Partyflock

Forumonderwerp · 659726

Waarschuw beheerder
Wat ik hier vaak lees is dat de nieuwe generatie geen "echte" gabbers zijn. Waarom dan niet? Als jij naar Gabber luistert en je daar helemaal voor geeft ben je voor mij een echte Gabber. Die trieste gasten die zogenaamd echte gabbers zijn omdat ze vanaf begin jaren 90 naar feesten gaan en zich ergeren aan de nieuwe generatie kunnen van mij part thuis blijven!! Ik heb t nog steeds aar mn zin op een lekker hakkuh feessie.

Luistert je buurman hardrock is t een hardrocker, luistert je maatje soul is t een soulpikkie, dus waarom ben je dan geen Gabber als je Gabber luistert, dat is eigenlijk de basis waar t om draait.

Dus kom maar met jou mening...
Waarschuw beheerder
donateur
mee eens!

Waarschuw beheerder
Omdat het vroegah veel betah was
Waarschuw beheerder
Tja je 2e hond zal nooit hetzelfde zijn als je 1e.... :yes: :P :S :)

Waarschuw beheerder
ik ben een gabber!:jaja: maar ik luister niet naar gabber!:S

Ik luister naar oldschool en early hardcore:D

Waarschuw beheerder
De nieuwe "gabbers" zullen nooit echte gabbers zijn omdat ze er nooit bij zijn geweest toen het begon. Ze weten niet waar het om draaide enzo.

Vroeger was je gabber en betekende dit dat je iedereens maatje was, je ging feesten om eens lekker uit je dak te gaan met je "vrienden"

De meeste gabbers van nu zijn van die lonsdale mensjes met roodwitblauwe haarbandjes, elastiekjes en weet ik veel. Ze weten gewoon niet waar het gabber zijn echt om draait.

Maar ja dat is mijn mening :jaja:
Waarschuw beheerder
hmmmm vroegah, dont get me started, en by the way eeb gabber is geen hakker maar je makker
Waarschuw beheerder
donateur
klopt wel

gisteren in Club-x veel jonge gatsen maar ze deden goed mee dus.

heb me er helemaal niet aan geergerd ofzo

maarja

Waarschuw beheerder
donateur
waarom moet je een echte gabber zijn

stomme groepsgedrag.. wees gewoon jezelf! dat is pas origineel

het enige wat je kan zijn is een mens.. meer niet.. dat je een gabber bent hou je jezelf alleen voor, je voelt je een gabber en daar heb ik respect voor en ik begrijp je ook wel dat je jezelf echt gabber voelt..

maar helemaal echt ben je t nooit
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
That's what I mean Pluck-D. Jij begrijpt het :-D
Waarschuw beheerder
donateur
maar ook met Desiree ben ik het eens dus

:vaag: maar het zei zo dus

Waarschuw beheerder
dan zijn ze van mij part nog wel een Gabber, waarom moet je dat begin toch meegemaakt hebben?
Ik ga ook pas vanaf 96 maar voel me toch echt wel een echte gabber.

Waar draait t dan om, leg is uit.

Waarschuw beheerder
De meeste gabbers van nu zijn van die lonsdale mensjes met roodwitblauwe haarbandjes, elastiekjes en weet ik veel. Ze weten gewoon niet waar het gabber zijn echt om draait.

Gelukkig dat je zegt de meeste

De Gabbers van toen maakte zich ook niet druk als je een andere style erbij luisterde en noemde je geen clubkut :vaag:

Waarschuw beheerder
donateur
dat is idd zo alligrator! nu word je er meteen op aangekeken als je niet naar 1 muziekstijl luisterd.. sorry hoor maar wat moet ik dan zijn met oa dit als muziek waar ik naar luister:

club, electro, hardcore, harddance, hardhouse, hardstyle, hardtrance, techno, trance
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
nee maar als je met een feyenoord shirt in de vechtsebanen liep rostte ze je kort.

Ik heb respect voor iedereen op een feessie zolang ze respect voor mij tonen.

Stoot ik iemand aan geef ik m een handje, wil die t niet dan loop ik door en denk, suffert!!!

Waarschuw beheerder
idd maakt niet uit wat je luistert, gabber is maar een klein deel van wat ik luister. Maar wel de tofste en de gekste feessies!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
haha idd ja..
ik voel me niet 100% gabber.. ik voel me geen trance kutje omdat ik bijv. bitte ein beat ook leuk vind om aan te horen..

je eet toch niet elke dag boerenkool, ik ben gewoon een muziekfreak :D aka stampkipje
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Weet iedereen eigenlijk wel de betekenis van t woord , Gabber en waar t vandaan komt?

Waarschuw beheerder
Gelukkig dat je zegt de meeste
dat zei ik ook expres, want er zitten ook goede mensen tussen die het wel allemaal snappen en begrijpen :-D
De Gabbers van toen maakte zich ook niet druk als je een andere style erbij luisterde en noemde je geen clubkut
:jaja: toen werd er op de feesten ook van alles door elkaar gedraaid en werd er nog niks in hokjes geplaatst.

Waar draait t dan om, leg is uit.

zoals ik al zei :
Vroeger was je gabber en betekende dit dat je iedereens maatje was, je ging feesten om eens lekker uit je dak te gaan met je "vrienden"
nu is het meer om er bij te horen en iedereen die niet "gabber" is lekker af te zeiken. Dat was vroeger niet.

Waarschuw beheerder
Wat ik weet is dat gabber eigenlijk gewoon je vriend, maatje, makker betekent en niets te doen heeft met hardcore.

Waarschuw beheerder
donateur
:jaja: broedergevoel

Waarschuw beheerder
yep, ongeacht kleur, ras, geslacht, muzieksmaak enzovoorts. Het broedergevoel en het samen feesten was het :-D

Waarschuw beheerder
donateur
ja prcs.. ik zelf ga ook naar een feest, echt met de gedacht: yes, zie ik die en die en die en ook nog die weer.. gezellig!

en de muziek maakt t dr dan natuulk nog beter bij! samen lekker stampen.. gewoon gezellige boel!

heb dr echt zon ***** hekel aan, die luitjes met armpjes over mekaar, zogenaamd boos kijken, kijk mij.. wannabe gabber staat nog net niet op hun voorhoofd :kots: beetje rellen enzo en zichzelf de hemel inprijzen.. lui snappen het echt niet.. maarja gewoon negeren scheelt een boel

zolang wij het maar snappen!!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
ik voel me zelf ook echt GABBER ..
maar als iemand anders daar anders over denkt..
is dat jammer... want dan zouden de gabbers duz uitsterven..
is toch ook niet de bedoeling ??

Waarschuw beheerder
idd de feessies begonnen met trance vaak

De samenhorigheid is dr altijd al geweest.
Ik merk dr weinig van eigenlijk, dat als je geen Gabber bent een suffert bent.
Vind juist dat een aantal stromingen juist lekker met elkaar gaan, Hardstyle, Gabber, techno.

Waarschuw beheerder

[img cacheid=00058405000e62a9f01991851a003cb4a7]http://www.kellie-williams.com/pics/fm3/urkel.jpg[/img]
Van mijn part staat deze man naast me te hakken maakt me niks uit.
Ik ga even hard met hem dan met een 'normale' gabber
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
een échte gabber maakt zich niet druk om dit soort dingen en wat iemand van hem/haar vind, en opent al helemaal geen topics over dit soort onbenulligheden!!

:D

Waarschuw beheerder
Het hokjes denken is teveel naar boven gekomen in de muziek en dat is jammer. Jammer ook dat je die tijd niet terug kan halen :'(

Als ik ga stappen ga ik ook gewoon lekker om te stappen, de dj's te checken en lekker te genieten. En niet om te rellen enzo. Al moet ik wel zeggen dat ik ook wel eens met mijn armen over elkaar sta te kijken naar mensen en dat ik dan vaak de opmerking krijg dat ik moet lachen. MAar dan geniet ik gewoon even van de sfeer om me heen al die mensen die lekker genieten van de muziek en zo :-D

Waarschuw beheerder
Maak me dr normaal ook niet zo druk over, maar mn neeffie van 17 zie ik als een echt Gabbertje, als ik langs kom, staat zn muziek altijd aan, altijd even relaxt doen, nix geen neo ideen. Vind t mooi om te horen hoe ik eerst in t begin mn feesies af ging, enz.
Maar een hoop mensen geven deze jongens wel een slechte naam!!

Waarschuw beheerder
donateur
Al moet ik wel zeggen dat ik ook wel eens met mijn armen over elkaar sta te kijken naar mensen en dat ik dan vaak de opmerking krijg dat ik moet lachen. MAar dan geniet ik gewoon even van de sfeer om me heen al die mensen die lekker genieten van de muziek en zo

hehehe same here :D

maar gerrit, wat snatsertje zegt is wel zo.. echte gabber maakt zich er niet druk om.. ik snap dat je dat doet.. ben zelf ook tijdje super anti wazi's geweest, maar k negeer het nu gewoon en lach erom!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Gaan we een keer samen zo staan :jaja: Soms is het gewoon even lekker, even een moment voor/van jezelf even genieten van alles om je heen, de muziek, de mensen, de omgeving. :jaja:

Dat is leuk om te horen Gerrit. Het is ook zo dat die lonsdale en dat soort mensen het verpesten voor de rest. Maar dat is met meerdere dingen zo, kijk maar naar de allochtonen. een klein groepje geeft de grote groep een slechte naam. En wat stampkippie zegt, je moet er ook eigenlijk om lachen, je druk maken erom helpt niet en je kunt ze toch niet overtuigen :-D zolang wij maar beter weten is het goed toch :jaja:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Steek soms te vaak voor andere mensen mn neus in de wind. Ik bedoel dit ook voor de goeie mensen en ja ik weet t dat er een hoop "trash" tussen loopt, die zie ik liever ook thuis blijven.

Waarschuw beheerder
Heb ik soms ook wel hoor maar dat is misschien toch ook weer een soort van bescherming van jezelf.

En ik vind dat die trash zeker weg mag blijven!!!

sorry wast het woordje "weg" vergeten er tussen te zetten.

Maar trash verpest het te vaak voor anderen kijk maar naar hooligans bij voetbalwedstrijden. Ik zou best een keer naar een wedstrijd willen maar dan moet ik zoveel regelen enzo dus laat maar.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Zal me ook prima vermaken vanaaf op Hardbass en let dr dan ook zeker niet op zolang ik en mn vrienden maar een geslaagde avond hebben.

Waarschuw beheerder
Dat is ook het belangrijkste :jaja: je moet het gewoon zelf naar je zin hebben en de wankers lekker laten gaan en er keihard om lachen :jaja:

Enne veel plezier :bounce: vanavond dan

Waarschuw beheerder
Oja zolang ze zich maar normaal gedragen, zekers.

Waarschuw beheerder
Ja ja dank je, vanaaf nog weg?

Waarschuw beheerder
En als ze raar doen of fout gaan van een pilletje teveel dan moet je ze echt keihard uitlachen. Zonde van je geld is dat :-D ben je net een paar uur binnen en wordt je al weer afgevoerd of lig je gevloerd op de grond. Tja dat is toch geen feesten meer :-S

Ik ga niet weg vanavond. Er is een vriend van mijn vriend hier en ze zijn nu boven bezig met draaien dus ik heb mijn prive feestje vanavond :-D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
mwhehe, laatst avondje naast de ehbo gestaan, best schik gehad idd!!
Waarschuw beheerder
En als ze raar doen of fout gaan van een pilletje teveel dan moet je ze echt keihard uitlachen

nóg leuker is om ze even in geuren en kleuren te vertellen dat ze er zwaaaaar beroerd uitzien :D

"Jeetje joh, gaat het wel goed met je, je ziet vét bleek... je gaat toch niet verrot he??" :P

(oeh wat ben ik weer gemeen *bloos* )

Waarschuw beheerder
Lig altijd in een stuip als ik dat soort mensen zien. Zelf doe ik al jaren niets meer op een feest omdat ik het dan veel langer uithoud (deed sowieso al amper iets) en gewoon lekker geniet van de muziek en de volgende dag alles nog weet :jaja:

tja die EHBO is leuk af en toe.

Waarschuw beheerder
Owhj ja snatsertje da's is erg gemeen maar ook errug leuk. Ze hebben dan ook niet eens door dat ze in de maling genomen worden :-D

Waarschuw beheerder
Para maken!! Heb t zelf ook eens maagemaakt, maar idd leuk om iemand gek te maken!!

He mazzels want ik ga me fertig maken voor vanaaf!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Zelf doe ik al jaren niets meer op een feest omdat ik het dan veel langer uithoud (deed sowieso al amper iets) en gewoon lekker geniet van de muziek en de volgende dag alles nog weet :yes:

:YES: ik ook, véél leuker... en ik vermaak me ook kostelijk met al die dwaze koppies en gekke bekken :D

Maar idd, is gemeen van me... doe het ook niet 🇦🇱 te vaak hoor ;)

Waarschuw beheerder
Maar soms mag het wel een keertje soms vragen ze er ook gewoon om :-D

Enne stappen zonder shit is echt veel beter. Heb jaren geleden mijn vriend ook zover gekregen om geen drugs meer te gebruiken op feesten en als we gaan stappen dan genieten we veel en veel meer en de volgende ochtend word je gewoon weer lekker wakker, hooguit met een beetje spierpijn :-D

Waarschuw beheerder
Mag je je naam ook wel s veranderen dan snatsie!!

Waarschuw beheerder
Als je op feesten niet gebruikt dan kan je het thuis soms nog wel eens doen :-D

Waarschuw beheerder
Ahaaa!! stiekemert;)

Waarschuw beheerder
Hoezo stiekem?? omdat ik het niet op feesten doe? DAt heb ik sowieso maar een jaartje ofzo gedaan daarvoor (en nu daarna) nooit iets gebruikt op feesten en altijd was ik eentje die het langer uithield dan de mensen met shit op. ;-)

En ik vind het lekkerder om het soms thuis te doen. Dan kan je ook gewoon lekker naar bed als je wil enzo. :-D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Haluuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuh!!!
Daar zijn we weer...
Nieuwe Topic nieuwe kansen!!!
Waarschuw beheerder
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!
Kijk nou toch eens....
Dat wordt weer lache!!!

Waarschuw beheerder
BLA BLA BLA FUCKING BLA BLA!!!!!!!!!!!!
Gewoon lekker SAMEN HAKKEN EN STAMPEN en niet zeuren!!!!!
Waarschuw beheerder
gabber = houden van het muziek ongeacht kleur, afkomst, religie etc.
just the music and the hakkuh dansje :D
Waarschuw beheerder
Mag je je naam ook wel s veranderen dan snatsie!!

Ja sinds ik op PF zit heb ik pas doorgekregen dat jullie de term "snatzen" voor iets anders gebruiken dan IK ermee bedoelde...

Als je op feesten niet gebruikt dan kan je het thuis soms nog wel eens doen

en nee, óók dat doe ik niet!

Waarschuw beheerder
En als ze raar doen of fout gaan van een pilletje teveel dan moet je ze echt keihard uitlachen

Ik denk dat dat 'vroeger'meer gebeurde dan nu,niet waar?
Waarschuw beheerder
Het ligt zowiezo maar aan je definitie van gabber. Een hoop "hardcoreliefhebbers" van tegenwoordig willen niet eens gabber genoemd worden.

Gabber stond niet alleen voor muziek, maar ook voor een subcultuur met daaraan gerelateerde kledingstijl, uitingsstijl etcetera. Wanneer dan alleen de muziekkeuze overeenkomt, kun je denk ik niet meteen van een gabber spreken.

Ik denk dat de meeste mensen van "vroegah" zo kakken op een deel van de nieuwe generatie omdat ze zo nodig een hilterjugendmanifestatie van een feest moeten maken, en de "oude gabbers" willen duidelijk maken dat het daar niet om draait.

Maar als je jezelf gabber voelt, dan ben je het toch? En wat de fuck maakt het eigenlijk ook uit. Just be yourself.
Artiest {SHOWLIST artist 7148, 75201}
Waarschuw beheerder
is dit de bus naar hellraiser 3 of wat ? :|

Waarschuw beheerder
Jezus wat ben jij een eikel dan ben ik zeker hardrocker gabber alles tegelijk omdat mijn smaak heel breed is je moet verder kijken dan je neus lang is kneus

Waarschuw beheerder
tip wees gewoon jezelf

Waarschuw beheerder
wat nou stumpert, lees de rest dan suffe zak!!!

Waarschuw beheerder
Ik citeer luistert je buurman hardrock is het een hardrocker,beetje kort door de bocht
Waarschuw beheerder
Het ligt zowiezo maar aan je definitie van gabber. Een hoop "hardcoreliefhebbers" van tegenwoordig willen niet eens gabber genoemd worden.

Gabber stond niet alleen voor muziek, maar ook voor een subcultuur met daaraan gerelateerde kledingstijl, uitingsstijl etcetera. Wanneer dan alleen de muziekkeuze overeenkomt, kun je denk ik niet meteen van een gabber spreken.

Ik denk dat de meeste mensen van "vroegah" zo kakken op een deel van de nieuwe generatie omdat ze zo nodig een hilterjugendmanifestatie van een feest moeten maken, en de "oude gabbers" willen duidelijk maken dat het daar niet om draait.

(y) :respect: (y)

Waarschuw beheerder
jij je zin, maar ik bedoel gewoon luister je Hardcore en leef je in die sfeer vind ik gewoon dat je een Gabber bent.
Waarschuw beheerder
donateur
hilterjugendmanifestatie

mooi scrable woord :P

Waarschuw beheerder
donateur
de gabbercultuur is in Parkzicht onstaan, en in Parkzicht draaiden ze van alles door elkaar heen.
Van trance tot hardcore en iedereen deed gezellig mee. Niemand liep te ouwehoeren over trancekutten en ander stom gezeik. De gabbers waren gewoon de jongens in hun aussies, kaal koppie, oxbow t-shirtje en airmaxies. Maar in Parruk kwamen ook flikkers, pooiers, negers, trancetrutten en mellowpoten maar niemand liep zich daar druk om te maken.
De zogenaamde gabbers van tegenwoordig zitten vol met haat en frustratie en dat merk je ook wel aan de manier hoe ze reageren op hele onnozele topics.
Gabbers zijn helemaal geen gabbers meer, alleen als je de begintijd hebt meegemaakt kun je zeggen wat het echte gabbergevoel was, die 'gabbers' van nu zijn slappe aftreksels van de ouwe gabbers en kunnen alleen maar schelden, zeiken en ouwehoeren.

Ik weet zeker dat iedereen weer gaat lopen huilen nu, maar net als jullie heb ook ik overal scheit aan.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
en zo zijn er bij alle andere muziek smaken ook bende wannabe's ect.
altijd maar dat gezeiks over gabber.. omdat dat nou opeens weer in is..
laat mensen lekker zelf weten hoe ze zich willen noemen en wat ze doen..
als je is ff op jezelf let, heb je je handen vol aan..
je kan toch blijven discussieren.. er zijn toch mensen die altijd weer wat te zeiken hebben.. of anders denken..
laat ze lekker.. en maak lol (wie of wat je ook wilt zijn)
ieder zun eigen mening.. respecteer die ook..
zou alles een stuk makkelijker maken...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
op nightmare in r'dam zullen we eens laten zien wat het gabbergevoel is (y)

bij mij is het in ieder geval nooit weg gegaan....

Waarschuw beheerder
bij mij ook niet misschien zie ik er niet meer zo uit als een raveteefje maar het gevoel heb ik wel

Waarschuw beheerder
hetb zijn ook geen gabbers.
zijn jongere die net komen kijken
en daardoor is mede heel de gabberwereld in elkaar gedonderd.

dus jij noemt de ventjes van 16 jaar met een lonsdale trui van 10 maten te groot een gabber hahahahahahahahahahahahaha
dacht het niet.

en die het ineens stoer vinden om te gaan blowen roken drinken slikken snuifen.
dat zijn geen gabbers.
die zijn nog niet eens in de energie hal geweest die weten niet eens wat een ausie is en wat gabber muziek is
die kennen alleen de nieuwe hardcore.

en zowizo wat is dit voor topic.

Waarschuw beheerder
blijkbaar voor jou wel de moeite waard om te reageren...
Artiest {SHOWLIST artist 48347, 59806, 91185}
Waarschuw beheerder
Net als uit t liedje Muil Houwe van Neophyte:

'Ik was er al bij vanaf de eerste feessies en zow he, hardcore is toch dood?

Je moet je muil houwe!!

Oftewel, je bent nooit te oud om een echte gabber te zijn.

En dat zeg ik dan, als niet-liefhebber van Hardcore :D

Waarschuw beheerder
Vroeger had je niet zoveel van die randverschijnselen, Lonsdale blablabla.

Er werd iig niet zoveel geleuterd maar meer gefeest met een grote smile op je smoel als het begon te maaien :yes:

Vriendengroepen bestonden toen gewoon uit Gabbers, Hiohoppers, Mellowgasten e.d. en iedereen (tenminste, veel) hadden respect voor elkaar en zn voorkeuren.

Kan me goed herinneren dat er gewoon veel Punkers in Sporthallen zuid liepen, lachu toch!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ja, dat valt me ook wel op. Vroeger had je wel afgescheiden groepjes, maar die gingen onderling vaak wel met elkaar om en inderdaad, in Sporthallen Zuid stikte het met Hellraiser van de hanekammen en piercings. In de meeste hardcoreclubs had je toen ook gewoon een chillout met hardtrance en liepen er allerlei soorten mensen door elkaar. Ik heb het idee dat de subculturen onderling meer tegenover elkaar staan tegenwoordig.

Waarschuw beheerder
Ik snap sowieso die hele heisa hier omtrent het ‘gabber-zijn’ niet. Lekker belangrijk of jij nu wel of niet gezien wordt als een gabber, als je zelf de muziek maar kunt waarderen en er op je eigen manier van kunt genieten. Je hoeft niet aan stricte voorwaarden te voldoen om maar bij de ‘kudde van de gabbers' te mogen horen, kijkende naar anderen op een feest en voor hen te beoordelen of zij 'meer' of 'minder' gabber zijn dan jij, omdat iemand er bijvoorbeeld uit zou zien als een 'trance-trut', niet zou kunnen hakken, zich niet aan de dresscode houdt of niet zoveel danst op een feest. Je trekt gewoon aan wat naar jouw smaak is (waarom allemaal in dezelfde rokjes/stropdasjes/blousjes etc. lopen?), je danst zoals jij dat wilt, of je danst gewoon wat minder omdat je misschien onzeker bent over jezelf; èn dat dienen anderen maar te respecteren! Ik word zo moe van al dat gezeik op elkaar tegenwoordig! :S

Als je echt van de muziek houdt, dan kom je naar het feest om daar van te genieten en niet om elkaar te keuren en in hokjes te plaatsen. Iedereen is anders, heeft zijn/haar eigen kledingsmaak en geniet op zijn/haar eigen manier van de muziek. Er is niet zoiets als dé Gabber, je kunt niet allemaal eenzelfde persoon zijn, waarom elkaar na-apen? Wees gewoon wie je bent, ga je niet gedragen en/of kleden naar anderen die zichzelf ‘gabber’ noemen en daarbij bijv. racistisch zijn en/of ‘hitlerjugend-kleding’ dragen. Met je rechterhand in de lucht staan, rood-wit-blauwe haarelastiekjes dragen, "Holland Volland" roepen en dan zeggen dat je helemaal niet racistisch bent. Gewoon als een dom schaap achter de kudde aanlopen, want anders hoor je er niet bij, dan ben je niet 'stoer'. Zo zielig is dat.. :kots: Je bent pas echt 'stoer' als je jezelf durft te zijn. Helaas stikt het op hardcore-feesten vaak van de kudde-dieren en lijken het er wel steeds meer te worden. Dit gaat ten koste van de gemoedelijke en euforische sfeer die er op een feest hoort te hangen. Je krijgt echt het idee dat je op van alles en nog wat beoordeeld wordt.

Mensen met een andere huidskleur voelen zich niet veilig op hardcore feesten, omdat ze gewoon worden uitgescholden en zelfs geschopt en geslagen. Wie heeft het ooit bedacht om racisme met hardcore te verbinden? :S En waarom zou er bij één bepaalde muziekstijl één bepaalde kledingstijl moeten horen? Ergens in Nederland staat een Gabberfabriek en die giet poppetjes van alle soorten en maten gewoon in dezelfde soort pakjes, ze worden allen geprogrammeerd met dezelfde (negatieve) meningen ten aanzien van de poppetjes uit fabrieken met andere achtergronden/interesses, krijgen een labeltje op hun voorhoofd met de titel 'Gabber' en zie daar: een lading 'Gabbers' is geboren. Zo werkt het toch niet?! Je bent je eigen individu; je hebt je eigen karakteristieke opvattingen, levensstijl, gewoontes etc., maar toch deel je op een hardcore-feest één bepaalde eigenschap met alle andere bezoekers, namelijk: je voorliefde voor hardcore. En dát zou een band moeten scheppen een soort van magische sfeer moeten creëeren. Je bent daar allemaal met 1 gemeenschappelijke hoofdreden en dat is om te feesten op, en te genieten van, de muziek waar jij van houdt. Hoe iemand zich daarbij kleedt of gedraagt, zal mij een worst wezen! Voor mijn part trek je een apenpak en kaplaarzen aan en ga je op je hoofd staan, als jij het maar naar je zin hebt en zolang je de andere aanwezigen maar respecteert in hun manier van expressie geven aan het gevoel dat van binnen zit en door de muziek teweeg wordt gebracht. En zolang je niet d.m.v. extreme politieke uitingen een bepaalde groep buitensluit, zich ongewenst laat voelen of aanvalt. Respecteer elkaar om die ene eigenschap die je met z'n allen deelt daar, die verbondenheid die zorgt voor een soort van 'maatjes-gevoel'. Dat is naar mijn mening het 'gabber-gevoel' zoals het zou moeten zijn. Soms heb je dat gelukkig wel, maar regelmatig hangt er op hardcore-feesten toch een soort van vijandige sfeer wat de feestvreugde gewoon minder maakt... Als een hele lieve vriendin van me, met een getinte huidskleur, op een hardcore-feest huilend naar mij toe komt met een blauw oog en het verhaal dat een jongen haar geslagen heeft omdat zij daar zogenaamd niet thuis zou horen, dan word ik zo kwaad! Wie is hij dan wel om te bepalen wie er wel en niet 'thuis horen' daar? Iedereen die van die muziek houdt, hoort daar thuis!

Naar mijn mening hoort de term 'gabber' dus o.a. in te houden: een voorliefde voor hardcore, een gevoel van saamhorigheid/verbondenheid, individualiteit en wederzijds respect voor en van de andere aanwezigen op een feest. Dit hoeft niet in correlatie te staan met leeftijd; de gabbâh’s van vroegâh waren heus niet per definitie betâh ;p, maar toch blijft het feit dat de vermindering van saamhorigheid en respect voor elkaar, met als gevolg daarvan een soort van 'vijandige' sfeer op het feest, iets van de latere tijd is.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
De nieuwe "gabbers" zullen nooit echte gabbers zijn omdat ze er nooit bij zijn geweest toen het begon. Ze weten niet waar het om draaide enzo.

Ik ben ook gabbah :D, iedereen is me gab

8)8)8)

Waarschuw beheerder
To Phantasia:
Wat een verhaal zeg
Ben het met je eens maar er zijn veel domme meelopers inderdaad
Die luisteren toch niet die zijn stront eigenwijs......
Waarschuw beheerder
Phantasia: mooi verwoord!!!! :respect:
Waarschuw beheerder

sorry, hier ben ik het oko mee eens.
gabber = vriend. als je vroeger tegen iemand opliep had je direct weer een gezellig babbeltje.
tegenwoordig heb je direct een blauw oog.
dit soort mensen noem ik echt geen "gabber"
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
het gabber-gevoel had ik ongeveer een jaar geleden nog op de hardstyle-feestjes....

iedereen is vriendelijk en er is geen gezeik over kleding of over hoe je er uitziet...

de laatste tijd is het misschien wat minder geworden doordat hardstyle nu heel erg populair is, maar nog steeds is de sfeer op zo'n feestje 10x beter...

daar zouden de hardcore-fans een voorbeeld aan moeten nemen....

Waarschuw beheerder
tegenwoordig heb je direct een blauw oog

Niet iedereen hé
Van mijn krijg je een dikke kus :$:

Waarschuw beheerder
donateur
Vroeger liepen er zoveel gekleurde mensen op gabberfeesten.
Laatst stond ik op MOH, zag ik 2 negers lopen.
Ik dacht meteen dat dat niet goed kon gaan.
Effe later zie ik die jongens door een groep meiden en gasten in mekaar geslagen worden.
Ik sla normaal nooit meisjes (hoewel, meisjes, het waren halve kerels) maar dit keer moest ik gewoon ingrijpen.
Echt fakking triest gewoon, een stuk of 8 lui tegen 2 gasten.
Ik hoop dat degene die het waren dit lezen, want ik heb nog nooit zoveel voldoening gehad aan het iemand op zijn muil slaan als toen.
Heb daar zowiezo nooit voldoening van, want als je moet slaan heb je al verloren van de redelijkheid!
laatste aanpassing

Artiest T&T DJ Team
Waarschuw beheerder
helemaal mee eens carloz :yes:

Waarschuw beheerder
Ik vind dat Phantasia wel een juist antwoord heeft. En idd gabber zijn zit niet aan de buitenkant maar aan de binnekant!!

Bedankt voor je verhaal nog Phantasia(Y)

Waarschuw beheerder
Enne Carlos ik heb een maatje die donker is, ja en dan ook echt donker he is die heeft er nooit last van. Ik vind eerlijk gezegd de agressivitiet minder worden, t is meer wijs gedrag van die kleine mannetjes.

Ik was s op een buitenfeest in Almere en daar liep zo'n Nazigast te pronken met zn nazishirtje, kwamen dr een paar meiden aan en die begonnen gelijk op m in te rossen dus zo kan t ook natuurlijk!!
Waarschuw beheerder
Phantasia je haalt in je verhaal heel wat punten aan die ERG waar zijn.

Dit is denk ik ook de reden waarom veel 30-ers die de Gabbertijd bewust hebben meegemaakt er zo op tegen zijn dat de jonge generatie Hardcore liefhebbers zich gabber noemen.

Ik heb "gabberfeesten" meegemaakt, en ga nu nog regelmatig naar hardcore feesten.
De sfeer, de beleving, de verbondenheid tussen de mensen IS NIET MEER.

Wat je zegt over de agressieve sfeer op de hardcore feesten is een feit.
Helaas wordt elke hardcore liefhebber hierop aangeken en op beoordeeld.
Ik vind het erg jammer, maar het zal NOOIT meer zo worden als in 1992 en het is een kleine groep die dat verziekt en helaas een hele grote groep "meelopers"

Waarschuw beheerder
sommige mensen willen gewoon terug in de tijd en dat kan niet.kennelijk waren al die geweldige gabbers van toen ook maar een stel zwabbers,want de meeste hebben de hardcore de rug toegedraait toen het 'uit' was.ik begon in 2000 naar hardcore te luisteren en ik ga ook met een stel vrienden naar feesten,soms draag ik lonsdale,maar dan ben je tegenwoordig maar een domme kinderwazi :bah:
ik vind mezelf de gabber van nu.ik veroordeel geen andere mensen,dat doen die ouwe wel allemaal,ze kijken allemaal op je neer,omdat je die tijd niet heb meegemaakt,maar zelf gingen ze ook al met hun 13e naar feesten.dus als je je stoort aan het jongere publiek ga lekker naar het cafe van tante thee!
Waarschuw beheerder
Ik stoor me niet aan de jongeren van nu want ben er maar al te goed van bewust dat ik ook jong was toen ik voor het eerst naar een feest ging.
Welliswaar geen 13 maar 18.

Terug in de tijd kan helaas inderdaad niet, maar volgens mij moet het toch kunnen dat je de agressieve sfeer verminderd op een feest.

Dat mensen nu bijna allemaal in Lonsdale lopen hoort er kennelijk bij.
In 1992 liep iedereen in een Australian.

Wat ik echter niet begrijp is dat IEDEREEN weet waar Lonsdale mee geassosieerd wordt en dat TOCH iedereen het aantrekt.
Of wil je graag aangezien worden als nazi?

Waarschuw beheerder
werden de gabbers van vroeger ook niet als rasisten gezien met hun kale hoofd enzo??
en lieten ze daarom hun haar groeien?

als normaal mens heb je een beetje inzicht in mensen en zie je zo wie een wazi is of een gewoon iemand,ook als ze beiden hetzelfde dragen.

Waarschuw beheerder
ehmmm sry oor je ik ben vroeger ook gabber geweest kan best als je 8 was een mini gabber... EARLY RAVE 4 LIFE :D
Waarschuw beheerder
Het valt me op dat vooral de "nieuwe" generatie zegt dat de "oude" generatie [s]alle[/s] nieuwe hardcoreliefhebbers afzeiken en wel om wat ze [s]dragen[/s]. Hieruit blijkt al wel dat de mensen die dit opmerken het niet begrepen hebben, het gaat om de [s]SFEER[/s], de [s]SAAMHORIGHEID[/s] en hoe je je [s]GEDRAAGT[/s]. Dat deze 3 factoren [s]over het algemeen[/s] negatief zijn veranderd door de loop der jaren, is hetgeen wat de "oudere" generatie zorgen baart. Niet meer en niet minder. En als jij niet tot het kutklupje behoort dat tot deze negatieve verandering bijdraagt, dan hoef je je ook absoluut niet aangesproken te voelen: [s]PARTY ON![/s]
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik vind dat er nog steeds saamhorigheid is hoor en ook vroeger waren er rellen.sow als ik die verhalen hoorde...nu word ook alles een beetje van toen geromantiseerd hoor!ik heb het niet meegemaakt.maar op feesten nu heb ik nergens last van...de scene is veranderd jah,maar er is toch niks aan te doen...het is nu gewoon een andere generatie,over 10 jaar zal er vast wel weer iets anders om te zaniken zijn...zoals mensne altijd wat te zaniken moeten hebben :p

Waarschuw beheerder
Ik trek t zelf wel aan, vind t mooie kleding. Mn eerste shirtje had ik al toen iedereen in zn aus liep, zeiden ze allemaal, wat is dat nou voor een shirt, bijna niemand kende t en werd t helemaal niet geassocieerd met Wazis ofziets. Dat kwam pas later omdat de de gabbers ermee aan gingen lopen. Wist ook van te voren niet dat t een gabber merk zou worden.
Vind t daarom ook allemaal maar bullshit.

Wazi vind ik, witte bretels, witte veters, hakenkruizen enzo.

En zo'n pullover met stropdas, tja ik vind t wel lachen eigenlijk, zie je alleen bij gabbers, ooit wel s een echte extreem rechtse figuur gezien die dr zo bij loopt?
Waarschuw beheerder
donateur
vandaag nog een nieuwe aussie gehaald :D
niet 1 uit de nieuwste collectie, wat zijn die dingen lelijk. Echt superfelle kleuren :S

en ook een enzymetrui. respect voor old en new :respect:

echte gabbers komen om te feesten en om lol te trappen :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
weer een leuke discussie :D ik ga weer genieten
*bier + chipz aanwezig :D*
Waarschuw beheerder
Je hebt deels gelijk met de opmerking dat mensen vaak periodes achteraf romantiseren, maar ik heb gabber intensief meegemaakt van m'n 15 tot m'n 20 (dus van 1996 tot 2001) en ik kan wel zeggen dat het ECHT anders is geworden, en wel op zodanige wijze, dat je je bijna zo schamen voor de hardcorescene. Ik heb gehoord dat de sfeer lately wel weer beter is, ik kan dat niet beoordelen omdat ik het op een gegeven moment echt had gehad, ik vond op feesten niet meer wat ik zocht en wat ik vroeger wel vond, behalve dan de muziek natuurlijk maar dat was op een gegeven moment voor mij niet genoeg reden meer om mezelf een hele avond te irriteren.

Ik weet niet welke momenten jij hebt meegemaakt, en de echte oude tijd (1992-1995) heb ik ook niet bewust meegemaakt qua uitgaan, maar ik kan je wel zeggen dat de sfeer echt fucking grimmig werd rond 1999, en ik kon er wel om janken.

Maar ik ben benieuwd, ik geef het weer een kans met Nightmare en ik heb er vet zin in! Ik hoop dat de "nieuwe generatie" laat zien dat het ook beter kan: gewoon losgaan en feesten en niet zo jammerlijk pauperen.

Waarschuw beheerder
Maar op welke manier word de sfeer dan verpest?
Vroeger waren de rellen veel heftiger, ook dat er grote groepen met elkaar slaags raakte, steek partijen. Maak t nu zelden mee.
Wat ik wel veranderd vind is als je iemand aan stoot niet meer een ouwe relaxte gabberhand geeft.
Dat misschien maar voor de rest vind ik de sfeer nog net zo gezellig.

Waarschuw beheerder
nou ik ben hardcore gaan luisteren vanaf 2000-nu vanaf 2001 ging ik naar feesten.schijnt dat er in 1999 en 2000 een zwaar dieptepunt geweest is ja,maar dat de hc-scene daar nu weer mooi bovenop is gekrabbeld,mede door deze nieuwe mensen dus! :respect: beide of zelfs alle 3de groepen....

Waarschuw beheerder
heb trouwens nog nooit ruzie gehad,ligt er ook aan met welke instelling je naar een feest gaat...als er iemand tegen me aanloopt ga ik echt geen probleem maken ofzo,als ze maar gewoon normaal reageren...meestal zie je ook alweer precies wie de ruziemakertjes zijn en wie niet....
Waarschuw beheerder
Gerrit 4-life: het ligt er misschien aan waar je toen uitging, ik ging voornamelijk in Belgie uit (Club X, Fauna, Cherrymoon, etc) en heb daar echt nooit gezeik gezien, tot dat er allerlei rare mannetjes kwamen die hun rechterhand omhoog hielden en als een stelletje heipalen aan de kant stonden en af en toe mensen gingen raak beuken.

Restless: ik heb ook nooit ruzie gehad, althans, niet op een feest, dus daar heb ik het ook niet over. Ik heb het over de sfeer in z'n algemeenheid, ik heb het "vroeger" altijd als "happyhappyjoyjoy" beleefd, iedereen was elkaars vriendje, elkaars gabber, en opeens was die sfeer anders.

Ik ben niet de enige die dat heeft bemerkt dus ik neem aan dat daar een waarheid in zit. En dat komt naar mijn idee van een stelletje randmongolen die echt niet begrepen waar het allemaal om draaide. Ik neem aan dat je zelf ook wel begrijpt waar ik het over heb, en dat jij dat maar op de koop toeneemt vind ik prima, maar misschien kun je je voorstellen dat het moeilijker is om dat maar te accepteren als je weet hoe het eerst was.

Waarschuw beheerder
tjah,maar wat kan je daaraan doen?
kijk vroeger had je de hooligans op feesten,nu de wazi's dat gaat ook wel weg....ben benieuwd wat voor n nerds we over 10 jaar hebben ;p

Waarschuw beheerder
idd als je echt knetterleip bent en er para uitziet en je doet sullig ben je ook een zieletje, dan maken ze je para of schoppen je voor je donder, ook als je link loopt te kijken. Dat doe ik niet dus heb dr ook nooit last van.
Meestal ken ik weer een paar gasten meer als ik terug kom.

Kleine beessie, dan heb ik dezelfde tijd meegemaakt, we gingen toen alleen altijd naar club-x de oude dan he daar was t altijd gezellig, de agressiefste tijd vond ik wel rond die tijd ja, toen was ook echt iedereen kaal of had zo'n matje, in de vechtsebanen heb ik ook wel t 1 en ander meegemaakt kwa rellen ook de sporthallenzuid was niet altijd de gezelligste plek. Dat is ook wel weer minder, nu komt dr ook meer volk wat overal heen gaat, vaak kom je ze bij de hardstyle ook tegen of een techno feessie. Vind de sfeer nu juist wel aardig.

Waarschuw beheerder
Nou ehh daar had ik in club-x dus helemaal geen last van. Zelfs tot aan de sluiting toe. Daarna nog ff de wall en de bump ook daar vond ik t meevallen, wel iedereen kaal misschien dat dat je afschrikte ofo?
Ach dat ze een keer holland holland riepen, tja dat doen we ook in spanje in de discotheek, laten horen dat we dr zijn!!
Daarna Elten maar dat vond ik echt een vage terrortent, die tent vond ik maar niks.
Waarschuw beheerder
tja ik heb zelf nooit bewust de oude gabbertijd meegemaakt, maar ben wel van mening dat je nu idd een hoop foute lui ziet rondlopen. Wat ik ook zo jammer vind is dat door al die achterlijke wazi's hardcore in ze geheel een slechte naam krijgt. Laatst vroeg iemand aan mij wat voor muziek ik leuk vind... dus ik antwoord hardcore. ow dus dan ben jij ook zo'n racist kreeg ik als antwoord!!

Maar ik heb nog steeds dat wanneer ik op een hardcore feest loop ik sta te ouwehoeren met heel veel mensen. dat is toch het gabber gevoel. Iedereen komt er voor 1 ding: de muziek. Maar goed je houd het toch dat een klein groepje het verzieken voor de rest!!

Waarschuw beheerder
En dat rellen gebeurde ook in de Fun, Masters waren ook vaak rellen, maar geloof mij maar das echt wel minder, zekers.

Waarschuw beheerder
Ja en als je Hardcore luistert gebruik je drugs, doet toch ook niet iedereen.

Zeggen ze ook altijd na t voetbal, waar ga je heen? Ka euch Thunderdome, OOoo ook pilltjes zeker.

Waarschuw beheerder
donateur
ben het wel met topicstarter eens ik erger me nooit aan de nieuwe generatie , okay vroegah was de sfeer gezelliger en niet zo op uiterlijk gericht als nu en maakte je op elk feest nieuwe vrienden dat is idd niet meer zo maar ik bouw toch me eigen feessie dus vermaak me nog precies zo als vroegah.
Bovendien zonder nieuwe generatie zou er weinig van hardcore zijn overgebleven :-)

Waarschuw beheerder
donateur
ben het zeker met je eens ingrid
en raiden jij heb ook gelijk
vroeger leerde je meer lui kennen
dat klopt maar tijden veranderen
en das maar goed ook anders
was de hardcorescene helemaal
doodgebloeid
gabbers united
:respect:

Waarschuw beheerder
donateur
i8k weet dat als ik begin met het lezen van dit topic, precies het zelfde ga lezen als in al die andere topics over dit onderwerp

Waarschuw beheerder
i8k weet dat als ik begin met het lezen van dit topic, precies het zelfde ga lezen als in al die andere topics over dit onderwerp
drom reageerde ik maar 1x ;) :D haha ( nu 2e x dan :D)

Waarschuw beheerder
Bedankt klein beesje, Ge®®it-4-Life en -SHE-DEVIL- ;)

Ik heb er verder eigenlijk nog weinig aan toe te voegen, in mijn verhaal (c.q. lap tekst ;p) staat alles wel wat ik erover wilde zeggen.

Waarschuw beheerder
donateur
Als ik zon manneke zie lopen in zijn bruine overhemd en een zwarte stropdas kan ik toch niet voorkomen dat ik de link leg met de uniformen van een partij genaamd NSDAP die in eind jaren dertig en begin jaren veertig Duitsland regeerden met alle bekende gevolgen.
Ik heb ook een Lonsdale shirtje gehad, 10 jaar geleden en niemand wist wat het was.

Om even op de vraag terug te komen, de gabbers van nu kunnen nooit weten waar het 'toen' om draaide. De muziek was allemaal nog nieuw, de pillen ook en in 1992 wist echt nog niet de halve wereld wat een gabber was, en daarom was het ook nog niet stoer om gabber te zijn.

Je bent wel gabber, maar je mist een stukje geschiedenis: Parkzicht, Energiehal, Dance 2 Eden, Rave the City, Mazzo, etc.

En tuurlijk voel je je op je pik getrapt als een of andere ouwe lul (ik) zegt dat je geen gabber bent omdat je pas 3 jaar naar feesten gaat, maar het echte gevoel is er niet!
Waarschuw beheerder
:respect: voor de "ouwe lul" voor mij. ;)
Waarschuw beheerder
donateur
de nieuwe generatie kunnen wel gabbers zijn, mits ze deze zin opvolgen:

Wie het verleden niet kent, begrijpt niets van het heden

Waarschuw beheerder
:respect: Phantasia :respect:
Waarschuw beheerder
als je maar egt geeft om de muziek maakt het mij nie uit zolang je maar geen meeloper ben

Waarschuw beheerder
kijk de muziek word ouder maar het publiek blijft wel komen en als ik nu naar mn broertjuhhh kijk die houd echt van hardcore maaaaar hij hoort bij de nieuwe generatie is ie dan minder gabber ik vind van niet ik vond vroeger hardcore al vet ik heb nog een rave the city cd uit 93(ilsa gold wedlock global hardcore source enz) wel vol met krassen maar dat mag ook wel ben ook in sporthallen-zuid geweest (hellraiser)maaar ik loop nu ook in lonsdale ben ik dan nep(een zwabber) echt niet he ik vind het wel knappe kleding is een keer wat anders dan een aus maar dr lopen nou eenmaal wel gasten tussen die een feest als een politieke bedoeling zien ja kijk dat volk heb je in elke scene maar als je een echte gabber bent sta je daar toch boven en ga je mooi te hakkuhhhhhhhhh en ga je 100% voor HARDCORE en roep je weer net als vroeger HARDCORE WILL NEVER DIE maak die belofte dan waar
Waarschuw beheerder
Ik vind het vooral jammer dat een gemiddelde vrouwelijke bezoeker op een hardcorefeest 15 jaar 'lijkt' en eruit ziet als een eersteklas Duitse kogelstootster.
Zonde hoor.
Tja het oog wil ook wat hè. :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Hee klein beestje, ik ging toen ook vaak naar Fauna, was een leuke tent!

Waarschuw beheerder
nou ben ik ff blij dat ik dan de energiehal en dance2eden heb meegemaakt;) was t begin van mijn partyscene.

Vond club-x eigenlijk wel "de tijd".
Was toen ook 17-18.
Dat was pas balen dat die tent dicht ging!!!

Waarschuw beheerder
El Zero 19 februari 2004 07:59
Ik vind het vooral jammer dat een gemiddelde vrouwelijke bezoeker op een hardcorefeest 15 jaar 'lijkt' en eruit ziet als een eersteklas Duitse kogelstootster.

Whahaha 8)
Waarschuw beheerder
De gabber is door de jaren heen een karikatuur van zichzelf geworden.

Waarschuw beheerder
vind ik ook niet erg, kijk maar naar een rolingstone fan ofzo. precies t zelfde maar vind ik totaal niet negatief.

Waarschuw beheerder
mmm toch wel sfeer, gedrag, kledingstyle wat ook wel gezegd wordt hier. soms hoor je dat mensen uitgescholden worden omdat ze het befaamde lons niet dragen dus dan hoor je er niet bij en mag je niet naar hardcore luisteren :s krom dus.
als ik hier ook naar veel mensen kijk die van hardcore houden en de reacties zijn deze vaak zeer extreem met een zwaar achterliggende gedachte.

als ik terug kijk was het echt altijd een groot feest, je had altijd wel die rotte appels al vind ik dat die rotte appels tegenwoordig stukken meer zijn geworden.
vroeger kreeg ik nooit rare blikken vanwege me kleur ofzo maar tegenwoordig kunnen mensen wel eens bedenkelijk kijken, maar dat weerhoudt mij niet om niet te gaan!! ze kunnen me wat.

hardcore feesten zijn tegenwoordig meer dan dat het vroeger was. politieke statement heeft tegenwoordig een groot aandeel op een feest en wordt dan ook regelmatig geuit door sommigen!

trouwens phantasia goed stuk tekst (Y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
De gabber is door de jaren heen een karikatuur van zichzelf geworden.
DAt is zeker zo :jaja:
Artiest {SHOWLIST artist 13636, 49499}
Waarschuw beheerder
ik luister al sinds me 11de Hardcore dus val ik niet onder gabber omdat ik de 'tijd' niet heb mee gemaakt ga een tijdje weg 2GEN Roellssssss

Waarschuw beheerder
donateur
nja, mijn muziek smaak is op gebied van de house t/m hardcore scene zeer breedt. Daarom dat ik mezelf ook soms stoor aan sommigen die zich vastklampen aan het gabber imago om zichzelf sterker te voelen.
Deze personen zien hun eigen meening niet meer voor ogen want die denken dan pcies binnen dat imago van de huidige gabber en willen daar niet buiten vallen.
Maargoed, dit geld heus niet voor iedereen en ik maak me er ook niet echt druk over. Het valt alleen nogal op dat als je zelf neutraal staat en voor je eigen meeningen opkomt vaak geen moeilijkheden hebt de echte gabbers van de 'meelopertjes' te onderscheiden :)
nja, leg dat die meelopertjes eens uit :S
enige wat je dan krijgt te horen zijn dreigementen en schelwoorden
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ben zelf van generatie energiehallen en parkzicht en ben er toen een tijdje uitgeweest omdat ik mamma werd. Toen ik weer terug kwam ben ik echt geschrokken. Niet alleen de muziekstyle was veranderd maar de mensen ook. Heb er heel erg aan moeten wennen. Maar omdat hardcore in je bloed zit heb ik toch volgehouden en er waren best feestjes waar ik diezelfde samenhorigheid van toen wel voelde zoals masters op de hemkade. Maar nu is dat ook voorbij en is dat massaal geworden en ik voel me er echt niet thuis. Nu is die samenhorigheid er ook maar wel naar hun normen en waarden en dat vind ik jammer. Af en toe probeer ik het nog wel eens maar wordt steeds weer teleurgesteld. Ik hou het nu bij de oude reunie feestjes zoals nightmare. Daar komen de echte gabbers op af...dat weet ik zeker. En wil de generatie van nu zich gabber noemen? Prima...er zullen er best tussen zitten die wel de betekenis van het woord kennen. Maar kom op...eerlijk gezegd? Alles is anders...de muziekstyle..de mensen...ik denk dat ze met iets orginelers moeten komen want voor mij behoort de gabber tot de 1e generatie..
Waarschuw beheerder
De reden dat ik er in de jaren 90 niet bij was, was alleen maar omdat ik er de leeftijd niet voor had, dus dat is sowieso een domme reden om geen gabber te zijn.
Waarschuw beheerder
Het was in die tijd allemaal nieuw, dus exclusive.
Dat brengt toch een bepaald gevoel met zich mee.
Je rolde onbewust in de hardcorescene, de muziek werdt gemaakt op wens van de mens! Tegenwoordig is het precies andersom. De mens past zich aan op een bepaalde style. De nieuwe generatie zal dit gevoel van ontwikkeling nooit kunnen krijgen en voelen.
Waarschuw beheerder
Toen ik 13 was hoorde ik voor het eerst hardcore bij me neven thuis... zodoende ben ik er ingerold. Ben voor de rest van me leven verslaafd! :P

Waarschuw beheerder
donateur
Het valt mij op dat het altijd de 'gabbers' zijn die overal vol in happen, altijd zeiken en ouwehoeren op anderen.
Vol vooroordelen, maar als ze zelf een keer bekritiseerd worden dan is het kanker dit en homo dat.
Doe eens relaxed, stelletje frustie zielepoten!

Waarschuw beheerder
:gaap:

Waarschuw beheerder
weet niet wie jij dan kent carlos....

Zijn misschien kleine gefrustreerde mannetjes die zelf hun ei niet kwijt kunnen.
Vanaaf Hardstyle feessie, komen al mn maatjes, kom ook s langs!!
Word super gezellig, en ja wij Hardcorefans gaan ook naar Hardstyle, is ook tof!!

Waarschuw beheerder
CominG Up With The HardcorePoweR

LeT ThE BasS Be LoudeR

Energiehal Das was pas Rammen

Maarre Gerrit Ligt Het Probleem niet bij Charly LowLander En Mentale Theodorus (commercieele k*... herry) Daar was toendertijd ook al een discussie over maar toen had ik ook een computer maar da was een Nintendo En geen Pc Server ENZ helemaal geen PF .

Ofwel andere cultuur andere mensen andere muziek EN Andere GabberS

Maar antwoord op je vraag of er nog steeds gabbers zijn van nu : Ik denk en hoop het wel want iedereen heeft recht op een Knallende Jeugd
En mijn neefje schreeuwt ook LIEVER KAAL ALS KAMMEN En das dan een Gabbertje of Hardcore Raver
Whatever!!!

Waarschuw beheerder
Joh Ekris!!!

Ben het met je eens!!!

Weinig aan toe te voegen..
Waarschuw beheerder
jongens hou maar op ik ben geoon de oppergabber:P

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
gabber beastaat niet meer!gabber is dood!waar komen jullie toch mee!als je van hardcore houd ben je een hardcore motherfucker.aan het woord gabber denk ik aan de mosselman en gabber piet,en dat was toch geen hardcore wat die maakten.zo,n blije gabber in een trainingspak is toch al 6 jaar niet meer,en over die lonsdale kinderen maar helemaal te zwijgen,wat n nerds allemaal,die zetten de hardcore scene helemaal voor lul,en de oi! scene erbij!fuck lonsdale en aussie en alles wat er op lijkt!

dood aan de (telekids) gabbers!
hardcore motherfuckers aan de macht!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
e ik ben een opper hardcore motherfocker whahahahahaahahaahaha:d
Werkzaam bij JP dance events
Artiest {SHOWLIST artist 40343, 66932}
Waarschuw beheerder
donateur
Blijf van hardcore muziek houden, ga naar feesten voor de muziek, kleed je zoals je zelf wilt, trek niks aan van wat de andere ervan vinden en dan ben je in mijn ogen gewoon een gabber....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
-> Arjan

whaha, suffert
Dat jij mosselman luisterde, die tijdelijke commerciele hardcore werd alleen geluistert door sufferts, vandaar suffert, die zogenaamde Hardcore heb ik altijd al geboycot!!!!

Gabberzijn zit in je en hoe de buitenkant dr uit ziet maakt voor mij niet uit.
Waarschuw beheerder
(y) dacht ik ook ik was echt geen mosselman fan whahahahahaa
mossel mossel mossel whahahaahaha

Waarschuw beheerder
Maarre had wel lekkah een aus en nu nog steeds, lekkah peuh!!!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ge®®it-4-life jij bent een echte stoere terror gabber zie ik,nu moet ik uitkijken.wil je voor me gaan hakke hier dan breek ik terplekke je neus,loser blije telekids gabbers van 15 noemen zichzelf gabber jij.waar kom je in godsnaam mee!en ik zeg mosselman omdat iedereen die nu in een aussie loopt toch zo eruitziet,dat is toch ook van de jaren nul. jij iq loze sul.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik hoef ook geen "gabber" te zijn

Waarschuw beheerder
Gabber is dood?ja ja..daarom is nightmare ook uitverkocht. En Arjen...als je het gabber tijdperk niet kunt waarderen waarom ga je dan naar nightmare?
Waarschuw beheerder
De hele scene wordt verkloot door die kindjes zonder mening die zich gaan profoceren door met hun rechterhand omhoog te staan op een gabberfeestje en zich dan gabber noemen.
Ik weet niet hoe het 10 jaar terug was, maar de sfeer wordt op feestjes flink verneukt door dat soort "gabbers"..

Kortom: er zouden meer mensen als ik naar gabberfeestjes moeten gaan O:)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Omdat echte gabbers niet bestaan :)

Waarschuw beheerder
was is de definitie van een echte gabber?
Al dat gelul over die "goede oude tijd" ...let it go, it's over!!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ze weten niet eens wat de goede ouwe tijd was ;) Dat was nog voor hun tijd ;p
Toen zaten ze nog te kleien met het stront uit hun luiers :[
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ach..frustrerend he..als je er niet bij bent geweest;)

Waarschuw beheerder
donateur
regel tijd machine van professor barabas en vlug trug naar 1990 om alles toch mee te maken :yes:

Waarschuw beheerder
van mij mag die bestaan:yes:!
Waarschuw beheerder
Compleet eens met Thom-ass.
En iedereen die er anders over denkt: you suck :P
Waarschuw beheerder
donateur
was ik maar een paar jaar eerder geboren... :cry:

Maar vermaak me nu ook wel hoor :) :yes:
Waarschuw beheerder
Ik snap dat gedweep ook niet van die 'goeie ouwe tijd'. Zo goed was ie echt niet alijd, zoals ik hier al las.
Ik heb nu soms zelfs meer het idee dat je weer als jezelf mag gaan.

Waarschuw beheerder
omdat de "nieuwe" generatie het alleen leuk vindt omdat ze dan stoer, natie en lonsdale en al die zooi kunnen zijn/dragen :)
Of ben ik bevooroordeeld?

Waarschuw beheerder
omdat de "nieuwe" generatie het alleen leuk vindt omdat ze dan stoer, natie en lonsdale en al die zooi kunnen zijn/dragen
Of ben ik bevooroordeeld?

De meeste zijn wel zo ja maar niet allemaal hé
Maar de meeste doen het wel omdat dat hun een stoere houding geeft;)

en het is Nazi
Waarschuw beheerder
donateur
Waarom kunnen de nieuwe generatie geen "echte" gabbers zijn?

Daarom...

Omdat ik dat zeg :[ :9

Waarschuw beheerder
donateur
Als 1e wil ik Phantasia, klein beesje en Carloz complimenteren met hun replys. Jullie snappen het (Y)

Ik heb de opkomst van Gabber en de hele cultuur erom heen vanaf dag 1 meegemaakt. Ook ik ben een Gabber in hart en nieren. Niet omdat ik nog naar HC feesten ga maar omdat het gabbergevoel dat in de begin jaren 90 bezit van mij nam er nog steeds inzit.

Een kale kop heb ik niet meer, mijn Aussies liggen helemaal afgeragt door het feesten al jaren op zolder maar het gevoel dat gaat niet weg. Vorige week ben ik nog op een HC feest geweest en als ik naar de sfeer kijk dan vind ik persoonlijk dat er op de Hardstyle-feesten meer een zogenaamd gabbersfeertje hangt dan op de HC feesten.

Geef het beestje maar een naam maar een echte Gabber kun je nu niet meer worden. Dat was je al als je vroeger naar de gabberfeesten ging en open minded bent en blijft.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
inderdaad ik ga al fanatiek naar hardcore feesten vanaf het begin,nu nog steeds maar ik ben geen gabber,gabber bestaat niet meer.

hardcore is vetter dan ooit,ook veel volwassener geworden,dan ga je toch niet meer in een aussie lopen of lonsdale.

Hardcore leeft!
Gabber is dood!

deze topic is te saai voor woorden sluiten dat ding!!!!!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Gaan we nog dreigen ook keeltie, t agressieve mannetje kan weer s niks hebben....
Waarschuw beheerder
donateur
echte gabbers helpen mekaar en zijn dr voor mekaar als ut nodig is:yes: tegenwoordig is ut ieder voor zich op een feest en als iemand in mekaar gehenst word tjhaaa red je dr maar meej:s nouh heb ik ut van vroeger nie allemaal meegemaakt maar vrienden wel en toen stonde we nog voor mekaar klaar op een feest!!!gabbers zijn je maatjes!!! tegewoordig nie meer duzz:(
Waarschuw beheerder
Maar dat soort dingen hebben toch niets mer 'gabber' zijn te maken?
Dat heet toch gewoon sociaal zijn?????
Ook de 'gabbergeneratie' zoals dat hier genoemd wordt hebben voorouders. Het is niet zo dat dat het heilige der heilige en ultime is.
Natuurlijk is het nu anders... Maar dat heeft meer met ons, en het feit dat we ouder (volwassener in sommige gevallen) zijn geworden, te maken.

Enneuh.... @rjen : DWANGBUIS?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Gabber heeft nooit geleefd,dus kan ook niet dood zijn ;)

Waarschuw beheerder
donateur
damn wat lijk jij mij toch een kutwijf:(

Waarschuw beheerder

dit is precies hoe de gabbers van vroegah, die ik ken, het ook bedoelen :yes:

Waarschuw beheerder
donateur
damn wat lijk jij mij toch een kutwijf

:jaja: :x

Waarschuw beheerder
donateur
was is de definitie van een echte gabber?
Al dat gelul over die "goede oude tijd" ...let it go, it's over!!
==================================================­==========
Oa met zijn allen gaan op een feest, een onbekende drinken aanbieden als het niet goed met hem/haar ging, met Jan en alleman lullen, met een wildvreemde op de EHBO zitten als t fout ging, enz enz.
Dat zie je helaas niet meer, men is veel te egoistisch geworden vandaag de dag.

Waarschuw beheerder
donateur
the real jojo hoe durf je zulke dingen te zeggen:o

Waarschuw beheerder
donateur
Ja goed he, de waarheid is hard ;)

Waarschuw beheerder
donateur
ik vind het een schande, ze moeten je voor je leven lang opsluiten!!!
Waarschuw beheerder
donateur
een onbekende drinken aanbieden als het niet goed met hem/haar ging, met Jan en alleman lullen, met een wildvreemde op de EHBO zitten als t fout ging, enz enz.

dat bedoel ik ook!!!!
tis nie al1 dat maar wel een onderdeel van 'echt' gabber. zo zie ik dat dan;) sociaal tege mekaar zijn!! vind dat nu maar eens terug:s

Waarschuw beheerder
donateur
Op oude school feestjes ;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
RACISME??!!

DE MEESTE HEBBEN ALTIJD WEL WAT TE ZEIKEN OVER L0NSD@LE OF WAT
DAN OOK MET GABBERS TE MAKEN HEEFT.
JE KRIJGT AAN JE KOP DAT JE RACIST BENT...NOU, VOORDAT JE GAAT
OORDELEN, LEES DAN EERST DIT STUKJE TEKST MAAR FFIES EN DENK
DAAR MAAR GOED OVERNA ZOUK ZEGGUH!!!!!
Nee, wij gabbers worden door jullie (buitenlanders) discrimineerd!!
Jullie komen hier wonen, jullie willen
jullie eigen scholen hebben, jullie willen moskeeen enz enz
enz.
Jullie moeten maar alles zo hebben, zoals jullie willen.
Als ik hier met de Nederlandse vlag loop ben ik in jullie ogen
discriminerend bezig terwijl ik hier wel in m'n eigen land
loop!!!
Jullie hebben het al zo ver gekregen, door dat aanstellen van
jullie, dat we zelfs met het merk Lonsd@le (boksmerk) met een
rood wit blauwe kraag niet meer op een party binnenkomen
terwijl dit gvd ons land is!!! En uiteindelijk durven jullie
nog rechtuit te zeggen dat WIJ respect voor jullie moeten
hebben..........???
haha FORGET IT!! niet op deze manier.
Effe voor alle duidelijkheid JULLIE ZITTEN HIER IN NEDERLAND,
EN GABBER IS EEN STUK CULTUUR VAN NEDERLAND EN HIER HANGT EEN
VLAG MET DE KLEUREN ROOD WIT BLAUW EN GEEN ENKELE ANDERE
KLEUR!
Als je hier komt wonen, moeten jullie onze cultuur ook
respecteren.
Ik ben nooit racist geweest maar ben het wel geworden en de
aanhang word alleen maar groter...!
Als jullie normaal tegen ons hadden gedaan hadden wij ook
normaal terug gedaan, maar ja gaat moeilijk als wij altijd
gediscrimineerd worden op straat door jullie en het zal ook
fucking moeilijk worden om dat weer allemaal recht te zetten
dat wij jullie nog gaan respecteren... maar dat komt denk ik
NEVER NOOIT MEER!!!
Jullie vragen je nooit eens af waarom wij zo zijn
geworden...???
Trouwens waar slaat dat op wij mogen niet met onze EIGEN
NEDERLANDSE VLAG LOPEN nee dan ben je een discriminerend
persoon voor buitenlanders HALLO IK ZIT WEL FF IN ME EIGEN
LAND HIERO!!!! als buitenlanders met hun vlaggetje lopen enzo
in hun EIGEN land whahaha is dat ook discriminerend ofzo?
En nog iets als :
Lonsd@le WAT JE NOG NIEJ EENS NORMAAL MAG TYPEN!!!
Fred Perry
Ben Sherman
Pitbull
Hooligan
in hun ogen racistisch is wat moet FUBU, en die bond kragen dan wel niet zijn voor
ons ???!!!
Waarschuw beheerder
blaat
Waarschuw beheerder
Dat stukje text zit vol met dingen als jullie en wij... Voel je eens niet met z'n allen aangevallen, ok ik weet dat een marrokaan oid dat ook wel doet. Maar probeer daar dan boven te staan, je hoeft ze niet te haten, tenminste niet aktief.

Waarschuw beheerder
zeg biersnuif meneer

wel eens aan het riagg gedacht??

ik snap best hoor dat je door nare ervaringen zulke gedachten opbouwd

MAAR LAAT DAT LEKKER THUIS EN NIET OP DE DANSVLOER!!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
IK BEN THUIS!!!!
En op feesten kom ik om te feesten en niet om naar iemand zn rechterhandje te kijken stelletje flikkers uiteindelijk is iedreen etzelfde blank, zwart of marrokaan allemaal gespuis en kutvolluk............ (zolang et gemengd leeft)
In marokko zijn ze gastvrij hier niet..... blanke zijn in kleine dorpjes gastvrij........ in de grote stad niet......... lekker apart wonen dan is iedreen tenminste zichzelf!!

Waarschuw beheerder
thuis als in bij je ouders,.

sinds wanneer is een feest een politieke gelegenheid!!??

je draagt die kleding niet voor niets toch??

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Dus voor jou is lonsd@le rechts........... ?????
Waarom??
Muhammed ali was de eerste die ermee liep.....

Fuck politiek........ ik heb nog nooit gestemd want et intresseert me geen fuck!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Fuck politiek........ ik heb nog nooit gestemd want et intresseert me geen fuck!!

En wel klagen en zeuren zeker :/

Waarschuw beheerder
misschien zou je dat eens moeten dan,..dan kan je wat invloed uitoefenen misschien

ipv op pf en op feesten je mening te uiten

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik niet ze zoeken et maar uit......... t land is nu toch al verneukt denk je dat dat nog goed komt..... nou nee dus ik heb me der al een poosje bij neergelegd!
Maar tvervelende is dat alles over 1 kant gescheerd word...... je ben kaal dus je leeft met haat.. je draagt dat ene merk dus je ben rascist.......... fuck iedreen die dat denkt en laat dat nou heel nederland zijn!!

Waarschuw beheerder
bij neergelegd??

hou dan aub je bek gewoon dicht te mekkkeren

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik kom nie eens meer op feesten want iedreen haat je omdat je lonsd@le draagt........ beetje kut van de media dat ze dat merk zwart hebben gepraat en beetje jammer van die 14 tot 17 jarige kneuzen die denken dat der rechterhand alleen omhoog mag als ze lonsd@le dragen!!

Waarschuw beheerder
waarom draag je het dan????????????????
Waarschuw beheerder
donateur
Ja idd, ik zou me nou niet graag in aftandse kleding vertonen dat toch door iedereen uitgekotst wordt :s

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik pas me aan niemand aan........ denk je dat mn gedachten veranderd als ik in karl kani ga lopen.......... ik vind de modellen kleding gewoon mooi..... de overhemden polo's enz. die heb je niet in et merk australian......

Waarschuw beheerder
polo's heb je bijna van ieder merk!!

en nu zeg je het zelf!! over je gedachten en kleding

busted!!!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik geef toch ook toe dat ik rascistisch gemaakt ben maar ik haat et dat iedreen denkt dat je alles over 1 kant scheert..........
Hou et voor jezelf en ik haat net zo goed blanke met een grote bek!!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Je bent pas een vriend als je me neemt zoals ik ben........ ook al ben je indisch of wat dan ook!!

Maar er is altijd 1 volk tussen die je allemaal niet nemen zoals je bent en dat is in nederland het marokaanse volk........... kep altijd problemen met dat volk..... ik woon in een straat met alleen maar marokanen...... mn ramen hebben deruit gelegen omdat ik ooit eens zei dat ze moete kappe met mij nazi noeme want ik ben een nederlander en geen duitser!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Niet dat die marokkanen gelijk hebben, integendeel, maar zoals jij je kleedt, ik kan me voorstellen dat ze jou als nazi zien

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Als ik in een ss-uniform loop gewoon haar heb......... duitse laarzen aantrek en een baret op mn kop zet dan geef ik ze gelijk...... ik zie mezelf geen kamp bouwen en massamoorden plegen!! Nazi's liepen niet met lonsd@le!

Als ze denken dat ik rechts ben oke, maar waarom nazi?? Makkelijk woord zeker??
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
En weer een topic dat verneukt wordt...
Waarschuw beheerder
donateur
Waarschijnlijk wel ja,

Net zoals de rechtse Nederlander van een fanatiek
moslim kan denken dat het een moslim extremist kan zijn.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Tis allemaal klote als je niet genomen word zoals je ben........ ik ga me daar nie voor verandere en terrormaniak je hebt gelijk......... tzou allemaal nie hoeve als er niemand is die over een ander ze kleding zeikt!!
Waarschuw beheerder
Een gabber herken je niet aan kleding ect..

Je herkent hem aan zijn UITSTRALING :D:D:D

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Duracell ik ga met je mee..............
Ik kom alleen nie meer op hardcorefeesten door deze bullshit....... tmoet eerst maar weer es underground worden zodat je nie meer scheef aangekeken wordt door mede-feestgangers.... waar ik hun niet voor aankijk maar de media!!

Waarschuw beheerder
donateur
Mr. Dwinkt >>>> of omdat je je rood wit blauwe bretels niet aan mag?
Dat Agresive Force plaatje bij je eigen text, is dat geen wp teken van orgine?
Waarschuw beheerder
Duracell ik ga met je mee..............
Ik kom alleen nie meer op hardcorefeesten door deze bullshit....... tmoet eerst maar weer es underground worden zodat je nie meer scheef aangekeken wordt door mede-feestgangers.... waar ik hun niet voor aankijk maar de media!!

Ze delen ook gewoon 1 hersencel met een mannetje of 4.

Waarschuw beheerder
donateur
==================================================­==========
Geweldig die media, tenminste 1 debiel die thuis blijft, of is het wel de media dat je niet meer naar feesten gaat?
Toevallig niet met je 15 jarig vriendinnetje te maken :)
Waarschuw beheerder
Rascist zijn....
Godvergeten slecht Nederlands schrijven...

Do i need to say more?
Waarschuw beheerder
ze gebruiken nog steeds te weinig

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Real jojo...kan je niks beters verzinnen dan iemand zn vriendin dr bij te hale? LAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAG :jaja:
Waarschuw beheerder
zit toch niet zo te zeiken!!!!!!!!!!!!! je ben gabber van elkaar ,en als je voor de BPM en bass leeft ben je gewoon gabber,of hardcore liefhebber of wat dan ook

ook al ga je maar 1 jaar naar feesten

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Jongens wat een hoogstaand interlectueel gehalte waarop hier gediscusseerd wordt :\
Pffff wat ken het iemand roesten wat voor fucking muziek je luistert????
Als je jezelf gabber wil noemen, dan noem je jezelf toch gabber? Ik vindt het vrij kinderachtig om elkaar gabber of geen gabber te noemen, en elkaar hierop te beoordelen op kenmerken als:
* welke uiterlijke kenmerken?
* hoelang ga je al naar die fucking feesten toe?
* moet je eruit zien als een wazi, als een nazi of als een nassibal?
Oftewel dat slaat als een koe op een kotsbak

... nogal een kotsgehalte aan hokjesmentaliteit hier :bah:
Fuck off en luister lekker naar de muziek die je luisteren wil, ik zie er niet uit als een gabber en dat hoeft ook niet... maar ik noem mezelf ook geen gabber... herstel:
IK BEN EEN LIEFHEBBER VAN HARDCORE
Dus geen gabber!!!

Fuck hokjesdenkers!!!!

PS: Hiermee sluit ik me volledig aan bij de mening die master of hardcore net gaf :yes:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
hump jij zegt ik zie er niet uit als een gabber,moet dat dan om je eigen gabber te mogen noemen,heb ook kale kop gehad en 100'derden trainingspakken gedragen en 10'tale nike's naar de klote gehakt,dus toen was ik gabber en nu niet meer??!

gabber zit vanbinnen en dat hoef je niet te uiten,niet de dag van vandaag hoor

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
nee master of hardcore je begrijpt me verkeerd :)

Ik spreek het juist tegen dat iemand pas een gabber is vanwege bepaalde uiterlijke kenmerken...
Datsoort dingen vindt ik nogal sneu namelijk, en daarom struikel ik over de term 'gabber'

Laatst op Multigroove een gesprek gevoerd met een gast: hij had lang haar, sloeberbroek en een hardrock-t-shirt aan!!! Ik zei tegen hem: jij hebt geweldige humor! Bedoelde ik ook positief, en toen een hele tijd gesproken met hem over hokjesdenkers etc... nogmaals, geweldig, iemand die een hardrock-imago uitstraalt, maar ondertussen open staat voor alle soorten stylen en feesten! Ik bedoel waarom ook niet... toch?
Ik ben ook helemaal gek van hardcore, vanaf heel vroeger al, maar ga ook naar concerten en hardrockfeesten!!!
En dat vind ik op de hedendaagse hardcore-parties gewoon zo zonde: waarom loopt niemand er gewoon bij in de outfit zoals ie dat zelf wil? :S
Toch denk ik omdat men dan bang is om afgewezen te worden zo van: 'je bent GEEN gabber'
En inderdaad: Gabber zijn zit dan van binnen, maar ik noem het geen 'gabber' zijn... ik ben allround, maar volledig verslaafd aan hardcore!!
Dus bij deze, even iets anders geformuleerd dan :P
Waarschuw beheerder
(Y) precies

dat vind ik nou ook ,nu snap ik het...maar ik zei wat jij ook hierboven formuleert,ik bedoelde nmlk ook dat die kenmerken op poep slaan

en de termen zwabber en die hards enso vind ik ook crap

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Inderdaad, jammer is dat!!
Want tsja, wanneer ben je dan een zwabber vraag ik me af!!! Als je studeert? Of als je je haar laat groeien? Of als je geen lonsdale draagt? Geen pillen slikt?
Haha ik kan er wel om lachen hoor, maar je ziet zoveel van datsoort kort-denkende mensen rondlopen... je ontkomt er niet aan :S
Achja, zolang je er boven staat is het het discussieren niet waard... toch? :P
Waarschuw beheerder
jawel het is het discusseren altijd waard ,mischien word dit gelezen door dat soort hakjes-denkende-mensen en leren ze er mischien iets van;)

hahaa

Waarschuw beheerder
ach ja dat elite gedoe is juist hetgene wat hardcore de kop in heeft gedrukt ! de muziek is zwaar oke maar meer als een paar keer per jaar trek ik die klote sferen op een een feestje niet :kots:
Waarschuw beheerder
dat ook,maar ook de happy hardcore en losers zoals supergabber ,gabbertje ,mosselman,gabber piet en nog meer van die trieste figuren...en een gedeelte van het publiek zelf ook!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
je heb 100% geleik (K)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
!!!!!!!!!!!!!!!! Voor KingDj >>>>>>>>> Je zit nou wel over zijn schrijf/typfouten te ouwehoeren, maar zelf doe je het ook geen haar beter! Engels?? Nee!! Word hem niet voor jou! >>Do i need to say more?<< Hm...nooit geleerd dat je "ik" in het engels altijd met een hoofdletter schrijft?? Beetje dom joh!!

Waarschuw beheerder
strak strak in me trainingspak pak eet ik groenten van hak hak lekker uit me dak lalalalala
Waarschuw beheerder
vind je dat vet :[

Waarschuw beheerder
uhmzzzzzzzzzz..........
uhmzzzzzzzzzzzzzzzz.............
uhmzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz...........
JAAAA :D
Waarschuw beheerder
ik ben pas 17, van de 'jongere generatie' maar ik vind mezelf wel een gabber.
maar het maakt niet uit wat andere van je denken, als je van jezelf weet dat je een gabber bent dan is het goed.
Waarschuw beheerder
waarom vind je dat je gabber bent.

Waarschuw beheerder
Wil jij ook zo graag een gabbertje zijn?
Waarschuw beheerder
ik??!... euh ik weet niet of je mijn vorige berichten gelezen heb ,maar denk het dus niet aan je vraag te zien:P....!?

Waarschuw beheerder
donateur
maar ik vind mezelf wel een gabber.
==================================================­=====
Nou ik niet, meer een zwabber met je rood wit blauw, AHX shit!
Waarschuw beheerder
moet jij weten wat je van mij vind, het kan mij niet schelen
Waarschuw beheerder
terrorMaus ,waarom vind jij jezelf gabber :[

Waarschuw beheerder
Ik vind mezelf ook een "gabber" De betekenis gabber voor mij is; leven in een soort van broedergevoel met de invloed van de housemuziek met nadruk op de muziek. Hoef dr niet bij te horen om londsdale of australian, dat is een bijzaak, ik vind t wel mooi en t zit lekker dus heb t ook. Had londsdale al voordat 3/4 van alle zogenaamde "gabbertjes" t kochten. Hebben andere mensen andere ideen bij t woord gabber, verschillen wij van mening.

Zelf luister ik van techno tot goa tot hardcore en alle andere top40 muziek en zeker ook de jaren 80 maar mn gevoel van broedergevoel en samenzijn vind ik t meest terug in de gabberscene. Concerten zijn leuk maar geven mij niet de bevredeging die een vette party mij geeft.

Alleen nu is de sfeer niet meer als eerst dat vind ik wel jammer maar bouw altijd mn eigenfeessie, mensen die me niet aanstaan zijn voor mij lucht.

Waarschuw beheerder
donateur
terrorMaus ,waarom vind jij jezelf gabber
==================================================­====
Dat weet hij niet!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik ben het er helemaal mee eens! iedereen word tegenwoordig maar in hokjes gezet! laatst werd ik uitgescholden op PF als minderjarige Breezer.. omdat ik lol had met me vriendin op een forum.. uhm okeej? :S beetje raar mja.. ik weet waar ik van hou en waar ik voor sta dat is toch meer dan genoeg? en kan ik het helpen dat ik nu nog niet naar de grootste feesten mag en kan.. zodra ik het mag ben ik van de partij! :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
idd als je maar zelf weet waar je voor staat en van houdt dan is dat eigenlijk genoeg.

;) 2-1 voor jou!!!

Wil ook nog ff wat anders kwijt, zeggen ze dat t vroeger beter was, dat was met veel meer dingen zo, kom jij bij de buren dagelijks over de stoep? Kan jij bij kennissen rond etenstijd aankomen? ken jij iedereen uit je buurt? Zie je, iedereen en alles veranderd en moet ik eerlijk zijn, vind t ook niet allemaal positief. Alles moet rech toe recht aan zijn tegenwoordig.
Cultuur veranderd en daar werken we allemaal zelf aan mee!
Waarschuw beheerder
real jojo ,dat weet hij wel heb al met hem gesproken nmlk via PB :[

ik heb hem uitgelegt wat ik er van vind ,en hij mij

Waarschuw beheerder
Vind gewoon dat je iedereen in zn waarde moet laten, laat ze zich lekker gabber noemen als ze dat willen?? Zou compliment voor de "gabbers" moeten zijn toch als ze ook zo willen zijn!!
Waarschuw beheerder
donateur
SHIT Dus ik ben geen gabber, damn das bale :P dan maar tweede generatie gabber. Boeiend!

Waarschuw beheerder
Ben t met je eens Raoul hoor!! Lekker boeiend..Vooral jezelf blijven..dan maar geen gabber...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Maar Ge®®it-4-Life zit je d'r mee dan?
Waarschuw beheerder
donateur
tsjah je bent in principe toch wat je wil zijn mja als je 17 bent hoe kun je dan uberhaupt na feesten gaan in jaren 90....

hardcore is weer op komst, maar hoezo wil je graag in hokjes geplaatst worden...je kunt het natuurlijk ook zien ik ben mezelf, luister naar hardcore, en draag net ff iets andere kleding dan iedereen wil zien mja...om nou jezelf in een hokje te willen plaatsen btje raar, dat is juist waar iedereen laatste tijd naar streeft om mensen niet meer in hokjes te plaatsen en dan wil je zelf in zo`n hokje zitten...??!!:/:/
Waarschuw beheerder
Ik vind het zo'n cliche dat iedereen zegt dat het vroeger beter was. Het was een mooie tijd maar alles veranderd bij de tijd dus de feestjes, gabbers ook. Over 10 jaar zegt de generatie van nu dat het vroeger veel beter was. Je kunt er niet zoveel mee.
donateur
Misschien wel juist omdat mensen elkaar nu ook echt in het hokje gabber steken?
Op eerste hardcorefeestjes waar ik hen ging, maakte het niet uit of je zwart, wit geel of groen was, of of je nu ee australian of een trui van de h&m aanhad. Het ging meer om het lekker uitleven op hardcore, en gewoon feesten! Je kon tegen iedereen beginnen praten en op het einde had je een heleboel nieuwe vrienden.
Als je tegenwoordig naar een feest gaat, zit de ene hoop (die met de lonsdaletruien en maxen) da andere hoop (de meer trendy geklede mensen) vies aan te kijken, en die twee groepen kijken dan ook nog is vies naar een derde groep ( die met de kisten enz wazi's of nazi's of...) Dan moet je niet verbaasd zijn dat mensen het vroeger beter vonden, en dat de 'oude' generatie vind dat de 'jonge' generatie het 'gabber-zijn' gewoon helemaal niet hebben begrepen...

Waarschuw beheerder
donateur
mooi gezegt(Y) ben ik 't wel mee eens...
Waarschuw beheerder
donateur
ben ik het ook mee eens, want tsja als ik op een gegeven moment ergens kom waar bv...alleen "gabbers" of "buitenlandse" mensen komen voel ik me ook niet op mn plek, voel me aangekeken waardoor ik me gewoon niet makkelijk voel...ik weet natuurlijk niet hoe het vroeger was want tsja toen was ik jaartje of 10 dus daar kan ik nie over mee praten mja je ziet het overal ook gewoon in cafe`s of discotheken....

Waarschuw beheerder
Ik vind het zo'n cliche dat iedereen zegt dat het vroeger beter was. Het was een mooie tijd maar alles veranderd bij de tijd dus de feestjes, gabbers ook. Over 10 jaar zegt de generatie van nu dat het vroeger veel beter was. Je kunt er niet zoveel mee.

Mee eens (y)
Waarschuw beheerder
Wat de neuk is dat toch steeds voor gezeik zeg! Is het soms hip of stoer of in om een "echte" gabber te zijn?

Wat is een echte gabber eigenlijk?

Pfff nopu vooralsnog lijkt me dat iemand die met hardcore bezig is en niet continu met zn image op een of andere partysite. Wat neukt t nu wat anderen van je denken of hoe je jezelf noemt?

Ik ben helemaal niks. Geen trancekutje, geen gabber, geen alto. Ik ben gewoon Jacqueline. En ik hou van muziek. En van nog veel meer dingen. Wat anderen van me denken zal me aan mn kont roesten eigenlijk.

Heb gewoon een hekel aan dat meeloopwannabeegedrag allemaal. Waarom zo hard op zoek naar een hokje? Of je nu 15 bent of 40, als je zo denkt als ik maakt t werkelijk niks uit hoe je t noemt. Dan geniet je gewoon van de muziek. Zo hoort t toch ook?

Waarschuw beheerder
Ik plaats nix in hokjes en ik zit dr ook nie mee en ben het met jullie eens, maar waarom ijlen veel zogenaamde hardcorefans van t begin zo, de rest lees je maar wat ik nou precies vind want sommige LEZEN niet want anders komen julli niet met bepaalde opmerkingen
Waarschuw beheerder
"Jullie"? Wie zijn "jullie"? Ik spreek niet namens een groep of vor een generatie hoor. Ik geef slechts mijn meining. Als jij niet in hokjes denkt waarom douw je dr mij dan wel gelijk in? %)
Waarschuw beheerder
wackiejacky :respect:
:yes:

Waarschuw beheerder
well spoken :s

Waarschuw beheerder
Ik ga ook pas vanaf 1999 naar feesten maar ik weet toch wel dat het in 99 al heel anders was dan nu.
In 99 kon je iemand gewoon groeten, nu moet je oppassen dat je niet gelijk gehoekt word.
Kon je toen nog rustig met jan en alleman een praatje maken, vandaag de dag gaat dat niet meer.
Toen kon je nog rustig over straat lopen met lonsdale zonder gelijk voor nazi uitgemaakt te worden.
Toen kon je nog rustig rondlopen zonder alsmaar last te hebben van achterlijk kuddegedrag van groepjes rondschoppende dwazen met stoere witte bretels en nog stoerdere roodwitblauw shit

Ik denk dat het een beetje een modeverschijnsel aan het worden is die nazilook en sjah de ene helft doet er aan mee en de andere helft niet, dus krijg je een scheiding in nazikids (of hoe je het wil noemen ook) en hardcoreliefhebbers die zich allebei gabber noemen en ja dan word het mokken aan 2 kanten en dan komt er irritatie en ruzie en gezeik en weet je niet meer wie bij wie hoort, wat ik maar wil zeggen:
HET IS NIET MEER EEN GROEP, NIET MEER HAKKEN MET JE GAPPIES MAAR IEDER VOOR ZICH en dat vind ik gewoon een beeeeetje jammer... :(
Waarschuw beheerder
idd het zijn idd groepjes ..netzoals miss ganja al zei

een groep trendy,een groep londale,en een groep nasiballuh met sate in hun onderbroek als ze moete renneh (6)

Waarschuw beheerder
Als je je gabber wilt voelen hoef je geen aparte kleren aan, hoef je geen kisten aan, hoef je geen 10 pillen te slikken, dan heb je respect voor anderen en voor andere muzieksoorten, je hoeft niet te pogoen etc.
Alleen heel veel anderen denken er dus anders over, hoe kun je jezelf dan nog gabber noemen? Vind je het gek dat de mensen van de jaren 90 die van hc hielden dit nu verafschuwen???

anyway het gaat om respect en dat is eral lang niet meer.....

Waarschuw beheerder
ach ja dat elite gedoe is juist hetgene wat hardcore de kop in heeft gedrukt ! de muziek is zwaar oke maar meer als een paar keer per jaar trek ik die klote sferen op een een feestje niet

inderdaad
Waarschuw beheerder
respect 2 the crowd
respect 2 the music
respect 2 the dj's
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
HET GABBERGEVOEL IS:

- Onderlinge saamhorigheid/eenheid met je 'mede-gabbers'.
- Elkaar respecteren, jezelf relaxed en sociaal opstellen (weet je nog dat gabbers ook wel de hippie's van de jaren '90 werden genoemd?).
- 'Buitenstaanders' eveneens respecteren, ook al hebben die een andere (muziek)smaak. Je zult merken dat mensen ook respect voor jou zullen tonen, zolang jij hun ook maar respecteert.
- Sweekends met z'n allen lekker alle wekelijkse sleur van je afschudden en het dak eraf feesten.
- Je medegappies helpen als ze fout gaan.
- Er geen punt van maken van welke afkomst/ras/stad/provincie/voetbalclub je mede-gabbers zijn, een gabber is een gabber!
- Passie hebben voor hardcore, maar daarnaast is het geen schande als je ook voor andere stijlen openstaat.
- Degenen die mensen met een bredere smaak meteen voor clubkut uitschelden, zijn zelf zeer beperkt in hun denken, dom, kansloos en weten zelf niet waar ze over lullen!!!
- Een echte gabber is geen nazi!

Tot zo ver mijn visie over het gabber-zijn, waar ik al sinds het prille begin mee loop!

Artiest Warlok
Waarschuw beheerder
waarom wil iedereen elkaar toch steeds in een hokje plaatsen?? WTF maakt het in godsnaam uit??
Waarschuw beheerder
donateur
HET GABBERGEVOEL IS:

- Onderlinge saamhorigheid/eenheid met je 'mede-gabbers'.
- Elkaar respecteren, jezelf relaxed en sociaal opstellen (weet je nog dat gabbers ook wel de hippie's van de jaren '90 werden genoemd?).
- 'Buitenstaanders' eveneens respecteren, ook al hebben die een andere (muziek)smaak. Je zult merken dat mensen ook respect voor jou zullen tonen, zolang jij hun ook maar respecteert.
- Sweekends met z'n allen lekker alle wekelijkse sleur van je afschudden en het dak eraf feesten.
- Je medegappies helpen als ze fout gaan.
- Er geen punt van maken van welke afkomst/ras/stad/provincie/voetbalclub je mede-gabbers zijn, een gabber is een gabber!
- Passie hebben voor hardcore, maar daarnaast is het geen schande als je ook voor andere stijlen openstaat.
- Degenen die mensen met een bredere smaak meteen voor clubkut uitschelden, zijn zelf zeer beperkt in hun denken, dom, kansloos en weten zelf niet waar ze over lullen!!!
- Een echte gabber is geen nazi!

Amen! :respect:

Waarschuw beheerder
donateur
Hokjes mensen plaatsen juist iedereen in hokjes..
Omdat ze zelf zo zijn gaan ze eht bij andere ook doen..

Waarschuw beheerder
sja, kuddedieren he...maar dan is het nog wel onzinnig :yes:

Waarschuw beheerder
mensen die als gabber gezien willen worden mogen ze de scene uitschoppen en een feestverbod geven..

als je van die muziek houd dan maakt het je niet uit hoe je gezien word... als je maar lekker je ding kan doen

een peetje op pf druk gaan zitten maken waarom je niet als gabbergezien word vind ik nog net een graatje triester als op je 19e nog elke dag naar sesamstraat kijken (en kom nu niet zeggen dat meneer Aart je buurman is:P)

Waarschuw beheerder
donateur
als je van die muziek houd dan maakt het je niet uit hoe je gezien word... als je maar lekker je ding kan doen

Helemaal mee eens :yes:

Nix meer aan toe te voegen:D
Waarschuw beheerder
gewoon hakkuh en niet zo zeiken/letten op elkaar:D
Waarschuw beheerder
of je nou rood of geel bent :p :frusty:

Waarschuw beheerder
donateur
Omdat de zgn gabbers van tegenwoordig meer bezig zijn met anderen (clubkutten, allochtonen, en trancenichten bv.) als gewoon met elkaar zoals gabbers (de naam zegt het al) dat vroeger deden.
Door de Energiehal lopen, een wildvreemde gabber een hand geven, effe samen hakken met je hand op je kop en dan weer door!

Gabber R.I.P.

Waarschuw beheerder
ik wil niet veel zeggen maar dat wij geen gabbers zouden zijn is bullshit hoewel je nu wel steeds meer clubkutten op feesten ziet omdat hardcore weer steeds populairder word en die het dan helemaal niet naar hun zin hebben omdat ze de muziek niet leuk vinden. maar we hebben het nu niet over clubkutten.

EEN GABBER IS EEN GABBER ALS HIJ HET IN HART EN NIEREN IS!!!!!!!!!!!!!!!!!!

zo simpel is dat

Waarschuw beheerder
o ja, en nazi heb nix met gabber te maken buitenlanders zijn oke zolang ze maar niet alleen hier naartoe komen om van ons belastinggeld te even maar ja dat geld ook voor nederlanders dusss...

Waarschuw beheerder
en al die zogenaamde gabbers die alleen maar over anderen zeiken LET OOK EEN OP JEZELF
Waarschuw beheerder
donateur
gewoon hakke ja, en niet zeiken

maar waar ik altijd zo schijt ziek van word is dat als je ergens op een feest loopt en dr word iemand zomaar op zn bek gehoekt opeens....en dan hoor je later de reden: ja die jongen had een neophyteshirt aan. toen vroeg ik me af wat maakt dat nou weer uit?:S nou neophyte heeft iets te maken met ajax en ajax zijn joden en daar hebben gasten uit rotterdam een hekel aan....
daar ken je toch zo woest om worden:@ als je joden wil trappen ga je maar lekker naar ajax feyenoord rot toch lekker op!

Waarschuw beheerder
donateur
neophyte heeft iets te maken met ajax

Nee, jij begrijpt 't, pannenkoek...
Waarschuw beheerder
Springt de ene buffel in het water, springen de andere er achteraan! Het gabbergevoel!
Waarschuw beheerder
word iemand zomaar op zn bek gehoekt opeens....en dan hoor je later de reden: ja die jongen had een neophyteshirt aan. toen vroeg ik me af wat maakt dat nou weer uit? nou neophyte heeft iets te maken met ajax en ajax zijn joden en daar hebben gasten uit rotterdam een hekel aan....

???????????????????????????????????

netzoals carloz al zei,..Pannekoek :jaja:
Waarschuw beheerder
wat mij opvalt is dat de "gabbers" van nu meestal nerdjes zijn die lonsdale kleren aantrekken om er ruig uit te zien en het helemaal niet zijn.
Waarschuw beheerder
Wat zullen het dan wel zijn! Knikkers?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Lenny Vicci 7 mei 2004 18:46
wat mij opvalt is dat de "gabbers" van nu meestal nerdjes zijn die lonsdale kleren aantrekken om er ruig uit te zien en het helemaal niet zijn.

Goedzo (Y) jij snapt het :S:S:S:S

NOT!!

--------------------
Sorry maar moet echt lachen om sommige reacties hier:D
En zichzelf dan ook nog eens gabber noemen 8)

Mensen die zo hard roepen:
IK BEN EEN GABBER
Zijn het juist NIET!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
ja waarom werd ie dan op zn bek gehoekt? het was omdat ie een neophyteshirt aan had. dus wat zit daar dan achter.

zon gozer daar vertelde me dat verhaal, nou en k heb niet zon heel veel verstand van voetbal dus het zal wel.
maar het is dus gelul. maar waarom word een gozer dan met een neophyte shirt aan op een feest egt meteen voor zn bek gehoekt????

Waarschuw beheerder
donateur
ik wil niet veel zeggen maar dat wij geen gabbers zouden zijn is bullshit hoewel je nu wel steeds meer clubkutten op feesten ziet omdat hardcore weer steeds populairder word en die het dan helemaal niet naar hun zin hebben omdat ze de muziek niet leuk vinden. maar we hebben het nu niet over clubkutten.

EEN GABBER IS EEN GABBER ALS HIJ HET IN HART EN NIEREN IS!!!!!!!!!!!!!!!!!!

zo simpel is dat
==================================================­==========================

FOUT!!!
Respect begin daar maar eens eerst mee, open staan voor andere.
Waarschuw beheerder
Hardcore is voor meelopers !!!
Waarschuw beheerder
:gaap:

Ik heb geen zin en tijd om hierop in te gaan.... :D:D
Waarschuw beheerder
donateur
FOUT!!!
Respect begin daar maar eens eerst mee, open staan voor andere.

:respect:

jij snapt hem, de sfeer op een feest is ook zeker(vind ik persoonlijk dan) het belangrijkste op een feest en om een goeie sfeer te krijgen begint het bij jezelf met respect voor anderen!!

Waarschuw beheerder
Gabber.. Is een naam die de Hardcore aanhang ooit gekregen heeft.. Die hebben ze zich zelf niet aangnomen.. Dat is nou het vervelende.. Typisch achtelijk gedrag van mensen die alles in hokjes willen stoppen, omdat ze anders niet meer weten over wie of wat ze praten. Als het beestje maar een naampje heeft. Als je in Gothic loopt ben je een heks.. Als je met een meisje staat te zoenen, ben je een pot.. (en dat terwijl je een vriend hebt) Heb je zin om op Nikes te lopen en in een Aussie broek.. Ben je een jaren 90 gabber.. Zolang iedereen zo blijft denken.. Tja.. blijft de discussie voort en voort voeren.. Maarja.. we zijn nou eenmaal geboren met een naam, omdat die functie wel makkelijk is.. Weten we tegen wie en wat waarover we het moeten hebben, dan begrijpen we elkaar met andere woorden.. Dus hokjes zullen er ook altijd blijven.

Het enige waar ik mee aan irriteer is dat de namen meestal worden verpest door de verkeerde mensen die er werkelijk niets van begrijpen, maar er gewoon bij willen horen, omdat ze geen hokje hebben en daarmee een loser zijn in hun ogen. Sommige mensen die Lonsdale dragen die weten niet eens waar het voor staat.. Het gaat ze alleen maar om de sommige kleding stukken waar een Rood-Wit-Blauw streepje op staat. Lonsdale is een kleding merk wat ontworpen is voor de Boks-sport.. Dus iedereen die in Lonsdale loopt is een Bokser? :P Iemand begint met iets.. en de andere volgt, simpelweg omdat ze denken dat het zo hoort..

Waarom accepteren sommige mensen niet hoe andere zijn?

Jij bent zoals jij bent, maar dat is een ander ook..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Je bent een gabber als mensen die je kennen vinden dat je een gabber bent. En wat die mensen dan onder gabber verstaan, boeie (tenzij je graag een gabber wilt zijn)

Heb net ff wat mensen opgebelt om me bovenstaande theorie te testen, en ja het klopt.
Ze vinden dat ik een gabber ben, en dat is puur om mijn houding, over hoe ik ben enzo. En hoe je eruit ziet boeit eigenlijk niet. Ze vinden niet dat je kaal hoeft te zijn enzo maar wel weer dat je toch wel een tijdje rond moet hebben gelopen in de hardcore scene, dus niet dat je net iets van 4 jaartjes rondloopt maar iets van 10 jaar. En dat je dan op vroegere feesten ben geweest maakt niet echt veel uit. Het belangrijkste is toch wel je houding en hoe je bent.

Persoonlijk maakt het me geen bal uit of ik, of een ander een gabber is, ik vind hardcore vet en of ik nou een gabber ben of niet, hardcore blijf ik toch vet vinden. Maar vind het toch wel chill dat mensen me een gabber vinden, vat het wel op als iets positiefs
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
En jij bent al 10 jaar een buffel? Knap van je! Knallend bij je moeder op de bank naar "weddendat"
te kijken.

Waarschuw beheerder
Ik vind dat er wel wat in zit dat de nieuwe generatie geen 'echte' gabbers zijn....nie dat k een gabber ben ma k ken ze wel....en de nieuwe generatie zegt vaak dat ze gabber zijn ma wille t graag zijn om drbij te hore....T komt nu weer 'in' weet juh... Ze drage lonsdale en roepe kankerzwarte omdat ze denken dat je dan gabber bent!

(K)

Waarschuw beheerder
Wat een lulkoek dat je al zoveel jaar naar feesten moet gaan om gabber te zijn PFFF echt zo'n uitspraak voor iemand die denkt lang naar feesten te gaan en zich beter voelt daardoor. Nou ik ga ook al aardig een tijdje, maar voel me er echt niet beter door ofzo zeg
:S

lekker janken dan................
Life is like a dance and nothing else!
Waarschuw beheerder
donateur
woh.. ik hou van hardcore, oldschool, hardstyle, techno, latin, 70's, skihut, 60's en musical.... jesuss!! wat ben ik dan???

waarom moeten mensen altijd alles in hokjes lopen stoppen??:frusty:

Waarschuw beheerder
donateur
Ik hou van hardcore, en dat doe ik 100% dag in, dag uit, ik ga naar feesten en voel me gewoon lekker op de muziek.
Natuurlijk luister ik ook naar andere muziek, maar hardcore betekent iets voor mij.

En toch noem ik mezelf geen gabber en heb ik geen lonsdale, perry, bulldog enz enz in de kast hangen, heb ik geen MoH tattoo en staat er geen wolf op de achterkant van mn auto...

Het gaat erom wie ik ben en niet wat ik ben. Mensen die roepen gabber te zijn lach ik stilletjes uit, zijn gewoon een stelletje meelopers. :)

Waarschuw beheerder
donateur
ik ben geen gabber maar een hardcore liefhebber