Partyflock

Forumonderwerp · 695569
2624x bekeken

Waarschuw beheerder
donateur
Mijn ouders zijn doof en niet alleen MIJN ouders, maar ook andere dove mensen worden vaak voor de gek gehouden.. ze worden aangezien als een gek, als een gehandicapt iemand, gewoon als iemand 'anders', maar dove mensen zijn hetzelfde als mensen zoals wij, alleen zij kunnen niet horen..

Heel vaak gaat bij ons de telefoon over en wordt er gelijk weer opgehangen (oke dat gebeurt ook wel eens bij jullie, maar bij ons gebeurt dat nou net 10x meer..) hetzelfde bij belletje lellen, dingen achter hun rug om zeggen (scheldwoorden) omdat ze toch weten dat dove mensen niet kunnen horen en alles kunnen zeggen wat ze willen, maar PAS OP! Ze zijn niet gek! Ze kunnen bter liplezen dan dat jij dat kan!

Laat mij jullie mening nou eens horen over dove mensen.. wel ff serieus..
Waarschuw beheerder
donateur
Het lijkt wel me erg mooi om gebarentaal te kunnen.
Doet me denken aan een scene van Speed 2, waar de mannelijke hoofdrolspeler van zo'n 20 meter afstand converseert met een doof meisje.
Waarschuw beheerder
hahah mijn broer schrijft altijds alles op!

Waarschuw beheerder
donateur
een vriend van me is doof/stom
ma tis was in t begin toch wel heel moeilijk, alles moet je opschrijven enzo want liplezen kan hij ook niet, alleen gebaren taal.
ma hij maakt afentoe van zo'n rare geluiden en dan ook nog vol hard haha das best voorschut als je erges in n winkeln bent waar t ram stil is en opeens hoor je zo zeg maar n oerwoudgeluid keihard haha, maja kanhij ook nix aan doen
Waarschuw beheerder
hahah da heb me broer soms ook wellus.. ik lach me dan egt helemaal kapot!
of dan zitte we in een net restaurant en gaat hij met een harde stem praten whaha! en wij maar seine van sssst!! (dat gaat dan even goed..) mja ik vin t altijd wel leuk!

Waarschuw beheerder
donateur
Doet me denken aan een scene van Speed 2, waar de mannelijke hoofdrolspeler van zo'n 20 meter afstand converseert met een doof meisje.

Best handig hoor :jaja: Doe ik ook zo vaak met me ma haha

ma hij maakt afentoe van zo'n rare geluiden en dan ook nog vol hard haha das best voorschut als je erges in n winkeln bent waar t ram stil is en opeens hoor je zo zeg maar n oerwoudgeluid keihard haha, maja kanhij ook nix aan doen

Doet me ma wel es als der batterijtje van der hoorapparaat bijna leeg is, zit ik naast haar op de bank, begint ze ineens volaan tegen me te schreeuwen :S Dan zeg je der wat van, en dan wordt ze wild.. haha terwijl ik t altijd goed bedoel.. mjah O:)

Waarschuw beheerder
donateur
Ze denken gelijk dat je hun aanvalt :S

Waarschuw beheerder
donateur
Me vader had van de week weer ff een actie hoor :frusty:

Had ie de tv aanstaan, en de boxen had ie ook aangezet.. gaat ie ff achter de computer zitten.. kom ik thuis.. VEThard het geluid aan toch.. van die boxen :s die dingen stonden op 10 ofzo :frusty: ik snel het volume naar 1 zetten..

De buren zeggen der ook nie veel van ofzo :nee:

Waarschuw beheerder
Grappen maken over andere mensen hun gebreken is misselijk. :no:

Waarschuw beheerder
donateur
Ik maak der geen grappen over ofzo hoor :nee:
Maar soms hebben ze wel es van die acties waar je gewoon om lacht, zelf lachen ze daar ook om, dat is heel wat anders :X

Waarschuw beheerder
ach een grapje moet kunnen...zolang het maar lollig bedoeld is eh !

Waarschuw beheerder
donateur
daarom :jaja:
Waarschuw beheerder
donateur
mijn pa is ook doof, best wel kut soms.

Waarschuw beheerder
donateur
Ja.. ik vraag me soms wel es af hoe t zou zijn als ze ineens konden horen..
je zou denk k nog steeds gebaren gebruiken enzo..

Ik ben t niet gewend om heel zachtjes te doen als ik 's nachts thuis kom.. vorige x was k met een vriendin thuisgekomen en begon ze te fluisteren.. ik zeg: je hoeft niet te fluisteren hoor ;) OHJAH, was ik helemaal vergeten zei ze :D

Waarschuw beheerder
donateur
Der werd weer es voor de gein aangebeld...!! :@
***kinders... :X

Waarschuw beheerder
mja ik hoor aan een kant van me oor geloof 70% en de andere kant 95%

maar soms versta ik t dus ook niet en dan kijk k ook automatisch snel naar mensen hun mond...heel raar...alsof ik het dan harder hoor...want liplezen kan ik niet :nee:

Waarschuw beheerder
k hoor maar voor 20%, heb ook gehoorapparaten, van die mini's waar je nix van ziet. wat ik vaak meemaak is dat mensen denken dat k oost-indisch doof ben, en dat k me aanstel vanwege die apparaten, ze denken dat k ze niet nodig heb, maar ben er heel blij mee. Vind t wel jammer dat sommige ouders hun (jonge) kinderen apparaten laten dragen die je om t oor heen zitten. Ik zou alles voor me kids overhebben ze t zo makkelijk mogelijk te maken.kan btw ook al vanaf me 5de liplezen, op me 14de is het pas ontdekt, al die tijd heb k op school veel moeten 'gissen'.maar het is vanaf me geboorte, dus zal altijd zo blijven. Misschien ooit naar de USA voor implantaten. (K)(K)(K)

Waarschuw beheerder
donateur
maar soms versta ik t dus ook niet en dan kijk k ook automatisch snel naar mensen hun mond

Doe ik zowiezo, ook al hoor ik gewoon.. is niks raars aan hoor.. gaat vanzelf.. :jaja:

Vind t wel jammer dat sommige ouders hun (jonge) kinderen apparaten laten dragen die je om t oor heen zitten.

Sommige mensen moeten wel, omdat ze van die implantaten niet kunnen betalen :nee:
Ik vind t er niet zo erg uitzien hoor :)

Mijn vader had vroeger zo'n gigantische kast aan zijn borst hangen (zo'n soort walkman) dat is pas raar als je dat terugziet :S Nu heeft ie niks meer in.. alleen me moeder..

Waarschuw beheerder
donateur
Triest dat deze mensen worden uitgelachen en uitgescholden enzo. Dat zijn dingen waar ik echt pissig om kan worden. Dat is ook een van de weinige dingen waar ik echt ruzie om kan krijgen met vrienden, die dat blijkbaar wel leuk vinden op z'n tijd :@

Mijn mening over deze mensen ? Niets mis mee in mijn ogen, alleen weet ik me geen houding te geven tegenover mensen met een handicap, van welke aard dan ook. Of ze nu blind, doof, of compleet lichamelijk of geestelijk gehandicapt zijn. Ik kan er niet, of in ieder geval heel moeilijk mee omgaan :(

Waarschuw beheerder
niks is makkelijker dan een zwak iemand pakken he, dat doen alleen de lafaards !

Waarschuw beheerder
donateur
jah.. dan ben je echt zielig als je dat doet :nee:

Ik kan er niet, of in ieder geval heel moeilijk mee omgaan

Ook al ben ik t gewend bij mijn eigen ouders dat ze doof zijn, maar bij andere mensen weet ik me soms ook geen houding te geven :nee:

Waarschuw beheerder
Hoe zijn jouw ouders eigenlijk doof geworden?
Door de leeftijd of waren ze altijd al doof en hebben ze daardoor elkaar ontmoet:lief:?

Lijkt me een totaal ander leven met dove mensen samenwonen.

Waarschuw beheerder
donateur
Ze zijn doof geboren en hebben elkaar leren kennen op een dovenschool in Voorburg. Effatha heette het..

Nee hoor valt wel mee, je hebt alleen kleine verschillen.. ik kan niet van boven naar beneden roepen om iets te zeggen en jullie kunnen dat weer wel 8) en zo nog een paar dingetjes

Waarschuw beheerder
Wel een voordeel als je een vriendje hebt Mel!

je kan het uitschreeuwen in bed :D

Waarschuw beheerder
Of je moeder een goeie cd niet kunnen laten horen,tjah lijkt mij wel totaal anders.
Wel kon je toen je jonger was stiekem je bed uit laat s'avonds;)

En je opvoeding is ook heel anders geweest dan 95% van de rest van NL,wat d8 je daarvan.

Gebarentaal enzow en hoe heb jij dan leren praten enzow want dat kunnen ze wel of niet?

Waarschuw beheerder
goeie vraag...!

Waarschuw beheerder
donateur
Wel een voordeel als je een vriendje hebt Mel!

je kan het uitschreeuwen in bed

LOL.. maar dan heb je van die ouders die nog elke nacht naar je komen kijken O:)

Uhm, soms doe ik dat wel hoor, cdtje laten horen, maar die wil zij dan niet horen 8) hahah.
Opvoeding is gewoon tzelfde hoor, alleen je zegt sommige woordjes wel eens verkeerd, maar daar had ik logopedie voor :jaja:

Praten deden ze ook gewoon tegen mij, dat kunnen ze gewoon + gebaren erbij.. dan neem je dat vanzelf over.. en ik heb ook me 3 zussen he die me dan hebben leren praten :jaja:

Waarschuw beheerder
Jij kan gewoon dikke hardcore in de woonkamer blazen als je wilt je ouders boeit het niet.
Moet je wel voor zorgen dat er Andre Rieu op de cd staat hehehehehe:D

Wel lomp van mensen om dove mensen te pesten/plagen.
Das gewoon zo laag:(
Dikke respect moeten ze voor je ouders hebben!!!!

Waarschuw beheerder
donateur
Hahaha ja dat kan ik zker, maar ze voelen het wel en daar worden ze zenuwachtig van :P Vooral in de auto haha O:)
Ik ben de enige die een cd-speler heeft (boven) heb juist die van me ouders ingepikt :P
maar nu hebben ze weer een dvd-speler waar ze wel eens cdtjes in stoppen en het volume op 10 tot 20 zetten ofzo.. en dan swingen ze mee.. (ze horen het niet, maar voelen het alleen)

Waarschuw beheerder
donateur
Mijn Oma is ook doof.
Ze is zo niet geboren, maar bij de geboorte van dr eerste kind is ze doof geworden. Ik weet niet of mijn oma ook zo geplaagd is vroeger.
Nu is het af en toe wel grappig als ze een engels woord op zn nederlands zegt, we moeten dan wel ooit lachen en zij zelf ook, maar we leggen het haar altijd uit hoe ze het uit moet spreken.

Waarschuw beheerder
donateur
Ja haha dat doe ik af en toe ook wel eens bij m'n moeder.. dan vraagt ze aan mij hoe ze dat moet uitspreken, en dan leg ik dat uit :jaja:

Waarschuw beheerder
donateur
:)
De woorden die bij mij nog zijn blijven hangen zijn :
Pizza
Bleu Band

Ze snapte er nix van :) maar ze kon er zelf ook wel om lachen :)
Waarschuw beheerder
Ghe ghe... gehoorapparaatjes kunnen wel eens handig zijn:
vroeger als m'n moeder weer es kwaad op me was en begon te schreeuwen, deed ik mooi mn gehoorapparaatjes uitzetten en ging weg :D Weet ik zelf niks meer van, maar m'n ma weet 't nog knetter goed hehe.

Mja, mensen merken ook vaak nooit dat ik slechthorend ben, pas als ik 't zeg of m'n haren achter mn oor doe ofzo.
Het viel mn buurjongen wel op dat ik altijd naar de mond kijk tijdens het praten... was mij zelfs nooit opgevallen :| Zo gewend ben ik nou aan deze "handicap".

Waarschuw beheerder
donateur
Hahah ja doet me moeder ook nog wel es.. dan heb ik keihard de muziek aan ofzo en dan komt ze op me kamer en dan hoort ze dat.. hup *klik* hoorapparaatje uit 8)
Of gewoon als ik tegen haar aan t lullen bent.. is ze t beu.. *klik*

Of der apparaat is zowiezo uit en dan probeer je haar nog eens te roepen.. :frusty:

Haha jah pizza.. is echt een rotwoord :jaja:
Mijn vader kan t woordje September nie goed uitspreken of gdv.. kan hij ook nie zeggen haha dat is pas grappig.. zit ie in de auto, wordt ie superwoest.. wat er dan uitkomt is: GOFFER! :@

:p
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik heb ook héél veel respect voor hun...de peetoom van mn moeder was ook doof en k heb nog nooit zo met een oude man kunnen lachen ....die was echt te gek :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Je kan der ook mee lachen! :jaja:
Waarschuw beheerder
donateur
hahaha super
mijn moeder zet ze ook altijd uit als we ruzie hebben ofzo
of als me broer en ik aan het schreeuwen zijn tegen elkaar

Waarschuw beheerder
donateur
:jaja:

Waarschuw beheerder
:jaja:

Waarschuw beheerder
kep ook 1 vriendin die doof is. ik snap nie dat mensen denken dat ze dan gehandicapt zijn en nix meer kunnen. me vriendin die praat gewoon goed hoor ze doet liplezen, je moet het wel soms herhalen. maar ze zijn echt niet gehandicapt hoor

Waarschuw beheerder
Ik heb veel respect voor dove mensen (y)

Waarschuw beheerder
wat zegt u?

Waarschuw beheerder
mij vragen ze altijd of ik niet goed hoor, ze moeten soms dingen 2 a 3 keer herhalen maar ben gelukkig nog niet helemaal doof

Waarschuw beheerder
donateur
Wat zijn dat? Mensen die met die huidverzorgingsproducten staan te leuren? :p

Maar ik vind t triest hoe sommige mensen met hun handicap omgaan, achterbaks, schijnheilig, noem maar op...stoer hoor, dat soort lui...djeez..bah

Waarschuw beheerder
nee chocolade :d

Waarschuw beheerder
kep ook 1 vriendin die doof is. ik snap nie dat mensen denken dat ze dan gehandicapt zijn en nix meer kunnen. me vriendin die praat gewoon goed hoor ze doet liplezen, je moet het wel soms herhalen. maar ze zijn echt niet gehandicapt hoor

Heb ook vrienden die doof zijn, en hun kunnen ook gewoon goed praten hoor.. mjah dat komt omdat jij het gewend bent.. mah goed.. niet iedereen begrijpt dat dus :S
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Mijn zusje is doof(100% ),en die kan ook aardig goed praten :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
:Respect:
Waarschuw beheerder
tis toch altijd moeilijk geweest voor mij...veel met muziek bezig toen ik nog thuis woonde en er ontstond toch best een kloof tussen mij en me broertje want die passie voor muziek kon hij niet goed begrijpen...maja die fette basdreun vond ie dan wel weer geinig..(Y)

Verder als ik ooit iemand zie die een dove belachelijk maakt zweer ik dat ik een pen of iets dergelijks door diegene zn trommelvlies douw!!:dood:

Doof zijn lijkt me egt kut vooral omdat muziek veel voor mij betekend, maar of ik er van leer en gehoorbescherming draag op feestjes?
niet echt...best dom eigenlijk:S

Waarschuw beheerder
:respect: ons mam is ok slechthorend en da is eg ni leuk..heb er eg respect voor!!

Is nie altijd even makkelijk om zo door 't leven toe moeten..:no:

Waarschuw beheerder
enige wat ik vervelend vind is dat ik af en toe een paar keer moet vragen, wat zeg je ? voor de rest niet zoveel problemen ermee...