Partyflock

Forumonderwerp · 695569
2625x bekeken

Waarschuw beheerder
donateur
Mijn ouders zijn doof en niet alleen MIJN ouders, maar ook andere dove mensen worden vaak voor de gek gehouden.. ze worden aangezien als een gek, als een gehandicapt iemand, gewoon als iemand 'anders', maar dove mensen zijn hetzelfde als mensen zoals wij, alleen zij kunnen niet horen..

Heel vaak gaat bij ons de telefoon over en wordt er gelijk weer opgehangen (oke dat gebeurt ook wel eens bij jullie, maar bij ons gebeurt dat nou net 10x meer..) hetzelfde bij belletje lellen, dingen achter hun rug om zeggen (scheldwoorden) omdat ze toch weten dat dove mensen niet kunnen horen en alles kunnen zeggen wat ze willen, maar PAS OP! Ze zijn niet gek! Ze kunnen bter liplezen dan dat jij dat kan!

Laat mij jullie mening nou eens horen over dove mensen.. wel ff serieus..
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb heel veel repect voor dove mensnen mij baas is doof en ik kan geen betere baas wensen dus weet niet wat mensne altijd maar zeuren maar doofheid heeft niks te maken met je slim heid enzo zo dat ben ik kwijt:D

Waarschuw beheerder
Hoezo laat je mening weten? Ik denk dat ongeveer iedereen ze als normale mensen ziet. Dat er dan van die kneupen bij lopen die ze voor de gek gaan houden moet je niet op letten. Ze dwingen echt bij niemand respect af ofzo.

Waarschuw beheerder
Wat je al zegd dove mensen zijn ook gewoon mensen * Meinl kun jij ook gebaren taal* ?
Waarschuw beheerder
donateur
Kan er iig niet tegen als ze achter hun rug om grapjes maken. Tijdens mijn vakantie had ik dat ook. Was in gesprek met een man *die dus slecht horend was* en een paar gasten dachten leuk te zijn. Geintjes te maken onder elkaar over gehoor apparaat. Niets tegen hem gezegt maar later wel even op hun afgestapt of ze wel besefte waar ze mee bezich waren. Niet dus :S.

Stumperds...

Gegroet een WYNN
Waarschuw beheerder
donateur
presies geen repect die gasten:S

Waarschuw beheerder
donateur
Er lopen heel veel mensen hier rond die geen respect voor ze hebben hoor. Ze worden echt niet als een gewoon normaal horend iemand behandeld.. Als bepaalde mensen weten dat die persoon zeg maar doof is, OF ze lopen weg OF ze kijken hun niet aan bij het praten! lekker is dat :S

doofheid heeft niks te maken met je slim heid

Nee gelijk heb je! Ze zijn echt veel slimmer dan dat heel veel mensen denken.. ik heb vroeger ook wel es dingen geflikt.. ik d8 ze komen er tog nie achter.. nou.. kheb t geweten hoor :frusty: O:)

Waarschuw beheerder
Erg misselijk ja.
Ik zelf ken eigenlijk niemand die doof is.
Waarschuw beheerder
donateur
Simpele zieltjes die dat doen..

:kots:

Waarschuw beheerder
donateur
Meinl kun jij ook gebaren taal*

:jaja:

Waarschuw beheerder
Wat zeg ik nu dan :/

Waarschuw beheerder
donateur
Kben voor 80% doof aan mijn rechteroor, linkeroor 15%

Heb er tot nu toe nog geen problemen mee gehad, Ja mensen die pissed worden al ze 3 keer hetzelfde moeten zeggen omdat je het niet verstaat.

doofheid heeft niks te maken met je slim heid

(Y)(Y) Goeie opmerking

Waarschuw beheerder
donateur
Ja mensen die pissed worden al ze 3 keer hetzelfde moeten zeggen omdat je het niet verstaat.

Jij kan er toch niks aan doen :s Dan moeten ze daar maar rekening mee houden toch :frusty:

Wat zeg ik nu dan

:frusty:
Waarschuw beheerder
donateur
presies gewoon ff wat duidelijker praten:D

Waarschuw beheerder
donateur
Ja dat is ook zoiets jah :s Mensen die supersnel gaan praten en HARDER gaan praten terwijl dat niet eens nodig is :frusty:

Ik zeg altijd, je ken net zo goed (bij mijn ouders dan) zonder stem praten, want ze horen je toch niet, ze lezen alleen je lippen..

Het enige wat mensen doen is: KEI en KEIHARD praten :S en supersnel.. jah.. vind je t logisch dat ze je dan niet kunnen volgen 8)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Wat zeg ik nu dan

:frusty:

Wat zijn we weer op de hoogte van de stand van sarcasme tegenwoordig.

Waarschuw beheerder
donateur
Oja nog wat!! ook vet irritant: mensen die gaan schreeuwen of juist overdreven langzaam gaan praten omdat ze weten dat je slechthorend/doof bent.

Waarschuw beheerder
donateur
Of overdreven duidelijk :S

Waarschuw beheerder
Lijkt me op zich ook wel lastig hoor, je moet toch je praatstijl aanpassen. En zonder geluid praten is dan ook weer zo raar.

Waarschuw beheerder
donateur
je hoeft je praatstijl niet aan te passen hoor(bij mij niet iig) ik hoor nog wel iets en als je niet je hand(of wat dan ook) voor je mond houdt dan kan ik ook liplezen

Waarschuw beheerder
Liplezen lijkt me trouwens zeer handig als je het beheerst :yes:

Waarschuw beheerder
donateur
Hahah best wel! :p
Als er mensen over me lullen, dan eh.. jah.. ken ik eigenlijk gewoon mee'luisteren' 8)

Wat ook best handig is als je gebarentaal kan, dat als er een doof iemand helemaal aan de andere kant van de weg staat (bijvoorbeeld) dan ken je gewoon lekker met elkaar lullen 8)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
mijn broer is doof al vanaf dat ie 6 week oud was.. hij had een hersenbloeding gehad.
ik ben er helemaal aan gewent en spreek ook gebarentaal.
maar soms irriteer ik me dood.. gaan we samen naar de snackbar, hij besteld, verstaat dat mens em niet.. okeej hij praat een beetje apart maar je kan tog je best doen hem te verstaan.. en dan kijke ze mij weer aan van wat zegt hij? daar kan ik zo gek van worden, vraag dan gewoon om pen en papier zijn genoeg mogenlijkheden.

Waarschuw beheerder
Ach ja, simpele mensen zoeken simpele oplossingen.

Waarschuw beheerder
donateur
Ja, maar dat hebben mijn vrienden ook hoor dat ze mijn ouders niet verstaat (als ze voor de eerste keer bij mij thuis komen) dan ga ik er gerust bij staan om het even te vertalen.. later kunnen ze mijn ouders gewoon volgend.. btje krakkemikkig af en toe, maar gaat best goed.

Maar je hebt iid ook dove mensen die gewoon echt NIET goed verstaanbaar zijn en dan gaan ze iid naar jou kijken :S
Waarschuw beheerder
jah das waar... beetje lui haha! terwijl als ie ergens alleen is komen ze er tog ook uit?
Waarschuw beheerder
maar als je beetje je best doet versta je em best wel. en alst egt ni goed hoorbaar is ben ik ook de moeilijkste niet :P

Waarschuw beheerder
donateur
Ja beetje vreemd hè :S mjah.. sommige mensen..

Waarschuw beheerder
donateur
Ja, maar je hebt van die mensen die gewoon geen zin hebben om al die woorden zeg maar 'te vertalen' :s
Waarschuw beheerder
Ik heb een dove broer,
hij is volgens mij ook erg vaak gepest ermee.
Mijn broer kan ook heel goed liplezen,
sommige mensen hebben het niet eens door dat hij doof is!

Hij krijgt nu onderzoeken in Leiden of hij via een chip nog kan horen.

Maar hij moet eerst laten onderzoeken hoe erg zijn orenstelsels zijn beschadigd.

Waarschuw beheerder
donateur
Oh ja dat heb ik ook wel eens meegemaakt met een vriend van mij.. hij kan supergoed praten, maar hij is gewoon doof.. van heel veel dove mensen hoor t meteen dat ze doof zijn, maar bij hem niet.. gingen we ergens de stad in en kwam ik een paar vrienden tegen, stelde ze aan elkaar voor en een vriendin van me begon volaan tegen hem te lullen.. hij kon haar gewoon volgen door haar lippen te lezen, maar later volgde hij het niet meer en toen begon hij gebaren naar mij te maken van wat ze nou tegen hem zei...

ze stond met een bek vol tanden :| haha ik moest op zich wel lachen

Ohjah zo'n chip.. klopt jah, heel veel kindertjes hebben dat al.. is op zich wel een oplossing, alleen volgens mij zie je wel een plek op je hoofd zitten.. bter neem je (alleen als het kan) een gehoorapparaat.. zit tenminste een btje achter je oor
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
mijn vader is slechthorend, ik kan me ergeren aan mensen die daar geen begrip voor hebben en raar doen als er gevraagd wordt om het nog een keer te vertellen.
Maar mensen zijn altijd raar en bevooroordeelt, laatst liep in in de supermarkt en ik had een blauwe dikke wang (me verstandkies was er uit gesneden) en dan hoor je ze zeggen "oh die heeft zeker klappen gehad " :S
En dan serieus denken dat je niets in de gaten hebt, dat je achterlijk bent.
Mensen denken gewoon niet na en leven in hun eigen wereld en denken dat ze beter zijn dan iemand met een handicap.
Maar dat zijn nou mensen...helaas..
Waarschuw beheerder
Dat hadden we in Engeland ook,
hij stond mooi met een Englse te praten en
even later kwam ie er achter dat ie doof was.
En hij stond toch raar te kijken,
hij had het helemaal niet in de gaten ofzo!
Ja maar hij wil verder studeren,
als doven tolk en wil gewoon verder leven zoals iedereen.
Klinkt gek maar, het is een optie als je je doofheid niet wilt/kan accepteren.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ohjah zo'n chip.. klopt jah, heel veel kindertjes hebben dat al.. is op zich wel een oplossing, alleen volgens mij zie je wel een plek op je hoofd zitten.. bter neem je (alleen als het kan) een gehoorapparaat.. zit tenminste een btje achter je oorlaatste aanpassing: 29 juli 2004 20:00

Zo'n chip heeft mijn vader daarmee hoor je een stuk beter als met een gehoorapparaat, als je je haar over zo'n plek heen doet zie je bijna niet, gewoon aan de kapper vragen voor advies.

Waarschuw beheerder
donateur
Maar mensen zijn altijd raar en bevooroordeelt

Vooral als het om doven gaat jah :jaja:

Ik heb ook wel eens meegemaakt dat mijn ouders niet werden uitgenodigt omdat ze juist doof zijn.
De mensen die de uitnodigingen stuurden wilden naar de bioscoop.. ze dachten dat als ze mijn ouders uitnodigen dat ze het toch niet kunnen volgen omdat ze doof zijn... HALLO :frusty: Als je gewoon een film kijkt met ondertiteling, volgen ze het best hoor :S

Waarschuw beheerder
donateur
Ja dat is ook wel zo..
de gehoorapparaat van me ma is af en toe behoorlijk aan t flippen :S Vet piepen als ze een beweging maakt met der hoofd, echt ontzettend irritant..

Me vader kon vroeger ook horend gemaakt worden, maar dat wilde hij niet.. hij zou dan de geluiden enzo niet herkennen..
Waarschuw beheerder
hahah jah dat is egt dom als je dan iemand niet mee vraagt naar de film!
ik ben t zelfs zo gewend dat ik goede tijden en het nieuws kijk met ondertiteling :$

Waarschuw beheerder
donateur
Whahaha ja ik ook! Anders kan IK t zelfs niet verstaan.. stom is dat :frusty:

Ook als mensen met hun hand voor de mond praten, dan kan ik t ook niet verstaan :$ Mjah..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik ben slechthorend ! Maarruh altijd gewoon op openbare scholen gezeten, nooit dr mee gepest, soms reageer ik weleens verkeerd en dan lachen ze wel maar ja, moet ik dan gaan huilen ?

en gehoorapparaten zijn irritant in mn oren dus daar begin ik niet aan,tenzij ze betere uitvinden !

maar zonder red ik me prima

Ook als mensen met hun hand voor de mond praten, dan kan ik t ook niet verstaan Mjah

dat heb ik ook, ik kan dus ook half liplezen
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Nah dat kan toch, je hoeft toch niet meteen naar een dovenschool als je slechthorend of doof bent :S Vind ik juist goed als je op een openbare school zit, dan leren de horende kinderen ook met jou om te gaan enzo..

nee tuurlijk moet je niet gaan huilen :s kan jij der wat aan doen dat je het verkeerd begrepen hebt..

Ja dat snap ik dat ze irritant zijn :s me ma doet dat ding ook altijd uit als ze thuis is... best irritant O:) Moet je der weer heeeeelemaal naartoe lopen als je der wilt roepen... ik kan zo hard roepen en schreeuwen als ik wil, maar ze kijkt NIET om.. hahah.. jah.. en stampen op laminaat voelen ze niet :S
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ook als mensen met hun hand voor de mond praten, dan kan ik t ook niet verstaan :$ Mjah..

hahah ik ook ni dan zeg ik haal die hand es weg zo kank je tog ni verstaan whaha! staan ze me egt raar aan te kijke van wat je hoort me tog! whaha

Waarschuw beheerder
donateur
Ja zo staan ze me ook wel eens aan te kijken.. van hallo.. je bent toch horend :S

Heb jij dat ook, dat je als je met iemand praat dat je vanzelf naar die persoon z'n mond kijkt??

Mijn leraar Nederlands zei dat eens een keer tegen mij dat ik dat doe.. maar zelf heb ik dat niet in de gaten :S
Waarschuw beheerder
jah nu je dat zo zegt dat doe ik eigenlijk altijd.. k weni mee opgegroeid.. en praat ook best veel met me handen. op zich best wel irritand haha!

Waarschuw beheerder
ja ik heb dat vooral als ik aan het autorijden ben met iemand achterin of als ik achter inzit en iemand voorin, dan moet je hard gillen tegen mij :d
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
hahaha altijd als ik bij me broer in de auto zit praat hij maar door.. en dan ist egt irritant om dan te antwoorden omdak wil dat hij ook op het verkeer let mja.

Waarschuw beheerder
donateur
ohjah dat heb ik ook dat ik veel met mijn handen praat :P hahah, ja ik heb 3 zussen en die doen dat ook allemaal hahah

Ja dat heb ik soms ook wel hoor, als ik achterin de auto zit en de bestuurder probeert wat te vertellen... dat zit ik echt zo van... :S wat zeg je nou :S

Waarschuw beheerder
donateur
Me ouders doen pas eng! :S Ze zitten gewoon gebaren naar elkaar te maken in de auto, en ze kijken elkaar recht in de ogen aan! :dood:
Waarschuw beheerder
hahaha gevaren op de weg dus :P
dat vind ik soms ook zo dom.. dan zeggen ze van jah doven kunnen tog geen auto rijden.. ze horen nix! maar als jij in de auto zit met kei hard de muziek aan hoor je ook nix! en dat terwijl doven beter gericht zijn op zicht.. mijn broer ziet flits palen al ver van te voren :D

Waarschuw beheerder
donateur
me ma kijkt altijd teveel! :s Dan let ze niet op de auto voor ons.. dan kijkt ze ineens en dan trapt ze volaan op de rem.. ik schijt 7 kleuren stront man, als me ma rijd :S en me pa scheurt door de bochten :S

Mjah zker, het is zeker handy als je broer die flitspalen al ziet.. ik zie ze nooit O:)

Me ma moet altijd lachen als ik zeg dat er naar der werd getoeterd als ze iets verkeerds deed. 'Ja hallo' zegt ze dan. 'Ik ben toch doof!' 'Ma... ze kennen toch niet RUIKEN dat je doof bent!' :frusty: hahaha