6278x bekeken
(permanent verbannen)
omdat je sluitspier ontspant en je darmen leeglopen
hier zit ik wel op te wachten
raar mannetje ben jij
Nerdjeeeee
ben ik nou door jou verbanneng
(permanent verbannen)
Nerdjeeeee
tegen wie heb je het?
Moet toch even terugkomen op mijn eerdere post, wat ik aan recensies gelezen heb stemt me niet erg gelukkig 
- Geen wereldkaart meer (OK, was in de vorige twee offline delen ook al niet meer)
- Geen enkele dorp/stad waar je in kan
- Niet de mogelijkheid te 'verdwalen' m.a.w. je volgt constant een kaarsrecht pad zoals in deel 10
Kortom, een 60-urige 'dungeon crawl'.
- Geen wereldkaart meer (OK, was in de vorige twee offline delen ook al niet meer)
- Geen enkele dorp/stad waar je in kan
- Niet de mogelijkheid te 'verdwalen' m.a.w. je volgt constant een kaarsrecht pad zoals in deel 10
Kortom, een 60-urige 'dungeon crawl'.
Even los van FFXIII, kwam dit stukje net tegen op Gamer.nl over FFVII. Zou wel heel erg vet zijn als ze dit gaan doen.
Yoshinori Kitase, de producer van het nog uit te komen Final Fantasy XIII en de director van het legendarische Final Fantasy VII, heeft tegenover GameTrailers gezegd dat hij zeer geïnteresseerd is om een remake van Final Fantasy VII te creëren.
Het opnieuw maken van Final Fantasy VII voor de nieuwste generatie consoles is een lang gekoesterde wens van de devote fans en uitgeverij Square Enix is nooit duidelijk geweest over een dergelijke remake.
Yoshinori Kitase is echter een stuk minder onduidelijk: "Ik ben zeer geïnteresseerd om een completere versie van Final Fantasy VII realistischer geportretteerd te zien, met stemmen en animaties en alle subtiele uitdrukkingen. Ik ben erin geïnteresseerd om dat te zien en om dat te maken, dat zou een geweldige ervaring zijn," aldus Kitase. "Ik word niet moe van die vraag, dus ik blijf antwoorden zolang mensen blijven vragen."
Als het aan Kitase ligt, zou een remake van Final Fantasy VII er dus aankomen. Het is echter de vraag of uitgever Square Enix daar hetzelfde over denkt. Liefhebbers kunnen het origineel al wel downloaden voor hun PlayStation 3 of PlayStaiton Portable.
http://www.gamer.nl/doc.php/56149/Kitase-zeer-geinteresseerd-in-remake-Final-Fantasy-VII?p=1#comment1154652
Het opnieuw maken van Final Fantasy VII voor de nieuwste generatie consoles is een lang gekoesterde wens van de devote fans en uitgeverij Square Enix is nooit duidelijk geweest over een dergelijke remake.
Yoshinori Kitase is echter een stuk minder onduidelijk: "Ik ben zeer geïnteresseerd om een completere versie van Final Fantasy VII realistischer geportretteerd te zien, met stemmen en animaties en alle subtiele uitdrukkingen. Ik ben erin geïnteresseerd om dat te zien en om dat te maken, dat zou een geweldige ervaring zijn," aldus Kitase. "Ik word niet moe van die vraag, dus ik blijf antwoorden zolang mensen blijven vragen."
Als het aan Kitase ligt, zou een remake van Final Fantasy VII er dus aankomen. Het is echter de vraag of uitgever Square Enix daar hetzelfde over denkt. Liefhebbers kunnen het origineel al wel downloaden voor hun PlayStation 3 of PlayStaiton Portable.
http://www.gamer.nl/doc.php/56149/Kitase-zeer-geinteresseerd-in-remake-Final-Fantasy-VII?p=1#comment1154652
zeker kopen voor de PS3
Het is de enige reden dat ik een PS3 zou kopen
uiteindelijk is de Wit met Roze 'Lightning' verzie van de Console de enige die ik echt wel gaaf zou vinden om te hebben
maar aangezien mijn Japans niet al te best is
en ik ook geen zin heb om meer dan 500 euro aan een ps3 uit te geven (Import + 240 volt naar 110 volt Transformator)
Overigens krijg ik bij de PS3 denk het zelfde Probleem als bij mn PS2
Dat ik Final Fantasy Anthology & Final Fantasy IX er niet op kan draaien
omdat deze NTSC U/C zijn (het zijn Wel originele overigens)
Ik vind het trouwens beter dat ze nu eindelijk zowel in de USA als in de EU op dezelfde dag uit komen
en uiteraard dat er een verzie voor de Xbox 360 komt
(En niet te vergeten dat er ook een Super Elite Bundel komt met de Game erbij)
Korting Final Fantasy XIII
Het zal jullie niet ontgaan zijn dat we sinds kort een samenwerken met consoleshop.nl.
Ben jij een fan van Final Fantasy en RPG's, en kijk je vol verwachting uit naar Final Fantasy XIII? Let op!
Als lid van PS3Clan.nl krijg je een speciale korting op de pre-order van Final Fantasy XIII.
Elk lid van PS3Clan.nl mag een pre-order (bestelling) plaatsen van Final Fantasy XIII, en zal de game op de dag
van de release thuis ontvangen (we gaan er vanuit dat TNT-post haar werk dan goed doet).
Voor €49 (incl. verzendkosten) is Final Fantasy XIII van jou. Check de site voor meer informatie. Bestellen is zo gedaan.
Het zal jullie niet ontgaan zijn dat we sinds kort een samenwerken met consoleshop.nl.
Ben jij een fan van Final Fantasy en RPG's, en kijk je vol verwachting uit naar Final Fantasy XIII? Let op!
Als lid van PS3Clan.nl krijg je een speciale korting op de pre-order van Final Fantasy XIII.
Elk lid van PS3Clan.nl mag een pre-order (bestelling) plaatsen van Final Fantasy XIII, en zal de game op de dag
van de release thuis ontvangen (we gaan er vanuit dat TNT-post haar werk dan goed doet).
Voor €49 (incl. verzendkosten) is Final Fantasy XIII van jou. Check de site voor meer informatie. Bestellen is zo gedaan.
Korting Final Fantasy XIII
Denk dat dat niet geld voor de 360 verzie he
Binnenkort maar eens bestellen. Iets van 48 euro'tjes op videogamesplus.ca
hm ... dan vraag ik me toch af waar je je console vandaan hebt ???
Gewoon hier gekocht. Dat maakt tegenwoordig niets meer uit hoor, heb Call of Duty MW2 d'r ook vandaan en die speel ik dagelijks online, nog nooit een probleem mee gehad!
Ja ik was laatst bij iemand die een PS3 heeft en had Final Fantasy Anthology bij ...
maar die draait er dus niet op terwijl de versies van Final Fantasy VII & VIII die ik heb wel werken en Final Fantasy IX draaide bij hem ook niet
Ik snap niet dat mensen hier nog op zitten te wachten, FF was leuk, 10-15 jaar geleden...
Iedere FF Release op nieuwe consoles is een hit
nou wat let je
Kost me op zn minst 700 a 800 euro
Het probleem is dat het geen PAL maar een NTSC / J unit is ...
dus zou ik de behuizing moeten overzetten op een PAL unit
wat betekend dat ik ook een PAL unit zou moeten aanschaffen
en het importeren van zoon unit zou ook niet goedkoop zijn
mooie is dat het een trilogie is
Fabula Nova Crystallis FFXIII
dus FFXXIII (PS3)
FF Versus XIII (PS3)
FF Agito XIII (PSP)
ik kijk het meest uit naar Versus omdat die terug gaat naar de old school FFVII setting
Ja ik heb die trailer gezien van Versus ...
is er al een release datum bekend daarvan ???
ik denk dat dat voor mij toch wel 1 reden is om toch een PS3 te halen
Ja ik heb die trailer gezien van Versus ...
FFVII settingggg
is er al een release datum bekend daarvan ???
nee
TBA...
ik denk dat dat voor mij toch wel 1 reden is om toch een PS3 te halen
hopelijk een crossover met FFVII characters, Noctis lijkt wel verdomd veel op Cloud en Zack
Best goeie recensie: http://rpgfan.com/reviews/Final_Fantasy_XIII/

There are precious few opportunities for you to interact with other characters. Since you are basically just going from dungeon to dungeon, 90% of the dialogue is between the six protagonists. This gives FFXIII a lonely, arcade game sort of vibe. What's more with no cities, no triple triad or blitzball type games, and really nothing to do besides battle and grind endlessly, FFXIII can be exhausting.
Since you are basically just going from dungeon to dungeon
What's more with no cities, no triple triad or blitzball type games, and really nothing to do besides battle and grind endlessly, FFXIII can be exhausting.
There are precious few opportunities for you to interact with other characters. Since you are basically just going from dungeon to dungeon, 90% of the dialogue is between the six protagonists. This gives FFXIII a lonely, arcade game sort of vibe. What's more with no cities, no triple triad or blitzball type games, and really nothing to do besides battle and grind endlessly, FFXIII can be exhausting.
Ondanks dit kan ik toch nog steeds niet wachten tot ie uit is, nog ruim een week wachten...pfff
Heb er zelf nu gemengde gevoelens over juist. Wat ik juist het leukste aan FF vind is de wereld leren kennen; de overworld ontdekken, de dorpjes ingaan en praten met de bewoners, kijken wat er allemaal speelt, hoe hun huisjes eruit zien en wat er binnen valt te halen. Klinkt ongetwijfeld behoorlijk gay, maar dat ontdekkingsaspect vind ik juist zo leuk aan RPG's. Ik was zo'n gast die in FF 7 tm 10 echt elk dorpje in gaat, elk huisje in gaat, elke kamer doorzoekt, en praat met elke bewoner, om de wereld zo goed mogelijk te leren kennen. Aan de andere kant is dat ook juist waarom ik 12 zo weinig aan vond; het werd te groot, teveel huizen, teveel mensen, het overzicht was volledig kwijt; je had teveel keuze om iets te gaan doen in een stad dus ik ging uberhaupt niks meer doen. Van mij mag het wel weer wat knusser en intiemer allemaal. Oblivion kan daar een goed voorbeeld voor zijn; een gigantische wereld, maar toch bleven de steden allemaal knus, leuk en overzichtelijk, zodat het wel goed te doen is om de stad zo goed mogelijk te leren kennen.
15 knusse dorpjes > 5 megapolen
15 knusse dorpjes > 5 megapolen
Grafisch is deze nieuwe FF natuurlijk weer top of the bill. Maar ik mag toch hopen dat het qua gameplay en het uitbouwen van je karakters een stuk beter/boeiender is dan het vorige deel. Maar alle reviews gelezen te hebben vrees ik ook dat het een game wordt die ik maar 1 keer ga uitspelen, net als FF12.

Van mij mag het wel weer wat knusser en intiemer allemaal
Ja maar in dit deel zijn er helemaal geen dorpen/steden meer.
die zijn er wel ...
de mensen waar van dat afkomstig is zijn nog niet zo ver gekomen
dat het een game wordt die ik maar 1 keer ga uitspelen, net als FF12.
echt vaag want normaal mis ik dus nooit een van de Mainstream games in de Serie
ik heb er geloof ik zelfs nog een voor de Snes liggen
en ben zelf niet zoon fan van de MMO Verzies
maar XII is me echt ontschoten
maar ik hoor ook soms nog mensen die niet wisten dat IX ook bestaat
en die heb ik dus echt niet gemist (Heb een NTSC U/C verzie)
Van mij mag het wel weer wat knusser en intiemer allemaal.
We zien wel wat het gaat worden ...
ik denk dat als je verwachtingen hoog zijn het nog al snel tegen valt
Maar tot nu toe heeft square al bewezen om een van de Beste Game Ontwikkelaars ter wereld te zijn
(Ik ken overigens zelf geen beteren)
Even los van FFXIII, kwam dit stukje net tegen op Gamer.nl over FFVII. Zou wel heel erg vet zijn als ze dit gaan doen.
Oow wat heb ik die grijsgespeeld numero 7, daarna eigenlijk nooit meer een FF aangeraakt maar het kriebelt toch wel een beetje weer...
JE kan m morgen vanaf 11 uur bij alle FRS'es in Eindhoven kopen. Helaas niet in veldhoven, dus....
Ik hoop dat ze dat goed geregelt hebben ... Anders is FRS zo Failliet ...
ik weet nog dat die Winkel in Frankrijk HALO 3: ODST te vroeg ging verkopen
Die is nog wel even bezig met het afbetalen van de boete die hij er voor kreeg
Ja ik bel morgen voordat ik de bus in stap
tip ... Vraag niet of ze echt zo graag €3000,- boete willen per verkocht exemplaar
http://www.gamespot.com/xbox360/rpg/finalfantasy13/video/6252975/final-fantasy-xiii-video-review?hd=1
Ziet er godverredomme mooi uit, maar toch wat lineair/bijna sfeerloos...en geen turn-based rustpuntjes in battles
Ik ga hem kopen, maar moet het nog maar zien...ben bang dat het een game ala Uncharted 2 gaat worden 
Ziet er godverredomme mooi uit, maar toch wat lineair/bijna sfeerloos...en geen turn-based rustpuntjes in battles
Final fantasy XIIIVerwachte levertijd: Onbekend
Releasedatum: 09 maart 2010
Status: Pre-release
Voorraad: Ja
voorraad hebben ze al ik wil die game http://entertainment.mediamarkt.nl/default.aspx?id=21&p2=1419370
uhm ... dat is de normale verzie ... voor 10 euro meer heb je de collectors edition
Met naast de game krijg je:
• FINAL FANTASY XIII Original Sound Selection: Soundtrack CD. Een speciale selectie aan muziek tracks uit de game speciaal gekozen door componist Masashi Hamauzu. De CD komt in een speciale slipcase met daarop artwork uit de game en is voorzien van aantekeningen van de componist.
• The World of FINAL FANTASY XIII: Hardback book. Artbook met character designs, CG rendered artwork en omgevingen van tijdens de productie van de game.
• Exclusive Art Prints. Drie zeer collecticble art prints van de Eidolons, de krachtige summons van de speelbare karakters uit FINAL FANTASY XIII.
• Unique "Brand of the I'Cie " decal. Collectible sticker van het meest iconische symbool uit de game.
er is trouwens ook een Collectors edition van de Strategy Guide
deze heeft een Hard cover en is gedrukt op hoge kwaliteit Art-Papier
er is een gelimiteerde oplagen (210,000) en alle exemplaren zijn genummerd (ik heb 207,962)
Uiteraard zullen de echte fans deze al hebben en de game als collectors edition gereserveerd hebben
donateur
**voor de liefhebber**
Final Fantasy is per DIRECT te koop in iedere Free Record Shop
in Nederland, sind uurtje of 12 vanmiddag (embargo gebroken door ander
keten, dus FRS mag direct mee)
Final Fantasy is per DIRECT te koop in iedere Free Record Shop
in Nederland, sind uurtje of 12 vanmiddag (embargo gebroken door ander
keten, dus FRS mag direct mee)
Naja zo heel erg cool vind ik de extra's van de ce niet. Zou toch maar in de kast liggen.
Net zoals die hoody die je bij tekken kreeg. Haha, die doe je toch niet aan?
Maare heb er nu bijna 5 uur in zitten. Toffe game hoor. Heb alleen nog steeds niet alle party members en de tutorials blijven ook nog komen.
Combat system is super en de filmpjes zijn zeer mooi. Het lineaire is opzich niet zo heel erg, je bent constant bezig.
Sound is ook weer top.
Mis alleen het gedeelte dat je lvl up gaat.
Net zoals die hoody die je bij tekken kreeg. Haha, die doe je toch niet aan?
Maare heb er nu bijna 5 uur in zitten. Toffe game hoor. Heb alleen nog steeds niet alle party members en de tutorials blijven ook nog komen.
Combat system is super en de filmpjes zijn zeer mooi. Het lineaire is opzich niet zo heel erg, je bent constant bezig.
Sound is ook weer top.
Mis alleen het gedeelte dat je lvl up gaat.
laatste aanpassing
De timer staat nu bijna op 8 uur, en damn heb blijft boeiend. Ben al een addict ^^.
Alleen wel ff een guide zoeken voor weapon upgrades, want dat kan ik net pas.
Een tip trouwens, je moet regelmatig even naar je CPoints kijken. Omdat je geen lvl up krijgt was ik het een tijd vergeten, en kon ik mn chars dus flink boosten.
Alleen wel ff een guide zoeken voor weapon upgrades, want dat kan ik net pas.
Een tip trouwens, je moet regelmatig even naar je CPoints kijken. Omdat je geen lvl up krijgt was ik het een tijd vergeten, en kon ik mn chars dus flink boosten.
Even een vraagje, daar ben ik toch best benieuwd naar 
Final fantasy games waren ook altijd bekend om hun grote asortiment aan wapens(wat ik gespeeld heb dan),
Zoals in 10 en 12 dat je zoveel verschillende wapens hebt voor 1 personage.
Hebbe ze dit bij 13 ook weer toegepast, of hebbe ze gewoon 1 wapen en thats it,
Of kan je dat wapen zelf ook nog lvl up krijgen?
Final fantasy games waren ook altijd bekend om hun grote asortiment aan wapens(wat ik gespeeld heb dan),
Sound is ook weer top.
vind je die voetstappen niet zwaar irritant???
godsamme, wat een pokkegeluid is dat zeg
en dan dat schreeuwerige rooie kut kind met dr gegiechel, werd er gewoon misselijk van
na 2,5 uur heb ik het lekker op gegegeven
echt een (N)
Even een vraagje, daar ben ik toch best benieuwd naar
Je kan meerdere wapens vinden, en die kan je ook weer upgraden.
vind je die voetstappen niet zwaar irritant???
godsamme, wat een pokkegeluid is dat zeg
en dan dat schreeuwerige rooie kut kind met dr gegiechel, werd er gewoon misselijk van
na 2,5 uur heb ik het lekker op gegegeven
echt een (N)
Voetstappen vind ik wel cool gedaan, naja zo is het toch in alle games? Random stap geluiden afspelen.
En die vanille vind ik ook niet zo irritant meer. Wel erg jammer van dat piepstemmetje.
Mja dude na 2.5 uur heb je echt NIETS van de game gezien. Na een uur of 6/7 krijg je nog steeds tutorials.
Ik raad je aan om ff door te gaan.
Heeft is er iemand met de Guide die de weapon upgrade / material page wil inscannen? Ze hadden de guide namelijk niet.
Je kan meerdere wapens vinden, en die kan je ook weer upgraden.
Dus lightning hoeft niet perse de hele tijd met die gunblade te lopen?
Ik raad je aan om ff door te gaan.
nee dank je...
vind de battles erg saai en te statisch(turn based is zoiezo
vind het zeer irritant om na elk gevecht 2 schermpjes te moeten weg klikken
vind het erg irritant dat je na zo'n beetje elke 500 meter een niets zeggend filmpje te zien krijg
de game is veelste linear (voor een rpg, ok ok een J-rpg draait om grinden -_-)...jeeej 1 grote gang doorlopen (N)
nou ben ik nooit een fan geweest van FF of elke andere turn-based rpg
maar dit was toch wel een enorme tegenvaller, je komt nauwelijks een beetje in die game of je word wel weer onderbroken door een schermpje of een kutfilmpje waarin niet meer word gezegd van, kom, we moeten door gaan!
Nope, heb nu een ander zwaard voor lightning in mn inventory. Het begin zwaard vind ik alleen relaxter.
Heb trouwens nog geen dorpjes gezien enzo.
opzich wel chill dus
ben best blij met het veranderen van wapens als mogelijk is
Heb trouwens nog geen dorpjes gezien enzo. Maar dat past ook wel bij het verhaal.
dat hadden ze inderdaad al verkondigd,
De shops zaten nu in safe sphere's ofzo?
nee dank je...
eh, volgens mij ben jij ook echt totaal geen rpg-er dus je kan ook gewoon ophoude met klagen en verder gaan...
ik ben absoluut een rpg-er
het zal voor de fans ook vast een vette game zijn
maar voor mij is het 3x nix
er zijn veel betere rpg's te vinden
*insert random bioware game*
Je zegt net dat je turn based kut vind? Dan weet je van te voren toch dat FF niets voor je is? Ik snap dan ook niet dat je m gekocht heb, of je je heb m gedownload ^^.
ff games zijn gewoon turn based, snap dan ook niet dat dit tegen kan vallen. Ik heb begrepen dat je verderop wel een meer open wereld krijgt. Geen overworld, maar toch.
filmpjes zijn trouwens wel degelijk relevant voor het verhaal. Maare nee, als je niet van dit soort games houd moet je het idd ook niet spelen.
Na een aantal uren zijn je battels ook echt niet statisch meer, dan moet je constant je paradigms switchen. (rollen van de characters). Vrij tactisch dus.
--
Jup de shops en een upgrade menu vind je in de safe sphere, weet niet of je later wel in dorpjes komt.
laatste aanpassing
Je zegt net dat je turn based kut vind? Dan weet je van te voren toch dat FF niets voor je is? Ik snap dan ook niet dat je m gekocht heb, of je je heb m gedownload ^^.
inderdaad, als je absoluut een rpg-er bent en niet het systeem leuk vind
het was van te voren allang bekend dat het turn based zou worden
of je je heb m gedownload
Dan weet je van te voren toch dat FF niets voor je is?
ja klopt ook wel...
heb dan ook wel fallout 1 en 2 en FF7 uitgespeeld met wat tegen zin ivm het turn-based gebeuren
had wat dingen gelezen over semi turn based dit dat, dus ik was wel een beetje nieuwsgierig geworden
van zou ik het misschien deze x wat leuker vinden...
maar nee, het is nog gewoon turn-based met een 'laad balkje'
plus dat je alleen controle heb over je eigen character vond ik wat minder
paradigms switchen
wat ik daarvan heb gezien kon ik weinig tactisch noemen
ey, ik heb wat laag leven, ff switchen (healer doet ff healen, tankje doet ff tanken)
ben ik weer vol leven?? hup ff switchen naar relentless assault en weer gaan.
natuurlijk zal het dieper in de game wel moeilijker en wat tactischer worden
maar het kon mij niet overtuigen..
als je niet van dit soort games houd moet je het idd ook niet spelen.
daar ben ik nu dus denk ik wel definitief achter gekomen...
J-rpg's are no go for me
wat ik daarvan heb gezien kon ik weinig tactisch noemen
ey, ik heb wat laag leven, ff switchen (healer doet ff healen, tankje doet ff tanken)
ben ik weer vol leven?? hup ff switchen naar relentless assault en weer gaan.
natuurlijk zal het dieper in de game wel moeilijker en wat tactischer worden
maar het kon mij niet overtuigen..
Je hebt meerdere modes ook.
1 voor Veel dmg + tank
1 om te chainen
1 om te healen
1 om je party sterker te buffen
1 om je tegenstander zwakker te buffen
In het begin is alles vrij simpel idd, verderop heb ik regelmatig moeite met standaard mobs.
Je switched regelmatig van party en steeds iemand anders is de party leader. Dus je kan uiteindelijk eidereen besturen, maar idd niet in 1 match. Dat besturen doe je dan meer door de paradigm settings. Anders is het ook niet te doen.
anyways ik ga gamen
anyways ik ga gamen
ik ga hem morgen haalen
wel bizar hoe verschillend alle Reviews zijn
Ik moet zeggen dat het begin wel veel weg heeft van FFVII
Daarbij duurde het ook een hele tijd voordat je op een wereld map kan rond lopen
en je kunt er ook niet bij terug naar waar je was voordat je op de wereld map kwam
en het begint ook met een Trein ... (zou het toeval zijn
)
Ik moet zeggen dat het begin wel veel weg heeft van FFVII
Daarbij duurde het ook een hele tijd voordat je op een wereld map kan rond lopen
en je kunt er ook niet bij terug naar waar je was voordat je op de wereld map kwam
en het begint ook met een Trein ... (zou het toeval zijn
wat doe jij hier eigenlijks nog? 
met je
met je
*start nog maar eens een echte rpg op*
Vandaag toch maar ff de strategy guide gekocht. In de winkel kreeg ik nog te horen dat ik dom was dat ik de game al gekocht had. Anders kreeg ik 10 euro korting 
Kzo.. ja ik ben zaterdag bij jullie geweest, kreeg ik m niet mee. "Oh, in de middag kregen we een telefoontje dat we m wel konden verkopen"
Had ik 7,50 VIG (pu card) + 10 euro korting op de guide, de game in het weekend kunnen hebben. Nja boeie, dikke game. Wel banaal zo met die winkels.
Kzo.. ja ik ben zaterdag bij jullie geweest, kreeg ik m niet mee. "Oh, in de middag kregen we een telefoontje dat we m wel konden verkopen"
Had ik 7,50 VIG (pu card) + 10 euro korting op de guide, de game in het weekend kunnen hebben. Nja boeie, dikke game. Wel banaal zo met die winkels.
strategy guide gekocht
ik krijg er ook korting op bij free record vandaag
start nog maar eens een echte rpg op*
he dit is een leuke game hoor en als jij niks vind waarom zoek je dan final fantasy in dit forum op
waar kan je dat doen ik heb al veel punten enzo maar die menu kan ik nog niet vinden
wel lastig ik krijg deze boss niet af
optima change
je moet gebruik maken van het optima change,
Zodra je ziet dat de boss zijn muil/kap opendoet om een beam te gebruiken moet je snow def. role geven
En direct daarna begint de boss crystal rain, dan moet je snel een potion gebruiken(deed ik tenminste)
zodat je team weer full health is, zodra de rain over is moet je snow terug switchen naar ravager zodat hij en lightning zich volop de stagger meter van de boss werken, zodra die staggert is kan je ongeveer de helft van het balkje leegwerken, 2X stagger is einde boss
maar blijf wel goed op die kop van de boss letten
rechts, twijfel maybe, links: HELL NO!
Waar haal ik de SE/LE/CE
Ik heb gehoord dat E-Plaza in Breda ze nog binnen zou krijgen ...
ik heb overigens er eentje te pakken gekregen bij Game Mania
Maar dit was omdat er EEN Reservering Gecanceld was
Houd er rekening mee dat hij waarschijnlijk niet meer te krijgen is
want overal waar ik hem gereserveerd had hebben ze hem niet binnen gehad
(Op 1 Locatie na waar ze er 2 binnen hebben gehad ... Tegenover de 100 Reserveringen die ze hadden)
ik heb overigens meteen De Collectors Edition van Final Fantasy Versus XIII Gereserveerd
aangezien ik geen zin heb om nog een keer het zelfde gezeik te krijgen
(Nu Sta ik tenminste als eerste op de Lijst)
laatste aanpassing
rechts, twijfel maybe
Dude, lame!
Zojuist de SE besteld bij Intertoys btw, 70 eu en 2 eu verzendkosten, best netjes nog. Wilde eerst de normale bij Mediaoffer bestellen ook (47 eu - 7 eu Addiscount = 40 = chill!), maar was al een beetje bang dat dat niet helemaal goed zou gaan...bleek dus een goede gedachte geweest te zijn.
Net bezig ermee, even weer inkomen in Japanse games.
Veel cijfers, menuutjes en over-the-top dramatiek.
Maar hij staat met wel weer aan, toch jammer dat de game lineair is en geen compleet verkenbare overworld heeft.
Maar volgens mij had 10 die ook niet en toch vond ik dat een fantastische game! Laatste die ik gespeeld heb.
Maar hij staat met wel weer aan, toch jammer dat de game lineair is en geen compleet verkenbare overworld heeft.
Maar volgens mij had 10 die ook niet en toch vond ik dat een fantastische game! Laatste die ik gespeeld heb.
In 10 had je elke keer dezelfde 4 vijandjes, in alle gebieden, maar dan met andere kleuren...zo saai...en dat bord en dat onderwatervoetballen vond ik ook maar niks
8 en 9 hebben me verliefd gemaakt op de serie, 7 ook ooit willen oppakken, maar toen kwam de PS2 en FF10.
Ik heb er van genoten in ieder geval. Ben benieuwd hoe 13 gaat bevallen.
Tot nu toe weer even wennen, vanavond weer even verder.
je moet gebruik maken van het optima change,
Zodra je ziet dat de boss zijn muil/kap opendoet om een beam te gebruiken moet je snow def. role geven
En direct daarna begint de boss crystal rain, dan moet je snel een potion gebruiken(deed ik tenminste)
zodat je team weer full health is, zodra de rain over is moet je snow terug switchen naar ravager zodat hij en lightning zich volop de stagger meter van de boss werken, zodra die staggert is kan je ongeveer de helft van het balkje leegwerken, 2X stagger is einde boss
maar blijf wel goed op die kop van de boss letten
thanx ik ben al veder
Ja maar dat is bij iedere FF Game in het begin
8 en 9 hebben me verliefd gemaakt op de serie, 7 ook ooit willen oppakken, maar toen kwam de PS2 en FF10.
Ah ... Nu snap ik je ...
Bij 7 was je ook uren aan het spelen ...
en toen kwam je er na een uurtje of 20 achter dat je nog een hele wereld hebt om te verkennen ...
Ik hoor ook veel mensen zeiken omdat je niet meer terug kan maar dat was bij FF7 dus ook
en zelfs bij FF8 en FF9 kun je niet helemaal terug gaan ...
Heb het wachten op de remake van 7 maar opgegeven.
Ik hoop nog altijd stiekem dat ze ook eens iets gaan doen met FF8 ... Die was ook zo geniaal
Alleen de intro gaf me meteen al kippenvel
Maarja zoals ik van veel mensen hoor ... 'De beste Final Fantasy Staat op 3 Disks'
Ik ben fan van Vanilla!
Ik heb het idee dat het verhaal ook heel erg vanuit haar word verteld ...
ik bedoel ... Haar stem verteld heel veel dingen uit het verhaal ...
Maar ik moet zeggen de game is heel erg verslavend ...
ik ben net maar gestopt want anders komt er van slapen ook niet echt veel he
(en dat moet toch ook soms noch wel eens gebeuren)
dus je houd wel van kleine kinderen?
Kleine kinderen hebben niet van zulke dikke tetten!
Ik hoop nog altijd stiekem dat ze ook eens iets gaan doen met FF8 ... Die was ook zo geniaal
Alleen de intro gaf me meteen al kippenvel
Maarja zoals ik van veel mensen hoor ... 'De beste Final Fantasy Staat op 3 Disks'
8 heeft ook altijd veel indruk op me gemaakt. Niet uitgepseeld trouwens. Heb nog nooit een ff uitgespeeld. Gaat wel verandering inkomen.
Sinds wow speel ik vaker games uit
Heb nog nooit een ff uitgespeeld. Gaat wel verandering inkomen.
hmm, ik had FFX, X-2 en XII allemaal uitgespeeld
altijd een super vette ontknoping
Zijn alle fights tot nu toe redelijk makkelijk, kom je ineens die Odin Eidelon tegen...
Hij is dol op Chain bonus, maar dat pest kind gaat bij de eerste drie tikken al neer.
EDIT: Binnen 1 minuut verslagen, gewoon even beter nadenken.
Er werd ook al in de Strategy Guide Geschreven dat het een van de pittigere Gevechten is sinds je begonnen ben
Overigens ... Ben je er al achter wie Vanilla Zus is
Bij Odin heb ik constant zitten wisselen tussen paradigms met twee medics en twee ravagers, bij de vierde poging lukte het eindelijk
Ik had vooraf gewoon goed geboost, en de Medic paradigim zelf op mij genomen door veel potions erdoor heen te gooien.
nie spoileren aub
was een wilde gok als je naar de namen kijkt...
nie spoileren aub
Hoe ver ben je dan ondertussen ???
al vind ik het echt wel jammer dat je vrijheid erg ontnomen is
nog niet bij Chapter 11 he ???
De game is wel heel vergelijkbaar met Final Fantasy VII
het lang Lineair zijn van af het begin is daar een mooi voorbeeld van
nie spoileren aub
x2!!! Liever niet al te veel weggeven idd, ik ben pas net begonnen, wil alles zelf ontdekken en toch dit topic kunntn volgen
OT:
Vandaag naar de tandarts geweest voor m'n eerste gaatje (met verdoving uiteraard, zonder verdoving is voor stoere kampers), en toen ik thuis kwam met mn verdoofde kop stond daar gelijk de postbode met FF XIII, chill!
ik ben bij 13 uur nu
Ik zit nu zelf rond de 20 uur maar zit weer op een lastig punt ...
morgen ff guide door neuzen voor wat tips ...
overigens meeste spoiler heb ik daar ook al uit ...
BTW
iemand opgevallen dat de Reclame voor FFXIII die op TV komt alleen aangeeft dat hij uit is voor de 360
ik denk dat die reclame door MS is betaalt want de laatste keer dat ik een TV spot zag voor een Final Fantasy Game was voor FFVII ...
iemand opgevallen dat de Reclame voor FFXIII die op TV komt alleen aangeeft dat hij uit is voor de 360
en ps3 http://www.youtube.com/watch?v=l9b2vS7bE40
deze is ook wel cool ahhahah http://www.youtube.com/user/wafflepwn#p/u/11/YersIyzsOpc
laatste aanpassing
die Vanille haat ik nu al (al zou ik dr wel keihard doen)
wacht maar tot je dr abilities kan benutten, dan is ze echt goud
10 vind ik weinig aan, net als 12 (11 nooit gespeeld)...9 was de laatste vette imo
same here
heb 12 overgens wel uitgespeelt, alleen omdat t best wel n leuk battle systeem had
maar kwa verhaal en setting kon t me niet bekoren...
Wie had r nog meer moeite met *spoil*
Ik had t boek voor me neus (wat ik pas wil gebruiken voor de 2e run),dus ik koos r voor om zown pre-battle ding met al die bescherm dingen te nemen, en lightnight op rav en hope op med te zetten...
paar spark belts om (nog niet upgegrade)
verder zag ik niet veel mogelijkheden om m te verslaan, want als ik hope op syn zette, dan was tie al binnen n paar klappen dood zonder die pre-battle shit...
wie weet hoe je m t beste had kunnen verslaan, en wat was je tactiek..
laatste aanpassing
Overigens ... Ben je er al achter wie Vanilla Zus is
thanx voor de spoiler doefus
morgen ff guide door neuzen voor wat tips ...
overigens meeste spoiler heb ik daar ook al uit ...
daarom, n guide is leuk, en heel handig
maar ook handig met t weggeven van spoilen...
gebruik m dan ook alleen als je de game al n keer uit heb...
laatste aanpassing
wie weet hoe je m t beste had kunnen verslaan, en wat was je tactiek..
Hij gaat hard op Chain Gauge. Dus zo goed mogelijk proberen zijn Stagger balk te vullen, veel aanvallen dus. ik nam de rol van medic zelf op me door ontzettend veel potions er tegen aan te gooien en liet Lighting op Commando staan.
Ik had gewoon Slash & Burn aanstaan als Paradigm en probeerde gewoon zo hard mogelijk die Stagger Gauge vol te krijgen.
Ergens op de helft van zijn balkje kan je hem al claimen.
Zit op de 10 uur nu, nog steeds door het bos aan het grinden.
laatste aanpassing
Gewoon je piemel laten zienwerkt altijd wel bij jou
Dat was jouw magische truuk toch?
OT:
Wat een klein verschil in tacktiek aanpassing een groot verschil in deze game kan maken.
Eitje..
Het lijkt bij mij een standaard procedure te worden eerst te worden afgemaakt bij een eindbaas en hem de tweede poging met gemak te verslaan. Idem voor dat 'bloembeest'.
Hoe gebruikt iedereen hier die cristarium points trouwens? Elk karakter laten levelen in de rol waar die goed in is of moet elk karakter elke rol kunnen? (ik noem dat maar de 'Totaalvoetbal' methode).
Die vond ik qua verhaal juist geweldig! Het eerste FF deel waarin geen groepje erop uit trekt om het 'ultieme kwaad' te verslaan dat 'de wereld wil vernietigen' (of een variant daarop), maar juist meer een verhaal met politieke steekspellen en waar je ook de motivatie van de mensen aan de slechte kant kunt begrijpen. Wat een verademing was dit tegenover het veel te op safe gespeelde deel 10.
Hoe gebruikt iedereen hier die cristarium points trouwens? Elk karakter laten levelen in de rol waar die goed in is of moet elk karakter elke rol kunnen? (ik noem dat maar de 'Totaalvoetbal' methode).
maar kwa verhaal en setting kon t me niet bekoren...
Die vond ik qua verhaal juist geweldig! Het eerste FF deel waarin geen groepje erop uit trekt om het 'ultieme kwaad' te verslaan dat 'de wereld wil vernietigen' (of een variant daarop), maar juist meer een verhaal met politieke steekspellen en waar je ook de motivatie van de mensen aan de slechte kant kunt begrijpen. Wat een verademing was dit tegenover het veel te op safe gespeelde deel 10.
Op een gegeven moment zit je aan het plafond van een rol, dan gebruik ik de punten voor een andere rol, maar misschien is het ook verstandig om punten op te sparen.
Qua bewapening heb ik wel voor sommige een voorkeur gekozen, Lightning is mijn Commando, Sash mijn Ravager etc. Dus ik heb wel al een bepaalde rol gekozen voor sommige en daar besteed ik de meeste punten aan.
Eerst buffen zodat hij bijna geen dmg doet. En dan gewoon GEAAAANNN.
En nu in normale taal?
Wat is buffen?
krijg je een mailtje met de toegangscode voor de beta van 14.
FF 14 wordt toch een MMORGP? Ben benieuwd naar de bèta.
Heb net de tactics voor die boss neergetyped.
Net kwartier gedaan over zo'n leguaan met stekels, ding wilde maar niet staggeren.
Heb net de tactics voor die boss neergetyped.
haha
tis me net al gelukt, duurde kwartier met continu switchen en even odin erbij hale
Nog een tip:
in Chapter 8 Vrij aan het einde van Nautilus (The Clock tower)
zit een groepje van 5 Zwerg Metrodroids die 640 CP geven als je ze verslaat
als je terug loopt zit er 1 Zwerg Metrodroids die gerespawned is (en makkelijk te verslaan)
en als je dan weer terug loopt zijn de 5 Zwerg Metrodroids ook weer gerespawned
dit is een mooi truukje om wat extra CP te krijgen
in Chapter 8 Vrij aan het einde van Nautilus (The Clock tower)
als je terug loopt zit er 1 Zwerg Metrodroids die gerespawned is (en makkelijk te verslaan)
Ik heb er net een paar uur opzitten. Mijn eerste indruk is: erg mooie game, maar toch iets eenzijdige gameplay op dit moment met die gangetjes en savepoints om de 3 meter. Goed dat gaat hard veranderen, daar ben ik niet bang voor.
Het begin had qua verhaal wat mij betreft wel iets dramatischer gemogen. Er worden honderden ondschuldigen 'gezuiverd', opstandelingen vallen bij bosjes en er lijkt dus een oorlog uit te breken. Midden in die ellende lopen er een paar giegelende, kreunende en hitsig heigende kids met guns een beetje vrolijk te doen. Tja, zal wel typisch Japans zijn, ik had het wel iets serieuzer willen zien. FF7 (daar issie weer) was daar wel wat beter in.
Maar goed, ik ben desondanks wel geboeid en ben dik benieuwd waar het allemaal op uitloopt.
Het begin had qua verhaal wat mij betreft wel iets dramatischer gemogen. Er worden honderden ondschuldigen 'gezuiverd', opstandelingen vallen bij bosjes en er lijkt dus een oorlog uit te breken. Midden in die ellende lopen er een paar giegelende, kreunende en hitsig heigende kids met guns een beetje vrolijk te doen. Tja, zal wel typisch Japans zijn, ik had het wel iets serieuzer willen zien. FF7 (daar issie weer) was daar wel wat beter in.
Maar goed, ik ben desondanks wel geboeid en ben dik benieuwd waar het allemaal op uitloopt.
Net kwartier gedaan over zo'n leguaan met stekels, ding wilde maar niet staggeren.
Ja die zijn vrij pittig als je met Hope en sazh bent. Daarom geven ze van te voren ook een tut dat je ze kan ontwijken. Er zijn er 2 of 3 die je moet doden om een treasure te krijgen. Duurt idd zeer lang.
Hm straks ff even aanslingeren, weer een paar daagjes geleden!
laatste aanpassing
Ja die zijn vrij pittig als je met Hope en sazh bent. Daarom geven ze van te voren ook een tut dat je ze kan ontwijken. Er zijn er 2 of 3 die je moet doden om een treasure te krijgen. Duurt idd zeer lang.
Hm straks ff even aanslingeren, weer een paar daagjes geleden!
Strax komt er nog een vijand waare je alleen met Hope tegen vecht
Chapter 8 Vrij aan het einde van Nautilus (The Clock tower)
je kan vaaker stukje terug loopen en vechten maar tog dankje voor de tip
Shiiit, ik ben stukken trager dan de rest hier volgens mij. Heb er nu 9 uur inzitten en kan pas net mn weapons upgraden.
Ach ja, lekker de tijd nemen om al die datalogs door te lezen en te spelen met paradigm shifts en weapon upgrades, ik vermaak me dr kostelijk mee.
Ik vind dat best wel een pauper systeem trouwens, dat weapon upgrading, lijkt vrij weinig tijd aan besteed te zijn, ik vind het veel leuker om nieuwe wapens te kopen dan om al die bullshit erin te steken, maar goed, het moet maar. Verder vind ik het tot nu toe echt vet, wel anders dan FF voorheen, en ik mis de rustige dorpjes wel een beetje moet ik zeggen, maar het battle system is echt goed gedaan en vooral dankzij paradigm shift (die het gemis van het besturen van je gehele party invult) een stuk dynamischer dan FF 12. De omgevingen zijn prachtig, de enemies zijn goed gedesigned, en de sfeer zit er erg goed in, zeker dankzij de goeie soundtrack. Ik heb wel meer het Shin Megami Tensei (andere RPG reeks) gevoel hierbij dan het FF gevoel (vanwege het lineaire, het gebrek aan ''random gesprekjes'', huisjes e.d.), en ik vind het toch een beetje jammer, maar als FF dan toch een andere kant op moet vind ik deze erg goed gekozen en sterk uitgewerkt.
Het vechten vind ik echt te gek, ga geen gevecht uit de weg meer... Ook al weet ik dat het moeilijk gaat worden, heerlijk dat shiften tussen rollen en daar de perfecte tactiek in vinden. Verhaal is heerlijk Japans, af en toe té corny, maar dat neem ik voor lief.
De sfeer is perfect. De graphics blijven me verbazen en de vooral de CGI tussenfilmpjes zijn echt
Net na lange tijd weer met Snow gevochten, nu in die ene Pompoulous stad ofzo, heb er 14 uur opzitten. Nog lange weg te gaan, dat er geen einde aan mag komen
De sfeer is perfect. De graphics blijven me verbazen en de vooral de CGI tussenfilmpjes zijn echt
Net na lange tijd weer met Snow gevochten, nu in die ene Pompoulous stad ofzo, heb er 14 uur opzitten. Nog lange weg te gaan, dat er geen einde aan mag komen
Ik heb het spel van de week ook gehaald en vandaag maar meteen eens goed aan begonnen..
Zit nu bij lake bresha waar ik op het punt ben aangekomen dat ik tegen shiva moet opnemen...
Daar heb net even mee gevochten en toch maar uitgezet omdat ik zo weer weg moet helaas..
Had me er anders nog wel tot diep in de nacht mee kunnen vermaken denk ik.
De sfeer, de graphics, de battles. Alles bevalt me tot nu toe heel erg goed...
Heb er nu een uurtje 6 opzitten (dat er nog maar vele uurtjes mogen volgen).
Zit nu bij lake bresha waar ik op het punt ben aangekomen dat ik tegen shiva moet opnemen...
Daar heb net even mee gevochten en toch maar uitgezet omdat ik zo weer weg moet helaas..
Had me er anders nog wel tot diep in de nacht mee kunnen vermaken denk ik.
De sfeer, de graphics, de battles. Alles bevalt me tot nu toe heel erg goed...
Heb er nu een uurtje 6 opzitten (dat er nog maar vele uurtjes mogen volgen).
bij Shiva, heb de Sisters en Odin inmiddels binnen...
ik heb brynhilder binne
(sazh eidol)
geeneens bij Shiva,
De sisters zijn shiva....
ben nu met vet stukje bezig
laatste aanpassing
Hoop dat ifrit er ook nog in zit als eidolon. Die "dude" heerst.
nope, ifrit komt helemaal niet terug in FF13
Bahamut wel als eidolon van Fang, hope heeft Alexander en vanille heeft 1 met een klote naam
Die is niet zo moeilijk:
Begin de ronde met Syn/sab, zodra je dreigt te verliezen switch naar med/com
Zodra je weer wat HP hebt weer terug naar Syn/Sab tot je alle buffs hebt(of het moet gelukt zijn de 1ste keer)
ga daarna verder met com/sav en sav/sav om die gestalt balk te vullen, elke keer als je dreigt een personage te verliezen com/med
heb net me 1ste theme vrijgespeeld
heb loremaster trofee(discerned the full attributes of 100 enemies)
kreeg meteen sazh theme
Zodra je weer wat HP hebt weer terug naar Syn/Sab tot je alle buffs hebt(of het moet gelukt zijn de 1ste keer)
ga daarna verder met com/sav en sav/sav om die gestalt balk te vullen, elke keer als je dreigt een personage te verliezen com/med
heb net me 1ste theme vrijgespeeld
heb loremaster trofee(discerned the full attributes of 100 enemies)
kreeg meteen sazh theme
Ik versloeg die knakker door Sazh en Vanille eerst met faith te buffen(magic dmg) en daarna beide op ravenger te vechten, vergeet niet eerst ff libra te gebruiken zodat je zijn weakness heb.
Die is niet zo moeilijk:
ben al weer veder thanx
Zo snel?
Ik ben nog geeneens bij Shiva, heb de Sisters en Odin inmiddels binnen
Weet niet waar jij dan nu zit maar shiva is einde chapter 3 of heb ik het nu mis...
Althans ik denk dat het einde chapter 3 is..
Net voor die battle met shiva heb je die battle met die grote vogel die je in 2 etappas moet killen...
als je ff13 registreert (code in je ps3 doosje) krijg je een mailtje met de toegangscode voor de beta van 14.
Mijn code werkte helaas niet... hoop dat het tijdelijk is.
its an ingame item code for ff14 when it comes out
Je bedoelt de sisters van Shiva, Nix versla je dan geloof ik...misschien dat er later nog een andere Shiva komt? Ik weet het niet, ik ben zo ver nog niet maar die Nix had ik wel idd na 6 uur ongeveer
Nee dat is Shiva (Stiria & Nix)
vanille heeft 1 met een klote naam
Hecatoncheir
In ieder geval aan het einde van lake bresha zit ik nu...
Morgen na de formule 1 ga ik weer verder.
Kreeg ik net Dood Leuk Het Bericht ... "Please Insert Disk 3"
Dat ging toch sneller dan ik dacht (Vanaf dat ik voor het eerst met de game begon)
al was Barthandelus wel behoorlijk pittig om te verslaan
toen ik 'Doom' status zag verschijnen dacht ik eerst dat ik het niet zou redden
Maar uiteindelijk lukte het toch
laatste aanpassing
Vanmiddag eindelijk in Nautilus aangekomen (met Sazh en Vanille)... krijg van deze locatie wel weer het oude FF gevoel terug; (nog) geen vijanden, kunnen praten met NPC's, dope 
Is dat upgraden van wapens nou wel zo handig? had van alle karakters de wapens naar level 4 of 5 geupgrade maar zie er maar weinig meerwaarde in (alleen verhoogde statistieken).
Is dat upgraden van wapens nou wel zo handig? had van alle karakters de wapens naar level 4 of 5 geupgrade maar zie er maar weinig meerwaarde in (alleen verhoogde statistieken).
Vanmiddag eindelijk in Nautilus aangekomen (met Sazh en Vanille)... krijg van deze locatie wel weer het oude FF gevoel terug; (nog) geen vijanden, kunnen praten met NPC's, dope
Kzal die wapens ook maar eens gaan upgraden. Als ze lvl * zijn kan je ze laten veranderen dmv een speciaal item, en kan je weer opnieuw levelen begreep ik.
Kzal die wapens ook maar eens gaan upgraden. Als ze lvl * zijn kan je ze laten veranderen dmv een speciaal item, en kan je weer opnieuw levelen begreep ik.
Jup, duurt geloof ik alleen ff voordat je max level van een wapen heb berijkt, je moet het slim spelen met items om de bonus xp op 3x te krijgen. Ben nog steeds opzoek naar een goede guide ervoor. Kwam het volgende voorbeeldje tegen van Lightnings wapen Gladius.
Gladius -> Gladius (*)
Gladius (*) -> Helter-Skelter (Catalyst: Uraninite)
Helter-Skelter -> Helter Skelter (*)
Helter-Skelter(*) -> Omega Weapon (Catalyst: Trapezohesron)
In de strategy guide staat er veel over in. Helaas moet je zelf wel ff al je items enzo checken, en berekenen.
why use a guide when there is internet?
Dames en heren, nogmaals, graag een beetje oppassen met spoilers 
Heb er nu 10 uur en 45 minuten in gestoken en ben nu pas bij dat bos aangekomen...ben ik sneller of trager dan de rest hier?
Vind hem nog steeds echt vet, battles blijven spannend met paradigm shift en de omgevingen blijven ook bruut. Ik vind ook het verhaal weer eens leuk om te volgen, bij 12 vond ik dat echt niet interessant maar hier zitten tenminste leuke chars in (Sazh is m'n favo). Weapon upgrades ben ik niet zo'n fan van, en heb nog maar 1 summon gedaan maar ook dat vond ik een beetje raar aanvoelen. Ik ben nog gewoon gewend dat summons een shitload aan damage deden en daarna weer weggingen, maar nu moet je ineens rekening gaan houden met allerlei bars en tijdseenheden, toch ff een andere aanpak, en ik begrijp nog niet helemaal hoe ik een summon nu echt goed in kan zetten, zeker niet als je eenmaal naar gestalt mode gaat...maar goed, dat is hopenlijk gewoon ff leren.
Goed, benieuwd wat er in dat bos allemaal te vinden is, tot nu vond ik alle dungeons wel vet, de bosses zijn nog niet heel erg spannend tot nu toe al kunnen die eidolon battles wel tricky zijn zolang je niet helemaal door hebt wat je nu precies moet doen. Ik betrap mezelf sowieso op nog weleens dood gaan, ook bij simpelere battles, heb het op tijd shiften naar medics nog niet helemaal onder controle, maar goed, komt nog wel. Morgen weer een paar uur steken, het lijkt erop dat ik er iig langer van ga genieten als de rest hier
Heb er nu 10 uur en 45 minuten in gestoken en ben nu pas bij dat bos aangekomen...ben ik sneller of trager dan de rest hier?
Goed, benieuwd wat er in dat bos allemaal te vinden is, tot nu vond ik alle dungeons wel vet, de bosses zijn nog niet heel erg spannend tot nu toe al kunnen die eidolon battles wel tricky zijn zolang je niet helemaal door hebt wat je nu precies moet doen. Ik betrap mezelf sowieso op nog weleens dood gaan, ook bij simpelere battles, heb het op tijd shiften naar medics nog niet helemaal onder controle, maar goed, komt nog wel. Morgen weer een paar uur steken, het lijkt erop dat ik er iig langer van ga genieten als de rest hier
http://www.youtube.com/watch?v=BLwiWqFBgMQ in 8 min zie je hoe je hem verslaat
Ik bedoel Barthandelus (met die omgekeerde hoofden aan zijn zijkanten die je eerst moet raken). Heb m nog steeds niet dood, de leercurve gaat spectaculair omhoog ineens
Guide is relaxed.
Vind het toch altijd wel een extra toevoeging aan je collectie, voor een beetje knappe rpg/adventure doe ik meteen een guide erbij, die traditie is voor mij begonnen met Lufia voor de Snes
Ik bedoel Barthandelus (met die omgekeerde hoofden aan zijn zijkanten die je eerst moet raken). Heb m nog steeds niet dood, de leercurve gaat spectaculair omhoog ineens
gebruik commando/sentinal/medic en dan op het gezicht zelf(wanneer zijkanten kapot zijn) commando/ravager/medic en switch naar commando/sentinel/medic wanneer het gevaarlijk word
Alle mogelijke teamsamenstellingen/paradigma's geprobeerd, alle karakters tot het maximum geleveled, niks lijkt te werken tegen dat ding
Hij is niet eens uitdagend ofzo, gewoon... goedkoop.
Mijn opzet is als volgt:
Lightning (Commando)
Snow (Sentinel)
Sazh (Synergist)
Met Lightning gebruik ik de hele tijd Blitz om twee hoofden tegelijk aan te vallen. Indien gevaar gebruik ik Solidarity of Protection. Die hoofden vernietigen gaat makkelijk, maar dat stuk daarna loop ik steeds vast... op een gegeven moment gebruikt ie Doom.. en daar kun je niks tegen doen
Je kunt een Eidolon inzetten zodat de counter tijdelijk weg is, maar dat ding doet amper schade aan hem. HELP!
Hij is niet eens uitdagend ofzo, gewoon... goedkoop.
Mijn opzet is als volgt:
Lightning (Commando)
Snow (Sentinel)
Sazh (Synergist)
Met Lightning gebruik ik de hele tijd Blitz om twee hoofden tegelijk aan te vallen. Indien gevaar gebruik ik Solidarity of Protection. Die hoofden vernietigen gaat makkelijk, maar dat stuk daarna loop ik steeds vast... op een gegeven moment gebruikt ie Doom.. en daar kun je niks tegen doen
Je kunt een Eidolon inzetten zodat de counter tijdelijk weg is, maar dat ding doet amper schade aan hem. HELP!
Over het algemeen is het aan te raden om Lightning, Hope & Fang te gebruiken
dit omdat het de meest beste combinaties oplevert
als je hier wat meer over wil weten moet je eens in de Strategy Guide Neuzen
hier staat namelijk een heel stuk over waarom ze deze combinatie aanraden
ze zegen ook dat je uiteraard zelf moet weten wie je in je party kiest
maar als je kijkt op basis waarvan ze deze Combinatie als advies geven dan snap je het ook wel
dit omdat het de meest beste combinaties oplevert
als je hier wat meer over wil weten moet je eens in de Strategy Guide Neuzen
hier staat namelijk een heel stuk over waarom ze deze combinatie aanraden
ze zegen ook dat je uiteraard zelf moet weten wie je in je party kiest
maar als je kijkt op basis waarvan ze deze Combinatie als advies geven dan snap je het ook wel
Is er nog wat nuttigs te vertellen over het weapon-upgraden? Ik gooi altijd maar een zootje troep erin en hoop dat ze snel het volgende lvl bereiken, veel Gill heb ik namelijk nog niet en de spullen die ik vind zijn ook schaars
nou als je ooze's vind die vooral op 1 wapen gebruiken :0
en perfect conductors pas gebruiken als een wapen een X3 bonus kan krijge
Oh, Google is mijn vriend... Hier kan je gewoon hele interessante PDF'jes downloaden.
Dat is nog niks ... de hele Guide is gewoon een mooie toevoeging aan de Game
ik heb zelf ... de Collectors Edition van de Guide Met de Collectors Edition Van de game
(uiteraard is dit naast De gewone verzie van de game)
Ik heb van meeste Square Games die ik heb de Strategy Guide er bij
(Alleen niet bij de Nes en Snes Games van Square ontbreken deze nog)
aarom heb je de collectors en normal edition? Denk je dat de CE meer waard gaat worden?
de CE is extreem zeldzaam (ik geloof dat er in Nederland iets van 100 zijn)
overigens vind ik de Original Sound Selection en Het Artwork Boekje Geweldig om te hebben
Ik had niet verwacht dat ik er op 9 maart nog aan kon komen en kon ook niet wachten om te beginnen met Gamen (Dit heb ik wel vaker gehad)
Maar uiteindelijk Had ik hem toch te pakken (Met dank aan iemand die hem Gecanceld had)
Overigens is De game die in de collectors edition zit nog gesealed
en zech nou zelf ziet dit er niet leuk uit
![[albumelement id=76354815]](https://album.partyflock.nl/76354815_2191583359.jpg)
En ook Mijn Collectie Guides ziet er mooi uit
![[albumelement id=76354875]](https://album.partyflock.nl/76354875_3517898882.jpg)
En ook met de games Volledig zichtbaar
![[albumelement id=76354844]](https://album.partyflock.nl/76354844_2833760865.jpg)
Heb ooit ff 3 voor de usa snes gehad (5 in eu dacht ik). Voor 5 euro gekocht, voor rond de 100 verkocht.
Nice ...
wat denk je hier van
![[albumelement id=76354900]](https://album.partyflock.nl/76354900_228301600.jpg)
En deze is waarschijnlijk nog het meest indrukwekkend (Helaas is het doosje wel beschadigt)
![[albumelement id=76354915]](https://album.partyflock.nl/76354915_1373420801.jpg)
Ok, nu op 13.5 uur, net klaar met Whitewood (die boss op het einde was niet heel moeilijk idd, geloof dat de mensen hier het over hem hadden laatst, ben d'r zelf 1 keer bij dood gegaan, was ff vergeten dat Synthesizers ook wel keihard de man kunnen zijn), en begin nu met Sazh en Vanille in dat paradijsje op weg naar Nautilus. Battles worden steeds gevarieerder en ben steeds meer met paradigms bezig, alleen in het Crystarium kan ik alles gewoon vol maken dus ik hoef daar nog niet echt tactische beslissingen te maken.
Oxy, dat van die weapons upgraden heb ik hetzelfde idd, ik gooi ook gewoon een beetje in een weapon die ik op dat moment wil upgraden, maar echt veel logica zit er nog niet achter. Heb eens zitten kijken naar hoe dat upgraden nu precies in zn werk gaat en van elke component zit er wel verschil tussen hoeveel EXP die bij een bepaald wapen doet, maar ik heb echt geen zin om dat allemaal met elkaar te vergelijken. Daarom vind ik het nu ook zon gaar systeem, daar moet iets logischers voor zijn, ik hoop dat ik later iets vind om dat upgraden een beetje handiger aan te pakken anders houd ik het er gewoon bij dat het zuigt.
Wel vet, al 13.5 uur bezig en heb het idee dat ik pas net op gang begin te komen, geniet nog overal van (graphics, omgevingen, soundtrack, ...), battles zijn nog steeds spannend en de chars blijven ook leuk...alleen jammer dat ik nu weer met dat huppelkontje moet gaan rondlopen.
Oxy, dat van die weapons upgraden heb ik hetzelfde idd, ik gooi ook gewoon een beetje in een weapon die ik op dat moment wil upgraden, maar echt veel logica zit er nog niet achter. Heb eens zitten kijken naar hoe dat upgraden nu precies in zn werk gaat en van elke component zit er wel verschil tussen hoeveel EXP die bij een bepaald wapen doet, maar ik heb echt geen zin om dat allemaal met elkaar te vergelijken. Daarom vind ik het nu ook zon gaar systeem, daar moet iets logischers voor zijn, ik hoop dat ik later iets vind om dat upgraden een beetje handiger aan te pakken anders houd ik het er gewoon bij dat het zuigt.
Wel vet, al 13.5 uur bezig en heb het idee dat ik pas net op gang begin te komen, geniet nog overal van (graphics, omgevingen, soundtrack, ...), battles zijn nog steeds spannend en de chars blijven ook leuk...alleen jammer dat ik nu weer met dat huppelkontje moet gaan rondlopen.
En deze is waarschijnlijk nog het meest indrukwekkend (Helaas is het doosje wel beschadigt)
:superbaaz: Blijven bewaren dat soort spul, nostalgie to the max
Er ligt bij gameshop haarlem nog een Snes exemplaar van Secret Of Evermore, voor welgeteld €80,-
Illusion Of Time met hoes & guide is ook al zo gruwelijk veel waard
Maar maakt het nog uit wat betreft magic/strength welk onderdeel ik op een wapen gebruik? Of is het levelen van wapens altijd standaard? Zoveel strength erbij, zoveel magic.
nope, maakt niks uit, het is afhankelijk van het wapen zelf,
De een ontwikkeld magic heel sterk en de ander alleen offence
dus dat maakt niet uit.
spel duurt 50 uur tog ben beniewt ben nu 31 bezig
ik zit nu tegen de 40 denk ik
ook omdat ik op de steppe/plain even missies ben gaan doen
ben gisteravond in hoofdstuk 12 beland
begint meteen met een paar kei geile cgi scene's
biologische voorwerpen zijn multipliers..
meganische voorwerpen zijn exp boosters...
altijd eerst een hele rits bio, voor een 2x of 3x mutliplier, en dan meganische r ingooien, voor de boost...
het is ook verstandig om gewoon alleen eerst die power en magic bangles (zo noem ik ze maar ff, ff7 jwt) up te graden, en pas in n later stadium je wapens een beetje up te graden...
iemand nog n goeie manier gevonden om geld te minen?
ik heb een paar uur besteed aan t grinden op soldaten dan krijg je credit chips en incetive chips (500 en 2,500 gil)....
altijd eerst een hele rits bio, voor een 2x of 3x mutliplier, en dan meganische r ingooien, voor de boost...
het is ook verstandig om gewoon alleen eerst die power en magic bangles (zo noem ik ze maar ff, ff7 jwt) up te graden, en pas in n later stadium je wapens een beetje up te graden...
iemand nog n goeie manier gevonden om geld te minen?
ik heb een paar uur besteed aan t grinden op soldaten dan krijg je credit chips en incetive chips (500 en 2,500 gil)....
Goede tip...
Hoop dat ik er niet te laat mee ben...
je heb een X aantal wapens voor ieder character, en niet alle wapens zijn t waard om up te graden...
en hoe later je upgrade hoe sneller dat je door kan
voor beeld rekensommetje:
cieth tear (bio) heeft iets van 12 punten aan multiplier
0-100 is 100%
101-150 is 125%
151 - 201 is 150%
en so on...
dus je moet dan een x aantal cieth tear (12) doen om een uiteindelijke multiplier te krijgen...
iig.. ik weet niet of ik dat tabbelletje goed heb...
maar mechanische onderdelen die halen weer multiplier punten er af...
dus t is verstandig om eerst een 3x multiplier te hebben en dan gelijk in 1 rist een groot aantal van 1 mechanische onderdeel...
op deze manier kan je t maximale van je upgrades halen...
en hoe later je upgrade hoe sneller dat je door kan
voor beeld rekensommetje:
cieth tear (bio) heeft iets van 12 punten aan multiplier
0-100 is 100%
101-150 is 125%
151 - 201 is 150%
en so on...
dus je moet dan een x aantal cieth tear (12) doen om een uiteindelijke multiplier te krijgen...
dus t is verstandig om eerst een 3x multiplier te hebben en dan gelijk in 1 rist een groot aantal van 1 mechanische onderdeel...
ik had daar ook een soort van berekening van waarop stond dat je 501-1000 punten moet scoren voor een X3 bonus.
daarom, weet niet of ik t tabbelletje helemaal goed heb, maar kan zomaar zijn wat jij zegt...
wat ik weet is dat je in een shop: creature nogiets
ooze/oil's(van 150G) kan kopen, als je daarvan 39 gebruikt op 1 wapen heb je een X3 bonus
als je daarna perfect conductor erop gebruikt heb je zomaar een wapen op max level
die vraag tekens heb ik ook al wat gehad ben wel al op de helft Trophies
Commando's Seal (Bronze): Mastered the Commando role.
Ravager's Seal (Bronze): Mastered the Ravager role.
Sentinel’s Seal (Bronze): Mastered the Sentinel role.
Saboteur's Seal (Bronze): Mastered the Saboteur role.
Synergist's Seal (Bronze): Mastered the Synergist role.
Medic's Seal (Bronze): Mastered the Medic role.
Limit Breaker(Silver): Dealt 100,000+ damage with a single attack.
Adamant Will (Silver): Felled a heavyweight of the lowerworld wilds.
Master's Seal (Silver): Fully developed all characters.
Treasure Hunter (Gold): Held every weapon and accesory.
Instrument of Fate (Bronze): Took the first steps toward challenging an unjust fate.
Instrument of Dissent (Bronze): Survived the Purge to confront a greater peril.
Instrument of Tragedy (Bronze): Strode into danger's den and paid the consequences.
Instrument of Flight (Bronze): Slipped through the net and lived to fight another day.
Instrument of Vengeance (Bronze): Resolved to be more than a victim of circumstance.
Instrument of Survival (Bronze): Evaded pursuers, though memories of the past still gave chase.
Instrument of Rebellion (Bronze): Made plans to infiltrate enemy-occupied territory.
Loremaster (Gold): Discerned the full attributes of 100 enemies.
Secret Trophies: 25 (24 Including Platinum trophy)
ik heb ze nog neit alemaal wat er staat maar veel wel al
Instrument of Fate (Bronze): Took the first steps toward challenging an unjust fate.
Instrument of Tragedy (Bronze): Strode into danger's den and paid the consequences.
Instrument of Flight (Bronze): Slipped through the net and lived to fight another day.
Instrument of Vengeance (Bronze): Resolved to be more than a victim of circumstance.
Instrument of Survival (Bronze): Evaded pursuers, though memories of the past still gave chase.
Instrument of Rebellion (Bronze): Made plans to infiltrate enemy-occupied territory.
Secret Trophies: 25 (24 Including Platinum trophy)
ik heb ze nog neit alemaal wat er staat maar veel wel al
laatste aanpassing
Er ligt bij gameshop haarlem nog een Snes exemplaar van Secret Of Evermore, voor welgeteld €80,-
Illusion Of Time met hoes & guide is ook al zo gruwelijk veel waard
http://shop.ebay.nl/?_from=R40&_trksid=p3907.m38.l1313&_nkw=secret+of+evermore&_sacat=See-All-Categories
Valt wel mee dus
Jo thx man! Zal er op gaan letten vanaf nu, accesoires heb ik nog niet aan geupgrade, ga ik maar eens doen idd.
die vraag tekens heb ik ook al wat gehad ben wel al op de helft Trophies
hoe kun jij nou al die trofeeën hebben terwijl je voor die steppe bent , je moet minstens chapter 12 hebbe gehaald voordat je alle classes hebt....
Jo thx man! Zal er op gaan letten vanaf nu, accesoires heb ik nog niet aan geupgrade, ga ik maar eens doen idd.
Werkt idd prima! Gewoon 30 van die goedkope bio-spul kopen en upgraden tot hij op x3 staat, daarna duur tech-spul eroverheen en level. Ben nu met Lightning en haar Gladius op lvl. 16.
Sorry had een Fout gemaakt Het zijn er 35 Voor XBL (en 1 meer voor PSN)
Alle 'Instrument of ...' Zijn gewoon door het verhaal te spelen te behalen
en dat zijn er totaal 13
'...'s Seal' is voor als je in een Role Alles hebt tot en met Level 5
en dat zijn er 6
'Adamant Will' is als je een Van die Dino's weet plat te leggen ...
Ik ben er een keer per ongeluk tegen eentje opgelopen
Mits je Level 5 bent alleen omega wapens hebt en Meer dan 5000 HP hebt is het niet aan te raden
Er is trouwens nog een leuken en dat is de 2de vorm van de eind baas halen met een 5 star rating
Alle 'Instrument of ...' Zijn gewoon door het verhaal te spelen te behalen
en dat zijn er totaal 13
'...'s Seal' is voor als je in een Role Alles hebt tot en met Level 5
en dat zijn er 6
'Adamant Will' is als je een Van die Dino's weet plat te leggen ...
Ik ben er een keer per ongeluk tegen eentje opgelopen
Mits je Level 5 bent alleen omega wapens hebt en Meer dan 5000 HP hebt is het niet aan te raden
Er is trouwens nog een leuken en dat is de 2de vorm van de eind baas halen met een 5 star rating
laatste aanpassing
hoe kun jij nou al die trofeeën hebben terwijl je voor die steppe bent , je moet minstens chapter 12 hebbe gehaald voordat je alle classes hebt....
ik had hier eeder een film geplaats hoe je sneller leves up gaat op een plek en op die plek was ik
laatste aanpassing
Hehe ok...daar moet je meer voor neerleggen idd...maar waarom zou je? 
Kom bijna aan in Nautilus/Palumpolum, volgens mij kan ik daar wel wat kopen, heb 14.000 gil en geen idee wat ik ermee aan moet, wordt misschien eens tijd om wat components te kopen ipv alleen maar bij elkaar sprokkelen en dan een paar accesoires/wapens maar eens goed upgraden idd.
Ben net klaar met dat prachtige stukje met Sazh en Vanille btw, eindbazen op het einde waren wel tricky (3 keer dood gegaan geloof ik) maar met een beetje slim shiften was het prima te doen, en nu weer ff door met Lighting en Hope. Ik begin me ondertussen wel echt te storen aan hoe lineair de game wel niet is btw; telkens laad ik een savegame, loop de dungeon door, versla de eindbaas, en dan ben ik alweer een paar uur verder en sla ik hem weer op, en de volgende run begin ik dan weer bij de volgende dungeon. Er valt niet te ontdekken, je kan niet even van het verhaal afwijken en ff wat gewoon voor de gein gaan doen ofzo, je blijft maar in dat smalle pad rechtdoor lopen tot de eindbaas, en dan begint het liedje weer opnieuw. Hoop toch stiekem dat er nog een beetje uitgebreidere velden gaan komen of leuke dorpjes oid, want ik vind het echt jammer dat zo'n vet spel zo extreem lineair is uitgevoerd. Is toch totaal niet FF stylo?
Werkt idd prima! Gewoon 30 van die goedkope bio-spul kopen en upgraden tot hij op x3 staat, daarna duur tech-spul eroverheen en level. Ben nu met Lightning en haar Gladius op lvl. 16.
Kom bijna aan in Nautilus/Palumpolum, volgens mij kan ik daar wel wat kopen, heb 14.000 gil en geen idee wat ik ermee aan moet, wordt misschien eens tijd om wat components te kopen ipv alleen maar bij elkaar sprokkelen en dan een paar accesoires/wapens maar eens goed upgraden idd.
Ben net klaar met dat prachtige stukje met Sazh en Vanille btw, eindbazen op het einde waren wel tricky (3 keer dood gegaan geloof ik) maar met een beetje slim shiften was het prima te doen, en nu weer ff door met Lighting en Hope. Ik begin me ondertussen wel echt te storen aan hoe lineair de game wel niet is btw; telkens laad ik een savegame, loop de dungeon door, versla de eindbaas, en dan ben ik alweer een paar uur verder en sla ik hem weer op, en de volgende run begin ik dan weer bij de volgende dungeon. Er valt niet te ontdekken, je kan niet even van het verhaal afwijken en ff wat gewoon voor de gein gaan doen ofzo, je blijft maar in dat smalle pad rechtdoor lopen tot de eindbaas, en dan begint het liedje weer opnieuw. Hoop toch stiekem dat er nog een beetje uitgebreidere velden gaan komen of leuke dorpjes oid, want ik vind het echt jammer dat zo'n vet spel zo extreem lineair is uitgevoerd. Is toch totaal niet FF stylo?
Final Fantasy is altijd linear geweest. Er was alleen wat meer te doen voor je weer verder ging met de storyline, vermakelijk oponthoud zullen we maar zeggen. 
Nu in het grote PSICOM airship. Gevechten met 3 Vikings ga ik maar uit de weg.
Voor de rest nog steeds top, beetje grinden, beetje levelen en weer verder. 
Nu in het grote PSICOM airship. Gevechten met 3 Vikings ga ik maar uit de weg.
Ben net begonnen (10 uurtjes) eindelijk!
Hmm tja dat had zeker handig geweest maar was beetje nieuwsgierig hoe de upgrades werken dus zit ik nu met een lv 6 Gladius
maar vind het spel zo ongelooflijk mooi dat ik me niet snel verveel...
Jah dat getrut mis ik wel... Vind dat het een kenmerk is wat FF, FF maakt.
Iemand al FFIV gespeeld? FF online nog nooit gespeeld
Hmm tja dat had zeker handig geweest maar was beetje nieuwsgierig hoe de upgrades werken dus zit ik nu met een lv 6 Gladius
Hoop toch stiekem dat er nog een beetje uitgebreidere velden gaan komen of leuke dorpjes oid, want ik vind het echt jammer dat zo'n vet spel zo extreem lineair is uitgevoerd
Er was alleen wat meer te doen voor je weer verder ging met de storyline, vermakelijk oponthoud zullen we maar zeggen.
Jah dat getrut mis ik wel... Vind dat het een kenmerk is wat FF, FF maakt.
spel tip 9:
speel ff door tot dat je in hope's huis bent...
daar krijg je een team van Fang, Lightning en Hope
zet ze op Com, Rav, Rav...
en schakel terug naar agression: com, com, rav als de stagger vol is
je heb daar namelijk alleen maar grijse psycom figuren in een kamer, die incedive chip (2,500) en phoenix down (500) droppen...
ze respawnen ook telkens wanneer je n rondje loopt
in dezelfde kamer ligt ook een brawlers (bangle?)...
die geeft standaard al 50 strenght, grade m up dan geeftie zomaar 120 strength...
geef die aan fang, laat die als com spelen, en ga daar ff naar hartelust grinden tot je iets van 60,000 gil heb
in de winkel koop je 100 enigmatic liquid (+12 multiplier), dus: 500 gedeelt door 12 is 41,6... eh 42 dus, voor je X3 multiplier
koop daarbij Turbojet (meeste exp voor je geld in die winkel van alle keuzes, op dat moment)...
en grade je wapens up naar hartelust
laatste aanpassing
altijd ff saven voordat je gaat experimenteren...
is t niet goed, start en select, en weer opnieuw loaden, binnen 30 seconden ben je weer terug bij je vorige instellingen
Eindelijk op Pulse aangekomen. M'n bek viel wel even open toen ik die grote open vlakte zag.
Als je snel en makkelijk wil 'grinden', zoek dan het gedeelte van het veld op waar kleine vogelachtige monsters in groepjes rondlopen (ze vliegen niet). Deze brengen ongeveer 2500 - 3000 punten op en kun je verslaan door puur en alleen een paradigm als Agression te gebruiken; het spel gaat ervan uit dat je ongeveer 13 minuten kwijt bent per gevecht terwijl je in werkelijkheid maar 2 minuten bezig bent.
EDIT: toch best zonde dat ik die Gladius verkocht heb, blijkbaar
Als je snel en makkelijk wil 'grinden', zoek dan het gedeelte van het veld op waar kleine vogelachtige monsters in groepjes rondlopen (ze vliegen niet). Deze brengen ongeveer 2500 - 3000 punten op en kun je verslaan door puur en alleen een paradigm als Agression te gebruiken; het spel gaat ervan uit dat je ongeveer 13 minuten kwijt bent per gevecht terwijl je in werkelijkheid maar 2 minuten bezig bent.
EDIT: toch best zonde dat ik die Gladius verkocht heb, blijkbaar
laatste aanpassing
wat was t ookalweer met tier's...?
want je wapens kunnen toch ook n andere vorm aanemen ofzo, hoe werkt dat?
1ste tier is een wapen zoals gladius, 1ste fase van level 1-26
2de tier is een ontwikkelde vorm van level 19-61
3de tier is van 61 en verder, ingeval van lightnings wapen zijn dat allemaal omega volgens mij
1ste tier gladius*+uranite=helter-sketler(2de tier)
2de tier helter-skelter*+traphezedon=omega(3de tier)
Final Fantasy is altijd linear geweest. Er was alleen wat meer te doen voor je weer verder ging met de storyline, vermakelijk oponthoud zullen we maar zeggen.
Je kon je eigen party kiezen, je kon kiezen hoe je zou gaan reizen (via welke gebieden), welke stadjes je ging aandoen op weg naar je bestemming...in ieder geval veel meer keuzemomenten als dat je nu hebt. Soms werd ook niet duidelijk verteld waar je moest zijn en dan ging je op onderzoek uit, en dan kwam je nog weleens op plaatsen terecht waar je eigenlijk helemaal niet hoorde te zijn maar toch genoeg te doen viel. Die elementen zijn nu helemaal weg, tis telkens van A naar B komen, niets meer en niets minder. Voor mij is dat echt wel een belangrijk verschil met hoe FF een paar jaar geleden was.
maar vind het spel zo ongelooflijk mooi dat ik me niet snel verveel...
FF IV heb ik nog nooit gespeeld nee. FF online lijkt me helemaal niks eigenlijk, hoef die nieuwe ook niet zo nodig te spelen...ik zet mn hoop op FF 15.
spel tip 9:
speel ff door tot dat je in hope's huis bent...
daar krijg je een team van Fang, Lightning en Hope
zet ze op Com, Rav, Rav...
en schakel terug naar agression: com, com, rav als de stagger vol is
je heb daar namelijk alleen maar grijse psycom figuren in een kamer, die incedive chip (2,500) en phoenix down (500) droppen...
ze respawnen ook telkens wanneer je n rondje loopt
in dezelfde kamer ligt ook een brawlers (bangle?)...
die geeft standaard al 50 strenght, grade m up dan geeftie zomaar 120 strength...
geef die aan fang, laat die als com spelen, en ga daar ff naar hartelust grinden tot je iets van 60,000 gil heb
in de winkel koop je 100 enigmatic liquid (+12 multiplier), dus: 500 gedeelt door 12 is 41,6... eh 42 dus, voor je X3 multiplier
koop daarbij Turbojet (meeste exp voor je geld in die winkel van alle keuzes, op dat moment)...
en grade je wapens up naar hartelust
Thx gast, maar ik zoek nu nog liever ff mn eigen weg.
Die elementen zijn nu helemaal weg, tis telkens van A naar B komen, niets meer en niets minder. Voor mij is dat echt wel een belangrijk verschil met hoe FF een paar jaar geleden was.
100% !! Ging best vaak roamen ipv objectives afgaan, dat mis ik nu wel...
Kan straks ook...
Nou mooi, dat is 1 van mn kritiekpuntjes weggewerkt..nu de overige 15 nog
Maar gast, stel je voor, een FF VII remix met deze graphics...dat zou toch helemaal de godsgruwelijkste shit zijn? Zo'n game zouden ze gewoon kunnen maken! Maar ze kiezen ervoor om het in deze vorm te gieten...dat vind ik nou zo jammer.
100% !! Ging best vaak roamen ipv objectives afgaan, dat mis ik nu wel...
Precies ja, haalt toch iets weg van de gameplay imo
laatste aanpassing
Maar gast, stel je voor, een FF VII remix met deze graphics...dat zou toch helemaal de godsgruwelijkste shit zijn? Zo'n game zouden ze gewoon kunnen maken! Maar ze kiezen ervoor om het in deze vorm te gieten...dat vind ik nou zo jammer.
Maar ze besloten het voor dit deel over een totaal andere boeg te gooien, en ik ben er content mee.
De volgende Final Fantasy (nummer 15) zal wellicht meer aan je smaak voldoen. Nummer 9 werkt ook weggehoond door de kiddy characters, maar dat blijft één van mijn favorieten.
hier nogal moeite met 2 Enki's
probeer vanille je telkes te late heale terwijl jij met je spells erop losbeukt op 1 van de 2, en probeer synergist ook goed te gebruike
probeer vanille je telkes te late heale terwijl jij met je spells erop losbeukt op 1 van de 2, en probeer synergist ook goed te gebruike
Heb nu de tactiek om met vanille om de 3/4 beurten te healen, dan eerst met Sazh het begin van die stagger te maken, vervolgens Dual Caster om die stagger vol te maken en door te rammen.
Werkt opzich aardig nu, soms wil ik nog wel eens te veel hakken en dat vergeet ik die heal switch snel te doen...
laatste aanpassing
Dit zeker nog niet gezien ...
dat is 13 VERSUS niet 15....
Heb nu de tactiek om vanille om de 3/4 beurten te laten healen, dan eerst met Sazh het begin van die stagger te maken, vervolgens Dual Caster om die stagger vol te maken en door te rammen.
Werkt opzich aardig nu, soms wil ik nog wel eens te veel hakken en dat vergeet ik die heal switch snel te doen...
je hoeft hem niet eens te staggeren
soms is het genoeg om ellementaire aanvallen te gebruiken
Tering... Iemand tips om die Fal'Cie aan het einde van hoofdstuk 10 te verslaan? Die Sanctum grootmeester zeg maar. Die vier elementhoofden krijg ik nog wel kapot, maar daarna gaat hij los met een aanval die uit het niets mijn maincharacter uitmoordt, ondanks dat haar HP vol is
telkens switchen tussen com/rav/rav- com/rav/med - com/sen/med- med/sen/med
en als hij in stagger is: com/com/med
ik gebruikte lightning/snow/vanilla hiervoor
Edit: met chapter 13 bereikt
laatste aanpassing
telkens switchen tussen com/rav/rav- com/rav/med - com/sen/med- med/sen/med
en als hij in stagger is: com/com/med
ik gebruikte lightning/snow/vanilla hiervoor
Maar dan ben je wel even bezig denk ik? De damage die gedaan wordt aan die hoofden is - buiten stagger om - bedroevend laag. Die 4 hoofden had ik nog wel makkelijk, maar als die kerel ineens een tijdje stil gaat zitten, komt ie toch met een aanval, dat gelijk Lightning dood is. (N)
Misschien nog even grinden, want mijn gemiddeld HP ligt op de 1.000 en heb nu iedereen tot minimaal 2 geleveld, maximaal 3.
mijn figuurtjes zaten toen tegen de 2000hp aan
mischien er iets over, en het koste me max 10 minuten
was de hele tijd met rav/rav bezig om hem te staggerren en commando is beste klasse tijdens stagger
als je eraan toekomst is een summon ook nog een tip, ik geef voorkeur aan odin of bahamut
Ga vanavond nog maar even los ermee. Ik heb ook nog helemaal geen buffs aan het begin van de battle, geen haist, protect, shell etc.
Op alle YouTube filmpjes zie ik alle buffs voor de battle al vol staan. Misschien maar even de middeltjes gebruiken voor ik ga battlen.
Misschien toch maar eens wat meer aandacht besteden aan het lvl'en van mijn accessoires dan aan mijn wapens.
Final Fantasy XIV wordt trouwens ook echt... 
Volgens mij gaat dat alles omvatten wat Final Fantasy maakt, gigantische wereld, mini-games tussen spelers, verschillende rassen, lvl'en. Ik kijk hier echt naar uit.
http://www.finalfantasyxiv.com/
Volgens mij gaat dat alles omvatten wat Final Fantasy maakt, gigantische wereld, mini-games tussen spelers, verschillende rassen, lvl'en. Ik kijk hier echt naar uit.
http://www.finalfantasyxiv.com/
Maar ze besloten het voor dit deel over een totaal andere boeg te gooien, en ik ben er content mee.
De volgende Final Fantasy (nummer 15) zal wellicht meer aan je smaak voldoen. Nummer 9 werkt ook weggehoond door de kiddy characters, maar dat blijft één van mijn favorieten.
Voor dit deel is het prima idd, 1 keer zo'n game ertussen is wel vet, en ik geniet er ook echt wel van. Maar ik hoop niet dat dit DE richting wordt die FF op gaat. Deel 9 vond ik ook super btw, leuke memorabele characters (Viviiiii!!!), gave wereld, Kuja was weer eens een vette bad guy (dat mis ik ook in FF XIII btw, maar misschien komt die nog, geen spoilers graag), en genoeg mogelijkheden voor leuke en spannende battles.
Vandaag ff een lange run gehad btw, 5.5 uur geloof ik (wel gaar dat je doordeweekse dag zo alleen nog maar bestaat uit werken, eten en FF XIII, maar goed, so be it
FF Online lijkt mij niet zo btw, ben niet zon erge online gamer (Street Fighter uitgezonderd), misschien dat ik hem gewoon oversla net als FF XI. Ligt er ook aan of het een maandelijkse betaling gaat worden of niet. Zal hem wel in de gaten gaan houden, maar ben vooral benieuwd naar FF XV.
Was het maar echt turn-based
In de vorige delen kon ik echt een uur doen over een boss battle, elke stap overdenken, berekenen hoeveel summons je nog kan doen en casts kan doen met resterende MP, welke opties je hebt om MP te restoren, berekenen of je medic het allemaal nog kan bijhouden, ... ging zoveel tijd in zitten.
Nu blijft de tijd gewoon doorgaan als je je beurt niet neemt dus echt tijd om goed na te denken heb je niet, en aan de andere kant zoveel keuzes heb je ook weer niet in battles.
Kakzooi!
Een uur lang lopen grinden, HP van mijn favoriete team omhoog gegooid, extra spells vrijgespeeld, zitten kutten met het upgraden.
Heb ik de Fal'Cie aan het eind van chapter 10 bijna dood, al 4 van zijn Destructo's overleefd, laatste Destructo laad op, ik alle members healen, shellen, protecten, alles stond klaar om die laatste op te vangen, gaat mijn main character nu ineens wél dood door één zo'n aanval.
Ik moest godverdomme nog minder dan 10.000 damage, dat was zonder stagger attack nog wel gelukt ook!
Kut! Ik ga in een voorverwarmd bed liggen, nog een kwartier mijn strategie overdenken en morgen weer een dag!
Kák!
Een uur lang lopen grinden, HP van mijn favoriete team omhoog gegooid, extra spells vrijgespeeld, zitten kutten met het upgraden.
Heb ik de Fal'Cie aan het eind van chapter 10 bijna dood, al 4 van zijn Destructo's overleefd, laatste Destructo laad op, ik alle members healen, shellen, protecten, alles stond klaar om die laatste op te vangen, gaat mijn main character nu ineens wél dood door één zo'n aanval.
Ik moest godverdomme nog minder dan 10.000 damage, dat was zonder stagger attack nog wel gelukt ook!
Kut! Ik ga in een voorverwarmd bed liggen, nog een kwartier mijn strategie overdenken en morgen weer een dag!
Kák!
laatste aanpassing
mijn psn is christiaanwwe
of je bent nooit online, of je sync je trohpies niet, of je speelt FF13 niet...
want ik zie geen trophies bij je...
Die turn-based battles zijn wel erg gaaf, doet me een beetje denken aan Lufia II op de SNES, fokking dik spel!
zwaar, zwaar bruut spel
mijn eerste echt rpg
naja, vanavond weer keihard kontschoppe kan niet wachten om alleen nog die eind boss over te hebbe 
waarschijnlijk bang dat we erachter kome dat hij het spel niet eens heeft
Dat hij alleen alles uit filmpjes heeft verder niks
of je bent nooit online, of je sync je trohpies niet, of je speelt FF13 niet...
want ik zie geen trophies bij je...
Lufia II op de SNES, fokking dik spel!
Toen had je nog leuke extra's in die games zitten als je ze uitspeelde. Lufia 2x uitspelen, dan kon je zo'n 99 verdiepingen kelder in.
Ook had de eerste Zelda dat; 1x uitspelen en vervolgens zit alles op een andere plek..
*edit*
Vette show zeg in Nautilus
laatste aanpassing
Kakzooi!
Kák!
Die gast/robot kostte mij ook een hele dag
Je kunt tips/trucs gaan zoeken, maar neem van mij aan, helpt niet (tenminste mij heeft het niet geholpen).
Gewoon grinden totdat je rollen op level 3 hebt en dan je wapens fanatiek gaan upgraden. Heb ik ook gedaan en toen versloeg ik m wel
Iemand trouwens al een leuk item verkregen door dismantle?? Voor zover ik het heb gedaan, komt er niet veel soeps uit en kan ik beter in de shoppies verkopen..
1X daarna nooit meer gedaan
ben nu bezig met geld score door perfumes te verkopen die ik van sacrifices scoor
kan je voor 12,5000 gil verkope
wat ben jij voor een persoon als ik niet online ben eendag oh dan zal die spel ook niet hebben ???
en trouwens waarom maak ik een final fantast 13 forum aan als ik hem neit zou koopen volgens jou en trouwens heb wel degelijk final fantasy 13 hier liggen en deel 1 en 2 en deel 5 en8en 9 en zelf 10 aleen mis ik 8 en die had ik gedownload op een emulator en k mis nog een paar deelen maarja daar is de ps2 emulator goed voor of de playstation store
laatste aanpassing
sweekends
en trouwens waarom maak ik een final fantast 13 forum aan als ik hem neit zou koopen volgens jou en trouwens heb wel degelijk final fantasy 13 hier liggen en deel 1 en 2 en deel 5 en8en 9 en zelf 10 aleen mis ik 8 en die had ik gedownload op een emulator en k mis nog een paar deelen maarja daar is de ps2 emulator goed voor of de playstation store
puntjes op?
Toen had je nog leuke extra's in die games zitten als je ze uitspeelde.
Lufia 2x uitspelen, dan kon je zo'n 99 verdiepingen kelder in.
Bijna
Bijna1x uitspelen en je kreeg bij elke battle goud * 4. 2de keer kan je zelf je team samenstellen voor de ancient cave, en da's maar goed ook want Dekar is een baas
Het is ook al zo'n tijd gelee, echt de golden times
Toen vocht je nog tegen kwallen ipv psycom soldiers
Mijn record van die dungeon was geloof ik +/- 67, verder had ik wel alles compleet zelfs die secret levels van die capsulemonsters
laatste aanpassing
Idd, Illusion of Gaia, Secret of Mana enzo
Toen waren de RPG's gewoon nog kickass.
Ik was bij het einde, moest je tegen een gigantische kwal vechten. Hijzelf valt je niet aan, maar ze vertellen er dus even niet bij dat je hem in 3 turns moet verslaan. Wat gebeurt er als je hem niet verslaat? Je houdt all je Iris-schatten maar je krijgt niet de sleutel voor de laatste paar schatten.
Ik dacht dat ik gek werd, 6 uur voor jan lul gespeeld.
Nu we het toch over Lufia hebben, ze zijn met een remake bezig in 3D op de DS.
In japan is hij al uit, dus ik ging even een trailer kijken maar al snel afgehaakt.
Bedankt Square Enix voor het verneuken van yet another awesome franchise
Mijn record van die dungeon was geloof ik +/- 67
Ik was bij het einde, moest je tegen een gigantische kwal vechten. Hijzelf valt je niet aan, maar ze vertellen er dus even niet bij dat je hem in 3 turns moet verslaan. Wat gebeurt er als je hem niet verslaat? Je houdt all je Iris-schatten maar je krijgt niet de sleutel voor de laatste paar schatten.
Ik dacht dat ik gek werd, 6 uur voor jan lul gespeeld.
Nu we het toch over Lufia hebben, ze zijn met een remake bezig in 3D op de DS.
In japan is hij al uit, dus ik ging even een trailer kijken maar al snel afgehaakt.
Bedankt Square Enix voor het verneuken van yet another awesome franchise
doet me een beetje denken aan Lufia II op de SNES, fokking dik spel!
Zekers wel een brute game ...
Het lolligste was toch wel dat hij helemaal in het Nederlands verkrijgbaar was
(en dat was toen de tijd iets wat nog nooit gedaan was)
Heel erg jammer ditbeter hadden ze gewoon het origineel opgepoetst. niet in 3d
Ze poetsen de laatste tijd veel oude games op
Sinds kort is Perfect Dark op XBL Te Downloaden en die is zo goed als origineel
Bij sommige games is het wel mooi als ze het helemaal oppoetsen en doen
(Mooi voorbeeld is de Tec Demo van FFVII)
Maar sommige games kun je beter Zo origineel Mogelijk laten
laatste aanpassing
jij die game al had op het moment dat je dit topic hebt geopend
dat zij ik niet ik had de game op maandag 8 maart
same here, maar de game ziet er zeker vetjes uit. is de €40 zeker wel waard. Elke FF was in het begin linear.
Officiële Advies Prijs is €60,- (Standaard Edition) €70,- (Collectors Edition)
Maar al had die het dubbelen gekost ... Dan was hij het nog waart
Na Mijn mening is het De Beste Game van het jaar
en het is gegarandeerd ook een van de Best verkopende Games
(Ik denk dat FFvsXIII Niet zo extreem zou verkopen omdat die er alleen voor de PS3 Komt)
Toch wel fijn dat auto-battle hè...
Whehe, pauperoptie man, ik heb ingesteld dat ie standaard op abilities staat ipv auto-battle, ik wil liever zelf kiezen, dan komt er nog een beetje zelf nadenken bij kijken
Illusion of Gaia
Godverrrrrdome JAAAA!!! Misschien wel de vetste RPG ever imo
Whehe, pauperoptie man, ik heb ingesteld dat ie standaard op abilities staat ipv auto-battle, ik wil liever zelf kiezen, dan komt er nog een beetje zelf nadenken bij kijken
Soms is het gewoon écht nodig...
Ben nu bij Alexander, Hope's Eidelon. Helaas niet in één keer verslagen, zoals alle andere Eidelons.
Merk wel dat de gevechten op Gran Pulse gelijk wat heftiger zijn dan die hiervoor, de ratings schieten omlaag. Kan niet wachten tot ik bij het open veld ben, en even heerlijk uren kan grinden tot ik maxed out ben.
laatste aanpassing
Godverrrrrdome JAAAA!!! Misschien wel de vetste RPG ever imo
Idd, daar zat ook echt ZO veel in.
Toen ik hem uitgespeeld had las ik later dat je ook nog al die verborgen juwelen kon halen, kon je tegen een sterkere eindbaas vechten
Maar als je er 1 miste kon je vaak niet meer terug om hem opnieuw te halen. Aardig vaak New Game daardoor gedaan. Maar uiteindelijk wel gelukt
Maarja dat was vroeger, toen er ook nog wel eerlijke reviews werden geschreven door IGN, Gamestop etc.
Nu krijgen (vooral Japanse games) vaak geen aandacht, waardoor ze niet uitkomen in de EU/US terwijl het wel goede games zijn, zoals onlangs Fatal Frame 4 op de Wii en vooral Seiken Densetsu 3 (Secret of Mana 2, is trouwens ook een English patch voor
Lufia op de DS zal waarschijnlijk ook nooit een release buiten Japan zien. Denk niet dat deze zo goed is als het origineel, maar wil hem toch nog wel proberen
laatste aanpassing
same here, maar de game ziet er zeker vetjes uit. is de €40 zeker wel waard. Elke FF was in het begin linear.
Officiële Advies Prijs is €60,- (Standaard Edition) €70,- (Collectors Edition)
gekocht via amazon.cu.uk
En bij FRS online was er een aanbieding voor 60E de special Edition
gekocht via amazon.cu.uk
En bij FRS online was er een aanbieding voor 60E de special Edition
Het loont meestal wel om even rond te kijken, en niet klakkeloos naar bijv. frs te rennen.
Diverse gameshops hadden bijvoorbeeld ook de Guide er gratis bij als je een pre order maakte van 54,95.
Jeeeh Free-Roaming en Side-Quests.Eindelijk.
Volgens mij zitten wij zo'n beetje even ver, aangekomen in de steppe, nu een of andere grot/tunnel met een schat die wordt bewaakt door een gruwelijk sterke Juggernaut, waartegen ik het voorlopig nog voor 100% ga afleggen...
laatste aanpassing
Volgens mij zitten wij zo'n beetje even ver, aangekomen in de steppe, nu een of andere grot/tunnel met een schat die wordt bewaakt door een gruwelijk sterke Juggernaut, waartegen ik het voorlopig nog voor 100% ga afleggen...
Ik ben al 3 uur lang aan het grinden op de steppe, beetje CP vergaren en lvl'en. Kan die King Behemoth nog niet in één keer verslaan met pre-emptive. Dus even tegen de vogeltjes aan het grinden, versla ik binnen 20 sec. en levert 2500 CP op.
Ik moet echt sterker worden, want mijn gemiddelde Strength/Magic ligt max. rond de 400+ en mijn HP rond 1750.
Ik ben al 3 uur lang aan het grinden op de steppe, beetje CP vergaren en lvl'en. Kan die King Behemoth nog niet in één keer verslaan met pre-emptive. Dus even tegen de vogeltjes aan het grinden, versla ik binnen 20 sec. en levert 2500 CP op
hoeveel uur heb jij er al op van de game
Dus even tegen de vogeltjes aan het grinden, versla ik binnen 20 sec. en levert 2500 CP op.
Ik heb op de steppe zelf een gevecht of 4 gedaan, 3 tegen Flan dingetjes en 1 tegen zo'n cactus. Daarna meteen de objective opgezocht.
Vervolgens ben ik aan t grinden gegaan tegen Hoplites in die grot/tunnel waarover ik sprak, ben nu ruim een uur bezig en heb nu bijna 100.000 cp te besteden per character
Kan die King Behemoth nog niet in één keer verslaan met pre-emptive.
Ik ook bij lange na niet. In de guide wordt er verteld dat je met Com/Com/Rav en Pre Emptive het zou kunnen halen als je dan ook nog een goed getimede summon doet, maar mij lukte het niet.
Toevallig net gesaved 33:45
laatste aanpassing
Rond de 33 uur ook...
Heb hem inmiddels eenmaal verslagen met geluk. Maar grind nog rustig door.
Hoplites
hoeveel CP levert zo'n gevecht op en waar is die grot?
hoeveel CP levert zo'n gevecht op en waar is die grot?
Iets meer dan 1000cp per hoplite, gevechten zonder pre emptive 3 targets +/- 45 sec. met pre emptive 3/4 targets onder de 30 seconden...maar elke keer als je terugloopt pak je ze makkelijk met pre emptive
Die grot heet MAH'HABARA, en is het eerste objective punt zodra je de steppe inkomt, ik liep weliswaar ook een paar keer mis, maar zo moet je ook verder voor het verhaal
Ga zo de bewuste grot uit, battle team heeft nu 2x level 4 class en 1x level 3 class, lijkt me ruimschoots voldoende, iedereen heeft ruim boven de 2300 hp
laatste aanpassing
Barthandelus net voor de tweede keer verslagen, ik kan nu terug naar Cocoon als ik dat wil, maar blijf liever nog wat grinden op Pulse. Daar loopt nu 1 of andere reus rond achter de bergen, dat ding is nog 10 keer groter dan die dino's die op die steppe lopen
.
HP van alle karakters zit nu op 5000 gemiddeld. Lightning heeft een Helter-Skelter op level 45 en Snow en Sazh iets soortgelijks. De rest gebruik ik weinig.
Ik hou mezelf voor pas van Pulse weg te gaan als ik zo'n dinosaurus kan verslaan
HP van alle karakters zit nu op 5000 gemiddeld. Lightning heeft een Helter-Skelter op level 45 en Snow en Sazh iets soortgelijks. De rest gebruik ik weinig.
Ik hou mezelf voor pas van Pulse weg te gaan als ik zo'n dinosaurus kan verslaan
kan je ook die andere karacters besturen??
ik kan ze allemaal besture
net me laatste gevecht gewonnen naar wat gekloot
hoe dan? Bij mij vallen ze automatisch aan
oh, dat bedoelde je, nee dat kan niet
je kan de hele game alleen maar aangeven welke rol ze vervulle
biatchh jou schuld
ga huilie huilie doeng ofzo
Zo'n dino levert 80.000 CP op.
heb het spel al uit maar wil wel graag die beesten afslachten
Zo'n dino levert 80.000 CP op
het is maar net welke van de 2, die met hoorns zijn echt fucking sterk,
Die andere is nu een makje voor me
laatste aanpassing
Wanneer kan je die compontens gebruiken voor je wapens?
Ik zou het nog even uitstellen als ik jou was, opzich zie je er te weinig van terug, pas later kun je meer spullen kopen en dan in 1x juist veel upgraden, +de regel: Alles biologisch geeft multipliers in het upgraden, en syntetisch/mechanische spullen geven juist veel exp.
Beste multipliers zijn bijv.: Sturdy Bone, Barbed Tail & Vibrant Ooze
Beste boosters zijn bijv. : Superconductor, Supercharger & Ultracompact Reactor
ok thx.
Vorige delen kreeg je ook gil\geld als je vijanden verslaat. Dat is nu niet meer zo (N) krijg amper gil
Bedoel je ook die CP punten gebruiken?
Vorige delen kreeg je ook gil\geld als je vijanden verslaat. Dat is nu niet meer zo (N) krijg amper gil
Ik zou het nog even uitstellen als ik jou was, opzich zie je er te weinig van terug,
Ja ik weet niet welk van de twee. De adamatoise heeft je met één stampje dood. De andere weet ik niet hoe die heet.
je hebt Adamanchelid(zonder hoorns) die zijn redelijk easy als je 3 roles tot lvl 4 hebt
die andere met hoorns zijn echt klote, moet je elke poot uitschakkele daarna het beest zelf. die zijn nog veel sterker dus.
ben net pas op dat punt geweest dat ik die punten krijg om up te levelen. Wanneer kan je die compontens gebruiken voor je wapens?
Dat gaat nog wel even duren
krijg amper gil
omdat je nu echt geld moet verdiene, wat opzich wel een pluspunt is, normaal was je aan het levelen en kreeg je laadingen geld, nu moet je er ook iets voor doen.
dat maakt niet uit, daar verandert toch niks in
dat stapelt alleen maar
uit eindelijk moet je het toch een keer gebruiken.
Bedoel je ook die CP punten gebruiken
Crystariumpunten kun je opzich wel al redelijk verdelen, zou alleen wel altijd punten apart houden, zodra je een bepaald rollenlevel hebt bereikt, zodat je die punten meteen kan gaan gebruiken zodra je Crytarium weer een stukje groter wordt, zo heb je meteen wat meer punten gescoort in je nieuwe/hogere level
Ik zou alleen wel vanille zoveel mogelijk laten doen in de medic rol, die moet namelijk nog een paar gevechten doen waarin het vedomd handig is als ze goede medic skills heeft
Ik merk zelf wel dat zodra ik mijn eigen battle team kon kiezen, ik alleen nog maar cp aan het verdelen op mijn battle team, die andere 3 hebben nu allemaal boven de 500.000 cp, maar ik geloof het wel....ga die punten wel weer verdelen als het nodig is
laatste aanpassing
Zat die Oxy zo te patsen dat ie Sazh zn eidolon in 4 min had ofzo? Zo moeilijk was dat toch niet? 
Ben zelf daar nu net voorbij, nu weer in de Lindblom en gaan zo dat schip aanvallen, schijnt lastig te zijn dus ben wel benieuwd...de boss battles worden nu vet btw, bij dat luchtschip zat ik echt constant te shiften, lekker dynamisch wordt het zo wel...ik betrap mezelf ook steeds vaker op auto battle
Maar ideaal werkt dat niet; stel de vijand heeft deprotect en je kiest auto battle zal die random switchen tussen magic en physical attacks als je een ravager bent, terwijl physical dus veel beter werkt dan...niet alle factoren worden meegerekend bij auto battle, volgens mij alleen maar de weaknesses
Ben zelf daar nu net voorbij, nu weer in de Lindblom en gaan zo dat schip aanvallen, schijnt lastig te zijn dus ben wel benieuwd...de boss battles worden nu vet btw, bij dat luchtschip zat ik echt constant te shiften, lekker dynamisch wordt het zo wel...ik betrap mezelf ook steeds vaker op auto battle
stel de vijand heeft deprotect en je kiest auto battle zal die random switchen tussen magic en physical attacks als je een ravager bent, terwijl physical dus veel beter werkt dan...niet alle factoren worden meegerekend bij auto battle,
Daarom hou ik altijd een Com/Com/Rav slot apart
Vond dat autobattle eerst ook niets, maar nu moet je eigenlijk wel constant shiften, en is vaak voor een handmatige selectie geen eens tijd, tenzij het echt fout begint te gaan. Ik moet zeggen dat het me nu wel redelijk bevalt (Je kan wat stappen vooruit denken en een mooie attack flow creeren
en is vaak voor een handmatige selectie geen eens tijd
Daarom heb ik Battle Speed op Slow staan, dan heb je nog de tijd om wat uit te kiezen als je idd eens all-out wilt gaan
en is vaak voor een handmatige selectie geen eens tijd
Daarom heb ik Battle Speed op Slow staan, dan heb je nog de tijd om wat uit te kiezen als je idd eens all-out wilt gaan
heb een trucje ontdekt waardoor je die grote beesten veel makkelijker afmaakt
Anders deel je dat trucje even. Want met één stoot van die voetjes, heeft hij mij al kapot.
Nu aan het grinden bij de vechtende king behemoth en die lelijke hond. 6600 cp binnen de 40 sec.
Nu aan het grinden bij de vechtende king behemoth en die lelijke hond. 6600 cp binnen de 40 sec.
daar scoor ik nu 13.200cp mee, dankzij growth egg
Anders deel je dat trucje even
maybe later
enige hint die ik nu zal geven is: het heeft met fang en vanille te make
laatste aanpassing
Wat is een growth egg en hoe scoor ik die
ga ik niet spoile, pb ik je wel even
is het een spoiler? Je mag het PB'en.
nah, meer een bepaalde tactiek
je moet vanile's eidelon wel hebben anders kan het niet
EDIT!Net met 1ste ultima weapon vrijgespeeld
omega weapon van lightning
laatste aanpassing
Imiddels bij missie 7. Dan kom je er ineens achter dat Pulse fokking veel groter is dan die steppe alleen. Super mooi allemaal. 
Heftig ge-lvl'd nu. Alle 3 de eerste rollen tot lvl. 4 gemaxed. Wanneer krijg je ze eigenlijk tor lvl 5? Moet je dan eerst verder gaan met het verhaal?
Ik vermaak me nog wel even op Pulse.
Heftig ge-lvl'd nu. Alle 3 de eerste rollen tot lvl. 4 gemaxed. Wanneer krijg je ze eigenlijk tor lvl 5? Moet je dan eerst verder gaan met het verhaal?
Ik vermaak me nog wel even op Pulse.
Shit zeg, ik heb net pas die Primarch verslagen...heb het gevoel dat het spel pas net begint.
Heerlijk om weer eens zoveel tijd in een RPG te steken, t gaat flink ten koste van je vrije tijd, maar ach eens in de zoveel tijd moet dat kunnen 
Gebruiken jullie trouwens summons in battles? Ik niet vaak eigenlijk, ik weet niet, ik snap de logica er niet echt van en het haalt je helemaal uit de battle, tis bijna een soort mini-game in een battle ipv dat de summon echt deel uit maakt van je battle tactiek, ik vind het ook leuker om het tactisch aan te pakken met paradigms ipv zon summon te gebruiken
Gebruiken jullie trouwens summons in battles? Ik niet vaak eigenlijk, ik weet niet, ik snap de logica er niet echt van en het haalt je helemaal uit de battle, tis bijna een soort mini-game in een battle ipv dat de summon echt deel uit maakt van je battle tactiek, ik vind het ook leuker om het tactisch aan te pakken met paradigms ipv zon summon te gebruiken
Ik gebruik ze iig nooit. Het spel begon voor mij pas toen ik Pulse mocht gaan verkennen, eindelijk even dingen doen die los staan van het normale verhaal
Ben nu al dagen bezig met missies om specifieke sterke monsters te verslaan, en daar zitten best wat pittige klootzakken tussen
.
Zit nu bij missie 30 zo'n beetje, bijna op de helft dus
Ben nu al dagen bezig met missies om specifieke sterke monsters te verslaan, en daar zitten best wat pittige klootzakken tussen
Zit nu bij missie 30 zo'n beetje, bijna op de helft dus
Ik gebruik ze iig nooit. Het spel begon voor mij pas toen ik Pulse mocht gaan verkennen, eindelijk even dingen doen die los staan van het normale verhaal
Uhhu, net trouwens iets leuks vernomen in de guide over dismantle, zal het ff overtikken:
Trapezohedron Multiplication
You need at last six Trapezohedrons to make just one ultimate weapon per character, and would somehow have to fathom raising 12,000,000 Gil to buy them. But there's a trick through dismantling if you already own one trapezohedron.
Create one of the Following Weapons;
Kain's Lance (Made from dragoon lance, shamanic spear, punisher, pandoran spear or gea bolg)
Nirvana (Made from tiger claw, healers staff, belladonna wand or millstein)
Upgrade either Kain's Lance or Nirvana to the maximum level (At cost of app. 1,500,000) and then dismantle it. You'll obtain three trapezohedrons, tripling your inital investment, and for rather less than the 4,000,000 that you should have paided in a shop. you'll even get a present of 36 moonblossom seeds at the same time worth 216,000 gil.
Ik wist wel dat er ergens een trucje moest zitten..
laatste aanpassing
dan moet je het spel uitgespeeld hebbe
Of je gaat die ademantoises afslachte
dat levert ook een trapezohedron op als je mazzel hebt
dat levert ook een trapezohedron op als je mazzel hebt
Heb nou sinds kort die collectors catalog geupgrade, dat merk je ook wel in rare items
ademantoises afslachte
Ben nu in Eden, toevallig staat er nu een Adammachelid tegenover me
*edit*
En die was gruwelijk easy hahaha
laatste aanpassing
Heb nou sinds kort die collectors catalog geupgrade, dat merk je ook wel in rare items
als ik tegen een ademantoise ga knokke hebbe mijn party member: collectors catelog en connoisseur catalog bij zich
of je krijgt platinum ingot(150.000gil waard) of je krijgt trapezohedron, wat voor mij een extra ultima wapen betekent
Zit op 31.5 uur en ben nog steeds niet bij PulseNet die Cid geklaard, volgens mij ben ik wel in de buurt, ik hoop het wel want het rechttoe rechtaan begint saai te worden inmiddels
Inmiddels 10 uur verder en Pulse een beetje zat na al dat grinden, Chocobo rijden en side-missions doen. Ga even verder met het verhaal, heb zo'n gevoel dat je weer terugkomt op de steppe.
Inmiddels 10 uur verder en Pulse een beetje zat na al dat grinden, Chocobo rijden en side-missions doen. Ga even verder met het verhaal, heb zo'n gevoel dat je weer terugkomt op de steppe.
Ja aan het begin van Chapter 13 komt er een warp waarmee je terug kan naar puls
ik ben ook even terug gegaan
Ja aan het begin van Chapter 13 komt er een warp waarmee je terug kan naar puls
ik ben ook even terug gegaan
Ik ben daar nu ook, maar wordt het later nog mogelijk om je crystarium nog te gebruiken? iedereen zit nu op level 4 bij mij, dus kun je nog naar level 5, en zo ja wanneer?
Ik ben daar nu ook, maar wordt het later nog mogelijk om je crystarium nog te gebruiken? iedereen zit nu op level 4 bij mij, dus kun je nog naar level 5, en zo ja wanneer?
je krijgt dat iedere rol vrij is vooral alle characters,
en als je het spel uitspeelt kan het tot lvl 5
en het is wel rol level 4 toch?
Ik geef alleen maar punten aan de rollen die de karakters vanaf het begin al hadden. Vanaf hoofdstuk 6 ongeveer is het mogelijk dat alle karakters alle rollen kunnen aannemen. Maar die negeer, vind het zonde om 10.000 crystarium points te verspillen aan 15 extra HP. Ben inmiddels bij de laatste eindbaas
Je kan dus het spel nog doorspelen als je de laatste eindbaas verslagen hebt?
Ik zit pas in chapter 4 maar dan heb ik nog een boel moois te ontdekken
Pas wel op met het lezen van dit topic dan, iedereen hier is een stuk verder en post veel spoilers
Na 34 uur spelen eindelijk op Pulse begonnen!
Ook steeds drukker bezig met het specialiseren van de team members, heb in mn hoofd nu al iedereen rollen toebedeeld en ben ze in het crystarium zover mogelijk aan het upgraden, ook wapens en accesoires erop aanpassen idd, het is bij elkaar toch wel een goed system. Dat hele upgrading systeem ben ik nog steeds geen fan van (ik koop liever nieuwe wapens/accesoires, en vind het sowieso jammer dat je nu ook geen geld meer verdient anders dan verkopen en treasures...aan de andere kant, zonder stadjes en NPC's heb je eigenlijk weinig aan geld verder), maar goed, so be it, ben nu eigenlijk alleen maar de gladius echt aant upgraden, aan de rest besteed ik nog weinig tot geen aandacht.
Guide on how to beat an adamantoise
Dit kan het beste gedaan worden tijdens chapter 12, er is 1 stukje waar je een grote adamantoise tegen komt en kan ontwijken.
Als je iets verder loopt door de deur en telkens weer terug gaat.
Als voorbereiding moet je als team: Vanille, Fang en Hope hebben
met de volgende rollen: Vanille(Sab) Fang(sab) en Hope (Syn). Je moet perse deze rollen hebben.
Je hoeft alleen maar tegen de soldiers te vechten om TP aan te vullen als je dit goed doet kan je eensummoning gebruiken.
Je moet perse vanille als party leader hebben. en haar saboteur, fang's saboteur en hope's synergist class moeten minimaal op level 4 zitten.Zorg ervoor dat vanille haar belladonna wand heeft(upgrade'd versies mogen)
Ok alle voorbereidingen staan er.
Zodra het gevecht begint moet je Vanille's summon gebruiken, het beest zakt door zijn voorpoten. Direct wanneer hij ligt hem debuffen met imperil, deprotect en deshell. NU KOMT HET! nu meteen beginnen met de spell: DEATH! te gebruiken. De kans is klein maar doordat de adamantoise niks terug doet heb je redelijk wat tijd. Wat je ook doet laat de summon niet in gestalt gaan, blijf death spammen. Zodra de summon weg is buffed hope je party en gebruikt Fang haar debuffs, curse vergroot de kans om death te laten raken en stagger help vaak ook wel. Als het goed is kill je hem voordat hij kan opstaan
easy, thank me later
En soms moet je 2-3X tegen adamantoise vechten voordat het echt werkt
laatste aanpassing
40.000 en kans op platinum ingot(150.000gil) of traphezehodron(nodig voor wapen lvle)
en met growth egg krijg je 80.000 cp
En daar ben je hoelang mee bezig? Want dan ga ik hem pakken!
Maar dat is de sterkste van die beesten? Of de medium zeg maar...
laatste aanpassing
En daar ben je hoelang mee bezig? Want dan ga ik hem pakken!
Maar dat is de sterkste van die beesten? Of de medium zeg maar...
waarschijnlijk een minuut of 10 als je telkens heen en weer loopt in the edenhall
deur in, en weer terug, soldiers verslaan team aanpasse(als nodig) adamantoise verslaan en weer terug
wat je ook doet, sla behemoths gewoon over
dat is die met hoorns, als je bepaalde cie"th missie's hebt gedaan komen er sterkeren hoorde ik
irritant als je met die neger en vanilla moet spelen aangezien ze beide geen commando hebben
Die Neger heeft gewoon Commando volgens mij?
Ik heb hem in ieder geval vrij vroeg al gemasterd tot Commando. Je kan je Paradigms aanpassen hè..
Vanaf hoofdstuk 6 ongeveer is het mogelijk dat alle karakters alle rollen kunnen aannemen.
Hier baal ik echt zo van. In FF12 had je dit ook al.
Ik vind het je karakters er bepaald niet interessanter op maken. Nu wordt het echt weer zo'n eenheidsworst.
Dat hadden 1 t/m 6 en 9 alleen. Vond het wel een leuk systeem.
Voor de grap 12 weer eens aangezet, baal ervan dat 13 niet sommige elementen hieruit overgenomen heeft. Bijvoorbeeld bij 13; leider dood = game over. Bij 12 bevroor het spel en kon je een andere leider kiezen. Ook de grote open omgevingen uit 12 mis ik erg, en de grote hoeveelheid side-quests.
Voor de grap 12 weer eens aangezet, baal ervan dat 13 niet sommige elementen hieruit overgenomen heeft. Bijvoorbeeld bij 13; leider dood = game over. Bij 12 bevroor het spel en kon je een andere leider kiezen. Ook de grote open omgevingen uit 12 mis ik erg, en de grote hoeveelheid side-quests.
Die Neger heeft gewoon Commando volgens mij?
Ik heb hem in ieder geval vrij vroeg al gemasterd tot Commando. Je kan je Paradigms aanpassen hè
waar ik nu ben kan ik alleen savanger en synergist kiezen in paradigm voor sahz en vanilla medic, savanger en synergist.
zijn er in het begin ook tips voor een goeie weapon upgrade?
ik zeg doen, gewoon doen
net de titan trials gehaald
laatste aanpassing
irritant als je met die neger en vanilla moet spelen aangezien ze beide geen commando hebben
Tip; zet er een Saboteur bij...1 van de moves van Saboteur (Deshell geloof ik) zorgt er ook voor dat stagger langzamer weggaat
ip; zet er een Saboteur bij...1 van de moves van Saboteur (Deshell geloof ik) zorgt er ook voor dat stagger langzamer weggaat
nope, deshel zorgt ervoor dat de magische verdediging lager word. dus meer magische schade...commando zorgt ervoor dat het stagger langzamer leegloopt...
laatste aanpassing
er is 1 ability van saboteur (en volgens mij is dat Deshell) die als bij-effect heeft dat de stagger ook langzamer leegloopt
gozah, deshel en deprotect hebben beide als bij effect dat de stagger meter sneller volloopt...die spell die jij waarschijnlijk bedoelt zal imperil of curse wel zijn...
net ff gechecked, het is gewoon elke spell die een saboteur doet
laatste aanpassing
Ik gebruikte die ability toen ik met vanille, hope en Sazh rondliep op die vuilnisbuilt ergens aan het begin van het spel, dus curse was het sowieso net, en imperil had ik toen volgens mij ook nog niet...volgens mij was het echt deshell, ik zou zeggen probeer het eens...anders misschien deprotect of 1 van die andere basic saboteur skills die vanille al vrij vroeg leert
Ik gebruikte die ability toen ik met vanille, hope en Sazh rondliep op die vuilnisbuilt ergens aan het begin van het spel, dus curse was het sowieso net, en imperil had ik toen volgens mij ook nog niet...volgens mij was het echt deshell, ik zou zeggen probeer het eens...anders misschien deprotect of 1 van die andere basic saboteur skills die vanille al vrij vroeg leert
...het zijn gewoon alle spells die saboteurs gebruike, dus het is alle spells!
morgeng ff probereng.
denk dat jij die nog niet kan krijge
die winkel kan je pas gebruike nadat je een bepaalde hunt gehaald hebt
komt uit R&D depot, 50.000 gil per stuk
Iemand nog tips Voor het 2de gevecht met Orphan ???
ik begreep dat je um moet staggen
alleen net voor dat ik dat voor elkaar krijg (490 van de 500) reset hij deze naar 100
ik krijg ook vaak slow op Lightning en kan daardoor niet snel genoeg 'army of one' doen om hem te staggen
dus heeft er iemand nog tips ... (ik denk in eden of Pulse nog even het een en ander doen)
ik begreep dat je um moet staggen
alleen net voor dat ik dat voor elkaar krijg (490 van de 500) reset hij deze naar 100
ik krijg ook vaak slow op Lightning en kan daardoor niet snel genoeg 'army of one' doen om hem te staggen
dus heeft er iemand nog tips ... (ik denk in eden of Pulse nog even het een en ander doen)
het is de kunst om noujuist one man army niet te gebruiken,
mijn team was: lightning,fang en hope
begin met: med/sab/syn
wanneer je haste en hem debuffed hebt
voluit met rav/com/rav
als je een keer geraakt hebt: rav/rav/rav
zodra je hem in stagger hebt com/com/rav
als je goed geleveled bent kan je hem in 1 stagger afslachten
mocht hij je bijna kille met 1 klap gebruik dan: renew in plaats van een med
mijn team was: lightning,fang en hope
begin met: med/sab/syn
wanneer je haste en hem debuffed hebt
voluit met rav/com/rav
als je een keer geraakt hebt: rav/rav/rav
zodra je hem in stagger hebt com/com/rav
als je goed geleveled bent kan je hem in 1 stagger afslachten
mocht hij je bijna kille met 1 klap gebruik dan: renew in plaats van een med
laatste aanpassing
nu pas bij chapter 5 en alleen dat weapon upgraden lukt niet zo
Weapons upgraden zuigt idd, kleine tip, eerst je components categorizen, en dan van boven naar beneden gebruiken, zo ga je van organics (voor exp bonus) naar naar mechanics (voor de echte punten)
het spel ook maar eens besteld.
laatste final fantasy voor me was deel 8.
Whehe, veel plezier, het is behoorlijk anders
Net eindelijk weer een paar uur gezeten, Gran Pulse is echt een verademing na alle rechttoe rechtaan dungeons imo, heerlijk zon opend veld en de ruimte om je missies te kiezen en lekker te ontdekken...ging alleen wat te snel, ging al te ver dat veld in en vroeg me al af waarom ik constant geslacht werd, maar ik ging dus gewoon de verkeerde kant op waar ik nog helemaal niet hoorde te zijn, telkens geslacht door behemoth kings en andere big-ass beasts met als toppunt zon adamant ding die me binnen 10 seconden dood had door 2 keer met zn voet te trappen (niet eens een echte aanval dus), leip!
Kom nu met de crew bij die ruines in Pulse aan, tussendoor lekker Cieth missietjes doen, heb wel een beetje gedwaald en veel stukken dubbel gelopen maar ik heb nu door hoe het hier in elkaar zit, en teleporten lijkt me ook handig, dus we gaan gewoon keihard door
Ik ben tot de 27 gekomen, was het daarna zat...
ik probeer onder tussen treasure hunter te kijrgen
alle wapens en accesoires een keer hebbe gehad
dat gaat veel tijd kosten,
hunts zijn vermakelijk, beetje zoeke en items unlocke
sommige items helpe echt
door genji gloves kan 1 van me figuurtjes meer dan 99.999 damage doen
Misschien even voor de kenners een leuk klusje, per personage de beste wapens omschrijven om te upgraden.
Heb met Lightning inmiddels Helter Skelter lvl. 50 bereikt, zei heeft ook nu 1275 ST ofzo, maar de rest van mijn personages blijven een beetje achter.
Sash heb ik inmiddels aan de Deneb. Duellers geholpen met *. Weet alleen niet hoe ik die moet transformeren.
Heb met Lightning inmiddels Helter Skelter lvl. 50 bereikt, zei heeft ook nu 1275 ST ofzo, maar de rest van mijn personages blijven een beetje achter.
Sash heb ik inmiddels aan de Deneb. Duellers geholpen met *. Weet alleen niet hoe ik die moet transformeren.
Oh ja, nog een vraagje... Waarom is Sazh de enige die Haste kan casten? Ik heb Hope ook helemaal uitgeleveld tot lvl. 4 voor al zijn vaardigheden, maar hij kan geen Haste casten.
Ik ben nu maar dure CP punten aan het gebruiken om andere karakters aan de Haste te krijgen, maar lijkt mij niet te lukken, heeft dat ook met de wapens te maken die zij dragen?
Ik ben nu maar dure CP punten aan het gebruiken om andere karakters aan de Haste te krijgen, maar lijkt mij niet te lukken, heeft dat ook met de wapens te maken die zij dragen?
Oh ja, nog een vraagje... Waarom is Sazh de enige die Haste kan casten? Ik heb Hope ook helemaal uitgeleveld tot lvl. 4 voor al zijn vaardigheden, maar hij kan geen Haste casten.
denk dat je hem gemist hebt, want hope kan WEL haste gebruike
edit: inmiddels nog 1 hunt te gaan
dan heb ik ook vet veel op 5 sterren
kan niet wachten om die bastard af te slachte met zijn 15mil hp
laatste aanpassing
mischien dat het hem daar zit
denk dat hij juist zijn nieuw verkregen ring bedoelt, na de 2de keer bartha wordt je crystarium weer groter
Maar ook ik durf met vrij grote zekerheid te zeggen dat haste in de 3de ring zit van synergist bij hope
laatste aanpassing
Maar ook ik durf met vrij grote zekerheid te zeggen dat haste in de 3de ring zit van synergist bij hope
zo'n idee had ik ook al
maarja, hoop dat ik die klote hunt kan hale xD
had vandaag al poging gedaan met slechte voorbereiding, genade loos afgeslacht
denk dat hij juist zijn nieuw verkregen ring bedoelt, na de 2de keer bartha wordt je crystarium weer groter
Klopt, maar ik dacht dat ik hem al vol had geblaft tot lvl. 4, maar dit was slechts het begin.
Nog even door grinden dus.
Nu de hunts nog, heb daar inmiddels 70% van gedaan, er zit alleen zo'n klootzak tussen die ik maar niet dood krijg (missie 47)... en die ene met die 3 Tonberry's lukt me ook maar niet
gebruik een 3 rune bracelets/witch bracelets per persoon, zorgt voor ongeveer 50% magic resistance,
mijn party voor hem was: fang/vanille/lightning
begin wel door eagisol en fortisol te hebben gebruikt
begin met een party setup van
[Sab/Sab/Med]
om slow, deshel en deprotect te casten
daarna
[Syn/Syn/Med]
voor bravera, protectera, shellra en faithra
daarna
[Rav/Rav/Rav]
om die stagger balk vol te werken
Heb je dat gehad dan
[com/rav/rav]
om het keihard af te maken
dit werkte bij mij in missie 62(2 van die hufters)
3 Tonberry's lukt me ook maar niet
zorg voor een pre-emptive strike
kan je 2 in 1X kille als het goed lukt, desnoods summon erbij hale
heey jelmer ik probeer nou die adementoise dingen te farmen, maar als die door dat glas flikkert kan je hem daarna nog killen?
Hell yeah, klein stukje verder zit een deur als je daar doorheen gaat en weer terug loopt is hij er gewoon weer,
alleen soldaten slachten, adamantoise farmen, terug lope deur in, en weer terug(zelfde deur) en repeat that
Hehe zitten er ook weer Tonberry's in? Vette beestjes zijn dat!
uit mijn ervaring ware de tonberry's van FFX wel een van de besten, die waren best kut te verslaan
laatste aanpassing
Die Tonberry's van FF VIII waren erg, bijna niet dood te krijgen
in dit deel zijn ze ook weer behoorlijk sterk; Serious Grudge doet 10.000 HP schade 
Uiteraard
Moest wel bij de laatste twee (Anima en Magus Sisters) het goedkope trucje gebruiken (Yojimbo een half miljoen betalen zodat ie ze in een aanval onthoofd.)
heeft iemand van jullie trouwens ook al die dark aeons verslagen in ffx?
Uiteraard
Moest wel bij de laatste twee (Anima en Magus Sisters) het goedkope trucje gebruiken (Yojimbo een half miljoen betalen zodat ie ze in een aanval onthoofd.)
laatste aanpassing
heeft iemand van jullie trouwens ook al die dark aeons verslagen in ffx?
moest alleen yojimbo nog 4 X verslaan
in dit deel zijn ze ook weer behoorlijk sterk; Serious Grudge doet 10.000 HP schade
viel me zwaar tegen, gewoon keihard met com/rav/rav in stagger brengen en daarna gewoon keihard aanvalle met com/com/rav
in FFX was het zo dat als je ta laat was met aanvalle dat 1 van je figuurtjes in 1X dood was
Dat je met die lift omhoog gaat. soort baltasar me tdat ding op ze rug.
type dat geval zijn naam even...
jep
als je die EN collector
dan maak je kans OF op een trap of op een platinum,
maar de kans blijft klein, heb net me 5de trap gehaald..
Bedankt voor de tip bij die 3 Tonberry's, gewoon van te voren een Decepticol gebruiken idd
Nu die Neo Ochu nog verslaan, schijnt te kunnen door Vanille constant Death te laten spammen, maar dit heeft (nog) geen effect.
Ok, ik heb dus Trap nodig, veel Trap om alles te maxen, hoe kom ik aan Trap?
Kopen bij R&D Depot (2 miljoen gil) of een Adamantoise verslaan (zo'n grote dinosaurus). De kans dat dat beest er een dropt is zeer klein (heb er zelf nu 8 verslagen en heb er nog steeds geen een)
laatste aanpassing
Nu die Neo Ochu nog verslaan, schijnt te kunnen door Vanille constant Death te laten spammen, maar dit heeft (nog) geen effect.
ik heb die verslagen nog voor dat ik naar eden ging, gewoon keihard death blijven spammen inderdaad, lukte me na 20 pogingen ofzo, maar die kleine kut beesten daarna zijn ook nog best lastig
Uiteraard
de laatste is Penance, die kan je pas verslaan zodra je ze allemaal hebt verslagen, werd dan keuze in het vliegtuig, die was nog echt moeilijk ook
http://faqs.ign.com/articles/107/1078823p1.html
ik snap hier vrij weinig van, maar dat zal voor mij nog komen.
ik kan al wel mijn wapens upgraden. en heb dat beetje bij random gedaan door alles in me inventory random aan te klikken.
of zit hier ook nog een gedachte achter?
Hoe kan ik ingodsnaam snel aan veel gill komen? Heb nou eindelijk de Helter-Skelter gemaxt, kan deze nog verder?
ja, trap erop dan heb je omega weapon
Ok, ik heb dus Trap nodig, veel Trap om alles te maxen, hoe kom ik aan Trap?
adamantoise farmen...er is geen snellere manier, anders moet je telkes 2 mil verzamele, wat nog langer duurd..
klopt, dat werkt maar je moet wel keihard blijve spamme,
hope als healer, snow als sentinel en vanille keihard death spamme
Ok, ik ga nu pas aan die toren beginnen waar de meesten hier volgens mij al ver voorbij zijn...snap niet waar jullie de tijd vandaan halen.
Heb er nu al 42 uur in zitten ofzo, tijd geleden dat in een single player game zo lang gespeeld heb, en ik heb nog wel ff te gaan geloof ik. Eindelijk Vanille's eidolon binnen (de laatste denk ik zo), ik blijf die summons vrij nutteloos vinden maar goed, en heb eindelijk de Gladius geupgrade naar Helter Skelter, en op weg om de Deneb Duellers te upgraden. Heb wel nog steeds veel zin om te spelen, wil weten waar het verhaal heen gaat, welke vijanden er aan gaan komen, ... fok it ik ga nu gewoon weer spelen 
Ok, ik ga nu pas aan die toren beginnen waar de meesten hier volgens mij al ver voorbij zijn...snap niet waar jullie de tijd vandaan halen.Heb er nu al 42 uur in zitten ofzo, tijd geleden dat in een single player game zo lang gespeeld heb, en ik heb nog wel ff te gaan geloof ik. Eindelijk Vanille's eidolon binnen (de laatste denk ik zo), ik blijf die summons vrij nutteloos vinden maar goed, en heb eindelijk de Gladius geupgrade naar Helter Skelter, en op weg om de Deneb Duellers te upgraden. Heb wel nog steeds veel zin om te spelen, wil weten waar het verhaal heen gaat, welke vijanden er aan gaan komen, ... fok it ik ga nu gewoon weer spelen
tja ... ik ken er ook een paar die hem op de release dag al uitgespeeld hadden
(kan aangezien FRS hem 3 dagen voor de release al verkocht)
al moet ik zeggen 42 uur ... dan heb je nog niet echt de tijd genomen om door te spelen
maarja dat is natuurlijk persoonlijk ... ik heb er zelf 73 op zitten
in die toren moet je ook nog diverse missies doen om er door te komen
de summons waarin Vorige FF games wel wat nuttiger
Het is nu meer een Showtje opvoeren dan een echte hulp bij je gevecht
al kan het je wel redden uit een uitzichtloze situatie
al kan het je wel redden uit een uitzichtloze situatie
Dat idd, ik gebruik summons alleen als ik bijna dood ben en geen kans zie om op tijd te healen voordat de volgende aanval komt...summons zijn gewoon echt een last resort in FF XIII, in voorgaande delen gebruikte ik ze echt vaak.
Btw net die toren doorgelopen, zag die eindbaas daarna en ben maar ff gestopt, morgen nog even de sixth tier doorlopen om te zien wat daar is en me dan klaar maken voor die falcie. Heb inmiddels gladius al transformed naar helter skelter, heb Denneb Duellers (Sazh) en Hawkeye (Hope) op max maar geen idee hoe ik ze moet transformeren, iemand nog tips? Weet ook even niet wat ik nu moet gaan upgraden; Vanille heeft 3 nuttige weapons (Healers Staff voor medic, Belladonna Wand voor saboteur en Pearlwing Staff voor de magic), Fang heeft er 2 (Bladed Lance voor strength, en Pandoran Spear voor saboteur), en Snow heeft er ook 3 (Wild Bear als standaard, Unsetting Sun voor strength en Umbra voor Sentinal), en ik heb geen idee welke ik het beste kan gaan upgraden.
..snap niet waar jullie de tijd vandaan hale
2 weken verplicht thuis zitten na een operatie is the key to succes
Accessoires upgraden doe ik niet, heb alleen de collectors catalog gedaan
Heb iedere keer het gevoel dat als ik een accessoire heb geupgrade, ik 5 minuten later een nieuwe vind die weer 10x beter is
Maar misschien komt dat nog, als ik geen nieuwe meer vind
iemand zich eigen al ingeschreven voor de beta?
mij lukt t maar steeds niet
ik heb mn ps3 versie van FF13 geregistreerd, daardoor kreeg ik n code dr voor
als ik dan naar die website gaat om in te loggen blijft die bij t inlog scherm hangen...
ik kan daar mn user en mn password opgeven, maar moet er ook een one-time password opgeven...
ookal voor ik daar die code in, ik kom r niet mee verder...
iemand tips?
mij lukt t maar steeds niet
ik heb mn ps3 versie van FF13 geregistreerd, daardoor kreeg ik n code dr voor
als ik dan naar die website gaat om in te loggen blijft die bij t inlog scherm hangen...
ik kan daar mn user en mn password opgeven, maar moet er ook een one-time password opgeven...
ookal voor ik daar die code in, ik kom r niet mee verder...
iemand tips?
en heb eindelijk de Gladius geupgrade naar Helter Skelter,
hoe de ful kunnen jullie zo snel die wapens upgraden
Ik ben net bij chapter6 en heb ruim 19uur gespeeld. meeste zitten op lvl 2 voor hun paragdigm of magie hoe dta ook heet
wapen is lvl 4 die wand van vanilla en sahz zijn 3e wapen op lvl 3. vorige wapens zelfde lvl. maar lvl 26
die vage armedillo's in chapter 6 zijn fokking sterk
Ik ben net bij chapter6 en heb ruim 19uur gespeeld. meeste zitten op lvl 2 voor hun paragdigm of magie hoe dta ook heet
Je kan er beter mee wachten tot aan hoofdstuk 11, dan zijn er veel meer winkels beschikbaar waar je spullen kan kopen met spul waarmee je wapens veel sneller kan upgraden.
Alle karakters hebben wel goeie wapens nu, maar naar 10 Adamantoises nog steeds geen Trap
nou zal aankomende dagen genoen kunnen FF en. Ben net op me bek gegaan met de motor'
motor totalloss en me rechter bovenlichaam beurs
kutzooi 
ok dan w8 ik er nog ff mee
Je kan er beter mee wachten tot aan hoofdstuk 11, dan zijn er veel meer winkels beschikbaar waar je spullen kan kopen met spul waarmee je wapens veel sneller kan upgraden.
ok dan w8 ik er nog ff mee
Zo snel? Gast ik zit al bij chapter 11 hoor...heb er dus best lang over gedaan
Maar goed, niemand tips voor welke weapons ik moet upgraden dus, of hoe ik de hawkeye en denneb duellers moet levelen? Dan ga ik lekker mn components in die collectors catalog steken, krijgen we alleen maar nog meer items binnen
nou zal aankomende dagen genoen kunnen FF en. Ben net op me bek gegaan met de motor' motor totalloss en me rechter bovenlichaam beurs kutzooi
Gaar man! Beterschap idd, en succes met je motor, lijkt me best kut als er zo iets zo hard kapot gaat
Ben inmiddels zo gelvl'd met Crystarium en wapens dat elk gevecht een eitje is. Af en toe een kleine uitdaging met vooraf even buffen en debuffen.
Daarom zuigt grinden ook, ik snap die mensen nooit, haalt alleen maar de spanning uit de game
buffen en debuffen.
wat bedoel je hiermee?
en succes met je motor,
die is dood
lijkt me best kut als er zo iets zo hard kapot gaat
Nou wat erger op het moment is is als de pijnstiller uitgewerkt is
Zo ff de ps3 aanslingeren
Daarom zuigt grinden ook, ik snap die mensen nooit, haalt alleen maar de spanning uit de game
Heb maar een paar uurtjes gegrind op Pulse. Je krijgt gewoon veel CP binnen. De random gevechten zijn gewoon simpel, altijd al zo geweest.
Met die bazen zal het wel lastig worden nog. Ben nog in het begin van chap. 12.
wat bedoel je hiermee?
Synergist en Saboteur, jezelf versterken met haste, bravery etc. en de vijand verzwakken met slow en deprotect.
Wat mij bij de eerste keer Bartha opviel, is dat als je de 2 buitenste koppen eerst slacht (uiterst links&rechts) dat die 2 binnenste koppen ook verdwijnen.
Idd is Sentinel heel belangrijk, en zoveel mogelijk zorgen dat je 2 medics hebt, dus combat clinic gebruiken om te healen. Zo is het mij ook gelukt.
Idd is Sentinel heel belangrijk, en zoveel mogelijk zorgen dat je 2 medics hebt, dus combat clinic gebruiken om te healen. Zo is het mij ook gelukt.
Wat mij bij de eerste keer Bartha opviel, is dat als je de 2 buitenste koppen eerst slacht (uiterst links&rechts) dat die 2 binnenste koppen ook verdwijnen.
ik had snow de hele tijd als sentinel, hope als healer(kon vanille ook weze)
en lightning als commando op de buitenste hoofden late beuken tot het einde
Heb ff geduurd maar heb 'm door hehe! Normaal schoot ik gelijk in defense mode zodra Barthandelus ging opladen voor Destructo maar als je blijft hakken (aggression of relentless assault) geeft ie een kreun en wordt zn aanval een stuk minder heftig. Alleen door een stomme fout ben ik weer dood 
Ff een biertje en het laten bezinken, dan maak ik m aaaaaaf!!
Ff een biertje en het laten bezinken, dan maak ik m aaaaaaf!!
ik ben nu ook bij die Barthandelus, tot nu toe veruit het grootste kreng in het spel 
ik werd ook telkens gefuckt door die destructo.
bij die 4 hoofden gebruik ik vooral:
com/rav/med
com/med/med
com/sab/med alleen tegen die hoofies die flink gebuffed worden.
en tegen hemzelf:
com/rav/med
com/rav/rav
com/med/med
com/syn/med
als hij destructo ging casten ging ik meteen in syn, om me te buffen tegen die harde knal, maar zie hier dat je gewoon keihard moet hakken
dus vanavond gaat ie eraan 
ik werd ook telkens gefuckt door die destructo.
bij die 4 hoofden gebruik ik vooral:
com/rav/med
com/med/med
com/sab/med alleen tegen die hoofies die flink gebuffed worden.
en tegen hemzelf:
com/rav/med
com/rav/rav
com/med/med
com/syn/med
als hij destructo ging casten ging ik meteen in syn, om me te buffen tegen die harde knal, maar zie hier dat je gewoon keihard moet hakken
Hatsjee, net Barthandelus voor de 2e keer geslacht. Erg vette battle, lekker intens, en zeker op het einde werd het nog bijzonder spannend en moest je snel beslissingen gaan maken...maar tis gelukt
Kan nu eindelijk ook weer verder in het Crystarium (k zit nu 1 ring na het 4e level zeg maar, wordt hij dan nog groter eigenlijk?), eindelijk heeft Hope ook Haste geleerd, en voorlopig weer genoeg om CP in te investeren. Dat stukje gameplay in Oerba vond ik wel echt vet btw, mooie ambient muziek die ook tijdens de battles doorgaat voor een lekker kalme sfeer, een prachtig maar dood en beetje creepy stadje met nog sporen van het leven ooit, echt vet design! Ben ook nog niet klaar daar, heb blijkbaar 2 stukken voor dat robotje van Vanille gemist, ga vanavond nog wel ff terug om de rest te zoeken en nog even te genieten van Oerba. Heb inmiddels ook Denneb Duelers en Hawkeye kunnen upgraden (vond een Petrovskite ofzo en kwam er achter dat je ze daarmee kon upgraden, heb toen 1 van mn 2 collectors catalogs verkocht om nog een petrovskite te kunnen kopen, en nu dus beide geupgrade), en ga nu de Umbra van Snow upgraden. Weer genoeg te doen voorlopig dus 
ze hebben het onmogelijk gemaakt om ver vooruit te grinden aangezien je crystarium zeer beperkt word gehouden, wat ik opzich wel jammer vind, vond het juist altijd wel kick in ff om soms ff een beetje te grinden zodat het daarna allemaal wat soepeler gaat.
vorige week trouwens ook het spel uitgespeeld, maar ik heb nu wel zoiets van hmm wat nu.. zijn er geen dark eidelons om te verslaan ofzo
laatste aanpassing
ze hebben het onmogelijk gemaakt om ver vooruit te grinden aangezien je crystarium zeer beperkt word gehouden, wat ik opzich wel jammer vind, vond het juist altijd wel kick in ff om soms ff een beetje te grinden zodat het daarna allemaal wat soepeler gaat.
Mmm ok...verstandige designbeslissing wat mij betreft
Ben btw nu aangekomen bij dat gevecht met Proudclad, en hij heeft me nu al 2 keer geslacht
Wel vet btw hoor, die terugkeer naar Coccoon, eerst een vet stuk in Oerba, daarna terug gaan, en echt vette filmpjes, hollywood stylo, toch wel genieten op een mooi scherm en met 5.1
vorige week trouwens ook het spel uitgespeeld, maar ik heb nu wel zoiets van hmm wat nu.. zijn er geen dark eidelons om te verslaan ofzo?
nope, alleen maar hunts, of je kan proberen na hunt nummer zoveel tot zoveel om een long gui af te slachten
Ben btw nu aangekomen bij dat gevecht met Proudclad, en hij heeft me nu al 2 keer geslacht Iemand nog tips? Het begint saai maar als ie eenmaal los gaat is het echt lastig om in leven te blijven, die gast blijft maar aanvallen...had bedacht dat je summons als way out kunt gebruiken, maar had het nog niet goed getimed...morgen maar nog een keer proberen
1ste keer proud clad verslagen met: com/com/med
het is de truc om hem noujuist niet in zijn overdrive te krijgen
beetje laag kwa leven: com/sen/med
Je moet 2x tegen die Proudclad vechten, de tweede keer vond ik 'm veel moeilijker... ik heb steeds gewisseld tussen een volledig offensieve en volledig defensieve methode; begonnen met Rav/Rav/Rav daarna Med/Sen/Med.. en af en toe Med/Rav/Rav om te voorkomen dat zijn stagger balk leegliep als ik defensief bezig was... wanneer hij gestaggerd is Com/Com/Com gebruiken.
Eigen update: Blijf maar bezig met Adamantoises te slachten.. nog steeds geen Trap maar heb inmiddels 1,5 miljoen gil verzameld aan Platinum Ingolds.. kan er dus ook gewoon een kopen straks
. Kan de Adamatoises inmiddels soms verslaan zonder de Death spam te gebruiken met Vanille.. Hecatoncheir blijft wel nodig om die beest door de knieën te laten gaan
Eigen update: Blijf maar bezig met Adamantoises te slachten.. nog steeds geen Trap maar heb inmiddels 1,5 miljoen gil verzameld aan Platinum Ingolds.. kan er dus ook gewoon een kopen straks
laatste aanpassing
Eigen update: Blijf maar bezig met Adamantoises te slachten.. nog steeds geen Trap maar heb inmiddels 1,5 miljoen gil verzameld aan Platinum Ingolds.. kan er dus ook gewoon een kopen straks . Kan de Adamatoises inmiddels soms verslaan zonder de Death spam te gebruiken met Vanille.. Hecatoncheir blijft wel nodig om die beest door de knieën te laten gaan
naja, ik gebruik dat geld om me wapens te upgraden
zit nog in chapter 7. Moet zo tegen een boss Invasion Subjugation Machina -FlyingType-. ben beneiuwd of die moeilijk is.
kan wel
Wel vet btw hoor, die terugkeer naar Coccoon, eerst een vet stuk in Oerba, daarna terug gaan, en echt vette filmpjes, hollywood stylo, toch wel genieten op een mooi scherm en met 5.1
Dat filmpje was gruwelijk ja!
Die Proudclad unit moet je gewoon goed saboteren en heel snel naar de stagger krijgen, daarna met com/com erover heen knallen als hun beide goed gebuffed zijn.
Hehe ok thx, ik ga het vanavond nog ff proberen denk...komt wel goed! 
Tot nu toe btw had ik com/sen/rav, snow medihealth snel genoeg om zn standaard aanvallen op te vangen en weer te healen, maar als proudclad in overdrive gaat houdt ie het niet lang vol...gebruikte dan com/sen/med om het bij te houden, med/sen/med als het echt fout ging, en com/com/rav als ie staggered was...vanavond nog ff switchen met paradigms, kijken wat werkt en wat niet
Tot nu toe btw had ik com/sen/rav, snow medihealth snel genoeg om zn standaard aanvallen op te vangen en weer te healen, maar als proudclad in overdrive gaat houdt ie het niet lang vol...gebruikte dan com/sen/med om het bij te houden, med/sen/med als het echt fout ging, en com/com/rav als ie staggered was...vanavond nog ff switchen met paradigms, kijken wat werkt en wat niet
Die Fang valt gewoon andere aan. Kan je instellen dat ze dezelfde aanvalt als jij?
Idd erg vervelend, ik probeer dan ff tacktiek te switchen, meestal gaat het dan wel goed met targetten.
Proudclad is dead
3 keer gestaggered, 2 keer zn barrages overleeft dus, 1 keer door vol te healen, 2e keer door te summonen, en tijdens de 3e stagger kreeg ik hem neer.
Nu even door dat chaotische Eden heen gelopen, wel cool die gevechten overal, lekker chaotisch stukje. Ben nu net aangekomen bij dat stukje nadat je nora matties weer terug komen, kan helaas de komende dagen ff niet spelen, in het weekend weer ff doorbeuken
Nu even door dat chaotische Eden heen gelopen, wel cool die gevechten overal, lekker chaotisch stukje. Ben nu net aangekomen bij dat stukje nadat je nora matties weer terug komen, kan helaas de komende dagen ff niet spelen, in het weekend weer ff doorbeuken
hhmm ok vandaag. Ik switch sowieso veel van paradigm om mijn vijanden zsm te staggeren met RAV. en dan aanvallen met attack.
Zit nog in chapter9 heb wel helterskelter en fang haar wapen is lvl 24. Als je 30 stuks van die wicked fang koopt en zoveel mogelijk crankshaft. dan eerst die fangs alle 30 op je wapen dan krijg je 3x bonus en dan crankshaft. dan zit je zo op helterskelter
of superconduct nog beter, maar die heb je nog niet veel in chapter9 
Zit nog in chapter9 heb wel helterskelter en fang haar wapen is lvl 24. Als je 30 stuks van die wicked fang koopt en zoveel mogelijk crankshaft. dan eerst die fangs alle 30 op je wapen dan krijg je 3x bonus en dan crankshaft. dan zit je zo op helterskelter
chapter 10 maar beginnen. Kan je ook die eagisol\Deceptionel kopen? dat je L1 indrukt en dat je haste enzo krijgt?
als je een winkel: iets met eden vrijspeeld kan je ze kope, maar is niet echt goedkoop.
Het is een verdomd goeie game opzich, maar(dit is geen afzeikerij) de vorige Final fantasies(voor zover ik gespeeld heb) hadden in het grootste deel van het verhaal meer vrijheid vergeleken met wat je hier aangeboden krijgt, ook was er nadat je een bepaalde mijlpaal had geraakt, in dit geval chapter 13, ook meer te doen kwa hunts, side quests, andere dingen om ultieme wapens te krijgen, meer tegenstanders/summons hale.
Dat is dan wat ik er van zie en heb gezien.
De Cgi's zijn beter dan ooit tevoren en de overgang tussen cgi en gameplay is nauwelijks op te merken, het is wel jammer dat je niet iets kan doen om die cgi's nog eens te zien(zoals in FFX mogelijk was), maar wat wel weer eens pluspunt is, is dat summons niet kunnen blijven tot het einde van hun "leven" maar dat het balkje gewoon afloopt.
Er zit zoals gewoonlijk een verdomd mooi verhaal in en de hunts die nu hebt zijn ook zeer vermakelijk, maar zorgen niet ervoor dat je "abnormale" monsters tegen komt, afgezien van een paar opdrachten dan, meesten geven zelfde monsters als normaal.
maarja
genoeg critici gespeeld
Dat is dan wat ik er van zie en heb gezien.
De Cgi's zijn beter dan ooit tevoren en de overgang tussen cgi en gameplay is nauwelijks op te merken, het is wel jammer dat je niet iets kan doen om die cgi's nog eens te zien(zoals in FFX mogelijk was), maar wat wel weer eens pluspunt is, is dat summons niet kunnen blijven tot het einde van hun "leven" maar dat het balkje gewoon afloopt.
Er zit zoals gewoonlijk een verdomd mooi verhaal in en de hunts die nu hebt zijn ook zeer vermakelijk, maar zorgen niet ervoor dat je "abnormale" monsters tegen komt, afgezien van een paar opdrachten dan, meesten geven zelfde monsters als normaal.
maarja
genoeg critici gespeeld
Snap trouwens niet dat zoveel mensen de game zo afzeiken.
ik weet ook niet maar ja je doet er minder als 50 uur over het uit speelen enzo
ik weet ook niet maar ja je doet er minder als 50 uur over het uit speelen enzo
Dat was met eerdere FF ook hoor
De Cgi's zijn beter dan ooit tevoren en de overgang tussen cgi en gameplay is nauwelijks op te merken
idd dat is wel gruwlijk mooi geworden
Dan lees je dat veel moeite hebben met eindbazen en asl ik doe wat hun zeggen heb ik er ook probs mee. Doe ik het zelf dan is het een stuk makkelijker. Bazen verslaan is nog steeds hetzelfde als in Deel 1 zelfde tactiek.
Maaruhhh 6000CP gebruiken tering
krijg je nog vette magics erbij? Enige wat ik mis zijn VETTE magics zoals in 7 en die summons waren gruwlijk Shiva, Bahamut Odin enzo. Nu vind ik ze schraal qua attack.
Kan iemadn die growt Egg naar me toe maileng?
nee, die moet je toch echt zelf score
Hebbert
als ik jou de mijne geef kan ik hem zelf niet meer gebruike
mare best maile
krijg je nog vette magics erbij
Zoals welke? Thundaga? Areao? Die komen allemaal nog wel langs hoor.
als ik jou de mijne geef kan ik hem zelf niet meer gebruike
kopietje makuhh
Zoals welke? Thundaga? Areao? Die komen allemaal nog wel langs hoor
ok ben benieuwd. zo maar ff de ps3 aanslingeren
Zoals welke? Thundaga? Areao? Die komen allemaal nog wel langs hoor
exactly
en die blijve vet
kopietje makuhh
werke voor je zakgeld
welke chapter krijg ik die dan of level? Heb nu iedereen op lvl 3 vol
volgens mij zit dat ergens in stage 9 of 10
geen idee.
paas me die verotte groeiende ei nog ff swa
ga hem zelf score
je moet ook aantal trophies hebben zodat je alle filmpjes achter elkkaar kan kijken he
serieus?
serieus?
ja, maar ik heb die site niet opgeslage nwaar dat stond
Hier staat wel wat handigs iig
http://www.cheatcc.com/ps3/finalfantasy13cheatscodes.html
Als ik het weer vind laat ik het je wel weten.
Chapter 11 is toch de gran pulse? ik wil naar vanilla's dorp is dat hier op de steppe?
heb ik ook gedaan. Ben nu in de tower bezig 6e verdieping. missies gaan wel erg makkelijk tot nu toe. Als ik deze boss aangepakt heb dan kan ik geloof missie 22 overdoen en hij dropt een tiem die je kan evrkopen voor 6K. Kan ik eindelijk de rest van de wapens Tier 1 maken. Was bezig die haste shoes of hoe heet dat aan het maken. dat je meteen haste hebt. 3 iron beagles dismantle. dan die tiara crown naar * en dan ook dismantle dan krijg je haste pendals. Die ook naar * lvl en dan met petroskite haste shoes maken 
Pas opv hoor, niet te ver gaan, ik zat ook constant te vechten met king behemoths ed die gewoon ver boven mn niveau zaten
Komt allemaal later wel!
Ben ik btw de enige die zich mateloos irriteert aan dat upgrade systeem? Weet nooit wat ik moet upgraden, heb telkens of teveel organic of teveel technic, verspil kostbare technics aan accesoires die met veel minder punten geleveld hadden kunnen worden, koop constant de verkeerde transformers om dingen te levellen en heb al dagen lang een rijtje transformers bij me die ik nergens voor lijk te kunnen gebruiken, ... echt, dat systeem is totaal niet intuitief, zonder guide kun je dat gewoon niet goed aanpakken, tis een hoop proberen, kutten, en verspillen ... en dat je bijna nergens gil mee kan krijgen helpt ook niet echt mee. Ben ik de enige die zich hieraan stoort?
Ben ik btw de enige die zich mateloos irriteert aan dat upgrade systeem? Weet nooit wat ik moet upgraden, heb telkens of teveel organic of teveel technic, verspil kostbare technics aan accesoires die met veel minder punten geleveld hadden kunnen worden, koop constant de verkeerde transformers om dingen te levellen en heb al dagen lang een rijtje transformers bij me die ik nergens voor lijk te kunnen gebruiken, ... echt, dat systeem is totaal niet intuitief, zonder guide kun je dat gewoon niet goed aanpakken, tis een hoop proberen, kutten, en verspillen ... en dat je bijna nergens gil mee kan krijgen helpt ook niet echt mee. Ben ik de enige die zich hieraan stoort?
eh, ik denk het wel, ik vind het aan de ene kant storend maar aan de andere kant ook wel logisch, je kan moeilijk alles voorgekauwd krijge
koop constant de verkeerde transformers om dingen te levellen
ik koop die wicked fang 30 stuks. die goei ik op een wapen of acc. en dan perfect conductor. 200% krijg je dan. En asl je nog geen perfect conductor hebt dan die crackshaft. je hebt ook nog een Jelly iets daar moet je er 36 eerst van doen en dan de perfect conductor krijg je nog meer
Zit nu in de tower bij de gran pulse. Als je de 1ste baas heb verslagen moet je missie 24 steeds opnieuw doen je krijgt daarvan een moon blossom ofzo die kan je verkopen voor 6000 Gil. dus steeds ff missie overnieuw ff doekoe makeng swa.
laatste aanpassing
je kan moeilijk alles voorgekauwd krijge
Ik hoef het niet voorgekauwd te krijgen, maar ik wil wel graag iets hebben zodat ik zelf uit kan puzzelen wat effectief is als ik ga upgraden. Er is geen manier om te weten hoeveel levels een item door moet voordat het levelt (dus je kunt nooit weten of het zinvol is om je supercompakt reaktor ergens voor te gebruiken), er is geen manier om te weten welke transformer je voor welk item moet gebruiken, en er is geen manier om te weten welk component je het beste voor welk item kan gebruiken, anders dan proberen wat een hoop verspillen, gil weggooien en saven en opnieuw laden betekent. Al kon je ergens maar tips vinden, recepjes ofzo hoe je het beste iets kan upgraden, maar het is puur trial en error, iets wat ik toch wel een gemis vind bij zo'n groot game mechanic.
is het niks dan quit je de game toch en opnieuw laden
Dit gast!!! Het zou toch niet mogen dat je op zo'n manier erachter moet komen hoe je het beste kan upgraden
Geen idee of ik Jelly kan kopen btw, volgens mij wel (zit nu al redelijk ver in Eden, chapter 12), zal morgen ff kijken...hoezo dan?
Weet je wel hoe je die gestalt meter omhoog krijgt? Ik zou zeggen doe 1 of 2 keer libra op hem, volgens mij gaat ook van healen die meter omhoog...oftewel doe gewoon 1 dedicated healer in je team
zet fang in als sentinel/com
en laat vanille switchen tussen med/sab wanneer nodig is
Dit gast!!! Het zou toch niet mogen dat je op zo'n manier erachter moet komen hoe je het beste kan upgraden Dat werkt gewoon stom, kost onnodig veel tijd
tis niet anders. je kan ook veel googlen. Maakt mij niet zoveel uit.
Die Jelly wil ik hebben. 36 stuks op je wapen en dan een conductor erop
Eidoons zijn het makkelijkste om te verslaan allemaal. R1 in drukken als je 2 x libra hebt gedaan dan kan je zien waardoor de gestalht omhoog gaat.
tis niet anders
Nee, dat snap ik, maar dan kan ik het toch wel kut vinden?
Ben er btw nog niet helemaal achter wat ik nu van sentinels moet denken. Aan de ene kant brengen ze een soort stabiliteit en rust in een battle, aan de andere kant wordt het daardoor ook vaan een stuk saaier. Mooi voorbeeld net met mn 2e battle tegen Proudclad. 1e keer geprobeerd met lightning/hope/vanille, een hoop geswitch tussen coms, ravs, synergists en medics, damage en staggering ging snel maar ook mijn health ging snel omlaag, constant geswitch en ik kwam al aardig ver, maar toen ff net te laat geswitched naar medics, en met 1 sterke aanval was mn party dood. Daarna geprobeerd met lightning/snow/vanille, eigenlijk alleen maar switchen tussen com/sen/rav en com/sen/med, damage ging een stuk trager aan beide kanten, wel overzichtelijker maar stukken minder leuk
Jij houd het lang vol zonder medics dan.
Ik heb ook heel veel HP... Gemiddeld rond de 8000.
Ik kan wel drie tot vier aanvallen opvangen zonder medic, daarnaast is met combat clinic je hele party binnen mum van tijd weer restored tot acceptabele waardes.
Gebruik tijdens een gevecht iets van 4 tot 5 Paradigms. Heb alleen medics in Combat Clinic zitten en Evened Odds.
Gebruik tijdens een gevecht iets van 4 tot 5 Paradigms
same here
sab vind ik ook leuk om te gebruiken en tegen sommine enemies gaat het dan een stuk sneller.
begin altijd met com\rav\rav 2 hits met com. dan laat ik snow 2 x hitten dan snel naar tridestaster. stagger dan naar agression com\com\com als ik damage hebt snel naar rav\rav\med.
ben net aangekomen in het dorp van Vanilla en had die 5 parts gevonden van bakti ofzo. kreeg leuk spul en meteen verkocht doekoehhhh
Lightning is de leader met haar 2e tier op lvl60 ofzo snow op power cicle lvl* ik wacht tot ik dat andere wapen hebt om up te levelen. en Vanilla goeie healer en RAV en COM zijn ook goed.
hoop dat ze het er volgende keer weer lekker uitlaten en dat je gewoon wapens weer kunt kopen in leuke winkeltjes met gil dat je gewoon met battles kunt verdienen...vind ik toch een stuk leuker
same here. en ook dat je steeds betere armor moet kopen
lijkbaar ben ik de enige hier die dat systeem echt gaar vind..
Op zich is dat pielen en kutten wel leuk voor even, alleen ik heb nu het idee dat het upgraden van je wapens veel meer loont dan je accessories uitbouwen. Ik heb toch aardig wat tijd, geld en components geïnvesteerd in het upgraden van bepaalde attributen vóór chapter 9, 10. Maar nu blijkt dat je dus ook voor een redelijke prijs die uitgebouwde accessoires in de shops kopen tijdens deze hoofdstukken! WTF!
Zo is het upgraden van bijv. die magicians mark en die black belt voor mij eigenlijk vrij nutteloos geweest. Beetje jammer...
Hoe denkt de rest hier over sentinels? Gebruiken jullie ze vaak?
Ik gebruik ze ook eigenlijk alleen tijdens grote battles. Gezien de keuze in paradigms beperkt is tot 6 heb ik er toch altijd wel een defensieve paradigm met sen/med bij zitten. Dit aangevuld met een syn of sab. Gewoon om de aanvallen op je 2 niet-sen's af te leiden, de boel effe te healen en het team te versterken met syn of de vijand verzwakken met sab. Tijdens de normale battles met veel vijanden is een sentinel vrijwel altijd overbodig. Als je gewoon zorgt dat je hier met een pre-emptive attack begint en met je rav's thundara of thundaga cast (meerdere staggers in een keer) dan heb je daarna met je com's al vrij snel een paar vijanden minder en dus loop je minder damage op.
Ik heb de afgelopen dagen erg rustig gespeeld en heb in chapter 9 lekker op 't gemak mijn crystaliums uitgebouwd. Dan komt zo'n kicke bossfight met die barthandelus toch wel lekker hard aan hoor! Damn, wat een ziekelijk design en stem heeft die primarch dan!
Ik baal wel hard dat ik nu de beschikking tot alle classes/paradigms heb en ik nu zelf mijn party moet kiezen.
Zo is het upgraden van bijv. die magicians mark en die black belt voor mij eigenlijk vrij nutteloos geweest. Beetje jammer...
Dat is ook een groot nadeel van dat upgrade systeem idd
En dan heb ik er nog 1. Er is geen enkele manier om te weten of een compleet geleveld item nog te transformen is of niet. Zo zit ik nu met een royal armlet, 3 tetriatic tiara's en een connousseir (sp?) catalog, allemaal volledig geleverd, geen idee of ik ze nog kan transformen of niet. En nee, ik heb geen zin om te saven, een transformer te kopen, te kijken of ik die kan gebruiken, en zo nee dan een vorige savegame laden en dan nog een keer dat hele gedoe, tot wel 5 keer aan toe om verschillende transformers uit te proberen. Kom op zeg, wat een pauper systeem is dat toch
Net heel Orphan's Cradle doorlopen btw, inmiddels al 65 uur in zitten ofzo, aantal vette battles gehad net, zelfs hier en daar wat frame drops gemerkt in de battles
Er is geen enkele manier om te weten of een compleet geleveld item nog te transformen is of niet
Wellicht helpt deze gescande officiële guide je verder. Op 2 pagina's staan alle accessoires + info vermeld.
guide
Deze guide had je eigenlijk standaard bij de aanschaf van de game moeten krijgen. Maakt wel veel dingen een stuk duidelijker
laatste aanpassing
You need at last six Trapezohedrons to make just one ultimate weapon per character, and would somehow have to fathom raising 12,000,000 Gil to buy them. But there's a trick through dismantling if you already own one trapezohedron.
Create one of the Following Weapons;
Kain's Lance (Made from dragoon lance, shamanic spear, punisher, pandoran spear or gea bolg)
Nirvana (Made from tiger claw, healers staff, belladonna wand or millstein)
Upgrade either Kain's Lance or Nirvana to the maximum level (At cost of app. 1,500,000) and then dismantle it. You'll obtain three trapezohedrons, tripling your inital investment, and for rather less than the 4,000,000 that you should have paided in a shop. you'll even get a present of 36 moonblossom seeds at the same time worth 216,000 gil.
Post een paar pagina's terug, gequote omdat volgens mij sommige mensen hier hier wel wat aan hebben
net bij Chap 12 aangekomen. Vette cutscene.
ik d8 dat je er maar 1 nodig had 
http://ff-13.info/category/weapons/
You need at last six Trapezohedrons to make just one ultimate weapon per character
http://ff-13.info/category/weapons/
guide
very nice!
Eidoons zijn het makkelijkste om te verslaan allemaal. R1 in drukken als je 2 x libra hebt gedaan dan kan je zien waardoor de gestalht omhoog gaat.
die vind ik juist opzich nog best pittig soms, vooral met die van vanille had ik echt veel moeite.
uiteindelijk eerst ff gegrind. daarna met sab/med was ie best makkelijk.
net bij Chap 12 aangekomen. Vette cutscene.
jah dat is toch als je op cocoon weer bent? ook gister aangekomen, idd heel dik gedaan
ik d8 dat je er maar 1 nodig had
1 voor elk wapen...
dus 1 voor lightning enzo
wanneer kan je weer naar gran pulse toe? of HOE?
wanneer je de in chapter 13 bent aangekomen in eden's craddle
dan kan je als het goed is een portaal gebruiken om terug tegaan.
aightt. Ben net vorobij een stuk dat je 3 van die dino's hebt. makkelijk te killen met tri disaster en paar x MED en dan aggression. krijg alleen geen
heumeu's
Trapezohedrons
aightt. Ben net vorobij een stuk dat je 3 van die dino's hebt. makkelijk te killen met tri disaster en paar x MED en dan aggression. krijg alleen geen
Ik neem aan dat dat niet de grootste dino's zijn?
Die krijg je namelijk onmogelijk verslagen...
zijn er nog grotere dan
er zijn meerderen,
je hebt behemoths
je hebt adamanchelids,
je hebt adamantoises
en dan heb je nog long gui's
zijn er nog grotere dan
Heb je die beesten verslagen waarbij je eerst de benen neer moet krijgen? Die met die hoorns en kettingen rond de poten?
owww nee die heb ik nog nie gehad
6 uur gespeeld tot nu toe
6 uren gespeeld tot nu toe?
Heb je die beesten verslagen waarbij je eerst de benen neer moet krijgen? Die met die hoorns en kettingen rond de poten?
ja, daar zijn 3 versies van, je hebt 2 op pulse, 1 krijg je pas nadat je bepaalde missies hebt gehad en dan nog die 1e op eden
Uitgespeeld na 58 uur spelen
conclusie: vaag en vergezocht verhaal, beetje n stel no-no's als characters, een heerlijk battle systeem
t lineare was zowel verfrissend als beperkend
het miste heel veel, maar had daarintegen genoeg te bieden
alleen t eind, dat was best wel heel erg slecht, heb nooit echt t gevoel gehad dat je je eigen moest gaan instellen voor super grote boss battle's
want die 5 star trophy was echt zo easy as pie, t einde kwam ook erg onverwacht na zulke simpelle bossbattles
Steek ff9 dr nog maaris in, de laatste uit de serie waar ze nog gebruik maken van t ouwe concept
conclusie: vaag en vergezocht verhaal, beetje n stel no-no's als characters, een heerlijk battle systeem
t lineare was zowel verfrissend als beperkend
het miste heel veel, maar had daarintegen genoeg te bieden
alleen t eind, dat was best wel heel erg slecht, heb nooit echt t gevoel gehad dat je je eigen moest gaan instellen voor super grote boss battle's
want die 5 star trophy was echt zo easy as pie, t einde kwam ook erg onverwacht na zulke simpelle bossbattles
Steek ff9 dr nog maaris in, de laatste uit de serie waar ze nog gebruik maken van t ouwe concept
kan je ook zien welke missies je al gedaan hebt?
Vierkantje, vierkantje...
ga je ook voor treasure hunter?
maybe, ben nog even aan het kijken
gvd final boss is best irritant. hoevaak komt dat mormel terug?? heb net de 2e verslagen.
eh, 3X?...
laatste was wel easy 2e was irritant. heb jij hem op 5* verslagen?
jep, heb de 5 sterre al
dan moet je hem in minstens 1 stagger uitschakele
en dat is je gelukt met de eerste keer
nee, 2de keer, was 1ste wat onder levelled
geen idee heo dat moet
trapezehodron gebruike
dan krijg je ultima weapons
had al iets gevonden om die grote dino's te killen. zo ff proberen. moet zker lvl5 hebben om death te spammen he?
eh, lvl 4 zit hij al in
maar als je lvl 5 SAB. hebt dan lukt death spammen toch makkelijker?
kans blijft 1% je kan die kans alleen vergrote door, malboro wand(of nirvana versie daarvan) te gebruiken, en curse op de tegenstander te spamme ne haar vigilance te geven,
oh en hoe meer de-buffs de tegenstander heeft hoe meer kans, meestal zit die kans rond de 15% na 6 debuffs, vigilance en nirvana/malboro wand
Die laatste bosses stelden geen ruk voor, en ik had amper mn wapens geleveld
Orphan's eerste vorm vond ik nog aardig pittig vanwege die 'instant-KO' aanval, maar met drie volledig geupgrade Cherub Crowns ging het best makkelijk
Speel het spel zelf amper meer, vind die resterende missies steeds minder interessant worden en Adamantoises blijven doden zonder resultaat (= Trapezohedron) gaat ook vervelen (denk dat ik er wel 20 dood heb inmiddels).
laatste aanpassing
heb ik op *. Ik ga prob. zo'n trapezodinges te krijgen. nog ff spelen en dan dat spel ruilen tegen god of war 3
duidelijk geen echte liefhebber
Hatsjee, ook eindelijk uitgespeeld, volgens mij als laatste ofzo in dit topic.
In totaal 63 uur en 43 minuten aan besteed. Echt lang geleden dat ik zoveel tijd in de main single player storyline van een game heb gestoken, misschien dat ik langer heb gedaan over Oblivion maar ik geloof het niet eigenlijk.
Het einde heb ik btw een beetje gemengde gevoelens over, net zoals over de hele game eigenlijk. Het einde gaf niet echt dat ''YES!!!'' gevoel wat je hoort te krijgen als je eindelijk die gruwelijke eindbaas neer hebt gehaald. Barthandelus voor de 3e keer was gewoon saai (zelfde als 2e keer maar minder afwisselend, alleen sterkere aanvallen maar 1 med houdt dat makkelijk bij), 1e keer Orphan had wel stoere aanvallen maar na een tijdje was de tactiek telkens hetzelfde en kwam de sleur er een beetje in, en bij de 2e keer Orphan had ik nog wel een beetje moeite omdat mn paradigms niet echt toegespitst waren op zo'n boss maar als je hem eenmaal doorhad ging het vrij snel allemaal, heb ze uiteindelijk ook alle 3 neergehaald zonder 1 keer dood te gaan (Hope en Vanille wel paar keer geKOed, maar niet mn party leader Lightning). Ik vond dat stuk rond die eindbazen niet heel goed gedaan; door de mooie speeches van tevoren had je wel echt zo'n ''We gaan drvoor!'' gevoel, maar ik vond de eindbazen helemaal niet eng, Barthandelus was allang niet eng meer en ook Orphan vond ik niet echt creapy...ook geen duistere muziek ofzo, het geheel deed gewoon een beetje denken aan de zoveelste boss battles, niet aan DE MOTHERFOCKING EINDBAAS. De bosses zelf bestonden ook niet uit meerdere delen ofzo, en hadden geen afwisselende strategiën met verschillende weaknesses en strengths oid, t was allemaal vrij rechtoe rechtaan, helaas niet echt bevredigend.
Ook wel jammer btw dat er geen ''post-uitgespeelde wereld'' is, vind dat altijd wel leuk bij games en hier had het prima bij gekund denk, maar helaas.
Maar goed, na deze niet al te spannende battles vond ik het einde van het verhaal wel erg goed. Prachtige filmpjes weer, verhaal werd heel mooi afgesloten imo, en ik kan me geen game bedenken die het verhaal op zo'n solide en mooie manier afsloot dan Final Fantasy 13. T'is een beetje hoe ik de hele game zie; de gameplay is niet altijd even sterk, en het gaat allemaal wat minder diep als voorgaande delen, maar qua sfeer en wereld is deze echt ongeëvenaard imo; het is gewoon echt een game ervaring. Ook wel mooi dat je op het einde pas ziet wat nu eigenlijk dat logo van FF 13 is, ik zat het me de hele game lang al af te vragen.
Goed, in het kort nog even de plus en minpunten van FF 13;
+ Dynamisch battle system
+ Prachtige graphics
+ Mooie, bijpassende soundtrack
+ Leuke wereld die uitnodigt om, voor zover mogelijk, een beetje te ontdekken
+ De sfeer trekt je echt de game in, zorgt echt voor een mooie ervaring
- Battle system minder diep als voorgaande delen
- Gruwelijk lineair afgezien van bepaalde stukken
- Weinig mogelijkheden om zelf rond te lopen, dorpjes te bekijken, af te wijken van het verhaal, ...
- Summons stukken minder interessant als in voorgaande delen
- Upgrade systeem is ''flawed'', laat een hoop puntjes liggen
Conclusie; een prachtige game ervaring die je als echte Final Fantasy fan eigenlijk wel doorlopen moet hebben, maar als het echt aankomt op de game mechanics zelf is het stukken minder diep als voorgaande delen.
Zo, en nu nog maar een beetje side missies en shit doen totdat Super Steet Fighter IV uit komt, dan ben ik daar weer al m'n game tijd aan kwijt.
Het einde heb ik btw een beetje gemengde gevoelens over, net zoals over de hele game eigenlijk. Het einde gaf niet echt dat ''YES!!!'' gevoel wat je hoort te krijgen als je eindelijk die gruwelijke eindbaas neer hebt gehaald. Barthandelus voor de 3e keer was gewoon saai (zelfde als 2e keer maar minder afwisselend, alleen sterkere aanvallen maar 1 med houdt dat makkelijk bij), 1e keer Orphan had wel stoere aanvallen maar na een tijdje was de tactiek telkens hetzelfde en kwam de sleur er een beetje in, en bij de 2e keer Orphan had ik nog wel een beetje moeite omdat mn paradigms niet echt toegespitst waren op zo'n boss maar als je hem eenmaal doorhad ging het vrij snel allemaal, heb ze uiteindelijk ook alle 3 neergehaald zonder 1 keer dood te gaan (Hope en Vanille wel paar keer geKOed, maar niet mn party leader Lightning). Ik vond dat stuk rond die eindbazen niet heel goed gedaan; door de mooie speeches van tevoren had je wel echt zo'n ''We gaan drvoor!'' gevoel, maar ik vond de eindbazen helemaal niet eng, Barthandelus was allang niet eng meer en ook Orphan vond ik niet echt creapy...ook geen duistere muziek ofzo, het geheel deed gewoon een beetje denken aan de zoveelste boss battles, niet aan DE MOTHERFOCKING EINDBAAS. De bosses zelf bestonden ook niet uit meerdere delen ofzo, en hadden geen afwisselende strategiën met verschillende weaknesses en strengths oid, t was allemaal vrij rechtoe rechtaan, helaas niet echt bevredigend.
Maar goed, na deze niet al te spannende battles vond ik het einde van het verhaal wel erg goed. Prachtige filmpjes weer, verhaal werd heel mooi afgesloten imo, en ik kan me geen game bedenken die het verhaal op zo'n solide en mooie manier afsloot dan Final Fantasy 13. T'is een beetje hoe ik de hele game zie; de gameplay is niet altijd even sterk, en het gaat allemaal wat minder diep als voorgaande delen, maar qua sfeer en wereld is deze echt ongeëvenaard imo; het is gewoon echt een game ervaring. Ook wel mooi dat je op het einde pas ziet wat nu eigenlijk dat logo van FF 13 is, ik zat het me de hele game lang al af te vragen.
+ Dynamisch battle system
+ Prachtige graphics
+ Mooie, bijpassende soundtrack
+ Leuke wereld die uitnodigt om, voor zover mogelijk, een beetje te ontdekken
+ De sfeer trekt je echt de game in, zorgt echt voor een mooie ervaring
- Battle system minder diep als voorgaande delen
- Gruwelijk lineair afgezien van bepaalde stukken
- Weinig mogelijkheden om zelf rond te lopen, dorpjes te bekijken, af te wijken van het verhaal, ...
- Summons stukken minder interessant als in voorgaande delen
- Upgrade systeem is ''flawed'', laat een hoop puntjes liggen
Conclusie; een prachtige game ervaring die je als echte Final Fantasy fan eigenlijk wel doorlopen moet hebben, maar als het echt aankomt op de game mechanics zelf is het stukken minder diep als voorgaande delen.
Zo, en nu nog maar een beetje side missies en shit doen totdat Super Steet Fighter IV uit komt, dan ben ik daar weer al m'n game tijd aan kwijt.
Ik zat nog eens na te denken over dat upgrade systeem. Ik snap echt niet waarom er juist in deze game zo'n uitgebreid opwaardeersysteem van wapens en items zit. De game is toch redelijk vermainstreamd (reclame op tv, veel promotie in de media, de lineairiteit van de game, vele filmpjes) en speelt redelijk makkelijk als je die paradigms tactieken onder de knie hebt. Waarom dan dit systeem zo onnodig vaag, raar, tijdrovend en vooral overbodig onoverzichtelijk maken? Het zal wel zijn omdat het upgraden van je bezittingen zelf niet echt nodig is anders hadden toch veel casual en de snelle gamers moeite ermee gehad. Het is een optie, je bent niet verplicht hier veel aandacht aan te besteden denk ik dan maar.
Vroeger was het nog wel eens kooien met materia en het junctionen van magic, maar dit nieuwe systeem mag wat mij betreft geschrapt worden in een eventueel nieuw FF deel.
Naast de matige uitwerking van de summons (zijn allemaal transformer-achtige voertuigdingen (WTF!), dat was wel anders in FF9) vind ik het een van de mindere dingen aan deze FF.
Toch is het idd een hele gave game en vind ik het iig een stuk leuker dan die tegenvallende FF12. Daar zag je de eindbaas die je met 2 vuisten in de neus echt al vanaf minuut 1 aankomen...
Vroeger was het nog wel eens kooien met materia en het junctionen van magic, maar dit nieuwe systeem mag wat mij betreft geschrapt worden in een eventueel nieuw FF deel.
Naast de matige uitwerking van de summons (zijn allemaal transformer-achtige voertuigdingen (WTF!), dat was wel anders in FF9) vind ik het een van de mindere dingen aan deze FF.
Toch is het idd een hele gave game en vind ik het iig een stuk leuker dan die tegenvallende FF12. Daar zag je de eindbaas die je met 2 vuisten in de neus echt al vanaf minuut 1 aankomen...
laatste aanpassing
val je alleen neucho aan of eerst die seeds? en had je je wapens op tier 3?
ik had geen tier 3, ik gebruikte death op neochu
ik had vanille als party leader, snow als sentinel en hope als med,
werkt het op neochu, meteen hecanthonchier(vanille's summon) om bijna alle kleine seed af te slachte
en dan wat er nog overblijft, mocht er wat overblijve nog even com/rav/rav doen
ja gvd eindelijk
ik gebruikte death al steeds. en had hem paar x dood, maar ik d8 ik kan wel com\com\com gebruiken om de rest te killen, maar dat gaat niet zo 
med\com\med gedaan met Vanilla\fang\hope
ff grindeng
en hopelijk trapeshizzle krijgen van die uber dino. En wat is die GOTE reus achter in de bergen die overal bovenuit loopt???
med\com\med gedaan met Vanilla\fang\hope
ff grindeng
En wat is die GOTE reus achter in de bergen die overal bovenuit loopt???
dat is de Fal'cie titan, als je de met de hunts bezig bent kom je door de titan trial's bezig
ben nu de misies aan het doen. die trut van ene adamantoise laat toch geen trazepdinges vallen
Heb je ook accesoires geupgraded met uranite ofzo?
adamantoises droppe ze wel maar het is gewoon kleine kans,
kans kan alleen groter worden door connoiseur catalog te gebruiken
Jammer dat je niet tegen Titan kan vechten, dan had ik pas echt het gevoel gehad tegen een
te vechten
Mijn plus- en minpunten na uitspelen:
+ Mooiste graphics die ik ooit heb gezien
+ Goeie voice-acting, minder dan in 12 (Shakespeare Engels ftw) maar goed te doen. Alleen Vanille praat zo irritant
+ Dynamisch en vlot vechtsysteem kan het spel dragen
- Vechtsysteem heeft een paar serieuze gebreken (Party Leader dood = game over, ook al zijn de overige twee karakters topfit)
Daarnaast bepaald het spel voor je hoe sterk je maximaal kunt worden tot op een bepaald punt (Crystarium niet verder uit te breiden).
- Verhaal kon me niet echt overtuigen, zoals bijna altijd weer emo tieners/kinderen als Hope met een moeilijke jeugd/ouders... ben dat wel zat.
- Te weinig te doen naast het hoofdverhaal (Ik wil monsters als Ultima & Omega Weapon terug!!!111 of op z'n minst weer een kaartspel ofzo)
- Tis een detail: een verschrikkelijk conservatief design (onzichtbare muren, kleine ophogingen waar je niet overheen kan springen)
Al met al: goede game, maar gezien de ontzettend lange ontwikkelingstijd had er meer in kunnen zitten. Ben waarschijnlijk de enige, maar ik vond 12 veeeel beter. En 6,7 en 9 ook
MOTHERFOCKING EINDBAAS
te vechten
Mijn plus- en minpunten na uitspelen:
+ Mooiste graphics die ik ooit heb gezien
+ Goeie voice-acting, minder dan in 12 (Shakespeare Engels ftw) maar goed te doen. Alleen Vanille praat zo irritant
+ Dynamisch en vlot vechtsysteem kan het spel dragen
- Vechtsysteem heeft een paar serieuze gebreken (Party Leader dood = game over, ook al zijn de overige twee karakters topfit)
- Verhaal kon me niet echt overtuigen, zoals bijna altijd weer emo tieners/kinderen als Hope met een moeilijke jeugd/ouders... ben dat wel zat.
- Te weinig te doen naast het hoofdverhaal (Ik wil monsters als Ultima & Omega Weapon terug!!!111 of op z'n minst weer een kaartspel ofzo)
- Tis een detail: een verschrikkelijk conservatief design (onzichtbare muren, kleine ophogingen waar je niet overheen kan springen)
Al met al: goede game, maar gezien de ontzettend lange ontwikkelingstijd had er meer in kunnen zitten. Ben waarschijnlijk de enige, maar ik vond 12 veeeel beter. En 6,7 en 9 ook
laatste aanpassing
Ik snap echt niet waarom er juist in deze game zo'n uitgebreid opwaardeersysteem van wapens en items zit. De game is toch redelijk vermainstreamd (reclame op tv, veel promotie in de media, de lineairiteit van de game, vele filmpjes) en speelt redelijk makkelijk als je die paradigms tactieken onder de knie hebt. Waarom dan dit systeem zo onnodig vaag, raar, tijdrovend en vooral overbodig onoverzichtelijk maken? Het zal wel zijn omdat het upgraden van je bezittingen zelf niet echt nodig is anders hadden toch veel casual en de snelle gamers moeite ermee gehad.
Precies! Het is gewoon best veel gedoe, in een game als FF VII waar je ook uren zat te spelen met je materia past zo'n systeem nog wel, maar hier is het juist allemaal versimpeld, gewoon verschillende guns + upgrades kunnen kopen in de shops had een stuk logischer geweest imo, niet dit onnodig moeilijke gedoe
Uncharted 2 vond ik zelf weinig aan en Heavy Rain heb ik helaas niet gespeeld, maar ik vond FF 13 toch niet echt diep gaan ofzo...waarin was het diep dan? Het verhaal was redelijk oppervlakkig, de wereld was niet bijzonder uitgebreid, en ook de mechanics en het battle systeem waren niet bijzonder gecompliceerd. Maar het is gewoon een verdomd goed spel idd, en heb er heel erg van genoten!
O ja, en echt uitdagend vond ik het ook niet, maar ik ben ook nog niet verder gekomen als Orphan.
O ja, en echt uitdagend vond ik het ook niet, maar ik ben ook nog niet verder gekomen als Orphan.
Uncharted 2 vond ik zelf weinig aan en Heavy Rain heb ik helaas niet gespeeld, maar ik vond FF 13 toch niet echt diep gaan ofzo...waarin was het diep dan? Het verhaal was redelijk oppervlakkig, de wereld was niet bijzonder uitgebreid, en ook de mechanics en het battle systeem waren niet bijzonder gecompliceerd. Maar het is gewoon een verdomd goed spel idd, en heb er heel erg van genoten!
Ik doelde dan meer op de complexiteit van de levels, de wereld, de graphics etc. het voelde gewoon heel groots aan. De productiewaarde van FFXIII is ongekend.
Qua uitdagendheid was het voor de battles, en het feit dat je de game niet los kon laten.
Weinig games waar ik in zo'n korte tijd, ongeveer 60 uur in wil steken.
Dus FF13 eindigt niet met een boss die 20x van gedaante verwisselt en de climax alleen maar verder weet op te drijven? Dan hoop ik maar dat het einde qua beleving toch een hoop weet te compenseren. 
Was het niet in FF8 waar je Ultimecia moest verslaan dmv 2 groepen van 3 characters? Dat duistere kasteel (laatste wereld) van die heks was wel stoer, ook met die freaky orgelmuziek en al die beperkingen in de fights. Dat was genieten.
Was het niet in FF8 waar je Ultimecia moest verslaan dmv 2 groepen van 3 characters? Dat duistere kasteel (laatste wereld) van die heks was wel stoer, ook met die freaky orgelmuziek en al die beperkingen in de fights. Dat was genieten.
Als je veel gaat levellen van tevoren ben je op het einde veel sterker dan je hoort te zijn, en dan zijn de boss battles al helemaal niet spannend meer
Nee, hoor want je leveling up is restricted. Na de eindbaas komt er namelijk nog een ring vrij...
Goed punt, maar er zijn 6 rollen...da's een hoop leveling up, zelfs als je die laatste ring nog niet in kan vullen
En FF8 heb ik nooit uitgespeeld, 7 en 9 wel en die werden echt eng op het einde, constant sterke vijanden en dan op het einde bazen bestaande uit meerdere delen die je dan 1 voor 1 moest slachten tot ze weer regeneraten...die shit was nog spannend tenminste
Final Fantasy VII had sowieso echt een brute soundtrack, heerlijk duistere toontjes
En zo'n heerlijke eindbaas tune
En FF8 heb ik nooit uitgespeeld, 7 en 9 wel en die werden echt eng op het einde, constant sterke vijanden en dan op het einde bazen bestaande uit meerdere delen die je dan 1 voor 1 moest slachten tot ze weer regeneraten...die shit was nog spannend tenminste
En zo'n heerlijke eindbaas tune
heb 77 uur gespeel voordat ik uitgespeeld heb. RPGs als dit hoor je up te levelen en rustig aan te spelen. mensen die zsm naar het einde rennen om het uit te spelen missen waar het spel om gaat.
got that right Ray.. LO allen op Lv.99
Als je veel gaat levellen van tevoren ben je op het einde veel sterker dan je hoort te zijn, en dan zijn de boss battles al helemaal niet spannend meer
Hoger dan lvl4kan ik toch niet komen. Ik vind het gewoon leuk die battle's doen. En items zoeken. uitproberen met wapens en acc.De eindbaas was daardoor niet makkelijker. Ik ging alsnog 1 x dood. Ben nu weer in Eden wil op lvl5 zitten en tier 3 wapens. dan basta
Hoger dan lvl4kan ik toch niet komen. Ik vind het gewoon leuk die battle's
al uitgespeeld
ja heb de meeste op lvl 5 nu.
ok beeter
krijg m vandaag binnen.. ben benieuwd
nee, de release dat stond op april vorig jaar, is toen verandert naar zelfde datum als FFXIII
en bij de release van die is het verandert naar 4de kwartaal dit jaar, maar heb ook al gelezen dat het volgend jaar kan worden door de omvang van de game, plus de hoge verwachtingen waar ze zich aan willen houden.
en bij de release van die is het verandert naar 4de kwartaal dit jaar, maar heb ook al gelezen dat het volgend jaar kan worden door de omvang van de game, plus de hoge verwachtingen waar ze zich aan willen houden.

![[D]aan..](/images/user/462064_262761.gif)

![[albumelement id=76111411]](https://album.partyflock.nl/76111411_424953963.jpg)
![[albumelement id=76111420]](https://album.partyflock.nl/76111420_2216054905.jpg)
![[albumelement id=76111414]](https://album.partyflock.nl/76111414_1561021039.jpg)
![[albumelement id=76111422]](https://album.partyflock.nl/76111422_3974056953.jpg)

![[img width=600 height=800]http://member.square-enix.com/na/blog/100308_024.jpg[/img]](http://member.square-enix.com/na/blog/100308_024.jpg)

![[albumelement id=76399683]](https://album.partyflock.nl/76399683_3132254510.jpg)