Partyflock

Forumonderwerp · 1081503

Waarschuw beheerder
March 9, 2010 komt die uit
Artiest {SHOWLIST artist 27650, 75347, 12423, 46143}
Waarschuw beheerder
Ben ik al lang voorbij :P Dat stuk viel trouwens enorm mee.

Waarschuw beheerder
http://www.youtube.com/watch?v=NFN1OiZ7w94 ik ben hierzo ook nog niet zo ver aleen dit filmpje heb ik niet ge upload
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ravix op vrijdag 12 maart 2010 om 23:01:
Chapter 8 Vrij aan het einde van Nautilus (The Clock tower)
zit een groepje van 5 Zwerg Metrodroids die 640 CP geven als je ze verslaat
als je terug loopt zit er 1 Zwerg Metrodroids die gerespawned is (en makkelijk te verslaan)
en als je dan weer terug loopt zijn de 5 Zwerg Metrodroids ook weer gerespawned
dit is een mooi truukje om wat extra CP te krijgen

je kan vaaker stukje terug loopen en vechten maar tog dankje voor de tip

Artiest Balbasaur
Waarschuw beheerder
Shiiit, ik ben stukken trager dan de rest hier volgens mij. Heb er nu 9 uur inzitten en kan pas net mn weapons upgraden. :P Ach ja, lekker de tijd nemen om al die datalogs door te lezen en te spelen met paradigm shifts en weapon upgrades, ik vermaak me dr kostelijk mee. :) Ik vind dat best wel een pauper systeem trouwens, dat weapon upgrading, lijkt vrij weinig tijd aan besteed te zijn, ik vind het veel leuker om nieuwe wapens te kopen dan om al die bullshit erin te steken, maar goed, het moet maar. Verder vind ik het tot nu toe echt vet, wel anders dan FF voorheen, en ik mis de rustige dorpjes wel een beetje moet ik zeggen, maar het battle system is echt goed gedaan en vooral dankzij paradigm shift (die het gemis van het besturen van je gehele party invult) een stuk dynamischer dan FF 12. De omgevingen zijn prachtig, de enemies zijn goed gedesigned, en de sfeer zit er erg goed in, zeker dankzij de goeie soundtrack. Ik heb wel meer het Shin Megami Tensei (andere RPG reeks) gevoel hierbij dan het FF gevoel (vanwege het lineaire, het gebrek aan ''random gesprekjes'', huisjes e.d.), en ik vind het toch een beetje jammer, maar als FF dan toch een andere kant op moet vind ik deze erg goed gekozen en sterk uitgewerkt.

Waarschuw beheerder
Het vechten vind ik echt te gek, ga geen gevecht uit de weg meer... Ook al weet ik dat het moeilijk gaat worden, heerlijk dat shiften tussen rollen en daar de perfecte tactiek in vinden. Verhaal is heerlijk Japans, af en toe té corny, maar dat neem ik voor lief.

De sfeer is perfect. De graphics blijven me verbazen en de vooral de CGI tussenfilmpjes zijn echt (L)

Net na lange tijd weer met Snow gevochten, nu in die ene Pompoulous stad ofzo, heb er 14 uur opzitten. Nog lange weg te gaan, dat er geen einde aan mag komen :respect:
Waarschuw beheerder
Ik heb het spel van de week ook gehaald en vandaag maar meteen eens goed aan begonnen..

Zit nu bij lake bresha waar ik op het punt ben aangekomen dat ik tegen shiva moet opnemen...
Daar heb net even mee gevochten en toch maar uitgezet omdat ik zo weer weg moet helaas..
Had me er anders nog wel tot diep in de nacht mee kunnen vermaken denk ik.

De sfeer, de graphics, de battles. Alles bevalt me tot nu toe heel erg goed...
Heb er nu een uurtje 6 opzitten (dat er nog maar vele uurtjes mogen volgen).(L)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van 19Erwin75 op zaterdag 13 maart 2010 om 19:51:
Heb er nu een uurtje 6 opzitten (dat er nog maar vele uurtjes mogen volgen).(L)

Zo snel? :/

Ik ben nog geeneens bij Shiva, heb de Sisters en Odin inmiddels binnen...
Artiest Ravix
Waarschuw beheerder
donateur
ik heb er nu zelf 23 uur op zitten
maar ik heb al van mensen gehoord dat hij na 40 uur een heel stuk minde lineair is

Maar het is en blijft wat mij betreft een van De Beste Games die dit jaar verschenen is
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 13 maart 2010 om 20:39:
bij Shiva, heb de Sisters en Odin inmiddels binnen...

ik heb brynhilder binne :D
(sazh eidol)
geeneens bij Shiva,

De sisters zijn shiva....

ben nu met vet stukje bezig B)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Hoop dat ifrit er ook nog in zit als eidolon. Die "dude" heerst.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van GuidoVanSanten op zaterdag 13 maart 2010 om 20:46:
Hoop dat ifrit er ook nog in zit als eidolon. Die "dude" heerst.

nope, ifrit komt helemaal niet terug in FF13

Bahamut wel als eidolon van Fang, hope heeft Alexander en vanille heeft 1 met een klote naam :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ravix op zaterdag 13 maart 2010 om 20:43:
maar ik heb al van mensen gehoord dat hij na 40 uur een heel stuk minde lineair is

Stoor me er totaal niet aan, maar ik zou het niet erg vinden. 8)

Waarschuw beheerder
nu zit ik hier vast http://www.youtube.com/watch?v=BDUK1RNdT94
Waarschuw beheerder
Die is niet zo moeilijk:

Begin de ronde met Syn/sab, zodra je dreigt te verliezen switch naar med/com
Zodra je weer wat HP hebt weer terug naar Syn/Sab tot je alle buffs hebt(of het moet gelukt zijn de 1ste keer)
ga daarna verder met com/sav en sav/sav om die gestalt balk te vullen, elke keer als je dreigt een personage te verliezen com/med :P

heb net me 1ste theme vrijgespeeld :P
heb loremaster trofee(discerned the full attributes of 100 enemies)
kreeg meteen sazh theme :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van :cheer: Jelmer :Cheer: op zondag 14 maart 2010 om 00:06:
Zodra je weer wat HP hebt weer terug naar Syn/Sab tot je alle buffs hebt(of het moet gelukt zijn de 1ste keer)
ga daarna verder met com/sav en sav/sav om die gestalt balk te vullen, elke keer als je dreigt een personage te verliezen com/med

Ik versloeg die knakker door Sazh en Vanille eerst met faith te buffen(magic dmg) en daarna beide op ravenger te vechten, vergeet niet eerst ff libra te gebruiken zodat je zijn weakness heb.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Toef op zondag 14 maart 2010 om 00:18:
Ik versloeg die knakker door Sazh en Vanille eerst met faith te buffen(magic dmg) en daarna beide op ravenger te vechten, vergeet niet eerst ff libra te gebruiken zodat je zijn weakness heb

dat komt bijna op hetzelfde neer :P
Waarschuw beheerder
Tis al laat :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van :cheer: Jelmer :Cheer: op zondag 14 maart 2010 om 00:06:
Die is niet zo moeilijk:

ga daarna verder met com/sav en sav/sav om die gestalt balk te vullen, elke keer als je dreigt een personage te verliezen com/med

ben al weer veder thanx
Waarschuw beheerder
Zo snel?

Ik ben nog geeneens bij Shiva, heb de Sisters en Odin inmiddels binnen

Weet niet waar jij dan nu zit maar shiva is einde chapter 3 of heb ik het nu mis...
Althans ik denk dat het einde chapter 3 is..
Net voor die battle met shiva heb je die battle met die grote vogel die je in 2 etappas moet killen...

Waarschuw beheerder
Je bedoelt de sisters van Shiva, Nix versla je dan geloof ik...misschien dat er later nog een andere Shiva komt? Ik weet het niet, ik ben zo ver nog niet maar die Nix had ik wel idd na 6 uur ongeveer
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 14 maart 2010 om 01:53:
Je bedoelt de sisters van Shiva, Nix versla je dan geloof ik

Die zal ik dan wel bedoelen ja...

In ieder geval aan het einde van lake bresha zit ik nu...
Morgen na de formule 1 ga ik weer verder.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van GuidoVanSanten op vrijdag 12 maart 2010 om 18:04:
als je ff13 registreert (code in je ps3 doosje) krijg je een mailtje met de toegangscode voor de beta van 14.

Mijn code werkte helaas niet... hoop dat het tijdelijk is.

its an ingame item code for ff14 when it comes out
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 14 maart 2010 om 01:53:
Je bedoelt de sisters van Shiva, Nix versla je dan geloof ik...misschien dat er later nog een andere Shiva komt? Ik weet het niet, ik ben zo ver nog niet maar die Nix had ik wel idd na 6 uur ongeveer

Nee dat is Shiva (Stiria & Nix)

Uitspraak van :cheer: Jelmer :Cheer: op zaterdag 13 maart 2010 om 20:51:
vanille heeft 1 met een klote naam :P

Hecatoncheir :P

Uitspraak van 19Erwin75 op zondag 14 maart 2010 om 02:02:
In ieder geval aan het einde van lake bresha zit ik nu...
Morgen na de formule 1 ga ik weer verder.

Kreeg ik net Dood Leuk Het Bericht ... "Please Insert Disk 3"
Dat ging toch sneller dan ik dacht (Vanaf dat ik voor het eerst met de game begon)
al was Barthandelus wel behoorlijk pittig om te verslaan
toen ik 'Doom' status zag verschijnen dacht ik eerst dat ik het niet zou redden
Maar uiteindelijk lukte het toch :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Vanmiddag eindelijk in Nautilus aangekomen (met Sazh en Vanille)... krijg van deze locatie wel weer het oude FF gevoel terug; (nog) geen vijanden, kunnen praten met NPC's, dope :)

Is dat upgraden van wapens nou wel zo handig? had van alle karakters de wapens naar level 4 of 5 geupgrade maar zie er maar weinig meerwaarde in (alleen verhoogde statistieken).

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ravix op zondag 14 maart 2010 om 03:45:
"Please Insert Disk 3"

klopt maar staat op een cd
Waarschuw beheerder
Net Bahamut vrij gespeeld :D
krijg kort daarna een kort filmpje te zien dat er echt geweldig uit ziet zoals altijd :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 14 maart 2010 om 04:24:
"Please Insert Disk 3"

Hoveel uur heb je er dan al opzitten ???
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 14 maart 2010 om 03:50:
Vanmiddag eindelijk in Nautilus aangekomen (met Sazh en Vanille)... krijg van deze locatie wel weer het oude FF gevoel terug; (nog) geen vijanden, kunnen praten met NPC's, dope :)

Is dat upgraden van wapens nou wel zo handig? had van alle karakters de wapens naar level 4 of 5 geupgrade maar zie er maar weinig meerwaarde in (alleen verhoogde statistieken).

Kzal die wapens ook maar eens gaan upgraden. Als ze lvl * zijn kan je ze laten veranderen dmv een speciaal item, en kan je weer opnieuw levelen begreep ik.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van GuidoVanSanten op zondag 14 maart 2010 om 14:04:
Kzal die wapens ook maar eens gaan upgraden. Als ze lvl * zijn kan je ze laten veranderen dmv een speciaal item, en kan je weer opnieuw levelen begreep ik.

Jup, duurt geloof ik alleen ff voordat je max level van een wapen heb berijkt, je moet het slim spelen met items om de bonus xp op 3x te krijgen. Ben nog steeds opzoek naar een goede guide ervoor. Kwam het volgende voorbeeldje tegen van Lightnings wapen Gladius.

Gladius -> Gladius (*)
Gladius (*) -> Helter-Skelter (Catalyst: Uraninite)
Helter-Skelter -> Helter Skelter (*)
Helter-Skelter(*) -> Omega Weapon (Catalyst: Trapezohesron)
Waarschuw beheerder
ik heb gladius al naar helter-skelter, en heb nu helter-skelter op level 45 :P
Waarschuw beheerder
In de strategy guide staat er veel over in. Helaas moet je zelf wel ff al je items enzo checken, en berekenen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van GuidoVanSanten op zondag 14 maart 2010 om 17:31:
In de strategy guide staat er veel over in. Helaas moet je zelf wel ff al je items enzo checken, en berekenen.

why use a guide when there is internet? :P

Waarschuw beheerder
ik ben net klaar met schip na 23 uur

Waarschuw beheerder
Uitspraak van :cheer: Jelmer :Cheer: op zondag 14 maart 2010 om 19:08:
schip????

ja bedoel vlieg dek en ben nu bij een bos
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 14 maart 2010 om 19:51:
ja bedoel vlieg dek en ben nu bij een bos

ooooh, daro o.0
dan ben je zo waarschijnlijk bezig met alexander.
Als het goed is mis je Hope uit je team, toch?:P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van :cheer: Jelmer :Cheer: op zondag 14 maart 2010 om 19:59:
dan ben je zo waarschijnlijk bezig met alexander.

ja die bos is moelijk je meot 4 punten raaken
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 14 maart 2010 om 20:05:
ja en die bos is moelijk

die was makkelijk :P
Die van vanilla is klote :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van :cheer: Jelmer :Cheer: op zondag 14 maart 2010 om 20:07:
die was makkelijk

heb hem verslaan
Waarschuw beheerder
heb nu Lightning's wapen: Helter-skelter op level 56 :P
nog 5 levels voor max van dat wapen :P
moet dan een trapezohedron hebbe :P
dan heb ik me 1ste omega wapen :D

Waarschuw beheerder
ik ben nu de subway uit is dat bijna eind van dat spel
Waarschuw beheerder
donateur
Ben nu bij Hecatoncheir :P
Best wel pittig want daar heb je alleen Vanilla & Fang om het gevecht mee aan te gaan
Zo maar eens gaan pittuh want moet morgen weer werken :(
anders weet ik zeker dat ik um vanavond nog gehaald had
al is het dan nog een eindje naar de volgende Save Point

Waarschuw beheerder
Die eindbaas op dat luchtschip, iemand tips?

Waarschuw beheerder
Die van vanilla is klote
die heb ik zeker nog neit gehad of ben ik die al voorbij
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder

Waarschuw beheerder
Dames en heren, nogmaals, graag een beetje oppassen met spoilers :P

Heb er nu 10 uur en 45 minuten in gestoken en ben nu pas bij dat bos aangekomen...ben ik sneller of trager dan de rest hier? :P Vind hem nog steeds echt vet, battles blijven spannend met paradigm shift en de omgevingen blijven ook bruut. Ik vind ook het verhaal weer eens leuk om te volgen, bij 12 vond ik dat echt niet interessant maar hier zitten tenminste leuke chars in (Sazh is m'n favo). Weapon upgrades ben ik niet zo'n fan van, en heb nog maar 1 summon gedaan maar ook dat vond ik een beetje raar aanvoelen. Ik ben nog gewoon gewend dat summons een shitload aan damage deden en daarna weer weggingen, maar nu moet je ineens rekening gaan houden met allerlei bars en tijdseenheden, toch ff een andere aanpak, en ik begrijp nog niet helemaal hoe ik een summon nu echt goed in kan zetten, zeker niet als je eenmaal naar gestalt mode gaat...maar goed, dat is hopenlijk gewoon ff leren.

Goed, benieuwd wat er in dat bos allemaal te vinden is, tot nu vond ik alle dungeons wel vet, de bosses zijn nog niet heel erg spannend tot nu toe al kunnen die eidolon battles wel tricky zijn zolang je niet helemaal door hebt wat je nu precies moet doen. Ik betrap mezelf sowieso op nog weleens dood gaan, ook bij simpelere battles, heb het op tijd shiften naar medics nog niet helemaal onder controle, maar goed, komt nog wel. Morgen weer een paar uur steken, het lijkt erop dat ik er iig langer van ga genieten als de rest hier :9

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 maart 2010 om 00:16:
Die eindbaas op dat luchtschip, iemand tips?

http://www.youtube.com/watch?v=BLwiWqFBgMQ in 8 min zie je hoe je hem verslaat
Waarschuw beheerder
Ik ga me er vanaf morgen in vastbijten :)
Meteen ook die guide besteld, die game gaat hier voor 100% uitgewoond worden 8)
Waarschuw beheerder
Guide is relaxed. Alleen heb je die " steal" secrets niet meer van uit de oude ff's. 1 kans om een bepaalde summon te stealen enzo.
Treasures zijn vrij ez te vinden.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 maart 2010 om 02:01:
http://www.youtube.com/watch?v=BLwiWqFBgMQ in 8 min zie je hoe je hem verslaat

Ik bedoel Barthandelus (met die omgekeerde hoofden aan zijn zijkanten die je eerst moet raken). Heb m nog steeds niet dood, de leercurve gaat spectaculair omhoog ineens :|