Partyflock

Forumonderwerp · 659726

Waarschuw beheerder
Wat ik hier vaak lees is dat de nieuwe generatie geen "echte" gabbers zijn. Waarom dan niet? Als jij naar Gabber luistert en je daar helemaal voor geeft ben je voor mij een echte Gabber. Die trieste gasten die zogenaamd echte gabbers zijn omdat ze vanaf begin jaren 90 naar feesten gaan en zich ergeren aan de nieuwe generatie kunnen van mij part thuis blijven!! Ik heb t nog steeds aar mn zin op een lekker hakkuh feessie.

Luistert je buurman hardrock is t een hardrocker, luistert je maatje soul is t een soulpikkie, dus waarom ben je dan geen Gabber als je Gabber luistert, dat is eigenlijk de basis waar t om draait.

Dus kom maar met jou mening...
Waarschuw beheerder
Rascist zijn....
Godvergeten slecht Nederlands schrijven...

Do i need to say more?
Waarschuw beheerder
ze gebruiken nog steeds te weinig

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Real jojo...kan je niks beters verzinnen dan iemand zn vriendin dr bij te hale? LAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAG :jaja:
Waarschuw beheerder
zit toch niet zo te zeiken!!!!!!!!!!!!! je ben gabber van elkaar ,en als je voor de BPM en bass leeft ben je gewoon gabber,of hardcore liefhebber of wat dan ook

ook al ga je maar 1 jaar naar feesten

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Jongens wat een hoogstaand interlectueel gehalte waarop hier gediscusseerd wordt :\
Pffff wat ken het iemand roesten wat voor fucking muziek je luistert????
Als je jezelf gabber wil noemen, dan noem je jezelf toch gabber? Ik vindt het vrij kinderachtig om elkaar gabber of geen gabber te noemen, en elkaar hierop te beoordelen op kenmerken als:
* welke uiterlijke kenmerken?
* hoelang ga je al naar die fucking feesten toe?
* moet je eruit zien als een wazi, als een nazi of als een nassibal?
Oftewel dat slaat als een koe op een kotsbak

... nogal een kotsgehalte aan hokjesmentaliteit hier :bah:
Fuck off en luister lekker naar de muziek die je luisteren wil, ik zie er niet uit als een gabber en dat hoeft ook niet... maar ik noem mezelf ook geen gabber... herstel:
IK BEN EEN LIEFHEBBER VAN HARDCORE
Dus geen gabber!!!

Fuck hokjesdenkers!!!!

PS: Hiermee sluit ik me volledig aan bij de mening die master of hardcore net gaf :yes:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
hump jij zegt ik zie er niet uit als een gabber,moet dat dan om je eigen gabber te mogen noemen,heb ook kale kop gehad en 100'derden trainingspakken gedragen en 10'tale nike's naar de klote gehakt,dus toen was ik gabber en nu niet meer??!

gabber zit vanbinnen en dat hoef je niet te uiten,niet de dag van vandaag hoor

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
nee master of hardcore je begrijpt me verkeerd :)

Ik spreek het juist tegen dat iemand pas een gabber is vanwege bepaalde uiterlijke kenmerken...
Datsoort dingen vindt ik nogal sneu namelijk, en daarom struikel ik over de term 'gabber'

Laatst op Multigroove een gesprek gevoerd met een gast: hij had lang haar, sloeberbroek en een hardrock-t-shirt aan!!! Ik zei tegen hem: jij hebt geweldige humor! Bedoelde ik ook positief, en toen een hele tijd gesproken met hem over hokjesdenkers etc... nogmaals, geweldig, iemand die een hardrock-imago uitstraalt, maar ondertussen open staat voor alle soorten stylen en feesten! Ik bedoel waarom ook niet... toch?
Ik ben ook helemaal gek van hardcore, vanaf heel vroeger al, maar ga ook naar concerten en hardrockfeesten!!!
En dat vind ik op de hedendaagse hardcore-parties gewoon zo zonde: waarom loopt niemand er gewoon bij in de outfit zoals ie dat zelf wil? :S
Toch denk ik omdat men dan bang is om afgewezen te worden zo van: 'je bent GEEN gabber'
En inderdaad: Gabber zijn zit dan van binnen, maar ik noem het geen 'gabber' zijn... ik ben allround, maar volledig verslaafd aan hardcore!!
Dus bij deze, even iets anders geformuleerd dan :P
Waarschuw beheerder
(Y) precies

dat vind ik nou ook ,nu snap ik het...maar ik zei wat jij ook hierboven formuleert,ik bedoelde nmlk ook dat die kenmerken op poep slaan

en de termen zwabber en die hards enso vind ik ook crap

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Inderdaad, jammer is dat!!
Want tsja, wanneer ben je dan een zwabber vraag ik me af!!! Als je studeert? Of als je je haar laat groeien? Of als je geen lonsdale draagt? Geen pillen slikt?
Haha ik kan er wel om lachen hoor, maar je ziet zoveel van datsoort kort-denkende mensen rondlopen... je ontkomt er niet aan :S
Achja, zolang je er boven staat is het het discussieren niet waard... toch? :P
Waarschuw beheerder
jawel het is het discusseren altijd waard ,mischien word dit gelezen door dat soort hakjes-denkende-mensen en leren ze er mischien iets van;)

hahaa

Waarschuw beheerder
ach ja dat elite gedoe is juist hetgene wat hardcore de kop in heeft gedrukt ! de muziek is zwaar oke maar meer als een paar keer per jaar trek ik die klote sferen op een een feestje niet :kots:
Waarschuw beheerder
dat ook,maar ook de happy hardcore en losers zoals supergabber ,gabbertje ,mosselman,gabber piet en nog meer van die trieste figuren...en een gedeelte van het publiek zelf ook!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
je heb 100% geleik (K)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
!!!!!!!!!!!!!!!! Voor KingDj >>>>>>>>> Je zit nou wel over zijn schrijf/typfouten te ouwehoeren, maar zelf doe je het ook geen haar beter! Engels?? Nee!! Word hem niet voor jou! >>Do i need to say more?<< Hm...nooit geleerd dat je "ik" in het engels altijd met een hoofdletter schrijft?? Beetje dom joh!!

Waarschuw beheerder
strak strak in me trainingspak pak eet ik groenten van hak hak lekker uit me dak lalalalala
Waarschuw beheerder
vind je dat vet :[

Waarschuw beheerder
uhmzzzzzzzzzz..........
uhmzzzzzzzzzzzzzzzz.............
uhmzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz...........
JAAAA :D
Waarschuw beheerder
ik ben pas 17, van de 'jongere generatie' maar ik vind mezelf wel een gabber.
maar het maakt niet uit wat andere van je denken, als je van jezelf weet dat je een gabber bent dan is het goed.
Waarschuw beheerder
waarom vind je dat je gabber bent.

Waarschuw beheerder
Wil jij ook zo graag een gabbertje zijn?
Waarschuw beheerder
ik??!... euh ik weet niet of je mijn vorige berichten gelezen heb ,maar denk het dus niet aan je vraag te zien:P....!?

Waarschuw beheerder
donateur
maar ik vind mezelf wel een gabber.
==================================================­=====
Nou ik niet, meer een zwabber met je rood wit blauw, AHX shit!
Waarschuw beheerder
moet jij weten wat je van mij vind, het kan mij niet schelen
Waarschuw beheerder
terrorMaus ,waarom vind jij jezelf gabber :[

Waarschuw beheerder
Ik vind mezelf ook een "gabber" De betekenis gabber voor mij is; leven in een soort van broedergevoel met de invloed van de housemuziek met nadruk op de muziek. Hoef dr niet bij te horen om londsdale of australian, dat is een bijzaak, ik vind t wel mooi en t zit lekker dus heb t ook. Had londsdale al voordat 3/4 van alle zogenaamde "gabbertjes" t kochten. Hebben andere mensen andere ideen bij t woord gabber, verschillen wij van mening.

Zelf luister ik van techno tot goa tot hardcore en alle andere top40 muziek en zeker ook de jaren 80 maar mn gevoel van broedergevoel en samenzijn vind ik t meest terug in de gabberscene. Concerten zijn leuk maar geven mij niet de bevredeging die een vette party mij geeft.

Alleen nu is de sfeer niet meer als eerst dat vind ik wel jammer maar bouw altijd mn eigenfeessie, mensen die me niet aanstaan zijn voor mij lucht.

Waarschuw beheerder
donateur
terrorMaus ,waarom vind jij jezelf gabber
==================================================­====
Dat weet hij niet!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik ben het er helemaal mee eens! iedereen word tegenwoordig maar in hokjes gezet! laatst werd ik uitgescholden op PF als minderjarige Breezer.. omdat ik lol had met me vriendin op een forum.. uhm okeej? :S beetje raar mja.. ik weet waar ik van hou en waar ik voor sta dat is toch meer dan genoeg? en kan ik het helpen dat ik nu nog niet naar de grootste feesten mag en kan.. zodra ik het mag ben ik van de partij! :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
idd als je maar zelf weet waar je voor staat en van houdt dan is dat eigenlijk genoeg.

;) 2-1 voor jou!!!

Wil ook nog ff wat anders kwijt, zeggen ze dat t vroeger beter was, dat was met veel meer dingen zo, kom jij bij de buren dagelijks over de stoep? Kan jij bij kennissen rond etenstijd aankomen? ken jij iedereen uit je buurt? Zie je, iedereen en alles veranderd en moet ik eerlijk zijn, vind t ook niet allemaal positief. Alles moet rech toe recht aan zijn tegenwoordig.
Cultuur veranderd en daar werken we allemaal zelf aan mee!
Waarschuw beheerder
real jojo ,dat weet hij wel heb al met hem gesproken nmlk via PB :[

ik heb hem uitgelegt wat ik er van vind ,en hij mij

Waarschuw beheerder
Vind gewoon dat je iedereen in zn waarde moet laten, laat ze zich lekker gabber noemen als ze dat willen?? Zou compliment voor de "gabbers" moeten zijn toch als ze ook zo willen zijn!!
Waarschuw beheerder
donateur
SHIT Dus ik ben geen gabber, damn das bale :P dan maar tweede generatie gabber. Boeiend!

Waarschuw beheerder
Ben t met je eens Raoul hoor!! Lekker boeiend..Vooral jezelf blijven..dan maar geen gabber...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Maar Ge®®it-4-Life zit je d'r mee dan?
Waarschuw beheerder
donateur
tsjah je bent in principe toch wat je wil zijn mja als je 17 bent hoe kun je dan uberhaupt na feesten gaan in jaren 90....

hardcore is weer op komst, maar hoezo wil je graag in hokjes geplaatst worden...je kunt het natuurlijk ook zien ik ben mezelf, luister naar hardcore, en draag net ff iets andere kleding dan iedereen wil zien mja...om nou jezelf in een hokje te willen plaatsen btje raar, dat is juist waar iedereen laatste tijd naar streeft om mensen niet meer in hokjes te plaatsen en dan wil je zelf in zo`n hokje zitten...??!!:/:/
Waarschuw beheerder
Ik vind het zo'n cliche dat iedereen zegt dat het vroeger beter was. Het was een mooie tijd maar alles veranderd bij de tijd dus de feestjes, gabbers ook. Over 10 jaar zegt de generatie van nu dat het vroeger veel beter was. Je kunt er niet zoveel mee.
donateur
Misschien wel juist omdat mensen elkaar nu ook echt in het hokje gabber steken?
Op eerste hardcorefeestjes waar ik hen ging, maakte het niet uit of je zwart, wit geel of groen was, of of je nu ee australian of een trui van de h&m aanhad. Het ging meer om het lekker uitleven op hardcore, en gewoon feesten! Je kon tegen iedereen beginnen praten en op het einde had je een heleboel nieuwe vrienden.
Als je tegenwoordig naar een feest gaat, zit de ene hoop (die met de lonsdaletruien en maxen) da andere hoop (de meer trendy geklede mensen) vies aan te kijken, en die twee groepen kijken dan ook nog is vies naar een derde groep ( die met de kisten enz wazi's of nazi's of...) Dan moet je niet verbaasd zijn dat mensen het vroeger beter vonden, en dat de 'oude' generatie vind dat de 'jonge' generatie het 'gabber-zijn' gewoon helemaal niet hebben begrepen...

Waarschuw beheerder
donateur
mooi gezegt(Y) ben ik 't wel mee eens...
Waarschuw beheerder
donateur
ben ik het ook mee eens, want tsja als ik op een gegeven moment ergens kom waar bv...alleen "gabbers" of "buitenlandse" mensen komen voel ik me ook niet op mn plek, voel me aangekeken waardoor ik me gewoon niet makkelijk voel...ik weet natuurlijk niet hoe het vroeger was want tsja toen was ik jaartje of 10 dus daar kan ik nie over mee praten mja je ziet het overal ook gewoon in cafe`s of discotheken....

Waarschuw beheerder
Ik vind het zo'n cliche dat iedereen zegt dat het vroeger beter was. Het was een mooie tijd maar alles veranderd bij de tijd dus de feestjes, gabbers ook. Over 10 jaar zegt de generatie van nu dat het vroeger veel beter was. Je kunt er niet zoveel mee.

Mee eens (y)
Waarschuw beheerder
Wat de neuk is dat toch steeds voor gezeik zeg! Is het soms hip of stoer of in om een "echte" gabber te zijn?

Wat is een echte gabber eigenlijk?

Pfff nopu vooralsnog lijkt me dat iemand die met hardcore bezig is en niet continu met zn image op een of andere partysite. Wat neukt t nu wat anderen van je denken of hoe je jezelf noemt?

Ik ben helemaal niks. Geen trancekutje, geen gabber, geen alto. Ik ben gewoon Jacqueline. En ik hou van muziek. En van nog veel meer dingen. Wat anderen van me denken zal me aan mn kont roesten eigenlijk.

Heb gewoon een hekel aan dat meeloopwannabeegedrag allemaal. Waarom zo hard op zoek naar een hokje? Of je nu 15 bent of 40, als je zo denkt als ik maakt t werkelijk niks uit hoe je t noemt. Dan geniet je gewoon van de muziek. Zo hoort t toch ook?

Waarschuw beheerder
Ik plaats nix in hokjes en ik zit dr ook nie mee en ben het met jullie eens, maar waarom ijlen veel zogenaamde hardcorefans van t begin zo, de rest lees je maar wat ik nou precies vind want sommige LEZEN niet want anders komen julli niet met bepaalde opmerkingen
Waarschuw beheerder
"Jullie"? Wie zijn "jullie"? Ik spreek niet namens een groep of vor een generatie hoor. Ik geef slechts mijn meining. Als jij niet in hokjes denkt waarom douw je dr mij dan wel gelijk in? %)
Waarschuw beheerder
wackiejacky :respect:
:yes:

Waarschuw beheerder
well spoken :s

Waarschuw beheerder
Ik ga ook pas vanaf 1999 naar feesten maar ik weet toch wel dat het in 99 al heel anders was dan nu.
In 99 kon je iemand gewoon groeten, nu moet je oppassen dat je niet gelijk gehoekt word.
Kon je toen nog rustig met jan en alleman een praatje maken, vandaag de dag gaat dat niet meer.
Toen kon je nog rustig over straat lopen met lonsdale zonder gelijk voor nazi uitgemaakt te worden.
Toen kon je nog rustig rondlopen zonder alsmaar last te hebben van achterlijk kuddegedrag van groepjes rondschoppende dwazen met stoere witte bretels en nog stoerdere roodwitblauw shit

Ik denk dat het een beetje een modeverschijnsel aan het worden is die nazilook en sjah de ene helft doet er aan mee en de andere helft niet, dus krijg je een scheiding in nazikids (of hoe je het wil noemen ook) en hardcoreliefhebbers die zich allebei gabber noemen en ja dan word het mokken aan 2 kanten en dan komt er irritatie en ruzie en gezeik en weet je niet meer wie bij wie hoort, wat ik maar wil zeggen:
HET IS NIET MEER EEN GROEP, NIET MEER HAKKEN MET JE GAPPIES MAAR IEDER VOOR ZICH en dat vind ik gewoon een beeeeetje jammer... :(
Waarschuw beheerder
idd het zijn idd groepjes ..netzoals miss ganja al zei

een groep trendy,een groep londale,en een groep nasiballuh met sate in hun onderbroek als ze moete renneh (6)

Waarschuw beheerder
Als je je gabber wilt voelen hoef je geen aparte kleren aan, hoef je geen kisten aan, hoef je geen 10 pillen te slikken, dan heb je respect voor anderen en voor andere muzieksoorten, je hoeft niet te pogoen etc.
Alleen heel veel anderen denken er dus anders over, hoe kun je jezelf dan nog gabber noemen? Vind je het gek dat de mensen van de jaren 90 die van hc hielden dit nu verafschuwen???

anyway het gaat om respect en dat is eral lang niet meer.....

Waarschuw beheerder
ach ja dat elite gedoe is juist hetgene wat hardcore de kop in heeft gedrukt ! de muziek is zwaar oke maar meer als een paar keer per jaar trek ik die klote sferen op een een feestje niet

inderdaad
Waarschuw beheerder
respect 2 the crowd
respect 2 the music
respect 2 the dj's
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
HET GABBERGEVOEL IS:

- Onderlinge saamhorigheid/eenheid met je 'mede-gabbers'.
- Elkaar respecteren, jezelf relaxed en sociaal opstellen (weet je nog dat gabbers ook wel de hippie's van de jaren '90 werden genoemd?).
- 'Buitenstaanders' eveneens respecteren, ook al hebben die een andere (muziek)smaak. Je zult merken dat mensen ook respect voor jou zullen tonen, zolang jij hun ook maar respecteert.
- Sweekends met z'n allen lekker alle wekelijkse sleur van je afschudden en het dak eraf feesten.
- Je medegappies helpen als ze fout gaan.
- Er geen punt van maken van welke afkomst/ras/stad/provincie/voetbalclub je mede-gabbers zijn, een gabber is een gabber!
- Passie hebben voor hardcore, maar daarnaast is het geen schande als je ook voor andere stijlen openstaat.
- Degenen die mensen met een bredere smaak meteen voor clubkut uitschelden, zijn zelf zeer beperkt in hun denken, dom, kansloos en weten zelf niet waar ze over lullen!!!
- Een echte gabber is geen nazi!

Tot zo ver mijn visie over het gabber-zijn, waar ik al sinds het prille begin mee loop!