goh, ik heb weer flink wat te lezen gehad
ik ga niet herkauwen dat ik mensen die speed gebruiken NIET dom vind. Ik ga ook niet herhalen dat ik het gewoon niet zo slim vind om speed te gebruiken.
aantal verkeerde stellingen die ik hier aantrof:
Tom is degene die hier alles op een grote hoop veegt.
ja dat wordt ervan gemaakt ja. Wat ik bedoel en hier verwoord komt misschien niet goed overeen, maar bottomline is dat envelopje speed naar binnen werken ieder weekend echt niet gezond is.
En gaan schelden en Jesus roepen is alleen mar een teken van onmacht...je laat jezelf erg kennen!
dat is geen teken van onmacht maar van frustratie dat er zo gereageerd wordt.
LEES nou eens wat ik schrijf ok? Tuurlijk brengt drugs gebruiken risico's met zich mee. Maar die zijn HEEL ERG minimaal als je op een verantwoorde manier gebruikt. Als jij eens in de paar maanden een nakkie pep snuift, en verder goed vor jezelf zorgt, loop je echt geen leverbeschadiging op. Dit zeg ik dus niet om mn eigen dopegebruik te rechtvaardigen want ik gebruik niet eens.
je hebt daar helemaal gelijk in, je lever kan wel klappen opvanagen, maar jij praat over een nakkie en een niffie. Ik praat over een gram of meer.
Dat Maarten zo'n gekke bekken foto van mij online zet vind ik heel schattig, maar deze reply is totaal niet van enige toegevoegde waarde. En goh, wat was ik nuchter op het moment toen die foto genomen werd
2 Lady Nightshade, je praat nu over mij alsof je enig idee hebt over wie je praat. Je kent me dus niet en hebt het al over mijn xtc gebruik. Een lachtertje dus. Aangezien ik de hele zomer gefeest heb op herbals en wiet/hasj. Op een enkel feest heb ik een XTC pil gehad.. En dan heb ik het niet over 6 a 7 pillen zoals sommigen achterover werken op een avond. Dus oordeel niet over mij als je niet weet waar je het over hebt.
2 MsBitch
ff iets educatiefs:
RISICO’S
Korte termijn
Je kunt aan de buitenkant niet zien welke stof er in de pil zit of hoe sterk het is.
XTC verhoogt de lichaamstemperatuur. Door de combinatie van XTC, hitte, lang dansen en te weinig water kun je uitdrogen en oververhit raken. Dat kan dodelijk zijn.
XTC kan schadelijk zijn voor nieren en lever. De nieren en de lever zijn de "grote schoonmakers" van het lichaam. De kans op orgaanschade en hersenschade neemt toe bij een verhoogde temperatuur.
XTC verdooft pijn. Je voelt blessures minder en loopt er te lang mee door.
Heel soms is iemand allergisch voor XTC. Dit kan ernstige gevolgen hebben.
lange termijn
De trend in het wetenschappelijk onderzoek lijkt te zijn dat steeds meer schadelijke effecten worden gevonden. Er is nog discussie over de mate waarin de hersenen zich herstellen. De schade kan negatieve gevolgen hebben voor je geheugen, je vermogen je te concentreren en voor het ontstaan van depressies. Vooral het geheugen lijkt aangetast te worden. Er zijn aanwijzingen dat het geheugen zich niet herstelt nadat je gestopt bent met XTC!
Sommige mensen raken geestelijk afhankelijk van XTC.
Bij zwangerschap is XTC schadelijk voor het ongeboren kind.
Uit recent onderzoek blijkt dat XTC gevaarlijker is voor vrouwen. Bij lage doseringen kan dan mogelijk al hersenschade optreden.
Er zijn verdenkingen dat XTC ook lange tijd na het stoppen van het gebruik het risico op hersenbloedingen vergroot.
Amfetamine of speed is synthetisch (het komt van farmaceutische en illegale laboratoria).
Het komt voor in poedervorm, tabletten, capsules, pasta (natte vorm van poeder). Amfetamine kan in poedervorm diverse kleuren hebben (o.a.wit, roze en geel). Methylamfetamine is een wit poeder.
Wat doet het met je ?
Lichamelijke werking: stimulerend (je gaat sneller praten, bent drukker en je hebt meer energie), motorische onrust (o.a. kaakbeweging), verwijde pupillen, verhoogde bloeddruk, verhoogde hartslag, uitzetten van de bronchiën (longblaasjes), tandenknarsen en kaakklem.
Psychische werking: onderdrukking van je hongergevoel, onderdrukking van je slaap en vermoeidheid, geeft een verhoogd zelfvertrouwen wat resulteert in overmoed, euforie (het gevoel de wereld aan te kunnen) zowel geestelijk als lichamelijk, verhoogde alertheid, na afloop heb je een katerig gevoel en slaat een grote vermoeidheid toe.
De dosering (en dus de werking) is afhankelijk van het doel van de gebruiker. Wil je een nacht lang doorgaan dan is dat anders dan wanneer je bij het uitgaan een licht 'oppeppertje' wilt gebruiken.
Amfetamine met andere drugs
Amfetamine gaat de verdovende werking van alcohol tegen. Dronkenschap wordt niet gevoeld maar is wel aanwezig. Door deze combinatie komt de kater de volgende ochtend een stuk harder aan. Niet gebruiken in combinatie met antidepressiva en anti-psychotica.
Werkingsduur
Amfetamine werkt 5 tot 8 uur, maar kan veel langer aanhouden.
Methylamfetamine werkt 6 tot 12 uur, maar kan veel langer aanhouden.
Ice (de rookbare vorm) werkt 24 uur.
Bij het spuiten van amfetamine treedt de werking het snelst op, maar duurt het ook het minst lang. Als amfetamine wordt gesnoven treedt het effect op na 5-10 minuten. Wanneer je amfetamine slikt, begint de werking na 20-30 minuten en is een hogere dosering nodig dan bij snuiven. Dit komt door een gedeeltelijke opname in het bloed en vroegtijdige afbraak. Amfetamine wordt in erg verschillende concentraties verkocht en is dan ook moeilijk te doseren, maar een gebruikelijke dosis is 5-40 milligram. Een gebruikelijke dosis voor methylamfetamine is 5-10 milligram.
Aantoonbaarheid
Amfetamine is in je urine 2 - 4 dagen aantoonbaar.
Amfetamine is in je bloed tot maximaal 72 uur aantoonbaar.
hierin staat dus niet dat het een slechter is dan het ander, die stelling van mij was idd snel gedaan.