Partyflock

Forumonderwerp · 659726

Waarschuw beheerder
Wat ik hier vaak lees is dat de nieuwe generatie geen "echte" gabbers zijn. Waarom dan niet? Als jij naar Gabber luistert en je daar helemaal voor geeft ben je voor mij een echte Gabber. Die trieste gasten die zogenaamd echte gabbers zijn omdat ze vanaf begin jaren 90 naar feesten gaan en zich ergeren aan de nieuwe generatie kunnen van mij part thuis blijven!! Ik heb t nog steeds aar mn zin op een lekker hakkuh feessie.

Luistert je buurman hardrock is t een hardrocker, luistert je maatje soul is t een soulpikkie, dus waarom ben je dan geen Gabber als je Gabber luistert, dat is eigenlijk de basis waar t om draait.

Dus kom maar met jou mening...

Waarschuw beheerder
BLA BLA BLA FUCKING BLA BLA!!!!!!!!!!!!
Gewoon lekker SAMEN HAKKEN EN STAMPEN en niet zeuren!!!!!
Waarschuw beheerder
gabber = houden van het muziek ongeacht kleur, afkomst, religie etc.
just the music and the hakkuh dansje :D
Waarschuw beheerder
Mag je je naam ook wel s veranderen dan snatsie!!

Ja sinds ik op PF zit heb ik pas doorgekregen dat jullie de term "snatzen" voor iets anders gebruiken dan IK ermee bedoelde...

Als je op feesten niet gebruikt dan kan je het thuis soms nog wel eens doen

en nee, óók dat doe ik niet!

Waarschuw beheerder
En als ze raar doen of fout gaan van een pilletje teveel dan moet je ze echt keihard uitlachen

Ik denk dat dat 'vroeger'meer gebeurde dan nu,niet waar?
Waarschuw beheerder
Het ligt zowiezo maar aan je definitie van gabber. Een hoop "hardcoreliefhebbers" van tegenwoordig willen niet eens gabber genoemd worden.

Gabber stond niet alleen voor muziek, maar ook voor een subcultuur met daaraan gerelateerde kledingstijl, uitingsstijl etcetera. Wanneer dan alleen de muziekkeuze overeenkomt, kun je denk ik niet meteen van een gabber spreken.

Ik denk dat de meeste mensen van "vroegah" zo kakken op een deel van de nieuwe generatie omdat ze zo nodig een hilterjugendmanifestatie van een feest moeten maken, en de "oude gabbers" willen duidelijk maken dat het daar niet om draait.

Maar als je jezelf gabber voelt, dan ben je het toch? En wat de fuck maakt het eigenlijk ook uit. Just be yourself.
Artiest {SHOWLIST artist 7148, 75201}
Waarschuw beheerder
is dit de bus naar hellraiser 3 of wat ? :|

Waarschuw beheerder
Jezus wat ben jij een eikel dan ben ik zeker hardrocker gabber alles tegelijk omdat mijn smaak heel breed is je moet verder kijken dan je neus lang is kneus

Waarschuw beheerder
tip wees gewoon jezelf

Waarschuw beheerder
wat nou stumpert, lees de rest dan suffe zak!!!

Waarschuw beheerder
Ik citeer luistert je buurman hardrock is het een hardrocker,beetje kort door de bocht
Waarschuw beheerder
Het ligt zowiezo maar aan je definitie van gabber. Een hoop "hardcoreliefhebbers" van tegenwoordig willen niet eens gabber genoemd worden.

Gabber stond niet alleen voor muziek, maar ook voor een subcultuur met daaraan gerelateerde kledingstijl, uitingsstijl etcetera. Wanneer dan alleen de muziekkeuze overeenkomt, kun je denk ik niet meteen van een gabber spreken.

Ik denk dat de meeste mensen van "vroegah" zo kakken op een deel van de nieuwe generatie omdat ze zo nodig een hilterjugendmanifestatie van een feest moeten maken, en de "oude gabbers" willen duidelijk maken dat het daar niet om draait.

(y) :respect: (y)

Waarschuw beheerder
jij je zin, maar ik bedoel gewoon luister je Hardcore en leef je in die sfeer vind ik gewoon dat je een Gabber bent.
Waarschuw beheerder
donateur
hilterjugendmanifestatie

mooi scrable woord :P

Waarschuw beheerder
donateur
de gabbercultuur is in Parkzicht onstaan, en in Parkzicht draaiden ze van alles door elkaar heen.
Van trance tot hardcore en iedereen deed gezellig mee. Niemand liep te ouwehoeren over trancekutten en ander stom gezeik. De gabbers waren gewoon de jongens in hun aussies, kaal koppie, oxbow t-shirtje en airmaxies. Maar in Parruk kwamen ook flikkers, pooiers, negers, trancetrutten en mellowpoten maar niemand liep zich daar druk om te maken.
De zogenaamde gabbers van tegenwoordig zitten vol met haat en frustratie en dat merk je ook wel aan de manier hoe ze reageren op hele onnozele topics.
Gabbers zijn helemaal geen gabbers meer, alleen als je de begintijd hebt meegemaakt kun je zeggen wat het echte gabbergevoel was, die 'gabbers' van nu zijn slappe aftreksels van de ouwe gabbers en kunnen alleen maar schelden, zeiken en ouwehoeren.

Ik weet zeker dat iedereen weer gaat lopen huilen nu, maar net als jullie heb ook ik overal scheit aan.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
en zo zijn er bij alle andere muziek smaken ook bende wannabe's ect.
altijd maar dat gezeiks over gabber.. omdat dat nou opeens weer in is..
laat mensen lekker zelf weten hoe ze zich willen noemen en wat ze doen..
als je is ff op jezelf let, heb je je handen vol aan..
je kan toch blijven discussieren.. er zijn toch mensen die altijd weer wat te zeiken hebben.. of anders denken..
laat ze lekker.. en maak lol (wie of wat je ook wilt zijn)
ieder zun eigen mening.. respecteer die ook..
zou alles een stuk makkelijker maken...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
op nightmare in r'dam zullen we eens laten zien wat het gabbergevoel is (y)

bij mij is het in ieder geval nooit weg gegaan....

Waarschuw beheerder
bij mij ook niet misschien zie ik er niet meer zo uit als een raveteefje maar het gevoel heb ik wel

Waarschuw beheerder
hetb zijn ook geen gabbers.
zijn jongere die net komen kijken
en daardoor is mede heel de gabberwereld in elkaar gedonderd.

dus jij noemt de ventjes van 16 jaar met een lonsdale trui van 10 maten te groot een gabber hahahahahahahahahahahahaha
dacht het niet.

en die het ineens stoer vinden om te gaan blowen roken drinken slikken snuifen.
dat zijn geen gabbers.
die zijn nog niet eens in de energie hal geweest die weten niet eens wat een ausie is en wat gabber muziek is
die kennen alleen de nieuwe hardcore.

en zowizo wat is dit voor topic.

Waarschuw beheerder
blijkbaar voor jou wel de moeite waard om te reageren...
Artiest {SHOWLIST artist 48347, 59806, 91185}
Waarschuw beheerder
Net als uit t liedje Muil Houwe van Neophyte:

'Ik was er al bij vanaf de eerste feessies en zow he, hardcore is toch dood?

Je moet je muil houwe!!

Oftewel, je bent nooit te oud om een echte gabber te zijn.

En dat zeg ik dan, als niet-liefhebber van Hardcore :D

Waarschuw beheerder
Vroeger had je niet zoveel van die randverschijnselen, Lonsdale blablabla.

Er werd iig niet zoveel geleuterd maar meer gefeest met een grote smile op je smoel als het begon te maaien :yes:

Vriendengroepen bestonden toen gewoon uit Gabbers, Hiohoppers, Mellowgasten e.d. en iedereen (tenminste, veel) hadden respect voor elkaar en zn voorkeuren.

Kan me goed herinneren dat er gewoon veel Punkers in Sporthallen zuid liepen, lachu toch!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ja, dat valt me ook wel op. Vroeger had je wel afgescheiden groepjes, maar die gingen onderling vaak wel met elkaar om en inderdaad, in Sporthallen Zuid stikte het met Hellraiser van de hanekammen en piercings. In de meeste hardcoreclubs had je toen ook gewoon een chillout met hardtrance en liepen er allerlei soorten mensen door elkaar. Ik heb het idee dat de subculturen onderling meer tegenover elkaar staan tegenwoordig.

Waarschuw beheerder
Ik snap sowieso die hele heisa hier omtrent het ‘gabber-zijn’ niet. Lekker belangrijk of jij nu wel of niet gezien wordt als een gabber, als je zelf de muziek maar kunt waarderen en er op je eigen manier van kunt genieten. Je hoeft niet aan stricte voorwaarden te voldoen om maar bij de ‘kudde van de gabbers' te mogen horen, kijkende naar anderen op een feest en voor hen te beoordelen of zij 'meer' of 'minder' gabber zijn dan jij, omdat iemand er bijvoorbeeld uit zou zien als een 'trance-trut', niet zou kunnen hakken, zich niet aan de dresscode houdt of niet zoveel danst op een feest. Je trekt gewoon aan wat naar jouw smaak is (waarom allemaal in dezelfde rokjes/stropdasjes/blousjes etc. lopen?), je danst zoals jij dat wilt, of je danst gewoon wat minder omdat je misschien onzeker bent over jezelf; èn dat dienen anderen maar te respecteren! Ik word zo moe van al dat gezeik op elkaar tegenwoordig! :S

Als je echt van de muziek houdt, dan kom je naar het feest om daar van te genieten en niet om elkaar te keuren en in hokjes te plaatsen. Iedereen is anders, heeft zijn/haar eigen kledingsmaak en geniet op zijn/haar eigen manier van de muziek. Er is niet zoiets als dé Gabber, je kunt niet allemaal eenzelfde persoon zijn, waarom elkaar na-apen? Wees gewoon wie je bent, ga je niet gedragen en/of kleden naar anderen die zichzelf ‘gabber’ noemen en daarbij bijv. racistisch zijn en/of ‘hitlerjugend-kleding’ dragen. Met je rechterhand in de lucht staan, rood-wit-blauwe haarelastiekjes dragen, "Holland Volland" roepen en dan zeggen dat je helemaal niet racistisch bent. Gewoon als een dom schaap achter de kudde aanlopen, want anders hoor je er niet bij, dan ben je niet 'stoer'. Zo zielig is dat.. :kots: Je bent pas echt 'stoer' als je jezelf durft te zijn. Helaas stikt het op hardcore-feesten vaak van de kudde-dieren en lijken het er wel steeds meer te worden. Dit gaat ten koste van de gemoedelijke en euforische sfeer die er op een feest hoort te hangen. Je krijgt echt het idee dat je op van alles en nog wat beoordeeld wordt.

Mensen met een andere huidskleur voelen zich niet veilig op hardcore feesten, omdat ze gewoon worden uitgescholden en zelfs geschopt en geslagen. Wie heeft het ooit bedacht om racisme met hardcore te verbinden? :S En waarom zou er bij één bepaalde muziekstijl één bepaalde kledingstijl moeten horen? Ergens in Nederland staat een Gabberfabriek en die giet poppetjes van alle soorten en maten gewoon in dezelfde soort pakjes, ze worden allen geprogrammeerd met dezelfde (negatieve) meningen ten aanzien van de poppetjes uit fabrieken met andere achtergronden/interesses, krijgen een labeltje op hun voorhoofd met de titel 'Gabber' en zie daar: een lading 'Gabbers' is geboren. Zo werkt het toch niet?! Je bent je eigen individu; je hebt je eigen karakteristieke opvattingen, levensstijl, gewoontes etc., maar toch deel je op een hardcore-feest één bepaalde eigenschap met alle andere bezoekers, namelijk: je voorliefde voor hardcore. En dát zou een band moeten scheppen een soort van magische sfeer moeten creëeren. Je bent daar allemaal met 1 gemeenschappelijke hoofdreden en dat is om te feesten op, en te genieten van, de muziek waar jij van houdt. Hoe iemand zich daarbij kleedt of gedraagt, zal mij een worst wezen! Voor mijn part trek je een apenpak en kaplaarzen aan en ga je op je hoofd staan, als jij het maar naar je zin hebt en zolang je de andere aanwezigen maar respecteert in hun manier van expressie geven aan het gevoel dat van binnen zit en door de muziek teweeg wordt gebracht. En zolang je niet d.m.v. extreme politieke uitingen een bepaalde groep buitensluit, zich ongewenst laat voelen of aanvalt. Respecteer elkaar om die ene eigenschap die je met z'n allen deelt daar, die verbondenheid die zorgt voor een soort van 'maatjes-gevoel'. Dat is naar mijn mening het 'gabber-gevoel' zoals het zou moeten zijn. Soms heb je dat gelukkig wel, maar regelmatig hangt er op hardcore-feesten toch een soort van vijandige sfeer wat de feestvreugde gewoon minder maakt... Als een hele lieve vriendin van me, met een getinte huidskleur, op een hardcore-feest huilend naar mij toe komt met een blauw oog en het verhaal dat een jongen haar geslagen heeft omdat zij daar zogenaamd niet thuis zou horen, dan word ik zo kwaad! Wie is hij dan wel om te bepalen wie er wel en niet 'thuis horen' daar? Iedereen die van die muziek houdt, hoort daar thuis!

Naar mijn mening hoort de term 'gabber' dus o.a. in te houden: een voorliefde voor hardcore, een gevoel van saamhorigheid/verbondenheid, individualiteit en wederzijds respect voor en van de andere aanwezigen op een feest. Dit hoeft niet in correlatie te staan met leeftijd; de gabbâh’s van vroegâh waren heus niet per definitie betâh ;p, maar toch blijft het feit dat de vermindering van saamhorigheid en respect voor elkaar, met als gevolg daarvan een soort van 'vijandige' sfeer op het feest, iets van de latere tijd is.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
De nieuwe "gabbers" zullen nooit echte gabbers zijn omdat ze er nooit bij zijn geweest toen het begon. Ze weten niet waar het om draaide enzo.

Vroeger was je gabber en betekende dit dat je iedereens maatje was, je ging feesten om eens lekker uit je dak te gaan met je "vrienden"

De meeste gabbers van nu zijn van die lonsdale mensjes met roodwitblauwe haarbandjes, elastiekjes en weet ik veel. Ze weten gewoon niet waar het gabber zijn echt om draait.

Ik ben ook gabbah :D, iedereen is me gab

8)8)8)

Waarschuw beheerder
To Phantasia:
Wat een verhaal zeg
Ben het met je eens maar er zijn veel domme meelopers inderdaad
Die luisteren toch niet die zijn stront eigenwijs......
Waarschuw beheerder
Phantasia: mooi verwoord!!!! :respect:
Waarschuw beheerder
De nieuwe "gabbers" zullen nooit echte gabbers zijn omdat ze er nooit bij zijn geweest toen het begon. Ze weten niet waar het om draaide enzo.

Vroeger was je gabber en betekende dit dat je iedereens maatje was, je ging feesten om eens lekker uit je dak te gaan met je "vrienden"

De meeste gabbers van nu zijn van die lonsdale mensjes met roodwitblauwe haarbandjes, elastiekjes en weet ik veel. Ze weten gewoon niet waar het gabber zijn echt om draait.

sorry, hier ben ik het oko mee eens.
gabber = vriend. als je vroeger tegen iemand opliep had je direct weer een gezellig babbeltje.
tegenwoordig heb je direct een blauw oog.
dit soort mensen noem ik echt geen "gabber"
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
het gabber-gevoel had ik ongeveer een jaar geleden nog op de hardstyle-feestjes....

iedereen is vriendelijk en er is geen gezeik over kleding of over hoe je er uitziet...

de laatste tijd is het misschien wat minder geworden doordat hardstyle nu heel erg populair is, maar nog steeds is de sfeer op zo'n feestje 10x beter...

daar zouden de hardcore-fans een voorbeeld aan moeten nemen....

Waarschuw beheerder
tegenwoordig heb je direct een blauw oog

Niet iedereen hé
Van mijn krijg je een dikke kus :$:

Waarschuw beheerder
donateur
Vroeger liepen er zoveel gekleurde mensen op gabberfeesten.
Laatst stond ik op MOH, zag ik 2 negers lopen.
Ik dacht meteen dat dat niet goed kon gaan.
Effe later zie ik die jongens door een groep meiden en gasten in mekaar geslagen worden.
Ik sla normaal nooit meisjes (hoewel, meisjes, het waren halve kerels) maar dit keer moest ik gewoon ingrijpen.
Echt fakking triest gewoon, een stuk of 8 lui tegen 2 gasten.
Ik hoop dat degene die het waren dit lezen, want ik heb nog nooit zoveel voldoening gehad aan het iemand op zijn muil slaan als toen.
Heb daar zowiezo nooit voldoening van, want als je moet slaan heb je al verloren van de redelijkheid!
laatste aanpassing

Artiest T&T DJ Team
Waarschuw beheerder
helemaal mee eens carloz :yes:

Waarschuw beheerder
Ik vind dat Phantasia wel een juist antwoord heeft. En idd gabber zijn zit niet aan de buitenkant maar aan de binnekant!!

Bedankt voor je verhaal nog Phantasia(Y)

Waarschuw beheerder
Enne Carlos ik heb een maatje die donker is, ja en dan ook echt donker he is die heeft er nooit last van. Ik vind eerlijk gezegd de agressivitiet minder worden, t is meer wijs gedrag van die kleine mannetjes.

Ik was s op een buitenfeest in Almere en daar liep zo'n Nazigast te pronken met zn nazishirtje, kwamen dr een paar meiden aan en die begonnen gelijk op m in te rossen dus zo kan t ook natuurlijk!!
Waarschuw beheerder
Phantasia je haalt in je verhaal heel wat punten aan die ERG waar zijn.

Dit is denk ik ook de reden waarom veel 30-ers die de Gabbertijd bewust hebben meegemaakt er zo op tegen zijn dat de jonge generatie Hardcore liefhebbers zich gabber noemen.

Ik heb "gabberfeesten" meegemaakt, en ga nu nog regelmatig naar hardcore feesten.
De sfeer, de beleving, de verbondenheid tussen de mensen IS NIET MEER.

Wat je zegt over de agressieve sfeer op de hardcore feesten is een feit.
Helaas wordt elke hardcore liefhebber hierop aangeken en op beoordeeld.
Ik vind het erg jammer, maar het zal NOOIT meer zo worden als in 1992 en het is een kleine groep die dat verziekt en helaas een hele grote groep "meelopers"

Waarschuw beheerder
sommige mensen willen gewoon terug in de tijd en dat kan niet.kennelijk waren al die geweldige gabbers van toen ook maar een stel zwabbers,want de meeste hebben de hardcore de rug toegedraait toen het 'uit' was.ik begon in 2000 naar hardcore te luisteren en ik ga ook met een stel vrienden naar feesten,soms draag ik lonsdale,maar dan ben je tegenwoordig maar een domme kinderwazi :bah:
ik vind mezelf de gabber van nu.ik veroordeel geen andere mensen,dat doen die ouwe wel allemaal,ze kijken allemaal op je neer,omdat je die tijd niet heb meegemaakt,maar zelf gingen ze ook al met hun 13e naar feesten.dus als je je stoort aan het jongere publiek ga lekker naar het cafe van tante thee!
Waarschuw beheerder
Ik stoor me niet aan de jongeren van nu want ben er maar al te goed van bewust dat ik ook jong was toen ik voor het eerst naar een feest ging.
Welliswaar geen 13 maar 18.

Terug in de tijd kan helaas inderdaad niet, maar volgens mij moet het toch kunnen dat je de agressieve sfeer verminderd op een feest.

Dat mensen nu bijna allemaal in Lonsdale lopen hoort er kennelijk bij.
In 1992 liep iedereen in een Australian.

Wat ik echter niet begrijp is dat IEDEREEN weet waar Lonsdale mee geassosieerd wordt en dat TOCH iedereen het aantrekt.
Of wil je graag aangezien worden als nazi?

Waarschuw beheerder
werden de gabbers van vroeger ook niet als rasisten gezien met hun kale hoofd enzo??
en lieten ze daarom hun haar groeien?

als normaal mens heb je een beetje inzicht in mensen en zie je zo wie een wazi is of een gewoon iemand,ook als ze beiden hetzelfde dragen.

Waarschuw beheerder
ehmmm sry oor je ik ben vroeger ook gabber geweest kan best als je 8 was een mini gabber... EARLY RAVE 4 LIFE :D
Waarschuw beheerder
Het valt me op dat vooral de "nieuwe" generatie zegt dat de "oude" generatie [s]alle[/s] nieuwe hardcoreliefhebbers afzeiken en wel om wat ze [s]dragen[/s]. Hieruit blijkt al wel dat de mensen die dit opmerken het niet begrepen hebben, het gaat om de [s]SFEER[/s], de [s]SAAMHORIGHEID[/s] en hoe je je [s]GEDRAAGT[/s]. Dat deze 3 factoren [s]over het algemeen[/s] negatief zijn veranderd door de loop der jaren, is hetgeen wat de "oudere" generatie zorgen baart. Niet meer en niet minder. En als jij niet tot het kutklupje behoort dat tot deze negatieve verandering bijdraagt, dan hoef je je ook absoluut niet aangesproken te voelen: [s]PARTY ON![/s]
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik vind dat er nog steeds saamhorigheid is hoor en ook vroeger waren er rellen.sow als ik die verhalen hoorde...nu word ook alles een beetje van toen geromantiseerd hoor!ik heb het niet meegemaakt.maar op feesten nu heb ik nergens last van...de scene is veranderd jah,maar er is toch niks aan te doen...het is nu gewoon een andere generatie,over 10 jaar zal er vast wel weer iets anders om te zaniken zijn...zoals mensne altijd wat te zaniken moeten hebben :p

Waarschuw beheerder
Ik trek t zelf wel aan, vind t mooie kleding. Mn eerste shirtje had ik al toen iedereen in zn aus liep, zeiden ze allemaal, wat is dat nou voor een shirt, bijna niemand kende t en werd t helemaal niet geassocieerd met Wazis ofziets. Dat kwam pas later omdat de de gabbers ermee aan gingen lopen. Wist ook van te voren niet dat t een gabber merk zou worden.
Vind t daarom ook allemaal maar bullshit.

Wazi vind ik, witte bretels, witte veters, hakenkruizen enzo.

En zo'n pullover met stropdas, tja ik vind t wel lachen eigenlijk, zie je alleen bij gabbers, ooit wel s een echte extreem rechtse figuur gezien die dr zo bij loopt?
Waarschuw beheerder
donateur
vandaag nog een nieuwe aussie gehaald :D
niet 1 uit de nieuwste collectie, wat zijn die dingen lelijk. Echt superfelle kleuren :S

en ook een enzymetrui. respect voor old en new :respect:

echte gabbers komen om te feesten en om lol te trappen :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
weer een leuke discussie :D ik ga weer genieten
*bier + chipz aanwezig :D*
Waarschuw beheerder
Je hebt deels gelijk met de opmerking dat mensen vaak periodes achteraf romantiseren, maar ik heb gabber intensief meegemaakt van m'n 15 tot m'n 20 (dus van 1996 tot 2001) en ik kan wel zeggen dat het ECHT anders is geworden, en wel op zodanige wijze, dat je je bijna zo schamen voor de hardcorescene. Ik heb gehoord dat de sfeer lately wel weer beter is, ik kan dat niet beoordelen omdat ik het op een gegeven moment echt had gehad, ik vond op feesten niet meer wat ik zocht en wat ik vroeger wel vond, behalve dan de muziek natuurlijk maar dat was op een gegeven moment voor mij niet genoeg reden meer om mezelf een hele avond te irriteren.

Ik weet niet welke momenten jij hebt meegemaakt, en de echte oude tijd (1992-1995) heb ik ook niet bewust meegemaakt qua uitgaan, maar ik kan je wel zeggen dat de sfeer echt fucking grimmig werd rond 1999, en ik kon er wel om janken.

Maar ik ben benieuwd, ik geef het weer een kans met Nightmare en ik heb er vet zin in! Ik hoop dat de "nieuwe generatie" laat zien dat het ook beter kan: gewoon losgaan en feesten en niet zo jammerlijk pauperen.

Waarschuw beheerder
Maar op welke manier word de sfeer dan verpest?
Vroeger waren de rellen veel heftiger, ook dat er grote groepen met elkaar slaags raakte, steek partijen. Maak t nu zelden mee.
Wat ik wel veranderd vind is als je iemand aan stoot niet meer een ouwe relaxte gabberhand geeft.
Dat misschien maar voor de rest vind ik de sfeer nog net zo gezellig.

Waarschuw beheerder
nou ik ben hardcore gaan luisteren vanaf 2000-nu vanaf 2001 ging ik naar feesten.schijnt dat er in 1999 en 2000 een zwaar dieptepunt geweest is ja,maar dat de hc-scene daar nu weer mooi bovenop is gekrabbeld,mede door deze nieuwe mensen dus! :respect: beide of zelfs alle 3de groepen....

Waarschuw beheerder
heb trouwens nog nooit ruzie gehad,ligt er ook aan met welke instelling je naar een feest gaat...als er iemand tegen me aanloopt ga ik echt geen probleem maken ofzo,als ze maar gewoon normaal reageren...meestal zie je ook alweer precies wie de ruziemakertjes zijn en wie niet....
Waarschuw beheerder
Gerrit 4-life: het ligt er misschien aan waar je toen uitging, ik ging voornamelijk in Belgie uit (Club X, Fauna, Cherrymoon, etc) en heb daar echt nooit gezeik gezien, tot dat er allerlei rare mannetjes kwamen die hun rechterhand omhoog hielden en als een stelletje heipalen aan de kant stonden en af en toe mensen gingen raak beuken.

Restless: ik heb ook nooit ruzie gehad, althans, niet op een feest, dus daar heb ik het ook niet over. Ik heb het over de sfeer in z'n algemeenheid, ik heb het "vroeger" altijd als "happyhappyjoyjoy" beleefd, iedereen was elkaars vriendje, elkaars gabber, en opeens was die sfeer anders.

Ik ben niet de enige die dat heeft bemerkt dus ik neem aan dat daar een waarheid in zit. En dat komt naar mijn idee van een stelletje randmongolen die echt niet begrepen waar het allemaal om draaide. Ik neem aan dat je zelf ook wel begrijpt waar ik het over heb, en dat jij dat maar op de koop toeneemt vind ik prima, maar misschien kun je je voorstellen dat het moeilijker is om dat maar te accepteren als je weet hoe het eerst was.

Waarschuw beheerder
tjah,maar wat kan je daaraan doen?
kijk vroeger had je de hooligans op feesten,nu de wazi's dat gaat ook wel weg....ben benieuwd wat voor n nerds we over 10 jaar hebben ;p

Waarschuw beheerder
idd als je echt knetterleip bent en er para uitziet en je doet sullig ben je ook een zieletje, dan maken ze je para of schoppen je voor je donder, ook als je link loopt te kijken. Dat doe ik niet dus heb dr ook nooit last van.
Meestal ken ik weer een paar gasten meer als ik terug kom.

Kleine beessie, dan heb ik dezelfde tijd meegemaakt, we gingen toen alleen altijd naar club-x de oude dan he daar was t altijd gezellig, de agressiefste tijd vond ik wel rond die tijd ja, toen was ook echt iedereen kaal of had zo'n matje, in de vechtsebanen heb ik ook wel t 1 en ander meegemaakt kwa rellen ook de sporthallenzuid was niet altijd de gezelligste plek. Dat is ook wel weer minder, nu komt dr ook meer volk wat overal heen gaat, vaak kom je ze bij de hardstyle ook tegen of een techno feessie. Vind de sfeer nu juist wel aardig.