Partyflock

Forumonderwerp · 628677
Waarschuw beheerder
donateur
Hoeveel mensen moet ik nog vertellen dat dat spul de grootste troep is wat je je lichaam kan toedienen? Volgens mij is lijm snuiven nog iets ongezonder...

Ga eens praten met mensen in afkick-klinieken, of kijk eens de film "Reqieum for a dream".. Kijk hoe dat omaatje op die amfetamine (speed) reageert.. Ook al is het film.. Doet het je dan niets?

Ok, het is goedkoop, ok je blijft de hele nacht wakker en je hebt energie genoeg. Enig idee wat er met je lever gebeurt???

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
nee ok dat is zeker waar ja, als je het gewoon met mate doet is er niks aan de hand daar hoor je mij ook verder niet over
maar ik bedoel ook al de hele tijd overmatiggebruik...m­isverstandje dus
en ik word ook al para van een jointje, wat ik wel te danken heb aan m'n speed/XTC gebruik denk ik, want vroeger had ik dat nooit
Werkzaam bij Puinzooi
Artiest Cup-a-core
Waarschuw beheerder
donateur
Laat ik het zo zeggen, door het gebruik van vroeger (pillen)

als ik niet goed geslapen hebt of dus heel kort en ik ben in de stad ben ik paranoia, als ik blow ben ik paranoia.

ik word om alles paranoia soms.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Kut is dat hé...ik denk dat dat toch echt wel door de pillen en de pep komt:s
had ik er maar beter mee omgegaan:s
Waarschuw beheerder
Mensen die pep gebruiken gebruiken gewoon bijna altijd te veel.

Grammetje pep daar kun je 10 keer van gaan stappen in principe.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
mensenschuw!!
Waarschuw beheerder
donateur
ja, presies, die vergat ik.
ik ben heeeel schuw voor mensen geworden en hou er neit van om ergens te zijn met veel onbekende mensen.
voel me ook nooit ergens op me gemak
en dat lijd weer tot paranoia
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Stelling slaat natuurlijk nergens op en is ook pertinent niet waar.
Als ik in mijn eigen vriendenkring kijk en naar de mensen die ik de afgelopen jaren al pillen-slikkend, coke/pep-gebruikend, ghb drinkend, paddo-vretend ontmoet heb dan kan kan ik niet anders concluderen dan dat het tegendeel waar moet zijn.

En de uitdrukking teveel is nooit goed geldt natuurlijk voor alles....Zelfs water is dodelijk als je er TEveel van gebruikt.
Alles waar Te voor staat is slecht. Behalve Tequila en Tegoedbon natuurlijk... ;-)
Waarschuw beheerder
donateur
jacqueline, in de topic-titel staat toch ook niet dat ik deze mensen dom vind...

1. het is een stelling
ik wil de discussie creeren

2. ik zeg dat het niet zo bijster slim is.. ik zeg niet dat het getuigt van domheid...
Waarschuw beheerder
Alle drugs zijn slecht, alcohol is slecht en roken ook...

Maar sommige dingen zijn gewoon lekker....
Waarschuw beheerder
Je suggereerd het wel....:-)
Waarschuw beheerder
ik ben heeeel schuw voor mensen geworden en hou er neit van om ergens te zijn met veel onbekende mensen.
en dat lijd weer tot paranoia

Waarom werk je dan in een winkel??? :s

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
mensenschuw!!

en dat lijd weer tot paranoialaatste aanpassing: 7 september 2003 18:48

Menen jullie dat echt?
zoiets heb ik namelijk ook erdoor gekregen denk ik
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Omdat die winkel een vertrouwede omgeving voor me is verder.
het is meer bijv. op de kermis of ergens waar het super druk is.
of op totaal onbekende plekken voor me.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
En als je nou bijvoorbeeld ergens bij iemand binnen zit, met vrienden....EN een aantal ONBEKENDEN?
Waarschuw beheerder
donateur
hangt van de situatie af, maar meestal voel ik me dan erg onprettig, maar ik denk dat dat neit door me drugsgebruik van toen komt.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ja dat heb ik dus ook, en vroeger had ik dat bijna nooit dat weet ik zeker...ik heb het alleen niet op plekken waar het HEEL druk is, maar meer op plekken waar je in vrij "direkt" contakt komt te staan met vreemden

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ik had het eerst ook al!!maar minder!!

tsja..de drugs zorgen ervoor dat je al je gevoelens versterkt!!..

dat mensenschuw vind ik het grootste probleem voor mij..,maar het gaat steeds beter en beter,maar bij mij heeft het er ook mee te maken dat ik mezelf een half jaar opgesloten had op me kamer zeg maar..,dus alleen werken en gelijk naar boven!!..

maar bedenk wel goed he...het zit allemaal tussen de oortjes,dus ga er niet extreem op letten,want dan zal het je toch veel meer opvallen!!en je er dus aan ergeren,dus het groter maken!!

thanks voor jullie opmerkingen!!...soms lijkt het net of je de enige bent!!

(Y)
Waarschuw beheerder
donateur
ik zit altijd op me kamer boven hehehe, amar das omdat er beneden nix is voor mij hehe
maar het zal nooit minder worden.
het heeft zijn periodes, de ene keer wat erger dan de andere keer. en het hangt van dingen af natuurlijk.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
BTW, Sociale fobie is een beter woord, of niet?:d
Maar vooral met blowen is dat dus een ramp, dan word ik echt helemaal para gewoon, das pas kut, nuchter heb ik het ook wel een beetje(niet altijd)
Maar stoned of tijdens de uitwerking van pillen/speed is het echt verschrikkelijk gewoon!!!
Waarschuw beheerder
donateur
nee, hehehe
dat woord is neit beter.
vertaal het woord maar eens.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
idd bij blowen heb ik het ook!!
bij het uitwerken ook!!(ik denk dat dat normaal is)...

blow maar eens als je je vet goed voelt is het al veel minder!!..bij mij..

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ee, hehehe
dat woord is neit beter.
vertaal het woord maar eens.

nee het klinkt beter;)

joh!!--->dat is wel waar ja, maar echt heel goed in me vel, zit ik al lang niet meer eigenlijk:)
komt wel weer goed;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
1 ding he!!

ik weet niet of je sport,maar probeer die agressie maar eens van je af te zetten!!

het helpt!!

maar die lijn heb je wel!!..bij jou komt dat echt wel!!

(Y)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
sorry aan bassjunk!!
Waarschuw beheerder
donateur
ow, owkeej hehe
sporten is nix voor mij hehe

Waarschuw beheerder
Nou ik ken iemand die door speed op het randje zit
enge shit :s

Waarschuw beheerder
nee jij bent het meest snuggere persoon wat er rond loopt Techno-Tom... dat heb ik wel gemerkt toen op het strand...

Waarschuw beheerder
donateur
ALLE drugs is teringzooi... maar het komt erop neer dat als je speed gebruikt dat je dan een idioot ben,

maar als je coke snuift.. of pillen slikt dan ben je gewoon 'normaal'..

laat iedereen gewoon in zijn/haar waarde man!!

al snuiven ze 6 kilo in 1 x, is JOUW zorg toch niet?!

ik heb requiem of a dream ook gezien en ik doe het ook nog steeds hoor...

zo kom je een beetje over als een heilig boontje techno-tom...
en dat ben jij vast ook niet...

om dit soort dingen kan ik me echt boos maken!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind mezelf slim dat ik geen drugs gebruik,
maar als andere mensen daar wel voor kiezen..

Wie ben ik dan om te vertellen dat ze dom zijn???:s
Waarschuw beheerder
donateur
2 creative; ik weet niet waar je het over hebt en ik zie niet in waarom je zo'n post hier moet maken :s

als je iets op me aan te merken hebt, doe het dan in een pb of zo, en ga me niet hier op het forum proberen zwart te maken door bepaalde dingen te insinueren terwijl je me niet kent.

dus blijf gewoon on-topic door te zeggen wat je van speed vind, zeg anders gewoon niets
Waarschuw beheerder
donateur
ja, dat vind ik ook wel eigenlijk.
creative, je moet je pik wassuh. ja?

iedereen opent wel eens een topic die niet goed neer valt bij de rest.

(K) voor iedereen die lief is.
Waarschuw beheerder
donateur
ik ben lief!!!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
nou pep is mischien wel slechter voor je maar pille eet je er veel meer van en ik kan er eg nie opgaan krijg op een feest vet moeie bene als ik pille neem en als ik ga zitte val ik bijna in slaap dus geef mij maar pep maar met pep mot je eg je grens wel kenne wan anders loop je er als een mogool bij

Waarschuw beheerder
Ja halloooo!!! Zijn we er nog!!!

Sorry hoor maar iedereen roept hier nu "ik vind dit en ik vind dat", maar laten we gewoon even nuchter blijven en bekijken wat er wetenschappelijk aangetoont is en hoe de ervaringen van mensen zijn. Ook de manier waarop WackyJacky en sommige anderen Tom persoonlijk aanvallen vind ik echt BullShit :-) Come 'on WackyJacky, you are no angel!!!

Feit is dat in bijna elke XTC pil speed zit, maar dat de doseringen hiervan veel hoger zijn als je het enkel en alleen gaat loven snuiven _______// (puur). Het is onlangs trouwens tevens aangetoond dat Speed veel gevaarlijker is dan bijv. Coke, vanwege de samenstelling...

Persoonlijk wordt ik van Speed ontzettend ziek terwijl ik me van Coke wel rielekst voel... (dat is dus niet wetenschappelijk maar mijn persoonlijke ervaring)
Waarschuw beheerder
Tazzy, ik val Tom helemaal niet personlijk aan, lees eerst eens wat beter. HIJ valt hier iedereen die wel eens peed gebruikt aan. Tenminste, zo komt t over. En ik weet ook wel dat ik geen "angel" ben, daarom reageer ik toch juist ook zo?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ja ehh... Tom heeft het over een stelling, daar wil hij het graag over hebben (en eventueel zijn standpunt veranderen), lees dus zelf even wat beter :-D

Lief Engeltje (f) :-D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
De stelling komt nogal grof over en dan krijg je ook hardere reacties.

Soieso is dit het zoveelste topic en ik snap ok wel dat Tom het goed bedoeld, maar je schiet er toch geen reet mee op? All drugs are bad. dat geluk dat t ene zoveel slechter is als t andere....gaaaaapppp­pp.....Snappie???
Waarschuw beheerder
donateur
[img cacheid=0012f535000bb4e590bb1dd51a0021c210]http://www.wspa.nl/pics/labchimps3.jpg[/img]
kijk nou eens wat lief. Iedereen met een goied innerlijk krijg het nu ff heel warm van deze foto.

helaas zitten deze 2 aapjes opgelosten voor dieren-proeven.

en dan hebben we het hier over drugs?

laten we ons nou eens verdiepen in al die lieve dierjes en daar onze tijd aan besteden

want zeg nou zelf, als je de mens leert kennen ga je van dieren houden.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
2 Miss W.: Tuurlijk, ik begrijp. Maar er is wel een duidelijk verschil qua gevaar tussen de verschillende drugs. Het is belangrijk om dit te weten, omdat iedereen (lees: alle verstandige mensen red.) natuurlijk zo weinig mogelijk risico wil nemen, niet gaap dus....

(f)
Waarschuw beheerder
donateur
de stelling is idd grof, maar zo hoop ik reacties te krijgen, het is echt geen aanval op iedereen die speed gebruikt, echt niet..

ken genoeg mensen die het gebruiken en vind ze heus niet minder aardig of minder slim, en het blijft hun eigen keuze. Niemand hoeft zich dan ook aanvallen te voelen als hij/zij speed gebruikt. Ik heb het zelf ook lang geleden eens gehad.. Uitproberen :P
Waarschuw beheerder
donateur
Trouwens iemand enig idee hoelang je moet wachten in Nederland op een donor-lever?

Artiest Sentinel
Waarschuw beheerder
Alsjeblieft Techno Tom
Ik ben ook geen voorstander van pep, maar zie jij het nou echt als jouw taak om mensen bewust te maken van de gevaren hiervan, of hoe slecht het wel niet is. En idd om die mensen nou maar meteen niet bijster slim te gaan noemen, ook een beetje jammer.

Jij zou een goeie zijn voor zo'n bus van de Naar House stichting, die kunnen ook zo lekker doorzagen over van alles en nog wat.

You've made your point, now leave it (Y)
Waarschuw beheerder
Tom, als je t wilt gaan hebben over beschadiging van je lever, en ik heb wel een idee waarom je dit aanhaalt, open dan liever een topic over de gevaren van alcohol. dat is sowieso nog de drug waardoor de meeste doden vallen, in het verkeer, door kanker, levercirrose en noem maar op.

Die paar speedjunkies die NL rijk is vallen in het niet bij alle studenten die zich elke week rijkelijk laten vollopen met gerstennat.

Daarnaast, zoals al eerder gezegd, als je gewoon recreatief gebruikt en verder gezond leeft valt het allemaal wel mee. Imeand die bij wijze van elke week 3x patat eet en geen groente en fruit en te weinig vocht drinkt zorgt slechter vor zichzelfd als iemand die af en toe in t weekend losgaat en verder goed voor zichzelf zorgt.

Ik ken idd een jongen die een levertransplantatie heeft ondergaan na speedgebruik maar die knakker heeft 2 jaar lang een paar gram per dag weggesnoven en daarnaast slikte hij ook nog elk weekend een pil of 20. Ja dan ben je idd dom ja.

Maar zoals gezegd, zulke probleemgebruikers gebruiken vaak van ales door elkaar heen.

Of denk je echt dat alle mensen die in hun jeugdjaren eens wat pep gebruiken strax allemaal een nieuwe lever moeten? xtc is ook schadelijk voor je lever en nieren hoor! Ik kan je zo een rapport laten lezen van mensen die door xtc acuut nierfalen hebben opgelopen of die een leverstoornis hebben gekregen. Maar dat komt ok sporadisch voor. je lijf kan heel wat hebben! :)
Waarschuw beheerder
donateur
kijk, we discussieren al wat beter :)

het is echt niet mijn taak om mensen bewust te maken van de gevaren. Zoals Jacqueline al zegt, gevaren van alcohol zijn vele malen groter, maar hebben we het nou niet over. Ik wil het er best over hebben hoor.

Of denk je echt dat alle mensen die in hun jeugdjaren eens wat pep gebruiken strax allemaal een nieuwe lever moeten?

tuurlijk niet :) dat weet je ook wel :)

Met het aantal leden hier op partyflock is het toch niet ondenkbaar dat er zich excessen voordoen. Bij alles is er extreem gebruik. GHB, alcohol, etc etc..
Laat me dan 1 persoon onbewust toch even wijzen op het gevaar. Er zijn veel jonge partyflockertjes die misschien niet alles weten en experimenteren.. Ik wil de wereld niet in mijn eentje verbeteren of zo.

En Jacqueline, je weet waarom ik die lever aanhaal, het is iets waar mensen niet bij stilstaan, hoe waardevol een menselijk lichaam is. Wees BLIJ als je niets hebt. Als je gezond bent, het is gewoon zonde als je jezelf naar de tering helpt.

Ik ben ook niet zo dat ik ga schreeuwen dat ik niets gebruik en braaf ben, ik doe ook wel eens wat.
Waarschuw beheerder
Juist Tom, ik snap dat je die lever aanhaalt. Maar wijs mensen dan juist op de gevaren van DRUGS/ALCOHOL! Niet alleen op die van speed want xtc is goddomme net zo slecht voor je lichaam!

DAT is wat er niet klopt an dit topic. Je doet of alleen speed slecht voor je is en dat vind ik dus idd weglopen voor de feiten, simpelweg omdat je naar mijn mening toevallig zelf geen pep gebruikt. Maar wel pillen. En dat vind ik niet fair want jij loopt zelf net zo'n grot risico als de mensne die je nu probeert te overtuigen van de gevaren van speed!
Waarschuw beheerder
donateur
daar heb je helemaal gelijk in.. Maar stel je voor ik begin een topic over de gevaren van nicotine, caffeine, alcohol, ghb, xtc, coke, lsd, speed en andere lichamelijk/geesteli­jk verslavende drugs.. Dan is er moeilijk controle te houden over het topic omdat er zoveel middelen besproken worden.

XTC is ook slecht, dat is waar, ik zal het ook niet zeggen dat ik niets gebruik. ik gebruik af en toe eens wat, meerendeels ephedra en laatste tijd zelfs helemaal niets. Ik doe echt niet alsof alleen speed slecht is, ik zeg alleen dat ik vind dat het zowat het rotste spul is wat je je lichaam kan voeren.
Waarschuw beheerder
Ehhhh....en je gebruikt WEL soms efedra? Wow Tom, kweenie maar speed is een afgeleide van efedra en die troep is ook hartstikke gevaarlijk voor je lever! Wortd niet vor niets gekeken of het niet ook op de dopinglijst kan komen en in Amerika is dat allang zo...

Waarschuw beheerder
Efedrah zit ook in STACKER :-o
En veroorzaakt hartklopping omdat je hartslag flink omhooggaat :-o
laatste aanpassing