Partyflock

Forumonderwerp · 1120925
Binnenkort zal het weer zo zijn: een nieuwe Fifa. Fifa 2012. Wat moet er volgens jou allemaal beter en welke nieuwe dingen hoop je dat er bij zitten?

Mag dit ook ''Het grote Fifa vs. PES topic'' worden? 8)

Ik speel sinds 2004 ofzo al geen Fifa meer..download wel elk jaar weer ff de demo en speel het wel es bij een vriend van me..maar heb het dan na een poosje wel weer gezien. Nee Pro Evo daarentegen is een blijvertje, en denk dat Konami EA dit jaar wederom zal gaan ownen (y)

Uitspraak van Barry op dinsdag 16 augustus 2011 om 21:53:
Wat moet er volgens jou allemaal beter

- Minder scriptie.
- Sfeervollere stadions.
- Betere graphics na het scoren van een goal.
- Beter commentaar (dat niveau is echt zwaar bedroevend imo).
- Logischere beslissingen van scheidsrechters.
- Een keer compleet vernieuwend zijn.

welke nieuwe dingen hoop je dat er bij zitten?

Niet hopen, maar zeker weten, nl..die nieuwe Impact Engine die ze gaan 'lenen' van BF3 kan nog wel eens succesvol gaan worden.
Uitspraak van actief op woensdag 17 augustus 2011 om 06:10:
denk dat Konami EA dit jaar wederom zal gaan ownen

Ik ben van mening dat FIFA vanaf '10 beter is geworden dan PES.. Heb fifa en pes 10&11 gespeeld maar FIFA is PES ontgroeid.
Betere besturing, realistischer, echte teams.
Dit jaar alleen FIFA12 aanschaffen denk ik.

Zal zowel Fifa als PES weer niet kopen dit jaar... Games doen in mijn opzicht veels te weinig vernieuwends.
Denk dat het beter is om tot een volgende generatie consoles te wachten en om dan nog eens het footy-genre te proberen. :)

Speel de demo's wel ff en mocht ik dan nog zin hebben in een voetbal spelletje vermaak ik me wel met de oudere versies. ;)
laatste aanpassing

Fifa 12 is hoop ik weer wat soepeler qua besturing en iets sneller. Beetje meer zoals 09 en 10.

Verder hoeft er in mijn ogen weinig veranderd te worden afgezien van het penaltyschieten en keepen. Wat een drama is dat.

Sowieso Fifa kopen btw. Pes is nog maar een schim van wat het voor 2009 was.

Artiest Effused
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 augustus 2011 om 12:46:
penaltyschieten

Dat is zeker kut met 11.

en welke nieuwe dingen hoop je dat er bij zitten?

Dat je de scheidsrechter neer kunt schieten :[

Koop ze alle 2, beetje afwisseling jwz

Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 augustus 2011 om 12:46:
Verder hoeft er in mijn ogen weinig veranderd te worden afgezien van het penaltyschieten en keepen. Wat een drama is dat.

Toevallig vorige week bij iemand Fifa 11 gespeeld, aardig wat penalty's gekregen (en ook tegen :P) maar vond het nemen en tegenhouden geen enkel probleem. Gewoon ff doorhebben hoe het werkt en het gaat prima. (Y)

Idd, die penalty's zijn prima zo hoor.

Wat ik vind dat beter moet:

- Als je van de bal wordt afgezet door je tegenstander dat je niet meteen helemaal uit balans bent en een seconde of 5 niks kan doen met je speler :rot: Hopeloos frustrerend af en toe...
- De scheidsrechter moet beter
- De spelers mogen wat soepeler nog worden in hun bewegingen (was in Fifa 11 al beter dan in 10 trouwens)
- Meer uit alle hoeken goed op doel kunnen schieten

Pes 2012 demo komt overmorgen uit, en half september komt er een tweede demo uit.
laatste aanpassing

Voor mij is belangrijk dat de hele manager mode op de schop gaat, wat uit bepaalde previews te zien is, al gebeurt. Snellere groei jonge spelers met potentie, duidelijker transferbeleid, jeugdacademie, teams die proberen jouw topspelers weg te kopen etc.

Graag wat meer realisme en meer te doen buiten het veld om. (Y)

Het veldspel vind ik al sinds FIFA 10 van prima niveau. Graag wat meer toevallige goals, betere scheids en een aanvaller het voordeel geven ten opzichte van een verdediger. (Y)

Uitspraak van verwijderd op maandag 22 augustus 2011 om 19:50:
Voor mij is belangrijk dat de hele manager mode op de schop gaat, wat uit bepaalde previews te zien is, al gebeurt. Snellere groei jonge spelers met potentie, duidelijker transferbeleid, jeugdacademie, teams die proberen jouw topspelers weg te kopen etc.

Helemaal mee eens :jaja:

Uitspraak van verwijderd op maandag 22 augustus 2011 om 19:00:
Pes 2012 demo komt overmorgen uit, en half september komt er een tweede demo uit.

Zijn die er vroeg bij dit jaar, chill! :)
Mag dit ook ''Het grote Fifa vs. PES topic'' worden? 8)

Nee.

Wat moet er volgens jou allemaal beter

- Minder scriptie.
- Sfeervollere stadions.
- Betere graphics na het scoren van een goal.
- Beter commentaar (dat niveau is echt zwaar bedroevend imo).
- Logischere beslissingen van scheidsrechters.
- Een keer compleet vernieuwend zijn.

Heb je het nu over PES of Fifa?

Demo is bijna uit!

Uitspraak van Barry op dinsdag 23 augustus 2011 om 00:37:
Nee.

Spijtig ;)

Uitspraak van Barry op dinsdag 23 augustus 2011 om 00:37:
Heb je het nu over PES of Fifa?

Fifa natuurlijk..

Artiest System
Uitspraak van actief op woensdag 17 augustus 2011 om 12:41:
Zal zowel Fifa als PES weer niet kopen dit jaar... Games doen in mijn opzicht veels te weinig vernieuwends.
Denk dat het beter is om tot een volgende generatie consoles te wachten en om dan nog eens het footy-genre te proberen. :)

Hele engine van Fifa 12 is vernieuwd op de xbox 360 en ps3, kut! :rot:

Ik ga zekers voor Fifa 12, toen ik hoorde van die nieuwe engine en de trailer had gezien was ik meteen verkocht.
laatste aanpassing

Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 23 augustus 2011 om 09:47:
Hele engine van Fifa 12 is vernieuwd op de xbox 360 en ps3, kut! :rot:

Volgens mij word dit wel een beetje overdreven, alleen die impact engine is echt nieuw...
Voor de rest oogt het spel voor mij nog steeds als weer een update/verbetering van Fifa 09. :(

Maar ik wacht wel ff de demo af voor ik echt een oordeel geef. ;)
laatste aanpassing
schijnt dat het wat minder passinggame dan fifa 11 wordt, dus weer wat meer te bereiken met dribbellen.

Nee Pro Evo daarentegen is een blijvertje, en denk dat Konami EA dit jaar wederom zal gaan ownen

persoonlijke mening he. :) de reviewcijfers en verkoopcijfers zeggen andere dingen.

ontopic over Fifa.

benieuwd naar de nieuwe impact engine. En of het spel mogelijk hierdoor wat meer aan het toeval wordt toegelaten. Heb bij fifa 11 toch altijd een beetje standaard doelpuntjes. Veelal doorbreken en t bekende tikje opzij als de keeper eraan komt.
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 augustus 2011 om 13:26:
persoonlijke mening he. de reviewcijfers en verkoopcijfers zeggen andere dingen.

Klopt, ga je wel morgen PES demo downloaden en uitproberen ? Vond PES 2011 niet goed,
maar mensen die dat ook vonden vinden de nieuwe demo wel erg goed ( PC wel ).

En ben benieuwd hoeveel de demo's van elkaar verschillen want over 3-4 weken komt er dus een 2e demo uit van PES 2012. Ook kritische reviewers van PES 2011 waren redelijk positief in hun preview voor 12.
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 augustus 2011 om 13:26:
benieuwd naar de nieuwe impact engine. En of het spel mogelijk hierdoor wat meer aan het toeval wordt toegelaten. Heb bij fifa 11 toch altijd een beetje standaard doelpuntjes. Veelal doorbreken en t bekende tikje opzij als de keeper eraan komt.

Mwoah, ligt toch echt aan je speelstijl. Ik scoor meestal met het hoofd, met een lange draaiende voorzet vanaf de achterlijn. Of een draaiend geplaatst schot vanaf de rand 16. Vaak val je terug in gewoontes, waardoor je ook vaak zo scoort. Als je eens andere dingen gaat proberen, valt je echt op wat er allemaal mogelijk is.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 augustus 2011 om 14:05:
Mwoah, ligt toch echt aan je speelstijl. Ik scoor meestal met het hoofd, met een lange draaiende voorzet vanaf de achterlijn. Of een draaiend geplaatst schot vanaf de rand 16. Vaak val je terug in gewoontes, waardoor je ook vaak zo scoort. Als je eens andere dingen gaat proberen, valt je echt op wat er allemaal mogelijk is.

Klopt helemaal. Is ook best moeilijk om daarvan af te wijken omdat je jezelf dat zo aangeleerd hebt.

Uitspraak van actief op dinsdag 23 augustus 2011 om 11:18:
alleen die impact engine is echt nieuw...

Ja dus?

However, the biggest gameplay innovation according to EA is the final part of the trinity, specifically their new “Player Impact Engine”, which has been in development for more than two years and allows the delivering of real world physicality to all interactions on the pitch. Players now take “dramatic falls, suffer true injuries, and maintain momentum to fight through tackles and challenges, and push and pull one another as they fight for the ball.”

Ik vind het nogal wat. Hebben ze meer dan 2 jaar aan gewerkt (dan weet je meteen ook waarom het dus niet in fifa 10 of 11 zat). Op deze manier wordt het hele spel anders, ipv tackle = gegarandeerd speler gestopt is het nu helemaal niet meer zo zeker maar hangt het er vanaf hoe je hem raakt etc. En andersom natuurlijk ook.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 augustus 2011 om 13:57:
Klopt, ga je wel morgen PES demo downloaden en uitproberen ? Vond PES 2011 niet goed,
maar mensen die dat ook vonden vinden de nieuwe demo wel erg goed ( PC wel ).

OF course.

altijd leuk om te proberen. Ik probeer die demo's altijd elk jaar allebei wel.

Ik ben in principe in het duel Fifa - PES altijd neutraal. Ga altijd voor het spel wat voor mij persoonlijk de beste ervaring oplevert.

Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 23 augustus 2011 om 15:11:
Ik vind het nogal wat. Hebben ze meer dan 2 jaar aan gewerkt (dan weet je meteen ook waarom het dus niet in fifa 10 of 11 zat). Op deze manier wordt het hele spel anders, ipv tackle = gegarandeerd speler gestopt is het nu helemaal niet meer zo zeker maar hangt het er vanaf hoe je hem raakt etc. En andersom natuurlijk ook.

Eerst zien dan geloven! ..en of het daadwerkelijk veel aan de gameplay veranderd, ik betwijfel het nog.
Want als ik gameplay video's vanaf de Gamescon bekijk zie ik er maar weinig van terug in het spel eerlijk gezegd.

Tijd voor beide demo's dus zodat ik het zelf kan spelen en ervaren, discussiëren we dan verder. (Y)

Uitspraak van actief op dinsdag 23 augustus 2011 om 15:56:
Eerst zien dan geloven! ..en of het daadwerkelijk veel aan de gameplay veranderd, ik betwijfel het nog.
Want als ik gameplay video's vanaf de Gamescon bekijk zie ik er maar weinig van terug in het spel eerlijk gezegd.

Tijd voor beide demo's dus zodat ik het zelf kan spelen en ervaren, discussiëren we dan verder.

True dat. Nouja, de laatste die ik heb gekocht was Fifa 09, dus ik vind het een zeer interessante upgrade. :D

Bij nieuwe PES lijkt teammate control me wel vet, alleen ook erg moeilijk. Onder het spelen kun je met de andere stick een speler voor de goal worden bijvoorbeeld, en inkomen lopen terwijl je de voorzet geeft.
Keepers schijnen in de demo erg slecht te zijn, maar in de 2e demo zijn die al verbeterd.
Maar keepers al jaren slecht bij PES, weet niet hoe dat bij Fifa is ?

Edit filmpje, vanaf 1:00 zie je de vernieuwingen

laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 augustus 2011 om 19:54:
Maar keepers al jaren slecht bij PES, weet niet hoe dat bij Fifa is ?

De keepers in Fifa zijn niet makkelijk te passeren. Goeie keepers over het algemeen.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 augustus 2011 om 19:54:
Edit filmpje, vanaf 1:00 zie je de vernieuwingen

Ziet er zeker wel dik uit hoor... alleen die keepers idd. :/ Das wel mindur.
Voor de rest ziet de game er wel erg cooltjes uit.
Welke camerastand is dat eigenlijk in dat filmpje? :P

PES ziet er goed uit. Alleen die manager mode. Really?!

Wordt gewoon weer FIFA dit jaar. Alleen al om de soundtrack. ;)
die AI ziet er wel beter uit, daar erger ik me bij fifa nog wel s aan , loopt spits gewoon met je mee op ipv positie kiezen voor het doel bijvoorbeeld
Uitspraak van dikke dragonder op woensdag 24 augustus 2011 om 00:32:
die AI ziet er wel beter uit, daar erger ik me bij fifa nog wel s aan , loopt spits gewoon met je mee op ipv positie kiezen voor het doel bijvoorbeeld

Dat kan je zelf gewoon wijzigen he

Uitspraak van dikke dragonder op woensdag 24 augustus 2011 om 00:32:

Kan je in je formatie instellingen gewoon wijzigen. Alleen kijken veel mensen daar niet naar. :)

Loopbewegingen, aanvallende inzet, verdedigende inzet etc.
ja weet ik, dan nog houd t soms niet over

Uitspraak van dikke dragonder op woensdag 24 augustus 2011 om 11:39:

Lul niet.
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 23 augustus 2011 om 18:07:
de laatste die ik heb gekocht was Fifa 09

:facepalm:

Ja dus? Had jij beter ook kunnen doen. :lol:
:') nee hoor red me prima met 11, wilde alleen aangeven dat de AI wat beter kan als ik dat filmpje van pes zo zie, ziet dat er wel goed uit dat ze zelf ruimte's herkennen etc. dat kan bij fifa echt nog wel beter. dat heeft niks te maken met aanpassingen in looplbewegingen ed.

maarrrgoed, fifa 12 reeds ge pre orderd en ben benieuwd, met fifa 11 ook best goed in het dribbelen geworden dus dat moet met 12 alleen maar beter gaan :)

Kan niet wachten op pro 12.. Speel nog steeds elke dag 11, en dat is toch één van de aller slechtste pro's ooit..
Hopelijk hebben ze dit jaar wel een x opgelet! Blijf het elk jaar maar hopen, maar keer op keer een teleurstelling..

- Voordeel regel word haast nooit toegepast. ( in pro 6 zat dit er WEL in )
- Scheidsrechters en kaarten / doorgebroken speler
- Keepers verbeteren
- Meer sfeer in stadions

Heb dit jaar doordat 11 zo slecht was, ook fifa aangeschaft maar dat is het gewoon net niet!
De punten die ik zojuist boven aangaf heeft fifa wel prima in orde.. Maar fifa vind ik iets
te langzaam spelen, en te voorgeprogrammeerd. Nu kan je dit uit zetten en speel niveau sneller
zetten maar dan nog..

Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 23 augustus 2011 om 18:07:
de laatste die ik heb gekocht was Fifa 09

Blijkbaar is dit weer de eerste waar echt wat vernieuwd wordt, goeie zet dus.

Je zal maar zo'n slaaf zijn die braaf elk jaar de nieuwste koopt :roflol:
wil online ook nog wel beetje actie he

en footies speel ik zoveel, die halen het geld er makkelijk uit, heb in fifa 11 ook wel dikke 150 uur zitten als het niet meer is

Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 24 augustus 2011 om 13:53:
Je zal maar zo'n slaaf zijn die braaf elk jaar de nieuwste koopt

In dit geval toch een beetje aangesproken voelen 8)

Maar heb alle pro's vanaf de snes.. Dus of ie nou slecht is of niet, ik koop hem braaf.

Je zal maar zo'n slaaf zijn die braaf elk jaar de nieuwste koopt :roflol:

Uitspraak van verwijderd op woensdag 24 augustus 2011 om 13:40:

Uitspraak van dikke dragonder op woensdag 24 augustus 2011 om 13:56:
wil online ook nog wel beetje actie he

en footies speel ik zoveel, die halen het geld er makkelijk uit, heb in fifa 11 ook wel dikke 150 uur zitten als het niet meer is

Tja, die honden van EA hebben die support van 2009 gewoon gestopt zodat je gedwongen wordt om de nieuwe te kopen. Dat doe ik dus mooi niet 8)
Uitspraak van dikke dragonder op woensdag 24 augustus 2011 om 11:39:

Als de speler met wie je de bal wilt passen de bal krijgt en je wilt dat de spits gaat lopen, L1 drukken, dan gaat hijlopen. Dan kan je steekball of pass of lange bal geven.

Je zal maar zo'n slaaf zijn die braaf elk jaar de nieuwste koopt

45 euro per jaar voor meer dan 2.000 wedstrijden? Ik zie FIFA als een abonnement. Ik speel dat zo veel. Een koopje in vergelijking met andere games. En elk jaar de nieuwe selecties, gameplay verbeteringen, betere graphics.

Een koopje!

Frek!

Wie kan mij hier trouwens vertellen hoe groot het verschil is of je Fifa nu op de PC speelt of op de X-box (like me)?

Uitspraak van verwijderd op woensdag 24 augustus 2011 om 15:39:
Frek

Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 24 augustus 2011 om 16:10:

Wat is 45 t/m 50 € nou voor iets wat je bijna dagelijks speelt? Een fucking jaar lang... Is nog geen 15 cent per dag. :facepalm:

Vrek is met een V, slimpie :rot:
laatste aanpassing