Partyflock

Forumonderwerp · 676159
3751x bekeken
Waarschuw beheerder
4mei

1 min. stil zijn voor dodenherdenking daar kan ik nog wel inkomen,

maar op hoeveel minuten heeft Pim dan eigenlijk recht??????

Een half uur voor Pim minimaal

[img]http://members.chello.nl/~j.faessen/images/pim.gif[/img]

Waarschuw beheerder
Dikke penis ..

geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om die figuur te herdenken ..

ik was em gelukkig allang vergeten en nou beginnen ze er allemaal WEER over ..

spijtig dat iemand vermoord wordt, dat is NOOIT goed .. maar die Fortuyn was echt FOUT ...

Waarschuw beheerder
30 min stilte voor 1 man... en 2 min voor duizende slachtoffers jou stelling is met alle respect de grootste BS die ik ooit gehoord hebt.
Ik ben ook stil geweest hoor daar niet van maar 1 min is meer dan zat om stil te staan bij een slachtoffer niet 30 min omdat jij zijn ideaal beelden goed vond.
Waarschuw beheerder
donateur
Nou, nou. Was het Pim die dat allemaal bedacht of dachten meer het? Een halfuur is aanstellerij van de bovenste plank.:S

Waarschuw beheerder
nou ik bedank vriendelijk.. zal vast een prima gozer zijn geweest.. en tis goed dat hij ff wa mensen heeft wakker geschud..

Maar moet dr niet aan denke dat hij mininster president zou worden :s (niet dat balkellende er iets te zoeken heeft maar ala)

Hij was gewoon te vaag over sommige dingen wel zeggen dat iets nie goed is maar ook niet alternatieven geven..

Wat nie wegneemt ieder verlies is er 1 teveel..
Waarschuw beheerder
(niet dat balkellende er iets te zoeken heeft maar ala)

hij haalt dat kleine beetje imago wat nederland nog heeft naar beneden (N)

Weg met Harry Potter!!!!!!
Waarschuw beheerder
Gast...jij moet je helemaal niet met politiek gaan bezig houden, aangezien je er geen ruk verstand van hebt.
Waarschuw beheerder
moet van mijn moeder,
anders mag ik ook niet stemmen

aangezien je er geen ruk verstand van hebt.

ik weet het
Waarschuw beheerder
Gast...jij moet je helemaal niet met politiek gaan bezig houden, aangezien je er geen ruk verstand van hebt

Na jouw mening over Bolkenstyn te hebben gelezen op 23 januarie 2003 forum algemeen, geef ik je gelijk: jij bent de alwetende politieke wetenschapper van de dag
Waarschuw beheerder
Dank je, aangezien je Januari en Bolkenstein niet eens normaal kunt schrijven adviseer ik je eerst eens een cursus nederlands te volgen voordat je nog eens snugger over wilt komen.

Bovendien was het een jaar geleden en ik kan zelf al niet eens meer de post terugvinden. Erg ziek dat je zo ver gaat graven en dan ook nog eens dom uit de hoek komt.

**edit.. snap het best dat je voor je vriendje wilt opkomen hoor.. maar laat het niet ten koste van jezelf gaan ;) **
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Zijn er nog mensen met een visie en die ook durven te zeggen waar het opstaat.

Als pim er niet geweest was dan hadden bepaalde "onderwerpen" nog steeds niet bespreekbaar geweest.

Nu zijn er gelukkig nog Partijen die zijn ideeen overnemen
zoals het strenger optreden van de politie en een beter uitzettingsbeleid. Anders hadden er nog veel meer gelukzoekers naar ons land gekomen met alle gevolgen van dien.

Dus met zinnen zoals "ik was t niet met hem eens, maar hij had van mij niet dood gehoeven" daar kopen we niks voor.
Pim kwam niet voor niks aan zoveel stemmen. Het doet me een beetje denken aan het maaiveld komplex, als je er bovenuit komt wordt je afgemaaid. Waarom zou je hier bang voor zijn dan wordt er maar een keer iemand boos op je, jammer dan.(ruggegraat heet dat)

Als we hier lekker mee door gaan wordt het nooit wat met Nederland.Recht vooruit kom op Nederland!

Pim bedankt :respect:

Waarschuw beheerder
gewoon te triest dat toen Pim leefde al zijn ideeen tot de grond afgekraakt werden en nu alle partijen ze ineens zelf naar voren schuiven.

t zijn gewoon stelletje lamzakken daar.

Waarschuw beheerder
2 Prof. smalhout 2
Als jij het eens bent met Pims ideeën hoeft niet meteen te begaan dat anderen dit ook moeten vinden.
Wat ik vooral in triest vond is dat mensen na z'n dood als een soort van eer betoon op hem gingen stemmen! Dat is in een verkiezingscampagne met een belang als deze toendertijd had onzin!
Dat is spotten met je eigen land je kiest als het ware uit eerbetoon niet om de partij zijn ideeën.
Dus jouw visie over die stemmen klopt niet helemaal velen stemden puur en alleen als eerbetoon...
Waarschuw beheerder
Uuuuhhm KNETTERHARK a.k.a. KNETTERWORTEL ik ben ook een aanhanger van Pim Fortuyn en vind het echt verschrikkelijk wat er gebeurd is, maar 2 minuten voor de dodenherdenking en een half uur voor Pim Fortuyn???? :-S

Je moet wel even reeël blijven. De dood van Pim Fortuyn staat niet in verhouding tot wat er onder andere in WOII is gebeurd. Dat is natuurlijk veel erger, hoe erg de dood van Pim ook is. ALs je dat niet vindy, moet je je eens gaan verdiepen in de geschiedenis.

Ik denk dat Pim Fortuyn hard zou lachen om je idee, of zich misschien wel zou schamen.
Waarschuw beheerder
Ik denk dat Pim Fortuyn hard zou lachen om je idee, of zich misschien wel zou schamen.

eerder schamen ja...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Wat een pim-geilheid hier :kots:.

Waarschuw beheerder
echt met alternatieven kwam hij niet....

ik die positie mag je best zeggen dat iets niet goed is, prima zelfs...

maare alternativen kwam hij ook niet egt mee...

die vele stemmen waren er ook van medeleven betuiging...

Waarschuw beheerder
Nu zijn er gelukkig nog Partijen die zijn ideeen overnemen
zoals het strenger optreden van de politie en een beter uitzettingsbeleid. Anders hadden er nog veel meer gelukzoekers naar ons land gekomen met alle gevolgen van dien.

Onzin.
Het is helemaal niet zo dat Fortuyn verantwoordelijk is voor het strenger asielbeleid.
Het is al jaren zo dat er meer autochtonen het land verlaten dan dat er allochtonen binnen komen.
Gelukzoekers zijn hier praktisch niet meer, het beleid is al lange tijd zo dat er enkel mensen mogen blijven die het ook echt nodig hebben.
Het probleem waar je het over hebt is in omvang relatief klein, het wordt opgeblazen en het lijkt of veel mensen een streng asielbeleid als een van de belangrijkste punten nemen als er gekeken wordt op welke partij er gestemd gaat worden.

Waarschuw beheerder
donateur
En tjee, wat staan die mensen er dan opeens van te kijken als ze merken wat voor punten die partij die ze in de regering hebben geholpen nog méér heeft... :P

(en dan zeg ik meestal: je hebt er zélf op gestemd hoor!)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
was vandaag nog bij zijn graf. Was aanwezig bij een crematie, en dacht ik ga even langs....wat waren er toch een hoop mensen zeg die de moeite hebben genomen om er een bloemetje neer te leggen...NOT.

verder allemaal van die idiote gedichtjes waar ik het nie echt koud of warm van kreeg...ow ja en 15 jarige wazi kneusjes die waren er ook :S
kunnen ze morgen op school weer stoer doen...dat ze bij pim zijn geweest...waarschijnlijk niet wetend dat ie ondertussen al in italie ligt :P

ik snap de ophef niet eigenlijk, dat ie doodgeschoten is, ok dat is fout.
Mensen die gaan vervolgens roepen dat de democratie de mond gesnoerd is e.d. das onzin.

In een democratisch land staat het volk centraal. Dus ook de allochtone bewoners in dit land. De enigen die deze democratie en deze samenleving naar de klote helpen zijn:
1) crimineeltjes in het algemeen.
2) nazi idioten met het verstand van een amoebe.
3) allochtonen die het verpesten voor de anderen.
4) kansloze 15 jarige dweepjes die denken alles beter te weten.
5) ow ja de jeugd van tegenwoordig, zowel nl als allochtoon, die fucking niet eens meer weten wat normen en waarden zijn, en het stoer vinden om elkaar hersens in te slaan, te haten, verwijten te maken en stoer te doen zonder enig doel.

dat soort mensen verkloten de maatschappij nou...niet alleen de allochtoontjes.
Maarjah ik zei t net al, het gros van de bevolking wijst maar met hun vingetjes naar een zondebok in dit geval...maar ach god o wee...zelf doen ze echt niets fout...wat is er nou mis met haten, haten en verwijten maken?

naar mijn mening begint een betere samenleving bij jezelf....en dat vergeten een hoop hier nog wel eens. heel erg jammer!

ow en wat onderwerp pim betreft. Onwijs charismatische man die goed wist hoe hij de juiste woorden moest uitspreken. Wat jullie zogenaamd noemen: zeggen wat het volk denkt, was in mijn ogen gewoon een ietwat grote mond van een kale nicht (btw ik heb niets tegen homo's en heb respect voor iedereen). Het had net zo goed Balkenende kunnen zijn die het zou zeggen, maar een democratie betekent ook respect voor het volk wat in je land woont, en met uitspraken zoals islam is een achterlijk geloof e.d., kan je niet praten over een eerlijke democratie, hoe je het ook wend of keert.
Afijn hij had zijn uitspraken nooit waar kunnen maken; hij wist immers wel waar de problemen zaten, maar echt een oplossing had meneer nog niet.

greetz oz
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
ow btw nu lopen ze weer te mekkeren dat er nu partijen zijn die zijn ideeen overnemen...nou ja dat wilden jullie toch zo graag...en daarmee zijn er ook extreem veel bezuinigingen en eigen bijdragen bijgekomen...ow maar daar waren we niet zo blij mee....
maar ja dat nemen we maar voor lief, zolang die klote allochtonen maar oprotten toch?

:kots:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
damn boy wat een tekste je hebt ut er maar druk mee :S

Owww en je word ook nog gelijk gebanned....

Brengt je nie ver meer hoor tegenwoordig je zo vrij uitlaten..

Waarschuw beheerder
Ik ben het eigelijk wel met OzziE_O eens... iig met veel dingen die hij zegt... :respect:

Tja een rechts beleid betekend ook dat voor de mensen die het iets minder hebben duurder wordt.
Die mensen zijn er veel meer in Nederland.
Iemand met genoeg geld kan het lijden die paar tientjes extra, iemand die elke euro moet omdraaien niet echt eigelijk.
Daar werd in de Pim Fortuyn hype alleen niet aan gedacht door de kiezer, iedereen werd verblind door het zogenaamde probleem met asielzoekers.

Waarschuw beheerder
:respect: ozzie
Waarschuw beheerder
donateur
ik kon me op veel punten wel vinden met pim...

maar om een half uur voor 1 iemand te doen, en slechts 2 minuten voor alle mensen die zijn gestorven tijdens de bezetting en de bevrijding gaat me te ver...

eigenlijk moet iedereen de hele dag stil zijn, uit respect voor de mensen die hun leven hebben gegeven voor ONZE vrijheid, tijdens WO2!!

half uur voor pim, sorry, maar ik lach je nu echt hard uit!

Waarschuw beheerder
ben het eens met lytheon en ozzie_o, wil er alleen nog aan toevoegen dat ik Pim Fortuyn een aardige populist vond :)
Waarschuw beheerder
als we nou ff een half uur voor alle oorlogsslachtoffers en 2 minuten voor pim (wat ik nog teveel vind) doen :P
Waarschuw beheerder
gewetensvraagje

als pim in augustus was vermoord zouden ""we"" dan ook 2 minuten stil zijn?

dus als er geen link met dodenherdenking zou zijn
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik denk als hij 2 maanden eerder was vermoord dat we dan ook niet stil zouden zijn. (omdat hij nog niet bekend genoeg was toen)

Het idee is nu makkelijker gevormd doordat het zo dicht bijelkaar zit, denk ik. Als het idee bedacht zou worden, zouden er vast wel mensen stil zijn, denk ik.

Waarschuw beheerder
donateur
4mei

1 min. stil zijn voor dodenherdenking daar kan ik nog wel inkomen,

maar op hoeveel minuten heeft Pim dan eigenlijk recht??????

Een half uur voor Pim minimaal

Sorry hoor, had veel respect voor Pim, maar niet voor dit soort geblaat.

je kunt de doden die bij de dodenherdenking worden herdacht niet vergelijken met Pim.

Je zegt dus eigenlijk dat hij langer moet worden herdacht omdat hij in jouw ogen daar meer recht op heeft.
HOEZO MEER RECHT?!

heb je ooit verder nagedacht over het hele gebeuren rondom Pim. Wat als hij niet was doodgeschoten? was hij dan nog steeds een held of een man met mooie praatjes zonder vermogen om dat waar te maken?

Hij heeft mensen aan het denken gezet en heeft dus een groot iets bereikt. Maar dat wil niet zeggen dat hij meer recht heeft op een nagedachtenis. 1 persoon wat hij ook betekende weegt niet op tegen de weet ik veel hoeveel mensen er zijn gestorven in de oorlog voor jou en Nederland.

Herdenken met een minuut of halfuur stilte vind ik persoonlijk niets. Je moet uit jezelf die mensen willen herdenken door bij dingen stil te staan en je bedenken hoe goed je het wel niet hebt nu. Neem eens een kijkje in een kamp (bv. Theresienstadt Te Polen) daar zie je dingen die je meer raken dan 2 minuten ztil zijn en verplicht nadenken over die mensen.

Volgend jaar moet jij je maar eens afvragen in die minuut wat jij in godsnaam herdenkt.

Een man die ons aan het denken heeft gezet OF al die mensen die ervoor hebben gezorgd dat jij savonds niet bang hoeft te zijn dat je overhoop wordt geknald door een atoombom.
Waarschuw beheerder
gewetensvraagje

als pim in augustus was vermoord zouden ""we"" dan ook 2 minuten stil zijn?

dus als er geen link met dodenherdenking zou zijn

:-S

Huh? Nu Pim in mei vermoord is, zijn "we" ook geen 2 minuten stil hoor. Ja, wel 2 minuten stil, maar dat heeft helemaal niks met hem te maken.
Waarschuw beheerder
nathjuhh

Hij was gewoon te vaag over sommige dingen wel zeggen dat iets nie goed is maar ook niet alternatieven geven..

echt met alternatieven kwam hij niet....

ik die positie mag je best zeggen dat iets niet goed is, prima zelfs...

maare alternativen kwam hij ook niet egt mee...

Het enige wat jij nu doet is exact herhalen wat de tegenstanders van Fortuyn op tv riepen. Zij waren zo simpel dat ze dit als enige verweer wisten aan te dragen. Ondertussen vergaten ze alleen dat zijzelf en de andere politieke leiders net zo min met alternatieven kwamen. Net zo goed vaag lulden.

Waar Pim Fortuyn dus een streepje voor had op de rest, was dat hij de aanwezige problemen wél erkende en ze ook schaamteloos aan de kaak durfde te stellen.

DAAROM was Pim Fortuyn populair.

Overigens als je eens de moeite zou nemen zijn boeken te lezen, dan zou je zien dat ze bomvol met oplossingen staan. Dus niet zomaar wat roepen s.v.p.
Waarschuw beheerder
donateur
Ja, maar feit blijft dat hij niet de kans heeft gehad zichzelf waar te maken, dus of hij ook echt de man met de oplossingen was valt te betwijfelen.
Waarschuw beheerder
Stilte voor Pim, ik vind het belachelijk. In mijn ogen is het een onderstreping van de oppervlakkigheid van enkele mensen. Naar mijn mening heb je dus geen kennis genomen van al zijn standpunten. Zoals ook al door enkele mensen voor mij gepost: met oplossingen kwam hij niet.
Ik vond het een vorm van puberale politiek, overal tegenaan schoppen en lekker kortzichtig in het 'vervolg geven aan'.
Neem nou de debatten waar hij aan deel nam, inhoudelijk reageren kon hij meestal niet.
Ok, hij heeft aangezet tot denken, dat was ok. Maar in principe was hij een slechte politicus. Maar dat is maar mijn bescheiden mening ;)
Waarschuw beheerder
Ja, maar feit blijft dat hij niet de kans heeft gehad zichzelf waar te maken, dus of hij ook echt de man met de oplossingen was valt te betwijfelen.

:no: Valt niet te betwijfelen, we zullen het gewoon nooit weten.

Ik denk ook niet dat hij in zijn eentje de problemen had weten op te lossen hoor. Hij zou tenslotte ook niet in zijn eentje ons land gaan regeren. Dat vergeten veel mensen, LPF was gewoon deel van de regering geworden en had samen met andere partijen ongetwijfeld tot andere oplossingen gekomen dan de huidige regering.
Waarschuw beheerder
Zoals ook al door enkele mensen voor mij gepost: met oplossingen kwam hij niet.

Hansel, lees nog even mijn bovenstaande reactie hierop. ALs je je in hem zou verdiepen of een keer zijn boeken zou lezen, zou je WETEN dat hij wél met oplossingen kwam. Je praat nu gewoon maar wat simpele zielen na die dit als enige verdediging hadden.

Ze konden niet zeggen waarom Fortuyn niet goed was, ze konden niet zeggen waarom zij wel goed waren, ze konden alleen roepen "je hebt geen oplossingen".
Waarschuw beheerder
donateur
Nee, want als hij in zijn eentje zou gaan regeren dan was het wel wat.. :S

En het valt wel te betwijfelen, ik doe het namelijk bijvoorbeeld.. :D

Ik vond het gewoon een beetje een enge man, gewoon alle problemen benadrukken, zodat alle ontevredenen achter hem staan.
Waarschuw beheerder
donateur
Chrizz: dat is juist wat Fortuyn riep. Problemen hier en daar, jullie hebben geen oplossingen.

Gek he, dat mensen dat dan terugkaatsen?

En dan heeft hij misschien een boek geschreven met ideeen hoe hij het zou willen, maar het is nog niet zo dat hij dan oplossingen had.
Waarschuw beheerder
Het is nooit goed als iemand in zijn eentje gaat regeren. Zou ik ook absoluut tegenstander van zijn.

Problemen benadrukken... is dat niet zijn 'job'? Problemen erkennen en vervolgens samen oplossen?
Waarschuw beheerder
En dan heeft hij misschien een boek geschreven met ideeen hoe hij het zou willen, maar het is nog niet zo dat hij dan oplossingen had.

Lees het maar voor de grap... staat vol met ideeën EN oplossingen.
Niet dat hij alwetend was en dat al zijn oplossingen perfect waren, maar daarvoor heb je de regering. Die moeten samen die oplossingen op proberen te lossen. Maar moeten dus wel eerst de problemen erkend worden.
Waarschuw beheerder
donateur
Ja, samen oplossen. Niet iedereen en alles er van beschuldigen dat ze niks doen om er zelf beter uit te zien.
Waarschuw beheerder
Je mag je voorgangers er best op wijzen dat zij de huidige problemen niet erkennen of onderschatten.
Waarschuw beheerder
donateur
Lees het maar voor de grap... staat vol met ideeën EN oplossingen.

Ik bedoel maar te zeggen, al heeft hij iets bedacht, een oplossing, dan hoeft dat helemaal niet te betekenen dat dat de oplossing zou zijn geweest.

Maar goed, ik heb geen zin meer in die vervelende Pim-discussie.

Hij is er toch niet meer, dus het gaat allemaal nergens over. Waarom neemt de LPF die ideeen uit zijn boek niet over?
Waarschuw beheerder
ALs je je in hem zou verdiepen of een keer zijn boeken zou lezen, zou je WETEN dat hij wél met oplossingen kwam.
Iedereen kan een boek schrijven. Niet iedereen kan een goede politiek voeren.
Ik heb me weldegelijk in die man verdiept (of ik nu wilde of niet) en ben daarin tot de conclusie gekomen dat ik die man niet aan het roer had gewild hier in Nederland.

Simpele zielen napraten? Nee jongen, ik zet mijn mening neer. En zo simpel zijn die zielen niet hoor. De problemen waren al bekent hoor in de politiek.

Pim heeft zich in het verleden nooit geliefd gemaakt met zijn uitlatingen en vormen van omgaan met anderen. Het was een solist.
Waarschuw beheerder
Hoeft inderdaad niet dé oplossing te zijn geweest, maar ja de huidige aanpak werkte ook niet, dus neem in elk geval de moeite om zijn oplossingen te bestuderen. Ze vonden het gewoon niks om op hun plaats te worden gewezen door een redelijk onbekend politicus.

LPF zal heus wel wat ideeën over nemen. Kan ik weinig over zeggen natuurlijk.
Waarschuw beheerder
Het was een solist.

Dat is waar ja.

De problemen waren al bekent hoor in de politiek.

Waarom was iedereen dan zo geschokt toen hij ze aankaartte?
Waarschuw beheerder
Omdat hij het onder de aandacht bracht bij de burgers. De politiek had de problemen al erkend hoor.
Daarnaast uitte hij het op dusdanige wijze dat het een schokeffect met zich meebracht.
Waarschuw beheerder
Het gewenste schokeffect. (y)