Zul je zien hoe snel er opeens een betaalbaar, schoon alternatief is voor benzine.
De staat zal de auto altijd als grote melkkoe zien.
De staat is er alleen maar om me te naaien boehoe
betaalbaar
De staat zal de auto altijd als grote melkkoe zien.
doe er nog maar een euro bij. Zul je zien hoe snel er opeens een betaalbaar, schoon alternatief is voor benzine.
doe er nog maar een euro bij. Zul je zien hoe snel er opeens een betaalbaar, schoon alternatief is voor benzine.
Ik denk wel meer dan 61% zelfs
Kut overheid, weg met belastingen, actie actie!
Dacht ik ook.
Ze verdienen toch maar iets van enkele centen op brandstof (de pomphouders zelf) dus laten we zeggen dat dat 1 of 2 procent is.
Waar gaat de overige procent heen dan ?
Volgens mij gaat er zeker 90 tot 95 % naar de staat
Terecht dat de auto een melkkoe is, er gaan ook kapitalen naar de wegenbouw toe, dat moet ook allemaal betaald worden.
Je kan ipv een overdreven dikke bmw een zuinige hybride kopen die ietsjes kleiner is en iets minder vermogen heeft
Btw heb zelf een punto evo diesel geen wegenbelasting en superzuinig ( 1 op 22 )
Betaalbaar? Laat me niet lachen... De staat zal de auto altijd als grote melkkoe zien.
Uitspraak van Boris clitoris op donderdag 11 oktober 2012 om 11:33:
Wel eens gehoord van wegenbelasting?
alsof ze daar alles van kunnen betalen
weet je wel hoeveel geld er in de wegenbouw omgaat joh
Uitspraak van actief op donderdag 11 oktober 2012 om 11:43:
7 miljard euro.
alsof ze daar alles van kunnen betalen
Enkele voorbeelden hiervan zijn de BPM, MRB (wegenbelasting) en accijns op brandstof. In totaal ontvangt de overheid hiermee op jaarbasis ruim 14 miljard euro
kosten voor aanleg en onderhoud en aanleg van wegen bedragen jaarlijks zo’n 7 miljard euro.
Niks 7 miljard ze kunnen er net het wegennet en alles wat er mee te maken heeft van onderhouden. Ga jij maar weer lekker je onderbuik spuien.
Ik hou het op de ware feiten.
Ga jij maar weer lekker je onderbuik spuien
Overheid houd er dus 7 miljard aan over per jaar.
Ok?
?
Lachen he? Stork?
Wel eens gehoord van wegenbelasting?
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 oktober 2012 om 11:33:
kosten voor aanleg en onderhoud en aanleg van wegen bedragen jaarlijks zo’n 7 miljard euro.
MRB
Motorrijtuigenbelasting wordt geheven als je in het bezit bent van een auto, ongeacht het aantal kilometers dat je rijdt. Vroeger heette deze belasting wegenbelasting en is oorspronkelijk bedoeld voor de aanleg en onderhoud van wegen. In 2010 haalde de overheid 5,044 miljard euro op met deze belasting.
ik lachte je uit omdat je dacht dat de overheid het met de wegenbelasting alleen zou kunnen rooien:
leuk dat je je eigen onderzoekje je eigen stelling onderuit haalt..
Waarom werk jij niet op een computer van 20 jaar oud? Die was toch ook prima?
Dat is 2010, dit gaat over 2011, he?
Ben benieuwd wat het in 2011 was.
De provincies verwachten komend jaar 1,441 miljard euro te ontvangen aan opcenten motorrijtuigenbelasting. Dat is 1,9 procent meer dan in 2010. Sinds de eeuwwisseling is de stijging nog nooit zo klein geweest. In 2010 steeg de opbrengst met 2,8 procent. Tot en met 2009 nam de opbrengst opcenten met gemiddeld 8,6 procent per jaar toe.
Komt dan uit op ongeveer 6,5 miljard. en de kosten in 2011 zijn ongeveer 7 Miljard.
Dus te vroeg gejuicht Storkie
zegt hij die het verschil niet ziet tussen 2010 en 2011
Heb je de wegen van bijv belgie engeland en frankrijk(behalve de dure tolwegen) al eens gezien?
Wij hebben het slechts onderhouden wegennet van heel Europa, trust m
engeland
?
Wij hebben het slechts onderhouden wegennet van heel Europa, trust me
draaikontje ben je. moeilijk he als je vast zit?
Helaas borisje, je bent uitgeluld op dit punt
Met alleen de wegenbelasting red de overheid het niet, niet nu en de komende jaren al helemaal niet met de aankomende projecten
Nee hoor, overduidelijk niet. Jij bent degene die wederom op zn plek gezet is. Ga maar weer op de gang staan, je weet inmiddels de weg wel denk
whe jankbal, t zijn je eigen cijfers waar je mee op je bakkes gaat, en 2010 is waarschijnlijk nog in je voordeel omdat de kosten van 2011 waarschijnlijk veel hoger liggen door de lopende en startende projecten, en de opbrengst die niet zo hard groeit als voorheen, wat je zelf ook al aangaf
Nou laat eens zien waarf die fout is dan? O nee kan je niet, want hij is niet fout. Draaikont.
De provincies verwachten komend jaar 1,441 miljard euro te ontvangen aan opcenten motorrijtuigenbelasting. Dat is 1,9 procent meer dan in 2010.
Komt dan uit op ongeveer 6,5 miljard.
Sinds de eeuwwisseling is de stijging nog nooit zo klein geweest
je bent n lachtertje
Totaal brengen auto's de staat 14 Miljard op dus wegenbelasting alleen is al genoeg, met beetje bpm.Dat zeggen de cijfers, dus je kunt draaien wat je wilt Storkie, maar je hebt jezelf echt vastgeluld.
Nogmaals, jouw rekensommetje is fout, en ook al was tie goed kwam je met jouw stelling nog altijd een half miljard te kort
Heb je de wegen van bijv belgie engeland en frankrijk(behalve de dure tolwegen) al eens gezien?
je komt altijd nog een half miljardje te kort met jouw stelling
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 oktober 2012 om 14:08:
Uitspraak van actief op donderdag 11 oktober 2012 om 11:43:
Je bent echt een fantast jij he? Je hebt zelf al toegegeven dat je onderuit gehaald bent.
Dus daar wil je me op pakken?
Wat ben je toch ook verschrikkelijk zielig als je vastzit jij
Je bent echt een fantast jij he? Je hebt zelf al toegegeven dat je onderuit gehaald bent.
Past bij 90% procent op PF, en zeker bij jou en stork, verschil is alleen ik hoef het niet te krijgen ik heb het al. Dat jij en storkie het daar moeilijk mee hebben had ik wel verwacht hoor
goeie zin deze, beetje jammer dat je echt uitgeluld ben vandaag jongen
en dan kan je t je eigen nog 100x vertellen en laten geloven, maar t is jammer maar helaas, vandaag was je hier niemand te baas
morgen weer n nieuwe ronde en nieuwe kansen
Ik weert van wie het komt, iemand die raar gaat draaien en nooit zn ongelijk wil toegeven. Wederom weer bewezen. Maar lees het nog es terug.
Maar wat is je punt?
verder snap ik het standpunt van boris en de frustraties van iedereen die zelf zijn eigen benzine moet aftikken...
ja de staat houd er miljarden aan over, maar als de overheid dit niet zou doen steken we ons nog in grotere schulden
ik bedoel niemand heeft het over de miljarden die opgehaald worden met btw, of accijnsen op bier en dat dat geld niet terug gestoken word in ontwikkeling van nieuwe flatscreens of het brouwen van goeie bieries
het is jammer maar helaas, iemand die niet beschikt over een lease auto van de zaak voelt het gewoon in de portemonnee
moet je toch minder gaan rijden
er over gaan janken is zinloos, want die miljarden die er mee gewonnen worden zijn hard nodig
alleen hoe ze verder verdeeld worden kan je ter discussie stellen
Uitspraak van Boris clitoris op donderdag 11 oktober 2012 om 17:22:
Dat heb ik helemaal niet, wat verzin je er nu weer bij?
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 oktober 2012 om 14:08:
Autorijden anno 2011 is duur in Nederland. Dit is zeker het geval in vergelijking met andere landen.
Ach ja, we maken wel eens rel, maar 21/12/2012 dan zijn we allemaal 1 team 1 community
Nee dat ben jij als je weer eens vast zit.
Hihi 7% kom je tekort borisje je zegt t net zelf, discussie ging r om dat jij dacht dat t wel ff 100% gedekt was, of draai je daar nu van weg?
Punt van Storkie was dat wegenbelasting bij lange na niet de kosten zou dekken voor onderhoud en wegenbouw.
Dat is wel duidelijk aan zn reactie.
Bewijs maar weer dat vrachtwagenchauffeurs geen ster zijn in rekenen, geef niks boris je bent niet de enige (f)
Waar het om ging in de tekst staat helemaal los van vergelijk met andere landen.
Auto's leveren de overheid 14 Miljard op in 2011, waarvan 6,5 miljard via wegenbelasting.
Punt van Storkie was dat wegenbelasting bij lange na niet de kosten zou dekken voor onderhoud en wegenbouw.
Dat is wel duidelijk aan zn reactie.
Maar in feite is het niet gedekte deel maar 7%, Dus je kan concluderen dat wegenbelasting alleen al op 7% na de gehele bouw en onderhoud dekt.
De overige accijns en dergelijke die worden opgehaald zijn dus op 7% na overbodig en worden misbruikt om wanbeleid van de overheid te finacieren zoals geld naar Zuid Europa e.d.
Dus je kan wel zeiken op auto's dat het genoeg kost, maar de feiten laten duidelijk zien dat dat niet zo is. Er word 2 keer zoveel aan verdiend, dan dat het kost.
Het is dus een melkkoe van de overheid.
Ze verdienen toch maar iets van enkele centen op brandstof (de pomphouders zelf) dus laten we zeggen dat dat 1 of 2 procent is.
Nee, ik zie al wat het is. ik heb 1,4% als 1,4 gerekend. Dus dan is het totaal 5,2 miljard.
Blijft overigens wel feit dat het overgote deel(meer dan 75%) gewoon door wegenbelasting is gedekt.
Dus wat mij betreft wegenbelasting kan er wel af. dat is dus niet nodig. Of wegenbelasting 25% omhoog, en geen accijns meer op brandstof, geen BPM, etc.
Dus wat mij betreft wegenbelasting kan er wel af. dat is dus niet nodig. Of wegenbelasting 25% omhoog, en geen accijns meer op brandstof, geen BPM, etc.
verder snap ik het standpunt van boris en de frustraties van iedereen die zelf zijn eigen benzine moet aftikken...
ja de staat houd er miljarden aan over, maar als de overheid dit niet zou doen steken we ons nog in grotere schulden
ik bedoel niemand heeft het over de miljarden die opgehaald worden met btw, of accijnsen op bier en dat dat geld niet terug gestoken word in ontwikkeling van nieuwe flatscreens of het brouwen van goeie bieries
het is jammer maar helaas, iemand die niet beschikt over een lease auto van de zaak voelt het gewoon in de portemonnee
moet je toch minder gaan rijden
er over gaan janken is zinloos, want die miljarden die er mee gewonnen worden zijn hard nodig
alleen hoe ze verder verdeeld worden kan je ter discussie stellen
nee dat is niet waar, het grootste deel gedekt het wel
Dus wees nu gewoon even een grote jongen