Partyflock

Forumonderwerp · 659726

Waarschuw beheerder
Wat ik hier vaak lees is dat de nieuwe generatie geen "echte" gabbers zijn. Waarom dan niet? Als jij naar Gabber luistert en je daar helemaal voor geeft ben je voor mij een echte Gabber. Die trieste gasten die zogenaamd echte gabbers zijn omdat ze vanaf begin jaren 90 naar feesten gaan en zich ergeren aan de nieuwe generatie kunnen van mij part thuis blijven!! Ik heb t nog steeds aar mn zin op een lekker hakkuh feessie.

Luistert je buurman hardrock is t een hardrocker, luistert je maatje soul is t een soulpikkie, dus waarom ben je dan geen Gabber als je Gabber luistert, dat is eigenlijk de basis waar t om draait.

Dus kom maar met jou mening...
Waarschuw beheerder
tja ik heb zelf nooit bewust de oude gabbertijd meegemaakt, maar ben wel van mening dat je nu idd een hoop foute lui ziet rondlopen. Wat ik ook zo jammer vind is dat door al die achterlijke wazi's hardcore in ze geheel een slechte naam krijgt. Laatst vroeg iemand aan mij wat voor muziek ik leuk vind... dus ik antwoord hardcore. ow dus dan ben jij ook zo'n racist kreeg ik als antwoord!!

Maar ik heb nog steeds dat wanneer ik op een hardcore feest loop ik sta te ouwehoeren met heel veel mensen. dat is toch het gabber gevoel. Iedereen komt er voor 1 ding: de muziek. Maar goed je houd het toch dat een klein groepje het verzieken voor de rest!!

Waarschuw beheerder
En dat rellen gebeurde ook in de Fun, Masters waren ook vaak rellen, maar geloof mij maar das echt wel minder, zekers.

Waarschuw beheerder
Ja en als je Hardcore luistert gebruik je drugs, doet toch ook niet iedereen.

Zeggen ze ook altijd na t voetbal, waar ga je heen? Ka euch Thunderdome, OOoo ook pilltjes zeker.

Waarschuw beheerder
donateur
ben het wel met topicstarter eens ik erger me nooit aan de nieuwe generatie , okay vroegah was de sfeer gezelliger en niet zo op uiterlijk gericht als nu en maakte je op elk feest nieuwe vrienden dat is idd niet meer zo maar ik bouw toch me eigen feessie dus vermaak me nog precies zo als vroegah.
Bovendien zonder nieuwe generatie zou er weinig van hardcore zijn overgebleven :-)

Waarschuw beheerder
donateur
ben het zeker met je eens ingrid
en raiden jij heb ook gelijk
vroeger leerde je meer lui kennen
dat klopt maar tijden veranderen
en das maar goed ook anders
was de hardcorescene helemaal
doodgebloeid
gabbers united
:respect:

Waarschuw beheerder
donateur
i8k weet dat als ik begin met het lezen van dit topic, precies het zelfde ga lezen als in al die andere topics over dit onderwerp

Waarschuw beheerder
i8k weet dat als ik begin met het lezen van dit topic, precies het zelfde ga lezen als in al die andere topics over dit onderwerp
drom reageerde ik maar 1x ;) :D haha ( nu 2e x dan :D)

Waarschuw beheerder
Bedankt klein beesje, Ge®®it-4-Life en -SHE-DEVIL- ;)

Ik heb er verder eigenlijk nog weinig aan toe te voegen, in mijn verhaal (c.q. lap tekst ;p) staat alles wel wat ik erover wilde zeggen.

Waarschuw beheerder
donateur
Als ik zon manneke zie lopen in zijn bruine overhemd en een zwarte stropdas kan ik toch niet voorkomen dat ik de link leg met de uniformen van een partij genaamd NSDAP die in eind jaren dertig en begin jaren veertig Duitsland regeerden met alle bekende gevolgen.
Ik heb ook een Lonsdale shirtje gehad, 10 jaar geleden en niemand wist wat het was.

Om even op de vraag terug te komen, de gabbers van nu kunnen nooit weten waar het 'toen' om draaide. De muziek was allemaal nog nieuw, de pillen ook en in 1992 wist echt nog niet de halve wereld wat een gabber was, en daarom was het ook nog niet stoer om gabber te zijn.

Je bent wel gabber, maar je mist een stukje geschiedenis: Parkzicht, Energiehal, Dance 2 Eden, Rave the City, Mazzo, etc.

En tuurlijk voel je je op je pik getrapt als een of andere ouwe lul (ik) zegt dat je geen gabber bent omdat je pas 3 jaar naar feesten gaat, maar het echte gevoel is er niet!
Waarschuw beheerder
:respect: voor de "ouwe lul" voor mij. ;)
Waarschuw beheerder
donateur
de nieuwe generatie kunnen wel gabbers zijn, mits ze deze zin opvolgen:

Wie het verleden niet kent, begrijpt niets van het heden

Waarschuw beheerder
:respect: Phantasia :respect:
Waarschuw beheerder
als je maar egt geeft om de muziek maakt het mij nie uit zolang je maar geen meeloper ben

Waarschuw beheerder
kijk de muziek word ouder maar het publiek blijft wel komen en als ik nu naar mn broertjuhhh kijk die houd echt van hardcore maaaaar hij hoort bij de nieuwe generatie is ie dan minder gabber ik vind van niet ik vond vroeger hardcore al vet ik heb nog een rave the city cd uit 93(ilsa gold wedlock global hardcore source enz) wel vol met krassen maar dat mag ook wel ben ook in sporthallen-zuid geweest (hellraiser)maaar ik loop nu ook in lonsdale ben ik dan nep(een zwabber) echt niet he ik vind het wel knappe kleding is een keer wat anders dan een aus maar dr lopen nou eenmaal wel gasten tussen die een feest als een politieke bedoeling zien ja kijk dat volk heb je in elke scene maar als je een echte gabber bent sta je daar toch boven en ga je mooi te hakkuhhhhhhhhh en ga je 100% voor HARDCORE en roep je weer net als vroeger HARDCORE WILL NEVER DIE maak die belofte dan waar
Waarschuw beheerder
Ik vind het vooral jammer dat een gemiddelde vrouwelijke bezoeker op een hardcorefeest 15 jaar 'lijkt' en eruit ziet als een eersteklas Duitse kogelstootster.
Zonde hoor.
Tja het oog wil ook wat hè. :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Hee klein beestje, ik ging toen ook vaak naar Fauna, was een leuke tent!

Waarschuw beheerder
nou ben ik ff blij dat ik dan de energiehal en dance2eden heb meegemaakt;) was t begin van mijn partyscene.

Vond club-x eigenlijk wel "de tijd".
Was toen ook 17-18.
Dat was pas balen dat die tent dicht ging!!!

Waarschuw beheerder
El Zero 19 februari 2004 07:59
Ik vind het vooral jammer dat een gemiddelde vrouwelijke bezoeker op een hardcorefeest 15 jaar 'lijkt' en eruit ziet als een eersteklas Duitse kogelstootster.

Whahaha 8)
Waarschuw beheerder
De gabber is door de jaren heen een karikatuur van zichzelf geworden.

Waarschuw beheerder
vind ik ook niet erg, kijk maar naar een rolingstone fan ofzo. precies t zelfde maar vind ik totaal niet negatief.

Waarschuw beheerder
mmm toch wel sfeer, gedrag, kledingstyle wat ook wel gezegd wordt hier. soms hoor je dat mensen uitgescholden worden omdat ze het befaamde lons niet dragen dus dan hoor je er niet bij en mag je niet naar hardcore luisteren :s krom dus.
als ik hier ook naar veel mensen kijk die van hardcore houden en de reacties zijn deze vaak zeer extreem met een zwaar achterliggende gedachte.

als ik terug kijk was het echt altijd een groot feest, je had altijd wel die rotte appels al vind ik dat die rotte appels tegenwoordig stukken meer zijn geworden.
vroeger kreeg ik nooit rare blikken vanwege me kleur ofzo maar tegenwoordig kunnen mensen wel eens bedenkelijk kijken, maar dat weerhoudt mij niet om niet te gaan!! ze kunnen me wat.

hardcore feesten zijn tegenwoordig meer dan dat het vroeger was. politieke statement heeft tegenwoordig een groot aandeel op een feest en wordt dan ook regelmatig geuit door sommigen!

trouwens phantasia goed stuk tekst (Y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
De gabber is door de jaren heen een karikatuur van zichzelf geworden.
DAt is zeker zo :jaja:
Artiest {SHOWLIST artist 13636, 49499}
Waarschuw beheerder
ik luister al sinds me 11de Hardcore dus val ik niet onder gabber omdat ik de 'tijd' niet heb mee gemaakt ga een tijdje weg 2GEN Roellssssss

Waarschuw beheerder
donateur
nja, mijn muziek smaak is op gebied van de house t/m hardcore scene zeer breedt. Daarom dat ik mezelf ook soms stoor aan sommigen die zich vastklampen aan het gabber imago om zichzelf sterker te voelen.
Deze personen zien hun eigen meening niet meer voor ogen want die denken dan pcies binnen dat imago van de huidige gabber en willen daar niet buiten vallen.
Maargoed, dit geld heus niet voor iedereen en ik maak me er ook niet echt druk over. Het valt alleen nogal op dat als je zelf neutraal staat en voor je eigen meeningen opkomt vaak geen moeilijkheden hebt de echte gabbers van de 'meelopertjes' te onderscheiden :)
nja, leg dat die meelopertjes eens uit :S
enige wat je dan krijgt te horen zijn dreigementen en schelwoorden
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ben zelf van generatie energiehallen en parkzicht en ben er toen een tijdje uitgeweest omdat ik mamma werd. Toen ik weer terug kwam ben ik echt geschrokken. Niet alleen de muziekstyle was veranderd maar de mensen ook. Heb er heel erg aan moeten wennen. Maar omdat hardcore in je bloed zit heb ik toch volgehouden en er waren best feestjes waar ik diezelfde samenhorigheid van toen wel voelde zoals masters op de hemkade. Maar nu is dat ook voorbij en is dat massaal geworden en ik voel me er echt niet thuis. Nu is die samenhorigheid er ook maar wel naar hun normen en waarden en dat vind ik jammer. Af en toe probeer ik het nog wel eens maar wordt steeds weer teleurgesteld. Ik hou het nu bij de oude reunie feestjes zoals nightmare. Daar komen de echte gabbers op af...dat weet ik zeker. En wil de generatie van nu zich gabber noemen? Prima...er zullen er best tussen zitten die wel de betekenis van het woord kennen. Maar kom op...eerlijk gezegd? Alles is anders...de muziekstyle..de mensen...ik denk dat ze met iets orginelers moeten komen want voor mij behoort de gabber tot de 1e generatie..
Waarschuw beheerder
De reden dat ik er in de jaren 90 niet bij was, was alleen maar omdat ik er de leeftijd niet voor had, dus dat is sowieso een domme reden om geen gabber te zijn.
Waarschuw beheerder
Het was in die tijd allemaal nieuw, dus exclusive.
Dat brengt toch een bepaald gevoel met zich mee.
Je rolde onbewust in de hardcorescene, de muziek werdt gemaakt op wens van de mens! Tegenwoordig is het precies andersom. De mens past zich aan op een bepaalde style. De nieuwe generatie zal dit gevoel van ontwikkeling nooit kunnen krijgen en voelen.
Waarschuw beheerder
Toen ik 13 was hoorde ik voor het eerst hardcore bij me neven thuis... zodoende ben ik er ingerold. Ben voor de rest van me leven verslaafd! :P

Waarschuw beheerder
donateur
Het valt mij op dat het altijd de 'gabbers' zijn die overal vol in happen, altijd zeiken en ouwehoeren op anderen.
Vol vooroordelen, maar als ze zelf een keer bekritiseerd worden dan is het kanker dit en homo dat.
Doe eens relaxed, stelletje frustie zielepoten!

Waarschuw beheerder
:gaap:

Waarschuw beheerder
weet niet wie jij dan kent carlos....

Zijn misschien kleine gefrustreerde mannetjes die zelf hun ei niet kwijt kunnen.
Vanaaf Hardstyle feessie, komen al mn maatjes, kom ook s langs!!
Word super gezellig, en ja wij Hardcorefans gaan ook naar Hardstyle, is ook tof!!

Waarschuw beheerder
CominG Up With The HardcorePoweR

LeT ThE BasS Be LoudeR

Energiehal Das was pas Rammen

Maarre Gerrit Ligt Het Probleem niet bij Charly LowLander En Mentale Theodorus (commercieele k*... herry) Daar was toendertijd ook al een discussie over maar toen had ik ook een computer maar da was een Nintendo En geen Pc Server ENZ helemaal geen PF .

Ofwel andere cultuur andere mensen andere muziek EN Andere GabberS

Maar antwoord op je vraag of er nog steeds gabbers zijn van nu : Ik denk en hoop het wel want iedereen heeft recht op een Knallende Jeugd
En mijn neefje schreeuwt ook LIEVER KAAL ALS KAMMEN En das dan een Gabbertje of Hardcore Raver
Whatever!!!

Waarschuw beheerder
Joh Ekris!!!

Ben het met je eens!!!

Weinig aan toe te voegen..
Waarschuw beheerder
jongens hou maar op ik ben geoon de oppergabber:P

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
gabber beastaat niet meer!gabber is dood!waar komen jullie toch mee!als je van hardcore houd ben je een hardcore motherfucker.aan het woord gabber denk ik aan de mosselman en gabber piet,en dat was toch geen hardcore wat die maakten.zo,n blije gabber in een trainingspak is toch al 6 jaar niet meer,en over die lonsdale kinderen maar helemaal te zwijgen,wat n nerds allemaal,die zetten de hardcore scene helemaal voor lul,en de oi! scene erbij!fuck lonsdale en aussie en alles wat er op lijkt!

dood aan de (telekids) gabbers!
hardcore motherfuckers aan de macht!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
e ik ben een opper hardcore motherfocker whahahahahaahahaahaha:d
Werkzaam bij JP dance events
Artiest {SHOWLIST artist 40343, 66932}
Waarschuw beheerder
donateur
Blijf van hardcore muziek houden, ga naar feesten voor de muziek, kleed je zoals je zelf wilt, trek niks aan van wat de andere ervan vinden en dan ben je in mijn ogen gewoon een gabber....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
-> Arjan

whaha, suffert
Dat jij mosselman luisterde, die tijdelijke commerciele hardcore werd alleen geluistert door sufferts, vandaar suffert, die zogenaamde Hardcore heb ik altijd al geboycot!!!!

Gabberzijn zit in je en hoe de buitenkant dr uit ziet maakt voor mij niet uit.
Waarschuw beheerder
(y) dacht ik ook ik was echt geen mosselman fan whahahahahaa
mossel mossel mossel whahahaahaha

Waarschuw beheerder
Maarre had wel lekkah een aus en nu nog steeds, lekkah peuh!!!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ge®®it-4-life jij bent een echte stoere terror gabber zie ik,nu moet ik uitkijken.wil je voor me gaan hakke hier dan breek ik terplekke je neus,loser blije telekids gabbers van 15 noemen zichzelf gabber jij.waar kom je in godsnaam mee!en ik zeg mosselman omdat iedereen die nu in een aussie loopt toch zo eruitziet,dat is toch ook van de jaren nul. jij iq loze sul.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik hoef ook geen "gabber" te zijn

Waarschuw beheerder
Gabber is dood?ja ja..daarom is nightmare ook uitverkocht. En Arjen...als je het gabber tijdperk niet kunt waarderen waarom ga je dan naar nightmare?
Waarschuw beheerder
De hele scene wordt verkloot door die kindjes zonder mening die zich gaan profoceren door met hun rechterhand omhoog te staan op een gabberfeestje en zich dan gabber noemen.
Ik weet niet hoe het 10 jaar terug was, maar de sfeer wordt op feestjes flink verneukt door dat soort "gabbers"..

Kortom: er zouden meer mensen als ik naar gabberfeestjes moeten gaan O:)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Omdat echte gabbers niet bestaan :)

Waarschuw beheerder
was is de definitie van een echte gabber?
Al dat gelul over die "goede oude tijd" ...let it go, it's over!!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ze weten niet eens wat de goede ouwe tijd was ;) Dat was nog voor hun tijd ;p
Toen zaten ze nog te kleien met het stront uit hun luiers :[
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ach..frustrerend he..als je er niet bij bent geweest;)

Waarschuw beheerder
donateur
regel tijd machine van professor barabas en vlug trug naar 1990 om alles toch mee te maken :yes:

Waarschuw beheerder
van mij mag die bestaan:yes:!