De verhoging van het algemene btw-tarief van 19 naar 21 procent was begin deze maand aan de pomp direct te voelen. Het aandeel van de belastingen in de pompprijs kreeg een zetje omhoog.
Blijft overigens wel feit dat het overgote deel(meer dan 75%) gewoon door wegenbelasting is gedekt.
Conclusie; met alleen wegenbelasting ga je het bij lange na niet redden.
En dat blijft de komende jaren ongewijzigd, nu zeker dat er bewezen is dat meer asfalt de filedruk verlaagd.
Dus wees nu gewoon even een grote jongen en zeg maar dat je dit keer verkeerd zat, heb je dat iig alvast gehad zo vlak voor t weekend.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 oktober 2012 om 22:36:
Dus wat mij betreft wegenbelasting kan er wel af. dat is dus niet nodig. Of wegenbelasting 25% omhoog, en geen accijns meer op brandstof, geen BPM, etc.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 oktober 2012 om 22:36:
Dus wat mij betreft wegenbelasting kan er wel af. dat is dus niet nodig. Of wegenbelasting 25% omhoog, en geen accijns meer op brandstof, geen BPM, etc.
was ik het deels al met je over eens:
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 oktober 2012 om 16:57:
verder snap ik het standpunt van boris en de frustraties van iedereen die zelf zijn eigen benzine moet aftikken...
ja de staat houd er miljarden aan over, maar als de overheid dit niet zou doen steken we ons nog in grotere schulden
ik bedoel niemand heeft het over de miljarden die opgehaald worden met btw, of accijnsen op bier en dat dat geld niet terug gestoken word in ontwikkeling van nieuwe flatscreens of het brouwen van goeie bieries
het is jammer maar helaas, iemand die niet beschikt over een lease auto van de zaak voelt het gewoon in de portemonnee
moet je toch minder gaan rijden
er over gaan janken is zinloos, want die miljarden die er mee gewonnen worden zijn hard nodig
alleen hoe ze verder verdeeld worden kan je ter discussie stellen
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 11 oktober 2012 om 14:51:
nee dat is niet waar, het grootste deel gedekt het wel
klopt, 75% wél, heb je helemaal gelijk in jongen
De discussie ging alleen over of de wegenbelasting alleen voldoende was om onze uitgaven in het wegennet te financieren, en het antwoord daar op is: nee
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 oktober 2012 om 08:20:
Ik snap niet waarom de benzine hier zo overdreven hoge prijs moet hebben.
In 2012 ben ik in 2 andere landen geweest: benzine prijzen zijn daar echt veel lager...
-USA state kansas: 3.8 dollar de gallon, das ongeveer 1 dollar de liter, dat is ongeveer 70 a 80 eurocent de liter.
-Egypte: nota bene is daar op dit moment een soort van oliecrisis gaande, er komt weinig olie het land binnen...mensen moeten soms uren bij de pomp staan voordat er nieuwe benzine is.. desalniettemin: 2 egyptische pond de liter, 8 egyptische pond is een euro, dus 0.25 eurocent de liter.
We worden hier in NL genaaid waar we bijstaan wat betreft de benzineprijzen.
En dan kan men wel heel mooi zeggen dat we ook moeten investeren in onze wegen, nou onze wegen zijn helemaal niet zo verrot wij hebben een prachtig wegennet, sommige wegen hoeven nog niet eens onderhouden worden,dat onderhoud kan nog wel 2 jaartjes uitgesteld worden.
Overigens wat te denken aan al die nutteloze wegeninvesteringen zoals:
-80 zones waarvan de borden omgewisseld worden naar 60 zones, nota bene wegen waar geen kip te zien is en vervolgens een week later daar gaan flitsen, nog meer spekkerij
-nog meer drempels (daar gaat je vering..)
-nog meer kronkels bakken en andere obstakels om af te remmen
-snelwegen van nieuw asfalt voorzien, waar nog niet eens zulke dikke gaten in zitten. (Tuurlijk is het nieuwere type asfalt mooier vooral als het regent..)
Ik denk dat het voor de economie beter is om bovengenoemde punten uit te stellen totdat we weer wat meer geld hebben.
Nou is een oplossing voor jezelf mogelijk: een zuinigere auto en ik ben ook absoluut voorstander van dan wel zuiniger auto´s dan wel meer onderzoek en investering in alternatieven voor brandstof.
Echter persoonlijk spreken me de volgende dingen tegen
1 Electrische autos komen nog steeds niet ver en nog steeds te weinig oplaadpunten, daarnaast heb ik het geld niet liggen voor het aanschaffen van een nieuwe auto. Zo´n auto is een groot deel van me jaarsalaris, heb meer te betalen dan alleen een auto. En het laatst wat ik doe is geld lenen voor een auto.
2 Een zuinige benzine-diesel auto prima, maar ook hier zit je weer met aanschafprijs. Voor mij te hoog. Dus ik moet eerst wel oudere auto´s blijven kopen om te kunnen autorijden.
Kleine nieuwe auto´s zijn mogelijk wel betaalbaar en geen wegenbelasting bla bla... maar ja dan heb je een kleine auto, voor mij niet handig omdat ik vaak veel spullen moet vervoeren en bijna 2 meter lang ben..
Daarnaast heeft een deel van NL te maken met de crisis, waardoor veel mensen dus nog steeds niet in staat zijn om daadwerkelijk een nieuwe en zuinigere auto te kunnen kopen. De nieuwste auto´s die je hier op de snelweg ziet rijden zijn voornamelijk leasebakken die mensen via hun werk verkrijgen.
moet je maar eens op de prijzen bij de pomp letten als de olie duurder wordt, gaan gelijk mee omhoog, maar zodra de olie goedkoper wordt duurt het altijd eventjes voordat de prijs zakt. heb het ter bevestiging een keer nagevraagd en de prijs zakt pas als de opslagtanks met daarin dure brandstoffen leeg zijn.