Partyflock

Forumonderwerp · 628677
Waarschuw beheerder
donateur
Hoeveel mensen moet ik nog vertellen dat dat spul de grootste troep is wat je je lichaam kan toedienen? Volgens mij is lijm snuiven nog iets ongezonder...

Ga eens praten met mensen in afkick-klinieken, of kijk eens de film "Reqieum for a dream".. Kijk hoe dat omaatje op die amfetamine (speed) reageert.. Ook al is het film.. Doet het je dan niets?

Ok, het is goedkoop, ok je blijft de hele nacht wakker en je hebt energie genoeg. Enig idee wat er met je lever gebeurt???
Waarschuw beheerder
donateur
Alles wat lekker is is ongezond

Behalve neuken
Waarschuw beheerder
donateur
zeg dan niets...

Artiest Sentinel
Waarschuw beheerder
:gaap:

het is idd super slecht, maar moet dat nou voor de zoveelste keer op pf?

Alle drugs zijn slecht. Als je je lever en de rest van je lichaam gezond wilt houden moet je geheelonthouder worden
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Dit gebeurt zelden, maar ik ben het met je eens techNO tom!!!!!!!!!!
Waarschuw beheerder
Bedankt voor de tip makker ik ga meteen over op lijm snuiven.

Waarschuw beheerder
Poppers snuiven is trouwens ook vet slecht ;-)
Maarum... Alle drugs zijn slecht natuurlijk... Alleen ik ben het wel eens met de stelling van Tom dat PEP/Speed veel slechter voor je is in vergelijking met andere "gangbare" partydrugs. (Dan bedoel ik dus niet "Heroine, Crack etc" want dat is gewoon junky spul)

Ik hoef die bende echt niet, 1 keer gedaan en vet ziek van geworden, nooit meer dus!!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
nou pillen lijkt me ook niet echt goed voor je nieren, blaas enzo (ooit wel is dat gevoel gehad dat je moet plassen en dan zit je op de wc en dan wil het gewoon niet? kan niet goed zijn!) net zo slecht als alle andere troep, misschien ben je wel op je 40ste dement of heb je parkinson.

misschien dat pep ook wel slechter is als pillen ik weet het niet, maar goed dat kunnen we pas over 30 jaar zeggen. ontkennen kan je het in elk geval niet.
Waarschuw beheerder
donateur
Bemoei je met je eigen zaken. Dit onderwerp is al vaak genoeg ter sprake geweest. Als mensen dit willen doen is dat hun zaak ja toch, niet dan

Waarschuw beheerder
pcies als iemand drugs wil gebruiken dan doet ie dat toch lekker, lekker boeiend verder!!
Waarschuw beheerder
donateur
ik vind dat mensen er wel op gewezen mogen worden, of het nou topic 10.000 is of niet.. MDMA is echt niet zo destructief als amfetamine. Alle drugs zijn slecht ja, maar het valt me gewoon op dat amfetamine (speed, pep, snelle of hoe je het ook wil noemen) toch veel gebruikt wordt.

Alternatieven zijn er, ephedra of misschien gewone koffie :P

2 Freakazoid, als jij je niet interesseert in andermans gezondheid, of het nu een wildvreemde is of niet, vind ik dat best jammerlijk
Waarschuw beheerder
Tom? Sorry maar was je een beetje waziggisteren? Beetje vaag topic uit de mond van iemand die wel zelf pillen gebruikt. Sorry hor maar heb je zelf wel enig idee wat xtc met je lever doet? En daarnaast, met je serotonine?

Sorry maar all drugs are bad, dat is allang algemeen bekend. Mara er zijn zat manieren om er zo mee om te gaan dat je de schade tot een minimum beperkt. Goed eten, goed slapen, maar een paar keer per jaar gebruiken en niet te veel.

Beetje rare stelling om mensen zo over een kam te scheren en niet eerlijk naar jezelf toe ok bovendien!
Waarschuw beheerder
Tegelijk gereplied zie ik.
MDMAniet zo destructief als amfetamine?

Van 1x xtc slikken kan al hersenschade worden aangetoond en dat is bij speed ECHT NIET het geval.

Als het echt allemaal zo verschrikkelijk zou zijn en je bij 1x al leverbeschadigingen zou oplopen werd het niet nog steeds voorgeschreven als afslankmiddel denk je wel? Terwijl xtc echt NERGENS in geen enkel land ter wereld nog als medicijn word gebruikt, juist vanwege de bijwerkingen!!!!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
dus wacky jij wou beweren dat je van 1 lijntje geen hersenbeschade op kan lopen??

van 1 jointje loop je dat al op,dus een beetje kortzinnig niet??

mocht ik het fout hebben spreek mij dan graag tegen!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Geen blijvende hersenschade nee, en van wiet al helemaal niet, hoe kom je daarbij? Laat mij maar eens een wetenschappelijk artikel zien waaruit ttegendeel blijkt.

Ik weet wel waar ik over praat hoor joh! En ik voind t gewon een beetje achterbaks als iemand zelf een hele zomer lang gefeest heeft enw el gewoon xtc gebruik, dit ook vaker doet als eens in de 8 weken en zodoende dus al helemaal zn serotoninegehalte niet op peil laat komen, dat diegene vervolgens een topic opent over de gevaren van speed.

Tuurlijk is speed niet goed voor je, maar als je het sporadisch een keertje gebruikt is er niets aan de hand, zeker niet als je goed eet en drinkt. Je lichaam kan echt wel wat hebben hoor, zolang je dingen met mate doet.

Maar elke week speed snuiven, vaak pillen sliken, elke dag blowen, elke dag zuipen, ja dan pleeg je roofbouw op je lichaam. Maar dat is een ander verhaal.

Waarschuw beheerder
Dat pep als voorgeschreven afslankmiddel wordt gebruikt ???!!
Bij de nachtapotheker zeker!
Waarschuw beheerder
LEKKUR AN DE SPEEDPILLEN KNUL??

sjitttt dit laat wel weer duidelijk zien, bij wie de harses ut meest zijn aangetast!

:9:p

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
roofbouw??
Waarschuw beheerder
back2teck, in Amerika wordt het wel degelijk nog gebruikt als afslankmiddel ja.

Shit heej, ik probeer het niet goed te praten, maar ik vind dit zo kortzichtig.

Je moet alles met mate doen en zorgen dat je weet wat je doet.

Mara dat gelul dat de ene drug slechter is als de andere...pfff....top­ic300093848!!!!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik ben het helemaal eens met TechNO tom(y)
Het is dan wel een veel gebruikt middel en dus zodanig vrij geaccpteerd onder de party-gangers
Maar wat mij betreft mag je het in het hokje: Crack en heroine plaatsen, het is ook gewoon junkenspul, waar je waanzinnig erg van afvalt en verslaafd aan kan raken
Bij verstandig gebruik is er niet zo veel aan de hand maar das logisch
Ik heb zelf ook een tijdje vaak pep gebruikt en ik kreeg er waanideen van, depressie's, agressieviteit, paranoia echt van alles ik doe het nu nog maar heel weinig, wel nog af en toe...maar het is echt klerezooi, maar daar komen gebruikers vroeg of laat toch ALTIJD wel achter!!
Waarschuw beheerder
donateur
hoor je mij iets roepen over xtc? ik wil het over speed hebben, niet over mijn xtc gebruik.. wat trouwens ook zo goed als nul is de laatste maanden, ik vind het jammer dat je me hier op het forum zo ver/be-oordeeld, want ik weet OOK waar ik over praat
Waarschuw beheerder
joh!! 7 september 2003 17:45
roofbouw??

Ehhhh....ja? Roofbouw plegen op je lichaam? Dat is toch een doodnormale uitdrukking????
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
kende ik niet meid..
Waarschuw beheerder
tja maar dat ligt allemaal aan de persoon die het gebruikt! kent ie zun grenzen??

ik vin als je un beetje "verstandig vzv mogelijk" er mee omgaat dan kun je het best af en toe doen zonder daar direx last van te hebben!
Waarschuw beheerder
ENNUH HOE WEET JIJ NOU DAT DIE PILLEN DIE JIJ SLIKT, 100% SPEEDVRIJ ZIJN DAN?

Waarschuw beheerder
2 WJ (Y)
Top dat je dat zo neerzet. Beetje hypocriet idd, maar ja. Al zoveel topics over geweest laat mensen zelf hun keuzes maken.
Waarschuw beheerder
Tom, ik hoor jou idd iets roepen over xtc, lees zelf maar na:
Techno-Tom ™ 7 september 2003 17:33
ik vind dat mensen er wel op gewezen mogen worden, of het nou topic 10.000 is of niet.. MDMA is echt niet zo destructief als amfetamine.

Ahum....en daarnaast, omdat je nu zelf minder gebruikt is het ineens nodig om mensne te gaan wijzen op de gevaren van speed??? %) Wat denk je nu zelf, mensne lezen dit topic en besluiten dan mar gewoon te kappen met speed, want ze hadden zelf nog niet kunnen bedenken dat het wel eens slecht voor je kan zijn?

Luister, drugs gebruiken is een persoonlijke keuze. Welk middel je kiest ook. Iedereen die op PF komt is oud en wijs genoeg om te weten wat de gevaren zijn van elk middel en iedereen weet dat het nooit goed is welk middel dan ok overmatig te gebruiken.

Maar je scheert nu iedereen die speedgebruikt over een kam. Dus omdat ik eens in het half jaar een keer een puntje speed snuif ben ik dom? Ik ken genoeg mensne die zeer recreatief met het middel kunnen omgaan en die juist zijn overgestapt op af en toe een keertje speed omdat de geestelijke dip er lang niet zo groot van is als van xtc gebruiken. Als je zorgt dat je goed eet, veel drinkt, goed slaapt, niet teveel pakt, is er weinig aan de hand. Vraag maar na bij een instelling als Novadic.

DAT is waar ik het niet mee eens ben. Iedereen over een kam scheren. Come on heej, drugs gebruiken is al zo oud als de mensheid. Iedereen weet dat elke dag sigaretten roken slecht is maar van een peukje per maand krijg je echt niet sneller kanker ofzo. Think!!!!

Je doet t overkomen alsof iedereen die wel eens peedgebruikt gelijk verslaafd is en elke dag volop gebruikt ofzo. Trewijl dat helemaal niet voorkomt op PF, of tenminste, zelden. Grootste groep emnsne hier zijn gewoon de recreatieve gebruikers die in hun jeugd af en toe eens lekker los gaan en strax vanzelf met alles kappen en een keer gaan settelen en dan komt alles wel weer goed hoor. Je lichaam kan echt wel wat hebben!!!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
waarom zou je als jezelf iets gebruikt anderen niet op de gevaren mogen wijzen, juist door eigen ervaring kun je mensen op de gevaren wijzne!!!!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ik moet wacky natuurlijk wel gelijk geven,want dit onderwerp is natuurlijk al veels te vaak besproken!!..

en mijn mening blijft ook gewoon dat pep klote spul is..(zelf nog nooit gebruikt althans gesnoven!!)..ik heb zelf er een aantal mensen flink aan onder door zien gaan!!

MAAR..

xtc daar in tegen is ook zeker niet veel beter als dat andere goedje "pep" want daar kan ik wel over meepraten zeg maar..(ik raad het mensen dus ook zeker af om aan dat eerste pilletje te beginnen..mits..je natuurlijk lekker in het velletje staat!!..

door de pillen is mijn humor toch zeker sterk veranderd..en ik ben ook zon gast die maandag lekker zegt ja van het weekend slik ik eens niet!!(jullie kennen het wel?)..hoppa is het vrijdag..uurtje of twee nou wat is het saai zeg?..zullen we er 1tje nemen??..waarom??omd­at het saai is..:S:S:S..

:JAJA: zover kan het dus lopen!!dat je op een gegeven moment geen enkele situatie feestje met vrienden of wat dan ook...gewoon geen ruk meer aan vind zonder die shit!!

dus gebruik gewoon met mate!!

4000000ste keer dat iemand dit zegt!!

sorry daarvoor!!hoe vaker hoe beter zeggen ze ook wel een he??

oja sommige mensen hier op pf weten het dus effuh totaal niet he!!

en voor zulk soort mensen is dit wel erg leerzaam!!en ja voor ons is het opzich om te :GAAP:..voor mij niet hoor,want ik leer hier alleen maar van!!
Waarschuw beheerder
Bass Junk, omdat de titel van dit topic echt zwaar denigrerend overkomt, iedereen die ook maar 1x een lijntje speed heeft gebruikt is dom. Niemand die speed gebruikt kent de gevaren en het zijn allemaal domme mensen die niet weten waar ze mee bezig zijn....

Come on heej!!!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
wat heet slim??
Waarschuw beheerder
speed wordt al vet lang gesnoven,maar ik hoor weinig over 'speed junks' van 55 .. tis kankerzooi dat merk je zelf wel al gebruik je het is.
maar dat is alle drugs. hoe harder je gaat deste meer kankerzooi het is. en dat weet iedereen.
Waarschuw beheerder
maar van pillen weet je 9 van de tien keer ook niet wat het is. of laat jij ze braaf testen tom?
Waarschuw beheerder
Precies bouli! Gasten als Herman Boord waren eerder uitzondering als regel hoor. En een film als Requiem for a dream is erg vet maar absoluut niet de realiteit op een site als PF. Tuurlijk zullen er altijd mensne zijn die doorslaan en geen mate weten te houden maar dat geldt voor alle drugs!
Werkzaam bij Puinzooi
Artiest Cup-a-core
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb in mijn geheime ondegrondse LAB een reageerbuisje gevult met Olijf-Olie.
natuurlijk met een aantal synthetische bewerkingen.

Het werkt zeer enthogeen.(Geest veruimend), je spirituele innerlijk komt er door naar buiten en je gaat onwijs hard.

geloof me, DIT gaat DE drug worden van 2004.

de gevolgen op de gezondheid bekijken we naderhand wel
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
veel zien of willen de gevaren niet zien en daar zit het probleem!!(denk ik)..ze weten het wel,maar doen het niet!!

raar is dat je weet het allemaal donders goed,maar je brengt er geen reet van terrecht!!..

waarom is dat zo??

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ach ja...maak er vooral niet een te groot probleem van, van de manier hoe techno tom het brengt;)
Maar toch heeft hij wel gelijk vind ik, het is eg klote zooi speed, en zeker als je er niet mee om kan gaan!!
dan ias het vele malen erger dan XTC!!!!!!!!!!
Waarschuw beheerder
donateur
hej ouwe, in welk opzicht is het dan volgens jouw vele malen erger dan xtc?

je wilt namelijk neit weten hoe erg je zenuwstelsel word aangetast door XTC. VEEL meer dan bij speed.

je wilt niet weten hoeveel mensen een hersenbeschadinging hebben opgelopen door teveel pillen doordat er zeg maaar kleine kortsluitingkjes zijn ontstaan in de hersens.
Und Jahwol mensen, dat komt voor.

En waar maak je dan bijv. kans op.
paniek aanvallen, maar ook fysiek letsel doordat iets in je hersens niet meer goed funtioneert.

teveel gebruik van pep levert ook een bijdrage aan het slopen van je hersens. maar neit van een nakkie of 2 nakkies.
Teveel dus hehe
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Pffff eindeloze discussie gaat dit weer worden. Iedereen gaat lekker zn "eigen" drug lopen verdedigen. Elke dag speed snuiven is slecht ja. Maar elke dag xtc sliken? Dat houdt je echt geen jaar vol hoor.

Anywayz, drugs are bad hmkay, maar er zijn genoeg manieren om er WEL verantwoord mee om te gaan. Voor zover dat mogelijk is. Maar goed, laat maar, speed is kankerzooi, je gaat er dod van, tuurlijk. Ik zal met mn nofje per half jaar dan maar gauw een uitvaartverzekering gaan regelen en mn school stopzetten want ik ben toch al dom.

%)%)%)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Het maakt mij geen ene flikker uit wat volgens de boekjes schadelijker is!!
Ik heb in 2 jaar tijd echt heel erg veel drugs gebruikt..en ik weet zelf wel wat de grootste klerezooi is hoor, daar hoeft niemand mij in tegen te spreken, met de weetjes en de feitjes
Waarschuw beheerder
donateur
mag ik antwoord :)

hej ouwe, in welk opzicht is het dan volgens jouw vele malen erger dan xtc?

ik heb bijna 4 jaar gebruikt waarvan 2.5 jaar als een junk.
heb anderhalf jaar ofzo als een speed-weekend junk geleeft. en een jaar lang elk weekend aan de pillen.
heb mensen om me heen totaal zien veranderen door de drugs ouwe.
Waarschuw beheerder
donateur
vorig jaar zomer ben ik een half jaar gestopt in een keer en zinds oud en nieuw gebruik ik HEEL af en toe eens wat, met mate dat ik vroeger nooit deed.

Waarschuw beheerder
donateur
We zien wel. :)
Waarschuw beheerder
Nou Bass Junk, dus JIJ hebt geen mate kunnen houden. Dat ligt toch aan JOUZELF dan? Toch niet aan het middel? Want ik kan al die keren dat ik speed heb gebruikt de afgelopen 8 jaar nog natellen hoor. En ik heb er weinig last van. Geen rotte lever en geen brainckracking shit, studeer nog steeds en voel me dan ook niet DOM, wat de topictitel wel suggereert.

Je kunt wel mensne waarschuwen voor de geavren van drugs maar het is gbeter ze te waarschuwen voor ZICHZELF. Jij bent nog altijd zelf degene die het middel gebruikt en niet andersom!!!!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
krankheimer--->het is erger omdat je er makkelijker verslaafd aan raakt, omdat je er hartstikke paranoide van kan worden, omdat je er heel erg van afvalt, zware depressie's van kan krijgen(ok ook van pillen), er agressief van word
en het je lichaam heel erg sloopt en je er niet van kan slapen, wat ook hele ernstige gevolgen heeft op je hersenen
Waarschuw beheerder
donateur
Ahum....en daarnaast, omdat je nu zelf minder gebruikt is het ineens nodig om mensne te gaan wijzen op de gevaren van speed???

dat is niet ineens..

ik begin helemaal niet over mijn gebruik, dat doe jij.. daar gaat het hele topic toch niet over!

het lijkt meer op kritiek op mij dan een reactie op mijn topic.
Waarschuw beheerder
donateur
ik word al paranoia van een joint ouwe.
maar die kilo's komen we weer aan.
en zodra je gaat praten over ernige gevolgen op je hersens hebben we het toch alweer over overmatig gebruik.
want van een enkele keer een lijntje pep zie je dat echt niet aan je hersens zoals Wackie Jackie zei.

afetamine is super slecht voor je lichaan, dat zeker.
maar aan de hand van wat wil je bepalen wat erger is,
dat je niet kan slapen,paranioa word (dat je van elke drugs wel word) en dat je afvalt, of dat je een zodaninge hersenbeschadiging op loopt waar je je de rest van je leven mee rond loopt,
Waarschuw beheerder
Nee Tom, zo wil jij het zien. Ik snap alleen niet waarom een gezond denkend mens als jij die normaal noit mensen over een kam scheert ineens zo'n topic opent. Lees de titel nog eens la. En mijn reacties. En trek dan je conclusies. Dit is wel degelijk bedoeld over het topic want je weet donders goed dat ik t anders wel per PB zou melden. Wat zou ik op jou aan te vallen hebben?

Snap gewoon niet wat je nu wilt bereiken. Elke keer mensne die hun ëigen"drug weer gaan verdedigen, mensne die r totaal geen kaas van gegeten hebben die met feitjes aankomen die nergens op slaan.

het is heel simpel. Als je je elke week volpropt met wat vor dope dan ok ben je dom bezig. DAT zou een stelling zijn vor een topic.

Ook met speed kan je "verantwoord"omgaan. Niet iedereen die speed gebruikt is dom. Het gros van de mensen wat wel eens speed gebruikt ontwikkelt geen problemen verder en kan het in de hand houden. Een klein percentage kan dat niet en die gaan de fout in. Maar dat was met elk willekeurig middel wel gebeurt. Simpel zat.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
en er is ook een persentage waar niemand iets vanaf weet en die is voor mijn gevoel best groot!!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
nee ok dat is zeker waar ja, als je het gewoon met mate doet is er niks aan de hand daar hoor je mij ook verder niet over
maar ik bedoel ook al de hele tijd overmatiggebruik...m­isverstandje dus
en ik word ook al para van een jointje, wat ik wel te danken heb aan m'n speed/XTC gebruik denk ik, want vroeger had ik dat nooit
Waarschuw beheerder
donateur
Laat ik het zo zeggen, door het gebruik van vroeger (pillen)

als ik niet goed geslapen hebt of dus heel kort en ik ben in de stad ben ik paranoia, als ik blow ben ik paranoia.

ik word om alles paranoia soms.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Kut is dat hé...ik denk dat dat toch echt wel door de pillen en de pep komt:s
had ik er maar beter mee omgegaan:s
Waarschuw beheerder
Mensen die pep gebruiken gebruiken gewoon bijna altijd te veel.

Grammetje pep daar kun je 10 keer van gaan stappen in principe.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
mensenschuw!!
Waarschuw beheerder
donateur
ja, presies, die vergat ik.
ik ben heeeel schuw voor mensen geworden en hou er neit van om ergens te zijn met veel onbekende mensen.
voel me ook nooit ergens op me gemak
en dat lijd weer tot paranoia
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Stelling slaat natuurlijk nergens op en is ook pertinent niet waar.
Als ik in mijn eigen vriendenkring kijk en naar de mensen die ik de afgelopen jaren al pillen-slikkend, coke/pep-gebruikend, ghb drinkend, paddo-vretend ontmoet heb dan kan kan ik niet anders concluderen dan dat het tegendeel waar moet zijn.

En de uitdrukking teveel is nooit goed geldt natuurlijk voor alles....Zelfs water is dodelijk als je er TEveel van gebruikt.
Alles waar Te voor staat is slecht. Behalve Tequila en Tegoedbon natuurlijk... ;-)
Waarschuw beheerder
donateur
jacqueline, in de topic-titel staat toch ook niet dat ik deze mensen dom vind...

1. het is een stelling
ik wil de discussie creeren

2. ik zeg dat het niet zo bijster slim is.. ik zeg niet dat het getuigt van domheid...
Waarschuw beheerder
Alle drugs zijn slecht, alcohol is slecht en roken ook...

Maar sommige dingen zijn gewoon lekker....
Waarschuw beheerder
Je suggereerd het wel....:-)
Waarschuw beheerder
ik ben heeeel schuw voor mensen geworden en hou er neit van om ergens te zijn met veel onbekende mensen.
en dat lijd weer tot paranoia

Waarom werk je dan in een winkel??? :s

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
mensenschuw!!

en dat lijd weer tot paranoialaatste aanpassing: 7 september 2003 18:48

Menen jullie dat echt?
zoiets heb ik namelijk ook erdoor gekregen denk ik
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Omdat die winkel een vertrouwede omgeving voor me is verder.
het is meer bijv. op de kermis of ergens waar het super druk is.
of op totaal onbekende plekken voor me.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
En als je nou bijvoorbeeld ergens bij iemand binnen zit, met vrienden....EN een aantal ONBEKENDEN?
Waarschuw beheerder
donateur
hangt van de situatie af, maar meestal voel ik me dan erg onprettig, maar ik denk dat dat neit door me drugsgebruik van toen komt.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ja dat heb ik dus ook, en vroeger had ik dat bijna nooit dat weet ik zeker...ik heb het alleen niet op plekken waar het HEEL druk is, maar meer op plekken waar je in vrij "direkt" contakt komt te staan met vreemden

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ik had het eerst ook al!!maar minder!!

tsja..de drugs zorgen ervoor dat je al je gevoelens versterkt!!..

dat mensenschuw vind ik het grootste probleem voor mij..,maar het gaat steeds beter en beter,maar bij mij heeft het er ook mee te maken dat ik mezelf een half jaar opgesloten had op me kamer zeg maar..,dus alleen werken en gelijk naar boven!!..

maar bedenk wel goed he...het zit allemaal tussen de oortjes,dus ga er niet extreem op letten,want dan zal het je toch veel meer opvallen!!en je er dus aan ergeren,dus het groter maken!!

thanks voor jullie opmerkingen!!...soms lijkt het net of je de enige bent!!

(Y)
Waarschuw beheerder
donateur
ik zit altijd op me kamer boven hehehe, amar das omdat er beneden nix is voor mij hehe
maar het zal nooit minder worden.
het heeft zijn periodes, de ene keer wat erger dan de andere keer. en het hangt van dingen af natuurlijk.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
BTW, Sociale fobie is een beter woord, of niet?:d
Maar vooral met blowen is dat dus een ramp, dan word ik echt helemaal para gewoon, das pas kut, nuchter heb ik het ook wel een beetje(niet altijd)
Maar stoned of tijdens de uitwerking van pillen/speed is het echt verschrikkelijk gewoon!!!
Waarschuw beheerder
donateur
nee, hehehe
dat woord is neit beter.
vertaal het woord maar eens.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
idd bij blowen heb ik het ook!!
bij het uitwerken ook!!(ik denk dat dat normaal is)...

blow maar eens als je je vet goed voelt is het al veel minder!!..bij mij..

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ee, hehehe
dat woord is neit beter.
vertaal het woord maar eens.

nee het klinkt beter;)

joh!!--->dat is wel waar ja, maar echt heel goed in me vel, zit ik al lang niet meer eigenlijk:)
komt wel weer goed;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
1 ding he!!

ik weet niet of je sport,maar probeer die agressie maar eens van je af te zetten!!

het helpt!!

maar die lijn heb je wel!!..bij jou komt dat echt wel!!

(Y)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
sorry aan bassjunk!!
Waarschuw beheerder
donateur
ow, owkeej hehe
sporten is nix voor mij hehe

Waarschuw beheerder
Nou ik ken iemand die door speed op het randje zit
enge shit :s

Waarschuw beheerder
nee jij bent het meest snuggere persoon wat er rond loopt Techno-Tom... dat heb ik wel gemerkt toen op het strand...

Waarschuw beheerder
donateur
ALLE drugs is teringzooi... maar het komt erop neer dat als je speed gebruikt dat je dan een idioot ben,

maar als je coke snuift.. of pillen slikt dan ben je gewoon 'normaal'..

laat iedereen gewoon in zijn/haar waarde man!!

al snuiven ze 6 kilo in 1 x, is JOUW zorg toch niet?!

ik heb requiem of a dream ook gezien en ik doe het ook nog steeds hoor...

zo kom je een beetje over als een heilig boontje techno-tom...
en dat ben jij vast ook niet...

om dit soort dingen kan ik me echt boos maken!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind mezelf slim dat ik geen drugs gebruik,
maar als andere mensen daar wel voor kiezen..

Wie ben ik dan om te vertellen dat ze dom zijn???:s
Waarschuw beheerder
donateur
2 creative; ik weet niet waar je het over hebt en ik zie niet in waarom je zo'n post hier moet maken :s

als je iets op me aan te merken hebt, doe het dan in een pb of zo, en ga me niet hier op het forum proberen zwart te maken door bepaalde dingen te insinueren terwijl je me niet kent.

dus blijf gewoon on-topic door te zeggen wat je van speed vind, zeg anders gewoon niets
Waarschuw beheerder
donateur
ja, dat vind ik ook wel eigenlijk.
creative, je moet je pik wassuh. ja?

iedereen opent wel eens een topic die niet goed neer valt bij de rest.

(K) voor iedereen die lief is.
Waarschuw beheerder
donateur
ik ben lief!!!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
nou pep is mischien wel slechter voor je maar pille eet je er veel meer van en ik kan er eg nie opgaan krijg op een feest vet moeie bene als ik pille neem en als ik ga zitte val ik bijna in slaap dus geef mij maar pep maar met pep mot je eg je grens wel kenne wan anders loop je er als een mogool bij

Waarschuw beheerder
Ja halloooo!!! Zijn we er nog!!!

Sorry hoor maar iedereen roept hier nu "ik vind dit en ik vind dat", maar laten we gewoon even nuchter blijven en bekijken wat er wetenschappelijk aangetoont is en hoe de ervaringen van mensen zijn. Ook de manier waarop WackyJacky en sommige anderen Tom persoonlijk aanvallen vind ik echt BullShit :-) Come 'on WackyJacky, you are no angel!!!

Feit is dat in bijna elke XTC pil speed zit, maar dat de doseringen hiervan veel hoger zijn als je het enkel en alleen gaat loven snuiven _______// (puur). Het is onlangs trouwens tevens aangetoond dat Speed veel gevaarlijker is dan bijv. Coke, vanwege de samenstelling...

Persoonlijk wordt ik van Speed ontzettend ziek terwijl ik me van Coke wel rielekst voel... (dat is dus niet wetenschappelijk maar mijn persoonlijke ervaring)
Waarschuw beheerder
Tazzy, ik val Tom helemaal niet personlijk aan, lees eerst eens wat beter. HIJ valt hier iedereen die wel eens peed gebruikt aan. Tenminste, zo komt t over. En ik weet ook wel dat ik geen "angel" ben, daarom reageer ik toch juist ook zo?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ja ehh... Tom heeft het over een stelling, daar wil hij het graag over hebben (en eventueel zijn standpunt veranderen), lees dus zelf even wat beter :-D

Lief Engeltje (f) :-D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
De stelling komt nogal grof over en dan krijg je ook hardere reacties.

Soieso is dit het zoveelste topic en ik snap ok wel dat Tom het goed bedoeld, maar je schiet er toch geen reet mee op? All drugs are bad. dat geluk dat t ene zoveel slechter is als t andere....gaaaaapppp­pp.....Snappie???
Waarschuw beheerder
donateur
[img cacheid=0012f535000bb4e590bb1dd51a0021c210]http://www.wspa.nl/pics/labchimps3.jpg[/img]
kijk nou eens wat lief. Iedereen met een goied innerlijk krijg het nu ff heel warm van deze foto.

helaas zitten deze 2 aapjes opgelosten voor dieren-proeven.

en dan hebben we het hier over drugs?

laten we ons nou eens verdiepen in al die lieve dierjes en daar onze tijd aan besteden

want zeg nou zelf, als je de mens leert kennen ga je van dieren houden.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
2 Miss W.: Tuurlijk, ik begrijp. Maar er is wel een duidelijk verschil qua gevaar tussen de verschillende drugs. Het is belangrijk om dit te weten, omdat iedereen (lees: alle verstandige mensen red.) natuurlijk zo weinig mogelijk risico wil nemen, niet gaap dus....

(f)
Waarschuw beheerder
donateur
de stelling is idd grof, maar zo hoop ik reacties te krijgen, het is echt geen aanval op iedereen die speed gebruikt, echt niet..

ken genoeg mensen die het gebruiken en vind ze heus niet minder aardig of minder slim, en het blijft hun eigen keuze. Niemand hoeft zich dan ook aanvallen te voelen als hij/zij speed gebruikt. Ik heb het zelf ook lang geleden eens gehad.. Uitproberen :P
Waarschuw beheerder
donateur
Trouwens iemand enig idee hoelang je moet wachten in Nederland op een donor-lever?

Waarschuw beheerder
Alsjeblieft Techno Tom
Ik ben ook geen voorstander van pep, maar zie jij het nou echt als jouw taak om mensen bewust te maken van de gevaren hiervan, of hoe slecht het wel niet is. En idd om die mensen nou maar meteen niet bijster slim te gaan noemen, ook een beetje jammer.

Jij zou een goeie zijn voor zo'n bus van de Naar House stichting, die kunnen ook zo lekker doorzagen over van alles en nog wat.

You've made your point, now leave it (Y)
Waarschuw beheerder
Tom, als je t wilt gaan hebben over beschadiging van je lever, en ik heb wel een idee waarom je dit aanhaalt, open dan liever een topic over de gevaren van alcohol. dat is sowieso nog de drug waardoor de meeste doden vallen, in het verkeer, door kanker, levercirrose en noem maar op.

Die paar speedjunkies die NL rijk is vallen in het niet bij alle studenten die zich elke week rijkelijk laten vollopen met gerstennat.

Daarnaast, zoals al eerder gezegd, als je gewoon recreatief gebruikt en verder gezond leeft valt het allemaal wel mee. Imeand die bij wijze van elke week 3x patat eet en geen groente en fruit en te weinig vocht drinkt zorgt slechter vor zichzelfd als iemand die af en toe in t weekend losgaat en verder goed voor zichzelf zorgt.

Ik ken idd een jongen die een levertransplantatie heeft ondergaan na speedgebruik maar die knakker heeft 2 jaar lang een paar gram per dag weggesnoven en daarnaast slikte hij ook nog elk weekend een pil of 20. Ja dan ben je idd dom ja.

Maar zoals gezegd, zulke probleemgebruikers gebruiken vaak van ales door elkaar heen.

Of denk je echt dat alle mensen die in hun jeugdjaren eens wat pep gebruiken strax allemaal een nieuwe lever moeten? xtc is ook schadelijk voor je lever en nieren hoor! Ik kan je zo een rapport laten lezen van mensen die door xtc acuut nierfalen hebben opgelopen of die een leverstoornis hebben gekregen. Maar dat komt ok sporadisch voor. je lijf kan heel wat hebben! :)
Waarschuw beheerder
donateur
kijk, we discussieren al wat beter :)

het is echt niet mijn taak om mensen bewust te maken van de gevaren. Zoals Jacqueline al zegt, gevaren van alcohol zijn vele malen groter, maar hebben we het nou niet over. Ik wil het er best over hebben hoor.

Of denk je echt dat alle mensen die in hun jeugdjaren eens wat pep gebruiken strax allemaal een nieuwe lever moeten?

tuurlijk niet :) dat weet je ook wel :)

Met het aantal leden hier op partyflock is het toch niet ondenkbaar dat er zich excessen voordoen. Bij alles is er extreem gebruik. GHB, alcohol, etc etc..
Laat me dan 1 persoon onbewust toch even wijzen op het gevaar. Er zijn veel jonge partyflockertjes die misschien niet alles weten en experimenteren.. Ik wil de wereld niet in mijn eentje verbeteren of zo.

En Jacqueline, je weet waarom ik die lever aanhaal, het is iets waar mensen niet bij stilstaan, hoe waardevol een menselijk lichaam is. Wees BLIJ als je niets hebt. Als je gezond bent, het is gewoon zonde als je jezelf naar de tering helpt.

Ik ben ook niet zo dat ik ga schreeuwen dat ik niets gebruik en braaf ben, ik doe ook wel eens wat.
Waarschuw beheerder
Juist Tom, ik snap dat je die lever aanhaalt. Maar wijs mensen dan juist op de gevaren van DRUGS/ALCOHOL! Niet alleen op die van speed want xtc is goddomme net zo slecht voor je lichaam!

DAT is wat er niet klopt an dit topic. Je doet of alleen speed slecht voor je is en dat vind ik dus idd weglopen voor de feiten, simpelweg omdat je naar mijn mening toevallig zelf geen pep gebruikt. Maar wel pillen. En dat vind ik niet fair want jij loopt zelf net zo'n grot risico als de mensne die je nu probeert te overtuigen van de gevaren van speed!
Waarschuw beheerder
donateur
daar heb je helemaal gelijk in.. Maar stel je voor ik begin een topic over de gevaren van nicotine, caffeine, alcohol, ghb, xtc, coke, lsd, speed en andere lichamelijk/geesteli­jk verslavende drugs.. Dan is er moeilijk controle te houden over het topic omdat er zoveel middelen besproken worden.

XTC is ook slecht, dat is waar, ik zal het ook niet zeggen dat ik niets gebruik. ik gebruik af en toe eens wat, meerendeels ephedra en laatste tijd zelfs helemaal niets. Ik doe echt niet alsof alleen speed slecht is, ik zeg alleen dat ik vind dat het zowat het rotste spul is wat je je lichaam kan voeren.
Waarschuw beheerder
Ehhhh....en je gebruikt WEL soms efedra? Wow Tom, kweenie maar speed is een afgeleide van efedra en die troep is ook hartstikke gevaarlijk voor je lever! Wortd niet vor niets gekeken of het niet ook op de dopinglijst kan komen en in Amerika is dat allang zo...

Waarschuw beheerder
Efedrah zit ook in STACKER :-o
En veroorzaakt hartklopping omdat je hartslag flink omhooggaat :-o
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Dosering van ephedra wordt sterk verlaagd. Waarschijnlijk wordt de dosis die nu in 1 capsule zit, verdeeld over 6 capsules in de toekomst. En ja, ephedra is ook volgens mij ook slecht voor je lichaam, het gaat ook om de dosering...
Meerdere dingen spelen mee, we've been there haven't we

2 thom-ass, jeps.. dat klopt :p
Artiest Pato
Waarschuw beheerder
donateur
(Y)

say no to drugs!!

Waarschuw beheerder
echt! mensen komen met hele theorien

ik zeg alleen: gooi een gram pep op een biefstuk en kijk na 5 uur, en zie hoe je je stembanden en de rest van je teringzooi aant verneuken bent :jaja:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ja dan zit een gaatje in de biefstuk, geen goed spul dus voor je inside;)
Waarschuw beheerder
even voor de goede orde tom, je probeert door dit onderwerp mensen te wijzen op de gevaren van speed maar je gaat wel peppillen verkopen, beetje dweilen met de kraan open niet?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
daar stond toch duidelijk deze smiley achter--->:p
maar als die dat wel gedaan heeft dan staat die nu eigenlijk wel aardig voor lul, en is het een heel krom toppic
maarrrrrrrr...in sommige buien zeg je dit en in sommige buien zeg je dat;)
en gedachtes kunnen veranderen:)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
in mijn geval ook
Waarschuw beheerder
Wilson, je krijgt heus geen gaatje in je lijf als je een keertje speed neemt hoor! %) Gezond is t niet nee maar dat geldt vor zoveel dingen. Wat dacht je van al die kleurstoffen die je per dag binnenkrijgt of de uitlaatgassen die je inademt? Dat bedoel ik maar. Er is zoveel slecht vor je. Mara je kunt ook gewoon goed voor jezelf zorgen en af en toe eens zondigen.

Als jij gewoon verantwoord met drugs om kan gaan is speed echt niet slechter dan xtc, integendeel denk ik zelfs maar goed.

Ik zei t dus net al tegen Tom, maar vergeet effe niet dat er aardig wat xtc-doden vallen ook he, kijk maar eens naar een land als Engeland. En dat is wat mij niet lekker zit. Speed is slecht, maar coke ook, xtc ook, roken ook. Waarom weer alles over een kam scheren????
Waarschuw beheerder
donateur
nee maar je krijgt wel een gat in je biefstuk :(
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 5976, 4173}
Waarschuw beheerder
nietes...

Waarschuw beheerder
Moet je eens een roestige spijker in een glas cola doen!!!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
neehee, gewoon nietes!

Waarschuw beheerder
Mensen moeten zelf weten of ze gebruiken
Waarschuw beheerder
ontopic: Speed is bagger idd, maar het zit ook in XTC...... en om nu te zeggen dat coke ok is? alle drugs zijn slecht en helemaal in overmatig gebruik. Nee ben geen boontje, ik gooi ook wel eens een pil naar binnen. Ben het wel eens met Tom; ik heb genoeg mensen naar de tering zien gaan door speed........heeeel zonde; ook mooie meisjes die na 2 jaar eruitzagen als een pizza die al 3 maanden staat te rotten in je keuken.......puisten als pingpongballen enzo.......

Je hoeft niet dom te zijn om drugs te gebruiken maar het is wel onverstandig......
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik snap hem niet.. :s
Waarschuw beheerder
deventernaarng hebben een genetisch voordeel in het omgaan met drx, zij weten dit prima te reguleren zodat zij de drx van hun keuzn op het moment dat t hun uitkomt te kunn'n neemn + dat er nagenoeg geen negatieve bijwerkingen optreden bij geboorng deventernaarng.

ik zit al 11 daagn'ng wakker op peppies en heb nergens last van!

Waarschuw beheerder
donateur
2 SJIMMIE--->

ik zit al 11 daagn'ng wakker op peppies en heb nergens last van!

Nou da's wel te merken aan jouw typkunsten! :P

------------------------------------------

Wat betreft de stelling: Onjuist!

Zolang je je gebruik maar in de hand houdt!
Waarschuw beheerder
dat verskilt p.persoon en het is een wetenskappeluk beweezn feit dat de gemiddeldn deventernaar minstens 10x de hoeveelheid drx kan verdraagng zonder last te krijgng van de nadelige bijwerking'ng dan de gemiddeldn opium-recreant.

en de manier van tiepm is geweun een eeuwmoudn demptercentrumjungs-traditie!!!!
Waarschuw beheerder
donateur
Stelling: onjuist!! Zolang je maar weet wat je doet en met mate gebruikt!!

Enig idee wat er met je lever gebeurt???

Denk nou niet dat speed als enige niet goed is voor de lever... das behoorlijk je kop in t zand steken nl.....

Waarschuw beheerder
pepper en sossa niet goed? :vaag:
Waarschuw beheerder
ik wens de gmiddeldn opium-recreanten veel succes met hun carriere, ook al staat et al vast dajje altijd in de skaduw van de demptercentrumjungs zult blijvm, onthou: een mooin 2dn plaats is nie lelijk;)

Waarschuw beheerder
heppie de peppie mensen zijn gewoon lache, ik heb altijd de grootste lol om die mensen :D
Waarschuw beheerder
2e plaats is zojuist vergeevm!!!

un 3dn plaats is ook leuk.......toch?

Waarschuw beheerder
onjuist!
ik geef toe: speed = teringzooi... elke drugs is slecht.
alleen het is aan jezelf om te beslissen of je dit neemt. Je kan de gevolgen als het ware voor lief nemen.

mensen die erover nadenken zijn eigenlijk niet stom, maar slim :P
Waarschuw beheerder
Ben het ermee eens dat de text van de Topic erg Denigrerend is maar ben het er in principe wel mee eens................ Toen ik nog in mijn Speedtijd zat was ik idd niet bijster slim............... steeds maar doorgaan............­. maar dat was voornamelijk omdat ik niet met me %( kop naar huis toe durfde om me ouders onder ogen te komen dus zwerfde ik maar met die oudere mensen mee.................­...... Veel spijt op zich maar ook weer nie anders had ik een toch wel aparte fase in mijn leven gemist..............­.. je voelt je met Pep veel verotter voornamelijk Geestelijk t is echt nie best...............b­en er nu ook Allergisch voor geworden alleen bij de gedachte al krijg ik spontane stuiptrekkingen :kots:

Maar daar in tegen ken ik ook genoeg mensen die amper wat gebruiken en op een feest aan t einde 1 of 2 nifjes nemen om juist dat kleine beetje extra te geven...............­..

Tsja alles met Mate is niet slecht natuurlijk ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
2 creative; ik weet niet waar je het over hebt en ik zie niet in waarom je zo'n post hier moet maken

als je iets op me aan te merken hebt, doe het dan in een pb of zo, en ga me niet hier op het forum proberen zwart te maken door bepaalde dingen te insinueren terwijl je me niet kent.

dus blijf gewoon on-topic door te zeggen wat je van speed vind, zeg anders gewoon niets

Als jij het nodig vind om mensen te vertellen dat als ze speed gebruiken, dom zijn.. dan kan ik jou ook wel ff vertellen dat ik jou niet al te slim vind..

ik ken je idd niet, maar na je ff een paar x meegemaakt te hebben.. heb ik wel een aardig beeld van je..

en als je het niet eens door hebt dat je door 2 personen (deze hier naast op de foto) ontzettend in de zeik word genomen, dat we je dat zelfs uiteindelijk maar ff duidelijk moestem maken.. omdat je het anders echt niet meer begreep :S

dat vind ik dus dom..

en wat ik van pep vind ??? geweldig !!!

Waarschuw beheerder
blablabla oud nieuws :kots:

__________________// :kwijl:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Het is allemaal rotzooi!!!
Waarschuw beheerder
Ik snuif altijd een pot sambal leeg voordat ik uit ga

:|

Waarschuw beheerder
k ben het niet met je stelling eens..
er zijn best heel veel intelligente mensen die die bende gebruiken..
en dat is niet omdat ze dom zijn maar gewoon om t gevoel dat je ervan krijgt, gewoon lekker doorgaan..
tuurlijk zijn er ook wel veel domme mensen maar die izjn waarschijnlijk zo dom geworden doorddat ze gebruikten..
:(

Waarschuw beheerder
wackiejacky 8 september 2003 00:08
Wilson, je krijgt heus geen gaatje in je lijf als je een keertje speed neemt hoor! Gezond is t niet nee maar dat geldt vor zoveel dingen. Wat dacht je van al die kleurstoffen die je per dag binnenkrijgt of de uitlaatgassen die je inademt? Dat bedoel ik maar. Er is zoveel slecht vor je. Mara je kunt ook gewoon goed voor jezelf zorgen en af en toe eens zondigen.

Als jij gewoon verantwoord met drugs om kan gaan is speed echt niet slechter dan xtc, integendeel denk ik zelfs maar goed.

Ik zei t dus net al tegen Tom, maar vergeet effe niet dat er aardig wat xtc-doden vallen ook he, kijk maar eens naar een land als Engeland. En dat is wat mij niet lekker zit. Speed is slecht, maar coke ook, xtc ook, roken ook. Waarom weer alles over een kam scheren????

Hahah! kom op heey, nou ga je drugsgebruik vergelijken met kleurstoffen en uitlaatgassen? :vaag: t mooie verschil eraan is, dat degene die die drugs gebruikt, net zo goed uitlaatgassen in ze smoel krijgt en kleurstoffen naar binnen werkt.. maar er nog een extra pilletje of lijntje bijnemen

Ik zeg niet als je es een keer gebruikt dat je perse een gaatje krijgt of waddan ook, maar je nemt wel t risico, en buiten Dom vink dat ook gevaarlijk

Ik vind daarom jouw opmerking over: als je gewoon goed voor jezelf zorgt, en af en toe zondigt ook wel een nominatie waard voor Domste opmerking in dit topik

Waarom niet gewoon goed vor jezelf zorgen en dan een .

Ksnap niet waarom mensen nog steeds proberen om drugs recht te praten, je ken er gruds of rsdug of hoe je t wil noemen van maken, t blijft tyfuszooi.

Waarschuw beheerder
Met je lever???? pff die gaat zonder pep ook wel stuk hoor :bier:

maar dat omaatje in reqieum for a dream maakte wel indruk ja, ik kreeg spontaan weer zin om pep te snuiven!!!!!!! :p
Waarschuw beheerder
donateur
CreAtive 8 september 2003 09:54
en als je het niet eens door hebt dat je door 2 personen (deze hier naast op de foto) ontzettend in de zeik word genomen, dat we je dat zelfs uiteindelijk maar ff duidelijk moestem maken.. omdat je het anders echt niet meer begreep

dat vind ik dus dom..

en wat ik van pep vind ??? geweldig !!!

oh je hebt me in de zeik gezet, as if I care one bit!!!??? Nu moet je echt heel trots zijn haha. Ik ben juist blij dat ik niet zo slim ben als ik stoned ben, anders zou ik nog proberen een discussie aan te gaan met je op dat moment :P

Ennuh dat ik jou dan altijd volgestouwd met zooi zie ronddwalen, zegt mijzelf genoeg. Amen

Als jij het nodig vind om mensen te vertellen dat als ze speed gebruiken, dom zijn.. dan kan ik jou ook wel ff vertellen dat ik jou niet al te slim vind..

Je leest dus al niet goed, (weer aan de speed?? ;)) ik beweer niet dat speed-gebruikers dom zijn. Volgens mij krijgt iedereen in de 5de klas op de basisschool al begrijpend lezen, schijnbaar ben je niet zo ver gekomen. Dat je mij niet slim vind, is je goed recht, ik heb ook zo mijn mening over jou na het aanhoren van deze lariekoek, maar die ga ik hier niet op het forum knallen. Beetje triest om dat te doen.

2 Miss Moodswing, (y) ben het met je eens

Waarschuw beheerder
Stelling: mensen die speed/pep gebruiken zijn niet zo bijster slim

Hoeveel speed heb jij dan gvd al wel niet weggesnoven in je leven Techno-Tom???
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
ik heb het twee keer geprobeerd toen ik 17 was om jouw vraag te beantwoorden. Komt nu een tweede afzeikpoging van jullie twee?

Waarschuw beheerder
Nee dit is m'n eerste pas.
Waarschuw beheerder
donateur
die is dus mislukt

Waarschuw beheerder
Je mag me niet he?
Waarschuw beheerder
donateur
je doet niet echt je best om aardig te zijn, waarom zou ik je dan aardig vinden?

Waarschuw beheerder
Dat is het hele idee er ook achter.

Komt omdat ik pep snuif, word ik bot en egoïstisch van.

Maar kom je me nu geen handje meer geven als je me ziet op een feest???
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
2 Member: Wat is dat voor domme gast dan? ;P

Waarschuw beheerder
2 Techno-Tom:

Ik heb ff het hele topic doorgelezen. Damn wat heb jij jezelf vastgeluld met je struisvogel-politiek. Wat zou jij graag willen dat je dit topic niet geopend had. Hoe kan je zo naief zijn zeg?

WJ heeft je mooi tuk :D

Ik zou die T in je naam maar eens veranderen in een D als ik jou was :/
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
dan maar niet zo bijster slim....

maar ook zeker niet super-egoistisch en bedriegend als een sos-junk!!
Waarschuw beheerder
donateur
Wilson:

Af en toe een keertje zondigen is iets wat veel mensen nodig hebben om uit de dagelijkse sleur te komen. Dat is nou eenmaal zo. Of je dat nou doet door eens een keer een pil, een lijntje, of een paar biertjes te pakken, dat maakt eigenlijk niet zoveel uit.

En niemand is hier drugs goed aant praten, je moet wat beter lezen, want er wordt hier overal gezegd hoe slecht het is.
Waarschuw beheerder
donateur
Stelling: mensen die speed/pep gebruiken zijn niet zo bijster slim

Volgens mijn mening heeft het gebruik van drugs niks met intelligentie te maken. Iedereen weet toch dat het slecht is?? Met andere woorden: het feit dat je iets doet wat slecht voor je is geeft aan dat je dom bent?? GET REAL!!

Iedereen heeft er zo zijn redenen voor om wel of niet te gebruiken en het is niet dom, maar 'stom' om te begruiken met als reden dat het 'stoer' is. Laat de mensen die het lekker vinden om te gebruiken lekker gebruiken! Zolang ze er andere maar niet lastig mee vallen en zichzelf niet helemaal naar de klote helpen is er toch niks 'doms' aan??

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik heb ff het hele topic doorgelezen. Damn wat heb jij jezelf vastgeluld met je struisvogel-politiek. Wat zou jij graag willen dat je dit topic niet geopend had. Hoe kan je zo naief zijn zeg?

WJ heeft je mooi tuk

Ik zou die T in je naam maar eens veranderen in een D als ik jou was

oei wat ben jij een teringlijertje, je voelt je goed nu hé;)?
:d
Waarschuw beheerder
Hoeveel mensen moet ik nog vertellen dat dat spul de grootste troep is wat je je lichaam kan toedienen? Volgens mij is lijm snuiven nog iets ongezonder...

Ga eens praten met mensen in afkick-klinieken, of kijk eens de film "Reqieum for a dream".. Kijk hoe dat omaatje op die amfetamine (speed) reageert.. Ook al is het film.. Doet het je dan niets?

Ok, het is goedkoop, ok je blijft de hele nacht wakker en je hebt energie genoeg. Enig idee wat er met je lever gebeurt???

-------

Ik vind jou niet echt slim...

Waarschuw beheerder
Hupka 8 september 2003 13:23
Wilson:

Af en toe een keertje zondigen is iets wat veel mensen nodig hebben om uit de dagelijkse sleur te komen. Dat is nou eenmaal zo. Of je dat nou doet door eens een keer een pil, een lijntje, of een paar biertjes te pakken, dat maakt eigenlijk niet zoveel uit.

En niemand is hier drugs goed aant praten, je moet wat beter lezen, want er wordt hier overal gezegd hoe slecht het is.

Het bovenste klopt wel, maar ik vind het geen goede reden om drugs te gebruiken, en om daarmee jezelf in gevaar te brengen.. Je kan ook een stuk gaan fietsen, of gaan sporten om jezelf uit een dagelijkse sleur te halen.. en dan komt er vast een jan pipo die zegt: huh, als je gaat fietsen ken je ook voor je flikker gereden worden, dan moet je voral weer je neus in je pakkie douwen en jezelf helemaal doorsnuiven, want dan ben je al helemaal een pannekoek

Als je gaat beginnen over uitlaatgassen en over kleurstoffen eten, om aan te geven dat je zoveel slechte dingen hebt, en dus niet alleen drugs slecht is, dan ben je voor mij aan t rechtpraten dat drugsgebruik zo nu en dan niet zon probleem is, en dan vink je ook gewoon dom

Maar dan krijg je zon domme opmerking over, als mensen bijv. roken: je moet toch ergens aan dood gaan? of als ze snuiven: ach kleurstoffen zijn ook slecht.. tja dan nogmaals, koop nog een pakkie bij en nak em in 1 keer achterover, en ga zitten wachten op de man met de hamer :)

Waarschuw beheerder
2 The Bass Junk: Je kent het gevoel? ;P:D
Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind speed egt niet goed ofzo.. nog nooit gedaan

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ff toppic omhoog halen, om Techno-tom te pesten:d;p

Waarschuw beheerder
helemaal mee eens,bah vies spul :bah:
Waarschuw beheerder
Het bovenste klopt wel, maar ik vind het geen goede reden om drugs te gebruiken, en om daarmee jezelf in gevaar te brengen.. Je kan ook een stuk gaan fietsen, of gaan sporten om jezelf uit een dagelijkse sleur te halen.. en dan komt er vast een jan pipo die zegt: huh, als je gaat fietsen ken je ook voor je flikker gereden worden, dan moet je voral weer je neus in je pakkie douwen en jezelf helemaal doorsnuiven, want dan ben je al helemaal een pannekoek

Als je gaat beginnen over uitlaatgassen en over kleurstoffen eten, om aan te geven dat je zoveel slechte dingen hebt, en dus niet alleen drugs slecht is, dan ben je voor mij aan t rechtpraten dat drugsgebruik zo nu en dan niet zon probleem is, en dan vink je ook gewoon dom

Maar dan krijg je zon domme opmerking over, als mensen bijv. roken: je moet toch ergens aan dood gaan? of als ze snuiven: ach kleurstoffen zijn ook slecht.. tja dan nogmaals, koop nog een pakkie bij en nak em in 1 keer achterover, en ga zitten wachten op de man met de hamer

.....tjakka.........

Het lijkt een beetje op de stelling: alle marokanen zijn kankerlijers/crimineel enzo. Tuurlijk heb je er een aantal waar niets mis mee is.....maar de meesten zijn het wel!
Net als al die reply's hier van de 'verslaafde' speednakkers...........meeste zijn idd DOM (met hele grote D) maar natuurlijk zal er een enkeling zijn die dat niet is.....
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
laat iedereen in zijn waarde aub!
Waarschuw beheerder
Wilson, dus jij vind de opmerking van iemand die notabene al jaren alles wat er maar teverzamelen valt over drugs in het bezit heeft, elk nieuw artikel leest, die zowel uit eigen ervaring als door bekenden als via professoren op school als uit de praktijk weet hoe drugs werkt, wathet doet en hoe je ermee hoort om te gaan, de domste van dit topic? %)%)%)

Luister kerel, jij lijkt duidelijk iemand die gewoon volledig tegen welk gebruik van drugs dan ook is. Dat kan, dat mag, fijn voor je en ik ben er blij om dat er zulke mensen bestaan. Maar druggebruik is al zo oud als de mensheid. Man weet je wat er groeit in de natuur? Al zolang als er mensen bestaan,bestaan er zorgen , is er stress, moeten mensen werken en willen ze af en toe even een vlucht uit de realiteit. Daar zijn honderden manieren voor. De een gaat mediteren, de ander gaat op vakantie, een derde gaat uitwaaien langs het strand en een vierde drinkt een borrel of eet een paddoo'tje.

Wil je zeggen dat heel de mensheid lang al die druggebruikers zoveel ongezonder en slechter hebbn geleefd als de anderen? Wil je zeggen dt iedereen die wel eens drugs gebruikt per definitie ongezond bezig is? Je lichaam kan zoveel hebben, wat dacht je van mensen die elke dag medicijnen moeten slikken? Luister, er zijn mensen die zwaar macrobiotisch eten en elke dag sporten en die krijgen kanker en sterven op hun 40e. En gasten als Herman Brood halen dik de 50. Ik bedoel maar.

Jekent me schijnbaar ok totaal niet als je het idee hebt dat ik druggebruik probeer recht te praten want ik gebruik goddomme zelf niet eens meer. Tenminste, heb laatst voor het eerst sinds een jaarw eer eens een pilletje geslikt. En heb een heerlijke nacht gehad, de slagroom op mn toetje. Ken genoeg mensen die het zo dopen en ken btw ook genoeg mensen die dus wel eens een nifje pep nemen, Die vind je ook op de Universiteit hoor, dus het zal allemaal wel meevallen.

Het is geen kwestie van rechtpraten maar van MENSEN IN HUN WAARDE LATEN!!! Er is informatie genoeg vor handen en als je merkt dat iemand in je omgeving niet juist meer met drugs bezig is kun je m van info vorzien of m daarop wijzen. Maar als jij naar de Novadic stapt en zegt: Help, ik neem een paar keer per jaar een nifje speed, eet goed, slaap goed, heb nergens last van maar Wilson en Tom vinden me dom, dan zal die gast daar precies hetzelfde zeggen als wat ik nu zeg.

Je mag je mening hebben over drugs maar het werkt totaal niet die bij een ander op te dingen. Mensen zijn individuele wezens die hun eigen keuzes maken. Je zal het vast goed bedoelen, maar laat ze. Experimenteren hoort bij het leven en niet iedereen heeft zin om als een engeltje te leven. Zondigen is ok al zo oud als de mensheid en sommigen zoeken nu eenmal op een anderemanier naar kicks dan jij. Ik heb respect voorbeide en zodra mensen welke kant dan ok op doorslaan waarschuw ik ze. Meer kan ik niet doen.

Anywayz, lang verhaal. ik heb ook wel eens pep gesnoven ja maar heb nog steeds een IQ van 130 ofzo, ik ben verder nooit in de problemen gekomen en ok lichamelijk is er met mij niets aan de hand. komt omdat ik altijd mateheb gehouden met mn gebruik. Daarnaast ken ik ook wel wat mensen die vaker en meer gebruiken. Maar die er niet door veranderen en voor zichzelf echt wel die grens hebben gesteld dat als dat zou gebeuren dat er dan een einde aan komt.

Goed, Techno-Tom, ik vraag me af waarom je de topic-titel nog niet hebt laten veranderen in All drugs are bad, want dan zou j meer recht van spreken hebben. Dat is in principe wat Wilson zegt en daar heb ik ok mn commentaar al opgegeven. Maar iemand die een jaar lang volop pillen heeft geslikt, ze ws. niet eens heeft laten testen, een jaar lang geen ruk voor school heeft gedaan, zelf uit ervaring weet hoe kostbaar het menselijk lichaam is maar er dan op zo'n manier mee omgaat, en diegene voelt zich vervolgens een beetje schuldig en zoekt dan maar een drug die hij zelf toevallig niet gebruikt heeft als zondebok, sorry, maar dat vind ik hypocriet en achterbaks!!!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
ik heb geen zin om alle reply's te lezen, dus misschien val ik in herhaling..

ik gebruik af en toe ook pep.
niet bijzonder veel, niet bijzonder vaak. maar ik vind het wel fijn. fijner dan pillen eigenlijk. ik ben gezelliger voor mn omgeving (want: ik space niet maar ben heel alert), ik wordt niet misselijk zoals vaak met pillen, ik heb alleen maar energie en kan de hele avond dansen. en dat is uiteindelijk toch waarom ik naar feesten ga: dansen!
en wie ben jij om te bekritiseren wat ik slik of snuif? dat moet iedereen lekker zelf weten vind ik.
ik heb er toevallig afgelopen zaterdag op houseqlassics nog een discussie over gehad met 1 van de meiden van unity. wat is slechter, coke of speed? zij vertelde mij, dat speed misschien wel slechter was.. maar je op een paar nakkies speed heel de avond door kon gaan. en coke is na een half uur uitgewerkt. dan ga je dus meer snuiven.. wat dus uiteindelijk best wel eens slechter kan zijn dan een paar nakkies speed.

nu nog even over dat dom zijn: ik vind dat mensen die heel veel snuiven en onverantwoordelijk ermee omgaan, meestal niet een al te snuggere indruk maken nee. maar ik vind mensen die heel veel blowen ook niet slim overkomen, of mensen die heel veel pillen slikken of GHB nemen. maar dat wil nog niet zeggen dat ze allemaal dom zijn. het kan best zijn dat ze in een kutperiode zitten, en dat proberen te vergeten met drugs. ik noem maar wat!dat is misschien niet slim, maar soms wel begrijpelijk. het kan van voorbijgaande aard zijn. je weet het niet! het kan allemaal. ik vind niet dat je mensen zo snel moet veroordelen. en ik vind al helemaal niet dat alle speed gebruikers dom zijn.
en ik vind mezelf al helemaal niet dom. ik zit gewoon op school en ik werk. ok met frisse tegenzin, maar ik denk niet dat dat bijster veel met speed te maken heeft.
Waarschuw beheerder
Nou Nancy, dat is idd precies de strekking die ik ook al aangaf in mijn replies. En ik heb t idd ok eens angervaagd bij Novadic. Dat was dan meer dat coke nog steeds gezien wordt als een zeer verslavende drug. En toen vertelden ze me ook dat je prima af en toe een nifje coke kon nemen, het probleem was alleen dat veel mensen door bleven snuiven en daranaast erbij zopen, en dan krijgt je lever rake klappen. Zelfde verhaal voor speed, en voor pillen. Alles met mate.

Je hebt altijd mensen die hun grenzen niet kennen. Maar vergeet ook niet, veel van die mensen zijn jong en door schade en schande wordt men wijs. Kijk nou eens verder vooruit. Ok, er zullen vast een paar speedgebruikers van nu in de psychiatrische zorg belanden. Maar dt is maar een heel klein percentage. En als je t mij vraagt is dat percentage nog kleiner als het aantal xtc-gebruikers wat nu volop elk week pillen slikt.

Maar goed, ik neem een stelling als deze alleen maar aan van iemand die sowieso niets van drugs moet hebben, en dan nog zal ik m duidelijk amken dat het een persoonlijke keuze is. Iemand die zelf vrolijk een jaar lang elk weekend gata stappen, amper slaapt dan, laat staan eten, wel pille slikt en dan vervolgens gaat klagen over "wat je je lichaam allemaal aandoet", maakt zichzelf wat mij betreft volkomen belachelijk. En dan moet je niet raar op je neus kijken als mensen flauw gaan reageren.

Waarschuw beheerder
The Bass Junk 8 september 2003 16:30

ff toppic omhoog halen, om Techno-tom te pesten

Je moet echt gaan minderen met de pep ;P

PS: Wat is Techno-Boy stil :P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Iemand die zelf vrolijk een jaar lang elk weekend gata stappen, amper slaapt dan, laat staan eten, wel pille slikt en dan vervolgens gaat klagen over "wat je je lichaam allemaal aandoet", maakt zichzelf wat mij betreft volkomen belachelijk.

dit slaat op mij ??
Waarschuw beheerder
donateur
en nancy reageert tenminste op een normale manier :)

maar ik wijs er nogmaals op dat ik, en dan quote ik Nancy, echt niet mensen veroordeel. Ik stel hier iets, ik zeg niet dat mensen dom zijn als ze speed gebruiken.

ik vind niet dat je mensen zo snel moet veroordelen. en ik vind al helemaal niet dat alle speed gebruikers dom zijn.

dat beweer ik dus niet!
Waarschuw beheerder
donateur
Goed, Techno-Tom, ik vraag me af waarom je de topic-titel nog niet hebt laten veranderen in All drugs are bad, want dan zou j meer recht van spreken hebben. Dat is in principe wat Wilson zegt en daar heb ik ok mn commentaar al opgegeven. Maar iemand die een jaar lang volop pillen heeft geslikt, ze ws. niet eens heeft laten testen, een jaar lang geen ruk voor school heeft gedaan, zelf uit ervaring weet hoe kostbaar het menselijk lichaam is maar er dan op zo'n manier mee omgaat, en diegene voelt zich vervolgens een beetje schuldig en zoekt dan maar een drug die hij zelf toevallig niet gebruikt heeft als zondebok, sorry, maar dat vind ik hypocriet en achterbaks!!!!

Jacqueline, je kent me niet, je schaart je nu ook al in het rijtje van anderen die me hier aanvallen omdat ik een topic open met een scherpe ondertoon en ik ben van mening dat er gewoon niet normaal gereageerd kan worden door iedereen. Zonde dat er zo kortzichtig gereageerd word en mijn drugsgebruik en manier van feesten ter sprake gebracht wordt in een topic dat ik dus niet daarvoor geopend heb. En dan worden tig aannames gedaan en dat is typerend. Die doet dit, die doet dat... LEES ook eens goed.. stelletje stumpers. Ik beweer niet dat ik het altijd bij het rechte end heb en dat ik altijd nuchter feest en geen gekke dingen doe. WAT BOEIT DAT WAT IK DOE??? Het gaat hier om het bespreken van het onderwerp, niet wie het opent en waarom ik het topic open.. JEZUS

Waarschuw beheerder
grappig zo'n topic ... vooral als je beseft dat in heel veel pillen ook PEP/SPEED zit ... en soms niet eens MDMA maar een variant (waarvan de werking ook nog eens anders is)

:-|

Waarschuw beheerder
gewoon alleen int weekend :bier: zuipen voor de rest niks van die troep gebruiken....niemand weet nog wat later de uitwerkingen ervan zijn (denk 40 jaar dus niet 4)

Waarschuw beheerder
donateur
ik vind niet dat je mensen zo snel moet veroordelen. en ik vind al helemaal niet dat alle speed gebruikers dom zijn.

dat beweer ik dus niet!

maar dat was toch wel de stelling?
"mensen die speed/pep gebruiken zijn niet zo bijster slim." niet zo bijster slim komt op mij over als een aardige bewoording voor dom.
maar hoe je het ook wil noemen, ik ben het niet met de stelling eens :)
Waarschuw beheerder
Tom, sorry ,maar je probeert nu recht te lullen wat krom is.

En kom nou al helemaal niet aanzetten met STELLETJE STUMPERDS want nou voelen zich wederom mensen aangesproken die je zeker zgn. niet probeert te bereiken. Daarnaast wil je niet dat mensen over jou ordelen, ga dan niet met "stumperds" aankomen naar mensen die je zelf niet eens kent. Of vind je mij ineens ook een stumperd??? %)

Het boeit wel wat wat jij doet. Snap dat nou verdomme eens. Je veroordeelt mensen terwijl je zelf net zo fout zit. De enige die hier moeite heeft met begrijpend lezen ben je zelf, want je lult je vast en gaat t dan over een hele andere boeg gooien.

Je oppert een stelling en ik vind die stelling grote bullshit. Dat mag ik toch zeggen? Zeker als iemand vervolgens beweert dat speed veel meer schade toericht als MDMA, waar jij dus mee kwam aankakken. Ja sorry hoor maar dan ben ik recht voor zn raap. Simpel zat.
En ik niet alleen. Ook simpel zat. "Niet bijster slim" is een andere bewoording, een sarcastische bewoording voor "dom zijn".

Daarnaast is dit geen stelling maar duidelijk je eigen mening, dat zie je aan de tekst in je posts. Hou dan voet bij stuk en ga niet vervolgens je in allemaal bochten wringen dat je t zo niet bedoeld hebt.

Sorry maar iedereen zegt t in dit topic. Alle drugs brengen gevaren met zich mee. Iedereen is anders en gaat daar anders mee om.

Maar denk jij nou werkelijk dat er ook maar een PF'er is die jouw topic ziet staan en denkt: he verrek, daar had ik nog niet aan gedacht, speed is dus slecht, Techno-Tom zegt t dus het zal wel zo zijn,nou ga ik t nooooit meer doen?

Get a life Tom en begin eens met eerlijk tegen jezelf te zijn. Ik heb genoeg gesprekken met jou gevoerd en jou aangesproken op jouw druggebruik. Ja dan wordt ik maar persoonlijk en dan brul je maar dat het nu allemaal wel meevalt, je bent zelf ook geen heilig boontje en dat doet er dus zeker wel toe. Het is gewoon schijnheilig om bepaalde dope af te gaan kraken terwijl je zelf net zo fout bezig bent geweest. Drugs zijn drugs.

Als je je opmerking dat speed veel slechter voor je is dan mdma vor je had gehouden had je ok andere reacties gehad. Maar jij gaat zelf mensen in hokjes douwen, je hebt zelf een mening en nou ga je net doen alsof je alleen een soort Moeder Theresa wilt zijn vor alle Flockertjes en hoop je dat dit topic mensen aan het denken zet...Come on heej!!!
Waarschuw beheerder
Shit ik lees nou je laatste reply nog eens terug en echt Tom, je spreekt jezelf zo tegen...er wordt kortzichtig gereageerd naar jou mening? Dat komt omdat dit hele topic kortzichtig is!

En gaan schelden en Jesus roepen is alleen mar een teken van onmacht...je laat jezelf erg kennen!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
jezus wat een ophef om een toppic Zeg:o
Tom je bent helemaal uitgeluld vrees ik:)
trouwens kennen jij en wackyjacky elkaar persoonlijk?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Trouwens TOM,

ik heb net in een toppic een vette stunt gezet, ik heb namelijk iets gedaan wat echt nooit iemand zal doen hier op pf, ik heb namelijk toegegeven dat ik uitgeluld was:d
doe je met me mee?
Waarschuw beheerder
:respect:
wackie jackie the new sidekick at docter phil :):):)
Waarschuw beheerder
Ja Bass Junk en dat had er geen zak mee te maken maar Tom begint zelf te janken dat t allemaal persoonlijke aanvallen zijn. Terwijl hij gewoon een zoveelste topic opent wat er eigenlijk op neerkomt dat de ene drug zoveel slechter is als de andere.En de ton waarop hij het doet schiet veel mensen in het verkleerde keelgat. Als ievervolgens nog eens gaat zeggen "dat Nancy tenminste normaal kan reageren" en de rest "stumperds" zijn, dan heb je t bij mij wel effe gedaan ja!!! Ik reageer ook normaal op mijn manier maar ik ben nou eenmaal nogal recht voor zn raap als anderen dat ook zijn. En Tom begint daar al mee door dit topic te posten!

Waarschuw beheerder
WJ: ik ben het ook niet oneens met jou op sommige punten, maar ik ken jou niet en jij kent mij niet, dus jij hebt geen idee hoe ik tegenover drugsgebruik sta..

ik snap dan ook niet waarom jij voor mij praat en mij probeert te analyseren over internet.. dat zal misschien in je zitten vanwege jouw studie, maar ik zal je vertellen dat jouw hele betoog is gebaseerd op een analysering van mij, die uit niets bestaat, en ook voor geen kanten klopt..

wie zegt dat ik tegen alle vormen van drugs gebruik ben? je moet stoppen met mensen in door jou gesorteerde hokjes te stoppen, want je baseert het nergens op

Net als dat je zegt dattik mensen die snuiven dom vind :S volgens mij hebbik alleen maar geporbeerd te zeggen dat mensen dom bezig zijn.. dat zegt niets over iemands intelligentie.. jij weet toch ook dat drugs een gevaar met zich meebrengt, maar het weerhoud jou toch ook niet om toch drugs te gebruiken?

-Jouw opmerkingen zoals : herman brood is over de vijftig geworden, en sommige mensen die gezond leven worden maar veertig

*vergeet niet dat die zelfde herman brood in beschonken, doorgesnoven toestand van een hotel afgesprongen is

-Dat mensen eeuwenlang al proberen hun zorgen en stress weg te drinken of af en toe te snuiven

*tuurlijk weet ik dat dat gebeurd maar maakt dat het goed? maakt het feit dat hun daar niet allemaal aan onderdoor zijn gegaan drugs veilig?

der klopt echt niks van je conclusie's

Objectief gezien is drugs een verboden middel, een middel dat dodelijke gevolgen met zich mee kan brengen, bij te hoge dosering, bij verkeerde samenstelling, enz enz enz

Als jij dan zegt dat het zo af en toe geen kwaad kan, dan prima, wat jij wil, doe je best, maar dat maakt het nog niet ongevaarlijk

Ik laat iedereen trouwens ook prima in ze waarde, als je drugs wil gebruiken, als je pep wil snuiven! be my guest, mijn sleutel is jouw sleutel, dus ga nou allemaal niet naar de Novadic, om te zeggen dak je dom vind, dan is de novadic en WJ ook weer blij :)

(K)je

Waarschuw beheerder
2 The Bass Junk: (Y) dat vind ik stijl (Y)

2 Techno-Tom: Volg nou niet het voorbeeld van The Bass Junk, dan bloed dit topic dood namelijk...

Keep up the good work Tommie, poehee!!!
Waarschuw beheerder
Wilson? Ik mensen in hokjes duwen? %) Ehhhh....volgens mij moet je nog eens effe rustig lezen wat ik geschreven heb ok? Ik ben de LAATSTE diemensen in hokjes duwt, daarom reageer ik juist zo fel, TOM is degene die mensen hier in hokjes duwt, niet ik!

Sjit heej Wilson, ik jou analyseren? Ik heb nix over jou persoonlijk gezegd, alleen een reply gegeven naar aanleiding van jouw opmerking dat ik "de domste opmerking van het topic had gemaakt". Vervolgens vertel ik jou iets over MIJ en niet over jou, maar goed, zie het maar hoe je t wilt zien. Ik ben de laatste die mensne gaat lopen analyseren, ik ken je niet eens heej, maar je reageert zelf zo fel naar mij toe, dan krijg je een reply terug ja.

Ik lul nix recht, maar ik geef verder geen mening over wat ik vind van mensen die drugs gebruiken. Ik zeg jou, t is een persoonlijke keuze en drugs gebruiken hoeft niet per definitie slecht te zijn. Ken je psychonautisch gebruik van drugs? Ken je mensen die het puur doen om dichter bij hun gevoelens te komen? Dat bedoel ik. Tom is degene die hier alles op een grote hoop veegt.

Ik zeg NERGENS dat drugs gebruiken ongevaarlijk is, qoute me maar if I'm wrong. Ik probeer al jarenlang mensen te wijzen op de gevaren van dope gebruiken. Ik heb onderzoekjes gedaan naar de werking van xtc op je hersenen en er daarnaast veel over gelezen dus ik weet als geen ander dat het gevaarlijk kan zijn. Maar Tom doet goddomme net alsof een nakkie pep gelijk heel je lever laat wegrotten. Drank is ook niet ongevaarlijk. Autorijden ook niet. En XTC al HELEMAAL niet.

LEES nou eens wat ik schrijf ok? Tuurlijk brengt drugs gebruiken risico's met zich mee. Maar die zijn HEEL ERG minimaal als je op een verantwoorde manier gebruikt. Als jij eens in de paar maanden een nakkie pep snuift, en verder goed vor jezelf zorgt, loop je echt geen leverbeschadiging op. Dit zeg ik dus niet om mn eigen dopegebruik te rechtvaardigen want ik gebruik niet eens.

Het wordt zo gruwelijk overdreven allemaal. Echt hoor. Drugs en drank zijn al zo oud als de mensheid. Mensen die hun hersenen niet gebruiken en geen mate kunnen houden bestaan helaas ook al heel de geschiedenis. Die moeten ervan af blijven idd, maar tja, wat doe je eraan? Daar kiezen ze zelf voor.

En begin aub niet te lullen over "het is illegaal dus slecht" want de middelen die goddomme wel legaal zijn leveren duizenden keren meer doden op. Hoeveel doden vallen er jaarlijks aan de gevolgen van roken? En alcohol? Dat bedoel ik.

Kap nou effe met te doen alsof ik jou zit te analyseren of probeer te doen overkomen dat drugs niet gevaarlijk zijn. dat zijn ze wel degelijk als je er op de verkeerde manier mee omgaat. Maar hoe grot is het risico dat je lever ineens wegteert als je 3x per jaar een nakkie speed neemt? Slaat je hart daarvan op tilt? Hoeveel mensen sterven er dan op jaarbasis dor op diemanier ermee om te gaan? Duidelijk dus. Okay, als je 11 pillen slikt als je 15 jaar bent, dan ben je goed debiel bezig ja. Als je rookt ook. Als je met teveel drank op achter het stuur kruipt ok. DAN ben je dom. En daar kun je ook prima een topic over openen. Maar scheer niet iedereen die wel een pep geprobeerd heeft over een kam!
Snappie? (k)

Waarschuw beheerder
laatste aanpassing: 9 september 2003 00:55
Dit staat in t topik waar jij mij analyseerde:

Luister kerel, jij lijkt duidelijk iemand die gewoon volledig tegen welk gebruik van drugs dan ook is. Dat kan, dat mag, fijn voor je

Je analyseert me niet, en ik mag er zo niet over praten maar toch nog ff snel bent in lijkt veranderen....

Je bent geen domme vrouw, verre van dat, maar wie neem je in de maling?

Wat je tegen die techno tom hebt vink prima, die lult zichzelf ook klem als een roestige bakfiets, maar richt dan je reply's niet naar mij..

Je praat twee kanten uit jacky, doe je best maar, gelijk hebben en gelijk krijgen hebben geen fuck met mekaar te maken, maar weet je .. je krijgt t! :) hoop dat je er lekker van kan slapen

Truste (K)

ohja weet je hoe je je ook rielekst kunt ontspannen, moe je hier maar es kijken!

https://partyflock.nl/SECTION/forum/ACTION/showtopic/TOPICID/628991

Hooooooooii
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
[img]http://techno-tom.nl/Images/paranojaas-26.jpg[/img]

[img]http://techno-tom.nl/Images/paranojaas-53.jpg[/img]

Ik citeer van www.techno-tom.nl

Wat was je eerste gedachte toen je vanmorgen opstond: goedemorgen Tom, gaan we weer eens nuttige dingen doen met ons leven?

Beetje Schizo??? Ik zou maar 's van de pep af blijven als ik jou was!!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
zooooooooooooooooooo check die ogen!!!!!!!!!!!!!
Waarschuw beheerder
Hahaha Wilson, je hebt gelijk, ik las t terug en zag idd staan dat ik "bent" geschreven had ipv "lijkt"...Ik ben wel zo fair om t toe te geven en heb t veranderd want zo kwam t idd erg analyserend over en dat was niet de bedoeling, heb nogal fel gereageerd...sorry..­.:bloos:

En die reply was zo fel omdat je dus mijn opmerking de sdomste van dit topic noemde, terwijl je de streking er niet van begreep. Trouwens...dit hele topic slaat gewoon kant nog wal!!!

Maar goed, sleep well, je had me tuk, hehe, ik zal je niet meer analyseren en op mn woorden letten in t vervolg! :) (k)

Waarschuw beheerder
even goed vriendjes ( zeggen ze dan toch altijd) ;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
wackiekackie,

je bent een piitig jij:d en toch symphatiek..en ik ben een slijmerd:)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
en ik kan niet typen!
sorry ik ben heel erg onserieus aan het worden
Waarschuw beheerder
Ach BassJunkje, dat komt vast dor al die speed die je hebt gesnoven, je hort nu praktisch dood te zijn en vandaar dat t typen ook allemaal niet meer lukt! :P Ik heb er ook last van hoor, maar wij zijn natuurlijk ook niet zo bijster slim begrijp je? :P

Waarschuw beheerder
Goedemorgen Tom, rise and shine!

Waarschuw beheerder
wat een stomme stelling; speed gebruikers zijn minder slim???? :vaag: nee jij bent lekker met je xtc gebruik :s sukkel. kijk ik ben het eens dat de ene drug minder aantast dan de ander.
maar volgens mij is coke/crack/heroine veel meer verslavender en geestelijk slopender
en daarbij was hitler een erg intelligent persoon en wat gebruikte hij ja 1x raden

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
WJ--->Ik denk dat ik je helemaal gelijk moet geven..het komt gewoon allemaal door de pep:d

Waarschuw beheerder
Jongens. laat dit topic nou gewoon met rust iedereen!!
Er wordt 100 x hetzelfde verteld en beweerd. Het begint een klein beetje op modder gooien te lijken als het zo door gaat!
Ik zie ellelange verhalen hier, die veel tijd en energy kosten. Start een nieuw topic over een leuk feestje ofzo, want ik denk dat niemand hier echt beter van wordt!!

Waarschuw beheerder
nee ik vind een discussie moet mogelijk zijn over wat voor onderwerp dan ook, maar ga geen mensen dom of minder slim noemen en veroordelen over een bepaald gebruik, dan kun je niet meer normaal een discussie ergens over voeren vind ik.

Waarschuw beheerder
ik vind het sowieso een K-U-T-drug...

als je jonger bent dan een jaar of 12-13 als je het voor het eerst gebruikt, gaat je lichaam aardig achter lopen qua ontwikkeling...

als je ouder bent, kan je ondanks dat je de pil gebruikt toch zwanger worden omdat het je hormoonstelsel aantast..

je denkvermogen gaat achteruit, omdat het je hersencellen wegvreet...

en mensen mij een junk noemen omdat ik blow en herbals gebruik...:S

ok als je wilt snuiven prima.. weet hoe het kan zijn.. maar snuif dan coke.. is iets duurder, maar minder schadelijk omdat er nog "iets" natuurlijks inzit en niet puur chemicaliën
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
2 lady nightshade: tuurlijk moet een discussie over wat dan ook mogelijk zijn, maar je weet zelf ook dat dat hier vaak niet kan!
deze discussie lijkt mij op zijn eind te lopen. hoe langer dit topic wordt, hoe minder toegevoegde waarde het krijgt. dat bedoel ik er mee te zeggen!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ik vind het sowieso een K-U-T-drug...

als je jonger bent dan een jaar of 12-13 als je het voor het eerst gebruikt, gaat je lichaam aardig achter lopen qua ontwikkeling...

als je ouder bent, kan je ondanks dat je de pil gebruikt toch zwanger worden omdat het je hormoonstelsel aantast..

je denkvermogen gaat achteruit, omdat het je hersencellen wegvreet...

en mensen mij een junk noemen omdat ik blow en herbals gebruik...

ok als je wilt snuiven prima.. weet hoe het kan zijn.. maar snuif dan coke.. is iets duurder, maar minder schadelijk omdat er nog "iets" natuurlijks inzit en niet puur chemicaliën

:respect:
Waarschuw beheerder
donateur
[img]http://www.click-smilies.de/sammlung/sprachlos/speechless-smiley-016.gif[/img]nou snap ik waarom ik mijn haar blondeer omdat ik niet zo slim ben

[img]http://www.click-smilies.de/sammlung/sprachlos/speechless-smiley-040.gif[/img]

**We take drugs very seriously at my house**

sorry had ik ff zin in :P:)
Waarschuw beheerder
donateur
goh, ik heb weer flink wat te lezen gehad :)

ik ga niet herkauwen dat ik mensen die speed gebruiken NIET dom vind. Ik ga ook niet herhalen dat ik het gewoon niet zo slim vind om speed te gebruiken.

aantal verkeerde stellingen die ik hier aantrof:

Tom is degene die hier alles op een grote hoop veegt.

ja dat wordt ervan gemaakt ja. Wat ik bedoel en hier verwoord komt misschien niet goed overeen, maar bottomline is dat envelopje speed naar binnen werken ieder weekend echt niet gezond is.

En gaan schelden en Jesus roepen is alleen mar een teken van onmacht...je laat jezelf erg kennen!

dat is geen teken van onmacht maar van frustratie dat er zo gereageerd wordt.

LEES nou eens wat ik schrijf ok? Tuurlijk brengt drugs gebruiken risico's met zich mee. Maar die zijn HEEL ERG minimaal als je op een verantwoorde manier gebruikt. Als jij eens in de paar maanden een nakkie pep snuift, en verder goed vor jezelf zorgt, loop je echt geen leverbeschadiging op. Dit zeg ik dus niet om mn eigen dopegebruik te rechtvaardigen want ik gebruik niet eens.

je hebt daar helemaal gelijk in, je lever kan wel klappen opvanagen, maar jij praat over een nakkie en een niffie. Ik praat over een gram of meer.

Dat Maarten zo'n gekke bekken foto van mij online zet vind ik heel schattig, maar deze reply is totaal niet van enige toegevoegde waarde. En goh, wat was ik nuchter op het moment toen die foto genomen werd :)

2 Lady Nightshade, je praat nu over mij alsof je enig idee hebt over wie je praat. Je kent me dus niet en hebt het al over mijn xtc gebruik. Een lachtertje dus. Aangezien ik de hele zomer gefeest heb op herbals en wiet/hasj. Op een enkel feest heb ik een XTC pil gehad.. En dan heb ik het niet over 6 a 7 pillen zoals sommigen achterover werken op een avond. Dus oordeel niet over mij als je niet weet waar je het over hebt.

2 MsBitch :respect:

ff iets educatiefs:
RISICO’S
Korte termijn

Je kunt aan de buitenkant niet zien welke stof er in de pil zit of hoe sterk het is.
XTC verhoogt de lichaamstemperatuur. Door de combinatie van XTC, hitte, lang dansen en te weinig water kun je uitdrogen en oververhit raken. Dat kan dodelijk zijn.
XTC kan schadelijk zijn voor nieren en lever. De nieren en de lever zijn de "grote schoonmakers" van het lichaam. De kans op orgaanschade en hersenschade neemt toe bij een verhoogde temperatuur.
XTC verdooft pijn. Je voelt blessures minder en loopt er te lang mee door.
Heel soms is iemand allergisch voor XTC. Dit kan ernstige gevolgen hebben.

lange termijn

De trend in het wetenschappelijk onderzoek lijkt te zijn dat steeds meer schadelijke effecten worden gevonden. Er is nog discussie over de mate waarin de hersenen zich herstellen. De schade kan negatieve gevolgen hebben voor je geheugen, je vermogen je te concentreren en voor het ontstaan van depressies. Vooral het geheugen lijkt aangetast te worden. Er zijn aanwijzingen dat het geheugen zich niet herstelt nadat je gestopt bent met XTC!
Sommige mensen raken geestelijk afhankelijk van XTC.
Bij zwangerschap is XTC schadelijk voor het ongeboren kind.
Uit recent onderzoek blijkt dat XTC gevaarlijker is voor vrouwen. Bij lage doseringen kan dan mogelijk al hersenschade optreden.
Er zijn verdenkingen dat XTC ook lange tijd na het stoppen van het gebruik het risico op hersenbloedingen vergroot.

Amfetamine of speed is synthetisch (het komt van farmaceutische en illegale laboratoria).

Het komt voor in poedervorm, tabletten, capsules, pasta (natte vorm van poeder). Amfetamine kan in poedervorm diverse kleuren hebben (o.a.wit, roze en geel). Methylamfetamine is een wit poeder.

Wat doet het met je ?
Lichamelijke werking: stimulerend (je gaat sneller praten, bent drukker en je hebt meer energie), motorische onrust (o.a. kaakbeweging), verwijde pupillen, verhoogde bloeddruk, verhoogde hartslag, uitzetten van de bronchiën (longblaasjes), tandenknarsen en kaakklem.

Psychische werking: onderdrukking van je hongergevoel, onderdrukking van je slaap en vermoeidheid, geeft een verhoogd zelfvertrouwen wat resulteert in overmoed, euforie (het gevoel de wereld aan te kunnen) zowel geestelijk als lichamelijk, verhoogde alertheid, na afloop heb je een katerig gevoel en slaat een grote vermoeidheid toe.

De dosering (en dus de werking) is afhankelijk van het doel van de gebruiker. Wil je een nacht lang doorgaan dan is dat anders dan wanneer je bij het uitgaan een licht 'oppeppertje' wilt gebruiken.

Amfetamine met andere drugs
Amfetamine gaat de verdovende werking van alcohol tegen. Dronkenschap wordt niet gevoeld maar is wel aanwezig. Door deze combinatie komt de kater de volgende ochtend een stuk harder aan. Niet gebruiken in combinatie met antidepressiva en anti-psychotica.

Werkingsduur
Amfetamine werkt 5 tot 8 uur, maar kan veel langer aanhouden.
Methylamfetamine werkt 6 tot 12 uur, maar kan veel langer aanhouden.
Ice (de rookbare vorm) werkt 24 uur.
Bij het spuiten van amfetamine treedt de werking het snelst op, maar duurt het ook het minst lang. Als amfetamine wordt gesnoven treedt het effect op na 5-10 minuten. Wanneer je amfetamine slikt, begint de werking na 20-30 minuten en is een hogere dosering nodig dan bij snuiven. Dit komt door een gedeeltelijke opname in het bloed en vroegtijdige afbraak. Amfetamine wordt in erg verschillende concentraties verkocht en is dan ook moeilijk te doseren, maar een gebruikelijke dosis is 5-40 milligram. Een gebruikelijke dosis voor methylamfetamine is 5-10 milligram.

Aantoonbaarheid
Amfetamine is in je urine 2 - 4 dagen aantoonbaar.
Amfetamine is in je bloed tot maximaal 72 uur aantoonbaar.

hierin staat dus niet dat het een slechter is dan het ander, die stelling van mij was idd snel gedaan.

Waarschuw beheerder
haha lol ga je nou een mening baseren op een scene uit een film, is het naar waar gebeurd verhaal? Hebben ze daadwerkelijk speed in haar donder gedouwd en dat gefilmd?

bekrompen standpunt want ga alsjebleift dan ook beginnen met een anti rook/drank/godsdiens­t (om maar eens een onzinnig punt er tussen te stoppen) lobby en campagne beginnen want enig idee wat dat allemaal met je doet :vaag:

er is tegenwoordig zoveel info hierover te vinden dat je toch rederlijkerwijs ervan uit kan gaan dat mensen min of meer op de hoogte zijn van de mogelijke gevolgen van het gebruik van harddrugs en dat ze ervoor kiezen deze mogelijke gevolgen dan maar te accepteren, ja je kan hierbij de kantekening plaatsten dat de aow heirdoor (of welke andere wet die voor arbeidsongeschikten is opgesteldd dan wel opgesteld gaat worden) vol zou lopen en dat etc etc, dat heeft nog een wel enige relevantie in mijn ogen
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Tom, wat lul je nu? Nu gata het er ineens om dat elke week een envelopje pep wegwerken niet zo slim is...

Ehhhh... %)

En dat begrijpen mensne niet denk je? Shit heej, of course is dat slecht. Daar hoef je echt gene topic voor te openen hoor! En als je dat dan wel doet, doe t dan op een andere manier en met ene andre titel.

Dat Maarten die foto's online zet is alleen om jou zelf te laten zien dat het aardig bekrompen is anderen te willen laten inzien dat ze dom bezig zijn. Terwijl je zelf net zo goed gek doet. Misschien op een voor jou "verantwoorde" manier, omdat jij "alleen" maar blowt en herbals gebruikt. Terwijl dat ook echt niet gezond voor je is. Wist je dat een blow ongeveer 10x kankerverwekkender is als een gewone peuk? En dat er ook al heel wat doden zijn gevallen door hartklachten ten gevolge van het gebruik van efedra?

Ik bedoel maar. Geen enkele drug is zonder risico maar je hebt gebruiken en gebruiken. Ofwel vluchten en elke week je volstouwen, ofwel elke dag gebruiken, ofwel psychonautisch gebruiken, ofwel puur voor de fun eens per jaar gebruiken. Dat geldt voor alle soorten dope.

Mensen maken hun eigen keuzes en er is hier geen speedgebruiker die nou jou topic leest en denkt, goh, die Tom heeft wel gelijk zeg, verstandige jongen, ik kap er maar eens mee.

Kijk, je ziet aan de reacties dat je aardig belachelijk gemaakt wordt. En dat komt toch echt omdat je in principe in het begin smijt met termen die nergens op slaan, drugs met elkaar gaat vergelijken en doet overkomen alsof je zelf zo'n nadenkend typje bent. JUIST als je in je naaste omgeving meemaakt hoe kostbaar je lichaam is zou je beter je handen van ALLE dope kunnen afhouden. Elk mensenlichaam is darnaast verschillend. er zijn mensen die zonder probs elke week en dat een jaar lang pep snuiven en die nergens last van hebben. maar er zijn ook mensen die en verminderde leverwerking hebben en die zullen ook dingen als herbals wellicht gaan merken.

Goed, het is lullen tegen een gsloten deur want je blijft jezelf rechtlullen en hebt nog geen een keer toegegeven dat je topictitel dom gekozen is en dat je eigenlijk poep praat. Ik heb geen zin er nog tijd en moeite in te steken.

Open anders fijn nog een topic getiteld: Elke week ene gram speed snuiven of meer kan schadleijk zijn voor je gezondheid. Beter nog, voer een idee op om dat voortan te laten afdrukken op pakjes pep, net zoals t bij sigaretten gebeurt. Heej Tom, come on, je bent hier geen reddende engel of Moeder Theresa die anderen met hun neus op de feiten moet gaan drukken hoor. En wil je dat wel doen? Kom dan met een kwalitatief hoogstaandere tekst aan, met feiten erin, bespreek alle soorten drugs en begrijp dan ook dat mensne niet zo snel iets van je aannemen als ze jouw partyfoto's zien en zien dat je zelf vak genoeg als ene halve malloot met hangende ogen hebt rondgelopen. DAN lullen we verder en dan kan je wellicht nog serieuze reacties verwachte. Nu maak je jezelf alleen maar totaal ongeloofwaardig!
Waarschuw beheerder
Straatmuzikant: :respect:

Je haalt me de woorden uit de mond!!!
Waarschuw beheerder
zo hee, beetje lulkick ofzo??

ZEKER TE VEEL LOPEN SCHEPPEN OF NIET?? :p :9

maar bennet wel met je eens, techno tom = niet zo bijster slim!

Waarschuw beheerder
Was je niet vaag op die foto's??? Ow wacht je wilt een wannabe zijn. Dus doe je net alsof... wat ontzettend dom

Man man je bent gewoon keihard uitgeluld.

Ben ik toch benieuwd. Hoe kom je bij 't idee voor dit topic? Wat wilde je er mee bereiken?
Waarschuw beheerder
Tj ik moet Maarten echt gelijk geven Tom, je prbeert je er op alle mogelijke manieren uit te lullen. je hebt het gewoon totaal verkeerd angepakt en nu val je aardig door de mand. je zou heel wat meer respect oogsten als je gewoon openlijk zou toegeven dat je het idd verkeerd geformuleerd hebt. Want je blijft doen alsof het een stelling is terwijl het gewoon je eigen mening is.

Zou wat zijn als mensne dit tpic lezen, denken, ow fuck, die Tom he, die zit aan de herbals, en dan vervolgens een topic openen: Mensen die herbals gebruiken zijn eigenwijs en hebben een bord voor hun kop!

:P

Waarschuw beheerder
ik vind het topic bijna genant worden...
(maar dat is mijn menig)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
misschien had hij op het moment van openen van het topic wel aandacht nodig!!..:D..en het is hem dus wel gelukt..(Y)

dat het topic nog loopt!!:S..

jullie zien toch ook wel dat deze kerel godse eigenwijs is en een jongen is die zijn fouten niet toegeeft!!..

die dikke lappen text!!:X:X..ook van mezelf hoor..:X
Waarschuw beheerder
donateur
het idee achter het topic: ik las in een ander topic iets in de trend van: ik snuif wel een gram pep weg en dan ben ik van het gezeik af.. dat vond ik wel zo'n domme reply.. Als ik nou nog wist in welk topic het was, zou ik het zo zeggen..
Ik heb zonder enig nadenken het topic geopend, en heel wat gezonde kritiek gekregen, maar ook zwaar misplaatste kritiek!

ik was niet vaag op die foto nee, altijd het zelfde op foto's staan is niet leuk, dus trek je een gekke bek.

En ik geef ook toe dat ik dingen verkeerd geformuleerd heb. Maar het is en blijft een stelling. Mijn eerste reply is goed voor kanttekeningen. Het lijkt alsof ik feiten uit een film haal, tja.. dat doe ik dus niet, ik haal het aan als een subjectief voorbeeld. De stelling is er en ik geef mijn mening dat ik het NIET BIJSTER SLIM vind als mensen ieder weekend veel gebruiken. Ik zeg niet dat het getuigt van domheid. Ik heb ook vaak niet niet zo'n slimme acties, net als iedereen. Om het dan direct dom te noemen.. tja, het is maar hoe je het bekijkt. Zoals Jacqueline zegt af en toe een nifje vind ik dus ook echt niet dom. Ik wil me er tuurlijk ook uit lullen, duh... als ik goede argumenten tegen me krijg zal ik die ook respecteren en "mijn nederlaag" accepteren.

Opmerking aan Jacqueline's zijde, ik moest pas geleden mijn mond houden over bepaalde zaken omdat je vond dat niemand dat wat aangaan, en prompt vertel je hier op het forum zaken over mij. hmmmm
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
sorry hoor, er wordt hier zelf verteld dat je XTC slikt dus als jij over mensen oordeelt dan mogen wij dat ook van jou. ga lekker flyeren ofzo :gaap:

Waarschuw beheerder
Ik heb ook vaak niet niet zo'n slimme acties

Het bekennen begint langzaam te komen. Nu nog een keer die zin, maar dan zonder pep. Kijken of ie dan wel goed gaat.
Waarschuw beheerder
Tom, come on zeg, t enige wat ik zeg is dat je zelf ook geen engeltje bent wat dope betreft, dat ziet elke mongool zelf ook wel op jouw foto's hoor. Of was je je replies in t "Plaats hier je meest verrotte foto"-topic vergeten?

Dat is totaal iets anders als de shit die jij over mij rondbazuinde, daarnaast deed je dat tegen EEN VRIENDIN van me en ik heb die situatie allang met je besproken, geen idee waarom je t nu weer aanhaalt maar is niet te vergelijken. En ik vind t behorlijk laf want je gata hier nu suggesties weken en je haalt er persoonlijke dingen bij die totaal niet op zijn plaats zijn.

Ik heb verder niets personlijks over jou verteld, alles wat ik zeg plaats je zelf op PF, dat je vaak feest, weekenden door het gehaald en dat je dus zelf ook dope gebruikt. Je zegt t godverdomme zelf, alsjeblieft zeg, ga dan niet lopen mauwen als je zelf een totaal achterlijk topic opent dat je dat terug krijgt.

Zie je mij ergens zo'n topic openen? Ik weet donders goed van mezelf dat ik ook wel eens zondig en ik ga niet t heilige boontje uithangen. Je hebt btw daarnaast zelf gezien dat die zogenaamde herbals die jij voor zo volledig ongevaarlijk aanziet op mij een heel ander effect hadden. Ik ga dan toch ook geen topic openen: Wie herbals gebruikt is "niet bijster slim" (moeilijk he, toegeven dat dat gewoon ene fucking understatement is voor DOM).

Anywayz, laat maar, je lult je vast en toegeven doe je toch niet, ik heb helemaal geen zin mn tijd hier nog langer aan te verdoen. Discussies voer ik alleen met mensen die open staan en die met feiten aankomen, als je continu tegen een muur aanlult schiet het niet echt op.

Goed, je hebt nu heel je stellingname verandert omdat je zwaar belachelijk gemaakt wordt. lijkt me dat jouw rol als drugshulpverlener hier spaak loopt, wellicht tijd voor een nieuwe hobby. Misschien zou je eens aan stand-up comedy moeten gaan denken wat het is bijna lachwekkend om te zien hoe je hier probeert jezelf staande te houden terwijl je al lang en breed gestrekt ligt. Als je iets persoonlijks kwijt wilt doe je dat maar per PB maar ik wens geen suggesties meer over mijn priveleven hier op dit forum te zien. En als je dat over jezelf niet wilt denk dan eerst eens 10x na voor je zo'n topic opent.

Amen.

Waarschuw beheerder
wackiejacky: :respect:!!

Waarschuw beheerder
hehe you speak girl :devil:
Waarschuw beheerder
donateur
Er is nog hoop . . .

Onderzoek relatie XTC en hersenbeschadiging klopte niet

Uitgegeven: 8 september 2003 19:57
Laatst gewijzigd: 8 september 2003 20:14

WASHINGTON - Amerikaanse wetenschappers van de John Hopkins Universiteit
in
Baltimore hebben zich gedistantieerd van een onderzoek van vorig jaar
waarin
zij concludeerden dat er verband is tussen XTC-gebruik en
hersenbeschadiging. Dat schrijven de wetenschappers in een uitgave van
het
vakblad Science dat deze week verschijnt, aldus de BBC maandag.

De wetenschappers schrijven nu dat ze hebben ontdekt dat destijds twee
flessen zijn verwisseld en dat de onderzoeken zijn uitgevoerd met het
veel
gevaarlijker methamphetamine in plaats van XTC. Ze ontdekten hun fout
pas
toen ze onlangs opnieuw proeven deden met XTC en tot heel andere
resultaten
kwamen.

De wetenschappers zeiden te vrezen dat hun fout nu waarschijnlijk de
geloofwaardigheid aantast van andere deskundigen die het langdurig
gebruik
van XTC onderzoeken.

goh :p
Waarschuw beheerder
Alsjeblieft Tom, dit ga je niet menen. Dus omdat een onderzoek verkeerd is uitgevoerd is r geen link meer tussen xtc en hersenbeschadiging? Kom maar eens op bezoek, ik heb hier mappen vol artikelen liggen die het tegendeel bewijzen. DIT onderzoek is toevallig niet goed uitgevoerd. Dat wil toch geen ruk zeggen?

Come on heej, give it up, je maakt jezelf volkomen belachelijk. Gaat ie ook nog xtc lopen promoten! %)
Artiest C-Sar
Waarschuw beheerder
tegenstelling:
De topicstarter is niet best geinformeerd

Waarschuw beheerder
goh die ex van mij is echt dommer dan ik dacht...altijd maar anderen de schuld geven...lekker egoistisch zijn....ik ben alles, kan alles en jij lekker niet....

hahaha als ik dit dan zo lees!
je hebt je zeer populair gemaakt (Y)
zeer goed bezig
Waarschuw beheerder
donateur
wackiejacky, ik wijs nogmaals op het begrijpend lezen...

misschien ben ik er niet goed in maar ik leg het dan uit, zoals ik het lees.

De wetenschappers schrijven nu dat ze hebben ontdekt dat destijds twee flessen zijn verwisseld en dat de onderzoeken zijn uitgevoerd met het veel gevaarlijker methamphetamine in plaats van XTC. Ze ontdekten hun fout pas toen ze onlangs opnieuw proeven deden met XTC en tot heel andere resultaten kwamen.

Ik lees daar methamphetamine. Ik ben geen scheikundige maar methaphetamine lijkt me dan een variant op amphetamine. Aangezien speed bestaat uit amphetamine als werkzame stof en alle andere chemische troep die ze erbij gooien om het te versnijden, neem ik aan dat het hetzelfde is, of in de buurt komt van amphetamine.

Daarbij staat er "het veel gevaarlijker methamphetamine".. Nu heb ik dus een bron dat er staat dat het gevaarlijker is. Ok, misschien lees ik niet goed en is methamphetamine HEEEEEEL wat anders.

Dit zeg ik niet om te beweren dat XTC beter is of zo... Want dat heb ik dus niet gedaan met mijn quote. Dus ik loop niet XTC te promoten, zoals jij beweert. Ik zal geen enkele drugs promoten, drugs are bad ;)

oh ja, Liekskovic.. dit hele topic is te hoog gegrepen voor jou. Het gaat hier helemaal niet om egoisme, en volgens mij ben je zowat de enige die me een egoist vind. Ik doe genoeg voor de medemens durf ik over mezelf te zeggen. Als ik iemand kan helpen doe ik dat.

Ik geef hier niemand de schuld, wie zou ik waarvan de schuld moeten geven?

ik ben alles, kan alles en jij lekker niet....

in het geval van jou wel ja :P

ps. ik hoef niet populair te zijn. I know defeat if I smell one, and I don't!
Waarschuw beheerder
donateur
misschien interessant om reacties onder dat artikel te lezen:

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=32294
Waarschuw beheerder
waar gaat dit over zeg??

:/
Waarschuw beheerder
Nergens meer over. Over een jongen die simpelweg wil blijven horen dat speed veel en veel slechter is als xtc. Methamphetamine Tom?

Weet je waar de afkorting MDMA voor staat?

3,4 Methyl-Dioxy-Meth-Amphetamine

Zo. Weet je dat ok weer. Daarbij is methamphetamine een veel sterker variant van speed, is 2x zo sterk en veel gevaarlijker. Is op een ander manier gedraaid.

Speed is btw een afgeliede van Ma Huang, waar ook efedra vanaf stamt. Wat jij ook vrolijk naar binnen knikkert. Lees de gebruiksaanwijzing maar eens op die dingen. Niet te gebruiken bij: oa nier- en leveraandoeningen.

Genoeg. Ga jij maar verder in je droomwereldje leven met je pilletjes en je wiet en je efedraatjes.

Ik ga echt geen woord meer vuilmaken aan dit topic. Je hebt jezelf nu wel genoeg voor schut gezet denk ik. Je bent geen scheikundige, geen Moeder Theresa, geen drugsvoorlichter, geen PF-afgevraadigde. Je bent gewoon een doodnormale jongen die een beetje moeite heeft om toe te geven dat je mensen behoorlijk in een hokje hebt willen douwen en daarbij jezelf gruwelijk hebt tegengesproken. Welterusten Tom, veel plezier in je topicje, ik ben er klaar mee!

Waarschuw beheerder
you go girl:)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
daar ben k t dus niet mee eens. als k speed heb gebruikt ga k puzzelboekjes oplossen en dan weet k veel meer dan wanneer k nuchter ben

Waarschuw beheerder
Liekskovic 9 september 2003 23:14

goh die ex van mij is echt dommer dan ik dacht...altijd maar anderen de schuld geven...lekker egoistisch zijn....ik ben alles, kan alles en jij lekker niet....

Heeft die Tom nog een ex ook??? :/

Techno-Tom ™ 10 september 2003 00:43

--ik ben alles, kan alles en jij lekker niet....--

in het geval van jou wel ja

In niemand z'n geval!!!

ps. ik hoef niet populair te zijn. I know defeat if I smell one, and I don't!

Nou word het echt genant. Ik hou er ook mee op. Krijg nu echt medelijden.

Techno-Tom ik zie uit naar je nieuwe topic.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik vind pep persoonlijk gevaarlijk en onbetrouwbaar spul.
dat kan ik zeggen uit eigen ervaring (hoewel dat maar één keer is voorgekomen, desalniettemin een nogal heftige ervaring) en baseer ik verder op 'observaties' van andere speed-gebruikers (en trust me, als buitenstaander is het pretty shockerend om mensen daardoor op de lange termijn te zien veranderen en te zien hoe zij er te afhankelijk van lijken te worden).

daarnaast geldt: ieder zo z'n drugs. zoals in dit topic al naar voren komt: de één vind pep smerige rotzooi en kiest liever voor xtc, de ander neemt dagelijk een lijn sos, de volgende gebruikt alleen maar ephedra of iemand gebruikt een keer in de maand wat pep.

hoe dan ook, álle soorten drugs zijn (en blijven) slecht voor je. harddrugs, softdrugs, smartdrugs, alcohol, nicotine... en ik vind dat personen die ervoor kiezen aan de verleiding van deze verslavende stoffen toe te geven (waaronder ook ik) sowieso geen slimme keuze maken.
daar staat tegenover dat het maken van die keuze niets te maken heeft met de intelligentie van de persoon in kwestie.
maar, ik vind dat mensen niet goed nadenken (of de consequenties écht niet kunnen inzien) als ze hun grenzen niet kennen.

en ik denk dat het daar gewoon om draait bij welke drugs dan ook. je grenzen kennen.

dus samenvattend mijn reactie op de stelling:

ik vind mensen die drugs gebruiken maar vervolgens hun grenzen niet kennen, er onverstandig en onverantwoordelijk mee omgaan.

Waarschuw beheerder
hahahah tommie tommie tommie....je vind jezelf helemaal THA MAN he? Je denkt populair te zijn....maar dat valt allemaal best mee....en je denkt dat je stoer bent door veel feesten af te gaan....valt ook best mee en je denkt helemaal ergens verstand van te hebben zoals van pep en mensen wijs te kunnen maken hoe slecht t wel niet is.....nee hoe triest jij er altijd bij loopt met 1 hangend oog als je pillen hebt geslikt!

en wacky jackie.....ben t overal met je eens....
Waarschuw beheerder
donateur
2 wackiejacky, als alles wat je daar zegt waar is, geef ik je helemaal gelijk. ik gaf ook al geen verstand van scheikunde te hebben hoor, als ik dat zo lees, denk ik dat.. ik heb toch ook uitgelegd wat mijn denkwijze was bij het lezen van dat nieuwsbericht. Zoals jij het me nu verwoordt geef ik je gelijk hoor.

2 MDMAarten; je hebt zelf nog geen nuttige of informatieve inbreng gehad, ik snap best dat je Jacqueline wil backuppen of iets in die trend, maar wat je gewoon doet is zielig pogen tot pesten, haha.. je hebt toch al gelezen dat ik immuun ben voor dit soort zaken?

Jacqueline geef ik gewoon gelijk, dat ik niet alles weet over drugs en ook niet de drugsvoorlichter uit moet hangen.. ik laat dit topic nou ook rusten. want ik weet dat Jacqueline genoeg van drugs af weet en van haar neem ik ook
aan dat ik het mis heb. :)

2 *wen* :respect:

2 Liekskovic; mwahahaha, aan jou maak ik geen woorden vuil. ik heb de hele zomer gefeest omdat ik dat leuk vind en omdat ik foto's maak, toch niet om stoer te doen :S Ennuh suck-up, get a life

vanaf het openen van het topic ben ik dus dom verklaard :) ff kijken hoe het mijn leven zal beinvloeden :p

Waarschuw beheerder
kweet zeker dat ik een beter leven heb als jij....ik maak me tenminste niet druk om dit soort flauwekul!

get a life....hahaha komt dat uit jouw mond?

Waarschuw beheerder
donateur
heb je volkomen gelijk in
heb alleen wel een vriendin die de universiteit heeft afgerond met behulp van die zooi...dus tja...wil dan niet echt zeggen dat ze niet slim is

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Nou Tom ook mensen uit je privé leven vinden je maar een eikel blijkbaar, en jebent ook niet echt vriendelijk tegen je ex....je zal wel een raar figuur zijn dus (ja dat maak ik uit je replys op hoor:))
Waarschuw beheerder
donateur
ghehe bass junk, wie me een eikel vind moet dat zelf weten, misschien ben ik dan dom, maarja.. ieder zijn eigen probleem he :)

ik zal heus niet de enige zijn die onvriendelijk is tegen z'n ex. ik maak domme opmerkingen, maar haar commentaar op mij slaat helemaal op poep.

ach ja... ik vind het niet erg als je me raar vindt :)
Waarschuw beheerder
Tom ™ 10 september 2003 18:04
ghehe bass junk, wie me een eikel vind moet dat zelf weten, misschien ben ik dan dom, maarja.. ieder zijn eigen probleem he

Ik ruik hier een nieuw topic: Mensen die regelmatig xtc gebrukken zijn niet zo bijster slim!

:P

En Tom, Maarten valt mij helemaal niet bij want ik kan prima mn eigen mannetje staan, zo gaan wij totaal niet met elkaar om. Iedereen reageert hier als individu op jouw eigen stomme topicje dus jammer dat je zelf in je laatse reply probeert wanhopig naar antwoorden te zoeken. Beter laat je het nu ECHT rusten want vind het ok nogal genant worden nu! :(
Waarschuw beheerder
donateur
pep snuivers zijn aardige mensen!! :D
Artiest {SHOWLIST artist 41177, 37500}
Waarschuw beheerder
Ik vind pep vet lekker.......

mijn motto : t hele weekend vet aan de Pep en er dan maandags vet spiet van hewwe.

een goed begin is t halve (pakje in 1 keer leeg) werk(en)... toch?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
mensen die zulke topics openen zijn niet alleen bijster slim, maar gewoon errug dom
Waarschuw beheerder
donateur
2Plons de Kicker:[img cacheid=0004ad4e000bc8527f8e14a71a00226b40]http://smileys.smileycentral.com/cat/4_5_1.gif[/img]

Waarschuw beheerder
2 techno tom

wat heeft het er nou weer mee te maken dat je dan dom bent??

er zijn genoeg inteliggente mensen die het ook doen waarschijnlijk,dus een beetje domme opmerking!

en alle drugs is slecht voor je lijkt me,pillen zijn ook echt niet goed voor je lever!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
je weet toch nooit wat erin zit offet nou een pil of speed is....
Waarschuw beheerder
Maar wat is precies de definitie van dom ? ;)
Waarschuw beheerder
wat een topic haha
En iedereen maar wijs doen :D

Waarschuw beheerder
haha je hebt gelijk technorat.....hier heb ik nix op aan te merken....ik hou erover op want ik hou niet van onvriendelijke mensen ;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
wilde ook nog even benadrukken dat k me echt HELEMAAL voeg bij de mening van wacky jacky :respect: ze haalt me de woorden uit de mond so tom fuck off met dit domme topic je bent te vaak uitgeluld en schei nu maar uit

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ik ga mee in de mening van TOM!!!!

:X

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
kiek eh nou kan je zeg'ng wajje wul maar amfetamien'n zijn tog eg mijn op 1 na favoriet'n drugs hoor!
Waarschuw beheerder
donateur
och hiah, daar haje weer zon techno figuur die denkt dat alleen techno-luisteraars slim zijn omdat het intelligentere muziek is

JÁWÁDÁNNUH!!!!!!!!!!

dat jij nou nie hard genoeg bent kannik nix aan doen sow STFU

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
JE KEN BETER AN DE BRUIN GAAN!!!!

roestig'ng naald'n te bestel'n via www.roestig'ngnaald'­n.nl

alle benodigdheed'n voor de verwende junk:)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
en wat T-TOM btreft, heb je al gesolliciteert bij de 'NAAR HOUSE-BUS' v.d eo?
die hebm mensn as jij neudig!!!!!
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 3526, 16538}
Artiest {SHOWLIST artist 154159, 177529, 47522}
Waarschuw beheerder
donateur
Reqium for a dream is zeker een hele goede film!!!
Waarschuw beheerder
Als je jezelf nou niet onder controle hebt ja dan krijg je die taferelen als in reqium. Maar ik blijf het toch ideaal spul vinden. Hangt er van af hoeveel je gebruikt. Als je alleen een klein gebruikt om wakker te worden kan het echt geen kwaad. Instant Energy

Waarschuw beheerder
:x

Waarschuw beheerder
Drugsgebruik heeft niks met intelligentie te maken, onverstandig is het wel maar dat geldt niet alleen voor amfetamine. Ongeacht dat dat inderdaad wel heel slecht spul is. Maar wat wil je hiermee bereiken? Je eigen gebruik van andere middelen goed praten?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
jij ben dommer hoor want slimme mense zegge zoiets niet

Waarschuw beheerder
donateur
zucht
Waarschuw beheerder
niet lulle, SNELLE smulle;)

Waarschuw beheerder
No way

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ik wou bij deez'n graag eevm un applausj'n voor al die moraalridders hier!

en over 4 jaar met zn alle christenunie stemmen he!
Waarschuw beheerder
ik denk dat je daar toch echt zelf achter moet komen... ben dr na 1 keer ook wel 8ter dat het ongeloofelijke teringzooi is, dus dat doe ik ook niet meer!! ik kies dan ook liever voor xtc... En het is algemeen bekend dat het troep is dus waarom zou je het nog een keer extra gaan verkondigen??

Waarschuw beheerder
'k vind 't een beetje een zinloze discussie....

zelfde gebeurd met marrokanen bijv.

één slechte gezien... vervolgens alle marrokanen voor crimineel uitmaken.

Ok.. je hebt domme gebruikers... die zichzelf naar de klote helpen. Jammer voor die mensen.
Maar je hebt ook andere mensen... die de drugs niet hun leven laten beheersen en er zorgvuldig mee omgaan.

sorry... maar een beetje jammer tom...

Waarschuw beheerder
gelukkig hou ik zelf niet echt van pep :)