Wat moet er volgens jou allemaal beter
welke nieuwe dingen hoop je dat er bij zitten?
denk dat Konami EA dit jaar wederom zal gaan ownen
Verder hoeft er in mijn ogen weinig veranderd te worden afgezien van het penaltyschieten en keepen. Wat een drama is dat.
Voor mij is belangrijk dat de hele manager mode op de schop gaat, wat uit bepaalde previews te zien is, al gebeurt. Snellere groei jonge spelers met potentie, duidelijker transferbeleid, jeugdacademie, teams die proberen jouw topspelers weg te kopen etc.
Mag dit ook ''Het grote Fifa vs. PES topic'' worden?
Wat moet er volgens jou allemaal beter
- Minder scriptie.
- Sfeervollere stadions.
- Betere graphics na het scoren van een goal.
- Beter commentaar (dat niveau is echt zwaar bedroevend imo).
- Logischere beslissingen van scheidsrechters.
- Een keer compleet vernieuwend zijn.
Zal zowel Fifa als PES weer niet kopen dit jaar... Games doen in mijn opzicht veels te weinig vernieuwends.
Denk dat het beter is om tot een volgende generatie consoles te wachten en om dan nog eens het footy-genre te proberen.
Hele engine van Fifa 12 is vernieuwd op de xbox 360 en ps3, kut!
Nee Pro Evo daarentegen is een blijvertje, en denk dat Konami EA dit jaar wederom zal gaan ownen
persoonlijke mening he. de reviewcijfers en verkoopcijfers zeggen andere dingen.
benieuwd naar de nieuwe impact engine. En of het spel mogelijk hierdoor wat meer aan het toeval wordt toegelaten. Heb bij fifa 11 toch altijd een beetje standaard doelpuntjes. Veelal doorbreken en t bekende tikje opzij als de keeper eraan komt.
Mwoah, ligt toch echt aan je speelstijl. Ik scoor meestal met het hoofd, met een lange draaiende voorzet vanaf de achterlijn. Of een draaiend geplaatst schot vanaf de rand 16. Vaak val je terug in gewoontes, waardoor je ook vaak zo scoort. Als je eens andere dingen gaat proberen, valt je echt op wat er allemaal mogelijk is.
alleen die impact engine is echt nieuw...
Klopt, ga je wel morgen PES demo downloaden en uitproberen ? Vond PES 2011 niet goed,
maar mensen die dat ook vonden vinden de nieuwe demo wel erg goed ( PC wel ).
Ik vind het nogal wat. Hebben ze meer dan 2 jaar aan gewerkt (dan weet je meteen ook waarom het dus niet in fifa 10 of 11 zat). Op deze manier wordt het hele spel anders, ipv tackle = gegarandeerd speler gestopt is het nu helemaal niet meer zo zeker maar hangt het er vanaf hoe je hem raakt etc. En andersom natuurlijk ook.
Eerst zien dan geloven! ..en of het daadwerkelijk veel aan de gameplay veranderd, ik betwijfel het nog.
Want als ik gameplay video's vanaf de Gamescon bekijk zie ik er maar weinig van terug in het spel eerlijk gezegd.
Tijd voor beide demo's dus zodat ik het zelf kan spelen en ervaren, discussiëren we dan verder.
die AI ziet er wel beter uit, daar erger ik me bij fifa nog wel s aan , loopt spits gewoon met je mee op ipv positie kiezen voor het doel bijvoorbeeld
die AI ziet er wel beter uit, daar erger ik me bij fifa nog wel s aan , loopt spits gewoon met je mee op ipv positie kiezen voor het doel bijvoorbeeld
ja weet ik, dan nog houd t soms niet over
wil online ook nog wel beetje actie he
en footies speel ik zoveel, die halen het geld er makkelijk uit, heb in fifa 11 ook wel dikke 150 uur zitten als het niet meer is
ja weet ik, dan nog houd t soms niet over
Je zal maar zo'n slaaf zijn die braaf elk jaar de nieuwste koopt
Voor mij is belangrijk dat de hele manager mode op de schop gaat, wat uit bepaalde previews te zien is, al gebeurt. Snellere groei jonge spelers met potentie, duidelijker transferbeleid, jeugdacademie, teams die proberen jouw topspelers weg te kopen etc.
Er is ook geen History. Je kan niet kijken hoeveelst je het jaar daarvoor was ofzo... of andere statistieken. Er wordt idd ook nooit op een speler van mij geboden, enkel als ie op de transferlijst staat.
Dat laatste idd. Ik zou wel willen dat ik opeens moet vechten om een jonge topper te houden.
45 euro per jaar voor meer dan 2.000 wedstrijden? Ik zie FIFA als een abonnement. Ik speel dat zo veel. Een koopje in vergelijking met andere games. En elk jaar de nieuwe selecties, gameplay verbeteringen, betere graphics.
Een koopje!
hele manager mode op de schop gaat
Toch al een begin!
http://www.pu.nl/headlines/ea-onthult-lijst-met-stadions-fifa-12
Toch al een begin!
En ook moeten ze eens ophouden met "je club is niet prestigieus genoeg", als je in een competitie speelt die niet deel uit maakt van de grote 4 (Engeland, Spanje, Duitsland, Italie) maak je amper kans om uit die competitie een speler te halen, een 3e reserve bij een club in de Championship voelt zich vaak al te goed om naar Nederland te komen.
En ook moeten ze eens ophouden met "je club is niet prestigieus genoeg", als je in een competitie speelt die niet deel uit maakt van de grote 4 (Engeland, Spanje, Duitsland, Italie) maak je amper kans om uit die competitie een speler te halen, een 3e reserve bij een club in de Championship voelt zich vaak al te goed om naar Nederland te komen.
Spel voelt fris, al hadden ze de Arena opening wel even mogen aanpassen, lijkt nu net of ik FIFA 11 opstart.
Grafisch vind ik Fifa tijdens het spelen ook minder goed uitzien als PES, al
Maar of ik dit jaar weer een voetbalspel koop weet ik nu nog niet, aan beide games zitten mij eigenlijk weer teveel haken en ogen om er direct de volle mep voor te betalen
dat meen je niet?
Ik vind PES grafisch echt een stuk minder vergeleken met Fifa. ook in close ups ziet het er niet uit. Zeker als je een corner gaat nemen. Ook vind ik de animaties van Fifa mooier.
Denk dat het volgend jaar helemaal close zal zijn.
over het algemeen doet Fifa wat meer gepolijster aan. Allemaal net ff wat netter afgewerkt.
Nog niet meegemaakt. Wel lelijk dan... Hopelijk gladgestreken in de final version.
Wanneer komt ie uit?
Echte slecht die demo van FIFA
Het verdedigen is echt moeilijk. Ik kan het maar niet onder de knie krijgen. Op het moeilijkste niveau lukt het me niet te winnen, dat terwijl ik me bij FIFA 11 toch echt De Koning mag noemen. Nouja... ik laat die demo even liggen en ik koop m volgende week gewoon en dan moet ik het maar leren.
lees al op een paar sites dat hij te koop is ... straks maar eens checken hehe ..
lees al op een paar sites dat hij te koop is ... straks maar eens checken hehe ..
dat terwijl ik me bij FIFA 11 toch echt De Koning mag noemen
Toch maar besteld, gewoon flink veel kloten in carriere totdat verdedigen lukt, en dan maar weer online. Hoop dat quitters nu gewoon van psn geschopt worden voor n half jaar
Je wint de wedstrijd al met 3 punten. Krijgt je XP en kan gelijk weer verder. Wil je nog meer?
nee klopt, maar was meer sarcastisch, heb gewoon n schurfthekel aan mensen die leaven, gaat me niet zozeer om die punten, maar gewoon om t feit dat ze m niet gewoon uitvoetballen
Vanaf nu overal te koop
nou het lijkt precies op fifa 11 epic fail
nou het lijkt precies op fifa 11 epic fail
Publiek reageert veel beter op gebeurtenissen + ze dragen nu clubshirts.
Wat me opvalt in PC versie:
Speel als Doelman
Al die knoppen zitten ook zo logisch op je keyboard. Beste hiervoor is wel een controller halen.
Heb een Wireless XBox controller voor de pc en dat werkt prima
Er wordt gemeld, dat je tactical defending uit kan zetten, hoe doe je dit dan??
zijn alleen 8 bit
Ik weet niet of dat hetzelfde is waar ik over dacht, maar ik had ook een andere manier van besturing gisteren (sprinten dmv pookje) en die kon je terugzetten door classic te kiezen
wandelen soms recht door de laatste lijn heen.
Jij hebt zeker liever hires publiek en 8 bit voetballers
dat doe ik standaard. als de bal op de middenlijn licht kun je zo die ventjes passeren
Zo veel grafisch geheugen vraagt dat niet op dat normaal aan te passen
ha ha
Niet dan? Als verdedigen moeilijker wordt, ben je als aanvaller in het voordeel. Ik merk nu na 6 potjes al hoeveel meer mogelijkheden er als individuele middenvelder op linksbuiten je hebt. Het loont veel meer om naar binnen te trekken en de actie te maken, of als middenvelder om geplaatst uit te halen randje 16.
daarom gaat niet meer om het teamspel maar om de individuelen klasse , voetbal is nog altijd een TEAMsport
Onzin. De balans is nu gewoon perfect. Zowel rondtikken en diepgaan heeft succes, als een speler met individuele klasse. Net als het echte spelletje.
Gisteravond paar potjes gespeeld met vrienden, zowel 1vs1, 2vs2 als 3vs3. Bevalt me goed moet ik zeggen. Verdedigen eerst heel lastig, als je 't door hebt werkt het wel fijn. Aanvallend vind ik het lekker spelen, je kan vette bewegingen met aanvallers maken. Misschien nu soms iets te makkelijk, maar dat komt waarschijnlijk omdat we allemaal nog aan het verdedigen moeten wennen. Enige minpuntje wat ik heb is dat voorzetten er geen één keer nog ingekopt zijn, en we hebben toch flink wat potjes gespeeld. In 11 kon dat makkelijker, en dat is toch wel lekker als je de bal voortrok met L1 rondje. Maar misschien is dit nog wennen en ff uitvogelen hoe het moet.
ige minpuntje wat ik heb is dat voorzetten er geen één keer nog ingekopt zijn, en we hebben toch flink wat potjes gespeeld. In 11 kon dat makkelijker
vindt het zelf abnormaal hoe duur die dingen zijn
Op die glimmende zwarte Jappaner van me.
Tof ook dat het spel stil gelegd wordt bij blessure en je dan een scheidsrechtersbal krijgt! Realistisch
Frustrerend, maar wel realistisch die vele blessures.
Heb alleen wel het gevoel dat mijn aanval toch minder makkelijk langs een verdediger sprint dan de aanval van de computer. En dan heb ik het gewoon over een eredivisieduel.
Meer mensen die dit ook vinden?
Frustrerend, maar wel realistisch die vele blessures.
Ik heb het zwaar op professional
ik doe wel het nieuwe verdedigen, maar heb wel de knoppen opnieuw ingesteld, zodat B gewoon druk geven met medestander is en A gewoon staande tackle/duw is.. hierdoor lijkt het op het oude verdedigen, alleen moet je nu veel beter timen etc. maar de knoppen zijn iig hetzelfde al bij fifa 11
LT is jockey.. en RB zal dan contain zijn? maar die gebruik ik zelf eigenlijk nooit hahah..
minimaal 1x per wedstrijd
Af en toe ook gehad dat een speulert van de tegenstander de bal kapt en vervolgens 30 meter richting zn eigen goal loopt, meer mensen?
Heb je 'm op nederlands staan?
maybe wel interresant om wat tactieken mbt verdedigen uit te wissellen, dat het positioneel wat beter komt te staan
die snelle tactieken werken niet echt, denk dat ik maar bij aangepaste tactieken wat moet gaan aankloten
Heb je 'm op nederlands staan?
Beter zet je 'm gelijk op engels... of desnoods duits.
Dit filmpje heeft mij goed op weg geholpen met verdedigen.
Wil altijd veel te vroeg die bal heroveren en maak veel te veel tackles..
nee, vertel
Schakel je over naar je keeper, Virtual Pro view en kan je als keeper opereren terwijl de CPU je team overneemt. Geinig...
Was na 1 seizoen lvl. 85 bij mij. Ook Serero gaat hard, 79 na 1 seizoen en bijna verdubbeld in marktwaarde.
echt irritant alleen dat je een kapbeweging amper kan verdedigen.. en hoge voorzetten, dan staat de verdediger steeds lucht te dekken
dat als je gewoon tegen een vriend speelt, dat verdedigen veel makkelijker lijkt.
Jammere vind ik dat voorzetten vanaf de vleugels bijna onmogelijk zijn om in te koppen. Waar ik de vorige FIFA altijd wel een doelpunt meepikte met een rush naar de achterlijn en dan een flinke voorzet inkopte, komen ze nu nooit aan bij mijn spitsen.
scoor nu vaak op deze manier, ben met 3 spitsen gaan spelen en dan met de buitenspelers fakevoorzet aan de achterlijn ( vierkant-kruisje) en dan naar binnen steken en afmaken
Drie spitsen? Of twee vleugels en een spits?
maar ben nog ff aan het zoeken, moet nu silva en nasri (allebei CAM) dan als CM gebruiken, bij fifa 11 zag je dan de waardes van de total skills zegmaar verminderen....nu zie ik dat niet ??
dus was het feye - utrec 0-4
wel hatelijk trouwens dat de cpu keeper vaak er erg lang over doet om die bal uit te trappe, of ligt da aan mij?
Dan heb ik dus tegen jou zitten spelenIk had namelijk met 0-4 gewonnen
Z1ppo
Toch maar op semi pro blijven spelen voorlopigzelfs dan heb ik moeite met winnen
Wachten, wachten, en tikkie met rechterknuppel langs de speler. Werkt toch meestal wel erg fijn.
Pro is voor mij op dit moment prima te doen. Houd het iig spannend. Vaak win ik met normale cijfers en soms verlies ik.
ben goede middenmotor nu op pro
wegdraaien bij tegenstander is wel lekkers bij fifa 12 btw
wegdraaien bij tegenstander is wel lekkers bij fifa 12 btw
Wel woest veel blessures na 80% van een seizoen
Ik verbaas me echt nog steeds over de scheidsrechters... Soms worden er echt charges uitgehaald, waarvan je in het echt nooit meer op staat. En dan krijg je voordeel . En vaak krijg ik voor een normale schouderduw al een vrije trap tegen en een "waarschuwing".
Hebben ze Kevin Blom en Ruud Bossen ge-Captured of wat?
Heb jij het over?
Loopt gewoon perfect vloeiend hier op Xbox iig
Het loopt gewoon niet zo soepel als Fifa 09. Dat was toch ook jouw laatste Fifa? Jouw ervaring is dus anders? Ik vind het gewoon net iets minder lekker lopen, wat schokkeriger. Net of de video van de xbox het niet helemaal trekt.
Pffff. Op Semi-Prof vind ik het spel geeneens leuk. Liever vloekend 2-2 spelen, dan 8-0 van de nummer 2 winnen.
het publiek gaat ook lekker met de tijd meesnes
![]()
Deze was in 11 ook al
Klopt niks van hahaha anders zou die bal achter de speler aan bungelen. Heb dat nog niet zien gebeuren.
"Real madrid, zij spelen schitterend aanvallend voetbal. Maar ja wat wil je met spelers zoals Zidane"![]()
Zelf nog altijd geen FK tegengekregen rond de 16 en toch al wel een 30tal wedstrijden gespeeld.
Check dan dezeng afstandschot
http://www.ea.com/soccer/videos/ugc/98334825
Semi-prof word een beetje te makkelijk
Alleen prof is weer te moeilijk
Als je het niet doet, leer je het nooit.
manager mode
maar ik vind het verschil tussen semi en pro toch wel erg groot
en natuurlijk haat ik verliezen
Voornamelijk containen met teammate
tackle knopje pas indrukken wanneer de nood hoog is
Zelfs als je het probeert lukt het amperWil nog weleens uit frustratie met een goeie harde tackle iemand neerhalen, maar is niet meer zo makkelijk als voorgaande jaren
![]()
Inmiddels al 6 broekies lopen die tussen de 80-88 worden en inmiddels een seizoen uitgeleend. Daarnaast wat 79- puppies verkocht en toch een paar miljoen mee binnen gehaald.
heb paar spelers die 91 kunnen worden
Wat ook vrij ziek is. Kreeg een bod op Eriksen van Malaga van 47,5 mil, geweigerd. Daarna boden ze 56,5
Dus dat toch maar gedaan, en voor 10 mil minder Ozil binnen gehaald
Dat van Eriksen vind ik echt belachelijk, na 1 seizoen was ie 45mln+ waard en 85, gaat nergens over
Wel veel achterlijke penalty's, kreeg er 6 vandaag in 2 potjes, en kon geen één terechte ontdekken, allemaal slidings op de bal
Wel veel achterlijke penalty's, kreeg er 6 vandaag in 2 potjes, en kon geen één terechte ontdekken, allemaal slidings op de bal
bal gaat vaak door het midden
Wel een nice fail momentje! En ook nog uitgerekend met Ajax...
waarom is de bal blauw ?
en met prof verlies ik meer dan dat ik win...
toch knap dat je dan nog 6e wordt en de beker wint
bakte er ook geen ruk van in het begin op pro
Tactisch verdedigen op pro maar uitgezet
Tactisch verdedigen op pro maar uitgezet
Ik heb hem op mijn phone!!!
Verdedigen eenmaal doorhebben, speelt het toch wel erg lekker hoor, alleen dat geduld wat je op moet brengen af en toe is niet mijn sterkste punt.
Verthongen/Hamdaoui/De Jong weg, Jerome Boateng en Balotelli gehaald
Maar Balotelli stond op transferlijst omdat ie ontevreden was, zal dus wel iets met zijn gedrag te maken hebben..
Dat maakt het al realistischer
Zit in winterstop 2e seizoen en heb van de originele Ajax selectie alleen nog maar Vermeer, vd Wiel, Alderweireld, Janssen, en Boerrigter in de basis..
Ok FIFA ingeruild voor bf 3
die herhalingen zijn kut trouwens veel te kort man. Ze moeten minimaal vanaf de assist gever laten zien ja toch