lachen en zij zelf ook, maar we leggen het haar altijd uit hoe ze het uit moet spreken.

Waarschuw beheerder
donateur
Ja haha dat doe ik af en toe ook wel eens bij m'n moeder.. dan vraagt ze aan mij hoe ze dat moet uitspreken, en dan leg ik dat uit :jaja:

Waarschuw beheerder
donateur
:)
De woorden die bij mij nog zijn blijven hangen zijn :
Pizza
Bleu Band

Ze snapte er nix van :) maar ze kon er zelf ook wel om lachen :)
Waarschuw beheerder
Ghe ghe... gehoorapparaatjes kunnen wel eens handig zijn:
vroeger als m'n moeder weer es kwaad op me was en begon te schreeuwen, deed ik mooi mn gehoorapparaatjes uitzetten en ging weg :D Weet ik zelf niks meer van, maar m'n ma weet 't nog knetter goed hehe.

Mja, mensen merken ook vaak nooit dat ik slechthorend ben, pas als ik 't zeg of m'n haren achter mn oor doe ofzo.
Het viel mn buurjongen wel op dat ik altijd naar de mond kijk tijdens het praten... was mij zelfs nooit opgevallen :| Zo gewend ben ik nou aan deze "handicap".

Waarschuw beheerder
donateur
Hahah ja doet me moeder ook nog wel es.. dan heb ik keihard de muziek aan ofzo en dan komt ze op me kamer en dan hoort ze dat.. hup *klik* hoorapparaatje uit 8)
Of gewoon als ik tegen haar aan t lullen bent.. is ze t beu.. *klik*

Of der apparaat is zowiezo uit en dan probeer je haar nog eens te roepen.. :frusty:

Haha jah pizza.. is echt een rotwoord :jaja:
Mijn vader kan t woordje September nie goed uitspreken of gdv.. kan hij ook nie zeggen haha dat is pas grappig.. zit ie in de auto, wordt ie superwoest.. wat er dan uitkomt is: GOFFER! :@

:p
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik heb ook héél veel respect voor hun...de peetoom van mn moeder was ook doof en k heb nog nooit zo met een oude man kunnen lachen ....die was echt te gek :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Je kan der ook mee lachen! :jaja:
Waarschuw beheerder
donateur
hahaha super
mijn moeder zet ze ook altijd uit als we ruzie hebben ofzo
of als me broer en ik aan het schreeuwen zijn tegen elkaar

Waarschuw beheerder
donateur

Waarschuw beheerder

Waarschuw beheerder
kep ook 1 vriendin die doof is. ik snap nie dat mensen denken dat ze dan gehandicapt zijn en nix meer kunnen. me vriendin die praat gewoon goed hoor ze doet liplezen, je moet het wel soms herhalen. maar ze zijn echt niet gehandicapt hoor

Waarschuw beheerder
Ik heb veel respect voor dove mensen (y)

Waarschuw beheerder
wat zegt u?

Waarschuw beheerder
mij vragen ze altijd of ik niet goed hoor, ze moeten soms dingen 2 a 3 keer herhalen maar ben gelukkig nog niet helemaal doof

Waarschuw beheerder
donateur
Wat zijn dat? Mensen die met die huidverzorgingsproducten staan te leuren? :p

Maar ik vind t triest hoe sommige mensen met hun handicap omgaan, achterbaks, schijnheilig, noem maar op...stoer hoor, dat soort lui...djeez..bah

Waarschuw beheerder
nee chocolade :d

Waarschuw beheerder
kep ook 1 vriendin die doof is. ik snap nie dat mensen denken dat ze dan gehandicapt zijn en nix meer kunnen. me vriendin die praat gewoon goed hoor ze doet liplezen, je moet het wel soms herhalen. maar ze zijn echt niet gehandicapt hoor

Heb ook vrienden die doof zijn, en hun kunnen ook gewoon goed praten hoor.. mjah dat komt omdat jij het gewend bent.. mah goed.. niet iedereen begrijpt dat dus :S
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Mijn zusje is doof(100% ),en die kan ook aardig goed praten :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
:Respect:
Waarschuw beheerder
tis toch altijd moeilijk geweest voor mij...veel met muziek bezig toen ik nog thuis woonde en er ontstond toch best een kloof tussen mij en me broertje want die passie voor muziek kon hij niet goed begrijpen...maja die fette basdreun vond ie dan wel weer geinig..(Y)

Verder als ik ooit iemand zie die een dove belachelijk maakt zweer ik dat ik een pen of iets dergelijks door diegene zn trommelvlies douw!!:dood:

Doof zijn lijkt me egt kut vooral omdat muziek veel voor mij betekend, maar of ik er van leer en gehoorbescherming draag op feestjes?
niet echt...best dom eigenlijk:S

Waarschuw beheerder
:respect: ons mam is ok slechthorend en da is eg ni leuk..heb er eg respect voor!!

Is nie altijd even makkelijk om zo door 't leven toe moeten..:no:

Waarschuw beheerder
enige wat ik vervelend vind is dat ik af en toe een paar keer moet vragen, wat zeg je ? voor de rest niet zoveel problemen ermee...
Waarschuw beheerder
donateur
Geen last van dove mensen op PF

Waarschuw beheerder
oh nee ? dan ga ik je nu terroriseren :d
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
:/ terroristen :/

oooh zoooooo , mmm word er ook niet blij van :/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
gelukkig ben ik altijd serieus

Waarschuw beheerder
Geen last van dove mensen op PF

:S
Waarschuw beheerder
donateur
Jij wel dan ?

Waarschuw beheerder
Is gewoon een stomme opmerking die je maakte :nee:
Waarschuw beheerder
donateur
zo was die ook bedoeld
Waarschuw beheerder
hahaha
geen last van dove mensen op pf

dus wel me broer verwijderd is doof en die zit ook op partyflock :jaja:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Maatje van mij is ook doof, gaat regelmatig mee naar feestjes. Staat dan meestal voor de boxen, dan krijgt ie net wat geluid mee geloof ik.
Waarschuw beheerder
ahaha jah me broer ook.. maar dan hoort ie nog nix! whaha! staat ie alleen omdat je dan de trillingen beter voelt. :D

Waarschuw beheerder
ik ben dan wel niet doof..maar wel aan 1 oor..zelfs dat is irritant..:S vooral alsk op feeste staat enzo..iedereen lult maar in me verkeerde oor..ja dan snappe ze niet dat ik het nie verstaat..maar goed ook als ik ergens loopt en iemand roep me week nie waar het vandaan kom..eg irritant..maar gelukkig hebk me andere oor nog..lijk me eg erg om helemaal doof te zijn :(

Waarschuw beheerder
Is al erg genoeg voor die mensen; ga ze er dan ook niet mee pesten o.i.d .
Hoe zou jij het vinden als ze dat bij jou deden als je doof was?..

Waarschuw beheerder
donateur
Ben eindelijk terug.. :jaja:

ff teruglezen 8)

je moet het wel soms herhalen. maar ze zijn echt niet gehandicapt hoor

Pcies :jaja:

Maatje van mij is ook doof, gaat regelmatig mee naar feestjes. Staat dan meestal voor de boxen, dan krijgt ie net wat geluid mee geloof ik

Hij voelt denk k eerder die bass, omdat het zo dreunt :jaja:

ik ben dan wel niet doof..maar wel aan 1 oor..zelfs dat is irritant..

Een meisje die ik ken heeft dat ook.. Vertelde ze me pas geleden. Maar soms denk ik daar nie aan en dan lul ik een end weg :X Ben t nog nie gewend bij haar :nee:

Waarschuw beheerder
donateur
Hoe zou jij het vinden als ze dat bij jou deden als je doof was?..

Dat bedoel ik dus dat heel veel mensen gewoon geen respect voor dove mensen hebben of voor blinden enzo..

Waarschuw beheerder
Ik behandel dove mensen net zoals normale mensen.
Is niets mis mee toch, ze kunnen alleen niet horen.
:S

Waarschuw beheerder
donateur
khoor voornamelijk alleen nog lage tonen in één oor en hou misschien juist daarom van hardstyle..
Op feesten kan ik m'n eigen stem-volume niet goed regelen en daardoor ontstaan er rare situaties.... zij verstaan mij niet! en als ze in m'n oor schreeuwen versta ik hun ook helemaal niet want zonder liplezen kom ik niet ver....
Sommigen gaan er goed mee om en behandelen je als normaal maar ik ervaar ook dat als ik het eenmaal over m'n gehoor heb gezegd dat de conversatie nagenoeg afgelopen is.....

Waarschuw beheerder
donateur
Sommigen gaan er goed mee om en behandelen je als normaal maar ik ervaar ook dat als ik het eenmaal over m'n gehoor heb gezegd dat de conversatie nagenoeg afgelopen is.....

Dat hebben mijn ouders dus ook heel vaak :S En dan kan ik me daar zo kwaad om maken. Als ze zeggen: wil je wat langzamer praten want ik ben doof. Dan isset meteeen van: oh.. oh.. dan zeg ik maar niks meer want ze kan me toch niet verstaan.. Veel mensen nemen niet eens even de moeite om wat duidelijker en langzamer te praten.. :S
Waarschuw beheerder
Precies, klopt als een bus.. wat ik zo vaak heb is als ik vertel dat ik doof bent dan denken het meeste mensen gelijk dat wij doven dom zijn en ze gedragen dan op een vage manier(bijv. overdreven duidelijk articuleren en of denken dat we zielig zijn) we zijn ook maar mensen maarja, ik laat dan ook gelijk duidelijk merken dat wat ze denken gewoon nix van klopt.. en dan denken/praten ze ineens anders, meer aangenamer enzo.

wat ik leuk vind op feesten, als ik contact maak met iemand en zeg dat ik doof bent.. zeggen ze vaak gelijk zo van: hoor je muziek dan wel?? Normaal gesproken verwacht je ook geen doven op het feesten.. maar we kunnen heel goed voelen en kan zelf 20% horen. En sta ook haast altijd voor de speaker, lekkur haarrrdd!! Me motto iz: un dag geen muziek geluistert is een dag niet geleefd.. Ben helemaal gek op muziek, wordt altijd vrolijk van. En als ik een probleem heb, zet ik gewoon muziek op en voel ik me helemaal top!!

zo is et zo beetje
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Hai lieverd :knuffel:

Ja :jaja: juist! ;)

Waarschuw beheerder
Phroz0rz 31 augustus 2004 19:38
Precies, klopt als een bus.. wat ik zo vaak heb is als ik vertel dat ik doof bent dan denken het meeste mensen gelijk dat wij doven dom zijn en ze gedragen dan op een vage manier(bijv. overdreven duidelijk articuleren en of denken dat we zielig zijn) we zijn ook maar mensen maarja, ik laat dan ook gelijk duidelijk merken dat wat ze denken gewoon nix van klopt.. en dan denken/praten ze ineens anders, meer aangenamer enzo.

wat ik leuk vind op feesten, als ik contact maak met iemand en zeg dat ik doof bent.. zeggen ze vaak gelijk zo van: hoor je muziek dan wel?? Normaal gesproken verwacht je ook geen doven op het feesten.. maar we kunnen heel goed voelen en kan zelf 20% horen. En sta ook haast altijd voor de speaker, lekkur haarrrdd!! Me motto iz: un dag geen muziek geluistert is een dag niet geleefd.. Ben helemaal gek op muziek, wordt altijd vrolijk van. En als ik een probleem heb, zet ik gewoon muziek op en voel ik me helemaal top!!

zo is et zo beetjelaatste aanpassing: 31 augustus 2004 19:53

Van zo'n positief iemand word ik zelf weer helemaal vrolijk!
:respect:

Waarschuw beheerder
klagen je buren dan nooit over geluidsoverlast?
Waarschuw beheerder
mmm, heb relakte buren.. ene boven hier, ene links van hier en ene beneden hierzo.. en reken maar dat muziek nie zachtjes staat! Van boven kwam wel een keer langs en zei dat ze liever van 5 uur smiddags tot met half 8 savonds geen gedreun wilt horen, maar na half 8 tot met hoelaat ik wil mag het wel, vaagjes maarja.. reliekz! En die van beneden klaagt nooit, en die van links 1 keer. Ze zijn ook gewend van dat gebonk volgens mij ofzo, tis aardig ouwe huis met houten vloer, dus ze horen/voelen et vast wel. Maybe klagen ze niet speciaal voor mij omdat ze weten dat ik doof bent??

alligator, leuk om te lezen;) soy tambien poco loco (la vida es bonita con musica)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
lekker rustag geen gezeik an je kop als je doof bent
Waarschuw beheerder
Ik heb ook veel respect voor dove mensen.

Ik heb nu een jongen in de klas die slecht horend is en ik doe Heao, dus dom zijn ze zeker niet :D

Mjah volgens mij moeten ze meer moeite doen voor dingen en moeten ze zich heel goed kunnen focussen op mensen die tegen ze praten.

Dat is alleen maar iets waarvoor je respect moet hebben denk ik omdat veel mensen die wel kunnen horen dat zeker niet kunnen of er de moeite niet voor willen doen.

Waarschuw beheerder
donateur
Niet verstaan gaat samen met niet begrijpen.
Iets verkeerd verstaan kan rare reakties tot gevolg hebben. Veel mensen kunnen gewoon niet met de gehoor-handicap omgaan. En het ene gehoorgebrek is het andere niet. Er vooruit blijven komen en blijven uitleggen hoe het in elkaar steekt is volgens mij het enige wat doven en slechthorenden kunnen doen btw..... 15 oktober treden niemand minder dan de dance-formatie Soulvation en de topdeejays Laidback Luke en Lady Aïda op een speciaal doven feessie
SENSE! wie gaat er ook ?

Waarschuw beheerder
donateur
15 oktober treden niemand minder dan de dance-formatie Soulvation en de topdeejays Laidback Luke en Lady Aïda op een speciaal doven feessie

Ja joh? Waar is dat dan, want dan kan ik dat effe tegen een paar dove vrienden van me zeggen :jaja:

Waarschuw beheerder
donateur
Tivoli Utrecht, Ken die gelegenheid niet maar vorige feessies in Nighttown/Rtm en 013/Tilburg waren prima ! Info staat op de site van Dovenschap... zwaaizwaai

Waarschuw beheerder
donateur
Oh oke :d dank je wel
Ik denk dat mijn moeder het wel kent, want die heeft in Utrecht gewoont dusjah :jaja:

Mag ik die site misschien ff, want die ken ik niet :$ haha

(K)

Waarschuw beheerder
donateur
Oké, ga ik even kijken :d
(K)
Waarschuw beheerder
mmmm, maybe is et moeite waard om un kijkje te nemen. normaal gesproken hou ik nie zo van commericele feesten, zit ook meer in underground scene ( ga meest naar illegale goa en tekno feesten (ZMK!!!)) maar laatste anderhalf maand ben ik steeds meer gaan verkennen bij commericele feesten, es wat anders en bevalt me wel aardig.. bij illegale feesten zijn we meer als 1 grote groep en enorm veel goedkoper en totaal geen geweld enzo. bijv, die mystery land die ik laatst was was best wel vet, niet normaal veel mensen waren der zeg en heerste ook un goeie sfeer, alhoewel daar wel wat geweld waren, maarja.. negeren dat boel en feesten maar!!

ltrz!

Waarschuw beheerder
donateur
Moet je toch ook helemaal niks van aantrekken van die mensen die ruzie staan te maken. Jij komt toch ook lekker te feesten :jaja:

:bounce:

Verder alles goed? :knuffel:
Waarschuw beheerder
Precies! Yeah, toppie!! Met jou ook toppie?

SMAK voor mun lieverd!! (wat voor code is dat voor die icoon?die laatste)
Waarschuw beheerder
mijn vader is doof aan een oor, soms wel vervelend maar ook voor hem! ik vind het dom als mensen dove mensen belachelijk maken.

Waarschuw beheerder
donateur
Precies! Yeah, toppie!! Met jou ook toppie?

SMAK voor mun lieverd!! (wat voor code is dat voor die icoon?die laatste)

:jaja: Ja met mij wel hoor, alleen btje gaar :gaap: Ben gister wezen stappen in Vlissingen.. Hardcore Experience.. Begin was saai, maar later werd steeds bter :jaja:

(K) en :knuffel: terug! ;P

: knuffel : Maar dan aan elkaar :jaja:

Waarschuw beheerder
Phroz0rz 31 augustus 2004 20:34
alligator, leuk om te lezen soy tambien poco loco (la vida es bonita con musica)

Wat betekend dat eigenlijk?
Ik ga wel dit jaar spaans leren dus dan weet ik alvast wat!!!
Laterzz
Waarschuw beheerder
Mel, klinkt netjes. lekker losjes!

dikke :knuffel: terug!!

alligrator, Poco loco zal je vast wel wete wat dat is? betekent beetje gek en die daarnaast staat voor, et leven is mooi met muziek. lol, have fun

Waarschuw beheerder
donateur

dikke terug!!

Ik ben zker los gegaan, vooral op t eind :jaja:
Alleen jammer dat er ook mensen waren die ik niet mocht.. :X

:knuffel:

Waarschuw beheerder
Phroz0rz 5 september 2004 13:10

dikke terug!!

alligrator, Poco loco zal je vast wel wete wat dat is? betekent beetje gek en die daarnaast staat voor, et leven is mooi met muziek. lol, have fun

Ja poco loco wist ik wel,want dat ben ik:)

la vida es bonita con musica:respect:

Peace Alligrator aka poco loco

Waarschuw beheerder
donateur
Je had t me verteld Daniel, wat het betekende, maar was t vergeten.. :S
Waarschuw beheerder
iets vergeten is menselijk..

Waarschuw beheerder
donateur
Eén van de vele trekjes van mij: iets vergeten :X

haha :9

Waarschuw beheerder
donateur
Maar goed, we wijken van het onderwerp af..

Wie is er zelf doof of kent iemand die doof is?
Wordt jij/hij/zij anders behandeld??

Waarschuw beheerder
donateur
Je wordt meestal anders benaderd omdat veel mensen gewoon niet weten hoe ze met een handicap om moeten gaan. Veel onbegrip !
Waarschuw beheerder
Tjah heb er eigelijk nooit mee te maken gehad maar heb jij er dan nix aan over gehouden?

Waarschuw beheerder
Het is vervelend als je doof bent :yes:

Veel dingen kan je niet b.v. muziek,feesten etc.

Maar ik denk als je goed kan horen en je wordt later doof dat het nog erger is omdat als je bij je geboorte doof bent al is het toch anders.
Want stel dat een persoon nu doof wordt dan is het voor hem best wel fuckt up zeg maar op zich aan te passen als je begrijpt wat ik bedoel.

Vanaf je geboorte dan ,dan is het leven toch ietsjes anders denk ik.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Psies als je doof geboren bent weet je niet beter
Op latere leeftijd doof worden dan weet je eigenlijk wat je allemaal mist en das heel frustrerend. In beide gevallen is het zow jammer dat mensen de, voor hun, makkelijkste weg kiezen
en zeggen.... laat maar...en niet de moeite nemen iets te herhalen

Waarschuw beheerder
Ik heb een vraag?
Kunnen doven mensen nederlands schrijven?
ik bedoel dan gewoon nederlandse zinnen zonder al te veel fouten?

Waarschuw beheerder
komt zeker door die topic 'douchekop'

Waarschuw beheerder
jazeker, en ze heeft een nieuw topic geopend: vingeralfabet chat!!!!!
echt lachwekkend!!!!

Waarschuw beheerder
donateur
sommige dove mensen schrijven zoals ze gebarentaal gebruiken , welke taal een andere en ook beknopte zinsopbouw heeft
mja verders weet ik het ook niet... de ene is de ander niet !

Waarschuw beheerder
donateur
Tjah heb er eigelijk nooit mee te maken gehad maar heb jij er dan nix aan over gehouden?

Nee ik heb er niks aan overgehouden nee, ik hoor gewoon alles, net als mijn andere zussen..
Maar ik heb later weer de kans om dove kinderen te krijgen.. en of ik het erg vind? Nee zou ik niet erg vinden, want ik weet hoe ik er mee om moet gaan.

Veel dingen kan je niet b.v. muziek,feesten etc.

Oh, ik heb veel dove vrienden die lekker naar feesten gaan hoor en gewoon lekker dicht bij de boxen gaan staan.. voelen ze (en horen sommigen) wel! :jaja:

In beide gevallen is het zow jammer dat mensen de, voor hun, makkelijkste weg kiezen
en zeggen.... laat maar...en niet de moeite nemen iets te herhalen

Ja daar heb ik ook een hekel aan als ze dat bij mijn moeder doen :S

Kunnen doven mensen nederlands schrijven?

Ja tuurlijk kunnen ze dat wel, maar soms heb je dan wel dat ze dit zeggen ipv dat en zo heb je wel meer van die kleine dingetjes..
En jah, veel dove mensen schrijven zoals ze gebarentaal doen inderdaad :jaja:

Waarschuw beheerder
donateur
Hee Thestofwolk.. heb jij HEEL toevallig vroeger op Effatha gezeten in Voorburg? (internaat voor dove mensen)

Waarschuw beheerder
donateur
Ey! Mel, kheb op (horende) scholen gezeten in Rotterdam en kheb pas vanaf m'n 20e jaar een gehoor probleem . zwaaizwaai

Waarschuw beheerder
Mensen die dove mensen of wie dan ook belachelijk maken krijgen zelf op den duur wel iets waardoor ze op hun bek gaan.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Ey! Mel, kheb op (horende) scholen gezeten in Rotterdam en kheb pas vanaf m'n 20e jaar een gehoor probleem . zwaaizwaai

Oké :d Maar dat wist ik ondertussen al ;)

Waarschuw beheerder
wat zeg je?

Waarschuw beheerder
donateur
:/
Waarschuw beheerder
donateur
ik had het op Njoy nog met +1 O:) over gebarentaal....

Ik was nl. mn stem ernstig kwijt (bronchitis) en ga dan altijd automatisch mn handen veel meer gebruiken... en daar hadden we t dus over, dat je misschien wel 'goede' gebaren gebruikt, maar ondertussen iets anders zegt met dat gebaar dan je bedoeling is ;)
Ik vind gebarentaal n fantastisch iets! Mn vriendin heeft een dove zus, kan dus ook gebarentaal en zo af en toe kunnen we elkaar tijdens t stappen nog s iets duidelijk maken dmv die gebaren :)

Ik probeer zelf altijd langzamer te praten en duidelijker te articuleren als ik met een doof/slechthorend iemand sta te praten...

Kan me jouw irritatie trouwens heel goed voorstellen MelNL... heb zelf helaas af en toe n wandelstok nodig en dan krijg je soortgelijke reacties.... :S

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
tseggie??

Waarschuw beheerder
Cylvaringz haha

Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind gebarentaal n fantastisch iets! Mn vriendin heeft een dove zus, kan dus ook gebarentaal en zo af en toe kunnen we elkaar tijdens t stappen nog s iets duidelijk maken dmv die gebaren

Ja is best handig af en toe :jaja:

wel 'goede' gebaren gebruikt, maar ondertussen iets anders zegt met dat gebaar dan je bedoeling is

Ja haha, ik ken t :p Soms zeg ik wel eens iets tegen een vriendin van me die geen gebaren kan, en dan zegt ze zomaar iets wat ze denkt dat ik doe.. maar dat is dan heeeel wat anders haha :D

tseggie??

wat zeg je?

Goh, wat zijn jullie toch grappig :X

Waarschuw beheerder
Je moet overal met een lach tegenaan kijken op z'n tijd. Niet teveel natuurlijk want dat is ook weer niet goed. (A)

ik zou graag verder in discussie willen maar moet eerst even eten hoor. tot zo!

p.s heb al een serieuse reactie gegeven want het lijkt me heel erg om doof te zijn! Ben blij dat ik het niet ben. en ik vind tevens dat er meer tv programma's ondertitelling moeten toestaan voor doven, want dat is alleen nog maar bij de soaps.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
oke kleine rectificatie op me vorige post, ik had er deze smiley achter moeten zetten -->> ;)

Een knipoog maakt het vriendleijker :)
Maar inderdaad, doof zijn lijkt me best erg :(
Waarschuw beheerder
heb 3 jaar bij een doof meisje in de klas gezeten en heb erg veel van dr geleerd. ik heb dan ook best wel onwijs veel respect voor dove mensen gekregen.

Waarschuw beheerder
oke

Waarschuw beheerder
donateur
Je zou denken dat je wel normaal over dit onderwerp zou KUNNEN praten met jou leeftijd, maar nee hoor.. zitten toch nog van die kinderachtige mensen bij van 25 jaar... :x

Maar goed...

heb 3 jaar bij een doof meisje in de klas gezeten en heb erg veel van dr geleerd. ik heb dan ook best wel onwijs veel respect voor dove mensen gekregen.

Vriendin van me is ook doof en die heeft gewoon op een horende school gezeten. Elke dag had ze een dove tolk bij haar die haar hielp zeg maar.. met wat de leraar allemaal vertelde in de klas.. :jaja:

Waarschuw beheerder
MelNL zal als ik jou was maar eens terug lezen en dan lette op de serieuse dingen. Niet alleen naar 1 ding kijken en er meteen over oordelen!

Waarschuw beheerder
donateur
Ja nou heb t allemaal gelezen hoor, maar dan hoef je toch niet zo'n dom grapje te maken van wat zeg je :/ slaat toch nergens op :nee:
Waarschuw beheerder
idd, dat meisje waar ik bij in de klas zat kreeg dus ook vaak hulp van een tolk, al was ze die niet echt nodig, afgelopen jaar heeft ze gewoon op een horende school haar HAVO gehaald! super.

Waarschuw beheerder
donateur
Ja dat is toch ook hartstikke goed!
Vind ik alleen maar dat je je bewijst dat je ook hartstikke goed kan leren op een horende school. Heel veel mensen denken dat het niet gaat..
Dus wel! :D
Waarschuw beheerder
Ken wel een paar mensen die ook doof zijn. Toplui! Heb toen alleen het alfabet en een paar woordjes geleerd om mezelf toch wat beter "verstaanbaar" te kunnen maken. Wil eigenlijk al jaren gebarentaal leren, maar is nog steeds niet gebeurd.

Waarschuw beheerder
donateur
Ja heb ook mensen uit m'n klas het alfabet geleerd.. is wel handig voor onder een toets O:) haha! :9

Me moeder heeft heel lang gebarencursussen gegeven aan mensen... nu geeft ze les aan mensen die gehandicapt zijn en niet kunnen praten.

Er zijn idd niet veel mensen die dat doen hoor, gebarencursussen geven. Ik zou ook zo gauw even niemand weten die dat nog meer doet :nee:

Waarschuw beheerder
donateur
Bij Swedoro in Rotterdam Alexanderpolder geven ze
gebarencursussen.......

Waarschuw beheerder
dove mensen zijn relax (Y)

mijn tante is zelf ook doof en ik ken onwijs met haar lachen :D

we praten door middel van gebarentaal en lip lezen :)

(K)
Zeggen dat dove mensen zijn leuk of relaxed vind ik zulke onzin... Ook onder dove mensen heb je leuke en minder leuke mensen.
Het hangt helemaal van de persoon af hoe hij of zij met zijn/haar handicap omgaat want het is wel degelijk een handicap.
Ik ken enkele dove mensen, een daarvan is een heel afhankelijk persoon, kan boos worden op anderen omdat hij horende mensen niet altijd begrijpt als ze praten. Boos worden omdat zijn vriendin eerder contacten legt met horenden (zij hoort wel) en dan gaan zitten mokken.
Aan de andere kant weer heel onafhankelijk want hij heeft wel leren auto- en zelfs motorrijden...(niet echt makkelijk als je niet hoort welke aanwijzingen je instructeur je geeft, gesprekken moeten dus allemaal vooraf en achteraf).
Tsja wat moet je er van zeggen, het is ook gewoon niet eerlijk als jij doof bent en een ander niet. Kan best begrijpen dat je er soms moeilijk mee om kan gaan.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
T zijn ook gewoon mensen.. en idd sommige mensen accepteren niet dat ze zo zijn, maar dat ligt dan aan de manier HOE ze doof zijn geworden..
Mjah..

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Hoog respect voor dove mensen.

Heb een familielid die ook doof is, maar echt supercool.

Hij heeft echt poep aan alles en doet gewoon wat ie zelf wil en als iemand hem wil toespreken kijkt ie niet zodat ie ook geen gebaren ziet :D

En dom eigenlijk dat sommige horende geen begrip hebben voor doven.
Waarschuw beheerder

Waarschuw beheerder
Mijn moeder is doof sinds dr 4e..
heeft gehoorapparaatjes.. niet van die joekels gewoon kleintjes die je amper ziet en ze praat gewoon "normaal"..

Best handig, als ze me niet wil horen zet ze het geluid uit b)

Waarschuw beheerder
donateur
Best handig, als ze me niet wil horen zet ze het geluid uit

Ik ken het haha, als ze geen zin heeft zet ze em uit en dan loopt ze gewoon weg terwijl ik een heel verhaal aan t ophangen ben :X

Me ma heeft dan wel zo'n ding dat achter je oor zit zeg maar.. ze geeft er niet zoveel om :nee:

Waarschuw beheerder
Haha ja de mijne wil er zo goed mogelijk bij lopen geloof ik b)

enige momenten dat ze het irritant vind is op vakantie aan het strand enzo uitdoen indoen uitdoen indoen..

Maar verder merk ik het niet eens

soms gil ik ineens ben je doof ofzo? en dan krijg je dus droog terug "Ja! al jaaaren" Oja :$

Waarschuw beheerder
donateur
enige momenten dat ze het irritant vind is op vakantie aan het strand enzo uitdoen indoen uitdoen indoen..

Ja inderdaad.. bij me ma is dan het voordeel dat e nooit naar het strand gaat, maar als ze bijv gaat douchen ofzo, dan moet ie ook uit natuurlijk :jaja: en dan kun je wel blijven roepen maar dan hoort ze echt NIKS NOPPES :nee:

Mijn moeder praat dan niet net als ons zeg maar.. je hoort wel dat ze doof is als ze praat. Ik ben t natuurlijk onderhand wel gewend, maar als er een vriendin van me op bezoek komt, dan moet ze even goed luisteren en daarna went ze er wel aan :jaja:

Waarschuw beheerder
haha ja agh ik weet ook niet hoe dat komt eigenlijk dat ze net als mij praat zeg maar..

ze praat alleen soms keihard en soms weer heel zacht ze meot ff evenwicht vinden ;p

Waarschuw beheerder
donateur
Oh dat heeft me moeder ook wel eens :jaja: Soms vraagt ze zelf aan mij of ze te hard of te zacht praat :D

Waarschuw beheerder
mijn vader werkt op een school voor doven en slechthorenden en k weet dus hoe sommige mensen met hun handicap omgaan. Om het risico op doof worden van alle feesten te vermijden heb ik aangemeten oordopjes gekocht. Echt een aanrader; t kost wat geld, maar dan heb je ook bescherming van een de belangrijkste dingen.

Waarschuw beheerder
donateur
Oh dat doe ik niet hoor :nee:
Paar jaar geleden werd er op de middelbare school bij mij gemeten, over hoeveel jaar ik doof zou worden (door m'n harde muziek die ik altijd ophad)
En ik zou rond deze tijd ongeveer doof moeten zijn :s Nou, kheb t gemerkt, maar nie heus..
Het kan misschien wel zo zijn en het is ook wel slecht voor je, maar ik ga niet met oordoppen lopen, want dan hoor je niks meer van de muziek :nee:

Waarschuw beheerder
Het kan misschien wel zo zijn en het is ook wel slecht voor je, maar ik ga niet met oordoppen lopen, want dan hoor je niks meer van de muziek

euhh...pardon :(
misschien is t handig als je eerst ervaring opdoet met oordoppen en dan je mening geeft??!!!
je zegt t zelf al jah: t is slecht...
en daarbij: ik kan zelfs beter muziek luisteren met oordopjes in en je ken mensen ook veel beter verstaan. Ik kan dus geen nadelen noemen...

Waarschuw beheerder
donateur
Ik bedoelde het niet negatief hoor!
Je hoeft niet meteen zo te katten :[

Waarschuw beheerder
Sorry...

Waarschuw beheerder
Oordopjes zuigen,spreek uit ervaring!!!
Waarschuw beheerder
donateur
respect voor dove mensen....:jaja:

Waarschuw beheerder
oordoppen zijn echt kut!!( ben namelijk zelf doof aan 1 oor en dacht het is vast verstandig om oordoppen aan te schaffen voor feesten)maar heb ze om precies te zijn 2 minuten gebruikt. het nadeel is namelijk dat het alleen bepaalde geluiden filterd wat niet relax is op een feest!

Waarschuw beheerder
mensen die dat doen zijn gewoon diep triest.
Mensen zouden zich eens wat meer in een ander persoon moeten verdiepen en zien hoeveel pijn ze iemand kunnen doen.. pijn van binnen.
Deze mensen zijn zowiezo al voor hun hele leven getekent.

aan mensen die iets als dit hebben heb je vaak veel meer dan kneusjes die zo iemand uitschelden..
Daar kies ik liever voor zo iemand die weten tenminste wat het is
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ze proberen je d'r al mee te pakken als je slechthorend bent, helaas genoeg best veel ervaring mee. Ik ben slechthorend aan beide kanten dan, heb ermee leren leven dan onderhand maar niet dankzij bepaalde mensen. Je leert ermee omgaan, beter op te letten tijden gesprekken enz. Best lastig als mensen je dan op je zenuwen blijven werken....

Waarschuw beheerder
donateur
gaat de telefoon vanochtend... willen ze m'n vrouw spreken die er niet is.....of ze terug kan bellen...... versta ik de firmanaam niet.....
leg uit dat ik slechthorend ben ..na de derde keer versta ik het nog niet .....gooien ze opeens de haak erop ?!@#$%@grgrgrg

Waarschuw beheerder
donateur
mensen die dat doen zijn gewoon diep triest.
Mensen zouden zich eens wat meer in een ander persoon moeten verdiepen en zien hoeveel pijn ze iemand kunnen doen.. pijn van binnen.
Deze mensen zijn zowiezo al voor hun hele leven getekent.

aan mensen die iets als dit hebben heb je vaak veel meer dan kneusjes die zo iemand uitschelden..
Daar kies ik liever voor zo iemand die weten tenminste wat het is

Inderdaad! :jaja:

Ze proberen je d'r al mee te pakken als je slechthorend bent, helaas genoeg best veel ervaring mee. Ik ben slechthorend aan beide kanten dan, heb ermee leren leven dan onderhand maar niet dankzij bepaalde mensen. Je leert ermee omgaan, beter op te letten tijden gesprekken enz. Best lastig als mensen je dan op je zenuwen blijven werken....

Dat doen ze inderdaad :/ Deden ze bij me moeder ook, maare die pikt dat niet meer hoor, als ze beledigd wordt OF er wordt wat over haar gezegt, dan trekt ze haar bek wel open hoor :d

Jah.. thestofwolk.. dat deden ze bij ons ook altijd :X Is echt supervervelend.. M'n moeder vraagt dan altijd netjes of ze dan NA 6 uur willen bellen want dan ben ik meestal thuis.. maar dan wordt er gewoon niet meer gebeld.. jah.. dan hebben ze gewoon pech.. als het echt belangrijk is dan bellen ze wel weer terug..

Waarschuw beheerder
donateur
Wie zijn er naar dat ene feest geweest voor doven? Sensi ofzo..?

Ik hoorde dat het heeeeel druk was!

Waarschuw beheerder
mjah ik weet d'r alles van, met de jaren heb ik wel beter leren luisteren, dus dingen afzonderen om me heen zodat ik beter kan luisteren, maar toch merk ik regelmatig dat er achter me rug om geluld wordt.

Maargoed, zal ermee moeten leren leven want de maatschappij wordt steeds erger hier in.

Waarschuw beheerder
donateur
Dat is lullig jah, als mensen achter je rug om lullen :/ Daar kan ik zoiezo niet tegen :nee:
Zo hebben ze dus geen respect voor je, want als ze iets te zeggen hebben over jou, zouden ze dat gewoon meteen tegen jou moeten zeggen!

Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben naar Sense geweest ! was toppie
foto impressie kan je zien op www.senseweb.nl
Helaas moest ik bijtijds weg maar 't was ech lekkurrr ! was ook uitverkocht ! Volgend jaar maart weer ! maar dan in Paradiso Amsterdam
mzls
Waarschuw beheerder
Mijn moeder is ook doof en zelf ben ik slechthorend. Wat mij opvalt is dat veel mensen echt serieus denken dat er iets mis is met je denkvermogen. Hoe ze bij dat idee komen, ik weet het niet. Ik kan geen link leggen tussen doof/ slechthorend zijn en intelligentie.

Ik herken het helaas ook. Veel doe je er niet aan, maar het is erg frustrerend.

Waarschuw beheerder
donateur
Wat mij opvalt is dat veel mensen echt serieus denken dat er iets mis is met je denkvermogen

Dat denken ze inderdaad allemaal :/
Slaat nergens op! Sommigen zijn zelfs SLIMMER dan horende mensen!! :jaja:

Waarschuw beheerder
Mijn zusje heeft een hogere opleiding dan ik (hbo) :)

Waarschuw beheerder
donateur
En je zusje is doof.. of..?

Waarschuw beheerder
Die's doof.

Waarschuw beheerder
donateur
Ja nou kijk, dat bedoel ik dus :jaja:
Sommige doven zijn inderdaad slimmer! :jaja:

Waarschuw beheerder
ja soms hoor ik ook erg slecht...heel vreemd...en soms hoor k normaal...ze weten nog steeds niet hoe het komt....
Vooral dat verhaal dat mensen je raar gaan aankijken als je het verteld dat je het niet goed verstaat of dat ze achter je rug om over je gaan lullen....het probleem is dat ik soms helemaal geen last heb dus dan hoor ik het wel...

HEbben jullie ook doordat je wat minder hoort dat je juist veel beter op je omgeving let...ik weet altijd precies waar iedereen mee bezig is waar ze zitten en met wie enzo of waar ze heen gaan...
Nou ik heb dat niet want ik kan gewoon goed horen maar ik wil er wel even op reageren.
Het is heel logisch dat als een van je zintuigen minder goed werkt, dat de andere zintuigen dat dan gaan compenseren door harder te werken zeg maar.
Daardoor kunnen dieren die niet zo goed kunnen zien bijvoorbeeld ook heen goed ruiken of horen...
:D Wat is de natuur toch knap he eigenlijk?! :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik let wel meer op mijn omgeving, maar niet echt bewust. Gaat automatisch. Zo kijk ik bijvoorbeeld als ik thuis ben vaak waar mijn hond is, omdat ik die niet hoor lopen. Maar het is niet altijd zo dat ik precies weet waar anderen mee bezig zijn. Het is meer praktisch gericht (om bij wijze van spreke niet onder een auto te lopen).

Waarschuw beheerder
donateur
Het is heel logisch dat als een van je zintuigen minder goed werkt, dat de andere zintuigen dat dan gaan compenseren door harder te werken zeg maar.
Daardoor kunnen dieren die niet zo goed kunnen zien bijvoorbeeld ook heen goed ruiken of horen...
Wat is de natuur toch knap he eigenlijk?!

Inderdaad! Mijn vader kan heeeeel goed ruiken :jaja: En mijn moeder let echt heel goed op, soms TE veel.. bijv in t verkeer.. doodeng.. :|

Waarschuw beheerder
spot niet met dove mensen
ik heb het geweten toen ik geintje uithaalde
ben het direct verleerd

Waarschuw beheerder
donateur
(Y) zo!

Waarschuw beheerder
donateur
Gaat er iemand naar het gebarencafé in Den Bosch de 3e van December??

Waarschuw beheerder
donateur
mel :lief:

Waarschuw beheerder
donateur
JJ! :D
(L) :knuffel:

Waarschuw beheerder
donateur
Alles goed JJ? :D
:knuffel: (K) (L)
Waarschuw beheerder
dat slaat idd nergens op.
dieptriest als je dove mensen belachelijk maakt als met t idee van, ze horen t tog niet.
t is erg zat voor die mensen!

Waarschuw beheerder
donateur
t is erg zat voor die mensen!

Voor de mensen die vanaf hun geboorte doof zijn is het niet zo erg, want hun zijn het gewend om niet te kunnen horen, maar voor mensen die halverwege doof zijn geworden is het veel erger, want die mensen weten hoe het is om alles te kunnen horen :jaja:
Maar goed, het is idd diep triest als je zulke mensen belachelijk maakt!

Waarschuw beheerder
donateur
Alles goed JJ?

wat denk je zelf? :P hier in het zonnige Curaçao B)

(K)(K)
Waarschuw beheerder
k,heb ook al 10 jaar een maat die doof is.we vermaken ons soms best met z,n twee.al hoor je dat niet.ivm met gebaren taal.soms zitten wij niet doven uit te lachen met onse sprekende gezichten.best lachen!

Waarschuw beheerder
Wat een geweldige topic is dit om te lezen! (y)

Waarschuw beheerder
donateur
wat denk je zelf? :p Hier in het zonnige Curaçao B)
(K) (K)

Wanneer kom je nou teruuuhuuuug!!?? :9
(K) :knuffel: (L)

k,heb ook al 10 jaar een maat die doof is.we vermaken ons soms best met z,n twee.al hoor je dat niet.ivm met gebaren taal.soms zitten wij niet doven uit te lachen met onse sprekende gezichten.best lachen!

:D
Waarschuw beheerder
donateur
Mel :)

Waarschuw beheerder
donateur
Hai hai :d (K)
Waarschuw beheerder
donateur
Alles goed? (L)

Waarschuw beheerder
donateur
Wanneer kom je nou teruuuhuuuug!!??

jij bent de eerste die het gaat weten hoor :jaja: :P

(K)(K)

Waarschuw beheerder
donateur
jij bent de eerste die het gaat weten hoor :jaja: :p

Jaaaja :9 Nadat je ouders het weten en je zus zker :9 DAN krijg ik t te horen 8) ;P Hehe! (K)

Alles goed? (L)

Ja hoor, met mij wel! Met jou ook?
Ik ben al helemaal voorbereid op zaterdag :9 Haha! :bounce:
Waarschuw beheerder
donateur
Ja hoor, met mij wel! Met jou ook?
Ik ben al helemaal voorbereid op zaterdag Haha!

Jaaaaaaa gaan we ff knallen!! hebbie al fototoestel? :P
Ik neem er ook 1 mee.. :jaja: digitale als het goed is :D

Gaat gezellig worden :jaja:

Waarschuw beheerder
donateur
Jaaaja Nadat je ouders het weten en je zus zker DAN krijg ik t te horen Hehe!

hahah nee jij bent de eerste ga ik beloven :D :jaja:

(K)

Waarschuw beheerder
een vriendin van me heeft een dove moeder.. echt een leuke vrouw!
Het enigste wat ik kan zeggen over dove mensen is dat het ook gewoon dood normale mensen zijn net als wij! ze praten wel anders als wij daarom maken ze ze vaak belachelijk denk ik wat nergens op slaat..
Waarschuw beheerder
Heb op de middelbare school bij een doof meisje in de klas gezeten. Ze hoorde practisch niks. Kon wel gewoon met haar een gesprek voeren. Het praten ging moeilijk voor haar, maar toch lukte het haar om haar verstaanbaar te maken. En dmv liplezen door haar, en goed luisteren door mij konden we goed een gesprek voeren. Had echt heel veel respect voor haar.

Waarschuw beheerder
he...?
wat zeg je...?
kun je misschien wat harder typen...?

Waarschuw beheerder
donateur
....... :[

Waarschuw beheerder
donateur
he...?
wat zeg je...?
kun je misschien wat harder typen...?

Grappig.. heeeel grappig... :[

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb een dove vriendin gehad...
het is inmiddels weer uit... mijn verwijten naar haar waren dat ze niet luisterde en 's nachts in dr slaap snurkte
als ik er dan wat over zei wist zij nergens van :(

nah ff zonder dollen...
ik vind die gebarentaal altijd wel interresant zou het best wel willen leren...
verder ach ik doe me best mensen wat uit te leggen als ik merk dat ze doof zijn :$

Waarschuw beheerder
donateur
Hmm.. oh..

Nah, ga op cursus :9 Kennen we met elkaar praten ;P Zonder dat iemand het begrijpt O:)

Waarschuw beheerder
donateur
hahah nee jij bent de eerste ga ik beloven

Daar hou ik je aan.. :9

Waarschuw beheerder
doven mensen:respect:
Waarschuw beheerder
ze worden aangezien als een gek, als een gehandicapt iemand, gewoon als iemand 'anders'

Helaas lopen zulke zieke mensen ertussen. Vaak is het juist de onzekerheid van die mensen zelf, omdat zij niet weten hoe ze ermee om moeten gaan. Mensen die stotteren maken ook van die nare dingen mee. Hangen mensen ook snel de telefoon op als ze horen dat iemand stottert.
Ik heb zelf ook een paar dove mensen gekend. Ook erg veel lol met ze gehad.Eén van hen kan heel goed voetballen en met feesten dansen ze vaak ook beter op het ritme dan de horende. Dat is wel erg leuk om te zien trouwens ;-p

Waarschuw beheerder
donateur
Ik las net ergens een topic.. vond k nergens op slaan, maar toen zei iemand van.. loop es een dag als een blinde rond..
Dan weet je ook hoe diegene voelt..

Waarop ik natuurlijk weer antwoorde, ga es een x als een dove rondlopen, weet je ook hoe het is als dove mensen worden gepest achter hun rug om :/
Waarschuw beheerder
ik heb een doof meisje in mn klas, en vaak is t ook wel zo dat je vergeet dat ze doof is, zijn we met een groepje op t schoolplein aan t praten en iedereen moet ergens om lachen, en dan weet zij niet waar we het over hebben omdat ze dus niet hoort als er iemand achter haar praat. Bij ons in de klas gaat iedereen er heel goed mee om, ze word niet gepest ofzo en niemand zegt wat achter haar rug om en zo hoort het ook toch :)

Waarschuw beheerder
donateur
idd (Y)

Ik vergeet dat soms ook hoor.. ben ik een heel gesprek aan het houden met m'n zussen en dan lachen we ergens om.. en m'n ouders zitten dan echt zo van.. :/ Jah.. en waar lache zij om :S
En dan leggen we het uit..

Waarschuw beheerder
donateur
Eén van hen kan heel goed voetballen en met feesten dansen ze vaak ook beter op het ritme dan de horende. Dat is wel erg leuk om te zien trouwens

Dansen soms gewoon lekker door :9
Waarschuw beheerder
Ik vind dat echt vreselijk!
zo ga je niet met mensen om :no:
ik kan van mezelf ook wel liplezen..das wel makkelijk ;) mja wat zal dat van binnen pijn doen..als ze weten wat andere mensen doen en als ze kunnen lezen wat er gezegd word..dat doe je mensen toch niet aan..:no:

dove mensen zijn ook mensen toch?
Waarschuw beheerder
ik word zelf waarschijnlijk ook doof, bij mij is het erfelijk, mijn oma is ondertussen stokdoof en mijn moeder heeft een tijdje terug ook een hoorapparaat gekregen.

k merk zelf nu al dat k soms mensen niet erg goed versta en k vind het ook heel erg voor mijn moeder want k zie hoe erg ze het vind als iemand haar iets 3 keer moet zeggen en die ander dan ongeduldig word, daar kan ik echt enorm boos om worden:(

Waarschuw beheerder
Die pesterijen zijn kids, een ouder iemand doet zoiets niet....Of ze zijn een beetje simpel...
Waarschuw beheerder
daar vergis je je in, zijn echt niet alleen kinderen die dat doen, je wilt toch vaak zat iets over iemand zeggen maar dat kan niet omdat diegene er dan bij staat, veel mensen doen dat bij doven wel omdat ze denken dat ze het toch niet meekrijgen

Waarschuw beheerder
Ik zeg altijd wat ik denk ook bij mensen die het horen..

Maar snap je punt wel...

Waarschuw beheerder
donateur
Die pesterijen zijn kids, een ouder iemand doet zoiets niet....Of ze zijn een beetje simpel...

Ik wou net zeggen, soms zijn het meer de ouderen die dat doen hoor :| Vergis je daar niet in :nee:

k merk zelf nu al dat k soms mensen niet erg goed versta en k vind het ook heel erg voor mijn moeder want k zie hoe erg ze het vind als iemand haar iets 3 keer moet zeggen en die ander dan ongeduldig word, daar kan ik echt enorm boos om worden

Heb ik dus ook :jaja: Als ze dat bij mijn moeder doen, dan wordt ik ook boos.. Zeg het dan meteen duidelijk :jaja:

Waarschuw beheerder
donateur
Sommige mensen maken gewoon misbruik van hun slechthorendheid/doofheid, om aandacht te krijgen :/
Zo zwak.. :S

Werkzaam bij Stylez-eventz
Waarschuw beheerder
donateur
Sommige mensen maken gewoon misbruik van hun slechthorendheid/doofheid, om aandacht te krijgen
Zo zwak..

Ja die lopen er idd rond ;)

Waarschuw beheerder
donateur
jah en je weet wel waar ik t over heb.. :[

Waarschuw beheerder
donateur
jah en je weet wel waar ik t over heb..

Jaahaaa...:jaja: ;)

Waarschuw beheerder
Dat is niet zo moeilijk te bedenken op dit moment ;)

Erg actueel :P

Waarschuw beheerder
kan t niet uitstaan als mensen doven of blinden of gehandicapten of wat dan ook belacheljik maken..
vind het echt erg.. moet je je voorstellen dat jij doof bent of blind of wat dan ook.. en je hebt de grootste moeite om ermee om te leren gaan.. lekker frustrerend als iedereen je achter je rug om belachelijk loopt te maken..
ik moet zoiets echt niet zien man.. tranen springen soms gewoon in mn ogen als ik zie hoe sommige mensen daarmee omgaan..
je zult zelf vroeg doof worden of gehandicapt ofzo.. en dan zelf steeds belachelijk gemaakt worden.. dan piep je wel anders!
anyway die mensen die dat doen zijn in elk geval ontzettend kinderachtig en kunnen zich niet in een ander verplaatsen..

Waarschuw beheerder
donateur
Erg actueel

Uhu 8)

je zult zelf vroeg doof worden of gehandicapt ofzo.. en dan zelf steeds belachelijk gemaakt worden.. dan piep je wel anders!

Zeker :jaja: Zeg ik ook altijd tegen de mensen die doven echt belachelijk maken..

Waarschuw beheerder
donateur
:o tis stil.. :X
Waarschuw beheerder
donateur
mensen die doven belachelijk maken hebben zelf geen sociaal leven anders doe je zoiets niet.

maar ik vind ook...mensen die doof zijn zijn verder doodnormale mensen dus behandel ze ook zo. het lijkt me wel trouwens moeilijk om een belangrijk persoon in je leven te hebben die doof is, maar dat zal op den duur dan wel makkelijker worden denk ik...

maar apart dat beide ouders van je doof zijn...hoe kan dat zo?

Waarschuw beheerder
donateur
Die zijn gewoon zo geboren :jaja: en ze hebben elkaar ontmoet op een dovenschool in Voorburg.. Effatha heet t :jaja:

Dus vandaar :)
Waarschuw beheerder
donateur
ja dat vroeg ik me af
waar ze elkaar ontmoet hadden :)

Waarschuw beheerder
Ik vind het gewoon belachelijk, het zijn ook mensen!!
Waarschuw beheerder
Ik vind het echt zo dom dat mensen zon dingen doen echt kinderachtig het zijn net zo goed mensen..
Waarschuw beheerder
heeel triest idd

Waarschuw beheerder
donateur
ja dat vroeg ik me af
waar ze elkaar ontmoet hadden

Gewoon op een dovenschool :)

Waarschuw beheerder
donateur
:o Ik heb toch een programma gezien vandaag, werd er gewoon emo van :'(

Programma op Net 5 geloof ik, Extreme House Makeover.. Over een jongen van 14 die altijd als tolk 'speelde' voor z'n ouders (die dus ook allebei doof zijn), en z'n broertje was blind en autistisch.. dus die had nooit een momentje van rust, en dat huis waar ze in woonden was er ook niet op gemaakt om even gemakkelijk te communiceren.

Nou is dat huis helemaal verbouwd en weet ik veel wat ze allemaal gekregen hadden, en al die mensen die uit respect met hun handen gingen wapperen (dat is voor doven dus klappen).. zo'n 6000 tot 7000 mensen waren er.. echt super-emo gewoon!! En al die mensen die hebben meegeholpen aan dat huis ook allemaal huilen, en die jongen kreeg een studiebeurs enzo.. echt geweldig gewoon..
Ik huil echt nooit als ik naar de tv zit te kijken ofzo, maar dit was toch echt even aangrijpend.. was zo mooi :jaja:

Wie heeft dit ook gezien..?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind het gewoon belachelijk, het zijn ook mensen!!

Waarschuw beheerder
donateur
:o Wat is t stil hier... :X
Waarschuw beheerder
donateur
[img width=300 height=300 cacheid=00135b330018510c892de12e1a00ac0883]http://www.pharmacy2u.co.uk/assets/product_images/detail/DoveShpooNormalHair250.jpg[/img]

Dove Mensen??
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
:[

Waarschuw beheerder
donateur
Niet grappig.. :nee:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 januari 2005 om 16:03:
kan t niet uitstaan als mensen doven of blinden of gehandicapten of wat dan ook belacheljik maken..
vind het echt erg.. moet je je voorstellen dat jij doof bent of blind of wat dan ook.. en je hebt de grootste moeite om ermee om te leren gaan.. lekker frustrerend als iedereen je achter je rug om belachelijk loopt te maken..
ik moet zoiets echt niet zien man.. tranen springen soms gewoon in mn ogen als ik zie hoe sommige mensen daarmee omgaan..
anyway die mensen die dat doen zijn in elk geval ontzettend kinderachtig en kunnen zich niet in een ander verplaatsen..

Daarom, dat bedoel ik :jaja:

Waarschuw beheerder
Wat zeg je !!!!!!!!!!!!!????????

Waarschuw beheerder
donateur
:[