Teknix 13 november 2003 15:23
Hoe weet jij nou of ze er niets van snappen??!!!
Als mensen zeggen dat het een baggerfilm is, mede omdat er volgens hun niks van het verhaal klopt en omdat er weinig bullettime in zit, dan trek ik die conclusie... Ze gaan uit van een ideale film, omdat steeds meer films overladen worden met een shitload aan dure special effects. Mensen worden steeds meer verwend omdat ze uitgaan van een ideale standaard, vind ik. Dat zie je niet alleen bij films, dat komt ook bij bv. muziek terug. Nooit is iets eens goed, alles is kut enz... Wat je ook maakt, altijd zijn er wel weer mensen die er wat op te zeiken hebben.
Een goed voorbeeld op een ander forum:
Tkomt er dus op neer dat deel 3 meer een sprookje is in mijn ogen, met tovenaars en bullshit, niet onderbouwd en waar neo een soort God wordt, en daar geloof ik uiteraard niet in.
Maar goed, allereerst is het geen trilogie die mooi aan de bezoeker voorgeschoteld wordt op een bord. Nee, je moet even verder denken dan de gemiddelde bioscoopbezoeker, en daar ben ik wel blij om.
Het probleem dat je dan echter krijgt is dat heel veel mensen afhaken en dus per definitie de film afkraken. Erg jammer, maar helaas mede verantwoordelijk door het enorme gehype eromheen. Maar is dat ook meteen de schuld van WB? Gedeeltelijk wel, maar gedeeltelijk ook weer niet. De eerste film was 'a work of art; flawless, sublime' voor het grote publiek. Wellicht hebben de Wachowski's hier stiekem een wat meer toegankelijke film van gemaakt, zodat ze deel 2 en 3 zo konden maken naar eigen wens. Films die je niet zomaar ff kunt bekijken en vergeten...