Partyflock

Forumonderwerp · 695569
2704x bekeken

Waarschuw beheerder
donateur
Mijn ouders zijn doof en niet alleen MIJN ouders, maar ook andere dove mensen worden vaak voor de gek gehouden.. ze worden aangezien als een gek, als een gehandicapt iemand, gewoon als iemand 'anders', maar dove mensen zijn hetzelfde als mensen zoals wij, alleen zij kunnen niet horen..

Heel vaak gaat bij ons de telefoon over en wordt er gelijk weer opgehangen (oke dat gebeurt ook wel eens bij jullie, maar bij ons gebeurt dat nou net 10x meer..) hetzelfde bij belletje lellen, dingen achter hun rug om zeggen (scheldwoorden) omdat ze toch weten dat dove mensen niet kunnen horen en alles kunnen zeggen wat ze willen, maar PAS OP! Ze zijn niet gek! Ze kunnen bter liplezen dan dat jij dat kan!

Laat mij jullie mening nou eens horen over dove mensen.. wel ff serieus..

Waarschuw beheerder
oh nee ? dan ga ik je nu terroriseren :d
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
:/ terroristen :/

oooh zoooooo , mmm word er ook niet blij van :/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
gelukkig ben ik altijd serieus

Waarschuw beheerder
Geen last van dove mensen op PF

:S
Waarschuw beheerder
donateur
Jij wel dan ?

Waarschuw beheerder
Is gewoon een stomme opmerking die je maakte :nee:
Waarschuw beheerder
donateur
zo was die ook bedoeld
Waarschuw beheerder
hahaha
geen last van dove mensen op pf

dus wel me broer verwijderd is doof en die zit ook op partyflock :jaja:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Maatje van mij is ook doof, gaat regelmatig mee naar feestjes. Staat dan meestal voor de boxen, dan krijgt ie net wat geluid mee geloof ik.
Waarschuw beheerder
ahaha jah me broer ook.. maar dan hoort ie nog nix! whaha! staat ie alleen omdat je dan de trillingen beter voelt. :D

Waarschuw beheerder
ik ben dan wel niet doof..maar wel aan 1 oor..zelfs dat is irritant..:S vooral alsk op feeste staat enzo..iedereen lult maar in me verkeerde oor..ja dan snappe ze niet dat ik het nie verstaat..maar goed ook als ik ergens loopt en iemand roep me week nie waar het vandaan kom..eg irritant..maar gelukkig hebk me andere oor nog..lijk me eg erg om helemaal doof te zijn :(

Waarschuw beheerder
Is al erg genoeg voor die mensen; ga ze er dan ook niet mee pesten o.i.d .
Hoe zou jij het vinden als ze dat bij jou deden als je doof was?..

Waarschuw beheerder
donateur
Ben eindelijk terug.. :jaja:

ff teruglezen 8)

je moet het wel soms herhalen. maar ze zijn echt niet gehandicapt hoor

Pcies :jaja:

Maatje van mij is ook doof, gaat regelmatig mee naar feestjes. Staat dan meestal voor de boxen, dan krijgt ie net wat geluid mee geloof ik

Hij voelt denk k eerder die bass, omdat het zo dreunt :jaja:

ik ben dan wel niet doof..maar wel aan 1 oor..zelfs dat is irritant..

Een meisje die ik ken heeft dat ook.. Vertelde ze me pas geleden. Maar soms denk ik daar nie aan en dan lul ik een end weg :X Ben t nog nie gewend bij haar :nee:

Waarschuw beheerder
donateur
Hoe zou jij het vinden als ze dat bij jou deden als je doof was?..

Dat bedoel ik dus dat heel veel mensen gewoon geen respect voor dove mensen hebben of voor blinden enzo..

Waarschuw beheerder
Ik behandel dove mensen net zoals normale mensen.
Is niets mis mee toch, ze kunnen alleen niet horen.
:S

Waarschuw beheerder
donateur
khoor voornamelijk alleen nog lage tonen in één oor en hou misschien juist daarom van hardstyle..
Op feesten kan ik m'n eigen stem-volume niet goed regelen en daardoor ontstaan er rare situaties.... zij verstaan mij niet! en als ze in m'n oor schreeuwen versta ik hun ook helemaal niet want zonder liplezen kom ik niet ver....
Sommigen gaan er goed mee om en behandelen je als normaal maar ik ervaar ook dat als ik het eenmaal over m'n gehoor heb gezegd dat de conversatie nagenoeg afgelopen is.....

Waarschuw beheerder
donateur
Sommigen gaan er goed mee om en behandelen je als normaal maar ik ervaar ook dat als ik het eenmaal over m'n gehoor heb gezegd dat de conversatie nagenoeg afgelopen is.....

Dat hebben mijn ouders dus ook heel vaak :S En dan kan ik me daar zo kwaad om maken. Als ze zeggen: wil je wat langzamer praten want ik ben doof. Dan isset meteeen van: oh.. oh.. dan zeg ik maar niks meer want ze kan me toch niet verstaan.. Veel mensen nemen niet eens even de moeite om wat duidelijker en langzamer te praten.. :S
Waarschuw beheerder
Precies, klopt als een bus.. wat ik zo vaak heb is als ik vertel dat ik doof bent dan denken het meeste mensen gelijk dat wij doven dom zijn en ze gedragen dan op een vage manier(bijv. overdreven duidelijk articuleren en of denken dat we zielig zijn) we zijn ook maar mensen maarja, ik laat dan ook gelijk duidelijk merken dat wat ze denken gewoon nix van klopt.. en dan denken/praten ze ineens anders, meer aangenamer enzo.

wat ik leuk vind op feesten, als ik contact maak met iemand en zeg dat ik doof bent.. zeggen ze vaak gelijk zo van: hoor je muziek dan wel?? Normaal gesproken verwacht je ook geen doven op het feesten.. maar we kunnen heel goed voelen en kan zelf 20% horen. En sta ook haast altijd voor de speaker, lekkur haarrrdd!! Me motto iz: un dag geen muziek geluistert is een dag niet geleefd.. Ben helemaal gek op muziek, wordt altijd vrolijk van. En als ik een probleem heb, zet ik gewoon muziek op en voel ik me helemaal top!!

zo is et zo beetje
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Hai lieverd :knuffel:

Ja :jaja: juist! ;)

Waarschuw beheerder
Phroz0rz 31 augustus 2004 19:38
Precies, klopt als een bus.. wat ik zo vaak heb is als ik vertel dat ik doof bent dan denken het meeste mensen gelijk dat wij doven dom zijn en ze gedragen dan op een vage manier(bijv. overdreven duidelijk articuleren en of denken dat we zielig zijn) we zijn ook maar mensen maarja, ik laat dan ook gelijk duidelijk merken dat wat ze denken gewoon nix van klopt.. en dan denken/praten ze ineens anders, meer aangenamer enzo.

wat ik leuk vind op feesten, als ik contact maak met iemand en zeg dat ik doof bent.. zeggen ze vaak gelijk zo van: hoor je muziek dan wel?? Normaal gesproken verwacht je ook geen doven op het feesten.. maar we kunnen heel goed voelen en kan zelf 20% horen. En sta ook haast altijd voor de speaker, lekkur haarrrdd!! Me motto iz: un dag geen muziek geluistert is een dag niet geleefd.. Ben helemaal gek op muziek, wordt altijd vrolijk van. En als ik een probleem heb, zet ik gewoon muziek op en voel ik me helemaal top!!

zo is et zo beetjelaatste aanpassing: 31 augustus 2004 19:53

Van zo'n positief iemand word ik zelf weer helemaal vrolijk!
:respect:

Waarschuw beheerder
klagen je buren dan nooit over geluidsoverlast?
Waarschuw beheerder
mmm, heb relakte buren.. ene boven hier, ene links van hier en ene beneden hierzo.. en reken maar dat muziek nie zachtjes staat! Van boven kwam wel een keer langs en zei dat ze liever van 5 uur smiddags tot met half 8 savonds geen gedreun wilt horen, maar na half 8 tot met hoelaat ik wil mag het wel, vaagjes maarja.. reliekz! En die van beneden klaagt nooit, en die van links 1 keer. Ze zijn ook gewend van dat gebonk volgens mij ofzo, tis aardig ouwe huis met houten vloer, dus ze horen/voelen et vast wel. Maybe klagen ze niet speciaal voor mij omdat ze weten dat ik doof bent??

alligator, leuk om te lezen;) soy tambien poco loco (la vida es bonita con musica)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
lekker rustag geen gezeik an je kop als je doof bent
Waarschuw beheerder
Ik heb ook veel respect voor dove mensen.

Ik heb nu een jongen in de klas die slecht horend is en ik doe Heao, dus dom zijn ze zeker niet :D

Mjah volgens mij moeten ze meer moeite doen voor dingen en moeten ze zich heel goed kunnen focussen op mensen die tegen ze praten.

Dat is alleen maar iets waarvoor je respect moet hebben denk ik omdat veel mensen die wel kunnen horen dat zeker niet kunnen of er de moeite niet voor willen doen.

Waarschuw beheerder
donateur
Niet verstaan gaat samen met niet begrijpen.
Iets verkeerd verstaan kan rare reakties tot gevolg hebben. Veel mensen kunnen gewoon niet met de gehoor-handicap omgaan. En het ene gehoorgebrek is het andere niet. Er vooruit blijven komen en blijven uitleggen hoe het in elkaar steekt is volgens mij het enige wat doven en slechthorenden kunnen doen btw..... 15 oktober treden niemand minder dan de dance-formatie Soulvation en de topdeejays Laidback Luke en Lady Aïda op een speciaal doven feessie
SENSE! wie gaat er ook ?

Waarschuw beheerder
donateur
15 oktober treden niemand minder dan de dance-formatie Soulvation en de topdeejays Laidback Luke en Lady Aïda op een speciaal doven feessie

Ja joh? Waar is dat dan, want dan kan ik dat effe tegen een paar dove vrienden van me zeggen :jaja:

Waarschuw beheerder
donateur
Tivoli Utrecht, Ken die gelegenheid niet maar vorige feessies in Nighttown/Rtm en 013/Tilburg waren prima ! Info staat op de site van Dovenschap... zwaaizwaai

Waarschuw beheerder
donateur
Oh oke :d dank je wel
Ik denk dat mijn moeder het wel kent, want die heeft in Utrecht gewoont dusjah :jaja:

Mag ik die site misschien ff, want die ken ik niet :$ haha

(K)

Waarschuw beheerder
donateur
Oké, ga ik even kijken :d
(K)
Waarschuw beheerder
mmmm, maybe is et moeite waard om un kijkje te nemen. normaal gesproken hou ik nie zo van commericele feesten, zit ook meer in underground scene ( ga meest naar illegale goa en tekno feesten (ZMK!!!)) maar laatste anderhalf maand ben ik steeds meer gaan verkennen bij commericele feesten, es wat anders en bevalt me wel aardig.. bij illegale feesten zijn we meer als 1 grote groep en enorm veel goedkoper en totaal geen geweld enzo. bijv, die mystery land die ik laatst was was best wel vet, niet normaal veel mensen waren der zeg en heerste ook un goeie sfeer, alhoewel daar wel wat geweld waren, maarja.. negeren dat boel en feesten maar!!

ltrz!

Waarschuw beheerder
donateur
Moet je toch ook helemaal niks van aantrekken van die mensen die ruzie staan te maken. Jij komt toch ook lekker te feesten :jaja:

:bounce:

Verder alles goed? :knuffel:
Waarschuw beheerder
Precies! Yeah, toppie!! Met jou ook toppie?

SMAK voor mun lieverd!! (wat voor code is dat voor die icoon?die laatste)
Waarschuw beheerder
mijn vader is doof aan een oor, soms wel vervelend maar ook voor hem! ik vind het dom als mensen dove mensen belachelijk maken.

Waarschuw beheerder
donateur
Precies! Yeah, toppie!! Met jou ook toppie?

SMAK voor mun lieverd!! (wat voor code is dat voor die icoon?die laatste)

:jaja: Ja met mij wel hoor, alleen btje gaar :gaap: Ben gister wezen stappen in Vlissingen.. Hardcore Experience.. Begin was saai, maar later werd steeds bter :jaja:

(K) en :knuffel: terug! ;P

: knuffel : Maar dan aan elkaar :jaja:

Waarschuw beheerder
Phroz0rz 31 augustus 2004 20:34
alligator, leuk om te lezen soy tambien poco loco (la vida es bonita con musica)

Wat betekend dat eigenlijk?
Ik ga wel dit jaar spaans leren dus dan weet ik alvast wat!!!
Laterzz
Waarschuw beheerder
Mel, klinkt netjes. lekker losjes!

dikke :knuffel: terug!!

alligrator, Poco loco zal je vast wel wete wat dat is? betekent beetje gek en die daarnaast staat voor, et leven is mooi met muziek. lol, have fun

Waarschuw beheerder
donateur

dikke terug!!

Ik ben zker los gegaan, vooral op t eind :jaja:
Alleen jammer dat er ook mensen waren die ik niet mocht.. :X

:knuffel:

Waarschuw beheerder
Phroz0rz 5 september 2004 13:10

dikke terug!!

alligrator, Poco loco zal je vast wel wete wat dat is? betekent beetje gek en die daarnaast staat voor, et leven is mooi met muziek. lol, have fun

Ja poco loco wist ik wel,want dat ben ik:)

la vida es bonita con musica:respect:

Peace Alligrator aka poco loco

Waarschuw beheerder
donateur
Je had t me verteld Daniel, wat het betekende, maar was t vergeten.. :S
Waarschuw beheerder
iets vergeten is menselijk..

Waarschuw beheerder
donateur
Eén van de vele trekjes van mij: iets vergeten :X

haha :9

Waarschuw beheerder
donateur
Maar goed, we wijken van het onderwerp af..

Wie is er zelf doof of kent iemand die doof is?
Wordt jij/hij/zij anders behandeld??

Waarschuw beheerder
donateur
Je wordt meestal anders benaderd omdat veel mensen gewoon niet weten hoe ze met een handicap om moeten gaan. Veel onbegrip !
Waarschuw beheerder
Tjah heb er eigelijk nooit mee te maken gehad maar heb jij er dan nix aan over gehouden?

Waarschuw beheerder
Het is vervelend als je doof bent :yes:

Veel dingen kan je niet b.v. muziek,feesten etc.

Maar ik denk als je goed kan horen en je wordt later doof dat het nog erger is omdat als je bij je geboorte doof bent al is het toch anders.
Want stel dat een persoon nu doof wordt dan is het voor hem best wel fuckt up zeg maar op zich aan te passen als je begrijpt wat ik bedoel.

Vanaf je geboorte dan ,dan is het leven toch ietsjes anders denk ik.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Psies als je doof geboren bent weet je niet beter
Op latere leeftijd doof worden dan weet je eigenlijk wat je allemaal mist en das heel frustrerend. In beide gevallen is het zow jammer dat mensen de, voor hun, makkelijkste weg kiezen
en zeggen.... laat maar...en niet de moeite nemen iets te herhalen

Waarschuw beheerder
Ik heb een vraag?
Kunnen doven mensen nederlands schrijven?
ik bedoel dan gewoon nederlandse zinnen zonder al te veel fouten?

Waarschuw beheerder
komt zeker door die topic 'douchekop'

Waarschuw beheerder
jazeker, en ze heeft een nieuw topic geopend: vingeralfabet chat!!!!!
echt lachwekkend!!!!