maybe wel interresant om wat tactieken mbt verdedigen uit te wissellen, dat het positioneel wat beter komt te staan
die snelle tactieken werken niet echt, denk dat ik maar bij aangepaste tactieken wat moet gaan aankloten
Ik ben nog flink aan het leren hoor, maar merk dat het vooral werkt om niet blind achter de bal aan te gaan, wanneer de tegenstander nog op eigen helft is. Blijf bij hem, stoor de opbouw, maar ga niet op de bal inhakken (rondje/B ) Ik probeer meestal pas vanaf mijn CMD (controlerende middenvelder) de bal af te pakken, ik heb daar altijd een fysiek sterke kerel staan, dus meestal heb ik de bal, of stoor ik de opbouw zo dat hij een verkeerde pass geeft.
Merk ook met aanvallen dat je de oude FIFA patronen moet doorbreken, meestal met 4-4-3 val ik aan via het midden of de flanken. Met FIFA 11 was het meestal naar de achterlijn rennen en voorpompen, omdat je de tijd niet had om iets anders te doen. Nu kan je rustig met je vleugelspelers even stilstaan, wachten op de loopbeweging van je spits of aanvallende middevelder, hem achterlangs meegeven aan je back of zelf naar binnen trekken en hem subtiel in de bovenhoek leggen.